[اخبار سینما] - جشنواره فیلم فجر

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ۱۲[/h][h=1]«آذر شهدخت پرویز و دیگران» بهترین فیلم شد[/h]احمدرضا درویش سمیرغ بلورین بهترین کارگردانی و فیلم را برد و بهروز افخمی سمیرغ بلورین بهترین فیلمنامه و فیلم را از آن خود کرد.






به گزارش مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره فیلم فجر، احمدرضا درویش برای فیلم «رستاخیز» سمیرغ بلورین بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.
بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، ابراهیم حاتمی‌کیا برای فیلم «چ»، محمدمهدی عسگرپور برای فیلم «میهمان داریم» و حمید نعمت‌اله برای فیلم «آرایش غلیظ» دیگر نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بودند.
بهروز افخمی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد. سامان سالور برای فیلم «تمشک»، پیمان قاسم‌خانی برای فیلم «طبقه حساس»، مصطفی کیایی برای فیلم «خط ویژه» و حسین مهکام برای فیلم «برف» نامزد دریافت سمیرغ بلورین بهترین فیلمنامه بودند.
بهروز افخمی بعد از دریافت سیمرغ بهترین فیلمنامه، گفت:«من آمده بودم برای برندگان دست بزنم و گفته بودند که به ما هیچ جایزه ای تعلق نمی گیرد.»
او پیشنهاد کرد که از سال های آینده فیلنامه اقتباسی و اورجینال جدا شود.
جایزه ویژه هیات داوران به نرگس آبیار برای فیلم «شیار ۱۴۳» اهدا شد. او بعد از دریافت جایزه اش، گفت:«این فیلم در مورد مادری به نام الفت است و ما با یک مادر لحظه به لحظه پیش می رویم و رنجش را درک می کنیم، از این رو فیلم را به مقام مادر که همراه من بود تقدیم می کنم.»
او با تشکر از «ابرایهم حاتمی کیا» یادآور شد:«امیدوارم روزی برسد که حاج کاظم ها در سرزمین خود بیگانه نباشند.»
همچنین دومین جایزه ویژه هیات داوران به حمید نعمت الله برای فیلم آرایش تعلق گرفت.
در بخش بهترین فیلم دو سیمرغ داده شد؛ آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (به تهیه‌کنندگی بهروز افخمی و سیدجمال ساداتیان)سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ۹[/h][h=1]بابک حمیدیان و شبنم مقدمی سمیرغ نقش های مکمل را گرفتند[/h]سمیرغ بلورین سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای بهترین بازیگر مکمل نقش مرد به بابک حمیدیان برای بازی در فیلم «چ» و «رستاخیز» تعلق گرفت و شبنم مقدمی برای فیلم «امروز» بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.






به گزارش مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره فیلم فجر، بابک حمیدیان بعد از دریافت جایزه اش گفت:«شهید اصغر وصالی و اصغر وصالی ها همواره به من یادآوری می کنند که ما بی چرا زندگانیم و آن ها به چرا مرگ خود آگاهند.»
او ادامه داد:«تجربه همکاری با حاتمی کیا، بنی اعتماد و پوراحمد تجربه کم نظیری است.»
او خطاب به محمد نهاوندیان گفت:« پیام ما را به رییس جمهور برساند، چشم امید ما اول به خدا بعد از شماست. ما می خواهیم بی واسطه در یک متری خواسته هایمان را به شما بگوییم؛ این فرصت را برای ما فراهم کنید.»
فرهاد اصلانی برای فیلم «قصه‌ها» ، اکبر عبدی برای فیلم «خواب‌زده‌ها»، میلاد کی‌مرام برای فیلم «خط ویژه» و صبا گرگین‌پور برای فیلم «مردن به وقت شهریور» دیگر نامزدهای دریافت سمیرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بودند.
دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل مرد به میلاد کی مرام اهدا شد. این بازیگر بعد از دریافت جایزه اش گفت:«من نماینده همه بچه های «خط ویژه» هستم.»
او همچنین از مسعود کیمیایی و گلاب آدینه تشکر کرد و جایزه اش را به بیمارستان محک (حمایت از کودکان سرطانی) تقدیم کرد.
همچنین در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن، شبنم مقدمی برای فیلم «امروز» سمیرغ بلورین را از آن خود کرد. سهیلا گلستانی برای فیلم «میهمان داریم» و نعیمه نظام‌دوست برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» نامزدهای دیگر دریافت سمیرغ بلورین بودند.
دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل زن به هنگامه حمیدزاده وملیکا شریفی‌نیا برای فیلم «اشباح» داده شد.
پرویز شهبازی و هانیه توسلی جایزه این بخش را اهدا کردند.
مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر هم اکنون در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزاری است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ۱۱[/h][h=1]رضا عطاران و مریلا زارعی سمیرغ بازیگری بردند[/h]رضا عطاران برای بازی در فیلم «طبقه حساس» سمیرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کرد و مریلا زارعی به خاطر بازی در فیلم «شیار ۱۴۳» بهترین بازیگر نقش او زن شد.






به گزارش مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره فیلم فجر، رضا عطاران سمیرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد. آرش آصفی برای فیلم «رستاخیز»، حامد بهداد برای فیلم «آرایش غلیظ»، پرویز پرستویی برای فیلم «امروز»، مهدی فخیم‌زاده برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و نوید محمدزاده برای فیلم «عصبانی نیستم!» نامزدهای دیگر دریافت سمیرغ بلورین بهترین بازیگر مرد بودند.
مریلا زارعی بعد از دریافت جایزه اش گفت:«از هیات داوران تشکر می کنم که مرا شایسته دریافت این جایزه تشخیص دادند. خدا را شکر که در نقشی حساس و مسوولیت برانگیز بازی کردم و خدا را شاکرم که باعث شد که با این نقش در دل شما بنشینم.»
او همچنین از ابراهیم حاتمی کیا برای بازی دادن او در فیلم «چ» و به خاطر این که باعث شد توجه بقیه به فیلم «شار ۱۴۳»جلب شود، تشکر کرد.
این بازیگر از تماشاگران خواست به جای تشویق او برای بدرقه مادران شهیدی که سال ها صبر کردند و بدون چمشداشتی منتظر ماندند، بیاستند و آن ها را تشویق کنند.
حسیبا ابراهیمی برای فیلم «چند متر مکعب عشق»، ساره بیات برای فیلم «فصل فراموشی فریبا»، رویا تیموریان برای فیلم «شیفتگی»، سمیرا حسن‌پور برای فیلم «تمشک»، و باران کوثری برای فیلم «عصبانی نیستم!» نامزد دریافت سمیرغ بلورین نقش اول زن بودند.
مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر هم اکنون در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزاری است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ۱۰[/h][h=1]رستاخیز سمیرغ های موسیقی و فیلمبرداری را گرفت[/h]سمیرغ بلورین بهترین موسیقی متن به «استفان واربک» و بهترین فیلمبرداری به حسین جعفریان برای فیلم «رستاخیز» رسید و مهدی حسینی‌وند برای فیلم «چ» سمیرغ بلورین بهترین تدوین را از آن خود کرد.


به گزارش مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره فیلم فجر، «استفان واربک» برای فیلم «رستاخیز» سمیرغ بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد و «کارن همایونفر» برای فیلم «همه چیز برای فروش» دیپلم افتخار گرفت.
کارن همایون فر بعد از دریافت جایزه اش، گفت:« امیدوارم کسی که بعد از من جایزه می گیرد ایرانی باشد، زیرا ما به هر چیزی در سینما ی ایران احتیاج داشته باشیم به موسیقی خارجی احتیاج نداریم.»
سهراب پورناظری برای فیلم «آرایش غلیظ»، مسعود سخاوت دوست برای فیلم «شیار ۱۴۳»، علیرضا کهن‌دیری برای فیلم «میهمان داریم»، و پیمان یزدانیان برای فیلم «طبقه حساس» نامزدهای دیگر دریافت سمیرغ بلورین بهترین موسیقی متن بودند.
کیانوش عیاری و هنگامه قاضیانی جوایز این بخش را اهدا کردند.
در بخش بهترین تدوین، مهدی حسینی‌وند برای فیلم «چ» سمیرغ گرفت، نیما جعفری جوزانی برای فیلم «خط ویژه»، حسن حسندوست برای فیلم «برف»،مصطفی خرقه‌پوش برای فیلم «متروپل»، هایده صفی‌یاری برای فیلم «عصبانی نیستم!» و خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا برای فیلم «آرایش غلیظ» نامزد بودند.
فرامرز قریبیان و مهدی فخیم زاده جایزه این بخش را اهدا کردند.
حسین جعفریان برای فیلم «رستاخیز»سمیرغ بهترین فیلمبرداری را برد. محمد آلادپوش برای فیلم «میهمان داریم»، هومن بهمنش برای فیلم «امروز»، مرتضی غفوری برای فیلم «چند متر مکعب عشق» و علی‌محمد قاسمی برای فیلم «همه چیز برای فروش» دیگر نامزدهای بخش بهترین فیلمبرداری بودند.
جعفریان بعد از دریافت جایزه اش، گفت:«امسال جشنواره آبرومندی برگزار شد. از آقای رضاداد تشکر می کنم که او و همکارانش اجازه دادند فیلم «خانه پدری» دیده شود. امیدوارم که مردم هم این فیلم را ببینند.»
 
بالا