اخبار مهندسی معدن

مهرناز*

عضو جدید
به نظر شما چرا مس سونگون آذربايجان به کرمان انتقال داده ميشود؟؟؟
دقايقي فکر کردنها و چرا گفتنها به بسياري از سوالات ما جواب ميدهد...
شرکت ملی صنایع مس ایران اعلام کرد:
بارگیری حمل و تخلیه 120 هزار تن کنسانتره از مجتمع مس سونگون به مس سرچشمه کرمان را از طریق مناقصه واگذار میکند
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
واین است تاریخ سرمایه اذربایجان
 
آخرین ویرایش:

مهرناز*

عضو جدید
[h=2]کارخانه فراوری سنگ معدن در میانداب احداث میشود:[/h]
فرماندار میاندوآب گفت: کارخانه فرآوری سنگ معدن در میاندوآب در حال اخذ مجوزهای لازم برای احداث است.​
به گزارش زمين کاو حمید جلالی در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان‌غربی از لحاظ وجود معادن، غنی است به طوری که مسیر معادن از شمال استان تا جنوب کشیده شده است.
وی با اشاره به تعداد معادن موجود در شهرستان میاندوآب، تصریح کرد: 17 معدن فعال در میاندوآب وجود دارد که از این تعداد 12 معدن به طور دائم و پنج معدن دیگر به صورت فصلی در حال فعالیت هستند.
جلالی با بیان اینکه بسیاری از مردم بومی منطقه در معادن میاندوآب شاغل هستند، گفت: 200 نفر به طور مستقیم در معادن مشغول به کار هستند.
فرماندار میاندوآب با اشاره به فرآوری، حمل و نقل و فروش سنگ های معدنی، خاطرنشان کرد: بیش از 400 نفر در این بخش‌ها به طور غیرمستقیم اشتغال دارند.
وی افزود: بسیاری از معادن میاندوآب، معادن سنگ‌های تزئینی هستند و پروانه اکتشاف گوگرد، آهن و مس صادر شده است.
جلالی عمده مشکل موجود در بخش معادن استان را نبود کارخانه فرآوری سنگ معدن عنوان کرد و گفت: سنگ‌های معدن استخراج شده برای فرآوری به سایر استان‌های کشور از جمله اصفهان فرستاده می‌شوند که این کار سبب بالا رفتن ارزش افزوده محصولات نهایی معادن می‌شود.
فرماندار میاندوآب به برنامه‌ها و کارهای انجام شده در ارتباط با احداث کارخانه فرآوری سنگ معدن میاندوآب اشاره کرد و گفت: در این خصوص سرمایه‌گذارانی که اعلام آمادگی کرده‌اند، دعوت شده‌اند و در شرف اخذ پروانه هستیم.
وی احداث کارخانه فرآوری سنگ معدن در میاندوآب را گام بلندی در راستای رونق اقتصاد آذربایجان‌غربی عنوان کرد و تصریح کرد: به دلیل وجود منابع طبیعی و معادن غنی در استان، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از این منابع ضروری است.
 

مهرناز*

عضو جدید
موزه علوم زمین میزبان علاقه مندان در نمایشگاه سنگ ها وکانی های تزیینی ایران:
موزه علوم ‌زمين سازمان زمين‌شناسى و اکتشافات‌معدنى کشور، ميزبان دانش‌آموزان، دانشجویان و عموم علاقه‌مندان، به منظور آشنايى عموم جامعه با زیبائی‌های منحصر به فرد سنگ‌ها، فسیل‌ها و کانی‌های جهان خواهد بود.
به گزارش زمين کاو موزه علوم‌زمین در نظر دارد از تاریخ 11 تا 15 آذرماه سال جاری اقدام به برگزاری نمایشگاه سنگ‌ها و کانی‌های تزئینی ایران و جهان، با مشارکت بخش خصوصی فعال در این زمینه نماید.
بر اساس اين گزارش؛ در تاریخ‌های مذکور قیمت بلیط بازديد از موزه علوم‌زمين نیم‌بها بوده و علاقمندان می‌توانند از ساعت 9 صبح تا 16 بعدازظهر جهت بازدید به این موزه واقع در میدان آزادی، بلوار معراج، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، موزه علوم زمین مراجعه فرمایند.​
 

مهرناز*

عضو جدید
ارزش افزوده ارزی با رهایی از خام فروشی مواد معدنی:

رزش افزوده ارزی در بخش صنعت و معدن تنها با رهایی از خام فروشی محقق خواهد شد، چرا که با تولید نحصولات نهایی، ارزش افزوده به میزان چشمگیری افزایش می یابد.
به گزارش زمين کاو سید محمد بیاتیان نماینده مردم شریف بیجار در مجلس با بیان این مطلب افزود: از این نظر صنایع معدنی همچون مس، فولاد و ... از اولویت بالاتری برخوردارند و سرمایه گذاری در این حوزه ارزآوری قابل توجهی را به همراه دارد.
وی با اشاره به ارزش افزوده ارزی حاصل از صادرات محصولات معدنی تصریح کرد: در حالی که می توان سنگ آهن موجود در کشور را تبدیل به فولاد کرده و صادر کرد، چرا به صادرات سنگ آهن به صورت خام اکتفا کنیم و کشور را از درآمدهای ارزی و اشتغالزایی این منابع خدادادی محروم کنیم.
بیاتیان به فرصت های شغلی موجود در حوزه معدن اشاره و اظهار کرد: تبدیل معادن به صنایع معدنی و تولید محصول نهایی سرشار از فرصت های شغلی است که می تواند پاسخگوی بخش مهمی از نیاز به اشتغال جوانان باشد. بنابراین باید به این مزیت موجود در بخش معدن نیز توجه کرده و با افزایش سرمایه گذاری ها فرصت های شغلی را تقویت کرد.​
 

Green stone

عضو جدید
35 درصد سرمایه گذاری صنعت به معدن اختصاص دارد

35 درصد سرمایه گذاری صنعت به معدن اختصاص دارد

تاریخ انتشار : 1391/10/26 12:09
سهم ۳۵ درصدی صنایع معدنی از سرمایه‌گذاری بخش صنعت

وجیه الله جعفری امروز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش و نمایشگاه فرصتهای سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه این وزارتخانه آمادگی واگذاری هر نوع پروژه اکتشاف، استخراج و فرآوری معدن به بخش خصوصی را دارد، اظهار داشت: تمام زیر ساخت‌های لازم برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه معدن فراهم است.

وی با بیان اینکه هرگونه سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع معدنی با توجه به اینکه این حوزه ارزش‌افزوده زیادی را به ویژه در شرایط تحریم نسیب کشور خواهد کرد، افزود: رویکرد وزارت صنعت ایجاد کشش مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف معدنی است.

جعفری ادامه داد: با توجه به اینکه مواد معدنی در بخش فرآوری پر ارزش می‌شوند لازم است زنجیره محکمی میان اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی ایجاد شود که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف معدن به ویژه بخش اکتشاف است.

وی با اشاره به حمایت وزارت صنعت از تشکیل هلدینگ‌های بزرگ معدنی با هدف کمک به افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی، تصریح کرد: تلاش شده است که شرکتهای بزرگ از طریق تعامل با بانکها فضای لازم را برای رشد معدن و صنایع معدنی ایجاد کنند زیرا با این اقدام، ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش به حداقل می‌رسد و سرمایه‌گذاران با آسودگی بیشتری از طرح‌های معدنی و صنایع معدنی استقبال می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، توسعه خصوصی سازی در بخش معدن و بهبود باور عمومی نسبت به توسعه این بخش را از ضرورت‌های فعایت در بخش معدن و صنایع معدنی عنوان کرد و افزود: تاکنون روند سرمایه‌گذاری در تولید محصولات فلزی رو به رشد بوده است به طوری که سرمایه‌گذاری در تولید محصولات فلزی در سال گذشته 21 درصد نسبت به سال 89 رشد داشته است.

جعفری با بیان اینکه 30 تا 35 درصد سرمایه‌گذاری‌ صورت گرفته در بخش صنعت و معدن در حوزه صنایع معدنی بوده است، افزود: شفاف سازی و تسهیل روند صدور مجوز و حمایت‌های لازم برای سرمایه‌گذار می‌تواند به توسعه این بخش کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه کشور در حلقه های بالا دستی صنعت فولاد و استخراج سنگ آهن نیازمند سرمایه‌گذاری است، افزود: سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد هستند باید بر اساس پارامترهای واقعی نهاده‌های تولید و هزینه‌های انرژی و موردی از این نسل اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

معاون وزیر صنعت با اشاره به تدوین استراتژی بخش معدن، افزود: استراتژی بخش معدن با کارشناسان حوزه‌های مختلفی مطرح شده و اصلاحات زیادی بر روی آن انجام شده است .

وی ادامه داد: این استراتژی قابلیت به روز رسانی دارد و اهمیت صیانت منابع و ذخایر معدنی در آن بیش از پیش دیده شده است . جعفری با بیان اینکه استراتژی معدن مسیر روشنی پیش روی معدنکاران قرار خواهد داد، گفت: امیدواریم اهداف سرمایه‌گذاری و تولید در بخش معدن با توجه به تدوین استراتژی محقق شود.
 

شب نما

عضو
سلااااااااااااااااااام مهرناز جان واقعا ممنون هم خبرهات جالب بود هم تاپيكت ممنون مرسييييييييييييييييييييييييي
از كاربر محترمGreen stoneهم سپاس.....
 

مهرناز*

عضو جدید
سلااااااااااااااااااام مهرناز جان واقعا ممنون هم خبرهات جالب بود هم تاپيكت ممنون مرسييييييييييييييييييييييييي
از كاربر محترمGreen stoneهم سپاس.....
سلاممممممممممممممممممممممممم مرسیییییییییییییی عزیزم ممنون
 

مهرناز*

عضو جدید
مدير كل دفترآمار وزارت صنعت معدن و تجارت:

تنها 5 درصد واحدهاي معدني شناسه كسب و كار دارند/ ارائه هرگونه خدمات به واحدهاي توليدي منوط به دريافت شناسه

مدير كل دفترآمارو فرآوري داده هاي وزارت صنعت معدن و تجارت گفت :از حدود 6900 واحد معدني كل كشور تنها 5 درصد شناسه كسب و كار دريافت كرده اند .
 

مهرناز*

عضو جدید
در استان خراسان رضوي صورت مي گيرد :

افتتاح 31 پروژه صنعتي ومعدني در دهه فجر

سرپرست سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان خراسان رضوي گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي ، 31 پروژه صنعتي و معدني با اشتعغال زايي براي 2هزارو 226نفر اشتغالزايي در اين استان افتتاح مي شود.
انشا... که این جوری که میگن اشتغال زایی باشه!:redface:
 

مهرناز*

عضو جدید

مهرناز*

عضو جدید
نايب رئيس خانه معدن ايران :

معدنكاري سنتي به معدنكاري نوين تبديل شود

نايب رئيس خانه معدن ايران گفت: بخش معدن نيازمند خروج از معدنكاري به شيوه سنتي به سمت معدنكاري نوين است .
بله با این تجهیزات به روزی که تو ایران هست ایشون درست می فرمایند باید از حالت سنتیش خارج بشه:redface:
 

مهرناز*

عضو جدید

مهرناز*

عضو جدید
معاون معدني وزير صنعت، معدن و تجارت :

ضابطه مندي تمام فعاليت هاي معدني
معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صنعت، معدن و تجارت از ضابطه مند شدن فعاليت‌هاي معدني اعم از كتشاف، استخراج و فراوري درصورت اجراي صحيح ضوابط و معيارهاي بخش معدن خبر داد .
 

مهرناز*

عضو جدید
رئيس سازمان زمين شناسي:

ورود گسترده بخش خصوصي به اكتشاف معادن تا پايان سال
رئيس سازمان زمين شناسي گفت: بخش خصوصي علاقه ويژه اي براي سرمايه گذاري در بخش اكتشاف معادن دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز در حال فراهم كردن راهكارهاي قانوني و بسترسازي براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين حوزه است.
 

مهرناز*

عضو جدید
افتتاح همزمان سه نمايشگاه بين المللي در تهران
3نمايشگاه بين المللي روز گذشته جمعه 29 دي ماه جاري در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران آغاز به كار كرد.
پنجمين نمايشگاه بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري درمسكن و تكنولوژي هاي نوين ساختمان روز گذشته فعاليت خود را آغاز كرد.
همچنين چهارمين نمايشگاه بين المللي در و پنجره و صنايع وابسته و پنجمين نمايشگاه بين المللي سيمان ، بتن ، تكنولوژي هاي ساخت و ماشين آلات وابسته نيز به طور رسمي آغاز به كار كردند.
 

مهرناز*

عضو جدید

طي 9 ماه گذشته محقق شد؛
افزايش 39 درصدي فروش آلومينيوم ايميدرو
رزش فروش محصولات آلومينيوم توسط ايميدرو، تا پايان آذر امسال 39 درصد افزايش يافت.
به گزارش معدن نيوز، طي 9 ماهه امسال، ارزش فروش محصولات 4 شركت تابعه ايميدرو شامل ايرالكو، المهدي، هرمزال و آلوميناي ايران به 6 هزار و 401 ميليارد و 353 ميليون ريال رسيد كه ارزش فروش هر كدام به ترتيب «3 هزار و 288 ميليارد و 8 ميليون ريال»، «998 ميليارد و 205 ميليون ريال»، «893 ميليارد و 468 ميليون ريال» و «يك هزار و 221 ميليارد و 672 ميليون ريال» بود.
همچنين طي 9 ماهه امسال 3 شركت توليد آلومينيوم در كشور شامل ايرالكو، المهدي و هرمزال، به ترتيب «60 هزار و 970 تن»، «19 هزار و 923 تن» و «18 هزار و 860 تن» شمش آلومينيوم و شركت آلوميناي ايران «139 هزار و 927 تن» پودر آلومينا به فروش رساندند.

 

مهرناز*

عضو جدید
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت خبرداد:

اتمام نقشه كشوري خوشه هاي صنعتي تا پايان سال
مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران گفت: تا پايان سالجاري نقشه كشوري خوشه هاي صنعتي به پايان خواهد رسيد كه اين نقشه راهنماي كل كشور در حركت آتي خوشه ها خواهد بود .
 

مهرناز*

عضو جدید
مدير مركز تحقيقات فرآوري مواد معدني ايران اعلام كرد:

ساخت سرند ارتعاشي مخصوص فرآوري مواد معدني با يك دهم قيمت مشابه خارجي
مدير مركز تحقيقات فرآوري مواد معدني ايران اعلام كرد: اين مركز با طراحي و ساخت سرند ارتعاشي مرطوب با الك گوه اي در مقياس پايلوت و صنعتي با يك دهم قيمت مشابه خارجي، گام جديدي را براي بومي سازي تجهيزات فرآوري مواد معدني برداشت.
 

Similar threads

بالا