ارائه پیش‌نمایش اندروید L ویژه گلکسی S5 سامسونگ

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
طبق تمام شواهد موجود، اندروید ال به زودی عرضه خواهد شد. شاید این ماه و یا ماه آینده میلادی باید منتظر این سیستم‌عامل باشیم. اگرچه به لطف کنفرانس گوگل با ظاهر و زبان طراحی این سیستم‌عامل آشنا هستیم، اما آیا شرکتهای موبایل‌ساز آماده مهاجرت به نسخه تازه اندروید هستند؟

شرکتهای سازنده موبایلهای اندرویدی مدتی است که اندروید ال را به آزمایشگاه برده اند تا اندروید خالص را برای دستگاه‌های‌شان شخصی‌سازی کنند. و همه مشتاقانه منتظرند نتیجه این تغییرات و رویکرد آنها در انجام این کار را ببینند.






و حالا به نظر می‌رسد سامسونگ در این زمینه پیشتاز است. امروز یک کاربر ناشناس به تفسیر سامسونگ از اندروید ال دست یافته و پیش‌نمایش نسخه ویژه این سیستم‌عامل برای گلکسی اس ۵ را مشاهده کرده. البته این نسخه اولیه هنوز بسیار کند و پر از باگ بوده و سامسونگ کار زیادی برای بهبود آن در پیش دارد.
اما به نظر می‌رسد سامسونگ این بار برای تبدیل کامل اندروید ال به رابط کاربری TouchWiz این شرکت رغبت چندانی ندارد. هرچند که اندروید ال سامسونگ چندان شباهتی به اندروید ال گوگل ندارد. اما در مقایسه با TouchWiz شباهتهای زیادی در این میان دیده می‌شود، و البته سامسونگ دست به تغییر بخشهایی زده که سالها در رابط کاربری دست نخورده باقی مانده‌بودند.
برای مثال منوی تنظیمات اکنون سفید رنگ شده و دیگر خبری از منوی آبی همیشگی سامسونگ نیست. بخش تنظیمات سریع در بخش نوتیفیکیشن بار هم شبیه به رابط کاربری اندروید کیت‌کت گلکسی اس ۵ است.






علاوه بر این، سامسونگ بر اساس زبان طراحی Material Design جدید گوگل، اپلیکیشن‌های اصلی رابط کاربری خود را کاملا بازطراحی نموده است. برای مثال اپلیکیشن‌هایی چون شماره‌گیر، یادداشت، ساعت، دفترچه تلفن و... با تغییرات بسیار زیادی روبرو شده‌اند. همچنین برخی از قسمت‌های اندوید ال گوگل را بدون تغییر در رابط کاربری سامسونگ خواهیم دید. برای مثال صفحه قفل یا لاک اسکرین اندروید سامسونگ تغییری نخواهد داشت. البته تعداد نوتیفیکیشن‌های درون این صفحه کاهش یافته اند.
برای اینکه درک بهتری از تغییرات سامسونگی اندروید ال داشته باشید، بهتر است نگاهی به ویدیوی زیر بیندازید.
به نظر می‌رسد شرکتها قبل از عرضه رسمی اندروید جدید کار خود را برای آماده سازی رابط کاربری شروع کرده‌اند. و این می تواند فاصله میان معرفی اندروید خالص تا عرضه نسخه ویژه اسمارت‌فونهای پرچمدار را کاهش دهد.

عباس واحدی
 

Similar threads

بالا