ادامه تحصيل در ارشد كامپيوتر از رشته هايي به غير از كامپيوتر

negin17h

مدیر تالارهای مهندسی کامپیوتر و رباتیکمتخصص #C
مدیر تالار
دوستان خیلی ممنون از راهنماییتون:gol::smile:
فقط یه سوال دیگه؟
به نظر شما اگه من فقط روی برنامه نویسی تمرکز کنم (مطالعه خودم و کلاسای آزاد) بعداً که می خوام کار کنم ازم مدرک کامپیوتر نمی خوان؟ یعنی در صورت داشتن تخصص ، حتی بدون داشتن مدرک کامپیوتر میشه کار کرد؟
باز هم پیشاپیش از شما متشکرم....

در صورتی که سابقه کار خوبی داشته باشید یا پروژه های خوبی انجام داده باشید مشکلی برای کار ندارید، اما یه موضوعی هم هست. با اینکه خیلی از بچه های کامپيوتر وقتی از دانشگاه میان بیرون، نمیدونن درسایی که خوندن به چه دردی میخوره، اما توی کار از اون درسا استفاده خواهند کرد. طبیعتاً کدنویسی یک مهندس کامپيوتر در صورتی که واقعاً دروس رو فهمیده باشه قابل مقایسه با کسی که تفکر کامپيوتری نداره نیست :gol: البته این نظر شخصیه من هست.
 

rose22

عضو جدید
به نظر شما اگه من فقط روی برنامه نویسی تمرکز کنم (مطالعه خودم و کلاسای آزاد) بعداً که می خوام کار کنم ازم مدرک کامپیوتر نمی خوان؟ یعنی در صورت داشتن تخصص ، حتی بدون داشتن مدرک کامپیوتر میشه کار کرد؟
درسته مدرک کامپیوتر مهمه ولی از اون مهمتر مهارت شماست، سعی کنین وقتی کلاس میرین پروژه های خوبی کار کنین و به عنوان نمونه کار ارائه بدین. اگر هم میخواین از قبولش مطمئن بشین میتونین از چند تا شرکت سوال کنین.
موفق باشین.
 

alirayaneh

عضو جدید
با سلام به همه دوستان

بنده هم قصد دارم مثل این دوستمون تغیر رشته بدم
در حال حاضر مهندسی شیمی میخونم و قصد دارم برای ارشد مهندسی نرم افزار رو انتخاب کنم (هم علاقه دارم و هم پیش زمینه های این رشته از جمله کار کردن بطور تجربی با زبان های خانواده VS و Pascal ,... و همچنین تجربیاتی هم در php که پروژه های زیادی رو کار کردم و کمی هم linux)
البته چیزی که تا به حال برای من سوال بود امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد از لحاظ قانونی با توجه به متفاوت بودن رشته م بود که دوستان فرمودن ظاهرا مانعی نداره
البته از لحاظ کا خوب با توجه به اینکه در مقطع ارشد میتوان در دانشگاه های غیر دولتی و غیر انتفاعی و پیام نور تدریس کرد و مدرس در رشته های نرم افزار و الکترونیک به نسبت دیگر رشته بظاهر کمتر است
البته هدف بنده از ورود به این رشته ادامه در مقطع دکترا هست که قصد دارم این رشته رو خارج از کشور در اون مقطع ادامه بدم و سوالی که برام پیش میاد اینه که در اون مقطع و با توجه متفاوت بودن رشته کارشناسی و قوانین دیگر کشور ها در خصوص ادامه تحصیل در مقطع دکترا مشکلی پیش نمیاد؟
 

zx11xz

عضو جدید
سلام. من فیزیک خوندم و برای ارشد می خوام تغییر رشته بدم به یک رشته مهندسی اما چون پیش زمینه ندارم می ترسم غیر ممکن باشه. کسی رو هم ندارم ازش کمک بگیرم. نمی دونم برم از اول لیسانس بخونم یا از ارشد ادامه بدم.
 

noordarnoor

عضو جدید
با سلام به همه دوستان

بنده هم قصد دارم مثل این دوستمون تغیر رشته بدم
در حال حاضر مهندسی شیمی میخونم و قصد دارم برای ارشد مهندسی نرم افزار رو انتخاب کنم (هم علاقه دارم و هم پیش زمینه های این رشته از جمله کار کردن بطور تجربی با زبان های خانواده VS و Pascal ,... و همچنین تجربیاتی هم در php که پروژه های زیادی رو کار کردم و کمی هم linux)
....
سلام دوست عزیز یه سوال ازتون دارم- اول اینکه تا حالا به صورت حرفه ای برای شرکتی- جایی- برنامه نویسی کردین؟ و دوم اینکه شما با توجه به اینکه مدرک تحصیلیتون کامپیوتر نبوده برای پیدا کردن کار در زمینه ی برنامه نویسی با مشکلی مواجه نشدید؟
 

apadana34

عضو جدید
تعداد واحد و مدت دوره برای غیر نرم افزاری ها

تعداد واحد و مدت دوره برای غیر نرم افزاری ها

تعداد واحد و مدت دوره کارشناسی ارشد نرم افزار برای کسانی که لیسانس نرم افزار ندارند و احتیاج به دروس پیش نیاز دارند چقدر است؟
 

apadana34

عضو جدید
علاوه برسوال بالا که ممنون می شم جواب بدید دو سوال دیگه هم می خواستم بپرسم و جوابش برام تعیین کننده است .
1- دراستخدامی ها می گن کارشناسی یا کارشناسی ارشد نرم افزار یعنی اگه کسی کارشناسی ارشد نرم افزار داشته باشه می تونه در ازمون شرکت
کنه . اما بعد از ازمون در مرحله گزینش اگه مدرک لیسانست غیر نرم افزار باشه (علوم انسانی) بهت گیر می دن و استخدام نمی کنند. ایا کسی خبر داره؟
2-دنیای کامپیوتر گسترده است و به سرعت درحال گسترش است و یک مهندس نرم افزار باید مدام خودش را اپدیت کنه . اما این ترسناک است خصوصا
که فکر می کنند باید همه چی را بلد باشی . با این توضیح در استخدامی های دولتی وقتی یک کارشناس یا کارشناس ارشد را از طریق اگهی استخدام
می کنند. ایا همین توقعات را دارند . اصلا یک مهندس نرم افزار که استخدام می شه چه کارمی کنه ایا باید همه چی ر بلد باشه مثلا باید شبکه اینترانت
شرکت را بچرخونه . اگه اینطور باشه ایا همه کسانی که با اگهی استخدام دولتی استخدام می شند اینطوری اند
 

shaahibeyg

عضو جدید
سلام
جدیدن برای ایجاد تفاوت بین دانشجویان ورودی از رشته های فنی وحرفه ای-کارودانش با دانشجویان دارنده دیپلم ریاضی فیزیک عنوان تکنولوژی به اول تمام کارشناسی هایی که دارندگان دیپلم فنی وحرفه ای-کارودانش امکان تحصیل در انها را دارند اضافه کردن ارزش این مدارک و سطح دانش این افراد در اکثر موارد بسیار پایین تر از دانشجویان دارنده دیپلم ریاضی فیزیک هست.
 

shima88

عضو جدید
سلام به دوستان عزیز کامپیوتری:smile:
راستش موضوعی که میخوام مطرح کنم یجور گفتمان دوستانه اس که خوشحال میشم از تجربیاتتون من رو بهره مند کنید .
من دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم و ترم دیگه ترم آخرمه و پایان نامه میدم . اما واقعیتش اینکه که نمیشه گفت به رشته ام بی علاقه ام .. نه .. ولی همه ی بچه هایی که کامپیوتر خوندن یا مشغول به تحصیل هستن میدونن که این رشته رشته ی سنگین و پرکاری هست . و کمی از بقیه ی رشته های مهندسی مثل مهندسی برق نمیاره بنظرمن .. و آدم با این همه فشاری که در طی تحصیل تحمل میکنه حداقل از خودش انتظار داره که یه پیشرفتی کرده باشه دیگه.. نه اینکه در جا بزنه از نظر مهارتی!
باالاخره هر آدمی از خودش یه سطح انتظاراتی داره دیگه..من الان بعنوان دانشجویی که داره مراحل پایانی کارش رو توی مقطع لیسانس میگذرونه در نظر خودم از نظر اطلاعات و تبحر کاری در زمینه ی کامپیوتر صفر هستم !!
در دانشگاه که فقط کارمون شده خوندن و پاس کردن.. حتی دروس مهارتی برنامه نویسی هم اینقدر تئوری گرایانه شده که هدف فقط صرفا پاس کردن هست و اصلا بطور جدی به مهارت برنامه نویسی پرداخته نمیشه.ازین گذشته خیلی چیزای دیگه.. شاید کمی تعجب آور باشه واسه همه .. اما باور کنید من هنوز برای اولین بار خودم سیستم کامپیوتر اتاقم رو سرویس نکردم ! از ویندوز عوض کردن تا هزار کار دیگه.. شاید چون به خودم و دانسته هام اعتماد ندارم...بنظر شما اشکال کار از کجاست ؟؟ و من بعنوان یه فردی که صرفا نمیخواد فقط اسمش مهندس نرم افزار باشه باید چه کنم تا به مهارت های لازم برسم؟؟ برم کلاس خصوصی؟؟ آموزشگاه های فنی حرفه ای بین المللی؟؟؟؟:confused:
مثلا من قراره ترم دیگه پایان نامه بدم .. حتما هم یک پروژه ی برنامه نویسی خواهند داد دیگه.. حالا وقتی به دانسته های خودم رجوع میکنم و میبینم تو ی حتی یک زبان برنامه نویسی تسلط کافی ندارم خب بنظرتون چطور میتونم بدون کمک گرفتن از دیگران پایان نامه بدم و در عین حال دفاع هم بکنم؟؟؟؟؟؟؟؟
اینا به کنار... بنظر شما در کنار تحصیل کردن توی مقعط کارشناسی چه چیزایی رو بطور جداگانه کلاس بریمو یاد بگیریم بهتره که در آینده بدردمون میخوره؟؟ مثلا از بین نرم افزار ها کدومش کاربردی تره که روش تمرکز کنم تا به مهارت بالا برسم ؟؟ یا از بین زبان های برنامه نویسی؟؟
مثلا از دوستام شنیدم اگه توی آموزشگاه های کامپیوتری کلاس شبکه بری خیلی بدرد میخوره!

ممنون میشم نظر بدید.شیما:gol:
 

arman4343

عضو جدید
سلام به دوستان عزیز کامپیوتری:smile: راستش موضوعی که میخوام مطرح کنم یجور گفتمان دوستانه اس که خوشحال میشم از تجربیاتتون من رو بهره مند کنید . من دانشجوی مهندسی نرم افزار هستم و ترم دیگه ترم آخرمه و پایان نامه میدم . اما واقعیتش اینکه که نمیشه گفت به رشته ام بی علاقه ام .. نه .. ولی همه ی بچه هایی که کامپیوتر خوندن یا مشغول به تحصیل هستن میدونن که این رشته رشته ی سنگین و پرکاری هست . و کمی از بقیه ی رشته های مهندسی مثل مهندسی برق نمیاره بنظرمن .. و آدم با این همه فشاری که در طی تحصیل تحمل میکنه حداقل از خودش انتظار داره که یه پیشرفتی کرده باشه دیگه.. نه اینکه در جا بزنه از نظر مهارتی! باالاخره هر آدمی از خودش یه سطح انتظاراتی داره دیگه..من الان بعنوان دانشجویی که داره مراحل پایانی کارش رو توی مقطع لیسانس میگذرونه در نظر خودم از نظر اطلاعات و تبحر کاری در زمینه ی کامپیوتر صفر هستم !! در دانشگاه که فقط کارمون شده خوندن و پاس کردن.. حتی دروس مهارتی برنامه نویسی هم اینقدر تئوری گرایانه شده که هدف فقط صرفا پاس کردن هست و اصلا بطور جدی به مهارت برنامه نویسی پرداخته نمیشه.ازین گذشته خیلی چیزای دیگه.. شاید کمی تعجب آور باشه واسه همه .. اما باور کنید من هنوز برای اولین بار خودم سیستم کامپیوتر اتاقم رو سرویس نکردم ! از ویندوز عوض کردن تا هزار کار دیگه.. شاید چون به خودم و دانسته هام اعتماد ندارم...بنظر شما اشکال کار از کجاست ؟؟ و من بعنوان یه فردی که صرفا نمیخواد فقط اسمش مهندس نرم افزار باشه باید چه کنم تا به مهارت های لازم برسم؟؟ برم کلاس خصوصی؟؟ آموزشگاه های فنی حرفه ای بین المللی؟؟؟؟:confused: مثلا من قراره ترم دیگه پایان نامه بدم .. حتما هم یک پروژه ی برنامه نویسی خواهند داد دیگه.. حالا وقتی به دانسته های خودم رجوع میکنم و میبینم تو ی حتی یک زبان برنامه نویسی تسلط کافی ندارم خب بنظرتون چطور میتونم بدون کمک گرفتن از دیگران پایان نامه بدم و در عین حال دفاع هم بکنم؟؟؟؟؟؟؟؟ اینا به کنار... بنظر شما در کنار تحصیل کردن توی مقعط کارشناسی چه چیزایی رو بطور جداگانه کلاس بریمو یاد بگیریم بهتره که در آینده بدردمون میخوره؟؟ مثلا از بین نرم افزار ها کدومش کاربردی تره که روش تمرکز کنم تا به مهارت بالا برسم ؟؟ یا از بین زبان های برنامه نویسی؟؟ مثلا از دوستام شنیدم اگه توی آموزشگاه های کامپیوتری کلاس شبکه بری خیلی بدرد میخوره! ممنون میشم نظر بدید.شیما:gol:
من کامپیوتر نخوندم برنامه نویس هستم فکر کنم مشکل شما اینه که خیلی به دروس دانشگاه خودتو وابسته کردی باید یکم بیای بیرون و 2 تا کتاب ویژوال سی و API بگیری بخونی یه شبکه آزمایشگاهی رو خراب کنی و 2 باره درست کنی سیستم خونه رو با پیچکشتی بیوفتی به جونش 2 3 تا قطعه رو بسوزونی تا یاد بگیری جامپر هارد IDE به چه درد میخوره و تمام شیرینی برنامه نویسی توی API هست بعد اونارو با چیزایی که توی دانشگاه خوندی بتونی ترکیب کنی و یه نرم افزار حرفه ای بنویسی
 

mobili_927

عضو جدید
سوال راجع به تغیر رشته ارشد

سوال راجع به تغیر رشته ارشد

با سلام یه سوال داشتم
من لیسانس حسابداری هستم
میخوام بدونم میشه به رشته کامپیوتر ارشد رفت ؟؟؟چه درسهایی رو باید بخونم ؟
به نظرتون کار درستیه ؟؟؟؟
 

868337

عضو جدید
سلام
اگر رياضي بوديد امکانش بود ولي حسابداري رو نمي دونم. درس هاي حسابداري تا اونجا که من مي دونم اصلا شبيه کامپيوتر نيست، قبولي تو ارشد کامپيوتر براتون سخت ميشه.
بعد هم، بازار کار حسابداري که خيلي خوبه، پيشنهاد ميکنم ادامش بديد مگر اينکه کلا علاقه نداشته باشيد.
 

architect-69

عضو جدید
سلام خسته نباشین.....من یه مشکل بزرگ دارم........امیدوارم کمکم کنید
من دیپلم کامپیوتر دارم والان مشغول تحصیل تو مقطع کاردانی معماری هستم ولی علاقه شدیدی به رشته کامپیوتر دارم ومیخوام کارشناسی ئاسه این رشته ادامه تحصیل بدم.
اما مشکل اینجاست...
1-نمیدونم منکه کاردانی نخوندم (کامپیوتر)البته درسای کاردانی تا حدودی شبیه یا تکمیلی درسای دبیرستان به هرحال تو کدوم شاخه این رشته ادامه بدم خوبتره؟

بجز دانشگاه ازاد واسم زیاد فرق نداره کدوم دانشگاه بخونم ولی هدفم سراسریه...

2-میتونم خودم واسه کنکور بخونم ؟بدون رفتن به کلاس خاصی؟

3-از کدوم منابع استفاده کنم بهتره؟
خواهش جوابمو بدین بدجوری نیاز دارم به راهنماییتون.

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

3ctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
روز بخیر من یه چیزی خدمتتون بگم به هیچ وجه دنبال رشته کامپیوتر نرید اصلا بازار کار خوبی نداره یعنی داشت ها ولی الان اونقدر فارغ التحصیل بیکار تو این رشته هست که حد و حساب نداره من خودم مدرک لیسانسم مهندسی سخت افزاره . میتونستم ادامه بدم برای کارشناسی ارشد ولی فایده نداشت و به هیچ دردی نمیخوره همیشه دنبال رشته های تک باش من خودم از نو شروع کردم دارم رشته مدیریت توریسم و گردشگری رو میخونم باید همیشه آدم دور اندیش باشه . بعضی میان بهم تیکه میندازن سر به سرم میزارن یا بهتر بگم اصلا مسخره میکنن که فلانی رشته کارشناسی ارشدتو ول کردی رفتی یه رشته چرت الکی من توقعه ای هم ندارم از این گونه افراد چون برنامه ریزی من چیزه دیگه ای به هر صورت خوب فکر هاتو بکن .
 

sinners_silent

عضو جدید
سلام.دوستان لطفا من رو راهنمایی کنید که خیلی گیرم
دانشجوی رشته ی فیزیک هسته ای هستم .اولش فکر میکردم دوستش دارم اما الان به خاطر اینده کاریش یکم از دلم افتاده حالا میخوام ارشد تغییر رشته بدم .
میخوام بدونم چه رشته ای میتونم برم که منابعش کمی به رشتم نزدیک باشه.
استادم که میگفت برق یا مکانیک حالا نظر دوستان چیه؟
اصلا به صلاحه تغییر رشته
 

D_felfelak

عضو جدید
کنکور دادم و اميد زيادی به قبولی مهدسی کامپيوتر ندارم اما علوم کامپيوتر حتما" قبول ميشم
اگر وارد دا نشگاه بشم و در بدترين حالت محتمل با تغيير رشتم موافقت نشه و مدرک کارشناسی علوم کامپيوتر بگيرم
اوضاع و سختی کار برای شرکت در مهندسی ارشد کامپيوتر چطور هست؟
با فرض اينکه در دانشگاه واقعا" درس بخونم
 

sali67

عضو جدید
سلام
ممنون میشم اگه راهنمایی ام کنید.
من مدرک کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صتعتی دارم و از اونجایی که علاقه زیادی به کامپیوتر دارم می خوام ارشد کامپیوتر ترجیحا گرایش هوش یا نرم افزار شرکت کتم. آیا به نظر شما این کار را بکنم و می تونم منابع را خودم بخونم و یاد بگیرم؟؟؟
ممنون میشم
 

جفنگ نگو

عضو جدید
سلام
ممنون میشم اگه راهنمایی ام کنید.
من مدرک کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صتعتی دارم و از اونجایی که علاقه زیادی به کامپیوتر دارم می خوام ارشد کامپیوتر ترجیحا گرایش هوش یا نرم افزار شرکت کتم. آیا به نظر شما این کار را بکنم و می تونم منابع را خودم بخونم و یاد بگیرم؟؟؟
ممنون میشم

بستگی به خودتون و سطح علمی شما در زمینه کامپیوتر داره

رشته هوش رشته ای است که به پایه ای قوی در زمینه کامپیوتر احتیاج دارد
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
ممنون میشم اگه راهنمایی ام کنید.
من مدرک کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صتعتی دارم و از اونجایی که علاقه زیادی به کامپیوتر دارم می خوام ارشد کامپیوتر ترجیحا گرایش هوش یا نرم افزار شرکت کتم. آیا به نظر شما این کار را بکنم و می تونم منابع را خودم بخونم و یاد بگیرم؟؟؟
ممنون میشم

سلام دوستم :gol:

همونطور که دوستمون گفتن بستگی به خودتون داره...

ضمنا این که میگین علاقه دارین به کامپیوتر باید ببینید چقد واقعیه علاقتون؟ یعنی اطلاعاتتون و آشنایی در زمینه های تخصصی کامپیوتر چقدر هست؟

شما پایه ریاضی نسبتا قوی هم نیاز دارین...چون ضریب ریاضیات برای ارشد کامپیوتر با ضریب دروس تخصصی برابری می کنه ...

و اینکه شما به چه حدی راضی می شین؟ اینکه یه دانشگاه عالی قبول بشین یا هردانشگاهی باشه فرقی نمی کنه؟

بهر حال زمانبر خواهد بود ...
 

sali67

عضو جدید
ببینید من از سیستم عامل ها dos 98 xp 7 آشنایی کامل و با linux mac آشنایی مبتدی دارم
متاسفانه وقتی برای یادگیری برنامه نویسی نداشتم ولی میتونم با کد نویسی پچ فایل هایی بسازم با برنامه notepad از کد و تگ های html چیزایی بلدم
office هم فولم
خوب الان نظرتون چیه؟
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ببینید من از سیستم عامل ها dos 98 xp 7 آشنایی کامل و با linux mac آشنایی مبتدی دارم
متاسفانه وقتی برای یادگیری برنامه نویسی نداشتم ولی میتونم با کد نویسی پچ فایل هایی بسازم با برنامه notepad از کد و تگ های html چیزایی بلدم
office هم فولم
خوب الان نظرتون چیه؟

راستش چون حدس می زدم علاقه تون و آشنایی تون در این زمینه ها باشه پرسیدم..

ببینید، اینایی که شما آشنایی دارین بیشتر مباحث کاربردی کامپیوتر حساب میشه ... و توی دانشگاه (مثل رشته های دیگه ) مباحث نظری تدریس و آموخته میشه...یا نهایت درس های کاربردی دانشگاه برای کامپیوتر برنامه نویسی ها هستند که خودشون خیلی وسیع هستن...

من کارشناسی این رشته رو خوندم، ولی از مواردی که شما گفتین، توی دانشگاه فقط گاهی کدها رو تو نوت پد می نوشتیم .. ترم یک یا دو هم یکم html بهمون درس دارن..

ارشد کامپیوتر شرکت کننده بالا و پذیرش نسبتا پایینی داره...

و مواد امتحانی و ضرایبشون رو می تونین اینجا ببینین : لینک
در مورد زبان و ریاضی قضاوت با خودتون، اما در مورد دروس مشترک و تخصصی راستش اراده آهنی و زمان زیادی میخواد که خودتون بخونین شون...

شما هدفتون از ارشد خوندن کامپیوتر چیه؟ وارد بازار کار این رشته بشین؟ صرفا به خاطر علاقه تون می خواین یاد بگیرین و خبره بشین در این زمینه ؟ یا ... ؟
 

sali67

عضو جدید
زبانم خوبه ریاضیاتم طبق
درس
رياضيات (آمار و احتمال - رياضيات مهندسي - محاسبات عدديساختمان گسسته)
آمار و احتمال خوندم ولی متنفرم ازش- ریاضی مهندسی نداشتیم به جاش آمار مهندسی داشتیم و ریاضی1 و ریاضی2 - محاسبات عددی داشتیم ولی ساختمان گسسته نداشتیم

شما هدفتون از ارشد خوندن کامپیوتر چیه؟ وارد بازار کار این رشته بشین؟ صرفا به خاطر علاقه تون می خواین یاد بگیرین و خبره بشین در این زمینه ؟ یا ... ؟
میدونی میخوام کار آینده ام را با علاقه انجام بدم و ازش لذت ببرم

درضمن می تونید برام یه لینک pdf از کتابهای منبع ارشد برام بذارید تا یه نگاهی بندازم ببینم اصلا چطوریند
مرسی
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
زبانم خوبه ریاضیاتم طبق
درس
رياضيات (آمار و احتمال - رياضيات مهندسي - محاسبات عدديساختمان گسسته)
آمار و احتمال خوندم ولی متنفرم ازش- ریاضی مهندسی نداشتیم به جاش آمار مهندسی داشتیم و ریاضی1 و ریاضی2 - محاسبات عددی داشتیم ولی ساختمان گسسته نداشتیم


میدونی میخوام کار آینده ام را با علاقه انجام بدم و ازش لذت ببرم

درضمن می تونید برام یه لینک pdf از کتابهای منبع ارشد برام بذارید تا یه نگاهی بندازم ببینم اصلا چطوریند
مرسی

سلام
دوستم ریاضی مهندسی خودش یه درس جداست از آمار، و آمار که جزو منابع هست، هم آمار مقدماتی رو داره، و هم آمار مهندسی .

راستش من همچین pdf ی ندارم، بهتره منابعی که براتون لینک کردم تو اینترنت سرچ بزنین، خیلی هاش به صورت pdf موجود هست :gol:

در مورد کار آیندتون هم ، اتفاقا برای پیشرفت در کامپیوتر علاقه خیلی مهمه، ولی راستش هنوز حس می کنم دیدشما به این رشته اونی نیست که واقعیته...البته ممکنه وقتی واردش بشین همینقدر علاقه داشته باشین ...

پیشنهاد می کنم برای درک بیشتر این رشته، از ساختمان گسسته یا برنامه نویسی (مثلا زبان c++ ) شروع کنین ...اگر دیدین علاقه دارین ادامه بدین

موفق باشین
:gol:.
 

آب وآفتاب

عضو جدید
سلام دوستان . من رشته ام الکترونیک هستش ولی قصد دارم ارشد کامپیوتر شرکت کنم .نمی دونم شاید اشتباه باشه ولی آخه توی این چند ساله هیچ درسی از رشته ی برق نتونست منا سر ذوق بیاره غیر از چندتا واحد که همش کامپیوتری بود مثل مدار منطقی، معماری کامپیوتر، برنامه نویسی و میکرو .ولی خوب برا تغییر رشته من دو تا مشکل دارم ،اول اینکه از اون بابا برقی نابغه ها نیستم که توی دانشگاههای تهران درس میخونن. من با 5000 الکترونیک روزانه قبول شدم حالا خودتون حساب کنید عجب دانشگاهمون سطحش بالاست .پس چون مثل اونا نیستم نابغه هم نیستم و تغییر رشته دادن برام خیلی راحت نیست. ولی خوب راهیه که باید رفت .دوم اینکه این واحدهایی که ما خوندیم خیلی سطحی تر از شما کامپیوتریا بوده و شاید نشه گفت رشته کامپیوترم همینطوری باشه یعنی دیدم نسبت به رشته ی کامپیوتر اشتباه باشه. حالا چندتا خواهش از شماها داشتم ،یکی اینکه به نظر شماها چه گرایشی از کامپیوتر به این درس هایی که من گفتم نزدیکتر هستش و اگه امکان داره لطفا کمی گرایش های این رشته را توضیح بدید. و دیگه اینکه به نظر شما ها باید از کجا شروع کنم ، چه منابعی ، چه کتاب هایی ،چه کتاب تست هایی ، چه جزوه هایی بخونم .آیا اصلا شدنی هست منی که فقط 3 واحد الکی cپاس کردم بتونم خودما به شماهایی که چند ساله دارین باهاش کار میکنید برسونم .کلا می خواستم اگه لطف کنید راهنماییم کنید .آخ داشت یادم میرفت باید حتما روزانه قبول بشم ممنون میشم اگه بگید با چه رتبه هایی و چه درصد هایی میشه روزانه قبول شد که . از این که وقت گذاشتید ممنون​
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان . من رشته ام الکترونیک هستش ولی قصد دارم ارشد کامپیوتر شرکت کنم .نمی دونم شاید اشتباه باشه ولی آخه توی این چند ساله هیچ درسی از رشته ی برق نتونست منا سر ذوق بیاره غیر از چندتا واحد که همش کامپیوتری بود مثل مدار منطقی، معماری کامپیوتر، برنامه نویسی و میکرو .ولی خوب برا تغییر رشته من دو تا مشکل دارم ،اول اینکه از اون بابا برقی نابغه ها نیستم که توی دانشگاههای تهران درس میخونن. من با 5000 الکترونیک روزانه قبول شدم حالا خودتون حساب کنید عجب دانشگاهمون سطحش بالاست .پس چون مثل اونا نیستم نابغه هم نیستم و تغییر رشته دادن برام خیلی راحت نیست. ولی خوب راهیه که باید رفت .دوم اینکه این واحدهایی که ما خوندیم خیلی سطحی تر از شما کامپیوتریا بوده و شاید نشه گفت رشته کامپیوترم همینطوری باشه یعنی دیدم نسبت به رشته ی کامپیوتر اشتباه باشه. حالا چندتا خواهش از شماها داشتم ،یکی اینکه به نظر شماها چه گرایشی از کامپیوتر به این درس هایی که من گفتم نزدیکتر هستش و اگه امکان داره لطفا کمی گرایش های این رشته را توضیح بدید. و دیگه اینکه به نظر شما ها باید از کجا شروع کنم ، چه منابعی ، چه کتاب هایی ،چه کتاب تست هایی ، چه جزوه هایی بخونم .آیا اصلا شدنی هست منی که فقط 3 واحد الکی cپاس کردم بتونم خودما به شماهایی که چند ساله دارین باهاش کار میکنید برسونم .کلا می خواستم اگه لطف کنید راهنماییم کنید .آخ داشت یادم میرفت باید حتما روزانه قبول بشم ممنون میشم اگه بگید با چه رتبه هایی و چه درصد هایی میشه روزانه قبول شد که . از این که وقت گذاشتید ممنون

سلام دوستم ،
نزدیکترین گرایش به شما گرایش معماری ( یا همون سخت افزار) هستش، دروس و ضرایبشون رو می تونین اینجا ببینین :
منابع، مواد و ضرایب آزمون کارشناسی ارشد کامپیوتر


برا دیدن کارنامه های رتبه های مختلف داوطلبان هم اینجا رو ببینین :
کارنامه های ارشد سالهای مختلف

به نظر من شما خودتون باید به این برسین که می تونین بخونین یا نه، چون بیشتر از هرکسی توانایی ها و امکانات و شرایط خودتون رو می شناسین، بهتره اطلاعاتتون رو بیشتر کنین در زمینه ارشد کامپیوتر تا بهترین تصمیم رو بگیرین، اگر سوال خاصی دارین بفرمایین، امیدوارم بتونم اطلاعات مفیدی در اختیارتون بزارم.

http://www.www.www.iran-eng.ir/images/smilies/icon_gol.gif
 
آخرین ویرایش:

MySilence

عضو جدید
تغییر رشته از مهندسی الکترونیک به هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد

تغییر رشته از مهندسی الکترونیک به هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد

سلام دوستان
راستش من رشته کارشناسیم مهندسی الکترونیک بود (کارشناسیم نا پیوسته بود) و حالا برای ارشد می خوام رشته امو عوض کنم. چون بیشتر علاقه ام به سمت کامپیوتر هست. با مشورتی که با مشاورای پارسه کردم بهم رشته هوش مصنوعی رو پیشنهاد دادن ، حالا بچه هایی که توی مقطع ارشد این رشته رو میخونن می خوام بدونم نظرشون چیه در مورد تغییر رشته ام ؟!
یه توضیحی هم اگر در مورد این رشته بهم بدین ممنون میشم. بازار کارش و ...
 
سلام دوستان ! نمیدونم جای درستی سوال میپرسم یا نه !
اما خوب خیلی به کمکتون احتیاج دارم ! پس خیلی سریع و بدون حاشیه سوالم رو میپرسم .
من دانشجوی ترم 5 ( مکانیک جامدات - کارشناسی ) هستم !
با توجه به اینکه پدر من کارمند مخابرات هستش , احتمال اینکه بعد از بازنشستگی بتونه یکی از بچه هاش رو جای خودش بفرسته سر کار هست !
اما خوب رشته های ایده ال برای مخابرا شامل برق ( کلیه گرایش ) و کامپیوتر ( نرم و سخت ) و حسابداری و فیزیک و یه سری رشته دیگه میشه !
به نظر دوستان با تجربه درسته که من رشته ام رو به این امید که 5 سال دیگه یه کار دائم با حقوق ثابت داشته باشم به برق یا نرم افزار عوض کنم !
یه سری ها میگن تو این اوضاع بی کاری خیلی مهمه که آدم یه کار Ok شده داشته باشهو بدونه بعد از درس میتونه کار کنه . میگن ما درس میخونیم که پول در بیاریم !

یه سری دیگه هم میگن که نه , دیونه ای , 2 سال خوندی و حالا میخوای ولش کنی ! میگن مکانیک رشته خوبیه و میشه خوب ازش در آورد ( البته بر منکرش لعنت ) اما خوب بیکاره هاش هم خیلی زیاد هستن !

به نظر شما من چه کنم ؟
 

vanday67

عضو جدید
از کشاورزی به کامپیوتر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فک کنم خیلی کار سختی باشه ها
آخه خود بچه ها کامپیوتر هم توش می مونن چه برسه به بقیه !!!!!
 

فاطمه_برق

عضو جدید
ارشد كامپيوتر(تغيير گرايش الكترونيك به كامپيوتر)

ارشد كامپيوتر(تغيير گرايش الكترونيك به كامپيوتر)

سلام بچه ها
من ليسانس برق دارم.گرايش الكترونيك
براي ارشد رشته كامپيوتر شركت كردم.
ازتون خواهش ميكنم كه براي كتاباي انتقال داده - ساختمان داده - الكترونيك ديجيتال - vlsi - و سيستم عامل بهم كتابي معرفي كنين كه قابل فهم و ساده تر توضيح داده باشن.
 
بالا