اختراع‌های خود را درآمدزا کنید

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
[h=1]اختراع‌های خود را درآمدزا کنید[/h]Stephen Key
مترجم: آوا کشاورز
شركت‌هاي بزرگ به دنبال ايده‌هاي شما هستند و كارآفرينان با هوش نه تنها احترام مي‌گذارند، بلكه مي‌دانند كه ايده‌ها از هر شخصي و هر جايي كه باشد مي‌تواند در‌هاي خلاقيت و سودآوري را به روي آنها بگشايد. كار آفرينان مي‌توانند ابتكار و خلاقيت را از طريق یافتن راه‌هاي ارزان‌تر و از طريق دادن مجوز به ايده‌هايي كه از بيرون به سوي شركت مي‌آيد، درهايی را بگشايند و سودآوري را وارد مجموعه خود سازند.
بهتر است براي استفاده از اين امكان، بياموزيد كه چگونه يك ايده را مي‌توان ارزان ثبت کرد. پرداخت حق امتياز به ايده شما يك نمونه تاثيرگذار است، به اين صورت كه شما ايده خود را به شركت‌ها اجاره مي‌دهيد و آنها مجبور به پرداخت حق ايده به شما در زمان فروش محصول خود هستند، صرف‌نظر از اينكه شما كجا هستيد و چه كاري انجام مي‌دهيد.

10عنصر لازم براي داشتن اختراع موفق
زماني كه شروع كردم به كاركردن با مخترعان خارج از شركت، تعداد اندكي خواهان اين روش بودند. ولي اكنون همه چيز تغيير كرده است در اينجا چند روش راهنماي سريع براي تلنگر زدن به فكر شما ارائه مي‌شود.
1- يك ايده جديدمطرح کنید. اين مرحله مي‌تواند لذت‌بخش هم باشد. سعي كنيد به فکر ایجاد تغييراتي كوچك روي محصولات موجود باشيد كه باعث بهبود آنها شود. با اين كار حداقل اطمينان داريد كه ايده‌تان بازار لازم را دارد.
2- درخواست ثبت ايده موقت بكنيد. تنها ايده‌هاي بزرگ گواهي ثبت دريافت مي‌كنند. شما می‌توانید با تكميل فرمPPA (درخواست ثبت ايده موقت) كه هم آسان و هم ارزان انجام مي‌شود ایده خود را ثبت کنید. این راه به شما كمك مي‌كند كه به مدت يك سال حق مالكيت در اختيار شما باشد تا زماني كه يك شركت به صورت انحصاری ايده و ثبت اختراع شما را خریداری کند.
3- يك کاتالوگ فروش درست كنيد. اين مهم‌ترين ابزار براي گرفتن مجوز اوليه است. معمولا کاتالوگ فروش شما بايد ساده و داراي تبليغات جذاب باشد و تنها در يك صفحه ایده شما را معرفی کند. همچنين اين سوال را مطرح كنيد كه چرا مردم نياز به اين ايده و فكر شما دارند. در اين مطلب عكس ايده‌تان را بگنجانيد و حتما اين برگه شامل اطلاعات تماس شما باشد.
4- اگر نمونه اوليه كار خود را داريد، فیلم تبلیغاتی آن را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كنيد. براي شناساندن محصول ارائه شده توسط شما فقط كافي است مشكل را نشان دهيد و راه‌حل رفع مشكل را به سادگي ارائه دهيد. بهتر است موسيقي انتخاب شده بيشتر از يك دقيقه نباشد.
5- تلفن را برداريدو بگرديد و ببينيد چه شركت‌هايي به دنبال محصولات مشابه شما هستند. شايد در قدم اول اين كار به نظر ترسناك بيايد ولي در حقيقت كار دشواري نيست.
 

Similar threads

بالا