اخبار روز حوزه فناوری اطلاعات

saeed92443

عضو جدید
مزاحمان تلفني با شماره‌هاي‌ ناشناس قابل پيگيری هستن

مزاحمان تلفني با شماره‌هاي‌ ناشناس قابل پيگيری هستن

ایسنا- گاهي مشتركان تلفن همراه با مزاحمت تلفني مواجه مي‌شوند كه شماره‌اي برروي گوشي نيفتاده و يا عبارت «ناشناس» نوشته مي‌شود، مدير عامل شرکت ارتباطات سيار ايران در اين باره گفت: اگرچه برخي شماره‌ها برروي گوشي نمايش داده نمي‌شوند اما اين موضوع قابل رديابي و پيگيري است.
وحيد صدوقي - مدير عامل همراه اول - اظهار كرد: همه شکايات حوزه تلفن همراه به مزاحمت‌هاي تلفني مربوط نيستند و شامل موارد ديگري هم مي‌شوند.
وي گفت: روزانه بيش از 700 شکايت از سوي مراجع قضايي و در بخش‌هاي مختلف براي همراه اول ارسال مي‌شود که مسوولان شركت ارتباطات سيار در بخش مربوطه، پاسخ‌هاي لازم را براي اين شکايات تنظيم و ارسال مي‌کنند.
صدوقي هم‌چنين در پاسخ به اين سوال که آيا سقفي براي کيف پول جيرينگ در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: هنوز براي رسيدن به سازوکارهاي مشخصي در حال مذاكره با مبادي قانوني هستيم.
 

saeed92443

عضو جدید
استفاده از نرم‌افزار جاسوسی از سوی اف‌بی‌آی

استفاده از نرم‌افزار جاسوسی از سوی اف‌بی‌آی

ايسنا- اف بي آي به استفاده از نرم‌افزار Carrier IQ با هدف اجراي قانون اعتراف كرد و اعلام كرد كه هيچ مدركي در رابطه با استفاده از اين نرم‌افزار كه براي شنود و جاسوسي كاربرد دارد، ارائه نخواهد داد.
اف بي آي درخواست يك روزنامه‌نگار طرفدار شفاف سازي دولت مبني بر افشاي تمام اطلاعات درباره استفاده از نرم‌افزار Carrier IQ توسط اف بي آي را رد كرد.
اف بي آي در عين حال مدعي شده كه اطلاعات جمع‌آوري شده به‌واسطه اين نرم‌افزار مشمول قوانين افشاسازي نمي‌شود، چراكه در يك فايل تحقيقي براي اهداف اجراي قانون گردآوري شده بودند.
 

saeed92443

عضو جدید
جستجوی صوتی عربی از سوی گوگل راه‌اندازی شد

جستجوی صوتی عربی از سوی گوگل راه‌اندازی شد

وایمکس‌نیوز- گوگل در راستای سازماندهی هرچه بیشتر اطلاعات جهان و افزایش دسترس‌پذیری و استفاده‌پذیری همگانی آن قابلیت جستجوی صوتی عربی را عرضه کرده است.
با توجه به آنکه کاربران به طور فزاینده‌ای با تلفن همراه به اینترنت وصل می‌شوند جستجوی صوتی باعث آسان شدن کار می شود زیرا کاربران با صدای خودشان دست به جستجو می‌زنند. جستجوی صوتی مبتنی بر فناوری گفتارشناسی گوگل است که گفتار را به نوشتار تبدیل می‌کند و سپس براساس آن متن جستجو می شود انگار که کاربر متن را خودش با صفحه کلید وارد کرده باشد.
به گفته نجیب جرار، مدیر بازاریابی گوگل در خاورمیانه و شمال آفریقا جستجوی صوتی عربی گام بزرگی در خاورمیانه و شمال آفریقا برای دسترسی بیشتر کاربران به نوآوری های گوگل است و نشان‌دهنده‌ امکانات چشمگیر اینترنت است.
جستجوی صوتی قوی و سریع است و کل عملیات رایانش در عرض چند ثانیه در مراکز داده‌ای گوگل انجام می شود. نخست فایل‌های صوتی به صورت بی‌درنگ به مراکز داده‌ای گوگل ارسال می‌شود تا به نوشتار تبدیل شود. سپس بر اساس نوشتار به دست‌ آمده جستجو انجام می شود و نتایج عرضه می‌شود.
گوگل برای ایجاد قابلیت جستجوی صوتی عربی با گویشوران بومی امارات، مصر،لبنان،عربستان و اردن کار کرده است و نمونه‌های گفتاری را گردآوری کرده است.
جستجوی صوتی نخستین بار در سال 2008 در گوگل راه‌اندازی شد و در امارات در آیفون و آندروید +2.2 در دسترس است.
 

saeed92443

عضو جدید
جمع آوری گوشی‌های قاچاق عامل گرانی تلفن‌همراه

جمع آوری گوشی‌های قاچاق عامل گرانی تلفن‌همراه

موبنا- در صورتی که نیاز بازار تلفن همراه توسط نمایندگان رسمی تامین نشود و به جمع آوری گوشی های قاچاقی بپردازیم شاهد رشد قیمت کاذب انواع گوشی در بازار این کالای ارتباطی خواهیم شد.
ابراهیم درستی رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری تهران با بیان مطلب فوق و
با اشاره به جمع آوری گوشی های قاچاق و بدون گارانتی رسمی اظهار داشت: در ابتدا باید نیاز بازار تلفن همراه توسط شرکت های قانونی بر آورده شود، سپس جمع آوری گوشی های بدون گارانتی و قاچاقی در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود:تا زمانی که بازار تلفن همراه مملو از گوشی های گارانتی دار رسمی توسط نمایندگان قانونی نشود، نمی توان این بازار را از گوشی های قاچاق خالی کرد.
وی تصریح کرد: برای جمع آوری گوشی های قاچاق باید نیاز بازار را در نظر گرفت که در صورت جمع آوری کالاهای قاچاق نظم این بازاری که بالغ بر 65 میلیون مشترک دارد برهم زده نشود.
وی افزود: در صورت بدون در نظر گرفتن توزان عرضه وتقاضا برای این کالای ارتباطی، شاهد رشد چشمگیرقیمت این کالای ارتباطی ارتباطی در سطح بازار خواهیم شد.
رییس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری تهران گفت: با تعرفه 10 درصدی واردات گوشی تلفن همراه و جمع آوری گوشی های قاچاق،این بازار به بازاری متعادل برای کاربران تلفن همراه ایرانی خواهیم رسید.
ابراهیم درستی خاطرنشان کرد: کاهش تعرفه گوشی تلفن همراه یکی از اقدامات مثبت دولت برای جلوگیری از افزایش فعالیت قاچاقچیان در این بازار بود که کمک شایانی به نمایندگان قانونی و ساماندهی این بازار کرده است.
به گزارش موبنا ، در حدود سه ماه گذشته جلسه ای در سازمان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ا رز با دست اندرکاران حوزه بازار تلفن همراه صورت گرفت و در آن مصوبه هایی برای ساماندهی بازار از جمله کاهش مدت زمان ترخیص کالا در گمرک، اطلاع‌رسانی در زمینه خرید محصولات اصلی و غیر قاچاق و همچنین تشدید همه جانبه با ورود و حمل و نقل گوشی تلفن همراه قاچاق به ویژه نحوه جمع‌آوری گوشی‌های غیرمجاز و قاچاق در سطح عرضه اتخاذ شد.
 

saeed92443

عضو جدید
سرمايه‌گذاری 100 میلیون یوروی مخابرات برای شبکه NGN

سرمايه‌گذاری 100 میلیون یوروی مخابرات برای شبکه NGN

مهر- موبنا- رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران از نصب، راه اندازی و پیاده سازی شبکه NGN طی سه ماه آینده در کشور خبر داد.
سید مصطفی سید هاشمی با اشاره به تغییر تکنولوژی در مخابرات؛ اظهار داشت: مخابرات در حال حرکت به سوی اسفاده از تکنلوژی NGN است.
وی خاطر نشان کرد: با پیاده سازی NGNیک تغییرتکنولوژی زیر بنایی در کشور انجام خواهد شد که می توانیم از این طریق به تسهیلات ویژه ای در مخابرات دستیابی پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه مخابرات در این حوزه حداقل 100 میلیون یورو سرمایه گذاری کرده، ادامه داد: تجهیزات وحجم این طرح مشخص شده و استان هایی که قرار است NGN در آن پیاده سازی شود، مشخص شده است.
سید هاشمی خاطر نشان کرد: با پیاده سازیNGN امکانات وسیعی در زمینه پهنای باند، دینا و دایری پورت اینترنت پرسرعت برای مشترکان ایجاد می شود.
رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تجهیزات خریداری شده وطی سه ماه آینده نصب و راه اندازی شبکه NGN در کشورآغاز می شود.
سید هاشمی با اشاره به اینکه تجهیزات شبکه برای 12 استان خریداری شده، گفت: بخشی از این تجهیزات خارجی هستند و بخشی دیگر از کارخانجات داخلی تامین می شوند.
 

saeed92443

عضو جدید
محبوب ترین واژه جستجو برای مردم انقلاب است

محبوب ترین واژه جستجو برای مردم انقلاب است

مهر- مدیر منطقه ای گوگل در مصر و شمال آفریقا اعلام کرد: واژه "انقلاب 25 ژانویه" پر جستجوترین واژه در سال 2011 برای مصریها بوده و پس از آن میدان التحریر و فیسبوک قرار داشته اند.
"وائل الفخرانی" مدیر منطقه ای گوگل در مصر و شمال آفریقا اعلام کرد: واژه انقلاب 25 ژانویه که به سرنگونی رژیم حسنی مبارک منجر شد پر جستجوترین واژه از سوی مردم مصر بوده است.
بر این اساس، پس از انقلاب 25 ژانویه، واژه "میدان التحریر" قاهره که محل اصلی اعتراضات علیه رژیم مبارک بود در جای دوم پرجستجوترین کلمات قرار دارد. همچنین شبکه اجتماعی "فیسبوک" که نقش مهمی در ارتباطات مردم مصر با یکدیگر قبل و بعد از انقلاب داشت در جای سوم قرار دارد.
 

saeed92443

عضو جدید
کناره گیری صوری چینی ها از بازار مخابرات ایران

کناره گیری صوری چینی ها از بازار مخابرات ایران

جریان رسانه ای ایجادشده از سوی برخی خبرگزاری های خارجی مبنی بر نوع فعالیت هواوی در ایران، این شرکت چینی را مجاب کرد با انتشار اطلاعیه ای محدود کردن بازار فعالیت های خود را در ایران اعلام کند و به دنبال آن نوکیا-زیمنس اروپایی نیز که پيشتر عطای حضور در بازار ایران را به لقایش بخشیده بود، اعلام کرد قراردادهای جدیدی در ایران امضا نخواهد کرد و تعهدات فعلی خود را نیز به تدریج کاهش خواهد داد.
به گزارش عصر ارتباط، در این میان کناره‌گیری نوکیا-زیمنس بخاطر ماهیت اروپایی آن دور از انتظار نبود و پیش از این نیز آغاز شده بود اما حکایت جالب این کناره‌گیری‌های اطلاعیه هواوی مبنی بر کاهش فعالیت‌هایش در بازار ایران است.


برخی سایت‌های خبری خارجی با وارد آوردن فشار به هواوی مبنی بر فروش تجهیزات سرویس مکان‌یابی به اپراتورهای ایرانی با چاشنی حساسیت‌های سیاسی، این شرکت چینی را که به سختی وارد بازار آمریکا شده بود، قانع کردند فعالیت‌هایش را در بازار ایران حداقل به صورت صوری همچون وندورهای اروپایی کم کند.


پیش از این شرکت‌هایی همچون اریکسون، نوکیا زیمنس كه پيش از اين اعلام شده بود تجهيزات شنود فروخته است، آلکاتل و... از فعالیت در بازار ایران صرف ‌نظر کرده بودند و با کاهش تدریجی فعالیت‌های خود اکنون تنها به نگهداری شبکه‌هایی که از گذشته قرارداد دارند، می‌پردازند تا بتوانند به تدریج از بازار ایران خارج شوند و مورد غضب کشورهای دیگر که به مراتب درآمد بیشتری از بازار ایران برای آنها دارد، واقع نشوند.


بر همین اساس هواوی طی اطلاعیه‌ای رسمی علی‌رغم سهم بالا در بازار مخابرات ایران در مقایسه با دیگر وندورها و حتی رقیب چینی خود ZTE از محدود کردن فعالیت‌های خود در ایران خبر داده است. سهم دو وندور چینی عرضه‌کننده تجهیزات شبکه‌های مخابراتی در بازار ارتباطات ایران در شبکه زیرساخت، اپراتورهای مخابراتی ایران و شبکه‌های وایمکس از پنج تا 48 درصد برآورد می‌شود که طی سال‌های اخیر رو به افزایش نیز گذاشته است.


هواوی اعلام کرد با توجه به تزاید شرایط پیچیده در ایران، به طور داوطلبانه توسعه تجارت خود را در بازار ایران محدود می‌کند و با محدودسازی فعالیت‌های خود با مشتریان فعلی به دنبال مشتریان جدید نخواهد بود.


به گفته این شرکت چینی، برای شبکه‌های مخابراتی که تحویل داده شده‌اند یا در حال تحویل به مشتری هستند، هواوی سرویس‌های ضروری را برای اطمینان بخشیدن به برقراری ارتباطات برای شهروندان ایرانی تامین خواهد کرد.


هواوی با اعلام اینکه با شعار «غنی‌سازی زندگی با ارتباطات» به نقش مخابراتی خود همچنان ادامه خواهد داد و آن را ایفا خواهد کرد، تجهیزات مخابراتی برای کاربردهای تجاری و شهری در سراسر دنیا را تامین می‌کند.


طبق اعلام این شرکت نوع فعالیتش در ایران در هماهنگی کامل با قوانین و مقررات تعیین‌شده از سوی سازمان ملل، آمریکا و اروپاست.


شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران طی سال‌های اخیر یکی از جذاب‌ترین بازار هدف چینی‌ها برای عرضه و فروش تجهیزات‌شان بوده است و سیاست‌های بین‌المللی اعمال‌شده علیه ایران نیز در این میان نقش کاتالیزور را برای چشم‌بادامی‌ها ایفا کرد. این روزها چینی‌ها که عمده وندورهای مخابراتی آنها در هواوی و ZTE خلاصه می‌شود، پای ثابت مزایده‌ها و مناقصه‌های ایران هستند و به نظر نمی‌رسد هواوی علی‌رغم انتشار رسمی چنین اطلاعیه‌ای حاضر به چشم‌پوشی از بازار ایران باشد.


هواوی در سال 1988 با ماهیتی خصوصی راه‌اندازی شد اما در سال‌های اخیر صحبت‌های زیادی بر سر وابستگی آن به وزارت دفاع چین به میان آمده که به آنها هیچ‌ گاه پاسخی نداده است. این کمپانی در حال حاضر بیشترین سهم را در شبکه مخابراتی ایران به خود اختصاص داده است.


این اقدام هواوی گمانه‌های بسیاری را در ذهن مدیران مخابراتی ایران که در مواجهه با تحریم ایران از سوی وندورهای اروپایی اتکای قابل توجهی به چینی‌ها کردند و عدم حضور آن را غیرممکن می‌دانستند، ایجاد کرده است.


نکته جالب توجه این است که هواوی در تمامی سال‌های حضورش در بازار ایران هیچ گاه با نام اصلی خود فعالیت نکرد و تحت نام شرکتی با عنوان SKYCOM با اپراتورهای ایرانی معامله می‌کرد و شرکت ثبت‌شده آنها در ایران نیز به همین نام است و با همین نام نیز در نمایشگاه‌های داخل کشور حضور می‌یابد.


در اطلاعیه هواوی نکته جالب توجهی مبنی بر عدم پذیرش مشتری جدید وجود دارد به طوری که این اپراتور بازار قبلی خود را حفظ خواهد کرد و در ظاهر به همه سهمی که در حال حاضر از همراه اول، ایرانسل و زیرساخت ارتباطی کشور کسب کرده اکتفا می‌کند و از مشتری‌های جدیدی همچون اپراتور سوم تلفن همراه و اپراتور چهارم با نام ایرانیان‌نت است که به طور قطع از مشتری‌های جدید این شرکت چینی برای توسعه شبکه خود هستند، صرف نظر کرده است که این نیز خود جای تعجب دارد چراکه هواوی با تخفف 20 میلیون یورویی پروِه پیمانکاری رایتل را نیز از آن خود کرده است.


البته در این میان ZTE که رقیب دیرینه هواوی است نیز در این بازار حضور دارد و گرچه در مقایسه با هواوی از سهم کمتری برخوردار است اما فعلا بی‌سر و صدا به تماشای آنچه در بازار می‌گذرد، نشسته است.


در حالی که با خروج وندورهای اروپایی و آمریکایی از ایران، محصولات چینی رونق یافت و در این آشفته ‌بازار قیمت محصولات خود را افزایش دادند، عملا با اقدام تازه خود طی فرآیند خرید محصول از دلالان و با واسطه و با رابطه، قیمت تمام‌شده محصولات هواوی در ایران بیش از ارزش واقعی آن خواهد شد و سود سرشاری را نیز به جیب دلالان سرازیر خواهد کرد. هواوی در اطلاعیه خود منافع دیگری را نیز خارج از مرزهای ایران جست‌وجو می‌کند. این شرکت که به تازگی توانسته اعتماد آمریکایی‌ها را از محل وابستگی‌اش به وزارت دفاع چین جلب کند و در بازار این کشور نیز رخنه کرده، قصد ندارد به هر قیمتی که شده از این بازار رانده شود و به همین دلیل به نظر می‌رسد برای حفظ بازار آمریکایی خود از هر اقدامی فروگذار نباشد.


در حالی که دو شرکت هواوی و ZTE هر یک با استراتژی‌های خاص خود از دامپینگ گرفته تا راضی کردن مشتریان به اشکال مختلف درصدند سهم بیشتری از بازار ایران را به دست آورند، هواوی توانسته بود تا یک سال پیش با سهم 38 درصدی‌اش در شبکه ارتباطی ایرانسل، 23 درصدی از شبکه مخابراتی شرکت مخابرات ایران، 15 درصدی از شبکه شرکت ارتباطات سیار، 26 درصدی از شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت و 48 درصدی از شبکه شرکت مبین‌نت یکه‌تاز میدان فروش تجهیزات به شرکت‌های بزرگ مخابراتی ایران باشد که به نظر می‌رسد این سهم به تازگی با افزایش عمده‌تری نیز مواجه شده است.


طبق برآوردهای آماری نوکیا زیمنس با 27 درصد سهم از شبکه مخابراتی شرکت مخابرات ایران بیشترین سهم را نسبت به وندورهای دیگر رقیبان دارد و پس از آن هواوی با 23 درصد، ZTE با 22 درصد، اریکسون با 10 درصد، آلکاتل 9 درصد و دیگر وندورها 9 درصد باقی‌مانده قرار دارند.


در حالی که برآوردهای صورت‌گرفته نشان می‌دهد شرکت چینی هواوی با سهم 38 درصدی خود از شبکه ارتباطی ایرانسل بیشترین سهم را در این شبکه به دست آورده که پس از این شرکت، اریکسون با 32 درصد و نوکیا-زیمنس با 30 درصد تجهیزات در شبکه ایرانسل حضور دارند.


هواوی به خاطر مزایده‌ها و مناقصه‌هایی که اخیرا برای توسعه شبکه زیرساخت کشور برگزار شد، توانسته با کنار زدن رقیب آمریکایی خود سهمش را از تجهیزات زیرساخت ارتباطی کشور به 26 درصد برساند و سیسکو را با 18 درصد به زیر بکشاند. پس از آنها آلکاتل با 18، نوکیا-زیمنس با 12، ZTE با 10، اریکسون با هفت و باقی شرکت‌ها با 9 درصد قرار دارند.


شرکت ZTE نیز مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های چینی ریشه در دولت این کشور دارد. این وندور چینی در سال 1985 توسط یک گروه سرمایه‌گذاری دولتی وابسته به وزارت هوا و فضای چین راه‌اندازی شده است اما به نظر می‌رسد از اعلام بازی صوری هواوی، ZTE بیشترین نفع را ببرد.
 

saeed92443

عضو جدید
پیشنهاد بخش خصوصی برای کاهش قیمت اینترنت

پیشنهاد بخش خصوصی برای کاهش قیمت اینترنت

بازار دیجیتال- همین چند هفته پیش بود که شرکت ارتباطات زیرساخت با کاهش تعرفه مکالمه بین‌الملل باعث بلند شدن صدای اعتراض شرکت‌های خصوصی فعال در بازار voip شد.

بعد از آن هم سازمان تنظیم مقررات به شرکت‌های خصوصی خدمات‌دهنده اینترنت پرسرعت یا همان papها اخطار به قطع سرویس‌های بی‌کیفیت‌شان داد و در ادامه این سازمان برای اینکه نشان دهد چقدر پای صحبت‌هایش ایستاده است خبر از منع فروش سرویس‌های اینترنتی شركت‌هاي مخابرات استان آذربايجان غربي، قزوين و خوزستان به دليل عدم تناسب پهناي باند خريداري شده و پهناي باند فروخته شده داد و اعلام کرد که چنانچه كساني اقدام به دريافت سرويس از آنها کنند نمي‌توانند انتظار كيفيت مطلوب را داشته باشند.

اما مشکلات این شرکت‌ها به اینجا ختم نمی‌شود، چرا که این شرکت‌ها این روزها باید با رقیب بزرگ خود یعنی شرکت‌ مخابرات که در حال افزایش کاربران اینترنت پرسرعت است هم دست و پنجه نرم کنند.شاید وجود همین مشکلات هم باعث شد که روز پنجشنبه، مجموعه شرکت‌های ندا (pap) با برپایی نشستی به اعلام مشکلات به‌وجود آمده از سوی شرکت مخابرات، زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور بپردازد.


مخابرات قانون گریز است

نشست شرکت‌های ندا با موضوع بیان مشکلات این گروه با شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت، عدم تمکین مخابرات به آيین‌نامه تعاملی، مشکلات اخیر شرکت‌هاي ندا در استان‌هاي اصفهان، خوزستان، خراسان، فارس و سیستان و بلوچستان، و نحوه برخورد رگولاتوری با تخلف‌هاي مخابرات، امروز در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تشکیل شد.در ابتدای نشست محمد بیدختی، مسوول دبیرخانه گروه شرکت‌هاي ندا اظهار كرد: مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و دستورالعمل‌هایش یک قانون است اما به طور واضح شرکت مخابرات قانون‌گریزی مي‌کند و عمدتا نیز این کار را به دلیل مسائل اقتصادی انجام مي‌دهد که از این جمله مي‌توان به عدم تمکین مخابرات به آیین‌نامه تعاملی مخابرات و شرکت‌‌های ندا، مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اشاره کرد.

وی در ادامه افزود:‌ سوال این است که این روال تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و برخورد دو گانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چه زمانی پایان مي‌گیرد. به باور وی در حال حاضر ابزارهای انحصار و تهاجمی در اختیار مخابرات است. از این رو برای حل این مشکلات گروه شرکت‌های ندا، سه پیشنهاد دارند؛ بیدختی در توضیح این سه پیشنهاد گفت : نخست آنکه مصوبه‌ای از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا شورای رقابت ابلاغ شود که در آن، سهم شرکت غالب در بازار و سهم شرکت‌هاي خصوصی، نه به صورت سقف؛ بلکه به صورت درصد مشخص شود.به این ترتیب برای مثال در یک مرکز مخابراتی که 5 هزار پورت، ظرفیت دارد، شرکت مخابرات همانند یکی از 12 شرکت PAP است؛ نه اینکه 5 هزار پورت نصب کند و بگوید که این 5 هزار پورت، بخشی از برنامه نصب 3 میلیون پورت هدف‌گذاری شده توسط مخابرات است.وی افزود: هم‌اکنون شرکت مخابرات تمام ظرفیت مراکز شهرها را نصب کرده و با این استدلال که ظرفیت مراکز پر است، به شرکت‌هاي خصوصی PAP اجازه توسعه نمی‌دهد. بیدختی با تشریح پیشنهاد دوم، گفت: بر اساس دومین پیشنهاد، باید تعاملات بین بخش خصوصی با مخابرات و زیرساخت، در جهت کاهش قیمت اینترنت انجام شود.

از مجموع قیمت اینترنت در ایران، حدود 20 تا 25 درصد مربوط به قیمت پهنای باند است که در مجموع پهنای باند و انتقال، سهم 50 درصدی در قیمت اینترنت در ایران دارند. وی با اشاره به پیشنهاد سوم، گفت: مصوبه 97 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (آیین‌نامه تعاملی همکاری مخابرات و شرکت‌هاي ندا) مي‌تواند راه‌حل میان گذری برای حل مشکلات مخابرات و شرکت‌هاي ندا، به خصوص در بخش راه‌اندازی سامانه نحوه همکاری باشد که این سامانه، با شفاف‌سازی مراحل کار از ابتدای ارائه یک درخواست تا انجام نهایی آن، مي‌تواند بسیار تسهیل‌کننده باشد.
شرکت‌های ندا: شکایت کنیم وضعیت بدتر می‌شود

زهرا خسروی، مدیر حقوقی شرکت پارس آنلاین، دراين نشست با اشاره به برخی مشکلات شرکت‌هاي خصوصی ارائه‌دهنده خدمات ADSL، اظهار كرد: به‌رغم اینکه براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هزینه رانژه هر خط هزار تومان است، در شهر سبزوار (یکی از شهرهای استان خراسان)، شرکت مخابرات خراسان، به صراحت اعلام کرده بود که برای رانژه (وصل ارتباط) هر خط باید مبلغ 3 هزار تومان پرداخت کنیم.وي افزود: زمانی که از آنها خواستیم تا این موضوع را به صورت مکتوب اعلام کنند، این کار را نکردند؛ اما در یکی از مکاتبات به صراحت آورده‌اند که باید بابت رانژه از هر مشترک، هزار تومان اخذ کنیم.وی در برابر این پرسش که «چرا شرکت‌هاي ندا پیگیری‌هاي قانونی بیشتری برای احقاق حقوق احتمالی خود از شرکت مخابرات نمی‌کنند»، توضیح داد: برای مثال در موضوع عدم کاهش قیمت رانژه خط، از 3 هزار به هزار تومان به ناچار، مجبور به شکایت شدیم.همچنین در چندین مورد نیز از جمله برای عدم اجازه نصب تجهیزات، مجبور به شکایت از مخابرات شدیم، اما در مدت این شکایت، از طرف مخابرات بسیار محدود شدیم و مخابرات با انحصاری که دارد، به راحتی مي‌تواند فعالیت‌های شرکت‌هاي PAP را محدود کند.


رفتارهای دوگانه رگولاتوری

در ادامه این نشست محمد حسن شانه‌ساززاده، ريیس هیات‌مدیره شرکت آریا رسانه تدبیر (شاتل) ، با دو گانه خواندن برخورد رگولاتوری در مقابل شرکت‌هاي ندا و شرکت مخابرات، اظهار كرد: اگر یکی از مشتریان شرکت‌هاي ندا در استانی، از این شرکت به رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات) شکایت کند، رگولاتوری شرکت را موظف به جلب رضایت مشتری، ظرف مدت
3 روز مي‌کند. پس از آن، در صورتی که شرکت نتواند رضایت مشتری را جلب کند، برای آن اخطار صادر مي‌کند و اخطارها نیز در پروانه شرکت، بسیار مهم هستند.وی در ادامه اظهار کرد که اما در همین موضوع، زمانی که شرکت مدارک خود را به رگولاتوری ارائه مي‌کند و رگولاتوری مي‌بیند که شرکت PAP مقصر نیست و مشکل از شرکت مخابرات یا شرکت زیرساخت است، پرونده بسته مي‌شود.شانه‌ساززاده تصریح کرد: بر اساس چنین دلایلی است که معتقدیم، رگولاتوری در برابر شرکت مخابرات و شرکت زیرساخت، اغماض مي‌کند؛ در حالی که هم‌اکنون مخابرات نیز مانند 12 دیگر شرکت PAP یک شرکت خصوصی است.شانه‌ساززاده اظهار كرد: همچنین اگر یک مشترک به خاطر اینکه یک ماه در صف رانژه بوده است، از یک شرکت PAP شکایت کند، رگولاتوری به سرعت به PAP ارجاع مي‌دهد؛ اما زمانی که مي‌گوییم دلیل انتظار این است که مخابرات رانژه نمی‌کند، مي‌گوید پرونده بسته مي‌‌شود.
 

saeed92443

عضو جدید
افزايش ظرفيت اطلاعاتي گوگل در آسيا

افزايش ظرفيت اطلاعاتي گوگل در آسيا

ایسنا- عمليات احداث ديتاسنتر جديد گوگل در سنگاپور با هدف برآورده کردن نيازهاي فزاينده آسيا آغاز شد.
غول جست‌وجوي جهان اعلام کرد که با هدف تامين نيازهاي فزاينده مردم منطقه آسيا و رشد زياد ترافيک اينترنتي در اين منطقه، اين شرکت عمليات ساخت ديتاسنتر جديد خود را در سنگاپور به‌طور رسمي آغاز کرد.
جوليان پرياد ـ مدير منطقه‌اي گوگل در جنوب شرق آسيا ـ اظهار كرد: منطقه آسيا بيش از هر نقطه ديگري در جهان شاهد رشد فزاينده استفاده از اينترنت بوده و ما در اين منطقه فعاليت سنگيني داريم.
وي تصريح کرد: ما بايد منابع خود را به مناطقي اختصاص دهيم که فرصت‌هاي بيش‌تري در آنجا داريم و به نظر من اين منطقه پرمنفعت، آسيا ـ اقيانوسيه و جنوب شرق آسياست.
او افزود: ديتاسنتر در حال احداث در سنگاپور، نخستين ديتاسنتر گوگل در منطقه جنوب شرق آسيا و دومين در آسيا خواهد بود.
 

saeed92443

عضو جدید
آقای گیتس به مایکروسافت نمی‌رود

آقای گیتس به مایکروسافت نمی‌رود

همکاران سیستم- بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت در مصاحبه‌ای با یک رسانه استرالیایی بازگشت خود به مایکروسافت را تکذیب کرد و گفت قصد ندارد دوباره به صورت تمام وقت در مایکروسافت مشغول به کار شود.

چندی پیش گمانه زنی‌هایی درباره احتمال بازگشت بیل گیتس به مایکروسافت مطرح شده بود. برخی از منابع از تصمیم خود گیتس در این مورد خبر می‌دادند. اما وی در این مصاحبه صریحاً اعلام کرده فقط به صورت پاره وقت در مایکروسافت حضور خواهد داشت و حضور تمام وقت وی برای همیشه به بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» (Bill & Melinda Gates Foundation) محدود خواهد بود.
بیل گیتس در سال ۱۹۹۴ به اتفاق همسرش یک بنیاد خیریه تاسیس کرد که به بنیاد بیل و ملیندا گیتس مشهور شد. وی پس از آنکه در سال ۲۰۰۸ مایکروسافت را‌‌ رها کرد، تمام تلاش خود را بر مدیریت این بنیاد خیریه متمرکز کرد. اما در عین حال ارتباطش با شرکت مایکروسافت را به طور کامل قطع نکرده است و هنوز ریاست هیئت مدیره این شرکت را برعهده دارد و بیشترین سهام فردی مایکروسافت نیز در اختیار اوست.

نشریه فوربز چندی پیش در یکی از گزارش‌های خود به شایعات مربوط به احتمال بازگشت بیل گیتس به مایکروسافت پرداخته بود. پس از انتشار این خبر بسیاری از تحلیل گران بازگشت احتمالی بیل گیتس به مایکروسافت را به بازگشت استیو جابز به شرکت اپل در سال ۱۹۹۷ تشبیه کرده بودند.

حالا بیل گیتس با تکذیب این خبر به همه شایعات پایان داد. اما در عین حال وی در این مصاحبه تاکید کرده که به همکاری‌اش با مایکروسافت ادامه خواهد داد. با این همه، به نظر می‌رسد این اظهار نظر صریح بیل گیتس به انتقاداتی که هم اکنون از استیو بالمر، مدیرعامل فعلی مایکروسافت می‌شود، پایان ندهد، چرا که بسیاری از سهامداران از افت ارزش سهام مایکروسافت ناراضی هستند و بالمر را در این زمینه مقصر می‌دانند.
 

saeed92443

عضو جدید
گوگل با جستجوگر صوتی خود به جنگ اپل می‌رود

گوگل با جستجوگر صوتی خود به جنگ اپل می‌رود

همکاران سیستم- گوگل هم اکنون در حال راه اندازی جستجوگر صوتی شبیه Siri اپل است که آن را مجل (Majel) نامیده است.
یکی از منابع نا‌شناس در شرکت گوگل گفته است این جستجوگر که قرار است به صورت یک برنامه کاربردی بر روی گوشی‌های اندرویدی نصب شود، از دیگر برنامه‌های مشابه بهتر خواهد بود.
به گفته این منبع نا‌شناس، جستجوگر صوتی Majel به کاربران اجازه خواهد داد با گوشی‌های اندرویدی خود به راحتی و به صورت طبیعی صحبت کنند و برای این کار نیازی به شمرده صحبت کردن نیز نخواهند داشت. این منبع همچنین گفته Majel گوگل محصول لابروتوار سرّی گوگل ایکس (Google X) است، جایی که گروهی از برنامه نویسان مشغول طراحی و تولید محصولات جدید هستند.
بسیاری از محصولاتی که به قصد رقابت با محصولات اپل تولید می‌شود، نیز در همین لابروتوار سرّی طراحی می‌شود. مجل یکی از همین برنامه‌ها است که گوگل قصد دارد با آن برتری جستجوگر صوتی اپل یعنی Siri را از بین ببرد. مدیر عامل گوگل چندی قبل از موفقیت Siri اظهار نگرانی کرده بود و برخی از تحلیلگران نیز پیش بینی کرده بودند جستجوگرهای صوتی این قابلیت را دارند که انحصار گوگل بر بازار جستجوگر‌ها را از بین ببرند.
این در حالی است که گوگل چند روز قبل شرکت نرم افزاری CleverSense را نیز خریده است. این شرکت نرم افزار جستجوگری با نام آلفرد را طراحی کرده بود که کاربران به کمک آن می‌توانستند پاسخ سوالات تخصصی خود را بیابند. آلفرد طوری طراحی شده بود که برای یافتن پاسخ سوالات کاربران از چند موتور جستجوگر استفاده می‌کرد اما جستجوی صوتی برای آن پیش بینی نشده بود. احتمال می‌رود گوگل با ایجاد تغییراتی در آن سعی دارد فناوری تشخیص صدا را هم به آن اضافه کند و در طراحی Majel از آن استفاده کند.
بنا بر اظهارت این منبع آگاه، نام مجل از نام هنرپیشه معروف «مجل بارت رودنبِری»، بازیگر مجموعه فیلم‌های معروف «اختر نورد» یا Star Trek گرفته شده است که در یکی از این فیلم‌ها با صدای خود نقش یک رایانه سخنگو را ایفا می‌کرد. وی همچنین پیش بینی کرده است که مجل در ماه‌های ژانویه یا فوریه عرضه شود.
 

REZA75200390

عضو جدید
سلام خانم سميرا مطالب عنوان شده شما بسيار جديد و بروز ميباشد . تشكر از زحمات شما
 

saeed92443

عضو جدید
رایتل: صفحه فیس بوک نداریم.


در حالی که رایتل طی دو ماه اخیر از طریق صفحه فیس بوک خود به اطلاع رسانی پرداخته طی نامه ای به دنیای اقتصاد مدیریت این صفحه را تکذیب کرده است.

رایتل طی جوابیه ای به دنیای اقتصاد که خبری را به نقل از صفحه فیس بوک رایتل نقل کرده بود یادآور شده که این اپراتور هیچ صفحه ای نداشته و از دنیای اقتصاد خواسته که اخبار این شرکت را از طریق منابع مجاز پیگیری کنند.

متن جوابیه و پاسخ دنیای اقتصاد به رایتل را در ادامه می‌خوانید :


جوابیه رایتل

پیرو درج خبری در روزنامه دنيای‌اقتصاد به تاریخ 26 آذرماه در مورد اپراتور رایتل و این ادعا که رایتل در صفحه فيس‌بوك خود ضمن اطلاع‌رسانی از قیمت سيم‌كارت‌هاي خود از آغاز پیش ثبت‌نام این سيم‌كارت‌ها در شهر کرج خبر داد...

به اطلاع مي‌رساند این اپراتور هیچ صفحه فيس‌بوكی نداشته و ندارد و چنین ادعایی از یک رسانه مدعی فعالیت حرفه‌اي بسیار بعید و عجیب مي‌نماید و البته با توجه به رویکرد آن روزنامه در نوشتارهای قبلی خود پیرامون این اپراتور از جمله گزارش پس از مراسم رونمایی از برند رایتل که سایر رسانه‌ها با گرمی از آن استقبال کردند، نشان از حضور رویکرد تخریبی و شیطنت‌آمیز نسبت به این اپراتور در آن روزنامه دارد. با توجه به نوظهور بودن برند رایتل و مراحل آغازین بهره‌برداری از شبکه و فعالیت آن، فعالیت تخریبی در آن رسانه در مورد این اپراتور محل سوال بوده و انتظار از رسانه‌ها رعایت انصاف و استقلال رسانه‌اي و لااقل حفظ حداقل‌هاي ظاهری در این مورد است که امیدواریم این رویه آتی آن روزنامه ارجمند باشد. جهت جلوگیری از تکرار این قبیل اخبار، پیشنهاد مي‌شود عزیزانمان در روزنامه دنیای‌اقتصاد به جای بررسی منابع غیررسمی و غیرمجاز و جست‌وجو در سایت‌هاي ممنوعه و تبلیغ غیرمستقیم برای آنها، اخبار رایتل را از طریق روابط عمومی یا وب‌سایت رسمی این اپراتور یا حداقل از خبرگزاری‌هاي معتبر که منتشرکننده اطلاعیه‌هاي این اپراتور مي‌باشد، تعقیب نمایند. شاهين آرپناهي - مديركل برند و ارتباطات رايتل


پاسخ دنیای اقتصاد

دنیای‌اقتصاد- ضمن تشکر از پاسخ اپراتور رایتل که نخستین تماس رسانه‌ای روابط عمومی این اپراتور محترم با روزنامه دنیای‌اقتصاد به شمار می رود، ذکر چند نکته ضروری است:
نخست آنکه روزنامه دنیای‌اقتصاد طی دو سال گذشته با درج گزارش‌ها و اخبار مفصل موضوع اپراتور سوم را مورد توجه جدی قرار داده و همواره وظیفه حرفه‌ای خود می‌داند که بحث تاخیر در راه‌اندازی نسل سوم موبایل را که جزو حقوق اصلی مشترکان است، پیگیری کند. طبیعتا در این مسیر همکاری روابط عمومی این اپراتور در درج سریع‌تر و دقیق‌تر اخبار و اطلاعات این اپراتور بسیار راهگشا است؛ هر چند به دلایل نامعلوم این همکاری تاکنون با گروه دیجیتال روزنامه دنیای‌اقتصاد صورت نگرفته است.

دوم آنکه موضوع درج اخبار در صفحه فیس‌بوک مورد نظر نه پیش‌فرض همکاران روزنامه‌نگار ما در دنیای‌اقتصاد بلکه همه خبرنگاران دیگر هم هست و فعالیت مسوولان این صفحه در درج سریع اخبار، اطلاعیه‌ها، آگهی‌های استخدام، عکس‌های حرفه‌ای از مراسم و نوع پاسخگویی به کاربران چنین تصوری را القا می‌کرد و می‌کند. البته ظاهرا اخیرا صفحه پروفایل این اپراتور در فیس‌بوک از اطلاعات تماس با این اپراتور به سمت ‌صفحه‌ای که توسط طرفداران این اپراتور اداره می‌شود، تغییر یافته است. دنیای‌اقتصاد امیدوار است از این پس مسوولان روابط عمومی (برند و ارتباطات) این اپراتور به شیوه مرسوم و حرفه‌ای سایر شرکت‌ها و اپراتورها اخبار و اطلاعیه‌های این اپراتور را مستقیما به خود رسانه‌ها ارسال كنند.

سوم دنیای‌اقتصاد امیدوار است مسوولان این اپراتور در راه‌اندازی سریع‌تر این شبکه که نیاز اصلی و مورد تقاضای مشترکان ایرانی است، موفق باشند در این مسیر طبیعتا استقبال از نقد رسانه‌ای و تعامل مناسب با رسانه‌ها به سود مجموعه‌ این اپراتور و مشترکان محترم آن خواهد بود.
 

saeed92443

عضو جدید
ال جی و عرضه گوشی نسل چهارمی در ژاپن


موبنا- شرکت ال جی گوشی Optimus LTE را علاوه بر کره و آمریکا شمالی در ژاپن نیز عرضه کرد.
گوشی Optimus LTE که به تازگی توسط ال جی رونمایی و عرضه شده، از سرویس های شبکه نسل چهارم LTE بهره می برد و در بازار ژاپن که یکی از بزرگ ترین کشورهای ارایه دهنده سرویس های شبکه LTE به شمار می رود عرضه شده است.
گوشی Optimus LTE در بازار کره، کانادا و ایالات متحده آمریکا ارایه شده و رنگ قرمز این گوشی از طریق شبکه Docomo در اختیار کاربران ژاپنی قرار می گیرد.
شرکت ال جی با همکاری Ntt Docomo این گوشی را با پشتیبانی از فناوری تلویزیون دیجیتالی و NFC در دسترس کاربران ژاپنی قرار داده است.
گفتنی است Optimus LTE یکی از پرفروش ترین گوشی های ال جی در کره بوده و در رده بهترین محصولات شرکت NTT Docomo قرار گرفته است.
از سوی دیگر این گوشی در رده 10 گوشی برتر سال 2011 قرار گرفته است.
گوشی Optimus LTE دارای صفحه نمایش 5/4 اینچی با وضوح تصویر 1280×720 پیکسل بوده و قادر است تصاویر را با کیفیت HD به نمایش بگذارد.
 

saeed92443

عضو جدید
گوگل برای فعالیت‌های انسان دوستانه ۴۰ ميليون دلار می‌پردازد

گوگل برای فعالیت‌های انسان دوستانه ۴۰ ميليون دلار می‌پردازد

همکاران سیستم- شرکت گوگل اعلام کرده است کمک‌هایی ۴۰ میلیون دلاری را به ارتقای آموزش، پیشرفت فناوری و مبارزه با قاچاق انسان در کشورهای فقیر اختصاص خواهد داد.
قرار است این کمک‌ها در اختیار برخی از سازمان‌های غیرانتفاعی در سراسر جهان قرار گیرد.
بخشی از این کمک‌ها به سازمانی به نام ویتانا اختصاص خواهد یافت. ویتانا یک سازمان غیرانتفاعی است که وام‌های کمک اجاره به دانشجویان در کشورهای توسعه نیافته اعطا می‌کند.
بخشی از این کمک‌ها نیز به دو سازمان غیرانتفاعی در آمریکا خواهید رسید. یکی از این سازمان‌ها می‌کوشد با توسعه و آموزش مهارت‌های صنعت آی تی شفافیت و مشارکت مدنی در سراسر جهان را ارتقا دهد و سازمان دیگر نیز با همکاری برخی از سازندگان گوشی‌های همراه می‌کوشد شبکه‌های ارتباطی رایگانی در اختیار کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی در آفریقا قرار دهد.
گوگل همچنین بخشی از منابع مالی ۱۶ طرح بزرگ در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی را تامین خواهد کرد. هدف از انجام این طرح‌ها این است که بیش از سه میلیون کودک محروم در سراسر جهان آموزش‌های لازم در این چهار رشته را فراگیرند. غول جستجوگر کمک‌هایی را هم برای ادامه تحصیل بیش از ده هزار دختر در کشورهای فقیری مثل افغانستان در نظر گرفته است.
گوگل بخش دیگری از این کمک‌ها را نیز صرف مبارزه با پدیده کودکان کار در هند خواهد کرد. بخشی از کمک ۴۰ میلیون دلاری گوگل هم قرار است صرف مبارزه با قاچاق دختران و زنان شود.
 

saeed92443

عضو جدید
مدیریت گذرواژه‌های چندگانه در ويندوز ۸ امکانپذير شد

وایمکس نیوز- مایکروسافت امیدوار است که مدیریت گذرواژه‌های چندگانه را در سیستم عامل آینده خود ساده کند و اعلام کرده است که کاربران ویندوز 8 می‌توانند با اتکاء به یک گذرواژه اصلی(Live ID) تعداد نامحدودی گذرواژه را مدیریت کنند.
کاربران با داشتن گذرواژه اصلی می‌تواند برای چندین وبگاه گذرواژه‌های پیچیده و منحصر به فرد تعریف کند به طوری که اگر یکی از آنها به دست رخنه‌گران افتاد کل زندگی‌ دیجیتالی‌شان به خطر نیفتد.
ویندوز 8 مانند خدماتی مثل1Password و LastPass به هنگام ورود به وبگاه ذخیره شده به صورت خودکار اطلاعات ورود را وارد می‌کند.
اگر هم گذرواژه اصلی از دست برود یا به سرقت برود چند قابلیت امنیتی در ویندوز 8 طراحی شده است که نقض امنیت را تشخیص می‌دهد و کاربری را تا بازیابی موفقیت‌آمیز آن محدود می‌کند. برای مثال کاربران می‌توانند درخواست کنند که شناسه تاییدیه‌ای به نشانی پست الکترونیکی یا شماره تلفن همراه ثبت شده با گذرواژه اصلی ارسال شود. حتی اگر به اطلاعات محرمانه هم خدشه وارد شود کاربر به رایانه شخصی‌اش دسترسی کامل خواهد داشت.
مایکروسافت از ارایه چند روش مناسب ورود به سامانه مانند گذرواژه تصویری و زیست‌سنجی هم خبر داده است.
 

saeed92443

عضو جدید
انتشار تصاوير سونامي ژاپن از سوی گوگل

انتشار تصاوير سونامي ژاپن از سوی گوگل

ایسنا- كاربران اينترنت مي‌توانند با انتشار عكس‌هاي ديجيتالي جديد، ويراني‌هاي ايجاد شده در اثر وقوع زلزله و سونامي ژاپن در 11 مارس 2011 را تماشا كنند.
اين تصاوير كه 28 هزار مايل از جاده‌هاي مناطق شمال شرقي ژاپن كه بدترين خسارات را ديده‌اند، پوشش مي‌دهند در گوگل استريت ويو منتشر شده است.
تصاوير ديجيتالي از 82 شهر و روستا در شش منطقه از شمال ژاپن كه سه منطقه به شدت آسيب‌ديده مياگي، ايوات و فوكوشيما را دربرمي‌گيرند، گرفته شده است.
 

saeed92443

عضو جدید
ابزار شناسايي چهره از سوی گوگل عرضه می‌شود


ايسنا- گوگل به‌زودي ابزاري موسوم به "چهره‌ام را پيدا کن" يا همان "Find my Face" را معرفي مي‌کند.
ابزار شناسايي چهره مشابه ابزاري است که فيس‌بوک استفاده مي‌کند اما مديران شرکت گوگل اصرار دارند بگويند كه اين فناوري محيط امني براي کاربرانش فراهم مي‌کند.
براي استفاده از اين ابزار ابتدا بايد آن را فعال و بعضي از برچسب‌هاي آن را رد يا قبول کرد. اين در حالي است که برچسب‌هاي فيس بوک بدون دريافت اجازه فعال مي‌شوند.
 

saeed92443

عضو جدید
اختلال مبین نت ارتباطی به هواوی نداشت

اختلال مبین نت ارتباطی به هواوی نداشت

آی تی ایران - در حالی که برخی سایت ها از اختلال در سرویس وای‌مکس مبین نت به علت خروج هواوی خبر داده اند، یک مقام مطلع در این زمینه گفت که این اختلالات هیچ ارتباطی با خروج هواوی از ایران ندارد.

به گفته وی اختلالات وایمکس مبین نت هم اکنون مرتفع شده است.

برخی سایتهای اینترنتی موضوع اختلالات مبین نت را به خروج هواوی نسبت داده اند اما این مقام مطلع گفت که هواوی همچنان که در اطلاعیه خود اعلام کرده به قراردادهای فعلی خود پایبند است و اساسا این موضوع هم هیچ ارتباطی با یک اختلال فنی در سرویس اینترنتی ندارد.

وی خاطر نشان کرد :‌ متاسفانه تعدد منابع خبری غیر معتبر و درج اخباری که مکررا تکذیب می‌شوند مخاطبان را به این گونه اخبار بی اعتماد کرده است.
 

saeed92443

عضو جدید
کناره گیری هوواوی پيگيری حقوقی می‌شود


وایمکس‌نیوز- در صورتی که شرکت هوواوی به تعهداتی که در قراردادهای خود داشته عمل نکند، می توان موضوع را به صورت حقوقی پیگیری کرد.
حسن رضوانی معاون رگولاتوری با بیان این مطلب گفت: البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که پیگیری حقوقی تنها در صورتی به نتیجه می رسد که قرارداد فی مابین شرکت هوواوی و شرکت های ایرانی محکم، دقیق و قابل دفاع باشد.
وی افزود: معمولا در قراردادها مرجعی به عنوان مرجع حل اختلاف معرفی می شود که در صورت بروز مشکل یا اختلاف نظر به آن مرجع مراجعه می شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا رگولاتوری بر قراردادهای منعقد شده نظارت دارد یا نه، گفت: رگولاتوری تنها بر پروانه و نحوه اجرای آن نظارت دارد و دخالتی بر قراردادهایی که دو شرکت با یکدیگر می بندند ندارد.
وی افزود: از طرفی وقتی طبق یک قرارداد تجهیزاتی به کشور وارد می شود، این تجهیزات حتما باید توسط رگولاتوری کنترل شوند و با دریافت مجوز تایید نمونه وارد شوند.
رضوانی در مورد اینکه بیانیه منتشر شده از سوی شرکت هوواوی تا چه اندازه می تواند جدی باشد و معنی خروج کامل هوواوی از ایران را دارد، گفت: در بیانیه منتشر شده توسط هوواوی تنها به این نکته تاکید دارد که این شرکت قرارداد جدیدی با شرکت های ایرانی نخواهد بست.
وی افزود: این بدان معنی است که تعهدات قبلی را به سرانجام خواهند رساند و پشتیبانی آنها را برعهده می گیرد.
وی در ادامه گفت: در هر صورت این شرکت های طرف قرارداد هوواوی هستند که باید رفتار هوواوی پس از انتشار این بیانیه را بررسی کنند.
معاون رگولاتوری گفت: ممکن است بیانیه منتشر شده فقط جنبه صوری داشته باشد و شرکت هوواوی فقط تحت فشارهای بین المللی اقدام به انتشار آن کرده باشد.
 

saeed92443

عضو جدید
انتشار تصاوير سونامي ژاپن از سوی گوگل

انتشار تصاوير سونامي ژاپن از سوی گوگل

ایسنا- كاربران اينترنت مي‌توانند با انتشار عكس‌هاي ديجيتالي جديد، ويراني‌هاي ايجاد شده در اثر وقوع زلزله و سونامي ژاپن در 11 مارس 2011 را تماشا كنند.
اين تصاوير كه 28 هزار مايل از جاده‌هاي مناطق شمال شرقي ژاپن كه بدترين خسارات را ديده‌اند، پوشش مي‌دهند در گوگل استريت ويو منتشر شده است.
تصاوير ديجيتالي از 82 شهر و روستا در شش منطقه از شمال ژاپن كه سه منطقه به شدت آسيب‌ديده مياگي، ايوات و فوكوشيما را دربرمي‌گيرند، گرفته شده است.
 

saeed92443

عضو جدید
پلي‌استيشن ويتا به فروشگاه‌هاي ژاپن وارد شد


ایسنا- كنسول بازي دستي پلي‌استيشن ويتاي سوني در ژاپن در حالي به فروش رسيد كه علاقه‌مندان به بازي، مقابل فروشگاه‌ها صف كشيده بودند.
اين كنسول دستي داراي صفحه‌نمايش لمسي و حسگر حركتي است و جانشين پلي‌استيشن پرتابل محسوب مي‌شود.

گيمرها مي‌توانند از طريق اين دستگاه با واي فاي و يا 3G به اينترنت متصل شوند و از فناوري رديابي مكان GPS آن استفاده كنند.
 

saeed92443

عضو جدید
وبلاگ‌نويسان چينی زير تيغ دولت

وبلاگ‌نويسان چينی زير تيغ دولت

ایسنا- قوانين جديد دولت شهر پكن، كاربران سايت‌هاي محلي وبلاگ‌نويسي مشابه توييتر را ملزم مي‌كند كه اسامي واقعي خود را براي تاييد توسط مقامات دولتي ثبت كنند.
اين اقدام جهت جلوگيري از ارسال‌ مطالب ناشناس است كه نسبت به روساي چيني معترض بوده و در جهت جذب معترضان براي ترتيب دادن اعتراضات تلاش داشته‌اند.
وال استريت ژورنال به نقل از خبرگزاري شين‌هوا گزارش داد كه بر اساس اين قانون اسرار دولتي، اطلاعاتي كه امنيت ملي را تهديد مي‌كنند، مطالبي كه خشم و يا تبعيض نژادي را تحريك كرده و ارسال مطالب شامل اطلاعات شورش‌هايي كه نظم اجتماعي را مختل مي‌كند نيز از طريق سايت‌هاي ميكروبلاگينگ ممنوع شده است.
 

saeed92443

عضو جدید
نزدیک ترین فاصله به ما


با دیدن هر نوآوری یا هر تکنولوژی جدید پرسشی را با خودم تکرار میکنم : جهان مدرن چقدرما را به خلق ایده‌های خود نزدیک کرده‌است؟

۱ – روزهایی را به خاطر میآورم که با تعدادی از دوستانم در حال ساخت فیلمی با تکنولوژی منسوخ شده سوپر هشت بودیم. نتیجه تلاش طاقت فرسا و در عین حال دوست‌داشتنی آن روزها با دستگاه آپارات زپرتی چیزی جز یکسری تصاویر رنگ و رو رفته و پرخط و خال نبود. تصورم این بود که فاصله کیفیت ابزار تا تازگی ایده آنقدر زیاد است که با چنین ابزاری هیچ گاه راه برای یک ارایه‌ی خوب باز نخواهد شد.

چند روز قبل که به کلیپ پشت صحنه‌ی فیلم زیتون نگاه می‌کردم که در همین وبلاگ قرار داده شده و ساخت یک فیلم حرفه‌ای با استفاده از نوکیا N8 به این فکر میکردم کیفیت تصویربرداری دستگاه‌های تلفن همراه حالا از حد و اندازه‌های ایده‌های ما هم بسیار فراتر رفته و حتی کار به جاهای ترسناکی رسیده است. ابزارحرفه‌ای دیگر نه پنهان در استودیوهای گران قیمت و نیازمند سرمایه‌های کلان که در همین نزدیکی است. نزدیک‌ترین فاصله به ما.

۲- موبایل محصول مدرن جهان امروزی است و آنچنان پیش رفته که بخش‌های دیگر را کشان کشان دنبال خود ‌روان کرده است. در سایت شرکت Delloite که از جمله چهارشرکت برتر در زمینه مشاوره در آمریکاست به گپ و گفتی درزمینه موبایل بانکینگ برخوردم که اشاره داشت طی سه تا چهارسال اخیر ۳۰۰ درصد رشد داشته است و پیش‌بینی شده این بازار تا سال ۲۰۱۵ به ۴۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. در همین پادکست اشاره شده که بانک‌های آمریکایی در استفاده از موبایل بانکینگ تا چه اندازه عقبتر از رقبای آسیایی خود هستند و این صرفاً محصول توسعه بیش از پیش گوشی‌های هوشمند در آسیاست.

همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که توسعه در زمینه موبایل لزوماً همپای توسعه‌ی اقتصادی نبوده است چه بسیار کشورهای توسعه یافته که در توسعه موبایل و سیستم‌های هوشمند عقب‌ماندگی‌های قابل توجهی دارند.

۳-گاهی سری به بازارهای موبایل می‌زنم برایم جذاب است بدانم که دلیل واقعی انتخاب یک محصول توسط مشتریان چیست؟ چگونه در یک دوره یک گوشی یا یک برند به اوج موفقیت می‌روند و گروهی دیگر به قعر ورشکستگی سقوط می‌کنند. دوربین؟ مگاپیکسل؟ آنتن‌دهی؟ حرف فروشنده؟ تبلیغات؟ فروشگاه نرم افزار؟ اکوسیستم؟ گارانتی؟ کدام تعیین کننده‌اند؟
به وضوح مشخص است که بخش عمده مردم در طول مدت استفاده از گوشی از نیمی از قابلیت‌های آن هم بهره نمی‌برند با این حال طی سالهای اخیر میزان کاربرد موبایل بسیار بیش از پیش شده است. رشد نرم‌افزار و اتصال راحت‌تر موبایل به کامپیوتر و اینترنت حالا بخش عمده‌ی کارهای ما را روی موبایل آورده است. حالا نه گوشی های رنگ و وارنگ که نرم‌افزارها و سرویسها هستند که ما را هر روز به هیجان می آورند. من روزانه با این هیجان‌های کوچک زندگی میکنم و لذت می‌برم. از Flipboard که حالا روی موبایل هم آمده و تمام شبکه‌های اجتماعی و سایتهای مورد علاقه‌‌ام را یک‌جا و در یک بسته کنار هم قرار می‌دهد به هیجان می آیم. از foursquare و هربار check – in کردنش تا به دوستان و نزدیکانم بگویم که کجا هستم و چه میکنم و آن‌ها را ببینم که کجایند و چه می‌کنند. از instagram که دوربین موبایل را معنا کرده است و عکسها را در یک فرآیند اجتماعی در معرض دید دیگران قرار میدهد وامکان اشتراک گذاری آن‌ها در همه جای اینترنت را فراهم میکند. جهان بی هیجان جای بی روحی است و موبایل ها امیدواری به زندگی است در دنیایی که خبرها در آن همواره تلخ تر از روز قبل است.

۴- به فیلم زیتون فکر میکنم. به ایده‌هایی که هنگام ساخت وتماشای فیلم‌های سوپر ۸ داشتم. در ترازوی ابزارها وایده ها حالا اعتقاد بیشتری به ایده‌ها پیدا کرده‌ام. در جهانی که ابزارها کم و بیش به سطح قابل قبولی از کیفیت رسیده‌اند تفاوت‌ها در استفاده و ایده‌هایی است که به کار می‌بریم. جهان ما را این ایده‌ها ساخته‌اند. گوشی‌ها و نرم‌افزارهای دوست‌داشتنی نیز ساخته‌ی همین ایده‌ها هستند.
 

saeed92443

عضو جدید
بالاترين سرعت دانلود به ليتواني رسيد


ایسنا- سايت Net Index، ميزان سرعت دانلودهاي خانگي را در كشورهاي مختلف سراسر جهان مقايسه و رده‌بندي كرده است.
سايت Net Index به‌عنوان بهترين منبع براي آمار پهناي باند اينترنت جهاني، بر اساس ميليون‌ها نتيجه از آزمايش‌هاي اخير وب‌سايت سرعت‌سنج جهاني اينترنت (Speedtest.net)، به اين رده‌بندي پرداخته است.
بر اساس اين گزارش، ميزان متوسط سرعت دانلود و برحسب مگابيت بر ثانيه است كه طي 30 روز گذشته و در جايي كه فاصله متوسط ميان كاربر و سرور كمتر از 300 مايل (482.8 کيلومتر) بوده، اندازه‌گيري شده است.
كشور ليتواني از نظر سرعت دانلود كه به‌طور متوسط 35.53 Mbps (مگابيت بر ثانيه) بوده، در صدر اين جدول قرار گرفته است.
پس از ليتواني، كره‌جنوبي داراي بيش‌ترين سرعت دانلود و به ميزان30.44 مگابيت بر ثانيه بوده و پس از آن سه كشور استوني، لتوني و سوئد، به ترتيب با سرعت‌هاي 30.26 ، 26.43 و26.24 مگابيت بر ثانيه، پنج كشور اول داراي پرسرعت‌ترين اينترنت جهان از نظر سرعت دانلود را تشكيل مي‌دهند.
كشورهاي روماني، هلند، بلغارستان، لوکزامبورگ و سوئيس نيز به ترتيب با سرعت‌هاي 25.60؛ 25.38؛ 23.52؛ 20.87 و 20.12 در جايگاه ششم تا دهم اين جدول جاي گرفته‌اند.
 

saeed92443

عضو جدید
نکسوس به جنگ آی‌‌پد می‌رود

نکسوس به جنگ آی‌‌پد می‌رود

همکاران سیستم- اریک اشمیت، رئیس گوگل اعلام کرده این شرکت قصد دارد در شش ماه آینده یک رایانه لوحی Nexus را که مبتنی بر سیستم عامل اندروید است، روانه بازار کند.
اشمیت اظهار امیدواری کرده این رایانه لوحی بتواند جای آیپد اپل را در بازار بگیرد.
رئیس گوگل این مطلب را در مصاحبه با روزنامه پرتیراژ ایتالیایی، کوریره دلا سرا فاش کرده است. این رایانه لوحی بالا‌ترین کیفیت ممکن را خواهد داشت. این اظهار نظر حاکی از این است که گوگل برای رقابت با ایپد اپل برنامه‌های جدیدی در سر دارد.
گوگل در اوایل سال جاری هم تلاش کرد با عرضه Motorola Xoom که تحت یکی از نسخه‌های اختصاصی سیستم عامل اندروید بود، به رقابت با اپل برخیزد. اما این تلاش گوگل موفقیت چندانی در پی نداشت و از آیپد شکست خورد.
اما حالا گوگل به نکسوس سامسونگ متوسل شده و امیدوار است با نصب نسخه جدید سیستم عامل اندروید که به «Ice Cream Sandwich» یا بستنی حصیری معروف شده است، بر روی این رایانه لوحی، شکست خود در فروش رایانه لوحی موتورولا را جبران کند. اما مشکل کار اینجاست که رایانه‌های لوحی تحت اندروید تا حالا حتی نتوانسته از تاچ پد اچ پی ۹۹ دلاری پیش بیفتد. اما نباید از نظر دور داشت که گزارش‌های فروش ماه گذشته میلادی نشان می‌دهد که رایانه لوحی کیندل فایرِ شرکت آمازون که دارای یکی از نسخه‌های ارتقایافته سیستم عامل اندروید است، توانسته لقب دومین رایانه لوحی پرفروش در ماه گذشته را از آن خود کند.
اریک اشمیت در این مصاحبه شایعاتی را که چند روز پیش درباره جستجوگر صوتی گوگل بر سر زبان‌ها افتاد بود، نیز تایید کرده و گفته است گوگل هم اکنون در حال طراحی جستجوگر صوتی «مجل» (Majel) است و می‌خواهد آن را برای رقابت با جستجوگر صوتی اپل یعنی Siri به کار گیرد.
 

saeed92443

عضو جدید
با راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات اينترنت حذف نمی‌شود

ایسنا- ‌اين كار امكان‌پذير نيست؛ اما اگر در آينده توانستيم تمام محتواي مورد نياز را به ميزباني داخلي و در شبكه ملي اطلاعات بگذاريم، ممكن است دسترسي به اينترنت خود به خود حذف شود.
رضا تقي‌پور وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات با بیان مطلب فوق در خصوص راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات و با اشاره به اين‌كه شبكه ملي اطلاعات، شبكه‌اي يكپارچه از مجموع تمامي شبكه‌هاي موجود در بخش‌هاي مختلف اعم از صنعت، بازرگاني، علمي و مانند اين‌هاست، اظهار كرد: البته در اين بستر روش‌هاي ديگري براي تامين محتوا در نظر گرفته شده است كه جهت ارايه آن‌ها به كمك بخش خصوصي نيازمنديم.
وي افزود: ‌در حال حاضر دولت پاي خود را از تمامي پروژه‌ها در حوزه فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات كنار كشيده است و تنها شبكه‌هاي مادر مخابراتي را در دست دارد و آن هم به اين دليل كه زيرساخت‌هاي اصلي هميشه دولتي هستند تا با مديريتي مبتني بر قوانين و حاكميت اداره شوند و هم‌چنين باعث نوعي حمايت از بخش‌هاي ديگر فعال در اين حوزه شود كه بدون هرگونه بار مالي اضافي به چرخه ارائه خدمات ارزش افزوده‌ وارد شوند. :)
 

saeed92443

عضو جدید
تاخير در پروژه اپراتور چهارم

تاخير در پروژه اپراتور چهارم

موبنا- با بررسی های صورت گرفته و ارائه پیشنهاد به ریاست جمهوری پروژه اپراتور چهارم به تاخیر افتاده است.
سید مصطفی سید هاشمی رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان مطلب فوق و با اشاره به ارائه بررسی های صورت گرفته پیشنهاد خود، به ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بر همین اساس پروژه اپراتور چهارم به تاخیر افتاده است.
وی افزود: در پیشنهاد ارسالی خود دراین زمینه اعلام کرده ایم که از طریق فیبر نوری می توانیم خواسته های افراد را در زمینه اینترنت پاسخ دهیم.
وی با اشاره به اینکه مخابرات در توسعه فیبرنوری به شدت فعال است، گفت: شاید از این طریق دیگر نیازی به اپراتور چهارم نباشد.
اپراتور چهارم در واقع همان مجری پروژه FTTX است که فیبر نوری را تا منازل، ساختمان‌ها یا ادارات می‌برد که خدمات و سرویس‌های زیادی برروی این شبکه پیاده و ارائه خواهد شد.
اپراتور چهارم به منظور فعالیت در لایه دسترسی دیتا، قرار است ارتباطات دیتا را بر بستر فیبر نوری تا درب منازل اجرا کند که حداکثر پهنای باند اپراتور چهارم که برخی آن را اپراتور فناوری اطلاعات نیز می‌نامند، متناسب با کاربرد متفاوت خواهد بود.
به عبارت دیگر این اپراتور شبکه‌ای است که خدمات دیتا را ارائه می‌کند و پهنای باند مورد نیاز آن بستگی به کاربردها و سرویس‌های ارائه شده از طریق این شبکه دارد.
 

saeed92443

عضو جدید
Galaxy Nexus هديه گوگل به کارمندان خود

موبنا- گوگل درصدد است به مناسبت سال نو میلادی به کارمندانش نسخه ویژه ای از گوشی Galaxy Nexus هدیه دهد.
گوگل به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی درصدد است نسخه ویژه ای از گوشی Galaxy Nexus را که در بخش پشتی آن لوگوی Google+ به اضافه آیکون Android حک شده، به کارمندانش هدیه دهد.
بر اساس گزارش The Next Web، گوگل این گوشی ها را برای کارمندانش در لندن و سوییس در نظر گرفته است.

 

saeed92443

عضو جدید
سایت همراه اول زیر بازدید خم شد

ای تی ایران - سایت همراه اول زیر فشار بازدید مشترکان از کار افتاده و پیغام خطا میدهد.

همراه اول امروز از طریق پیامک از مشترکان دعوت کرده بود که اسامی برندگان مسابقه این اپراتور را در این سایت مشاهده کنند اما از ساعاتی پیش این سایت از کار افتاده است.

هم اکنون پیغام سایت در حال ساخت است در صفحه نخست سایت همراه اول به چشم می خورد.
 
بالا