اخبـار دنیای کتاب و کتابخوان ها

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با سلام خدمت دوستداران کتاب و کتاب خوانی
در این تاپیک اخبار روزانه در خصوص تازه ترین رویدادهای مرتبط با کتاب و نویسندگی به اطلاع اعضاء باشگاه رسانده می شود ...
موفق باشید
3.gif
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
۱۵ درصد تخفیف چشمه در شهر کتاب اینترنتی

۱۵ درصد تخفیف چشمه در شهر کتاب اینترنتی



همراه با سی سالگی نشر چشمه با تخفیف ۱۵ درصدی کتاب‌های نشر چشمه در فروشگاه اینترنتی شهرکتاب

فروشگاه اینترنتی شهرکتاب همزمان با جشن سی سالگی نشر چشمه و در ادامه طرح‌های تشویقی خرید کتاب و با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تمامی کتاب‌های نشر چشمه را با ۱۵ درصد تخفیف ارائه کرده است. علاقه‌مندان به کتاب‌های نشر چشمه می‌توانند تا ۱۰ اسفند ماه، کتاب‌های نشر چشمه را با ۱۵ درصد تخفیف از طریق shop.bookcity.org خریداری کنند.

نشرچشمه از سال ۶۳ کار خود را آغاز کرد و تاکنون کتاب‌هایش در مجموعه‌های جهان تازه داستان، کتاب‌های قفسه آبی، جهان نو، جهان کلاسیک، جهان سیاه، جهان خیال، جهان تازه شعر، شعر جهان، جهان تازه نمایش، مجموعه مطالعات سینمایی، کتاب ونوشه، اندیشه امروز ایران، مجموعه کتاب‌های اقبال و... راهی بازار نشر شده است.

همچنین پر فروش‌های نشر چشمه در فروشگاه اینترنتی شهر کتاب در زمستان ۱۳۹۳ به شرح زیر است: داستان جهان: شاگرد قصاب، کتابخانه‌ی عجیب، جزیره‌ی شاتر، سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش، سیرکی که می‌گذرد، ناشناخته ماندگان، قصه‌های سرزمین دوست داشتنی، شهرت دیرهنگام، پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند

داستان ایران: دود، کی از این چرخ و فلک پیاده می‌شوم، سرش را گذاشت روی فلز سرد، تو در قاهره خواهی مرد، هست یا نیست، از همان راهی که آمدی برگرد، ابر صورتی، تاول، قصه حسین کرد شبستری

شعر ایران: منظومه‌ی بازگشت، خدایا مرا ببخش حالا نه، سلام اینجا ایران است، هزار و یک شعر، شبانه‌ها، وصف طعام، حفره‌ها، مدارک جعلی، اسکی روی شیروانی‌ها

سینما: هفت فیلم‌نامه از اصغر فرهادی، از شما چه پنهان، به روایت ناصر تقوایی

اهالی فرهنگ و هنر می‌توانید تا ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۳، کتاب‌های نشر چشمه را با ۱۵ درصد تخفیف خرید از فروشگاه اینترنتی شهر کتاب به آدرس shop.bookcity.org تهیه کنند.

لینک مستقیم خرید کتاب‌های نشر چشمه:
http://shahreketabonline.com/products/package/89
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اهواز پایتخت کتاب ایران شد

اهواز پایتخت کتاب ایران شد




به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از میان10 شهر راه‌یافته به مرحله‌ نهایی نخستین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران، شهر اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران اعلام شد.

داوری مرحله نهایی را محمدرضا توکل صدیقی (نماینده اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران)، محسن حاجی زین‌العابدینی (نماینده انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران)، محمدرضا سعید‌آبادی (دبیر کل کمسیون ملی یونسکو)، سیدرضا صالحی امیری (مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه
ملی)، سیدعباس صالحی (معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی)، علیرضا مختارپور (دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی) و احمد مسجد جامعی (وزیر پیشین ارشاد اسلامی و عضو شورای شهر تهران) بر عهده داشتند.

هم‌چنین داوری طرح‌ها و ایده‌ها برای انتخاب پایتخت کتاب ایران در مرحله مقدماتی بر عهده بهروز فتحی، علیرضا کرمانی، محمد سلگی، حجت‌الله غلامعلی و ابوالقاسم مقیمی عراقی بوده است.ب
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ارائه تخفیف 20 درصدی به خریداران کتاب با موضوع رسول خدا

ارائه تخفیف 20 درصدی به خریداران کتاب با موضوع رسول خدا

ه گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در پی تکرار اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، انتشارات آستان قدس رضوی نسبت به ارائه 20 درصدی تخفیف ویژه به خریداران کتاب ها با موضوع حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم اقدام کرده است.
در پاسخ به حرکت وقیحانه توهین کنندگان به ساحت قدسی پیامبر عظیم الشأن اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، این انتشارات تخفیف ویژه ای را برای علاقه مندان و خریداران کتاب هایی با موضوع و محوریت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم در نظر گرفته است.

این تخفیف 20 درصدی شامل 50 عنوان کتاب در ارتباط با سبک و سیره زندگی نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم از مجمو
ع کتاب های به نشر و سایر مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی از جمله بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مرکز آفرینش های هنری آستان قدس رضوی می باشد که از 19 بهمن سال جاری تا پایان اسفند 1393 برای خریداران درنظر گرفته شده است.
این مجموعه کتاب های شعر، داستان، زندگینامه، حدیث، رُمان، را برای تمام گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در برمی گیرد که در فروشگاه های باب الرضا، باغ رضوان واقع در خیابان طبرسی، فروشگاه شماره یک مقابل باغ ملی و فروشگاه شماره 9 واقع در بلوار امامت به خریداران ارائه می شود.

علاقه مندان به مشاهده کتاب های با موضوع سبک و سیره حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم به نشر و همچنین سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی
www.behnashr.com مراجعه کنند.
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جشنواره کتابخوانی با جوایز ویژه

جشنواره کتابخوانی با جوایز ویژه

مرکز نشر معارف در راستای منویات و تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری در خصوص امر کتاب و کتابخوانی، در نظر دارد با برگزاری سلسله جشنواره های ملی کتابخوانی با نام "جشنواره فرهنگی روشنا" تلاشی مجدانه‌ در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی محتوای مفید داشته باشد. بخش مسابقات و سرگرمی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان نیز با توجه به اهداف مشترک جزو حامیان و همکاران این جشنواره است.


بخش کتاب وکتاب خوانی تبیان
این جشنواره درصدد است تا در سال 93-94، چهار دوره از سلسله جشنواره‌های روشنا را با محوریت سبک زندگی با موضوعاتی همچون خانواده، ازدواج، روابط خانوادگی، اقتصاد خانواده، فرزند آوری ، پوشش و مدگرایی، نقش زن در جامعه، اخلاق، فرهنگ کار و تعاون، آداب معاشرت و شهروندی، مهارتهای مدیریتی، مهدویت و .... در کشور برگزار کند.
جدول زمان بندی چهار فصل جشنواره به این شرح است.


دورهزمان برگزاریوضعیتجوایزموضوع
فصل یکم30 مهر93 لغایت 2 دی93به اتمام رسید
برای دیدن برندگان کلیک کنید
14 سکه بهار آزادی
25سکه ربع بهار آزادی
25 تلفن همراه
250 بسته‌ی نفیس گنجینه
250 بسته‌ی فرهنگی
ازدواج
حجاب
زندگی حسینی
تفنن و اوقات فراغت
آداب شهروندی
فصل دوم15 دی93 لغایت 15 اسفند93در حال برگذاری14 سکه بهار آزادی
25 کمک هزینه سفر مشهد
25 تلفن همراه
250 بسته‌ی نفیس گنجینه
250 بسته‌ی فرهنگی
ولایت و زندگی
روابط خانوادگی
مدیریت جهادی
زندگی در عصر جدید
سیره نبوی
فصل سوماسفند ماه لغایت اردیبهشت ماهبرنامه های اینده14 سکه بهار آزادی
25 کمک هزینه سفر مشهد
25 تلفن همراه
250 بسته‌ی نفیس گنجینه
250 بسته‌ی فرهنگی
اقتصاد خانواده
بهداشت و سلامت
حکومت اسلامی
زن و سبک زندگی
محیط زیست
فصل چهارم1اردیبهشت94 لغایت عید سعید فطربرنامه های آینده14 سکه بهار آزادی
25 کمک هزینه سفر مشهد
25 تلفن همراه
250 بسته‌ی نفیس گنجینه
250 بسته‌ی فرهنگی
اخلاق مهدوی
هنر و معماری
فرهنگ اشتغال
تدبیر در زندگی
فرزند آوری و تربیت فرزند
قرعه کشی نهایی جشنواره

یک دستگاه خودرو رانا

در هر مرحله از این جشنواره پنج جلد کتاب مرتبط با سبک زندگی اسلامی- ایرانی ارائه می شود و شرکت کنندگان با پاسخ دادن به سوالات مطرح شده در جشنواره حضور پیدا می کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند با فرستادن عدد 1 به سامانه پیامکی 30008585، و یا مراجعه به کتاب‌فروشی‌های پاتوق کتاب در 20 استان کشور و یا تهیه کتاب از طریق مراجعه دانشجویان به دفاتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این جشنواره شرکت نمایند.یا به نشانی اینترنتی
http://www.rushana.ir مراجعه کنید.

فصل یکم


فصل دوم


قرعه کشی‌های هر فصل از جشنواره:

شما با پاسخ به سوالات هر یک از کتاب‌های جشنواره با کسب 80 امتیاز از 100 امتیاز ممکن، در قرعه کشی شرکت داده خواهید شد.
جوایز قرعه کشی هر یک از کتاب‌های این جشنواره شامل : 5 عدد ربع سکه بهار آزادی، 5 عدد تلفن همراه هوشمند، 50 بسته‌ی نفیس گنجینه و 50بسته فرهنگی می‌باشد.
بدیهی است در مجموع فصل اول جشنواره روشنا 25عدد ربع سکه بهار آزادی، 25عدد تلفن همراه هوشمند، 250 بسته‌ی نفیس گنجینه و 250 بسته‌ی فرهنگی به برندگان اهدا خواهد شد.
به شرکت کنندگانی که از مجموع 5 کتاب (500 امتیاز ممکن) 300 امتیاز را کسب نمایند، به قید قرعه 14 سکه تمام بهار آزادی اهدا خواهد شد.

قرعه کشی نهایی:

در قرعه کشی نهایی افرادی شرکت داده می‌شوند که در طول 4 فصل برگزاری جشنواره حداقل 1200 امتیاز کسب کرده‌اند.
به یک نفر از ایشان به قید قرعه یک دستگاه خودروی رانا، اهدا خواهد شد.

30 دی 1393
سایت تبیان
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اختتامیه‌ای برای پرفروش‌ترین کتاب سال

اختتامیه‌ای برای پرفروش‌ترین کتاب سال

اختتامیه دور اول مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «من زنده‌ام» اثر معصومه آباد عصر امروز با استقبال ۱۷ ساله‌ها و چهره‌های فرهنگی برگزار شد.

به گزارش مشرق، آیین اختتامیه دور اول مسابقه کتابخوانی کتاب و زندگی عصر امروز با حضور غلامعلی حداد‌عادل، حجت‌الاسلام علی شیرازی، معصومه آباد، سعدالله زارعی، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، لوریس چک ناواریان، حجت‌الاسلام زارعی، صفار هرندی، حجت الاسلام امرودی، احمد مسجدجامعی، محسن مومنی‌شریف و جمعی از نویسندگان و فعالان حوزه نشر و فرهنگ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.
*توزیع و ترویج کتاب با ورود نیروی مردمی حل می‌شود

میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در ابتدای این مراسم ضمن خوش‌آمد گویی به حضار گفت: تولید کتاب خوب از نظر کمی و کیفی و افزایش حجم برنامه‌های ترویجی تولیدی کتاب از عواملی است که می‌تواند در افزایش میزان کتابخوانی مؤثر باشد. البته علاوه بر اینها هر کدام از ایرانیان نیز باید یک رسانه شوند تا کتاب به مخاطبان معرفی شود.
وی افزود:‌ برای اولین دور از مسابقه کتاب و زندگی کتابی بسیار خوب، شریف و با ادبیات گیرا انتخاب شده بود البته در حوزه توزیع و ترویج ضعف‌هایی داریم که با ورود نیروهای مردمی برطرف خواهد شد. حدود 210 هزار نسخه در مدت 2ماه 17 روز از این کتاب به فروش رفت که اگر بتوانیم در مورد کتاب‌‌های دیگر نیز این اتفاق را رقم بزنیم مشکل کتاب نخواندن جامعه تا حدودی برطرف خواهد شد.
مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: شبیخون دشمن واقعی و دقیق است و هجمه دشمن به سمت ما است. اگر ما معنای دین و زندگی سعادتمندانه در دنیا و آخرت را درست تعریف کنیم باید گفت که دشمن درصدد تغییر نگرش ما به این تعریف صحیح است و ما با حرکت‌های فرهنگی باید با هجمه‌های دشمن مقابله کنیم اما آیا با روش‌های غیر فرهنگی و ترویج سبک‌های زندگی غیر دینی و غیر مؤمنانه می‌توان به سعادت دست یابیم که باید گفت خیر تنها راه ایجاد سبک زندگی دینی ورود به این حوزه از طریق مباحث فرهنگی میسر خواهد شد.

وی افزود:‌ مؤسسات فرهنگی و مردمی هم عهد شدند و موفقیت امروز کتاب «من زنده‌ام»‌را رقم زدند در آن زمان که ما کتاب «من زنده‌ام» را برای این مسابقه انتخاب کردیم عده‌ای گفتند که مردم این کتاب 500 صفحه‌ای را نمی‌خوانند اما امروز می‌بینیم که این کتاب خوانده شد.
نیلی در ادامه ضمن اشاره به تذکرات رهبر انقلاب پیرامون کتابخوانی گفت:‌ ما به خاطر بی‌توجهی به رهنمودهای ایشان در حوزه کتاب و کتابخوانی بسیار ضرر کرده‌ایم رسیدن به شمارگان ممتاز در قواعد بازار، فرهنگ‌سازی در تولید کتاب‌های پرخواننده، تقویت کارهای جمعی و جهادی برای احیای معروف مهمی چون کتابخوانی در سطح کشور، تعظیم فرهنگ جهاد و شهادت و مقاومت در برابر دشمن از طریق کتاب و اضافه شدن یک کتاب به فهرست‌ کتاب‌های پرفروش از جمله مباحثی است که در رهنمودهای رهبر انقلاب پیرامون امر کتابخوانی مورد اشاره قرار گرفته است.
وی در پایان از دست‌اندرکاران و کسانی که به اولین دور از مسابقه کتاب و زندگی توجه کردند قدردانی کرد و گفت:‌ در پایان باید از شهید برونسی، نورالدین عافی، خانم حسینی، شهید بابانظر و... که این جاده را باز و مسیر پرفروش‌ها را هموار کردند، تشکر کنم.

*سال 75 آرزو می‌‌کردیم کسی کتاب‌های جنگ را بخرد

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در سال 75 با آقای سرهنگی در دفتر ادبیات حوزه هنری حرف می‌زدیم آن زمان کتاب‌های جنگ با تیراژ هزار نسخه منتشر می‌شد و ما افسوس می‌خوردیم که ای‌ کاش این کتاب‌ها را کسی می‌خرید.
وی گفت:‌ بارها جلسه گذاشتیم تا برای این کتاب‌ها کاری بکنیم رهبر انقلاب از سال 69 بر این کتاب‌ها تقریظ می‌زد ولی اجازه انتشار آنها را نمی‌داد تا اینکه وقتی تعداد این تقریظ‌ها از 20 گذشت نمایی از آنها را در روزنامه جمهوری اسلامی معرفی کردیم. از آن سال‌هایی که کتاب‌های دفاع مقدس وارد بازار نشر شد مشوق اصلی آنها رهبری بوده‌اند و اگر حمایت رهبر انقلاب نبود آقای سرهنگی نمی‌توانست پشت دفتر ادبیات را بگیرد تا امروز شاهد باشیم که پرتیراژترین کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس قرار دارد.

* «فرهنگ جبهه» را رهبری خواند و با خانواده جمع‌خوانی کردند

وی افزود: وقتی «فرهنگ جبهه» منتشر شد رهبری آن را خواند و فرمودند که کتاب را خواندم اما قانع نشدم به خانواده دادم خواندند باز هم قانع نشدم تا اینکه کتاب را با خانواده جمع‌خوانی کردیم ایشان سال 74 فرمودند ای کاش کتاب «فرهنگ جبهه» در همه خانه‌ها بود. به نظرم باید بزرگترین مدال را به رهبر انقلاب داد که اگر تلاش ایشان نبود این فرهنگ امروز در جامعه پررنگ نبود.

* هدیه ویژه سپاه قدس به میثم نیلی و کازرونی

حجت‌الاسلام شیرازی در ادامه گفت:‌ رهبر انقلاب فرمودند اگر این کتاب‌ها را ترجمه کنیم و در خارج منتشر کنیم انقلاب صادر خواهد شد و دیگر نیازی نیست کاری بکنیم همچنین مسابقات کتابخوانی در سطح کشور از تدبیرهای رهبری است در سال‌های پیش بسیاری از مسئولان فرهنگی را جمع کردیم تا این تدبیر رهبری را عملیاتی کنیم اما آن طور که باید موفق نشدیم تا اینکه این طرح را به آقای کازرونی و آقای نیلی دادیم و این دو عزیز موفق شدند آن را اجرایی کنند و این افتخار حاصل تلاش این دو نفر و مجموعه کنار آنها است تا کتاب «من زنده‌ام»‌با یک تیراژ گسترده منتشر شود از همین‌رو هدیه ویژه نیروی قدس به کازرونی و نیلی که یک سفر کربلای معلی در معیت خانواده‌هایشان است را اهدا می‌کنم تا با دعای سیدالشهدا (ع) بتوانند مرحله بعد این مسابقه را اجرا کنند. همچنین یک سفر کربلا به خانم آباد، همسر و فرزندانش به خاطر نوشتن این کتاب تقدیم می‌کنیم.

*رباعی‌های «من زنده‌ام» در قالب کتاب منتشر خواهد شد

در ادامه این مراسم عبدالرحیم سعیدی‌راد به مسابقه رباعی مرتبط با کتاب «من زنده‌ام» اشاره کرد و گفت:‌ بعد از اینکه قرار شد برای این کتاب مسابقه رباعی برگزار شود در سایت شاعران فارسی زبان فراخوان آن اعلام شد سپس 70 رباعی از ایران با محوریت این کتاب به دست ما رسید که این اشعار در قالب کتاب منتشر خواهد شد.
وی افزود: در مجموع 8 خانم شاعر و 90 شاعر آقا برگزیده شدند که 17 نفر معادل سن خانم آباد در زمان اسارت است. عبدالحمید ضیایی، آرش پورعالی‌زاده، رضا نیکوکار، حسن بهرامی، سیداکبر سلیمانی، حسین عبدی، سجاد سعیدنژاد، وحید طلعت، مهدی علیزاده، مریم حقیقت، مریم زارع، شبنم فرضی‌زاده، عارفه دهقانی، فاطمه ناظری، زهرا آراسته‌نیا، شکیبا غفاریان و آزاده سالمی اسامی برگزیدگان مسابقه رباعی «من زنده‌ام»‌ است.

*فتنه بزرگ سال 98، که زائری از آن هشدار داد

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در ادامه مراسم اختتامیه مسابقه کتابخوانی «من زنده‌ام‌»،گفت:‌خداوند سنت‌هایی دارد که برای همه جاری است، فارغ از این که در کجا باشیم و به چه اعتقاد داشته باشیم، سنت‌های الهی جاری است. یکی از سنت‌های الهی این است که هر کس روایت خود را ماندگار نکند باخته است، خداوند نیز اگر قرآن نداشت ماندگار نمی‌شد. اگر غربت‌های نسل اول انقلاب نوشته نشود نیز ما خواهیم باخت، خانم آباد با نوشتن خاطرات خود اقدام تحسین‌برانگیزی انجام داده‌اند.
وی افزود: اگر بنیان‌های اساسی در جامعه تحکیم نشود ما نیز می‌بازیم و خانواده یکی از بنیان‌های جامعه است اگر به خانواده نمی‌رسیم می‌‌بازیم و با شعار جامعه را نمی‌شود حفظ کرد. کسانی که امروز از فتنه حرف می‌زنند اگر حواس‌شان نباشد سال 98 فتنه بزرگتری خواهیم داشت و با تلاش می‌توانیم از این فتنه پیشگیری کنیم هر کس تلاش کند موفق می‌شود و این سنت الهی است و جزو قوانین الهی به شمار می‌رود.

*اگر می‌خواهیم کاری کنیم باید به خانواده برسیم

این فعال فرهنگی در ادامه گفت: امروز خانواده از هر زمان دیگری در کشور بیشتر در معرض تهدید است. اگر بخواهیم جمهوری اسلامی را حفظ کنیم باید تعقل و تدبیر پیشه سازیم. عده‌ای می‌خواهند برای حفظ انقلاب فقط خون بدهند ولی خون دادن مرحله آخر است اگر می‌خواهیم کاری کنیم باید به خانواده برسیم.
وی هشدار داد: خطر تهدید خانواده تا پشت در خانه همه ما آمده است. گفتمان اسلام قوی است؟ بله، دلیلش اینکه در غرب امروز بی‌حجاب‌ها باحجاب می‌شوند همچنین گفتمان انقلاب اسلامی نیز از قوت بالایی بهره‌ می‌برد که دلیل آن انقلاب‌های مردمی در منطقه است اما حفظ امانت انقلاب و اسلام با شعار و تعارف نمی‌شود و برای حفظ آن باید کار کرد و برای تحکیم خانواده باید برنامه‌ریزی داشت.

*رهبر انقلاب به اندازه 100 وزارتخانه برای خانواده کار کرد

حجت‌الاسلام زائری گفت: رهبر انقلاب مثل همیشه باز هم و به تنهایی به اندازه 100 سازمان و وزارتخانه برای خانواده کار کردند کار برای خانواده باید عبادت تلقی شود و عبارت «من خانواده‌ام را دوست دارم» باید ذکر شود. روزی در این کشور مرگ بر آمریکا نوعی ذکر به حساب می‌آمد ولی امروز باید عبارت «من خانواده‌ام را دوست دارم» اینطور شود.

*دلم می‌خواهد برنده شوم

در ادامه این مراسم غلامعلی حدادعادل ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مسابقه گفت: من از جمله کسانی هستم که توفیق مطالعه کتاب «من زنده‌ام» را داشته‌ام و در مسابقه نیز شرکت کرده‌ام و دلم می‌خواهد برنده هم شوم البته همه کسانی که کتاب «من زنده‌ام» را مطالعه کرده‌‌اند برنده شده‌اند.
وی افزود: این کتاب من را تحت تأثیر قرار داد «من زنده‌ام» داستان یک نفر نیست بلکه بیان روزگار یک نسل است که در زندگی یک نفر مجسم شده است.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ادامه گفت: کسانی که انقلاب و دوران انقلاب را ندیده‌اند با خواندن این کتاب می‌توانند تصویری از نسل انقلاب ببینند. به سبب زندگی هدف‌دار، مکتبی و پاک و توفیق نوشتن این کتاب به خانم آباد تبریک می‌گویم.

*«من زنده‌ام» جزو سرمایه‌های ادبیات انقلاب است

حدادعادل در انتها گفت: این کتاب یک حرف از هزاران حرف ناگفته و ناشنیده انقلاب را به گوش نسل جوان رسانده است. ادبیات فقط برای پر کردن اوقات فراغت نیست بلکه ادبیات واقعی برای بیان حقایق است این کتاب جزو سرمایه‌‌های ادبیات فارسی و ادبیات انقلاب است و اگر اتفاقات آن سال ها در این کتاب بازگو نمی‌شد دیگر جایی مهلت بیان شدن پیدا نمی‌کرد و این کتاب اتفاقات آن روزگار را جاودانه کرده است. سال 57 سال تولد حقیقی همه ما است که ما به این جامعه تعلق داریم.
این مراسم دارای حواشی جالب توجهی بود که ذکر آنها خالی از لطف نیست.

*17 ساله‌ هم آمده بودند

اولین نکته‌ای که در این مراسم توجه همه را به خود جلب کرد حضور جمع کثیری از دختران 17 ساله و نوجوان در تالار اندیشه بود. جمعیتی که شور و حال نوجوانی را در سالن تزریق کرده بودند.

*چکناواریان هم آمد

چهره‌هایی که در این مراسم حضور داشتند هرکدام در نوع خود جالب توجه بودند. لوریس چکناواریان سازنده سمفونی «رسول عشق و امید» در سالن برگزاری مراسم بود. همچنین چهره‌هایی چون حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمدحسین صفارهرندی، احمد مسجدجامعی، حجت‌الاسلام زائری، حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی، حجت‌الاسلام سبحانی‌نسب، سعدالله زارعی، نادر قدیانی، محسن مومنی شریف، حجت‌الاسلام امرودی، حجت الاسلام امرودی، محمد حمزه‌زاده، محمد علی گودینی، اکبر خلیلی، عبدالرحیم سعیدی‌راد و ... از جمله چهر‌ه‌هایی بودند که در سالن حضور داشتند.

*قاسم سلیمانی نیامد

پیشتر شنیده شده بود که سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و زینب مغنیه خواهر شهید عماد مغنیه در این مراسم شرکت خواهند کرد، اما این اتفاق رخ نداد.

*خطبه‌خوانی رهبر انقلاب در اختتامیه «من زنده‌ام»

کتاب «خانواده» که انتشارات موسسه جهادی (صهبا) آن را منتشر کرده به عنوان کتاب دور دوم این مسابقه معرفی شد. با توجه به موضوع این مسابقه که با محوریت خانواده است، فیلم قرائت خطبه عقد زوج جوان کرمانی توسط رهبر انقلاب برای حضار پخش شد

*قرائت غزل به جای رباعی برگزیدگان
در بخشی از مراسم عبدالرحیم سعیدی‌راد به نمایندگی از علیرضا قزوه که در سفر شمال بود! برای ارائه گزارشی از مسابقه شعر در قالب رباعی با موضوع کتاب «من زنده‌ام» پشت تریبون رفت. وی پس از توضیح در مورد مسابقه بدون اینکه رباعی از اشعار سروده شده شرکت‌کنندگان را بخواند غزلی از خود را برای حضار خواند و میکروفون را به مجری مراسم سپرد!

*رونمایی از ترجمه‌های «من زنده‌ام»

در بخشی از این مراسم از ترجمه انگلیسی، عربی و اردو کتاب «من زنده‌ام» رونمایی شد تا در آینده نزدیک به صورت گسترده وارد بازار بین‌المللی کتاب شود.

*امضای آباد برای 17 ساله‌ها

یکی از نکات جالب توجه در این مراسم حضور دختران 17 ساله همراه با کتاب بود. آنها کتاب‌هایشان را نزد معصومه آباد برده بودند تا وی برایشان امضا کند و این اتفاق تا پایان مراسم ادامه داشت و اطراف آباد را شلوغ کرده بود.

*هرکس حرف بزند باید شماره اعلام کند

همچنین در بخشی از این مراسم، قرعه‌کشی 50 سفر عتبات عالیات برگزار شد. نکته توجه برانگیز آن عدد گفتن حضار در مراسم بود، به نحوی که مجری مراسم هرکدام از چهره‌ها که سخن می‌گفت را مخاطب قرار می‌داد تا شماره‌ای اعلام کنند.

*جایزه 17 ساله‌ها فراموش نشود!

همچنین در این مراسم جمعی از دختران 17 ساله حضور داشتند ولی جایزه‌ای که از طرف خانم آباد برای دختران 17 ساله در نظر گرفته شده بود اهدا نشد و احتمالا در آینده از سوی برگزار‌کنندگان برگزیدگان آن اعلام خواهد شد. همچنین نکته دیگر این بود که برگزدیگان این مسابقه در این مراسم مودر تقدیر قرار نگرفتند و حتی اسمی از آنها به میان نیامد.

*تشویق ویژه آباد

در بخشی از مراسم از چند چهره از جمله معصومه آباد برای رونمایی از ترجمه‌های اردو، انگلیسی و عربی کتاب دعوت شد. وقتی مجری نام معصومه آباد را برای این بخش قرائت کرد با تشویق ویژه 17 ساله‌ها روبرو شد و این نشان از علاقه‌مندی به وی داشت.

*تشکر از شهید برونسی

میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنانش بعد از تشکر از همه کسانی که در این برنامه همکاری داشته‌اند از شهید برونسی، نورالدین عافی، خانم حسینی، شهید بابانظر و... که این جاده را باز و مسیر پرفروش‌ها را هموار کردند، تشکر کرد.

* حداد هم می‌خواست برنده شود

در بخشی از این مراسم که غلامعلی حداد عادل برای حاضرین به سخنرانی پرداخت به مسابقه «کتاب و زندگی» نیز اشاره کرد و گفت: من از جمله کسانی هستم که توفیق مطالعه کتاب «من زنده‌ام» را داشته‌ام و در مسابقه نیز شرکت کرده‌ام و دلم می‌خواهد برنده هم شوم.

*اشک حداد عادل در آمد

حداد عادل در بخشی از سخنانش بخش‌هایی از کتاب «من زنده‌ام» را برای حاضرین قرائت کرد. وی در حین قرائت بخشی از کتاب که مربوط به لحظات ابتدایی اسارت آباد است بغض کرد و اشک ریخت.

*تذکر معلمانه حداد عادل
وقتی غلامعلی حداد عادل مشغول سخنرانی بود به خاطر طولانی شدن مراسم دانش‌آموزان 17 ساله حاضر در برنامه با یکدیگر حرف می‌زدند که این موجب ایجاد همهمه در سالن شده بود. در همین حین حداد عادل ضمن تذکر دادن به 17 ساله‌ها گفت: لطفا سکوت را رعایت کنید. من معلم هستم و شما دانش‌آموز و باید سکوت را رعایت کنید.

*«محض اطلاع» به آباد رسید

حداد عادل پس از پایان سخنرانی‌اش کتاب جدیدش موسوم به «محض اطلاع» را که در آن یادی از معصومه‌ آباد نیز کرده است را به معصومه آباد تقدیم کرد.

05 اسفند 1393
منبع:
فارس
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عرضه پرفروش‌ترین کتابهای سال با 30 درصد تخفیف

عرضه پرفروش‌ترین کتابهای سال با 30 درصد تخفیف

1560.jpg

شبکه کتاب تاچارا با هدف کمک به توسعه فرهنگ مطالعه، در آستانه سال جدید شمسی اقدام به عرضه پرفروش‌ترین کتابهای سال با 30 درصد تخفیف کرده است.
تاچارا 394 عنوان کتاب پرفروش و موفق سال جاری را به کاربران پیشنهاد کرده و از آنها خواسته برای نوروز 94 از میان کتابهای این بسته به دوستان خود هدیه و عیدی بدهند. کتاب‌های این بسته در گروه‌های کودک و نوجوان، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، زندگی‌نامه و رمان‌های تاریخی، مدیریت و اقتصاد، دین، تاریخ وفلسفه، رمان‌های خارجی و ایرانی، طنز، هنر و معماری، ورزش و تندرستی، آشپزی و تغذیه، حقوق، روانشناسی، شعر و ادبیات تقسیم شده‌اند. بسته نوروزی تاچارا که شامل 30 درصد تخفیف می‌شود، از 9 تا 19 اسفند در آدرس http://tachara.ir در دسترس علاقمندان است. کتابهای خریداری شده در فاصله 23 تا 26 اسفند در تهران به کاربران تحویل داده می‌شود. کتابهای کاربران غیرتهرانی نیز در روزهای 20 و 21 اسفند به پست تحویل داده می‌شود تا در سریعترین زمان ممکن به دست آنها برسد. تاچارا پیش از این نیز با طرح دوشنبه های تاچارا اقدام به عرضه بیش از 17 هزار عنوان کتاب با 25 درصد تخفیف به کاربران کرد. برای مشاهده عناوین کتابهای بسته نوروزی اینجا را کلیک کنید.


09 اسفند 1393
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تخفیف 50 درصدی فروشگاه اینترنتی کتابسرای اشجع

تخفیف 50 درصدی فروشگاه اینترنتی کتابسرای اشجع

فروشگاه اینترنتی کتابسرای اشجع همزمان در ماه پایانی سال با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتاب‌های ناشران مختلف کشور را با 30 تا 50 درصد تخفیف ارائه کرده است.





به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی کتابسرای اشجع، علاقه‌مندان می‌توانند تا لحظه سال تحویل کتاب‌های مورد علاقه خود را با 30 تا 50 درصد تخفیف از طریق www.ashja.com خریداری کنند.

در این حراج کتاب که تا پایان اسفند ماه ادامه دارد بیش از ده هزار عنوان کتاب از ناشران کشور با تخفیف ویژه عرضه خواهد شد.

سایت کتابسرای اشجع از سال 1386رسما فعالیت خود را آغاز کرده است. این وبسایت در راستای بکارگیری دانش نوین و استفاده از تجارب جدید در زمینه عرضه و فروش محصولات فرهنگی در فضای مجازی فعالیت‌های خود را انجام می دهد.

09 اسفند 1393
منبع : خبرگزاری کتاب ایران
 

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
معرفی ۶ هنرمند به عنوان مهمان و حامی جایزه داستان فرشته

معرفی ۶ هنرمند به عنوان مهمان و حامی جایزه داستان فرشته


صابر ابر، مهناز افشار، آروند دشت‌آرای، سحر دولت‌شاهی، امید روحانی و هنگامه قاضیانی به عنوان مهمانان و حامیان جایزه داستان کوتاه فرشته معرفی شدند. به گزارش خبرنگار مهر، شهرکتاب فرشته با هدف ترویج داستان نویسی و فرهنگ کتاب خوانی، اولین دوره‌ مسابقه داستان‌ کوتاه خود را با موضوع دهه شصت از تاریخ اول بهمن آغاز کرده است. اعضای هیئت داوران این مسابقه پرویز دوائی، لیلی گلستان و مصطفی مستور هستند.همچنین هئیت انتخاب متشکل از كامبوزیا پرتوی، محمد چرمشیر، ابراهیم حقیقی، مرجان شیرمحمدی، حسین علیزاده، فاطمه معتمدآریا و مهسا محبعلی کار خود را از ۱۵ بهمن‌ آغاز کرده‌اند.صابر ابر، مهناز افشار، آروند دشت‌آرای، سحر دولت‌شاهی، امید روحانی و هنگامه قاضیانی شرکت کنندگان مهمان جایزه داستان کوتاه فرشته با موضوع دهه‌ شصت خواهند بود و به عنوان حامیان این جایزه معرفی شده‌اند.قرار است هر کدام داستان خود را در بخش خارج از مسابقه ارائه دهند و در مراسم اختتامیه جایزه، ۶ داستان این هنرمندان رونمایی می‌شود.

علاقمندان برای شرکت در این مسابقه باید داستان‌های کوتاه خود را در آدرس اینترنتی www.jayezehfereshteh.ir ثبت کنند.

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
خبرگزاری مهر
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کتابخانه ملی در نوروز هم شبانه‌روزی است

کتابخانه ملی در نوروز هم شبانه‌روزی است

مدیرکل حوزه ریاست کتابخانه ملی از فعالیت شبانه‌روزی آن در نوروز خبر داد و به گردشگران هم پیشنهاد کرد در این ایام از کتابخانه ملی دیدن کنند تا از نزدیک با معماری این بنای عظیم فرهنگی کشور، آشنا شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، امین عارف‌نیا مدیرکل حوزه ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: کتابخانه ملی تنها در روز اول فروردین تعطیل است و در سایر روزهای تعطیلات نوروزی میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود. به گفته وی، کتابخانه ملی از روز دوم تا چهاردهم فروردین از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۷ بعد از ظهر باز است و به ارائه خدمات به اعضا می‌پردازد. علاوه بر آن علاقه‌مندان به بازدید از فضای کتابخانه ملی به ویژه گردشگران می‌توانند با مراجعه به کتابخانه از این محل بازدید کرده و با معماری این بنای عظیم و فضاهای متنوع آن از نزدیک آشنا شوند. عارف‌نیا در رابطه با فعال بودن خدمات عضوگیری کتابخانه هم گفت: امسال تمهیداتی اندیشیده شده تا تمام خدماتی که کتابخانه ملی ارائه می‌کند در ایام نوروز برقرار باشد. به همین دلیل عضوگیری هم در ایام نوروز انجام می‌شود. ضمن آنکه به منظور تشویق بیشتر هموطنان به کتابخوانی تسهیلاتی در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به تخفیف ۵۰ درصدی در ایام نوروز برای عضویت در کتابخانه یا تمدید عضویت اشاره کرد. همچنین ه گفته مدیرکل حوزه ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی، تمام ادارات کتابخانه ملی با شیفت‌بندی در ایام نوروز فعال خواهد بود و پیرو تقاضای اعضای کتابخانه و با موافقت رئیس سازمان، شیفت شب کتابخانه ملی در ایام نوروز دایر است. عارف‌نیا در پایان فرصت تعطیلات نوروزی را بهترین زمان برای آشتی با کتاب و گنجاندن مطالعه در برنامه‌های روزانه برشمرد و خطاب به علاقه‌مندان کتاب، گفت: مجموعه کتابخانه ملی در این ایام صمیمانه میزبان کتابخوانان و گردشگران است.




27 اسفند 1393
 

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
بازدید از کتابخانه آستان قدس در ایام نوروز

بازدید از کتابخانه آستان قدس در ایام نوروز

شنبه, ۰۸ فروردين ۱۳۹۴




کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در تعطیلات نوروز، پذیرای زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) است.

به گزارش لیزنا، رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این کتابخانه به جز ۱۳ فروردین، در سایر ایام تعطیلات نوروزی به ارائه خدمت می پردازد.


محمد هادی زاهدی افزود: این سازمان با ۲۸ هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای مطالعاتی و پژوهشی و با ایجاد ۵۱ کتابخانه وابسته و تخصصی در سراسر کشور و یک کتابخانه در کشور هندوستان، سالانه پذیرای پژوهشگران و محققان علوم مختلف است.


زاهدی با اشاره به فعالیت کتابخانه های تخصصی ادبیات، علوم قرآن و حدیث، تاریخ و مطبوعات، هنر، موزه داری و جغرافیا، گفت: کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) واقع در مسجد گوهرشاد ویژه آقایان به صورت شبانه روزی، حتی در ایام تعطیل نیز پذیرای زائران و مجاوران است.

او تالارهای مطالعه آقایان و بانوان، تالارهای امانت کتاب، تالارهای قفسه باز و بسته را از تالارهای کتابخانه مرکزی آستان قدس برشمرد و افزود: تالار محققان یکی از تالارهای این کتابخانه است که همه روزه حتی در روزهای جمعه و تعطیل نیز در خدمت پژوهشگران است.
 
آخرین ویرایش:

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
بازدید سرزده دبیرکل نهاد از کتابخانه های تهران

بازدید سرزده دبیرکل نهاد از کتابخانه های تهران

یکشنبه, ۰۹ فروردين ۱۳۹۴



علیرضا مختارپور، دیروز، شنبه (۸ فروردین)، به طور سرزده از دو کتابخانه آسیا و نظامی گنجوی استان تهران، بازدید کرد.



به گزارش لیزنا، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد به همراه مجید صحاف، مشاور دبیرکل، دیروز به صورت سر زده از دو کتابخانه آسیا و نظامی گنجوی بازدید کرد. وی ضمن تبریک سال نو به کتابداران، از زحمات آنان در سال گذشته قدردانی کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.


پیش از این بازدید، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، طی تماس تلفنی با تمامی کتابخانه های استان البرز و برخی از کتابخانه های شهر ری، با کتابداران، گفتگو و ضمن تبریک سال نو از تلاش های آنان تقدیر کرد.

وی همچنین در روزهای آغازین سال نو طی گفتگوی تلفنی با برخی از کتابداران روستایی، سال جدید را به ایشان تبریک گفته و از مسائل و مشکلات آنها نیز مطلع شد.

منبع : لیزنا
 

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
برنده جایزه نوبل ادبیات درگذشت.

برنده جایزه نوبل ادبیات درگذشت.

دوشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۴



توماس ترانسترومر سوئدی، شاعر، مترجم و برنده جایزه نوبل ادبیات، در ۸۳ سالگی درگذشت.

به گزارش لیزنا، وی در سال ۱۹۹۰ میلادی سکته مغزی کرد و پس از آن مشکل تکلم پیدا کرد. وی تحصیل کرده روانشناسی بود و یکصدو هشتمین جایزه ادبی نوبل را در سال ۲۰۱۱ دریافت کرد.

واشنگتن پست در شماره امروز خود نوشت، وی که آثارش به بیش از پنجاه زبان ترجمه شده است، نخستین مجموعه شعرش را در ۲۳ سالگی منتشر کرد.

توماس ترانسترومر متولد ۱۵ آوریل سال ۱۹۳۱ میلادی در استکهلم است و در دانشگاه این شهر در رشته روانشناسی و تاریخ مذاهب تحصیل کرد.

وی در اشعار خود از مدرنیسم، اکسپرسیونیسم و سورئالیسم برای نشان دادن انزوای بشر استفاده می‌کرد. از او مجموعه شعری با عنوان «مجمع‌الجزایر رویا» به فارسی در ایران منتشر شده است.

منبع : فارس
 

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
نامزدهای جایزه ادبی بوکر معرفی شدند

نامزدهای جایزه ادبی بوکر معرفی شدند

پنج شنبه, ۰۶ فروردين ۱۳۹۴

[h=6][/h]



جایزه بوکر بین المللی ۲۰۱۵ اسامی فینالیست های خود را اعلام کرد.



به گزارش لیزنا، آمیتاو قوش از جمله ۱۰ نویسنده ای است که به عنوان نامزد نهایی دریافت این جایزه ۶۰ هزار پوندی برای داستان انتخاب شده اند.

این در حالی است که نام های بزرگی چون کارل اوفه کناوسگارد و هاروکی موراکامی در این فهرست جای ندارند.

از ماریسه کنده رمان نویس گوادالوپی تا آلین مابانکو نویسنده فرانسوی-کنگویی در فهرست نهایی این جایزه بین المللی جای گرفته اند.

به گفته مارینا وارنر رییس گروه داوران یک طیف فوق العاده غنی از تجارب مختلف در این فهرست جای دارند.

این فهرست که ۲۴ مارس در دانشگاه کیپ تاون اعلام شد، دربرگیرنده نام ۱۰ نویسنده است که هیچیک از آنها پیش از این نامزد دریافت این جایزه نشده بودند. از این میان کوتو به عنوان اولین نویسنده موزامبیکی موفق به رسیدن به مرحله نهایی شده است. ابراهیم الکونی برای اولین بار از لیبی، کنده برای اولین بار از گوادالوپ، لاسلو کراسنوهورکای برای اولین بار از مجارستان، مارلین فن نیکرک برای اولین بار از آفریقای جنوبی، و موبانکو برای اولین بار از جمهوری دموکراتیک کنگو در این فهرست جای گرفته اند.

آمیتاو قوش نویسنده مشهور هندی شاید شناخته شده ترین نویسنده این فهرست باشد . در کنار او هدا برکات نویسنده لبنانی، سزار آیرا از آرژانتین و فانی هاو شاعر و نویسنده آمریکایی دیگر نویسندگان این فهرست هستند.

کارل او گناوسگارد از سرزمین نروژ که اکنون با ترجمه آثارش شهرتی جهانی به دست آورده ، نویسنده بزرگ دیگری بود که از راه یافتن به بخش نهایی این رقابت باز ماند. درست همانطور که هاروکی موراکامی نویسنده بزرگ ژاپنی به بخش نهایی راه پیدا نکرد.

جایزه دوسالانه بوکر بین المللی، به نویسنده ای در قید حیات تعلق می گیرد که آثارش به زبان انگلیسی نوشته یا ترجمه و منتشر شده باشد. این جایزه تاکنون سه بار به نویسندگان آمریکایی تعلق گرفته و در سال ۲۰۱۳ لیدیا دیویس آن را از آن خود کرد. فیلیپ راث در سال ۲۰۱۱ این جایزه را به خانه برد که با توجه به اعتراض کارمن کالیلی از گروه داوران جنجال برانگیز شد. در سال ۲۰۰۹نیز آلیس مونرو نویسنده کانادایی برنده جایزه ادبی نوبل این جایزه را از آن خود کره بود. چینوا آچه به نویسنده فقید نیجریایی نیز در سال ۲۰۰۷ به عنوان برنده این جایزه انتخاب شده بود. اسماعیل کاداره نویسنده رومانیایی در سال ۲۰۰۵ این جایزه را دریافت کرده بود.

برنده این جایزه ۱۷ ماه می (۲۸ اردیبهشت) در کتابخانه بریتیش لندن معرفی می شود.

منبع : خبرآنلاین
 

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
انتشار پرافتخار‌ترین کتاب کودک ایران و چند کتاب دیگر در لندن

انتشار پرافتخار‌ترین کتاب کودک ایران و چند کتاب دیگر در لندن






ماهی سیاه کوچولو که شهرتش را در ایران مدیون گرایش سیاسی و نوع مرگ نویسنده‌اش صمد بهرنگی و افتخاراتش را در دنیا مدیون تصویرگری‌های بی‌نظیر آن توسط فرشید مثقالی است، هنوز پس از ۴۰ سال از انتشار اولین نسخه‌اش یکی از خبرساز‌ترین کتاب‌های ایرانی است.

در روزهای آخر سال در تهران کتابی رونمایی شد که نویسنده آن لیلی گلستان بر اساس ماهی سیاه نوشته بود و چند هفته بعد روزنامه گاردین ۱۰ کتاب برگزیده ادبیات کودک را به انتخاب یکی از منتقدانش منتشر کرده است که در صدر این فهرست، ماهی سیاه کوچولو نوشته صمد بهرنگی در کنار کتاب‌های مشهوری از نویسندگان برجسته کودک و نوجوان جهان قرار دارد.

ماهی سیاه کوچولو مدتی پس از انتشار به خاطر تصویر‌هایش مورد توجه جشنواره‌های جهانی قرار گرفت و معتبر‌ترین جوایز را از براتیسلاوا و بولونیا برای تصویرگرش جذب کرد و نقش زیادی در دریافت معتبر‌ترین جایزه کتاب کودک و نوجوان جهان یعنی جایزه هانس کریستین آندرسن توسط فرشید مثقالی داشت که هنوز برای هنرمندان و نویسندگان کودک و نوجوان ایران تکرار نشده است.

انتشارات تاینی آول که از دو سال پیش برای ترجمه و انتشار کتاب‌هایی از زبان‌های غیرانگلیسی در لندن پایه گذاری شده است، در نخستین فعالیت خود ماهی سیاهی کوچولو را در کنار سه کتاب دیگر از نویسندگان و تصویرگران ایرانی منتشر کرده و به زودی چهار کتاب دیگر را منتشر خواهد کرد.

در میان کتاب‌های منتشر شده این انتشارات دو کتاب از آناهیتا تیموریان قرار دارد. کتاب‌های تیموریان که یکی از تصویرگران نسل سوم تصویرگری ایران است، در جشنواره مختلف جهانی مورد توجه شده و به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. در آثار آناهیتا تیموریان همزمان که متن خالی از سوگیری‌ها و جهت گیری‌های فرهنگی است، در تصویر‌هایش نشانه‌هایی از فرهنگ و طبیعت ایران به وضوح قابل مشاهده است. نقش مایه‌های ایرانی در تصویرهای دو کتاب او «موش باهوش» و «پرنده‌ای برای خودش» و به خصوص روی جلد کتاب «موش باهوش» از عناصر اصلی سازنده تصویر است. روی جلد کتاب او قله دماوند در پس زمینه و در پایان راهی که شخصیت اصلی در آغاز آن است، پیداست.

کتاب دیگری که در این مجموعه منتشر شده است، قصه آشنای چوپان دروغ گو است. چوپان دروغ گو در کشورهای مختلف شناخته شده است. این قصه با اینکه بر اساس قصه‌های ازوپ است، اما چنان در ایران جا افتاده است که گویی یکی از قصه‌های عامیانه ایرانی است.

این قصه را تصویرگران مختلفی در ایران و جهان تصویرگری کرده و نسخه‌های مختلفی از آن وجود دارد، اما تصویرگری ماهنی تذهیبی روی این قصه که نشر نظر در ایران منتشر کرده است و هم اکنون تاینی آول لندن ترجمه انگلیسی آن را منتشر کرده است، نمونه‌ای جذاب و پسندیده است.

این ناشر علاوه بر این کتاب کتاب‌هایی از احمدرضا احمدی (شاعر برجسته و نویسنده کتاب‌های کودکان)، پرویز کلانتری (نقاش و تصویرگر برجسته ایرانی) و مرجان وفاییان (تصویرگر جوان اما برجسته ایرانی) را نیز زیر چاپ دارد و تا دو ماه آینده آن‌ها را منتشر خواهد کرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Setayesh

مدیر تالار کتابخانه الکترونیکی
مدیر تالار
برگزاری طرح «مبادله کتاب»

برگزاری طرح «مبادله کتاب»

تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۲
کتابخانه هدی فرهنگسرای قرآن طرح «مبادله کتاب» را در بهار 94 اجرا می کند.


به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای قرآن، این طرح در راستای اشاعه فرهنگ کتابخوانی در بین همشهریان محله و منطقه 10 تهران و همچنین ارتقاء سطح کیفی مطالعه علاقمندان از سوی فرهنگسرای قرآن اجرا می شود.

علاقمندان برای استفاده از این برنامه، می توانند با کتابهایی که دیگر مورد استفاده شان قرار نمی گیرد به این مرکز مراجعه و کتاب خود را با کتابهای دیگران مبادله کنند.

میز مبادله کتاب این مرکز برای تمامی گروه های سنی و علاقمندان به موضوعات مختلف ، پیشنهادات جذاب و خواندنی خواهد داشت.

علاقمندان همه روزه از ساعت 9 تا 17 می توانندبه کتابخانه هدی فرهنگسرای قرآن مراجعه کنند و از کتاب های متنوع و جذاب سایر همشهریان و هم محله ای های خود بهره مند شوند. فرهنگسرای قرآن در خیابان قزوین نرسیده به میدان شمشیری نبش خیابان شهید کاظمی واقع شده است.
 

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
بازیگر معروف کتابش را به نمایشگاه می‌آورد

بازیگر معروف کتابش را به نمایشگاه می‌آورد

صابر ابر با حضور در غرفه نشر ثالث، از کتابش رونمایی کرد
این بازیگر امسال با کتاب «هر رازی که فاش می‌کنی یک ماهی قرمز می‌میرد» به نمایشگاه کتاب آمده است.
او در صفحه اینستاگرام خود درباره این کتاب نوشته است:‌ «مقدمه كتاب؛ بعضى وقت ها فكر مى كنم دليل بودن آدمها، من، تو، همه يك چيز است:
زندگى كردن، در لحظه و براى ديدن لبخندها، مهربانى ها و حتما گاهى غم ها...
من در برگ هاىِ پيش رو نه ادعايى به عكاسى دارم و نه ادبيات، هر آنچه در اين صد صفحه مى بينيد و مى خوانيد لحظه هاييست كه با شما شريك شدم، تمام عكسها با تلفن همراهم گرفته شده و تمام نوشته ها در همان لحظه ثبت عكس نوشته شده اند... همينقدر تكليف روشن بگويم: صد روز زندگيم را با شما قسمت كردم.
روزي كه اينستاگرام آمد و من شناختمش، فكر كردم من هم بايد سهمى داشته باشم ، شريك شوم...
با احترام به حريم ها...
هر كس در زندگى اش مدام هايى دارد و حتما گاه هايى...
من هم!
دوستتان دارم ...
مراقب ماهى هاى دلتان باشيد!
 

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
ابتکار جالب یک ناشر کودک

ابتکار جالب یک ناشر کودک

نشر فردین با مجموعه کتاب‌های «دبستانکی‌ها» و یک ابتکار جالب برای جذب مخاطبان در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران شرکت خواهد کرد.


نشر فردین که فقط کتاب‌های دبستانی و پیش‌دبستانی منتشر می‌کند و اکثر کتاب‌هایش توسط آموزش و پرورش به عنوان کتاب مناسب معرّفی شده است. در آغاز چهارمین سال فعّالیّت، تمام کتاب‌های خود را که حدود 150 عنوان و با حجم بیش از ده میلیارد ریال است، در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب با شرایطی جالب عرضه می‌‌کند.


«دبستانکی‌ها» که ظاهراً به کیفیّت کتاب‌هایشان فوق‌العاده اطمینان و به مردم نیز اعتماد کامل دارند، اعلام کرده‌اند کتاب‌ها را به امانت تحویل خانواده‌ها می‌‌‌‌‌‌دهند تا آن‌ها بدون این که تعهّدی برای خرید کتاب‌ها داشته باشند، اگر پس از بررسی در خانه یا همان نمایشگاه، کتاب‌ها را برای آینده‌ فرزندشان مؤثّر تشخیص دادند و خواستند از آن‌‌‌‌ها استفاده کنند، پولش را بپردازند. البتّه هنگام امانت گرفتن کتاب حضور دانش‌‌‌آموز و انجام مشاوره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کتاب با او ضروری است.


مدیر غرفه‌ نشر فردین گفت این کار به دو منظور انجام می‌شود اوّلاً کتاب‌های مناسب هر دانش‌آموز به او تحویل داده شود و ثانیاً مخاطبان واقعی از کسانی که دنبال کالای رایگان هستند تفکیک شوند.


وی افزود: این کتاب‌ها به هیچ‌‌‌ وجه رایگان یا هدیه نیست. به امانت داده می‌شود و اطمینان داریم که آن‌ها را مناسب تشخیص می‌دهند و پولش را می‌پردازند. ضمن آن‌که اگر نخواستند، هزینه‌ای برای برگرداندن کتاب‌ها متحمّل نمی‌شوند.


انواع کتاب‌های درسی با الگوی آموزشی که منطبق با کتاب‌‌های درسی است، مجموعه کتاب‌‌‌‌های زیست‌محیطی، شاهنامه‌ 30 جلدی دبستانک، کتاب‌های فلسفه، سواد خواندن، جدول‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آموزشی و کتاب‌های داستان، عناوین کتاب‌های این نشر را تشکیل می‌‌دهد. تعیین درصد تخفیف (بین 10 تا 30 درصد) بنا به خوداظهاری خریدار درباره‌ سطح اقتصاد خانواده‌اش و نیز امکان پرداخت مبلغ کتاب‌ها در چند قسط، از امکانات استثنایی دیگر این طرح هستند.


نشر فردین امسال در سالن 25A بخش کودک و نوجوان پذیرای بازدید کنندگان است.

 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
عصب شناسان پی برده‌اند که خواندن داستان می‌تواند باعث تغییرات بیولوژیکی در مغز شود.

عصب شناسان پی برده‌اند که خواندن داستان می‌تواند باعث تغییرات بیولوژیکی در مغز شود.

حق با دوستداران کتاب است! یک کتاب می‌تواند زندگی شما را ازاین‌رو به آن رو کند! بنا بر تحقیقات اخیر که نشریه Brain Connectivity آن را منتشر کرده است، خواندن یک داستان تخیلی می‌تواند عملکرد مغز را برای مدت پنج روز تقویت کند.

طی یک نظرسنجی که توسط محققان دانشگاه Emory صورت گرفت، از دانشجویان خواسته شد رمان هیجانی و تاریخی «پمپی» را بخوانند. داستان پمپی درباره تلاش مردی برای نجات معشوقه‌اش از آتش‌فشان «وزو» در ۷۹ سال قبل از میلاد مسیح است. طی یک دوره نوزده‌روزه از شرکت‌کنندگان اسکن مغزی fMRI گرفته شد. ابتدا فعالیت مغز در روزهای اول مطالعه، ثبت شد. سپس طی یک دوره ۹ روزه، فرار شد هر شب یک بخش از کتاب خوانده شود. به گفته گرگوری برنز، سرپرست تیم مطالعه صبح روز بعد از مطالعه هر بخش، اسکن مغزی فعالیت بیشتر قشر گیجگاهی سمت چپ مغز را نشان می‌داد که درواقع ناحیه‌ای از مغز است که مربوط به درک زبان است.


همچنین افزایش عملکرد در منطقه حسی مغز دانشجویان نشان داده شد. تغییرات عصبی مشاهده‌شده حاکی از انتقال شخصیت قهرمان داستان به خواننده است.

البته ما از قبل می‌دانستیم که یک رمان خوب، می‌تواند به شما احساسات و قالب شخصیتی دیگری را منتقل کند! اما آنچه تازگی دارد این است که رمان‌ها پا از این حد فراتر نهاده و می‌توانند باعث تغییرات بیولوژیکی هم بشوند!

همان‌طور که عضلات حافظه‌دارند و نوع حرکت فیزیکی را حفظ می‌کنند، مغز نیز وضعیتی مشابه دارد که به آن «فعالیت سایه» گفته می‌شود. این بخش تا مدتی پس از خواندن یک کتاب همچنان تحت تأثیر باقی می‌ماند. اسکن مغزی fMRI در مورد ۲۱ دانشجوی شرکت‌کننده در آزمایش بعد از اتمام مطالعه نیز ادامه داشت و آثار مطالعه تا پنج روز پس از پایان آن به‌طور محسوسی قابل‌مشاهده بود.

پس همین حالا یک کتاب بردارید! هرلحظه ممکن است که قدرت مغزی شما شکوفا شود! در بدبینانه‌ترین حالت، دست‌کم «هری پاتر» را یک‌بار دیگر خوانده‌اید!
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
آغاز به کار مرکز تبادل کتاب در ایران

آغاز به کار مرکز تبادل کتاب در ایران

مرکز تبادل کتاب با ظرفیت 100 هزار جلد کتاب آغاز به‌کار کرد. به گزارش «ایسنا» این نخستین‌بار است که مرکزی برای مبادله کتاب در ایران با این وسعت راه‌اندازی می‌شود و به افراد این امکان را می‌دهد که کتاب‌های خودشان را با کتاب‌های دیگران تعویض کنند.

در این مرکز بخش‌های مختلف با موضوعات پزشکی، دانشگاهی، حسابداری، هنر، رمان، اقتصاد، زبان‌های خارجی، ادبیات، علوم اسلامی، علوم انسانی، تاریخ و... پیش‌بینی شده است تا افراد بسته به علاقه‌مندی خود، کتاب‌های دیگری انتخاب کنند.
این مرکز توسط جمعی از علاقه‌مندان به حوزه کتاب‌خوانی راه‌اندازی شده و به صورت هیات امنایی اداره می‌شود. هدف از راه‌اندازی این مرکز، فراهم کردن فرصتی برای دسترسی بیشتر افراد به کتاب‌ها و همچنین گردش کتاب‌های بدون استفاده در جامعه با کمترین هزینه به‌منظور هم‌افزایی فرهنگی و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی عنوان شده است.

گردش کار در این مرکز به گونه‌ای تعریف شده است که امکان تبادل کتاب با کتاب فراهم شده اما افرادی که کتابی برای مبادله ندارند، می‌توانند با پرداخت وجه نقد، اعتبار دریافت کنند و از کتاب‌های عرضه‌شده، کتاب مورد نظرشان را انتخاب کنند.

روابط عمومی مرکز تبادل کتاب شیوه‌های دریافت کتاب را به این شرح اعلام کرده است:
در حالت اول فرد کتابش را قیمت‌گذاری می‌کند و منتظر می‌ماند تا کسی آن را مطالبه کند. در این صورت بهای کتاب به عنوان اعتبار به فرد عرضه‌کننده تعلق می‌گیرد.
در حالت دوم، فرد کتابی برای عرضه ندارد و مایل است از کتاب‌های عرضه‌شده کتاب مورد نظر خود را تهیه کند
در این حالت او وجه اعلام‌شده را به صندوق مرکز واریز می‌کند.پس از قیمت‌گذاری، در صورت تبادل نشدن کتاب تا دو هفته، کتاب به صورت خودکار 30 درصد از بهای تعیین‌شده تخفیف می‌خورد. چنانچه تا سه هفته، خواهان پیدا نشد 50 درصد تخفیف اعمال می‌شود و اگر تا یک ماه کتاب مبادله نشد با تخفیف 70 درصد عرضه می‌شود. پس از یک ماه از آغاز واسپاری کتاب و در صورت تبادل نشدن، شورای تصمیم‌گیری مرکز درباره وضعیت کتاب تصمیم خواهد گرفت؛ چنانچه صاحب کتاب ظرف مدت 48 ساعت کتاب را پس گرفت، کتاب به وی تقدیم می‌شود و در غیر این صورت یا در ردیف کتاب‌های اهدایی قرار می‌گیرد یا به مراکز بازیافت تحویل داده می‌شود یا به نحوی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و مرجع تصمیم‌گیری برای کتاب پس از پایان مهلت یک‌ماهه، مرکز تبادل خواهد بود.

مرکز تبادل کتاب از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و متقاضیان می‌توانند به نشانی این مرکز واقع در خیابان انقلاب، نرسیده به چهارراه ولیعصر، ابتدای خیابان شهید مظفر شمالی (تلفن: 66177892) مراجعه کنند. پذیرش کتاب در هفته‌های اول فعالیت مرکز به صورت حضوری است.
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
پرفروش‌ترين کتاب‌هاي ادبي امسال کدامند؟

پرفروش‌ترين کتاب‌هاي ادبي امسال کدامند؟


نشر نگاه:

1- «يادداشت‌هاي روزانه؛ 110 روز با سيمين بهبهاني»
يکي از پرفروش‌ترين کتاب هاي نشر نگاه در سال جديد بوده که حتي پس از نمايشکاه، هنوز در ليست پرفروش‌هاي اين نشر قرار دارد. اين کتاب حاصل ديدارهاي روزانه مهدي مظفري ساوجي با بانو سيمين بهبهاني طي سالهاي 1381تا 1392 است. برداشت‌ها، خاطره نوشته‌ها و يادمانده‌هاي اوست، از غزل بانوي شعر فارسي. «يادداشت‌هاي روزانه؛ 110 روز با سيمين بهبهاني» با قيمت 18 هزار تومان در سراسر کتاب‌فروشي‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

2- «گزينه اشعار نزار قباني»
با ترجمه احمد پوري که يکي از گزينه هاي جديد نگاه نيز به حساب مي‌آيد نيز از پرفروش‌هاي اين نشر به شمار مي‌آيد که با قيمت 25 هزار تومان ارائه شده است. نزارقباني شاعر بزرگ عرب در مجموع به عنوان شاعر عشق و زن شناخته شده است، اما بسياري از اشعار اين سخنسراي بزرگ رو در رويي با ستمي است که بر مردم ستم‌ديده فلسطين از طرف رژيم غاصب اسرائيل مي‌رود. در اين مجموعه هر دو دسته از اين اشعار گزينش شده‌‍اند.

3- «دفتر چهارم آثار احمدشاملو» د
يگر کتاب پرفروش نشر نگاه است که شامل ترجمه‌ي نمايشنامه‌هاي وي است. اين مجموعه پس از سالها انتظار، چندي قبل بالاخره منتشر و با استقبال چشمگير آثار شاملو روبرو شد. اين کتاب که با قيمت 43 هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. در کنار 3 گزينه ديگر که ترجمه‌هاي شعر و آثار خود شاملو را شامل مي‌شوند با انتشار جلد چهارم، تقريبا تمام آثار شاملو در اين مجموعه منتشر شده است.

نشر مرواريد:

1-
طبيعي است که انتشار کتابي تازه درباره پدر شعر نو ايران، مي‌تواند نظر بسياري از مخاطبان و علاقه‌مندان به شعر معاصر را به خود جلب کند، خصوصا که اين کتاب توسط پسر نيما، يعني شراگيم يوشيج جمع‌آوري شده باشد. «يادداشت هاي روزانه نيما» کتابي از نشر مرواريد است که در آغاز سال جاري منتشر شده و با قيمت 9 هزار و 500 تومان در فروشگاه‌هاي کتاب عرضه مي‌شود. در ابتداي اين کتاب آمده: «در ميان دست نوشته هاي شخصيت اول داستان، برادران بسيار زيبا و مشهوري دارد اما خودش نه چهره چندان زيبايي دارد و نه در ساير کارها موفقيتي کسب مي نمايد. تازيو تصميم به خودکشي مي گيرد اما هنگامي که بر بالاي تپه اي ايستاده زئوس، هنرمند معروف او را از اين کار باز مي دارد و...نيما دفتري کرم رنگ به چشم مي خورد که روي جلدش با خط طلايي نوشته شده (سررسيد بانک ملي ايران) صفحات داخل اين دفتر به شکل تقويم است که در هر صفحه جاي دو روز با ذکر ماه سال چاش شده، به نظر مي رسد عاليه خانم که کارمند کارگزيني بانک ملي بوده و اولين کارمند زن بازنشسته اين بانک، آن را براي نيما آورده است. دفتر را باز مي کني نيما با خط درست نوشته است «يادداشت هاي روزانه»...»

2- آثار قيصر امين‌پور
شاعر فقيد و پرآوازه معاصر، همواره از پرفروش‌هاي عرصه نشر و شعر بوده است. آنچنانکه مجموعه«گل‌ها همه آفتابگردانند» از اين شاعر همچنان در چاپ سيزدهم توسط نشر مرواريد نيز مورد توجه مردم قرار دارد. البته مرواريد همچنين مجموعه کاملي از شعرهاي اين شعار را پيش‌تر در کتابي «مجموعه کل اشعار قيصر امين‌پور» منتشر کرده است که علاقه‌مندان مي‌توانند با خريدن آن، کليه اشعار اين شاعر را يک‌جا بخوانند. «گل‌ها همه آفتابگردانند» با قيمت 6 هزار و 200 تومان در کتاب فروشي‌ها ارائه مي‌شود. «از تمام رمز و رازهاي عشق/ جز همين سه حرف/ جز همين سه حرف ساده ميان تهي/ چيز ديگري سرم نمي شود/ من سرم نمي شود/ ولي.../ راستي/ دلم که مي شود»

3- «پايان‌ها»
رماني از عبدالرحمن منيف است که با ترجمه يدالله ملايري منتشر شده و از پر طرفدارترين‌هاي نشر مرواريد به حساب مي‌آيد. در ابتداي اين کتاب که 5 هزار و 300 تومان قيمت دارد، مترجم با اشاره به آثار منيف مي‌گويد: «اين دومين رمان عبدالرحمن منيف نويسنده برجسته عرب است که به فارسي چاپ مي شود. پيشتر رمان «فغان شرق» در سال 1381 از اين نويسنده با همين قلم به فارسي ترجمه و از سوي انتشارات معين چپ شده بود. اينک پس از ده سال کار پيگير بر روئزرمان هاي اين نويسنده و بررسي هم سنج آن ها با رمان هاي زنده ياد احمد محمود در دو مرحله کارشتاسي ارشد و دکتري، رمان پايان ها نيز در دسترس خواننده فارسي زبان است.اگر انقلاب هاي امروز جهان عرب، پيشگوياني داشته باشد، عبدالرحمن منيف يکي از سرشناس ترين آن هاست. او در همه رمان هايش همچون آن کودک که برهنگي پادشاه را ديد و نشان داد، مي کوشد ساختارهاي خودکامه و تباه منطقه را برهنه کند.»

نشر افراز:

1-
نشر افراز در ليست پربازديدترين کتاب‌هاي خود، کتاب «آخرين انار دنيا» نوشته بختيار علي(نويسنده کرد) با ترجمه آرش سنجابي را در راس دارد. اين کتاب که به چاپ هفتم رسيده به قول شمس لنگرودي «رماني عجيب است که در وضعيت عادي مي‌توانست تيراژي يک ميليوني در جمعيتي 75 ميليوني داشته باشد. امکان خواندن اين کتاب را ترجمه‌ي خوب آرش سنجابي و نشر افراز فراهم کرده‌اند. در بخشي از اين کتاب آمده است: «من‌ پدر ‌ممد ‌دل‌شيشه‌اي ‌هستم‌. او ‌در ‌حال ‌مرگ‌ است‌. علت‌ مرگش ‌هم‌ بي‌وفايي نيست‌. عشق‌ است. احساس‌ مي‌کنم ‌عشق‌ آن‌قدر ‌شايسته ‌نيست ‌که‌ کسي ‌در ‌راهش‌ بميرد‌. من ‌تمام ‌عمرم ‌را ‌با مرگ‌ زيسته‌ام، ‌اما ‌هيچ‌کس‌ را‌ نديده‌ام ‌که ‌از ‌عشق‌ بميرد‌. پسرم‌ دارد ‌براي عشق ‌مي‌ميرد؛ ‌چيزي‌ که‌ هيچ‌وقت‌ فکر ‌نمي‌کردم ‌براي‌ مرگ‌ يک‌ انسان ‌کافي‌ باشد. دوست ‌دارم ‌بدانم ‌کدام ‌شما ‌لاولي ‌هستيد. لاولي ‌سپيد ‌گفت: - من‌ لاولي‌ام‌..»

2-
ديگر کتاب نشر افراز، رمان «زماني که يک اثر هنري بودم» از اريک‌امانوئل اشميت است که با ترجمه آسيه حيدري، و فرامرز ويسي منتشر مي‌شود. در اين رمان که در چاپ دهم ، 14 هزار و 400 تومان قيمت خورده است شخصيت اول داستان، برادران بسيار زيبا و مشهوري دارد اما خودش نه چهره چندان زيبايي دارد و نه در ساير کارها موفقيتي کسب مي نمايد. تازيو تصميم به خودکشي مي گيرد اما هنگامي که بر بالاي تپه اي ايستاده زئوس، هنرمند معروف او را از اين کار باز مي دارد و...

3- باغ وحش شيشه‌اي:
باغ شيشه‌اي نام اثري مشهور از تنسي ويليامز است که در سال 1945 نوشته شده و اثرات و انعکاس هاي اقتباسي فراواني نيز داشته است. اين کتاب که با ترجمه منوچهر خاکسارهرسيني در افراز منتشر شده، به نقلي اولين اثر موفق و بزرگ تئاتري تنسي ويليامز بود‌‌. با گذشت زمان، او بسيار نوشت و بعضي از نوشته‌هايش از نظر کيفي، به‌راستي باارزش بود‌ند، ولي هيچ‌يک از آنها، بهتر از اين نمايشنامه نبود‌‌ه است. زيرا اين نمايشنامه بود‌‌ که او را مهم‌ترين نمايشنامه‌نويس د‌‌وران بعد‌‌ از جنگ ساخت... عظمت باغ‌وحش شيشه‌اي به‌عنوان يک قطعه‌ي هنري و يک بيانيه‌ي انساني، نهايتاً نهفته د‌ر بينش ويليامز از افراد‌، جامعه و ابعاد‌ تجربيات د‌يني ماست که آن را به‌طور ظريف و شاعرانه‌اي به توازن مي‌رساند‌. اين کتاب در چاپ هشتم با قيمت 9 هزار و 500 تومان ارائه مي‌شود.

نشر ققنوس:

1-
کتاب «وات» يکي از آثار مشهور ساموئل بکت است که براي اولين بار چندي قبل با ترجمه سهيل سمي توسط نشر ققنوس به بازار آمد و جزو پرفروشي‌هاي اين نشر قرار گرفت. مطابق با اطلاعات کتاب که 16 هطراتومان قيمت‎گذاري شده، ساموئل بکت دست نوشته وات را در پاريس شروع و در همان شهر تمام کرد. او متن اين رمان را در شش دفترچه ثبت کرد که تاريخ انتهاي دفترچه نخست يازده فوريه 1941 است و تاريخ پايان دفترچه چهارم 28 دسامبر 1944- بخش عمده رمان در حالي نوشته شد که بکت از گشتاپو مي‌گريخت. گريزي که سرانجام او را به شهرکوچک روسيون کشاند. بکت در توصيف اين کتاب مي‌گويد: «فقط تلاشي است براي عاقل باقي ماندن و جلوگيري از مجنون شدنم.» کتاب وات چهار بخش دارد...

2- «ملت عشق»
يکي ديگر از کتاب هاي پرطرفدار نشر ققنوس است که به تازگي منشر شده. نويسنده اين کتاب اليف شافاک و مترجم آن ارسلان‌ فصيحي‌ که 25 هزارتومان به فروش مي رسد. در توضيح اين کتاب آمده است: «خيلي وقت پيش بود. به دلم افتاد رماني بنويسم. ملت عشق. جرئت نکردم بنويسمش. زبانم لال شد، نوک قلمم کور. کفش آهني پايم کردم. دنيا را گشتم. آدم‌هايي شناختم، قصه‌هايي جمع کردم. چندين بهار از آن زمان گذشته. کفش‌هاي آهني سوراخ شده؛ من اما هنوز خامم، هنوز هم در عشق همچو کودکان ناشي...

3- «بازيچه دست ديگران نشويد» نوشته ژاک ريگارد
با ترجمه پيمان حسيني نيز از ديگر کتاب‌هاي پرفروش اين نشر به حساب مي‌آيد که 11 هزار تومان قيمت‌گذاري شده. به نقلي اين کتاب براي کساني نوشته شده که از کنترل شدن از جانب ديگران، از بيش از حد خوب و مهربان بودن، از بدبخت بودن و اين که نمي‌توانند اختيار زندگي و کار خودشان را در دست داشته باشند خسته شده‌اند. در يک کلام اين کتاب براي همه کساني است که از کنترل شدن به ستوه آمده‌اند و ديگر اينکه مي‌خواهند براي کساني که تحت فشار قرار دارند و به نوعي تحت کنترل ديگران هستند راهکاري ارائه دهد.
 

Similar threads

بالا