اخبار مهندسی معدن

مهرناز*

عضو جدید
مديرعامل صندوق بازنشستگي شركت ملي صنايع مس ايران:

بازنشستگان مس كمتر از 800 هزار تومان حقوق دريافت نخواهند كرد
پايگاه خبري معدن نيوز-مديرعامل صندوق بازنشستگي شركت ملي مس ايران اعلام كرد: بر اساس برنامه‌ريزي هاي انجام شده و با توجه به طرح هايي كه قرار است به اجرا درآيد،از سال 1392، هيچ بازنشسته اي در اين مؤسسه كمتر از 800 هزار تومان حقوق دريافت نخواهد كرد.
 

مهرناز*

عضو جدید
در سال 2012

توليد جهاني فولاد به رکورد 1.55 ميليارد تن رسيد

توليد جهاني فولاد خام در سال 2012 در مقايسه با سال 2011 در حدود 1.2 درصد رشد يافته و به رکورد 1.55 ميليارد تن در رسيد. اين رکورد به پشتوانه رشد توليد در کشورهاي آسيايي و شمال آمريکا بوده است چراکه توليد اين محصول در اتحاديه اروپا و جنوب آمريکا در سال 2012 کاهش يافت.
 

مهرناز*

عضو جدید
ارائه ذخائر جديد سنگ آهن از راهبردهاي اصلي وزارت صنعت، معدن و تجارت
مهندس وجيه ا... جعفري معاون امور معدني و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت در جريان بازديد از غرفه شركت فولاد مباركه اصفهان در نمايشگاه سرمايه‌گذاري در معدن و صنايع معدني ايران گفت: تأمين مواد اوليه موردنياز كارخانجات فولادسازي چه در بخش خصوصي چه در بخش دولتي يكي از راهبردهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت مي‌باشد كه در اين رابطه شناسايي و ارائه ذخائر جديد با توجه به فعاليت‌هاي ژئوفيزيك در دستور كار اين وزارتخانه قرار گرفته است كه با توجه به اقدامات انجام شده پتانسيل بسيار خوبي در اين بخش وجود دارد.
به گزارش معدن نيوزجعفري در ادامه گفت: از برنامه‌هاي ديگر معاونت معدني، وزارت صنعت، معدن و تجارت اين است كه بتواند مواد اوليه را با خلوص بالاتر در اختيار مصرف كنندگان قرار دهد و بر اساس نوع مصرف كارخانجات، سنگ آهن موردنياز هر بخش با معيارهاي خاص خود، در اختيار صنايع فولادسازي قرار مي‌گيرد كه در اين خصوص تلاش شده است مواد اوليه مطابق نوع تكنولوژي واحدهاي فولادسازي تحويل شود. به طور مثال فولاد مباركه اصفهان به سنگ آهن با درجه خلوص 66% به بالا نياز دارد كه ما بر اساس شاخصه‌هاي مصرف در فولاد مباركه اصفهان كنستانتره موردنياز را در اختيار آنان قرار خواهيم داد.
ايشان اظهار نمود: در بخش تأمين مواد اوليه اولويت اصلي با واحدهايي است كه تلاش بيشتري در توليد فولاد كشور دارند و وظيفه ماست كه از آنها حمايت و پشتيباني نمائيم.
جعفري با اشاره به اينكه مواد اوليه جزء اركان اصلي توليد مي‌باشد، گفت: پيشنهاد شده است كساني كه قصد احداث كارخانه فولادسازي جديد دارند حتماً واحدهاي خود را در مناطقي احداث نمايند كه در تأمين مواد اوليه خود دچار مشكل نشوند.
وي افزود: با توجه به مصوبه‌هايي كه در سال جاري براي تعدادي از فولادسازي‌هاي كشور به امضاء رسيده، فولاد مباركه اصفهان سرمايه‌گذاري هاي خود را در معدن سنگ آهن سنگان آغاز نموده كه با احداث و راه‌اندازي كارخانجات توليد كنستانتره آهن و 5 ميليون تن گندله براي اين شركت فراهم خواهد شد.
مهندس جعفري در خاتمه گفت: شركت فولاد مباركه اصفهان در راستاي تأمين مواد اوليه خود فعاليت‌هاي خوبي را آغاز نموده است و اين شركت پيشرو و الگو در توليد فولاد خاورميانه مي‌باشد.
 

شب نما

عضو
سلام

سلام

دوسسسسسسسسسسسسسستم ممنونم و خوشحالم که برگشتم پیشتون باشگاه شده زندگی من و شما هم بهترین های من.مهرناز جان ممنونم.
 

مهرناز*

عضو جدید
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت:
معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با تدوين استراتژي بخش معدن كه به تازگي رونمايي شد، زمينه حضور بيشتر سرمايه گذاران داخلي و خارجي در بخش معدن فراهم شده است.
 

مهرناز*

عضو جدید
از طرف شركت سهامي ذوب آهن اصفهان
[h=2]فراخوان شناسايي تامين كنندگان ماسه كوارتزيت[/h]
مهلت دریافت اسناد : 1392/02/18
تلفن تماس: 0334257-0
روش دریافت اسناد فراخوان :
چاپ آگهي فراخوان و پيوستهاي آن از طريق سايت اينترنتي كارخانه
تذکر : در صورت تغيير در تاريخهاي فوق يا مشخصات فني ، تغييرات از طريق سايت اعلام خواهد شد.

براي مشاهده اين فراخوان، اينجا كليك كنيد.
 

مهرناز*

عضو جدید
[h=2]استحصال مواد معدنی با بکارگیری فناوری‌های جدید[/h]استحصال مواد معدنی با بکارگیری فناوری‌های جدید در سال جاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

به گزارش مس پرس به نقل از شاتا، «وجیه الله جعفری» (معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت) تاکید کرد: برای واحدهایی که در زمینه فرآوری مواد معدنی و صادرات فعالیت می کنند، سیاستهای حمایتی و تشویقی در نظر گرفته شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه قوانین اکتشاف، بهره برداری و فرآوری معدن مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفته است، تصریح کرد: با اصلاحات صورت گرفته در قوانین، از این پس افراد دارای صلاحیت و توانایی می توانند وارد کار معدن شوند.
وی ادامه داد: سعی داریم افرادی را در بحث معدن و فعالیت های مربوط به آن ورود دهیم که صلاحیت و توانایی انجام کارهای معدنی را داشته باشند.
 

مهرناز*

عضو جدید
[h=2]عوارض صادراتي براي سنگ آهن و كنستانتره ها[/h]
محموله‌هاي سنگ‌آهن و کنسانتره‌ها مشمول عوارض صادراتي شدند‌.

گمرک ايران در بخشنامه‌اي به تمامي گمرکات اجرايي ابلاغ کرد: با عنايت به استعلام واصله از برخي گمرکات اجرايي درخصوص شمول يا عدم شمول عوارض صادراتي بر سنگ‌آهن دانه‌بندي‌شده مجددا تاکيد مي‌شود: مطابق مفاد بخشنامه رديف 381 سال 1391، ملاک ممنوعيت‌ها و محدوديت‌هاي مندرج در بخشنامه رديف 311 سال 1391، شماره رديف تعرفه‌هاي مندرج در جداول ضميمه آن بخشنامه است‌. به گزارش معدن نيوزهر کالايي که تحت کدهاي تعرفه درج‌شده در آن جداول (از جمله کد مندرج در رديف 12 جدول B#) طبقه بندي گردد، مشمول ضوابط موضوع بخشنامه خواهد بود‌. بديهي است چنانچه پس از ابلاغ بخشنامه‌هاي رديف 274 و 311 سال 1391 محموله‌هاي صادراتي سنگ‌آهن وکنسانتره‌ها و‌ .‌.‌. تحت رديف تعرفه 26011100 از طريق آن گمرک بدون پرداخت عوارض متعلقه صادر گرديده باشد، لازم است با رعايت قيد فوريت و قبل از انقضاي مهلت قانوني شش ماهه آنها، اقدامات قانوني لازم جهت مطالبه عوارض مذکور صورت پذيرد‌ بنابراين شايسته است ضمن اقدام لازم، مراتب را به تمامي واحدها و گمرکات تابعه نيز ابلاغ کرده و بر حسن اجراي امر نظارت مستمر معمول دارند
 

مهرناز*

عضو جدید
[h=2]رونمايي از دستگاه بولت زن جديد اطلس كوپكو[/h]

شركت اطلس كوپكو از دستگاه بولت زن جديد خود براي استفاده در تونل هاي اندازه كوچك تا متوسط رونمايي مي كند.
اين دستگاه موسوم به Boltec S كاملا مكانيزه بوده و قابليت كار در تونل هاي 2.8 متري تا 7.5 متري را دارد. به گفته يكي از مديران بخش حفاري زيرزميني اين شركت، اطلس كوپكو با اين اقدام خود خلا موجود در بازار براي دستگاه هاي بولت زن تمام مكانيزه كوچك را پر مي كند.
محل قرارگيري واحد بولت زن روي دستگاه و نيز سيستم جديد تزريق رزين موجود در آن، از ويژگي هاي اين مدل جديد مي باشد.
منبع: International Minin
 

مهرناز*

عضو جدید
[h=2]بزرگترين و پيشرفته ترين معدن دنيا: از ديد مسئولان يك كشور معدني[/h]
تصویری که مجری تلویزیون به نامزدها نشان داد، کجاست؟ معدن بينگهام گرند كنيون در ايالت يوتاي امريكا متعلق به شركت ريوتينتو : محل گردشگري، سايت دفع زباله يا پروژه عمراني غيراصولي و ناتمام؟!
در نخستین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری، «مرتضی حیدری» تصویری را به کاندیداهای ریاست جمهوری نشان داد و از آنها خواست تا برداشت خود را درباره این عکس مطرح کنند.
عارف: این بیانگر یک دره ای است که در کشور ما بسیار فراوان است و جزو آثار بسیار زیبا و جاذب برای جذب توریست است که ما اشاره کردیم جذب توریست برای هر کشور جزو اولیت‌ها باید باشد و هم ارتقاء فرهنگی و مبادلات فرهنگی و هم افزایش ثروت و هم ایجاد اشتغال.

رضایی: این معدن است... یک معدن مال سنگ آهن یا مس است که اتفاقا نزدیک یزد و کرمان است که اتفاقا خاکبرداری شده و خاک را برده‌اند و درونش فلز تولید کنند و نشان می‌دهد که ما باید خام فروشی را باید در کشور تمام کنیم. اینکه خاک به این مهمی را برمیدارند و همینجوری می‌فروشند آسیب جدی می‌رساند و ما باید به خام فروشی در کشور پایان بدهیم.

روحانی: این قاعدتا یک معدن است، آن هم یک معدن ارزان. چون معمولا در دنیا بسیاری از معادن در عمق بسیار زیاد برای استخراج تلاش می‌کنند ولی معدن روی زمین ارزان است و خیلی شبیه به معدن مسی است که من چند جا بازدید کرده‌ام.

غرضی: معدن متروکه... صاحبش حتما فراری شده، خانه‌ها هم رها شده، تورم پوست آن آدم را کنده و حتما صاحبش الان زندان است.

قالیباف: من فکر می‌کنم این یک نمونه از تخریب محیط زیست است. حتما باطله‌برداری از یک معدن بوده که کارشناسی غیرمنطقی انجام شده چون معلوم است رها شده و بعد هم در آینده اگر نزدیک شهر باشد، می‌شود محل انبوه زباله و معضلات بعدی. این نتیجه یک اقدام غیرکارشناسی است.

ولایتی: این یک کار عمرانی رها شده است و غیر فنی و غیر منصفانه بهره برداری شده است که بسیار آموزنده است. ممکن است برخی از عللی که باعث شده این نیمه کاره رها شده باشد، به خاطر فقدان بودجه عمرانی باشد.

جلیلی: بخشی از یک ظرفیت کشور است که احتیاج به یک مدیریت صحیحی برای یک استفاده حداکثری دارد.

حداد عادل: این عکس یادآور ثروت کشور عظیم ماست از حیث منابع زیرزمینی و معدن و به ما ایرانی‌ها یادآوری می‌کند که اگر در شمال جنگل داریم، در کویر معدن داریم و همه جای ایران صاحب ثروت‌های خدادادی است و منتظر عزم و اراده ما ملت با دولت خوب است تا این ثروت‌های بالقوه به فعلیت برسد.
 

مهرناز*

عضو جدید
[h=2]مبانى قيمت‌ گذارى سنگ‌آهن صادراتى ايران اعلام شد[/h]
قيمت جهانى، ميانگين قيمت سنگ آهن صادراتى ايران و نحوه وصول و هزينه‌ کرد ارز حاصل از....
محمد برقى معاون بازرگانى مجتمع معدنى و صنعتى چادرملو، با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر ميانگين قيمت سنگ آهن صادراتى ايران با عيار 59.60 و با شرايط تحويل در بنادر چين، حدود 100 دلار است که البته در مقايسه با ميانگين قيمت چند ماه گذشته مقدارى کاهش داشته است.
وى با بيان اينکه عمده سنگ آهن صادراتى ايران از معادنى چون گل گهر، چادرملو، سنگ آهن مرکزى و سنگان استخراج و صادر مى‌شود، اظهار داشت: کيفيت و عيار سنگ‌ آهن و وجود يا عدم وجود عناصر مزاحم مانند گوگرد و فسفر در آن از عوامل مهم در قيمت‌گذارى اين محصول است.
برقى تصريح کرد: اواخر سال گذشته مزايده فروش يک ميليون تنى شرکت چادرملو با شرايط تحويل در معدن (EX WORDE) به منظور تامين ارز مورد نياز براى اجراى پروژ‌ه‌هاى شرکت برگزار شد. در شرايط تحويل محصول در معدن، تمام هزينه‌هاى حمل از محل تحويل(معدن) تا مقصد(بنادر چين) و همچنين هزينه‌هاى بارگيرى، افت و پرت بار و هزينه‌ هاى سرمايه‌ گذارى از زمان پرداخت مبلغ مزايده تا دريافت وجه از خريداران در چين، از قيمت CFR بنادر چين(قيمت فروش) کسر مى‌شود.
معاون بازرگانى مجتمع معدنى و صنعتى چادرملو ادامه داد: بنابراين با توجه به اينکه مزايده يک ميليون تنى صادرات اين شرکت با شرايط تحويل در معدن برگزار شده، تمام هزينه‌ هاى ياد شده از قيمت فروش کسر مى‌شود. به اين ترتيب و با توجه به وجود عنصر مزاحم فسفر در سنگ آهن صادراتى اين شرکت، قيمت فروش کشف شده در مزايده يک ميليون تنى صادرات اين شرکت از قيمت جهانى اين محصول کمتر نبوده است.
برقى در پاسخ به اينکه صادرکنندگان سنگ آهن به چه دليل ارز حاصل از اين صادرات را در خارج از کشور دريافت مى‌کنند؟ اظهار کرد: با توجه به تحريم مشکلاتى در نقل و انتقال ارز به خارج از کشور وجود دارد بنابراين شرکت هاى بزرگ صادراتى تمام يا بخشى از ارز صادراتى خود را در خارج از کشور و در کشورهاى مدنظر دريافت مى‌کنند تا با استفاده از آن قطعات، تجهيزات و ماشين‌آلات مورد نياز براى ادامه توليد و اجراى طرح هاى توسعه‌اى را خريدارى و وارد کنند.
وى در پايان خاطرنشان کرد: چادرملو شرکتى بورسى و خصوصى است که تمام مراحل برگزارى مزايده و فروش سنگ آهن توليدى آن توسط هيات مديره که نمايندگان ذى نفعان، سهامداران و مالکان هستند، کنترل مى‌شود. اين به آن معنا است که منابع حاصل از صادرات متعلق به مالکان و سهامداران خصوصى بوده و سعى مى‌شود صادرات به بالاترين قيمت ممکن صورت گيرد.
 

مهرناز*

عضو جدید
[h=2]شناسايى و معرفى دو کانی جدید و یک کانی نادر در استان آذربایجان غربی[/h]
دو کانی جدید و یک کانی نادر در کانسار طلا- نقره باریکا واقع در شرق سردشت در استان آذربایجان‌غربی به همت کارشناسان سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات‌معدنى کشور شناسايى و معرفى شد.
به گزارش روابط‌عمومى سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات‌معدنى کشور، تا سال گذشته 8 کانی ایرانی در جهان از جمله بیرونیت، آوسینیت، تالمسیت، انارکیت، خونیت، خادمیت، ایرانیت و دلیرانیت شناسایی و معرفی شدند که بر همين اساس در سال 2013 نيز دو کانی دیگر به نام‌های باریکائیت و فردوسی‌ایت در کانسار باریکا به همت دکتر حسینعلی تاج‌الدین یافت و به این مجموعه اضافه شد.
همچنین در سال 2012 با استفاده از نمونه‌های کانسار باریکا، برای اولین بار ساختار کریستالین یک کانی بسیار نادر به نام گوتاردیت شناسایی و معرفی شد.
 

مهرناز*

عضو جدید
[h=2]افتتاح کارخانه زغالشویی و ککسازی زرند[/h] کرمان یک قدم تا تبدیل شدن به غول فولاد ایران
وجود معادن غنی و بزرگ زغالسنگ و سنگ آهن این استان را در صدر استانهای تامین کننده مواد اولیه کارخانه های صنعتی کشور قرار داده است.
کارخانه زغالشویی پابدانا و همچنین کارخانه کک سازی شرکت فولاد زرند ایرانیان از جمله کارخانه هایی هستند که افتتاح می شود و چرخه تولید فولاد در کرمان به تکمیل نزدیکتر می شود.
علی اصغر پورمند: کارخانه زغالشویی طی 23 ماه و با 125 نفر تولید اشتغال ساخته شده است و 80 درصد از ساخت این کارخانه کاملا بومی است. پرومند گفت: کارخانه کک سازی نیز با استفاده از زغال تولید شده در پابدانا کک متالوژیک تولید می کند و ظرفیت تولید این کارخانه نیز 80 هزار تن براورد می شود و دومین کارخانه بزرگ از نوع خود در کشور محسوب می شود که 500 نفر اشتغال ایجاد می کند.
 

مهرناز*

عضو جدید
[h=2]انتخاب واحدهای صنعتی و معدنی نمونه[/h] تمامی واحدهای صنعتی دارای پروانه صنعتی معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت تمایل می توانند در این انتخاب که شامل 23 شاخص تعیین شده بوده، امتیاز بندی و در این انتخاب شرکت کنند.
انتخاب واحدهای صنعتی، معدنی و پیشکسوتان نمونه ،هرساله به منظور انجام ارزیابی از نحوه فعالیت واحدهای صنعتی و ایجاد زمینه و انگیزه برای ارتقای سطح فعالیت این واحدها در جهت افزایش کمی و کیفی تولیدات، افزایش بهره وری و توسعه صادرات صورت می گیرد.
به گزارش وزارت صنعت،معدن و تجارت، واحدهای صنعتی مایل به شرکت در انتخاب مذکور باید فرم لازم را از سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان ها یا پایگاه اینترنتی این وزارتخانه به نشانی www.mimt.gov.ir دریافت و پس از تکمیل آن به انضمام مستندات لازم ، طی مدت مقرر به این سازمان در استان ها عودت دهند.
گفتنی است، نظر به اینکه در سال جاری مسوولیت دبیرخانه به خانه های صنعت و معدن استان ها واگذار شده، لازم است، کلیه فرم های تکمیل شده حداکثر تا تاریخ 13/3/92 به خانه های صنعت و معدن در استان ها ارسال شود.
لازم به ذکر است که مهلت تعیین شده قابل تمدید نیست و فرم های مربوطه باید قبل از تاریخ مذکور به خانه های صنعت و معدن استان ها تحویل شود.
 

مهرناز*

عضو جدید
[h=2]تامين ماشين آلات و تجهيزات معادن[/h]
هلدينگ تامين ماشين آلات و تجهيزات معادن و صنايع معدنى تشکيل مى شود.
مير امينى با بيان اينکه تشکيل اين هلدينگ با مشارکت بخش خصوصى صورت مى گيرد، گفت: دستيابى به تکنولوژى ساخت تجهيزات و ماشين آلات مورد نياز معادن و صنايع معدنى و تامين اين نيازها با استفاده حداکثرى از توان داخلى، چشم انداز تشکيل اين هلدينگ است.
وى با بيان اينکه بانک جامعى از توانمندى هاى داخلى در حوزه ساخت تجهيزات و ماشين آلات معادن و صنايع معدنى و نيز نيازهاى اين حوزه موجود نيست، افزود: به سبب نقش پر رنگ واسطه گرى در تامين ماشين آلات و تجهيزات مورد نياز بخش معدن و صنايع معدنى، خام فروشى تقويت شده است.
رئيس هيات عامل ايميدرو توجه به بومى سازى نيازهاى حوزه معدن را از ضرورت هاى اين بخش ذکر و خاطرنشان کرد: با تقويت ارتباط بخش معدن و صنعت با دانشگاه و ايجاد اين هلدينگ، نيازهاى حوزه مذکور به قطعات، ماشين آلات و تجهيزات برطرف مى شود.
 

مهرناز*

عضو جدید
رشد8درصدي توليد سرب و روي طي2 ماهه نخست امسال
توليد سرب و روي طي ماههاي فروردين وارديبهشت سال جاري نسبت به مدت مشابه سال 91؛ با رشد8درصدي به مرز25هزارو200 تن رسيد .
به گزارش معدن نيوز توليد سرب و روي طي 2 ماهه نخست سال 91 بالغ بر24هزار و100 تن بود كه اين رقم در مدت مشابه سالجاري به 25 هزارو200 تن رسيد.
همچنين توليد سرب وروي درارديبهشت ماه سال 91 ؛ 12هزارو600 تن بوده ، اين رقم در ارديبهشت ماه سال92 با 4.5 رشددرصدي به 13هزار و100 تن رسيد.
توليد روي نيز طي 2 ماهه نخست سال 91 ؛ 21هزار تن بود كه اين توليد طي دو ماهه نخست سال جاري به22 هزار تن رسيد.
همچنين؛ توليدسرب طي 2 ماهه نخست سال91 ؛به 3 هزار و100 تن بود كه اين توليد طي 2 ماهه نخست سال جاري با رشد3.2درصدي به 3هزارو 200تن رسيد.
به گزارش معدن نيوز توليد روي درارديبهشت ماه سال 91، 11هزار تن بود كه با رشد4.5درصدي درارديبهشت ماه سال جاري به 11 هزار و 500 تن رسيده است .
توليد سرب درارديبهشت ماه سال جاري به مرزيك هزارو 600 هزارتن رسيد.
 

مهرناز*

عضو جدید
رييس اتحاديه کشوري فروشندگان آهن خبر داد
کاهش 130 توماني قيمت آهن
قيمت هر کيلو آهن و ميلگرد در بازار از روز گذشته تا کنون کيلويي 130 تومان کاهش داشته است.
به گزارش معدن نيوز،محمد آزاد رييس اتحاديه کشوري فروشندگان آهن گفت با اعلام اين مطلب اظهار داشت: پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري و تاثير آن بر روي قيمت دلار، روز گذشته شاهد کاهش 60 توماني قيمت هر کيلو آهن و ميلگرد در بازار بوديم.
وي افزود: روز گذشته قيمت هر کيلو تيرآهن و ميلگرد با کاشه 60 توماني نسبت به شنبه به ترتيب به 2800 تومان و 2150 تومان رسيد.
آزاد ادامه داد: امروز نيز قيمت هر کيلو تيرآهن و ميلگرد در بازار نسبت به روز گذشته 70 تومان ارزانتر شده و قيمت هر يک از آنها به ترتيب به 2730 تومان و 2080 تومان رسيده است.
رييس اتحاديه کشوري فروشندگان آهن تصريح کرد: با توجه به روند کاهشي قيمت در بازار شاهد توقف معاملات تيرآهن و ميلگرد هستيم زيرا مصرف کنندگان منتظر کاهش بيشتر قيمت ها هستند و فروشندگان نيز در انتظار افزايش قيمت به همين دليل هيچ نوع معامله اي در بازار صورت نمي گيرد.

 

مهرناز*

عضو جدید

در 2 ماهه نخست امسال رخ داد
توليد بيش از 2 ميليون و600 هزار تن فولاد خام
در 2 ماهه نخست امسال، توليد فولاد خام توسط بخش دولتي و خصوصي با رشد يك درصدي نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته به 2 ميليون و608 هزارتن رسيد.
به گزارش معدن نيوز در ارديبهشت ماه سال جاري توليد فولاد خام با رشد 4.3 درصدي نسبت به ارديبهشت ماه سال 91 به يك ميليون و 321 هزارو تن رسيد.
همچنين در 2 ماهه نخست سال جاري، ميزان توليد محصولات فولادي توسط بخش دولتي و خصوصي به2 ميليون و881 هزارتن رسيد. بر پايه اين گزارش در ارديبهشت ماه امسال توليد محصولات فولادي توسط بخش دولتي و خصوصي به يك ميليون و 414 هزارتن رسيد.

 

مهرناز*

عضو جدید

در 2 ماهه نخست امسال رخ داد
توليد بيش از 2 ميليون و600 هزار تن فولاد خام
در 2 ماهه نخست امسال، توليد فولاد خام توسط بخش دولتي و خصوصي با رشد يك درصدي نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته به 2 ميليون و608 هزارتن رسيد.
به گزارش معدن نيوز در ارديبهشت ماه سال جاري توليد فولاد خام با رشد 4.3 درصدي نسبت به ارديبهشت ماه سال 91 به يك ميليون و 321 هزارو تن رسيد.
همچنين در 2 ماهه نخست سال جاري، ميزان توليد محصولات فولادي توسط بخش دولتي و خصوصي به2 ميليون و881 هزارتن رسيد. بر پايه اين گزارش در ارديبهشت ماه امسال توليد محصولات فولادي توسط بخش دولتي و خصوصي به يك ميليون و 414 هزارتن رسيد.
 

مهرناز*

عضو جدید
در پي انتخاب حسن روحاني به عنوان رييس جمهور عنوان شد
نگاه ويژه دولت جديد به دو صنعت پتروشيمي و فولاد

نتيجه يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به طور قطع، نتيجه اي مناسب و اميدوار کننده بوده، اما در کنار همه اين موارد توجه به اين نکته نيز حائز اهميت است که اصلاح شرايط فعلي و برگرداندن اوضاع توليد کشور به دوران اوج خود، نيازمند برنامه ريزي هاي بلندمدت بوده و انتظار تغيير يک شبه شرايط، انتظاري نابه جاست.
به گزارش معدن نيوز آنچه برتري دولت جديد را نسبت به دولت قبلي بيش از پيش نمايان مي سازد، تغيير نوع نگرش و اعتقاد به توسعه صنعت و توليد است. همانگونه که در 16 سال مديريت دولت سازندگي و همچنين اصلاحات، چنين نگرشي جامه عمل به خود پوشيد.
مشخص شدن نتيجه انتخابات رياست جمهوري و به روي کار آمدن حسن روحاني موج اميدي نسبت به بهبود شرايط آينده کشور در دل افراد و سرمايه گذاران ايجاد کرده، حال آنکه در اين بين بازسازي و راه اندازي بخش توليد کشور از جمله صنعت پتروشيمي و پالايشي در زمره مسائلي است که به طور قطع در اولويت هاي دولت جديد قرار خواهد گرفت.
مدير عامل شرکت بازرگاني پتروشيمي عماد با بيان اين مطلب عنوان کرد: طي 16 سال رياست جمهوري آقايان هاشمي رفسنجاني و خاتمي صنعت پتروشيمي ايران به تدريج رشد کرد. به گونه اي که در دوره رياست جمهوري هاشمي رفسنجاني صنايع پايين دستي و در دوره رياست جمهوري آقاي خاتمي صنايع بالادستي حرکت خود را آغاز کردند.
مرتضي شريفيان ادامه داد: طي سال هاي مذکور پيشرفت هاي اين صنعت به حدي رسيد که ظرفيت توليدات و حجم صادرات محصولات پتروشيمي به بالاترين رکودها دست يافت و توانست برتر از رقباي ديگر خود همچون شرکت پتروشيمي سابيک عربستان قرار گيرد.
وي اضافه کرد: اما متأسفانه با روي کار آمدن دولت آقاي احمدي نژاد بسياري از دستاوردهاي ايجاد شده در اين صنعت به تدريج طي هشت سال رياست جمهوري وي از بين رفت؛ به گونه اي که در حال حاضر جايگاه صنعت پتروشيمي کشورمان در ميان رقبا و از ديد مشتريان و خريداراني که سال ها با ايران همکاري مي کردند، به طور کامل از بين رفته و نيازمند بازنگري و اصلاح اساسي است.
اين رابط صنعت پتروشيمي با ابراز اميدواري نسبت به شرايط آينده کشور اظهار داشت: با وجود مشکلات متعددي که در حال حاضر با آن مواجه هستيم، با روي کار آمدن دولت حسن روحاني اميد به بهبود شرايط آينده، اميدي واهي و دست نيافتني نيست. هرچند که اصلاح و بازسازي ويراني هاي شکل گرفته در بخش هاي توليدي کشور نيازمند گذراندن يک بازه زماني بلندمدت و حداقل دو ساله است.
شريفيان ادامه داد: آنچه برتري دولت جديد را نسبت به دولت قبلي بيش از پيش نمايان مي سازد، تغيير نوع نگرش و اعتقاد به توسعه صنعت و توليد است. همانگونه که در 16 سال مديريت دولت سازندگي و همچنين اصلاحات، چنين نگرشي جامه عمل به خود پوشيد.
اين مقام مسئول با اشاره به حضور کارشناسان خبره در دولت حسن روحاني عنوان کرد: در دولت دهم مشکل اساسي از زماني آغاز شد که در اکثر حوزه ها، تيم هاي کارشناسي و متخصصاني که سال هاي سال در صنايع گوناگون فعال بوده و استراتژي ها را تبيين و تحليل مي کردند، به طور کامل کنار گذاشته شدند و امور به دست افرادي افتاد که شناخت کافي به هيچ يک از صنايع را نداشتند.
اما خوشبختانه در تيم تخصصي دولت آقاي روحاني، نام افرادي همچون محمدرضا نعمت زاده که يکي از پرسابقه ترين مديران در صنعت پتروشيمي بوده و در دوران اوج اين صنعت نيز مديريت امور مربوط به آن را در دست داشت، به چشم مي خورد. بدين ترتيب همه اين موارد اميدها به بهبود شرايط آينده را شکل مي دهد.
مدير عامل شرکت بازرگاني پتروشيمي عماد در جمع بندي مطالب عنوان شده، گفت: نتيجه يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به طور قطع، نتيجه اي مناسب و اميدوار کننده بوده، اما در کنار همه اين موارد توجه به اين نکته نيز حائز اهميت است که اصلاح شرايط فعلي و برگرداندن اوضاع توليد کشور به دوران اوج خود، نيازمند برنامه ريزي هاي بلندمدت بوده و انتظار تغيير يک شبه شرايط، انتظاري نابه جاست.
شريفيان در خاتمه با اشاره به دو صنعت کليدي در ايران عنوان کرد: واقعيت امر اين است که در بحث صنايع توليدي، صنعت ايران با دو محصول فولاد و پتروشيمي شناخته شده و اکنون که امکان بهبود ارتباطات بين المللي و همچنين توسعه صنايع داخلي پديدار شده، به طور حتم اين دو صنعت شاهد رسيدن به جايگاه واقعي خود خواهند بودند.
 

Similar threads

بالا