اخبار روز حوزه فناوری اطلاعات

saeed92443

عضو جدید
آرژانتين و ممنوعيت فروش آيفون

آرژانتين و ممنوعيت فروش آيفون

ايسنا- آرژانتين به‌طور موقت فروش دستگاه‌هاي خاصي از جمله آيفون اپل و بلك بري ريسرچ اينموشن را به منظور تثبيت اقتصاد بيمار اين كشور ممنوع و اعلام كرد كه اين شركت‌ها بايد براي از سرگيري فروش، كارخانه‌هايي را در اين كشور بسازند.
طبق گزارش وب‌سايت Manuals.ws، دولت آرژانتين مدعي است كه اين ممنوعيت فروش دستگاه‌ها در جهت كند كردن روند افزايش تورم و كاهش اختلاف قيمت ميان پزوز و دلار آمريكا صورت گرفته است.
 

saeed92443

عضو جدید
گوشی هوشمند جدید موتورولا با دوربين ۱۳ مگاپيکسلی عرضه شد

گوشی هوشمند جدید موتورولا با دوربين ۱۳ مگاپيکسلی عرضه شد

موبنا- MT917 گوشی جدیدی از سری گوشی‌های هوشمند موتورولاست که علاوه بر سیستم عامل آندرویید، دوربین 13 مگاپیکسلی هم دارد.
گوشی MT917 از سرویس‌های شبکه GSM، HSDPA پشتیبانی می‌کند.
این گوشی هم دارای صفحه نمایش 5/4 اینچی و ضخامت آن فقط 5/8 میلی‌متر است. با صفحه نمایش بزرگ این گوشی 139 گرم وزن دارد.
وضوح تصویر صفحه نمایش 1280×720 پیکسل است بنابراین تصاویر را با کیفیت عالی نمایش می‌دهد.
از ویژگی‌های این گوشی می‌توان به بلندگو، جک صوتی 5/3 میلی‌متری، 16 گیگابایت حافظه داخلی و امکان ارتقا با کارت microSD تا 32 گیگابایت اشاره کرد.
این گوشی همچنین از اتصالات EDGE، HSDPA، Wi-Fi، بلوتوث و microUSB پشتیبانی می‌کند و دوربین 13 مگاپیکسلی آن هم از زوم خودکار، فلش LED، نشانگذاری تصاویر، تشخیص صورت و تثبیت کننده با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080 پیکسل بهره می‌برد.
این گوشی هم همانند XT928 از نسخه 2.3 (Gingerbread) اندرویید و پردازنده 2/1 گیگاهرتزی دوهسته‌ای بهره می‌برد.
این گوشی از مرورگر HTML، رادیو استریو FM، GPS با A-GPS، حذف نویز با میکروفن اختصاصی و سرویس‌های گوگل، فایل‌های صوتی و تصویری MP3/AAC+/WAV/WMA و MP4/H.263/H.264/WMV پشتیبانی می‌کند.
باتری گوشی هم 1735 میلی‌آمپری است که در حال مکالمه 12 ساعت و در حال آماده باش 220 ساعت شارژ نگه می‌دارد.
 

saeed92443

عضو جدید
قفل سیری شکسته شد

قفل سیری شکسته شد

پورت جديد نرم‌افزار سيري (Siri) براي آيفون 4 و آيفون Gs3 و همچنين آي‌پاد لمسي كه قفلشان شكسته شده، توسط سه هكر آيفون در دسترس قرار گرفته است.


با شکستن قفل آيفون، مي‌توان نرم‌افزار، موسيقي‌، بازي‌، فيلم‌ و ديگر مواردي که قابل بارگذاري (دانلود) نيستند يا براي بارگذاري آن‌ها بايد پول پرداخت کرد را بدون اجازه شرکت اپل و به وسيله نرم‌افزارهاي Cydia و Installer بارگذاري و استفاده کرد.

به‌دنبال انتشار اخباري مبني بر اينكه آخرين رام آيفون S4 ديگر رمزگذاري نمي‌شود، نگراني درباره توزيع كد كپي‌رايت بيش‌تر شد و اين تيم هكري اين برنامه كاربردي را در نرم‌افزار Cydia عرضه كرد.
 

saeed92443

عضو جدید
رونمايي از مانيتور جديد AOC در نمايشگاه CES 2012

رونمايي از مانيتور جديد AOC در نمايشگاه CES 2012

آی تی ایران - اگر آيفون داريد و نمي دانيد آن را در هنگام كار كردن با كامپيوتر كجا بگذاريد، مانيتورهاي اين شركت را امتحان كنيد". اين شعار تبليغاتي شركتAOC جهت آماده شدن براي شركت در نمايشگاه CES 2012 در شهر لاس وگاس است .

مانيتورe2343Fi شركتAOC كه به نام مانيتور مخصوص دارندگان اپل معروف شده است، داراي اين ويژگي منحصر به فرد است كه در بخش پايه و دقيقا در زير صفحه نمايش خود، جايگاهي ويژه براي قرارگيري انواع مدل هاي آيفون و آيپاد اختصاص داده است.

بدين ترتيب اين امكان فراهم شده است كه دارندگان اين تجهيزات مي توانند محتواي ويدئو و عكس هاي خود را مستقيما بر روي يك صفحه بيست و سه اينچي تماشا كنند. اسپيكرهاي اين مانيتور جالب نيز با اين جايگاه اختصاصي ادغام شده و مي تواند صداي فراگير SRS فوق العاده اي ايجاد كند كه آن را به يك مالتي مديا شبيه ساخته است .

AOC اعلام كرده كه اين مانيتور جديد را به همراه يك مانيتور پسيو سه بعدي و يك مانيتور USB دار قابل حمل، براي حضور رسمي در نمايشگاه CES 2012 آماده كرده است . مانيتور سه بعدي 23 اينچ ، قاب بسيار باريكي داشته و بر پايه تكنولوژي سه بعدي پسيو با عينك هاي پولارايز کار می کند . در مانيتور جديد ديگر اين شركت كه USB دار و قابل حمل است، كوشيده شده كه با حذف كابل هاي اضافي، برق و سيگنال هاي ويدئويي تنها از طريق يك USB دريافت شوند .

اين شركت اميدوار است با ارائه توليدات جديد خود، افكار عمومي مشتريان، خصوصا دارندگان محصولات اپل را به خود جلب كند .

 

saeed92443

عضو جدید
بازی‌های برتر سال ۲۰۱۱

بازی‌های برتر سال ۲۰۱۱

ايسنا- با فرارسيدن روزهاي پاياني سال 2011، محبوب‌ترين بازي‌هاي رايانه‌يي اين سال با نظرسنجي رده‌بندي شدند.
طبق روال هر سال سي‌نت، رده‌بندي برترين بازي‌هاي رايانه‌يي طي سال يكي از اقدامات مهيج و پسنديده به شمار مي‌رود.
در اين ليست 10 بازي كه بالاترين رتبه را دارند به شرح زير عنوان شده است:
1.بتمن: شهر آرخام (Xbox 360, PS3, PC)
2.صفحه2 (Xbox 360, PS3, PC, Mac)
3.كتيبه سالمند (Xbox 360, PS3, PC)
4.شمشير به طرف بالا (Wii)
5.فريب دريك (PS3)
6.چرخ دنده‌هاي جنگ3 (Xbox 360)
7.انقلاب بشر (Xbox 360, PS3, PC)
8.سايه سر در گم (Xbox 360, PS3)
9.دماغ ال.اي (Xbox 360, PS3, PC)
10.فضاي مرده2 (Xbox 360, PS3)
البته خارج از گود رقباي اصلي، از بازي‌هاي رايانه‌يي معتبر و محبوب ديگر هم كه شايد در اين رده جاي نگرفتند، تقدير شده است تا سازندگان آن‌ها هم به فكر ارتقاي توليدات خود باشند.
اين محصولات برتر نيز به ترتيب ارواح تاريك، ويژه، سنگر و استحكامات، دورافتاده، مورتال كمبت،كاترين، معدن پيشه، ان‌اچ‌ال12، ميدان جنگ3 و جنگ مدرن3 عنوان شدند.
 

saeed92443

عضو جدید
سامسونگ به دنبال فروش۱۵۰ میلیون گوشی هوشمند

سامسونگ به دنبال فروش۱۵۰ میلیون گوشی هوشمند

همكاران سيستم- شرکت سامسونگ که هم اکنون دومین فروشنده گوشی‌های همراه در سراسر جهان است، تلاش می کند سال آینده فروش خود را 15 درصد افزایش دهد و 374 میلیون گوشی در سراسر جهان بفروشد.
این شرکت در سال جاری توانست حدود 345 میلیون گوشی بفروشد و تلاش می‌کند در سال آینده ميزان فروش گوشی‌های هوشمند خود را به بیش از 150 میلیون برساند.
گزارشها حاکی از این است که فروش گسترده گوشی‌های سامسونگ هم اکنون سرمایه بازار این شرکت را به 136.9 میلیارد افزایش داده است و آن را از نظر سرمایه بازار به پنجمین شرکت بزرگ در دنیای فناوری تبدیل کرده است. در این رده بندی سامسونگ حتی از شرکت اوراکل که دومین سازنده نرم افزار در جهان محسوب می شود، جلو افتاده است.

سرمایه بازار اوراکل هم اکنون به 131 میلیارد دلار می رسد. این در حالی است که سال قبل اوراکل بیش از 30 میلیارد دلار از سامسونگ جلوتر بود. سامسونگ حتی از شرکت اینتل هم 12 میلیارد دلار جلوتر است. آی بی ام و گوگل هم كه سرمایه بازار آنها به ترتیب 217.7 میلیارد دلار 205 میلیارد دلار است، از سامسونگ عقب تر هستند. در این رده بندی اپل با 374.9 میلیارد اول است و مایکروسافت هم با 219 میلیارد دلار مقام دوم را به خود اختصاص داده است.
تحلیل‌گران معتقدند نوکیا رفته رفته جای خود را در بازارهای گوشی همراه به سامسونگ خواهد داد. انتظار می‌رود نوکیا در سال آینده 399 گوشی بفروشد که این مقدار در مقایسه با سال جاری 5 درصد کاهش خواهد داشت. این شرکت اخیراً محصول جدید خود را که لومیا 800 نام داشت وارد بازار کرد اما مصرف کنندگان اقبال زیادی به آن نشان ندادند. نظرسنجی‌ها نشان داده است که فقط 2 درصد مصرف‌کنندگانی که در بازارهای اروپایي به دنبال خرید یک گوشی هوشمند هستند، گفته اند حاضرند نوکیا بخرند.
 

saeed92443

عضو جدید
۳۰۰۰ نفر برای رايتل نام‌نويسی کردن

۳۰۰۰ نفر برای رايتل نام‌نويسی کردن

وایمکس‌نیوز- عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به حضور وزیر ارتباطات در جلسه شب گذشته این کمیسیون گفت: وزیر در این جلسه اعلام کرد تحویل سیم کارت‌های اپراتور سوم از هفته آینده آغاز می‌شود.
شریف حسینی در خصوص جلسه عصر دیروز این کمیسیون اظهار داشت: دستور جلسه امروز سؤال دو تن از نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: سوال اول از وزیر توسط نماینده سراب در خصوص وضعیت اپراتور سوم تلفن همراه بود.
وی افزود: وزیر در پاسخ به این سوال توضیحاتی در مورد آخرین و ضعیت این اپراتور ارائه و اعلام کرد: 3000 نفر برای دریافت سیم کارت های این اپراتور در استان البرز ثبت‌نام کرده اند.
دبیر کمیسیون صنایع تصریح کرد: به گفته وزیر ارتباطات تحویل سیم کارت‌های اپراتور سوم از هفته آینده آغاز می‌شود.
حسینی اضافه کرد: سوال دوم را نماینده مردم گرمی در مورد قطع شدن خطوط اپراتور اول و دوم در جاده های حوزه انتخابیه این نماینده بود که مقرر شد معاون وزیر این موضوع را پیگیری کند.
 

sara.hoseini90

عضو جدید
کاربر ممتاز
مایکروسافت بدن شما را به صفحه لمسی تبدیل می کند.الجمعة, ديسمبر 30, 2011 07:34 ق.ظ
مایکروسافت اخیرا دستگاهی تولید کرده که شکل ظاهری مشابه کینکت دارد. این دستگاه که OmniaTouch نام دارد و روی شونه کاربر نصب می شود، هر سطحی از میز گرفته تا پوست دست را به صفحه لمسی تبدیل می کند. در واقع این دستگاه با استفاده از نور، شکل گرافیکی صفحه لمسی را روی سطح مورد نظر شما نمایش می دهد و شما می توانید این نور را لمس کنید تا دستور خود را به دستگاه OmniaTouch ارسال کنید. در ادامه نحوه عملکرد OmniaTouch را بررسی می کنیم.

محصولات جدید مایکروسافت، همواره هیجان انگیز خلاقانه و مبتکرانه بوده و هستند. این بار نیز این کمپانی بر روی محصول جدیدی که ظاهری مشابه Kinect دارد، تمرکز کرده است. این محصول که OmniaTouch نام دارد قادر است حرکت دست و لمس قسمت های مختلف را درک کند.
زمانی که OmniaTouch قسمتی از سطح را با استفاده از نور پروژکتور، روشن می کند شما می توانید آن را لمس کنید و دستورات لازم را به این وسیله به دستگاه مورد نظر ارسال کنید. Omniatouch روی شانه کاربر نصب می شود و با استفاده از پروژکتو نور لازمه را بر روی هر سطحی منتقل می کند. این دستگاه قادر است تماس دست با سطح مورد نظر را تشخیص دهد.
 
  • Like
واکنش ها: SN20

sara.hoseini90

عضو جدید
کاربر ممتاز
فیس بوک روبات ها
روز به روز بر تعداد کاربران شبکه های اجتماعی افزوده می شود،
اما این بار تب اجتماعی شدن روبات ها را در بر می گیرد! روبات ها هم اجتماعی
می‌شوند تا با روبات های دیگر ارتباط برقرارکنند، اکنون droid ها برای خود
شبکه اجتماعی دارند. هفته قبل (در تاریخ 20 دسامبر 2011) وب سایتی تحت عنوان MyRobot شروع
به کار کرد که به دارندگان روبات و دیگر وسایل هوشمند کمک می کند از طریق پیوستن
به این سایت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. صاحبان روباتها می‌توانند روبات‌ یا
دستگاه های هوشمند خود را به عضویت در این سایت در آورده، برای آنان پروفایل ایجاد کنند - که می
تواند شامل نام و عکس هم ‌باشد- و در نهایت آپدیت کردن استاتوس هایشان را به
خودشان واگذارند. روبات ها نیز بر اساس کاری که انجام می دهند، استاتوس های خود را
آپدیت می کنند، این کار می‌تواند به سادگی خواندن دما از روی دماسنج و یا نتایج یک
الگوریتم شناسائی چهره هوشمند باشد.

آقای Asmat Carlos هماهنگ‌کننده این پروژه معتقد است سایت MyRobot فیس بوکی
برای روبات ها و اشیای هوشمند است. اما استاتوس هایی که توسط روبات ها آپدیت می شوند حاوی اطلاعات
مفیدی هستند؛ تبادل استاتوس های آپدیت شده بین روبات های متحرک و اشیای ساکن خانگی
آنها را بسیار هوشمندتر می کند و نیز آزادی بیشتری را برای انسان ها فراهم می
سازد. مثلا ممکن است شما درب یخچال را باز گذاشته و خانه را ترک کرده باشید،
این یخچال که قبلا عضو سایت شده است در قالب استاتوس از روبات جاروبرقی می خواهد
که خود را به او رسانده و دربش را ببندد! این کار کاملا بدون دخالت انسان صورت می‌گیرد.
شاید این مثال در یک لحظه شبیه داستان‌‌های علمی-تخیلی به نظر برسد اما راه چندان
دوری برای رسیدن به واقعیت ندارد. تفاوت اصلی MyRobot با شبکه های
اجتماعی نظیر فیس بوک، تویتر، گوگل پلاس و ... در این است که این طرح توسط شرکتی
اجرا می شود که می خواهد روبات های خود را به فروش برساند(RobotShop.com). همانند Google+ که در ابتدا
در اختیار تعداد محدودی از کاربران بود و به مرور در دسترس عموم قرار گرفت، این سایت نیز در حال حاضر
تنها برای روبات های NEO که در تصویر نشان داده شده است ( روبات انسان نمایی با قد 50
سانتی متر که توسط Aldebaran
Robotics در پاریس
فرانسه ساخته شده است) و نیز برای دستگاه هایی که روی میکروکنترولر های Arduino اجرا
می‌شوند، قابل استفاده است اما در آینده ای نزدیک روبات ها و دستگاه های دیگری را
نیز می پذیرد.

این
اولین تلاش جهت افزایش ارتباط روبات ها نیست، بلکه قبلا وب سایت اینترنتی RoboEarth نیز
به عنوان یک شبکه جهانی وب برای روبات ها پایه گذاری شده است . در این وب
روبات ها می توانند تجربه های خود را در حل یک مسئله آپدیت کرده تا روبات
های دیگر یاد گرفته و از آن استفاده کنند. البته RoboEarth عمدتا برای
تحقیقات روباتیک طراحی شده است در حالی که MyRobot سایتی
است که برای مصرف کنندگان روبات راه اندازی شده است و تمرکز عمده
آن فراهم کردن سرویس هایی است که کارایی روبات ها را تقویت می‌کنند.

اما آیا فیس بوک روبات ها به موفقیت فیسبوک انسان ها خواهد
رسید؟!
 

sara.hoseini90

عضو جدید
کاربر ممتاز
نصب و راه اندازی سیستم عامل Linux Ubuntu 11.10 با استفاده از VMWare بر روی ویندوز
0






ابتدا برنامه VMWare WorkStation 8.0.0 را دانلود و نصب نمایید.




قسمت اول برنامه VMWare​
قسمت دوم برنامه VMWare



حجم این برنامه کلاً 458MB است و لینک دانلود آن از سایت P30download است.

با مراجعه به سایت Ubuntu.com می توان لینک های دانلود این سیستم عامل را به صورت های گوناگون دریافت کرد. همچنین شما می توانید Ubuntu 32bit یا 64bit را دانلود کنید. در اینجا ما لینک دانلود Ubuntu 32bit را به صورت فایل iso برای نصب از سایت Ubuntu.com گذاشته ایم. این فایل را دریافت کنید و به کمک برنامه Nero آن را بر روی یک رایت کنید.






Linux Ubuntu 11.10 32bit


حجم این فایل 695MB است

پس از نصب برنامه VMWare و قرار دادن سی دی رایت شده درون کامپیوتر می توانید این سیستم عامل را نصب نمایید.

 
  • Like
واکنش ها: SN20

arash jon

عضو جدید
نصب و راه اندازی سیستم عامل Linux Ubuntu 11.10 با استفاده از VMWare بر روی ویندوز
0







ابتدا برنامه VMWare WorkStation 8.0.0 را دانلود و نصب نمایید.






قسمت اول برنامه VMWare​

قسمت دوم برنامه VMWare



حجم این برنامه کلاً 458MB است و لینک دانلود آن از سایت P30download است.


با مراجعه به سایت Ubuntu.com می توان لینک های دانلود این سیستم عامل را به صورت های گوناگون دریافت کرد. همچنین شما می توانید Ubuntu 32bit یا 64bit را دانلود کنید. در اینجا ما لینک دانلود Ubuntu 32bit را به صورت فایل iso برای نصب از سایت Ubuntu.com گذاشته ایم. این فایل را دریافت کنید و به کمک برنامه Nero آن را بر روی یک رایت کنید.







Linux Ubuntu 11.10 32bit


حجم این فایل 695MB است


پس از نصب برنامه VMWare و قرار دادن سی دی رایت شده درون کامپیوتر می توانید این سیستم عامل را نصب نمایید.



سلام.خوبين.
سوال در مورد ويراش عكسا داشتم.اينكه چطور ميشه نوشته ها را در عكسا بصورت سرپا نوشت.
ممنون ميشم راهنماي كنين.
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
سلام.خوبين.
سوال در مورد ويراش عكسا داشتم.اينكه چطور ميشه نوشته ها را در عكسا بصورت سرپا نوشت.
ممنون ميشم راهنماي كنين.
سلام.

اول ازهمه : سوالت رو توی تاپیک سوالات مطرح کن،نه اخبار.

توی اوبونتو (با گیمپ) منظورته یا اینکه کلی میپرسی؟
معمولا نوشته رو به صورت یه لایه ی جدید توی عکس اضافه میکنن،درسته؟ تنظیمات برنامه های مختلف با هم فرق داره و نمیتونم دقیقا بهت بگم که باید چه منویی رو بری،اما به صورت عمومی باید اون لایه رو به اندازه ای که دلت میخواد بچرخونی،مثلا ۹۰ درجه.
اگه منظورتو اشتباه فهمیدم بگو.
(اینجا دیگه جواب نمیدم،اگه سوالت ادامه داره توی تاپیک سوالات بپرس)
 

saeed92443

عضو جدید
رایتل باید480 میلیارد تومان جریمه بپردازد

رایتل باید480 میلیارد تومان جریمه بپردازد

براساس پروانه واگذار شده به شرکت تامین تلکام، اپراتور سوم باید از ابتدای خرداد ماه سال 1390 اقدام به واگذاری سیم کارت در هشت کلانشهر کشور کند. طبق پروانه صادره در صورتی که اپراتور نتواند در زمان تعیین شده در پروانه اقدام به واگذاری سیم‌کارت کند باید ماهانه 60 میلیارد تومان جریمه بابت تاخیر ایجاد شده بپردازد. با توجه به گذشت نزدیک به هشت ماه از زمان واگذاری در صورتی که اپراتور نتواند دلایل محکمه پسند برای تاخیر خود داشته باشد باید 480 میلیارد تومان جریمه شود. این در حالی است که سازمان تنظیم مقررات به عنوان مرجع صادرکننده پروانه و ناظر حوزه ارتباطات کشور تاکنون صحبتی از جریمه رایتل به میان نیاورده است.

جریمه رایتل قطعی است
به گفته معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات، این سازمان براساس پروانه‌ای که برای اپراتور سوم صادر کرده با تاخیرات پیش آمده در این پروژه برخورد خواهد کرد.
حسن رضوانی در پاسخ به این سوال که آیا در پروانه برای هر ماه حدود 60 میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته شده، گفت: در این خصوص باید تمامی موارد بررسی شود تا رقم دقیق اعلام شود ولی آنچه که گفتید نزدیک به بررسی‌های کارشناسان رگولاتوری است.

رضوانی با اشاره به اینکه رگولاتوری خارج از قوانین عملی انجام نمی‌دهد، گفت: همان طور که ما بر اپراتورها نظارت داریم دستگاه‌های بالاتری وجود دارند که به ما نظارت می‌کنند و براین اساس شک نکنید که رگولاتوری در جهت احقاق حقوق دولت و مردم کوتاهی نخواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود سازمان تنظیم مقررات با اپراتور سوم مصالحه می‌کند، گفت: ما با هیچ کدام از اپراتورهای موجود رابطه‌ای خارج از قوانین نداریم و اگر امروز حرفی از مکاتبات و اخطارهایی که برای اپراتور سوم ارسال کرده‌ایم ، نمی زنیم به این دلیل است که می‌خواهیم از این اپراتور حمایت معنوی کنیم و این به معنای جریمه نشدن این اپراتور نیست.
وی افزود: ‌موضع رگولاتوری در این‌باره کاملا شفاف است ولی بهتر می‌دانیم برخی از موضوعات را رسانه‌ای نکنیم. معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات گفت: اپراتور سوم باید براساس برنامه‌ زمانبندی که ارایه کرده عمل و به زودی باید کار واگذاری سیم‌کارت در تهران را نیز آغاز کند. وی درباره تعرفه‌های اعلامی توسط این اپراتور بیان کرد: تعرفه‌های اعلام شده مورد تایید سازمان تنظیم مقررات است و این اپراتور می‌تواند در سقف تعرفه ارایه شده توسط کمیسیون تنظیم مقررات تعرفه مکالمات خود را اعمال کند.

رضوانی عنوان کرد: فراموش نکنید اپراتور نیز در تلاش است هر چه سریع‌تر شبکه خود را راه‌اندازی کند چرا که اولین کسی که از این موضوع زیان خواهد دید سرمایه‌گذاران این اپراتور هستند.

اپراتور سوم فرصت سوزی نکند

به گفته رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی، با توجه به فضای کنونی کشور باید از اپراتور سوم کشور حمایت کرد اما نباید این به نحوی باشد که در اجرای پروژه سستی ایجاد شود.
علی مطهری، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منافع ملی کشور بر تمامی موضوعات اولویت دارد، گفت: تاخیر در واگذاری سیم‌کارت‌های نسل سوم را باید از تمامی ابعاد بررسی کرد.

وی افزود: اینکه یک اپراتور بخواهد از صفر تا صد اقدام به را‌ه‌اندازی شبکه کند باید بپذیریم که کار آسانی نیست و متاسفانه با وضعیتی که وجود دارد به جای اینکه اپراتورها با هم‌افزایی اقدام به ایجاد بازی برد برد کنند در مواردی نیز دیده شده که همکاری لازم را انجام نمی‌دهند. مطهری بیان کرد: قبل از اینکه پروانه اپراتور سوم واگذار شود بنده پیشنهاد راه‌اندازی این اپراتور به واسطه استفاده از امکانات موجود دادم به نحوی که تجیهزات ارتقا یافته و در مدت سه ماه با تجهیزات موجود در کشور این اپراتور راه‌اندازی شود تا در دراز مدت شبکه مستقل خود را ایجاد کند.


وی گفت: رگولاتوری و سایر نهادهای ناظر براساس وظایف ذاتی خود نسبت به بندهای قراردادی این اپراتور حساسیت لازم را دارند و در صورتی که قانون حکم به جریمه دهد قطعا رگولاتور موظف به دریافت آن از اپراتور سوم است. وی در پاسخ به این سوال که آيا نسل سوم تلفن همراه آخرین نسل موجود در شبکه‌های تلفن همراه در جهان است،‌گفت: در کشور ما بله اما در دنیا خیر. در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرفته برای راه‌اندازی شبکه‌های جدید اقدام به ارتقای نسل سوم تلفن همراه به فناوری LTE می‌کنند. رییس کمیته مخابرات مجلس با بیان اینکه اپراتور سوم تاکنون هیچ کمکی از مجلس نخواسته است، افزود: هم‌اکنون با توجه به آغاز به کار این اپراتور بهتر است با ایجاد هم‌افزایی بیشتر توسعه سریع شبکه آن را در سایر شهرها مد نظر قرار دهیم.

سیم‌کارت دیتا و دایمی رایتل در کرج واگذار می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روز گذشته در مراسم واگذاری نمادین گفت: تا پایان سال شبکه شهر تهران نیز تحت پوشش نسل سوم موبایل قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود طی پنج سال آینده این اپراتور بتواند هزینه‌های خود را برگرداند و به سوددهی برسد.
رحمت الله حافظی افزود: از امروز سیم‌کارت‌های این اپراتور با نام تجاری رایتل به افرادی که در کرج ثبت نام کرده‌اند واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 هزار نفر در کرج پیش ثبت نام اولیه خرید سیم‌کارت‌های رایتل را انجام دادند، بیان کرد: این افراد از امروز می‌توانند با تکمیل پرونده خود ظرف 72 ساعت کاری این سیم‌کارت‌ها را دریافت کنند. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اپراتور سوم آخرین فناوری تجاری که در جهان در حال بهره‌برداری است را وارد ایران کرده است، گفت: دسترسی به اینترنت، تماس تصویری، سرویس MMS و SMS از جمله قابلیت‌های این سیم‌کارت‌ها خواهد بود که در سه نوع دایمی، اعتباری و دیتا ارایه می‌شود. حافظی بیان کرد: هم اکنون پوشش صد درصدی این شبکه در کرج کامل بوده و شهرداری‌های سایر شهرها در صورت همکاری در نصب آنتن‌های این اپراتور، در اولویت راه‌اندازی شبکه قرار می‌گیرند.

تلفن تصویری دقیقه‌ای 150 تومان

وی در مورد تعرفه‌های استفاده از سیم کارت‌های نسل سوم رایتل گفت: نرخ مکالمه با این سیم‌کارت‌ها برای هر دقیقه 555 ریال در این شبکه و 625 ریال برای ارتباط با سایر شبکه‌ها خواهد بود. همچنین نرخ تماس تصویری از طریق این اپراتور یکهزار و 495 ریال، نرخ سرویس پیام چند رسانه‌ای MMS برای 300 کیلوبیت 400 ریال و سرعت دسترسی به اینترنت این اپراتور برای کاربران خانگی 128 کیلوبیت بر ثانیه و برای اشخاص حقوقی 3 مگابیت بر ثانیه قابل استفاده خواهد بود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه عملیات راه‌اندازی شبکه نسل سوم با شهرستان کرج آغاز شده است، تاکید کرد: آمادگی آن را داریم که هر شهری اعلام آمادگی خود را بر اساس فضایی که برای نصب آنتن در اختیار ما قرار می‌دهد این شبکه را راه‌اندازی کنیم.

حافظی در مورد تاخیر در راه‌اندازی شبکه اپراتور سوم افزود: این تاخیر ابعاد مختلفی دارد که لازم نیست به آن پرداخته شود چرا که باید برای بسته‌های فرهنگی و امنیتی این اپراتور پیش‌بینی‌هایی صورت می‌گرفت. وی تاکید کرد که با شهرداری تهران نیز به تفاهم رسیده‌ایم که تا پایان سال این شبکه در تهران نیز راه‌اندازی شود.

وی افزود: هم اکنون امکان تحویل چندین برابر این سیم‌کارت‌ها را نسبت به پیش ثبت نام انجام شده در کرج داریم و پیش‌بینی می‌کنیم در بهمن ماه بتوانیم این سیم‌کارت‌ها را به روز تحویل دهیم.

سیم‌کارت اعتباری فعلا واگذار نمی‌شود

عرضه سيم كارت‌هاي ديتاي اپراتور سوم تلفن همراه كشور (رايتل) به قيمت 20 هزار تومان و سيم‌كارت‌هاي دایمي به مبلغ 120 هزار تومان از دیروز در شهر کرج آغاز شد.
شاهين آرپناهي، مديركل برند و ارتباطات اپراتور سوم تلفن همراه با بيان اين مطلب و با تاكيد بر اينكه محدوديتي در واگذاري سيم‌كارت‌ها نداريم، عنوان كرد: ساكنان منطقه كرج كه مرحله پيش ثبت‌نام خود را قبلا انجام داده بودند، مي‌توانند با مراجعه به سايت "رايتل" مراحل ثبت‌نام خود را تكميل كرده و مبلغ مورد نظر را براي دريافت سيم‌كارت واريز كنند.

وي با بيان اينكه واگذاري سيم‌كارت‌هاي ما تدريجي بوده و از نظر تعداد مشكلي نداريم، بیان كرد: واگذاري سيم‌كارت‌هاي دایمي و ديتاي رايتل آغاز مي‌شود و فعلا واگذاري سيم‌كارت‌هاي اعتباري نداريم.
مديركل برند و ارتباطات اپراتور سوم تلفن همراه ادامه داد: مشتركان در حال حاضر فقط از طريق سايت اين اپراتور مي‌توانند به ثبت‌نام اقدام و مبلغ را پرداخت كنند و اگر دفاتر پستي نيز به اين كار اضافه شوند، اعلام خواهد شد.

وي با بيان اينكه سيم‌كارت‌هاي ديتاي رايتل (امكان ارتباط صوتي ندارد و مختص پيامك، اينترنت و يا سرويس چند رسانه‌اي است) به قيمت 20 هزار تومان و سيم‌كارت‌هاي دایمي به مبلغ 120 هزار تومان عرضه مي‌شوند، گفت: براي شروع در رابطه با تعرفه‌هاي مكالمات، طرح‌هاي مختلفي خواهيم داشت كه از طريق سايت رايتل اطلاع‌رساني مي‌شود.

آرپناهي افزود: با توجه به اينكه پروانه اين سيم‌كارت‌ها را از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي دريافت كرديم، تعرفه‌هاي اين سيم‌كارت‌ها را با كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات هماهنگ و تصویب كرده‌ايم.
گفتنی است، پيش ثبت‌نام سيم‌كارت‌هاي رايتل مختص شهروندان در استان البرز بود و متقاضيان مي‌توانستند از طريق وب‌سايت رسمي رايتل به آدرس www.rightel.ir و نيز برخي دفاتر پستي شهرستان کرج براي ثبت نام اقدام كنند.

طبق اعلام رسمي رايتل، قيمت سيم‌کارت‌هاي اين اپراتور براي سيم‌کارت‌هاي دایمي 120 هزار تومان، اعتباري و ديتا هر يک 20 هزار تومان بدون احتساب عوارض و ماليات بر ارزش افزوده است. مدارک مورد نياز براي ثبت نام در دفاتر پستي، كپي از پشت و روي كارت ملي و در زمان ثبت‌نام از طريق اينترنت متقاضي بايد پشت و روي كارت ملي خود را اسكن و ارسال كند.

وزیری که تکذیب می‌شود

تمامی این موضوعات در حالی است که وزیر ارتباطات از واگذاری سیم‌کارت‌های نسل سوم تلفن همراه از هفته گذشته خبر داده بود.
رضا تقی‌پور، هفته گذشته گفته بود واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور سوم در کرج آغاز شده و به محض پوشش کامل شهر تهران، تامین تله‌کام واگذاری سیم‌کارت نسل سوم را آغاز خواهد کرد.
وی افزود: هم‌اکنون در استان البرز سیم‌کارت‌های اپراتور سوم واگذار شده و برای تهران نیز به صورت آزمایشی این شبکه روشن است و تعدادی سیم‌کارت توزیع کرده‌ایم و حتی بنده الان از این سیم‌کارت استفاده می‌کنم و به محض اینکه پوشش کامل شود اجازه فروش سیم‌کارت برای عموم هم صادر می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره قیمت سیم‌کارت اپراتور سوم افزود: قیمت این سیم‌کارت‌ها 120 هزار تومان به علاوه 4 درصد ارزش افزوده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین قیمت مکالمه سیم‌کارت اپراتور سوم را 85 تومان برای هر دقیقه عنوان کرده بود.

اما میزان تعرفه مکالمات، تعداد ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اپراتور و آغاز واگذاری سیم‌کارت اپراتور سوم که از زبان وزیر ارتباطات بیان شد توسط مدیران تامین تلکام محترمانه تکذیب شد. به گفته کارشناسان، اینکه اپراتور می‌تواند در برابر حرف بالاترین مقام حوزه ICT بایستد به این علت است که مدیران ارشد این وزارتخانه در زمان‌های مختلف به جای سخنگوی این اپراتور اقدام به اظهارنظر کردند و خبرهایی دادند که به دور از واقعیت بود که بارزترین آن آغاز واگذاری سیم‌کارت از ابتدای خردادماه امسال است.

به گفته کارشناسان وزارت ارتباطات اگر از روند مدارایی که اصلا مشخص نیست چرا در پیش گرفته اقدام به اعمال قانون در مورد اپراتور سوم کند شاید مجموعه مدیران آن نیز سریع‌تر نسبت به توسعه شبکه عمل کنند.
 

saeed92443

عضو جدید
معرفی گوشی جدید نوکیا Lumia 900 در CES

10ژانویه 2012- نوکیا Lumia 900 را در نمایشگاه CES 2012 معرفی کرد.

نوکیا Lumia 900 که از طریق اپراتور AT&T عرضه می‌شود، اولین گوشی ویندوزفون است که از قابلیت برقراری ارتباط با شبکه پرسرعت LTE برخوردار است. نوکیا Lumia 900 با داشتن بزرگترین صفحه‌نمایش در میان گوشی‌های نوکیا، تجریه محتوای غنی را از یک گوشی ایجاد می‌کند که هنوز به خوبی در دست جای می‌گیرد.



این گوشی که در ماه‌های آتی به رنگ‌های مشکی و آبی عرضه می‌شود، صفحه‌نمایش 4.3 اینچ AMOLED با کیفیت ClearBlack Display برای نمایش تصاویر روشن و غنی در فضای داخل و باز دارد و از طریق پشتیبانی از فناوری پیشرفته 4G LTE ارتباط پرسرعت‌تری را به همراه باتری 1830 میلی‌آمپری برای لذت بردن در تمام طول روز مهیا می‌کند.

دوربین اولیه این گوشی 8 مگاپیکسل و از اپتیک کارل‌زایس برخوردار است و دریچه دیافراگم بزرگ (F2.2) و فاصله کانونی واید انگل (28 میلی‌متر) برای کیفیت بهتر دارد و نسبت تصویر 16:9 حتی در شرایط کم‌نور هم باعث ثبت تصاویر با کیفیت عالی می‌شود. علاوه بر این، نوکیا Lumia 900 دوربین دومی دارد که از دریچه دیافراگم وسیع و لنز واید انگل برخوردار است و تصاویر روشن و واضح برای تماس‌های ویدیویی را تضمین می‌کند.

هم اکنون 50 هزار برنامه برای ویندوزفون در فروشگاه مجازی Windows Phone Marketplaceدر دسترس است و در این نمایشگاه نیز چندین برنامه برای گوشی‌های ویندوزفون نوکیا لومیا از طبقه کودک و خانواده، اخبار، ورزش و فرهنگی معرفی شدند.

 

saeed92443

عضو جدید
موبايل به دستان دنيا به ۶ ميليارد رسيد


موبنا- آمارها نشان داده که شمار مشترکان تلفن همراه دنیا به 9/5 میلیارد نفر رسیده است.
در حالی که جمعیت دنیا هفت میلیارد نفر گزارش شده، تعداد کاربران تلفن همراه به مرز 6 میلیون نفر می رسد.
بر اساس گزارش اتحادیه جهانی مخابرات، شمار کاربران تلفن همراه هم اکنون 87 درصد کل جمعیت دنیا و 79 درصد جمعیت همه کشورهای در حال توسعه را تشکیل می دهد.
گزارش ها حاکی است، در میان همه کاربران تلفن همراه شمار مشترکان پهنای باند موبایلی به 2/1 میلیارد نفر رسیده است.
گفتنی است شمار کاربران تلفن همراه از چهار سال پیش تا کنون 45 درصد افزایش یافته است.
تحقیقات نشان داده 159 ملت در سراسر دنیا از شبکه های 3G بهره می برند و مردم در کشورهای توسعه یافته از هر دو پهنای باند ثابت و موبایل بهره می برند، این در حالی است که در کشورهای کمتر توسعه یافته کاربران فقط از سرویس های پهنای باند موبایلی بهره می برند.
 

saeed92443

عضو جدید
جدیدترین دوربین با سرعت بالا رونمايی شد



مهر- یک شرکت تولیدکننده دوربینهای عکاسی در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس 2012 از دوربین جدیدی رونمایی می کند که قادر است تصاویر با سرعت بالا را تهیه کند.
شرکت ژاپنی نیکون در نمایشگاه CES 2012 از دوربین جدیدی به نام D4 رونمایی می کند.
این دوربین 16.2 مگاپیکسلی در فرمت "فریم کامل" (FX) قادر است تصاویری با ایزوی 50 تا 204 هزار و 800 را ارائه کند.
این دوربین، به عنوان اولین دستگاه در دنیا است که می تواند از کارتهای حافظه XQD استفاده کند. سرعت انتقال این کارتها 2 تا 3 برابر بیشتر از سرعت کارتهای Compact Flash و SdHC است. اولین نسخه های این کارتها در حجمهای 16 و 32 گیگابایت عرضه می شوند.
نیکون D2" می تواند حداکثر 10 عکس در ثانبه در فرمت کامل بگیرد. درصورتیکه عملکرد "اتوفوکوس" متوقف شود و حساسیت "ایزو" از 100 به 12 هزار و 800 برسد می توان 11 تصویر در ثانیه گرفت.
براساس گزارش ZDNet ، همچنین اگر D4 از کارت XQD استفاده کند قادر خواهد شد حداکثر 100 تصویر در ثانیه عکس بگیرد.
از دیگر امکانات این دوربین می توان به یک نمایشگر 3.2 اینچی و اتوفوکوسی که حساسیت در شرایط فقدان نور را بهتر می کند اشاره کرد. همچنین امکان تصویربرداری در کیفیت full HD میسر است. این دوربین از نیمه فوریه به قیمت 6 هزار یورو وارد بازار می شود.
 

DJ_YA30N

عضو جدید
چطور می توان از شر تایم لاین Timeline در فیس بوک راحت شد؟

چطور می توان از شر تایم لاین Timeline در فیس بوک راحت شد؟

چند وقت پیش فیس بوک از ویژگی جدید تایم لاین Timeline پرده برداری کرد. اما برخلاف انتظار اکثر کاربرانی که از این ویژگی جدید استفاده کرده اند از این کار پشیمان شده و خواهان بازگشت محیط کاربری خود به حالت عادی شدند. اما نکته جالب اینجاست که بعد از فعال این ویژگی دیگر نمیتوان اونو غیر فعال کرد! حتی کار تا اونجایی پیش رفت که عده ای اکانت خود را غیر فعال کرده و اکانت جدیدی ایجاد کرده اند! به همین دل [...]




◄ادامه مطلب
 

پیوست ها

  • timeline01.jpg
    timeline01.jpg
    25.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

DJ_YA30N

عضو جدید
قیافه پرندگان خشمگین بعد از مبارزه با خوک ها [خنده دار]

قیافه پرندگان خشمگین بعد از مبارزه با خوک ها [خنده دار]

بسیاری از شما کاربران عزیز و بویژه دوستانی که اهل بازی های کامپیوتری هستند، نزدیک که 99% شان با بازی معروف Angry Birds یا همون پرندگان خشمگین خودمون آشنایی کامل دارند و حتی جا دارد بگم شاید چند بار هم بازی را تمام کرده اند، آی تی جو دات کام در این پست می خواهد تصویری را برای شما نشان دهد که بعد از جنگ پرندگان خشمگین با خوک ها گرفته شده! پرندگان خشمگین قبل از اینکه وارد جنگ با خوک ها [...]



◄ادامه مطلب
 

پیوست ها

  • angry-bird-funny_thumb.jpg
    angry-bird-funny_thumb.jpg
    7.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

DJ_YA30N

عضو جدید
مقایسه هارد SSD با هارد دیسک HDD

مقایسه هارد SSD با هارد دیسک HDD

هارد دیسک های جامد یا همان SSD که کوچک شده عبارت Solid-State Disk می باشد و این نوع هارد ها از هیچ محرک درونی استفاده نمی کنند، این نوع درایو ها از حافظه فلش NAND غیر فرار استفاده می کنند، این همان مفهموم بالا را می رساند، یعنی اینکه هیچ محرکی در درون این درایوها وجود ندارد، زیرا درون آن هیچ بازوی محرکی و یا هد خواننده/نویسنده ای که وظیفه یافتن داده ها را به عهده دارد شبیه درایوهای هارد دیسک م [...]


sdd-1_thumb.jpg
◄ادامه مطلب
 
آخرین ویرایش:

DJ_YA30N

عضو جدید
پرینت کردن از طریق اینترنت با پرینتر ابری گوگل

پرینت کردن از طریق اینترنت با پرینتر ابری گوگل

تا حالا به فکرتان زده بود که آیا می توان چاپگر ها را در اینترنت با دوستانتان به اشتراک بگذارید؟ اطلاعاتی را از راه دور با پرینتر شما چاپ کنند؟ یا اینکه وقتی شما در خانه نیستید بتوانید از راه دور اسنادتان را پرینت کنید؟ اصلا این کار می تواند عملی باشد؟ پرینتر ابری گوگل؟ شنیده بودید؟ این مقاله شامل: -نحوه به اشتراک گذاری پرینتر در اینترنت توسط مبدا -نحوه تایید پرینتر به اشتراک [...]






ادامه مطلب
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
آره این مطلب هیچ جای دیگه ای وجود نداره :
http://www.google.com/search?q=هارد...s=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

در ضمن دوست عزیز بهشت را به بها دهند نه به بهانه! این روش بالا بردن رنک نیست.این حرفی که میزنی ممکنه تکنیکی برای این کار باشه،اما روش درست افزایش محبوبیت و بالا بردن رنک نیست،متوجهی؟
مدیرها که بیان با این موضوع برخورد میشه.
 

DJ_YA30N

عضو جدید
غیر فعال کردن به روز رسانی های خودکار برنامه های کاربردی

غیر فعال کردن به روز رسانی های خودکار برنامه های کاربردی

براي خيلي از شما اتفاق افتاده که برنامه هاي ويندوز به صورت خودکار شروع به به روز رساني کنند و اين مسئله باعث شده سرعت اينترنت شما پايين بيايد ولي از يک طرف به روز رساني برنامه هاي خيلي مهم است . به روز رساني به دلايل زيادي مثل افزودن افزونه هاي جديد و رفع اشکالات و نواقصات و غيره اتفاق مي افتد و آنها شامل دکمه ي غير فعال کردن آپديت نيستند و اين مسئله شما را اذيت ميکند .
اگر شما نمي توانيد آنها را غير فعال کنيد يک راه براي حل آن مشکل وجود دارد که آيتي جو قصد دارد در اين پست راه حل آن را توضيح دهد
مرحله 1 : منو Start را باز کنيد و عبارت " Task Scheduler " جستجو کنيد آن را اجرا کنيد
مثل تصوير زير:


مرحله 2 : روي " Task Scheduler Library " کليک کنيد و آن را باز کنيد
مثل تصوير زير :

مرحله 3 : در قسمت وسط، برنامه اي که شما مي خواهيد از به روز رساني شدن متوقف کنيد را انتخاب کنيد.
مثل تصوير زير :


مرحله 4 : بعد از انتخاب کردن آن ، در سمت راست روي گزينه ي Disable کليک کنيد
مثل تصوير زير :

به همين راحتي شما ميتوانيد برنامه هايي را که به صورت خودکار به روز رساني مي شوند را متوفق کنيد

اگر شما نتوانستيد برنامه را از به روز رساني Disable کنيد احتمال دارد که برنامه در حال به روز رساني مي باشد

شما ميتوانيد به جاي غير فعال کردن در مرحله 4 آن را حذف " Delete " کنيد ولي بهتر است آن را فقط غير فعال نگه داريد تا در صورت لزوم آن را به روز رساني کنيد

موفق و آي تي جو باشيد.

مبنع : آیتی جو ItJOO
 

دانشجوي كامپيوتر

دستیار مدیر تالار هنر
کاربر ممتاز
براي خيلي از شما اتفاق افتاده که برنامه هاي ويندوز به صورت خودکار شروع به به روز رساني کنند و اين مسئله باعث شده سرعت اينترنت شما پايين بيايد ولي از يک طرف به روز رساني برنامه هاي خيلي مهم است . به روز رساني به دلايل زيادي مثل افزودن افزونه هاي جديد و رفع اشکالات و نواقصات و غيره اتفاق مي افتد و آنها شامل دکمه ي غير فعال کردن آپديت نيستند و اين مسئله شما را اذيت ميکند .
اگر شما نمي توانيد آنها را غير فعال کنيد يک راه براي حل آن مشکل وجود دارد که آيتي جو قصد دارد در اين پست راه حل آن را توضيح دهد
مرحله 1 : منو Start را باز کنيد و عبارت " Task Scheduler " جستجو کنيد آن را اجرا کنيد
مثل تصوير زير:




مرحله 2 : روي " Task Scheduler Library " کليک کنيد و آن را باز کنيد
مثل تصوير زير :



مرحله 3 : در قسمت وسط، برنامه اي که شما مي خواهيد از به روز رساني شدن متوقف کنيد را انتخاب کنيد.
مثل تصوير زير :




مرحله 4 : بعد از انتخاب کردن آن ، در سمت راست روي گزينه ي Disable کليک کنيد
مثل تصوير زير :


به همين راحتي شما ميتوانيد برنامه هايي را که به صورت خودکار به روز رساني مي شوند را متوفق کنيد

اگر شما نتوانستيد برنامه را از به روز رساني Disable کنيد احتمال دارد که برنامه در حال به روز رساني مي باشد

شما ميتوانيد به جاي غير فعال کردن در مرحله 4 آن را حذف " Delete " کنيد ولي بهتر است آن را فقط غير فعال نگه داريد تا در صورت لزوم آن را به روز رساني کنيد

موفق و آي تي جو باشيد.

مبنع : آیتی جو ItJOO



این که عکساش ضربدری شده ....
لطفا لینک عکسها رو درست کنید .........
تا بتونیم ببینیم و استفاده کنیم....
بعد اینا در ویندوز 7؟؟؟؟؟؟
 

DJ_YA30N

عضو جدید
مدیریت آسان فایل ها در ویندوز با استفاده از تب ها

مدیریت آسان فایل ها در ویندوز با استفاده از تب ها

امروزه تمام مرورگرهای وب دارای تب هایی برای مرور آسان وب سایت ها هستند، تب ها به شما کاربران آی تی جو این امکان را می دهند تا با استفاده از یک مرورگر، چندین سایت را بتوانید مشاهده کنید، این ایده ایست که امروزه در تمام مرورگرهای وب راه اندازی شده است، ولی متاسفانه در مرورگر پرونده های ویندوز، هنوز چنین کاری انجام نشده است، در این مقاله آی تی جو برنامه ای برای شما معرفی خواهد کرد که با استفاده از آن می توانید تنها با یک مرورگر پرونده در ویندوز، چندین به چندین مکان بروید و فایل ها و پوشه های خود را مدیریت کنید، در حقیقت شما تنها با نصب یک ابزار کاربردی این کار را انجام خواهید داد، اندازه این برنامه چیزی حدود 800 کیلوبایت است ولی می تواند کارای شما را خیلی آسان کند و شما وقت با ارزشتان را به هدر ندهید.

1- برنامه QTTabBar را دانلود کنید.
2- شما بعد از نصب برنامه بایستی تب های جدید را در مدیر پرونده ویندوز مشاهده کنید، در قسمتی از نوار ابزار که در مرورگر ویندوز مشاهده می شود، کلیک راست کنید و گزینه Options را انتخاب کنید تا پنجره تنظیمات برنامه باز شود، در این پنجره گزینه های زیادی جهت سفارشی کردن نوار ابزار وجود دارد، ولی برای بسیاری از کاربران، حالت پیش فرض خوب می باشد و ما توصیه می کینم از حالت پیش فرض استفاده کنید.



3- دو روش برای باز کردن تب جدید وجود دارد، اولی کلید ترکیبی Ctrl+N می باشد که روش آسانی است، با فشردن کلیدهای ترکیبی معرفی شده، تب فعلی شبیه سازی می شود یعنی در حقیقت تب جدیدی که باز می شود، دارای آدرس تب جاری است، ولی این بدین معنا نیست که فقط همان آدرس را می توانید مرور کنید، در حقیقت شما درون همین تب جدید می توانید به هر آدرسی که دلتان می خواهد رفته و فایل ها و پرونده های خود را مرور و مدیریت کنید،
دومین روش که آسان تر و کاربردی تر از روش قبلی است، فشار دادن کلید وسط ماوس بر روی پوشه ای است که قرار است باز کنید، یعنی بر روی فولدر مورد نظر کلیک وسطی ماوس خود را فشار دهید تا در تب جدید محتویات آن فولدر را نشان دهد.


4- این موارد و کلید های میانبری که گفته می شوند معمولا برای همه ما آشنا هستند و در مرورگر های وب با آنها کار می کنیم، جهت رفتن به تب های دیگر کافی است که کلید ترکیبی Ctrl+Tab را فشار دهید، یا اینکه بر روی تب مورد نظرتان کلیک کنید.

شما می توانید کارهایی بیشتر از اینها را توسط این ابزار کوچک انجام دهید، برای مثال شما می توانید فایل هایتان را از یک تب به تب دیگر انتقال دهید یا خوانایی را بهبود بخشید و ... . این ابزار توابع و امکانات ویندوز را به طور چشم گیری افزایش می دهد، امید وارم از این ابزار که در افزایش سرعت مرور شما بسیار کمک می کند لذت کافی را برده باشید.

موفق و آی تی جو باشید.

منبع : آموزشکده مجازی فناوری اطلاعات
 

DJ_YA30N

عضو جدید
این که عکساش ضربدری شده ....
لطفا لینک عکسها رو درست کنید .........
تا بتونیم ببینیم و استفاده کنیم....
بعد اینا در ویندوز 7؟؟؟؟؟؟
بله دوست عزیز
این عکس هارو اولش اشتباهی آپلود کرده بودم بعد پاکش کردم و یه جای دیگه آپلود کردم
اگه خواستید می تونید تو سایت اصلی ببینید
www.itjoo.com
 

DJ_YA30N

عضو جدید
برطرف کردن مسئله باز شدن اتوماتیک کیبورد مجازی ویندوز

برطرف کردن مسئله باز شدن اتوماتیک کیبورد مجازی ویندوز

اگر کیبورد مجازی ویندوزتان با هر بار باز کردن کامپیوتر اجرا و ظاهر می شود و شما دوست ندارید این کیبورد به صورت اتوماتیک باز بشود، آی تی جو این مقاله را برای شما تدارک دیده است، بله در اینجا شما را با طریقه غیر فعال کردن این ویژگی که گاهی برای افرادی غیر قابل تحمل است آشنا خواهیم کرد.
تا حالا برای شما هم اتفاق افتاده است که در صفحه ورود ویندوز، کیبورد مجازی را باز کرده باشید، وقتی شما این کار رو انجام می دهید، برنامه صفحه کلید تغییراتی را در ویندوز اعمال می کند که در هنگام ورودهای دفعات بعدی یا هنگام رستارت کردن ویندوز، به صورت خودکار اجرا می شود، این مورد واقعا عذاب آور نیست ولی متاسفانه بعد از یک مدت زمان، می تواند خسته کننده باشد، خوشبختانه یک تعمیر کوچک و ساده لازم است تا تنظیمات را به حالت اولیه برگردانیم و از شر این کیبورد خلاص بشویم. غیرفعال کردن شروع خودکار کیبورد مجازی ویندوز برای برگرداندن ویندوز به تنظیمات اولیه جهت خلاص شدن از دست این کیبورد مجازی و غیرفعال کردن این کیبورد جهت اجرا نشدن در هنگام شروع ویندوز: 1- بر روی استارت کلیک کرده و کلمه ease را وارد کنید و سپس Ease of Access Center را کلیک کنید تا برنامه مربوطه باز شود. 2- در برنامه Ease of Access Center، گزینه Use the computer without a mouse or keyboard را کلیک کنید.
3- گزینه Use On-Screen Keyboard را غیرفعال کنید.
4- بر روی دکمه OK کلیک کنید. با انجام مراحل بالا شما دیگر مجبوذ نیستید تا کیبورد مجازی ویندوز را با هر بار ورود به سیستم ببندید. امیدوارم از مقاله خوشتان آمده باشد، موفق و آی تی جو باشید.

منبع : آموزشکده مجازی فناوری اطلاعات
 

DJ_YA30N

عضو جدید
128 میانبر کاربردی در ویندوز سون

128 میانبر کاربردی در ویندوز سون



در این پست از سایت آی تی جو قصد داریم مجموعه ای از بهترین و پرکاربردترین میانبر های ویندوز سون رو در اختیارتون قرار بدیم. این مجموعه متشکل از 128 میانبر کاربردی است که با دسته بندی موضوعی و حجمی بسیار اندک می توانید از سایت آی تی جو دریافت کنید.
تعدادی از میانبر های موجود در دسته بندی های مهم به قرار زیر است:

  • Administration Tools - Action Center,Computer, Control Panel,Device Manager, Disk Cleanup, Disk Defragmenter, Folder Options, Fonts, Region and Language, Services, Set the time and date, System Configuration, System Information, System Properties, System Restore, Task Manager (All Users), Task Scheduler, User Accounts...

  • Appearance and Personalization - Adjust screen resolution, Aero Transparency Off, Aero Transparency On, Change desktop background, Color Management, Desktop Icon Settings, Desktop Personalization, Display Settings, Notification Area Icons, Screen Saver Settings, Taskbar and Start Menu.

  • Network and Internet - Advanced sharing settings, Homegroup, Internet Explorer InPrivate, Internet Explorer, Internet Options, Manage wireless networks, Network and Sharing Center, Network, View network connections.

  • Productivity Shortcuts - Clear the Clipboard, Empty Recycle Bin, Volume Mixer, Windows Mobility Center.

  • Shut Down Menu - Hibernate, Lock / Switch User, Log Off, Restart, Shut Down, Sleep.

  • System Security - BitLocker Drive Encryption, Microsoft Security Essentials Scan, Microsoft Security Essentials Update, Microsoft Security Essentials, Windows Defender Scan, Windows Defender Update, Windows Defender, Windows Firewall - Disable, Windows Firewall - Enable, Windows Firewall with Advanced Security, Windows Firewall, Windows Update.

  • Troubleshooting - Aero Troubleshoot, Audio Playing Troubleshoot, Audio Recording Troubleshoot, DirectX Diagnostic Tool, Hardware & Devices Troubleshoot, HomeGroup Troubleshoot, Incoming Connections Troubleshoot, Internet Connections Troubleshoot...

  • Windows Programs - Add or remove programs, Calculator, Command Prompt, Internet Explorer, Math Input Panel, Media Center, Notepad, Paint, Recycle Bin ...
البته ذکر این نکته لازمه که این میانبر ها در ویندوز سون ویرایش Ultimate درست شده اند پس ممکنه تعدادی از میانبرها در ویرایش های دیگر از جمله Starter,Home Premium, Professional و ... بدرستی کار نکنن. از طرفی چون کاربران عزیز ایرانی هر لحظه آپدیت هستند و همیشه آخرین ویرایش نرم افزار ها و سیستم عامل ها رو در اختیار دارند و اکثر کاربران ویندوز سون در ایران همون نسخه Ultimate رو نصب کرده اند، پس جای هیچ گونه نگرانی بابت کار نکردن میانبر ها نیست!
و در آخر ذکر چند نکته اساسی که مهم به نظر می رسند:

  • میانبر های بخش Windows Mobility Center فقط در لپ تاپ ها قابل استفاده اند نه در پی سی ها!
  • میانبر های بخش Microsoft Security Essentials در صورتی کار خواهند کرد که این نرم افزار رو سیستم شما نصب باشه!
  • میانبر Empty Recycle Bin فقط محتویات سطل بازیافت پارتیشن C رو خالی می کنه و اگه پارتیشن های بیشتری دارید, اونارو خالی نخواهد کرد!
موفق و پیروز و آی تی جو باشید!

منبع : آموزشکده مجازی فناوری اطلاعات
 

DJ_YA30N

عضو جدید
2 گیگابایت فضای رایگان در اینترنت با DropBox

2 گیگابایت فضای رایگان در اینترنت با DropBox

تا حالا بسیاری از شما به این فکر بوده اید که فضای در اینترنت داشته باشید و بتوانید فایل ها و اطلاعات خود را در اینترنت ذخیره کنید و حتی به این فکر هم بوده اید که راهی پیدا کنید تا بتوانید پرونده های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید،

در اینجا آی تی جو می خواهد شما را با سایتی آشنا کند که به شما 2 گیگابایت فضای رایگان می دهد، شما می توانید فایل ها و پرونده های خود را در فضای مختص خود آپلود کنید و حتی هر فایلی را می توانید با دوستان خود به اشتراک بگذارید، یکی از مزایای این سایت نسبت به دیگر سایت ها، امنیت داده های شما است، خوشبختانه شما می توانید با امنیت کامل داده های خود را ذخیره کنید، سایتی که امروز آی تی جو تصمیم گرفته است معرفی کند، DropBox.com است، یکی از امکانات دیگر ایم سایت ارائه نرم افزار برای کامپیوتر و موبایل جهت راحتی کاربران است، جهت استفاده از این سرویس شما اول باید در سایت ثبت نام کنید و با این کار یک فضای رایگان 2 گیگابایت برای شما اختصاص داده می شود، جهت ثبت نام مراحل زیر را انجام دهید.

بسیاری از شما ها با روال ثبت نام در سایت و آپلود و اشتراک گذاری آشنا هستید، لذا در این پست از گفتن این موارد اجتناب می کنیم، در صورتی که مشکلی داشتید می توانید از طریق فرم تماس در سایت با ما ارتباط برقرار کنید، آماده پاسخگویی به تمام شما عزیزان گرامی هستیم.

در به دلیل اینکه دانلود به طور مستقیم از سایت DropBox امکان پذیر نمی باشد، لذا در زیر لینک دانلود برنامه DropBox را برای شما کاربران آی تی جو قرار می دهیم، از طریق برنامه ای شما به راحتی می توانید به راحتی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید، با نصب نرم افزار، پوشه ای در سیستم شما ایجاد می شود، در واقع شما با انتقال فایل ها داخل این پوشه، اطلاعات شما به طور خودکار بر روی فضای شما در اینترنت منتقل می شود.

لینک دانلود برنامه DropBox

امید وارم از مقاله لذت برده باشید.

راستی رئیس شرکت DropBox که این خدمات را میدهد یک ایرانی است


موفق و آی تی جو باشید.

منبع : آموزشکده مجازی فناوری اطلاعات
 

DJ_YA30N

عضو جدید
تبدیل آنلاین سایت ها به قالب PDF

تبدیل آنلاین سایت ها به قالب PDF

تا حالا حتما به ذهنتان رسیده که بخواهید مدرکی یا مقاله ای و یا هر سندی که به صورت HTML است را بخواهید به فرمت PDF تبدیل کنید، البته بسیاری از این نرم افزار ها پولی هستند و شما جهت استفاده از آنها نیاز به پرداخت پول دارید،



آی تی جو می خواهد در این پست برای شما وبسایتی را معرفی کند که در آن شما به راحتی و بدون پرداخت هیچ هزینه ای بتوانید فایل های HTML خود را به فرمت PDF تبدیل کنید، آدرس وبسایت html-pdf-converter.com است، فرق وبسایت معرفی شده با نرم افزارها این است که وبسایت فوق کاملا رایگان سرویس می دهد و شما نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیستید، ولی نرم افزارهایی که وجود دارند رایگان نیستند و نیاز به پرداخت هزینه جهت استفاده از آن می باشد، دومین تفاوت این است که شما جهت استفاده از نرم افزار مجبور هستید نرم افزار را نصب کنید در حالی که وبسایت معرفی شده همیشه به صورت آنلاین در دسترس است و نیاز به نصب نیست، فرض کنید شما تنها چند بار لازم خواهید داشت تا عملیات تبدیل را انجام دهید، در این صورت شما با نصب نرم افزار، موجب کاهش هر چند اندک سرعت سیستم خواهید شد در صورتی که تبدیلات آنلاین به سیستم شما هیچ ضرری ندارند.

یکی از مزایای سایت فوق این است که شما جهت تبدیل سایت مورد نظر فقط کافی است که آدرس سایت را در قسمت مربوطه وارد کنید و سپس بر روی دکمه Make PDF کلیک کنید تا سایت صفحه اینترنتی مورد نظر را در قالب PDF و با بهترین کیفیت تصاویر برای شما ارائه دهد، پس یکی از مزایای این سایت این شد که شما نیاز به آپلود فایل هم ندارید، کافی آدرس سایت را وارد کنید تا بروزترین نسخه برای شما در قالب PDF تبدیل و ارائه داده شود.

روش کار با نرم افزار چندان سخت نیست، کافی است که آدرس سایت یا وبلاگ مورد نظر (www.ItJoo.com) را وارد کنید و بر روی دکمه Make PDF کلیک کنید، با این کار بعد از چند ثانیه، محتوای آدرس مورد نظر در قالب PDF قابل دانلود خواهد بود.

خود من هم نرم افزارهای تبدیل PDF رایگان در سیستم شخصی خود نصب کرده ام، ولی در صورتی که کامپیوتر شخصی در دسترسم نباشد، html-pdf-converter.com قطعا اولین و بهترین انتخاب من خواهد بود!


امید وارم از مقاله لذت برده باشید.


موفق و آی تی جو باشید.

منبع : آموزشکده مجازی فناوری اطلاعات
 

DJ_YA30N

عضو جدید
انتقال اطلاعات شخصی توسط گوگل کروم

انتقال اطلاعات شخصی توسط گوگل کروم


در این مقاله قصد داریم درباره یک ترفند بسیار مهم و کاربردی اطلاعاتی به دست بیاریم، بسیاری از کاربران اینترنت و آی تی جو ها، در سطح وب مرورهایی را کرده اند، به آدرس هایی رفته اند، آدرس های مورد نظر را به لیست مورد علاقه خود افزوده اند، جستجوهایی را انجام داده اند و ... .




ولی مسئله اساسی که در این خصوص وجود دارد این است که وقتی شما از طریق کامپیوتر دیگری می خواهید به اینترنت دسترسی داشته باشید و یا وقتی ویندوز خود را مجددا نصب می کنید، تمام اطلاعات شما حذف می شوند، البته شما می توانید لیست علاقه مندی ها را در یک فایل پشتیبان ذخیره کنید ولی همیشه شما نمی توانید این اطلاعات را با خود حمل کنید، گاهی اوقات فلش مموری از یادتان می رود، گاهی اوقات یادتان می رود از آخرین اطلاعات پشتیبان بگیرید و ... .
همانطور که می دانید مرورگر گوگل کروم یکی از بهترین مرورگرهای در حال حاضر به شمار می رود، بله، شما توسط این مرورگر می توانید به صورت خودکار تمام اطلاعات خصوصی از جمله آدرس های رجوع کرده، لیست علاقه مندی ها، کلمه عبور، برنامه ها، تم ها، تنظیمات مرورگر گوگل کروم و ... را در اکانت جیمیل خود ذخیره کنید و هر موقع و در هر جایی می توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید، فقط توجه داشته باشید که شما فقط توسط گوگل کروم و اکانت جیمیل خود می توانید به این امکان دسترسی داشته باشید.
برای انجام این کار همه شما کاربران آی تی جو فقط احتیاج دارید تا مراحل زیر را انجام دهید تا اطلاعات شما در اکانت جیمیل شما ذخیره شوند:
1- بر روی آیکون آچار فرانسه در مرورگر کروم خود کلیک کنید.
2- گزینه Options را انتخاب کنید(کاربران لینوکس و مک گزینه ای بنام Preferences را انتخاب خواهند کرد)



3- بر روی Personal Stuff کلیک کنید تا زیر مجموعه مربوطه باز شود.



4- بر روی دکمه Sign in to Chrome کلیک کنید.
5- در پنجره ای که باز می شود، ایمیل خود در جیمیل و رمز خود را وارد کنید و Sign in را کلیک کنید تا وارد حساب کاربری تان شوید.



کار تمام شد، به این راحتی شما می توانید اطلاعات شخصی تان را به هر کا مپیوتری و هر مرورگری منتقل کنید، در کامپیوتر مقصد هم کافی است که همین مراحل را انجام دهید تا اطلاعات شخصی تان را در کامپیوتر جدید استفاده کنید.

امید وارم از ترفندی که در این مقاله از آی تی جو گفته شد، لذت برده باشید.

موفق و آی تی جو باشید.

منبع : آموزشکده مجازی فناوری اطلاعات
 
بالا