ارائه مدلى براى مديريت يكپارچه حمل و نقل و ترافيك شهرى در كلان شهرهاي ايران
محمد مهدى زاده، ٢ دكتر اسماعيل آيتى، دكتر ناهيد هاشميان بجنورد و دكتر عليرضا نادرى خورشيدى
چكيده
زمينه و هدف: در ايران با افزايش تعداد خودروها، ترافيك هر روز سنگين تر مى شود. عمدتاً راه حل هاى ارائه شده از سوى نهادهاى مختلف بر اساس تأمين اهداف سازمان مربوطه انجام شده و نتايج مطلوبى در برنداشته است. هدف از اين تحقيق، ارائه مدلى جامع از عوامل تأثيرگذار بر ترافيك است تا با شناسايى آن، براي ايجاد يكنواختي و هم سويى در تصميم هاى ترافيكى گامى برداشته شود.
روش: روش تحقيق حاضر توصيفى-پيمايشى است كه بر اساس آن شاخص ها و مؤلفه هاى مؤثر بر ترافيك شناسايى شده و پس از توسعه مدل اوليه با روش استقرايى، مفاهيم و فرضيه هاى تازه اى تدوين گرديده و بر مبناي آنها مدل تكميل و با داده هاى واقعي آزمايش شده است.....
محمد مهدى زاده، ٢ دكتر اسماعيل آيتى، دكتر ناهيد هاشميان بجنورد و دكتر عليرضا نادرى خورشيدى
چكيده
زمينه و هدف: در ايران با افزايش تعداد خودروها، ترافيك هر روز سنگين تر مى شود. عمدتاً راه حل هاى ارائه شده از سوى نهادهاى مختلف بر اساس تأمين اهداف سازمان مربوطه انجام شده و نتايج مطلوبى در برنداشته است. هدف از اين تحقيق، ارائه مدلى جامع از عوامل تأثيرگذار بر ترافيك است تا با شناسايى آن، براي ايجاد يكنواختي و هم سويى در تصميم هاى ترافيكى گامى برداشته شود.
روش: روش تحقيق حاضر توصيفى-پيمايشى است كه بر اساس آن شاخص ها و مؤلفه هاى مؤثر بر ترافيك شناسايى شده و پس از توسعه مدل اوليه با روش استقرايى، مفاهيم و فرضيه هاى تازه اى تدوين گرديده و بر مبناي آنها مدل تكميل و با داده هاى واقعي آزمايش شده است.....