اختراع هایی که اتفاقی به وقوع پیوستند!

دختر معمار

عضو جدید
کاربر ممتاز
بستنی چوبی:


اختراع بستنی چوبی به سال 1905 بر می گردد. ماجرا از این قرار بود که روزی پسر 11 سالهای به نام فرانک اپرسون آبمیوه خود را که از پودر میوه و آب درست شده بود،به همراه قاشقی که برای هم زدن آن به کار برده بود در بیرون از خانه جاگذاشت. صبح فردا آبمیوه یخ زده بود و به قاشق چسبیده بود. به این ترتیب اولین بستنی چوبی اختراع شد و فرانک بیست سال بعد این اختراع خود را به ثبت رساند.

Rogaine (دارویی برای رویش مجدد مو) :


مشاهدات دانشمندان نشان می داد که بیماران مبتلا به فشارخون اگر از داروی لونیتناستفاده کنند موهای ضخیم تر و پرپشت تری خواهند داشت و بدین ترتیب این داروبرای درمان ریزش مو و رشد مجدد آن مورد استفاده قرار گرفت.


شیرینی خشک (کوکی) با تکه های شکلات:


این خوراکی خوشمزه اولین بار در مهمانخانه ای در ماساچوست ساخته شد. ویکفیلدصاحب این مهمانخانه با آرد و تکه های شکلات دسری برای مهمان ها درست کردهبود اما شکلات ها کاملاً حل نشده بودند و چیزی شبیه کوکی هایی که امروز میشناسیم به وجود آورده بودند. البته ناگفته نماند مهمان ها این دسر جدید راپسندیده بودند و از آن تعریف می کردند (حق با آنها بود، نه؟)
مایکرویو:


سال 1945 یکی از مهندسان کارخانه ریتون، پرسی اسپنسر، هنگام کار با لامپهای مگنترون (که در سیستم های رادار نظامی به کار می رود) متوجه شد کهشکلات داخل جیبش ذوب شده است. اسپنسرکه پرتوهای لامپ مگنترون را عامل ذوبشدن شکلات می دانست تصمیم به اختراع دستگاهی جدید به نام مایکرویو گرفت وبدین ترتیب اولین مایکرویو که 5 فوت ارتفاع داشت (!) به وجود آمد.

آتش بازی:


می گویند حدود2000 سال پیش یک آشپز چینی اشتباهاً زغال چوب، سولفور و نیتراتپتاسیم را با هم ترکیب کرد و در نتیجه چیزی شبیه آنچه امروز به عنوان آتشبازی می شناسیم اتفاق افتاد. ناگفته نماند که همه این مواد امروزه درآشپزخانه ها ی ما پیدا می شود.



صابون عاج (Soap lvory) :


ماجرااز این قرار بود که یکی از کارکنان کارخانه صابون سازی که محل کار خود رابرای صرف نهار ترک می کرد دستگاه صابون سازی را به اشتباه روشن گذاشت غافلاز اینکه این اشتباه به یک اختراع جالب منجر خواهد شد. مرد کارگر به کارخانه بازگشت و ترس از توبیخ باعث شد که قضیه را از دیگران پنهان کند وصابون های به ظاهر خراب را مخفیانه به فروش برساند. اما به زودی مشخص شد که
مشتری ها از مصرف این صابون راضی بوده اند و می خواهند دوباره از اینصابون ها استفاده کنند. بدین ترتیب کارخانه ساخت صابون های جدید را شروعکرد و ظرف مدت کوتاهی به شهرت جهانی رسید.

خمیر بازی (Doh Play):



این ترکیب غیرسمی به دست نمی چسبد و می تواند چندین بار مورد استفاده قرارگیرد. این وسیله بازی در ابتدا ماده ای انعطاف پذیر وبتونه مانند بود وبرای پاک کردن آثار زغال سنگ از کاغذدیواری به کار می رفت. پس از جنگ جهانیکه گاز طبیعی جای زغال سنگ را گرفته بود و کاغذدیواری های قابل شستشو بهبازار آمده بود، کمپانی تولید کننده این ماده که خود را در معرض خطرورشکستگی می دید به فکر راه چاره افتاد و محصولات خود را به صورت خمیر بازیروانه بازار کرد.

چیپس سیب زمینی:


این محصول پرطرفدار اولین بار توسط آشپزی به نام جورج کروم ساخته شد. یکی ازمشتری های رستوران که از سیب زمینی سرخ شده رستوران راضی نبود مرتباً آنهارا به آشپزخانه پس می داد و از تردنبودن آنها شکایت می کرد . آشپز رستورانکه عصبانی شده بود و دیگرحوصله شنیدن شکایت مشتری را نداشت سیب زمینی ها رابه صورت لایه های بسیار نازک خرد کرد، به آنها نمک اضافه کرد و در روغنفرو برد. این چیپس های ترد و خوشمزه به زودی در سراسر آمریکا معروف شدند وطرفداران زیادی پیدا کردند.
قهوه :


می گویند چوپانی از اهالی اتیوپی یا حبشه متوجه شده بود که وقتی گوسفندانش ازگیاهان قرمز رنگی که در اطرافشان روییده بود تغذیه می کنند، شادتر و سرحالتر از همیشه به نظر می رسند. چوپان بعد از بررسی و امتحان این گیاه آن رابه یک پیشوای دینی نشان داد و در نهایت این گیاهان پس از سرخ شدن و جوشیدنبه عنوان یک نوشیدنی مورد استفاده قرار گرفتند.
 

Similar threads

بالا