اخبار روز حوزه فناوری اطلاعات

arashlolos

عضو جدید
اپراتور سوم نیامده کناره گیری می کند!

اپراتور سوم نیامده کناره گیری می کند!

گروه خبری GSM: براساس اطلاعات رسيده از شرکت تامين تلکام، اين شرکت به دليل نداشتن تجهيزات مورد نياز براي راه‌اندازي شبکه اپراتور سوم قطعا در خردادماه نمي‌تواند شبکه خود را راه‌اندازي کند و احتمال کناره‌گيري از اجراي اين پروژه توسط اين شرکت زياد است.

به گفته يک مقام آگاه، شرکت تامين تلکام تاکنون نتوانسته راهکاري براي دور زدن تحريم‌ها پيدا کند و همين امر باعث شد به رغم توانايي پرداخت مبالغ مورد نياز، فروشنده‌هاي چيني طرف قرارداد به پول‌شان نرسند.

وي افزود: اين شرکت تاکنون تنها 42 سايت BTS راه‌اندازي کرده که گفته مي‌شود قسمت عمده از تجهيزات آن، از تجهيزاتي بوده که براي اپراتورهاي اول و دوم وارد کشور شده است.
اين منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، گفت: براساس قراردادي که اپراتور سوم براي راه‌اندازي شبکه با پيمانکاران خارجي منعقد کرده است به دليل تحريم‌ها تنها موفق شد با دو وندور چيني ZTE و هوواوي قرارداد امضا کند.

وي افزود: براساس اين قرارداد 70 درصد شبکه اپراتور سوم توسط هوواوي و 30 درصد باقيمانده توسط شرکت ZTE راه‌اندازي مي‌شود که متاسفانه تاکنون هيچ کدام از اين پيمانکارها به دليل پرداخت نشدن مبالغ قراردادي تجهيزات عمده‌اي وارد کشور نکرده‌اند.
وي گفت: در حال حاضر نيز به ميزان 100 سايت BTS تجهيزات وارد کشور شده که به دلايلي تاکنون ترخيص نشده است.اين مقام آگاه با اشاره به اينکه بزرگ‌ترين مشکل تامين تلکام در اين مسير عدم گشايش اعتبار بوده است، گفت: بعيد به نظر مي‌رسد به اين زودي‌ها اين مشکل برطرف شود و پيش‌بيني مي‌شود به دليل افزايش ميزان جرايم به دليل تاخير در راه‌اندازي شبکه، اين شرکت از پروژه اپراتور سوم کناره‌گيري کند.

وي افزود: در سال گذشته نيز خبرهايي از برکناري يکي اعضاي هيات مديره شرکت تامين تلکام شنيده شد و همزمان با آن رييس هيات مديره نيز از سمت خود استعفا داد که البته پذيرفته نشد.

وي گفت: تغييرات مديريتي نيز تاکنون نتوانسته گره‌اي از مشکلات مجري اين طرح باز کند به نحوي که شرکت سرمايه‌گذاري شستا هم براي سرمايه‌گذاري بيشتر در اين پروژه تضمين‌هاي اجرايي سفت و سختي از مديران تامين تلکام درخواست کرده است.وي افزود: شرکت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي “شستا” پافشاري مي‌کند که حتما يک سرمايه گذار ديگر براي پروژه اپراتور سوم وارد اين حوزه شود که تاکنون هيچ سرمايه‌گذار داخلي و خارجي حاضر به همکاري در اين پروژه نشده است.

شاهين آرپناهي، مديرکل برند و ارتباطات شرکت تامين تلکام با تاييد نصب کمتر از 50 سايت BTS توسط تامين تلکام گفت: به زودي خبرهاي خوشي از جهش سريع پروژه اپراتور سوم به جامعه رسانه‌اي کشور اعلام خواهد شد.

وي با رد اين موضوع که به هيچ وجه موضوع کناره‌گيري از اين پروژه در شرکت مطرح نيست، گفت: مشکلاتي در برخي از حوزه‌ها وجود دارد که در همين هفته قسمت عمده‌اي از آن برطرف شد و اميدواريم به زودي اخباري خوشي از اپراتور سوم داشته باشيم.

گفتني است وزير ارتباطات نيز در آخرين گفت‌وگوي خود با فناوران در پاسخ به اين سوال که گفته مي‌شود هيچ گونه تجهيزات نسل سومي توسط تامين تلکام براي اجراي پروژه نسل سوم وارد کشور نشده است، گفته بود: تعهد پروانه‌اي تامين تلکام اوايل خرداد سال 90 است و با توجه به اينکه کشور براي نسل سوم موبايل دير اقدام کرد، توقع و انتظارمان اين بود که دوستان عمليات اجرايي پروژه را تسريع کنند و هرچه زودتر اين سيم‌کارت‌ها در اختيار مردم قرار گيرد. الان هم با تمامي اتفاقات، آخرين گزارش سازمان تنظيم مقررات گوياي اين است که تا حدود زيادي براي شروع به کار آزمايشي شبکه در دهه فجرآمادگي هست و اگر قول صددرصد نمي‌دهيم براي اين است که ممکن است به خاطر چند نرم‌افزار يا تجهيزات، شبکه افتتاح نشود. اما تلاش متخصصان اپراتور سوم اين است که به صورت‌ آزمايشي در دهه فجر شبکه اپراتور سوم با تعداد محدودي سيم‌کارت کارش را شروع کند. ما هم به جد پيگيري مي‌کنيم تا در موعد مقرر پروانه، سيم‌کارت به صورت عمومي ارايه شود.
 

naimi ali

عضو جدید
سلام کربلایی... امید وارم همیشه یه روز باشیو سر بلند... من دارم روی یک مقاله کار می کنم... راجع به itil اگه ممکنه و می تونی به من کمک کن... یکم تخصصی تر بگم رفتار سازمانی itil رو می خوام بدونم...بازم ممنونم از اینکه به کمک امثال من می رسی ... واقعا دست درست کربلایی...
 

solmaz.it

عضو جدید
مهندس جان ببخشیدا شما سرورو استاد مایین ولی چرا متنتون لینک داره بهتر نبود لینکارو حذف میکردین؟
 

sara.hoseini90

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]رشد بازار it در سال ۲۰۱۲ به ۳۴۸ میلیارد دلار می‌رسد[/h]


ایتنا- رئیس اتاق ایران گفت: رشد بازار فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۲ به ۳۴۸ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش ایتنا به نقل از روابط‌عمومی اتاق ایران «محمد نهاوندیان» رئیس اتاق ایران در همایش ملی توسعه صادرات نرم‌افزار با اشاره به سیاست‌های استراتژیک تجاری کشورهای صنعتی در حمایت از بخش تحقیقات در صنعت نرم‌افزار یادآور شد: بالندگی صنعت IT در آمریکا ناشی از سرمایه‌های کلانی است که در گذشته در دانشگاه‌ها و شرکت‌ها به تحقیق و توسعه اقتصادی داده شده است و اکنون به عنوان نمونه شرکت مایکروسافت ۵/۱۷ درصد بازار جهانی را در اختیار دارد.

نهاوندیان در ادامه با اشاره به رشد مستمر و پایدار بازار IT در ۱۵ سال گذشته تصریح کرد: در حوزه نرم‌افزار ما با رشد مستمر ۱۰ درصدی مواجه هستیم و در سال ۲۰۰۷ این رقم به ۲۵۱ میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۲ به رقمی معادل ۳۴۸ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی افزود: ‌این روند نشان می‌دهد که شیوه انجام امور زندگی خانوارها و نحوه کار بنگاه‌ها روندی نرم‌افزار گرا را دنبال کرده است. ضمن آنکه ایجاد حباب‌های تصور ارزش که باعث بحران‌های اخیر شده است در حوزه نرم‌افزاری جای نگرانی ندارد زیرا در تولید نرم‌افزار ارزش خلق می‌شود.

نهاوندیان با اشاره به رشد سواد دیجیتال در ایران و سرعت نفوذ اینترنت در کشور گفت: صنعت نرم‌افزار این ویژگی را دارد که دسترسی به بازار در این حوزه فارغ از شناسنامه‌ای که تولیدکننده دارد ممکن است و باتوجه به توانمندی‌های ایران می‌توان در این زمینه فعال عمل کرد.

وی افزود: حمایت از صادرات نرم‌افزار جدای از مسائل عمومی سیاستگذاری در کشور نیست و همه ساله به دلیل سیاست ارزی که اتخاذ شده است فشار و تورم داخلی را بر روند کار صادرکنندگان تجربه می‌کنیم. نهاوندیان پرداخت جوایز صادراتی را جبران بخشی از خسارت‌هایی که به دلیل سیاست‌های ارزی به صادرکننده وارد می‌شود دانست و تصریح کرد: در ایران با تورم دو رقمی مواجه هستیم در حالی که در بازارهای جهانی این موضوع وجود ندارد. بنابراین چرا باید بار سیاست ارزی کشور را صادرکنندگان بپردازند؟ جوایز صادراتی صدقه به صادرکننده نیست بلکه جبران سیاست ارزی کشور است. وی در پایان خواستار تقویت روحیه همکاری بین بنگاه‌ها شد و گفت: باید در صنعت نرم‌افزار تمرین ایجاد کنسرسیوم را داشته باشیم و این امر برای رقابت در بازارهای خاص بسیار با اهمیت است.
 

dzzv_13

مدیر مهندسی فناوری اطلاعات
مدیر تالار
راه اندازی شبکه موبایل نسل سوم از دهه فجر/ تبریک سال نو با رایتل

راه اندازی شبکه موبایل نسل سوم از دهه فجر/ تبریک سال نو با رایتل


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه اندازی شبکه تلفن همراه اپراتور سوم به صورت گسترده در دهه فجر خبر داد و گفت: طبق پیش بینی های انجام شده نوروز سال 91 بسیاری از ایرانی ها تلفن نسل سوم خواهند داشت. این اپراتور علاوه بر سرویسهای چندرسانه ایی و مکالمه تصویری , اینترنت را با سرعت 512 کیلوبیت بر ثانیه از طریق تلفن همراه برای کاربران مهیا می کند .

خالی از لطف نیست که بدونید :
نسل سوم شبکه تلفن همراه یا ۳ جی (3G) روشی برای انتقال اطلاعات درتلفن همراه و سیستم‌های بدون سیم می‌باشد. نسل جدید شبکه موبایل با رویکرد مولتی مدیا می‌باشد. ۳ جی برخلاف جی‌اس‌ام که نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات بود، این نسل جدید سرعت بالا برای انتقال مولتی مدیا را فراهم می‌سازد (امکاناتی از قبیل تلفن‌های تصویری بی سیم، با کیفیت مناسب مقدور خواهد بود)

جالبه بدونید که اولین کشوری که از شبکه ۳G به صورت گسترده و تجاری استفاده کرد، کشور ژاپن بود. در اولین روز ماه اکتبر سال ۲۰۰۱، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی ژاپن، ان‌تی‌تی دوکومو، سرویس‌های مخابراتی خود را به نسل سوم مجهز کرد. از سال ۲۰۰۵، شبکه‌های نسل سوم ضریب نفوذ خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، نسل سوم شبکه تلفن همراه از دیروز 30 آبان‌ماه به صورت تجاری وارد بازار تلفن همراه کشور شد.

 
آخرین ویرایش:

sara.hoseini90

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]تصاویری از شبکه اجتماعی جدید مایکروسافت[/h]
به تازگی تصاویری از قابلیت جدید مایکروسافت – شبکه اجتماعی- بطور غیررسمی و مخفیانه منتشرشده است.
مدتی پیش شایعاتی منتشرشد که خبر از راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی در آینده نزدیک (در اوایل سال جاری) توسط مایکروسافت می‌داد.
حالا این قابلیت جدید آماده‌شده و به طور آزمایشی توسط تعدادی از کاربران مورد استفاده قرارگرفته است. مایکروسافت اعلام کرده است که نام این شبکه اجتماعی را "Socl" نام‌گذاری کرده است.






یک نوار جستجو در بالای صفحه این سایت قرارداده شده است، که کار بروزرسانی را بررسی می‌کند. همچنین نوار جستجو امکان جستجوی مطالب را در شبکه اجتماعی فراهم می‌کند. توسط این ابزار می‌توان فهمید که چه کسانی چه مطالبی را به اشتراک گذاشته و یا چه نظری داده‌اند.

گزارش شده است که برچسب‌زدن است در این سایت کمی بیش از حد معمول مشکل است تا جایی که اکثر کاربران توان جستجو برای مسائل عمومی مانند فیلم یا تکنولوژی را ندارند؛ اما مایکروسافت اظهار امیدواری کرده که این مشکل بزودی حل شود.


یکی از ویژگی‌های واقعا بدیع و جدیدی که
Socl به ارمغان می‌آورد نمایش ویدئویی آن است که از این طریق همزمان چند نفر می‌توانند با یکدیگر از طریق وب کم چت تصویری داشته باشند، و یا با هم به تماشای کلیپ‌های یوتیوب بنشینند.

بدلیل اینکه این سایت به طور کامل از HTML5 ساخته شده است، استفاده از آن سریع و آسان خواهدکرد.





گفته‌شده که ممکن است از زیرساخت‌های اسکایپ است که مایکروسافت به تازگی آن را به دست آورده استفاده شود، اما مایکروسافت هیچ اشاره ای به این مطلب نکرده است.

Soclکه نتیجه گروه تحقیق "فیوز" مایکروسافت (Microsoft's FUSE) است، در حال برنامه‌ریزی برای دعوت عمومی در آینده‌ای نزدیک است.
در نهایت، به نظر می‌رسد Soclیکی دیگر از بخش‌های مبارزاتی مایکروسافت برای از پادرآوردن سایر رقبا است .
 

sahar-sr

عضو جدید
مایکروسافت آفیس 15 در راه بازار

مایکروسافت آفیس 15 در راه بازار

نسخه آزمایشی مایکروسافت آفیس 15 در اوایل سال جاری میلادی وارد بازار می‌شود.
به گزارش سافت‌گذر؛ مایکروسافت از دو بخش تجاری مهم یعنی ویندوز و مایکروسافت آفیس تشکیل‌شده است. این دو از بزرگ‌ترین شرکت‌های تجاری جهان به حساب می‌آیند.
در حالی که مایکروسافت بیشتر هم و غمش را روی کار بر روی ویندوز 8 گذاشته است؛ اما این شرکت همچنان از انتشار آخرین نسخه از مجموعه آفیس غافل‌نمانده است.
براساس اخبار منتشرشده مایکروسافت قصد دارد اولین نسخه بتا از آفیس 15 را در اواخر ماه ژانویه منتشرکند
این شرکت با تایید این خبر افزوده است که مایکروسافت در حال کار نهایی برای انتشار آفیس 15 در آینده نزدیک است. انتظار می‌رود مایکروسافت نسخه آفیس 15 را در نمایشگاه CES در اوایل ماه ژانویه سال 2012 به نمایش عموم بگذارد. به احتمال زیاد مایکروسافت ورژن بتای ویندوز 8 را نیز در این نمایشگاه معرفی کند.مجموعه نرم‌افزاری آفیس مانند ویندوز به دلیل نداشتن رقیب برای مدت طولانی و نامعلومی بر روی رایانه‌های شخصی مورد استفاده قرارخواهند گرفت.
 

sahar-sr

عضو جدید
راه اندازی تلوزیون اینترنتی

راه اندازی تلوزیون اینترنتی

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران از راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی در سه شهر تهران، مشهد و تبریز با همکاری سازمان صدا و سیما تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی تمام محتوای اینترنتی، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مقدمات راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی به عنوان یکی از سرویس‌های ACS – خدمات ارتباطی پیشرفته – از اواخر سال ۸۸ در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار گرفت و پس از آن گفته شد که کانال‌های انتقال تصویر شبکه برای ارائه این سرویس آماده و مذاکرات با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای تولید محتوا بر روی این شبکه آغاز شده است.

سید مصطفی سید هاشمی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌اندازی این پروژه از همکاری با سازمان صدا و سیما خبر داد و تاکید کرد که IP-TV تا چند ماه آینده در تهران، مشهد و تبریز عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به شبکه گسترده فیبرنوری شرکت مخابرات ایران و سرمایه‌گذاری کلانی که در این بخش انجام گرفته است، اظهار داشت: تلویزیون اینترنتی را از طریق شبکه فیبرنوری پیاده‌سازی کرده‌ایم و به تدریج این پروژه در مابقی استان‌های کشور نیز راه‌اندازی خواهد شد.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مخابرات در توسعه شبکه فیبرنوری به شدت فعال است، تصریح کرد: با راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی تمامی محتواهای اینترنتی، ویدیو درخواستی – VOD – و انواع بازی‌های رایانه‌ای برای کاربران قابل استفاده خواهد بود. به این معنی که امکان استفاده از بازی‌های رایانه‌ای به صورت آنلاین برای مشترکان و کاربران فراهم شده و سایر کاربران از دیگر کشورها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

این در حالی است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طبق توافق‌های صورت گرفته با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز اجرای پروژه تلویزیون اینترنتی مبتنی بر شبکه باند وسیع را آغاز کرده که قرار است براساس این توافقات، سازمان صدا و سیما مسئولیت تولید محتوای این تلویزیون کابلی را عهده‌دار شود.

براساس اهداف مندرج در برنامه پنجم توسعه، تلویزیون کابلی باید تا پایان این برنامه در کشور راه‌اندازی شود که با توجه به اقدامات صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود این امر تا سال چهارم برنامه پنجم توسعه محقق و بیش از ۷ میلیون نفر در کشور مشترک تلویزیون کابلی شوند.

پدیده جهانی تلویزیون اینترنتی فرصتی برای شرکت‌های مخابراتی در جهت استفاده بهتر از زیرساخت‌های خود برای ارسال ویدئو و محتوای دیجیتال روی شبکه‌های IP فراهم کرده و به همین دلیل امروزه بسیاری از سرویس‌دهندگان باند وسیع، ارائه سرویس‌های نوین تلویزیونی را روی شبکه‌های IP آغاز کرده‌اند.

در اکثر کشورها به علت توسعه باند وسیع و پیشرفت‌های چشمگیر در ارائه فناوری‌هایی چون ADSL+ ۲ که توان پخش محتوای چند‌رسانه‌ای را با کیفیت بالا دارند بازار IP-TV پتانسیل بسیار خوبی برای رشد پیدا کرده است.

پخش دیجیتالی تلویزیون، ویدئو برطبق تقاضا، فیلم برطبق تقاضا که کاربران از یک «بانک فیلم» فیلم مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند، برنامه‌ها و محتواهای ذخیره ‌شده‌ای که لزومی به مشاهده بهنگام آنها نیست و کاربر می‌تواند آنها را دانلود و سپس مشاهده کند، سرویس‌های تلفنی گوناگون، دسترسی به اینترنت و آموزش از راه دور از جمله کاربردهای IP-TV عنوان شده که قرار است همگام با دیگر کشورها در ایران نیز راه اندازی شود


منبع :سافت گذر
 

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
چرا من فکر میکنم این موضوع یه ربطی به اینترنت ملی هم پیدا میکنه؟؟
 

sahar-sr

عضو جدید
چرا من فکر میکنم این موضوع یه ربطی به اینترنت ملی هم پیدا میکنه؟؟

درسته! من هم وقتی ولین بار این خبرو خوندم با خودم گفتم خوب این که یه جورایی همون اینترنت ملیه!
ولی با هم
فرق میکنه!!ببسنید ای پی تی وی به فناوری برای پخش برنامه های تلوریونی بر اساس شبکه هست.یه جورایی به تلوزیون انعطاف میده!
من همیشه آرزوم این بود یه جوری میشد برنامه های تلوزیونی رو خودم انتخاب میکردم!هر برنامه رو هر وقت دلم خواست ببینم!این فناوری احتمالا یکی از آرزوهامو براورده میکنه!
اینترنت ملی بحثش یه چیزه دیگس!اصلا چرا راه دور بریم همین اینترنتی هم که من و شما الان استفاده میکنیم ملیه!!!!!!!!
البته برداشت من این بود.اشتباه میگم اصلاح کنید
 
آخرین ویرایش:

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
نه نه از نظر تکنیکی و کاربردی که با هم تفاوت های بنیادی دارن،یعنی اصلا یکی زیرساخته یکی سرویس،بحثشون شدیدا جداست.
اما اینکه این طرح،که من و شما میدونیم QoS بالایی لازم داره و با اینترنت بی کیفیت (پهنای باند کم،تاخیر بالا،packet loss زیاد و ...) میشه گفت زیاد کاربردی نیست داره وارد فاز اجرایی میشه یه جورایی عجیبه.حالت خوشبینانه اینه که مثلا ممکنه یواش یواش پهنای باندها بیشتر بشه و استفاده از این سرویس ها راحت تر،حالت بدبینانه اینه که این سرویس ها جزئی از اینترنت ملی (اینترانت) خواهد بود و روی اینترنت عرضه نمیشه.
 

sahar-sr

عضو جدید
آهان!
اینترنت ملیشونم که من شنیدم به بن بست خورده! صحت داره؟!
 

dzzv_13

مدیر مهندسی فناوری اطلاعات
مدیر تالار
نه نه از نظر تکنیکی و کاربردی که با هم تفاوت های بنیادی دارن،یعنی اصلا یکی زیرساخته یکی سرویس،بحثشون شدیدا جداست.
اما اینکه این طرح،که من و شما میدونیم QoS بالایی لازم داره و با اینترنت بی کیفیت (پهنای باند کم،تاخیر بالا،packet loss زیاد و ...) میشه گفت زیاد کاربردی نیست داره وارد فاز اجرایی میشه یه جورایی عجیبه.حالت خوشبینانه اینه که مثلا ممکنه یواش یواش پهنای باندها بیشتر بشه و استفاده از این سرویس ها راحت تر،حالت بدبینانه اینه که این سرویس ها جزئی از اینترنت ملی (اینترانت) خواهد بود و روی اینترنت عرضه نمیشه.

من هم دارم با خودم دارم فکر میکنم ما که هنوز بسترسازی های انجام شده مون واسه اینترنت کم بوده و هست (با این سرعت اینترنت) .. چطور اومدن دارن یه شبکه ی دیگه ایی روی این بستر پیاده میکنن ... بنظرم خیلی مشکلات توی اینترنتمون هست .. اونوقت !!
 

saeed92443

عضو جدید
خلبانان می‌توانند از آی پد استفاده کنند

خلبانان می‌توانند از آی پد استفاده کنند

اداره هوانوردی آمریکا به پروازهای امریکن ایرلاینز اجازه داده که در کابین خلبان از آی پد استفاده کنند و این حتی شامل زمان نشستن و برخاستن می‌شود.

به رغم این هنوز از مسافران خواسته می‌شود از لحظه ترک گیت تا رسیدن به ارتفاع ۱۰ هزارپایی از روشن کردن و استفاده از هر گونه لوازم الکترونیکی از جمله آی پد خودداری کنند.

دلیل این سخت گیری برای عدم استفاده مسافران از دستگاه های الکترونیکی احتمال ایجاد تاثیر بر دستگاه‌های ناوبری هواپیما اعلام شده این در حالی است که آزادی استفاده از آی پد در کابین خلبان احتمال ریسک بالاتری را دارد چراکه تمامی دستگاهی ناوربری در کابین قرار دارند.

برخی معتقدند اعمال ممنوعیت استفاده از این دستگاه‌ها عمدتا به خاطر این است که توجه و حواس مسافران در این دو موقع حساس پرواز معطوف جای دیگری نباشد هر چند مرکز مدیریت هوانوردی آمریکا این موضوع را اعلام نکرده است اما بعید به نظر می‌رسد چنین چیزی موضوع ممنوعیت آنها باشد چراکه در این صورت باید اجازه استفاده از کتاب و مجله و روزنامه هم به مسافران در این بین داده نمی‌شد.

در همین حال کارشناسان جهان دیجیتال معتقدند که قوانین اداره هوانوردی آمریکا قدیمی و تاریخ گذشته هستند و نیازمند بازنگری دارند چراکه مثلا در یکی از این قوانین از همگان خواسته شده که دستگاه کامپیوتر خود را خاموش کنند چیزی که در مورد دستگاه‌هایی چون آی پد و کیندل بی مورد به نظر می‌اید . یک سخنگوی اداره هوانوردی آمریکا گفته است وجود چنینی قوانینی عمدتا برای عدم تداخل با دستگاه‌های آژانسهای هوایی در داخل فرودگاه‌هاست.

در همین حال اداره هوانوردی آمریکا در اطلاعیه اش در مورد اجازه به استفاده از آی پد در کابین خلبان گفته است که این مجوز پس از انجام تستهای شدید الکترونیکی داده شده است و به این ترتیب خلبانان میتوانند از آی پد در کیف مخصوص اسناد راهبری پرواز استفاده کنند.

اداره هوانوردی آمریکا به این پرسش پاسخ نداده که چرا دستگاهی که اجازه استفاده در کابین خلبان دارد در کابین مسافران چنین مجوزی ندارد اما گفته است :محدودیت تعداد دستگاه‌های تصویب شده برای کابین خلبان دو دستگاه است ( به ازای هر خلبان یک دستگاه) و این با میزان تاثیر ده‌ها و گاهی بیش از صدها دستگاه مورد استفاده توسط مسافران سناریوی متفاوتی را ایجاد میکند.

ای تی ایران
 

saeed92443

عضو جدید
نوکیا X2-05 به طور رسمی با گارانتی اصلی نوکیا وارد بازار ایران شد.

نوکیا X2-05 به طور رسمی با گارانتی اصلی نوکیا وارد بازار ایران شد.

نوکیا X2-05کاربری راحتی دارد و مرورگر نوکیا برای دسترسی راحت، سریع و ارزان به اینترنت در اختیار کاربران قرار دارد. دسترسی به سرویس پیام‌رسانی نوکیا با ایمیل و پیام فوری، پخش‌کننده موسیقی، رادیو اف‌ام با ضبط رادیویی از دیگر امکانات این گوشی است.

نوکیا X2-05 با ظاهری ساده شبیه گوشی‌های اخیر سری X نوکیا، از صفحه‌نمایش 2/2 اینچQVGA با پشتیبانی از 65 هزار رنگ برخوردار است. قابلیتی که نوکیا X2-05 را از دیگر گوشی‌ها متمایز می‌کند، بلندگویی با قدرت 106 فون است که صدایی بلند هنگام پخش موسیقی فراهم می‌کند. نوکیا X2-05 از دوربین VGA، حافظه داخلی 64 مگابایت قابل ارتقا تا 32 گیگابایت، پورت 3.5 میلی‌متری صوتی برخوردار است.

علاوه بر این، نوکیا X2-05 از رابط کاربری سری 40 پشتیبانی می‌کند و تا 4 ساعت مکالمه مداوم و 25 روز استندبای فراهم می‌کند.

نوکیا X2-05 در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سفید و قرمز روشن عرضه می‌شود.

 

saeed92443

عضو جدید
برنامه‌ كاربردي گواهينامه رانندگي جعلي از سوی اپل حذف شد

برنامه‌ كاربردي گواهينامه رانندگي جعلي از سوی اپل حذف شد

ایسنا- شركت اپل پس از دريافت يك شكايت، برنامه كاربردي كه موجب مي‌شد كاربران بتوانند گواهينامه‌هاي رانندگي جعلي درست كنند را حذف كرد.
سناتور باب كيسي در نامه‌اي كه به مدير اجرايي اپل فرستاد، از وي درخواست كرد كه اين شركت فورا برنامه كاربردي گواهينامه را از فروشگاه خود حذف كند.
وي در اين نامه اظهار كرده است: من بر اين باورم كه اين برنامه كاربردي تهديدي براي ايمني عموم و امنيت ملي به شمار مي‌رود چراكه امكان ايجاد يك هويت جديد و سرقت هويت ديگر افراد را به خاطيان مي‌دهد و خريد الكل، توتون و تنباكو را براي افرادي كه به سن قانوني نرسيده‌اند، امكان‌پذير مي‌كند.
اين برنامه كاربردي امكان درج عكس ديجيتالي و اطلاعات شخصي را در قالب يك برنامه گواهينامه رانندگي به كاربران آيفون، آي‌پاد لمسي و آي‌پد مي‌دهد.
 

saeed92443

عضو جدید
فراخوان انتخاب پیمانکار برای جستجوگر ملی تکرار می‌شود

فراخوان انتخاب پیمانکار برای جستجوگر ملی تکرار می‌شود

فارس- معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه متقاضیان اولیه پیمانکاری پست الکترونیک و موتور جستجوی ملی شرایط فنی لازم را نداشتند، گفت:‌ فراخوان این دو طرح باردیگر تجدید می‌شود.
علی ‌اصغر انصاری در پاسخ به این سوال که پس از اعلام فراخوان، هم اکنون وضعیت دو طرح شناسایی جستجوگرهای رایانه‌ای( موتور جستجوی ملی) و فراهم کنندگان پست الکترونیکی ملی در چه وضعیتی قرار دارد، اظهار داشت: در ماه‌های گذشته فراخوان شناسایی فراهم کنندگان سرویس‌های پویش‌گر رایانه‌ای و و ارائه کنندگان پست الکترونیکی اعلام شد و شرکت‌های نیز برای این طرح اعلام آمادگی کردند.
معاون توسعه و شبکه سازمان فناوری و اطلاعات ایران افزود: پس از بررسی شرکت‌های متقاضای، مشخص شد که این شرکت‌ها توانایی فنی لازم برای انجام این پروژه‌ها در دو موضوع فراخوان اعلام شده را ندارند.
وی ادامه داد: پس از آن با توجه به اینکه شرکت‌های وارد شده شرایط لازم را نداشتند تصمیم به تجدید فراخوان گرفته شد.
انصاری ادامه داد: به این ترتیب براساس تصمیم جدید اتخاذ شده برای هر دو موضوع ارائه کنندگان سرویس پست الکترونیک و فراهم کنندگان پویش‌گر رایانه‌ای( موتور جستجو) فراخوان جدید اعلام می‌شود تا شرکت‌های متقاضی باردیگر بتوانند در این دو فراخوان شرکت کنند و واجدین شرایط مشخص شوند.
 

saeed92443

عضو جدید
فعاليت نوکیا زیمنس در ايران متوقف شد

فعاليت نوکیا زیمنس در ايران متوقف شد

موبنا- شرکت نوکیازیمنس اعلام کرده که فعالیت تجاری خود در بازار ایران را ادامه نخواهد داد و قرارداد جدیدی با این کشور منعقد نخواهد کرد.
شرکت مخابراتی نوکیا زیمنس اعلام کرده که هیچ قرارداد جدید در ایران امضا نخواهد کرد و به تدریج فعالیت خود را از اوایل سال 2012 در این کشور کاهش خواهد داد.
نوکیا زیمنس طی نامه ای به کارمندانش در ایران در پی تحریم های صورت گرفته نسبت به این کشور اعلام کرده که امکان فعالیت و ارایه خدمات به مشتریان ایرانی وجود ندارد.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، نوکیا زیمنس تا پایان قرارداد به تعهدات خود نسبت به مشتریان ایرانی پایبند است.
این اقدام نوکیا زیمنس برای قطع همکاری با ایران در حالی صورت می گیرد که شرکت چینی هواوی هم هفته گذشته همکاری خود با ایران را قطع و اعلام کرد که فعالیت های تجاری خود در بازار ایران ایران را ادامه نخواهد داد.
بنابه گزارش وال استریت ژورنال، این شرکت از ماه ژوئن ۲۰۱۰ (تیرماه 1389) تا کنون فقط با مشتری‌های قدیمی خود قراردادهای جدید بسته و با اپراتور سوم ایران هم قراردادی منعقد نکرده است.
این شرکت اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و آمریکا قادر به فعالیت‌های اقتصادی خود در این کشور نیست.
البته نوکیا زیمنس تاکید کرده که خود را نسبت به کشور ایران و مردم آن متعهد می‌داند.
 

saeed92443

عضو جدید
وزير ارتباطات: هدف نهايي ما ايجاد پهناي باند شش ترابيت در ثانيه است.

وزير ارتباطات: هدف نهايي ما ايجاد پهناي باند شش ترابيت در ثانيه است.

زیر ارتباطات با اشاره به اینکه هدف برنامه پنجم توسعه هنگام تدوین، افزایش پهنای باند به ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه بوده است گفت: این هدف امروز محقق شده و هدف نهایی ما ایجاد پهنای باند شش ترابیت بر ثانیه است که البته شرط تحقق آن وجود تقاضا برای استفاده از این فرصت است.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، رضا تقی‌پور در همایش تحول اداری وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برای فرآیند کارت سوخت ۱۲۰ میلیارد تومان در کل کشور هزینه شد اظهار کرد: این رقم معادل صرفه‌جویی ۱۴ روز مصرف سوخت در کشور بود.

او با بیان اینکه هنگام سهمیه‌بندی بنزین و طراحی کارت‌های سوخت این نگرانی وجود داشت که در ارتباط جایگاه سوخت‌گیری در دورافتاده‌ترین نقاط کشور اختلال پیش نیاید گفت: خوشبختانه این کار به بهترین شکل انجام شد و نتایج آن به نفع کشور بود.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد فعالیت‌های مرتبط با IT در کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، افزود: درواقع می‌توان گفت بیشترین خصوصی‌سازی در کشور در این حوزه صورت گرفته است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همه خدمات این شرکت‌ها به طور کامل نظارت دارد.

تقی‌پور با تاکید بر این که امنیت شبکه در کشور روز به روز بیشتر می‌شود گفت: محدودیت سرقت اطلاعات در شبکه داخل کشور هر روز بیشتر می‌شود و موضوع حملات اینترنتی که یک موضوع جدی در دنیاست با کنترل‌های دقیق ما به طور مرتب در حال پیگیری است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پنج یا شش سال پیش میزبانی اطلاعاتی دولت ما در خارج از کشور بود، گفت: امروز بیش از ۹۷ درصد میزبانی سایت‌های دولتی در داخل کشور است و به تازگی در بخشنامه‌ای اعلام کرده‌ایم که هیچ سرویس‌دهندهٔ بخش خصوصی که میزبانی آن در خارج از کشور باشد، نمی‌تواند به بخش دولتی سرویس بدهد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۸۵ میلیون مشترک تلفن همراه و ۲۶ میلیون مشترک تلفن ثابت در کشور وجود دارند، ادامه داد: با وجود ۱۳۰ هزار کیلومتر فیبر نوری و ۵۰۰ گیگابیت در ثانیه پهنای باند، متأسفانه استفادهٔ بهینه‌ای از این ظرفیت نمی‌شود به‌طوری که می‌توان گفت نیمی از این پهنای باند هم‌اکنون بی‌استفاده است.

تقی‌پور هم‌چنین با اشاره به ورود اپراتور سوم تلفن همراه که درواقع مزیت آن ارائه خدمات ارزش افزوده است، گفت: نگرانی ما از این است که استفاده از این شبکه هم به ارتباط صوتی و حداکثر ارتباط تصویر محدود شود.
 

saeed92443

عضو جدید
ایرانسل هم خبر ۲۰:۳۰ را تکذیب کرد

ایرانسل هم خبر ۲۰:۳۰ را تکذیب کرد

اطلاعات و مشخصات مشترکین ایرانسل به هیچ عنوان در اختیار هیچ شرکت ثالثی قرار نگرفته است

پیرو پخش گزارشی در تاریخ‌های سه‌شنبه بیست و دوم و چهارشنبه بیست و سوم آذرماه سال جاری، در بخش خبری بیست و سی شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران، در خصوص دسترسی برخی از شرکت‌های ارسال‌کننده پیامک‌های تبلیغاتی، به بانک اطلاعاتی مشخصات مشترکین اپراتورهای تلفن همراه کشور، ایرانسل طی اطلاعیه‌ای رسمی تاکید کرد که خود را ملزم به حفاظت از اطلاعات حریم شخصی مشترکین می‌داند و بانک اطلاعاتی شماره‌ها، مشخصات و یا کدپستی مشترکین ایرانسل، به هیچ وجه و به هیچ شکل، در اختیار هیچ شرکت ثالث و یا پیمانکاران ارسال پیامک‌های تبلیغاتی قرار نگرفته و منحصرا در اختیار ایرانسل قرار دارد.



در اطلاعیه ایرانسل آمده است: این شرکت حتی به درخواست رسمی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای بهره‌برداری از اطلاعات بخشی از مشترکین ایرانسل به منظور کاربردهای تجاری، به طور رسمی پاسخ منفی داده و اعلام کرده که شرکت پست، حتی به منظور امور پستی نیز حق استفاده از آن بخشی از اطلاعات مشترکین ایرانسل را که برای تحویل سیم‌کارت‌های هدیه، شماره طلایی و یا صورتحساب مشترکین در اختیار داشته هم ندارد.



روابط عمومی ایرانسل در اطلاعیه خود تصریح کرده که این شرکت در پاسخ رسمی به درخواست شرکت پست، تاکید نموده که به دفاتر و اشخاص زیرمجموعه پست ابلاغ شود که می‌بایست در حفظ اسرار مشترکین دقت لازم را به عمل آورند و در مورد دیگری هم که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار دریافت یک نمونه تصادفی اندک از اطلاعات مشترکین ایرانسل به منظور انجام نظرسنجی در خصوص ماموریت‌های محوله به این وزارتخانه بوده نیز ضمن عدم موافقت با درخواست فوق، موضوع را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارجاع داده است.



در این اطلاعیه تاکید شده ایرانسل نه فقط در بخش بانک اطلاعاتی مشترکین، بلکه در حفاظت از کلیه موارد مربوط به اطلاعات حریم شخصی مشترکین، حساسیت فوق العاده‌ای داشته و همواره مطابق با موازین قانونی عمل می‌کند.



در پایان این بیانیه مطبوعاتی آمده: ایرانسل از مسئولین بخش خبری بیست و سی سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که اسامی شرکت‌های مورد ادعا در گزارش خود را در اختیار مراجع قانونی قرار دهند تا صحت و سقم ادعاهای شرکت‌های فوق در مورد این اپراتور مشخص و جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی، نتیجه به اطلاع عموم برسد.
 

saeed92443

عضو جدید
پیش ثبت نام رايتل آغاز شد

پیش ثبت نام رايتل آغاز شد

وایمکس‌نیوز- روابط عمومی اپراتور سوم، در اطلاعیه ای از آغاز پیش ثبت نام سیم‌کارت‌های این اپراتور با نام تجاری رایتل در شهر کرج خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است، وب سایت این شرکت به آدرس اینترنتی reg.rightel.ir برای شهروندان کرجی فراهم شده است.شهروندان شهر کرج می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی فوق و با ثبت اطلاعات خود، شامل آدرس و کد پستی معتبر در شهر کرج، شماره منتخب مورد نظر خود را انتخاب و نسبت به پیش ثبت نام اقدام کنند.
ثبت‌نام قطعی جهت واگذاری سیم‌کارت‌های نسل سوم پس از پایان زمان پیش ثبت نام و در دی ماه انجام خواهد شد.
شایان ذکر است پیش‌ثبت نام علاوه بر سایت شرکت از هفته آینده در مراکز پستی منتخب نیز انجام می‌شود. شهروندان گرامی می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و آدرس دفاتر پستی منتخب در کرج به وب سایت «رایتل» به آدرس اینترنتی www.rightel.irمراجعه کنند.
لازم به ذکر است با توجه به مراحل اولیه آغاز به کار شبکه، طبیعتا سرویس‌های نسل سوم صرفا در کرج و در محدوده تحت پوشش شبکه قابل ارایه خواهد بود.
دارندگان سیم­کارت­های دایمی رایتل می‌توانند از انواع خدمات ارایه شده توسط رایتل (شامل مکالمه عادی، مکالمه تصویری، اینترنت و غیره) استفاده کنند و هزینه مکالمات و سایر خدمات مورد استفاده را در پایان هر دوره با دریافت صورتحساب پرداخت می‌کنند. همچنین طرح‌ها و بسته‌های خاصی ویژه این مشترکان ارایه خواهد شد که شامل خدمات متنوع با هزینه هایی کمتر از تعرفه های عادی خواهد بود.
سیم کارت پیش پرداخت:
مشترکان این نوع سیم کارت­ها، بدون پرداخت هزینه اشتراک ماهانه و با شارژ کردن حساب خود ازطریق خرید کارت شارژ و یا سایر روش های اعلام شده در رسانه ها و تارنمای رایتل، می‌توانند تا سقف اعتبار موجود در حساب خود از انواع خدمات شبکه رایتل (شامل مکالمه عادی، مکالمه تصویری، اینترنت و غیره) استفاده کنند. طرح های مخصوص این مشترکان در زمان تحویل سیم کارت از طریق رسانه ها و تارنمای رایتل اعلام خواهد شد.
سیم کارت دیتا:
این سیم کارت ها ویژه دسترسی به خدمات دیتا و اینترنت پرسرعت است.
دارندگان سیم کارت­های دیتا، می توانند به طور دایم و به صورت سیار با استفاده از دستگاه های مختلف نظیر انواع Tablet، مودم‌های جیبی با قابلیت 3G ، لپ تاپ هایی که محل نصب سیم کارت دارند و غیره از اینترنت استفاده کنند.
همچنین این سیم کارت ها قابلیت ارسال و دریافت پیام کوتاه (SMS) را دارند.
مشترکان سیم کارت دیتای رایتل جهت کاهش هزینه های ارتباطی خود نسبت به تعرفه های عادی، می توانند با توجه به نوع نیاز خود یکی از طرح هایی که در زمان تحویل سیم کارت ارایه می شود را انتخاب کنند. سیم کارت‌های دیتا در این مرحله فقط به صورت پیش پرداخت ارایه خواهد شد.
 

saeed92443

عضو جدید
اپراتور سوم تعرفه خود را اعلام کرد

اپراتور سوم تعرفه خود را اعلام کرد

وایمکس‌نیوز- براساس اطلاعات درج شده در سایت اینترنتی اپراتور سوم "رایتل" قیمت سیم‌کارت‌ها که در سه نوع دایمی، اعتباری و دیتا واگذار خواهد شد، اعلام شد.
قیمت سیم‌کارت‌های اپراتور سوم به این شرح اعلام می‌شود:

قیمت مصوب سیم کارت های رایتل:

نوع سیم کارت قیمت سیم کارت (ریال)

دایمی 1،200،000

پیش پرداخت 200،000

دیتا 200،000

*قیمت‌ها بدون احتساب عوارض و مالیات بر ارزش افزوده است.
انواع بسته ها، طرح های خاص و تشویقی و تخفیف ها جهت خدمات هر یک از سیم کارت‌ها، تعرفه های عادی انواع خدمات رایتل، همچنین اعتبار اولیه سیم کارت‌های پیش پرداخت و دیتا در زمان تکمیل ثبت نام در سایت رسمی این اپراتور به آدرس اینترنتی www.rightel.ir اعلام خواهد شد.
گفتنی‌ است، ارتباط این سیم‌کارت‌ها با سایر اپراتورهای تلفن همراه و تلفن‌های ثابت شرکت مخابرات ایران برقرار است و تعرفه مکالمات نیز به زودی اعلام خواهد شد.
 

saeed92443

عضو جدید
جلوگيری از خودکشی به وسيله فيس بوک

جلوگيری از خودکشی به وسيله فيس بوک

ایسنا- فيس‌بوك سرويس جديدي دارد كه به كاربران اين شبكه اجتماعي امكان مي‌دهد وضعيت دوستاني را كه افكار خودكشي را در ذهن مي‌پرورانند، گزارش بدهند و مطمئن باشند كه از جانب مركز جلوگيري از خودكشي ملي آمريكا كمك دريافت مي‌كنند.
كاربران مي‌توانند رفتار خودكشي دوستانشان را با كليك كردن برروي يك گزينه در كنار هر محتوايي برروي اين سايت و انتخاب محتواي خودكشي در زير اين گزينه، رفتار پرخطر آن‌ها را گزارش دهند.
به گفته فردريك ولن پس از اين اقدام، فيس‌بوك اي‌ميلي را به فردي كه قصد خودكشي دارد، مي‌فرستد تا وي را به برقراري تماس با اين مركز ترغيب كند.
اين اي‌ميل هم‌چنين داراي يك لينك براي افرادي است كه علاقه‌اي به برقراري تماس ندارند و امكان برگزاري يك جلسه چت آنلاين محرمانه با اين مركز را برايشان فراهم مي‌كند.
 

saeed92443

عضو جدید
مشهورترين برنامه‌هاي هوشمند آندرويد اعلام شد

مشهورترين برنامه‌هاي هوشمند آندرويد اعلام شد

ایسنا- فيس‌بوك، بازار آندرويد و چندين برنامه كاربردي گوگل در ميان مشهورترين برنامه‌هاي كاربردي قابل دسترس از طريق تلفن‌هاي هوشمند آندرويدي قرار گرفتند.
طبق گزارش شركت تحقيقاتي نيلسن اعلام كرد: بازار آندرويد گوگل، فيس‌بوك و هم‌چنين برنامه‌هاي كاربردي گوگل مانند جست‌وجو، جي‌ميل و نقشه گوگل، تقريبا مشهورترين برنامه هاي كاربردي تلفن هوشمند براي پلت فرم آندرويد هستند.
بنا بر اعلام اين شركت تحقيقاتي، بازار آندرويد و فيس‌بوك براي آندرويد، دو برنامه كاربردي برتر مورد استفاده دارندگان تلفن آندرويدي هستند.
هم‌چنين 89 درصد از كاربران آندرويد 18 تا 24 سال، 92 درصد افراد 25 تا 34 سال و 95 درصد افراد 35 تا 44 سال از برنامه كاربردي بازار آندرويد استفاده مي‌كنند.
 

saeed92443

عضو جدید
اعتراف به هک فيس بوک

اعتراف به هک فيس بوک

ايسنا- دانشجويي از شهر يورك در انگستان، به هك كردن فيس بوك كه از نظر دادگاهي در لندن يكي از نمونه‌هاي برجسته هك اين شبكه اجتماعي به شمار مي‌رود، اعتراف كرد.
گلن استيون منگام، 26 ساله اظهار كرد: در ماه‌هاي آوريل و مه سال جاري در اين شبكه اجتماعي بزرگ جهان رخنه كرده است.
اقدام اين دانشجو سبب اعلام هشدار نسبت به جاسوسي صنعتي در ميان مقامات آمريكايي از جمله FBI شده است.
بنا بر اعلام دادستان سنديپ پاتل، وي سيستم‌هاي فيس بوك را هك و اطلاعاتي با مالكيت فكري (معنوي) بسيار حساسي را دانلود كرده است.
 

saeed92443

عضو جدید
ورود به حريم خصوصي ارتباطي مشترکان غير ممکن است

ورود به حريم خصوصي ارتباطي مشترکان غير ممکن است

ایسنا- معاون فني و مهندسي شركت ارتباطات سيار ايران با بيان اينكه کليه تجهيزات شبکه همراه اول استاندارد است گفت: با توجه به اين موضوع، امکان ورود به حريم خصوصي ارتباطي مشترکان وجود ندارد.
داود دهقان اظهار كرد: شبكه تهران تا پايان ماه جاري کاملاً نوسازي مي‌شود و همراه اول نخستين اپراتوري خواهد شد که سيستم‌هاي جديد را با پيش‌بيني ايجاد بستر مناسب جهت عرضه سرويس‌هاي ارزش افزوده در کليه لايه‌ها فعال مي‌کند.
وي با بيان اينكه کدينگ شبکه همراه اول جزو امن‌ترين شبکه‌هاي دنياست، ابراز كرد: در فرايند نوسازي شبکه به هيچ‌وجه کيفيت خدشه نخواهد ديد و مدرن کردن شبکه هم در بخش کور (core) و هم در بخش راديويي انجام خواهد شد.
معاون فني و مهندسي همراه اول با بيان اين که کيفيت شبکه قابل اندازه‌گيري است، گفت: کيفيت شبکه را به‌صورت 24 ساعته و هفتگي پايش مي‌کنيم.
وي درباره انسدادهاي ترافيکي شبکه نيز تصريح كرد: ممكن است اين انسدادها در هر لايه بوجود آيد و طبق استانداردهاي ITU تا دو درصد قابل قبول است. هم‌اکنون انسداد ترافيکي شبکه همراه اول زير دو درصد است؛ البته در نوسازي جديد شبکه خود را بدون انسداد تعريف کرده‌ايم.
 

saeed92443

عضو جدید
تامین تجهيزات شرکت زير ساخت از سوی شرکت‌های خارجی

تامین تجهيزات شرکت زير ساخت از سوی شرکت‌های خارجی

موبنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرد: شرکت ارتباطات زیر ساخت با توجه به اینکه یک شرکت دولتی است، تجهیزات خود را از شرکت های خارجی تامین می کند.
احمد رضا دستغیب با اشاره به قانون حمایت از تولید داخل،گفت: براساس قانون باید بیش از 50 درصد تجهیزات شبکه اپراتورها از شرکت های داخلی تامین شود، ولی متاسفانه این اتفاق صورت نمی گیرد.
وی افزود: در شرایط حاضر بدون در نظر گرفتن انتقال تکنولوژی به داخل، بیشتر اپراتورها تجهیزات خود را از شرکت های خارجی تامین می کنند.
وی با انتقاد از عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در زمینه تامین تجهیزات شبکه هایشان اعلام کرد: اپراتور اول و دوم از تولید کنندگان داخلی خرید مناسبی انجام نمی دهند.
دستغیب خاطر نشان کرد: حتی شرکت ارتباطات زیر ساخت با توجه به اینکه یک شرکت دولتی است، تجهیزات خود را از شرکت های خارجی تامین می کند.
به گفته وی هم اکنون دیده می شود که شرکت هواووی بیشتر تجهیزات مخابراتی کشور را تامین می کند و ایران به صورت انحصاری در اختیار چین قرار دارد.
 

saeed92443

عضو جدید
هك گالكسي نكسوس پس از رونمايی

هك گالكسي نكسوس پس از رونمايی

ایسنا- هكرها در عرض يك روز پس از رونمايي گالكسي نكسوس، نحوه نصب گوگل والت برروي تلفن‌هاي خود را شناسايي كرده‌اند.
سرويس گوگل والت در ماه سپتامبر راه‌اندازي شد و امكان پرداخت در فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي از طريق تلفن‌هاي خود به جاي كشيدن كارت اعتباري را به كاربرانش مي‌دهد.
اپراتور وريزون اعلام كرده كه اين سرويس را مسدود نكرده است اما از آنجا كه در حال كار با اي تي اند تي و تي موبايل برروي يك سيستم مشابه پرداخت تلفن همراه موسوم به ISIS است، ناظران فناوري به اين شك دارند كه وريزون هيچ‌ تصميمي براي پشتيباني از گوگل والت نداشته باشد.
 

saeed92443

عضو جدید
فروش يک ميليونی کيندل آمازون طی يک هفته

فروش يک ميليونی کيندل آمازون طی يک هفته

شرکت آمازون از فروش بيش از يک ميليون دستگاه تبلت کيندل طي يک هفته خبر داد.
در گزارش جديد خود اعلام کرده است که فروش تبلت کيندل اين شرکت به بيش از يک ميليون دستگاه در هفته رسيده و اين موضوع تعجب متخصصان را برانگيخته است.
آمازون گفت که مشتريان اين شرکت از تبلت کيندل فاير و ديگر ورژن‌هاي کيندل بسيار خوب استقبال کرده‌اند و آمار فوق نيز متعلق به تمامي انواع تبلت کيندل است.
ديو ليمپ ـ مدير اجرايي آمازون ـ هم اظهار کرد: فروش تبلت کيندل فاير روز به روز بيش‌تر مي‌شود و طي سه هفته گذشته افزايش چشمگيري يافته است.
آمار جديد آمازون در حالي منتشر مي‌شود که تبلت کيندل فاير پيش‌ از اين انتقاداتي را درباره عملکردش شاهد بوده است.
 
بالا