اخبار روز حوزه فناوری اطلاعات

کربلایی

مدیر بازنشسته
آمریکا ترافیک اینترنت را کنترل می کند


13 تير 1388 - دولت اوباما قصد دارد از آژانس امنيت ملي براي كنترل ترافيك اينترنت بين سازمان‌هاي دولتي و بخش خصوصي استفاده كند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس گزارش واشنگتن پست، اين پروژه كه در ابتدا توسط دولت جورج دبليو بوش، رييس جمهور سابق آمريكا بنيان نهاده شده بود، قرار بود در ماه فوريه آغاز شود؛ هدف اين پروژه حمايت از شبكه رايانه‌يي دولت آمريكا در برابر نفوذگران خارجي عنوان شده است.

بر اساس اين گزارش، وزارت امنيت داخلي آمريكا آژانس امنيت ملي را در مبارزه عليه تروريسم سايبر هدايت خواهد كرد كه طبق گزارش واشنگتن پست، با توجه به اينكه دولت بوش متهم شده بود كنترل شديدي برروي مخابرات و شبكه‌هاي اينترنتي اعمال مي‌كند، احتمال دارد اين طرح‌ها بحث‌هاي شديدي را درباره حمايت از آزادي‌هاي شهروندي برانگيزد.

در دوران رييس جمهور سابق آمريكا، وظيفه استراق سمع بدون مجوز از مكالمات تلفني بين آمريكا و خارج از اين كشور به آژانس امنيت ملي محول شد.

حاميان اين برنامه اظهار مي‌كنند اين پروژه كه جز ابتكار امنيتي 17 ميليارد دلاري آغاز شده از سوي بوش است در دوراني كه هكرها سايت‌هاي دولتي و حتي شبكه‌هاي نظامي را هدف قرار مي‌دهند، بسيار حياتي است.

بر اساس گزارش اين نشريه آمريكايي، به حاميان حريم خصوصي كه خواهان برقراي توازن ميان امنيت و آزادي‌هاي مدني هستند در مورد اين برنامه توضيح طبقه‌بندي شده‌اي از سوي مقامات دولت در ماه مارس داده شده است.​
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
ليزر در خدمت صنعت بازيافت لامپ تصوير تلويزيون‌ها

14 تير 1388 -شركت پاناسونيك در جريان بازيافت پسماندهاي الكترونيكي، ليزر قوي و پيشرفته‌اي را براي تجزيه لامپ‌هاي كاتدي تلويزيون‌هاي كاركرده مورد استفاده قار مي‌دهد كه مي‌تواند مقاومت شيشه‌هاي ضخيم در اين تلويزيون‌ها را كاهش دهد و سرعت تجزيه آن‌ها را تا سه برابر بالا برد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران ،از سایت فارس، به نقل از پي‌سي‌ورلد، لامپ‌هاي شيشه‌اي مخصوص اشعه‌هاي كاتدي در نسل قديمي تلويزيون‌ها از انواع مختلف شيشه در نمايشگر بيروني و قسمت داخلي تلويزيون ساخته مي‌شوند.
شركت‌هاي الكترونيكي براي بازيافت اين تلويزيون‌ها مجبورند آن‌ها را به دو بخش تقسيم كنند كه البته اين اقدام مانند شكستن شيشه‌هاي معمولي نيست. شيشه‌هاي به كار رفته در تلويزيون‌هاي لامپي(CRT) در برخي مواقع تا چند سانتي‌متر ضخامت دارند و شكستن آن‌ها كار بسيار دشواري است.
شركت پاناسونيك پيش‌تر براي تجزيه اين تلويزيون‌ها از سيم‌هاي داغ در لبه‌هاي لامپ استفاده مي‌كرد تا شيشه آن را ضعيف كرده و آن را به دو بخش تقسيم كند. اما به گفته "كازويوكي توميتا " مدير مركز فناوري‌هاي سازگار با محيط زيست در پاناسونيك، اين شركت هم‌اكنون ليزر بسيار قوي را مورد استفاده قرار مي‌دهد كه سرعت بازيافت تلويزيون‌هاي لامپي را تا سه برابر افزايش مي‌دهد.
اين مركز در شركت پاناسونيك هم‌اكنون در هر ساعت 24 لامپ تلويزيون را با سيم‌هاي داغ بازيافت مي‌كند كه با ليزر جديد، اين رقم تا سه برابر افزايش مي‌دهد.
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
عدم استفاده از متخصصان حوزه it لایحه جرائم رایانه ای را بی تاثیر می کند

14 تير 1388 - برخی ایرادات وارد شده از سوی شورای نگهبان نشات گرفته از عدم توجیه است که این امر به کمک کارشناسان خبره و توضیح آنان رفع خواهد شد. استفاده از متخصصان حوزه it برای تهیه قوانین و لوایح در این حوزه از جمله تدوین لایحه جرائم رایانه ای الزامی است. باقر افخمی، عضو اصلی شورای حل اختلاف رسیدگی به جرایم رایانه ای در گفت وگو با ایلنا اظهارداشت: لایحه جرایم رایانه ای در سال 82 به کمک برخی از کارشناسان این حوزه نوشته شد و در سال 84 نیز به تصویب هیات دولت رسید، ولی به دلیل عدم پیگیری لازم در مجلس شامل مرور زمان شده و احتیاج به اصلاح پیدا کرد که متاسفانه این اصلاح بدون استفاده کافی و مناسب از کارشناسان انجام شد که این خود باعث بی ثمر شدن برخی از مواد این لایحه شده است، همچنین که برخی ایرادات وارد شده از سوی شورای نگهبان نشات گرفته از عدم توجیه است، که این امر به کمک کارشناسان خبره و توضیح آنان رفع و لایحه را پرثمرترخواهد بود. وی افزود: این لایحه مجددا به مجلس ارجاع داده شده است از این رو انتظار می رود تا دست اندرکاران در کمیسیون های مربوط و یا در مرکز پژوهش ها از صاحب نظران حوزه it بخش خصوصی و نه دولتی، استفاده و نظراتشان را اعمال کنند. افخمی در ادامه ضمن تایید استفاده از متخصصان حوزه it برای تهیه قوانین و لوایح خاطرنشان کرد: این لایحه تلفیقی از لایحه دولت و قوه قضاییه است که به دلیل مرور زمان، کاربرد خود را از دست داده است و برای کاربردی کردن آن لازم است به روزتر و جامع نگرتر شود.

منبع: Iran ICT News - اخبار فناوری ارتباطات و اطلاعات
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
کاهش 10 درصدی سرمایه گذاری جهانی روی it

14 تير 1388 - موسسه پژوهشی فارستر ریسرچ در گزارش جدیدی پیش بینی کرد که سرمایه گذاری جهانی برروی it در سال میلادی جاری نسبت به سال 2008 تا 10.6 درصد کاهش می یابد.
آمار جدید فارستر ریسرچ نسبت به پیش بینی قبلی فارستر مبنی بر کاهش 3 درصدی سال به سال سرمایه گذاری it در سال 2009 در جهان، افزایش چشمگیری یافته است. این کاهش هزینه ها بر بخش هایی مانند فن آوری تاثیر خواهد گذاشت و با کاهش 5/13درصدی سال به سال خرید تجهیزات، بخش سخت افزار بیشترین لطمه را خواهد دید؛ در حالی که برون سپاری با کاهش 8/6 درصدی از وضعیت نسبتا بهتری برخوردار خواهد بود. بر اساس پیش بینی این موسسه، نخستین نشانه های بهبود وضعیت بازار it در آمریکا در سه ماهه چهارم سال میلادی جاری مشاهده می شود و وضعیت بازارهای اروپایی و آسیایی در نیمه نخست سال 2010 بهبود می یابد. بازبینی پیش بینی های فارستر بر مبنای اطلاعات جدیدی صورت گرفته که به کاهش بالای هزینه ها برروی فن آوری در طول سه ماه نخست سال 2009 اشاره داشته اند؛ اما فارستر تنها موسسه تحلیلی نبوده که پیش بینی های خود را مورد بازبینی قرار داده است. گارتنر نیز در ماه مارس پیش بینی سال 2009 خود برای سرمایه گذاری جهانی روی it را به 3/8 درصد کمتر از سال گذشته کاهش داد.

منبع: Iran ICT News - اخبار فناوری ارتباطات و اطلاعات
 

majmaj

عضو جدید
پرتاب بزرگ ترین ماهواره تجاری جهان برای تلفن های همراه

پرتاب بزرگ ترین ماهواره تجاری جهان برای تلفن های همراه

پرتاب بزرگ ترین ماهواره تجاری جهان برای تلفن های همراه
14 تير 1388 - سرمایه،میثم لطفی:شاید این نام چندان آشنا نباشد اما «ناتان بی استابل فیلد» مردی بود که 100 سال قبل نخستین تلفن همراه جهان را ساخت. او یک قرن قبل موفق شد امتیاز انحصاری ابداع تلفن همراه خود را به ثبت برساند؛ البته او این امتیاز را 30 روز پس از آنکه «توماس ادیسون» نخستین مکالمه تلفنی را به انجام رساند ثبت کرد. تلفن قابل حمل «استابل فیلد» مانند تلفن های همراه امروزی از میدان های مغناطیسی استفاده می کرد اما شاید به دلیل اینکه بسیار بزرگ بود، هرگز رواج نیافت.

اگرچه این کشاورز اهل کنتاکی در فقر و گمنامی درگذشت اما اکنون پس از یک قرن سرانجام به عنوان نخستین مخترع تلفن همراه معرفی شده است. امروزه محبوبیت تلفن همراه بین مردم به قدری افزایش یافته است که برخی کاربران حاضرند برای خرید یک شماره رند چند میلیون دلار پرداخت کنند.

شرکت مخابراتی Qtel قطر چندی پیش با فروش یک شماره تلفن همراه به ارزش 75/2 میلیون دلار توانست نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند و گران ترین شماره تلفن همراه جهان را بفروشد. شماره همراه 6666666 در حال حاضر گران ترین شماره تلفن همراه جهان محسوب می شود که پیش از این، گران ترین شماره 8888-8888 به قیمت 480 هزار دلار به فردی در چین فروخته شده بود. علاوه بر این، یک جواهرساز اتریشی به نام «پیتر آلیسون» نیز مدتی قبل گران ترین گوشی جهان را که مدلی از گوشی iPhone 3G است، تولید کرد. این جواهر ساز به قدری روی گوشی iPhone 3G جواهر به کار برد که قیمت آن به یک میلیون و 790 هزار یورو رسید. این مدل آیفون با استفاده از 18 قیراط طلای ناب زرد، سفید و سرخ ساخته شد. خطی از طلای سفید که تمام حاشیه این گوشی را در برگرفته بود، با پوششی از 138 برلیان از بهترین نوع الماس زینت داده شد و کلید اصلی هدایتگر گوشی نیز از یک الماس کمیاب 6/6 قیراطی ساخته شد.

به هر حال باید توجه داشت تلفن همراه این روزها فقط یک وسیله ارتباط صوتی نیست و کاربردهای مختلف آن، از اتصال به اینترنت گرفته تا تماشای فیلم ها، خرید بلیت و انجام کارهای بانکی را تحت پوشش قرار می دهد و این مساله باعث شده است تمام اقشار جامعه به سمت آن جذب شوند. خدمات مختلف تلفن همراه از جمله مکالمه تلفنی، ارسال و دریافت پیامک و پیام های چندرسانه ای، دریافت اطلاعات از اینترنت، مکان یابی از طریق گیرنده جی پی اس، برنامه ریزی و مدیریت برنامه های شخصی، تجارت و بازرگانی، نظارت بر افراد از طریق امکان دسترسی فارغ از زمان و مکان و سرگرمی آفلاین و آنلاین به صورت گسترده در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و روزبه روز بر تعداد مخاطبان آنها افزوده می شود.

طبق آمارهای منتشر شده از سوی شرکت In-Stat، مشترکان تلفن همراه در سراسر جهان روزانه بیش از دو تریلیون پیام کوتاه ارسال می کنند و پیامک همچنان پرسودترین سرویس موبایلی در جهان باقی مانده است. مصرف کنندگانی که از پیام کوتاه استفاده می کنند، به طور
قابل توجهی مکالمات صوتی بیشتری نسبت به دیگر افراد انجام می دهند. همچنین مشترکان تلفن همراه آمریکایی علاوه بر اینکه برای خدمات ارزش افزوده پول بیشتری می پردازند، نسبت به دیگر افراد 25 درصد بیشتر برای گوشی های خود هزینه می کنند.

هم اکنون شمار مشترکان تلفن همراه در جهان به 5/1 میلیارد نفر می رسد که این رقم تقریباً یک چهارم کل جمعیت جهان را شامل می شود. برای جمعیت 295 میلیون نفری آمریکا حدود 180 میلیون تلفن همراه وجود دارد و با توجه به تعداد مشترکان تلفن ثابت می توان گفت 80 درصد ساکنان این کشور یک خط تلفن ثابت یا موبایل دارند و سن بیشتر افرادی که در 20 درصد باقیمانده جمعیت هستند، کمتر از 14 سال است. وجود شبکه مخابراتی پیشرفته و پرسرعت متشکل از فیبرنوری و ماهواره امکان ارتباط سریع، حتی کمتر از یک ثانیه را به هر کجای آمریکا و خارج از آن فراهم می کند. در کشور انگلیس نیز تعداد مشترکان تلفن همراه به 88 میلیون نفر می رسد و ضریب نفوذ تلفن همراه در این کشور 128 درصد است.

اما افزایش تعداد مشترکان شبکه تلفن همراه اپراتورها را وادار کرده است به منظور ارائه خدمات بهتر و گسترده تر، همواره در پی به روز کردن سیستم ها و زیرساخت های مخابراتی باشند و خدمات خود را با کیفیت بهتری در اختیار مشترکان بگذارند. بر همین اساس، آمریکا چندی پیش بزرگ ترین ماهواره تجاری دنیا را با هدف پوشش دهی تعداد بیشتری از مشترکان و ارائه خدمات بهتر و باکیفیت تر به هوا پرتاب کرد.

ماهواره TerreStar Networks که بزرگ ترین ماهواره تجاری دنیا محسوب می شود، اول ژوئیه 2009 زمین را به مقصد مدار زمین ترک کرد تا بتواند امکان ارائه سرویس های صوتی مبتنی بر نسل سوم خدمات مخابراتی(G3)، سرویس های اطلاعاتی و سرویس های ارتباطی را با کیفیت بهتر فراهم کند. این ماهواره که با نام1 TerreStar- نیز شناخته می شود، از ایستگاه فضایی اروپا در فرانسه پرتاب شد.

این ماهواره که بیش از 15 هزار پوند وزن دارد و برای ساخت و پرتاب آن بیش از 300 میلیون دلار هزینه شده است، 59 متر طول دارد و قرار است به بخش های مختلف آمریکا و کانادا از جمله آلاسکا، هاوایی، پورتوریکو و ... خدمات خود را ارائه دهد. زمانی که این ماهواره در مدار خود در فاصله 22 هزار مایلی از آمریکای شمالی قرار گیرد، ارائه خدمات مخابراتی و شبکه ای خود را به شرکت های مختلف و مراکز مخابراتی آغاز می کند.

پیش از پرتاب این ماهواره شرکت TerreStar مذاکراتی را به منظور گسترش خدمات رومینگ با شرکت مخابراتی AT&T انجام داد. این شرکت هم اکنون در تلاش است با عرضه یک تراشه کوچک، امکان برقراری تماس های تلفنی ماهواره ای را از طریق انواع تلفن های همراه فراهم کند. قرار است در مرحله نخست، گوشی های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل ویندوزموبایل از این تراشه بهره مند شوند و با پشتیبانی شرکت مخابراتی AT&T بتوانند نسل جدید خدمات ارتباطی از ماهواره TerreStar را دریافت کنند.

شرکت AT&T با استفاده از طیف باند مخابراتی دو گیگاهرتزی این ماهواره در نظر دارد خدمات ویژه ای را در اختیار سازمان های دولتی، آژانس های ارائه دهنده خدمات ارتباطی به روستاها و کاربران تجاری قرار دهد.

به طور کلی سیستم ارتباطات همراه ماهواره ای، تماس های تلفنی و دیگر خدمات را از طریق ماهواره به کاربران انتقال می دهد و در اصل مکمل شبکه های تلفن همراه جی اس ام است. کاربرد تلفن همراه ماهواره ای عموماً برای نقاطی است که امکان پوشش ارتباطی با تلفن های معمولی برای آنها وجود ندارد. البته جز این، کاربران تجاری که به صورت دائم در سفر هستند نیز می توانند از خدمات تلفن های ماهواره ای بهره مند شوند. کشور ایران نیز موفق شده با پرتاب ماهواره ثریا این خدمات را در اختیار مشترکان خود بگذارد. تلفن همراه ماهواره ای ایران در حال حاضر


در ایران بهره برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه مرداد سال 1373 در تهران و با استفاده از 176 فرستنده و گیرنده در 24 ایستگاه رادیویی و با ظرفیت 9200 شماره آغاز شد. به دنبال استقبال غیرمنتظره مشترکان از این شبکه، شرکت مخابرات ایران
در صدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور برآمد؛ به طوری که سال 1374 تعداد تلفن ها به 15907 شماره افزایش یافت و افزون بر تهران، شهرهای مشهد، اهواز، تبریز، اصفهان و شیراز نیز
زیر پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفتند. گسترش شبکه ارتباطات سیار در سال های بعد نیز ادامه یافت و در سال 1375 علاوه بر شهرهای یادشده 28 شهر دیگر به این شبکه پیوستند ضمن آنکه تعداد تلفن های عرضه شده در این سال به 59967 شماره و در پایان سال 1382 به سه میلیون و 449 هزار و 878 شماره رسید.
99 کشور را پوشش می دهد که بیشتر آنها کشورهای خاورمیانه، آسیای میانه، هند، شمال آفریقا و برخی کشورهای اروپایی هستند.​

 

majmaj

عضو جدید
اولین خنک‌کننده 180 وات دنیا عرضه شد

اولین خنک‌کننده 180 وات دنیا عرضه شد

سه شنبه، ۱۶ تیرماه ۱۳۸۸ ايتنا- کمپانی کولر مستر پیشرو در زمینه تولید منبع تغذیه خنک‌کننده و کیس، اولین خنک‌کننده 180 واتی دنیا مختص پردازنده‌هایCore i7 را طراحی و تولید کرد.



هیتسینک V8 یکی از انتقال دهنده‌های حرارت در بین تمام خنک‌کننده‌های موجود می‌باشد که به دلیل قیمت مناسب مورد توجه بسیاری از سایت‌های معتبر سخت‌افزاری قرار گرفته است. ساختمان این محصول از چهارماژول مجزا شبکه‌بندی شده از جنس آلومینیوم تشکیل شده است که با بکارگیری 8 لوله انتقال حرارت توان خنک‌سازی تا حد 180 وات را دارا ست.

همچنین در مرکز خنک‌کننده V8 از یک فن 120 میلیمتری PWM به منظور گردش هوا بدون صدا استفاده شده است. سرعت چرخش این فن بین 800 تا 1800 دور در دقیقه متغییر بوده که به دو صورت اتوماتیک و دستی قابل تغییر است که با استفاده از یک رئوستای متغیر ((VR که بر روی یک براکت در پشت کیس قابل نصب می‌باشد می‌توان به طور دستی سرعت گردش فن را تغییر داد.

گفتنی است این محصول که با پشتیبانی شرکت دریا کامپیوتر عرضه می‌شود با وزنی معادل 860 گرم و ارتفاع 160 میلیمتر، بر روی پردازنده‌های با سوکت LGA 775 و LGA 1366 اینتل و همچنین برای سوکت‌های AMD949 ، AM2 و AM3 نیز قابل استفاده می‌باشد. شایان ذکر است V8 تنها با گذشت مدت زمانی اندک پس از عرضه موفق به دریافت ده‌ها جایزه از سایت‌های معتبر سخت‌افزاری دنیا شده است.
 

Smaryam

عضو جدید
سیستم‌عامل گوگل

سیستم‌عامل گوگل

باز هم گوگل و باز هم یک بمب‌خبری دیگر. روز گذشته گوگل رسما اعلام کرد که بزودی سیستم‌عاملی که مبتنی بر مرورگر اینترنتی‌اش ، Goolge Chrome است را عرضه خواهد کرد. بر طبق اعلام گوگل برنامه ریزی این سیستم‌عامل برای ارائه در نیمه دوم سال آینده میلادی صورت گرفته‌است .سیستم عامل جدید گوگل بسیار سبک و برای فعالیت‌های وب طراحی شده‌است.
گوگل شب گذشته در وبلاگ رسمی خود ضمن اعلام این خبر افزود نِت‌بوک هایی از شرکت‌هایی که نامشان را فاش نکرد قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۱۰ به بازار بیایند که این سیستم‌عامل را بر روی خود دارند.
سیستم‌عامل گوگل کروم بر روی پردازنده‌های x86 به خوبی پردازنده‌های ARM قابل اجرا بوده و گوگل در حال تلاش برای متقاعد کردن شرکت‌های تولیدی رایانه دیگری است تا تعداد نِت‌بوک‌هایی که این سیستم‌عامل را بر روی خود دارند و در سال آینده به بازار عرضه خواهند شد افزایش دهد.در ابتدا زمانی که گفته شد گوگل سیستم‌عامل خود را برای رایانه‌های شخصی ارائه خواهد کرد برخی تصور کردند که منظور گوگل همان سیستم‌عامل Android است که توسط گوگل برای گوشی‌های موبایل طراحی شده بود اما یکی از مسئولین این شرکت تاکید کرده‌است که آندروید از ابتدا برای کار بر روی گوشی‌های موبایل طراحی و اجرا شده‌است و سیستم‌عامل جدید برای افرادی است که بیشتر زمان خود را بصورت آنلاین سپری می‌نمایند و بطور کلی با آندروید متفاوت است.

گمانه‌زنی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که اصول کار سیستم‌عامل کروم بر پایه محاسبات ابری بوده که به تازگی مورد توجه شرکت‌هایی نظیر مایکروسافت نیز قرار گرفته‌است.
عده‌ای از الان اظهار داشته‌اند که سیستم‌عامل گوگل برای کاهش و در نهایت نابودی سلطه چندین‌‌ساله مایکروسافت بر بازار سیستم‌های عامل آمده‌است. اما باید منتظر ماند و دید تا این‌بار گوگل چه چیزی در آستین دارد.
 

majmaj

عضو جدید
سوني با وايووي جديد وارد بازار نت‌بوك شد

سوني با وايووي جديد وارد بازار نت‌بوك شد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

سوني قصد دارد لپ تاپ وايووي جديدي در ژاپن عرضه كند كه اين شركت را وارد بازار پررونق نت بوك مي‌كند.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دستگاه Vaio W سوني داراي يك صفحه نمايش ‌١٠ اينچي با وضوح ‌١٠٢٤ در ‌٦٠٠ پيكسل است كه به كاربر امكان مي دهد صفحات وب را در اندازه بزرگ تري مشاهده كند. اين رايانه قابل حمل مجهز به سيستم عامل ويندوز اكس پي مايكروسافت و پردازنده ان ‌٢٨٠ اتم اينتل با قدرت ‌١.66 گيگاهرتز است.
نت بوك Vaio W با يك گيگابايت حافظه، هارد ديسك با ظرفيت ‌١٦٠ گيگابايت، دو پورت USB و ارتباط بي سيم بلوتوث و لان بي سيم ‌٨٠٢.11a/b/g ، دوربيني بر بالاي نمايشگر و كارت حافظه خوان توكار عرضه شده و ‌٢٧ در ‌١٨ در ‌٢.7 سانتيمتر اندازه دارد.
اين رايانه به قيمت ‌٦٠ هزار ين (‌٦٢٩ دلار) عرضه خواهد شد كه مطابق با قيمت محصولات مشابه عرضه شده از سوي شركت‌هاي ژاپني ديگر مانند توشيبا و فوجيتسوست اما اندكي گران تر از نت بوك‌هاي سازندگان خارجي مانند دل و ايسر است.
اين دستگاههاي قابل حمل براي نخستين بار از سوي شركت تايواني ايسوزتك در سال ‌٢٠٠٧ عرضه شدند اما اكنون برندهاي جهاني ديگر مانند ايسر، هيولت پاكارد و دل نيز اقدام به عرضه نت بوك‌هاي ساخت خود كرده‌اند.
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
ارائه یک مدل فیزیکی - آماری برای وارد کردن کلمات کلیدی روی وب


17 تير 1388 پژوهشگران ایتالیایی و فرانسوی یک مدل فیزیکی - آماری را توسعه دادند که در خصوص توسعه پدیده "برچسب زنی" (وارد کردن کلمات کلیدی) روی وب توضیح می دهد و می تواند راهی جدید در عرصه تبلیغات، شبکه های اجتماعی، فهرست بندی و وبگردی در شبکه ارائه کند. به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت خراسان نیوز، امروزه در تمام صفحات موجود در شبکه، کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می گیرند. وبلاگ نویسان و سردبیرهای وب، محتویات خود را برچسب می زنند و کسانی که عکس هایی را روی سایت های فیلکر و فیس بوک می گذارند و یا صفحات وب مربوط گردهمایی ها را اداره می کنند این صفحات را با یک سری کلمات کلیدی یا برچسب همراه می کنند. این برچسب ها (tags) به کاربران برای رسیدن آسانتر به صفحه مورد علاقه خود کمک می کند. اکنون محققان شورای ملی تحقیقات و دانشگاه ساپینزا در رم و موسسه CNRS فرانسه یک مدل فیزیکی- آماری برچسب زنی (tagging) را توسعه داده اند که می تواند نتایج مکانیزم کاربران وب را در وارد کردن برچسب ها بازسازی کند.این دانشمندان که نتایج تحقیقات خود را در مجله علمی Pnas منتشر کرده اند برای بازسازی مسیر ذهنی کاربران در وارد کردن برچسب ها و جست وجوی محتویات مورد نظر، شبکه را همانند فضایی تجسم کردند که در آن کاربر هر قدمی را که برمی دارد، یک برچسب از خود به جا می گذارد که این برچسب ها از نظر معناشناختی به هم مرتبط هستند مثل برچسب های "آسمان- ابر" و "ابر- سفید". به این ترتیب محققان توانسته اند مسیر برچسب های کاربران را یکی پس از دیگری بازسازی و هزاران پست فرضی را ایجاد کنند. سپس با مقایسه میان این پست های فرضی و برچسب های واقعی منتشر شده روی سایت های شبکه های اجتماعی، این دانشمندان تطابق های مختلفی را در ساختار برچسب ها پیدا و مشاهده کردند که در شبکه، محتویاتی که با برچسب های با ترکیب معنا دار شناسایی می شوند، پربیننده تر از محتویات دارای برچسب های بدون ترکیب معنادار هستند.با اندازه گیری نزدیکی ارتباط معنایی میان برچسب ها می توان به برخی از مفاهیم کلیدی دست یافت که در راهنمایی وبگردان در انجام جست وجوها نقش مهمی ایفا می کند.
منبع: http://www.iritn.com/index.php?action=show&type=news&id=15606
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
فوتو چاپگر بي‌سيم اپسون مدل TX700W به زودي با گارانتي ماديران وارد بازار مي‌شود.


۱۷ تیرماه ۱۳۸۸ اين محصول در بين چاپگرهاي ارائه شده توسط ماديران ، نخستين مدلي است كه قابليت اتصال به شبكه بي‌سيم را دارد. سيستم انتقال داده‌ها در اين چاپگر منطبق بر استانداردهاي شبكه بوده و مي‌توان انواع داده‌هاي صوتي و تصويري را توسط آن انتقال داد.

اين چاپگر چندكاره با سرعتي بالا درعملكرد وهد چاپ 6 رنگ داراي وضوح چاپ بسيار مطلوبي است كه قابليت چاپ بر روي CD و DVD را نيز دارد.
با توجه به اين ويژگي ها عكاسان حرفه‌اي مي‌توانند در تكميل تجهيزات آتليه خود،به خوبي ازاين فوتوچاپگر كه داراي صفحه نمايشي رنگي 5/2اينچي است، بهره‌مند شوند.

TX700W با استفاده از تكنولوژي منحصر بفرد ميكروپيزو ، استفاده بهينه از مواد مصرفي را فراهم كرده و هزينه چاپ را كاهش مي‌دهد.

تغذيه كننده كاغذ در اين چاپگر به گونه اي است كه هر دو نوع كاغذ چاپ را در خود جاي مي‌دهد و در هنگام چاپ عكس ، نيازي به تعويض كاغذ نيست.همچنين براي انتقال اطلاعات چاپ به TX700W مي توان از حافظه فلش و يا كارت هاي حافظه استفاده كرد. دقت چاپ در فوتو چاپگر بي‌سيم اپسون مدل TX700W تا dpi 5760x1440 مي‌رسد كه قابليت اسكن با وضوح2400x4800 dpiرا نيز داراست.
منبع: http://www.itna.ir/archives/news/012773.php
 

majmaj

عضو جدید
برگزیده شدن IBM به عنوان تولیدکننده سبزترین ابرکامپیوترها در دنیا

برگزیده شدن IBM به عنوان تولیدکننده سبزترین ابرکامپیوترها در دنیا


به دنبال انجام آخرين بررسي‌ها مشخص شد، شرکت IBM موسوم Big Blue توانست در بين 500 توليدکننده برتر ابرکامپيوتر در جهان به عنوان سبزترين شرکت برگزيده شود. اين شرکت هم‌اکنون ابرکامپيوترهايي توليد مي‌کند که کمترين ميزان مصرف انرژي را در جهان دارند.
در ليست Green500 که در 30 ژوئن توسط مرکز Green500.org منتشر شد، از بين 20 ابرکامپيوتر برتر دنيا با کمترين ميزان مصرف انرژي، 18 ابرکامپيوتر توسط IBM ساخته شده بود. به گفته اين شرکت تحقيقاتي، ميزان کاهش مصرف انرژي در ابرکامپيوترها به طور ميانگين تا 10 درصد کاهش يافته و اين در حالي بوده که ميانگين توان اين محصولات تا 15 درصد افزايش يافته است.
يکي از عوامل اصلي در سنجش ميزان مصرف انرژي توسط هر ابرکامپيوتر، تعداد عمليات‌هاي انجام شده توسط اين دستگاه‌ها به‌ازاي هر وات انرژي است.
بر اساس اين ليست مشخص شد، سبزترين ابرکامپيوتر دنيا که توسط شرکت IBM ساخته شده است BladeCenter QS22 نام دارد و در مرکز ميان‌رشته‌اي مدل‌سازي علوم رياضي و کامپيوتري وابسته به دانشگاه وارساو(Warsaw) در کشور لهستان قرار دارد. توان اين ابرکامپيوتر 536 مگافلاپ محاسبه در ثانيه به‌ازاي هر وات انرژي است.

سريع‌ترين ابرکامپيوتر دنيا که توسط IBM ساخته شده و در آزمايشگاه‌هاي ملي لوس‌آلاموس آمريکا واقع شده است، چهارمين ابرکامپيوتر سبز جهان محسوب مي‌شود و در هر ثانيه 444 مگافلاپ محاسبه را به‌ازاي هر وات انرژي انجام مي‌دهد.​

 

کربلایی

مدیر بازنشسته
كروم؛ سريع‌ترين مرورگر اينترنتي

دوشنبه,30 تير 1388 آزمايش جديدترين نسخه هاي عرضه شده از مرورگرهاي مختلف اينترنتي نشان مي دهد مرورگر كروم گوگل كماكان سريع تر از مرورگرهاي موجود اينترنتي است.

به گزارش بخش خبر فن آوري اطلاعات ايران،از فارس، بررسي پي سي ورلد تاييد مي كند كه اگر چه سرعت مرورگر فايرفاكس 3.5 افزايش قابل ملاحظه اي يافته است، اما كروم هنوز رتبه اول را در اختيار دارد.
متوسط سرعت باز كردن صفحات توسط كروم 1.699 ثانيه است. اين رقم در مورد فايرفاكس به 1.762 ثانيه و در مورد Internet Explorer 8 و Safari 4 به ترتيب به 1.833 و 1.964ثانيه مي رسد.
بدترين رتبه نيز متعلق به مرورگر اپراست كه با فاصله كمي بعد از همه اين مرورگرها قرار مي گيرد.
سرعت مرورگرهاي اينترنتي در باز كردن صفحات وب يكي از مهم ترين شاخص هايي است كه براي بررسي كارآيي آنها مورد توجه عموم و متخصصان قرار مي گيرد.
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
ابزار *****ينگ وب جديد عرضه شد

دوشنبه,30 تير 1388 ابزار *****ينگ وب جديدي به نام موبايل گاردين كه براي حفاظت از كارمندان سيار شركت‌ها در برابر تهديدات اينترنتي طراحي شده از سوي شركت امنيتي SmoothWall عرضه شد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت ایسنا، اين محصول جديد از *****ينگ بر مبناي محتوا استفاده مي‌كند تا تضمين كند كاربران به محتواي نامناسب يا مخرب برروي اينترنت دسترسي نمي‌يابند.
نرم‌افزار موبايل گاردين با برخورداري از قابليت تحليل محتواي ديناميك، از الگوريتم‌ها براي تحليل و شناسايي چنين محتوايي به صورت فوري استفاده مي‌كند و بر محدوديت‌هاي *****ينگ URL (آدرس وب) قديمي غلبه مي‌كند.
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
شكايت يك شركت كوچك از 22 غول فناوري

دوشنبه,30 تير 1388 به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت فارس، به نقل از رجيستر، اين شركت فعال در ايالت تگزاس آمريكا اپل، مايكروسافت، ال جي و 20 شركت بزرگ فناوري ديگر در آمريكا را تحت تعقيب قرار داده و مدعي شده كه حق ثبت انحصاري فناوري لمسي مورد استفاده در توليدات سخت افزاري اين شركت ها براي كنترل وسايل الكترونيك قابل حمل به وي تعلق دارد.
Tsera LLC مدعي است اين فناوري را در سال 1999 ثبت كرده و حق استفاده انحصاري آن را در سال 2003 كسب كرده است.
Zune مايكروسافت، گوشي Chocolate VX8500 شركت ال جي و iPod اپل از جمله مشهورترين وسايل الكترونيك قابل حمل سازگار با فناوري لمسي هستند.
اين شكايت هم اكنون در حال بررسي است، اما با توجه به سوابق چنين شكاياتي بعيد مي رسد كه مورد توجه و پذيرش قرار گيرد.
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
شنبه، ۴ مهرماه ۱۳۸۸


رييس انجمن ISPها: ما در ايران از ابتدا راه كج رفتيم؛ در اوايل كه مجوز ISPها ارائه شد تعاريف متضادي را براي ISPها، ISDPها و Voip عنوان كردند كه فكر مي‌كنم اين موضوع به شكست بخش خصوصي در اين زمينه منجر شد در حالي كه بخش خصوصي جلوتر از دولت‌ها با گذاشتن ديش‌هاي ماهواره اينترنت را در كشور باب كرد.







رئيس انجمن شركت‌هاي اينترنتي ايران ريشه گرفتاري و ورشكستگي امروز شركت‌هاي اينتنرتي - ISPها - كه از ماه‌هاي گذشته آغاز شده را مديريت غلط و حركت‌هاي غيرعلمي آن روز مخابرات دانست و گفت: مساله بايد از ريشه حل شود و هر كسي كه مجوز فعاليت در اين حوزه را دارد بايد بتواند در همه عرصه‌ها فعاليت داشته باشد.

مسعود رياضيات در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه مساله تكنولوژي و پيشرفت علم در حوزه ICT جاي خود را دارد گفت: ما در ايران از ابتدا راه كج رفتيم؛ در اوايل كه مجوز ISPها ارائه شد تعاريف متضادي را براي ISPها، ISDPها (شرکت‌هايي که مي‌توانند علاوه بر وظيفه اصلي خود و توزيع اينترنت به ISPها به کاربران نهايي نيز خدمات ارايه دهند) و Voip عنوان كردند كه فكر مي‌كنم اين موضوع به شكست بخش خصوصي در اين زمينه منجر شد در حالي كه بخش خصوصي جلوتر از دولت‌ها با گذاشتن ديش‌هاي ماهواره اينترنت را در كشور باب كرد.

رئيس انجمن شركت‌هاي اينترنتي ايران ريشه مشكل را در حركت‌هاي غلط مديران آن روز مخابرات دانست كه اين گونه طبقه‌بندي‌ها را بوجود آوردند و باعث شد اين مشكلات بوجود آيد. به گفته رياضيات ابتدا بايد شركتي كه مجوزي دريافت مي‌كند بتواند همه سرويس‌هاي مخابرات را ارائه دهد و طبيعي بود شركت‌هاي ISP خدمات وسيع‌تر و مناسب‌تري در اختيار مشتريان قرار داده و مي‌توانستند با آوردهاي نقدينگي خود را توسعه داده، بزرگ كنند و به اعتقاد من اين حركت اوليه باعث شد آن‌ها به صورت كوچك نگه داشته شوند و هر بخش در اين حوزه و ارائه سرويس در اختيار يك شركت با يك مجوز خاص قرار گرفت.

او گفت: در آن زمان چندين بار به مسوولان مخابراتي گوشزد كرديم كه اين كار درستي نيست و مثل يك كارخانه ريسندگي است كه مجوز فعاليت گرفته ولي خود كارخانه نمي‌تواند كار رنگ و يا طراحي را بر روي پارچه انجام دهد و براي هر كدام از اين كارها مجوزهاي متفاوتي داده مي‌شود و طبيعي است كه اين كار نتيجه‌اي نخواهد داشت و مثل همين موضوع در بحث اينترنت هم اتفاق افتاد و اين همه گرفتاري كه امروز شاهد آن هستيم را به بار آورد.

وي درباره راهكار برون رفت از مشكل بوجود آمده و ورشكستگي ISPها گفت: بارها بر متحد شدن اين شركت‌ها تاكيد كرديم كه با ايجاد يك شركت تعاوني كه مقدمات آن نيز انجام شده از اين مشكل رهايي يابند و اگر مقامات مسوول نيز در اين زمينه با ما همكاري كنند اين مشكل حل شده و اين شركت تعاوني مي‌تواند يكي از بازيگران اصلي در حوزه اينترنت باشد.

منبع خبر:http://www.itna.ir/archives/news/013119.php
 

zeost

عضو جدید
بدون مرورگر از اينترنت لذت ببريد

بدون مرورگر از اينترنت لذت ببريد

شركت HP ابزار الكترونيك جديدي را عرضه كرده كه اگر چه فاقد هرگونه مرورگر است، اما قابليت اتصال به اينترنت و نمايش محتواي اينترنتي را دارد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از سایت فارس به نقل از تك وب، اين محصول جديد كه DreamScreen نام گرفته مي تواند عكس يا موسيقي مورد نظر كاربر را به طور مستقيم از اينترنت دريافت كرده و براي وي پخش كند.
اين محصول كوچك كه ابعادي به اندازه يك قاب عكس ديجيتال دارد براي استفاده بر روي قفسه هاي آشپزخانه ، ميز و به طور كلي به عنوان يك دكور مدرن مناسب است.
تاكنون دو مدل 10.2 و 13.3 اينچي از DreamScreen طراحي شده است. اين محصول براي اتصال به اينترنت از شبكه هاي بي سيم يا سيم استفاده مي كند.
DreamScreen مجهز به رابط كاربري خاصي است كه جايگزين مرورگر شده و دسترسي به سايت هايي مانند فيس بوك، سايت به اشتراك گذاري عكس Snapfish ، ايستگاه راديويي اينترنتي Pandora را ممكن مي كند.
قيمت اين محصول 249 دلار است.
 

torang2009

عضو جدید
??

??

سلام من که از نوشتت چیزی نفهمیدم فقط گفتم یه چیزی بگم که ببنی وارده سایت شدم حتی الان شک دارم که دارم جای درستی می نویسم یا نه ایشالا بهت برسه;)
 

zeost

عضو جدید
سلام من که از نوشتت چیزی نفهمیدم فقط گفتم یه چیزی بگم که ببنی وارده سایت شدم حتی الان شک دارم که دارم جای درستی می نویسم یا نه ایشالا بهت برسه;)
سلام ترنج عزیز. برای گپ های خودمانی باید توی تاپیک محلی برای گپ های خودمانی بچه های IT و معرفی اعضای جدید بنویسی.می تونی اونجا خودت رو معرفی کنی ،نظرت رو در مورد رشته ات وآیندش و... بگی و اگه سوالی بود بپرسی.بچه ها جواب میدن. در ضمن خوش اومدی:thumbsup:
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=65064
 

niktaa

عضو جدید
سلام كربلايي

من دانشجويي كارشناسي ارشد IT هستم امسال پایانامه دارم
دیدم اطلاعات علمي شما در سطح عاليه و واقعا مطالب خوبي را ارائه مى كني
اگر زحمتی نیست می تونید به من کمک کنید؟
موضوع پایانامه در موردpicture archive system
منتظر جواب شما هستم
با تشكر:gol:
 

samira3242

عضو جدید
کاربر ممتاز
برگزاري نخستين مزايده‌ي فن‌آوري نسل چهارم اروپا در آلمان

برگزاري نخستين مزايده‌ي فن‌آوري نسل چهارم اروپا در آلمان

نخستين مزايده امواج راديويي براي فن‌آوري نسل چهارم در اروپا در شهر ماينز آلمان و 10 سال پس از مزايده مجوزهاي نسل سوم، برگزار مي شود.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين انتظار وجود دارد كه دولت آلمان تنها قسمتي از 50 ميليارد يورو (67 ميليارد دلاري) را به‌دست آورد كه بار آخر دريافت كرده بود.
با توجه به تحولي كه فن‌آوري جديد نويد مي‌دهد علاقه ميان شركت‌هايي مانند ودافون و تي‌موبايل قوي است و اين بار اپراتورهاي تلفن همراه مطمئن‌ هستند اين فن‌آوري آن‌ها را مايوس نكرده و بسيار زودتر به دست مصرف‌كنندگان مي‌رسد.
در نخستين مزايده نسل چهارم اروپا بخش بزرگي از امواجي كه قرار است مجوز استفاده از آن‌ها به حراج گذاشته شود، امواجي هستند كه به دنبال سوييچ شركت‌هاي تلويزيوني از پخش آنالوگ به ديجيتال بدون استفاده مانده‌اند.
با استفاده از فن‌آوري نسل چهارم كه به LTE معروف است، كاربران مي‌توانند اطلاعات را با سرعت فوق‌العاده ارسال كنند و ظرفيت دانلود در اين فن‌آوري تلفن‌هاي همراه را به ابزار قدرتمندي براي گشت و گذار در اينترنت تبديل مي‌كند.
به گفته مدير انجمن آلماني Bitkom، با فن‌آوري LTE شبكه‌هاي تلفن همراه به جايگزين واقعي كابل يا DSL تبديل خواهند شد.
 

samira3242

عضو جدید
کاربر ممتاز
گارتنر گزارش داد: افزايش 5.3 درصدي درآمد جهاني IT در سال 2010

گارتنر گزارش داد: افزايش 5.3 درصدي درآمد جهاني IT در سال 2010

موسسه پژوهشي گارتنر در گزارش جديدي اعلام كرد كه با رونق تقاضاي مصرف‌كنندگان براي رايانه‌ها و ضعيف شدن دلار آمريكا، درآمد جهاني فن‌آوري اطلاعات با 5.3 درصد رشد، در سال جاري ميلادي به 3.39 تريليون دلار مي‌رسد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق گزارش گارتنر، چهار درصد اين رشد حاصل تنزل پيش‌بيني شده در ارزش دلار آمريكا خواهد بود كه بدون درنظر گرفتن آن، رشد درآمد فن‌آوري اطلاعات در سال جاري ميلادي 1.6 درصد خواهد بود. با اين همه همچنان در مقايسه با كاهش 1.4 درصدي در سال گذشته وضعيت بهبود يافته محسوب مي‌شود؛
گارتنر در ماه اكتبر رشد 3.3 درصدي درآمد فن‌آوري اطلاعات در سال 2010 را پيش‌بيني كرده بود و به گفته تحليلگران اين موسسه، به‌دنبال فروش قوي در سه ماهه پاياني سال 2009، زنجيره تامين سخت‌افزاري قوي غيرفصلي در سه ماهه اول سال 2010 به همراه ادامه بهبود در اقتصاد جهاني، سال 2010 را براي رشد مناسب درآمد IT مهيا كرده است.
بنا بر پيش‌بيني گارتنر، درآمد جهاني نرم‌افزار 5.1 درصد افزايش يافته و به 232 ميليارد دلار مي‌رسد و حداكثر رشد مربوط به بازارهاي نرم‌افزارهاي اداري خواهد بود.
انتظار مي‌رود درآمد بازار سخت‌افزار رايانشي كه بزرگ‌ترين تنزل را در سال گذشته داشت، در سال جاري قوي‌ترين بهبود را داشته باشد و با تقاضاي مصرف‌كنندگان براي رايانه‌هاي قابل حمل، فروش در اين بخش با 5.7 درصد افزايش به 353 ميليارد دلار برسد.
درآمد جهاني خدمات IT نيز با 5.7 درصد افزايش به 821 ميليارد دلار مي‌رسد، در حالي كه پيش‌بيني شده درآمد خدمات مخابراتي 5.1 درصد افزايش داشته باشد.
 

samira3242

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس از مدت ها گمانه زنی در مورد ورود مایکروسافت به بازار پر رقابت گوشی موبایل، این کمپانی در روز دوشنبه ۱۲ آوریل از دو گوشی خود به نام های Kin One و Kin Two رونمائی نمود.
پیش از این تصاویر و مشخصات غیر دقیق این گوشی ها با اسم رمز Pure و Turtle توسط برخی از منابع خبری فاش شده بود.
گوشی های Kin One و Kin Two قرار است در ماه می (اردیبهشت یا خرداد) توسط اپراتور وریزون وایرلس در آمریکا و در پائیز نیز توسط اپراتور وودافون در اروپا عرضه شوند.
به گزارش سایت موبایل ایران، سخت افزار این گوشی ها توسط کمپانی شارپ ساخته شده است و هر دوی این گوشی ها از نسخه ویژه ای از سیستم عامل ویندوز فون، مشابه ویندوز فون ۷ استفاده می کنند اما دارای واسط کاربری جدیدی هستند که بطور ویژه برای تسهیل اشتراک گذاری تصاویر و فیلم ها، پخش موسیقی و جستجوی محلی ساخته شده است. بسیاری از کارهایی را که می توان با سیستم عامل ویندوز فون ۷ انجام داد با سیستم عامل گوشی های Kin امکان پذیر نیست.

گوشی Kin One تقریباً مربع شکل بوده و دارای صفحه کلید کشویی است که بطور عمودی از سمت پائین گوشی باز می شود. صفحه نمایش لمسی این گوشی کوچکتر از گوشی Kin Two بوده و دارای یک دوربین ۵ مگاپیکسلی مجهز به فلاش و ۴ گیگابایت حافظه داخلی است. همچنین امکان فیلمبرداری SD توسط گوشی Kin One وجود دارد اما قابلیت فیلمبرداری HD برای این گوشی در نظر گرفته نشده است.

گوشی Kin Two با صفحه نمایش لمسی بزرگتر، دارای صفحه کلید کشویی است که بطور افقی از پهلوی گوشی باز می شود. این گوشی دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی مجهز به فلاش و ۸ گیگابایت حافظه داخلی است. همچنین امکان فیلمبرداری HD توسط گوشی Kin Two وجود دارد.
گوشی های Kin One و Kin Two دارای صفحه خانگی به نام Kin Loop هستند که وضعیت دوستان شما و بروزرسانی های انجام شده توسط آنها را نمایش می دهد. شما نیز می توانید وضعیت خود را به سادگی و با یک اشاره بطور همزمان در چند سایت بروزرسانی نمایید. این ویژگی گوشی های Kin مشابه سرویس Motoblur موتورولا برای گوشی های اندروید است.
برای به اشتراک گذاری اطلاعات، تصاویر و فیلم ها دایره سبز رنگ کوچکی به نام Kin Spot در پائین صفحه نمایش قرار دارد. شما می توانید تصاویر، ویدیوها و صفحات وب را به داخل این دایره کشیده و رها نمائید و پس از آن اطلاعات تماس افراد (Contact ها) را به داخل این دایره بکشید. گوشی Kin بطور خودکار این اطلاعات را با افراد مورد نظر به اشتراک می گذارد.
گوشی های Kin نخستین گوشی هایی هستند که بجای مدیاپلیر ویندوز از پلیر Zune برای نمایش فیلم و پخش موسیقی و فایل های صوتی استفاده می کنند. همچنین امکان مرور Zune Marketplace از طریق گوشی ها وجود دارد.
یکی دیگر از ویژگی های برجسته و جالب این گوشی ها Kin Studio است. Kin Studio نسخه ای پشتیبان از اطلاعات را بصورت سازماندهی شده در یک خط زمانی (timeline) همراه با برچسب زمانی بر روی سرورهای مایکروسافت ذخیره می کند. این اطلاعات شامل پیام ها، تصاویر، اطلاعات تماس و ویدیوها است و از طریق صفحه اختصاصی شما در سایت Kin.com برای شما قابل دسترسی خواهد بود. بدین ترتیب اگر گوشی خود را از گم نمائید اطلاعات شما از بین نخواهد رفت. همچنین کلیه تصاویر توسط اطلاعات جغرافیایی برچسب گذاری می شوند.
یکی از نقاط ضعف این گوشی ها فقدان پشتیبانی از فلش و سیلورلایت در مرورگر آنها است. همچنین امکان ارسال تصاویر و ویدیوها به توئیتر وجود ندارد. علاوه بر این نرم افزارهای ویژه ویرایش عکس و فیلم در این گوشی های تعبیه نشده و حافظه آنها نیز قابل افزایش نیست. همچنین مایکروسافت برنامه ای برای عرضه کیت توسعه نرم افزاری برای گوشی های Kin در دست ندارد.
در مورد قیمت این گوشی ها هنوز اطلاعات موثقی در دست نیست.
 

samira3242

عضو جدید
کاربر ممتاز
ايتنا- علاقه‌مندان به اوركلاكينگ در ايران بار ديگر فرصت يافته‌اند تا با شركت در مسابقه آزاد اوركلاكينگ گيگابايت، دانش فني خود را به بوته آزمايش گذاشته و شانس خود را براي حضور در مسابقات جهاني امتحان كنند.



مسابقات Gigabyte GOOC‌ به رسم سه سال گذشته در سال 2010 نيز با نهايت توان برگزار خواهد شد و كشور ايران نيز از يك سهميه جهت اعزام تيم برخوردار خواهد بود. از اين رو گروه شركت‌هاي آواژنگ اقدام به برگزاري مسابقاتي آنلاين به كمك وب‌سايت pcnetwork.ir و مرجع جهاني HWbot نموده است تا چهره برترين تيم اوركلاكينگ ايران جهت اعزام به مسابقان جهاني شناخته شود.

مسابقات مقدماتی به میزبانی 34 كشور جهان در ماه‌های ارديبهشت و خرداد 2010 برگزار می‌شود. افراد پیروز این مرحله در هر کشور، در مسابقات منطقه‌ای Asia, China, Europe, North America و South America به رقابت خود ادامه داده و سپس راه یافتگان به مسابقه نهایی در شهريور ماه رقابت‌های خود را در تایوان به پایان خواهند رساند.

در اين راستا مسابقه انتخابي ايران با نام GOOC2010 Iran Qualification به صورت رسمي از تاريخ بيستم اسفند ماه آغاز شده است و شركت كنندگان جهت آگاهي از قوانين و شرايط شركت در مسابقه مي‌توانند به وب سايت overclocking.ir مراجعه نماييد. زمان شركت در مسابقه تا تاريخ 20 ارديبهشت است و تيم برتر نيمه دوم خرداد به مسابقات جهاني اعزام خواهد شد.

همچنين جهت كسب اطلاعات تكميلي، آشنايي با تيم‌هاي شركت كننده، سوالات فني و مشاهده ركوردهاي ثبت شده مي‌توانيد به انجمن اختصاصي اين مسابقه در وب‌سايت pcnetwork.ir مراجعه نمایید.
 

samira3242

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از انجام مقدمات برای راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی (IP-TV) در کشور خبر داد و گفت: کانال‌های انتقال تصویر شبکه برای این ارائه این سرویس آماده شده و مذاکرات با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این زمینه آغاز شده است.



صابر فیضی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به انجام مراحل پایانی ایجاد خدمات ارتباطی پیشرفته (ACS) در کشور که شامل سرویس‌های مختلفی همچون IP-TV می‌شود گفت: ارائه IP-TV مستلزم تهیه محتوا برای انتشار، مدیریت محتوا و رساندن آن با کیفیت و امنیت مناسب به کاربر نهایی است. برای این منظور شبکه تست شده و منتظر دریافت محتوا از سازمان صدا و سیما هستیم.

وی گفت: کانال‌های انتقال تصویر شبکه برای این ارائه این سرویس آماده است و به محض دریافت اطلاعات و محتوای مورد نظر از سازمان صدا و سیما این سرویس به متقاضیان عرضه خواهد شد. فیضی در مورد سرویس پخش فیلم و ویدئو از طریق شبکه اینترنت (VOD) که یکی از کاربردهایIP-TV است گفت: ارائه سرویس ویدئو درخواستی به مشتریان نهایی شده است و در این زمینه با توجه به محتوای مذکور با وزارت فرهنگ و ارشاد وارد مذاکره شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: سرویس‌های فوق به زودی قابل ارائه به مشترکان خواهند شد. به گزارش مهر، IP-TV به ارسال و پخش برنامه‌های تلویزیونی برای مشترکان از طریق زیرساخت باند وسیع و توسط پروتکل اینترنت گفته می‌شود.

IP-TV یک پدیده جهانی است که فرصتی را برای شرکت‌های مخابراتی جهت استفاده بهتر از زیرساخت‌های خود به منظور ارسال ویدئو و محتوای دیجیتال روی شبکه‌های IP فراهم کرده است. امروزه بسیاری از سرویس‌دهندگان باند وسیع ارائه سرویس‌های نوین تلویزیونی را روی شبکه‌هایIP آغاز کرده‌اند. به علت توسعه باند وسیع و پیشرفت‌های چشمگیر در ارائه فناوری‌هایی چون ADSL2+ که توان پخش محتوای چند‌رسانه‌ای را با کیفیت بالا دارند بازار IP-TV پتانسیل بسیار خوبی برای رشد پیدا کرده است.

پخش دیجیتالی تلویزیون، ویدئو بر طبق تقاضا، فیلم بر طبق تقاضا که کاربران از یک" بانک فیلم"، فیلم مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند، برنامه‌ها و محتواهای ذخیره ‌شده‌ای که لزومی به مشاهده بهنگام آنها نیست و کاربر می‌تواند آنها را دانلود و سپس مشاهده کند، سرویس‌های تلفنی گوناگون، دسترسی به اینترنت و آموزش از راه دور از جمله کاربردهای IP-TV است.
 

samira3242

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولين کنگره فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات ايران

اولين کنگره فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات ايران

نخستين کنگره فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات ايران با رويکرد به زيست شهروندان توسط انجمن کامپيوتر ايران در تاريخ يكم تا سوم خردادماه سال جاري در بوستان گفت و گو برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) هدف از برگزاري اين کنگره توسعه دانش بنيادي و مهارت هاي کاربردي صنعت فاواي کشور، فراهم آوردن موقعيت مناسب براي بخش خصوصي براي ارايه قابليت ها و ايجاد تعامل با بخش حاکميتي و همچنين توسعه فضاي رقابتي در قلمرو فاوا با انتخاب و معرفي برترين ها است.
از همين رو کنگره فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات با رويکرد به زيست شهروندان در نظر دارد که در مدت سه روز برگزاري خود محورهاي توسعه خدمات الکترونيکي شهروند مجازي، توانمندسازي شهروندان در جامعه اطلاعاتي، اقتصاد شبکه اي و به‌زيست شهروندان و همچنين اخلاق فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات، حقوق فاوا، نرم افزار و سامانه هاي اطلاعاتي و توسعه شبکه و نقاط دسترسي الکترونيکي شهروندان مورد بررسي قرار دهد.
در عين حال برگزاري کارگاه هاي آموزشي، نمايشگاه، معرفي برترين ها، معرفي محصولات و توليدات شرکت هاي خصوصي از جمله برنامه جنبي اين کنگره است.
 

samira3242

عضو جدید
کاربر ممتاز
ايتنا- به گفته دبير علمي كنگره فناوري اطلاعات و ارتباطات با رويكرد به زيست شهروندان، آخرين وضعيت سلامت الكترونيك، تجارت الكترونيكي، امضاي الكترونيكي، حقوق فناوري اطلاعات، ماليات الكترونيكي و در نهايت برنامه كلي كشور در خصوص پيشرفت‌هاي الكترونيكي ارايه خواهد شد.




نصرالله جهانگرد با بيان مطلب فوق افزود: «هميچنين در اين كنگره گزارش جامعه‌اي از پروژه‌هاي الكترونيكي شهري تهران از جمله بليت الكترونيكي و كنترل الكترونيكي ترافيك شهر ارايه خواهد شد.» وي ادامه داد: «در عين حال ارايه آخرين وضعيت نظام بانكداري الكترونيكي توسط كارشناسان و مسئولان از ديگر برنامه‌هاي اين كنگره خواهد بود.»

به گفته وي براي نخستين بار از اقتصاددانان براي تبيين اقتصاد الكترونيكي و تاثير آن بر توسعه، بهره‌بري، اشتغال و امنيت دعوت به عمل آمده است تا به ارايه ديدگاه‌هاي نظري خود در اين زمينه بپردازند.

جهانگرد در خصوص كارگروه جامعه اطلاعات نيز گفت: «در اين كارگروه در قالب سخنراني، ميزگرد و مقاله، صاحب‌نظران كليه دستورات مربوط به اسناد جامعه اطلاعاتي و پيشرفت آن در ايران را بررسي خواهند كرد.»

دبير علمي كنگره ادامه داد: «همچنين براي نخستين بار نشست ويژه‌اي در حوزه حقوق و قوانين و مقررات و دادرسي براي خبرگان ارايه خواهد شد. مباحثي از جمله قراردادهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات، مشكلات حقوقي، نحوه دادرسي و پيگيري مشكلات حقوقي و همچنين قوانين و مقررات مربوط به جرايم الكترونيكي مورد نقد و بررسي قرار خواهد گرفت.»

وي افزود: «در زمينه پيشرفت‌هاي نرم‌افزاري و دسترسي شبكه نيز مسئولان به ارايه گزارش پرداخته و پاسخگوي سولات كاربران خواهند بود.» گفتني است نخستين كنگره فناوري اطلاعات و ارتباطات ايران با رويكرد به زيست شهروندان 1 تا 3 خرداد ماه در سالن بوستان گفت‌وگو برگزار خواهد شد که در خبر قبلي 1 تا 23 خرداد اعلام شده بود که بدينوسيله تاريخ تصحيح مي‌شود.
 

samira3242

عضو جدید
کاربر ممتاز
ويروس "دوستت دارم" 10 ساله شد

ويروس "دوستت دارم" 10 ساله شد

ويروس معروف "لاوباگ" كه با آلوده كردن بيش از 50 ميليون رايانه نقطه عطف مهمي در تحول بدافزارها به شمار مي‌رود، 10 ساله شد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هنگامي كه اين ويروس 10 سال پيش منتشر شد كاربران تصور مي‌كردند كه واقعا يك نامه عاشقانه دريافت كرده‌اند، فايروال‌هاي شخصي فعال نبوده و ضميمه‌هاي قابل اجرا در درگاه‌هاي اي‌ميل مسدود نمي‌شدند.
شرايط آن زمان به ويروس لاوباگ اجازه داد با آلوده كردن ميليون‌ها رايانه در جهان در عرض يك هفته، حدود پنج تا هشت ميليارد دلار خسارت به بار بياورد.
شركت امنيتي MessageLabs كه اكنون به مالكيت سيمانتك درآمده يكي از نخستين شركت‌هايي بود كه ويروس لاوباگ را در چهارم ماه مي سال 2000 شناسايي كرده و شاهد رشد اين ويروس ارسال شونده انبوه از يك در هزار اي‌ميل به يك در 28 اي‌ميل بود.
ويروس‌نويسان از تكنيك مهندسي اجتماعي براي ارسال اين ويروس به شكل فايل ضميمه متني در اي‌ميلي كه حاوي عنوان فريب‌آميز "دوستت دارم" بود، استفاده كرده بودند و هنگامي كه كنجكاوي گيرندگان باعث مي‌شد ضميمه را باز كنند، اسكريپت ويژوال بيسيك مخربي خود را به نشاني‌هاي اي‌ميل موجود در كتاب آدرس آنان ارسال مي‌كرد.
اين ويروس محصول زماني بود كه دورنماي تهديد به جاي جرائم سازمان‌يافته تحت تسلط حملات هكرهاي تازه‌كار بود و همانند امروز انگيزه‌هاي مالي در ميان نبودند.
 

samira3242

عضو جدید
کاربر ممتاز
گيگابايت از مادربرد X58A-UD9 پرده برداشت

گيگابايت از مادربرد X58A-UD9 پرده برداشت

ايتنا- گيگابايت محصول ديگري از رده مادربردهاي حرفه‌اي خود را معرفي نمود. اين مادربرد جديد كه بر پايه پيكره‌بندي LGA 1366 و چيپ‌ست X58 طراحي و ساخته شده است، X58A-UD9 نام دارد و از قابليت‌هاي انحصاري برخوردار است كه براي اولين بار در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد.

X58A-UD9 با بهره‌مندي از چهار شكاف PCI-Express 2.0 با پهناي باند 16X، توانايي پشتيباني از پيكره‌بندي‌هاي CrossFireX‌ و SLI ‌را بصورت چهار كاناله داراست. بدين ترتيب كاربران حرفه‌اي و علاقه‌مندان به بازي‌هاي رايانه‌اي از بيشترين پهناي باند گرافيكي ممكن برخوردار خواهند بود.

از سويي ديگر X58A-UD9، توانايي پشتيباني كامل از جديدترين تراشه‌هاي شش هسته‌اي اينتل نظير Core i7 980X Extreme Edition را نيز دارا مي‌باشد. همچنين گيگابايت حرفه‌اي‌ترين و اقتصادي‌ترين مدار تغذيه CPU را در دل X58A-UD9 گنجانده است.

براي اولين بار مهندسين اين شركت از طراحي جديدي با نام Dual Power Switching بهره گرفته‌اند كه امكانات و ايمني فوق‌العاده‌اي را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد. در اين طراحي مدار تغذيه 24‌ فاز مادربرد به دو گروه 12تايي تقسيم مي‌شود كه در هر سيكل زماني، يك گروه در حال تغذيه و گروه ديگر در وضعيت خاموش يا استراحت قرار مي‌گيرد.

بدين ترتيب طول عمر مدار تغذيه مادربرد تا دو برابر افزايش يافته و در صورت بروز مشكل يا سوختگي در هر يك از فازها، مادربرد كماكان با نهايت توان به كار خود ادامه مي‌دهد. در صورت بروز مشكل در هر يك از فازها، مادربرد بصورت خودكار گروه فازي مربوط به فاز خراب را از مدار خارج كرده و گروه ديگر را بطور تمام وقت بكار مي‌گيرد.

بدين ترتيب امكان از كار افتادن مادربرد منتفي مي‌شود. از سويي اگر علاقه‌مند به اوركلاك يا استفاده از تراشه‌هاي قدرتمند و گران قيمت باشيد، مي‌توانيد هر 24 فاز را بصورت همزمان مورد استفاده قرار دهيد.

اين مادربرد از تمامي استانداردهاي جديد نظير SATA2 و USB 3.0‌ پشتيباني مي‌كند و سيستم خنك‌كننده آن Hybrid Silent Pipe 2 گيگابايت است. قيمت و تاريخ دقيق عرضه اين مادربرد در بازار ايران هنوز مشخص نيست.
 

majmaj

عضو جدید
جزئیات جرائم رایانه‌ای؛ اختلاف بر سر دامنه‌ اینترنتی در صدر

جزئیات جرائم رایانه‌ای؛ اختلاف بر سر دامنه‌ اینترنتی در صدر

چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشتماه ۱۳۸۹ بیشترین آمار شکایات در فضای سایبر در کشور به اختلافات بر سر دامنه اینترنتی اختصاص دارد و پس از آن می توان به اختلاف شرکتهای اینترنتی با مخابرات، جعل سایتهای اینترنتی، شکستن قفل نرم افزارها و هک ایمیل های شخصی اشاره کرد که نسبت به آن اقامه دعوی می شود.




به گزارش مهر، با توجه به توسعه تکنولوژیک و انفورماتیک و با گسترش تخلفاتی از قبیل کپی و تکثیر غیر‌قانونی نرم‌افزار‌ها و برنامه‌های رایانه‌ای در ایران قانون حمایت از پدید‌آورندگان نرم‌افزار‌های رایانه‌ای در دی‌ ماه 1379 به تصویب رسید که آیین‌نامه آن نیز در 70 ماده به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

پس از آن با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به گسترش تخلفات و تعریف جرائم جدید در فضای سایبر قانون جرائم رایانه‌ای مشتمل بر 56 ماده و 25 تبصره در پنجم خرداد ماه سال 88 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در 20 خرداد ماه همان سال نیز به تایید شورای نگهبان رسید.

باقر افخمی عضو اصلی شورای حل اختلاف جرائم رایانه‌ای و اینترنتی دادگستری کل استان تهران در گفت‌وگو با مهر در تشریح وضعیت جرایم رایانه‌ای و اینترنتی در کشور و مراجعات انجام شده در این خصوص به شورای حل اختلاف جرائم رایانه‌ای گفت: اختلاف بر سر مالکیت دامنه‌های اینترنتی از جمله مباحثی است که در کشور بسیار با آن روبرو هستیم.

وی بیشترین آمار شکایات در فضای سایبر را مربوط به اختلاف بر سر دامنه‌های اینترنتی عنوان کرد و گفت: برخی افراد حقیقی نسبت به ثبت دامنه‌های اینترنتی با نام مجموعه‌ها و موسسات و برندهای معتبر و شناخته شده اقدام می‌کنند که صاحبان اصلی این نام‌ها، مدعی باز پس‌گیری این دامنه‌ها می‌شوند.

عضو اصلی شورای حل اختلاف جرائم رایانه‌ای ادامه داد: در قوانین سازمان نظارت بر نام‌ها و ارقام اینترنتی (آیکان) بر قانون مالکیت معنوی تاکید شده است و این به معنی است که برندهای شناخته شده حتی اگر نسبت به ثبت دامنه خود اقدام نکنند هیچکس حق ثبت آن دامنه را برای خود نخواهد داشت اما در کشور ما به این قانون آن طور که باید توجه نمی‌شود و به همین دلیل با مراجعات بی‌شماری در این زمینه روبرو هستیم.

افخمی با بیان اینکه اختلاف بر سر دامنه‌های اینترنتی اغلب میان افراد حقیقی و حقوقی پیش می‌آید که این اشخاص حقیقی پیش دستی کرده و با نام شرکت‌های مشهور، دامنه را برای خود به ثبت می‌رسانند افزود: شورای حل اختلاف جرائم رایانه‌ای در این موارد، ادعای اعلام شده را از لحاظ شرایط و اثبات مالکیت بررسی کرده و در صورت صحیح شناخته شدن مورد ادعا، دامنه به صاحب اصلی بازگردانده می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمامی احکام صادره در شورای حل اختلاف جرائم رایانه‌ای و اینترنتی دادگستری طبق قانون جرائم رایانه‌ای خواهد بود که چندی است به تصویب مجلس و شورای نگهبان نیز رسیده است خاطرنشان کرد: در شرایط مساوی در مالکیت دامنه‌های اینترنتی، فردی که سریع‌تر نسبت به ثبت دامنه اقدام کرده است صاحب دامنه خواهد بود.

افخمی تاکید کرد: اولویتی میان افراد حقیقی و حقوقی در ثبت دامنه وجود ندارد مگر آنکه ثبت دامنه از نام یک برند و یا شرکت شناخته شده‌ای گرفته شده باشد. عضو شورای حل اختلاف جرائم رایانه‌ای و اینترنتی دادگستری کل استان تهران با تاکید بر اینکه اقامه دعوی در جرائم رایانه‌ای رو به افزایش است گفت: این به معنی افزایش بزه‌های رایانه‌ای نیست بلکه آگاهی مردم از اینکه محلی برای پیگیری و رسیدگی به شکایاتشان وجود دارد افزایش یافته است.

وی گفت: رسیدگی به بسیاری از جرائم رایانه‌ای نیازمند وجود شاکی خصوصی است که این امر در گذشته کمتر دیده می‌شد اما در حال حاضر و با افزایش آگاهی مردم به وجود محلی برای طرح دعوی، بسیاری از جرائم شاکی خصوصی پیدا می‌کند.

افخمی با بیان اینکه با وجود استفاده از تکنولوژی‌های روز شاهد ارتقای سطح بسیاری از رسیدگی‌ها برای بررسی احکام این بخش هستیم اضافه کرد: به همین ترتیب شاهد افزایش تنوع در اقامه دعوی نسبت به سال‌های گذشته هستیم.

عضو شورای حل اختلاف جرائم رایانه‌ای و اینترنتی دادگستری کل استان تهران اختلاف شرکت‌های اینترنتی با مخابرات را از دیگر موارد مراجعه به این شورا عنوان کرد و به مهر گفت: شرکت‌های اینترنتی از عدم رعایت فرم مشتری مداری (SLA) از سوی مخابرات گله‌مند هستند که این مسئله خسارت بسیاری را به دلیل قطع سیستم‌ها و عدم سرویس‌دهی مناسب برای این شرکت‌ها به بار می‌آورد.

وی گفت: در بسیاری موارد این اقامه دعوی منجر به صدور رای علیه مخابرات و پرداخت ضرر و زیان ناشی از آن به شرکت‌های اینترنتی شده است. افخمی اختلاف شرکت‌های اینترنتی با یکدیگر و اختلاف کارمندان با صاحبان این شرکت‌ها را از دیگر موارد مطرح شده از این دست در شکایات رایانه‌ای عنوان کرد.

این عضو شورای حل اختلاف جرائم رایانه‌ای با تاکید بر اینکه احکام صادره در این شورا از نظر قانونی حکم قضایی محسوب می‌شود و نیروی انتظامی ملزم به رعایت آن خواهد بود به مهر گفت: تمامی احکام صادره این شورا ماهیت قضایی دارد و اجرا می‌شود.

افخمی با اشاره به نقض قانون حمایت از مالکیت معنوی در کشور با بیان اینکه حمایت از پدیدآورندگان آثار رایانه‌ای طبق قانون قابل انجام است اضافه کرد: قانونگذار با استناد به حق مولفان و پدیدآورندگان اثر در صورت نقض قانون و کپی رایت برای آن مجازات تعیین کرده است اما اقدام به بررسی و اجرای این قانون نیازمند شاکی خصوصی است.

وی ادامه داد: هم اکنون سالانه موارد متعددی از جعل سایت‌های اینترنتی، جعل نرم‌افزار و شکستن قفل نرم‌افزارها گزارش می‌شود که حقوق افراد در این شکایات رسیدگی می‌شود. افخمی در مورد استفاده از *****شکن و سایت‌های معاند در کشور با بیان اینکه این قبیل جرائم باید از سوی شاکی خصوصی مطرح شود گفت: وظیفه بستن سایت‌های اینترنتی به عهده دادگستری نیست و کمیته تعیین مصادیق نسبت به اینگونه جرائم تصمیم‌گیری می‌کند.

وی گفت: چنانچه سایت اینترنتی باعث ضرر و زیان مادی و معنوی فرد شود تا زمان صدور حکم بنا به درخواست شاکی و با نظر قاضی پرونده امکان مسدود کردن آن وجود دارد. قانونگذار در این شرایط این اختیار را به ما داده تا سایت را تا اطلاع ثانوی مسدود کنیم.

افخمی با بیان اینکه موارد مختلفی از هک کردن سایت‌ها و ایمیل‌های شخصی افراد وجود دارد که شاکی خصوصی در این زمینه اقدام نکرده است ادامه داد: چنانچه این موارد از سوی شاکی خصوصی مطرح شود قانونگذار دست قاضی را برای اعمال حکم باز گذاشته است.

وی گفت: برخلاف تصور عامه جامعه، یافتن مجرم در فضای سایبر بسیار کار آسانی است و پروتکل اینترنت که براساس IP استوار است امکان کنترل را به راحتی فراهم می‌کند. افخمی به کاربران اینترنتی توصیه کرد که بدون شناخت نسبت به ارتباط ایمیل، چت و وب کم در فضای سایبر اقدام نکنند تا مورد سوءاستفاده‌های موجود در این حوزه قرار نگیرند.
 
بالا