اخبار کنکور و تحصیلات تکلمیلی

hosseinassar

مدیر ارشد
سلام
در این تاپیک اخبار و مطالب مهم و خواندنی درباره کنکور (ارشد و دکتری) قرار داده می شود

 
آخرین ویرایش:

ROBOTICS

کاربر فعال مهندسی رباتیک
راه‌اندازی نخستین دوره پست دکتری برق و مکاترونیک در امیرکبیر

راه‌اندازی نخستین دوره پست دکتری برق و مکاترونیک در امیرکبیر

راه‌اندازی نخستین دوره پست دکتری برق و مکاترونیک در امیرکبیر دانشکده مهندسی برق داشنگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به جزئیات راه اندازی دوره پست دکتری برق، گفت: برای نخستین بار دوره پست دکتری برق با 5 گرایش در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی شده است. حسین عسکریان ابیانه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: سال گذشته در صدد بودیم دوره های پست دکتری برق را راه اندازی کنیم که آیین نامه آن توسط وزارت علوم تصویب و راه اندازی این دوره در دانشکده برق اجرایی شد. وی درباره گرایشهای دوره پست دکتری برق گفت: برای شروع 5 گرایش در دوره پست دکتری برق راه اندازی شد و در هر گرایش یک دانشجوی پست دکتری پذیرفته می شود. به گفته رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، راه اندازی دوره های پست دکتری قدرت، مخابرات، الکترونیک، کنترل و مکاترونیک متناسب با موضوعات روز دنیا در نظر گرفته شده است. عسکریان درباره زمان پذیرش دانشجو در این دوره گفت: پیش بینی می شود پذیرش دانشجو از مهرماه سال جاری و یا حداکثر در نیمسال دوم تحصیلی 91-90 آغاز شود. وی درباره حمایتهای علمی و معنوی چهار قطب علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر از این دوره تاکید کرد: 4 قطب علمی قدرت، مخابرات با گرایش امواج فرکانس بالا، الکترونیک با رویکرد پردازش سیگنال و قطب کنترل از دوره پست دکتری برق حمایت علمی و پشتیبانی می کنند. رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: وزارت علوم آیین نامه ای را تدوین کرد که بر اساس آن مبالغی برای این دوره اختصاص می یابد که هنوز این آیین نامه عملی نشده و ما به دنبال اجرایی کردن این مصوبه در وزارت علوم هستیم. به گفته عسکریان اعتباراتی که دولت در قانون بودجه اختصاص داده و یک مقدار از درآمدهای اختصاصی دانشکده مهندسی برق برای حمایت از این دوره در نظر گرفته شده است.
 

NEW MOHAMMAD

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
اطلاعيه سازمان سنجش آموزش کشور درباره جدول زمانبندی آزمونهای سال 1391

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش کشور درباره جدول زمانبندی آزمونهای سال 1391

نام آزمون
تاريخ ثبت نام
برگزاري
1
آزمون كارشناسي ناپيوسته دوره هاي پودماني سال 91 دانشگاه جامع علمي كاربردي
ثبت نام انجام شده است
1391/02/29
2
آزمون دوره هاي مهندسي فناوري ارشد سال 91 دانشگاه جامع علمي- كاربردي
ثبت نام انجام شده است
1391/02/29
3
آزمون سراسري سال 91
ثبت نام انجام شده است
1391/04/10،9،8
4
آزمون كارشناسي دوره هاي ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي
1391/02/11
17/02/1391
1391/04/30
5
آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال 91
1391/03/17
1391/03/23
1391/06/02
6
آزمون آموزشكده هاي فني وحرفه ايسال 91
1391/02/18
1391/02/25
1391/06/03
 

djbehrouz

عضو جدید
نتایج پذیرش کارشناسی ارشد در دو پردیس دانشگاهی تهران و کرمان اعلام شد

نتایج پذیرش کارشناسی ارشد در دو پردیس دانشگاهی تهران و کرمان اعلام شد

فهرست اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره رشته های مختلف تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در دو پردیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و پردیس کیش دانشگاه تهران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان سنجش فهرست اسامی 160 نفر پذیرفته شدگان نهایی رشته های مختلف تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد پردیس دانشگاهی سیرجان در دانشگاه شهیدباهنر کرمان را منتشر کرده است.

اسامی این پذیرفته شدگان در رشته های اقتصاد، کشاورزی، حسابداری، علوم اقتصادی، فوتونیک، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک و مهندسی مواد اعلام شده است. پذیرفته شدگان باید برای اطلاع از نحوه و چگونگی ثبت نام، با پردیس مذکور تماس بگیرند.

همچنین سازمان سنجش آموزش کشور، فهرست اسامی پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره رشته های مختلف تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد برای نیمسال دوم سال تحصیلی 91 - 90 پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران را منتشر کرد. پذیرفته شدگان اصلی و ذخیره می توانند برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام، با پردیس مذکور تماس بگیرند.

رشته های MBA استراتژیک ، MBA بازاریابی، MBA منابع انسانی، مدیریت صنعتی، حسابداری، مدیریت مالی، جغرافیا و برنامه ریزی توریسم، روانشناسی، علوم تربیتی، طراحی صنعتی، طراحی، محیط زیست، ارتباط تصویری (گرافیک)، ساخت و تولید ، مهندسی مکانیک، مهندسی مکاترونیک، مهندسی برق-کنترل، مهندسی نفت - مخازن هیدروکربوری، تربیت بدنی - فیزیولوژی ورزشی، حقوق تجارت و اقتصاد بین الملل، حقوق بین الملل، حقوق جزا و جرم شناسی، تربیت بدنی - آسیب شناسی و حرکات اصلاحی، مهندسی شیمی - طراحی فرآیندها، آموزش زبان انگلیسی، ادبیات انگلیسی از جمله رشته هایی هستند که اسامی پذیرفته شدگان این رشته ها در آن اعلام شده است.

منبع "خبرگزاری مهر"
 

djbehrouz

عضو جدید
اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد در 4 خرداد/غيبت 15 درصد داوطلبان ارشد

اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد در 4 خرداد/غيبت 15 درصد داوطلبان ارشد

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام نتايج اوليه آزمون در چهارم خرداد ماه خبر داد.

حسين توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد سال 1391 به صورت كارنامه در چهارم خردادماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org، گفت: آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته مي‌شوند، بايد از پنجم تا نهم خرداد ماه با دريافت دفترچه راهنماي انتخاب رشته،‌ كد رشته محل‌هاي مورد علاقه خود را از كد رشته امتحاني مجاز يا كد رشته‌هاي امتحاني مجاز انتخاب و در فرم انتخاب رشته الكترونيكي به ترتيب اولويت علاقه درج كنند.

وي افزود: گزينش دانشجو در هر يك از رشته‌هاي امتحاني از ميان داوطلباني كه بر اساس كارنامه اوليه، حد نصاب نمره علمي لازم را كسب كرده‌اند و مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، با توجه به نمره كل اكتسابي و اولويت كد رشته محل‌هاي انتخابي و نتيجه بررسي صلاحيت‌هاي عمومي مطابق ضوابط مربوط انجام مي‌گيرد.

توكلي در خصوص نحوه گزينش نهايي، گفت: گزينش نهايي در كليه رشته‌هاي تحصيلي بر اساس 80 درصد نمره آزمون كتبي در هر گرايش با توجه به ضرائب مربوط و 20 درصد معدل تراز شده دوره كارشناسي انجام مي‌شود.

وي با اشاره به آمار و اطلاعاتي آزمون كارشناسي ارشد، تصريح كرد: در آزمون دوره‌هاي كارشناسي ارشد براي 131 كد رشته امتحاني و اولين مرحله آزمون هفدهمين المپياد علمي دانشجويي كشور 930 هزار و 215 نفر ثبت‌نام كرده بودند كه از اين ميان، ‌472 هزار و 894 نفر معادل50،84 درصد را زنان و تعداد 458 هزار و 321 نفر معادل6،49 درصد را مردان تشكيل داده‌اند.

وي افزود: در مجموع، آمار ثبت‌نام كنندگان در اين آزمون در مقايسه با آزمون كارشناسي ارشد سال گذشته 58 هزار و 409 نفر بيشتر بوده است، همچنين در اين دوره از آزمون 87 هزار و 318 داوطلب، برابر ضوابط نسبت به اعلام علاقه‌مندي به يكي از 64 كد رشته امتحاني شناور به عنوان كد رشته امتحاني دوم اقدام كرده‌اند كه از اين ميان 49 هزار و 868 نفر معادل57،11 درصد را مردان تشكيل داده‌اند.

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به دريافت جداگانه كارت آزمون براي هر كد رشته امتحاني، اظهاركرد: بنابراين حدود يك ميليون و 17 هزار و 533 كارت آْزمون صادر شد كه از اين تعداد، 510 هزار و 334 معادل 50،16 درصد كارت براي زنان و 507 هزار و 189 معادل49،84 درصد كارت براي مردان شركت كننده در اين آزمون بوده است.

وي با تاكيد بر اينكه از 930 هزار و 215 داوطلب واقعي، حدود 785 هزار و 13 داوطلب در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند، گفت: همچنين از 785 هزار و 13 داوطلب حاضر در جلسه آزمون،‌ 718 هزار و 956 داوطلب در جلسه آزمون يك كد رشته امتحاني و تعداد 660 هزار و 57 داوطلب ديگر در جلسه آزمون دو كد رشته امتحاني حاضر بوده‌اند، همچنين حدود 145 هزار و 202 نفر معادل 15،61 درصد از مجموعه 930 هزار و 215 داوطلب ثبت‌نام كننده در آزمون كارشناسي ارشد در جلسه آزمون غايب بوده‌اند.

توكلي در پايان از اعلام نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1391، در نيمه اول شهريور ماه خبر داد.

منبع "ايسنا"
 

djbehrouz

عضو جدید
آخرين تغييرات آزمون ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد/آغاز توزيع كارت از 17 ارديبهشت

آخرين تغييرات آزمون ارشد دانشگاه آزاد اعلام شد/آغاز توزيع كارت از 17 ارديبهشت

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به آخرين تغييرات آزمون ارشد دانشگاه آزاد از اصلاح روند توليد دفترچه آزمون كارشناسي ارشد خبر داد و گفت:‌ توزيع كارت ورود به جلسه آزمون از يكشنبه 17 ارديبهشت ماه آغاز مي‌شود و زمان برگزاري آزمون نيز روزهاي 21 تا 23 ارديبهشت ماه سال جاري تعيين شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌سجادي جاقرق صبح امروز در نشست مطبوعاتي با بيان اينكه در سال‌هاي گذشته براي هر گرايش در رشته‌هاي مختلف دفترچه‌هاي واحدي توزيع مي‌شد، اظهار كرد: اين روند توليد دفترچه باعث مي‌شود كه حدود 400 نوع دفترچه سوال توليد شود كه اين تنوع فرآيند توليد دفترچه را مشكل مي‌كرد، بنابراين با مطالعه منابع و بررسي كارشناسي با تجميع دفترچه‌ها در آزمون سال جاري به جاي 400 نوع دفترچه تنها 130 نوع دفترچه بين داوطلبان توزيع خواهد شد و به عبارت ديگر در آزمون سال جاري براي رشته‌هاي يكسان دفترچه واحدي بين داوطلبان توزيع خواهد شد.

اصلاح روند توليد دفترچه آزمون كارشناسي ارشد


وي با بيان اينكه اين الگو مشابه الگوي سازمان سنجش است، تصريح كرد: در گروه‌هاي امتحاني يكسان دفترچه‌هاي يكسان توزيع مي‌شود و طي آن تمام گرايش‌هاي يك رشته، دفترچه واحدي را دريافت مي‌كنند، بنابراين داوطلبان بايد با توجه به جدول مندرج بر روي جلد دفترچه به سوالات گرايش مربوط به خود پاسخ دهند.

وي افزود: توصيه ما اين است كه هر فرد ابتدا به سوالات مربوط به گرايش خود پاسخ داده و سپس در صورتي كه بخواهد مي‌تواند به سوالات ديگر گرايش‌ها نيز پاسخ دهد.

سجادي با اشاره به امتيازات پاسخ‌دهي به سوالات گرايش‌هاي ديگر، بيان كرد: در صورتي كه فرد به سوالات گرايش‌هاي ديگر نيز پاسخ دهد در زمان تكميل ظرفيت در صورتي كه بخواهيم براي گرايش‌هاي ديگر براي آن فرد اقدام كنيم با توجه به سوالات پاسخ داده شده براي وي امتيازاتي در نظر گرفته مي‌شود.

وي با بيان اينكه آزمون سال جاري در اكثر رشته‌ها به صورت تستي و چهارگزينه‌اي برگزار مي‌شود، اظهار كرد: در معدودي از رشته‌ها مانند معماري و هنر اين آزمون به صورت تشريحي تستي و يا كاملا تشريحي برگزار مي‌شود.

برگزاري آزمون هر مجموعه تنها در يك نوبت


رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد همچنين با اشاره به ساير تغييرات آزمون امسال، گفت: در آزمون امسال برخلاف سال گذشته آزمون هر مجموعه‌ امتحاني آزمون كارشناسي ارشد تنها در يك نوبت برگزار خواهد شد.

رشد 31 درصدي تعداد رشته‌محل‌هاي آزمون


رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به افزايش 504 رشته محل در آزمون سال جاري گفت: تعداد رشته‌ محل‌هاي آزمون كارشناسي ارشد سال 91 با 31 درصد افزايش نسبت به سال گذشته به 2 هزار و 155 رشته محل افزايش يافته است.همچنين تعداد كل داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد با 25 درصد افزايش نسبت به سال گذشته به 622 هزار و 939 نفر رسيده است.

سجادي جاقرق در ادامه با اشاره به ارسال برخي پيامك و ايميل‌هاي حاوي اطلاعات گمراه كننده به داوطلبان از جمله «شما اجازه شركت در آزمون را نداريد» توسط افراد سودجو، گفت: دانشگاه آزاد بلافاصله پس از اطلاع از اين موضوع، آنرا از طريق مراجع قضايي و انتظامي پيگيري كرده و در كمتر از 24 ساعت عوامل را شناسايي و تحويل مراجع قضايي داد.

هشدار دانشگاه آزاد نسبت به ايميل‌وپيامك سودجويان به داوطلبان


وي در باره احتمال ارسال اين نوع پيامك‌ها در آينده به داوطلبان هشدار داد و گفت: مركز آزمون دانشگاه آزاد به هيچ وجه ايميل يا پيامكي براي داوطلبان ارسال نمي‌كند و تنها مجراي رسمي اطلاع رساني، پايگاه اطلاع رساني مركز آزمون و رسانه‌هاي رسمي كشور هستند. بنابراين داوطلبان در صورت مشاهده چنين مواردي حتما مركز آزمون را در جريان بگذارند.

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي درباره زمان توزيع كارت ورود به جلسه آزمون كارشناسي ارشد گفت: كارت ورود به جلسه آزمون از ساعت 11 صبح روز يكشنبه 17 ارديبهشت ماه از طريق سايت azmoon.org‌ آغاز خواهد شد و تا نيم ساعت قبل از شروع آزمون ادامه خواهد داشت. داوطلبان بايد با ارائه اطلاعات ثبت‌نامي شامل شماره پرونده و كدرهگيري كارت خود را مشاهده و از آن پرينت بگيرند.

وي با اشاره به زمان برگزاري آزمون تاكيد كرد: آزمون نوبت صبح راس ساعت 8 و نوبت بعد از ظهر راس ساعت 16 برگزار خواهد شد و داوطلبان بايد يك ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه امتحاني حضور داشته باشند.

زمان توزيع كارت و برگزاري آزمون ارشد


رييس مركز آزمون با بيان اينكه آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي روزهاي 21 تا 23 ارديبهشت ماه سال جاري در سه روز و طي شش نوبت برگزار خواهد شد، گفت: نوبت برگزاري هر آزمون بر روي كارت ورود به جلسه داوطلب قيد شده است.

وي با اشاره به احتمال وجود نقص در مندرجات كارت ورود به جلسه، اظهار كرد: اگر داوطلبان در مندرجات كارت ورود به جلسه خود نقصي را مشاهده كردند با توجه به اطلاعيه‌اي كه از روز پنج شنبه بر روي سايت tubr-azmoon.com قرار خواهد گرفت مي‌توانند به محل صدور كارت خود مراجعه و نسبت به رفع نقص آن اقدام كنند.

برنامه مركز آزمون براي بومي‌گزيني دانشجو


سجادي جاقرق با اشاره به افزايش تعداد داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد،‌گفت: با توجه به اين افزايش پيش بيني ما اين است كه در سالهاي آينده تعداد داوطلبان كارشناسي ارشد با آزمون سراسري برابر خواهد شد. بنابراين قصد داريم از سال آينده شرايطي فراهم كنيم تا داوطلب بتواند بدون توجه به انتخاب رشته در شهر محل سكونت خود آزمون دهد، همچنين اين امكان وجود خواهد داشت كه داوطلب بتواند مشخص كند كه آزمون خود را در چه شهري خواهد داد.

تضمين امنيت آزمون


وي درباره امنيت آزمون سال جاري، اظهار كرد: امنيت آزمون بسيار بالا و تضمين شده است با توجه به اينكه محتواي سوال‌ها مشابه و چيدمان سوال‌ها متفاوت هستند امكان تقلب در آزمون به حداقل مي‌رسد.

وي درباره بومي سازي آزمون كارشناسي ارشد، بيان كرد: در حال حاضر سياست‌هايي را اتخاذ كرده‌ايم كه در سال‌هاي آينده بومي گزيني به حداكثر برسد. از جمله اين سياست‌ها گسترش رشته‌هاي دانشگاهي در كشور و همچنين اختصاص ظرفيت خاص به افراد بومي براي حذف بي عدالتي در گزينش افراد است.

وي در اين باره افزود: در حال حاضر در مقطع كارشناسي حدود 90 درصد دانشجويان به صورت بومي تحصيل مي‌كنند اما اين كار در كارشناسي ارشد و Phd به دليل تنوع كم رشته‌ها در دانشگاه‌هاي كشور مشكل است. به صورتي كه برخي از افراد مجبورند براي تحصيل در رشته‌اي به شهر ديگر مهاجرت كنند.

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد در خاتمه همچنين درباره آزمون كارداني پيوسته دانشگاه آزاد، گفت: ثبت‌نام اين آزمون از روز يك شنبه دهم ارديبهشت ماه آغاز شده و به مدت 11 روز تا 20 ارديبهشت ماه ادامه دارد. همچنين زمان برگزاري آزمون 30 تير خواهد بود و جزئيات آن و ميزان پذيرش نسبت به سال گذشته تغييري نكرده است. همچنين ثبت‌نام آزمون كارشناسي ناپيوسته 91 از هفته اول خرداد آغاز شده و زمان آزمون نيز سوم شهريور ماه سال جاري خواهد بود.

منبع "ايسنا"
 

djbehrouz

عضو جدید
آغاز توزيع كارت آزمون ارشد دانشگاه آزاد از فردا

آغاز توزيع كارت آزمون ارشد دانشگاه آزاد از فردا

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به برگزاري آزمون ارشد دانشگاه آزاد در پايان هفته از اصلاح روند توليد دفترچه آزمون كارشناسي ارشد خبر داد و گفت:‌ توزيع كارت ورود به جلسه آزمون از فردا يكشنبه 17 ارديبهشت ماه آغاز مي‌شود و داوطلبان مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي مركز آزمون به نشاني azmoon.org و واردنمودن اطلاعات ثبت‌نامي كارت ورود به جلسه خود را دريافت كنند.

سجادي جاقرق رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد در گفت‌‌وگو با ايسنا با بيان اينكه آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي از پنجشنبه 21 تا شنبه 23 ارديبهشت ماه سال جاري در سه روز و طي شش نوبت برگزار خواهد شد، گفت: نوبت برگزاري هر آزمون بر روي كارت ورود به جلسه داوطلب قيد شده است.

وي با اشاره به احتمال وجود نقص در مندرجات كارت ورود به جلسه، اظهار كرد: اگر داوطلبان در مندرجات كارت ورود به جلسه خود نقصي را مشاهده كردند با توجه به اطلاعيه‌اي كه از روز پنج شنبه بر روي سايت pubr-azmoon.com قرار گرفته است، مي‌توانند به محل صدور كارت خود مراجعه و نسبت به رفع نقص آن اقدام كنند.

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد همچنين با اشاره به ساير تغييرات آزمون امسال، گفت: در آزمون امسال برخلاف سال گذشته آزمون هر مجموعه‌ امتحاني آزمون كارشناسي ارشد تنها در يك نوبت برگزار خواهد شد.

منبع "ايسنا"
 
  • Like
واکنش ها: EECi

djbehrouz

عضو جدید
موارد تخلف در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي/ نحوه پاسخگويي به سوالات

موارد تخلف در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي/ نحوه پاسخگويي به سوالات

آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي با رقابت 622 هزار و 939 داوطلب در دو هزار و 155 رشته محل در شش نوبت از فردا برگزار مي‌شود.

عبدالله سجادي جاغرق رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهي ايسنا، با اشاره به برگزاري آزمون كارشناسي ارشد در شش نوبت از صبح پنجشنبه 21 ارديبهشت تا روز شنبه 23 ارديبهشت ماه به صورت همزمان در سراسر كشور، گفت: زمان شروع آزمون نوبت صبح راس ساعت 8 و نوبت عصر راس ساعت 16 است.

وي در توصيه به داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد، اظهاركرد: داوطلبان بايد حداقل يك ساعت قبل از برگزاري هر نوبت از آزمون با همراه داشتن كارت ورود به جلسه، اصل شناسنامه و يا اصل كارت ملي در محل امتحان خود حضور داشته باشند.

سجادي افزود: به داوطلبان توصيه مي‌شود از آوردن ماشين حساب، كيف دستي و تلفن همراه به جلسه آزمون جدا خودداري كنند، چرا كه به همراه داشتن تلفن در داخل حوزه برگزاري تخلف محسوب شده و با افراد خاطي مطابق مقررات برخورد مي‌شود، همچنين به داوطلباني كه بعد از شروع آزمون به حوزه امتحاني مراجعه كنند حق شركت در آزمون ندارند.

وي ادامه داد: داوطلبان هنگام استقرار در صندلي خود دقت كنند كه شماره صندلي، شماره كارت ورود به جلسه و شماره پاسخنامه آنها يكسان باشد، در غير اين صورت مراتب را جهت رفع اشكال به مسئولين مربوط اطلاع دهند.

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد با بيان اينكه داوطلباني كه مدرك تحصيلي را در زمان ثبت‌نام دريافت كرده‌اند، در صورت پذيرش در آزمون، ملزم به ارائه مدرك تحصيلي معتبر به واحد دانشگاهي محل پذيرش هستند، تصريح كرد: در غير اين صورت از ثبت‌نام آنها در واحد دانشگاهي جلوگيري مي‌شود و پذيرش آنها كان لم يكن تلقي خواهد شد.

وي با اشاره به نحوه پاسخگويي به سوالات، گفت: در آزمون به هر داوطلب متناسب با رشته انتخابي يك جلد دفترچه سوال با عنوان مجموعه امتحاني متناظر با رشته انتخابي ارائه مي‌شود، بنابراين هر داوطلب بايد با توجه به رشته انتخابي و اطلاعات مربوط به مواد امتحاني و ضرايب مربوط به رشته خود كه در جلد دفترچه سوال درج شده است به سوالات مربوطه پاسخ دهد.

سجادي افزود: براي يك رشته خاص از يك مجموعه امتحاني، آن دسته از دروسي كه ضرايب آنها صفر درج شده است در محاسبه نمره كل داوطلب جهت گزينش علمي آن رشته بي تاثير بوده و داوطلب الزامي به پاسخگويي آنها ندارد، ولي در محاسبه نمره كل داوطلب در ساير رشته‌هاي متناظر با مجموعه امتحاني موثر است.

وي با تاكيد بر اينكه بايد پاسخ سوالات تستي در پاسخنامه تستي و جواب سوالات تشريحي در دفترچه پاسخنامه تشريحي درج شود، خاطرنشان كرد: در سوالات تستي براي هر پاسخ صحيح يك نمره مثبت و به منظور خنثي كردن پاسخ‌هاي حدسي و يا تصادفي، براي هر پاسخ غلط نمره منفي در نظر گرفته شده است، بنابراين به داوطلبان توصيه مي‌شود اگر پاسخ سوالي را نمي‌دانند به آن جواب ندهند زيرا به سوالات بدون جواب، نمره منفي يا مثبت تعلق نمي‌گيرد.

وي افزود: داوطلبان بايد از درج هرگونه علائم يا مشخصات فردي در صفحات داخلي دفترچه پاسخنامه تشريحي خودداري كنند، چرا كه اگر در مرحله بازبيني، مواردي از اين قبيل مشاهده شود پاسخنامه مزبور باطل شده و در صورت لزوم با داوطلب متخلف برابر مقررات رفتار مي‌شود.

منبع "ايسنا"
 
  • Like
واکنش ها: EECi

djbehrouz

عضو جدید
پذیرش بیش از 70 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد/اعلام نتایج در نیمه دوم شهریور

پذیرش بیش از 70 هزار نفر در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد/اعلام نتایج در نیمه دوم شهریور

رييس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به برگزاري آزمون كارشناسي ارشد در امنيت كامل از افزايش 20 درصدي ظرفيت پذيرش در اين دوره از آزمون خبر داد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فرهاد دانشجو در حاشيه بازديد از حوزه امتحاني آزمون كارشناسي ارشد با اشاره به افزايش 20درصدي ظرفيت پذيرش گفت: از هر 10 تا 15 داوطلب شركت كننده در اين آزمون يك نفر قبول مي‌شود.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به برگزاري آزمون كارشناسي ارشد با رقابت 622 هزار و 939 داوطلب در شش نوبت تا روز شنبه 23 اردي‌بهشت ماه گفت: از اين تعداد 42/4 درصد از داوطلبان را زنان تشكيل مي‌دهند.

به گفته دانشجو داوطلبان اين دوره از آزمون كارشناسي ارشد در يك نوبت شركت كرده‌اند.

وي با اشاره به افزايش 25 درصدي تعداد داوطلبان اين دوره از آزمون نسبت به سال گذشته تصريح كرد: تعداد رشته‌محل‌هاي آزمون نسبت به سال گذشته 504 رشته محل افزايش داشته است.

دانشجو با بيان اينكه بيشترين تعداد داوطلب در اين آزمون در رشته حسابداري با 48 هزار و 120 داوطلب بوده است اظهار كرد: بيشترين داوطلب اين رشته را خانم‌ها تشكيل داده‌اند.

وي با بيان اينكه بيشترين تعداد داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد از تهران با تعداد 130 هزار و 509 نفر بوده است گفت: استان قم با تعداد پنج هزار و 548 داوطلب كمترين داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد را تشكيل دادند.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به برگزاري آزمون كارشناسي ارشد در 153 واحد دانشگاهي گفت: افرادي كه در فرآيند آزمون شركت داشته‌اند از 45 روز قبل در قرنطينه به سر مي‌برند.

وي افزود: خوشبختانه طي صحبتي كه با تعدادي از داوطلبان داشته‌ام آنها از سطح سوالات و نحوه برگزاري آزمون رضايت داشته‌اند.

رييس دانشگاه آزاد با تاكيد بر اجراي طرح بومي‌پذيري در آزمون كارشناسي ارشد امسال گفت: در آزمون امسال در مرحله تكميل ظرفيت به جاي اينكه دانشگاه براي دانشجو انتخاب رشته محل انجام دهد شرايطي فراهم مي‌شود كه خود دانشجويان بر اساس وضعيت بومي خود انتخاب انجام دهند.


وي افزود: سياست‌هاي كلي دانشگاه در امتيازات‌دهي گزينش داوطلبان به گونه‌اي است كه بومي‌پذيري اعمال شود.

منبع "ايسنا"
 
  • Like
واکنش ها: EECi

djbehrouz

عضو جدید
تا 45 روز آينده كليد سوالات آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد منتشر مي‌شود

تا 45 روز آينده كليد سوالات آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد منتشر مي‌شود

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به پذيرش حدود 70 هزار نفر در آزمون كارشناسي ارشد امسال، گفت: نتايج نهايي آزمون نيمه دوم شهريورماه اعلام مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عبدالله سجادي جاغرق در حاشيه بازديد از حوزه امتحاني كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد، با اشاره به زمان انتشار كليد سوالات آزمون كارشناسي ارشد، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامي در زمان طراحي سوالات، كليد سوالات تهيه نمي‌شود چرا كه اين امر موجب تقويت امنيت آزمون مي‌شود.

وي افزود: پس از برگزاري كليه آزمون‌ها طراح سوال كليد سوالات را تهيه و در اختيار ما قرار مي‌دهد كه بر اين اساس در نهايت تا 45 روز آينده كليد سوالات آزمون كارشناسي ارشد منتشر مي‌شود.

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به پيرترين و جوان‌ترين داوطلب شركت‌كننده در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد، گفت: پيرترين داوطلب اين آزمون چهار پيرمرد 77 ساله هستند، از آنجايي كه معمولا داوطلبان در زمان ثبت‌نام در ثبت تاريخ تولد خود اشتباه مي‌كنند نتوانستيم سن جوان‌ترين داوطلب را استخراج كنيم، اما ميانگين سني در اين آزمون 30 سال بود.

سجادي جاغرق افزود: بر اساس ميانگين سني اعلام شده نشان مي‌دهد كه يك وقفه هشت ساله بين دوره كارشناسي و دوره تكميلي داوطلبان وجود دارد، بنابراين بايد به اين نياز كشور بيشتر توجه شود.

وي درباره برقراري امنيت آزمون خاطرنشان كرد: امنيت آزمون در سه فاز اساسي تامين مي‌شود كه بر اساس آن امنيت آزمون قبل، در زمان و بعد از برگزاري آزمون به بهترين شكل ممكن تامين مي‌شود.

سجادي با تاكيد بر اينكه تا اين لحظه هيچ مشكلي گزارش نشده است، خاطرنشان كرد: آزمون امسال از بهترين آزمون‌هايي بود كه تاكنون برگزار شده است.

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد گفت: از سال آينده داوطلبان بدون توجه به انتخاب رشته محل خود مي‌توانند در محل زندگي خود در آزمون كارشناسي ارشد شركت كنند.

منبع "ايسنا"
 

djbehrouz

عضو جدید
تشريح نحوه گزينش نهايي در كنكور ارشد91/نتايج اوليه كنكور ارشد هفته آينده اعلام مي‌شود

تشريح نحوه گزينش نهايي در كنكور ارشد91/نتايج اوليه كنكور ارشد هفته آينده اعلام مي‌شود

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد در روز پنجشنبه 4 خرداد ماه خبر داد.

حسين توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد سال 1391 به صورت كارنامه در 4 خرداد ماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org، گفت: آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته مي‌شوند، بايد از پنجم تا نهم خرداد ماه با دريافت دفترچه راهنماي انتخاب رشته،‌ كد رشته محل‌هاي مورد علاقه خود را از كد رشته امتحاني مجاز يا كد رشته‌هاي امتحاني مجاز انتخاب و در فرم انتخاب رشته الكترونيكي به ترتيب اولويت علاقه درج كنند.

وي افزود: گزينش دانشجو در هر يك از رشته‌هاي امتحاني از ميان داوطلباني كه بر اساس كارنامه اوليه، حد نصاب نمره علمي لازم را كسب كرده‌اند و مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، با توجه به نمره كل اكتسابي و اولويت كد رشته محل‌هاي انتخابي و نتيجه بررسي صلاحيت‌هاي عمومي مطابق ضوابط مربوط انجام مي‌گيرد.

توكلي در خصوص نحوه گزينش نهايي و با بيان اينكه نتايج نهايي نيمه اول شهريور ماه اعلام مي‌شود، گفت: گزينش نهايي در كليه رشته‌هاي تحصيلي بر اساس 80 درصد نمره آزمون كتبي در هر گرايش با توجه به ضرائب مربوط و 20 درصد معدل تراز شده دوره كارشناسي انجام مي‌شود.

به گزارش ايسنا آزمون كارشناسي ارشد طي روزهاي 26 تا 28 بهمن سال 90 برگزار شد.

منبع "ايسنا"
 

djbehrouz

عضو جدید
زمان اعلام نتایج نهایی دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری/امکان انتخاب 100 کد رشته در کنکور ارشد

زمان اعلام نتایج نهایی دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری/امکان انتخاب 100 کد رشته در کنکور ارشد

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج اولیه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 91 به همراه کارنامه داوطلبان روز چهارشنبه سوم خرداد ماه اعلام می شود. نتایج اولیه آزمون از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می شود و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، می توانند در روزهای 3 تا 7 خرداد ماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر تا 50 کد رشته محل امکان انتخاب دارند و در نهایت حداکثر تا سه کد رشته محل برای انجام مصاحبه علمی به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 91 روز جمعه 25 فروردین با شرکت 178 هزار و 427 داوطلب برگزار شد و نتایج نهایی دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری در 20 شهریورماه اعلام می شود.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


کارنامه اولیه و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در کنکور کارشناسی ارشد 91 در روز سوم خردادماه بر روی سایت اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org منتشر می شود.

همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است از روز چهارشنبه 3 خرداد ماه 91 در سایت اینترنتی سازمان قابل دسترس خواهد بود.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد سال 91 پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی می توانند حداکثر 100 کدرشته محل مورد نظر خود را از میان کد رشته‌های امتحانی مجاز انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه مرتب کنند و در فرم پیش نویس درج کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور کارشناسی ارشد سال 91 می توانند در محدوده زمانی ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 4 خرداد تا ساعت 24 روز سه شنبه 9 خرداد نسبت به انتخاب رشته به صورت الکترونیکی اقدام کنند.

کنکور سراسری کارشناسی ارشد 91 در روزهای 26 تا 28 بهمن ماه 90 با رقابت بیش از 930 هزار شرکت کننده برگزار شد و داوطلبان در 137 رشته با هم به رقابت پرداختند و نتایج نهایی در شهریورماه 91 اعلام می شود.


منبع "خبرگزاری مهر"
 

djbehrouz

عضو جدید
اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد در روز شنبه

اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد در روز شنبه

توكلي از اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد در روز شنبه ششم خرداد ماه خبر داد و افزود: با توجه به تغيير زمان اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد، زمان انتخاب رشته مجازين هم تغيير كرد.

وي با اشار ه به آغاز انتخاب رشته آزمون كارشناسي ارشد از روز دوشنبه هشتم خرداد ماه، گفت: انتخاب رشته مجازين به صورت اينترنتي تا 11 خرداد ماه ادامه دارد.

مشاور عالي سازمان سنجش با تاكيد بر اينكه داوطلبان مجاز بايد ابتدا نسبت به تهيه و مطالعه دقيق دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي اقدام كنند، خاطرنشان كرد: مجازين مي‌توانند كدرشته محل‌هاي مورد نظر خود را حداكثر تا 100 كد رشته محل از ميان كد رشته‌‌هاي امتحاني مجاز انتخاب كنند.

منبع "ايسنا"
 
  • Like
واکنش ها: EECi

naribazi

عضو جدید
اعلام نتایج ارشد 91

اعلام نتایج ارشد 91

سلام خدمت همه دوستانهمین الآن بخش خبری شبکه 3 اعلام کرد که نتایج اولیه ارشد 91 ، شنبه 6 خرداد اعلام میشود.به امید موفقیت همه بچه ها
 

djbehrouz

عضو جدید
نتایج اولیه کنکور دکتری 91 اعلام شد/ 34 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته

نتایج اولیه کنکور دکتری 91 اعلام شد/ 34 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 91 امروز منتشر شد و داوطلبان می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش کارنامه خود را مشاهده کنند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نتایج اولیه آزمون از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است و 34 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

وی گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، می توانند در روزهای 4 تا 7 خرداد ماه حداکثر تا 50 کد رشته محل را انتخاب کنند و در نهایت حداکثر تا سه کد رشته محل برای انجام مصاحبه علمی در هفته سوم خردادماه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

توکلی خاطرنشان کرد: معرفی اولیه داوطلبان به صورت سه برابر انجام می گیرد و در نهایت نمره نهایی با جمع 80 درصد نمره آزمون کتبی و 20 معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد (معدل های تراز می شوند) با ضریب یک و مصاحبه با ضریب دو محاسبه می شود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: نتایج نهایی دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری در 20 شهریورماه اعلام می شود و بیش از 10 هزار نفر در این آزمون پذیرفته می شوند.

به گزارش مهر،‌ آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 91 روز جمعه 25 فروردین با شرکت 178 هزار و 427 داوطلب برگزار شد. آزمون در 9 گروه آموزشی و 285 کد رشته امتحانی شامل گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی - مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، علوم پزشکی، دامپزشکی، زبان خارجی، تربیت بدنی و علوم پزشکی برگزار شده است.

منبع "خبرگزاری مهر"
 
آخرین ویرایش:

djbehrouz

عضو جدید
پذيرش نهايي 85 هزارتن در كنكور كارشناسي ارشد/آغاز انتخاب رشته از 8خرداد

پذيرش نهايي 85 هزارتن در كنكور كارشناسي ارشد/آغاز انتخاب رشته از 8خرداد

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد سال ۹۱در روز شنبه ۶ خرداد ماه، از پذيرش ۸۵ هزار داوطلب نهايي در آزمون ارشد خبر داد و گفت: اسامي پذيرفته شدگان نهايي آزمون ارشد از ۱۱ تا ۱۳ شهريور ماه از طريق سايت سازمان سنجش اعلام مي‌شود تا پذيرفته‌شدگان نسبت به ثبت‌نام خود اقدام كنند.

حسين توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به ثبت‌نام ۹۳۰ هزار و ۲۱۵ نفر در آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته ۹۱ گفت: اين آمار نسبت به آزمون كارشناسي ارشد سال ۹۰، تعداد ۵۸ هزار و ۴۰۹ نفر افزايش داشته است.

وي با اشاره به انتشار كليد پاسخ به سوالات داوطلبان از روز يكشنبه ۷ اسفندماه بر روي سايت سازمان سنجش تصريح كرد: كارنامه نتايج اوليه آزمون ارشد ۹۱ از روز شنبه شش خردادماه بر روي سايت سازمان قرار مي‌گيرد.

وي تصريح كرد: داوطلبان شركت كننده مي‌توانند با استفاده از شماره داوطلبي و مشخصات شناسنامه‌اي خود به كارنامه نتايج اوليه دسترسي داشته باشند.

وي تصريح كرد:‌ دفترچه راهنماي انتخاب رشته تحصيلي اين آزمون شامل شرايط و ضوابط و پذيرش هر يك از كد رشته‌ها در اوايل هفته آينده و قبل از مهلت انتخاب رشته در سايت سازمان سنجش قابل دسترسي است.

توكلي ادامه داد: داوطلبان مجاز پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته از روز دوشنبه ۸ تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۱۱ خردادماه مي‌توانند نسبت به انتخاب كد رشته محلهاي انتخابي خود در سايت اقدام كنند.

وي به مجازين آزمون كارشناسي ارشد ۹۱ توصيه كرد: پس از مطالعه دفترچه مذكور كد رشته محل‌هاي مورد علاقه خود را حداكثر تا ۱۰۰ كد رشته محل از ميان كد رشته امتحاني مجاز انتخاب و ابتدا كد رشته محلهاي انتخابي را به ترتيب اولويت علاقه مرتب و سپس در فرم پيش نويس انتخاب رشته ثبت كنند.

وي تصريح كرد: داوطلبان بايد پس از اطمينان از صحت كد رشته محلهاي انتخابي از روز دوشنبه هشت خرداد لغايت ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۱۱ خرداد به منظور انتخاب رشته به سايت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت كد رشته انتخابي خود اقدام كنند.

توكلي با اشاره به گزينش دانشجويان در هر كد رشته امتحاني بر اساس كارنامه اوليه و كسب حد نصاب نمره لازم اظهار كرد: گزينش نهايي در كليه كد رشته‌هاي تحصيلي بر اساس ۸۰ درصد نمره آزمون در هر رشته گرايش و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره كارشناسي انجام مي‌شود.

وي در عين حال تصريح كرد: تعداد مجازين انتخاب رشته تا حدود سه برابر ظرفيت پذيرش استخراج مي‌شود.

دكتر توكلي همچنين با تشريح آمار كنكور ارشد ۹۱ با بيان اينكه ۸۷ هزار و ۳۱۸ داوطلب نسبت به علاقمندي به يكي از ۶۴ كد رشته شناور به عنوان كد رشته امتحاني دوم اقدام كردند، گفت: با توجه به اينكه آزمون هر كد رشته جداگانه برگزار شده و هر داوطلب بايستي كارت ورود به جلسه آزمون را داشته باشد، حدود يك ميليون و ۱۷ هزار و ۵۳۳ كارت صادر شد.

وي با اشاره به برگزاري آزمون كارشناسي ارشد از ۲۶ بهمن تا ۲۸ همين ماه در سال ۹۰، گفت: از ميان ۹۳۰ هزار و ۲۱۵ داوطلب واقعي، تعداد ۷۸۵ هزار و ۱۳ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند كه از اين تعداد، ۷۱۸ هزار و ۹۵۶ داوطلب در جلسه آزمون يك كد رشته امتحاني و ۶۶ هزار و ۵۷ داوطلب ديگر در جلسه آزمون دو كد رشته حاضر بودند.

وي با اشاره به غايب بودن ۱۴۵ هزار و ۲۰۲ داوطلب از ميان داوطلبان واقعي آزمون كارشناسي ارشد ۹۱ اظهار كرد: به عبارت ديگر ۱۵،۶۱ درصد داوطلبان واقعي در جلسه غايب بودند.

وي تصريح كرد: از ميان تعداد داوطلبان واقعي غايب، ۷۸ هزار و ۶۷۳ نفر براي دريافت پرينت كارت اقدام نكرده‌اند و همچنين ۶۶ هزار و ۵۲۹ داوطلب واقعي كارت ورود را دريافت كرده‌اند ولي در جلسه حاضر نشده‌اند.

منبع "ايسنا"
 

djbehrouz

عضو جدید
نتايج آزمون كارشناسي ارشد شنبه اعلام مي‌شود / 307 هزار داوطلب مجاز شدند

نتايج آزمون كارشناسي ارشد شنبه اعلام مي‌شود / 307 هزار داوطلب مجاز شدند

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد از روز شنبه ششم خرداد ماه گفت: حدود 307 هزار نفر در اين آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

حسين توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد از روز شنبه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org، گفت: داوطلبان مي‌توانند با استفاده از شماره داوطلبي يا شماره پرونده و مشخصات شناسنامه‌اي خود نسبت به شماره نتايج اوليه اقدام كنند.

وي با بيان اينكه دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون كارشناس ارشد همزمان با اعلام نتايج منتشر مي‌شود، اظهار كرد: از 758 هزار و 13داوطلب حاضر در جلسه آزمون حدود 307 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

توكلي با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز از ساعت 14 روز دوشنبه هشتم خرداد ماه نيز تصريح كرد: اين دسته از داوطلبان مي‌توانند تا روز پنجشنبه 11 خرداد ماه با انتخاب رشته‌ محل‌هاي مورد نظر حداكثر تا 100 كد رشته محل در فرم اينترنتي انتخاب رشته درج كنند.

وي با تاكيد بر اينكه داوطلبان بايد در ابتدا نسبت به مطالعه دفترچه راهنماي انتخاب رشته اقدام كنند خاطرنشان كرد: داوطلبان بايد در درج رشته محل‌هاي انتخابي، اولويت علاقه را در نظر گيرند.

پس از تاييد نهايي رشته‌هاي انتخابي شماره رمز 15 رقمي توسط سيستم انتخاب رشته به عنوان رسيد به داوطلبان داده مي‌شود در غير اين صورت انتخاب رشته آنان مورد تاييد قرار نگرفته است.

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به ثبت نام 930 هزار و 215 نفر در آزمون كارشناس ارشد امسال ، تصريح كرد: اين آمار نسبت به آزمون دوره گذشته 58 هزار و 409 نفر افزايش داشته است.

توكلي از پذيرش بيش از 85 هزار نفر در نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد خبرداد و افزود: نتايج نهايي در محدوده زماني يازدهم تا سيزدهم شهريور ماه از طريق سايت سازمان سنجش اعلام مي‌شود.

منبع "ايسنا"
 

djbehrouz

عضو جدید
اطلاعيه سازمان سنجش درباره نتايج اوليه و نحوه تکميل فرم انتخاب رشته کارشناسي ارشد 91

اطلاعيه سازمان سنجش درباره نتايج اوليه و نحوه تکميل فرم انتخاب رشته کارشناسي ارشد 91

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش کشور درباره انتشار کارنامه نتايج اوليه و نحوه تکميل فرم انتخاب رشته ‌هاي تحصيلي اينترنتي براي داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي درآزمون ورودي تحصيلات تکميلي (دوره‌هاي کارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال 1391
1391/03/04
سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله به اطلاع همه داوطلبان آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال 1391 مي‌رساند، براي اطلاع از نتيجه اوليه آزمون خود مي‌توانند با مراجعه به سايت اينترنتي اين سازمان به نشاني www.sanjesh.org كارنامه نتايج اوليه را مشاهده نمايند. داوطلبان براي دسترسي به نتيجه آزمون خود لازم است شماره داوطلبي يا شماره پرونده و همچنين مشخصات شناسنامه‌اي خود (نام خانوادگي و نام، شماره شناسنامه و تاريخ تولد) و يا اطلاعات كارت اعتباري را وارد نمايند.
ضمناً آن دسته از داوطلباني كه بر اساس مفاد كارنامه مذكور مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي در اين آزمون شده‌اند، لازم است براساس مفاد اين اطلاعيه نسبت به دريافت دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي (شماره 2) و همچنين تكميل فرم انتخاب رشته‌هاي اينترنتي خود در موعد مقرر به ترتيب زير اقدام نمايند.
1ـ دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (شماره 2) اين آزمون كه شامل شرايط، ضوابط و ظرفيت پذيرش رشته‌ها مي‌باشد، از روز شنبه 6/3/91 لغايت روز پنجشنبه 11/3/91 منحصراً در سايت اينترنتي اين سازمان قابل دسترس خواهد بود. لذا آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي گرديده‌اند مي توانند با مراجعه به سايت سازمان نسبت به تهيه دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي اقدام نمايند .
2- به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 1391 توصيه مي‌شود ابتدا نسبت به تهيه و مطالعه دقيق دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (دفترچه شماره 2) اقدام نموده و كد رشته محل هاي مورد نظر خود را استخراج و به ترتيب علاقه مرتب نمايند و پس از آن كد رشته‌هاي انتخابي خود را در فرم پيش‌نويس( نمونه‌اي كه به همين منظور در صفحه47 دفترچه راهنماي شماره 2 به چاپ رسيده است) درج و پس از اطمينان از صحت رشته محل‌هاي انتخابي خود، در محدوده زماني كه از ساعت 14 روز دو شنبه 8/3/91 لغايت ساعت 24 روز پنجشنبه11/3/91 مي‌باشد، براي انتخاب رشته با وارد كردن اطلاعات كارت اعتباري، شماره شناسنامه و يا كد رهگيري كه در پايان ثبت‌نام اوليه توسط سيستم به داوطلب داده شده است (درج اين اطلاعات براي ورود به برنامه انتخاب رشته اينترنتي ضروري مي‌باشد) نسبت به ثبت كد رشته محلهاي انتخابي و تكميل فرم مذكور در مدت زماني كه در نظر گرفته شده، اقدام نمايند. بديهي است پس از تأئيد نهايي رشته‌هاي انتخابي توسط داوطلب، شماره رمز 15 رقمي توسط سيستم به عنوان رسيد در اختيار داوطلب قرار داده خواهد شد و در غير اين صورت انتخاب رشته آنان تكميل نگرديده است.
3ـ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قبل از اقدام به تكميل فرم مربوط، درمحيط اينترنتي انتخاب رشته بندهاي ذيل را مشاهده مي‌نمايند كه در صورت علامتگذاري در يكي از اين موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده مي‌شود. بديهي است هر زمان‌ مشخص‌ شود كه‌ داوطلب‌ حقايقي را عمداً يا سهواً كتمان‌ نموده‌، در هر مرحله ‌(پذيرفته‌شدن‌، حين‌ تحصيل‌ ‌و ...) كه باشد، از اين آزمون‌ و آزمون‌ سال‌ بعد محروم‌ خواهد شد و حق هرگونه اعتراضي از وي سلب مي‌گردد.

1- اطلاعات فوق (معدل كارداني و معدل كارشناسي ، رشته و محل تحصيل دوره كارشناسي) مورد تأييد مي‌باشد.
2- اطلاعات فوق (معدل كارداني و معدل كارشناسي ، رشته و محل تحصيل دوره كارشناسي) مورد تأييد نبوده و داراي مغايرت است.
تبصره: در صورتي كه داوطلبان بند دوم را علامتگذاري نمايند به آنها اجازه اصلاح و ويرايش معدل و دانشگاه محل تحصيل داده خواهد شد و پس از ويرايش اين موارد و تأييد آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده مي شود.

تذكر: داوطلباني كه دررديف پذيرفته شدگان نهايي قراربگيرند وبه هنگام ثبت نام درموسسه محل قبولي، داراي مغايرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعملهاي مربوط ازآنان ثبت نام بعمل نخواهدآمد. پس لازم است داوطلبان معدل خودرا براساس مفاد بند «تذكرات خيلي مهم در رابطه با معدل» مندرج درصفحه 3 دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي (شماره 2) اين آزمون مورد بررسي قراردهند تا مغايرتي بين معدل اعلام شده به اين سازمان ومعدلي كه به هنگام قبولي ارائه خواهند نمود نداشته باشند.

4- تذكرات مهم:
الف ـ با توجه به اينكه كد محل‌هاي انتخابي درج شده در فرم انتخاب رشته اينترنتي پس از تائيد نهايي توسط داوطلب و دريافت شماره رمز 15 رقمي به عنوان رسيد، به هيچ عنوان قابل تغيير و يا تعويض نيست، به داوطلبان گرامي اكيداً توصيه مي‌گردد قبل از اقدام به تكميل نهايي فرم انتخاب رشته‌هاي تحصيلي خود، جزئيات و اطلاعات مربوط به كد رشته‌هاي انتخابي (محل دانشگاه، دوره، ميزان شهريه دوره‌هاي مختلف و ...) را مطالعه نموده و مد نظر داشته باشند.
ب ـ سيستم انتخاب رشته، تا حدود زيادي هوشمند پيش بيني گرديده كه در حد امكان خطاهاي احتمالي داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اينترنتي به آنان تذكر دهد (به عنوان مثال: انتخاب كد رشته محلي كه داوطلب در آزمون آن شركت نكرده و يا مجاز به انتخاب رشته نشده باشد و يا اينكه داوطلب در گرايشي از گرايشهاي رشته امتحاني خود مجاز به انتخاب رشته نگرديده است و ....)، لذا لازم است داوطلبان اين مورد را نيز در نظر داشته باشند. بديهي است چنانچه داوطلبي نسبت به رفع خطاهاي داده شده اقدام ننمايد، انتخاب رشته وي كامل نگرديده و به اين داوطلب نيز شماره رمز 15 رقمي به عنوان رسيد داده نخواهد شد.
ج ـ داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته ‌مي‌باشند براي اينكه مراحل انتخاب رشته‌هاي تحصيلي را با موفقيت به پايان برسانند و مشكلي براي آنان بوجود نيايد، لازم است اطلاعيه‌هاي اين سازمان، دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي و شرايط و ضوابط ارگانهاي بورس دهنده و مؤسساتي كه به صورت شرايط خاص پذيرش مي‌نمايند را به دقت مطالعه نمايند.
د- داوطلبان متقاضي رشته‌هاي بورسيه داراي شرايط خاص پس از مطالعه دقيق شرايط و ضوابط اين گونه رشته‌ها توجه داشته باشند منحصراً مجاز به انتخاب حداكثر 2 كد رشته محل از اين نوع كد رشته محلها مي‌باشند و لازم به توضيح است كه تاريخ دقيق اعلام اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت و برنامه زماني مصاحبه وساير مراحل گزينش در اطلاعيه مورخ 22/3/1391 ازطريق نشريه پيك سنجش و سايت اينترنتي اين سازمان به اطلاع كليه داوطلبان خواهد رسيد.
هـ- كليه داوطلبان متقاضي كد رشته‌هاي امتحاني 1350-1351-1352-1356-1357-1358-1360 و 1363 كه مجاز به انتخاب رشته شده باشند لازم است براي اطلاع از تاريخ برگزاري آزمونهاي علمي، تشريحي، پروژه و يا عملي به اطلاعيه اين سازمان در تاريخ 22/3/91 كه ازطريق نشريه پيك سنجش و سايت اينترنتي اين سازمان منتشر مي‌شود، توجه داشته باشند.
تبصره : لازم ب توضيح است كه آزمون عملي ( تشريحي ) كدرشته امتحاني 1362 ( طراحي صنعتي ) از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته شده اند در تاريخ 19/3/91 و منحصراٌ در شهر تهران برگزار خواهد شد كه اطلاعيه سازمان درخصوص توزيع كارت آزمون مذكور در سايت سازمان و هفته نامه پيك سنجش مورخ 15/3/91 منتشر خواهد شد .
و- پس از مشاهده كارنامه نتايج اوليه اين آزمون آن دسته از داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند چنانچه در خصوص مندرجات كارنامه ( به غير از معدل كارداني و معدل كارشناسي ، نام رشته تحصيلي و يا نام محل اخذ مدرك كارشناسي ) خود موردي دارند، ضمن توجه به توضيحات مربوط به كارنامه كه در دفترچه راهنماي انتخاب رشته و درسايت اين سازمان درج گرديده است درصورت هرگونه سوال ، لازم است حداكثر تا تاريخ 15/3/91 ازطريق سيستم پاسخگويي اينترنتي با روابط عمومي اين سازمان مكاتبه نمايند.بديهي است به مكاتباتي كه پس از مهلت تعيين شده صورت گيرد ، هيچگونه ترتيب اثري داده نخواهد شد.
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
 

sajad6838

عضو جدید
کسی نمی دونه کنکور ارشد امسال (92) یک روزه یا دو روزه برگزار میشه؟
اگه 1 روزه باشه صبحه یا بعداز ظهر؟!
 

siqma

عضو جدید
کاربر ممتاز
کسی نمی دونه کنکور ارشد امسال (92) یک روزه یا دو روزه برگزار میشه؟
اگه 1 روزه باشه صبحه یا بعداز ظهر؟!

یه نوبته دیگه، اما صبح و بعد از ظهرشو خوده سازمان سنجشم نمیدونه فک کنم:biggrin: شب میخوابن صبح روز قبل از کنکور خواب میبینن حالا یه ساعت مونده به کنکور تصمیم میگیرن که صبح بزارن ظهر بزارن یا مثلا غروب یا نصف شب :D
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
زمان برگزاری آزمون‌های دکتری، ارشد و سراسری 95 تغییر کرد


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تغییر زمان برگزاری آزمون‌های دوره دکتری (نوبت اول و نوبت دوم)، کارشناسی ارشد ناپیوسته و سراسری سال 95 خبر داد.
حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد آزمون دوره دکتری 95 (نوبت اول و نوبت دوم) گفت: ثبت‌نام برای شرکت آزمون دوره دکتری (نوبت اول) از طریق سایت سازمان سنجش آموزش به نشانی www.sanjesh.org از 6 دی‌ماه آغاز شده و تا 15 دی‌ماه 94 ادامه دارد تاریخ برگزاری این آزمون در تاریخ 14 اسفند 94 خواهد بود. ثبت‌نام برای آزمون دوره دکتری 95 (نوبت دوم) از 24 مردادماه آغاز شده و تا 30 مرداد ادامه دارد. این آزمون در تاریخ 7 آبان‌ماه 95 برگزار می‌شود.
وی با اشاره به آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 اظهار کرد: ثبت‌نام این آزمون از تاریخ 16 آذرماه آغاز شده و تا تاریخ 22 آذرماه ادامه دارد. این آزمون در روزهای 16 و 17 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه در مورد آزمون سراسری سال 95 نیز اظهار کرد: ثبت‌نام این آزمون از تاریخ 19 بهمن ماه آغاز شده و تا تاریخ 28 بهمن 94 ادامه دارد. این آزمون بعد از ماه مبارک رمضان و در تاریخ‌های 24 و 25 تیرماه 95 برگزار می‌شود.


توکلی در مورد دلیل تغییرات ایجاد شده توضیح داد: دلیل تغییر در زمان برگزاری آزمون دکتری این بود که این آزمون باید در دو مرحله و در ماه‌های اسفند و آبان برگزار می‌شد. در مورد آزمون سراسری باید گفت دلیل تغییر دوباره آزمون تقارن آن با ماه مبارک رمضان است و اینکه اگر آزمون قبل از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد با امتحانات پیش‌دانشگاهی تداخل پیدا می‌کرد.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان در مورد تغییر زمان آزمون کارشناسی ارشد نیز اظهار کرد: تغییر زمان برگزاری این آزمون فرصت مناسبی برای داوطلبان است.




جدول برنامه زمانی ثبت نام وبرگزاری آزمونهای سال 1395 بدين شرح اعلام مي گردد

ردیف نام آزمون
تاریخ ثبت نام تاریخ برگزاری آزمون
1
آزمون دکتری سال 1395(نوبت اول)
94/10/6 تا 94/10/15 94/12/14
2 آزمون تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد ناپیوسته)
سال 1395
94/9/16 تا 94/9/22 16و95/2/17
3
آزمون سراسری سال 1395
94/11/19 تا 94/11/28 24و95/4/25
4
آزمون دکتری سال 1395(نوبت دوم )
95/5/24 تا 95/5/3095/8/7

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
 
بالا