اخبار مدیریتی و خبرهای استخدامی مدیریت

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
[h=1]ابلاغ شرایط جدید استخدام دولتی[/h] کد خبر: DEN-762631 تاریخ چاپ: ۱۳۹۲/۰۸/۰۸ منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۰۵۲
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور بخشنامه جایگزین مصوبه استخدامی «مهر آفرین» دولت دهم را که اخیرا لغو شده برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است.
در بخشنامه اول آبان ماه جاری محمود عسکری آزاد، جانشین سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی درباره بخشنامه جایگزین مصوبه استخدامی مهرآفرین دولت دهم که اخیرا لغو شده، آمده است: با توجه به ایرادات قانونی رییس مجلس به طرح مهرآفرین که لغو شده است و به استناد مواد 41 و 44 قانون مدیریـت خدمات کشوری و نیز مواد 51، 57 و 224 قانون برنامه پنجم توسعه و به منظور تحقق بندهای دوم و سوم سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر «عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی» و «بهبود معیارها و روزآمدی روش‌های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظری‌ها و نگرش‌های سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای» و همچنین هماهنگی و شفاف‌سازی درباره رعایت قوانین و مقررات در فعالیت‌ها و اقدامات مرتبط با موضوعات استخدامی توسط دستگاه‌های اجرایی و رفع ابهامات موجود ابلاغ می‌شود.
در این بخشنامه آمده است: با توجه به مسوولیت این معاونت در تعیین تکلیف آن بخش از سهمیه‌های استخدامی موضوع مصوبه لغو شده فوق‌الاشاره یا سهمیه‌های تخصیص‌یافته از محل برنامه پنجم توسعه که بخشی از فرآیندهای استخدامی آن انجام شده است، دستگاه‌های اجرایی موظفند از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، قبل از انجام هر گونه اقدام در هر یک از مراحل استخدامی نظیر انتشار آگهی استخدامی، برگزاری آزمون از محل آگهی‌های استخدامی انتشار یافته، اعلام نتایج آزمون‌های استخدامی برگزار شده، معرفی افراد پذیرفته شده از محل آزمون‌های استخدامی برگزار شده برای طی مراحل گزینش، مدارک و مستندات زیر را به همراه تکمیل کاربرگ‌های شماره یک و دو پیوست این بخشنامه به این معاونت ارسال کنند تا پس از بررسی، در مورد آنها اتخاذ تصمیم شود.
بر اساس این بخشنامه صدور هر گونه مجوز استخدامی جدید از محل ظرفیت‌های قانون برنامه پنجم توسعه، منوط به ارسال اطلاعات لازم بر اساس کاربرگ‌های شماره یک و دو پیوست و طی فرآیندها و الزامات تعیین شده در ماده (51) قانون مذکور است.
دولت در بخشنامه خود آورده است: آزمون‌های استخدامی که بدون رعایت الزامات و فرآیندهای قانونی مربوط از جمله استخدام بدون نشر آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار انجام شده، اعتباری ندارد.
در این بخشنامه آمده است: با توجه به لغو سهمیه‌های استخدامی (ملی و استانی) در مصوبه طرح مهرآفرین، مسوولیت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در زمینه منابع انسانی و تشخیص ضرورت نیازهای استخدامی واحدهای استانی بر عهده دستگاه‌های اجرایی است و واحدهای استانی باید نیازهای استخدامی خود را برای بررسی به ستاد دستگاه اجرایی ذی‌ربط منعکس کنند.
این بخشنامه اضافه کرده است: نیازهای استخدامی استانداری‌ها، با رعایت مفاد بند دو این بخشنامه، از طریق وزارت کشور به این معاونت برای طی مراحل قانونی منعکس خواهد شد.
دولت اعلام کرده موارد اعلامی و مکاتبات انجام‌شده از سوی این معاونت با دستگاه‌های اجرایی مبنی بر معرفی افراد با ذکر نام برای استخدام موردی یا به‌کارگیری به صورت قراردادی که قبل از ابلاغ این بخشنامه انجام شده در صورت عدم انطباق با فرآیند قانونی مذکور در این بخشنامه، لغو می‌شود.
بر اساس بخشنامه دولت تبدیل وضع مستخدمان پیمانی به رسمی آزمایشی منوط به دریافت مجوز استخدام رسمی از شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و این معاونت و قبولی در آزمون است. به‌کارگیری نیروی انسانی در بدو ورود به خدمات دولتی به‌صورت پیمانی است.
همچنین چنانچه تعداد نیروهای قرارداد کار معین (کار مشخص) و ساعتی دستگاه اجرایی تا قبل از اول فروردین ماه سال گذشته برابر یا بیشتر از سقف مقرر قانونی موضوع تبصره ذیل ماده (32) قانون مـدیریت خدمات کشوری باشد، به‌کارگیری نیروی قراردادی جدید یا جایگزینی نیروهای قبلی صرفا در صورت رسیدن به پایین‌تر از سقف تعیین شده در قانون، در سقف اعتبارات قانونی تا 10 درصد پست‌های سازمانی مصوب، مجاز است.
 

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
رییس دیوان محاسبات:

[h=1]بسیاری از مدیران کشور در معرض فساد هستند[/h] کد خبر: DEN-764324 تاریخ چاپ: ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۰۵۸
تسنیم- رییس دیوان محاسبات کشور با اعلام اینکه به دلیل مشکلات ساختاری و نقص قوانین مدیران زیادی در معرض فساد هستند، از دولت یازدهم خواست، بودجه‌ریزی عملیاتی را که از سال ۸۳ قانون شده، اجرا کند.
امین حسین رحیمی افزود: با ریشه‌یابی مفاسد اداری، می‌توان به این نتیجه رسید که مدیران عدم سلامت نداشته، بلکه بسترها آنها را به این سمت سوق می‌دهند. وی اضافه کرد: بحث بودجه‌ریزی متاسفانه در کشور هنوز به صورت مناسب انجام نمی‌شود، چرا که کشور هم اکنون به صورت گران اداره می‌شود و هزینه‌های اضافی در این مسیر صورت می‌گیرد.
رییس دیوان محاسبات کشور گفت: در سال 82 بودجه کشور حدود 96 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد، اما در سال 92، بودجه کشور به مرز 727 هزار میلیارد تومان رسید که این امر نشان از آن دارد که حدود 5/7 برابر بودجه کشور در 11 سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
رحیمی اضافه کرد: به صورت تقریبی، هر ساله 22 درصد بودجه کشور افزایش پیدا می‌کند، در حالی که باید در این سال‌ها خصوصی‌سازی در کشور انجام می‌شد و حجم قابل‌توجهی از فعالیت‌های دولت به سمت بخش‌های خصوصی گرایش پیدا می‌کرد.
رییس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه به صورت کلی 72 درصد بودجه کشور صرف پرداخت هزینه‌های جاری می‌شود، تصریح کرد: البته در هزینه‌های جاری نیز بیشتر بودجه صرف هزینه پرسنلی کارخانه‌ها می‌شود، در حالی که کمتر از 25 درصد بودجه صرف پروژه‌های عمرانی می‌شود.
رحیمی با تاکید بر اینکه اجرای بودجه‌ریزی عملیاتی از سال 83 و 84 به صورت یک تکلیف قانونی بوده است، گفت: حتی در برنامه چهارم و پنجم توسعه نیز بر لزوم اجرای بودجه‌‌ریزی عملیاتی و تکلیف قانونی آن نکات اساسی مطرح شده، اما متاسفانه هنوز چنین امری از سوی دولت اجرایی نشده است.
وی در ادامه به بحث فساد اداری اشاره کرد و آن را به عنوان لایه پنهان در تمام بخش‌ها دانست و گفت: فساد اداری در بانک‌ها می‌تواند به صورت پدیده پولشویی نمود پیدا کند که در همین مسیر سیستم بانکی باید زیرساخت‌های لازم را برای جلوگیری از پدیده پولشویی در دستور کار خود قرار دهد.
رحیمی پولشویی را مصداق یک فساد بزرگ در سیستم اقتصادی کشور دانست و گفت: سیستم بانکی باید از یک نقطه شروع کند و ضمن کنترل‌های داخلی با فساد اداری در بخش‌های زیرمجموعه خود ممانعت کند.
وی اضافه کرد: به عنوان نمونه در فساد مالی 3 هزار میلیارد تومانی با شناسایی یک تخلف گشایش ال‌سی در سیستم بانکی، توانستیم یک تخلف را شناسایی کنیم که این امر نشان از آن دارد که سیستم بانکی باید تمام تخلفات کوچک و بزرگ خود را زیر نظر گرفته و مانع بروز آنها شود.
 

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
دوره‌های MBA و DBA ارزش استخدامی ندارند

دوره‌های MBA و DBA ارزش استخدامی ندارند

مدیرکل دفترگسترش آموزش عالی گفت: مراکز آموزش‌های آزاد که دوره های MBA و DBA برگزارمی‌کنند، مدارکشان به عنوان مدرک دانشگاهی محسوب نمی‌شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سید حسین حسینی گفت: دفترگسترش آموزش عالی عمدتا یک دوره‌های رسمی در دانشگاه‌های مختلف کشور اعم از دولتی، پیام‌نور، جامع علمی کاربردی و دانشگاه آزاد برگزار می‌کند و تمام این رشته‌ها و مراکز مجوز لازم را از دفتر گسترش وزارت علوم کسب می‌کنند، اما امروزه برخی از مراکزهستند که ما آنها را تحت عنوان آموزش آزاد می‌شناسیم و دوره‌هایی را برگزارمی‌کنند که ازجمله رشته‌های آن می‌توان از MBA "و "DBA" نام برد، که مدارک آنها دانشگاهی تلقی نمی‌شود.

وی افزود: این مدارک اعطا شده ازسوی مراکز آموزش آزاد صرفا برای ارتقا دانش کسانی است که دراین حوزه آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

حسینی در خصوص صدور بخشنامه‌ای ازسوی دفتر توسعه مدیریت انسانی ریاست جمهوری مبنی براینکه این مدارک ارزش استخدامی نیز ندارند، گفت: وقتی مدرکی صادر می‌شود، باید مسئولان مراکزبرگزار کننده و داوطلبان شرکت در این رشته‌ها نسبت به استناد و گواهی دریافت شده از دفتر گسترش آموزش عالی اطلاعات کافی را کسب کنند وگرنه این مراکز بدون داشتن مجوز نمی‌توانند مدرک دانشگاهی صادر کنند.


منبع: http://banki.ir/akhbar/1-news/18309-دوره‌های-MBA-و-DBA-ارزش-استخدامی-ندارند
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
آگهی استخدام بانک مرکزی

آگهی استخدام بانک مرکزی

بانک مرکزی برای تامین منابع انسانی مورد نیاز، در رشته های مختلف نیرو استخدام می کند.به گزارش ایسنا بانک مرکزی اعلام کرد که متقاضیان برای اطلاع از متن کامل آگهی و شرایط آن ( مقطع، رشته، جنسیت، شهر محل خدمت ، نحوه ثبت نام و سایر شرایط لازم) از تاریخ 27 فروردین ش1394 تا 13 اردیبهشت ماه به نشانی اینترنتی:http://azmoon.cbi.ir مراجعه کنند.
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
تدوین سرفصل های رشته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد

تدوین سرفصل های رشته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد

رئیس کارگروه رشته مدیریت شورای تحول گفت: مشغول بررسی و تدوین سرفصل‌های دوره فوق لیسانس هستیم و هر کدام از رشته‌های مدیریت دولتی و بازرگانی و صنعتی در این مقطع هفت تا هشت گرایش خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر لطف‌الله فروزنده دهکردی با اشاره به آخرین وضعیت بازنگری رشته مدیریت گفت: سرفصل‌های دوره کارشناسی مدیریت بررسی شده و تغییراتی در سرفصل‌ها داده‌ایم. در حال حاضر برنامه آموزشی و سرفصل‌های طراحی شده برای این رشته در دوره کارشناسی به شورای تحول ارائه شده است.
وی ادامه داد: ما در دوره کارشناسی مدیریت فقط سه گرایش اصلی مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی را خواهیم داشت و بقیه گرایش‌ها که ذیل این رشته یا گرایش‌های اصلی تعریف می‌شود از دوره کارشناسی ارشد به شکل مجزا در خواهد آمد.


رئیس کارگروه رشته مدیریت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد: دانشجویان در سه گرایش اصلی مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی در دوره کارشناسی ۱۰۰ واحد مشترک و ۴۰ واحد اختصاصی را خواهند گذراند. این برنامه‌ها ابلاغ شده و از مهرماه نیز اجرایی خواهد شد. در مجموع می‌توان گفت که رشته مدیریت تحولی را که پشت سر خواهد گذاشت بیشتر یک تحول محتوایی است تا یک تحول ساختاری و شکلی.

وی یادآورشد: الان مشغول بررسی و تدوین سرفصل‌های دوره فوق لیسانس هستیم و هر کدام از رشته‌های مدیریت دولتی و بازرگانی و صنعتی در این مقطع هفت تا هشت گرایش خواهند داشت. مجموعاً ما باید برای همه مقاطع چیزی نزدیک به ۴۰ برنامه تدوین کنیم که از این تعداد حدود ۱۰ برنامه آماده شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بعضی از برنامه های موجود در دست بررسی است، بعضی در حد گروه تصویب شده، بعضی به شورا ارسال شده و بعضی هم در شورا تصویب شده‌اند و ما مشغول اجماع‌سازی برای اجرایی شدن آنها هستیم.

فروزنده در رابطه با تدوین منابع لازم برای تدریس سرفصل‌ها گفت: در این رابطه در بعضی از سرفصل‌ها کتاب مناسب وجود دارد اما باید شناسایی و به عنوان کتاب محوری در نظر گرفته و معرفی شود. بعضی از سرفصل‌ها هم تغییر نکرده اما لازم است کتابی به روز در آن زمینه تهیه و تدریس شود. در برخی از موارد هم نیاز به تولید منبع جدید بوده است؛ مخصوصاً در سرفصل‌هایی که تغییراتی با رویکرد بومی و اسلامی وجود دارد. در این موارد هم مؤلفینی را مشخص و به شورا معرفی کرده‌ایم تا به تألیف منابع مورد نیاز بپردازند و در حال حاضر ساز و کار عقد قرارداد با این افراد جریان دارد.
وی در خصوص اینکه چند درصد رشته مدیریت با توجه به فعالیت‌های کارگروه مدیریت شورای تحول متحول شده گفت: نمی‌توانم بگویم چند درصد رشته مدیریت را متحول کرده‌ایم. در واقع آن چه ما تا اینجا انجام داده‌ایم بازنگری در سرفصل‌ها و منابع بوده است و تحول اساساً یک بحث دیگر است. تحول در واقع یک موضوع بنیادین است و تحول بنیادین رشته مدیریت یعنی این که ما تئوری‌ها و نظریه‌های مدیریت را بر اساس مبانی هستی‌شناسی، انسان‌شناسی و معرفت‌شناسی اسلامی شکل بدهیم. این موضوع چیزی است که ما از طریقی دیگر پیگیر آن هستیم.

فروزنده ادامه داد: ما برای این کار با مشارکت دانشگاه قم و با حضور ۱۲ مؤسسه که در زمینه مدیریت اسلامی فعالیت‌های پژوهشی داشته‌اند یک پژوهشکده مدیریت در قم ایجاد کرده‌ایم و در واقع در کنار کارگروه تدوین سرفصل‌ها یک کارگروه هم در اینجا داریم که وظیفه اصلی آنها طراحی نقشه راه اسلامی کردن حوزه مباحث علم مدیریت یا به عبارت دیگر تبیین مدیریت اسلامی است. از این جهت، در واقع کارگروه مدیریت دو کمیته کاری دارد که یکی کمیته کاربردی است و بازنگری در سرفصل‌ها به عهده آن است و یکی هم کمیته بررسی و مطالعه بنیادی است که باید به صورت ریشه‌ای مباحث مدیریت را بر اساس مبانی اسلامی طراحی کند.



منبع :
خبرگزاری مهر
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
تدوین ۱۲ واحد درسی رشته مدیریت اسلامی در سطح سه حوزه

تدوین ۱۲ واحد درسی رشته مدیریت اسلامی در سطح سه حوزه

مدیرکل امور پژوهشی حوزه‌های علمیه کشور از تدوین ۱۲ واحد درسی رشته تخصصی مدیریت اسلامی در سطح ۳ پیرامون امور پژوهشی خبر داد.حجت‌الاسلام والمسلمین جواد رفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در جلسه اخیر شورای مدیران معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، تدوین ۱۲ واحد درسی رشته تخصصی مدیریت اسلامی سطح ۳ حوزه با گرایش مدیریت علمی - پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: این کار به ارزش ۲۰۰ ساعت درسی مربوط به مدیریت و راهبری پژوهش در رشته مدیریت اسلامی است که برای تدوین عناوین و سرفصل‌های درسی آن کمیته‌ای تشکیل شده است.
معاون پژوهش حوزه‎های علمیه استان قم با اشاره به زمان‌بندی دو هفته‌ای که برای تدوین سرفصل‌های این واحدهای درسی در نظر گرفته شده، اظهار کرد: دو هفته برای تدوین سرفصل‌های ۱۲ واحد درسی زمان محدودی است اما در عین حال تلاش می کنیم این مجموعه تدوین کنیم.
حجت‌الاسلام رفیعی هدف از تدوین این واحدهای درسی را کمک به رونق بخشی امر پژوهش ذکر کرد و افزود: تلاش می‌شود مدیران حوزوی را از مجموعه افرادی که جذب این رشته‌ها می‌شوند به تدریج انتخاب کنیم.
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال 1394

زمان توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور در سال 1394

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز توزیع کارت شرکت در آزمون استخدامی از سه‌شنبه،29 اردیبهشت‌ماه خبر داد.
حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،
گفت:آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 94،صبح روز جمعه اول خردادماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

وی درمورد زمان توزیع کارت آزمون مذکور اظهار کرد:کارت شرکت در آزمون مذکور و برگ راهنمای مربوط، از روز سه‌شنبه،29 اردیبهشت‌ماه برای مشاهده و پرینت روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار داده می‌شود و داوطلبان متقاضی شرکت در این آزمون ضرورت دارد در مهلت تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه نموده و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای و یا اطلاعات ثبت‌نامی نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد:اطلاعیه سازمان سنجش در رابطه با تاریخ و نحوه دریافت کارت در روز یکشنبه،27 اردیبهشت‌ماه روی سایت سازمان سنجش قرار داده میشود و در نشریه پیک سنجش تاریخ 28 اردیبهشت‌ماه نیز درج می‌گردد.توکلی درمورد برگزاری آزمون توضیح داد: آدرس حوزه امتحانی هر داوطلب در کارت شرکت در آزمون وی درج شده و فرآیند برگزاری آزمون برای کلیه خوشه‌های شغلی از ساعت 8:30 دقیقه جمعه،اول خردادماه آغاز می‌شود.
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
آگهی استخدام دیوان محاسبات کشور

آگهی استخدام دیوان محاسبات کشور

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون استخدامی دیوان محاسبات کشور در سال 1394 می‌رساند، که ثبت‌نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.orgاز روز یکشنبه مورخ 94/03/03 آغاز و در روز یکشنبه مورخ 94/03/10 پایان می‌پذیرد. لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام نمایند.

شرایط عمومی استخدام:
1- داشتن تابعیت ایران.
2- تدین به دین اسلام.
3- التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
4- عدم محکومیت به فساد اخلاقی، نداشتن سابقه محکومیت و سوءپیشینه کیفری که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی شده باشد. (با تأیید مراجع ذیصلاح)
5- عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر و روانگردانها.
6- دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم (غیر پزشکی) برای آقایان.
توضیح ۱: کارت یا برگ معافیت موقت مورد پذیرش نمی باشد و تاریخ ترخیص از خدمت وظیفه و یا صدور کارت معافیت دائم قانونی، باید قبل از 94/05/02 باشد.
توضیح ۲: ادامه مراحل استخدامی دارندگان کارت معافیت دائم پزشکی، در صورت توفیق در مراحل مربوط پس از تأیید پزشک بلامانع خواهد بود.
7- داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می‌شوند. (طبق تأیید مراجع پزشکی)
8- داوطلبان استخدام نباید مستخدم رسمی، ثابت، پیمانی و یا بازخرید سایر دستگاههای اجرایی باشند.
9- نداشتن تعهد انجام کار در سایر سازمان ها، مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و یا نهادهای انقلابی.

شرایط اختصاصی استخدام:

1- داشتن حداکثر سن 35 سال تمام تا تاریخ 94/05/02 در مقطع کارشناسی (متولدین 59/05/01 به بعد).
2- داشتن حداکثر سن 38 سال تمام تا تاریخ 94/05/02 در مقطع کارشناسی ارشد (متولدین 56/05/01 به بعد).
3- داشتن حداکثر سن 40 سال تمام تا تاریخ 94/05/02 در مقطع دکتری (متولدین 54/05/01 به بعد).

مراحل ثبت نام:

1- مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.
2- تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی در سایت مذکور
3- ارسال عکس: داوطلب می بایست یک قطعه عکس با مشخصات ذیل اسکن و در قسمت مربوط بارگذاری نماید.
عکس 4×3 که در سال جاری گرفته شده باشد.(عکس تمام رخ)
عکس اسکن شده باید با فرمت JPG باشد.
اندازه عکس اسکن شده باید حداکثر 400×300 پیکسل و حداقل 300×200 پیکسل باشد.
تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هر گونه لکه باشد.
حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از 70 کیلو بایت بیشتر باشد.
حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد.
حتی الامکان عکس ها سیاه و سفید و یا در صورت رنگی بودن دارای زمینه سفید باشد.

پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی:

داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال می‌باشد، با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ 160.000 (یکصد و شصت هزار) ریال نسبت به دریافت سریال ثبت نامی اقدام وسپس بامراجعه به بخش مربوط نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.
زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آزمون :
کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ 94/04/30 برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. آزمون در روز جمعه تاریخ 94/05/02 منحصراَ در شهر تهران برگزار خواهد شد.
ساعت شروع برگزاری آزمون و محل برگزاری آزمون در هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.


تذکرات :

1- سهمیه استخدامی به داوطلبان بومی (با توجه به استانهای محل جغرافیایی خدمت مندرج در جدول رشته‌های شغلی) تعلق دارد.
- به مدارک تحصیلی پایین تر، معادل و رشته های غیر مرتبط ترتیب اثر داده نخواهد شد.
- داوطلبان نباید استخدام رسمی و پیمانی سایر دستگاه های دولتی باشند.
- ایثارگران محترم (براساس قانون جامع ایثارگران) در صورت کسب حد نصاب نمره قبولی در آزمون از اولویت برخوردار خواهند بود.
- سربازان امریه‌ای که خدمت سربازی را در دیوان محاسبات کشور به پایان رسانیده باشند و کارکنان شاغل پیمانی موقت دیوان در صورتیکه حائز شرایط مندرج در اطلاعیه باشند می توانند در آزمون مربوط به رشته شغلی مورد تصدی شرکت نمایند.
- با توجه به اینکه پذیرش داوطلبان براساس استان محل سکونت صورت می‌گیرد لذا متقاضیان غیر بومی حق انتخاب استانی غیر از استان محل سکونت خود را ندارند.
- مواد آزمون در هر رشته شغلی بشرح ذیل اعلام میگردد:
آزمون عمومی ـ مشترک برای کلیه رشته­های شغلی:
1-معارف اسلامی 2-ریاضی وآمارمقدماتی 3-زبان انگلیسی عمومی 4-مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی 5-زبان وادبیات فارسی 6-فناوری اطلاعات (مهارتهای هفتگانه I.C.D.L)


آزمون تخصصی:

الف-آزمون تخصصی رشته شغلی حسابرس:
1-حسابداری دولتی 2-اصول حسابرسی 3-اصول حسابداری 4-قوانین مالی و محاسباتی (از جمله قانون دیوان محاسبات، محاسبات عمومی، قانون تجارت) 5-ریاضی وآمارکاربردی 6-زبان تخصصی
ب-آزمون تخصصی رشته شغلی کارشناس بودجه و تشکیلات :
1-حقوق اداری 2-مدیریت منابع انسانی 3-مبانی سازمان و مدیریت 4- قانون دیوان محاسبات کشور 5- قانون محاسبات عمومی 6-زبان تخصصی
- چنانچه در هر یک از مراحل استخدامی برای دیوان محاسبات کشور محرز گردد که متقاضی اقدام به ارائه اطلاعات خلاف واقع نموده استخدام وی کان لم یکن تلقی گردیده و متقاضی حق هیچگونه اعتراض نخواهد داشت.


برای اطلاعات بیشتر به سایت سنجش مراجعه کنید.
 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
دومین دوره جایزه کتاب سال مدیریت پروفسور ناصر میرسپاسی

دومین دوره جایزه کتاب سال مدیریت پروفسور ناصر میرسپاسی

همزمان با برگزاری دومین دوره جایزه ملی مدیریت ایران، دومین دوره جایزه کتاب سال مدیریت در سالن همایش های بین المللی سازمان صداوسیما با حضور جناب آقای پروفسور ناصرمیرسپاسی برگزار می گردد.
از همه مولفان و مترجمان کتاب های مدیریت دعوت به عمل می آید ضمن مطالعه تصویر زیر، 2 نسخه از کتابهای خود را جهت ارزیابی برای انتشارات امیران ارسال نمایند.

تهران - خیابان ولیعصر-روبروی درب اصلی پارک ملت-نبش آرامش-ساختمان صورتی- ط دوم -واحد 17


22059814 داخلی 104
www.Amiranbooks.com


 

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
سکوت و انفعال صاحبنظران مدیریت کشور

سکوت و انفعال صاحبنظران مدیریت کشور

بیش از 60 سال از عمر دانش «مدیریت» ایران می‌گذرد. تمامی مقاطع این رشته در دانشگاه‌های مختلف و نهادهای آموزش عالی کشور تدریس می‌شود و چندین هزار فارغ التحصیل آن، از چندین دهه پیش روانه بازار کار شده‌اند و ده‌ها نفر به درجه علمی پروفسوری «مدیریت» هم رسیده‌اند. با همه این‌ها، برای مردم این کشور، «ضعف مدیریت» همانند «تورم» واژه و دردی آشناست. بدون تردید سیاست‌های دولت‌ها در تحول و رشد و شکوفایی اقتصاد یک کشور بسیار تاثیرگذار است و اقتصاد دولتی و غیررقابتی ایران از علل ناکارآمدی‌ها و مشکلات کنونی است، اما نمی‌توان انکار کرد که اکنون برخی از مشکلات انباشته شده و بارهای مضاعف بر دوش دولت نتیجه ناکارآمدی سازمان‌های بزرگ و کوچکی است که از ضعف «مدیریت» رنج می‌برند.

یک سوی رقابتی شدن و رقابت‌پذیری اقتصاد کشورها، سیاست‌های دولت‌ها و اصلاح ساختارهای اقتصادی است و سوی دیگر آن، مدیریت علمی، خلاق و هوشمندانه مدیران و رهبران صنایع و سازمان‌ها است. نمی‌توان و نباید صرفاً انتظار کشید که سیستم اقتصاد کشور (آن هم از سوی دولت!) رقابتی شود و سپس زمینه برای توجه به مدیریت علمی، بهبود بهره‌وری، افزایش تولید، رونق بازرگانی و رشد اقتصادی فراهم شود. سازمان‌ها آنقدر قدرت و تاثیر دارند که می‌توانند سرنوشت حکومت‌ها را هم تعیین کنند.

امروز ژاپن در ذهن جهانیان یعنی تویوتا، سونی، پاناسونیک، توشیبا، سیکو، کانن، مزدا، هیتاچی. و قطر یعنی .....؟! ازبکستان یعنی ...؟! و این برندها حاصل قوانین و ساختارهای صرف نیست، حاصل نبوغ و تلاش مدیران و اندیشمندان مدیریت و بازرگانی آن‌هاست.

شواهد نشان می‌دهد که سهم صاحبنظران مدیریت و مدیران علمی در تصدی پست‌های مدیریتی ارشد سازمان‌های کشور (از وزارتخانه‌ها گرفته تا نهادهای سیاست‌گذاری و اجرایی سطح میانی و عملیاتی‌تر)، بسیار اندک بوده است. اگر چه دانش و تخصص مدیریتی چندان در انتصاب‌های مسوولان دارای اولویت نبوده و نیست، اما شاید کارنامه خود صاحبنظران و دست‌اندرکاران «مدیریت» در تاثیرگذاری کمشان بر تحولات اقتصادی، بازرگانی و اداره کشور بی‌تاثیر نبوده است. برای مثال، صاحبنظران و تحلیلگران اقتصاد، اگر نگوییم حضور فعال و اثربخش، حداقل حضوری تاثیرگذار بر تحولات اقتصادی کشور دارند. ده‌ها مصاحبه و تحلیل هر روزه آن‌ها در مطبوعات و رسانه‌های کشور شاهدی بر این گفته است.

در مقابل، با وجود اینکه زمینه‌ها و عرصه‌های بسیار متعددی برای ارائه طرح‌های کلان مدیریتی و کسب و کار در کشور وجود دارد اما سال‌ها انفعال صاحبنظران «مدیریت» باعث شده تا دانش و تخصص «مدیریت» و مدیران چندان جدی گرفته نشود و امروز انتظاری از آنان برای طرح دیدگاه یا راهبردی برای کمک به برون‌رفت از گوشه‌ای از چالش‌ها و بحران‌های اقتصادی، بازرگانی و تولیدی کشور وجود نداشته باشد. آنچه مسلم است این است که راهکار برون‌رفت از چالش‌های فعلی کشور، تک‌بعدی و صرفاً اقتصادی یا سیاست خارجی نیست بلکه قسمت اعظمی از آن راهکار دانشی و تخصصی «مدیریت» در ابعاد بازرگانی، دولتی، کارآفرینی و صنعتی است.

سیاست‌ها، تجارب و راهبردهای مدیریت می‌توانسته و می‌تواند در حل و کاهش چالش‌های متعدد اقتصادی بسیار مؤثر واقع شود. برخی از این راهبردها عبارت‌اند: برندسازی ملی و بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی برای جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی و بهبود وجهه کشور و معرفی فرصت‌های اقتصادی ایران، مدیریت انتظارات تورمی که یکی از علل افزایش تورم بخصوص در سال‌های اخیر بوده است، سازماندهی مجدد و اصلاح ساختارهای بوروکراتیک و شبه بوروکراتیک سازمان‌ها و نهادهای دولتی و عمومی؛ توسعه سرمایه اجتماعی بین دولت و ملت برای ایفای نقش در موقعیت‌هایی نظیر انصراف گروهی از اقشار جامعه از دریافت یارانه، بکارگیری ساختار و راهبردهای کنترل و نظارت مدیریتی برای کنترل افزایش بی‌قاعده قیمت‌ها و تورم بیشتر؛ مدیریت توریسم و بازاریابی گردشگری برای جذب توریست و درآمدزایی از ظرفیت‌های گردشگری کشور؛ بازاریابی بین‌المللی هدفمند و حمایت شده برای توسعه صادرات و برندسازی محصولات ایرانی دارای مزیت رقابتی، طراحی چشم‌انداز و برنامه‌ریزی استراتژیک آینده صنایع کشور جهت آمادگی برای ورود به بازار و اقتصاد جهانی، و....

تاکنون نقش دانش و تخصص «مدیریت» در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کشور، به دلایل مختلف، کمرنگ بوده است. از آنجا که علوم و حوزه تاثیرگذاری مدیریت و اقتصاد به هم وابسته و در هم تنیده است قطعاً دانش، نیروی انسانی، تجارب و اندیشه‌های مدیریتی صاحبنظران، اندیشمندان و کارشناسان مدیریت کشور می‌تواند راهگشای توسعه، و مکمل و پیشبرنده برنامه‌های تحول اقتصادی کشور باشد.نویسنده به عنوان کسی که تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری «مدیریت» را سپری کرده است و اندک دانش و شناختی از «مدیریت» و تاثیر و تحولات بالقوه و بالفعل آن بر اقتصاد کشورهای مختلف دارد، اطمینان دارد که اگر مسوولان و اندیشمندان اقتصاد کشور، شناخت کافی از ابعاد و زمینه‌های تاثیرگذاری و عمل دانش «مدیریت» داشتند، هم کمی از حجم انتقادات از دولت‌ها را متوجه کم کاری و انفعال صاحب نظران و دست‌اندرکاران «مدیریت» کشور می‌کردند و هم مشارکت بیشتر و رسمی‌تری از آنان در مدیریت اقتصادی کشور مطالبه می‌کردند.



حسین جلیلیان - اقتصادنیوز
 

Similar threads

بالا