[ اخبار سینما ] - اخبار کوتاه سینمای ایران و جهان

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] اعلام فیلم‌های بخش سینمای جهان جشنواره‌ی فیلم فجر
[/h]
» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94013113123
دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳



فیلم‌های بخش سینمای سعادت (جهان) بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.


به گزارش دانشجوان ایران (ایسنا)، اسامی فیلم‌های بخش سینمای سعادت (جهان) جشنواره فیلم فجر به این شرح است:

۱- «سیزارتا» به کارگردانی ریچی مهتا محصول کانادا و هند
۲- «اشتراک» به کارگردانی ماکوتو شینوزاکی محصول ژاپن
۳- «قلمرو طلایی» به کارگردانی برایان پرکینز محصول امریکا
۴- «ناشناس» به کارگردانی دکتر بیجو کومار محصول هند
۵- «به ترتیب عدم حضور» به کارگردانی هانس پیتر مولند محصول نروژ و سوئد
۶- «ملکه کوهستان» به کارگردانی صادق شِرنیاز محصول قرقیزستان
۷- «جستجو» به کارگردانی مایکل هازاناویچ محصول فرانسه و گرجستان
۸- «ماجراجویان برف» به کارگردانی فرخ حاجی حافظ اوغلو محصول ترکیه
۹- «رئیس کارخانه» به کارگردانی ژانگ وی محصول چین
۱۰- «اهل پرواز» به کارگردانی پاسکال فران محصول فرانسه
۱۱- «تا ابد» به کارگردانی مارگاریتا ماندا محصول یونان
۱۲- «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن محصول ایران
۱۳- «۳۶۰ درجه» به کارگردانی سام قریبیان محصول ایران
۱۴- «بدون مرز» به کارگردانی امیرحسین عسگری محصول ایران

فیلم های بخش رقابتی سینمای سعادت (جهان) را «آن هیو»، «ایگور گوسکو»، «پیر هنری دلینیو»، «رولف دو هیر»، «سمیح کاپلان اوغلو»، نیکی کریمی و سیدرضا میرکریمی داوری خواهند کرد.

بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر ۵ تا ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می شود.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] فیلم‌های جلوه‌گاه شرق جشنواره فجر معرفی شدند
[/h]
» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94013112997
دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵



فیلم‌های بخش جلوه‌گاه شرق (سینمای کشورهای آسیایی و اسلامی) بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

به گزارش ایسنا، اسامی فیلم‌های بخش جلوه‌گاه شرق جشنواره فیلم فجر به این شرح اعلام شد:

1- «مادر» به کارگردانی باسل الخطیب / محصول سوریه
۲- «معلم» به کارگردانی ناصر سعیداف / محصول تاجیکستان
۳- «دو مرد در شهر» به کارگردانی رشید بوچارب / محصول فرانسه، آمریکا، بلژیک، الجزایر
۴- «نبات» به کارگردانی الچین موسی‌اوغلو / محصول آذربایجان
۵- «زیر شن‌زارهای بابل» به کارگردانی محمد الدراجی / محصول انگلستان، امارات، هلند، عراق
۶- «مردانی که دنیا را نجات می‌دهند» به کارگردانی لیو سِنگ تات / از مالزی
۷- «جان سودا» به کارگردانی فرامرز وکیلی / محصول تایلند و ایران
۸- «آرمان‌شهر» به کارگردانی حسن نظر / محصول ایران، افغانستان، اسکاتلند
۹- «نورجمعه» به کارگردانی بایا نِرال / محصول چین
۱۰- «ماهی» به کارگردانی درویش زعیم / محصول ترکیه
۱۱- «راز پنهان» به کارگردانی علی غفاری / محصول لبنان و ایران

۱۲- «مزار شریف» به کارگردانی حسن برزیده / محصول ایران
۱۳- «قندون جهیزیه» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور / محصول ایران
۱۴- «در دنیای تو ساعت چند است؟» به کارگردانی صفی یزدانیان / محصول ایران

همچنین فیلم «زرافه» به کارگردانی رنی ماسالا محصول فلسطین، ایتالیا، آلمان و فرانسه در بخش خارج از مسابقه جلوه‌گاه شرق جشنواره به نمایش درمی‌آید.

مکسین ویلیامسون، گارین نوگراهو، دولت‌نظر خدانظروف، جورج اواشویلی، فابیو تسی، نگار جواهریان و منوچهر محمدی فیلم‌های بخش جلوه‌گاه شرق سی‌ و‌ سومین جشنواره بین المللی فیلم فیلم فجر را داوری می‌کنند.

بخش بین‌الملل سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر ۵ تا ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] یک ایرانی مهمان ویژه تئاتر لهستان
[/h]
» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94020200803
چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵



بهروز غریب‌پور به عنوان مهمان ویژه‌ی جشنواره تئاتر «گروتسکا» راهی لهستان می‌شود.

این هنرمند تئاتر درباره حضورش در این جشنواره به خبرنگار تئاتر ایسنا گفت: امسال پانزدهمین دوره این جشنواره در کراکو برگزار می‌شود و بنده به دعوت مدیر کمپانی «دراگون» در این رویداد حضور خواهم داشت.

غریب پور اضافه کرد: جشنواره «گروتسکا» توسط کمپانی دراگون (اژدهاها) برگزار می‌شود، زیرا تخصص‌ این کمپانی اجرای نمایش با عروسک‌های عظیم الجثه آبی و بادی است و قرار است در این دوره از جشنواره، اجرای بزرگترین نمایش‌شان را در سال 2015 آغاز کنند.

سرپرست گروه تئاتر عروسکی «آران» توضیح داد: نام شهر«کراکو» مترادف با جنبش تئاتر مدرن در جهان است و این دوره از جشنواره از 31 می (10 خرداد) آغاز می شود و من هشتم خرداد راهی لهستان می‌شوم.

به گفته او، این جشنواره از اول ژوئن (11 خرداد) آغاز می‌شود و دو شب اجرای ویژه کنار دریا برنامه‌ریزی شده است، چون یکی از ویژگی‌های جشنواره این است که آثار نمایشی‌شان فقط در سالن‌ها اجرا نمی‌شوند، بلکه اجراهای گوناگونی در فضای باز هم دارند.


این سفر سومین حضور غریب پور در جشنواره«گروتسکا» است، او دو سال پیش با همراهی گروه تئاتر عروسکی «آران» اپرای عروسکی «عاشورا» را در همین جشنواره اجرا کرد و یک بار دیگر نیز برای دیدن مراکز هنری کراکو به این شهر سفر کرده بود.

به گزارش ایسنا، بهروز غریب‌پور از شش اردیبهشت ماه جدیدترین اپرای عروسکی خود را با نام اپرای عروسکی «سعدی» در تالار فردوسی به روی صحنه می‌برد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] چرا "آنتونی‌کویین" به ایران آمده بود؟
[/h]
» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94020200798
چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲



به تازگی تولد آنتونی کویین، بازیگر مشهور سینمای دنیا بود که بسیاری از ایرانی‌ها او را با نقش حمزه در فیلم «محمد رسول الله (ص)» می‌شناسند اما شاید کمتر به بازی این بازیگر در فیلمی بنام «کاروانها» در کنار بازیگران ایرانی پرداخته شده است.


آنتونی کویین در «کاروانها»


به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، این بازیگر فقید سینما در سال 1355 در ایران حضور پیدا کرد و در یک فیلم درام - ماجرایی بنام «کاروان‌ها» محصول و ساختهٔ مشترک ایران و آمریکا مقابل دوربین رفت.

محمد علی کشاورز یکی از همبازی‌های آنتونی کویین درباره این فیلم به ایسنا گفته بود: در سال 55 کارگردان فیلم «کاروانها» که محصول مشترکی از ایران و آمریکا آلمان و فرانسه بود، کارهای سینما و تئاتر من را دیده بود و خواست در کارش بازی داشته باشم. این فیلم به زبان انگلیسی در اصفهان فیلمبرداری می‌شد و به همراه من، وثوقی، گرامی، کهنمویی و طباطبایی هم حضور داشتند و سایر گروه کاملا خارجی بودند.

وی یادآور شده بود: آنتونی کوئین و مایکل سارازیب از دیگر بازیگرانی بودند که در این فیلم حضور داشتند. با حضور در این فیلم تجربه‌های بسیار زیادی کسب کردم. کار من بیشتر با آنتونی کوئین بود، او نقاش خیلی خوبی بود و شطرنج را هم فوق العاده بازی می‌کرد. موزیک را خیلی خوب می‌دانست و بسیار خوب می‌خواند و در مجموع آدم باشعور و باسوادی بود، گفتگوهایی که با هم می‌کردیم برایم جالب بود که می‌گفت آرزو دارم یک بار روی صحنه تئاتر بروم و وقتی فهمید من هنرپیشه تئاتر هستم گلایه کرد که چرا زودتر نگفته‌ام.

کشاورز ادامه داده بود: ما خیلی با هم رفیق شدیم و بحث و گفتگوهای زیادی با هم می‌کردیم، حتی یک بار یکی از فیلمهایش در اصفهان اکران می‌شد و با هم به تماشای آن رفتیم و اینکه می‌دید صدایش به فارسی دوبله شده است، برایش جالب بود و با شوخی می‌گفت؛ کی فارس صحبت کردم که خودم خبر ندارم؟!. «کاروانها» در ایران اکران نشد اما در آمریکا و سایر کشورها نمایش گسترده‌ای داشت، من در طول حضورم در این فیلم دیدم که چقدر اینها به کارشان مسلط هستند، حتی در صحنه‌ای که هلی کوپتر می‌آمد جوری صدابرداری می‌کردند که فقط صدای بازیگر گرفته شود.

این بازیگر همچنین مطرح می‌کرد: حتی در صحنه‌ای مقابل آنتونی کوئین بازی داشتم که یک مرتبه مدیر فیلمبرداری کات داد و وقتی علت را پرسیدم گفت: باد ملایمی آمد که روی نور اثر می‌گذارد و آنرا خراب می‌کند. دیدم چقدر در کارشان دقت دارند و آنرا عاشقانه دوست دارند، حتی در سر یکی از صحنه‌ها اختلافی میان آنتونی کوئین و کارگردان بوجود آمد و مجبور کردند فیلمنامه‌نویس اصلی از انگلستان بیاید و صحنه‌ها را عوض کند و در واقع همه چیز با دلیل و منطق بود و بسیار به کارشان احترام می‌گذاشتند، مسائلی که در سینمای آن زمان ایران اصلا مطرح نبود. «کاروانها» آخرین فیلمی بود که قبل از انقلاب بازی کردم.

به گزارش ایسنا، روایت داستان «کاروانها» در سال ۱۹۴۸ و در یک کشور خیالی به اسم زاخارستان (با توجه به رمان کاروانها احتمالاً منظور افغانستان است) در جریان است. مارک میلر (با بازی مایکل سارازین) کارمند جوان سفارت آمریکا مأمور می‌شود تا به دنبال الن جاسپر (جنیفر اونیل) دختر سناتور جاسپر که بعد از ازدواج با سرهنگ نصرالله (بهروز وثوقی) ناپدید شده‌است، بگردد.

در طی تحقیقاتی، مارک میلر متوجه می‌شود که الن جاسپر از دست شوهر خود، سرهنگ نصرالله، فرار کرده‌است و در میان یک گروه عشایری که سردسته آنان ذوالفقار (آنتونی کوئین) است به سر می‌برد.


آنتونی کویین در «کاروانها»


مارک میلر در متقاعد کردن الن برای بازگشت به نزد پدرش ناکام می‌ماند. اما مارک که در این هنگام با کاروان همراه شده‌است، متوجه می‌شود که ذوالفقار یک یاغی است که در برابر پیشنهادهای دولت مرکزی برای اسکان دائمی قبیله خود مقاومت می‌کند و ضمنا با همراهی شکور (محمدعلی کشاورز) به قاچاق سلاح روسی اشتغال دارد...

آنتونی کویین بازیگر، نویسنده و نقاش مکزیکی و آمریکایی تبار و یکی از بازیگران نامدار هالیوود متولد 21 آوریل ۱۹۱۵ ، در ۳ ژوئن ۲۰۰۱ در سن 86 سالگی درگذشت.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] هیئت داوران بخش رقابتی کن 2015 معرفی شدند
[/h]
» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94020100751
سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲



اعضای هیئت داوران بخش رقابتی شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن، معتبرترین رویداد سینمایی جهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کن نام چهار بازیگر، دو کارگردان و یک آهنگساز و نویسنده را به عنوان اعضای هیئت داوران بخش اصلی (رقابتی) امسال این رویداد سینمایی معرفی کردند تا به همراه برادران «کوئن» در راس هیئت داروان فیلمهای بخش رقابتی را برای انتخاب برندگان نخل طلایی کن یاری کنند.

«گیلرمو دل تورو» کارگردان صاحب نام مکریکی، «خاویر دولان» کارگردان کانادایی برگزیده کن در سال گذشته، «جک جیلنهال» بازیگر هالیوودی، «روسی دی پالما» بازیگر اهل اسپانیا، «سینا میلر» بازیگر انگلیسی، «سوفی مارسو» بازیگر و کارگردان فرانسوی به همراه «روکیا ترائوره» نویسنده و آهنگساز اهل مالی، هفت نفر اعضای هیئت داوان بخش رقابتی جشنواره کن 2015 به ریاست «جول» و «اتان کوئن» را تشکیل می دهند.


شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم کن روز 13 می با نمایش فیلم «سرت را بالا نگه‌دار» ساخته‌ی «امانوئل برکوت» کارگردان فرانسوی در مراسم افتتاحیه آغاز به کار خواهد کرد و تا 24 می ادامه خواهد داشت.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] در سینما چه خبر است؟
[/h]
» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94020100723
سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲



هنرجویان کلاس‌های فیلمسازی شهروندی پنجمین جشنواره شهر 150 فیلم 137 ثانیه‌ای می‌سازند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، کلاس‌های آموزش فیلمسازی بخش محله (شهروندی) جشنواره شهر، از 22 فروردین‌ماه و همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) در 14 فرهنگسرای تهران آغاز شده و این کلاس‌ها با 1000 هنرجو ادامه دارد.

این کلاس‌ها تا یک ماه ادامه خواهد داشت و در پایان دوره آموزشی، هنرجویان با امکاناتی که در اختیارشان گذاشته می‌شود، 150 فیلم کوتاه 137 ثانیه‌ای خواهند ساخت که این فیلم‌های کوتاه بتوسط هیات داورانی از سینماگران شناخته شده در حوزه سینمای اجتماعی و شهری بررسی خواهند شد و به پنج اثر برگزیده تندیس جشنواره فیلم شهر، دیپلم افتخار و یک دوربین فیلمبرداری HD خانگی اهدا می‌شود.
همچنین تعدادی از فیلم‌های برگزیده، در برنامه‌های تصویری جشنواره شهر استفاده خواهد شد.
کلاس‌های آموزشی فیلمسازی شهروندی جشنواره فیلم شهر شامل کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و تصویربرداری است که روزهای زوج در 14 فرهنگسراهای تهران برگزار می‌شود.
شایان ذکر است، پنجمین جشنواره بین‌المللی شهر تهران توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از سوم تا دوازدهم خردادماه به دبیری سیاوش حقیقی برگزار می شود.

دومین جلسه بعد ازظهرهای بهتر برگزار شد
شهرام مکری با اشاره به دوران هنرجویی خود در انجمن سینمای جوانان ایران جسارت خود در فیلم سازی را مدیون آموزش ها و تجربیاتی دانست که در انجمن کسب کرده است.

روز گذشته دومین جلسه بعد از ظهرهای بهتر با حضور شهرام مکری در محل انجمن سینمای جوانان دفتر تهران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور هنرجویان و فیلم سازان فیلم کوتاه و محمدرضا بهشتی مدیر انجمن سینمای جوانان استان تهران و سرپرست امورمناطق و استان های انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد، شهرام مکری به بررسی وضعیت مخاطب در سینمای ایران، جایگاه فیلم کوتاه در جشنواره‌ها و نزد فیلم سازان فیلم کوتاه، تجربیات فیلم سازی خود در دوران فعالیت در حوزه فیلم کوتاه و فیلم بلند، حضورش در جشنواره های بین المللی پرداخت.


در این جلسه که بخش دوم آن به صورت سوال و جواب بین حاضرین و مکری گذشت هنرجویان سوال‌هایی پیرامون تجربیات شخصی، روند ساخته شدن فیلم های کوتاه وی و تجربیاتش در جوانب مختلف فعالیت در سینما سوال هایی مطرح کردند.

شهرام مکری با تمرکز بر خاطرات و تجربیات خود در دوران آغاز فعالیتش در انجمن سینمای جوانان ایران و سپس دوران دانشجویی خود با اشاره به این موضوع که: من خودم را به عنوان یک فیلم ساز محصول انجمن سینمای جوانان ایران می‌دانم ادامه داد: نحوه آموزشی که در دوران هنرجویی در انجمن سینمای جوانان ایران دیدم باعث شد که جسارت لازم برای ایستادن روی حرف ها و ایده های خودم را پیدا کنم.

دومین جلسه بعد از ظهرهای بهتر 31 فروردین ماه ساعت 16 در محل انجمن سینمای جوانان دفتر با حضور جمعی از هنرجویان، فیلم سازان و علاقه مندان به فیلم کوتاه برگزار شد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] در سینما و تئاتر چه خبر است؟

[/h]
» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر

کد خبر: 94032716195
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷


انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و مجموعه هنرهای نمایشی باران با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران کارگاه آموزشی تئاتر را برگزار می‌کنند.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، حسین کیانی، کوروش نریمانی، نسیم ادبی، سهراب سلیمی، ستاره اسکندری، ایوب آقاخانی، پرستو گلستانی، رضا مولایی، وحید نفر، میلاد نیک‌آبادی، نادر نادر پور، الهام پاوه نژاد و سینا رازانی از مدرسان این دوره آموزشی هستند.
کارگاه‌های در نظر گرفته شده دوره جامع مبانی تئاتر است که به شرکت کنندگان این فرصت را می‌دهد که مباحث مختلف را در یک دوره 30 جلسه‌ای که چیزی حدود سه ماه و نیم طول می‌کشد، سپری کنند.»
در این دوره آموزشی مبانی بازیگری و مواردی چون بیان، بدن، بداهه پردازی در کنار یکسری مباحث تئوری مثل تحلیل نمایشنامه، شخصیت شناسی، تحلیل فیلم تئاتر و آثار روی صحنه آموزش داده خواهد شد و شرکت کنندگان به صورت محدود با رشته‌های دیگر هنر نمایش مثل ادبیات نمایشی، مبانی کارگردانی و گریم و موسیقی در نمایش آشنا خواهند شد.
پس از این دوره شرکت‌کنندگان می‌توانند در دوره‌های تخصصی حضور یابند و به صورت تخصصی در دوره نمایشنامه نویسی یا کارگردانی و یا بازیگری که ماحصل آن تولید خواهد بود، حضور پیداکنند. شرکت‌کنندگان در این دوره پس از پشت سر گذاشتن این دوره آموخته‌های خود را در قالب اجرا عرضه خواهند کرد.
مجموعه نمایشی تئاتر باران و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران تصمیم دارد، در جهت فعالیت‌ گسترده و حرفه‌ای علاقه‌مندان شرایطی را فراهم خواهد کرد که شرکت‌کنندگان در قبال فعالیت در حوزه تولید و اجرای آثار از دستمزد برخوردار شوند.
بانیان این حرکت فرهنگی همچنین قصد دارند با در اختیار گرفتن کمپ به مدت سه ماه هنرجویان را با فضای تمرین، کارگردانی و بازی آشنا کنند و برای هر یک از رشته‌ها مهارت‌های لازم را آموزش دهند به طوریکه بازیگران در این کلاس‌ها با یوگا، شمشیربازی و یا سوارکاری آشنا شوند.
علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ می‌توانند اوایل تیر ماه با مراجعه به دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و یا تئاتر باران برای حضور ثبت نام کنند. اعضای انجمن نمایش استان تهران و شهرستان‌های تهران از تخفیف 20 درصدی این دوره‌ها بهره‌مند خواهند شد.
مجموعه هنرهای نمایشی باران در خیابان انقلاب، فلسطین جنوبی پلاک 292 و همچنین انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در خیابان ولیعصر، تقاطع امام خمینی، جنب هنرهستان موسیقی، مجموعه تالار محراب واقع شده است.
سازندگان «دریا و ماهی پرنده» عازم روسیه می شوند
عوامل و بازیگران فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» هفته آینده عازم مسکو خواهند شد.
سازندگان فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» به کارگردانی مهرداد غفارزاده و تهیه کنندگی امیر پورکیان دوشنبه هفته آینده برای شرکت در جشنواره فیلم مسکو عازم کشور روسیه خواهند شد.
در زمان نمایش فیلم، غفارزاده کارگردان، پورکیان تهیه کننده، نیوشا ضیغمی و علی اکبر صحرایی بازیگران اصلی و شاهین یارمحمدی تدوینگر به عنوان نمایندگان فیلم حضور خواهند داشت.
این فیلم چندی پیش از طرف دبیرخانه جشنواره فیلم مسکو برای حضور در بخش اصلی این جشنواره پذیرفته شد. نیوشا ضیغمی یکی از بازیگران اصلی فیلم درباره حضور «دریا و ماهی پرنده» در جشنواره مسکو گفت: «فیلم سوژه بسیار متفاوتی دارد و قطعاً در زمان اکران عمومی حرف های بسیاری برای گفتن خواهد داشت. با توجه به مضمون خاص فیلم که به کودکان کار نیز اشاره داشت بازیگران نوجوان بسیاری در آن به ایفای نقش پرداختند که علی اکبر صحرایی یکی از همین بازیگران نوجوان بود. او بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت به طوری که ما نیز از بازی وی متحیر بودیم».
او اضافه کرد: ««دریا و ماهی پرنده» پیامی جهانی دارد و در تمام دنیا مخاطب می تواند با آن ارتباط برقرار کند. امیدوارم فیلم به عنوان نماینده شایسته ای از ایران بتواند در جشنواره پیام خود را به خوبی به جهانیان منتقل کند و از آن سربلند بیرون بیاید».
گفتنی است قرارداد اکران «دریا و ماهی پرنده» در گروه هنر و تجربه به ثبت رسیده و قرار است پس از حضور در جشنواره های مختلف، فیلم در این گروه به نمایش عمومی درآید.
همایون ارشادی، نیوشا ضیغمی، امیرحسین رستمی، نادر فلاح، ارشیا طالبی، علی اکبر صحرایی، مازیار نوروزی، محسن تمیزی همراه با مهرداد غفارزاده بازیگران اصلی این فیلم هستند.
«دریا و ماهی پرنده» به طور مشترک توسط مهرداد غفارزاده و اکبر روح به نگارش درآمده و مضمونی اجتماعی دارد. در واقع فیلم به موضوع نوجوانان بزهکار می پردازد و داستان زندگی نوجوانی کر و لال را روایت می کند که در کانون اصلاح و تربیت درگیر ماجراهای مختلفی می شود. فیلم محصول موسسه هنری خانه فیلم پروان است.
در اعماق به نفع هنرمندان بیمار به روی صحنه می رود
نمایش در اعماق در روز یکشنبه 31 خرداد ماه به نفع هنرمندان بیمار به روی صحنه می رود.
در اعماق، نوشته ماکسیم گورکی، آخرین اثر زنده یاد مصطفی عبدالهی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و رادیو، و موسس "گروه تئاتر کوچه" است که خود بیش از 14 سال با بیماری سرطان جنگید و در نهایت صبح پنجشنبه 31 اردیبهشت ماه در حالی که تنها 4 روز از شروع اجرای عموم نمایشش می گذشت، در پی وخامت بیماری دار فانی را وداع گفت.
گروه اجرایی در اعماق در نظر دارد تا به یاد آن هنرمند فقید، در روز یکشنبه 31 خرداد ماه، کلیه ی عواید حاصل از گیشه این نمایش را که به صورت همت عالی به روی صحنه می رود به هنرمندان بیمار اختصاص دهد.
در این نمایش شهین علیزاده، محمد پور حسن، امیر عباس توفیقی، علی زرینی، فرشید صمدی پور، صنم صالحی، فرناز جهانسوز، مهدی زمین پرداز، محسن بهرامی، زندیش حمیدی، سیامک حلمی، مهدی طهماسبی، محسن زرآبادی پور، لیلا ارجمند پیوند، پوریا گلستانی، محمد رضا کردی، مریم نادرلویی و سعید سلطانی به ایفای نقش می پردازند.
این نمایش ساعت 19 در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود.
علاقمندان به شرکت در این امر خیر می توانند بلیت های خور را از سایت های گیشه تئاتر http://gishetheater.com/و یا تیوال http://www.tiwall.com/تهیه کرده یا به صورت حضوری به گیشه تئاتر شهر مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 09381105679جهت رزرو و هماهنگی تماس حاصل کنند.
انجمن منتقدان ژانر وسترن را بررسی می کند
چهارمین نشست از سلسله جلسات "بررسی ژانرهای سینمایی" که از سوی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برگزار می‌شود به ژانر وسترن اختصاص دارد.
سلسله نشست‌های "بررسی ژانر های سینمایی" به مدیریت اسماعیل میهن دوست برگزار می شود که این جلسه به ژانر وسترن اختصاص دارد.
در این جلسه که شنبه 30 خرداد ساعت 17.30 در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار می شود فیلم سینمایی "مردی از لارامی" ساخته آنتونی مان به نمایش درمی‌آید و پس از نمایش با حضور خسرو دهقان و میهن دوست نقد و بررسی می شود.
این فیلم محصول سال 1955 آمریکا است و در آن جیمز استوارت، آرتور کندی، دانلد کریسپ، کتی او دانل، الکس نیکول، الین مک ماهون، والاس فورد و جک ایلم به ایفای نقش می ‌پردازند.
حضور اعضای انجمن منتقدان، اهالی رسانه و اعضای صنوف خانه سینما در این برنامه آزاد است.
آغاز پیش فروش بلیت نمایش «اولئانا»
پیش فروش اینترنتی بلیت نمایش «اولئانا» با 40 درصد تخفیف آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی گروه، این نمایش به نویسندگی دیوید ممت و کارگردانی علی‌اکبر علیزاد از یکشنبه 31 خردادماه، در تالار استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود.
گفتنی‌است، علاقمندان می‌توانند بلیت‌های سه روز نخست این نمایش، یعنی از دوشنبه اول تیرماه تا چهارشنبه سوم تیرماه را با 40 درصد تخفیف از سایت‌های فروش تیوال و گیشه دات نت تهیه کنند.همچنین کلیه دانشجویان می‌توانند در تمام روزهای اجرا با مراجعه حضوری به گیشه مجموعه ایرانشهر و ارائه کارت دانشجویی از تخفیف 40 درصدی این نمایش استفاده کنند.
تمدید اجرای یک نمایش
نمایش هاکلبری فین به نویسندگی کیومرث قنبری آذر ، مسعود شاکرمی و به کارگردانی احسان مجیدی تا 5 تیر تمدید شد.
نمایش هاکلبری فین از 27 اردبیهشت ماه اجرای خود را در تالار هنر آغاز کرده و طی هماهنگی و موافقت مدیر تالار هنر تا 5 تیر ماه تمدید گردید.
در این نمایش ،هاکلبری فین فکر می کند در کودکی مادرش را از دست داده اما توسط آقای جکسون که وکیل مادر است متوجه می شود مادرش زنده است و در شهر کایرو زندگی می کند. بنابراین علیرغم مخالفت پدر به همراه جیم برده سیاه آقای اونیل،به سمت کایرو حرکت می کند. در طول مسیر اتفاقاتی شکل می گیرد اما هاک همچنان به مسیرش ادامه می دهد تا مادر خود را بعد از سالها ببیند و از حال او جویا شود.
عبدالله آتشانی ،میلاد رمضانی ،مهران رضوی ،حامد مدرس ،ملیحه مقیمی ،محمد نوحیان و احسان در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] برپایی جایزه‌ای به نام «باران» برای تئاتری‌ها

[/h]
» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94032716200

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴



مدیر تئاتر باران از معرفی برترین های نمایش‌های اجرا شده در تیاتر باران خبر داد وگفت:جایزه «باران» به آثار برتر سال اهدا می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، اولین جشن خصوصی تئاتر با داوری آثاری که تا بهمن ماه سال94 در سالن تئاتر باران روی صحنه می‌روند؛ برگزار می‌شود و جایزه تئاتر باران ، بنا بر آراء بزرگان تئاتر در سال 1394 اجرایی خواهد شد.

بنا بر این گزارش دکتر علی رفیعی،دکتر فرهاد مهندس پور، مسعود رایگان،نادر برهانی مرند و رویا تیموریان داوری جشن تئاتر باران را بر عهده خواهند داشت.

نخستین جشن خصوصی تئاتر در ده بخش بهترین اثر،کارگردانی،نویسندگی،بازیگر مرد،بازیگر زن، طراحی صحنه،طراحی لباس،طراحی گریم،طراحی نور و طراحی پوستر و بروشور داوری خواهد شد.

جایزه تیاتر باران به نمایش‌های برتر سال 94 و بازیگران موفق که آثارشان در این سالن روی صحنه رفته است، اختصاص خواهد داشت و قرارست طبق اعلام برگزارکنندگان؛ به عنوان نخستین جشن خصوصی تئاتر گامی بزرگ در ارتقای هنر نمایش در بخش خصوصی بردارد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] فیلم‌های تلویزیون در روزهای نخست رمضان/پخش «چ» و «شیار 143»
[/h]
» سرویس: فرهنگي و هنري - تلويزيون و راديو

کد خبر: 94032816289
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶



تلویزیون در روزهای پایانی هفته که با روزهای نخست رمضان هم مصادف است، فیلم‌های دفاع مقدسی «چ» و «شیار 143» را روی آنتن می‌برد؛ فیلم‌هایی که اگرچه پیش از این چند باری از تلویزیون پخش شده‌اند اما همزمانی نمایش این آثار تحسین‌شده دفاع مقدس با تشییع پیکرهای پاک شهدای غواص و خط‌شکن که این روزها شور و حال متفاوتی را در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد کرده، چندان خالی از لطف هم نیست.


فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «ردپا»، «چ»، «ویکی و مردان پر زور»، «عیالوار»، «بچه نشو»، «کلارا و بچه خرس»، «در دره خدایان»، «مرگ در می زند»، «قلدرها»، «دام افکن»، «شیار 143»، «روز هفدهم»، «وکیل مدافع خشمگین»، «گروگان خانه درختی»، «خانه ای از امید»، «ساغر»، «تاوان»، «فصل شکار» و «خوش قدم» پنجشنبه و جمعه 28 و 29 خرداد ماه از شبکه های سیما روی آنتن می رود.


*** شبکه یک سیما


به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو، فیلم سینمایی «ردپا» به کارگردانی سیلوین وایت، پنجشنبه 28 خرداد ماه ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان این فیلم با بازی ژرارد دوپاردیو و جوی استار آمده است: کاسدان کارآگاه بازنشسته پلیس جنایی پاریس مطلع می شود که مردی به نام ویلم گتز در همسایگی آنها به قتل رسیده است. او که 40 سال از عمر خود را در این شغل سپری کرده است و با بازنشستگی کنار نیامده است بلافاصله خود را به محل حادثه می رساند. افسران پرونده از او می خواهند تا محل حادثه را ترک کند اما او نمی تواند و از دور پیگیر ماجرا می شود. فرانک سالک که افسر ارشد اینترپل است در پی بررسی یک پرونده کودک ربایی بین المللی مطلع می شود که ویلم گتز به قتل رسیده است. از آنجا که اسم ویلم گتز در لیست مظنونین او قرار دارد بنابراین فرانک راهی پاریس می شود تا به صورت مخفیانه پرونده را دنبال کند. کاسدان و فرانک در پی یافتن سرنخهای مشترک بر سر راه هم قرار می گیرند و ...


فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، جمعه 29 خرداد ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده که: در اواخر مرداد سال ۱۳۵۸، دکتر مصطفی چمران از طرف دولت موقت ماموریت پیدا می‌کند به پاوه برود و درگیری داخلی به‌ وجود آمده در آنجا را خاتمه دهد. سه رأس درگیری موردنظر را مردم پاوه، کردهای جدایی‌طلب و رزمندگان پاسدار تشکیل می‌دهند. چمران با تکیه بر نگاه عرفانی و بینش صلح‌جویانه‌اش، هم باید در برابر جسارت و میل به عدالت‌طلبی اصغر وصالی به عنوان فرمانده پاسداران مستقر در پاوه مقاومت کند و هم دکتر عنایتی به عنوان رئیس کردهای شورشی را قانع کند که دست از درگیری بردارد. وصالی که جوانی پرشور است و روحیه‌ای انقلابی دارد صلح‌طلبی و میل چمران به جلوگیری از برخوردها و ملایمت او را به انفعال تعبیر می‌کند و مدام با او کشمکش دارد. تیمسار فلاحی فرمانده نیروی زمینی ارتش هم در این میان نماینده نگرش دیگری به جنگ است و سعی می‌کند اوضاع را طبق تشخیص خود مدیریت کند. چمران همه تلاش‌اش را می‌کند که ...

فریبرز عرب‌نیا، بابک حمیدیان، مهدی سلطانی، سعید راد و مریلا زارعی در فیلم سینمایی «چ» هنرنمایی کرده اند.

*** شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «ویکی و مردان پر زور» به کارگردانی مایکل هاربیگ، پنجشنبه 28 خرداد ماه ساعت 9 صبح در قالب برنامه «سینما صبحانه» از شبکه دو سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان آمده است: ویکی پسر کوچک وایکینگی است که از هوش بالایی برخوردار است ولی از نظر پدرش، هالوار که معتقد است یک وایکینگی باید تنها زورِبازو داشته باشد تصمیم می گیرد تا با ویکی مبارزه کند. در مبارزه حمل سنگ ویکی با استفاده از هوش خود برنده می شود. ویکی بادبادکی درست می کند و می‌تواند با کمک ایلوی دختر کوچک دهکده پرواز کند، ویکی وقتی در هوا معلق است متوجه نزدیک شدن کشتی دشمن می شود ولی در بین درختان گیر افتاده و ایلوی هم نمی تواند اهالی را از این اتفاق باخبر کند. دشمنان به سرپرستی اِسوِن مخوف به دهکده حمله کرده و همه بچه ها را می ربایند. هالوار همراه با مردان پرزور شهر به دنبال بچه ها رفته و ویکی نیز پنهانی سوار کشتی پدر می شود.



فیلم سینمایی «عیالوار» به کارگردانی پرویز صبری، پنجشنبه 28خرداد ماه ساعت 23 از شبکه دو سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در جشن تولد خانم بزرگ علی، پسربچه شیطان خانواده، سر به سر دایی اش می گذارد و کیک تولد را از بین می برد. علی توسط پدرش در اتاقی حبس می شود و روز بعد اعضای خانواده، بدون علی، عازم سفر می شوند. دایی علی و مرد دیگری، که خود را به هیأت یک مهاراجه هندی درآورده، برای سرقت اشیای قیمتی خانه خانم بزرگ نقشه کشیده اند و خالی بودن خانه فرصتی مناسب برای اجرای نقشه آنها است. اما علی هربار با ترفندی مانع سرقت آنها می شود. از سوی دیگر پدر و مادر علی که نگران فرزندشان هستند از طولانی شدن سفر خود ناخرسندند. سرانجام ...

جمشید اسماعیل خانی، گوهر خیر اندیش، اسماعیل داورفر، مرتضی ضرابی در فیلم سینمایی «عیالوار» ایفای نقش می کنند.


فیلم سینمایی «بچه نشو» به کارگردانی درویش علی پور، جمعه 29خرداد ماه ساعت 9 صبح در قالب برنامه «سینما صبحانه» از شبکه دو سیما پخش می شود.

داستان فیلم درباره یک خانواده هنرمند است که در گوشه ای از شهر مشغول زندگی هستند. آنها یک روز صبح که از خواب بیدار می شوند تا به دنبال کارهای روزمره خود بروند با اتفاق عجیبی روبرو می شوند ...

آشا محرابی، ابراهیم شفیعی، نفیسه روشن، نیما شاهرخ شاهی، محسن افشانی، مجید شهریاری و هنرمند خردسال عرفان برزین در این تله فیلم ایفای نقش کرده اند.


فیلم سینمایی «کلارا و بچه خرس» به کارگردانی توبیاس اینش، جمعه 29خرداد ماه ساعت 17:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کلارا پس از مدتی از شهر به روستای خود در کوهای آلپ باز می گردد. او علاقه زیادی به طبیعت روستای کوهستانی و حیوانات آنجا دارد. روزی او در کنار خانه چکمه قدیمی را پیدا می کند. همین مسئله سبب می شود کم کم او با داستان دختری به نام سوزانا در 200 سال گذشته آشنا می‌شود که چکمه متعلق به اوبوده است. سوزانا ساکن خانه کنونی کلارا و خانواده اش بوده است. پیرزنی در دهکده داستان سوزانا را برای کلارا تعریف کرده و به او می گوید که اکنون نوبت اوست که مانند سوزانا بچه خرسی را نجات دهد. کلارا نیز با شجاعت زیاد بچه خرس را از دست شکارچیان نجات می دهد.


فیلم سینمایی «در دره خدایان» به کارگردانی پاول هگیس، جمعه 29خرداد ماه ساعت 23 از شبکه دو سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هانک یک ارتشی آمریکایی بازنشسته است، به او خبر می دهند که پسرش در محل خدمت خود حاضر نشده است. او می گوید پسرش به عراق اعزام شده است، اما ارتش اعلام می‌کند که پسر هانک مدتی است که از عراق برگشته است. هانک به دنبال او می رود و پس از جستجوی فروان به او می گویند جسدی قطعه قطعه شده را پیدا کرده اند که دچار سوختگی شده است و پس از انگشت نگاری معلوم گشته جسد پسر هانک دیرفیلد است. هانک همچنان به دنبال علت مرگ پسرش است، کارآگاهان به این مظنون هستند که پسرش مایک در قاچاق مواد مخدر دست داشته است اما هنوز شواهد کافی در دست نیست و ...

*** شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «مرگ در می زند» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی، ساعت11پنجشنبه 28 خرداد ماه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان با بازی داریوش اسدزاده، کوروش تهامی، ناصر گیتی جاه و گلاره عباسی آمده است: پیرمرد تنهایی که دور از فرزندانش زندگی می کند. او با جوانی آشنا می شود که او هم دچار مشکلات زیادی است. برخورد این دو نفر باعث تحول در زندگی آن ها می شود و ...

داریوش اسد زاده، کوروش تهامی، ناصر گیتی جاه، گلاره عباسی، بهار نوحیان و هومن کیایی در فیلم سینمایی «مرگ در می زند» محصول 1390سیما فیلم به نویسندگی سروش صحت و ایمان صفایی، ایفای نقش کرده اند.


فیلم سینمایی «قلدرها» به کارگردانی میمی لِدر، جمعه 29 خرداد ماه ساعت بامداد از شبکه سه سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان با بازی مورگان فریمن و آنتونیو باندراس آمده است: یک سارق بازنشسته برای باز گرداندن یک جواهر ارزشمندی متعلق به روسیه با سارقی جوان قرار داد می بندد که با کمک یکدیگر این جواهر را که حق مردم روسیه می دانند به آنها برساند اما ...

این فیلم سینمایی با ژانر اکشن محصول مشترک آمریکا و آلمان در سال 2009 است.

روز جمعه، 29 خرداد ماه ساعت 11:30 فیلم سینمایی «دام افکن» به کارگردانی جون آمیل از شبکه سه سیما پخش می شود.

در خلاصه داستان آمده است: یک مامور بیمه به اسم جین توسط کارفرمایانش مامور می شود تا وارد تشکیلات یک دزد مشهور جواهرات شود تا او را تعقیب کرده و به دام بیندازد. سارق قبل از اولین کار مشترکشان که دزدیدن یک ماسک بسیار با ارزش است، جین را تحت آزمایش ها و تمرینات سختی قرار می دهد تا از او مطمئن شود. پس از موفقیت در این عملیات، سارق تصمیم می گیرد که برای سرقت یک قطعه هنری بسیار گرانبها که در محلی با سیستم های امنیتی بسیار قوی نگهداری می شود، اقدام نمایند اما ...

کاترین زتا جونز، شون کانری و وینگ رامز در این فیلم محصول مشترک1999، آمریکا، انگلیس و آلمان در به ایفای نقش می‌پردازند.

جمعه، 29 خرداد ماه ساعت 15:50 فیلم سینمایی «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار، از شبکه سه سیما پخش می شود.

داستان فیلم درباره چشم انتظاری مادری است که نمی‌داند فرزندش در جبهه‌های دفاع مقدس اسیر یا شهید شده است.

مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی و جواد عزتی در فیلم سینمایی «شیار 143» هنرنمایی کرده اند.


*** شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی «روز هفدهم» به کارگردانی محمد حسین حقیقی، ساعت15:30 پنجشنبه، 28 خرداد ماه از شبکه چهارسیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان آمده: جاوید فروتن کارمند ساده و جوان یک شرکت که خیلی به سلامت و جوانی خود مغرور است با مرگ رئیس خود در بهشت زهرا حاضر می شود و در تابلوی مخصوص اموات نام خود را می بیند که در روز هفدهم فوت خواهد کرد. این موضوع جاوید را به این یقین می رساند که چند روز دیگر فوت خواهد کرد. به این دلیل همه زندگی و شغل خود را تعطیل می کند و مشغول هماهنگی و تدارک مراسم پس از مرگ خود می شود اما همسر جاوید سعی می کند به او امید به زندگی و قوت قلب دهد و ...

سیروس گرجستانی، امیرحسین صدیق و شهره سلطانی در فیلم سینمایی «روز هفدهم» ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «وکیل مدافع خشمگین» به کارگردانی پائول ای کافمن، جمعه 29 خرداد ماه ساعت 20:30 در قالب برنامه «سینما 4» از شبکه چهار سیما پخش می شود.

در این فیلم با بازی جسیکا کاپشاو و جرمی راچفورد می بینیم: در پی به قتل رسیدن جمین، یکی از قاچاقچیان سیاه پوست مواد مخدر، پلیس بی آنکه تحقیقات خاصی انجام دهد؛ سیاه پوست دیگری را به نام والتر راهی زندان می کند. در تیم 12 نفره هیئت منصفه یک وکیل زن وجود دارد که او در می یابد در دست گیری والتر غرض ورزی شخصی مطرح بوده و او از این جرم مبرا است. از این رو پس از اتمام این دادگاه؛ در دادگاه تجدید نظر، وکالتِ او را به عهده می گیرد و با تحقیقاتی که انجام می دهد در می یابد که پلیس فاسد، با گم کردن تعدادی از مدارک، موجب متهم جلوه دادن والتر شده است و ...



*** شبکه پنج سیما

انیمیشن «گروگان خانه درختی» به کارگردانی سین مک نامارا، جمعه 29 خرداد ماه ساعت 9 صبح در قالب برنامه «تماشاخانه» از شبکه پنج روی آنتن می رود.

داستان مربوط تیمی تیلور و دو تا از دوستانش استیو و بادی یک خلافکار را گیر انداخته او را تا پایان هفته در خانه درختی شان گروگان نگه می دارند و تیمی از او برای حل مشکلاتش در مدرسه با بچه های قلدر استفاده می کند.

فیلم سینمایی «خانه ای از امید» به کارگردانی دیوید اس کس، جمعه 29 خرداد ماه ساعت 13:30 از شبکه پنج روی آنتن می رود.

داستان فیلم از این قرار است که: آنی وبلیندا دوستان قدیمی هستند که هر دو پزشکی خوانده اند. آنها ازدواج کرده اند، آنی باردار است ولی بلیندا نمی تواند بچه دارشود و یک دختر را به فرزند خواندگی پذیرفته است. آنی برای دیدن بلیندا به روستایی که بلیندا درآن زندگی می کند سفرمی کند و مادرشوهرش که یک قابله با تجربه است، نگران اوست. چندی بعد او هم برای دیدن عروسش به خانه بلیندا می رود. او در ابتدا کارهای بلیندا را قبول ندارد و با مخالفت می کند ولی پس از معالجه یک زن زائو که وضعیت خطرناکی دارد به یکدیگر نزدیکتر می شوند. آنی درد زایمان می گیرد و بلیندا و مادر شوهرش به اوکمک می کنند تا فرزندش را به دنیا بیاورد. دختر خوانده بلیندا که در معدن در حال ریزش گیر می کند، پس از اینکه نجات می یابد با جاشوا شاگرد جدید پدر خوانده اش ازدواج می کند ...


*** شبکه شما

فیلم تلویزیونی «ساغر» به کارگردانی سعید پورشعبانی، پنجشنبه 28 خرداد ماه ساعت 23 از شبکه شما پخش می شود.

داستان فیلم با نقش آفرینی علی اصغر هندی، رضا مولایی، سمیرا حسینی و شهرام عبدلی از این قرار است که: استاد سفالکار بابت قراردادی به عبدلی مبلغ هنگفتی بدهکار است، حشمت و رحمت پسران استاد سفالکار هستند. حشمت در شهر مغازه دارد و رحمت کنار پدر مشغول سفالکاری است، در این حین مژده شاگرد استاد نیز به جمع آن‏ها می‏پیوندد و دست به دست هم می‏دهند تا بتوانند بدهی عبدلی را بدهند. رحمت پسر استاد برای اینکه بتواند صنعت سفالگری را گسترش دهد طرحی را به صنف سفالگران ارائه می‏کند تا بتوانند کیفیت تولیداتشان را بالا برده و از واردات سفال از خارج جلوگیری کنند اما ...


فیلم تلویزیونی «تاوان» به کارگردانی کاظم معصومی، جمعه 29خرداد ماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش می شود.

در فیلم تلویزیونی هادی رادمنش که کارخانه فرش دارد و دستی در امور خیریه، در صدد است تا در انتخابات اصناف، نامزد شود. در این اثنا تلفن های پی در پی و تهدید آمیز او را به نام نادر کوهزاد خطاب قرار می دهد این در حالی است که دختری به نام نورا به نقره فروشی پسر او سر می زند و به بهانه راه اندازی سایت در قلب او رخنه می کند. رادمنش رد صلاحیت می شود چرا که گذشته او تا سال 1367 نامعلوم است. به مرور معلوم می شود که او در یک سرقت نقش داشته، سرقتی که با بی احتیاطی یکی از سارقان به قتل فروشنده منجر شده است و ...

سعید نیکپور، بهاره افشاری، نیما شاهرخ شاهی و پوریا پور سرخ در فیلم تلویزیونی «تاوان» ایفای نقش می‌کنند.

*** شبکه پویا

انیمیشن «فصل شکار» به کارگردانی جیل کالتون، راگر آلرز و آنتونی استاچ، پنجشنبه 28 خرداد ماه ساعت 21 از شبکه پویا پخش خواهد شد.

داستان از این قرار است که: خرس بزرگ خاکستری به نام بوگ با دختری به نام بت زندگی می‌کند. بت با خرسش که مانند یک حیوان خانگی از او نگهداری می‌کند برای مردم نمایش اجرا می‌کند. روزی گوزنی به نام الیوت که یک شاخش را یک شکارچی به نام شاو شکانده با بوگ مواجه می‌شود و بوگ به او کمک می‌کند تا از دست شاو فرار کند، اما الیوت می‌خواهد با بوگ زندگی کند و همین برای بوگ دردسر می‌شود و ...


انیمیشن «خوش قدم» جمعه 29 خرداد ماه ساعت 21 از شبکه پویا پخش می شود.

در یک روز سرد زمستانی در قطب جنوب، تخم از زیر پای پدر مامبل جدا می‌شود و چند متری حرکت می‌کند. پدر مامبل این قضیه را از همه پنهان می‌کند تا این که مامبل به دنیا می‌آید. او از همان بدو تولد صدای بسیار بدی بر خلاف پنگوئن‌ها داشت و مدام با کوبیدن پای خود بر زمین می‌رقصید. او یک روز از خانه بیرون می‌رود و پرنده‌ای قصد شکار او را دارد. مامبل از پرنده می‌پرسد که آن چیست که به پایش بسته‌اند و پرنده می‌گوید که بیگانه‌ها او را دزدیده‌اند و این را به پایش بستند. مامبل بزرگ می‌شود و رنگ بدن و حرکاتش با تمام پنگوئن‌های امپراتور فرق دارد و ...


*** شبکه نمایش

فیلم های سینمایی و تلویزیونی «تام سایر و هاکل برفین»، «فراری»، «آرزوهای بزرگ»، «سرنوشت یک مبارز» و «افسانه ناشناخته» پنجشنبه 28 خرداد ماه ساعت 12،15، 17 ،20 و 23 از شبکه نمایش روی آنتن می رود.




فیلم های سینمایی و تلویزیونی «سابو وزنبورها »، «سایه های خورشید»، «ماه من» و «سرنوشت یک مبارز» و «ماموریت غیر ممکن سامورایی» جمعه 29 خرداد ماه ساعت 12 ،15، 17 ،20 و 23 از شبکه نمایش پخش می شود.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=2]بزرگان سینما در حال تهیه فیلم‌های پرحاشیه
[/h]
» سرویس: رسانه هاي ديگر - رسانه ديگر


کد خبر: 94040301552
چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸


از ابتدای امسال بسیاری از کارگردانان با دریافت پروانه ساخت از وزارت ارشاد پشت دوربین رفته‌اند و سرگرم ساخت فیلم جدیدشان هستند. برخی که پروانه ساخت آثار جدیدشان را زمستان سال گذشته دریافت کرده‌اند نیز مرحله فیلمبرداری را پشت سر گذاشته و درگیر انجام مراحل فنی نظیر تدوین، صداگذاری، ساخت موسیقی متن و ... هستند.

به گزارش ایسنا، روزنامه خراسان در ادامه آورده است: در این میان شماری از کارگردانان نیز با در خواست پروانه ساخت و ارائه فیلم‌نامه پیش تولید کارشان را آغاز کرده‌اند و برخی نیز در تدارک ساخت فیلم جدیدشان هستند.

باتوجه به اخباری که هر روزه در خصوص کلید خوردن پروژه‌های مختلف سینمایی به گوش می‌رسد می‌توان سال پر رونقی را برای سینمای ایران متصور شد. هر ساله چند پروژه سینمایی از همان ابتدا حاشیه‌ساز می‌شوند، جنجال می‌آفرینند و در صدر اخبار رسانه‌ها و نشریات قرار می گیرند؛ اخباری که تماشاگر علاقه‌مند و حرفه‌ای سینما را بیشتر کنجکاو تماشا یا در جریان قرار گرفتن روند تولید این‌گونه آثار می‌کند. امسال نیز چند پروژه سینمایی که کارگردانان صاحب‌نامی پشت دوربین آن‌ها خواهند رفت جزو پروژه‌های بحث‌بر‌انگیز، جنجالی و حاشیه‌ساز سینمای 94 به شمار می‌آیند.

میرکریمی و بررسی معضلات زندگی دختران

رضا میرکریمی هنوز ساخت فیلم جدیدش را آغاز نکرده است اما حرف‌ها و حدیث‌ها در مورد کار، بازیگران آن و منابع مالی حمایت‌کننده از فیلم جدید وی از چندی پیش در فضای رسانه‌ها آغاز شده است. میرکریمی در آخرین روزهای سال گذشته پروانه ساخت «دختر» را به تهیه‌کنندگی خودش از اداره نظارت گرفت. مهران کاشانی که از اوایل حضور میرکریمی در سینمای بلند و درام تحسین شده «زیر نور ماه» کنار وی حضور داشت، فیلم‌نامه «دختر» را با محوریت بررسی معضلات زندگی دختران جوان طبقه سنتی جامعه نوشته است.

گفته می‌شود فیلم جدید میرکریمی در حال و هوای «خیلی دور خیلی نزدیک» است و قرار است رابطه یک پدر و دختر را به تصویر بکشد. داستان دختری جوان و متعلق به خانواده‌ای سنتی که در خوزستان زندگی می‌کند و از سوی دوستانش برای شرکت در مهمانی به تهران دعوت می‌شود اما پدرش اجازه حضور در این مهمانی را به او نمی‌دهد. طبق شنیده‌ها هدیه تهرانی و فرهاد اصلانی بازیگران اصلی فیلم «دختر» هستند و یک بانک خصوصی قرار است از فیلم حمایت کند.

میرکریمی در جست‌وجوی چهره‌ای کمتر دیده شده برای واگذاری نقش محوری فیلم است؛ فرهاد اصلانی نیز به عنوان بازیگر نقش پدر دختر انتخاب شده است و حضور محمود کلاری به عنوان مدیر فیلمبرداری «دختر» قطعی شده است. رضا میرکریمی در حاشیه حضور در جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوان در منطقه آزاد «اروند» از نقاط مختلف شهر آبادان به منظور پیدا کردن لوکیشن‌های فیلم جدیدش نیز دیدن کرد.

کیمیایی و تسویه حساب با مافیای اعتیاد

در حالی که جدید‌ترین رمان مسعود کیمیایی «سرودهای مخالف، ارکستر بزرگ ندارند» به تازگی رونمایی شد، این کارگردان از آغاز پیش تولید فیلم جدیدش خبر داد. پیش‌نویس اولیه «تنفس» نگارش شده و کیمیایی این روزها مشغول نگارش دیالوگ‌های این فیلم است تا آن را هر چه سریعتر جلوی دوربین ببرد. این کارگردان که پیش از این فیلم «تیغ و ابریشم» را با موضوع اعتیاد ساخته است، فیلم جدیدش را کار متفاوتی می‌داند. «تنفس» درامی با محوریت یک خانواده است که اعتیاد را دستمایه کار قرار داده و کیمیایی در آن به وجه سیاسی اعتیاد به مخدرهای جدید در جامعه توجه خواهد کرد. کیمیایی موضوع این فیلم را یک تسویه حساب با ماجرای مافیای اعتیاد می‌داند که امروز به یک مسأله سیاسی تبدیل شده است. کیمیایی از فریماه فرجامی که در دو فیلم «سرب» و «تیغ و ابریشم»اش بازی داشته است به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی بازی در این فیلم خبر داده و در نظر دارد از او که به دلیل بیماری چندین سال است که در سینما فعالیتی ندارد، در یکی از نقش‌های محوری فیلمش بازی بگیرد؛ نقشی که گفته می‌شود منطبق با حال و روز فرجامی نوشته شده است و کاملا با تصویر درهم شکسته‌ای که از این بازیگر دیده‌ایم همخوانی دارد. ساعد سهیلی بازیگری که در «متروپل» حضور داشت نیز به احتمال زیاد یکی از نقش‌های فیلم را بازی خواهد کرد.

مسعود کیمیایی پیش از این قصد داشت فیلم‌نامه‌ای با عنوان "خائن‌کشی" را که برآمده از یکی از طرح‌های قدیمی‌اش است کارگردانی کند. کیمیایی دو سال قبل و پیش از ساخت "متروپل" هم در پی آن بود که "خائن‌کشی" را بسازد اما به دلیل پیدا نکردن سرمایه‌گذار، قید کار را زد. «خائن‌کشی» درباره چند رفیق بود که در فضایی گانگستری می‌خواستند سر نخ موضوعی حیاتی را پیدا کنند و با افت و خیزهای زیادی مواجه می‌شدند. این کارگردان هم اکنون تهیه‌کنندگی فیلم «معکوس» نخستین ساخته سینمایی پسرش پولاد کیمیایی را بر عهده دارد.

مهرجویی در پی پاک کردن خاطره‌ای تلخ

پس از گذشت 9 سال از ساخت و سپس توقیف «سنتوری» اکنون داریوش مهرجویی می‌خواهد قسمت دوم آن را کارگردانی کند. فیلم‌نامه «سنتوری 2» که پیش از این با نام «سنتوری در راه شیری»در بانک فیلم‌نامه ثبت شده با نام «سنتوری مرد پاییزی» جلوی دوربین خواهد رفت. مهرجویی گفته است می‌خواهد با ساخت این اثر خاطره و تجربه تلخ دیده نشدن «سنتوری» را از ذهن و روحش پاک کند. البته به محض خبر ساخت فیلم اعلام شد اگر قرار باشد قسمت‌های بعدی فیلمی با همان نام ساخته و از برند فیلم قبلی استفاده شود اگر تهیه‌کننده فیلم تغییر کند، باید نظر تهیه کننده اول فیلم که صاحب اثر به شمار می‌آید جلب شود. بنا‌براین با توجه به این که فرامرز فرازمند تهیه کننده فیلم «سنتوری» درگذشته است داریوش مهرجویی باید برای ساخت فیلم جدیدش نظر خانواده و وراث فرازمند را جلب کند. هرچند او در پاسخ به این شایعه‌ها گفت: «سنتوری» را خودم نوشته‌ام و فیلم با هزینه خودم ساخته شد، نام زنده یاد فرازمند تنها به عنوان تهیه کننده در فیلم آمده بود. برای ساخت «سنتوری 2» نیز خودم اقدام می‌کنم و هیچ مشکلی برای ساخت آن وجود ندارد و برای ساخت این فیلم نیاز به اجازه گرفتن از کسی ندارم.

بهرام رادان در سری دوم سنتوری هم ایفاگر نقش اصلی خواهد بود. چندی پیش هم عزت‌الله انتظامی از احتمال همکاری‌اش با داریوش مهرجویی خبر داد. اما محسن چاوشی برای حضور در قسمت دوم این فیلم با مهرجویی به توافق نرسیده است. وی برای آوازخوانی و ساخت قطعات «سنتوری 2» رقمی نیم میلیاردی را پیشنهاد کرده و مهرجویی نیز این پیشنهاد را نپذیرفته است. «سنتوری مرد پاییزی» قصه علی شخصیت اصلی داستان سنتوری است که پس از ترک اعتیاد از آسایشگاه مرخص شده و هانیه سال‌هاست از ایران رفته و زندگی خانواده بلورچی نیز دگرگون شده است. ولی علی با عشق طرفداران میلیونی‌اش، شروع به ضبط آلبومش می‌کند و همزمان مهیای برگزاری تور کنسرت‌هایش می‌شود که اتفاقات تازه‌ای برایش رقم می‌خورد.

حاتمی‌کیا و یک دغدغه شخصی

ابراهیم حاتمی‌کیا به تازگی پیش‌تولید هجدهمین فیلمش «بادیگارد» را آغاز کرده است. این روزها به موازات اهمیت پروژه جدید وی حرف و حدیث‌ها درباره این فیلم به شدت پیگیری می‌شود و کوچک‌ترین اتفاق درمورد «بادیگارد» در صدر اخبار رسانه‌ها قرار می‌گیرد؛ از صدمه دیدن پرویز پرستویی در صحنه تمرین موتورسواری و تکذیب حضور الهام چرخنده به عنوان بازیگر فیلم گرفته تا اظهار بی‌اطلاعی داریوش ارجمند و رضا کیانیان در خصوص بازیشان دراین فیلم. فیلم‌نامه «بادیگارد» ماحصل یک تلاش 5 ساله و مجموعه مطالعه و تحقیق و نگارش حاتمی‌کیا بر اساس یک دغدغه و طرح شخصی است که ایده آن به اواخر دهه 80 بازمی‌گردد. حاتمی‌کیا برای به ثمر رسیدن این طرح و تبدیل به فیلم‌نامه دلخواهش با دقت و وسواس تحقیقات جامع و گسترده‌ای انجام داده و با افراد و کارشناسان گوناگون از طیف‌های مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی به گفت‌وگو نشسته است.

اهمیت «بادیگارد» به قصه و موضوع آن یعنی ترور دانشمندان هسته‌ای برمی‌گردد. حاتمی‌کیا در جدیدترین اثر خود به تهدیدهایی از سوی مرزهای جنوب شرقی و شرق و تروریست‌ها اشاره می‌کند که با نیت ضربه زدن به امنیت ملی، قصد انجام اعمال خرابکارانه در کشور را دارند. در این فیلم تصویری متفاوت و جذاب از صحنه‌های اکشن در یک فیلم ایرانی به تصویر کشیده می‌شود. «بادیگارد» قصه بادیگاردی را روایت می‌کند که مامور محافظت از یک دانشمند هسته‌ای می‌شود. مدیریت فیلمبرداری این پروژه سینمایی را محمود کلاری برعهده دارد و پرویز پرستویی و مریلا زارعی نقش‌ های اصلی فیلم را بازی می‌کنند. کامران نجف‌زاده خبرنگار، مستندساز، نویسنده و همچنین سفیر ویژه کودکان و سالمندان نیز در نخستین تجربه بازیگری‌اش در نقش یک خبرنگار که روایتگر واقعه خبری بسیار مهمی است جلوی دوربین ابراهیم حاتمی‌کیا ظاهر خواهد شد.

افخمی در مسیر سینمای دفاع مقدس

بهروز افخمی نیز سرگرم فراهم کردن تدارکات لازم برای ساخت جدیدترین فیلمش «خمسه خمسه» است که مضمونی دفاع مقدسی دارد. این فیلم روایتگر ماجراهای 8 هفته ابتدایی جنگ تحمیلی است که به شکست محاصره اهواز می‌انجامد. در این عملیات واحد توپخانه عراق که به «خمسه خمسه» معروف بود توسط رزمندگان ایرانی شناسایی و منهدم شد. لوکیشن این فیلم جنگی در اهواز و مناطق جنگی نزدیک به این شهر است و در این مناطق فیلمبرداری می‌شود. منبع اقتباس فیلم جدید افخمی چهارمین قسمت سریال «آخرین روزهای زمستان» است و بخشی از ماجراهای این قسمت به صورت داستانی در فیلمنامه «خمسه خمسه» آمده است. افخمی درباره انگیزه خود از ساخت این فیلم تأکید می‌کند: وقتی با تماشای سریال «آخرین روزهای زمستان» متوجه ماجراهای نهفته در دل این سریال شدم به واسطه اهمیت دوران دفاع مقدس تصمیم به ساخت «خمسه خمسه »گرفتم.

جمال ساداتیان تهیه‌کننده فیلم نیز از تهیه و تجهیز وسایل نظامی برای ساخت این فیلم دفاع مقدسی خبر می‌دهد. برای صحنه‌های این عملیات به تجهیزات نظامی گسترده‌ای نیاز است؛ به عنوان مثال باید بالگردهای واحد توپخانه عراق و برخی وسایل جنگی که در عملیات مورد نظر موجود بود در اختیار سازندگان قرار گیرد و پس از آن افخمی پیش‌تولید را آغاز می‌کند و اوایل شهریور فیلم را کلید می‌زند. به گفته ساداتیان با توجه به این که رزمندگانی که آن زمان در جبهه‌های جنگ حضور داشتند بین 15 تا 20 سال داشتند بازیگران چهره برای بازی در «خمسه خمسه» مناسب نیستند و از بازیگرانی که مشهور نیستند برای بازی در این فیلم دعوت خواهد شد. گروه سازنده برای تحقیق از اطلاعات رزمنده‌هایی که در آن ایام حضور داشتند، بهره برده‌اند. بنا به گفته تهیه‌کننده، از آن عملیات که به منهدم شدن پایگاه نظامی عراق منجر شد، دو رزمنده در قید حیات هستند. یکی از آنها در اصفهان زندگی می‌کرد و حال مساعدی نداشت و دیگری هم بازنشسته ارتش است.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] با شهاب حسینی و «قرار ملاقات‌»‌اش

[/h]

» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94040301636
چهارشنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴



شهاب حسینی از توزیع اولین فیلم خود در شبکه نمایش خانگی و راه‌اندازی یک دفتر فیلمسازی خبر داد.
این بازیگر سینما در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا، درباره فیلم «قرار ملاقات» که قرار است در شبکه نمایش خانگی توزیع شود، بیان کرد: این فیلم کوتاه، اپیزودی از یک سه‌گانه است که در واقع اولین تجربه کارگردانی من محسوب می‌شود.
او ادامه داد: این مجموعه که از 14 تیرماه وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود، حدود 90 دقیقه است که شامل سه فیلم کوتاه می‌شود و اپیزود آخر آن با نام «قرار ملاقات»را سال 90 کارگردانی کرده‌ام.
حسینی درباره قرارگیری این سه فیلم کوتاه در یک مجموعه توضیح داد: این فیلم‌ها از نظر مفهومی ارتباطی با هم ندارند و نقطه‌ی اشتراک آن‌ها این است که در هر سه اثر به عنوان بازیگر در کنار نگار جواهریان، مینا ساداتی و فخرالدین صدیق‌شریف حضور داشتم.
وی یادآور شد: تهیه‌کنندگی اپیزود اول از این مجموعه را سینا آذین، تهیه‌کنندگی اپیزود دوم را سعید ملکان و اثر سوم را هم مجتبی امینی بر عهده داشته‌اند.
شهاب حسینی درباره فیلم «قرار ملاقات»‌که خود آن را کارگردانی کرده است با بیان اینکه در این فیلم پیرو فکری که همیشه درباره اقتباس از روی آثار نمایشی داشته کار کرده است، گفت: یکی از دلایل مهم این‌گونه کارها این است که مردم عزیز را دعوت کنیم دست به کپی فیلم نزنند، آن هم نه فقط بخاطر حمایت از تولید چنین آثاری که پایه‌های معنایی و مفهومی براساس نمایشنامه‌های عمیق دارند، چرا که هرچه این آثار به صورت اوریجینال توسط مردم تهیه شوند،‌ به حمایت و تولید بیشتر آن‌ها کمک می‌کند.
کارگردان فیلم «ساکن طبقه وسط» درباره اینکه آیا قصد ندارد فیلم دیگری را کارگردانی کند؟ پاسخ داد: فعلا منتظرم این فیلم و نیز «ساکن طبقه وسط» توزیع شوند؛ البته در حال راه‌اندازی یک دفتر فیلمسازی و تهیه و تولید فیلم هم هستم تا بتوانم آثاری را که در نظر دارم تولید کنم.
وی با بیان اینکه به عضویت جامعه صنفی‌تهیه‌کنندگان درآمده است، در پاسخ به اینکه آیا می‌خواهد پس از تجربه کارگردانی، وارد حوزه تهیه‌کنندگی هم شود؟گفت: همه این کارها در یک راستا هستند و فقط این امکان را به ما می‌دهند که از اول تا آخر مسوولیت یک کار را بر عهده بگیریم، یعنی در این راه کارگردانی، تهیه‌کنندگی و همچنین اگر شرایطی وجود داشت، بازیگری هم می‌تواند انجام شود.

حسینی با تأکید براینکه «هدف من بیشتر ایجاد فضایی است تا از کسانی که در این هنر، مستعد و خوب هستند و می‌توانند چهره تازه‌ای بر پیکر هنرهای نمایشی باشند، استفاده شود»، اظهار کرد: گاهی در برخی پروژه‌ها بعضی اندیشه‌ها باعث می‌شود تفکرات آدم به هدر رود و قربانی مسائلی از جمله فروش بیشتر شود که این اتفاقی آزاردهنده است. بنابراین به دنبال تولید آثاری هستیم که سرنوشت آن را خودمان در دست داشته باشیم و البته در این بین، بیشتر تولید کارهای معناگرا و فیلم‌هایی که براساس اقتباس از آثار ادبی و نمایشی باشد برایمان اولویت دارد، چرا که این کار پلی به گذشته و آینده می‌زند تا نسل جدید با آثاری که تولید شده و می‌شوند هم بیشتر آشنا شوند.
به گفته این بازیگر؛ دفتر فیلمسازی او نام موقت «ندای هفت آسمان» را دارد که پس از ثبت، به صورت رسمی با همین نام فعالیت می‌کند.
به گزارش ایسنا،‌ نمایشنامه «قرار ملاقات» نوشته لوئیجی یانوتسی است و درباره مجرمی است که ظاهرا مرده و یا در حال مردن است. او تصمیم می‌گیرد که به ملاقات خدا برود و زمانی به محل قرار می‌رسد، می‌بیند که غیر از او اشخاص دیگری نیز منتظر ملاقات با خدا هستند.
این فیلم مدتی قبل در جشنواره سما نیز به نمایش درآمد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] در سینما و تئاتر چه خبر؟

[/h]
» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94040201437
سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷


انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران دومین نشست از سلسله نشست های آسیب شناسی سینمای ایران را برگزار می‌کند.
به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،دومین نشست از سلسله نشست های آسیب شناسی سینمای ایران به بخش دوم "ارزیابی مدیریت سینمای ایران در دهه شصت" اختصاص دارد.
در این نشست تخصصی سینماگران و کارشناسانی همچون سیروس الوند، منوچهر شاهسواری، سعید عقیقی و مجتبی راعی به سخنرانی می پردازند.
لازم به ذکر است اولین بخش نشست "ارزیابی سینمای ایران در دهه شصت" سی ام اردیبهشت با حضور منوچهر محمدی، کمال تبریزی، سعید عقیقی، جواد طوسی و جمع کثیری از سینماگران و مدیران سینمایی از جمله سیدفخرالدین انوار و سیدمحمد بهشتی برگزار شد.
دومین بخش نشست تخصصی "ارزیابی مدیریت سینمای ایران در دهه شصت" شنبه ششم تیر ساعت 17 در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار می‌شود و حضور کلیه سینماگران، منتقدان و اهالی رسانه در این برنامه آزاد است.
شورای انتخاب طرح و متون نمایشی بخش تئاتر خردسالان و خیابانی معرفی شدند
شهرام کرمی دبیر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دعوت از پنج هنرمند شناخته شده تئاتر کشور شورای انتخاب بخش خردسالان و
بخش تئاتر خیابانی بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را معرفی کرد.
شورای انتخاب بخش های تئاتر خردسالان و تئاتر خیابانی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان متشکل از هنگامه مفید ، حسین عاطفی ، محمدجواد کبودر آهنگی، آناهیتا غنی زاده و علی ظفر قهرمانی نژاد ارزیابی طرح‌ها و نمایشنامه های رسیده به این دو بخش را آغاز کردند.
هنگامه مفید مدرس، نویسنده، شاعر، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون و چهره شناخته شده تئاتر که در چند سال اخیر همواره با جشنواره‌های کودک ونوجوان مشارکت و همراهی داشته است در کنار حسین عاطفی کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر، محمدجواد کبودر آهنگی کارگردان، بازیگر و مدرس و یکی از هنرمندان تئاتر همدان، آناهیتا غنی زاده کارگردان، مدرس و پژوهشگر تئاتر کودک و نوجوان و علی ظفر قهرمانی نژاد کارگردان و پژوهشگر و مولف شناخته شده تئاتر شورایی و تئاتر خیابانی در
این شورا که آثار پیشنهادی دو بخش از جشنواره را انتخاب خواهد کرد حضور دارند.
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی مهرماه 1394 در شهر تاریخی همدان برگزار می شود.
فراخوان جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» هفته آینده منتشر می‌شود
فراخوان شرکت در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» تا هفته آینده منتشر خواهد شد.
مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با اعلام این خبر افزود: عموم تهیه‌کنندگان و مستندسازان ضمن مطالعه آیین‌نامه‌ی جشنواره، تا اواخر شهریورماه فرصت دارند که مشخصات جدیدترین آثار مستند خود (تولید فروردین 1393 به بعد) را روی وب‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir ثبت کرده و کپی فیلم خود را جهت بازبینی به دفتر جشنواره سینماحقیقت ارسال نمایند.
شهنام صفاجو تاکید کرد: این دوره جشنواره سینماحقیقت از نظر ساختاری، تفاوت خاصی با دوره گذشته ندارد و تمرکز مسئولین بر اجرای یک جشنواره استاندارد بین‌المللی است.
برپایه اظهارات مدیر اجرایی جشنواره، بخش‌های اصلی نهمین دوره جشنواره سینماحقیقت عبارتند از: مسابقه ملی (مستندهای کوتاه/ نیمه‌بلند/ بلند)، مسابقه بین‌الملل (مستندهای کوتاه/ نیمه‌بلند/ بلند)، جایزه شهید آوینی، بخش‌های جنبی ملی و بین‌المللی، کارگاه‌های تخصصی و بازار فیلم مستند.
صفاجو افزود: در جشنواره نهم سینماحقیقت، یک جایزه ویژه هم تحت عنوان «جایزه موعود» به کارگردان بهترین فیلم مستند بخش مسابقه ملی در حوزه‌ی معارف مهدوی و فرهنگ انتظار اهدا خواهد شد.
وی در پایان گفت: نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت از 22 تا 28 آذرماه 1394 در شهر تهران برگزار خواهد شد.
«شب های نقره ای» در ایوان شمس
برنامه "شب های نقره ای" توسط موسسه تصویر شهر با همکاری خانه سینما، انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم و تهیه کنندگان سینمای ایران به مدت ده شب در ایوان شمس برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، برنامه "شب های نقره ای" که اختصاص به اکران فیلم های روز سینمای ایران دارد، از شامگاه پنجشنبه چهارم تیرماه به مدت ده شب از ساعت 12 الی 2 بامداد در تالار ایوان شمس با حضور هنرمندان و اهالی سینما برگزار می‌شود.
بنابراین گزارش، بر اساس توافقات انجام شده بین موسسه تصویر شهر و تهیه کنندگان سینمای ایران، در این ویژه برنامه هشت فیلم سینمایی: "مردن به وقت شهریور"، "عصر یخبندان"، "چهارشنبه 19 اردیبهشت"، "قندون جهیزیه"، "تاج محل"، "شیفت شب"، "نهنگ عنبر" و "دوران عاشقی" به نمایش عمومی گذاشته می شود و دو انیمشن "لاک پشت های نینجا" و "هابیت" با همکاری انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم به صورت دوبله همزمان به نمایش درمی آید.
لازم به ذکر است که فروش بلیت در این ده شب به صورت همت عالی بوده و تمامی وجوه دریافتی آن به صندوق بیمه بیکاری خانه سینما واریز خواهد شد.
علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اینترنتی ایوان شمس به نشانی www.eivaneshams.com و یا جهت حضور در برنامه و تهیه بلیت حداقل یک ساعت قبل از شروع سئانس به ایوان شمس واقع در بزرگراه شهید گمنام (جلال آل احمد)، ابتدای بزرگراه کردستان مراجعه نمایند.
 

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
خاکسپاری محمدعلی اینانلو در کنار پدر و مادرش!

خاکسپاری محمدعلی اینانلو در کنار پدر و مادرش!

[h=1]خاکسپاری محمدعلی اینانلو در کنار پدر و مادرش![/h]



14 دی ماه ساعت 9 صبح مراسم تشییع پیکر مرحوم اینانلو از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار می‌شود و پس از آن پیکر ایشان به زادگاهش منتقل خواهد شد.

[h=2]پیکر اینانلو به خاک سپرده می شود[/h]پیکر محمدعلی اینانلو، صبح دوشنبه از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما تشییع و در زادگاهش به خاک سپرده می شود.


الهام پیرهادی - تهیه‌کننده تلویزیون - با اعلام این خبر، گفت: تا روز گذشته قرار بود پیکر مرحوم اینانلو در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) در تهران به خاک سپرده شود، اما طبق خواسته‌ی ایشان که در وصیت‌نامه‌شان قید شده، پیکرشان در محله عصمت‌آباد، حوالی بوئین زهرا در کنار پدر و مادرش آرام ‌می‌گیرد.


وی همچنین گفت: 14 دی ماه ساعت 9 صبح مراسم تشییع پیکر مرحوم اینانلو از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار می‌شود و پس از آن پیکر ایشان به زادگاهش منتقل خواهد شد.

محمدعلی اینانلو - مجری، روزنامه‌نگار و کارشناس محیط زیست - ساعت هفت صبح شنبه - 12 دی ماه - بر اثر ایست قلبی درگذشت.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
 

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
به گزارش پارس نیوز، بازی باران کوثری در فیلم سینمایی "خون بازی" به قدری مورد پسند منتقدان گرفت که توقعات را به شکل عجیبی از وی ارتقا داد.
 

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=1] پشت پرده کناره گیری مرجان محتشم از بازیگری
[/h] بازیگر سینما و تلویزیون گقت: چرا مرجان محتشم باید به خاطر اعتقاد به خدا و نپذیرفتن یکسری روابط غیراخلاقی از جامعه هنر حذف شود و انگ مغرور بودن را بخورد؟!


به گزارش افکارخبر،بعد از 8 سال سکوت مطلق در سینمای ایران، ابزار ماندگاری در عرصه سینما را متاسفانه ارتباطات برخی بازیگران با عوامل فیلم می دانم، البته فکر می کنم سکوت 8 ساله من پاسخ مناسبی به این سوال است.
کسانی در سینمای ایران قدرت کاذب بدست آوردند که لیاقت ماندن در این عرصه را نداشتند و برخی که مردم دوستشان دارند از صحنه حذف می شوند در واقع یکسری قربانی ماندگاری گروه دیگر می شوند.
من نان موقعیتم را نخوردم؛ من در اوج موقعیت کاری‌ام در مصاحبه‌های مکرر بیان کردم که به صورت مداوم کار نخواهم کرد، به دلیل اینکه به هر قیمتی حاضر نیستم در عرصه سینما باشم با اینکه عاشق کارم هستم.
محبوبیت بین مردم چیزی نیست که بتوان به راحتی آن را بدست آورد ولی متاسفانه برخی ستارگان به دلیل ابزار شدن و ارتباطات غیراخلاقی که باعث شرمندگی و تاسف است محبوب شدند که به اعتقاد من این محبوبیت نیست.
چرا مرجان محتشم به عنوان یک بازیگر بدون حاشیه و کسی که اکثریت مردم از هر قشر و تیپی اعم از جامعه مذهبی و یا جامعه مدرن و ... قبولش دارند، باید به خاطر اعتقاد به خدا و نپذیرفتن یکسری روابط غیراخلاقی از جامعه هنر حذف شود و انگ مغرور بودن را بخورد؟!
من از مرجان محتشم بودن ضربه خوردم زیرا برای من پارامتر های اخلاقی مهم تر از هر موضوع دیگری است حتی به قیمت 8 سال سکوت و مدت ها جدایی از کاری که دوستش داشته باشم و به خاطر این دل آزردگی ها حاضر به ادامه فعالیت در عرصه سینما با این وضعیت نیستم.
جایی برای کسانی که بخواهند با اعتقاد به خدا در عرصه سینما فعالیت سالم داشته باشند نیست و متاسفانه برعکس، کسانی که تن به ارتباطات نامشروع می دهند در این عرصه بالا می روند.
این روزها با یک بیماری دست و پنجه نرم می کنم اما حتی در حال حاضر یک دفترچه بیمه هم ندارم و اکنون با این شرایط گاهی از طریق طراحی داخلی ساختمان امرار معاش می کنم و از طرفی حتی نوشته های من هم به دلیل مرجان محتشم بودن چاپ نمی شود.
 

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
همزاد چاق «بازیگر تایتانیک» در مسکو

همزاد چاق «بازیگر تایتانیک» در مسکو

کد خبر: 345299

به گزارش پارس به نقل از فارس، «رومن برتسف»، یک مرد 33 ساله روس است که به علت شباهت عجیبش به «لئوناردو دی‌کاپریو» به «لئوناردو دی‌کاپریوی چاق» معروف است و این روزها نیز به سوژه رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شده است.




«برتسف» که یک نگهبان است به خاطر همین شباهتش اخیرا نیز در یک شوی تلویزیونی در مسکو تحت عنوان «عاشقانه با دی‌کاپریو» حضور یافته است.
بنا بر این گزارش، «لئوناردو دی‌کاپریو»، بازیگر 42 ساله هالیوود، که در اوج جوانی با فیلم سینمایی «تایتانیک» به شهرت رسید، تاکنون در فیلم‌های زیادی چون «اگه میتونی منو بگیر»، «هوانورد»، «اتاق ماروین» و «دار و دسته نیویورکی‌ها» ایفای نقش کرده و تاکنون بارها نامزد جایزه اسکار شده است ولی تاکنون موفق به دریافت آن نشده است.


«دی‌کاپریو» امسال نیز برای بازی در فیلم سینمایی «از مرگ جسته» نامزد جایزه اسکار شده و بسیاری آن را شانس برتر جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد این دوره از رقابت‌ها می‌دانند.
 

naight

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=1]درخواست بهرام رادان از مردم برای شرکت در انتخابات[/h]
پرتال اجتماعی واکنش:
بهرام رادان، بازیگر سینما با انتشار متنی، از مردم خواست در انتخابات ۷ اسفند حاضر شوند.

متنی که بهرام رادان برای تشویق مردم به حضور در انتخابات جمعه منتشر کرده، به این شرح است:
راى دادن یا راى ندادن
اجبارى به هیچکدام نیست، هیچ عقل سلیمى هم نمیپذیرد که با انتخاب لیست بهتر، مملکت در چهار سال آینده گلستان میشود، با این همه واضح است که لازمه توسعه سیاسى، مشارکت سیاسى است و نزدیک به چهار دهه تجربه انتخاباتى، نشان داده که قهر کردن با صندوق رأى هیچ گاه نتیجه مثبت نداشته و فقط افراط را جایگزین اعتدال کرده است.ختم کلام اینکه دوستان، انتخابات پیش رو در تعیین سرنوشت ما نقش بسزایى دارد، تیره یا روشنى فرداى ما نتیجه انتخاب امروز ماست و در حقیقت عدم مشارکت، رأى ندادن و تشویق به تحریم انتخابات مساویست با تقدیم ارکان مهم کشور به نااهلان.
حال تصمیم با شماست.
 
بالا