ادعای ساخت بهترین تراشه دنیا توسط سامسونگ

ertebat.s

اخراجی موقت
شرکت سامسونگ به صورت رسمی اعلام کرد که توانسته به عنوان اولین شرکت در دنیا به فناوری تولید انبوه تراشه ۱۰ نانومتری رسیده است و شرکت های فناوری خواهند توانست سفارش‌های ساخت تراشه‌های خود را به این شرکت ارسال نمایند.سامسونگ مدعی است که در پی رسیدن به برتری ویژه در عرصه موبایل است. خصوصاً این شرکت بزرگ فن‌آوری از آغاز تولید تراشه‌هایی با پردازش ۱۰ نانومتر خبر داد –شرکتی که تنها سازنده متخصص برای انجام این کار می‌باشد.

واضح است که هرچقدر طراحی تراشه ها کوچکتر باشد میتوان جریان برق و فرآیند پردازش بیشتری به ریزداده ها با سایز دلخواه وارد کرد. حال اگر همین پردازش ۱۰ نانومتری را بر روی کامپیوترهای کوانتونومی که براساس مقیاس های اتمی عمل می کنند انجام دهیم اینطور انتظار می رود که قدرت شمارش اعداد بیشتری در همان فضا تولید شود. سامسونگ مدعی است این تراشه بهترین تراشه دنیا محسوب می شود.ظاهرا سامسونگ اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۷ روکش های سیلیکونی پیشرفته خود را بر روی دستگاه های باز شده روانه بازار خواهد کرد.درمقایسه با سامسونگ که بر روی تراشه های ۱۰ نانومتری کار میکند،گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال دو محصول آخر گوشی های اندروید- دارای پردازنده اسنپ دراگون ۸۲۱ کوالکام است که با پروسه ۱۴ نانومتری تامین می شوند .



سانترال
 

darvish.m

کاربر فعال تالار موبایل,
دروود ممنون بیشتر مطلب بگذارید استفاده کنیم
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
البته چند وقت دیگه X10 اپل معرفی میشه که رو آیپدها احتمالاً استفاده بشه و طبق اطلاعاتی تا الآن ازش درز کرده، از A10 هم قوی تره.
 
بالا