اختلاف زنان و مردان در خرید کردن

mina12345

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دانشمندان اعلام کردند دلیل تفاوت شیوه خرید کردن مردان و زنان را کشف کردند.


زنان معمولا در هنگام خرید کردن ساعت‌ها وقت صرف می‌کنند ، در حالی که مردان ظرف چند دقیقه خرید خود را انجام داده و به خانه بازمی‌گردند.
بسیار اتفاق افتاده است که مردان از شیوه خرید کردن همسرشان شکایت می‌کنند و دلیل آن که آن‌ها چندین ساعت برای ساده‌ترین خریدها زمان صرف می‌کنند نمی‌فهمند.همین موضوع در بسیاری از مواقع به درگیری‌ها و بگومگوهایی نیز بین آن‌ها تبدیل می‌شود.
اما دانشمندان معتقدند این تفاوت‌ها به دلیل نقش‌های مختلفی است که مردان و زنان در طول تاریخ داشته اند.
در طول دوره‌های گذشته زنان معمولا قسمت زیادی از طول روز را صرف پیدا کردن غذا به همراه فرزندانشان می‌کردند ، اما مردان معمولا وظیفه شکار کردن را به عهده داشتند.

دانشمندان معتقدند دلیل آن‌که زنان امروزه چندین ساعت از وقت خود را صرف خرید کردن می‌کنند و سعی می‌کنند بهترین کالا را خریداری کنند بدان علت است که آن‌ها در طول عصرهای گذشته نیز ساعت‌های زیادی را صرف می‌کردند تا بهترین غذا را با بهترین کیفیت پیدا کنند.

اما مردان قبل از رفتن به شکار در مورد حیوان مورد نظر خودشان تصمیم می‌گرفتند و به محض آن‌که به مقصود خود می‌رسیدند به خانه بازمی‌گشتند.دقیقا به همین دلیل مردان امروزه به محض پیدا کردن کالای مورد نظرشان آن را خریداری می‌کنند و معمولا بیش‌تر از چند دقیقه برای خرید خود زمان صرف نمی‌کنند.
پروفسور دانیل کروگر از دانشگاه میشیگان در این باره گفت : این تحقیقات می‌تواند به دلیل درگیری‌های زیاد زن وشوهرها زمانی که با هم به خرید می‌روند پاسخ دهد.

در دوران غار نشینی زنان مجبور بودند بهترین نوع غذا را با بالاترین کیفیت پیدا کنند زیرا در صورتی که آن‌ها در این مورد اشتباه می‌کردند ممکن بود ماده غذایی سمی را به خانه بیاورند که این موضوع می‌توانست به قیمت جان افراد خانواده تمام شود.به همین دلیل زنان در هنگام جمع‌آوری مواد غذایی مانند میوه‌ها ، مجبور بودند به دقت فاکتورهایی مانند رنگ ، شکل ، بو و دیگر موارد را در نظر بگیرند تا از امنیت و کیفیت مواد غذایی اطمینان حاصل کنند.
به این دلیل در دوران مدرن نیز زنان از همان عادات قبلی خود تبعیت می‌کنند و سعی می‌کنند زمان زیادی را برای پیدا کردن بهترین کالا با بهترین شکل و طرح صرف کنند.

این در حالی است که مردان امروزی از قبل در مورد کالایی که می‌خواهند خرید کنند تصمیم می‌گیرند و برای پیدا کردن آن به خرید می‌روند.اما زنان معمولا در مورد خرید کردن کالای مورد نظر خود طرح خاصی ندارند و بسیار اتفاق افتاده است که برای کالای خاصی به خرید رفته اند ، اما با کالای دیگری به خانه بازگشتند.
پس آقایان محترم که از نحوه ی خرید همسرانتان دلخور هستید ، امیدوارم با خواندن این مطلب متقاعد شده باشید که این موضوع اصلا تقصیر آن ها نیست و باید علت آن را از نیاکانشان جویا شوید!!!!!
 

Similar threads

بالا