اخبار من.اخبارتو(فناوري اطلاعات)

وضعیت
موضوع بسته شده است.

amir-k2

عضو جدید
با عرض سلام خدمت دوستان عزيز
شما ميتونين بروزترين اخبار مربوط به فناوري اطلاعات رو در اين تاپيك مشاهده كنيد
ممنون;)
 
آخرین ویرایش:

amir-k2

عضو جدید
*دلايل اختلال در اينترنت كشور اعلام شد*

*دلايل اختلال در اينترنت كشور اعلام شد*

پهناي اينترنت كشور به دليل بازسازي و تعمير كابل دريايي در مسير جنوب، از امروز دوم ارديبهشت‌ماه به مدت 72 ساعت، دچار اختلال و كند شد كه دلايل اين بازسازي تعمير و برطرف كردن اين ايراد فني در مسير كابل جاسك ـ فجيره اعلام شده است.
محمدطاهر شمس - معاون نگهداري و مديريت شبكه ارتباطات زيرساخت - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه به دليل وجود اشكال فني در مسير كابل جاسك ـ فجيره ممكن است با اختلال اينترنتي مواجه شويم، اظهار كرد: تعمير و برطرف كردن اين ايراد فني از امروز (دوم ارديبهشت‌ماه) آغاز مي‌شود.
او ادامه داد: از زمان آغاز براي برطرف كردن اين مشكل ممكن است با اختلالاتي مواجه شويم كه البته اين مشكل هم در داخل كشور ما و هم در فجيره وجود دارد و تعدادي از كورها دچار مشكل شدند.
او با بيان اينكه هنوز مشخص نيست اين اختلال دقيقا در چه مدت زماني برطرف ‌شود خاطر نشان كرد: البته برطرف كردن اين اختلال حداكثر 72 ساعت طول مي‌كشد كه ما نهايت تلاشمان را مي كنيم كه اين ميزان را كاهش دهيم.
معاون نگهداري و مديريت شبكه زيرساخت اختلال در شبكه اينترنت و كندي سرعت را از تبعات اين اختلال عنوان كرد و اظهار كرد: پهناي باند را از مسيرهاي ديگر نيز تامين مي‌كنيم و از روز گذشته (يكم ارديبهشت‌ماه) اطلاع‌رساني را در اين زمينه آغاز كرديم.
 

amir-k2

عضو جدید
زارعيان: اولويت خريدهاي مخابرات با تجهيزات داخلي است

زارعيان: اولويت خريدهاي مخابرات با تجهيزات داخلي است

چهارشنبه، ۲ اردیبهشتماه ۱۳۸۸
رئيس كميسيون اطلاع‌رساني شوراي راهبري حمايت از توليدات داخلي مخابرات تاكيد كرد: برنامه ما استفاده از توليدات داخلي مخابراتي است مگر در مواردي كه اين تجهيزات را در داخل كشور نداشته باشيم.



داود زارعيان در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه در بحث خريد تجهيزات مخابرات اولويت با تجهيزات داخلي است گفت: اگر به هر دليلي به خريد تجهيزات خارجي و استفاده از آنها مجبور شويم بايد به دنبال انتقال تكنولوژي به داخل كشور باشيم به ‌نحوي كه به تدريج در آن زمينه‌ها هم خود كفا شويم.

وي افزود: براي انتقال مطلوب تكنولوژي به نحو مطلوب بايد اقداماتي انجام دهيم، از جمله شروط آن اين است كه به تدريج واردكنندگان و صادركنندگان تجهيزات مراكز تحقيق و توسعه را در كشور فعال كنند؛ البته ما به اين موضوع خيلي بلند پروازانه نگاه نمي‌كنيم كه هر كسي دو قلم جنس وارد كرد اين مركز را ايجاد كند بلكه كساني كه در اين زمينه به صورت انبوه فعاليت كرده و به وارد كردن تجهيزات اقدام مي‌كنند ملزم به ايجاد اين مراكز هستند.

رئيس كميته اطلاع‌رساني شوراي راهبري حمايت از توليدات داخلي مخابرات اظهار كرد: نكته بعدي اين است كه ما هيچ كالا و تجهيزاتي را به صورت رايگان قبول نمي‌كنيم و حتما بايد قيمت داشته باشد زيرا با اين كار جلوي دامپينگ گرفته مي‌شود تا همه شركت‌ها در يك بازار رقابتي فرصت حضور داشته باشند.

وي با تاكيد بر اينكه بايد روز به روز از تجهيزات داخلي بيش‌تر استفاده كنيم ابراز كرد: در اين بحث يك نكته اساسي آن اين است كه بايد توليدكنندگان داخلي با هم همكاري كنند كه بر اساس اين همكاري ما قادر باشيم به سياست‌ها و برنامه‌هايي كه داريم، دست يابيم.
isna
 

shiva_bkr68

عضو جدید
:gol:سلام دوست عزيز.
ميگم اگه يكم بيشتر تو قسمت آخرين اخبار و تحولاتIT دقت ميكردي يه تاپيك به اسم تازه هاي اخبار فناوري اطلاعات كه توسط دوست عزيزمون آقا حسين ايجاد شده ميديدي .ديگه لازم نيس يه تاپيك جديدم شما بذارين.
ممنون ميشم اگه همونجا اخبار و اطلاعاتتو قرار بدي
 

amir-k2

عضو جدید
اعلام نرخ خدمات كافي‌نت‌ها

اعلام نرخ خدمات كافي‌نت‌ها

چهارشنبه، ۲ اردیبهشتماه ۱۳۸۸
ايتنا- نرخ مصوب ارائه خدمات از جمله ثبت‌نام‌هاي اينترنتي به كافي‌نت‌ها از سوی اتحادیه رایانه، داده‌ورزی و ماشین‌های اداری تهران اعلام شد. براساس این گزارش هزینه ارائه خدمات اینترنتی در کافی‌نت‌ها در سال جدید به شرح زیر است:



هزينه استفاده از اينترنت يک ربع 4000 ريال؛ نيم ساعت 6000 ريال؛ يک ساعت 12000 ريال، پرينت ليزري سياه و سفيد از طريق اينترنت هر برگ A4 700 ريال، پرينت رنگي به صورت عکس در يک صفحه A4 ؛ 15000 ريال، پرينت رنگي به صورت عکس در يک صفحه A5؛ 8000 ريال، اسکن سياه و سفيد و رنگي A4 هر برگ؛ 3000 ريال، ارسال نمابر به خارج از کشور به صورت شماره‌گيري مستقيم؛ 10000 ريال از برگ دوم هر برگ؛ 5000 ريال، ارسال نمابر به داخل کشور بين شهري به صورت شماره‌گيري مستقيم؛ 5000 ريال، ارسال نمابر به داخل کشور شهري به صورت شماره‌گيري مستقيم؛ 3000 ريال، ايجاد و ارسال Email توسط اپراتور واحد صنفي؛ 10000 ريال، ارسال Email توسط اپراتور واحد صنفي؛ 5000 ريال، ‌ثبت‌نام اينترنتي شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و... 2000 ريال.

در این گزارش تاکید شده است که مراجعان به كافي‌نت‌ها بايد دقت كنند به كافي‌نت‌هاي بدون مجوز مراجعه نكنند، آنها مي‌توانند از طريق تماس با اتحاديه به شماره 88926926 از مكان نزديك‌ترين كافي‌نت به خود مطلع شوند.
isna
 

amir-k2

عضو جدید
:gol:سلام دوست عزيز.
ميگم اگه يكم بيشتر تو قسمت آخرين اخبار و تحولاتIT دقت ميكردي يه تاپيك به اسم تازه هاي اخبار فناوري اطلاعات كه توسط دوست عزيزمون آقا حسين ايجاد شده ميديدي .ديگه لازم نيس يه تاپيك جديدم شما بذارين.
ممنون ميشم اگه همونجا اخبار و اطلاعاتتو قرار بدي
سلام.دقت كردم
به اين نتيجه رسيدم كه اخبار خيلي قديميه و اصلا هم اپ نميشه
در حالي كه سعي من در اين تاپيك ارايه بروزترين اخباره.لطفا به تاريخا دقت كنيد
 

amir-k2

عضو جدید
ارزيابي عملکرد دانشگاه در انجام پروژه‌هاي ICT

ارزيابي عملکرد دانشگاه در انجام پروژه‌هاي ICT

چهارشنبه، ۲ اردیبهشتماه ۱۳۸۸
ايتنا- عملکرد دانشگاه‌ها در انجام پروژه‌هاي ICT که از طرف وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به آنها واگذار شده است، مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.



به گزارش ايتنا کمال محامدپور - معاون آموزش، پژوهش و امور بين‌الملل وزارت ارتباطات - در حاشيه بازديد از دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي با بيان اين مطلب اظهار كرد: در بازديدهاي دوره‌اي که از دانشگاه‌ها صورت مي‌گيرد، روند انجام پروژه‌هاي وزارت ارتباطات بازنگري مي‌شود.

وي افزود: با توجه به اين امر، اگر مشکلي در مسير اجراي پروژه‌ها وجود داشته باشد بر اساس تعامل دو طرفه ميان وزارت ارتباطات و دانشگاه‌ها، اين مشکل مرتفع خواهد شد. محامدپور درباره ديگر اهداف بازديد دوره‌اي از دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در اين بازديدها، نيازهاي مجموعه وزارت ارتباطات در بخش‌هاي مختلف اطلاع‌رساني مي‌شود تا درصورت امکان، از توان علمي و فني موجود در دانشگاه‌ها در جهت برطرف کردن آنها استفاده شود.

وي زمينه‌هاي همکاري با دانشگاه‌ها را بسيار متنوع عنوان کرد و گفت: انجام پروژه‌هاي مختلف، ايجاد آزمايشگاه‌ها، ايجاد مرکز رشد ICT، حمايت از فرصت‌هاي مطالعاتي اساتيد و همچنين حمايت از پايان‌نامه‌هاي مرتبط با حوزه ICT، از جمله زمينه‌هاي همکاري وزارت ارتباطات با دانشگاه‌هاست. معاون آموزش، پژوهش و امور بين‌الملل با بيان اين که طي ماه‌هاي نخستين سال جاري تلاش مي‌کنيم اين بازديدها به طور کامل انجام شود، تصريح کرد: اميدواريم در اين ديدارها، دانشگاه‌ها نيز آمادگي خود را براي انجام طرح‌هاي مشترک با وزارت ارتباطات بيش از پيش اعلام کنند.

به گزارش روابط عمومي وزارت ارتباطات، در اين بازديد دکتر ظريفکار، سرپرست مرکز تحقيقات مخابرات ايران نيز با اشاره به پروژه‌هاي در دست اجرا با دانشگاه خواجه نصير اظهار كرد: در حال حاضر اجراي پنج پروژه پژوهشي و راه اندازي دو آزمايشگاه تخصصي با ارزشي بالغ بر 12 ميليارد ريال با دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي در دست اقدام است.

وي ادامه داد: همچنين تاکنون حمايت از فرصت مطالعاتي چهار دانشجوي مقطع دکتري و حمايت از 82 پايان نامه کارشناسي ارشد و هفت پايان‌نامه دکترا در اين دانشگاه از سوي وزارت ارتباطات محقق شده است. بر اساس اين گزارش، مسوولان دانشگاه خواجه نصيرالدين نيز در اين جلسه اعلام کردند که بيشترين رابط همکاري و پژوهشي در ميان دستگاه‌هاي دولتي با وزارت ارتباطات و فن‌آروي اطلاعات عملياتي شده است
isna
 

narges_e_1360

عضو جدید
هارپ

هارپ


مطالب مندرج در این ایمیل بر اساس یك پروژه ی تحقیقاتی (البته به اظهار محقق غیر رسمی و بر مبنای تحقیقات شخصی) می باشد كه به بررسی پدیده
HAARP که مخفف The High Frequency Active Auroral Research Program است خواهد پرداخت كه در نوع خود
مدتی است که با یک تکنولوژی استثنائی به اسم هارپ آشنا شده ام و در پیامد این آشنایی تمام اینترنت را برای منابع ایرانی در مورد این موضوع گشتم، اما به نتیجه ی خاصی نرسیدم. اگر شما در گوگل "HAARP" را جستجو کنید به هزاران هزار وب سایت برخورد خواهید کرد که در مورد HAARP نوشته اند... اما همه ی آنها به انگلیسی هستند. نهایتا ایرانی های عزیزی که با زبان انگلیسی آشنایی ندارند در مورد این مسئله ی حساس خبری نخواهند داشت، و ندانستن به این معنی است که از طریق هارپ هر آسیب و بلایی که دلشان می خواهند سر مردم دنیا بیاورند، و در اخبار ها و روزنامه ها به عنوان پدیده های طبیعی تقدیم مردم کنند و مطمئنا کسی که در مورد هارپ چیزی نمی داند خام این حرف ها خواهد شد.

حوادث طبیعی در طول میلیون ها سال طبیعی بوده اند به غیر از ده های اخیر که این حوادث برخی طبیعی و برخی دیگر از طریق تکنولوژی های پیشرفته تولید و به جان و مال مردم لطمه میزنند.
این حوادث ظاهراً طبیعی که غیر طبیعی تولید میشوند (مثل زلزله، طوفان ها، خشکسالی ها و سیل های بی شاخ و دم) را امروزه از طریق فرستادن ماکرو ویو (Microwave) از ماهواره ها و پروژه های هارپ بوجود می آورند. قابل گفتن است که زلزله را نیز میتوان از طریق انفجار بمب اتمی در چاهای عمیق نیز تولید کرد.

من به عنوان شخصی که با تحقیق هایم به دنبال حقیقت های پوشیده هستم، وظیفه ی خود می دانم که جواب هایی را که پس از مطالعه در این مورد به دست آورده ام را به زبان فارسی، همراه با عکس و فیلم در اختیار ایرانیان بگذارم.
اگر چه این مسئله یک مسئله ی جدید و در عین حال به اثبات رسیده است، ولی با این حال در مورد آن تبلیغاتی انجام نمیشود. من نیز مسئله را از لحاظ علمی به طور مطلق مطرح نخواهم کرد. آنچه را که می خوانید بیشتر جنبه ی آگاهی دارد و تحقیق بیشتر در این مورد به عهده ی شما خواهد بود.

هارپ چیست؟
هارپ یک پروژه تحقیقاتی است که در ظاهر برای بررسی و تحقیق درباره لایه ی آیونوسفیر (Ionosphere) و مطالعات معادن زیر زمینی (با استفاده از امواج رادیویی
ELF/ULF/VLF) تاسیس شده است.
ولی در واقع "پروژه ای با تکنولوژی جنگ ستارگارن" بمنظور کامل کردن یک سلاح جدید پایه گذاری گردیده است.

آیونوسفیر چیست و کجاست؟
لایه ی آیونوسفیر در بالاترین لایه ی اتموسفیر (Atmosphere) قرار دارد.


این لایه تشعشات خطرناک ماورای بنفش و اکس ری خورشید را جذب کرده و مانند سقفی از ورود آنها به زمین جلوگیری می نماید تا زندگی بر روی کره زمین امکان پذیر گردد. همچنین به دلیل محیط الکتریکی موجود در آیونوسفیر از این لایه برای انعکاس امواج رادیوئی به اطراف زمین استفاده می شود. اگر این لایه به هر دلیلی دچار اختلال شود تاثیرات بسیار زیادی بر روی زمین گذاشته و زیستن را مختل می کند.

لایه آیونوسفیر چه ربطی به هارپ دارد؟
سیستم هارپ طوری طراحی شده است که بر روی آیونوسفیر تاثیر مستقیم داشته باشد. از نمونه های این تاثیرات قرمز و گداخته شدن و یا ذره بینی نمودن لایه را میتوان نام برد.
این سیستم در حال حاظر از یک مجموعه آنتن های مخصوص ١٨٠ برج آنتن آلومنیومی به ارتفاع ٥٠/٢٣متر تشکیل و برروی زمینی وسیعی به مساحت ٢٣٠٠٠ متر مربع در آلاسکا (Alaska) نصب گردیده است.
آنتن های هارپ با پرتاب رادیو فرکانس های بالا به آیونوسفیر می توانند ناحیه وسیعی از آیونوسفیر را گرم کرده و در نتیجه این ناحیه به تپش افتاده و در اثر آن امواج پایین و فوق پایین ELF/ULF/VLF تولید و به زمین فرستاده شوند. لازم به توضیح است که از میان تاسیسات مشابه آن در دنیا، هارپ تنها سیستمی است که عملا قادر است جهت و زاویه پرتوها را کاملا در کنترل داشته باشد و هر ناحیه از آیونوسفیر را که بخواهند هدف گیری کنند.



آنتن های هارپ در آلاسکا
اصولا امواج آنتن ها پس از اصابت به آیونوسفیر و بازگشت به زمین قادر اند نه تنها به عمق دریا بروند بلکه فراتر رفته و به اعماق زمین نیز وارد میشوند و عملکرد آن بمانند "رادیو ترموگرافی" (Radio Thermography) است که امروزه ژئولژیست ها برای اکتشافات مخازن مختلف شامل گاز و نفت استفاده می کنند. وقتی یک موج پایین "رادیو ترموگرافی" به داخل زمین فرستاده میشود به لایه های مختلف برخورد کرده و آن لایه ها را به لرزه می آورده و از لرزش صدایی با فرکانسی مخصوص تولید و به سطح زمین باز میگرداند و ژئولژیست ها از صدای بازگشتی قادرند مخازن زیرزمین را شناسایی کنند.
با این تفاوت که رادیو ترموگرافی سیستمی است که با قدرتی به کوچکی ٣٠ وات لایه های زیر زمینی را به لرزه درمی آورد و حال آنکه هارپ سیستم فوق العاده پیشرفته تری است که همان لایه های زمین را می تواند با استفاده از قدرتی برابر با ١,٠٠٠,٠٠٠,٠٠٠ (یک میلیارد) تا ,١٠,٠٠٠,٠٠٠,٠٠٠ (ده میلیارد) وات بلرزاند! بدیهی است که هر چقدر قدرت امواج بیشتر میشود, تاثیراتش بر روی آیونوسفیر و اثرات ذره بینی آن بالاتر می رود. هدف از استفاده از این قدرت چیست؟



از نمودار فوق متوجه می شوید که آیونوسفیر گداخته شده (به رنگ قرمز دیده می شود) و سپس مثل یک قلب شروع به تپش میکند و از این تپش ها، فرکانس های فوق پایین تولید شده که پس از اصابت به زمین به داخل آن نفوذ مینماید و در توضیحات زیر مشاهده خواهید کرد که چگونه از این فرکانس فوق پایین و نیرومند، زمین زلزله و خرابی تولید میگردد !!!


خوب حالا که چی؟
با کمی فکر کردن می توان متوجه این شد که تکنولوژی هارپ با ویژگی معادن یابی برای پیدا کردن مخزن های گازی و نفتی ساخته نشده است! زیرا برای پیدا کردن مخازن نیاز به یک میلیارد وات نیست و یک ترموگراف برای این کار کافیست. با توجه به تاثیرات هارپ بر روی آیونوسفیر و نهایتا تاثیرات آن بر روی زمین و وضعیت آب و هوا، می باید در مورد این تکنولوژی کمی جدی تر فکر کنیم. این تغییرات شامل خشکسالی در مناطقی که تا به حال بی سابقه بوده است، بارندگی های سیل آسا در جاهایی که به خشک بودن معروف هستند، طوفان ها و سونامی ها و ساده تر از همه ایجاد زلزله را میتوان برای هارپ به شمار آورد.
ناگفته نماند که امواج بازگشتی از آیونوسفیر، پس از ورود به عمق دریا میتوانند صدمات جانی برای موجودات دریایی، به خصوص نهنگ ها و دلفین ها را در بر داشته باشند.


توضیحات کوتاهی در مورد برخی از کاربرد های هارپ به شرح زیراند:

١- ایجاد موج Extreme Low Frequency) ELF) با فرکانس از ١ تا ٢٠ هرتس به توسط آیونوسفیر، که با برخورد امواج هارپ تولید شده و سپس به زمین فرستاده می شود و تا اعماق ٣٥ کیلومتری زمین نفوذ نماید که پس از برخورد به لایه های مختلف زیر زمینی تولید صدا نموده و در پی آن ایجاد زلزله می نماید.برای تعاریف "فرکانس باند" ها اینجا کلیک کنید.

٣٠ دقیقه قبل از زلزله ی سیچوان (Sichuan) در چین در سال ٢٠٠٨، واکنش گذاختگی آیونوسفیر در آسمان مشاهده میشد و در پی آن زلزله هولناک ٨ ریشتری در آنجا بوقوع پیوست !!!



٢- با قابلیت تکنولوژی "ترموگرافی" می تواند کلیه اطلاعات معدن های زیر زمینی کره زمین را در اعماق کم شناسایی کند و کلیه تاسیسات زیر زمینی کشورهای دیگر را دقیقا زیر مطالعه قرار دهد.

٣- ایجاد سونامی، خشکسالی، آتش فشان، سیل ها، طوفان هایی نظیر طوفان کاترینا در نیواورلئان (New Orleans) طوفان گانو عمان.


٤- انتقال نیروی برق از محل تاسیسات هارپ به نقطه ی دیگر از زمین و همچنین انتقال برق از زمین به ماهواره ها.

٥- ایجاد اختلال و کنترل فرکانس های نوری مغز در سطوحی به وسعت شهرها وکنترل انسانهااز راه دور و ایجاد غش و تولید وهم در مغز انسانها.

٦- ایجاد اختلال در جریان برق و قطع برق شهری و اختلال در کار کامپیوتر هواپیماهای مسافربری (مقاله ای از شرکت بوئینگ (Boeing) در این رابطه بخوانید)، جت های جنگنده، کشتی ها، زیر دریایی ها و غیره.

٧- ایجاد انفجار های عظیم زیرزمینی با قدرت بمب های اتمی و بدون تولید اشعه های رادیو اکتیو (Radioactive)

٨- اختلال در عملکرد طبیعی آیونوسفیر که چرخش زمین را در کنترل دارد. احتمال بسیار میرود که درصورت دستکاری های متناوب تاثیراتی در حرکت چرخشی زمین ایجاد گردد، بدین صورت که یا چرخش را سرعت بخشیده و یا کند نماید.

٩- ایجاد دیوارهای رادیویی ضد هواپیما و ضد موشک.

می توان به راحتی گفت که همه اسلحه های جنگی معمول و متداول امروزه در مقابل با این تکنولوژی جدید کاملا متروکه به شمار میایند به گونه ای که "هارپ" میتواند با یک عملکرد کلیه کامپیوتر های یک هواپیما را از فواصل دور از کار انداخته و آنرا سقوط دهد.
با دقت متوجه میشوید هارپ استفاده های زیادی بعنوان تهدید و یا سرکار گذاشتن کشورها دارد. مثلا می خواهند به کشوری حمله کنند در این صورت برای جلوگیری از مزاحمت احتمالی کشور همسایه برای آنها زمین لرزه آورده و با سرکار گذاشتن آن کشور، برنامه های شوم خود را اجرا کنند.


اگر به نمودار زلزله در آلاسکا، که مجموعه ی هارپ در آن واقع است دقت کنیم متوجه افزایش بسیار غیر طبیعی را در سال ١٣٨١ مشاهده می کنیم که تعداد زمین لرزه ها به یکباره چهار برابر سال های قبل می شود. این تغییر ناگهانی شاید به دلیل آزمایشات تحقیقاتی مسئولین هارپ در این ایالت باشد. اطلاعات زیر از از وب سایت "مرکز اطلاعاتی زمین لرزه آلاسکا" به دست آمده است.


بم بعد از ٢٠٠٠ سال ایستایی؟!

در اواخر آذر ماه ١٣٨٧در اینترنت به دنبال مطالبی در مورد زلزله در ایران بودم، که به تالار گفتگو وب سایت پی سی ورلد رسیدم. در آنجا به مطلبی که شخصی با نام "عادل کهن" (adelkohan) در مورد وقوع زلزله های پی در پی بندر لنگه نوشته بود برخورد کردم که در زیر مشاهده می کنید :

من ساکن بندرلنگه هستم، شهری کوچک در کنار خلیج فارس.
دو هفته قبل زلزله زیاد میومد که کمتر از 3 ریشتر بود. این زلزله ها تا دو هفته ادامه داشتند. در موقع زلزله بعضی از قسمتهای دریا برای چند لحظه قرمز میشد و در این دو هفته ماهی ها میمردند و بعضی ها هم سوخته بودند. بعد چند روز بوی بد (مثل بوی فاضلاب) از طرف دریا به سمت شهر اومد.
در اخبار استان گفته بود که این به خاطر جلبک های سمی در دریا است (که من در این ٢٧ سالی که در بندرلنگه بودم جلبک سمی نشنیده بودم). بعد از این اعلام کرد که ماهی های بعضی مناطق استان را کسی مصرف نکند.
من یک تکه از فیلم حادثه عجیب که در دریا رخ داده می گذارم و نگاه کنید.
من خودم وقتی یک هفته زلزله پشت سر هم میکرد گفتم حتما کوه آتشفشان توی دریا است.


دلفین های ما چه شدند؟

در سال ١٣٨٦ , ١٥٢ دلفین در خلیج فارس به طور غیر منتظره در دو نوبت به فاصله یک ماه مرده و به ساحل دریا کشیده شدند. دسته ی اول شامل ٧٩ دلفین و دسته دوم هم ٧٣ دلفین بود.
دلیل های مختلفی برای مرگ این دلفین ها آورده شد ولی اگر از من می پرسید هیچ کدام قانع کننده نیستند. این دلفین ها کاملا مشخص است که سوخته اند! اینکه "خودکشی" کرده اند، یا اینکه به خاطر "فعالیت های صیادی" مرده اند جوابگوی سوختگی بدن های آنها را نمیدهد!
به گزارش خبرگزاری آفتاب "علت مرگ ٧٣ دلفین دیگر كه یك ماه پس از حادثه نخست رخ داد را نیز این كارشناسان بین‌المللی در گزارش خود، عوامل طبیعی اعلام كرده‌اند كه در این گزارش هنوز عوامل طبیعی ناشناخته است و می‌تواند شوک یا استرس باشد كه در نتیجه آن یكی از دلفین‌ها به سمت ساحل آمده و مابقی نیز به دنبال آن آمده‌اند یا یكی از آن‌ها برای شكار ماهی به سمت ساحل آمده و بقیه نیز آمده‌اند و در ساحل كه شیب ملایمی دارد، گیر كرده‌اند." ٢/١٢/١٣٨٦


هارپ (HAARP) یک پروژه ایست که مسئولین اعلام کردند برای "بررسی و تحقیق" درباره لایه ی آیونوسفیر بر پا شده است. ولی در واقع این یک سلاح پیشرفته ی جنگی جدید است که کلیه ی اسلحه های صده ی قرن بیستم را فلج می کند.
هزینه های این پروژه مشترکا از طرف نیروی هوایی آمریکا، نیروی دریایی آمریکا، آژانس تحقیقاتی پروژه های دفاعی پیشرفته ی آمریکا و دانشگاه آلاسکا است. لازم به یادآوریست که سیستم "هارپ" در کشورهای گرین لاند، نروژ، شوروی و همچنین در روی بعضی از ماهواره ها به جهت فلج کردن سیستم رادیویی هواپیماها و نهایتا سقوط آنها استفاده میگردد.


نتایج:

همانطور که گفته شد ارتعاشات رادیویی هارپ باعث سرخ شدن لایه آیونوسفیر شده و این لایه را به نوسان در می آورد.
این نوسانات به نوبه خود موجب صدا با فرکانس های پایین از ١ تا ٢٠ هرتس می شوند که فرکانس
(Extremely Low Frequency/Ultra Low Frequency ELF/ULF) نام دارند. این فرکانس ها پس از نفوذ به زمین، زمین زلزله ایجاد می کنند.
با توجه به ازدیاد درصد زلزله در سطح ایران در دهه اخیر نسبت به دهه پیشین که متجاوز به٤/٢٠٦ % بوده است میتوان به وجود تاثیرات دیگری در ایجاد زلزله های مصنوعی پی برد، خصوصا آنکه این ازدیاد پس از آغاز فعالیت های هارپ واقع شده اند.

پیشنهادات برای پیش اخطار:

اینکه همه باید در مورد هارپ و ماهواره هایی که دارای چنین تکنولوژی هستند کاملا آگاه و مطلع باشند هیچ شکی نیست و قصد من در جمع آوری این اطلاعات صرفا به همین منظور نیز بوده است. بنابراین تقاضای ما از شما خواننده ی محترم با فروتنی چیزی جز این نیست که آنچه را که در این مقاله خوانده اید به دیگران انتقال دهید.
برای پیشگیری و دریافت پیش اخطار از این قبیل زلزله ها میتوان ایستگاهایی در حوزه های وسیع تاسیس و بکار گرفت و با اندازه گیری فرکانس صداهایی که از آسمان می آید به بروز این زلزله پی برد.
زمان دریافت پیش اخطارهای ELF بین ١٥ دقیقه تا ٣ ساعت قبل از وقوع زلزله متغیر است. زلزله ی چین 30 دقیقه پس از مشاهده ی سرخی آیونوسفیر به وقوع پیوست.
اندازه گیری فرکانسELF/ULF در جاهایی که خالی از فرکانسهای مزاحم دیگر از قبیل برق فشار قوی، فرودگاه ها، ایستگاه های رادیویی و تلفنی میباشد، انجام پذیر است.
نمونه ای از یک دستگاه ELF/ULF سنج دستی و یک دستکاه Magnetometer را در زیر مشاهده میکنید. برای اطلاعاب بیشتر بر روی آنها اشاره کنید.




 

amir-k2

عضو جدید
ديوار آتش براي اينترنت کشور

ديوار آتش براي اينترنت کشور

2 ارديبهشت 1388 - تنها چند روز پس از خاتمه تعطيلات نوروزي شرکت ارتباطات زيرساخت بدون اطلاع رساني قبلي اقدام به فعال سازي يک سيستم ديوار آتش روي کل پهناي باند اينترنتي کشور کرده است

امروزه اختلال در اينترنت براي کاربران به يک امر عادي بدل شده است چرا که در طول سال هاي اخير آنقدر چوب اختلال هاي مختلف به تن کاربران خورده که هيچ کس متوجه وضعيت غيرعادي اينترنت در روزهاي نخست بعد از تعطيلات نوروزي، کندي شديد خطوط اينترنت و عدم دسترسي به بسياري از سايت هاي معمولي نشده و بسياري آن را ناديده گرفتند. شايد بسياري آن را به حساب خط تلفن گذاشتند يا برخي آن را به شرکت هاي خدمات دهنده اينترنت نسبت داد ه اند. ممکن است کاربران زير 18 سال هم تصور کرده باشند آيين نامه جديدي براي استفاده آنها از اينترنت تعيين شده يا قانون سرعت کمتر از 128 کيلوبيت براي کاربران اينترنت خانگي به مرحله اجرايي رسيده است.

اما وضعيت جديد خوشبختانه يا متاسفانه به موارد بالا ارتباطي ندارد بلکه حاصل نصب يک سيستم فايروال جديد در شرکت ارتباطات زيرساخت است که گفته مي شود طي روزهاي اخير به تنهايي 10 درصد از تقاضاهاي وب ارسالي با پيغام صفحه قابل نمايش نيست، مواجه مي شوند. گفتني است اين 10 درصد البته همه سايت هاي بدون موردي را دربر مي گيرد که از زير ***** کميته تعيين مصاديق و شرکت فناوري اطلاعات هم گذشته اند و با اين حساب بايد گفت شرکت ارتباطات زيرساخت نيز خود را به اين جمع وارد کرده است.

شرکت ارتباطات زيرساخت را کاربران عمدتاً با قطع فيبر نوري و کابل هاي زيردريايي به ياد مي آورند. شرکتي که هرگاه سرعت اينترنت در کشور کند شود همه به سراغ آن مي روند و مشخص مي شود باز لنگر يا دم يک ماهي بزرگ يا به طور کلي يک عامل شناخته يا ناشناخته ديگر به فيبرهاي زيردريايي ايران برخورد کرده و حالا نوبت آنها است که تا مدتي کاربران را با اطلاعيه هاي مداوم از ميزان اين قطعي و تلاش براي اصلاح آن يا ايجاد مسيرهاي پشتيبان باخبر کنند و معمولاً کاربران با همين اطلاعيه ها چند روزي سرگرم مي شوند. اين شرکت که وظيفه مراقبت از زيرساخت هاي اينترنتي را برعهده دارد بر اساس تغييرات صورت گرفته در وزارت ارتباطات به طور مستقيم زيرنظر وزير ارتباطات فعاليت مي کند ولي اگر روند عادي طي مي شد الان همچنان زيرمجموعه يي از شرکت مخابرات ايران به شمار مي آمد که منتظر فروش سهام خود در بورس بود. يک وظيفه عمده شرکت ارتباطات زيرساخت تامين پهناي باند اينترنت است. مسوولان اين شرکت پهناي باند مورد نياز کشور را از شرکت هاي خارجي به طور يکجا خريداري کرده و آنها را با وارد کردن به کشور به شرکت هاي خدمات دهنده اينترنت ارائه مي دهند و با اين احتساب بايد گفت تا پيش از اين وظيفه اين شرکت هيچ گاه کنترل محتواي اينترنت نبود اما اينک به گفته سازمان نظام صنفي رايانه يي سيستم فايروال اين شرکت هم به مجموعه *****ينگ رسمي کشور که از طرف کميته تعيين مصاديق هدايت مي شود، اضافه شده است.

سازمان نظام صنفي رايانه يي در مورد کندي شديد سرعت اينترنت و نسبت دادن به شرکت ارتباطات زيرساخت خبري بود که چندي پيش همه را در بهت فرو برد. چنين موضع گيري اين سازمان که همه اعضاي آن را شرکت هاي خصوصي ارائه دهنده خدمات اينترنتي تشکيل مي دهند، در نوع خود کم نظير است. در اطلاعيه اين سازمان که روي سايت رسمي آن منتشر شده، آمده است که تنها چند روز پس از خاتمه تعطيلات نوروزي شرکت ارتباطات زيرساخت (تامين کننده انحصاري پهناي باند کشور) بدون اطلاع رساني قبلي اقدام به فعال سازي يک سيستم ديوار آتش روي کل پهناي باند اينترنتي کشور کرده است.


اطلاعيه اين سازمان در ادامه نوع *****ينگ انجام شده روي پهناي باند کشور را شرح مي دهد؛ «در حال حاضر هر نوع دسترسي به اينترنت از داخل توسط دو *****ينگ مجزا صورت مي گيرد. اولين ديوار آتش توسط شرکت هاي تامين کننده اينترنت است که از ديرباز وجود داشته است. داده هاي اين سيستم ها توسط کميته تعيين مصاديق تعيين مي شود و بعد از ابلاغ به شرکت ها توسط سازمان تنظيم مقررات اجرا مي شود. اما درخصوص ديوار آتش جديد که روي کليه پهناي باند کشور عمل مي شود هيچ گونه اطلاع رساني انجام نگرفته است.»

به گفته سازمان نظام صنفي رايانه يي آنچه موجب اعتراضات فراوان کاربران اينترنت پس از بازگشت از تعطيلات نوروزي شده وجود اختلالات بسياري در راستاي دسترسي به اقصي نقاط اينترنت است؛ موضوعي که به گفته کارشناسان در حال حاضر بيش از 10 درصد تقاضاهاي تحت وب ارسالي به منظور اتصال به سايت هاي مختلف، با پيغام هميشگي «The page cannot be displayed مواجه مي شوند که اين مشکل هيچ ارتباطي به آدرس سايت (مجاز) نداشته، بلکه در ساعات اوج ترافيک با تکرار بيشتري دريافت مي شود.

اين موضوع به گفته سازمان نظام صنفي باعث اعتراضات فراوان کاربران شده به نحوي که تامين کنندگان اينترنت با حجم بالايي از اعتراضات کاربران خود مواجه شده اند که گفته اند کندي محسوسي را در مرور صفحات وب مشاهده مي کنند هرچند عليرضا علمي نايب رئيس و دبير شرکت هاي خدمات دهنده اينترنتي در اين خصوص اظهار بي اطلاعي مي کند. به هرحال اطلاعيه سازمان نظام صنفي رايانه يي يک سوال بسيار مهم را براي بسياري از کارشناسان ايجاد کرده است و آن چيزي نيست جز اينکه دليل اين اقدام شرکت ارتباطات زيرساخت چيست. بر اساس آنچه در اطلاعيه سازمان نظام صنفي رايانه يي آمده دوگانگي *****ينگي که پيش از اين منطبق بر مصوبات مراجع قانوني در حال اجراست ضمن اتلاف وقت و هزينه کاربران با بهينه سازي الگوي مصرف نيز در تضاد آشکار است اما در همين اطلاعيه سازمان نظام صنفي نشانه هاي ديگري نيز براي کشف دلايل نصب اين *****ينگ جديد وجود دارد؛ نشانه هايي که از اختلاف عظيم اين شرکت با خدمات دهندگان تلفن اينترنتي (که عمدتاً همان شرکت هاي ISP هستند) نيز پرده برمي دارد.

سازمان نظام صنفي خاطرنشان مي کند شرکت ارتباطات زيرساخت طي اقدامي ديگر دسترسي مشترکين خود در سطح کشور را به برخي از آدرس هاي اينترنتي مربوط به کمپاني هاي مخابراتي بين الملل مسدود کرده است. اين اقدام اختلالات وسيعي را در سطح مکالمات بين الملل کشور نيز به وجود آورده است.

با اين اشاره سازمان نظام صنفي تقريباً مي توان حدس زد دلايل شرکت ارتباطات زيرساخت از اين اقدام جديد چيست. دعواي پرسر و صداي سال گذشته اين شرکت با خدمات دهندگان تلفن اينترنتي بر سر تعطيلي اين شرکت ها حالا به يک فضاي جديد وارد شده است. شرکت زيرساخت که پيش از اين هشدارهايي را به اين شرکت ها براي قطع سرويس داده بود حالا تلاش کرده با سيستم فايروال جديد عملاً جلوي مکالمات تلفن اينترنتي را بگيرد؛ موضوعي که به گفته سازمان نظام صنفي باعث قطع 340 دقيقه خدمات تلفن اينترنتي در کشور شده است.

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت پيش از اين به تمامي دارندگان کارت هاي تلفن اينترنتي توصيه کرده بود کارت هاي خود را زودتر مصرف کنند چراکه خدمات تلفن اينترنتي که هم اکنون توسط اين شرکت ها ارائه مي شود، غيرقانوني است. اين شرکت پيش از آن هم با برگزاري مزايده يي انحصار خدمات تلفن اينترنتي را تنها به سه شرکت سپرده بود اما با افزايش موج اعتراضات سازمان تنظيم مقررات که ديگر نهاد زيرمجموعه وزارت ارتباطات است اقدام شرکت ارتباطات زيرساخت را مطابق قانون ندانسته و بر ادامه کار شرکت هاي خدمات دهنده تلفن اينترنتي تاکيد کرد.

---

به هرحال حتي اگر بپذيريم دليل اصلي شرکت ارتباطات زيرساخت محدود کردن شرکت هاي خصوصي خدمات دهنده تلفن اينترنتي باشد اما ظاهراً دامنه تاثير آن به کل پهناي باند کشور ضربه زده است.

خسارات ناشي از اين کندي در خطوط اينترنتي شايد با خسارات ناشي از قطع فيبرهاي نوري توسط لنگر کشتي ها قابل مقايسه نباشد اما در اين ميان يک پرسش جاي طرح دارد؛ همان پرسشي که سازمان نظام صنفي رايانه يي نيز در اطلاعيه خود مطرح کرده همان جا که در اين اطلاعيه مي خوانيم؛ در حالت خوشبينانه، اگر اين اختلالات با هدفي مشخص صورت نپذيرفته باشند، اين سوال مطرح مي شود که تنها تامين کننده انحصاري پهناي باند اينترنتي کشور مجاز به انجام آزمايش هاي فني و سعي و خطا روي سرويس هاي جاري در راستاي چه اهدافي است؟ آيا تامين کنندگان در ابعاد کشوري مي توانند بدون رعايت استانداردهاي فني و تخصصي و مقررات و دستورالعمل هاي موجود اقدام به اعمال تغييرات سليقه يي کنند يا داشتن مصوبات لازم و ضروري است؟ به راستي کدام سازمان متولي نظارت و پاسخگوي مشترکين پهناي باند کشور است؟ آيا سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ابزار مناسب پايش و کنترل محسوس کيفيت و کميت پهناي باند ارائه شده توسط شرکت زيرساخت را در اختيار دارد و چگونه است که هيچ گونه اعمال نظارت و مقررات در اين مورد صورت نمي پذيرد در حالي که متولي اجرا و نظارت *****ينگ نهايتاً سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي کشور است؟
نويسنده: مینو مومنی
منبع: اعتماد​
 

amir-k2

عضو جدید
شرکت‌هاي PAP از مخابرات ايران به دادسراي دولت شکايت کردند

شرکت‌هاي PAP از مخابرات ايران به دادسراي دولت شکايت کردند

به گزارش خبرنگار ايلنا، دبيرخانه شرکت‌هاي PAP اعلام کرد اين شرکت‌ها از مديران شرکت مخابرات ايران به دليل عدم اجراي مصوبه کميسيون تنظيم مقررات که کاهش هزينه واگذاري يک زوج سيم مسي به مشترکان از سه هزار تومان به هزار تومان را شامل مي‌شود، شکايت کردند.

اين مصوبه دهم تيرماه سال 86 و در جلسه 25کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات به تصويب رسيد و به شرکت مخابرات ايران ابلاغ شد، اما بعد از گذشت حدود 20ماه از اين تاريخ، هنوز مبالغ مازاد بر مصوبه توسط شرکت هاي مخابرات استاني از مردم دريافت مي شود و مخابرات به رغم لازم الاجرا يودن اين مصوبه آن را اجرا نکرده است و از هر مشتري حدود دوهزار تومان فراتر از تعرفه قانوني دريافت مي‌کند.

در اين ميان گروه شرکت‌هاي PAP نيز مبالغ زيادي مازاد بر مصوبات کميسيون تنظيم مقررات به شرکت‌هاي مخابرات استاني پرداخت کرده‌اند؛ به همين جهت شکايت‌نامه‌اي تنظيم و به دادسراي ويژه رسيدگي به تخلفات کارکنان دولت ارسال کردند که به شماره نامه 6663/87 در حال بررسي است.

در همين حال سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز طي نامه‌هايي به مديران عامل شرکت‌هاي مخابرات ايران و استان‌ها در مورخ 27 اسفندماه سال 87 و 31 فروردين ماه سال جاري، خواستار اجراي مصوبه فوق شد و اعلام کرد که مصوبات کميسيون براي کليه فعالان بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور از جمله شرکت‌هاي تابعه مخابرات ايران لازم الاجراست.

گفتني است، تاکنون دليلي از سوي مديران شرکت مخابرات ايران و شرکت‌هاي مخابرات استاني براي عدم اجراي اين مصوبه اعلام نشده است و پيگيري خبرنگار ايلنا در اين رابطه و برقراري ارتباط يا مدير عامل مخابرات به سرانجام نرسيد، درحاليكه مدير عامل مخابرات با پرحاشگري از جوابگويي به خبرنگار ما خودداري كرد.
isna
 

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام به همگی
دوستان تالار آخرین اخبار و تحولات IT به همین منظور شده و می تونید هر خبر رو در قالب یک تاپیک مجزا بیان کنید
لذا از ایجاد تاپیک برای جمع آوری اخبار خود داری کنید چرا که فضای وسیع تری به آن اختصاص داده شده
با تشکر از فعالیت های خوبتون
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا