اخبار تیم های ملی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان)

اخبار تیم های ملی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان)


  • مجموع رای دهندگان
    7

arjomand

عضو جدید
اگر شما فوتبال ایران را دنبال می‌كنید، حتماً می‌دانید كه فوتبالیست‌های همین فوتبال، از هر ماشین‌بازی، ماشین‌بازترند. حتی هنرپیشگان سینما نیز در برابر ماشین بازی این قشر سر تعظیم فرود می آورند از طرفی بیشتر هنرپیشه‌ها و بازیگران طراز اول سینما و تلویزیون هم حسابی به دستمزدهای داده شده به فوتبالیست‌ها و قراردادهای آنان حسودی می‌كنند و البته این حسادت شامل ورزشكاران رشته‌های غیرفوتبالی هم شده است. ولی در این گزارش نمی‌خواهیم به چگونگی و روند این پرداخت‌های نجومی بپردازیم اما این را بدانید از زمانی كه گرفتن مبالغ بسیار بالا وارد فوتبال ایران شد فوتبالیست‌ها در ماشین‌‌بازی به سرعت رقیبان دیگر (مثل دكترهای جراح) را از سر راه برداشتند. كافی است یكبار به سر تمرینات استقلال یا پرسپولیس حاضر شوید، آن وقت پیش خودتان می‌گویید كه ای كاش فوتبالیست می‌شدید. مطمئن باشید! اما قصد پرداختن به موضوع ماشین‌بازی بازیكنان فوتبال ایران را هم نداریم بلكه می‌خواهیم در مورد تیمی صحبت كنیم كه در عرصه خودرو و ارتباط‌ دادن آن با فوتبال كار بی‌سابقه‌ای را در ایران انجام داده است. اشتباه نكنید این تیم نه سایپا است و نه پیكان ایران‌خودرو. این تیم پرهزینه‌ترین باشگاه خصوصی ایران است. باشگاه هشت میلیارد تومانی بله، درست می‌بینید هشت میلیارد تومانی، استیل‌آذین است. پس برای پی بردن به كار خودرویی استیل‌آذین تا آخر، از پای خواندن این گزارش تكان نخورید.


استیل‌آذین یعنی چه؟ استیل‌آذین یك شركت واردكننده استیل از كشورهای اروپایی مثل ایتالیا و آلمان است كه در چند ماه گذشته به عنوان یك باشگاه خصوصی پر هزینه كه نام بزرگ علی پروین را یدك می‌كشد، شناخته شده است. ولی فكر نكنید كه تشكیل این تیم راحت صورت گرفته بلكه آنقدر پول خرج شده كه نگویید و نپرسید. آقای هدایتی رییس شركت استیل آذین در اولین گام یك باشگاه دسته دومی تهرانی را به قیمت 50 میلیون تومان ناقابل خریداری كرد و پس از اینكه این تیم هم در دسته دوم و هم در دسته اول قهرمان شد به زیرگروه لیگ آمد. اما آقای هدایتی نمی‌توانست سه چهار سال تحمل كند تا به لیگ دسته اول (لیگ آزادگان) بیاید به همین خاطر باشگاه ریشه‌دار و قدیمی شهرك اكباتان یعنی تیم اكباتان را به قیمت 800 میلیون تومان ناقابل‌تر! خریداری كرد.


سلطان وارد می‌شود


جناب هدایتی هم رسم رفاقت قدیمی با سلطان علی پروین را به خوبی ادا كرد و او را به این تیم دعوت كرد تا سلطان همه‌كاره تیم شود. سپس مدیران جدید بازیكنان و كادر فنی تیم اكباتان را از كار بركنار كردند و با آنها تسویه حساب كردند. فكر می‌كنید مبلغ تسویه حساب چقدر بود؟ 50 میلیون تومان! آدم دلش به حال بازیكنان و كادر فنی اكباتان می‌سوزد. سلطان هم كه سمت قائم مقام باشگاه هم به عهده گرفته بود همه چیز را مهیای كار می‌دید چون از سوی جناب هدایتی اختیار تام داشت و هم اینكه بودجه‌ای نامحدود در اختیار بود تا سلطان هر كاری دلش بخواهد بكند. احتمالاً اگر اخبار تیم استیل‌آذین را دنبال كرده باشید یادتان می‌آید كه این تیم یك سرمربی داشت به اسم تئودی یونگ كه در پرسپولیس و استقلال هم مربیگری كرده بود. این آقای یونگ بعد از دو سه ‌بازی ضعیف استیل‌آذین از جانب سلطان كنار گذاشته شد. فكر می‌كنید هزینه استخدام او و دستیار و بدنساز هلندی چقدر بود؟600 میلیون، اما نه به ریال، بلكه به تومان! اكنون تئودی یونگ رفته ... خدا رفتگان شما را هم بیامرزد. به نظر شما چند صد میلیون از آن 600 میلیون را با خودش برده است؟ خوش به حالش. اما در مقابل علی پروین، برای مربی دروازه‌بان‌های تیم استیل آذین یعنی وحید قلیچ را كه سال‌ها در پرسپولیس همبازی پروین و حتی در مقطعی شاگرد علی پروین بود، با 400 میلیون ریال! استخدام كرد.


بازیكن بخر، حالش رو ببر


اما بشنوید و بخوانید از قراردادهای بازیكنان تیم پروین. قبل از اینكه به این مقوله بپردازیم این را بدانید كه نام علی پروین ریتم جالب و گوش‌نوازی برای همه دارد و مهمتر از این ریتم، خاصیت بازیكن‌ربایی این نام اسطوره‌ای است. بسیاری از بازیكنانی كه از سال‌های قبل شاگرد سلطان بودند به استیل‌آذین آمدند. البته پس از بسته شدن قراردادهای بازیكنانی كه در ادامه گزارش شرح ماجرای آنها را خواهید خواند، همگان فهمیدند كه این بازیكنان فقط به خاطر شخص سلطان به استیل‌آذین نیامدند. اگر بخواهیم از دروازه‌بان شروع كنیم باید در نظر داشته باشید كه در اوایل فصل، استیل‌آذین با ابراهیم میرزاپور مصدوم برای یك فصل 150 میلیون تومان قرارداد امضا كرد. حامد كاویانپور هم برای یك سال 120 میلیون دریافت كرده است. ولی علی انصاریان كه در استقلال تهران شرایط بدی نداشت و می‌شود گفت كه شرایط خوبی هم نداشت با 200 میلیون به استیل آذین آمد. بازیكنان دیگری مثل داوود سیدعباسی، رضا جباری، فرزاد مجیدی حدود 100 میلیون تومان برای یك فصل گرفته‌اند. علاوه بر اینها علی آذری، میلاد نوری، محمد غلامین، عیدی‌زاده، داوود فنایی و هاشمی‌زاده برای یك فصل 70 میلیون دریافت كرده‌آند. راستی فكر می‌كنید محمد پروین، پسر مغرور سلطان برای یك فصل چقدر گرفت باشد خوب است؟ 400 میلیون؟ 300 میلیون؟ نه پایین‌تر بیایید. 200 میلیون هم كمتر. 100 میلیون تومان ناقابل. البته یادتان باشد كه این تیم یك تیم دسته اولی است. نه لیگ برتری. در كل استیل‌آذین 19 بازیكن لیگ برتری را با هزینه‌های در حدود 5/2 میلیارد تومان به خدمت گرفته است و این محاسبه با احتساب رقم‌های دلاری بازیكنان خارجی این یعنی احمد كاظم از عراق و كویكه كامرونی است كه هر كدام حدود 250 تا 300 میلیون از باشگاه دریافت كرده‌اند. به نظر شما با این همه سرمایه‌گذاری، آیا نمی‌شد بازیكنان بهتری را به خدمت گرفت؟
 

black Ros

عضو جدید
۱۰ گلزن برتر تاريخ تيم ملى ايران؛دايى همچنان بى رقيب

۱۰ گلزن برتر تاريخ تيم ملى ايران؛دايى همچنان بى رقيب

جواد نكونام با گلزنى مقابل اردن شمار گلهاى ملى خود را به عدد ۲۴ رساند و با اين تعداد گل همچنان چهارمين گلزن در تاريخ فوتبال ملى ايران است. ۱۰ گلزن برتر فوتبال ايران به شرح ذيل است:
.۱على دايى(۱۰۹ گل)
.۲ كريم باقرى(۵۰ گل)
.۳ على كريمى(۳۶ گل)
.۴ جواد نكونام( ۲۴ گل)
.۵ غلامحسين مظلومى(۱۹ گل)
۶ . فرشاد پيوس(۱۹ گل)
.۷ همايون بهزادى(۱۴ گل)
.۸ قليچ خانى(۱۴ گل)
.۹ ناصر محمدخانى(۱۴ گل)
.۱۰ وحيد هاشميان(۱۴ گل)​
 

Amin9595

عضو جدید
قطبي درغگو

قطبي درغگو

اين ادم داره با حرف سر فوتبال ايران را ميبره اون سالي هم كه با پرسپوليس قهرمان شد شانسي بود چون اون سال نه استقلال تيم خوبي داشت نه خبر از ذوب اهن بود سپاهان بيچاره رو هم كه علاوه بر سه امتيازي كه ازش كم كردند سه ماه بيرون خونش بازي كرد حالا من نميدونم ميخواد چه گلي به سر فوتبال ايران بزنه:love::yellowcard:
 

tamar

عضو جدید
تو فوتبال از معاون رئيس جمهور گرفته تا توپ جمع کنش دروغ مي گن اينم روش
وقتي تلوزيون فوتبال داشت هر کاري داشتم ول مي کردم اما حالا کانل رو هم عوض مي کنم
بازي فوتبال کشور ما هم دروغي شده
 

khooshe

مدیر بازنشسته
داداش نمی خوام موافقت یا مخالفت کنم.....................
چون یه مقداری با دروغگو بودن مشکل دارم......
فقط می خوام بگم که .........
کی زمان دایی ما انقدر با ترسو لرز جلوی این عربا بازی می کردیم.....
هر چی بود با شجاعت بود.....
تیمی که بهتریناش جمعن و نمی تونن یه اردنو توی زمین خودش ببرن بدرد لای جرزم نمی خورن.......


دلم تنگ شده واسه ورزشکاران دلاوران................
دلم تنگ شده واسه اون زمانی که سرمو بالا بگیرم تا ببینم تیمم توی چه گروهی توی جام جهانی می افته ....
دلم تنگ شده واسه .....
 

haj morteza

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو وجود آدم مثل قطبی هرچی باشه دروغ نیست!!

این بشر و امثال این بشر بلد نیستن دروغ بگن!!
 

ofakur

عضو جدید
کاربر ممتاز
ریشه مشکلات اساسی ما در آن است که انسان در نظر انسان، ارزش شایسته نیافته است. و در نتیجه حقوق اساسی او نادیده گرفته می شود .
دادن بعضی نسبت های نادرست به انسان ها چیزی از ارزش واقعی انها را کم نمیکند. شاید بهتر باشد که ما در دادن نسبت به دیگران از ادبیات قشنگ تری استفاده کنیم.
 

ofakur

عضو جدید
کاربر ممتاز
اين ادم داره با حرف سر فوتبال ايران را ميبره اون سالي هم كه با پرسپوليس قهرمان شد شانسي بود چون اون سال نه استقلال تيم خوبي داشت نه خبر از ذوب اهن بود سپاهان بيچاره رو هم كه علاوه بر سه امتيازي كه ازش كم كردند سه ماه بيرون خونش بازي كرد حالا من نميدونم ميخواد چه گلي به سر فوتبال ايران بزنه:love::yellowcard:
من موندم سر اینکه این امضای شما را با اینهمه گل و بلبل و آینه و راه خدا و سایر حرفهای قشنگت باور بکنم یا این ادبیات معکوس شما در مورد سر مربی محترم تیم ملی را ؟
شما بگو من چه بکنم؟
 

khooshe

مدیر بازنشسته
من موندم سر اینکه این امضای شما را با اینهمه گل و بلبل و آینه و راه خدا و سایر حرفهای قشنگت باور بکنم یا این ادبیات معکوس شما در مورد سر مربی محترم تیم ملی را ؟
شما بگو من چه بکنم؟
:w25:
 

djbagoor

عضو جدید
مفتی وهابی: فوتبال حرام است،مگر با 14 شرط زیر!

مفتی وهابی: فوتبال حرام است،مگر با 14 شرط زیر!

عبد الله النجدی یکی از مفتیان وهابی در عربستان سعودی در پاسخ به سوالی در باره فوتبال ، حلال بودن آن را مشروط به 14 شرط کرد!


سوال: جوانانی که چیزی از تقوا نمی دانند و به وقتشان اهمیتی نمی دهند و می گویند می خواهیم فوتبال بازی کنیم، می پرسند شروط و ضوابط بازی فوتبال چیست تا ما در ورطه تشبّه به کفار و طاغوتیان و دشمنان دین مثل آمریکا و روسیه و.. نیفتیم.


جواب: به آنها می گوییم اگر اصرار دارید بازی کنید و وقت خود را بگذرانید، باید شروط و ضوابط ذیر را رعایت کنید:



اول: خطوطی چهار طرف دور زمین نباشد؛ زیرا این خطوط ساخته کفار و قانون بین المللی فوتبال است!



دوم: کلماتی که کفار و مشرکان به عنوان قانون بین المللی فوتبال وضع کرده اند، مانند گل و اوت و پنالتی و کرنر و …، گفته نشود زیرا گفتن این کلمات حرام است و هر کس که اینها را بگوید تنبیه و باید از بازی اخراج شود و باید به او گفته شود که به کفار و مشرکین شبیه شده ای…


سوم: هر کس از شما که در اثناء بازی افتاد و دست یا پایش شکست، یا دستش به توپ خورد بازی به خاطر او نباید متوقف شود و به کسی که او را انداخته کارت زرد یا قرمز داده نشود، بلکه به هنگام شکسته شدن یا ضربه دیدن باید به قاضی شرع مراجعه شود تا آن بازیکن حق شرعی خود را همانطور که در قرآن است بگیرد و شما باید شهادت دهید که فلانی عمداً دست یا پای او را شکست…



چهارم: نباید در تعداد بازیکنان با کفار و یهود و نصارا و خصوصاً آمریکای خبیث تبعیت کنید، به این معنا که نباید با یازده نفر بازی کنید، بلکه باید بر این تعداد اضافه یا کم کنید.


پنجم: باید با لباس خواب یا غیره خودتان و بدون شورت ها و پیراهن های رنگارنگ و شماره دار بازی کنید، زیرا این لباسها لباس اسلامی نیست، بلکه لباس کفار و غرب است.


ششم: هر کدام از شما که این شروط و ضوابط را رعایت کرد باید قصدش از بازی فوتبال تقویت بدنی برای جهاد فی سبیل الله و آمادگی برای زمانی باشد که به جهاد فراخوانده شود، نه گذراندن وقت و عمر و شادی از پیروزی ظنّ.



هفتم: نباید زمان بازی را ۴۵ دقیقه قرار دهید، شما باید با کفار و فاسقان مخالفت کنید و در هیچ چیز مشابه آنان نباشید.



هشتم: نباید در دو نیمه ۴۵ دقیقه ای بازی کنید، بلکه در یک یا سه نیمه! بازی کنید تا مخالفت شما با کفار محقق شود.



نهم: هنگامی که یکی از دو تیم بر دیگری غلبه نکرد (تساوی بازی) و آنطور که شما می گویید توپ به دروازه ای وارد نشد، نباید برای بازی وقت اضافی یا پنالتی در نظر بگیرید (تا یکی پیروز شود)، بلکه بلافاصله بازی را تمام کنید، زیرا بازی به این طریق عین اجرای قوانین بین المللی فوتبال است!


دهم: در بازی فوتبال شخصی را به عنوان داور انتخاب نکنید، زیرا بعد از لغو قوانین بین المللی همچون گل و اوت و پنالتی و کرنر و… وجود او دلیلی ندارد! بلکه بودن او تشبّه به کفار و یهود و نصار و اطاعت از قوانین بین المللی است.


یازدهم: نباید در اثناء بازی، گروهی از جوانان جمع شوند و شما را تماشا کنند، چون قصد شما ورزش و تقویت بدنی است پس دلیلی ندارد آنها شما را نگاه کنند! هر چند که بگویید آنها باعث تشویق شما در تقویت بدنی و آمادگی برای جهاد هستند، به آنها بگویید بروید دنبال منکرات خودتان در بازارها و روزنامه ها و بگذارید ما بدنمان را قوی کنیم!!!



دوازدهم: هر کسی که گل بزند و سپس بدود تا بقیه او را دنبال کنند و بغل نمایند، (همانطور که در آمریکا و فرانسه بازیکنان انجام می دهند) باید به صورتش تف انداخت و تنبیه کرد!!! زیرا ورزش بدنی شما چه ارتباطی به شادی و بغل کردن و بوسیدن دارد!



سیزدهم: دروازه باید به جای دو تیرک، سه تیرک داشته باشد، تا مشابه کفار نباشد تا مخالفت شما با قانون بین المللی طاغوتی سازمان فوتبال محقق شود.



چهاردهم: هنگامی که بازیکنی مصدوم شد، نباید بازیکن دیگری را جایگزین او کرد، زیرا این روش، ساخته کفار و مشرکین در آمریکا و … است.



اینها بعضی از شروط و ضوابطی است که مانع تشبّه به کفّار و مشرکین در بازی فوتبال می گردد… من به اجرای این شروط و ضوابط و سپس پرداختن به فوتبال دعوت نمی کنم، بلکه اینها در واقع برای کسی است که توان انجام ورزش های شرعی را ندارد و برای مؤمن صادق، ادلّه نقلی و عقلی مبنی بر تشبّه فوتبال به کفّار کافی است، زیرا انجام بازی فوتبال بغض انسان را نسبت به کفّار متزلزل می سازد، ولی جوانان این امر را شادی و بازی می پندارند (و تحسبونه هیناً و هو عند الله عظیم…).



در پایان امیدوارم که این پیام برای جوانان و دیگران مؤثر و مفید باشد.



به قلم عبد الله النجدی

ریاض-ربیع الاول۱۴۲۳هـ
منبع: البرز-عصرایران
 

venus4164

عضو جدید
قطبي:تيم ملي را بهترين آسيا مي کنم

قطبي:تيم ملي را بهترين آسيا مي کنم

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران مي گويد :با تلاش،تيم ملي فوتبال کشورمان را بهترين تيم اسيا مي کنم.
افشين قطبي در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزي خبر افزود:همانطور که از اغاز کارم در تيم ملي گفته ام،به تمام انتقادها احترام مي گذارم و براي بهتر شدن وضع تيم ملي از انتقادهاي کارشناسانه تجربه مي گيرم.
وي ادامه داد:درباره حواشي که براي من و تيم ملي درست مي کنند ترجيح مي دهم سکوت کنم و با تمرکز،تمام توانم را براي رساندن تيم ملي به جايگاه نخست اسيا به کار گيرم.
سرمربي تمي ملي فوتبال عنوان کرد:به بازيکنان و همکارانم در کادر فني تيم ملي اعتقاد دارم و مطمئنم مي توانند تيم ملي را به رده هاي بالا برسانند و در اين باره جاي نگراني نيست.
begu he!!!:surprised::surprised::surprised:
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تداوم ستارگان درتيم ملي ازحيث زمان

تداوم ستارگان درتيم ملي ازحيث زمان

تداوم ستارگان درتيم ملي ازحيث زمان ... :heart::gol::smile:




كريم‌ باقري ركورددار تداوم در فوتبال ايران


كريم باقري همچنان گل مي‌زند، رو پا است و در 36 سالگي به عنوان يك بازيكن سرنوشت‌ساز و كليدي مطرح مي‌شود. بعد از آنكه گل پيروزي پرسپوليس برابر استقلال با كار زيباي او و توسط او ميسر شد، باز هم گل زد، در جام حذفي، دو گلي كه به آلومينيوم هرمزگان زد، برد پرسپوليس را مسجل كرد. كريم باقري را بدون هيچ ترديدي بايد به عنوان باثبات‌ترين بازيكن تاريخ فوتبال ملي و حاضر در ليگ فوتبال معرفي كرد. كمتر بازيكني در فوتبال ايران حضور داشته كه طي اين مدت زمان نسبتا طولاني در ليگ و تيم‌ملي در سطحي بالا مطرح بوده باشد. ابتدا سراغ تيم‌ملي مي‌رويم.

سال‌ها بود ركورد طول مدت زمان حضور در تيم‌ملي به محمد پنجعلي تعلق داشت. مردي كه 13 سال و شش ماه در تيم‌ملي فوتبال كشورمان بازي كرد. اگر ستارگان درجه اول تاريخ تيم‌ملي را مرور کنیم، مي‌بينيم كه هيچكس به گرد پاي محمد پنجعلي نرسيده بود اما سال گذشته ناگهان كريم باقري به دنبال بازگشت به تيم‌ملي ركورد را به 15 سال و 9 ماه رساند. ركوردي كه در تاريخ فوتبال آسيا هم كم‌نظير است. البته در اين عرصه لوتار ماتيوس با 20 سال حضور در تيم‌ملي آلمان ركورددار است. ماتيوس از سال 1980 تا 2000 در تيم‌ملي فوتبال كشورش حاضر بود و يك ركورد منحصر به فرد از خود به جاي گذاشت. بد نيست بدون آنكه بخواهيم رتبه‌بندي كنيم طول مدت زمان ستارگان درجه اول فوتبال ملي از حيث زمان حضور در تيم‌ملي را با هم مرور كنيم.

تداوم ستارگان درتيم ملي ازحيث زمان
1 -مسعودبرومند/ 1326 تا 1337 – 10 سال و هفت ماه
2 - پرويز دهداري/ 1334 تا 1343 – 9 سال تمام
3 - محمد رنجبر/ 1337 تا 1346 – 9 سال
4 - حسن حبيبي/ 1338 تا 1349 – 11 سال
5 - عزيز اصلي/ 1341 تا 1348 - 7 سال
6 - كامبيز جمالي/ 1338 تا 1345 – 7 سال
7 - پرويز قليچ‌خاني/ 1343 تا 1355 – 12 سال و 9 ماه
8 - مصطفي عرف/ 1338 تا 1351 – 12 سال و 6 ماه
9 - ابراهيم آشتياني/ 1347 تا 1354 – 7 سال و 4 ماه
10 - علي جباري/ 1344 تا 1353 – 9 سال
11 - همايون بهزادي/ 1341 تا 1351 – 10 سال
12 - جعفر كاشاني/ 1346 تا 1354 – 8 سال
13 - حسين كلاني/ 1344 تا 1351 – 7 سال
14 - اكبر افتخاري/ 1344 تا 1349 – 5 سال
15 - ناصر حجازي/ 1348 تا 1359 – 11 سال و 2 ماه
16 - اكبر كارگرجم/ 1349 تا 1354 – 5 سال
17 - غلامحسين مظلومي/ 1350 تا 1356 – 6 سال
18 – حسن روشن/ 1353 تا 1359 – 6 سال
19 - حسن نظري/ 1354 تا 1357 – 3 سال
20 - ابراهيم قاسمپور/ 1354 تا 1357 – 3 سال
21 – غفور جهاني/ 1353 تا 1357 – 4 سال
22 - محمد پنجعلي/ 1357 تا 1370 – 13 سال و 6 ماه
23 - حميد عليدوستي/ 1356 تا 1365 – 9 سال
24 – حميد درخشان/ 1359 تا 1372 – 13 سال و 2 ماه
25 - ناصر محمدخاني/ 1360 تا 1370 – 10 سال
26 - عبدالعلي چنگيز/ 1363 تا 1365 – 2 سال
27 – شاهرخ بياني/ 1363 تا 1371 – هشت سال
28 - فرشاد پيوس/ 1363 تا 1373 – 10 سال و دو ماه
29 - سيروس قايقران/ 1363 تا 1372 – 9 سال
30 - احمد عابدزاده/ 1364 تا 1377 – 12 سال و 5 ماه
31 - مجتبي محرمي/ 1367 تا 1376 – 9 سال
32 - جواد زرينچه/ 1365 تا 1378 – 12 سال و 11 ماه
33 - نادر محمدخاني/ 1367 تا 1378 – 11 سال
34 – سيدمهدي ابطحي/ 1364 تا 1372 – 8 سال
35 - علي دايي/ 1372 تا 1385 – 13 سال تمام
36 - يحيي‌ گل‌محمدي/ 1372 تا 1385 – 13 سال تمام
37 - كريم باقري/ 1372 تا 1387 – 15 سال و 9 ماه
38 - مهدي مهدوي‌كيا/ 1375 تا 1388 – 12 سال و 9 ماه
39 - علي كريمي/ 1377 تا امروز – 11 سال و 5 ماه
40 - خداداد عزيزي/ 1377 تا 1383 – 12 سال
41 - وحيد هاشميان/ 1377 تا 1388 – 10 سال و 6 ماه
42 - جواد نكونام/ 1378 تا امروز – 10 سال و 2 ماه
43 - علي پروين/ 1349 تا 1358 – 9 سال و 3 ماه

و حالا اگر بخواهيم مردان بالاتر از 10 سال در تيم ملي را مرور كنيم مجبوريم برخي از نام‌ها را هم به اين فهرست اضافه كنيم. مثل منصور رشيدي با 13 سال و دو ماه حضور در تيم‌ملي و عارف قلي‌زاده و پرويز كوزه‌كناني هر كدام با 12 سال حضور در تيم‌ملي

رده بندي تداوم در تيم ملي
1 - كريم باقري/ 15 سال و 9 ماه
2 - محمد پنجعلي/ 13 سال و 6 ماه
3 - حميد درخشان/ 13 سال و 2 ماه
4 - منصور رشيدي/ 13 سال و 2 ماه
5 - علي دايي/ 13 سال
6 - يحيي گل‌محمدي/ 13 سال
7 - جواد زرينچه/ 12 سال و 11 ماه
8 - پرويز قليچ‌خاني/ 12 سال و 9 ماه
9 - مهدي مهدوي‌كيا/ 12 سال و 9 ماه
10 - مصطفي عرب/ 12 سال و 6 ماه
11 - احمدرضا عابدزاده/ 12 سال و 5 ماه
12 - خداداد عزيزي/ 12 سال
13 - علي كريمي/ 11 سال و 5 ماه
14 - ناصر حجازي/ 11 سال و 2 ماه
15 - حسن حبيبي/ 11 سال
* * *
اما بد نيست از كريم‌باقري در عرصه باشگاهي هم حرف بزنيم. درست است كه محمدحسين معمار با 21 سال سابقه بازي در سطح بزرگسالان ركورددار فوتبال ماست اما در سطح ليگ ايران امروز «كريم باقري» از همه قديمي‌تر است. امروز دوره نهم ليگ برتر و بيستمين دوره ليگ بعد از انقلاب است كه باقري از دومين دوره (اولين ليگ آزادگان) در ميدان حاضر بوده است. با توجه به پايان ليگ در بهار 1389 بايد گفت كه سابقه بازي كريم‌باقري در ليگ ايران، به 19 سال خواهد رسيد، اين در حالي است كه يحيي‌ گل‌محمدي كه سابقه بازي در ليگ اول بعد از انقلاب (ليگ باشگاهي قدس) را در سال 68 داشت تا سال 87 در ميادين حاضر شد. به عبارتي كريم باقري در صورت تمديد قرارداد با پرسپوليس تا سال آينده و ادامه روند بازيگري تا بهار سال 1390 اولين بازيكن تاريخ فوتبال ايران خواهد بود كه سابقه 20 ساله حضور در ليگ ايران را دارد.
* * *
تداوم در گلزني يكي ديگر از مهم‌ترين وجوه فني كريم باقري است. باقري امروز در حالي براي پرسپوليس 12 گل در يك فصل 9 گل در ليگ و سه گل در جام حذفي به ثمر رسانده كه تقريبا در تمام سال‌هاي حضورش در ليگ برتر يك هافبك گلزن بوده و دست بر قضا بيشتر گل‌هايش هم زيبا و ديدني بوده است. آقاكريم در عرصه‌ ملي هم يك گلزن تمام عيار بود و با زدن 50 گل طي 86 بازي ملي ركوردي به عنوان يك مدافع مياني و هافبك از خود برجاي گذاشته كه خيلي از مهاجمان اسمي و سرشناس فوتبال جهان در حسرت رسيدن به نزديكي ركورد كاپيتان هميشه جوان پرسپوليس هستند.
* * *
مهدي حدادپور
«روزنامه گل»
 

MEG

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دايي:‌ آقاياني كه مي‌گفتند جاي من در تيم ملي نيست حالا جواب دهند

دايي:‌ آقاياني كه مي‌گفتند جاي من در تيم ملي نيست حالا جواب دهند

دايي:‌ آقاياني كه مي‌گفتند جاي من در تيم ملي نيست حالا جواب دهند


سرمربي پرسپوليس گفت: من تمام تلاشم را در تيم ملي به کار گرفتم و آنهايي که آن زمان از من انتقاد مي‌کردند بايد جوابگو باشند.

پرسپوليس در تعطيلات نوروز به امارات رفت و پس از تشکيل اردويي 8 روزه و برگزاري دو ديدار دوستانه روز دوشنبه به تهران بازگشت.
خبرنگار فارس گفت‌وگويي تفصيلي با علي دايي سرمربي پرسپوليس در خصوص مسائل مختلف انجام داده که در زير مي‌خوانيد:

*اردوي امارات را چگونه ارزيابي کرديد؟

خدا را شکر تمرينات بسيار خوبي را در امارات برگزار کرديم و توانستم تمام بازيکنان را مورد ارزيابي قرار دهم. در بازي‌هايي که انجام داديم سعي کردم معيار بازيکنان را بسنجم. عليرغم اينکه نتيجه زياد براي من مهم نبود اما توانستم عيار بازيکنان را پيدا کنم تا برنامه‌ريزي‌هايم را در ادامه ليگ برتر و جام حذفي انجام دهم.

*با اين حساب مي‌توان اردوي امارات را سکوي پرتاب پرسپوليس دانست؟

مطمئن هستم سالي که در پيش داريم براي ما و هواداران پرسپوليس سال بسيار خوبي خواهد بود. از اول سال به دنبال کامل کردن موفقيت‌هاي خودمان در سال گذشته هستيم تا بتوانيم سال آينده نيز اين اتفاق را ادامه دهيم.

*درست است در اردوي امارات به بازيکناني که کمتر در ليگ برتر و جام حذفي به ميان رفتند اعتماد کرديد؟

من به تمام بازيکنان به اندازه کافي فرصت دادم. بستگي دارد به شرايط بازي‌ها و زمان که ما چه وقت از چه بازيکني استفاده ‌کنيم. متأسفانه بايد اعلام کنم در زمان، دچار مشکل هستيم. ما 7 بازي داريم و نمي‌شود در هر يک از اين بازي‌ها ريسک کرد چون روزهاي حساسي در انتظار ما است. هر کس که در اردوي امارات و تمرينات تهران خوب و آماده بود حقش را از من مي‌گيرد و براي پرسپوليس به ميدان مي‌رود.

* آيا کاستي‌هايي هم در امارات داشتيد؟

خيالتان راحت باشد با آرامش و تمرکز کافي به اهداف خودم رسيدم و خيلي خوب شد که به اين اردو رفتيم، به همين دليل از افرادي که بستر لازم را براي تشکيل اين اردو آماده کردند تشکر مي‌کنم.

*چرا هوار ملا محمد به امارات نيامد؟

نمي‌دانم. اين موضوع براي من هم بي‌جواب بود و واقعا جاي تعجب داشت.

*مي‌گويند هوار ملا محمد چون عراقي است مشکل ويزا داشته است.

اصلا اين حرف‌ها نيست، وقتي اين بازيکن با من حرف زد به خاطر عملکرد خوبش به او دو روز مرخصي اضافه‌تر از ساير بازيکنان دادم اما متأسفانه وقتي نيامد حرف‌هايي شنيدم که اصلا براي من قابل قبول نيست.

*مي‌شود توضيح دهيد؟

ايشان اعلام کرده من پاسپورتم را عوض کرده‌ام. اگر اين کار را هوار ملامحمد انجام داده وظيفه‌اش اين بود که کپي پاسپورت جديدش را به باشگاه ايميل يا فکس کند تا برايش ويزا بگيريم. چطور او که از برنامه‌هاي ما خبر داشت پاسپورتش را روزي گرفته که به اردوي امارات نيايد.

* شايد راست مي‌گويد، چون بازيکنان عراقي براي حضور در امارات مشکل دارند؟

به نظر نمي‌رسد حرف‌هاي او درست باشد. بايد بگويم ما همه کار کرديم تا هوار مشکلي براي ورود به دبي نداشته باشد. دوستان نزديکي داشتم که پس از اينکه متوجه شديم او مشکل ويزا دارد سريعا براي او ويزا گرفتند. اگر هوار يک سال مي‌دويد نمي‌توانست ويزايي را که دوستان من گرفتند براي خودش بگيرد. خدا را شکر که اين ارتباط را در امارات داشتيم.

* از تاريخ پاسپورت هوار ملا محمد باخبر بوديد؟

جواب: بله، ايشان تا سال 2011 پاسپورتش اعتبار داشت، حالا نمي‌دانم چرا پاسپورتش را عوض کرده است. اشکالي ندارد اگر اين کار را انجام داده اما بايد به باشگاه اعلام مي‌کرد.

*بالاخره چه تصميمي براي او داريد. دفعه اول نيست که باشگاه پرسپوليس را سر کار گذاشته است؟

متأسفانه هوار ملامحمد در تمرينات نبوده و من ايشان را به کميته انضباطي باشگاه پرسپوليس سپرده‌ام تا تکليفش روشن شود.

*يعني او را اخراج کرديد؟

خير. هر نظري باشگاه پرسپوليس بدهد و هر رأيي کميته انضباطي بدهد من تابع آن هستم. او اشتباه کرده و نبايد با باشگاه بزرگ پرسپوليس اين طور رفتار کند. هر تيمي آيين و مقرراتي دارد و باشگاه هر تصميمي بگيرد من آن را اجرايي خواهم کرد.

*بگذريم. از ديدار مقابل سايپا بگوييد؟

بازي بسيار سختي برابر سايپا داريم. من دوران بسيار خوبي را در اين تيم در زمان مديريت هاشمي سپري کردم و به تجارب بسيار خوبي رسيدم. دوستان خوبي نيز پيدا کردم. شايد زياد مناسب نباشد که در اين وقت من اين حرف را مي‌زنم، من هميشه دلم با سايپا است چون تجاربي با اين تيم داشتم و روزهايي داشتم که هرگز فراموش نمي‌کنم.

* تقابل شما با مايلي‌کهن نيز مي‌تواند جالب باشد؟

من نمي‌دانم منظور شما از تقابل چيست. مايلي کهن مربي و بزرگ من بوده و من احترام زيادي براي ايشان قائلم اما ما محکوم به برد هستيم و مجبور هستم مجددا مقابل يکي از استادانم قرار بگيرم. انشاء الله روز شنبه نتيجه خوب کار کردن خودمان را در اردوي امارات و تهران با حضور هوادارانمان ببينيم.

*آيا در پرسپوليس به اين نتيجه نرسيديد که فاصله بازيکنان اصلي و نيمکت‌نشين کمي زياد است؟

اين نظر شماست. من به اين نتيجه رسيدم نه تنها فاصله‌ها بين بازيکنان اصلي و نيمکت‌نشين پرسپوليس زياد نيست بلکه بسيار نزديک است و همين مورد کار من را سخت‌تر مي‌کند اما خدا را شکر دستم بازتر است. اين فاکتورهاي خوب را شايد برخي از تيم‌ها نداشته باشند.

*بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا را دنبال مي‌کنيد؟

بله. خوشحال هستم ذوب آهن در ازبکستان نتيجه بسيار خوبي گرفت. بازي مس کرمان و نماينده قطر را نيز ديدم. به نظرم مس کار بزرگي کرد و در نيمه دوم توانست لياقت فوتبال ما را ثابت کند. استقلال و سپاهان هم نمايش خوب و موفقي داشتند. تيم‌هاي ما نسبت به سال قبل در ليگ قهرمانان آسيا خيلي بهتر بوده‌اند و اميدوارم به حق خود برسند. چون فوتبال ايران مي‌تواند در آسيا شايستگي‌هاي خودش را بسيار درخشان از طريق ليگ قهرمانان آسيا مجددا ثابت کند.

* اگر پرسپوليس به آسيا رفت شما براي سال آينده چه برنامه‌اي داريد؟ آيا پرسپوليس به دنبال کارگر مي‌رود يا ستاره؟

راجع به سال آينده بعد از آخرين بازي پرسپوليس جواب شما را خواهم داد چون دوست ندارم تمرکز تيمي و بازيکنان ما بهم بريزد. پرسپوليس در حال حاضر بازيکنان بسيار بزرگي دارد و مطمئن باشيد اگر به اهدافمان برسيم خبر بسيار خوشي براي آنها دارم.

* اگر مي‌شود اين خبر را الان بدهيد؟

اگر من با اين بازيکنان به هدفم برسم مطمئن باشيد درصد خيلي کمي از بازيکنان پرسپوليس تغيير خواهند کرد.

* برسيم به تيم ملي...

من درباره تيم ملي نمي‌خواهم حرف بزنم چون الان وقتش نيست. اگر مي‌بينيد گهگاه صحبت‌هايي را بر زبان مي‌آورم مي‌خواهم گوشه‌اي از اتفاقات را براي مردم توضيح دهم.

*چرا نتيجه شکايت شما به کميته انضباطي اعلام نشده است؟

انشاء الله شريفي رئيس کميته انضباطي به زودي جواب من را مي‌دهد. اين اتفاق خيلي زود مي‌افتد چون من واقعا ايشان را قبول دارم.

*مي‌شود تاريخ اين زمان را به ما بگوييد يا مدتي را که شما به فدراسيون فرصت داديد؟

انشاء الله به زودي زود. من که کميته انضباطي نيستم جواب شما را بدهم، انشاء الله به زودي جواب من داده خواهد شد تا همه چيز ختم به خير شود. لطفا از آقاي شريفي بپرسيد که چه وقت مي‌خواهد جواب من را بدهد.

* تعداد زيادي از کارشناسان معتقدند رفتن شما از تيم ملي لطمه بدي به اين تيم وارد کرد، نظر شما چيست؟

جواب: منظور شما را نمي‌فهمم. بايد حرف‌هاي خود را بهتر بازگو کنيد تا من استثنائا در مورد اين سئوال شما جواب بدهم.

*مثلا گلزن نداريم و فقر مهاجم خوب داريم.

جواب: خدا را شکر که اين سئوال را از من کرديد. اين سئوال را برويد از کساني بپرسيد که آن موقع که من در تيم ملي تمام تلاشم را مي‌کردم و البته در برخي اوقات کمتر گل مي‌زدم اما در اختيار تيم بودم مي‌گفتند جاي من در تيم ملي نيست و يا چرا دايي در تيم ملي بازي مي‌کند. آن آقايان الان مي‌توانند جواب شما را راحت بدهند تا من.

*منظور شما از آن آقايان کيست؟

آرشيو رسانه‌ها و صحبت آن اقايان وجود دارد، برويد پيدا کنيد و آن را تحليل کنيد اما معتقدم بازيکنان مستعد، جوان و خوبي در ليگ ما وجود دارند که بايد آنها را ديد و جايگزين علي دايي‌ها کرد. اميدوارم هر چه زودتر مشکلي که شما مي‌گوييد حل شود.

*در پايان اگر حرفي داريد بگوييد؟
جواب: اميدوارم در امتداد موفقيت‌هاي سال قبل، سال 89 با کمک هواداران و پشتوانه گرم مسئولان باشگاه پرسپوليس سال خوبي داشته باشيم. همه با هم دست به دست هم دهيم تا يک جام را کسب کنيم و به اميد خدا در فصل آينده ميهمان ليگ قهرمانان آسيا باشيم و در آنجا نيز به موفقيت برسيم. من از هواداران مي‌خواهم پرسپوليس را حمايت کنند چون موجب دلگرمي ماست. ما فينال‌هاي سختي را در جام حذفي و ليگ برتر داريم و در تمام آنها براي گرفتن حداکثر امتياز به ميدان مي‌رويم. بازي‌هاي داخل خانه و يا خارج خانه نيز براي ما هيچ فرقي ندارد
 

آذرمهر

عضو جدید
کاربر ممتاز
انتقاد تند قلعه‌نویی از رفتار دایی

انتقاد تند قلعه‌نویی از رفتار دایی

برنا - امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان که بیش از پیروزی زرد پوشان اصفهانی مقابل پاختاکور ازبکستان از زمین و زمان گلایه داشت در اولین روزهای سال 89 در محفلی دوستانه به انتقاد از علی دایی پرداخت و مدعی شد که این مربی طی هفته های آخر سال 88 با ستاره های تیم سپاهان مذاکره کرده است.
قلعه نویی حتی در یک مصاحبه مطبوعاتی تلویحاً به این مسئله اشاره کرد اما نامی از دایی نبرد اما مسئولان باشگاه سپاهان در جریان کامل موضوع قرار داشتند.
قلعه نویی براساس اخباری که بدست آورده مدعی است که دایی با چهار بازیکن سپاهان بنام های سیدمهدی رحمتی، هادی عقیلی، سید جلال حسینی و عماد محمدرضا مذاکره کرده و از آنها خواسته تا فصل آینده در پرسپولیس بازی کنند.
البته علی دایی و مسئولان باشگاه پرسپولیس هنوز نسبت به این مسئله واکنش نشان نداده اند اما مطمئناً ادامه این ماجرا حساسیت دیدار هفته پایانی لیگ میان پرسپولیس و سپاهان را دو چندان خواهند کرد.
 

reynolds_nike

عضو جدید
کاربر ممتاز
برنا - امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان که بیش از پیروزی زرد پوشان اصفهانی مقابل پاختاکور ازبکستان از زمین و زمان گلایه داشت در اولین روزهای سال 89 در محفلی دوستانه به انتقاد از علی دایی پرداخت و مدعی شد که این مربی طی هفته های آخر سال 88 با ستاره های تیم سپاهان مذاکره کرده است.
قلعه نویی حتی در یک مصاحبه مطبوعاتی تلویحاً به این مسئله اشاره کرد اما نامی از دایی نبرد اما مسئولان باشگاه سپاهان در جریان کامل موضوع قرار داشتند.
قلعه نویی براساس اخباری که بدست آورده مدعی است که دایی با چهار بازیکن سپاهان بنام های سیدمهدی رحمتی، هادی عقیلی، سید جلال حسینی و عماد محمدرضا مذاکره کرده و از آنها خواسته تا فصل آینده در پرسپولیس بازی کنند.
البته علی دایی و مسئولان باشگاه پرسپولیس هنوز نسبت به این مسئله واکنش نشان نداده اند اما مطمئناً ادامه این ماجرا حساسیت دیدار هفته پایانی لیگ میان پرسپولیس و سپاهان را دو چندان خواهند کرد.

هر چی سرش بیاد حقشه!!!
کی بود که اواسط فصل با کاظمی و اکبر پور مذاکره میکرد!!!!
ادمی بدجنس تر از قلعه نوعی تو فوتبال ما نیست
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
تيم فوتبال اميد در راه تورنمنت ويتنام و بازي با لهستان

تيم فوتبال اميد در راه تورنمنت ويتنام و بازي با لهستان

تيم فوتبال اميد در راه تورنمنت ويتنام و بازي با لهستان
خبرگزاري فارس: تيم فوتبال اميد به زودي در تورنمنتي در ويتنام حاضر مي‌شود.






به گزارش خبرگزاري فارس، كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال با رايزني هاي خود براي تيم اميد كه خود را براي بازي هاي آسيايي گوانگجو آماده مي كند، تورنمنتي در ويتنام را در نظر گرفته است.

البته زمان حضور تيم اميد در اين بازي هاي چهارجانبه مشخص نيست.
اين تيم در شهريور نيز راهي لهستان مي شود تا با اميدهاي اين كشور بازي تدراكاتي انجام دهد سپس لهستان به ايران خواهد آمد و ملي پوشان اميد يك بازي هم در تهران با اين تيم برگزار مي كند.

كميته روابط بين الملل همچنين در حال مذاكره با يكي از كشورهاي عربي است تا اميدها در تورنمنتي كه اين كشور در نظر دارد، شركت كند.
 

shahidi721

اخراجی موقت
سلام

سلام

به نظر من هر دوتاشونم از شخصیت بهره کمی بردن متاسفانه:gol:
 

reynolds_nike

عضو جدید
کاربر ممتاز
آمار اینو میگه.

معمولا قلعه نوعی صاحب بهترین تیما با بهترین بازیکنا بوده.
سال اول که استقلال قهرمان شد .بهترین بازیکنا تو استقلال بودن و تازه 3 سال تمام با هم بودن.البته به مدیر عامل وقت استقلال که این تیمو حفظ کرد باید تبریک گفت.
سال دوم که دوباره استقلالو قهرمان کرد هم وضع به همین منوال بود.از لحاظ بازیکن کمو کاستی نداشت

امسالم که دیگه چیزی نگم بهتره.اگه نتونه سپاهانو قهرمان نکنه عجیبه!!!


حاشیه:مثل اینکه ما در هیچ زمینه ای تفاهم نداریم و این خیلی خنده داره:biggrin:
میشه بگی از تیمای جهان (چه باشگاهی و چه ملی)کدومو دوست داری تا ببینم بلاخره وجه اشتراکی بینمون پیدا میشه یا نه!!!!
 

آذرمهر

عضو جدید
کاربر ممتاز
معمولا قلعه نوعی صاحب بهترین تیما با بهترین بازیکنا بوده.
سال اول که استقلال قهرمان شد .بهترین بازیکنا تو استقلال بودن و تازه 3 سال تمام با هم بودن.البته به مدیر عامل وقت استقلال که این تیمو حفظ کرد باید تبریک گفت.
سال دوم که دوباره استقلالو قهرمان کرد هم وضع به همین منوال بود.از لحاظ بازیکن کمو کاستی نداشت

امسالم که دیگه چیزی نگم بهتره.اگه نتونه سپاهانو قهرمان نکنه عجیبه!!!


حاشیه:مثل اینکه ما در هیچ زمینه ای تفاهم نداریم و این خیلی خنده داره:biggrin:
میشه بگی از تیمای جهان (چه باشگاهی و چه ملی)کدومو دوست داری تا ببینم بلاخره وجه اشتراکی بینمون پیدا میشه یا نه!!!!
اشتراکات زیادی داریم هر دو ایرانی هستیم هر دو مسلمانیم ، هر دو مهندسیم
من طرفدار استقلال ، برزیل ، بارسلونا ، چلسی ، اینتر میلان و کمی هم آرژانتین هستم
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
معيني جانشين تاج شد

معيني جانشين تاج شد

معيني جانشين تاج شد ... :gol::gol:


به گزارش خبرگزاري فارس، علي كفاشيان در حكمي فريدون معيني را به عنوان سرپرست كميته تيم هاي ملي منصوب كرد.

در حكم صادره از سوي رئيس فدراسيون آمده است:

"جناب آقاي فريدون معيني با عنايت به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالي و با استناد به ماده 40 اساسنامه فدراسيون فوتبال به موجب اين ابلاغ و با حفظ سمت به عنوان سرپرست كميته تيم هاي ملي فدراسيون فوتبال تعيين مي شويد . اميد است با اتكال به خداوند منان و با سعي و تلاش جنابعالي و ساير همكاران در بخش هاي مختلف فدراسيون در انجام وظايف محوله موفق و مويد باشيد. "

پيش از اين مهدي تاج رياست اين كميته را بر عهده داست اما وي از اين سمت استعفا كرد و كفاشيان با قبول اين استعفا معيني را به جاي وي انتخاب كرد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مذاكره با تريم و اريكسون، وضع مبهم قطبي و استعفاي تاج

مذاكره با تريم و اريكسون، وضع مبهم قطبي و استعفاي تاج

تكذيب رئيس، تأييد نايب‌رئيس و ادامه تناقض‌گويي در فدراسيون ‌فوتبال
مذاكره با تريم و اريكسون، وضع مبهم قطبي و استعفاي تاج ... :surprised::gol:

خبرگزاري فارس: مهدي تاج پس از مذاكره با فاتح تريم از سمت خود در كميته تيم‌هاي ملي استعفا كرد.



به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، وضعيت مربيگري تيم ملي فوتبال مدت‌ها است كه در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. اگرچه افشين قطبي تا جام ملت‌هاي 2011 آسيا قرارداد دارد اما هر روز اخبار مختلفي از حضور مربيان ديگر در كادر فني تيم ملي به گوش مي‌رسد.

نقطه اوج اين ماجرا زماني بود كه مهدي تاج، نايب رئيس فدراسيون و رئيس كميته تيم‌هاي ملي با فاتح تريم سرمربي اسبق تيم ملي تركيه مذاكره كرد. همزمان با اين موضوع علي كفاشيان به عنوان رئيس فدراسيون با بيان اينكه "فاتح تريم را نمي‌شناسم " مذاكره با اين مربي را تكذيب كرد و گفت: ما با مربيان مختلف صحبت مي‌كنيم و نظرات آنها را جويا مي‌شويم اما اين بدان معنا نيست كه مذاكره‌اي با فاتح تريم يا هر مربي ديگري براي حضور در تيم ملي صورت گرفته است. ما از آنها نظرات مشورتي مي‌گيريم.


اين در حالي بود كه تاج مذاكرات خود را با تريم انجام داده بود. وي به عنوان فردي كه نقش اصلي را در حضور افشين قطبي در تيم ملي ايران داشت، حالا به دنبال جانشين او است. گفته نايب رئيس فدراسيون فوتبال مويد اين نكته است. تاج مي‌گويد: مذاكره با تريم يك كار سازماني بود. معتقدم 2 يا 3 ميليارد هزينه كردن براي آوردن يك مربي خوب رقم زيادي نيست. به نظرم قطبي هم با مربيان بزرگ كار مي‌كند.


تاج ادامه مي‌دهد: مذاكره با مربيان ديگر شرط تدبير و كاملا درست است. با تريم مذاكره كردم و اريكسون نيز حاضر بود با 1.6 ميليون (بدون اعلام واحد پول) سرمربي تيم ايران شود.

نايب رئيس فدراسيون فوتبال با اشاره دوباره به اينكه مذاكرات خوبي با فاتح تريم انجام داده درباره آمدن اين مربي به ايران مي‌گويد: اين موضوع بستگي به نتايج نهايي مذاكرات دارد.

تاج همچنين از جدايي خود از كميته تيم‌هاي فوتبال خبر مي‌دهد و مي‌گويد: هم قبل از عيد و هم بعد از آن با آقاي كفاشيان صحبت كردم و به ايشان گفتم مسئوليت رياست كميته تيم‌هاي ملي را به فرد ديگري واگذار كند. ايشان نيز پذيرفتند و دنبال فرد ديگري براي اين مسئوليت هستند.


وي از ساختار جديد اين كميته نيز صحبت و اعلام مي‌كند: قرار است كميته تيم‌هاي ملي به شكل ديگري به كار خود ادامه دهد به اين ترتيب كه فوتسال زير نظر كميته فوتسال، تيم‌هاي جوانان زير نظر كميته جوانان و ... با تقسيم وظايف فعاليت كنند.


همه اين اتفاقات در حالي رخ مي‌دهد كه مشخص نيست در فدراسيون فوتبال چه مي‌گذرد. اين براي اولين بار نيست كه كفاشيان و تاج در يك موضوع واحد صحبت‌هاي متفاوتي را مطرح مي‌كنند.


با توجه به اتفاقات رخ داده به نظر مي‌رسد اختلافاتي بين كفاشيان و تاج وجود دارد. اگرچه ممكن است اين دو در مواجهه با اين سئوال آن را تكذيب كند اما اختلاف نظر درباره مذاكره با تريم و ساير مربيان و همچنين استعفاي تاج از سمت خود در كميته تيم‌هاي ملي اين تصور را به وجود مي‌آورد كه در فدراسيون فوتبال اتفاقاتي در حال رخ دادن است و اختلافاتي وجود دارد، كما اينكه چنين موضوعي در صحبت‌هاي اين دو مشخص است.


اينكه سرمربي تيم ملي چه كسي خواهد شد و اينكه افشين قطبي به كار خود ادامه خواهد داد يا خير، سئوالاتي است كه شايد مسئولان فدراسيون فوتبال نيز در حال حاضر نتوانند به آن پاسخ قطعي و روشن دهند.


به نظر مي‌رسد فدراسيون فوتبال كه اين روزها به خاطر جدايي غلامحسين پيرواني و وضعيت مبهم تيم اميد تحت فشار است با مشكلات به مراتب بزرگتري درباره تيم ملي بزرگسالان و وضعيت مربيگري افشين قطبي مواجه است. كسي چه مي‌داند؛ شايد همين روزها شاهد حضور مربي جديد و يا حتي تمديد قرارداد قطبي باشيم. در فدراسيون فوتبال هر اتفاقي امكان پذير است.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دايي: بايد فاتحه فوتبال خواستگار مآبانه را خواند

دايي: بايد فاتحه فوتبال خواستگار مآبانه را خواند

مدعيان شناخت دو كره بايد پاسخگو باشند
دايي: بايد فاتحه فوتبال خواستگار مآبانه را خواند .. :surprised::gol:


خبرگزاري فارس: سرمربي پرسپوليس گفت: هنگامي كه انتخاب سرمربي تيم اميد با خواستگاري يك دختر توسط رئيس فدراسيون مقايسه مي‌شود بايد فاتحه فوتبال ايران را خواند.






علي دايي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، درباره شرايط پرسپوليس پس از شكست مقابل سايپا اظهار داشت: بعد از اين باخت 2 روز است كه تمرينات را آغاز كرده و با جديت بيشتري پيگيري مي‌كنيم. همه آن بازي را مشاهده كردند. در آن ديدار پرسپوليس بايد حداقل 10 گل مي‌زد، اما با نتيجه 2 بر صفر بازنده شديم.

وي تاكيد كرد: در ديدار مقابل سايپا فوتبال روي خوش خود را به ما نشان نداد. اين قانون نانوشته فوتبال است كه اگر تيمي گل نزند گل مي‌خورد. سعي مي‌كنيم در مدت باقيمانده تا ديدار مقابل تراكتورسازي در بعضي از نقاط كه دچار ضعف هستيم، با تمرين اين موضوع را برطرف كنيم.

دايي افزود: اين هفته دو جلسه ديگر تمرين مي‌كنيم و روز جمعه استراحت خواهيم كرد. بايد خودمان را براي ديدار جمعه آينده مقابل تراكتورسازي آماده‌ كنيم چون بازي سختي پيش رو داريم.

اين مربي در مورد بازگشت هوارمحمد، گفت: وي در اردوي امارات حضور نداشت و به همين علت من او را به كميته انضباطي باشگاه معرفي كردم، اما برخلاف موارد قبل تبرئه و مشخص شد مشكل از طرف يكي از كارمندان باشگاه بوده است. سعي مي‌كنيم در مدت باقي مانده با اين بازيكن كار كنيم تا دوباره به شرايط آرماني خود برگردد.


دايي در پاسخ به اين سئوال فارس كه آيا قبول داريد با توجه به نتايج كسب شده در هفته گذشته فرصت طلايي را از دست داديد، گفت: از دست دادن امتيازات داخل خانه به ضرر ما تمام مي‌شود و اگر اين امتيازات را از دست نمي‌داديم مطمئن باشيد اول بوديم. بابت اين موضوع افسوس مي‌خوريم، اما ناراحت نيستم چون بازي تيم‌هاي ديگر را نگاه كه كردم؛ آنهايي كه باختند بد بازي كردند و فقط غير از يك تيم بقيه مستحق شكست بودند. خوشحالم كه هنوز رتبه سوم را از دست نداده‌ايم و در آينده جبران خواهيم كرد.


سرمربي پرسپوليس در پاسخ به اين سئوال كه آيا قهرمان ليگ مشخص است، عنوان كرد: هنوز قهرمان مشخص نشده است. آنقدر اتفاقات عجيب در فوتبال رخ مي‌دهد كه نمي‌توان قهرمان را پيش‌بيني كرد.


دايي درباره اينكه شانس قهرماني كدام تيم براي قهرماني بيشتر است، ‌گفت: شانس سپاهان از ساير تيم‌ها بيشتر است، اما نمي‌توان در مورد قهرماني اين تيم اظهار نظر قطعي كرد چون ممكن است اتفاقات ديگري رخ دهد. خلق شگفتي در فوتبال دور از ذهن نيست.


سرمربي پرسپوليس در مورد حرف و حديث‌هاي پيش‌آمده پيرامون اردوي دبي تصريح كرد: اين اردو يكي از بهترين اردوهاي ما بود و تمرينات خوبي را پشت سرگذاشتيم. دو ديدار تداركاتي خوب نيز برگزار كرديم. بعد از بازي سايپا هم گفتم تيمي كه خوب بازي مي‌كند و موقعيت‌ها را از دست مي‌دهد نبايد به آن خرده گرفت. تنها تيمي كه در تعطيلات خوب تمرين كرد ما بوديم، اما در بازي مقابل سايپا موفق نبوديم.


سرمربي پيشين تيم ملي در مورد رفتن غلامحسين پيرواني از تيم اميد به خبرنگار فارس گفت: متأسفانه هيچ چيز در فوتبال ما در جاي خودش قرار ندارد. روز گذشته هنگامي كه خبر رفتن پيرواني را شنيدم به حال خودم و پيرواني افسوس خوردم. زماني كه برنامه 90 را نگاه كردم، ديدم هيچ كس به ديگري اجازه حرف زدن نمي‌دهد و احترام يكديگر را نگه نمي‌دارند. در اين برنامه اصلأ درباره فوتبال صحبت نمي‌شود و راجع به مسائل حاشيه‌اي كه به ضرر فوتبال ما است، حرف زده مي‌شود.


دايي با انتقاد از فدراسيون بابت مشكلات رخ داده در فوتبال تصريح كرد: هيچ كس راه‌حل نشان نمي‌دهد و دلش براي فوتبال نمي‌سوزد. فوتبال ما بيشتر از اين نمي‌تواند رونق داشته باشد و نبايد توقع زيادي از آن داشت. تا زماني كه چنين اتفاقاتي در فوتبال ما رخ مي‌دهد نبايد انتظار زيادي داشت. دلايل واقعي مشكلات فوتبال ما هيچ‌گاه مطرح نشده است.


وي با اشاره به اشتباه بودن كنار گذاشتن پيرواني از تيم اميد اظهار داشت: افرادي مانند پيرواني در فوتبال ما بسيار كم هستند، اما اين افراد كه با جان و دل و در شرايط سخت كار مي‌كنند، با بي‌مهري و اخراج مزد زحماتشان را مي‌گيرند. فدراسيون به اين افراد لطف دارد و پاداش خوبي به آنها داد.


دايي در پاسخ به اين سئوال كه كفاشيان گفته بود بازگشت پيرواني به تيم اميد مانند خواستگاري از يك دختر است، عنوان كرد: در اين مورد درباره شخص خاصي صحبت نمي‌كنم. اين مورد يك بي‌نظمي در فوتبال ما است و تنها در فوتبال ما اتفاق مي‌افتد. اشتباه است كه فوتبال خودمان را با كشورهاي صاحب نام مقايسه كنيم. زماني كه يك داور حرف همكار خود را قبول ندارد، همه داريم به نوعي مشكلات را توجيه مي‌كنيم.


وي يادآور شد: هنگامي كه انتخاب سرمربي تيم اميد با خواستگاري يك دختر توسط رئيس فدراسيون مقايسه مي‌شود بايد فاتحه فوتبال را در ايران خواند. من خيلي وقت پيش اين كار را انجام دادم.


سرمربي سابق تيم ملي در مورد برگزاري جام‌جهاني و عدم حضور ايران در اين رويداد بزرگ گفت: كساني كه قول صعود به جام‌جهاني را داده بودند بايد در اين زمينه پاسخگو باشند. افرادي كه ادعا كردند دو كره را مانند كف دست مي‌شناسند و مدعي صعود راحت به جام‌جهاني شده‌اند، حالا بايد پاسخگو باشند. خدا را شكر مي‌كنم كه اخراج شدم زماني كه مسئولان به امضاي خود پايبند نيستند چه مي‌توان كرد و چه انتظاري بايد از فوتبال داشت؟


دايي تاكيد كرد: هيچ موقع شروع فوتبال خود را كه از اردبيل و آمدنم به تهران را فراموش نمي‌كنم و اينكه با چه سختي‌هايي به اين جايگاه رسيدم. بايد قدردان اين موضوع باشم و تنها با قدرداني از مردم مي‌توان اين موضوع را جبران كرد. در حال حاضر نيز كه در پرسپوليس حضور دارم براي كمك آمده‌ام چون درد فوتبال را مي‌دانم و اگر خدا بخواهد بهتر خواهيم شد و نتيجه خواهيم گرفت. من هيچ ‌موقع گذشته خود را فراموش نمي‌كنم.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
قطبي مخالفتش براي همكاري با مربي خارجي را اعلام كرد

قطبي مخالفتش براي همكاري با مربي خارجي را اعلام كرد

با ارسال نامه‌اي به كفاشيان
قطبي مخالفتش براي همكاري با مربي خارجي را اعلام كرد .. :surprised::gol:


خبرگزاري فارس: سرمربي تيم ملي فوتبال ايران با انتشار نامه‌اي اعلام كرد كه تمايل ندارد در كنار يك مربي خارجي به عنوان كمك همكاري كند.






به گزارش خبرگزاري فارس، افشين قطبي پس از اظهارات علي كفاشيان رئيس و مهدي تاج نائب رئيس فدراسيون فوتبال در برنامه تلويزيوني 90 مبني بر احتمال همكاري قطبي به عنوان دستيار در كنار يك سرمربي بزرگ اروپايي، امروز نامه‌اي را خطاب به كفاشيان نوشت و به صراحت اعلام كرد كه علاقه‌اي براي ادامه چنين همكاري را در تيم ملي ندارد.

متن كامل نامه قطبي به شرح زير است:
جناب آقاي مهندس كفاشيان
رياست محترم فدراسيون فوتبال ايران

با سلام و احترام
متاسفانه در برنامه تلويزيوني نود مورخ 16/1/89 مطالبي تحت عنوان ترميم كادر فني تيم ملي فوتبال ايران مطرح و از طرف مسئولين آن فدراسيون موافقت اينجانب مبني بر بكارگيري يك مربي خارجي اعلام گرديد. استحضار دارند بر اساس ماده 8 قرارداد فيمابين، كليه اختيارات و تصميمات فني تيم ملي فوتبال ايران برعهده سرمربي مي‌باشد و يقين بدانيد هرگز موافقت خود را با همكاري در كنار مربي خارجي اعلام ننموده و به هيچ عنوان نيز قبول نخواهم نمود. مستدعي است بصورت شفاف در اين مورد از طرف آن مقام محترم اطلاع رساني شود.

به گزارش فارس، اين در حالي است كه شب گذشته مسئولان فدراسيون خبر مذاكره با فاتح تريم و اريكسون را مورد تائيد قرار دادند و اين احتمال وجود دارد كه به زودي تغييراتي روي نيمكت تيم ملي ايران به وجود آيد.
 

Similar threads

بالا