بانک !CheBanca
þ موقعیت: میلان، ایتالیا
þ طراح: CreaInternational
þ سال آغاز و اتمام پروژه: 2007-2008
در بسیاری از شهرها، بانکها با ساختمانهای معظم و پر زرق و برقشان، بهترین نقطه خیابانهای اصلی مرکز شهر را به خود اختصاص دادهاند و به عنوان نمادهای قدرت، ثروت و سرمایهداری عمل میکنند، بطوریکه تصویر ذهنی ما از ساختمان یک بانک، معمولاً ساختمانی خارج از مقیاس انسانی است که در پی نمایش و اثبات عظمت و ابهت خود به بیننده است و فضای داخلی آن نیز اغلب فضایی خستهکننده و ملالآور با تعدادی پیشخوان و باجههای یکنواخت، یکشکل و بدور از هر نوع جذابیت بصری است.
اما طراحان !CheBanca (به معنی عجب بانکی!، در زبان ایتالیایی) در شهر میلان، این قاعده و رسم و روال تقریباً همیشگی در طراحی بانک را بر هم زده و با استفاده بهینه از نور و رنگ، توانستهاند فضایی انسانی و برخوردار از سادگی و شفافیت طراحی کنند و آن را به برند (Brand) فیزیکی این بانک ایتالیایی تبدیل نمایند.
منبع:
http://www.oam.ir/architectural-magazine/asare-barjaste/out-of-iran.html
þ موقعیت: میلان، ایتالیا
þ طراح: CreaInternational
þ سال آغاز و اتمام پروژه: 2007-2008
در بسیاری از شهرها، بانکها با ساختمانهای معظم و پر زرق و برقشان، بهترین نقطه خیابانهای اصلی مرکز شهر را به خود اختصاص دادهاند و به عنوان نمادهای قدرت، ثروت و سرمایهداری عمل میکنند، بطوریکه تصویر ذهنی ما از ساختمان یک بانک، معمولاً ساختمانی خارج از مقیاس انسانی است که در پی نمایش و اثبات عظمت و ابهت خود به بیننده است و فضای داخلی آن نیز اغلب فضایی خستهکننده و ملالآور با تعدادی پیشخوان و باجههای یکنواخت، یکشکل و بدور از هر نوع جذابیت بصری است.
اما طراحان !CheBanca (به معنی عجب بانکی!، در زبان ایتالیایی) در شهر میلان، این قاعده و رسم و روال تقریباً همیشگی در طراحی بانک را بر هم زده و با استفاده بهینه از نور و رنگ، توانستهاند فضایی انسانی و برخوردار از سادگی و شفافیت طراحی کنند و آن را به برند (Brand) فیزیکی این بانک ایتالیایی تبدیل نمایند.
منبع:
http://www.oam.ir/architectural-magazine/asare-barjaste/out-of-iran.html
آخرین ویرایش توسط مدیر: