[ اداری - خدماتی ]دفتر معماری حریری

mohandes_javan

عضو جدید






شرکت حریری و حریری یکی از شرکتهای پیشرو طراحی معماری در جهان در سال 1986 به وسیله گیسو حریری و مژگان حریری دو خواهر ایرانی الاصل مقیم آمریکا در شهر نیویورک تاسیس شد. فعالیت شرکت که به پژوهش و اجرای ایده های نوآورانه اختصاص دارد بارها در موزه ها، گالری ها و نهادهای معماری معتبر بین الملل از جمله موزه ملی ساختمان، موزه هنر مدرن، موزه معماری آلمان و موزه هنر مدرن بارسلون به نمایش درآمده است. چندی پیش طرح ارائه شده آنان برای دهکده المپیک 2012 به دریافت جایزه نائل آمد و نیز به عنوان یکی از فینالیست های مسابقه 200 میلیون دلاری طرح جامع دهکده سنت مارک در تورنتو کانادا برگزیده شد.
پروژه های حریری و حریری به واسطه ادغام فناوری دیجیتال، استفاده نوآورانه از مواد و مصالح، حس درک فضا و چهارچوبهای اجتماعی ( یعنی عناصری که اغلب ناقض یکدیگر به شمار می آیند ) متمایز می نماید. برداشت ناب از مقوله ” نور و فضا ” و کاوشهای فلسفیشان درباره جوهره هستی، رهیافت اصلی آنان در همه طرح هایشان به شمار می آید.
پروژه های دفتر معماری حریری و حریری در سطح بین المللی شناخته شده، جایزه گرفته و به وسیله انتشار موناچلی منتشر شد.
درک و برداشت آنان از فرهنگ پویا، پرشتاب و گلوبال امروزی موجب پیدایش پروژه ها و پیش نمونه هایی برای معماری رویایی و آینده نگرانه هزاره جدید شده است. آنان یک تنه طرح ماده ای انقلابی به نام ” بلوک دیجیتالی ” را ریخته اند که در ساخت دیوارهای شفاف مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت ارسال و دریافت اطلاعات را دارد. ” بلوک دیجیتال ” به عنوان یکی از فینالیست های ” جایزه نوآوری و ارتباطات 2000 ” ساعتچی و ساعتچی برگزیده شد و در نمایشگاهی مختص ایده های شگفت آور و متحول کننده ای که به صورت طرح یا ابزار در آمده یا کاربری عملی یافته اند به نمایش گذاشته شد.
برگرفته شده از مجله هنر و معماری شماره ششم

برای اطلاعات بیشتر به سایت http://www.haririandhariri.com مراجعه کنید
 
بالا