[ اخبار سینما ] - اخبار کوتاه سینمای ایران و جهان

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
هنر و تجربه 3 / خسرو معصومی در گفت و گو با هنرآنلاین؛[h=1]اگر سالن مناسب در اختیار گروه ˝هنر و تجربه˝ قرار نگیرد، طرح از همین امروز شکست خورده [/h]
خسرو معصومی کارگردان سینما معتقد است؛ اگر همانند گذشته سه سالن سینما برای اکران فیلم‌ها خاص در نظر بگیرند این طرح از همین امروز محکوم به شکست است.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ فروردين ساعت 08:25

خسرو معصومی در گفت وگو با خبرنگار سینماییهنرآنلاین در خصوص طرح اکران فیلم‌های سینمایی مخاطب خاص در قالب گروه سینمایی هنر و تجربه گفت: من این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم اما امیدوارم که شرایط ویژه‌ای برای اکران این فیلم‌ها در نظر گرفته شود. اجرا شدن و به نتیجه رسیدن در طرح هنر و تجربه نیازمند این است که سینماهای مناسبی در اختیار این فیلم‌ها قرار بگیرد، اگر بخواهند همانند گذشته سه سالن سینما برای اکران این فیلم‌ها در نظر بگیرند این طرح از همین امروز محکوم به شکست است. این طرح برای اجرایی شدن نیازمند حمایت جدی سازمان سینمایی است. من معتقدم اگر این طرح تبلیغات مناسبی داشته باشد و با حمایت جدی سازمان سینمایی مواجه شود می‌تواند مفید واقع شود و در این زمینه پیشرفت‌های خوبی حاصل شود.
معصومی ادامه داد: عباس کیارستمی می‌گوید "من طعم گیلاس" را ندیدم منظور او از این حرف این نیست که فیلمش را اصلا ندیده باشد، او به این مساله اشاره می‌کند که "طعم گیلاس" را بر روی پرده سینما در داخل کشورم ندیدم، مگر می‌شود فیلمی نخل طلا گرفته است در کشور فیلمساز اکران نشود.
کارگردان فیلم "جایی در دور دست" گفت: متاسفانه امروز پخش‌کننده‌ها و تهیه‌کننده‌های ما به دنبال فیلم‌هایی هستند که هجو مطلق است و همش به این فکر می‌کنند که چه فیلمی را تهیه کنند که به فروش میلیاردی دست پیدا کند. 60 سینما در اختیار یک یک فیلم قرار می‌دهند. سینمای ما به سمت فیلم فارسی در حال حرکت است و هیچ اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد. مافیای پخش نمی‌گذارد فیلم‌های فرهنگی دیده شود.
کارگردان فیلم "خرس" یادآور شد: بچه‌های جوان که وارد سینمای ایران شدند به چه چیزی امیدوار باشند، فیلم بسازند و فیلم هایشان در 8 سالن سینما اکران شود ؟ چه طور می توانند به سینمایی که اکران ندارد امیدوار باشند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]˝کلاس هنر پیشگی˝ دیروز وارد شبکه نمایش خانگی شد[/h]


فیلم ˝کلاس هنر پیشگی˝ دیروز 23 فروردین با همت موسسه رسانه های تصویری در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ فروردين ساعت 11:29

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ فیلم کلاس هنر پیشگی به کارگردانی علیرضا داوود نژاد روز گذشته 23 فروردین با همت موسسه رسانه های تصویری در شبکه ویدئویی کشور توزیع شد.
این در حالی است که برخی از رسانه ها طی روزهای گذشته خبر توزیع این فیلم در شبکه نمایش خانگی را اعلام کرده بودند اما این فیلم روز گذشته 23 فروردین به طور گسترده در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.
"کلاس هنر پیشگی" تازه ترین ساخته علیرضا داوود نژاد در مقام کارگردان است که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اکرانشد و توانست رضایت مخاطبان و منتقدین سینمای ایران به خود اختصاص دهد. در همین دوره از جشنواره جایزه ویژه هیات داوران به خانواده داوود نژاد و شخص کارگردان اعطا شد.
"کلاس هنرپیشگی" در اواسط آبان 1390 در شمال کشور کلید خورد و در بهمن ماه همان سال به پایان رسید و لوکیشن‌های آن در تهران و شمال فیلم‌برداری شده است. علیرضا داوودنژاد برای درمان پسرش، رضا، مدتی کار ساخت این فیلم را متوقف نمود و پس از بهبودی او کار تدوین و ساخت موسیقی فیلم را از سر گرفت.
این فیلم در اکران عمومی با چند سالن سینما و اکران محدود توانست مخاطبان را با خود همراه کند.
از ویژگی های نسخه نمایش خانگی این فیلم می توان به کیفیت (Full Hd) آن اشاره کرد.
رضا داوودنژاد، محمدرضا داوودنژاد، زهرا داودنژاد، علی داودنژاد، مهرداد کیش مهر، احترام‌السادات حبیبیان، عباس حبیبیان، مسعود میری، کیارش داودنژاد، یلدا محمودی، انوش محمودی، کبری حسن‌زاده، اقدس سعادت رضایی، زهرا حبیبیان و مهرانگیز عدالت در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.
از دیگر عوامل این فیلم می‌توان به علیرضا داوود نژاد همراه با کیومرث پوراحمد در بخش تدوین و امیر واجدسمیعی در زمینه موسیقی نام برد.
علیرضا علویان در بخش صدا گذاری، عباس رحیمی مدیر فیلم‌برداری، سجاد سپهری شکیب فیلم‌بردار، علی گراکوهی صدابردار و امیرعلی واجد سمیعی به عنوان دستیار کارگردان، علیرضا داودنژاد را در تولید این فیلم یاری کردند.
فیلم سینمایی "کلاس هنرپیشگی" روایتی از یک کلاس هنرپیشگی است که ضمن آموزش، داستانی با الهام از مسایل روز در آن روایت می‌شود.

انتهای پیام/55






 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]پیمان یزدانیان موسیقی ˝ما همه متهمیم˝ را می سازد[/h]


پیمان یزدانیان خرداد ماه سال جاری برای فیلم ˝ما همه متهمیم˝ موسیقی خواهد ساخت.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ فروردين ساعت 11:28

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ پیمان یزدانیان آهنگساز سینمای ایران برای تازه ترین فیلم رهبر قنبری موسیقی می سازد. فیلم "ما همه متهمیم"که به تازگی فیلمبرداری اش را به پایان رسانده است، این روزها در مرحله تدوین قرار دارد و قرار است به زودی پیمان یزدانیان کار آهنگسازی این فیلم را بر عهده گیرد.
این فیلم در مرحله تولید با تغییر عوامل مواجه شد و رهبر قنبری از میانه راه کارگردانی این فیلم را بر عهده گرفت و بازیگران این فیلم نیز عوض شدند. در ابتدا در فیلمبرداری اولیه به کارگردانی حامد امرایی، حمید فرخ نژاد ایفا گر یکی از نقش های اصلی بود که در نهایت با تغییراتی در فیلمنامه ،پریوش نظریه در این فیلم جایگزین شد.
این فیلم روایت کننده داستان خانواده‌ای است که در مقطعی دچار بحران شده و زندگی آن‌ها از هم می‌پاشد. در این شرایط پدر خانواده مجبور می‌شود به سفری برود که در طول آن با اتفاقاتی روبرو می‌شود.

پریوش نظریه بازیگر اصلی این فیلم است و تهیه کنندگی این فیلم را محسن علی اکبری بر عهده دارد.

انتهای پیام/55
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]فیلمبرداری ˝چهارشنبه خون به پا می‌شود˝ به اتمام رسید [/h]
با فیلمبرداری از آخرین نمای بازی حامد بهداد توسط تورج اصلانی ، فیلمبرداری از فیلم سینمایی چهارشنبه خون به پا می شود به کارگردانی حماسه پارسا پس از 64 روز پایان یافت.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ فروردين ساعت 14:07

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی؛ این فیلم 16 بهمن ماه در یکی از مجتمع های شهرک قدس تهران با حضور فرامرز قریبیان کلید خورد و پس از فیلمبرداری صحنه های تهران گروه عازم شمال کشور ، استان مازندران شدند. بعد از بازگشت آخرین سکانس فیلم در تهران انتهای اتوبان همت پایان یافت.
تدوین فیلم همزمان با آغاز فیلم به صورت همزمان توسط سیاوش کرجان آغاز شد.
"چهارشنبه خون به پا می شود" یک تریلر اجتماعی – پلیسی (اثر دلهره آور) است.
فرامرز قریبیان، حامد بهداد، همایون ارشادی، حماسه پارسا، محمدرضا فرد، سارا منجزی، مرجان قدوسی، احسان بذلی، مهرا گل محمدی، اشکان نجاتی، بهزاد جعفری، هومن فرقانی نژاد، پانیذ پارسا، احسان کلانکی، سوگل خالقی، امیرحسین آصفی، سعید محمدی، یوسف صمدزاده، محسن ارمندی، روناک قاسمی، نگار ساده وندی، ندا رستمیان، مسعود رمضانی، مرجان مومنی، نگین پرهام، معصومه ربیعی، مارال اصفهانی، برزو تقی نژاد، عاطفه فهیمی، لیلا باغبان جوادی، محمد هاشمی کیا، آوا دارویت، رضا حسن وند، امیرحسین میرشمسی، اکبر طارمی، داریوش اشرفی، محمد رحیمی، شاهین حق شعار بازیگران این اثر سینمایی هستند.
در خلاصه داستان فیلم "چهارشنبه خون به پا می‌شود" آمده است: مواظب باش عاشقم نشی ، ممکنه تا شب زنده نمونم.

انتهای پیام/55
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]جیمز کمرون سه دنباله بر ˝ آواتار˝ می سازد[/h]
جیمز کمرون اعلام کرد کار نگارش سه دنباله بر فیلم ˝آواتار˝ به طور همزمان پایان می یابد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ فروردين ساعت 11:30

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، جیمز کمرون خالق فیلم " آواتار" اعلام کرد مرحله نگارش فیلمنامه سه قسمت دنباله این فیلم تا شش هفته دیگر به طور همزمان به پایان می رسد.

او در این باره گفت: بزرگ ترین فشاری که هم اکنون روی خود احساس می کنم به پایان رساندن فیلمنامه این فیلم است تا بتوانم پروژه ای که دوست دارم را به مرحله ای قابل قبول برسانم.

قسمت های دوم ، سوم و چهارم فیلم " آواتار" به طور همزمان فیلمبرداری خواهند شد و این پروژه هم اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد.کمرون در این باره می گوید: ما الان مشغول طراحی موجودات نا شناخته تازه ، شخصیت پردازی و طراحی صحنه هایی هستیم که قرار است در این سه قسمت حضور داشته باشند.

نخستین قسمت فیلم علمی تخیلی " آواتار" در سال 2009 به نمایش درآمد و پرفروش ترین فیلم سال و همچنینی تاریخ سینما شد.قرار است قسمت دوم این مجموعه سینمایی اواخر سال 2016 روی پرده برود.در حال حاضر جاش فریدمن ،ریک جافا ، آماندا سیلورمن و شین سالرنو به عنوان همکار کمرون را در نگارش فیلمنامه یاری می کنند.

کمرون همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر شایعات حضور آرنولد شوارتزنگر در قسمت های بعدی گفت : در فیلمنامه شخصیتی که به آرنولد شوارتزنگر بخورد نمی بینم.در نتیجه پاسخ من این است: احتمالا او در این فیلم ها حضور نخواهد داشت.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]˝خاطرات و کابوس‌های ناتمام...˝ پایان یافت/ روایتی متفاوت از زندگی علی رفیعی[/h]
تصویر برداری مستند ˝خاطرات و کابوس‌های ناتمام...˝ به کارگردانی مرتضی اتابکی که روایتی متفاوت از زندگی هنری دکتر علی رفیعی است پس از سه سال در مراحل پایانی تدوین قرار دارد.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۴ فروردين ساعت 14:29

به گزارش هنرآنلاین، این مستند روایت توقف نمایش "خاطرات و کابوس‌های یک جامه دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان امیر کبیر" که قرار بود درسال ۱۳۹۰ به روی صحنه بیاید و به طبع آن مراحل شکل گیری نمایش یرما در طول ۲ سال و به صحنه آمدن آن است.
در این مستند همچنین به طور موازی به بررسی آثار تئا‌تر و سینمای علی رفیعی و سالهای جوانی وی در پاریس پرداخته می‌شود.
در این اثر علاوه بر خانوادهٔ دکتر رفیعی هنرمندانی چون: گلاب آدینه، ستاره اسکندری، تورج اصلانی، پانته آ بهرام، پرویز‌پور حسینی، حمید پورآذری، رویا تیموریان، مائده تهماسبی، سیاوش تهمورث، سیما تیرانداز، هانیه توسلی، محمد چرمشیر، مینا خسروانی، گوهر خیراندیش، سهیلا رضوی، امید روحانی، هماروستا، اکبر زنجان‌پور، آیدا سرکیسیان، مریم سعادت، قطب الدین صادقی، سیامک صفری، سیف اله صمدیان، رضا کیانیان، هوشنگ گلمکانی، مهرانه مهین ترابی، حسن معجونی و مهدی هاشمی حضوردارند.
"خاطرات و کابوس‌های ناتمام" هم اکنون توسط هایده صفی یاری در مراحل پایانی تدوین قرار دارد و فیلمبرداری آن در شهرهای تهران، اصفهان و استانبول انجام شده است و تهیه کنندگی آن به عهدهٔ احسان رسول اف می‌باشد.
انتهای پیام/


 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]فیلمبرداری˝مادر قلب اتمی˝ در خیابان‌های تهران ادامه دارد[/h]
فیلمبرداری˝مادر قلب اتمی˝ حوالی شهرک غرب و در خیابان‌های این منطقه ادامه دارد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ فروردين ساعت 13:11

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ فیلمبرداری دومین فیلم علی احمد‌زاده با عنوان مادر قلب اتمی در تهران ادامه دارد، فیلمبرداری این فیلم در سکوت خبری آغاز شد و این روز‌ها گروه مشغول فیلمبرداری این فیلم هستند.
اکثر سکانس‌های این فیلم در شب فیلمبرداری می‌شود و بیشتر سکانس‌های این فیلم خیابانی است. گروه فیلمبرداری در شهرک غرب به صورت شبانه به کار خود مشغول هستند. تمام فیلمبرداری در داخل یک ماشین خواهد بود.
نکته قابل توجه در خصوص این فیلم حضور دوباره محمد گلزار در سینمای ایران است، اوکه در حضور دوباره‌اش جلوی دوربین بهمن فرمان آرا رفته بود، این بار ایفاگر نقش اصلی "مادر قلب اتمی" است.
"مادر قلب اتمی" عنوان دومین فیلم علی احمد‌زاده بعد از فیلم "مهمونی کامی" است که تهیه کنندگی این فیلم بر عهده امیر سید‌زاده است.
این فیلم نگاه انتقادی به موضع‌گیری غرب در مورد مساله اتمی ایران دارد و نکته متمایز آن تصویری است که از جوانان مدرن ایرانی در این خصوص نشان می‌دهد.
ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، مهرداد صدیقیان و محمدرضا گلزار، در این فیلم به ایفای نفش می‌پردازند.
انتهای پیام/55
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]دور دوم تبلیغات محیطی فیلم ˝چــــ˝ آغاز شد[/h]
دور دوم تبلیغات محیطی آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا در سطح شهر تهران آغاز شد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ فروردين ساعت 12:07

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ با گذشت شش هفته از اکران تازه‌ترین فیلم ابراهیم حاتمی کیا، دور دوم تبلیغاتی محیطی این فیلم در سطح شهر تهران آغاز شد.
پیش از این و از ابتدای اکران این فیلم تصاویر مربوط به فریبرز عرب نیا و بابک حمیدیان و جمله تبلیغاتی "آخرین حرف ابراهیم حاتمی کیا در سینمای ایران"، بر روی معابر و در سطح شهر کار شده بود.
به تازگی تصاویر تازه از مریلا زارعی با جمله تبلیغاتی "تازه‌ترین حرف ابراهیم حاتمی کیا" در سطح شهر و معابر نصب شده است و عنوان فیلم با نام کامل چمران در تصاویر درج شده است.
فیلم "چ" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا از گزینه‌های اکران نوروزی بود که نسبت به سایر فیلم‌های در حال اکران فروش قابل توجه‌ای داشته و تا به امروز نزدیک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سینماهای تهران و شهرستان‌ها فروش داشته است.
"چ" روایت ۴۸ساعت از زندگی دکتر مصطفی چمران در قائله محاصره شهر پاوه توسط نیروهای ضدانقلاب است.
فریبرز عرب نیا، سعید راد، مریلازارعی، بابک حمیدیان و . . . در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.
انتهای پیام/55
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]تلاش برای اکران ˝شب،بیرون˝ / ˝ضد نور˝ به تدوین رسید[/h]
فیلم ˝شب،بیرون˝ به کارگردانی کاوه سجادی حسینی بعد از دریافت پروانه نمایش اکران خود را آغاز می کند، ˝ضد نور˝ فیلم دوم این کارگردان به مرحله تدوین رسیده است.




۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ فروردين ساعت 11:40


به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ فیلم "شب، بیرون "به کارگردانی کاوه سجادی حسینی در بخش نوعی تجربه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر اکران شدو مورد استقبال این فیلم قرار گرفت. قرار است با حمایت رییس سازمان سینمایی و محمد احسانی، پروانه نمایش این فیلم به زودی صادر شود و این فیلم در سینماهای تهران اکران خود را آغاز کند.
سجادی حسینی در خصوص زمان اکران این فیلم به خبرنگارهنرآنلاین گفت: تلاش ما بر این است که بعد از دریافت پروانه نمایش این فیلم را در فصل مناسبی اکران کنیم. مخاطبان این فیلم جوانان هستند. می‌خواهم تافضای دانشگاهی پا برجا است این فیلم اکران شود چون قشر دانشجویی ارتباط بیشتری با این فیلم بر قرار خواهند کرد.
از سوی دیگر "ضد نور" دومین ساخته کاوه سجادی حسینی که به تازگی فیلمبرداری‌اش به پایان رسیده و قرار است توسط آرش زاهدی اصل که تدوینگر فیلم قبلی او بوده است، تدوین شود.
پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، هومن سیدی و... در فیلم ضد نور به ایفای نقش پرداختند و تهیه کنندگی این فیلم برعهده همایون اسعدیان است.
در خلاصه داستان "شب بیرون" آمده است: توسکا دختر جوانیست که می‌خواهد از ایران برای ادامه تحصیل برود. شب قبل از سفر تصمیم می‌گیرد از شب تهران فیلم بگیرد و در خلال این سفر شبانه اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد.
در این فیلم بازیگرانی همچون سهیلا گلستانی، حسام محمودی، هوتن شکیبا، باران کوثری، هومن سیدی، فرید سجادی حسینی، نگار عابدی، سمانه وفایی، حسین امیدی به ایفای نقش پرداختند.
عوامل شب بیرون عبارتند از: تهیه کننده: پرویز پرستویی، نویسنده و کارگردان: کاوه سجادی حسینی، مدیر فیلمبرداری: ابراهیم اشرفی، صدا بردار: وحید مقدسی، طراح صحنه: سینا ییلاق بیگی، طراح لباس: سهیلا گلستانی، تدوین: آرش زاهدی اصل، طراح گریم: یاسمن محب اهری، طراحی و ترکیب صدا: احسان افشاریان، دستیار اول کارگردان: احسان سجادی حسینی، برنامه ریز: چاوش هنرآموز، موسیقی: تایماز افسری، عکاس: نوید سجادی حسینی، مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ، مدیر تولید: سعید صورتی، مجری طرح: آرام محضری، جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری، سرمایه گذاران: کاوه سجادی حسینی، آرام محضری، حیدر احسانی.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]دیوید فینچر از کارگردانی فیلم زندگی استیو جابز کنار گذاشته شد[/h]


دیوید فینچر فیلمساز آمریکایی از کارگردانی پروژه زندگی استیو جایز کنار گذاشته شد.



۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ فروردين ساعت 11:37



به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ، قرار بود فینچر فیلم زندگی استیو جابز را با همراهی آرون سورکین همکار فیلمنامه نویسش در فیلم " شبکه اجتماعی" بسازد.اما به دلیل اختلاف نظر های جدی در مورد دستمزدش با استودیوی سونی تهیه کننده ایت پروژه کنار گذاشته شد.

فینچر و استودیوی سونی در مذاکرات اولیه برای ساخت این پروژه عظیم به توافق رسیده بودند.گفته می شود فینچر در ادامه مذاکرات خواستار ده میلیون دلار دستمزد بیشتر و همچنین در اختیار داشتن امور بازاریابی فیلم را داشت که مدیران سونی این دو خواسته را نپذیرفتند.

پیش از این و در سال 2011 استودیوی سونی امور بازاریابی فیلم قبلی فینچر یعنی " دختری با خالکوبی اژدها" را به او سپرده بود.همچنین فینچر مدایران سونی را وادار کرد با صرف صدها هزار دلار هزینه بیشتر از بودجه اولیه ، صحنه هایی را فیلمبرداری کند که در نهایت در نسحه نهایی به نمایش در نیامد.

منابع خبری اعلام کرده اند که سونی با درخواست های فینچر به طور جدی مخالفت کرده اما خود فینچر تا کنون واکنش رسمی به این موضوع نشان نداده است.

یکی از مدیران سونی در این باره گفت : ما حاضریم مذاکرات خود را با دیوید فینچر از سر بگیریم اما رقمی که برای دستمزدش پیشنهاد داده خنده دار است.پروژه زندگی استیو جابز برای ما بسیار مهم است اما ما قرار نیست یک فیلم صرفا تجاری پرهزینه بسازیم.فینچر هم باید به جای تلاش برای موفقیت مالی ، به موفقیت هنری فیلم بیندیشد.

پروژه فیلم زندگی نامه استیو جابز با اقتباس از کتاب پرفروش زندگی استیو جابز نوشته والتر آیزاکسون و با حضور عوامل پشت صحنه فیلم " شبکه اجتماعی" ساخته پیشین فینچر تولید می شود.اسکات رودین تهیه کننده و آرون سورکین نویسنده فیلمنامه هر دو پروژه هستند.

"شبکه اجتماعی" در سراسر جهان 255 میلیون دلار فروخت و اسکار بهترین فیلمنامه را برای سورکین به ارمغان آورد.فینچر در مذاکرات اولیه کریستین بیل را برای ایفای نقش استیو جابز پیشنهاد داده بود.محصولات استودیوی سونی سال گذشته با موفقیت تجاری مواجه نشدند و همین امر مدیران این استودیو را بر آن داشته تا امسال در صرف هزینه ها دقت بیشتری به عمل آورند.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]˝تمشک˝ نسبت به نسخه جشنواره تغییری نکرده است/ اکران در فصل پاییز[/h]

ساسان سالور تهیه کننده فیلم ˝تمشک˝ از اکران این فیلم در فصل پاییز خبر داد.



۱۳۹۳ سه شنبه ۲۶ فروردين ساعت 11:02


ساسان سالور در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین در خصوص زمان اکران فیلم "تمشک" گفت: ما تصمیم داریم که فیلم را نیمه دوم سال 93 اکران کنیم، اما همه چیز بستگی به شرایط دارد که بتوانیم این فیلم را در این زمان اکران کنیم. "تمشک "با توجه به مضمونی که دارد می تواند مخاطبان را با خود همراه کند و فصل پاییز بهترین فصل برای اکران این فیلم است.
سالور در خصوص تغییر این فیلم نسبت به نسخه ای که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر ارائه شد گفت: فیلم برای اکران عمومی در سینماها نسبت به نسخه جشنواره فیلم فجر تغییری نداشته و کوتاه نشده است.
"تمشک" تازه ترین فیلم سامان سالور است که در سی و دومین جشنوراه فیلم فجر روی پرده رفت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. "تمشک" به نویسندگی و کارگردانی سامان سالور و تهیه‌کنندگی ساسان سالور ساخته شده و همچنین مدیریت فیلمبرداری این پروژه برعهده محمود کلاری بوده است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: حمید و هما زوج ناباروری هستند که تصمیم گرفته اند از راه اجاره رحم بچه دار شوند. این دو در راه پیگیری و انتخاب شخص مورد اطمینان برای این منظور به زن جوانی به نام رضوان برمی‌خورند که با وجود شرایط مساعد دارای مشکلاتی است. اتفاقی که برای این زوج پس از آشنایی با رضوان می افتد سبب می‌شود تا آنها به شناخت تازه ای از خود و پیرامونشان برسند.
در این فیلم نیکی کریمی، مهدی پاکدل، مهران احمدی، سمیرا حسن پور، شعله مرادی، سید علی موسویان، تبسم هاشمی، بیژن افشار، محمود نظرعلیان، سهی بانو ذوالقدر، شیرین بیده، منصور نوبخت، رومینا سوری بازی می‌کنند.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]عبدالله اسکندری جایزه یک عمر فعالیت هنری را دریافت می کند[/h]


جایزه یک عمر فعالیت هنری که از مهم‌ترین جوایز جشن سینمایی/ تلویزیونی ˝حافظ˝ است به عبدالله اسکندری اهدا می‌شود.


۱۳۹۳ يکشنبه ۱۱ خرداد ساعت 13:04



به گزارش هنرآنلاین به نقل ازایلنا؛ عبدالله اسكندری در سال 1324 در تهران متولد شد. چهره پردازی را از سال 1351 زیر نظر بیژن محتشم در تلویزیون ملی ایران آغاز كرد و از نخستین هنرمندانی‌ست كه توفیق یافت چهره‌پردازی را بر اساس شخصیت خلق کند، كه از تجارب او در این زمینه می شود به سریال "دایی جان ناپلئون" در تلویزیون و فیلم "گوزن‌ها" در سینما اشاره كرد.

اسکندری کار خود را با سریال " هزاردستان" پس از انقلاب ادامه داد که طراحی و اجرای چهره‌پردازی این مجموعه هنوز هم یکی از کارهای شاخص این رشته در ایران محسوب می‌شود.از دیگر کارهای شاخص این هنرمند می‌توان به طراحی و اجرای چهره "محمود بصیری" در نقش یک پیرزن در اپیزود دوم فیلم "دستفروش"، چهره عزت‌الله انتظامی و گوهر خیراندیش در فیلم "بانو" و اکبر عبدی در فیلم "مادر" اشاره کرد.

سی و دو سال تلاش بی وقفه و ارزشمند وی در عرصه چهره پردازی و تربیت شاگردان فراوانی كه بسیاری از آنها هم اكنون جزو طراحان خوب چهره پردازی ایران هستند، باعث شد تا مجله معتبر چهره پردازی Make - up - artist، كشور ایران را جزو ده كشور برتر جهان و استاد اسكندری را جزو ده طراح مهم جهان در سال 1999 انتخاب کند.

عبدالله اسكندری تاكنون بیش از یكصد و شصت پروژه سینمایی و تلویزیون را در ایران طراحی كرده است كه از جمله آثار شاخص و به یاد ماندنی آن می‌توان به "مثل آباد"، "كندو"، "سایه‌های بلند باد"، "روز واقعه"، "بازمانده"، "ساحره"، "آدم برفی"، سریالل "امام علی(ع)"، "دلشدگان"، "مادر" و... اشاره كرد.

جایزه یک عمر فعالیت هنری از دوره نخست جشن به سینماگران مهمی چون سعید پورصمیمی، زنده‌یاد نعمت حقیقی، زنده یاد ساموئل خاچیکیان، ناصر تقوایی، زنده یادحمیده خیرآبادی، زنده یاد مهدی فتحی، ناصر تهماسب، عزت الله انتظامی، داریوش مهرجویی، جمشید مشایخی، منوچهر اسماعیلی و سعید راد اهدا شده است.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]نمایش ˝گاو˝ و ˝اشباح˝ در ادینبورو با استقبال روبرو شد[/h]


نمایش دو فیلم سینمایی ˝گاو˝ و ˝اشباح˝ به کارگردانی داریوش مهرجویی در جشنواره ادینبورو با استقبال خوبی روبرو شده است.


۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۸ تير ساعت 11:59


به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایلنا، در پی برگزاری نمایش افتتاحیه فیلم "اشباح" در بخش "فوکوس بر ایران" و پخش فیلم "گاو" در بخش "سینمای ایران: ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۸" در این رویداد سینمایی، اخباری مبنی بر استقبال خوب تماشاگران منتشر شده که حاکی از فروش تمام صندلی‌ها در سینمای نمایش دهنده فیلم "گاو" نیز بوده است.

دبیر فعلی جشنواره بین المللی فیلم ادینبورو (یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای دنیای سینما که نخستین دوره آن در سال ۱۹۴۷ برگزار شده است) پس از حضور در آخرین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر و بازار فیلم ایران، برنامه ریزی‌های لازم برای اختصاص دو بخش ویژه به سینمای امروز و قبل از انقلاب ایران را انجام داد.

در این رویداد بزرگ بین‌المللی که از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر در کشور اسکاتلند برگزار شد، نیکی کریمی ریاست هیات داوران بین الملل جشنواره را به عهده داشت.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]انیمیشن کوتاه ایرانی برنده جایزه اول جشنواره آنلاین فیلم های ویوستر شد[/h]


انیمیشن کوتاه ˝عروسک شکسته پدر˝ ساخته علی زارع قنات نویی برنده جایزه هفتاد هزار دلاری بهترین فیلم جشنواره آنلاین فیلم های کوتاه ویوستر شد.


۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۸ تير ساعت 13:15



به گزارش سرویس سینمایی هنرآنلاین، دومین دوره جشنواره آنلاین فیلم های کوتاه ویوستر اسامی برندگان خود را اعلام کرد.بر این اساس پس از فیلم "عروسک شکسته پدر" ، فیلم کوتاه "اشتباه"ساخته تائه گو لیم از کره جنوبی برنده جایزه بیست هزار دلاری دوم شد.

جایزه هفت هزار و پانصد دلاری سوم این جشنواره آنلاین به فیلم کوتاه "خانه تو" به کارگردانی سیلویل بورگس از آلمان تعلق گرفت.
بیش از 1000 فیلم از هفتاد کشور جهان در این جشنواره آنلاین حضور داشتند که نیمی از آنها برای بخش مسابقه پذیرفته شدند.تعداد بازدید کنندگان آنلاین این فیلم ها هم نزدیک به نیم میلیون نفر اعلام شده است.

تد هوپ تهیه کننده ،تیمو وورنسولا کارگردان و نورا شیرنر بازیگر سینما داوری این آثار را بر عهده داشتند.کای هنینگز دبیر جشنواره ویوستر در این زمینه گفت: زمانی که برگزاری این جشنواره رقابتی را در دستور کار قرار دادیم، می خواستیم برای فیلمسازان فیلم کوتاه فراهم کنیم تا فیلم هایشان را به نمایش بگذارند.علاوه بر آن علاقمندان سینما هم می توانستند فیلم های کوتاه و خلاقانه ای از سراسر جهان را در این جشنواره آنلاین مشاهده کنند.

او افزود: خوشحالیم که برندگان این جشنواره از فرهنگ های گوناگون از سراسر جهان هستند.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]جشنواره ونیز با فیلم آلخاندرو گونزالس ایناریتو آغاز می‌شود[/h]




کمدی سیاه ˝بردمن˝ با بازی مایکل کیتن هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز را افتتاح می‌کند.


۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۹ تير ساعت 15:50




"بردمن" با نام کامل "بردمن یا مزیت غیرمنتظره نادانی" (Birdman or the Unexpected Virtue of Ignorance) برای اولین بار در دنیا 27 اوت (5 شهریور) در مراسم افتتاحیه این دوره جشنواره ونیز در بخش مسابقه روی پرده می‌رود.
مایکل کیتن در این فیلم نقش بازیگری میانسال را بازی می‌کند که زمانی نقش یک ابرقهرمان محبوب به نام "بردمن"/"مرد پرنده‌ای را بازی می‌کرده و اکنون می‌خواهد با حضور در نمایشی در برادوی که از روی داستانی کوتاه نوشته ریموند کارور تولید شده، شکوه از‌دست‌رفته خود را بازیابد. در روزهای مانده به شب اول اجرای نمایش او با غرور خود مبارزه می‌کند و می‌کوشد خانواده و موقعیت کاری‌اش را حفظ کند.
زاک گالیفیاناکیس، ادوارد نورتن، آندرا رایزبورو، ایمی رایان، اما استون و نائومی واتس دیگر بازیگران "بردمن" هستند که شرکت‌های فاکس سرچ‌لایت و نیو ریجنسی روانه سینماها می‌کنند.
این فیلم 17 اکتبر (25 مهر) در آمریکای شمالی اکران می‌شود و اوایل سال 2015 در سطح بین‌المللی روی پرده می‌رود.
ایناریتو فیلمنامه "بردمن" را با همکاری نیکلاس جاکوبونه، الکساندر دینه‌لاریس و آرماندو بو نوشته است. او کارگردان فیلم‌های "آمورس پروس"، "بابل"‌، "21 گرم" و "بیوتیفول" است. ایناریتو برای "بابل" نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد.
هفتاد و یکمین جشنواره فیلم ونیز 27 اوت تا 6 سپتامبر (5 تا 15 شهریور) برگزار می‌شود.
برای دومین سال پیاپی این جشنواره با فیلمی به مدیریت فیلمبرداری امانوئل لوبزکی شروع می‌شود. او فیلمبردار فیلم "جاذبه" نیز هست که سال گذشته آغازگر رویداد سینمایی لیدو بود.
ورایتی / 10 ژوئیه
انتهای پیام/
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اسامی فیلم‌های پذیرفته‌شده در جشنواره سارایوو اعلام شد[/h]



فهرست اسامی فیلم‌های بخش‌های اصلی بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سارایوو اعلام شد.


۱۳۹۳ جمعه ۲۷ تير ساعت 12:03


در میان 9 فیلم معرفی شده در بخش مسابقه ،سه فیلم برای نخستین بار به نمایش در می‌آیند.

یکی از این سه فیلم ،"سه پنجره و یک دستگیره" ساخته عیسی کوسیا فیلمساز کهنه کار اهل کوزوو است.او پیش از این با فیلم "کوکومی" در سال 2005 برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره سارایوو شده بود.

فیلم های " آم بسو" ساخته لاشا تسکویتینیدزه فیلمساز اهل گرجستان و "ترانه های مادرم" ساخته ارول مینتاس از ترکیه نیز برای نخستین بار به نمایش درمی آیند.

دیگر فیلم های حاضر در بخش مسابقه عبارتند از: "عروس ها" ساخته تیناتین کاجریشویلی از گرجستان (برنده یکی از جوایز جنبی جشنواره برلین) ،"سرزمین توفان" ساخته آدام ژاژی از مجارستان و "ماکوندو" ساخته سودابه مرتضایی فیلمساز ایرانی اهل استرالیا.

فیلم "درمان-زندگی دیگری" به کارگردانی آندریا استاکا از دیگر فیلم های بخش مسابقه است.استاکا با فیلم " بانو" در سال 2006 جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره سارایه وو را دریافت کرده بود.

پس از آنکه فیلمی از گرجستان سال گذشته برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره شد ، توجه جشنواره سارایوو به سینماگران منطقه قفقاز افزایش یافته است. دو فیلم از گرجستان و یک فیلم از جمهوری آذربایجان در بخش های جنبی "فوکوس" و " فیلم های کوتاه" این دوره از جشنواره به نمایش در می آیند.

فیلم "خدای سفید" ساخته کورنل موندروخو محصول مشترک رومانی و مجارستان برنده جایزه بخش نوعی نگاه کن، " پل های سارایه وو" حاضر در بخش خارج از مسابقه کن و "برابری" از صربستان هم در بخش های گوناگون جشنواره به نمایش در خواهند آمد.

الما تاتاراژیک مدیر جشنواره سارایه وو می گوید: امسال فیلم هایی را برگزیده ایم که جهانی تازه خلق می کنند و البته هیچ کدام پاسخی قطعی و نهایی برای مسائلی که مطرح کرده اند ندارند.اما فضاهایی برای بحث و تبادل نظر فراهم ساخته اند.

"خواب زمستانی" ساخته نوری بیلگه جیلان فیلمساز ترک که برنده نخل طلایی کن شد و "عاشق احمق" ساخته جسیکا هاوزنر اتریشی هم در بخش غیر رقابتی "فوکوس" روی پرده می روند.

بیستمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سارایوو از 15 تا 23 اوت (24 مرداد تا یکم شهریور) در پایتخت جمهوری بوسنی و هرزگووین برگزار خواهد شد.

 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
«امروز» نماینده سینمای ایران برای اسکار 2015







فیلم سینمایی «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی به عنوان نماینده ایران در هشتاد و هفتمین جایزه آکادمی سینمایی اسکار معرفی شد.

امیر اسفندیاری سخنگوی هیات انتخاب فیلم های ایرانی برای معرفی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، گفت: این هیات پس از بحث و بررسی و بازبینی برخی از فیلم های مورد نظر، عاقبت فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی را به نمایندگی سینمای ایران در هشتاد و هفتمین مراسم اسکار انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: در جلسه نهایی پس از طرح مباحثی در خصوص 10 فیلمی که برای بررسی بیشتر به این مرحله راه پیدا کردند و مطابق مقررات، به مدت حداقل یک هفته متوالی در فاصله زمانی ۹ مهرماه سال گذشته تا ۸ مهرماه سال جاری، بر اساس عرف پذیرفته در کشورمان در برنامه رسمی اکران عمومی قرار گرفته بودند، بحث اعضاء عمدتا بر 2 فیلم متمرکز شد؛ «امروز» به عنوان فیلمی ساخته یکی از کارگردانان شاخص نسل میانه که پس از اکران موفق در ایران، در نمایش افتتاحیه بین المللی در جشنواره تورنتو نیز بازخوردهایی قابل تامل داشته است و همچنین «تنهای تنهای تنها» به عنوان فیلمی بر آمده از نسل جدید فیلمسازان که جسورانه پیام عدالت، صلح و دوستی را به جهانیان منتقل می کند.




اسفندیاری یادآور شد: در نهایت اعضای هیأت با بررسی تمام جوانب، از میان گزینه های مذکور فیلم «امروز» را برای معرفی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی برگزیدند.

اعضای هیات انتخاب فیلم‌های ایرانی برای معرفی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی در سال جاری عبارت بودند از حبیب احمدزاده نویسنده و استادیار دانشگاه، احمد امینی کارگردان، آرش امینی مدیر کل حوزه ریاست و امور بین الملل سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری، امین تارخ بازیگر و مدرس سینما، ایرج تقی پور تهیه کننده، امیر اسفندیاری معاونت بین الملل بنیاد سینمایی فارابی، پرویز شیخ طادی نویسنده و کارگردان، محمد باقر قهرمانی مدرس دانشگاه و مجید میرفخرایی مدیر هنری.




منبع: خبرگزاری مهر
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی آغاز شد / رخشان بنی‌اعتماد روی فرش قرمز رفت[/h]
با حضور رخشان بنی‌اعتماد کارگردان فیلم سینمایی ˝قصه‌ها˝ و جهانگیر کوثری تهیه‌کننده این فیلم بر روی فرش قرمز، هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی در كشور امارات متحده عربی آغاز شد.


۱۳۹۳ جمعه ۲ آبان ساعت 14:52




به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی این فیلم؛ با حضور شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری کشور امارات، "علی الجابری" مدیر اجرایی جشنواره، بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون امارات و کشورهای عربی و همچنین با نمایش فیلم سینمایی "از ای تا بی" ( From A To B ) به کارگردانی فیلمساز اماراتی علی مصطفی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی، ساعت 9 پنجشنبه شب 1 آبان ماه جاری (23 اکتبر) در سالن بزرگ و مجلل قصر امارات شهر ابوظبی در کشور امارات متحده عربی افتتاح شد.
در آغاز این مراسم ساعت 6 بعدازظهر، ابتدا اعضای اصلی جشنواره فیلم ابوظبی در مقابل دوربین شبکه‌‌های مختلف خبری جهان و عکاسان حاضر در جشنواره، از روی فرش قرمز جشنواره عبور کردند و در ادامه، داوران بخش‌های مختلف جشنواره و کارگردان، بازیگران و هنرمندان کشورهای مختلف از جمله؛ رخشان بنی‌اعتماد کارگردان فیلم سینمایی "قصه‌ها" و جهانگیر کوثری تهیه‌کننده این فیلم به نمایندگی از سینمای ایران و همچنین بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون امارات، پا برروی فرش قرمز این جشنواره گذاشتند.
فیلم سینمایی "قصه‌ها" در بخش رقابتی اصلی فیلم‌های بلند داستانی جشنواره فیلم ابوظبی، در دو سانس مختلف از جمله؛ ساعت 18/30 روز شنبه 2 آبان ماه جاری (24 اکتبر) در سالن شماره 5 وکس مركز سینمایی "مارینا مال" شهر ابوظبی و همچنین ساعت15/30 روز دوشنبه 4 آبان ماه جاری (26 اکتبر) در سالن شماره 6 وکس مركز سینمایی "مارینا مال" روی پرده می‌رود.
فیلم سینمایی "قصه‌ها" در اولین حضور بین‌المللی خود، در هفتاد و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز در ایتالیا به نمایش درآمد و توانست جایزه شیر طلایی برای بهترین فیلمینامه را از این رویداد مهم سینمایی از آن خود کند. این فیلم، در ادامه در بخش "سینمای معاصر" در سی‌ونهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در کانادا، جشنواره بین‌المللی فیلم هامبورگ در آلمان و چندین جشنواره بین‌المللی دیگر روی پرده رفته است.
همچنین فیلم کوتاه 15 دقیقه‌ای "بچه" به کارگردانی علی عسگری محصول مشترک ایران و ایتالیا در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی حضور دارد و برای تصاحب جوایز این بخش از جشنواره، با 23 فیلم کوتاه دیگر از کشورهای مختلف جهان به رقابت می‌پردازد.
هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ابوظبی در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش مسابقه اصلی، بخش افق جدید، بخش مسابقه فیلم‌های مستند بلند، بخش نمایش سینمای جهان، بخش مسابقه فیلم‌های كوتاه داستانی و مستند، بخش مسابقه فیلم‌های امارات، بخش نمایش ویژه مجموعه آثار فرانسوا تروفو سینماگر صاحب‌نام سینمای جهان، بخش نمایش فیلم‌های کلاسیک، چندین نشست تخصص در مورد سینما و همچنین نشست نقد و بررسی فیلم‌ها در روزهای 1 تا 10 آبان‌ماه جاری (23 اکتبر تا 1 نوامبر) در سالن "قصر امارات" و در سالن‌های مركز سینمایی "مارینا مال" شهر ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی برگزار می‌شود.
در این دوره از جشنواره فیلم ابوظبی 197 فیلم از 61 كشور جهان از جمله؛ ایران، چین، امارات، آمریکا، فرانسه، عراق، مصر، ایتالیا، مراکش، کره جنوبی، روسیه، ژاپن، انگلستان، دانمارک، لبنان، آلمان، قطر، گرجستان، جمهوری چک، اتیوپی، تایوان هنگ کنگ، کانادا، هندوستان، اسپانیا، الجزایر، صربستان، ترکیه، اردن، ایرلند، بلغارستان، فنلاند، کلمبیا، سوریه، استرالیا، کوبا، نروژ، بلژیک، سوئد، برزیل، یمن و ... روی پرده می‌روند.
از طرف مسئولان برگزاری این جشنواره، جایزه 100 هزار دلاری و تندیس "مروارید سیاه" برای بهترین فیلم بخش مسابقه اصلی، جایزه 50 هزار دلاری برای فیلم دوم این بخش، جایزه 20 هزار دلاری برای بهترین بازیگر مرد و زن این بخش از جشنواره و همچنین برای بخش‌های دیگر نیز این جوایز را در نظر گرفته شده است.
 

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
از تعطیلی یک روز و نیمه سینماها در نوروز تا اعلام قیمت بلیت سینماها برای سال 94



سینماهای سراسر کشور همزمان با سالروز وفات حضرت زهرا (س) تعطیل هستند.
غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره این تعطیلی به خبرنگار سینمایی ایسنا گفت: سینماهای سراسر کشور همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه زهرا (س) از ساعت 18 روز سوم فروردین تعطیل می‌شوند و سراسر روز چهارم فروردین را هم تعطیل خواهند بود.
او همچنین درباره میزبانی سینما آزادی از گروه هنر و تجربه توضیح داد: یک سالن سینما آزادی‌ فروردین آینده همچنان میزبان گروه هنر و تجربه خواهد بود.
در جدیدترین جلسه شورای صنفی نمایش که روز گذشته - 25 اسفند - برگزار شد، مقرر شد سینما آزادی از میزبانی گروه هنر و تجربه بیرون بیاید و به جای آن یکی از سالن‌های سینما فرهنگ به این گروه اختصاص داده شود.بر اساس این تصمیم سینما فرهنگ دیگر سرگروه نخواهد بود و سینمای دیگری جایگزین آن می شود.
همچنین فیلم «روباه» کار بهروز افخمی آخرین فیلم اکران نوروزی است که نمایش عمومی آن به سرگروهی سینما فرهنگ از روز چهارشنبه 27 اسفند ماه آغاز می شود.
قیمت بلیت سینماها در سال آینده را اعلام کرد
وی توضیح داد: از اول فروردین آینده، قیمت بلیت سینماهای مدرن در روزهای پنج‌شنبه و جمعه؛ 8 هزار تومان، شنبه تا چهارشنبه 7 هزار تومان و بلیت نیم بها 4 هزار تومان می‌شود، قیمت بلیت سینماهای ممتاز نیز روزهای پنج‌شنبه و جمعه 6 هزار و 500 تومان، شنبه تا چهارشنبه 6 هزار تومان و نیم بها 3 هزار و 500 تومان خواهد بود.
به گفته او، قیمت بلیت سینماهای درجه یک، روزهای پنج‌شنبه و جمعه 5 هزار و 500 تومان، شنبه تا چهارشنبه 5 هزار تومان و نیم بها 3 هزار تومان می‌شود. همچنان که قیمت بلیت سینماهای درجه 2 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 4 هزار تومان، شنبه تا چهارشنبه 3 هزار تومان و نیم بها 2 هزار تومان خواهد شد.
فرجی یادآور شد: این قیمت‌ها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و قیمت بلیت‌ها همچنان روزهای سه‌شنبه نیم بها خواهد بود.
فرجی با اشاره به افزایش فروش سینماها در سال جاری به ایسنا، گفت: امسال 60 تا 100 درصد افزایش بهاء در تهران و شهرهای دیگر را داشتیم و پنج سالن پردیس آزادی، کوروش، هویزه مشهد، پردیس‌های ملت و زندگی پرفروش‌ترین مجموعه‌های سینمایی امسال بودند.
به گفته او، آیین نامه جدید شورای صنفی نمایش سال آینده تدوین می‌شود.



 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1]پیشنهادهای سریالی چهره ها برای سال نو[/h]​
سالنامه شرق - مدت هاست سریال ها و فیلم های خارجی جایشان را بین مردم کشورمان باز کرده اند. کیفیت ساخت و قصه هایی که در این سریال ها تصویر می شود کافی است که هر مخاطبی را ارد کند وقتش را صرف دیدن آنها کند. شبکه نمایش خانگی در کشور خودمان نیز چنین سازوکاری پیدا کرده و در مدت زمانی کوتاه، توانسته بسیاری از علاقه مندان دیدن سریال را با خود همراه کند. تجربه ای که قطعا برای کشور ما بسیار جدید است و نیازمند صرف زمان برای پیدا کردن جایگاهش. اما بد ندیدیم برای گذراندن تعطیلات نوروز، این هنرمندان باشند که سریال های محبوبشان را به ما پیشنهاد می کنند، تا از این طریق هم با سلیقه آنها آشنا شویم و هم انتخابی متفاوت داشته باشیم.

حسین مهکام

فارگو




«فارگو» در 10 قسمت و براساس فیلم برادران کوئن، به همین نام ساخته شده است. اما داستان «جنایی واقعی» کاملا جدیدی را روایت می کند و در آن پرونده ها و شخصیت های جدیدی حضور دارند. طنز و خون ریزی که مایه اصلی فیلم کوئن ها بود در متن سریال نیز وجود دارد.

قصه این سریال را نوا هاولی نوشته است و برداران کوئن مدیرتولید مجموعه هستند. برادران کوئن «فارگو» را سال 1995 ساختند و این فیلم سال 1996 در هفت رشته، نامزد اسکار شد و در رشته بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بازیگر زن (برای فرانسیس مکدارمند) برنده جایزه شد.



داستان این سریال که ترکیبی است غربی از کمدی، درام و تریلر درباره پلیس بارداری است که دنبال دو خلافکار می گردد، خلافکارانی که به دستور یک فروشنده ماشین، همسر او را ربوده اند.

آدام برنستین و مت شاکمن این سریال را کارگردانی کرده اند. آدام برنستین کارگردان برنده جایزه امی برای سریال «30 راک» قسمت اول «فارگو» را کارگردانی کرده است. او کارگردان اپیزودهایی از سریال های «Breaking Bad»، «خانه پوشالی»، «پرستار جکی» و «نجاتم بده» است.


محسن کیایی

بازی تاج و تخت




«بازی تاج و تخت» از جمله پرطرفدارترین سریال هایی است که تبدیل به بهترین سریال 2013 شده است. سریال «بازی تاج و تخت» براساس مجموعه کتاب های «آواز آتش و یخ» به نویسندگی جرج آر. آر. مارتین، نوشته و ساخته شده است.

این سریال در دو، سه سال اخیر به محبوب ترین سریال شبکه اچ بی او بدل شده و میانگین بینندگان هفتگی هر ایپزود آن حدود 14.4 میلیون نفر است. از طرفی «بازی تاج و تخت» یکی از سریال های پرهزینه شبکه اچ بی او هم هست که بازیگران معروفی مثل پیتر دینک لیج، نیکلای کاستر- والدو، لنا هیدی، امیلیا کلاری و کیت هرینگتن در آن بازی می کنند. این سریال در چند کشور اروپایی فیلمبرداری می شود و ایرلند شمالی، ایسلند و کرواسی، لوکیشن های اصلی آن هستند.



این سریال داستان هفت قلمروی افسانه ای است که بر سر پادشاهی با هم در جنگ هستند. جفری لنیستر پادشاه قلمرو شده، اما بسیاری او را لایق این مقام نمی دانند به فکر رسیدن به تاج و تخت هستند.


مهدی کرم پور

خانه پوشالی




سریالی هوشمندانه در مورد نقد قدرت و مذاکره و سود آن است و بازی درجه یک کوین اسپیسی در این سریال بسیار چشمگیر است. کارگردانی جذاب آن، از نقاط قوتش است که البته کارگردانان مورد علاقه من هم هستند که نمی توان تشخیص داد کدام قسمت را کدامیک کارگردانی کرده اند به این دلیل که ریتم بسیار متناسبی دارد و بیش ار هرچیز، متن و بازی های این سریال جذاب است. «خانه پوشالی» بازسازی سریال کوتاهی به همین نام و محصول شبکه بی بی سی است.



کوین اسپیسی، بازیگر اصلی سریال و دیوید فینچر، کارگردان دو قسمت اول این سریال 12 قسمتی است. جیزم فولی و جوئل شوماخر از دیگر کارگردان های سریال هستند. رمان «خانه پوشالی» را مایکل دابز نوشته که خوش عضو حزب محافظه کاران بریتانیا بود. رمان، در اواخر دوران نخست وزیری مارگارت تاچر می گذرد و داستان یک سیاستمدار حیله گر بریتانیایی به نام فرانسیس ارکارت است که به فکر مقام و جایگاهی در صدر امور است. بو ویلمن، نمایشنامه نویس «عید ماه مارس» به همراه اریک راث، فیلمنامه نویس برنده اسکار، متن سریال را نوشته اند. ویلمن از نام های مشهور برادوی است و «کنترل ارواح» یکی دیگر از نمایشنامه های معروف اوست.


پیمان قاسم خانی

فصل های اول و دوم سریال «کشتن»/ فصل اول

سریال «داستان های ترسناک آمریکایی» و سریال «برکینگ بد»




سریال «کشتن»؛ داستان سریال درباره قتل دختری نوجوان به نام رزی لارسن و پیامدهای گوناگون آنکه در قالب سه داستان به طور هم زمان روایت می شود. داستان نخست مربوط به کارآگاه لیندن و کارآگاه هولدر است که مسوول تحقیق درباره قتل رزی هستند و در طی این تحقیقات با مظنونان مختلف برخورد دارند و هر دو آنها با مسایل شخصی خودشان دست و پنجه نرم می کنند. داستان دوم درباره دارن ریچموند است که کاندیدای شهردارشدن است و به دلیل اینکه جسد مقتول در صندوق عقب اتومبیلی متعلق به کمپین انتخاباتی او پیدا می شود، درگیر موضوع قتل می شود. داستان سوم درباره خانواده مقتول است که این قتل و مسایل در پی آن، مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد می کند. رایان مورفی و براد قالچاک سریال «داستان ترسناک آمیرکایی» را کارگردانی کرده اند. فصل اول این سریال داستان خانه ای است که توسط روح ساکنان قبلی، تسخیر شده است. فصل دوم آن درباره تیمارستانی است که داستانش در 1964 رخ می دهد و فصل سوم آن درباره جنگ بین ساحران است.



سریال «برکینگ بد» را افسارگسیخته نیز توسط وینس گیلیگن ساخته شده است. این مجموعه در شهر البوکرکی در ایالت نیومکزیکوی آمریکا ساخته و تهیه شده است. این سریال داستان والتر وایت (بریان کرانستون) معلم شیمی یک دبیرستان است که در ابتدای داستان متوجه می شود که دارای سرطان ریه است. او پیش از فرارسیدن مرگش، برای تامین مالی خانواده اش به همراه دانش آموز پیشین خود، جسی پینکمن (آرون باول) شروع به تولید و پخش متامفتامین (شیشه) می کند. این سریال تاکنون جوایز بسیاری کسب کرده است.




شبنم قلی خانی

دانتون ابی




قصه جذاب، بازی های درخشان، فیلمبرداری و صحنه آرایی خوب «دانتون ابی» توسط جولین فیلوز کارگردانی شده است. این مجموعه به وقایع یک خانواده اشراف زاده انگلیسی از سال 1912 به بعد می پردازد. دوره این سریال مربوط به زمانی است که شاه ادوارد حکومت داشته و از دوران غرق شدن کشتی تایتانیک، آغاز و به سال های بعد از جنگ جهانی اول ختم می شود.




لوون هفتوان

سوپرانوز، برکینگ بد و کارآگاه واقعی




«سوپرانوز» عنوان سریالی است محصول کشور آمریکا که در ژانر درام و مافیایی ساخته شده است. داستان فیلم مربوط به خانواده مافیایی آنتونی سوپرانوز، رییس مافیایی خیالی در شهرهای نیوجرسی و نیویورک است. این مجموعه تلویزیونی توسط دیوید چیس ساخته شده است. این سریال موفق به دریافت جایزه گلدن گلاب، ادرگا اوارد و پی بادی شد. این سریال از جمله آثاری است که کمپانی برادران وارنر آن را پشتیبانی کرده است. نویسنده های این سریال ترنس وینتر، رابین گرین، میشل بورگس، متئو وینر و فرانک رنزولی هستند. این سریال در شش فصل، 86 قسمت تهیه شده است.



جیمز گاندولفینی، لوراین براکو، ادی فالکو، مایکل امپریولی، دومینکی کینزف استیون ون زانت، تونی سیریکو، رابرت ایلر، جیمی لین سیگلر، دری دو متئو، آیدا تورتورو و استیو شیریپا از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. داستان سریال جنایی و رازآلود True Detective (کارآگاه واقعی) درباره یک قاتل زنجیره ای است که بیش از 17 سال است که به قتل های خود ادامه می دهد. او قربانیان خود را به صورت فجیع به قتل می رساند و دو کارآگاه مدت هاست که به دنبال حل پرونده و دستگیری این قاتل هستند! متیو، یک کارآگاه خونسرد اما با گذشته ای بسیار اسرارآمیز است؛ او که دختر خود را بخاطر تصادف از دست داده است دیگر به هیچ چیز در این دنیا معتقد نیست؛ گویی تنها برای خود زندگی می کند و به هیچ اصولی پایبند نیست. همکار متیو، وودی هارلسن، دارای خانواده ای با دو فرزند است اما روابط او با خانواده اش اصلا خوب نیست و کنترل اداره خانواده از دستش بیرون آمده است.




سحر ولدبیگی

دوستان، تئوری بیگ بنگ، کارآگاه واقعی

Mildred pierce، بازی تاج و تخت




سریال Friends یک مجموعه کمدی در مورد شش دوست است که در منطقه منهتن شهر نیویورک زندگی می کنند. این مجموعه توسط دیوید کرین و مارتا کافمن از سال 1994 تا سال 2004 ساخته شد. این سریال، زنگی سه مرد و سه زن بیست و چند ساله ساکن محله گرین ویچ نیویورک را به مدت 10 سال دنبال می کند. «تئوری بیگ بنگ» یک مجموعه تلویزیونی در گونه کمدی موقعیت است. چاک لوری و بیل پریدی، سازندگان این مجموعه تلویزیونی هستند. محوریت مجموعه بر روی پنج کاراکتر است. لئونارد هافستادر و شلدون کوپر، که دو دوست هم اتاقی هستند و همسایه رو به رویی آنها، پنی، که بازیگر ناموفق و پیش خدمت رستوران است و دو دوست و همکار غیراجتماعی آنها مهندس هوافضا هاوارد والوویتز و متخصص فیزیک نجومی راجش کوترپالی، پنج کاراکتر این مجموعه هستند.



مینی سریال «Mildred pierce» اقتباسی است از رمان «جیمز ام. کین» که داستان آن در دهه 1930 در دوران رکود اقتصادی آمریکا رخ می دهد. این مینی سریال توسط تاد هاینز برای شبکه HBO کارگردانی شده است. در خلاصه داستان این سریال آمده است، سال 1930 است و میلدرد که از خیانت شوهرش آگاه است، او را وادار به ترک خانه می کند. کیت وینسلت بازیگر اصلی این سریال است. گای پیرس نیز از دیگر بازیگران آن است.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] در فیلم «نرگس» فریماه فرجامی 15 بار گریم شد!
[/h]


هفته نامه سلامت: امروزه در تبلیغات بسیاری از آرایشگاه ها، کلمه گریم مترادف با آرایش به کار می رود. اما واقعیت این است که اینها دو مقوله جداگانه هستند و عمدتا این بازیگران هستند که با گریم و مقتضیاتش درگیرند. اما گریم و آرایش چه تفاوتی با هم دارند؟ در گذشته که وسایل آرایشی و تجهیزات گریم مثل امروز در دسترس نبود، گریمورها بازیگران را چگونه گریم می کردند؟ مهین نویدی، گریمور با سابقه سینما و تلویزیون که امسال در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین چهره پردازی را برای فیلم «ایران برگر» دریافت کرده است، به این پرسش های «سلامت» پاسخ داده اند.



سلامت: می خواهم بدانم در زمان های گذشته که وسایل گریم مثل امروز زیاد نبود، وسایل گریم چگونه به دست شما می رسید؟

واقعا به سختی. یادم می آید برای اجرای گریم سریال «هزاردستان» که مجری گریم خانم ها بودم، از طرف فارابی وسایل گریم از کشورهای دیگر مثل آلمان به ایران وارد می شد، آن هم به شکل بسیار محدود. آن زمان وسایل گریم اینقدر متنوع و زیاد نبود و مجبور بودیم از وسایل بسیار محدودی برای اجرای گریم ها استفاده کنیم.

سلامت: گریم های سنگین و تاریخی را چگونه انجام می دادید؟

بیشتر سعی می کردیم با ترکیب وسایلی که در اختیار داریم، به مواد تازه ای برای کارمان دست پیدا کنیم. به هر حال شرایط کار بسیار سخت بود و در بیشتر مواقع از آرایش به جای گریم استفاده می کردیم. البته بیشتر گریم ها به وسیله چسب، لاتکس و پنبه انجام می شدند. به هر حال هر زمانی ویژگی های خاص خودش را دارد و فکر می کنم محدودیت های آن زمان ما را به خلاقیت های تازه ای سوق می داد که در نهایت به نفع خودمان بود. چون چیزهای جدیدی یاد می گرفتیم.

سلامت: چه تفاوتی بین آرایش و گریم وجود دارد؟

در آرایش ما از رنگ استفاده می کنیم و این مساله بیشتر شکلی ظاهری دارد؛ در حالی که در گریم با آناتومی صورت سر و کار داریم و سعی می کنیم حتی شکل صورت را تغییر دهیم.



سلامت: شما اشاره کردید که در گذشته مواد گریم مثل امروز زیاد نبودند. می خواهم بدانم امروز با این همه گستردگی و پیشرفت در صنعت گریم و سینما تا چه حد می توان به مواد آرایشی اطمینان کرد؟

نمی توانم مطلق بگویم که می توانید صددرصد اطمینان کنید. چون ممکن است خیلی از این مواد تقلبی و حتی فاسد باشد و متاسفم که دختران جوان به جای اینکه قد طراوت و شادابی جوانی شان را بدانند، با آرایش های سنگین به پوست و چهرهخود آسیب می زنند. به هر حال این مواد از ترکیب های شیمیایی درست شده اند و به مرور زمان پوست را بی روح می کند.

سلامت: شما کارهای تاریخی زیادی انجام داده اید. برای انجام این نوع کارها از چه چیزهایی بیشتر الهام می گیرید؟

من به تاریخ علاقه زیادی دارم و همیشه دلم می خواست در دوره قاجار زندگی می کردم. کتاب ها و عکس های زیادی هم از آن دوران به جا مانده است که با مطالعه آنها در کارم از آنها بهره می برم.

سلامت: سخت ترین گریمی که تا به امروز انجام دادید، به خاطر دارید؟

سخت ترین گریم های من «نرگس» و «بمانی» بودند. این را همه جا گفته ام چون مثلا برای فیلم «بمانی» زیر آفتاب گرم ایلام کار می کردم و موادی که روی صورت بازیگران می گذاشتیم آب می شدند. حتی یادم است در فیلم «نرگس» فریماه فرجامی را 15 بار گریم کردم.



سلامت: تا به حال پیش آمده بازیگری به خاطر استفاده از مواد گریم دچار عارضه شده باشد؟

من تابه حال با چنین مساله ای مواجه نبودم اما شنیده ام که یک بازیگر به دلیل استفاده از لنز نامناسب، چشم هایش دچار مشکل شده اما در کل وسایل گریم آنقدر نمی مانند که فاس شوند و عارضه ایجاد کنند.

سلامت: چرا زنان و بازیگران قدیمی معمولا صورت های شفاف تر و شاداب تری دارند؟

چون از مواد و ماسک های طبیعی ای مانند حنا و سرمه برای آرایش و تغییر چهره شان استفاده می کردند. آنها حتی موهای پرپشت تری هم نسبت به خانم های امروز دارند چون موهایشان دائم در معرض مواد شیمیایی نبوده است و از صابون های گیاهی استفاده می کردند.

اهدا می شود به...

امسال در سی و سومین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین «بهترین چهره پردازی» به مهین نویدی برای چهره پردازی فیلم «ایران برگر» اهد شد. برای اهدای این جایزه عبدالله اسکندری و رویا تیموریان روی سن آمدند. رویا تیموریان هنگام اهدای این جایزه به نویدی گفت: «مهین! این جایزه سال ها انتظارت را می کشید.»
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
شخصیت‌های محبوب کودکی فیلم می‌شوند

شخصیت‌های محبوب کودکی فیلم می‌شوند

شخصیت‌های محبوب کودکی فیلم می‌شوند




سینما و تلویزیون > سینمای‌ جهان - همشهری آنلاین:
هالیوود که در تلاش است ریسک کمتری در تولید محصولات سینمایی خود داشته باشد، اقدام به ساخت فیلم‌های سینمایی بر اساس کارتون‌های محبوب و کلاسیک دیزنی از جمله «پینوکیو»، «سیندرلا»، «دیو و دلبر»، «آلیس در سرزمین عجایب»، «کتاب جنگل» و ... کرده است تا از این طریق موفقیت تجاری خود را تضمین کند.
به گزارش ايسنا، در چند ماه اخیر
کمپانی دیزنی در راستای استراتژی جدیدش از ساخت فیلم‌هایی بر اساس کارتون‌های کلاسیک، محبوب و نوستالژیک خود خبر داده است تا از این طریق هم دوستداران قدیمی این شخصیت‌ها را دوباره مجذوب خود کند و از سویی دیگر با نسل جدیدی از کودکان در سراسر جهان ارتباط بیشتری برقرار نماید.
این استراتژی کم‌ریسک و پرسود در سال 2010 با ساخت فیلم «آلیس در سرزمین عجایب» به کارگردانی «تیم برتون» و با بازی «جانی دپ» به خوبی تثبیت شد، فیلمی که با بودجه‌ای بین 150 تا 200 میلیون دلاری ساخته شد و در نهایت به فروشی بالغ بر یک میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافت و سود سرشاری را روانه جیب
هالیوود و کمپانی دیزنی کرد.
پس از فیلم «آلیس در سرزمین عجایب»، کمپانی دیزنی
فیلم شيطان صفت را با بازی «آنجلینا جولی» بر اساس پویانمایی معروف سال 1959 خود به نام «زیبای خفته» روانه سینماها کرد و در نهایت به فروش جهانی بیش از 758 میلیون دلار دست یافت، این درحالی که 180 میلیون هزینه ساخت این فیلم بود.

فیلم «سیندرلا» نیز که بر اساس انیمشن سال 1950 ساخته شده است هم‌اکنون در سینماهای جهان در اکران است و در طول سه هفته نمایش خود به فروشی بیش از 400 میلیون دلار دست یافته است.
کمپانی دیزنی پیش از این تجربه‌های موفق دیگری چون ساخت انیمیشن «منجمد» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما و فیلم‌های پرفروشی چون «انتقام جویان» و «نگهبانان کهکشان» را در کارنامه دارد و با خرید حق ساخت سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» در سال 2012 از «جورج لوکاس» از این پس ساخت این فیلم های پرفروش را نیز در اختیار دارد، تا بدین ترتیب خود را به عنوان یکی از بزرگترین غول‌های عرصه سرگرمی معرفی کند.
«استیو گیدوس»، دبیر اجرایی نشریه سینمایی ورایتی معتقد است: هالیوود همواره در تلاش فراوان برای ساخت محصولاتی است که از قبل فروش آنها تضمین شده باشد و به خوبی از علایق وآگاهی سیمادوستان مطلع است و گمان می‌کنم آنها به تاثی از ساخت فیلم‌هایی موفقی دیگر کمپانی‌ها چون «سفید برفی و شکارچی»، «جک غول‌کش» و «گردش شنل قرمزی» به سمت ساخت این سری فیلم‌های جدید روی آورده‌اند.
فیلم «سفیدبرفی» محصول کمپانی یونیورسال رقیب دیزنی در سال 2012 ساخته شد که برداشتی متفاوت از داستان «سفیدبرفی و هفت کوتوله» با بازی «کریستن استوارت» در نقش سفیدبرفی، «کریس همسورف» در نقش شکارچی و «شارلیز ترون» در نقش ملکه بود و در نهایت به فروش 396 میلیون دلاری در سینماهای جهان دست یافت.
فیلم «جک غول‌کش» محصول برادران وارنر در سال 2013 به فروش 197 میلیون دلار رسید و در نهایت «گردش شنل قرمزی»، 90 میلیون دلار برای سازندگانش به ارمغان آورد.
کمپانی دیزنی از اکران فیلم جدید «دیو و دلبر» بر اساس یکی دیگر از انیمیشن‌های محبوب این کمپانی فیلمسازی از 17 مارس 2017 خبر داده است. انیمیشن «دیو و دلبر» در 22 نوامبر سال 1991 توسط کمپانی والت دیزنی اکران شد و توانست چندین جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین ترانه و موسیقی را کسب کند.
کارگردانی فیلم جدید «دیو و دلبر» را «بیل کاندون» با فیلمنامه‌ای از «استفن چبووسکی» بر عهده خواهد داشت و «اما واتسون» قرار است به همراه «دن استیونز» در دو نقش اصلی این فیلم بازی کنند.
«تیم برتون» کارگردان صاحب نام سینمای جهان نیز قصد دارد، در پروژه آتی خود انیمیشن کلاسیک «دامبو» محصول کمپانی دیزنی را در قالب تلفیقی از جلوه‌های کامپیوتری و فیلم دوباره به سینما بیاورد.
انبیمیشن «دامبو» محصول سال 1941 به تهیه‌کنندگی والت دیزنی و کارگردانی «بن شارپستین» در 23 اکتبر 1941 عرضه شد و چهارمین پویانمایی در سری کارهای کلاسیک دیزنی محسوب می‌شود.
«ارن کروگر» نویسنده «تراسفورمرها: عصر انقراض» نگارش فیلمنامه این پروژه جدید را در عهده دارد و «جاستین اسپرینگر» نیز تهیه‌کننده این فیلم خواهد بود.
«جان فاوارو» نیز مشغول ساخت فیلمی بر اساس انیمیشن «کتاب جنگل» محصول 1967 دیزنی است تا برای اکران در سال 2016 میلادی آماده شود. در این فیلم بازیگران مطرحی چون «بن کینگزلی»، «بیل مورای»، «ادریس آلبا» و «اسکارلت یوهانسون» ایفای نقش خواهند کرد.
جدیدترین اخبار از کمپانی دیزنی حاکی از آن است که قرار است، فیلمی بر اساس انیمیشن محبوب «پینوکیو» محصول سال 1940 این کمپانی ساخته شود که در اصل اقتباسی از کتاب «ماجراهای پینوکیو» نوشته‌ی «کارلو کلودی» نویسنده ایتالیایی بوده است.
مطمئنا این پایان راه دیزنی نخواهد بود و در آینده خبرهای بیشتری از ساخت فیلم اکشن زنده بر اساس پویانمایی‌های دیگر این استودیوی فیلمسازی خواهیم شنید.
شرکت والت دیزنی که بعنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان شناخته می‌شود، در 16 اکتبر 1923 توسط «والت دیزنی» و با مشارکت برادرش «روی اولیور دیزنی»، در قالب یک استودیو کوچک انیمیشن‌سازی تاسیس شد و به سرعت توسعه پیدا کرد و به یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای هالیوود تبدیل شد.
این شرکت امروزه مالک 14 شهربازی، شمار زیادی شبکه تلویزیونی از جمله ای‌بی‌سی، شبکه دیزنی، ای‌اس‌پی‌ان و ای‌بی‌سی خانوادگی، همچنین شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه والت دیزنی پیکچرز، پیکسار، مارول اینترتینمنت، لوکاس فیلم و هیولو است.



 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] سخنان صریح بهروز افخمی درباره‌ی سینما و شکست «روباه»

[/h]

» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94012710477
پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶



بهروز افخمی درباره شکست فیلمش در اکران نوروز گفت: فکر می‌کردم «روباه» فیلم پرفروشی شود، اما نمی‌دانم چرا کسی نمی‌رود این فیلم را ببیند!
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهروز افخمی، کارگردان سینما که آخرین اثرش «روباه» با شکست تجاری در اکران نوروزی مواجه شد، می‌گوید: فکر می‌کردم «روباه» فیلم پرفروشی شود. من قبلاً فیلم «روز شیطان» را ساخته‌ام که آن هم با مضمون جاسوسی بود و از آنجایی که فیلم «روباه» عیب و ایرادهای آن فیلم را ندارد و فیلم شسته رفته‌ای است، خیال می‌کردم پرفروش خواهد شد. اما گمان می‌کنم مردم با این پیش‌فرض که فیلم جاسوسی است و حتماً قسمت‌هایی از آن سانسور شده و چیزی برای دیدن ندارد، از تماشای آن صرف نظر کردند. درصورتی که اینگونه نبوده است.
کارگردان «فرزند صبح» یکی دیگر از عوامل شکست فیلم «روباه» را ریزش مخاطبان سینما در سال‌های اخیر می‌داند و معتقد است: امروزه سینما تماشاگران اصلی خود را که مردم عادی و خانواده‌ها هستند از دست داده، در حالی که چند سال پیش، بیش از ۷۰ میلیون بلیت سینما در کشور فروخته می‌شد؛ اما امروز این رقم به حدود ۱۰ میلیون رسیده که آن هم شامل گروه محدودی از افراد است که همیشه به سینما می‌روند.
افخمی همچنین درباره نظر مخاطبان فیلم «روباه» درباره این اثر گفت: آنهایی که رفته‌اند و فیلم را دیده‌اند خوش‌شان آمده، اما مشکل اینجاست که کسی نمی‌رود این فیلم را ببیند!
کارگردان «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» با اشاره به اینکه فیلم «روباه» پر از جلوه‌های ویژه بصری است که با تکنیک‌های روز دنیا ساخته شده گفت: جلوه‌های ویژه فیلم به گونه‌ای پرداخت شده که اصلاً به چشم تماشاگر نمی‌آید و این از محاسن این فیلم است.
بهروز افخمی که فیلم‌های موفق و پرفروشی مانند «شوکران»، «عروس» و «سن‌پترزبورگ» را در کارنامه دارد، در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه عوامل مؤثر بر فروش بالای یک فیلم چه چیزهایی است گفت: موفقیت یا شکست یک فیلم معیار و ملاک مشخصی ندارد، بنابراین اساساً نمی‌توان از قبل چیزی را پیش‌بینی کرد. بین فیلم‌های خودم تنها فیلمی که احساس می‌کردم پرفروش خواهد شد فیلم «عروس» بود، اما درمورد فیلم‌های دیگری مثل «شوکران» هرگز این فکر را نمی‌کردم و در واقع این فیلم ناگهان مورد توجه مردم قرار گرفت و از لبه یک شکست تجاری برگشت.
سینمای ایران مرده است
بهروز افخمی که در جشنواره «سما» سخنرانی می‌کرد، سینمای ایران را سینمایی مرده توصیف کرد که مرگ مغزی شده و با کمک «دستگاه‌ها» نفس می‌کشد!
به گزارش خبرنگار ایسنا، در این سخنرانی که در قالب کارگاه آموزشی و در حاشیه جشنواره فیلم‌های کوتاه «سما» برگزار می‌شد، افخمی به بیان دیدگاه‌های خود در رابطه با وضعیت سینمای ایران و کارگردانی سینما برای علاقه‌مندان سینما و فیلمسازی پرداخت.
وی تصریح کرد: در طول سال‌های بعد از انقلاب تماشاگر واقعی سرکوب شده‌ و فیلم واقعی نیز اجازه ساخت پیدا نکرده‌ یا اگر ساخته شده درجه «ج» به آن داده‌اند و در سالن‌های بد با صدا و تصویر نامطلوب نمایش داده شده است، نتیجه آن هم این است که امروز سینمای ما مرده است؛ مرگ مغزی شده و تنها با کمک دستگاه‌ها زنده است و نفس‌می کشد!
کارگردان فیلم «روباه» نتیجه نهایی این روند را ریزش ۹۵درصدی مخاطبان و تماشاگران اصلی سینما دانست و گفت: در سال‌های اخیر تعداد تماشاگران سینما از ۷۱ میلیون به ۱۰ میلیون نفر رسیده است. این در حالی‌ است که آمارهایی که از فروش فیلم‌ها اعلام می‌شود قابل اعتماد نیستند و اغلب غیرواقعی اعلام می‌شوند، چون فکر‌ می‌کنند این کار تأثیر تبلیغاتی دارد.
افخمی با بیان اینکه چارچوب‌های فیلمسازی در جامعه ما وارونه فهمیده شده گفت: امروزه فیلمساز جوانی که می‌خواهد فیلمی بسازد، چیزهایی را بدیهی می‌شمارد که در واقع وجود ندارند و غلط هستند؛ در نتیجه مهمترین مسئله در شروع کار یک فیلمساز درست کردن این وارونگی است. فیلمساز جوان مخاطب اصلی خود را نمی‌شناسد پس اول باید بداند برای چه کسانی فیلم می‌سازد؟!
وی تصریح کرد: برخی فیلمسازان جوان، جامعه‌ی مخاطبان خود را به شکل هرمی فرض می‌کنند که در کف این هرم کودکان و نوجوانان، وسط آن زنان خانه‌دار، بالای آن افراد فرهیخته و تحصیل کرده و مخاطبان به اصطلاح خاص سینما قرار دارند و در نوک این هرم نیز فیلمسازان و منتقدان سینما؛ بنابر این هدف خود را رسیدن به نوک هرم و ورود به حلقه آنان قرار می‌دهند.
افخمی ادامه داد: این فرض غلط است و به عقیده من مخاطبان اصلی و تماشاگران واقعی سینما همان کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها هستند، چرا که هم بیشترین اثرپذیری را دارند و هم بیشترین جمعیت بینندگان را تشکیل می‌دهند. اما اگر فیلمساز جوانی، تماشاگران اصلی خود را فیلمسازان دیگر و منتقدان و روزنامه‌نگاران بداند راه را اشتباه رفته است؛ آخر این راه چیزی نیست جز یک فرش قرمز و چند عکس یادگاری در جشنواره‌های مختلف.
کارگردان «شوکران» با بیان اینکه ما چارچوب‌های اولیه در فیلمسازی را فراموش ‌کرده‌ایم و نمی‌دانیم داستان چیست و چگونه باید داستانی را روایت کرد و یادآور شد: در 10 سال اول پس از انقلاب تصویری از ما در دنیا ساخته شده بود که انگار ما آدم‌هایی وحشی هستیم و مدام درحال جنگ با دیگران و کشتن یکدیگریم، بنابراین در این فضا و شرایط کار درستی بود که فیلم‌هایی با مضامین عرفانی و روحانی و شاعرانه ساخته شود تا دید جهانیان را نسبت به ما اصلاح کند؛ اما بعد از آن باید فیلم‌هایی برای تماشاگر واقعی ساخته می‌شد.
افخمی نتیجه حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی، در سال‌های پس از انقلاب را نیز ایجاد جاذبه‌های مالی و شهرت یافتن برخی فیلمسازان دانست و گفت: بعضی از فیلمسازان ما جذب این جشنواره‌ها شدند و جریان فیلم‌های هنری تبدیل به جریان اصلی سینمای ما شد؛ فیلم‌هایی که برای خوش‌آمد داوران جشنواره‌ها ساخته می‌شد.
او تأکید کرد: به عقیده من فیلمساز جوان اصلا نباید برای این دسته از مخاطبان فیلم بسازد و بهتر است آن هرم را وارونه کند و برای آنکه هرم روی نوک خود بایستد، باید نوک آن را که فیلمسازان و منتقدان تشکیل داده‌اند به زیر خاک فرو کرد! یعنی باید این دسته از مخاطبان را نادیده گرفت. در دنیا هم زنان خانه‌دار و کودکان و نوجوانان ۸۰ درصد مخاطبان را تشکیل می‌دهند و ساخت انیمیشن‌ها و فیلم‌های ابرقهرمانی و ملودرام‌های خانوادگی نیز نشان از اهمیت این قشر از مخاطبان دارد.
کارگردان «سن‌پترزبورگ» افزود: تماشاگری را که رفته نمی‌شود دیگر به سینما برگرداند. امروز بچه‌هایی هستند که از وقتی به دنیا آمده‌اند به سینما نرفته‌اند و فیلم دیدن را در خانه و با دستگاه دی‌وی‌دی یاد گرفته‌اند، در نتیجه کسانی که به سینما می‌آیند حلقه‌های معدودی از افراد هستند که در سال چند بار به سینما می‌آیند و فروش سینمای ما را رقم می‌زنند.
افخمی که فیلم موفق «عروس» را به عنوان اولین فیلم خود در کارنامه دارد، درباره فیلمسازان جوان نیز گفت: برخی به طرز مشکوکی سنگ فیلمسازان جوان را به سینه می‌زنند، اما من هیچ امتیاز ویژه‌ای برای آنها قائل نیستم. فیلمسازی یک مهارت است و تنها با کسب تجربه به دست می‌آید. اتفاقاً امروزه فیلمسازی هم در ایران و هم تمام دنیا سخت‌تر از قبل شده است و باید برای آن تلاش مضاعف کرد.
این کارگردان که روزگاری به عنوان منتقد در مجله "سوره سینما" قلم می‌زد، در پاسخ به پرسشی درباره جایگاه اندیشه در فیلمسازی و سینمای موسوم به «سینمای اندیشه» نیز گفت: این گفتمان ۴۰ سال است که شنیده ‌می‌شود و حرفی کهنه و بی‌خاصیت است. چیزی که من به عنوان سینما می‌شناسم ۹۰ درصدش تشکیل شده از تصویر و موسیقی و نور و ... که هیچ ربطی به اندیشه ندارد! فیلمی که برای بیان اندیشه ‌ای ساخته شود پس از یک بار دیده شدن دیگر حرفی برای گفتن نخواهد داشت. سینما یک مهارت و تکنیک است و کارگردان یک تکنسین.

افخمی در پایان این نشست با اشاره به اینکه فیلم بعدی خود را با الهام گرفتن از قسمت چهارم سریال مستند داستانی «روزهای زمستان» خواهد ساخت، حاضران را به تماشای فیلم دعوت کرد و گفت: این فیلم ساخته جوانی به نام محمد حسین مهدویان است که گرچه حتی شهید آوینی را ندیده است اما به راستی ادامه دهنده راه او نگرش او به فیلمسازی است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] آغاز دوهفته کارگردانان جشنواره کن با «در سایه یک زن»

[/h]

» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94012710480
پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰



«در سایه یک زن» ساخته «فیلیپ گارل» به عنوان فیلم افتتاحیه بخش جنبی دو هفته کارگردانان جشنواره کن معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسئولان برگزاری بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن فیلم «در سایه یک زن» روایتگر داستان عشق و خیانت را به عنوان فیلم افتتاحیه این رویداد سینمایی اعلام کردند.
«ادوارد وینتروپ»، رئیس هیئت داوران بخش دو هفته کارگردانان کن در این‌باره گفت: فیلم «در سایه یک زن» داستان عاشقانه‌ای است که نشان می‌دهد چگونه خیانت‌های کوچک و بزرگ می‌تواند زندگی افراد در داستان را تلخ کند.
در این فیلم به کارگردانی «فیلیپ گارل»، بازیگرانی چون «مرهر استانیلاس» در کنار «کلوتید کرو» و «لنا پاگام» ایفای نقش کرده‌اند.

«فیلیپ گارل» 66 ساله سابقه حضور در اولین دوره برگزاری بخش دو هفته کارگردانان کن در سال 1996 با فیلمی اقتباسی از انجیل درباره حضرت مسیح (ع) را نیز در کارنامه سینمایی خود دارد.
بخش دو هفته کارگردانان را انجمن کارگردانان فرانسه پس از ناآرامی‌های می 1968 به راه انداخت که به دنبال کمک یا تبلیغ برای فیلم‌های جدید از سراسر دنیاست.
سال گذشته فیلم «عشق در اولین جنگ»، ساخته بلند «توماس کایلی» در حالی سه جایزه اصلی بخش دو هفته کارگردانان امسال جشنواره کن را از آن خود کرد که تاکنون هیچ فیلم دیگری موفق به کسب هم‌زمان این سه جایزه در تاریخ جشنواره کن نشده بود.
شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم کن روز 13 می با حضور برادران «کوئن» در راس هیئت داوران و با نمایش فیلم «سرت را بالا نگه‌دار» ساخته‌ی «امانوئل برکوت» کارگردان فرانسوی در مراسم افتتاحیه آغاز به کار خواهد کرد و تا 24 می ادامه خواهد داشت.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] جشن تولد و رونمایی از پوستر فیلم تنابنده

[/h]

» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94012710396
پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳



در شب تولد محسن تنابنده از پوستر و تیزر فیلم سینمایی «گینس» به عنوان اولین ساخته سینمایی این کارگردان و بازیگر رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، در ابتدای این مراسم که چهارشنبه شب توسط موسسه تصویرگستر پاسارگاد در رستوران کازیوه تدارک دیده شده بود، از حسین اسکندری بازیگر فیلم «گینس» توسط برادرش عبداله اسکندری تقدیر شد و همچنین لوح های تقدیری توسط مجید اسکندری و آرش برهانی به عرفان بهکار طراح پوستر و مسعود رفیع زاده سازنده تیزر این فیلم اهدا شد.
محسن تنابنده هم به عنوان کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی «گینس» لوح تقدیرش را از رعنا آزادی ور، هادی کاظمی و رضا یزدانی دریافت کرد و با اظهار امیدواری از اینکه این فیلم مورد توجه قرار گیرد و تماشاگران نیز از آن لذت ببرند از تورج شفیعی و علی اسدزاده مدیران شرکت تصویرگستر پاسارگاد برای حمایت از او جهت ساخت فیلم اولش تقدیر کرد.
پس از رونمایی از پوستر فیلم توسط عبداله اسکندری، احمد مهرانفر و محسن تنابنده و پخش تیزر فیلم، جشن تولد کارگردان فیلم «گینس» برگزار شد و تنابنده شمع های روی کیک را که پوستر فیلم روی آن نقش بسته بود را فوت کرد.

پایان بخش این مراسم امضاء پوستر توسط حاضران بود.
علی اوجی که به عنوان مهمان در مراسم حاضر بود برنامه را اجرا کرد.
«گینس» که در شرکت تصویر گستر پاسارگاد تهیه شده است به عنوان یکی از گزینه های اکران دوم سال احتمالا از اردیبهشت ماه به روی پرده می رود.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] عرضه 290 فیلم ایرانی در بازار فیلم تهران

[/h]

» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94012610359
چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱




290 اثر سینمایی ایرانی در هجدهمین بازار فیلم تهران به خریداران و پخش‌کنندگان بین‌المللی ارائه خواهد شد.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، 290 اثر سینمایی ایرانی در هجدهمین بازار فیلم تهران روی سرور بازار فیلم تهران بارگذاری می‌شود و خریداران بین‌المللی می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند.
براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همزمان با استقلال بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر از بخش ملی جشنواره، یک سرور مرکزی و اتاق‌های بازبینی فیلم برای خریداران حاضر در هجدهمین بازار فیلم تهران در نظر گرفته شده است که 290 اثر یاد شده از روی این سرورها برای خریداران به نمایش در می‌آید.
ایجاد سرور و اتاق‌های نمایش فیلم در بخش بازار، این امکان را به خریداران می‌دهد تا به راحتی فیلم‌های مورد نظر را انتخاب کنند و سپس در محوطه اصلی بازار و در غرفه‌های تعبیه شده، به رایزنی با صاحبان آثار بپردازند.
290 اثری که برای خریداران در هجدهمین بازار فیلم تهران عرضه می‌شود، از جمله تولیدات سینمای ایران از سال 2012 تاکنون است که فیلم‌های بلند، کوتاه و مستند را شامل می‌شود.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] کریستوف زانوسی به تهران می‌آید

[/h]

» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94012610069
چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹



کریستوف زانوسی، کارگردان به نام لهستانی برای برگزاری چند کارگاه تخصصی سینمایی به سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر می‌آید.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، طبق اعلام برگزارکنندگان جشنواره‌ی فیلم فجر؛کریستوف زانوسی مولف، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس مشهور لهستانی در ایام برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره، با حضور در ایران چند کارگاه تخصصی سینمایی برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند.
کارگردان فیلم «جنایت در کاتمونت» در چهارمین روز از سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به همراه علاقه‌مندان از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح به تماشای فیلم «ساختار کریستال» می‌نشیند.
وی همچنین از ساعت ۱۳ تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه کارگاهی تخصصی با عنوان «اصول کار با هنرپیشه، چگونگی تنظیم میزانسن میان دوربین و هنرپیشه» را برپا خواهد کرد.
این کارگردان لهستانی در ادامه و از ساعت ۱۵ تا ۱۶ و ۳۰ دقیقه درباره «سیر تحول درام‌پردازی از دهه ۶۰ میلادی تا امروز» در کارگاهی تخصصی سخن می‌گوید.

زانوسی پس از آن نیز از ساعت ۱۶ و ۴۵ تا ۱۷ و ۴۵ دقیقه به پرسش علاقه‌مندان پاسخ خواهد داد.
مجموعه کارگاه‌های تخصصی سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، همزمان با برپایی این رویداد سینمایی با حضور جمعی از بزرگان سینمای ایران و جهان برپا خواهد شد.
این کارگاه‌ها از ۶ تا ۱۱ اردیبهشت، همزمان با سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برپا می‌شود.
 

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
معرفی نام فيلم‌هاى شركت‌كننده در فستيوال کن ٢٠١۵

معرفی نام فيلم‌هاى شركت‌كننده در فستيوال کن ٢٠١۵



مدير هنرى و رئيس فستيوال كن، امروز نام فيلم‌هاى شركت‌كننده در فستيوال ٢٠١۵ را معرفى كردند.

مسئولين فستيوال كن پس از ديدن ١٨۵٤ فيلم، براى بخش مسابقه ١٧ فيلم و در بخش نگاهى نو ١٤ فيلم را انتخاب كردند (فهرست كامل در زير) كه احتمالن به تعداد آن‌ها چند فيلم ديگر افزوده خواهد شد چون هنوز ديدن فيلم‌هاى ارسالى به پايان نرسيده است.
طبق معمول بيش‌ترين حضور در فستيوال متعلق به فرانسه است كه ٤ فيلم در بخش مسابقه دارد كه همه منتظر فيلم جديد «ژاک اوديار» (كارگردان فيلم یک پيامبر) هستند. ايتاليا هم با سه فيلم از «پائولو سورنتينو»، «متئو گارونه» و «ننى مورتى» شركت دارد، اين سه كارگردان قبلن از اين فستيوال جايزه‌هايى دريافت كردند. از امريكا هم دو فيلم در بخش مسابقه حضور دارد كه بازگشت «گاس ون سنت» (پس از فيلم Paranoid Park) و «تاد هينز» (پس از فيلم من اين‌جا نيستم) به فستيوال خواهد بود. از اسياى شرقى هم نام‌هاى ««جيا ژانگ‌که» و «هو هسيائو هسين» به چشم مى‌خورند.

نكته‌هاى ديگر حضور فيلم «Irrational Man» اخرين فيلم «وودى الن» در بخش خارج از مسابقه (مثل هميشه وودى الن حضور در مسابقه را نپذيرفت)، نخستين فيلم «ناتالى پورتمن» به عنوان كارگردان در بخش نمايش‌هاى ويژه و فيلم «ناهيد» ساخته‌ى «ايدا پناهنده» در بخش نگاهى نو هستند.



فيلم‌هاى بخش مسابقه
(DHEEPAN (Jacques AUDIARD
(A SIMPLE MAN (Stéphane BRIZÉ
(MARGUERITE AND JULIEN (Valérie DONZELLI
(THE TALE OF TALES (Matteo GARRON
(CAROL (Todd HAYNES
(THE ASSASSIN (HOU Hsiao Hsien
(MOUTAINS MAY DEPART (JIA Zhang-Ke
(OUR LITTLE SISTER (Hirokazu KORE-EDA Hirokazu
(MACBETH (Justin KURZEL
(THE LOBSTER (Yorgos LANTHIMOS
(MON ROI (MAÏWENN
(My Mather (Nanni MORETTI
(SON OF SAUL( László NEMES
(YOUTH (Paolo SORRENTINO
(LOUDER THAN BOMBS (Joachim TRIER
(THE SEA OF TREES (Gus VAN SANT
(SICARIO (Denis VILLENEUVE
فيلم‌هاى بخش نگاهى نو
(FLY AWAY SOLO (Neeraj GHAYWAN
(RAMS (GRIMUR HÁKONARSON
(JOURNEY TO THE SHORE (KUROSAWA Kiyoshi
(I AM A SOLDIER (Laurent LARIVIÈRE
(THE HIGH SUN (Dalibor MATANIC
(THE OTHER SIDE (Roberto MINERVINI
(ONE FLOOR BELOW (Radu MUNTEAN
(THE SHAMELESS (OH Seung-Uk
(THE CHOSEN ONES (David PABLOS
(NAHID (Ida PANAHANDEH
(THE TREASURE (Corneliu PORUMBOIU
(THE FOURTH DIRECTION (Gurvinder SINGH
(MADONNA (SHIN Suwon
(MARYLAND (Alice WINOCOUR


تصویر: «ماريان كوتيار» در صحنه‌اى از فيلم «مكبث» (كار جاستين كارزل) و «كيت بلانشت» (كار تاد هينز) در صحنه‌اى از فيلم «كارول» ديده مى‌شوند كه بی‌شک از شانس‌هاى بردن جايزه‌ى به‌ترين بازيگر زن خواهند بود.


 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] رضا کیانیان و شمس لنگرودی روی پرده سینماها

[/h]
» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94013113130
دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳


اکران فیلم سینمایی «پنج تا پنج»، اولین تجربه تارا اوتادی از هفته آینده در سینماهای گروه هنر وتجربه آغاز می‌شود.
به گزارش ایسنا، در این فیلم که اکران آن از 5 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، رضا کیانیان، شمس لنگرودی، تورج نصر، محمدعلی دیباج و علی‌اصغر شهبازی به ایفای نقش پرداختند.
تدوین این فیلم سینمایی ، توسط «واروژ کریم مسیحی» انجام شده است.
این فیلم داستان مردی 55 ساله (صابر ساعدی) را روایت می‌کند که در جریان یک حادثه، اتومبیلش پنچر شده و ناگزیر در مسیری قرار می‌گیرد که به اجبار یک شب را در ویلای چهار پیرمرد بازنشسته به صبح می‌رساند و در طول این چند ساعت اتفاقاتی بین او و پیرمردها روی می‌دهد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] اکبر عبدی ممنوع‌التصویر می‌شود؟
[/h]
» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر
کد خبر: 94013113125
دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵




این روزها حرف و حدیث درباره خبر مهاجرت دائم یا موقت اکبر عبدی به ترکیه زیاد است. هر روز خبری در مورد او منتشر و شبه‌حکمی درباره ممنوع‌التصویر بودنش یا ممانعت از ورودش به کشور و ... صادر می‌شود.
به گزارش ایسنا، «مشرق» با این مقدمه نوشت: ماجرا از این قرار است که اکبر عبدی بازیگر توانای سینمای ایران که در بیش از 90 فیلم و چندین مجموعه تلویزیونی ایفای نقش کرده، راهی ترکیه شده است.
رسانه‌های ترکیه هم گزارش داده‌اند که اکبر عبدی با خرید خانه‌ای در آلانیا تصمیم گرفته است مابقی عمر خود را در این شهر بگذراند. چند روز پیش هم خبرگزاری آناتولی نوشت که عبدی با برگزاری کنفرانس خبری در یک بنگاه معاملات املاک در یکی از شهرهای ترکیه گفته است که به خاطر برخی مشکلات سلامتی تصمیم گرفته است در ترکیه به زندگی ادامه دهد. ادعا شده که اکبر عبدی بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون ایران دارای بیماری دیابت بوده و اخیرا نیز به بیماری کلیوی دچار شده است.
عبدی گفته است که می‌خواهد از این به بعد در ترکیه به زندگی و فعالیت‌های هنری خود ادامه دهد. این هنرمند 55 ساله گفته است که پروژه‌هایی در خصوص تهیه فیلم و سریال تلویزیونی در ترکیه داشته و در ماه‌های آینده فیلم آذری مشهدی عباد را شروع خواهد کرد.
 
بالا