[ اداری-خدماتی ]تنفس در برلین ....

reza902

عضو جدید
در سالهای اخیر معماران، پوسته های ساختمان را همانند ارگانیسمهای زنده مورد توجه مورد توجه و بازبینی قرار داده اند. پوسته هایی که تنفس می کنند، تغییر شکل می دهند و سازگار با آب و هوا هستند. اداره مرکزی در برلین نشان گر طراحی این پوسته ها تحت عوامل مختلف می باشد. این بنا توسط مورفی/ جان طراحی شده است و اجرای آن برعهده آروپ می باشد.


این ساختمان اداری 22 طبقه که دفاتری برای GSW را شامل می گردد، از دو سیستم هوشمند برای آسایش و انرژی بهینه در ساختمان بهره جسته است. یکی از این سیستم ها برای تهویه و دیگری برای تنظیم نور و سایه (پنجره های هوشمند و سایبان های هوشمند) در ساختمان می باشند. این دو سیستم هر دو به صورت اتوماتیکی برای پاسخ به شرایط طبیعی عمل می کنند.


سطح زیر بنای 51500 فوتی (47873 متری) ساختمان به مقدار 70 درصد در سال به صورت طبیعی تهویه می گردد. سیستم دیوارهای این بنا در سمت غربی ساختمان به صورت Cavity wall با دو لایه داخلی و خارجی شیشه می باشد که فاصله بین این دو پوسته 3.3 فوت (1 متر) است. تهویه توسط عبور هوا از پوسته داخلی نمای غربی به فضای ما بین 2 پوسته انجام می گیرد. این دیوار دو جداره شیشه ای از کاهش دما در ساختمان جلوگیری می کند. هوای جریان یافته در فضای ما بین دو جداره بوسیله سیستم کنترل ساختمان تنظیم می شوند.


منفذ ها و هواکش ها در ساختمان به وسیله تنظیم اتوماتیک و دستی کار می کنند.
مسیر تهویه هوا به گونه ای است که ترکیب بندی پارتیشن های فضای داخلی را تعیین می کند و این پارتیشن ها در جهت هدایت هوا به سمت دیگر ساختمان در مواقع نیاز کار می کنند. تنظیم نور و سایه توسط جداره خارجی بنا انجام می گیرد. این جداره از شیشه های تمام رنگی خورشیدی متحرک ساخته شده است که به صورت اتوماتیکی تنظیم می شوند.
 
بالا