[ اداری-خدماتی ]تركیب شیشه‌های فایبرگلاس سه‌بعدی و خورشیدی در ساختمان اداری برلین

Maryam_h1989

عضو جدید
گروه معماری Petersen آلمان با در اختیار داشتن فضایی به مساحت یك هزار و 640 مترمربع، پروژه معماری جدیدی را با استفاده از پنل‌های شیشه‌ای سه‌بعدی به مرحله بهره‌برداری رسانده‌اند كه توانسته توجه هر رهگذر و كارشناس حرفه‌ای را به خود جلب كند.

این پروژه كه در شهر برلین آلمان واقع شده، از یك ساختمان اداری با بیش از 40 بخش مجزا برخوردار است، به طوری كه می‌توان این ساختمان اداری را در سه بخش افقی پلكانی متصل به هم در حوزه نمای خارجی مشاهده كرد. هر یك از این بخش‌های مجزای افقی دارای شیشه‌های فایبرگلاس سه‌بعدی بوده و با نوع طراحی خود می‌تواند تركیب منحصر به فردی از زوایای شیب‌دار افقی و عمودی را به نمایش درآورد.

تعدادی از این پنل‌های شیشه‌ای سه‌بعدی با استفاده از انواع ورقه‌های خورشیدی پوشیده شده‌اند كه علاوه بر القاء رنگین‌كمانی از رنگ‌های سرد و گرم در نمای خارجی ساختمان به جذب سلول‌های خورشیدی و تأمین بیش از 10 درصد مصرف انرژی داخل این ساختمان خواهند پرداخت.



كاربرد چهارچوب‌های چوبی با مواد صنعتی چسبنده در اطراف این پنل‌ها از دیگر قابلیت‌های برجسته در چشم‌انداز پروژه ساختمان اداری برلین محسوب می‌شود.




















 
بالا