اخبار و تازه های رباتيک

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] ابداع ربات نقاشی‌کننده با آبرنگ توسط نوجوان 12 ساله
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92043018168
یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰



یک نوجوان 12 ساله ابداع جدیدی ارائه داده که با استفاده از آن، کودکان خواهند توانست از ربات برای خلق اثر هنری‌ آبرنگ خود استفاده کنند.

به گزاش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سیستم که WaterColorBot نام گرفته بر اساس گرافیک موجود، تصاویر رنگی را بر روی کاغذ نقاشی می‌کند یا از آنچه کاربران روی رایانه طراحی می‌کنند، تبعیت می‌کند.

سیلویا تاد، طرح اولیه این ابداع را قبل از کمک «آزمایشگاه‌های علمی اویل مد» (EMSL) که پیش‌تر تولیدکننده ماشین رنگ‌کننده تخم‌مرغ‌ها بود، ارائه داد.

EMSL این مدل را با کیتی سازگار کرد که با استفاده از پیچ‌گوشتی فیلیپس و یک جفت قیچی می‌توان آن را مونتاژ کرد.

بخش عمده این ابزار از تخته‌ چند لای حک‌شده ساخته شده و مانند دیگر ماشین‌های طراحی‌کننده موجود در بازار عمل می‌کند، به جز این که از یک ظرف آب برای تمزکردن قلم‌مو استفاده می‌کند.

یک جفت موتور متصل به کابل با جاگیری قلم‌مو را در طول محور X-Y سر و کار دارد، در حالی که یک نورد (carriage) با یک سروو بر حسب نیاز، بالا و پایین می‌رود.

همه چیز با یک کنترلر موتور EiBotBoard 2.0 USB کنترل می‌شود که به یک رایانه متصل می‌شود و از یک نرم‌افزار سفارشی تبعیت می‌کند.

طراحان انتظار دارند که این ابداع سال‌ها باقی بماند، اما به مرور قطعات جایگزین را معرفی خواهند کرد.

این ماشین برای نقاشی به هیچ ماده گران یا کمیابی نیاز ندارد و فقط نیازمند مجموعه‌ای از آبرنگ‌های استاندارد، یک قلم‌موی کوچک و یک برگ کاغذ است.

نورد مرکزی می‌تواند هر قلم‌موی با قطر بیش از 8.3 میلی‌متر را در خود جای دهد و ناحیه قابل‌چاپ برای یک برگ کاغذ آب‌ رنگ 22.9* 30.5 سانتی‌متری یا کوچک‌تر طراحی شده است.

با نرم‌افزار تعبیه‌شده، کاربران می‌توانند طراحی رنگی خود را بر روی رایانه انجام دهند یا یک گرافیک برداری موجود را آپلود کنند و به طور خودکار آن را نقاشی کنند.

این ربات به گونه‌ای طراحی شده که قلم‌مو را در آب فرو می‌برد، آن را در یک بخش آبرنگ برای اندودکردن آن با رنگ می‌چرخاند و آن را در ظرف آب جداگانه تمیز می‌کند. این سیستم حتی می‌تواند تعیین کند که آیا نیاز به بازپر کردن قلم‌مو با رنگ بیشتر است یا خیر.

همچنین یک مد وجود دارد که به افراد امکان طراحی بر روی رایانه و مجاب‌کردن ماشین به تبعیت در زمان واقعی را می‌دهد، اما کاربران باید بر روی ظرف آب به هنگام تغییردادن، کلیک کنند.

به این دلیل که فرایند نقاشی خودکار است، ربات می‌تواند به تنهایی نواحی بزرگی را پر کند یا همان طراحی را چندین بار و مانند یک چاپگر خانگی بازخلق کند.

مبتکر جوان این ماشین ابزارش را در چندین نمایشگاه به کودکان و همچنین رییس‌جمهور امریکا نشان داده اما هم‌اکنون در نظر دارد سیستم را در اختیار عموم قرار دهد.

هم سیلیویا و هم ESML امیدوارند ابداعشان به عنوان ابزاری تحصیلی برای علاقه‌مندکردن کودکان به هنر و رباتیک عمل کند.

آن‌ها همچنین در نظر دارند API ربات را منتشر کنند تا دیگر برنامه‌نویسان نرم‌افزار جدید را برای آن طراحی کنند.

انتهای پیام
 
  • Like
واکنش ها: apz

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] نازک‌ترین حسگر جادویی جهان، سبک‌تر از پر!
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92050603063
یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲



ژاپنی‌ها حسگر لمسی را مهندسی کرده‌اند که می‌تواند خمیده شود، پیچ بخورد، مچاله شده، در مایعات غرق شود و مهمتر از همه آن که سبک‌تر از پر است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این ابزار می‌تواند منجر به پیشرفت‌هایی در فناوری‌های پوشیدنی، حسگرهای پزشکی تعبیه‌شده و ابزار الکترونیکی انعطاف‌پذیر شود.

حسگرهای لمسی نیرو یا فشار را گیر می‌اندازند اما بیشتر آن‌ها سیلیکون‌محور و بنابراین بزرگ هستند.

جدیدترین حسگر لمسی که توسط محققان آزمایشگاه Someya-Sekitani طراحی شده، می‌تواند به ساخت ابزار پزشکی ارزان‌تر و سیستم‌های نظارتی بهداشتی جدید منجر شود.

به ادعای محققان، این ابداع همچنین می‌تواند به ساخت ابزار الکترونیکی مصرفی، نمایشگرها و رباتیک‌ها بینجامد.

تیم مهندسی این پروژه از دانشگاه توکیو، دانشگاه یوهان کپلر و دانشگاه تگزاس در دالاس بودند.

حسگر لمسی جدید از فرستنده‌های کربن‌محور و ارگانیک ساخته شده‌، که خود از دی‌الکتریک اکسید آلومینوم نیمه‌هادی فوق‌نازک با تک‌لایه خودمونتاژ‌شده طلا که بر روی قسمت فوقانی انباشت شده و ضخامت حاصل آن به بیش از 20 نانومتر می‌رسد، ساخته شده است.

به گفته جاناتان ریدر، مهندس و محقق این پروژه از دانشگاه دالاس، نیمه‌هادی‌های حلقه‌مانند یکی از موفقیت‌های اصلی به شمار می‌آیند که به وی و همکارانش امکان دستیابی به حسگری کامل و به این نازکی را داد.

فرستنده‌های این سامانه بر روی فویل ویژه با سطح بسیار زبر انباشت می‌شوند.

بافت زبر این فویل امکان ایمن‌ماندن شدت جریان برق در شیارهای نانوشده و چسبیدن این سازه به هر سطحی را فراهم می‌کند.

بسیاری از محققان بر روی ابزار الکترونیکی انعطاف‌پذیر متمرکز شده‌اند اما حسگرهای تیم آزمایشگاه ژاپنی، نازک‌ترین و انعطاف‌پذیرترین مدارها هستند.

این حسگر می‌تواند با تقریبا هر شکل سه‌بعدی سازگار شود؛ همچنین مقاوم بوده و کابردپذیری‌اش را تا بیش از 170 درجه سانتی‌گراد حفظ می‌کند.

سیستم‌ طراحی‌شده همچنین هنگام فرورفتن در محلول‌های شور تاثیر نمی‌پذیرد و می‌توان آن را مچاله و دوباره مسطح کرد، بر روی پلاستیک قرار داد و کش آورد. این در حالی است که هیچ یک از این‌ اعمال به طور موثر بر عملکرد آن تاثیر نمی‌گذارد.

محققان حاضر در این پروژه کاربردهای بالقوه فراوانی را برای این ابداع در نظر گرفته‌اند.

در محیط‌های پزشکی می‌توان حسگر را بر روی پوست و برای نظارت بر علائم حیاتی مانند دما و ضربان قلب قرار داد.

حتی می‌توان آن را در درون بدن و بر روی عضله‌ها یا اندام‌هایی برای اهداف نظارتی یا تحریک الکتریکی (به طور مثال، عضلات حاضر در طول قلب) تعبیه کرد.

در فناوری نیز می‌توان بهترین کاربردها را در ابزار الکترونیکی پوشیدنی برای حسگر جدید مدنظر قرار داد.

جزئیات این ابداع در نشریه Nature منتشر شد.

انتهای پیام
 

Nazi_Elite

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] روبات‌های ایرانی قهرمان جهان شدند [/h]

مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات آزاد روبوکاپ ایران با حضور دکتر عبدالله افشار معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، پروفسور حسن ظهور پیشکسوت علم مکانیک و روباتیک در کشور - عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز و استاد دانشگاه صنعتی شریف، دکتر علی جلالی پیشکسوت علم روباتیک، دکتر هروی نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و مهندس مسعود سیرتی دبیر جشنواره شکوفای شهرداری تهران در روز یکشنبه 18فروردین برگزار شد.
در این مراسم دکتر مرتضی موسی‌خانی، مدیر کمیته ملی روبوکاپ طی سخنانی اعلام کرد که مقامات بنیاد ملی نخبگان و مجلس شورای اسلامی قول داده‌اند که نتایج این مسابقات در بنیاد ملی نخبگان ارزیابی شود و همچنین تلاش‌های شرکت‌کنندگانی که در این دوره از مسابقات در راستای نوآوری در زمینه روباتیک انجام‌گرفته در این بنیاد مورد بررسی قرار ‌گیرد. برای تحقق این امر با خانم دکتر سلطانخواه، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور هم جلساتی برگزار شده است. دکتر موسی‌خانی با اشاره به مقوله شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:
علاوه بر این آیین‌نامه صندوق اجرایی شرکت‌های دانش بنیان تصویب شده، سه هزار میلیارد ریال از سوی دولت و مجلس برای این صندوق تخصیص داده شده است، آیین‌نامه 200شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسیده و چهار میلیارد تومان برای حمایت از شکست‌های دانش بنیان تخصیص داده شده است. وی همچنین از حمایت و همکاری شهرداری تهران در برگزاری این مسابقات تشکر کرد.
دکتر هروی، عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز گفت: هدف من از حضور در مراسم اختتامیه مسابقات روباتیک به‌عنوان یکی از نمایندگان مجلس این است که خواسته‌های نخبگان عرصه روباتیک را مستقیما به مسئولان منتقل کنم. در جلسه‌ای که به‌زودی قرار است در زمینه مباحث تحقیقاتی با مسئولین داشته باشیم درصدد هستم این مسئله را مطرح کنم که نخبگانی را که در مسابقات ربوکاپ دست به نوآوری می‌زنند نیز به‌عنوان نخبگان ملی معرفی کنیم.
در ادامه این مراسم با حضور استادان و پیشکسوتان رشته روباتیک از پروفسور ظهور و دکتر علی اکبر جلالی با اهدای تندیس تجلیل به عمل آمد. در پایان مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی ربوکاپ نتایج این مسابقات که در آن 390تیم حضور داشتند از سوی مجری برنامه اعلام شد که طی آن تیم‌های روباتیک ایران مقام اول را به‌خود اختصاص دادند.
لیگ DEMO دانشجویی
تیم روبوریزه که به‌صورت مستقل در این دوره از مسابقات شرکت کرده بود مقام نخست این بخش را به‌دست آورد. تیم‌های Python از دانشگاه فردوسی مشهد و RTQ که به‌صورت مشترک با همکاری دانشگاه آزاد قزوین و دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران شرکت کرده بودند مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.
لیگ روبات‌های خانگی
تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با چهار هزار و 929 امتیاز مقام اول را کسب کرد. تیم Borg از کشور هلند با دو هزار و 663 امتیاز مقام دوم و تیم Strive از کشور چین با یک هزار و 381 امتیاز مقام سوم را به‌دست آوردند.
لیگ روبات‌های انسان‌نما
در رده بزرگسال (Adult) این لیگ تیم Behrobot از دانشگاه آزاد خوراسگان در جایگاه نخست قرار گرفت.
لیگ روبات امدادگر واقعی
در بخش رقابت لیگ تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اول شد و تیم Nutech-R از ژاپن و تیم آریانا از دانشگاه آزاد تهران مرکز به‌طور مشترک مقام دوم را کسب کردند.در بخش انتخاب بهترین‌ها، روبات امدادگر تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین به‌عنوان بهترین روبات خودکار، روبات تیم YRA دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات یزد به‌عنوان بهترین روبات در جابه‌جایی اجسام و تیم Asema-mashin از دانشگاه آزاد تهران غرب به‌عنوان بهترین روبات در توانایی حرکتی انتخاب شدند.
لیگ روبات‌های پرنده
تیم FSR از دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات فارس با 46.55امتیاز رتبه اول و تیم ARC از دانشگاه صنعتی امیرکبیر با 39.06 امتیاز رتبه دوم و تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با 34.29 امتیاز رتبه سوم را به‌خود اختصاص دادند.
لیگ روبات استاندارد SPL
در لیگ روبات‌های استاندارد تیم SPQR از کشور ایتالیا رتبه نخست را به‌خود اختصاص داد و پس از آن تیم‌های MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و Dutch-Nao از کشور هلند در مقام‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] نخستین ربات فضانورد سخنگو تا پایان هفته راهی فضا می‌شود
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92051206269
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴



آژانس اکتشافات فضایی ژاپن از پرتاب نخستین ربات فضانورد سخنگوی جهان بسمت ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ربات فضانورد Kirobo بخشی از پروژه ربات کیبو (Kibo) محسوب می‌شود که توسط محققان مرکز تحقیقات فناوری و علوم پیشرفته ژاپن، دانشگاه توکیو، شرکت Robo Garage و شرکت تویوتا موتور طراحی شده است.

ارتفاع ربات انسان نمای سخنگو 34 سانتیمتر و وزن آن تنها یک کیلوگرم است؛ ربات Kirobo با توجه به جثه بسیار کوچکش، برای انجام فعالیت‌های فیزیکی در فضا طراحی نشده است و تنها با هدف برقراری ارتباط کلامی با فضانوردان راهی فضا خواهد شد.

این ربات بر پایه کیت رباتیک Robi طراحی شده که براحتی در شرایط گرانش صفر عمل کرده و از توانایی تشخیص چهره و درک احساسات برخوردار است.

ربات فضانورد سخنگو درون یک محفظه مخصوص قرار داده شده و هشتم آگوست (17 مرداد) توسط موشک H-IIB از مرکز فضایی تانگاشیما ژاپن راهی ایستگاه فضایی خواهد شد.

پس از رسیدن به ایستگاه فضایی، نخستین کلمات توسط ربات فضانورد در فضا گفته می‌شود، اما بدلیل صحبت کردن این ربات به زبان ژاپنی، نخستین تجربه ارتباط گفتاری ربات- انسان در ماه دسامبر (آذر ماه) و همزمان با رسیدن فضانورد ژاپنی « کویچی واکاتا» انجام خواهد شد.


انتهای پیام


ربات فضانورد سخنگو Kirobo ژاپن



ربات فضانورد سخنگو Kirobo ژاپن


کد خبرنگار: 71452
 

yasi70

عضو جدید
نام مسابقات: هشتمین مسابقات ملی موش های هوشمند و رباتیک
نوع مسابقات: ملی
برگزار کننده: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
همکار برگزاری: سازمان دانشجویی مهندسی برق کشور
زمان برگزاری: 30-28 مرداد ماه 1392 برای ورود به سایت مسابقات اینجا را کلیک نمایید
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] ربات انسان‌نمای ژاپن به فضا پرتاب شد
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92051307004
یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹



ژاپن امروز (یکشنبه) یک موشک باری پر از تدارکات را برای سکنه حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی به همراه یک روبات کوچک به عنوان همراه برای فضانوردان این کشور به فضا پرتاب کرد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تصاویر منتشر شده توسط سازمان اکتشاف هوافضای ژاپن نشان داد که موشک H-2B در ساعت 4:48 به وقت محلی (19:48 شنبه به وقت گرینویچ) از جزیره جنوبی تانگاشیما به فضا ارسال شد.

به گفته سخنگوی این سازمان، ماژول HTV4 طبق برنامه از موشک حامل جدا شده و سفر خود به سوی ایستگاه فضایی را ادامه داد.

این ماژول قرار است در روز 9 اوت (18 مرداد) به ایستگاه فضایی ملحق شود و اطلاعات بیشتر در مورد پیشرفت آن توسط مقامات فضایی ژاپن اعلام خواهد شد.

این موشک بدون سرنشین به همراه خود یک ناقل باری مملو از آب نوشیدنی، مواد غذایی، پوشاک و تجهیزات کاری را برای شش سرنشین همیشگی ایستگاه حمل می‌کرد.

این ماموریت سالانه که پیش از این توسط کشورهایی مانند آمریکا و روسیه تکمیل می‌شد، همچنین ضایعات ایستگاه را تخلیه خواهد کرد.

یک روبات کوچک سخنگو نیز در این ماموریت حضور دارد.

روبات کی‌روبو با اندازه 34 سانتیمتر و وزن حدود یک کیلوگرم برای برقراری ارتباط به زبان ژاپنی و ثبت گفت‌وگوها با واکاتا که اولین فضانورد ژاپنی به عنوان فرمانده ایستگاه فضایی بوده، طراحی شده است.

این روبات انسان‌نمای سیاه و سفید که چکمه‌های قرمز درخشان به پا دارد، مهارتهای ارتباطی خود را در ماه ژوئن نشان داده و به خبرنگاران گفته بود: این شاید گام کوچکی به نظر برسد اما جهش بزرگی به عنوان یک روبات خواهد بود.

این ربات که از طیف گسترده‌ای از حرکات فیزیکی برخوردار بوده، همچنین در برخی ماموریتها نقش ایفا کرده و پیامها را از اتاق فرمان به فضانورد ارسال خواهد کرد.

ارسال ربات انسان‌نما به فضا بخشی از پژوهشی با هدف مشاهده امکان ارائه پشتیبانی عاطفی توسط یک همراه غیر انسان برای افراد ایزوله شده در دوره‌های طولانی مدت بوده است.

در زمین نیز ربات دوقلوی میراتا به بررسی مشکلات احتمالی خواهد پرداخت که همتای الکترونیکی وی ممکن است در فضا با آنها مواجه شود.

در ماه ژانویه ژاپن دو ماهواره را از تانگاشیما برای تقویت قابلیتهای نظارت این کشور به فضا فرستاد. یکی از آنها یک واحد مجهز به رادار برای تکمیل سیستم ماهواره‌های نظارتی بود که به توکیو اجازه می‌دهد بر هر نقطه از جهان برای حداقل یکبار در روز نظارت کند.

دومین واحد یک ماهواره نمایشی برای جمع‌آوری اطلاعات برای پژوهش و توسعه بود.

انتهای پیام
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] ابداع رباتی که مانند حشرات حرکت می‌کند
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92051407534
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۹



تیمی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در حال ساخت ربات خودمختار هستند که مانند حشرات حرکت می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سامانه رباتی شش پا با زاویه گشایش (sprawl) بدن متغیر برای سازگاری با سختی، ارتفاع و زاویه تماس پا با سطح است.

زاویه گشایش می‌تواند از +60 درجه تا -90 درجه تغییر کند و ربات می‌تواند در پیکربندی دووجهی، راست‌قامت و معکوس بدود.

این سامانه کوچک می‌تواند مانند حشرات حرکت کند و هنگام عبوردادن با فشار خود از زیر درها مسطح شود، سپس دوباره راست شده، برای برآورد موانع آماده شود و در عرض کف زمین با سرعت بالا حرکت کند.

سرعت ربات حین حرکت بر روی سطوح مسطح افزایش می‌یابد و در سرعت‌های بالغ بر 5.2 متر بر ثانیه می‌دود.

بسته به زاویه، ابداع ارائه‌شده می‌تواند در سطوح مختلف حرکت و به گذرگاه‌های باریک نفوذ کند.

این سیستم به شیوه سه‌بعدی چاپ شده و وزن آن همراه با باتری و برد کنترل فقط 73 گرم بوده و همچنین طول آن 12 سانتی‌متر گزارش شده است.

به ادعای تیم سازنده، پاهای چرخ‌مانند ربات کارآمدی تبدیل الکترومکانیکی را دارد و آن را قادر به دستیابی به عملکرد پا در سطوح زبر و موانع می‌سازد.

این سامانه برای مونتاژ و جایگزینی اجزای آسان و همچنین تولید سریع طراحی شده است.

مهندسان حاضر در این پروژه از یک چاپگر ProJet 3000 برای ساخت اجزای «استار» بهره بردند و توانستند «کور» (core) بدنه، جای موتور، چرخ دندانه‌دار و پاها را چاپ کنند. دقت این چاپگر حدود 0.05 گزارش شده است.

مونتاژ مکانیکی کامل این سامانه حدود 30 دقیقه زمان می‌برد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] ساخت ربات عیب‌یابی و ترمیم جدار چاه‌های عمیق در کشور
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92051910171
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱



مهندسان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان موفق به ساخت ربات ویدئومتری با قابلیت عیب‌یابی و ترمیم چاه‌های عمیق شدند.

رضا پارسیان، رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: لوله جدار و سایر تجهیزات چاه به علت فعالیت در محیط‌های مرطوب، اسیدی یا سست و ماسه‌یی همواره در معرض پوسیدگی، رسوب‌گذاری، پارگی، انحراف لوله جدار و عوامل مختلف دیگر قرار دارند.

وی ادامه داد: عدم توانایی کارشناسان در تشخیص صحیح این عیوب هزینه‌های بسیاری را در پی دارد. به کمک سیستم ویدئومتری ساخته شده می‌توان چاه‌هایی تا عمق 300 متر را بررسی کرد و انواع عیوب شامل نشت، خوردگی، رسوب‌گذاری، پارگی جدار و سایر دلایل آبدهی نامناسب را شناسایی کرده و بهترین راهکار رفع مشکل را ارائه داد.

به گفته وی، ربات ویدئومتری طراحی شده کاملا الکترومکانیکی است. همچنین سیستم‌های پردازشگر این ربات توسط مهندسان این شرکت طراحی شده‌اند.

پارسیان خاطرنشان کرد: ربات ویدئومتری جدار داخلی چاه‌ها را به کمک چهار تصویر همزمان به طور کامل نشان می‌دهد. با کمک این دستگاه، عمق چاه، چگونگی اتصال، نحوه جوشکاری و وضعیت مشبک‌های چاه به خوبی آشکار می‌شود.

وی در خصوص مزایا و قابلیت‌های دستگاه ویدئومتری چاه‌های عمیق افزود: تصویربرداری همزمان با چهار دوربین، تصویربرداری تا عمق نهایی 300 متر، قابلیت کار در چاه‌هایی با قطر دهانه هشت اینچ به بالا، درج همزمان عمق و سایر اطلاعات در کنار تصویر، قابلیت تنظیم شدت نور در سه جهت مختلف، توانایی کار تا فشار 35 بار و کاربرد سریع و آسان از ویژگی‌های این ربات ویدئومتری است.

پارسیان در پایان با بیان اینکه ربات‌های ویدئومتری به تولید تجاری رسیده‌اند، تصریح کرد:‌ نمونه خارجی این دستگاه با دو دوربین پیش از این ساخته شده‌ ولی برای نخستین بار است که این سیستم با داشتن چهار دوربین با کیفیت بالا طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام
 
  • Like
واکنش ها: apz

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] تولید گیاه رباتیک با توانایی تقلید رشد گیاه
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92052111555
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴



دانشمندان ایتالیایی با توسعه گیاهان رباتیک، موفق به تقلید و شبیه سازی رشد ریشه گیاهان شده اند که این دستاورد می تواند در تحقیقات نظارت بر وضعیت خاک و محیط زیست مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان بیورباتیک تحقیقات خود را بر بررسی و درک مکانیسم ها، حسگرها و استراتژی های متحرک با الهام از نمونه های طبیعی متمرکز کرده اند.

در تازه ترین تلاش، محققان موسسه فناوری جنوآ به سرپرستی «باربارا مازولا» با بررسی نحوه تعامل ریشه های گیاهان، سیستم رباتیک را توسعه داده اند که مانند ریشه طبیعی در خاک نفوذ می کند.

سیستم مصنوعی گیاه رباتیک Plantoid با کمک آرایه ای از حسگرهای نرم، امکان هدایت و نفوذ در دل خاک را مانند ریشه گیاه پیدا می کند.

این سیستم رباتیک در زمان قرار گرفتن در خاک می تواند وضعیت محیط اطراف و خاک را بررسی کرده و سطح آلودگی مناطق خطرناک را مورد سنجش قرار دهد.

نتایج این دستاورد در کنفرانس ماشین های زنده (Living Machines) ارائه شده است.


انتهای پیام
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] طراحی ربات آکروبات باز با توانایی پرش و چرخش
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92052815784
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۱



محققان با الهام از خزندگان، موفق به طراحی ربات آکروبات باز شدند که با کمک دمش قادر به حفظ تعادل است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برخی ربات ها از توانایی پریدن و دویدن برخوردار هستند؛ اما ربات آکروبات باز از توانایی همزمان پرش، چرخش و ضربه زدن برخوردار است.

ربات آکروبات باز TailBot توسط «جیانگو ژائو» دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه ایالتی میشیگان طراحی شده است؛ ربات برای پرش و دویدن از پاها، برای چرخیدن و غلت زدن از چرخ ها استفاده می‌کند و بخش دم مانند آن امکان ضربه زدن را فراهم می کند.

دم ابزار اصلی حفظ تعادل در خزندگان محسوب می شود؛ بطور مثال مارمولک ها در هنگام پرش از دم خود بعنوان وزنه تعادل استفاده کرده و براحتی روی پا فرود می آیند. این الگو برای طراحی ربات آکروبات باز مورد استفاده قرار گرفته است.

ربات برای چرخش و غلت زدن از چرخ ها و در زمان برخورد با موانع مانند پله ها، از پاها برای باز شدن و حرکت رو به جلو استفاده می کند.

پاهای انعطاف پذیر امکان پرش تا ارتفاع 80 سانتیمتری را فراهم می کنند و دم نیز به حفظ تعادل و سرپا نگه داشتن ربات بر روی چرخ ها کمک می کند.

ربات آکروبات باز TailBot ماه نوامبر 2013 در کنفرانس بین المللی سیستم ها و ربات های هوشمند در توکیو معرفی می شود.

انتهای پیام
 

ROBOTICS

کاربر فعال مهندسی رباتیک
موافقت با قطعی با ایجاد دانشکده رباتیک
متن خبر

متن خبر از همان لینکی که گذاشتی:

دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه ای به دانشگاه شاهرود اعلام کرد: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با ایجاد دانشکده معماری و شهرسازی موافقت قطعی و با ایجاد دانشکده مکاترونیک و رباتیک در آن دانشگاه موافقت اصولی به عمل آورده است.

========

با دانشکده "مکاترونیک و رباتیک" موافقت شده. یعنی رباتیک دانشکده مستقل نیست و به صورت مشترک با مکاترونیک است.

اون زمان که ما دانشجوی رباتیک شاهرود بودیم می خواستند دانشکده مکاترونیک خالی را تاسیس کنند. چند بار رفتیم اعتراض، حتی خود من حضوری رفتم با معاون آموزشی وقت صحبت کردم. که جلوی آن را بگیرم.
اساتید، مدیرگروه، رئیس دانشکده و معاون آموزشی همگی می گفتند نه. دانشکده اسمش مکاترونیک خالی است. رباتیک یکی از گرایش های مکاترونیک است!
می گفتیم اسمش را بگذارند دانشکده مکاترونیک و رباتیک ، می گفتند نمی شود.
یادمه چند تا ورودی جدید داغ کرده بودند رفته بودند داد و فریاد و کل دانشکده را به هم ریختند.
بعد چند ماه مسئولین عقب نشینی کردند و گفتند دانشکده ی مکاترونیک ایجاد نمی شود و هم چنان نام دانشکده "برق و رباتیک" باقی می ماند.

ظاهرا بعد از چند سال بالاخره فهمیدند رباتیک و مکاترونیک فرق دارد و اسم دانشکده را "مکاترونیک و رباتیک" گذاشتند.

به امید روزی که دانشکده رباتیک به صورت مستقل تشکیل شود.
 

matak49

عضو جدید
متن خبر از همان لینکی که گذاشتی:

دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه ای به دانشگاه شاهرود اعلام کرد: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم .....

نظرتون در مورد این کارشون چیه؟؟ جدا شدن از برق و پیوستن به مکاترونیک و خارج شدن از پردیس؟؟
 

ROBOTICS

کاربر فعال مهندسی رباتیک
نظرتون در مورد این کارشون چیه؟؟ جدا شدن از برق و پیوستن به مکاترونیک و خارج شدن از پردیس؟؟

در کوتاه مدت (دو تا سه سال اول) هیچ فرقی ندارد.

در بلند مدت بستگی استخدامی ها ، اساتید ، رپیس دانشکده ، جذب دوره دکتری و ... دارد.

اگر رپیس دانشکده و مدیر گروه کسانی شدند که رباتیک را یکی از گرایش های مکاترونیک می دانستند کار خوبی نیست
اما اگر بین رباتیک و مکاترونیک تمایز قاپل شوند و در صدد ایجاد دکتری رباتیک و یا جذب اساتید رباتیک شوند بسیار خوب است.
نمی دانم کدام دانشگاه درس می خوانی ولی اگر شاهرود درس می خواندی می فهمیدی که شاهرود حتی یک استاد رباتیک ندارد.
استاد مکاترونیک هم ندارد اما استاد متعصب به مکاترونیک دارند.

همچنین یادم می آید که می گفتند می خواهند رشته اتوماسیون و رشته ابزار دقیق نیز بگیرند و ببرند تو دانشکده مکاترونیک.

منظور شما از خارج شدن از پردیس را نمی فهمم. به طور واضح تر بیان کنید
 

matak49

عضو جدید
الان رباتیک همراه دانشکده برقه و داخل پردیس، وقتی با مکاترونیک بشه،دانشکده ایی که براش در نظر گرفتن خارج از پردیس و محلش ساختمان کنار کتاب فروشی داخل دانشگاهه (اسم ساختمان یادم نیس)
 

ROBOTICS

کاربر فعال مهندسی رباتیک
الان رباتیک همراه دانشکده برقه و داخل پردیس، وقتی با مکاترونیک بشه،دانشکده ایی که براش در نظر گرفتن خارج از پردیس و محلش ساختمان کنار کتاب فروشی داخل دانشگاهه (اسم ساختمان یادم نیس)

اون زمان که ما تازه وارد دانشگاه شده بودیم گفتند ترم بعد می روید پردیس! وقتی هم که فارغ التحصیل شدیم هنوز پردیس تکمیل نشده بود!

امسال که دیدم ظاهرا دانشکده برق و رباتیک تبدیل شده بود به دانشکده فیزیک و مهندسی هسته ای

اون ساختمان کنار کتاب فروشی هم که می گویید ساختمان دانشکده علوم پایه بود (ریاضی، فیزیک، شیمی، زمین شناسی)

محل ساختمان تاثیری در کیفیت و وضعیت رشته ندارد. مواردی که در پست قبل گفتم اهمیت دارد

================

آمار فراخوان جذب هیئت علمی در شهریور 92

مهندسی رباتیک

مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرامهندسی رباتیکتمام گرایش ها2بورس (دانشجوی دکتری)
مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی بوئین زهرامهندسی رباتیکتمام گرایش ها2پیمانی (دکتری تخصصی)
دانشگاه صنعتی سیرجانمهندسی رباتیکهمه گرایشه2طرح سربازی (دکتری تخصصی)
دانشگاه صنعتی سیرجانمهندسی رباتیکهمه گرایشه2پیمانی (دکتری تخصصی)
دانشگاه صنعتی سیرجانمهندسی رباتیکهمه گرلیش ها2بورس (دانشجوی دکتری)
موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی فخرالدین اسعد گرگانیمهندسی رباتیک-5پیمانی (دکتری تخصصی)
دانشگاه صنعتی همدانمهندسی رباتیکرباتیک4بورس (دانشجوی دکتری)
دانشگاه صنعتی همدانمهندسی رباتیکرباتیک4طرح سربازی (دکتری تخصصی)
دانشگاه صنعتی همدانمهندسی رباتیکرباتیک4پیمانی (دکتری تخصصی)



مکاترونیک

دانشگاه شهید مدنی آذربایجانمکاترونیکتمام گرایش ها6پیمانی (دکتری تخصصی)
دانشگاه شهید مدنی آذربایجانمکاترونیکتمامی گرایش ها6بورس (دانشجوی دکتری)
دانشگاه شهید مدنی آذربایجانمکاترونیکتمامی گرایش ها6طرح سربازی (دکتری تخصصی)
دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی امام رضا (ع)مکاترونیکهمه گرایش ها1طرح سربازی (دکتری تخصصی)
دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی امام رضا (ع)مکاترونیکهمه گرایش ها2پیمانی (دکتری تخصصی)
دانشگاه فناوری های نوین سبزوارمکاترونیککلیه گرایشها1پیمانی (دکتری تخصصی)
دانشگاه فناوری های نوین سبزوارمکاترونیککلیه گرایشها2بورس (دانشجوی دکتری)
موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی اقبال لاهوریمکاترونیکگرایش های مرتبط1پیمانی (کارشناسی ارشد)
دانشگاه سمنانمکاترونیککلیه گرایش ها2پیمانی (دکتری تخصصی)
موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی پارسیانمکاترونیککلیه گرایشها2طرح سربازی (کارشناسی ارشد)
موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی پارسیانمکاترونیککلیه گرایشها5پیمانی (کارشناسی ارشد)
موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی شهاب دانشمکاترونیککلیه گرایشها1پیمانی (دکتری تخصصی)
دانشگاه صنعتی سیرجانمکاترونیکهمه گرایش ها2طرح سربازی (دکتری تخصصی)
دانشگاه صنعتی سیرجانمکاترونیکهمه گرایش ها2پیمانی (دکتری تخصصی)
دانشگاه صنعتی سیرجانمکاترونیکهمه گرلیش ها2بورس (دانشجوی دکتری)
دانشگاه ولیعصر (عج)مکاترونیکهمه گرایش ها1بورس (دانشجوی دکتری)
دانشگاه ولیعصر (عج)مکاترونیکهمه گرایش ها1طرح سربازی (دکتری تخصصی)
دانشگاه ولیعصر (عج)مکاترونیکهمه گرایش ها1پیمانی (دکتری تخصصی)
مجتمع آموزش عالی بممکاترونیکهمه گرایش ها2بورس (دانشجوی دکتری)
مجتمع آموزش عالی بممکاترونیکهمه گرایش ها2پیمانی (دکتری تخصصی)
موسسه آموزش عالی مهرآوران کرمانمکاترونیکمکاترونیک1پیمانی (دکتری تخصصی)
موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی رحمانمکاترونیکمکاترونیک2پیمانی (دکتری تخصصی)
موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی رحمانمکاترونیکمکاترونیک2پیمانی (کارشناسی ارشد)


===========

همان طور که از آگهی جذب استاد می شود فهمید هنوز شاهرود نمی خواهد استاد رباتیک جذب کند. اون زمان هر شهریور و بهمن به مدیر گروه می گفتیم. به جای این که بگوید اشتباه شده می گفت چرا بزنیم وقتی کسی حاضر نیست بیاید شاهرود !!!

این اتفاق برای صنعتی همدان افتاد ولی با اولین اعتراض دانشجویان، مدیرگروه دستش آمد و هر ترم آگهی جذب استاد می زند.

دانشگاه صنعتی سیرجان که از همان اول (حتی قبل از جذب دانشجوی رباتیک) به فکر جذب استاد بود

فرق دانشگاه ها این جا مشخص می شود.
 

matak49

عضو جدید
اون زمان که ما تازه وارد دانشگاه شده بودیم گفتند ترم بعد می روید پردیس! وقتی هم که فارغ التحصیل شدیم هنوز پردیس تکمیل نشده بود!

امسال که دیدم ظاهرا دانشکده برق و رباتیک.....
من بیشتر جاها شنیدم که تو رباتیک شاهرود سرتر بوده، پس اینجوری که شما میگید همدان بهتره! درسته؟؟
 

ROBOTICS

کاربر فعال مهندسی رباتیک
من بیشتر جاها شنیدم که تو رباتیک شاهرود سرتر بوده، پس اینجوری که شما میگید همدان بهتره! درسته؟؟


رباتیک شاهرود سال 81 تاسیس شد

کل دانشگاه همدان سال 83 یا بعدش تاسیس شد (دقیقش یادم نیست)

همدان هنوز استاتید برق و مکانیک جذب نکرده

من گفتم فرق مسئولین چیست.

مطمئن باش اگر وضعیت همین طور باقی بماند تا چهار سال دیگر هم همدان و هم سیرجان وضعیت بهتری دارند
 

matak49

عضو جدید
[h=1]Untitled.jpg
1st Fully Bionic Man Walks, Talks and Breathes[/h]He walks, he talks and he has a beating heart, but he's not human — he's the world's first fully bionic man.
توضیحات بیشتر در اینجا
 

matak49

عضو جدید
استفاده از ادرار برای راه اندازی ربات های آینده!!!!
Your Pee Could Power Future Robots


By Tanya Lewis, Staff Writer | November 07, 2013 08:48pm ET




Researchers have found a way to turn urine into electric power that could drive a robot.
Credit: Bristol Robotics LaboratoryView full size image
There's a new use for artificial hearts, and it involves a more taboo bodily fluid than blood.
A device that mimics the squeezing action of the human heart has been used to pump urine into a microbial fuel cell, which could power robots that convert the waste into electricity.
"In the future, we hope the robots might be used in city environments for remote sensing," where they could help to monitor pollution, said study researcher Peter Walters, an industrial designer at the University of the West of England. "It could refuel from public lavatories, or urinals, " Walters said.
Walters and colleagues at the University of Bristol have created four generations of these so-called EcoBots over the past decade. Previous versions of the robots ran off energy from rotten produce, dead flies, wastewater and sludge. [Super-Intelligent Machines: 7 Robotic Futures]
Each is powered by a microbial fuel cell, containing live microorganisms like those found in the human gut or sewage treatment plants. The microbes digest the waste (or urine) and produce electrons, which can be harvested to produce electrical current, Walters said.
The researchers have already proved the microbial fuel cells can use urine power to charge a mobile phone.
Now, the team has developed a device, made of artificial muscles, that delivers real human urine to the robot's microbial power stations. The pump is constructed from smart materials, called shape memory alloys, which remember their shape after being deformed.
Heating the artificial muscles with an electric current causes them to compress the soft center of the pump, forcing urine through an outlet that pumps it up to the height of the robot's fuel cells. Removing the heat allows the muscles to revert to their original shape, allowing more fluid to enter the pump — much as a heart relaxes to suck in more blood.
Twenty-four of these fuel cells stacked together were able to produce enough electricity to charge a capacitor, which was used to trigger contractions of the artificial heart pump, the researchers report today (Nov. 8) in the journal Bioinspiration and Biomimetics.
Whereas conventional motor-powered pumps tend to get clogged, the artificial muscle pump has larger internal orifices, Walters said.
While the new pump does produce more electricity than it consumes (since some of the electricity comes from urine that's converted to electrons), it's still not extremely efficient. The researchers hope to improve the pump's
efficiency for use in future generations of the EcoBot.


برگرفته از سایت live scince

 

Mr. Lawyer

دستیار مدیر کل در تالار حقوق
کاربر ممتاز
مشهورترین حیوان استرالیا به روبات تبدیل می‌شود

مشهورترین حیوان استرالیا به روبات تبدیل می‌شود

مشهورترین حیوان استرالیا به روبات تبدیل می‌شود



دانشمندان در آخرین مورد شبیه‌سازی حیوانات به صورت روباتیک این‌بار به سراغ کانگوروها رفته و یک روبات منحصر بفرد به شکل کانگورو تولید کرده‌اند.


به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان به تازگی موفق به ساخت یک روبات به شکل حیوان کانگورو شده‌اند. گفتنی است، در ساخت این روبات از فناوری‌های مدرن و منحصر بفرد برای تنظیم حرکات، هماهنگی، طبیعی بودن و شبیه‌سازی کلی بدن یک کانگورو استفاده شده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان امیدوار به بهبود سیستم‌های اتوماسیون صنعتی برای تولید محصولات حوزه روباتیک در زمینه‌های اتومبیل و کامپیوتر هستند این روبات دارای تاندون‌های منحصر بفرد است که می‌تواند انرژی جنبشی را به انرژی پتانسیلی و برعکس تبدیل نماید. از جمله قابلیت‌های این روبات توانایی تأمین حرکات گشتاوری برای حفظ تعادل پاهای روبات است. از ویژگی‌های منحصربفرد این روبات می‌توان وزن سبک آن در حدود 7کیلوگرم، و همینطور توانایی حرکت عمودی به ارتفاع 8دهم متر و پرش افقی به میزان 40 سانتی متر را نام برد.
این روبات منحصر بفرد که از فناوری "هوش مصنوعی" برای تعیین حرکات و پرش‌های خود برخوردار است نتیجه 2سال فعالیت به دور از جنجال‌های رسانه‌ای توسط یک گروه دانشمند آلمانی است.




منبع:جام نیوز
 

vanaknamak

عضو جدید
[h=1]رباتها عیال وار میشوند ![/h]
نمیخوام در مورد خوبی یا بدی عیال واری بگم.اصلا روی صحبتم به سمت آدمایی هست که گرون شدن آهن , پیچ , مهره ,روغن,سیم ,خازن ,مقاومت ,چرخ , چراغ و ... براشون مهم نیست . یکی هست که تامینشون کنه و با خیال راحت وقت تعویض روغنشون که میشه به بدهی و قسط و وام فکر نمیکنن و تنها دغدغشون خرید کلیپس پلاتینی برای دخترهاشونه و یا اسپرت کردن چرخهای پسرهاشونه ! در ادامه براتون از آینده ی رباتها میگم که چرا و چطور جمعیتشون زیاد میشه !
در حال حاضر رباتها دیگر یک مفهوم جدید نیستند و برای عموم مردم قابل درک و لمس شده اند ولی آیا شما از قدرت رباتهای آینده خبر دارید؟ صنایع چطور ؟ آیا کارخانه جات با قابلیتهای عظیم رباتهای صنعتی و اتوماسیون آینده چیزی میدانند؟

نوآوری های جدید بازار جهانی را تحت تاثیر قرار داده است و حرکت خلاف جهت ایده های نو ضرری بزرگ را برای شرکتها به همراه خواهد داشت .یکی از این ایده ها که در اقتصاد بازار نقش مهمی دارد اتوماسیون است .اتوماسیون یا رباتیکی کردن مراحل تولید , در حال حاضر صنایع بهداشتی ,انرژی ,دفاع ,خدماتی و کشاورزی را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است .
گروه مشاوره ی بوستون در گزارشی اعلام کرد که در سال 2010 صنایع مختلفی چیزی در حدود 15 میلیارد دلار برای اتوماسیون هزینه کرده اند .این رقم در سال 2025 تقریبا 4 برابر خواهد شد!
دنیای رباتیک از لحاظ تنوع , نوآوری و کاربردی در سال 2015 در بهترین شرایط قرار دارد ولی این فقط نوک قله ی کوه یخی رباتها است!دنیای عظیم تر هنوز نمایان نشده است .در آینده رباتها با قدرت بیشتری خود نمایی خواهند کرد.

در ادامه به 5 تغییر بزرگ در زندگی رباتهای آینده میپردازیم:
1- رباتهای آینده برخلاف اتوماسیون فعلی هوشمندانه تر کنترل خواهند شد.در آینده تنها با یک موبایل کارخانه را مدیریت کنید!
2- در حال حاضر دستمزد کارگران هرساله افزایش می یابد.اتوماسیون آینده ارزانتر میشود و رباتها با کمترین هزینه بیشترین کارایی را خواهند داشت .
3- تکنولوژی ارزانترین راه برای ارتباطات است.رباتهای آینده با کمترین هزینه و از راه های خیلی دور کنترل خواهند شد .
4- انسانهای پیر در حال افزایش هستند.کارخانه جات در آینده با کمبود نیروی کار مواجه خواهند شد .رباتهای آینده با تعداد خیلی زیاد در اختیار کارفرما ها قرار خواهند گرفت .
5- سرمایه گذاران در آینده بیشتر به سمت پروژه های رباتیکی میروند و این یعنی رباتها ارزان ,زیاد و دقیق تر خواهند شد .
 

sndpaad

عضو جدید
[h=1]ساخت مقر اصلی گوگل با استفاده از ربات ها
[/h]گوگل باز هم با خبر جدید خود همه را شگفت زده کرد. شاید آن روزی که در دفتر کوچک خود گوگل را بنا نهادند، فکر نمی کردند روزی برسد که مقر اصلی آنها به تنهایی یک شهر کوچک باشد. اما خبر جالبتر این است که این سازه ی غول آسا، توسط ارتشی از ربات ها ساخته خواهد شد.
این سازه، شامل یک سایبان عظیم شیشه ای به بزرگی یک بلوک شهری و یک پارک در حومه آن است. قسمت همکف که شامل فروشگاه ها و فضای فرهنگی است، به گونه ای ساخته خواهد شد که مردم را دعوت به ورود می کنند و پیاده روهای خارجی نیز از میان برخی ساختمان میگذرد، و به مردم عادی اجازه دیدن کندوی گوگل را می دهد.
این مقر که در کالیفرنیا واقع است توسط Bjarke Ingels و Thomas Heatherwick طراحی شده و با استفاده از ربات- جرثقیل هیبریدی ساخته خواهد شود.
بنا به گزارشی که در فوریه منتشر شد، ادعا شده که سازه ی پردیس جدید گوکل در ماونتین ویو، قرار است با بهره گیری از رباتی به نام crabotsساخته شود. این ماشین آنگونه که در گزارش ها آمده، ترکیبی از تکنولوژی جدید رباتیک با جرثقیل های سنتی است.
مجله معماری UK ادعا کرده که با توجه به نقشه های منتشر شده توسط شرکت سازنده، قرار است بیشتر سازه های داخلی، توسط crabots ساخته شوند. همچنین به جای استفاده از ساختمان های دائمی، این ساختمان با بهره گیری از سازه های پیش ساخته جدا از هم ساخته خواهد شد.
این سازه ها ی پیش ساخته، توسط این ربات های کوچک، که آزادانه در زیر آن حرکت می کنند، سر هم خواهد شد. این رباتها برای بالا بردن و جا به جا کرن سازه ها و قرار دادن آنها در کنار هم استفاده می شوند.
charleston-southexteriorsoftgrid-copy.jpg
منبع: http://goo.gl/NUoDzl

 

vanaknamak

عضو جدید
[h=2]فرمانده رباتها :سالمندها محاصره میشوند![/h]
احترام به سالمندها کلا تو خون همه ی انسانها هست .اصلا تو کت هیشکی نمیره که بخواد به یه سالمند زور بگه مگه اینکه خون نداشته باشه! دوستان سوال خوبی مطرح فرمودید ( سوال شما : مگه موجودی هست که خون نداشته باشه؟!) از قضای روزگار بله هست! این موجود که خون نداره اسمش رباته و جدیدا هم فرماندشون گفته که میخواد سالمندای عزیزمون و محاصره کنن! در ادامه براتون از عملیات محاصره ی سالمندا میگم (که در کنفرانس روبویونیورس مطرح شده) و اینکه اصلا امکان پذیر هست یا نه !در جهان ربات ها روزانه تکامل می یابند .روند پیشرفت این تکامل را میتوانیم در کنفرانس روبویونیورس ببینیم .افتتاحیه ی امسال این کنفرانس در نیویورک برگذار شد . کنفرانس در 3 روز اجرا شد و قرار است در سئول ,توکیو ,شانگهای و سن دییگو هم برگذار شود .


در کنفرانس امسال 3 موضوع زیر بیش از سایر موارد مورد بحث قرار گرفتند . در ادامه اشاره ای به این سه موضوع میکنم:
موضوع داغ اول درباره ی حذف نیروی انسانی و مشکلات اشتغال برای انسان بود که در ادامه کارشناسان موضوع آموزش کار با رباتها را به میان کشیدند زیرا از بزرگترین مشکلات یک کارخانه که به تازگی وارد سیستم اتوماسیون شده اند آموزش کار با رباتها به نیروی انسانی است .کارشناسان به این سوالها پاسخ دادند که زمان و هزینه ی مورد نیاز برای آموزش اپراتورها چقدر باشد بهتر است و آیا زمان و هزینه مهم است یا کیفیت آموزش؟
موضوع داغ دیگر در مورد اتومبیلهای هوشمند بود .یکی از سخنران ها هود لیپسون بود.او استادیار دانشگاه کرنل است.(دانشگاه کرنل از قدیمی‌ترین و معتبرین دانشگاه‌های خصوصی آمریکا و جهان به حساب می‌آید که در سال ۱۸۶۵ در شهر ایتاکا، در ایالت نیویورک تاسیس شده است ).لیپسون معتقد بود که در چند سال آینده انسانها نیازی به آموزش رانندگی ندارند! رباتها این وظیفه ی خطیر را به خوبی انجام خواهند داد .دهه های آینده پر از شگفتی خواهد بود .ما شاهد رانندگانی خواهیم بود که خیلی بهتر از انسان علایم و خطرات جاده را شناسایی میکنند و از کنار آنها با خیال راحت عبور میکنند .
موضوع سوم در مورد سالمندان بود .جمعیت سالمندان با رشد زیادی در حال افزایش است .رباتها کمک خیلی خوبی هستند که در کنار انسان میتوانند زندگی سالمندان را بهتر کنند . رادنی بروکس بنیانگذار انجمن بازنگری رباتها است . او معتقد است که تا چند سال آینده سالمندان توسط رباتها محاصره خواهند شد!
کارشناسان معتقد بودند که تا چند سال آینده رباتها از کارخانه جات بیرون می آیند تا بتوانند درهمه ی جاها فعالیت کنند! هدف نهایی اینکار آسان ,ایمن و جذاب کردن کارهاست!
منبع:http://goo.gl/1fcxnM
 

vanaknamak

عضو جدید
[h=1]5 کاربرد مهم رباتها در پزشکی[/h]امروزه رباتها ابزار بسیار مناسبی برای کمک به پزشکان شده اند و نقش بی بدیل آنها در علم پزشکی هر روز بیشتر میشود .به همین خاطر است که موسسه ی ملی بهداشت امریکا (NIH)بودجه پژوهشهای رباتیکی را افزایش قابل توجهی داده است .NIH تنها حامی پروژه های رباتیکی نیست و شرکتهای دیگری هم برای گسترش علم رباتیک در پزشکی اعلام آمادگی کرده اند . بودجه ی در نظر گرفته شده از طرف NIH برای این پروژه برای 5 سال آینده 2.3 میلیون دلار است .
در ادامه 5 کاربرد مهم رباتها در پزشکی را معرفی میکنیم:
جراحی:
در سال گذشته تنها راه درمان بیماری صرع جراحی دستی مغز بود .این جراحی همراه با ایجاد حفره ای در مغز است .امروزه محققان دانشگاه وندربیلت بر روی یک پروژه ی رباتیکی کار میکنند که درمان بیماری صرع را راحت تر و امن تر میکند .دانشگاه وندربیلت یک دانشگاه آمریکایی است. (این دانشگاه بخصوص در حیطه ی علوم پزشکی از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان به حساب می‌آید، به طوری که در سال ۲۰۰۸، دانشکده پزشکی این دانشگاه در رتبهی۱۶ ایالات متحده، و در رتبهی۲۰ جهانی قرار داشت.)سیستم جراحی داوینچی در حال حاضر 1.5 میلیون جراحی موفقیت آمیز انجام داده است .این روش جراحی توسط پزشکان در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد .هدف این روش حذف روشهای تکراری و آسان کردن عمل جراحی است . سیستم جراحی داوینچی یک سیستم جراحی رباتیک که جراحان را قادر به انجام جراحی های پیچیده می سازد.

پرستاری :
روش دیگر برای آزاد کردن وقت پرستاران , کمک بیشتر و به موقع به همه ی بیماران ,استفاده از رباتها است .این رباتها قادر خواهند بود تا با دقت و سرعت داروها را به بیماران برسانند و حتی نمونه گیری کنند .TUG و HOSPI دو ربات هستند که در حال حاضر با استفاده از سیستم GPS در بیمارستانها خدمت میکنند .


کمک به افراد معلول :
اوایل سال جاری REWALK تاییده ی خود را از انجمن دارو و غذای امریکا گرفت .این ربات یک همراه مطمئن برای افرادی است که قادر به راه رفتن نیستند .REWALK رباتی پوشیدنی است که در صورت گسترش آن در سراسر کشورها کمک بزرگی به جامعه ی بیماران معلول میکند .

مراقبت از سالمندان:
جمعیت سالمندان در اکثر کشورها رو به افزایش است .این خود مستلزم این است که امکانان مراقبی از سالمندان هم به مراتب رشد کنند .PARO PEARL, و PEPPER سه رباتی هستند که در حال حاضر به سالمندان خدمت میرسانند .یکی از وظایف آنها این است که اگر سالمندی دچار ناتوانی جسمی باشد و احیانا به زمین افتاد ,پرستاران را خبر میکند!در شرایط کمتر جدی این رباتها میتوانند برای سالمندان یک سرگرمی باشند .افرادی که دچار زوال مغزی شده اند میتوانند با استفاده از این رباتها بیماری خود را سریعتر بهبودی ببخشند .هدف اصلی رباتها برای سالمندان ایجاد استقلال برای آنهاست .بهترین نمونه این رباتها iRobot’s Roomba است .این ربات محل زندگی سالمندان را تمیز نگه میدارد و باعث راحتی کارها برای سالمندان میشود .

کمک به اوتیسم :
یکی دیگر از وظایف رباتهای پزشکی کمک به افراد مبتلا به بیماری اوتیسم است .بیماری اوتیسم (درخودماندگی یا Autism) یکی از بیماری های جدی گروه بیماری های رشدی اختلالات طیف اوتیسم بوده که در اوایل دوره کودکی (معمولا قبل از 3 سالگی) ظاهر می شود. هرچند علایم و شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است، اما همه انواع اوتیسم برتوانایی برقراری ارتباط با دیگران توسط کودک، تاثیر می گذارد. علایم و نشانه های اوتیسم بیشتر اوقات قبل از سن 3 سالگی شروع به ظهور می کنند. در اوایل والدین کودک مبتلا به اوتیسم متوجه می‌شوند که کودکشان شروع به صحبت کردن نکرده و مانند سایر کودکان هم سنش رفتار نمی کند.رباتها میتوانند این کودکان را اجتماعی تر و بیماری انها را برطرف کنند .رباتی در دانشگاه نوتردام ساخته شده که کودکان را تشویق به گفتگو و تعامل اجتماعی میکند . دانشگاه نوتردام یا نوتر دیم ‏یک دانشگاه پژوهشی کاتولیک در ایالت ایندیانا در آمریکا است .
منبع:
http://goo.gl/w3LYI0
 

nazi.s

عضو جدید
تولید پوست مصنوعی که میتواند حس لامسه را به بازوهای رباتیک بیاورد

تولید پوست مصنوعی که میتواند حس لامسه را به بازوهای رباتیک بیاورد

تولید پوست مصنوعی که میتواند حس لامسه را به بازوهای رباتیک بیاورد


touch-27102015-1050.jpg


محققان یک پوست مصنوعی ساخته‌اند که میتوان با قرار دادن آن بر روی بازوهای رباتیک حس لامسه را به افراد بازگرداند. این پوست توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد، در آزمایشگایی که در تلاش برای ساخت یک پوشش پوست الکترونیکی که بتواند دارای حس‌های مختلف باشد، تولید شده است. این پوست مصنوعی از ویژگی‌های جدید سنسورهای فشار مقاومتی که انعطاف پذیری بالایی دارند و میکرو ساختارها، برخوردار است که میتوانند حس لامسه را به همراه داشته باشند. استفاده از سنسورهای فشار متعدد که در اندازه های بسیار کوچک در این پوست به کار رفته است میتوان حس لامسه را به شکل مصنوعی شبیه سازی کند. این سنسور ها با افزایش فشار، پالس های الکتریکی بیشتری را تولید میکنند. این پالس های الکتریکی به یک LED ارسال می‌شود و در آنجا از طریق فیبر نوری به صورت مستقیم به تحریک‌کننده های سلول‌های عصبی مغز فرستاده میشوند. تیم توسعه پوست مصنوعی فوق از ادامه پروژه برای توسعه آن به درک حس‌های دیگر نظیر گرما خبر داده است.


منبع: puladin.ir
 

nazi.s

عضو جدید
[h=1]ظهور هتل های دائمی خورشیدی، جایگزین هتل های زمستانی[/h]در ۲۶ سال گذشته شاهد هتل های زمستانی متعددی در جای جای نقاط سردسیر این کره خاکی بوده ایم. با گرمتر شدن روز افزون زمین دیگر هتل های یخی زمستانی در حال ذوب شدن هستند اما این پایان کار هتل های دائمی طبیعی نیست. اکنون زمان ظهور هتل های دائمی خورشیدی است. هتل هایی که انرژی خود را از تابش خورشید تأمین خواهند کرد.

ادامه خبر در پولادین


hotel-Solar-powered-06112015-1716.jpg
 

nazi.s

عضو جدید
نرم افزار تنظیم اتوماتیک قدرت اندام های مصنوعی

نرم افزار تنظیم اتوماتیک قدرت اندام های مصنوعی

prostheses-08112015-2240.jpg
پاهای پروتزی تقویت شده کمی به supercars شباهت دارند، همانطور که می دانید آن ها افتخار ارزشمندی را برای مهندسی به ارمغان آورده اند، با این حال برای اینکه همیشه در اوج عملکردشان باشند نیازمند مراقبت های منظم از یک تیم متخصص هسنند. با توجه به این موضوع که این مراقبت ها هزینه های گران و زمان مصرفی زیادی را برای بیماران بدنبال دارد، بنابراین مهندسین پزشکی در دانشگاه کارولینای شمالی ( NC ) و دانشگاهی از کارولینای شمالی در چپل هیل ( Chapel Hill ) در حال توسعه الگوریتمی هستند که بطور خودکار اعضای مصنوعی در حال حرکت را با توجه به شرایط کاری تنظیم می کند.
اندام های مصنوعی تقویت شده نمی توانند براحتی ضعیف شوند. برای جلوگیری از لق خوردن عضو مصنوعی لازم است که با انتهای عضو قطع شده، نیز مچ باشد مثل یک کفش که باید با سایز پا مطابقت کند و بعد از آن لازم است که عضو مصنوعی مطابق با ویژگی های فیزیکی از قبیل سایز و توانایی، و هم چنین رفتار های روانشناسی بیمار تنظیم شود. معمولا برای انجام این کار به خدمات متخصصین پروتز ساز نیاز هست تا تنظیمات لازم را ایجاد کنند. این فرایند علاوه بر گران بودن همچنین به کندی انجام می شود که اغلب لازم به تکرار آن هست زیرا تغییرات شرایط بیمار کاملا ارتباط مستقیمی به عادت های اعضا و تغییرات وزن بیمار دارد.

ادامه خبر در پولادین
 

Similar threads

بالا