[اختصاصی] ویژه ی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران - 16 تا 26 اردیبهشت 94

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
با سلام به اعضای محترم باشگاه
امیدوارم هر روزتون بهتر و پربارتر از دیروز و با هم نشینی
کتاب، باشه

همونطور که در جریان هستید هر سال در اردیبهشت، تهران، میزبان
نمایشگاه بین المللی کتاب هست
امسال هم داریم به این رویداد بزرگ نزدیک میشیم
این تاپیک به طور ویژه، اختصاص به اخبار و اطلاعیه های این امر مهم داره.
پیروز باشید.



logo.jpg

 
آخرین ویرایش:

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
راهنمای ثبت نام و خرید بن کارت دانشجویی
معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاستهای گسترش کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب را در اختیار دانشجویان عزیز قرار می دهد. در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز این کارت با شرایط ذیل در اختیار دانشجویان قرار می گیرد:

  • بن کارت دانشجویی صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است.
  • زمان ثبت نام: از 25 فروردین 1394 تا قبل از برگزاری نمایشگاه و از طریق سامانه ثبت نام بن کارت دانشجویی به آدرس www.tibf.ir ست.
  • زمان توزیع کارت از تاریخ 6 اردیبهشت 1394 تا پایان نمایشگاه است.
  • متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم دانشجو (به صورت اینترنتی) برای دریافت بن کارت می‌بایست صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب نموده‌اند مراجعه کرده و از مراجعه به شعب دیگر خودداری نمایند.
  • مدارک لازم هنگام دریافت کارت عبارتند از کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه.
  • هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.
  • اعتبار موجود در کارت‌ها 600 هزار ریال است که 300 هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معادل آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود.
  • یارانه پرداختی برای خرید کتاب از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. کارتهای ویژه خرید در نمایشگاه فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاههای کارت خوان داخل نمایشگاه قابل استفاده است.
برای ثبت نام اینجا کلیک کنید
 

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
17توصیه اساسی برای بازدید موفق از نمایشگاه کتاب
1- برای آمدن به نمایشگاه ازخطوط مترو استفاده کنید.
2- قبل ازحضور در نمایشگاه با مراجعه به سایت نمایشگاه، www.tibf.ir از موقعیت سالنهای نمایشگاه مطلع و مقصد خود را تعیین کنید.
3- اگر بازدید کننده حرفه ای هستید حتی الامکان روزهای پنجشنبه و جمعه را برای بازدید از نمایشگاه انتخاب نکنید.
4- سعی کنید درساعات اولیه روز از نمایشگاه بازدید کنید.
5- اگر به دنبال کتاب خاصی هستید، قبل از رفتن به نمایشگاه، مشخصات کتاب، سالن و محل استقرار ناشر در نمایشگاه را از طریق سایت‌ نمایشگاه www.tibf.ir به دست بیاورید.
6- در محوطه نمایشگاه و در تمام سالن‌ها، میزها و غرفه‌هایی تحت عنوان اطلاع رسانی رایانه ­ای وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آنها کتاب و ناشر مورد نظر خود را پیدا کنید.
7- اگر قصد بازدید چند ساعته از نمایشگاه را دارید همراه باخود خوراکی های مختصر و سبک بیاورید.
8- از دستفروش‌های داخل و یا بیرون نمایشگاه مواد غذایی نخرید.
9- اگر قصد دارید وقت زیادی را درسالن های نمایشگاه سپری کنید، بهتر است کودکان را با خود همراه نکنید.
10- چنانچه با فرزندان خردسال به نمایشگاه آمده­ اید از مراجعه به سالن های بزرگ­سال خودداری کرده و همراه با آنها به بخش سرگرمی های کودک و نوجوان یا سالن‌های ناشران کودک و نوجوان بروید و صبورانه به آنها اجازه دهید غرفه‌ها و کتاب‌ها را بازدید کنند.
11- اگر وسایل همراهتان سنگین است آن را به باجه های امانات درسطح نمایشگاه بسپارید.
12- کتاب­های عرضه شده در نمایشگاه با ده درصد تخفیف ارائه می­شود. ارائه این میزان تخفیف ازسوی ناشران و صدور فاکتور الزامی است.
13- باجه ­­­های پست در محوطه نمایشگاه کتاب‌های شما را بسته‌بندی کرده و به آدرس مورد نظرتان در سراسر کشور ارسال می‌کند.
14- حتی الامکان از طریق کارت‌های اعتباری و عابربانک خرید کنید.
15- اگرهمراه سالمندان و یاخردسالان به نمایشگاه آمده­اید برای رفت و آمد از مینی­بوس­ های سیار در سطح نمایشگاه استفاده کنید.
16- هنگام بازدید چنانچه هرگونه مزاحمتی برای شما پیش آمد و یا با افراد مزاحم مواجه شدید سریعا به مسئولین انتظامات سالن اطلاع دهید.
17- برای بازدید ازنمایشگاه کفش راحت بپوشید.



 

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
قابل توجه بازدید کنندگان محترم شهرستانی

هموطنان گرامی که جهت بازدید از دیگر استانها و شهرستانهای کشور به تهران غزیمت می کنند جهت سهولت دسترسی به نمایشگاه از مسیرهای پیشنهادی ذیل استفاده کنند.

مسیرهای منتهی به نمایشگاه برای بازدیدهای گروهی شهرستانی
1- پارک اتوبوس درپارکینگ مرقد مطهرحضرت امام(ره)، استفاده از خط یک مترو به سمت تجریش، پیاده شدن درایستگاه شهید بهشتی و یا ایستگاه مصلی

زائرسرای حرم امام خمینی(ره)/ ویژه بازیدکنندگان کاروان های دانشجویی شهرستانی
ميهمانان و بازديد كنندگان شهرستاني و كاروان­هاي دانشجويي به اين مكان مطهر جهت اسكان و استراحت شبانه معرفي مي­شوند. عزیمت به نمایشگاه ازمحل فوق از طريق ايستگاه مترو حرم امام خميني (ره) به ايستگاه شهيد بهشتي یا ایستگاه مصلی می باشد.

مسیرهای منتهی به نمایشگاه برای مراجعین از ترمینال شرق

استفاده ازخط یک(BRT) درمسیرتهرانپارس به میدان آزادی، استفاده از خط یک مترودرایستگاه دروازه دولت واستفاده ازمترو به سمت تجریش، پیاده شدن درایستگاه شهید بهشتی و یا ایستگاه مصلی

مسیرهای منتهی به نمایشگاه برای مراجعین از ترمینال جنوب

استفاده ازخط یک متروبه سمت تجریش، پیاده شدن درایستگاه شهید بهشتی و یا ایستگاه مصلی

مسیرهای منتهی به نمایشگاه برای مراجعین از ترمینال غرب
1- استفاده ازخط یک(BRT) درمسیرمیدان آزادی به تهرانپارس تا ایستگاه دروازه دولت، ادامه مسیربا استفاده ازخط یک مترو دروازه دولت به سمت تجریش، پیاده شدن درایستگاه شهید بهشتی و یا ایستگاه مصلی 2- استفاده ازخط 4 مترو ارم سبزبه سمت کلاهدوز تا ایستگاه دروازه دولت، ادامه مسیربا استفاده ازخط یک مترو دروازه دولت به سمت تجریش، پیاده شدن درایستگاه شهید بهشتی و یا ایستگاه مصلی

مسیرهای منتهی به نمایشگاه برای مراجعین ازفرودگاه مهرآباد

1- استفاده ازتاکسی سرویس های مستقردرفرودگاه 2- استفاده از تاکسی های خطی مستقردرفرودگاه تامیدان آزادی، استفاده ازخط 4 مترو به سمت کلاهدوز تا ایستگاه دروازه دولت، ادامه مسیربا استفاده ازخط یک مترو دروازه دولت به سمت تجریش، پیاده شدن درایستگاه شهید بهشتی و یا ایستگاه مصلی 3- استفاده از تاکسی های خطی مستقردرفرودگاه تامیدان آزادی، استفاده ازخط یک(BRT) درمسیرمیدان آزادی به تهرانپارس تا ایستگاه ولی عصر(عج)، ادامه مسیربا استفاده ازخط 3 متربه سمت شهید بهشتی، پیاده شدن درایستگاه شهید بهشتی

مسیرهای منتهی به نمایشگاه برای مراجعین از راه آهن

استفاده از خط اتوبوس رانی(BRT) در مسیر راه آهن به تجریش تا ایستگاه ولی عصر(عج)، ادامه مسیربا استفاده ازخط 3 متربه سمت شهید بهشتی، پیاده شدن درایستگاه شهید بهشتی
 

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
ویژه‌نامه بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌شود

ویژه‌نامه بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌شود



به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این ویژه‌نامه در 12 شماره و با تیراژ 10 هزار نسخه به صورت روزانه منتشر می‌شود. این ویژه‌نامه به صورت رنگی و در کاغذهای گلاسه در ابعاد 25*35 منتشر خواهد شد.

همچنین نسخه‌های این ویژه‌نامه به صورت رایگان از طریق کیوسک‌های اطلاع‌رسانی، غرفه‌های نمایشگاه و مبادی ورودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این ویژه‌نامه به اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌ها، نشست‌ها و رویدادهای روزانه در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران می‌پردازد.

مجری این ویژه‌نامه نشریه چاپ و نشر است که برای نخستین بار به صورت خصوصی اقدام به انتشار این ویژه‌نامه می‌کند.

ناشران، مراکز علمی و سایر حرفه‌های مرتبط مانند چاپخانه‌داران، لیتوگرافان، صحافان، فعالان حوزه نشر الکترونیک، انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط با حوزه نشر و سایر حوزه‌هایی که علاقه‌مند به معرفی محصولات خود در این ویژه‌نامه هستند، می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 09122332331 و 77240690 تماس بگیرند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
افزایش رقم بن کتاب دانشجویی

افزایش رقم بن کتاب دانشجویی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم درمورد توزیع هدفمند بن‌های الکترونیک کتاب برای دانشجویان در این دوره از نمایشگاه کتاب گفت:رقم و حجم بن‌های کتاب برای دانشجویان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.
سید ضیا هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،
با بیان اینکه بن کتاب دانشجویان با همکاری وزارت ارشاد، وزارت علوم و چند دستگاه دیگر تامین شده است، افزود:این فرآیند عمدتا در بخش پژوهشی متمرکز است، البته بخش فرهنگی هم در آن همکاری دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته حجم بیشتری از بن ها در بین دانشجویان و اساتید توزیع می‌شود و تلاش می‌کنیم ظرفیت‌ها توسعه پیدا کند، همچنین نسبت به قبل رقم بیشتری تخصیص داده شده است.


منبع :
ایسنا
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
فروش بن کارت دانشجویی نمایشگاه بین المللی کتاب متوقف شد / تاریخ اعلام سهمیه جدید

فروش بن کارت دانشجویی نمایشگاه بین المللی کتاب متوقف شد / تاریخ اعلام سهمیه جدید

فروش بن کارت دانشجویی برای خرید کتاب از نمایشگاه بین المللی کتاب به دلیل تکمیل ظرفیت متوقف شد.به گزارش خبرنگار مهر، به دلیل تکمیل ظرفیت در سایت فروش بن کارت دانشجویی فروش این کارت که مخصوص خرید کتاب از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است متوقف شد. طبق اعلام این سایت قرار بود ثبت نام این بن کارت ها که از ۲۹ فروردین آغاز شده تا یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب ادامه داشته باشد.
سامانه توزیع بن کارت دانشجویی اعلام کرد استانهایی که سهمیه آنها تمام شده باید تا ۵ اردیبهشت برای ارائه سهمیه جدید منتظر باشند.
مبلغ بن کارت دانشجویی ۸۰ هزار تومان است که هزینه پرداختی از سوی دانشجویان ۴۰ هزار تومان است و مابقی آن از سوی وزارت ارشاد بعنوان یارانه پرداخت می شود.
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
زمان ثبت نام بن کارت الکترونیک کتاب تمدید شد

زمان ثبت نام بن کارت الکترونیک کتاب تمدید شد

مدیر کمیته رفاهی و نهادهای همکار، از تمدید زمان ثبت‌نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن کارت‌های الکترونیک خرید کتاب خبر داد .

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، نیکنام حسین‌پور با اعلام خبر فوق گفت:‌ سایت ثبت‌نام از روز یکشنبه ششم اردیبهشت باز است و دانشجویان فرصت دارند تا روز پنج‌شنبه 10 اردیبهشت ماه جهت ثبت نام اقدام کنند.وی افزود: جلسه فنی با بانک صادرات، شرکت آسان پرداخت و مسئول فنی سایت ثبت‌نام برگزار شده است و با هماهنگی‌های انجام شده کار ثبت‌نام ادامه پیدا خواهد کرد.وی با اشاره به تغییرات انجام شده در این دوره از ثبت‌نام گفت: با توجه به تعطیلاتی که در پیش رو داریم، دانشجویانی که از تاریخ 6 اردیبهشت نسبت به دریافت بن کتاب ثبت‌نام می‌کنند صرفا می‌توانند از شعب بانک صادرات در استان‌های البرز، تهران و قم بن‌کارت‌های خود را دریافت کنند.حسین پور تاکید کرد: این دانشجویان باید حتما کارت‌های خود را از این استان‌های مذکور دریافت کنند و قابلیت انتقال این کارت‌های به استان‌های دیگر وجود نخواهد داشت.وی در پایان اظهار کرد: همچنین استان‌هایی که ظرفیت ثبت‌نام آن‌ها تکمیل شده است دیگر نمی‌توانند ثبت‌نام کنند و استان‌هایی که ظرفیت ثبت‌نام برای آن‌ها باقی است، می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این نمایشگاه با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
 

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
افتتاح نمایشگاه کتاب با حضور رییس جمهور محترم دکتر حسن روحانی

افتتاح نمایشگاه کتاب با حضور رییس جمهور محترم دکتر حسن روحانی



به گزارش تابناک، مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

امسال نیز آیین افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران روز سه‌شنبه ۱۵اردیبهشت ماه با حضور رئیس‌ جمهور محترم برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک، مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


در این مراسم دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مدیران کمیته‌های نمایشگاه، جمعی از مسؤلان کشوری، ناشران و اهالی رسانه حضور خواهند داشت.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 
آخرین ویرایش:

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
مسابقه عکاسی با کتاب را از دست ندهید

مسابقه عکاسی با کتاب را از دست ندهید



مجید غلامی جلیسه در توضیح برنامه‌های کمیته جنبی نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نمایشگاه کتاب تهران، صفحه‌ای با نام «اینستا کتاب» در شبکه اجتماعی اینستاگرام راه‌اندازی شده است.


مجید غلامی جلیسه، مدیر کمیته جنبی از برگزاری مسابقه عکاسی با کتاب در شبکه اجتماعی اینستگرام خبر داد.
به گزارش تابناک، مجید غلامی جلیسه در توضیح برنامه‌های کمیته جنبی نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نمایشگاه کتاب تهران، صفحه‌ای با نام «اینستا کتاب» در شبکه اجتماعی اینستگرام راه‌اندازی شده است.


وی ادامه داد: به همین منظور بازدیدکنندگان می‌توانند در مدت زمانی که در نمایشگاه حضور دارند در فضای نمایشگاه با کتاب عکس بگیرند و این عکس‌ها را برای صفحه «اینستا کتاب» ارسال کنند تا پس از بررسی‌های لازم، بر روی صفحه اصلی این پیج قرار گیرد. همچنین قرار است عکس‌های ارسال شده با نام ارسال کنندگان آن‌ها در برنامه «کتاب نامه» شبکه 4 سیما نیز به نمایش گذاشته شود.


مدیر کمیته جنبی با اشاره به تقدیر از عکاسان برتر «اینستا کتاب» گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است عکس‌های «اینستا کتاب» داوری شود تا از میان آثار ارسالی 9 اثر برتر شناسایی و تقدیر شود. همچنین در کنار 9 عکس برگزیده یک عکس به عنوان برترین عکس کتابی انتخاب خواهد شد و به شکلی ویژه مورد تقدیر و قدردانی قرار خواهد گرفت.


بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

http://tabnakfarhangi.ir/
 
آخرین ویرایش:

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
مهلت دریافت بن خرید کتاب، از امروز تا پایان نمایشگاه

مهلت دریافت بن خرید کتاب، از امروز تا پایان نمایشگاه




بن‌های خرید کتاب با احراز هویت متقاضیان در شعب بانک‌ عامل از امروز (۱۳ اردیبهشت ماه) تحویل داده می‌شود.


به گزارش تابناک، با توجه به سهمیه‌بندی فروش بن در استان‌ها، ‌ قابلیت خرید بن‌کارت‌های دانشجویی تا پنجشنبه (۱۰ اردیبهشت ماه) فراهم بود و پس از اینکه ظرفیت ۲۵۰ هزار بن الکتریکی خرید کتاب تا شنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) تکمیل شد، دیگر امکان ثبت‌نام در این سایت وجود ندارد و به دانشجویان و طلاب توصیه می‌شود که برای ثبت‌نام اقدامی نکنند.


متقاضیان از امروز یکشنبه (۱۳ اردیبهشت) برای دریافت کارت‌های خود باید به شعب منتخب خود که در سایت مشخص کرده‌ بودند، اقدام کنند. متقاضیان برای دریافت این بن کارت‌ها باید کارت ملی، کارت دانشجویی، شناسنامه و کد رهگیری همراه داشته باشند تا شعب بانک‌ صادرات پس از احراز هویت بن‌ها را به دانشجویان تحویل دهند.


متقاضیان دریافت بن کارت‌های الکترونیکی خرید کتاب، از ۱۳ اردیبهشت ماه تا روزهای پایانی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران فرصت دریافت بن‌ کارت‌های خود در شعب منتخب بانک عامل را دارند.


بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی (ره) با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» برپا می‌شود.
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بن‌‌های کاغذی سال 93 در نمایشگاه کتاب قابل استفاده است

بن‌‌های کاغذی سال 93 در نمایشگاه کتاب قابل استفاده است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بنابر هماهنگی صورت‌گرفته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بانک عامل اعتبار بن‌های کاغذی با مدت اعتبار پایان اسفندماه سال 1393 تا پایان خردادماه سال 94 تمدید شده است و دارندگان این بن‌ها می‌توانند در نمایشگاه کتاب امسال خرید کنند.
همچنین تمامی موسسات انتشاراتی، مراکز دانشگاهی، نهادها، حوزه علمیه، مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی، ‌مراکز علمی و فرهنگی و هنری، ارگان‌ها و سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌ها و... می‌توانند تا پایان مهلت اعلام‌شده برای استفاده از این بن‌ها اقدام کنند.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» از 16 اردیبهشت آغاز به کار کرده‌است و تا 26 اردیبهشت در مصلی بزرگ تهران میزبان اهالی و دوستداران کتاب خواهد بود.


خبرگزاری کتاب ایران
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
 

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
نمایشگاه کتاب امسال رکوردهای جدیدی به جا گذاشت

1394/2/27 10:39


قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه کتاب، استقبال قابل توجه سران کشور از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: این رویداد فرهنگی با مشارکت تمام مسئولان عالی‌رتبه کشور برگزار شد و رکورد جدیدی را برای نمایشگاه به ثبت رساند.
امیرمسعود شهرام‌نیا در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه امروز برگی دیگر از نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب ورق خورد، عنوان کرد: نمایشگاه امسال به جهات مختلف، نمایشگاه موفقی بود. همچنین این نمایشگاه با حضور مقام معظم رهبری،‌ سران سه قوه،‌ نمایندگان مجلس، سفرا و وزاری کشورهای خارجی برگزار شد.
وی ادامه داد: حضور افراد عالی‌رتبه کشور و وزرا و سفرا در نمایشگاه کتاب رکورد جدیدی را برای این رویداد فرهنگی به ثبت رساند. این مشارکت اهمیت و توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی را نشان می‌دهد.
قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه کتاب درباره ویژگی‌های نمایشگاه کتاب امسال توضیح داد: در نمایشگاه امسال گام‌های موفقی از جنبه‌های برنامه‌های نمایشگاهی در قیاس با برنامه‌های فروشگاهی برداشته شد. همچنین افزایش جمعیت هدفمند که منجر به افزایش فروش ناشران شد و تاکید بر جنبه بین‌المللی نمایشگاه کتاب از ویژگی‌های مثبت نمایشگاه امسال بود.
وی با بیان اینکه در اجرای نمایشگاه امسال کاستی‌هایی را هم شاهد بودیم، گفت:‌ شرایط مصلی اقتضائاتی را به ما تحمیل ‌کرد که نتوانستیم آن‌گونه که شایسته بود و می‌خواستیم خدمات رفاهی به بازدیدکنندگان ارایه دهیم و امدیواریم این نقایص برای سال آینده و سال‌های پس از ان برطرف شود.
 

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
[h=4]کتابخوانی می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر شود[/h] 1394/2/27 10:37
مدیر بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: کتابخوانی از اهمیت بسیاری برخوردار است و در بخش آسیب‌های اجتماعی رواج مطالعه می‌تواند جلوی بسیاری از این آسیب‌ها را بگیرد.
مصطفی راستینه در گفت و گو با ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران، درباره نمایشگاه گفت: نمایشگاه کتاب، محل فرهنگی است و هرسال هم قویتر از سال گذشته برگزار می‌شود. امیدواریم این روند ادامه داشته باشد تنها مشکل موجود، قدرت خرید مردم و خانواده‌هاست که گاه برای تفریح به نمایشگاه می‌آیند. این امر از معضلاتی است که در بخش آسیب‌های اجتماعی با آن درگیر هستیم.
وی افزود: اگر بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را بین مردم رواج دهیم، طبیعتا سطح آسیب‌های اجتماعی کشور پایین می‌آید و هرچه مردم برای خرید کتاب و استفاده از آن توانمندی بیشتری داشته باشند در حوزه پیشگیری آسیب‌های اجتماعی می‌توانیم فعالیت‌های گسترده‌‌تری اشته باشیم. امیدواریم بتوانیم قشری را که کتابخوان هستند برای خرید کتاب توانمند کنیم.
راستیه با اشاره به فعالیت‌های بنیاد اظهار کرد: بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از سال 1382 فعالیت خود را به صورت کمیته آغاز کرده و از سال 1392 به عنوان یک بنیاد مشغول به کار شده است و از سازمان بهزیستی مجوز فعالیت دارد. این بنیاد در 17 حوزه که وزارت ورزش و جوانان به عنوان آسیب‌های اجتماعی تصویب کرده مشغول به فعالیت است و آسیب‌شناسی کردیم و راهکارهایی برای توانمندسازی خانواده‌ها و جوانان مطرح می‌کنیم.
این مقام مسئول درباره کتاب‌های منتشر شده این بنیاد هم گفت: کتاب‌های مرتبط به بلوغ جنسی چاپ شده که در مدارس و در میان نوجوانان و جوانان با استقبال خوبی روبه‌رو بوده است. بخش سبک زندگی که چندسالی است در آن حوزه فعالیت می‌کنیم و اولین کتابمان در این زمینه امسال منتشر خواهد شد.
به گفته وی تهیه کتاب برای اعضای بنیاد در برنامه‌های امسال قرار دارد .
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفتگو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
 

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
[h=4]می‌خواهیم کتاب هفت را در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس عرضه کنیم[/h] 1394/2/26 15:09
مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: از برنامه‌های ما برای «کتاب هفت» در طول سال، توسعه فروش و توزیع کتاب در مراکزی با تجمع زیاد افراد مانند ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و بوستان‌ها است.
عبادالله رمضانی مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران و عضو شورای سیاست‌گذاری انتشارات «کتاب هفت» در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی کتاب تهران در ارزیابی خود از نمایشگاه گفت: کتاب‌های عمومی حاضر در این دوره تفاوت جدی با این گروه از کتاب‌ها نسبت به سال‌های گذشته نداشت.
وی با اشاره به حضور انتشارات «کتاب هفت» در این دوره از نمایشگاه، بیان کرد: کتاب هفت امسال برای سومین بار در نمایشگاه حضور پیدا کرده و استقبال مخاطبان از آن خوب و راضی‌کننده بود. کتاب‌های این نشر در 15 نقطه نمایشگاه در معرض دید و فروش علاقمندان قرار گرفته است که کمتر مجموعه‌ای با این حجم و ظرفیت بالا در نمایشگاه حضور داشته‌اند.
رمضانی فروش روزانه «کتاب هفت» در نمایشگاه را سه هزار نسخه عنوان کرد و افزود: این میزان فروش برای ما حائز اهمیت و ارزشمند بود. کتاب هفت در بسته‌ای که سه جلد کتاب را دربرمی‌گیرد به موضوع سبک زندگی می‌پردازد. این کتاب‌ها با زبانی ساده و قلم شیوا، موضوعات مختلفی را به زبان‌های فارسی و انگلیسی بیان می‌کند.
مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: امروز کمتر کسی وقت و حوصله خواندن کتاب‌های حجیم و سنگین را دارد و تغییرات تکنولوژی و رسانه‌های مجازی باعث شده کمتر افراد برای مطالعه به سراغ منابع مکتوب بروند. به همین علت کتاب هفت با حجم کم و قیمت شش هزار تومان عرضه می‌شود.
این مقام مسئول اظهار داشت: امیدواریم کتاب هفت به عنوان اثری مناسب در حوزه سبک زندگی در مراکز عمده فروش در سطح شهر عرضه شود و به دست مردم برسد و تعداد شمارگانی که برای تولید آن درنظر گرفته شده در طول سال افزایش پیدا کند. همچنین از دیگر برنامه‌های ما توسعه فروش و توزیع کتاب در مراکزی با تجمع زیاد افراد مانند ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و بوستان‌ها است.
 

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
[h=4]غرفه‌های برتر بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب شناخته شد[/h] 1394/2/26 17:15
همزمان با مراسم اختتامیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران غرفه‌های برتر نمایشگاه کتاب معرفی شدند.
به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،‌ در آیین اختتامیه نمایشگاه کتاب تهران که عصر امروز شنبه 26 اردیبهشت‌ماه در ضلع جنوبی مصلی در حال برگزاری است غرفه‌های برتر نمایشگاه نیز معرفی شدند.
در این مراسم انتشارات «فاتحان» و «شرکت تعاونی ناشران گیلان» در حوزه ناشران داخلی در بخش بزرگسال، «انتشارات دیباگران تهران» در حوزه ناشران دانشگاهی و انتشارات «خوش خوان» در حوزه ناشران آموزشی به عنوان غرفه‌های برتر نمایشگاه کتاب امسال معرفی شدند.
در حوزه کودک و نوجوان نیز انتشارات «خانه ادبیات» و «جمال»، در حوزه ناشران الکترونیک «فروشگاه الکترونیکی طاقچه» و در حوزه ناشران بین‌الملل نیز انتشارات «آوند دانش» و «انتشارات ویژه نشر» به عنوان غرفه‌های برتر نمایشگاه کتاب امسال شناخته شدند.
«انتشارات پیام مشرق» نیز به عنوان غرفه برتر حجاب، توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر مستقر در نمایشگاه کتاب امسال انتخاب و معرفی شد.
همچنین بخشی از این آیین به تقدیر از وزیر اطلاع‌رسانی کشور عمان - مهمان ویژه نمایشگاه کتاب امسال - اختصاص یافت. بدربن یحیی الراشدی، مدیرکل حوزه وزارت اطلاع‌رسانی کشور عمان نیز به دلیل فعالیت‌های ویژه در نمایشگاه کتاب تهران تقدیر شد.
 
بالا