اخبار روز حوزه فناوری اطلاعات

elnazmoghimizade

عضو جدید
اندروید 10 نام رسمی Android Q ؛ خداحافظی با نامگذاری دسری


سرانجام گوگل با نامگذاری دسری اندروید خداحافظی کرد و نام اندروید 10 را به عنوان نام رسمی Android Q برگزید. در ادامه همراه ما باشید تا با جزيیات این موضوع و روند نامگذاری اندروید کیو بیشتر آشنا شویم.


گوگل رسما نسخه بعدی اندروید را که قرار است در پاییز امسال منتشر شود، نامگذاری کرد: اندروید 10. بله درست است از این پس نام رسمی اندروید Q همین است. گوگل با شکستن 10 سال سابقه انتشار اسامی اندروید با نام دسرها، این بار از شیوه نامگذاری حروف الفبایی در کنار عدد برای سیستم عامل جدید اندروید (اندروید Q) بهره می‌گیرد. بر این اساس، نامگذاری سال جاری سیستم عامل گوگل، اندروید 10، سال آینده اندروید 11 و طبق همین روال ادامه دار خواهد بود.


پس از گذشت مدتی، سرانجام نام تجاری اندروید به سرعت و بدون هیچگونه نزاعی تغییر کرد. با این کار، مشکل پذیرش نامگذاری دسری اندروید خصوصا اندروید Q برای بسیاری برطرف شد. بر اساس سوالات و پاسخ‌های مطرح شده، خوب است بدانید که گوگل در تغییر نامگذاری از دسری تاکید دارد و به هیچ وجه منصرف نخواهد شد. در واقع گوگل بر این اعتقاد است که وقت آن رسیده تا کمی از این سنت قدیمی فاصله بگیرد. به نظر می‌رسد همه چیز کمی پیچیده است، اما حداقل از لحاظ کیفی، طرح نامگذاری جدید (نام رسمی اندروید 10) کمتر عجیب و غریب است.
 

بازاری

عضو جدید
ممنون از فعالیت همگی دوستان. من هم این مطلب در یکی از سایتها خوندم جالب بود گفتم با شما به اشتراک بزارم
شاید شما هم فیلم‌های فانتزی یا علمی تخیلی را دیده باشید یا رمان‌هایی را خوانده باشید که در آنها سفر در زمان رخ داده است. یکی از سری 3 قسمتی فیلم‌های «بازگشت به آینده» در دهه 80 میلادی باشد که در آن مایکل جی فاکس در نقش مارتی مک‌فلا و کریستوفر لیوید در نقش دوک براون بازی می‌کردند. در این فیلم‌ها، به شکلی جالب یک خودروی دلورین دی‌ام‌سی را به یک ماشین سفر در زمان تبدیل می‌کند که او و همسفرش را به یک ماجراجویی در زمان می‌برد.

به نقل از اسلش‌گیر، مفهوم سفر در زمان همیشه برای بشر جذاب و مطلوب بوده است، چه سفر به گذشته و چه به آینده. البته همین که ما به آسمان شب نگاه می‌کنیم در واقع دیدن گذشته است

ما می‌توانیم در زمان سفر کنیم، ولی نه دقیقا آنطور که در فیلم‌ها به تصویر کشیده شده است

 
بالا