اخبار روز حوزه فناوری اطلاعات

saeed92443

عضو جدید
فايرفاکس ۹ از راه رسيد

فايرفاکس ۹ از راه رسيد

ایسنا- بنیاد موزیلا که شاهد نزول تدریجی جایگاه فایرفاکس در رقابت با مرورگرهایی همچون کروم و سافاری است با عرضه نسخه 9 این مرورگر تلاش کرده تا حدی این وضعیت را تغییر دهد.
همزمان با عرضه نسخه 9 این مرورگر موزیلا اعلام کرده که فایرفاکس 9 از نظر سرعت مزایای قابل توجهی در مقایسه با نسخه های قبلی این مرورگر دارد.
این شرکت مدعی است با استفاده از فناوری موسوم به Type Inference توانسته سرعت عملکرد جاوااسکریپت در این مرورگر را به میزان زیادی افزایش دهد.
این افزایش نسبت به نسخه قبلی فایرفاکس 30 درصد برآورد شده است. برخی موسسات مستقل هم در آزمایش هایی که به عمل آورده اند این رقم را تایید کرده اند.
فایرفاکس می گوید مزیت دیگر این نسخه پشتیبانی بهتر از رابط کاربری سیستم عامل مک شرکت اپل است. این رابط کاربری لمسی قابلیت های مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به امکان تماس با دو انگشت اشاره کرد. امکان تبادل حجم بالایی از اطلاعات و تسهیل دانلود از جمله دیگر امکانات فایرفاکس 9 است. این نسخه همچنین از CSS، HTML5 و MathML بهتر پشتیبانی می کند.
 

friend 1

عضو جدید
ماشین پرنده

ماشین پرنده

ماشین پرنده

شکل ظاهري اين هواپيما که دو نفر ظرفيت دارد، در حالت بدون بال شبيه خودروهاي کوچک معمولي است، اما هنگامي که بال هايش را باز مي کند و براي پرواز آماده مي شود شبيه هواپيماي کوچک ورزشي است. به گفته کارشناسان اين وسيله نقليه توانسته فاصله بين هواپيما و خودروهاي معمولي را پر کند و بين اين دو پل بزند، مردم نيز آن را «خودرو پرنده » مي نامند، اما مسوولان اين شرکت ترجيح مي دهند آن را به عنوان هواپيمايي با قابليت رانندگي در خيابان توصيف کنند.طراحان اين هواپيما در توصيف ويژگي ها و مزيت آن مي گويند؛ «در ابتداي صبح پشت فرمان اين خودرو مي نشينيد و رانندگي مي کنيد تا به بزرگراه برسيد، آن وقت يک دگمه را مي زنيد تا بال هاي هواپيما باز شود و هواپيما پرواز کند، مي توانيد با يک بار سوخت گيري (با بنزين معمولي بدون سرب) 800 کيلومتر پرواز کنيد و دوباره فرود آييد. يک بار ديگر دگمه را مي زنيد تا بال هاي هواپيما جمع شود. رانندگي مي کنيد تا به خانه برسيد. سپس هواپيمايتان را در گاراژ خانه پارک مي کنيد.»
يکي از عمده ترين مزيت هاي اين وسيله نقليه آن است که در دسته هواپيماهاي ورزشي قرار مي گيرد، به همين دليل کسب مجوز پرواز با اين هواپيماها به مراتب آسان تر از کسب گواهينامه خلباني هواپيماي شخصي يا هواپيماهاي تجاري است، چرا که براي کسب مجوز پرواز اين هواپيما به ساعت کمتر آموزش نياز است، براي برخاستن و فرود نيز به مجوز برج مراقبت پرواز نياز ندارد و معاينه هاي پزشکي پرواز با اين دسته از هواپيماها نيز مانند خودروهاي معمولي است.





 

saeed92443

عضو جدید
توسعه‌ نسل جديد اينترنت از سوی چين

ایسنا- شوراي دولتي چين اعلام کرد که روند توسعه نسل آينده اينترنت در اين کشور را تسريع خواهد کرد.
شوراي دولتي يا همان کابينه چين در بيانيه‌اي عنوان کرد که دولت تلاش مي‌کند تا طي چند سال آينده روند توسعه اينترنت نسل آينده را سرعت ببخشد تا با اين اقدام به توسعه اقتصادي چين نيز کمک شده باشد.
چين تلاش مي‌کند تا پايان سال 2013 شبکه‌هاي مبتني بر IPv6 را در مقياس کوچک مورد استفاده قرار دهد، حال آنکه اين کشور قصد دارد تا در سا‌ل‌هاي 2014 و 2015 اين شبکه‌هاي مبتني بر IPv6 را در مقياس بزرگ‌تر عرضه کند.
در همين حال گفته شده است که طي اين مدت شرکت‌ها و موسسات مطالعاتي و تحقيقاتي ايجاد خواهد شد.
 

saeed92443

عضو جدید
ممنوعيت فروش گوشی‌های آندروید اچ‌تی‌سی

ممنوعيت فروش گوشی‌های آندروید اچ‌تی‌سی

وايمکس‌نيوز-با پیروزی اپل در دعوایی حقوقی، فروش برخی از گوشی‌های آندروید اچ‌تی‌سی در ایالات متحده از آوریل 2012 ممنوع می‌شود.
این گوشی‌ساز تایوانی بابت نقض امتیاز اختراع اپل به شماره US594667 محکوم شده است که مربوط به چگونگی پردازش نامه الکترونیکی یا شماره تلفن در گوشی‌ها است. امتیاز روش کلیک کردن روی شماره/نشانی برای دیدن شماره‌گیر یا نامه الکترونیکی جدید به اپل تعلق دارد.
اچ‌تی‌سی تا 19 آوریل وقت دارد که این مشکل را برطرف کند و گرنه فروش گوشی‌های این شرکت از قبیل Evo 4G و دروید اینکردیبل ممنوع خواهد شد.
اپل در شکایت اصلی‌اش که در مارس 2010 مطرح کرد اچ‌تی‌سی را به نقض ده حق اختراع خود متهم کرده بود.
اچ‌تی‌سی با اظهار خوشحالی از رد شدن سایر ادعاهای اپل اعلام کرد که برای رفع مشکل کنونی راهکاری دارد و بعید است که ممنوعیت فروش به واقعیت بپیوندد.
 

saeed92443

عضو جدید
ممنوعيت استفاده از تلفن همراه و کامپيوتر از سوی طالبان

وايمکس‌نيوز- نیروهای طالبان در شهر وانا در وزیرستان جنوبی حدود 300 تلفن همراه و تعدادی رایانه را آتش زدند زیرا از آنها در انتشار مطالب مستهجن استفاده شده بود.
طالبان پیش از این با انتشار اعلامیه‌هایی در وانا تلفن‌های همراه دوربین‌دار را ابزار اصلی انتشار مطالب مستهجن و مبتذل نامیده بودند زیرا کاربران به کمک آنها فیلم‌ها و عکس‌های مبتذل را رد و بدل می‌کنند و استفاده از آنها را ممنوع کرده بودند.
ده‌ها نیروی مسلح طالبان در تاریخ 18 دسامبر به بازرسی خودورها و فروشگاه‌ها در شهر وانا دست زدند و 300 تلفن همراه و بیش از ده رایانه را ضبط کردند و در بازار شهر به آتش کشیدند.
طالبان اعلام کرد همچنان از کاربری تلفن‌های همراه دوربین‌دار و رایانه ممانعت خواهد کرد و متخلفان را به شدت مجازات خواهد کرد.
 

saeed92443

عضو جدید
وداع با سیمبین

وداع با سیمبین

خبرگزاری‌ها-نوکیا می گوید برند سیمبین – نام سیستم عامل سنتی این گروه – برای همیشه به تاریخ پیوسته است.
نوکیا از نام Belle برای اسم گذاری رابط کاربری و سیستم عامل تازه خود استفاده کرده و می گوید آن را به زودی برای بارگذاری و استفاده در دسترس کاربران علاقمند قرار می دهد.
Nokia Belle همچنین به طور پیش فرض بر روی تعدادی از گوشی های هوشمند تازه نوکیا نصب خواهد شد، این در حالی است که نوکیا قرارداد همکاری مفصلی را هم با مایکروسافت برای نصب سیستم عامل جدید ویندوز فون بر روی آنها منعقد کرده است.
آخرین نسل از سیستم عامل سیمبین به نام Symbian Belle اوایل سال گذشته همراه با مدل های 700، 701 و 603 گوشی های نوکیا عرضه شد.
پیش بینی می شود که این سیستم عامل جدید از اوایل فوریه سال 2012 میلادی در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.
امکانات بیشتر بر روی صفحه نمایشگر، تقویت آنتن دهی و امنیت و سازگاری با طیف گسترده تری از برنامه های کاربردی از جمله ویژگی های این سیستم عامل است.
 

saeed92443

عضو جدید
جايزه گرمی به استيوجابز رسيد

جايزه گرمی به استيوجابز رسيد

جايزه گرمی به استيوجابز رسيد

ایسنا- استيو جابز به دليل ايجاد تحول در دنياي موسيقي يکي از معتبرترين جوايز موسيقي جهان را دريافت مي‌کند.
آکادمي ملي هنرهاي ضبط شده (NARAS) اعلام کرد که استيو جابز، بنيانگذار شرکت اپل که در تاريخ پنجم اکتبر از دنيا رفت، به دليل ايجاد تحول در دنياي موسيقي جايزه "گرمي" را دريافت خواهد کرد.
اين آکادمي در بيانيه‌اي عنوان کرد: استيو جابز به‌عنوان بنيانگذار شرکت اپل محصولات و تکنولوژي‌هايي توليد کرد که نحوه استفاده از موسيقي، تلويزيون و کتاب‌ها را متحول کرد.
در اين بيانيه‌ هم‌چنين آمده است: جابز با نوآوري‌هايي هم‌چون آي‌پاد، آي‌پد و فروشگاه آي‌تيون در صنعت موسيقي تحول عظيمي ايجاد کرد و اين جايزه به پاس خدمات وي به او تقديم مي‌شود.
 

saeed92443

عضو جدید
۶ ماه ديگر تبلت گوگل می‌آيد

۶ ماه ديگر تبلت گوگل می‌آيد

خبرگزاری‌ها-"اریک اشمیت" مدیرعامل گوگل اعلام کرد که این شرکت قصد تولید یک دستگاه رایانه لوحی را طی 6 ماه آتی دارد که قرار است این محصول با بالاترین کیفیت به تولید برسد.
اشمیت در سخنان خود به جزئیات این رایانه لوحی اشاره نکرد تا مشخص شود که این محصول نسبت به
دستگا‌ه‌های قبلی عرضه شده مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید از جمله Xoom موتورولا یا Kindle Fire آمازون چه تفاوتی دارد.
شرکت گوگل تجربه موفقی در زمینه تولید سری گوشی‌های هوشمند Nexus دارد و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که این رایانه لوحی نیز با کیفیت قابل قبول وارد بازار شود. آخرین گوشی هوشمندی که در این سری از محصولات وارد بازار شد Galaxy Nexus نام داشت که به صورت مشترک بین گوگل و سامسونگ به تولید رسید.
این محصول نخستین گوشی هوشمند عرضه شده به بازار جهانی بود که شامل سیستم‌عامل اندروید 4 موسوم به Ice Cream Sandwich می‌شد. برای این گوشی نمایشگر لمسی 65/4 اینچی HD با کیفیت 720 پیکسل، دوربین دیجیتالی 5 مگاپیکسلی با کیفیت 1080
پیکسل، پردازنده دوهسته‌ای 2/1 گیگاهرتزی و یک گیگابایت رم در نظر گرفته شده است.
 

saeed92443

عضو جدید
مشاركت موزيلا با گوگل تمديد شد

مشاركت موزيلا با گوگل تمديد شد

ايسنا- موزيلا اعلام كرد كه مشاركت جست‌وجوي خود با گوگل را براي حداقل سه سال ديگر تمديد كرده است.
گوگل هم‌چنان به‌عنوان جست‌وجوگر پيش‌فرض براي مرورگر وب موزيلاي فايرفاكس محسوب مي‌شود.
قرارداد اصلي ميان موزيلا و گوگل در ماه نوامبر 2011 تمام شده و در ماه اكتبر، موزيلا از فايرفاكس خود با بينگ رونمايي و اين تصور را ايجاد كرد كه ممكن است بينگ را به‌عنوان جست‌وجوگر خود انتخاب كند.
 

saeed92443

عضو جدید
گوگل همچنان جستجوگر فايرفاکس باقی ماند

گوگل همچنان جستجوگر فايرفاکس باقی ماند

همكاران سيستم- شرکت موزیلا اعلام کرده قرارداد سه ساله جدیدی با گوگل امضا کرده است که بر مبنای آن در مرورگر فایرفاکس خود همچنان از گوگل به عنوان جستجوگر اصلی استفاده خواهد کرد.
براساس این قرارداد گوگل سالانه 300 میلیون دلار به شرکت موزیلا خواهد پرداخت.
این معامله از این جهت خبرساز شده است که شرکت گوگل در سال‌های 2009 و 2010 نیز قرارداد مشابهی را با موزیلا منعقد کرده بود. اما در قرارداد 2010 متعهد شده بود سالانه 100میلیون دلار به شرکت موزیلا بپردازد تا از گوگل به عنوان جستجوگر اصلی خود استفاده کند. در آن سال فایرفاکس سالانه 123 میلیون درآمد داشت که حدود 84 درصد آن را بابت این قرارداد از گوگل دریافت می‌کرد. سال قبل از آن موزیلا برای این کار 89 میلیون دلار از گوگل دریافت کرده بود که این مبلغ 86 درصد کل درآمد موزیلا از مرورگر فایرفاکس را تشکیل می‌داد.
گزارش‏ها نشان داده است که مرورگر فایرفاکس هم اکنون 25 درصد از بازار جستجوگرها را در اختیار خود دارد و سهم مرورگر گوگل کروم نیز در آخرین گزارش‏ها حدود 25.2 درصد برآورد شده بود. مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت نیز با وجود اینکه بیشترین سهم از این بازار را در اختیار دارد، ولی در مقایسه با سالهای قبل روند نزولی به خود گرفته است. به طوری که هم اکنون سهم این مرورگر حدود 40 درصد گزارش شده که بسیار پایین تر از برآوردهای قبلی است.
تحلیل‌گران معتقدند معامله جدید گوگل و موزیلا رقابت موتورهای جستجوگر و مرورگرهای اینترنتی را داغتر خواهد کرد. چرا که از یک طرف گوگل خود هم اکنون صاحب مرورگر محبوب کروم است و شرکت مایکروسافت نیز در تلاش است استیلای مرورگر اینترنت اکسپلورر خود را حفظ کند و به موتور جستجوگر Bing خود قدرت بیشتری ببخشد. از طرف دیگر شرکت موزیلا هنوز هم به همکاری خود با موتورهای جستجوگری به غیر از گوگل مثل یاهو و بینگ، یاندکس، آمازون و غیره ادامه می دهد.
 

saeed92443

عضو جدید
بعد از ۲۰ سال حضور ،مايکروسافت غيبت کرد

بعد از ۲۰ سال حضور ،مايکروسافت غيبت کرد

خبرگزاری‌ها- شرکت مایکروسافت بعد از 20 سال حضور بی وقفه در بزرگترین نمایشگاه آی‌تی آمریکا امسال برای اولین بار از حضور در آن انصراف داد.
Consumer Electronics Show یا (CES) بزرگترین رویداد نمایشگاهی آی سی تی در آمریکاست که برگزاری جلسه سخنرانی افتتاحیه آن معمولا با رییس مایکروسافت بوده و بیل گیتس و استیو بالمرمعمولاً در این سخنرانی ها از نوآوریهای جدید این شرکت خبر می دادند.
اما استیو بالمر می گوید امسال در Consumer Electronics Show یا (CES) حضور نخواهد داشت و مایکروسافت هم قصد ندارد در این نمایشگاه حاضر شود.
فرانک شاو یکی از مدیران مایکروسافت می گوید علت این اقدام برنامه ریزی مایکروسافت برای عرضه و تبلیغ محصولاتش در زمان دیگری است که ساخت و طراحی آنها به اتمام رسیده باشد.
محصولات تازه مایکروسافت فعلاً در حال تست و طراحی هستند و زمان نمایش آنها برای عموم هنوز فرانرسیده است. البته از این فرصت نمایشگاهی برای تداوم ارتباط با مشتریان استفاده خواهد شد.
مهم ترین محصول تازه ای که مایکروسافت در حال کار بر روی آن است، ویندوز 8 با رابط کاربری لمسی است که ممکن است تا قبل از پایان سال 2012 عرضه شود.
 

saeed92443

عضو جدید
ظرفيت اينترنت کشور دو برابر شد

ظرفيت اينترنت کشور دو برابر شد

مهر- معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به قراردادهای جدید منعقد شده با فروشندگان بین المللی پهنای باند اینترنت، از افزایش دوبرابری ظرفیت اینترنت کشور و رسیدن آن به 76 گیگابایت خبر داد.
حسن شاهیبا تاکید بر اینکه کندی سرعت اینترنت که از سوی کاربران هر از چندگاهی احساس می شود، مربوط به کمبود ظرفیت پهنای باند اینترنت نیست، اظهار داشت: طی دو ماه اخیر با قراردادهای منعقد شده در شبکه ارتباطات زیرساخت با فروشندگان بین المللی پهنای باند کشور، ظرفیت اینترنت کشور را افزایش داده و به عدد قابل توجهی در این بخش رسیده ایم.
وی با بیان اینکه ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور در انتهای سال 89 معادل 173 لینک STM1 معادل 27گیگابایت بوده ادامه داد: امسال و با توسعه صورت گرفته، ظرفیت پهنای باند اینترنت از 173 به 221 لینک STM1 معادل 35 گیگابایت رسیده که تقریبا 3/1 برابر شده است.
معاون بهره برداری و مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت، گفت: بزودی و کمتر از یک ماه آینده نیز ظرفیت این پهنای باند به 76 گیگابایت می رسد که تقریبا بیش از دوبرابر ظرفیت فعلی خواهد بود. به این ترتیب آنچه که در شبکه ارتباطات زیرساخت کشور در حال وقوع است، توسعه مداوم این شبکه با عددهای بسیار بالا است.
وی اضافه کرد: آنچه که پهنای باند کاربر نهایی را تهدید می کند و کمتر از حد مورد توافق به چشم می خورد، ضریب اشتراک گذاری پهنای باند است که توسط اپراتورها رعایت نمی شود چرا که کاربر نهایی به صورت مستقیم به شبکه ارتباطات زیرساخت متصل نبوده و از طریق شرکت های مخابرات استانی و PAP ها و ISP ها وصل می شود. بنابراین هر اتفاقی که به جهت پهنای باند برای کاربر اینترنت بیافتد به هیچ وجه شبکه ارتباط زیرساخت در آن مقصر نخواهد بود.
شاهی همچنین هدف از افزایش دوبرابری ظرفیت پهنای باند اینترنت را با توجه به اینکه هم اکنون محدودیت ارائه اینترنت باند پهن بیش از 128 کیلوبیت بر ثانیه برای کاربران خانگی وجود دارد، تامین نیازمندی ها عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات و برنامه ریزی های مهم شرکت ارتباطات زیرساخت پیش بینی نیازها در آینده است به نحوی که با توجه به منحنی سیر و صعود نیازها به اینترنت، شرکت ارتباطات زیرساخت تشخیص داده است که باید شبکه اش را با این سرعت توسعه دهد.
وی با بیان اینکه توسعه ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور متناسب با اهداف برنامه پنجم توسعه و نیز اهداف برنامه ای شرکت ارتباطات زیرساخت محقق می شود، اضافه کرد: ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت که در حال 2برابر شدن است، بیش از تعهدات مندرج در برنامه پنجم توسعه خواهد بود.
 

saeed92443

عضو جدید
کامپيوترهای ۲۵ دلاری در راه بازار

کامپيوترهای ۲۵ دلاری در راه بازار

خبرگزاری‌ها- کارشناسان از ساخت رایانه خانگی جدیدی با نام Raspberry Pi خبر داده‌اند که ضمن داشتن تمامی امکانات لازم، قیمت بسیار ارزان و باورنکردنی دارد و با ورود خود به بازار می‌تواند توجه همه کاربران را جلب کند.
این رایانه لوحی که 25 دلار قیمت گذاری شده، در تلاش است نسل جدید فناوری‌ها را در اختیار
کودکان بگذارد و آن‌ها را با دنیای جدید فناوری آشنا کند.
رایانه خانگی Pi به پردازنده مرکزی Arm که این روزها در دستگاه‌های الکترونیکی همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد مجهز شده و روی آن یک نسخه ویژه از سیستم‌عامل لینوکس نصب شده است.
مدل‌های آزمایشی ساخته شده از این رایانه لوحی به طور کامل مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و اگر در بررسی‌های نهایی هیچ مشکلی در این محصول دیده نشود، نخستین رایانه شخصی 25 دلاری دنیا از ژانویه به دست کاربران می‌رسد.
طرح ساخت رایانه شخصی ارزان‌قیمت Raspberry Pi را برای نخستین بار "دیوید برابِن" یکی از مشهورترین طراحان بازی‌های رایانه‌ای در جهان مطرح کرد تا از این طریق کاربران جوان بتوانند دسترسی بیشتری به فناوری داشته باشند.
 

saeed92443

عضو جدید
سرعت ویندوز خود را جت بوست افزايش دهيد

سرعت ویندوز خود را جت بوست افزايش دهيد

خبرگزاری‌ها- یک شرکت تجاری نرم افزاری را عرضه کرده که با نصب آن سرعت و عملکرد ویندوز به طور چشمگیری ارتقا می یابد.
جت بوست یک ابزار رایگان برای افزایش سرعت رایانه های مجهز به ویندوز است که عملکرد و سرعت سیستم های مختلف را بهینه می کند.
این نرم افزار برای این کار فرایندها و برنامه های در حال اجرای غیرضروری را شناسایی و اجرای آنها را متوقف می کند.
در حالی بسیاری از برنامه های مشابه با جت بوست به علت پیچیدگی چندان با استقبال کاربران مواجه نشده اند، اما این برنامه به علت سادگی و رابط کاربری مناسب با استقبال خوبی مواجه شده است.
کاربران ابتدا باید گزینه مورد نظر برای بهینه سازی سیستم به منظور اجرا در شرایط کار، بازی و .. را انتخاب کرده و در ادامه بر روی کلید آغاز بهبود سرعت کلیک کنند.
در صورتی که کاربران بر روی کلید توقف کلیک کنند، این فرایند متوقف شده و برنامه های غیرضروری مجددا آغاز به کار می کنند. در آزمایش هایی که انجام شده مشخص شده که با استفاده از این سرویس حداقل 50 مگابایت از ظرفیت RAM رایانه آزاد می شود.
این نرم افزار توسط شرکت BlueSprig طراحی شده و به رایگان از سایت آن قابل بارگذاری است.
 

saeed92443

عضو جدید
حضور پیشگامان کویر یزد در اپراتور چهارم

حضور پیشگامان کویر یزد در اپراتور چهارم

موبنا- مدیرعامل گیلاس کامپیوتر با بیان اینکه پیشگامان کویر یزد در اپراتور چهارم حضور خواهد داشت، اعلام کرد: پیشگامان هم با سرمایه گذاری و هم به صورت اجرایی دراین پروژه فعالیت خواهد کرد.
حمید بابادی نیا با اشاره به اینکه در پروژه اپراتور چهارم پیشگامان اقدامات بسیاری انجام داده، اظهار داشت: این مجموعه چندی پیش به صورت پایلوت در یکی از شهرک های تهران این پروژه را پیاده سازی کرده است.
وی با اشاره به اینکه کنسرسیوم اپراتور چهارم تغییر کرده، اعلام کرد: پیشگامان در کنسرسیوم جدید نیز حضور دارد و در پروژه اپراتور چهارم نقش بزرگی بر عهده خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه همه بخش های زیر ساختی اپراتور چهارم توسط پیشگامان انجام می شود، ادامه داد:پیشگامان هم با سرمایه گذاری و هم به صورت اجرایی دراین پروژه فعالیت خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: البته هنوز پروژه استارد نخورده و زمان دقیقی نمی توان برای آغاز آن اعلام کرد.
 

saeed92443

عضو جدید
IPTV در تهران،مشهد و تبریز راه‌اندازی شد

IPTV در تهران،مشهد و تبریز راه‌اندازی شد

موبنا- رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از راه اندازی آزمایشی IPTV درتهران، مشهد و تبریز خبر داد.
طی چند ماه گذشته سرویسIPTV با همکاری صدا و سیما به صورت آزمایشی در سه شهر مشهد، تهران و تبریز راه اندازی شده، اظهار داشت:ارائه این سرویس با استفاده از صنعت فیبر نوری صورت گرفته است.
وی گفت:این شبکه برای تمامی خدمات سرویس ویدیو درخواستی – VOD– قابل استفاده خواهد بود و کارآیی ارائه سرویس های تصویری را دارد.
سید هاشمی در مورد ظرفیت بندی این شبکه و امکان استفاده همزمان کاربران از سرویس های IPTV ، خاطرنشان کرد: این امر به کیفیت و کمیت محتوای ارائه شده روی این شبکه و پذیرش آن از سوی مردم بستگی دارد.
امروزه بسیاری از سرویس‌دهندگان باند وسیع ارائه سرویس‌های نوین تلویزیونی را روی شبکه‌هایIP آغاز کرده‌اند. به علت توسعه باند وسیع و پیشرفت‌های چشمگیر در ارائه فناوریهایی چون +ADSL2 که توان پخش محتوای چند‌رسانه‌ای را با کیفیت بالا دارند بازار IP-TV پتانسیل بسیار خوبی برای رشد پیدا کرده است.
پخش دیجیتالی تلویزیون، ویدئو بر طبق تقاضا، فیلم بر طبق تقاضا که کاربران از یک" بانک فیلم"، فیلم مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند، برنامه‌ها و محتواهای ذخیره ‌شده‌ای که لزومی به مشاهده بهنگام آنها نیست و کاربر می‌تواند آنها را دانلود و سپس مشاهده کند، سرویس‌های تلفنی گوناگون، دسترسی به اینترنت و آموزش از راه دور از جمله کاربردهای IP-TV است.
 

saeed92443

عضو جدید
معرفی بدترین تبلت‌‌های سال ۲۰۱۱

معرفی بدترین تبلت‌‌های سال ۲۰۱۱

ایسنا- به اعتقاد كارشناسان حتي تبلت‌هاي متوسط هم مستلزم داشتن ظرافت نرم‌افزاري و زيبايي هستند به طوري كه صفحه‌نمايش، سيستم عامل مناسب، قرارگيري دكمه‌ها، دوربين‌ها و اتصالات، همگي بايد به روشي درست در كنار هم قرار بگيرند و دستگاه با قيمتي مناسب عرضه شود.
گاهي اين اجزا به روشي غلط در كنار هم قرار مي‌گيرند و باعث ساخت تبلتي نامرغوب و با كارايي پايين مي‌شوند. در زير فهرستي از بدترين تبلت‌هاي سال 2011 از نگاه سايت CNET آمده است.
1- Pandigital SuperNova: تبلتي سبك كه نگه داشتن آن آسان و داراي خروجي ميكرو اچ دي ام آي و دو دوربين است اما صفحه نمايشي تار و با رزولوشن پايين و همچنين زاويه ديد محدودي دارد.
در اين تبلت هيچ دسترسي بومي به بازار آندرويد وجود نداشته و كيفيت ساخت آن پلاستيكي و شبيه به اسباب بازي است.
2- Velocity Micro Cruz T301: داراي سيستم عامل آندرويد 2.2 و صفحه نمايش 7 اينچي است و با اين قابليت‌ها قيمت مقرون به صرفه‌اي دارد.
تار بودن و رزولوشن پايين صفحه نمايش و طراحي و ساختار بزرگ، آن را به عنوان انتخاب ضعيفي براي كتاب‌هاي الكترونيكي، چند رسانه‌يي و بازي‌ها برشمرده است.
اين تبلت هم‌چنين برنامه‌هاي كاربردي اصلي تلفن همراه گوگل از جمله بازار آندرويد را در اختيار ندارد.
3- ViewSonic ViewPad 10: امكان نصب هر دو سيستم عامل ويندوز 7 و آندرويد را دارد و اخيرا از آندرويد 1.6 به 2.2 ارتقاء يافته است اما فاقد كنترل‌هاي فيزيكي براي صدا و يا جهت‌يابي برروي صفحه نمايش است.
آندرويد آن در نسخه 2.2 باقي مانده و بازار آندرويد را در‌برنمي‌گيرد. هم‌چنين مشكلات نااميدكننده‌اي در رابط كاربري آن وجود دارد و زمان زيادي صرف عيب‌يابي مشكلات اتصال به شبكه آن شده است.
4- Archos 80 G9: تبلتي سبك وزن و داراي 8 گيگابايت حافظه است و امكان پخش ويدئو با وضوح 1080p را دارد.
اين تبلت به‌راحتي قابل نگه داشتن نيست و زاويه ديد خوبي ندارد و طراحي جايگاه دكمه‌هاي آن غير ماهرانه است و تنها دوربين آن نيز كيفيت پاييني دارد.
5 - Coby Kyros: داراي سيستم عامل 2.2، خروجي اچ دي ام آي، حافظه microSD و يك دوربين در قسمت جلويي و قيمت آن نيز مناسب است. اما كيفيت صفحه‌نمايش و حساسيت لمسي آن بسيار بد، عمر باتري آن كم و طراحي ساختار آن بزرگ است.
در اين تبلت پشتيباني از ادوب فلش وجود نداشته و مجموعه برنامه‌هاي كاربردي تلفن همراه گوگل را نيز دربرنمي‌گيرد.
6- Maylong M-150: در ميان تبلت‌هاي گران‌قيمت آندرويد 7 اينچي حداقل قيمت را دارد اما صفحه‌نمايش آن تاب داشته و مستعد خراش و عمر باتري آن نيز كم است. تغيير رابط كاربري آندرويد آن نيز موجب بدتر شدن آن شده است.
هيچ روش آساني براي اتصال به يك رايانه در اين تبلت وجود ندارد. بوت کردن (بارگذاري سيستم‌ عامل در حافظه) آن بسيار آهسته انجام مي‌گيرد و پشتيباني براي بازار آندرويد و يا برنامه‌هاي كاربردي رسمي تلفن همراه گوگل در آن وجود ندارد.
7- Fusion Garage Grid10: داراي رابط كاربري منحصر به فرد سيستم عامل و نسبتا سبك با طراحي مينيماليستي است. اما رابط كاربري آن با وجود منحصر به فرد بودن، ناكارآمد و به طور غير ضروري پيچيده است.
پشتيباني از حركات ضربه دو انگشتي نيز جهت‌يابي آن در حين نگه داشتن اين تبلت را مشكل ساخته است. اين تبلت تنها يك دوربين دارد و باتري آن نيز به سرعت تخليه مي‌شود.
8 - ViewSonic G Tablet: يكي از تنها دستگاه‌هاي آندرويد است كه داراي صفحه نمايشي 10 اينچي با برچسب قيمت بهترين آي‌پد است. اما نبود سرويس‌هاي رسمي تلفن همراه گوگل و بازار آندرويد از محدوديت‌هاي بالقوه آن به شمار مي‌رود و بسياري از برنامه‌هاي كاربردي شخص ثالث نيز در اين تبلت آنطور كه انتظار مي‌رود كار نمي‌كنند.
اين تبلت از تلفن هوشمند فاصله گرفته تا به نوعي داشبورد خانگي تبديل شود و متاسفانه بسياري از مزاياي سيستم عامل آندرويد را از دست داده است.
9- Archos 101 G9: داراي 8 گيگابايت حافظه است و امكان پخش ويدئو تا وضوح 1080p را دارد، صفحه نمايش آن نيز از كيفيت خوبي برخوردار است. اما اين تبلت نسبت به قابليت‌هايي كه ارائه مي‌دهد، بسيار بزرگ بوده و طراحي جايگاه دكمه‌هاي آن غيرماهرانه است، هم‌چنين تنها دوربين آن كيفيت ضبط ضعيفي دارد.
10 - Velocity Micro Cruz T408 با قيمت 199 دلار و T410 Velocity Micro Cruz با قيمت 299 دلار، تبلت‌هاي آندرويدي هستند كه قرباني زمان‌بندي ضعيف‌اند.
تا پيش از كيندل فاير آمازون، Velocity Micro Cruz T408، بهترين تبلت در بازار بود اما در حال حاضر در مقايسه با كيندل فاير و يا حتي نوك كالر 199 دلاري، محدوديت‌هاي Cruz و كيفيت ضعيف صفحه‌نمايش آن، ارزش صرف پول و هزينه شما را ندارد.
 

saeed92443

عضو جدید
تولد استیوجابز آی‌پد ۳ رونمایی می‌شود

تولد استیوجابز آی‌پد ۳ رونمایی می‌شود

ایسنا- بر اساس شايعه منتشر شده از خاور دور، اپل در نظر دارد كه از نسل سوم آي‌پد، در 24 فوريه سال آينده و سالروز تولد استيو جابز، بنيانگذار اپل رونمايي كند.
بنا بر خبري كه در گزارش خبرگزاري فوكوس تايوان به نقل از روزنامه اكونوميك ديلي نيوز منتشر شده است، آي‌پد 3 اپل در اين روز رونمايي مي‌شود تا روز تولد استيو جابز را به روز شاخصي تبديل كند.
 

saeed92443

عضو جدید
شبکه‌های اجتماعی یک پنجم بازدید کاربران را به خود اختصاص داد

شبکه‌های اجتماعی یک پنجم بازدید کاربران را به خود اختصاص داد

همکاران سیستم- یافته‌های یک پژوهش نشان می‌دهد در ماه اکتبر سال جاری کاربران اینترنت به طور متوسط یک پنجم زمانی را که آنلاین بوده‌اند، صرف بازدید از شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند.
بنا بر این یافته‌ها، هم اکنون شبکه‌های اجتماعی در مجموع حدود 1.2 میلیارد کاربر دارند.
بر اساس پژوهش موسسه کام اسکور، فیس بوک پربیننده‌ترین شبکه اجتماعی در ماه اکتبر بوده است که حدود ۵۵ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان را جذب خود کرده است. در این ماه کاربران یک دقیقه از هر هفت دقیقه وقت آنلاین خود را صرف بازدید از این شبکه کرده‌اند.
یکی از مدیران کام اسکور در این باره گفته است: گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی تاثیرات وسیعی بر تعاملات انسان‌ها در سطح فردی، گروهی و اجتماعی داشته است و رابطه بین دو دنیای آنلاین و آفلاین را برجسته‌تر کرده است. صرف نظر از موقعیت جغرافیایی، شبکه‌های اجتماعی ارتباط پیچیده و تنگاتنگی با تجارب آنلاین یافته است و از این نظر فرصت‌های جدیدی را به روی کسب و کار‌ها و فناوری‌های مختلف گشوده‌اند.
در اکتبر سال جاری، وب سایت توئیتر نیز با ۵۹ درصد رشد نسبت به سال گذشته توانسته است یک دهم کاربران اینترنت را جذب خود کند. وب سایت چینی Sina Weibo نیز از نظر تعداد کاربران نسبت به سال گذشته ۱۸۱ درصد رشد داشته است، توانسته جایگاه دهمین شبکه اجتماعی بر‌تر را به خود اختصاص دهد. وب سایت Tumblr نیز با رشد ۱۷۲ درصدی کاربران خود در مقایسه با سال گذشته رتبه دوازدهم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
گزارش شرکت کام اسکور نشان می‌دهد که هم اکنون کاربران بین ۱۵ تا ۲۴ سال بیش از دیگران خود را درگیر فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند و روزانه ۸ ساعت را صرف بازدید از این شبکه‌ها می‌کنند. اما جالب اینجاست که بیشترین رشد از نظر تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی به رده سنی ۵۵ سال و بالا‌تر اختصاص دارد که از ده درصد در جولای ۲۰۱۰ به ۸۰ درصد در اکتبر ۲۰۱۱ رسیده است.
در کشوری مثل ایالات متحده آمریکا ۶۴ درصد کاربران گوشی‌های هوشمند حداقل یک بار در ماه اکتبر به شبکه‌های اجتماعی متصل شده‌اند. این در حالی است که تقریباً دو سوم کاربران این فناوری‌ها هر روز از شبکه‌های اجتماعی بازدید می‌کنند. در اروپا نیز ۴۵ درصد کاربران این گوشی‌ها به شبکه‌های اجتماعی متصل شده‌اند که یک چهارم آن‌ها هر روز این کار را انجام می‌دهند.
 

saeed92443

عضو جدید
آی‌پد رضایت ۸۴ درصد کاربران را به خود جلب کرد

آی‌پد رضایت ۸۴ درصد کاربران را به خود جلب کرد

مهر- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که 84 درصد از کاربرانی که از "آی- پد" استفاده می کنند از انتخاب خرید خود راضی هستند.
باوجود اینکه اطلاعات Idc نشان می دهد که در سه ماهه سوم سال 2011 رقم بازار اپل در بازار تبلتها حداکثر تا مرز 60 درصد پایین خواهد آمد، به نظر می رسد که این شرکت توانسته است رضایت کاربران خود را جلب کند.
درحقیقت برپایه تحقیق جدیدی که "لابراتوار تحقیقاتی قابلیت استفاده نرم افزاری" دانشگاه ایالتی ویچیتا انجام داده است کسانی که یک دستگاه "آی- پد" دارند در 84 درصد از موارد از انتخاب خرید خود بسیار خرسند هستند.
62 درصد از این کاربران معتقدند که تبلت اپل یک محصول عالی است، 21 درصد آن را خوب دانسته اند و 10 درصد از این محصول به عنوان "بهترین دستگاه قابل تصور" یاد کرده اند.
این درحالی است که تنها 2 درصد از کاربران آمریکایی آن را به عنوان یک دستگاه ناچیز رد کرده اند و 2 درصد دیگر نیز بر روی آن برچسب "وحشتناک" چسبانده اند.
همچنین 46 درصد از کاربران آمریکایی شرکت کننده در این نظرسنجی اظهار داشته اند که بین 21 تا 60 برنامه جانبی بر روی "آی- پد" خود نصب کرده اند و بیش از 90 درصد نیز اطمینان داده اند که هر روز برای جستجو در شبکه از تبلت خود استفاده می کنند.
35 درصد از مصاحبه شوندگان خاطر نشان کردند که به طور مرتب از 1 تا 5 برنامه جانبی نصب شده بر روی "آی- پد" و 40 درصد نیز از 6 تا 10 برنامه جانبی استفاده می کنند.
درحالی که تنها 4 درصد از کاربران "آی- پد" اظهار داشتند که به طور مداوم با بیش از 20 برنامه جانبی کار می کنند.
به بیانی ساده، نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که اپل محصولی را عرضه کرده است که می تواند رضایت مصرف کنندگان را جلب کند.
همچنین نتایج بررسیهای موسسه تحقیقاتی "رویال پینگدام" که چند ماه قبل منتشر شد، نشان می دهد که 87.6 درصد از ترافیک جهانی وب از راه تبلتها بر روی "آی- پد" انجام می شود. همچنین برپایه اطلاعاتی که موسسه Comscore انجام داد این رقم در آمریکا 99.5 درصد است.
اپل نیز پیش از این اعلام کرده بود تاکنون موفق شده است در حدود 40 میلیون دستگاه "آی- پد" را در تمام دنیا عرضه کند.
براساس گزارش اپل اینسایدر، این اطلاعات در شرایطی منتشر شده اند که اخبار تائید نشده اخیر نشان می دهند در سال 2012 نه تنها نسل سوم "آی- پد" بلکه یک نسخه "مینی آی- پد" نیز می تواند به بازار معرفی شود. قیمت این مینی برپایه عملکردهایی که ارائه می کند از 199 تا 399 دلار متغیر است.
برپایه این شایعات، "مینی آی- پد" اپل دارای یک نمایشگر 7.85 اینچی است که تا پایان سال 2012 وارد بازار می شود.
 

saeed92443

عضو جدید
ایرانسل و عرضه پیامک صوتی به مشترکان

ایرانسل و عرضه پیامک صوتی به مشترکان

ایسنا- سرويس پيشرفته‌اي به نام "پيامک صوتي" زمستان امسال در اختيار مشترکين ايرانسل قرار خواهد گرفت.
آرش کريم بيگي - مدير روابط عمومي ايرانسل با بيان اين مطلب اظهار كرد: بر اساس اين سرويس، مشترکين مي توانند در هر زمان که تمايل داشته باشند، با شماره‌ گيري شماره يک تلفن گوياي ويژه، تا 60 ثانيه براي مشترک مورد نظر خود پيام صوتي ارسال کنند.
او ادمه داد: پس از ضبط پيام، اين امکان در اختيار مشترک قرار خواهد گرفت تا از ميان گزينه‌هاي پيام چندرسانه‌يي، پيام کوتاه و يا زنگ تلفن يکي را به عنوان نحوه انتقال پيام خود انتخاب کنند.
به گفته وي، در روش ارسال پيامک صوتي از طريق پيام چندرسانه‌يي، پيام ضبط شده مشترک به صورت يک فايل صوتي براي مشترک مقصد ارسال مي‌شود و درصورت انتخاب ارسال از طريق پيامک، مشترک مقصد با دريافت يک پيامک، از ارسال پيامک صوتي مطلع مي شود و مي تواند پيام را بشنود.
او گفت: در روش ارسال از طريق زنگ تلفن، مشترک گيرنده پيامک صوتي از طريق تماس ورودي متوجه دريافت پيامک صوتي مي‌شود.
به گفته مدير روابط عمومي ايرانسل، از ديگر قابليت‌هاي اين سرويس جديد، امکان ارسال همان پيام براي مشترکين ديگر است به گونه‌اي که مشترکين مي توانند پيام ضبط شده خود را براي چند مشترک و به اشکال گوناگون شامل پيام چندرسانه‌اي، پيامک و يا زنگ تلفن ارسال کنند.
 

saeed92443

عضو جدید
۱۶ روز ديگر ثبت دامنه‌های جدید اینترنتی آغاز می‌شود

۱۶ روز ديگر ثبت دامنه‌های جدید اینترنتی آغاز می‌شود

وايمکس‌نيوز- ثبت‌نام درخواست دامنه‌های جدید در حوزه اینترنت از سوی موسسه نام‌ها و اعداد تخصیص یافته اینترنتی (ICANN) از 22 دی ماه امسال آغاز می‌شود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به 9 سال وقفه در پذیرش درخواست ثبت دامنه‌های سطح بالا یا TLD از سوی آیکن گفت: هیچ محدودیتی به لحاظ زبانی و موضوعی در زمینه دامنه‌های جدید وجود ندارد. سعید مهدیون افزود: وقفه ایجاد شده، به دلیل آنکه برای صاحبان این دامنه‌ها انحصار ایجاد می‌کند، اشتیاق زیادی در بازار به ‌وجود آورده است.
وی با بیان اینکه این وضعیت فضای نسبتا سنگین و مبهمی را به ‌وجود آورده و به طور قطع مسایل و چالش‌هایی را به همراه خواهد داشت، افزود: پیش‌بینی می‌شود در این دور درخواست ثبت بیش از 500 پسوند عمومی و جغرافیایی و بیش از یکهزار پسوند تجاری به آیکن ارایه شود.
مهدیون با مهم برشمردن این موضوع برای دستگاه‌های دولتی و خصوصی، شروع ثبت درخواست را از تاریخ 12 ژانویه 2012 مصادف با 22 دی ماه 1390 و پایان آن را 12 آوریل مصادف با 23 فروردین 1391 اعلام کرد.
گفتنی است که موسسه نام‌ها و اعداد تخصیص یافته اینترنتی (ICANN) برای سومین بار در تاریخ اینترنت و پس از 9 سال وقفه، اقدام به پذیرش درخواست ثبت دامنه‌های سطح بالا یا TLD می‌کند.
نمونه‌هایی از دامنه‌های سطح بالا .net،.org و .com هستند که این پسوندها یا TLDها پیش از سال 1998 و در زمان‌های متفاوت ایجاد شدند و پس از آن نیز در سال 2000 پسوندهای biz،.aero،.name،.pro،.coop،.info و.museum و در دوردوم که در سال 2003 برگزار شد، پسوندهای .jobs،.cat،.asia،.mobi،.tel و .travel پا به عرصه وجود نهادند و اکنون برای سومین بار امکان ارایه درخواست بدون هیچ گونه محدودیتی فراهم شده است.
ثبت‌نام متقاضیان از طریق تکمیل فرم‌های اینترنتی خواهد بود و هزینه ثبت هر TLD جدید 185 هزار دلار آمریکاست که باید به موسسه آیکان پرداخت شود. هر متقاضی طی مراحل ثبت‌نام ملزم به ارایه مستنداتی در مورد اثبات توان مالی و توان فنی و مدیریتی برای TLD جدید است.
آیکن در کتاب راهنمایی که به این منظور تدوین شده است، مراحلی را به منظور ارایه هشدار و اعتراض برای دولت‌ها در نظر گرفته تا آنها بتوانند از ثبت TLDهای موردنظر و حساس خود از طریق ارایه هشدار و یا توصیه اصلاحی و یا طرح دعوای حقوقی جلوگیری کنند.
 

saeed92443

عضو جدید
ايران پهنای باند به افغانستان صادر می‌کند

ايران پهنای باند به افغانستان صادر می‌کند

موبنا- قائم مقام شرکت پیشگامان محتوی گسترازصادرات پهنای باند بین الملل از ایران به افغانستان خبر داد و اعلام کرد: قرار است مازاد مصرفی پهنای باند داخل به این کشور صادر شود.
وحید محمدی در پاسخ به این پرسش که ایران خود با کمبود پهنای باند مواجه است بر همین اساس چگونه قصد دارد در این حوزه صادرات انجام دهد، اظهار داشت: پیشگامان کویر یزد دارای شبکه فیبر نوری است به همین دلیل حق دارد مازاد مصرفی داخل را به سایرکشورها صادر کند.
وی گفت: کشور افغانستان از جمله کشورهایی است که قصد داریم مازاد پهنای باند خود را به این کشور صادر کنیم.
محمدی افزود: قرار است پیشگامان به تا حدی پهنای باند وارد کند که نیاز داخلی را کاملا مرتفع کند و ما بقی را به کشورهای دیگر صادر کند.
وی خاطرنشان کرد: پیشگامان پهنای باند را تا مرز ایران می آورد، ولی نمی تواند آن را توزیع کند برهمین اساس آن را به مخابرات واگذار می کند و مجددا از مخابرات آن را می خرد.
 

saeed92443

عضو جدید
شماره 0933 در اختيار تاليا است نه ايرانسل

شماره 0933 در اختيار تاليا است نه ايرانسل

موبنا- رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شماره 0933 متعلق به تالیا است، اعلام کرد: اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان ایرانسل نمی تواند این شماره را در اختیار بگیرد.
مصطفی سید هاشمی اظهار داشت: شماره 0933 برای برند تالیا است و هیات مدیره مخابرات باید در مورد آن تصمیم گیری کنند.
وی افزود: اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان ایرانسل تا کنون درخواستی برای دراختیار گرفتن این کد به مخابرات ارائه نکرده است و به تنهایی نمی تواند در خصوص این پیش شماره کاری انجام دهد.
این درحالیست که چندی پیش مدیرعامل اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان ایرانسل در خصوص تقاضای این اپراتور از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی برای نامبرینگ جدید اعلام کرده بود که این اپراتور درخواست خود را به سازمان رگولاتوری برای 20 میلیون نامبرینگ جدید با شماره های 0930 و 0933 ارائه داده است.
با توجه به اینکه اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان ایرانسل توانسته 50 میلیون پیش شماره یا دراصلاح مخابراتی (نامبرینگ) را اشغال کند و تصمیم خود را در گرفتن 20 میلیون شماره جدید نیز اعلام کرده، می توان نتیجه گرفت که این اپراتور از مرز 40 میلیون سیمکارت واگذار شده عبور کرده و به زودی سقف پیش شماره هایش به اتمام خواهد رسید.
 

saeed92443

عضو جدید
تبلت نوکیا تا ۶ ماه دیگر در بازار

به گفته مدیر بخش فرانسه نوکیا این شرکت قصد دارد اولین رایانه لوحی خود را تحت سیستم عامل ویندوز ۸ در ماه ژوئن سال ۲۰۱۲ وارد بازار کند. این در حالی است که استفان الوپ، مدیر این شرکت فنلاندی معتقد است که خیلی زود است نوکیا وارد صحبت در مورد این موضوعات شود.

استفان الوپ در مصاحبه‌ای با یک شبکه فنلاندی درباره ورود نوکیا به بازار رایانه‌های لوحی گفت: «در حال حاضر نوکیا برنامه مشخصی برای ورود به این بخش ندارد و ما کماکان مشغول مطالعه این بازار هستیم. شاید روزی به فکر تولید این محصول هم افتادیم.» البته شاید این برای نوکیا چندان امتیاز مثبتی به شمار نرود که با وجود همکاری با مایکروسافت به جای تلاش برای تولید رایانه لوحی تحت ویندوز ۸، اولویت کاری‌اش را مطالعه بازار قرار داده باشد.

شركت‌های‌ دل، اچ پی و سامسونگ از مدت‌ها قبل خبر تولید رایانه‌های لوحی تحت ویندوز ۸ را اعلام کرده و حتی زمان دقیق عرضه آنها را نیز تعیین کرده‌اند. قطعا مایکروسافت برای تثبیت جایگاهش در کنار سیستم عامل اپل و آندروید گوگل در بازار رایانه‌های لوحی به چنین همکارهای تجاری نیاز دارد.مایکروسافت می‌تواند از همکاری‌اش با نوکیا برای تولید رایانه‌های لوحی تحت ویندوز ۸ در سال ۲۰۱۲ بهره‌مند شود.
 

saeed92443

عضو جدید
خارج کردن آی‌پد از بازار ادعا جديد اريک اشميث

خارج کردن آی‌پد از بازار ادعا جديد اريک اشميث

خبرگزاری‌ها- اریک اشمیث رئیس شرکت گوگل در اظهارنظری جالب مدعی شد این شرکت شش ماه دیگر محصول تازه ای را روانه بازار می کند که تبلت آی پد شرکت اپل را از میدان رقابت به در خواهد کرد.
در حالی که دهها شرکت سازنده تبلت مانند سونی، ایسوس، لنووو و موتورولا در رقابت با اپل و آی پد موفقیت چندانی کسب نکرده اند، اریک اشمیث رییس گوگل در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی گفته که این شرکت به دنبال بازاریابی تبلت اختصاصی خود با یک کیفیت بسیار عالی است.
پیش از این گوگل گوشی های هوشمند سری نکسوس را عرضه کرده بود که با استقبال چندانی مواجه نشده و کمتر از حد انتظار مورد توجه قرار گرفته بود.
رییس گوگل دراین مصاحبه اپل را از جمله مهم ترین رقیبان گوگل توصیف کرده و تاکید کرده بود اگر شرکت های آمریکایی فعال در عرصه فناوری می خواهند از رقبای اروپایی و آسیایی خود عقب نمانند چاره ای ندارند جز اینکه محصولات تازه ای عرضه کرده و خلاقیت به خرج دهند.
اشمیث اظهار امیدواری کرد تبلت گوگل شش ماه دیگر روانه بازار شود.
وی از هرگونه اظهار نظر در مورد جزییات این تبلت و مشخصات وویژگی های آن خودداری کرد.
 

saeed92443

عضو جدید
وقتی فيس‌بوک ناجی می‌شود

وقتی فيس‌بوک ناجی می‌شود

ایسنا- زني در ايالت يوتا، يكي از ايالت‌هاي جنوب غربي آمريکا كه با پسر 17 ماهه‌اش در محل سكونت خود به مدت پنج روز گروگان گرفته شده بود، از فيس‌بوك براي درخواست كمك استفاده كرد.
بنا بر اعلام پليس، اين زن براي ارسال درخواست كمك در اين وب‌سايت شبكه اجتماعي، با يك لپ‌تاپ در گنجه‌اي پنهان شده و گفته بود كه اگر نجات پيدا نكند، او و پسرش تا صبح خواهند مرد.
وي در پيام خود درخواست كرده بود تا كسي به پليس اطلاع دهد تا او را نجات بدهند.
پس از دريافت اين پيام، پليس به خانه وي رفته و "تروي ريد كريچفيلد" 33 ساله را دستگير و وي را به جرم آدم‌ربايي و ديگر اتهامات زنداني كرد.
 

saeed92443

عضو جدید
سونی و فروش سهام خود به سامسونگ

سونی و فروش سهام خود به سامسونگ

ایسنا- شرکت سوني اعلام کرد که سهام 50 درصدي خود در يک شرکت مشترک را به شرکت سامسونگ مي‌فروشد.
سوني موافقت کرده است تا سهام 50 درصدي خود را در يك شرکت مشترک به مبلغ 940 ميليون دلار به سامسونگ الکترونيک بفروشد؛ اين اقدام در حالي صورت مي‌گيرد که سوني تلاش مي‌کند زيان‌هاي خود را از بازار تجارت تلويزيون به حداقل برساند.
شرکت مشترک سوني و سامسونگ هفت سال است که فعاليت مي‌کند و اين شرکت در ماه جولاي سرمايه خود را 15 درصد کاهش داد که علت اين امر مذاکرات سوني براي خروج از اين سرمايه‌گذاري مشترک بود.
يک تحليلگر بازار معتقد است که اين اقدام به نفع سوني خواهد بود.
شرکت سوني به‌عنوان سومين سازنده بزرگ تلويزيون‌هاي صفحه‌تخت جهان در ماه نوامبر درباره چهارمين سال توام با زيان در اين شرکت هشدار داده بود.
 

saeed92443

عضو جدید
سونی به دنبال بقای خود

سونی به دنبال بقای خود

همکاران سیستم- شرکت ژاپنی سونی اخیراً از رویکرد جدیدی خبر داده که آن را «راهبرد صفحه نمایش‌های چهارگانه» نامیده است.
شرکت سونی بر اساس این راهبرد، مواد مورد نیاز ساخت گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ، رایانه لوحی و تلویزیون را فراهم خواهد کرد.
در راستای این رویکرد جدید، سونی اعلام کرد کل سهام خود در شرکت ال سی دی (LCD) را به قیمت ۹۳۴ میلیون دلار به شرکت سامسونگ واگذار خواهد کرد. سونی تا قبل از این حدود ۵۰ درصد از سهام شرکت کره‌ای ال سی دی را در اختیار داشت.
ال سی دی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های سازنده صفحه نمایش است که بخش اعظم محصولات مورد نیاز سونی در این زمینه را فراهم می‌کرد. بنا بر گزارش‌ها، این قرارداد جدید به شرکت سونی اجازه می‌دهد صفحه نمایش‌های مورد نیاز خود را از این پس از شرکت سامسونگ بخرد، بدون اینکه هیچ گونه مسئولیتی در این شرکت داشته باشد و یا بخواهد هزینه ساخت این محصولات را بپردازد.
این معامله در شرایطی انجام شده است که سونی در نوامبر پیش بینی کرده بود که در سال مالی ۲۰۱۱ بیش از یک میلیارد دلار ضرر کند. این شرکت تلاش زیادی کرده بود تا در صنعت تولید تلویزیون از رقبای خود مثل سامسونگ و ویزیو عقب نماند، ولی تلاش‌هایش بی‌نتیجه بوده است. هرچند مدیران شرکت هنوز به آینده امیدوارند و گفته‌اند خط تولید تلویزیون را‌‌ رها نخواهند کرد. ظاهراً آن‌ها تصمیم گرفته‌اند با فروش برخی از واحد‌ها و زیرمجموعه‌های خود هزینه‌های شرکت را کاهش دهند و سودآوری محصولات خود را افزایش دهند.
این شرکت در ماه اکتبر نیز اعلام کرده بود ۵۰ درصد شرکت سونی اریکسون در صنعت گوشی‌های همراه را خریده و قصد دارد خط تولید گوشی‌های خود را ارتقا ببخشد.
 

saeed92443

عضو جدید
سال آينده کاربران گوگل پلاس به ۴۰۰ ميليون عضو می‌رسد

سال آينده کاربران گوگل پلاس به ۴۰۰ ميليون عضو می‌رسد

ايسنا- شركت گوگل، 625 هزار كاربر جديد را در هر روز به سرويس شبكه اجتماعي گوگل‌پلاس اضافه مي‌كند و احتمال دارد تا پايان سال آينده 400 ميليون عضو داشته باشد.
محبوبيت اين سايت در هفته‌هاي اخير با توجه به اينكه تقريبا يك‌چهارم از كل كاربرانش تنها در ماه دسامبر به آن ملحق شده‌اند، افزايش يافته است.
 
بالا