اخبار تحصیلات تکمیلی

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
[h=2]رئیس دانشگاه علامه:تغییر در وزن کنکور دکتری درصورت برگزاری آزمون تخصصی قابل قبول است[/h] رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تغییر در وزن آزمون دکتری زمانی قابل قبول است که آزمون دکتری دقیق و تخصصی برگزار شود.
حجت الاسلام سید صدرالدین شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تغییر وزن آزمون دکتری سال ۹۲ گفت: اگر آزمون کتبی دکتری دقیق و به صورت تخصصی برگزار شد، باید مصاحبه و آزمون همسنگ باشد.
وی ادامه داد: ولی اگر آزمون در حد و اندازه یک آزمون استعدادسنجی و زبان باشد، باید مصاحبه ارجحیت داشته باشد.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: درباره تغییر وزن آزمون نظرات خود را اعلام خواهیم کرد.
به گزارش مهر، حسین نادری منش – معاون آموزشی وزارت علوم پیش از این از تغییر در وزن آزمون دکتری سال ۹۲ خبر داد و گفت: در جلسه با سازمان سنجش وزن آزمون کتبی و مصاحبه دکتری ۹۲ مساوی یعنی ۵۰ به ۵۰ شد.
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
[h=2]پاسخ وزارت علوم به منتقدان آزمون دکتری[/h] معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به تغییرات اخیر آزمون نیمه متمرکز دکتری به برخی پیشنهادها و انتقادهای دانشگاهیان در این زمینه پاسخ داد و اظهار امیدواری کرد که در آینده بتوان به سمت یک غربالگری ملی و ارایه کارنامه به داوطلبان حرکت کرد تا پس از آن دانشگاه‌ها نیز غربالگری نهایی را انجام دهند و نقش وزارت علوم نیز نظارتی باشد.

دکتر حسین نادری‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ارایه پیشنهاداتی مبنی بر برگزاری آزمون تخصصی‌تر دکتری با توجه به مساوی شدن سهم مراحل مصاحبه و کتبی، گفت: طراحی سوالات دکتری به شیوه تستی کار سختی است و اگر ابزاری داشتیم که می‌توانستیم سوالات را به صورت اتوماسیون تصحیح کنیم، حتما از فرآیندی که کاملا تستی نباشد، استفاده می‌کردیم.


[h=4]آزمون زبان ملی امسال برگزار نمی‌شود[/h]
وی درخصوص برگزاری جداگانه آزمون زبان کنکور دکتری، گفت: بحث‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه آزمون زبان از سه درس تخصصی آزمون دکتری و استعداد جدا شود، اما فکر نمی‌کنم در فرصت پیش‌رو این موضوع امسال اجرایی شود.


[h=4]افزایش داوطلبان آزمون دکتری یک حسن است[/h]
نادری‌منش درباره بحث‌هایی مبنی بر کاهش داوطلبان آزمون دکتری در صورت عدم برگزاری آزمون به شیوه نیمه متمرکز، تصریح کرد: وزارت علوم افزایش تعداد داوطلبان آزمون دکتری را حسن می‌داند، چرا که زمانی داوطلبان بیشتر در آزمونی شرکت می‌کنند که فرآیند آن عدالت‌محورانه باشد.


[h=4]در آزمون نیمه متمرکز داوطلبان احساس می‌کنند شانس قبولی بیشتری دارند[/h]
وی افزود:در آزمون‌هایی قبلی که توسط دانشگاه‌ها برگزار می‌شد، داوطلبان این احساس را داشتند که هر دانشگاه دانشجویان خود را پذیرش می‌کند، اما آزمون نیمه متمرکز دکتری این احساس را در داوطلبان به وجود آورده که شانس قبولی بیشتری دارند که این موضوع را باید حسن آزمون دکتری دانست نه عیب آن.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به افزایش تعداد داوطلبان آزمون دکتری از ۱۳۰ هزار نفر در دوره اول آزمون نیمه متمرکز به ۱۸۰ هزار نفر در آزمون دوم، گفت: این افزایش ظرفیت به دلیل افزایش خروجی‌های مقطع کارشناسی ارشد است و بنابراین انتظار می‌رود که این رقم افزایش یابد.


[h=4]برگزاری آزمون نیمه متمرکز برای کمک به دانشگاه‌هاست[/h]
وی با بیان اینکه با برگزاری آزمون نیمه متمرکز دیگر نیازی نیست هر دانشگاه به صورت جداگانه آزمون برگزار کرده و هزینه‌های زیاد و کارهای تکراری انجام دهد، گفت: یکی از دلایلی که آزمون به شیوه سراسری برگزار می‌شود این است که تعداد متقاضیان آنقدر زیاد است که تک تک دانشگاه‌ها از عهده کار برنمی‌آیند.

نادری‌منش همچنین در خصوص انتقاداتی مبنی بر رواج کلاس‌های تست‌زنی با برگزاری آزمون‌ نیمه‌ متمرکز دکتری و همچنین امکان لطمه وارد شدن به کیفیت این دوره‌ها با توجه به فرآیند تستی شدن آزمون، گفت: فرآیند تست‌زنی کلاس‌های کنکور و کلاس‌های جنبی آن آفتی است که از دوره‌های آموزش و پرورش برای ورود به مقطع کارشناسی وجود دارد و تا مقطع دکتری نیز راه یافته است.

وی ادامه داد: البته اگر کلاس‌های کنکور باعث تقویت توان علمی افراد شود، ما از آن استقبال می‌کنیم، اما باید تلاش کرد که این فرآیند منجر به مباحثی سوء نشود و بر کیفیت آزمون دکتری ضربه وارد نکند که باید در این زمینه مدیریت لازم انجام گیرد.


[h=4]سوابق تحصیلی و توان فرد در مقطع دکتری نیز نقش کلیدی دارد[/h]
معاون آموزشی وزارت علوم همچنین در خصوص برگزاری آزمون در مقطع دکتری در حالی که کنکور مقطع کارشناسی در حال حذف است، گفت: بحث حذف کنکور سراسری موضوعی بود که در شروع برنامه چهارم به شکل جدی پیگیری شد و بنا بر این بود که در سال ۹۰ نیز عملیاتی شود، اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت در کمیسیون مشترکی به این نتیجه دست یافتیم که نمی‌توان کلا فرآیند آزمون را حداقل در برخی صندلی‌های جدی و پرتقاضای دانشگاهی حذف کرد


[h=4]50 درصد سابقه تحصیلی از طریق مصاحبه بررسی می‌شود[/h]
نادری‌منش در ادامه با تاکید بر اینکه سوابق تحصیلی و توان فرد در مقطع دکتری نیز نقش کلیدی دارد، تصریح کرد: ۵۰ درصد توان علمی و سوابق تحصیلی در آزمون دکتری از طریق مصاحبه دانشگاه‌ها بررسی می‌شود. همچنین ۲۰ درصد سهم آزمون کتبی نیز مربوط به سوابق تحصیلی داوطلب است.


[h=4]آزمون نیمه‌متمرکز با شرایط بومی ما سازگارتر است[/h]
وی با بیان اینکه در اکثر کشورها یک غربالگری ملی از داوطلبان آزمون دکتری صورت می‌گیرد و پس از آن داوطلب با دریافت کارنامه، به صورت جداگانه به دانشگاه‌ها مراجعه و پذیرش می‌شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی ما نیز یک غربالگری می‌کنیم و پس از آن داوطلبان را برای مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌کنیم و در نهایت پذیرش به صورت یکجا انجام می‌گیرد، در این شرایط زمانیکه پذیرش به شیوه یکجاست، فشار کمتر و پاسخگویی بهتر را به همراه خواهد داشت و با شرایط بومی ما نیز سازگارتر است.

معاون آموزشی وزارت علوم در پایان با اشاره به برگزاری آزمون متمرکز دکتری توسط وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد، گفت: در مقایسه با مجموعه کاملا متمرکز سایر آزمون‌ها، آزمون دکتری وزارت علوم کاملا نیمه متمرکز است.
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
[h=2]معاون آموزشی دانشگاه تهران: آزمون دکتری باید کاملا تخصصی برگزار شود[/h] معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به تغییرات اخیر آزمون دکتری و برابر شدن سهم مراحل کتبی و مصاحبه در این آزمون، گفت: در صورت ابلاغ این تغییرات، آزمون دکتری باید کاملا تخصصی برگزار شود که این موضوع نیز به لحاظ اجرایی بسیار مشکل خواهد بود.
دکتر سید مهدی قمصری در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص برگزاری آزمون دکتری به شیوه نیمه متمرکز، گفت: زمانیکه کنکور سراسری در مرحله حذف قرار دارد، برگزاری آزمون برای پذیرش دانشجوی دکتری بسیار جای تامل و سوال دارد.
معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: در شرایط فعلی با توجه به تغییرات صورت گرفته و برابر کردن سهم مرحله کتبی و مصاحبه آزمون دکتری، باید در نظر گرفت که هر چه ضریب اثر آزمون کتبی افزایش یابد، آزمون نیز باید تخصصی‌تر برگزار شود و متناسب با هر رشته، آزمون دکتری جداگانه برگزار شود.
وی با ذکر مثالی در خصوص آزمون برگزار شده برای مقطع دکتری رشته مدیریت مالی، گفت: طی دو سال گذشته که آزمون به شیوه نیمه متمرکز برگزار شد، به عنوان نمونه آزمونی که برای این درس برگزار شد، از دروس عمومی رشته مدیریت بود، در صورتی که از امسال و با اعمال تغییرات جدید، آزمون این درس باید تخصصی‌تر برگزار شود.
به گفته قمصری، برگزاری آزمون تخصصی دکتری در همه رشته‌ها کار سختی است، اما با توجه به سهم برابر آزمون دکتری و مصاحبه، بنابراین باید آزمون از دروس تخصصی هر رشته برگزار شود.
 

yasse_sepid

عضو جدید
کاربر ممتاز
کارت ورود به جلسه آزمون تحصيلات تکميلي سال 92 بر روی سایت سنجش قرار گرفته است. با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور می توانید نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنید.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
همایش بزرگ تخصصی انتخاب رشته و آشنایی با رشته های دانشگاهی

همایش بزرگ تخصصی انتخاب رشته و آشنایی با رشته های دانشگاهی

همایش بزرگ تخصصی انتخاب رشته و آشنایی با رشته های دانشگاهی



12 مرداد ماه 1392

محورهای همایش :
با توجه به اينكه در انتخاب رشته‌ دانشگاهی، از سوی خانواده‌ها و داوطلب، دو عامل علاقه‌مندی و توانمندی ناديده گرفته می‌شود و بدون آگاهی، رشته‌ مورد نظر انتخاب می‌شود، لزوم برگزاری همایش بزرگ انتخاب رشته و آشنایی تخصصی با رشته های دانشگاهی ضروری به نظر می‌رسد.
در اين همایش که برای اولین بار با این ابعاد و گستردگی و سطح کیفی در کشور برگزار می گردد، علاوه بر ارایه اصول و نکات مهم و ضروری انتخاب رشته توسط اساتید مجرب کشور، رشته های دانشگاهی توسط دانشجویان ممتاز دانشگاه های شریف، تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، خواجه نصیر، علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی به صورت کاملاَ تخصصی و کاربردی در کارگاه های جداگانه به متقاضيان معرفی می‌گردند.

http://www.razeentekhab.ir/
 

ارغوان67

عضو جدید
ببخشید این کارگاه ب درد بچه های کشاورزی میخوره؟
اخه مجازی میشه چیزی یاد گرفت؟
 

sourena.agri

عضو جدید
دوستان ارشدی ، داره وقتش میرسه :

[h=1]اطلاعيه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور درباره‌ زمان اعلام‌ اسامي‌ پذيرفته‌شدگان‌ نهايي‌ آزمون‌ ورودي‌ تحصيلات ‌تكميلي‌ (دوره‌هاي‌كارشناسي‌ ارشد ناپيوسته‌ داخل‌) سال‌ 1392[/h]
1392/06/03



ضمن آرزوي موفقيت براي كليه‌ داوطلبان‌ شركت‌كننده‌ در آزمون‌ ورودي‌ تحصيلات‌ تكميلي‌ (دوره‌هاي‌ كارشناسي ‌ارشد ناپيوسته ‌داخل‌) سال‌ 1392 بدين وسيله به اطلاع مي‌رساند اطلاعيه اعلام نتايج نهايي اين آزمون به همراه اسامي‌ پذيرفته‌ شدگان‌ تا تاريخ 6/6/92 بر روي سايت اين سازمان به نشاني www.sanjesh.org قرار مي‌گيرد. پذيرفته‌شدگان لازم است براي اطلاع از زمان و نحوه ثبت‌نام به اطلاعيه مذكور مراجعه نمايند.روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
 

mohkami

عضو جدید
سلام عرض شد
دوستان کسی میدونه ثبت نام برای آزمون دکتری سراسری از کی شروع میشه؟
 

pgha

عضو جدید
زمان دقیق ثبت نام و برگزاری کنکور دکتری 93 اعلام شد

زمان دقیق ثبت نام و برگزاری کنکور دکتری 93 اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از زمان دقیق ثبت نام و برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز دکتری سال 93 خبر داد.
حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تاریخ ثبت نام الکترونیکی برای کنکور دکتری مشخص شده است و براساس برنامه زمان بندی شده ثبت نام داوطلبان از تاریخ 5 آذر شروع می شود و تا روز دوشنبه 11 آذرماه 92 ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: ثبت نام این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org صورت می گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین درباره تاریخ برگزاری آزمون افزود: براساس برنامه پیش بینی شده آزمون دکتری 93 در صبح و بعداز ظهر روز 16 اسفند 92 در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار می شود.

وی اضافه کرد: جزئیات نحوه ثبت نام متعاقبا به داوطلبان کنکور دکتری 93 اعلام می شود.

http://www.mehrnews.com/detail/news/2140368
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درخصوص برخي اصلاحات دفترچه راهنما و تمديد مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» (نيمه‌متمركز) سال 1393

1392/09/11



سازمان سنجش آموزش كشور بدينوسيله به اطلاع متقاضيان شركت در آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» (نيمه‌متمركز) سال 1393 مي‌رساند؛ براساس اعلام دفتر گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي در خصوص پذيرش دانشجو در برخي از رشته‌هاي امتحاني بدين‌وسيله اصلاحيات رشته‌هاي امتحاني مزبور به شرح ذيل اعلام مي‌گردد.

ضمناً به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از داوطلباني كه تا اين تاريخ براي ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده تا روز پنجشنبه مورخ 14/9/92 بتوانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمايند. لذا كليه متقاضيان، ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده با فراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز ثبت‌نام به سايت سازمان سنجش‌ آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون ورودي دوره دكتري نيمه متمركز سال 1393 اقدام نمايند. ضمناً آندسته از داوطلباني كه قبلاً در این آزمون ثبت‌نام نموده‌اند در صورت تمایل می‌توانند تا تاريخ فوق نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نمایند.

1- فارغ‌التحصيلان همه گرايش‌هاي رشته‌هاي تحصيلي شيعه شناسي و علوم سياسي و روابط بين‌الملل، مجاز به ثبت‌نام در رشته امتحاني علوم اجتماعي 1 (كد 2110) مي‌باشند.

2- فارغ‌التحصيلان همه گرايش‌هاي رشته تحصيلي علوم سياسي، مجاز به ثبت‌نام در رشته امتحاني حقوق بين‌الملل عمومي (كد 2115) مي‌باشند.

3- فارغ‌التحصيلان همه گرايش‌هاي رشته تحصيلي حقوق‌ بين‌الملل، مجاز به ثبت‌نام در رشته امتحاني مجموعه علوم سياسي (كد 2117) مي‌باشند.

4- با توجه به پذيرش دانشجو براي رشته مديريت با گرايش مديريت مالي از رشته امتحاني مجموعه مديريت (كد 2118)، عنوان گرايش مديريت مالي از رشته امتحاني مجموعه مالي (كد 2149) حذف مي‌گردد.

5- پذيرش دانشجو براي گرايش نانوشيمي درصورت وجود ظرفيت از رشته امتحاني علوم و فناوري نانو 1 (كد 2363) صورت خواهد گرفت.

6- پذيرش دانشجو براي گرايش نانومكانيك درصورت وجود ظرفيت از رشته امتحاني علوم و فناوري نانو 2 (كد 2364) صورت خواهد گرفت.

7- پذيرش دانشجو براي گرايش تصوف و عرفان اسلامي درصورت وجود ظرفيت از رشته‌امتحاني مجموعه الهيات 3 (كد 2140) صورت خواهد گرفت.

8- پذيرش دانشجو براي رشته مهندسي مكانيك- ماشينهاي آبي درصورت وجود ظرفيت از رشته‌امتحاني مجموعه مهندسي مكانيك 4 (كد 2324) صورت خواهد گرفت.
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
 

*محیا*

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
اطلاعيه مهم سازمان سنجش آموزش كشور درخصوص تعويق زمان برگزاري آزمون كارشناسي ارشد سال 1393

اطلاعيه مهم سازمان سنجش آموزش كشور درخصوص تعويق زمان برگزاري آزمون كارشناسي ارشد سال 1393

[h=1]اطلاعيه مهم سازمان سنجش آموزش كشور درخصوص تعويق زمان برگزاري آزمون كارشناسي ارشد سال 1393[/h]
1392/11/15



براساس گزارشات واصله در رابطه با شرايط نامساعد جوي در اغلب استانهاي كشور و درخواست داوطلبان و خانواده­ هاي محترم آنان، مسؤولين محترم استاني، نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي و هماهنگي بعمل آمده با وزارت محترم كشور در رابطه با عدم امكان حضور داوطلبان يا مشكلات حضور به موقع در حوزه­ هاي امتحاني، سازمان سنجش آموزش كشور به منظور رفاه حال داوطلبان ترتيبي اتخاذ نمود تا آزمون كارشناسي ارشد سال 1393 به ترتيب طي روزهاي چهارشنبه 23 ، پنج­شنبه 24 و جمعه 25 بهمن­ ماه برگزار گردد. اطلاعيه تكميلي اين سازمان ساعت 14 روز شنبه 19 بهمن­ ماه از طريق سايت سازمان به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد.
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
جزئیات نحوه نمره دهی به پایان نامه در دانشگاه آزاد

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از مهر، در ابتدا نمره پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از 18 محاسبه می شد و دانشجو باید برای کسب دو نمره دیگر مقاله ارائه می داد اما در 18 آذرماه امسال بخشنامه ای از سوی دانشگاه آزاد اعلام شد که بر اساس آن نمره پایان نامه برای دانشجویان کارشناسی ارشد از 19.5 محاسبه می شد. این موضوع به قوت خود باقی بود تا اینکه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد روز گذشته تغییراتی که دوباره در این روند اعمال شده است را اعلام کرد.

این در حالی است که با توجه به بخشنامه پیشین برخی دانشجویان با نمره 19.5 دانش آموخته شده و مقاله ای نداشتند. در این میان عده ای از دانشجویان به بخشنامه جدید دانشگاه آزاد و تغییرات آن مبنی بر لزوم ارائه مقاله و احتساب نمره پایان نامه از 18 اعتراض کردند.

در این باره، ابراهیم واشقانی فراهانی - معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار مهر، در این باره، گفت: هر چند پیش از این اعلام شد نمره 19.5 برای پایان نامه ارشد در نظر گرفته شده است اما تاکید شد 2 نمره برای فعالیتهای دانشجویان اعمال شود که یک نمره برای به موقع دفاع کردن لحاظ شده بود. در واقع 19.5 سقف نمره بوده مشروط بر اینکه دو نمره ای که از معاونت پژوهشی دانشگاهشان برای به موقع دفاع کردن و ارائه گزارشهای پژوهشی دوره تحصیلی دریافت کرده باشند.

وی درباره علت حذف نمره 19.5، گفت: برخی مسئولان دانشگاه آزاد تاکید دارند که در صورت اعمال این نمره ممکن است انگیزه دانشجویان برای انتشار مقاله کاهش یابد.

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه آزاد، دانشجویانی که بر اساس بخشنامه پیشین از دفاع خود نمره 19.5 گرفتند همین نمره برایشان منظور شده و تا اول فروردین ماه 93 مطابق بخشنامه پیشین عمل می شود و از این تاریخ به بعد مطابق بخشنامه جدید دانشجویان از پایان نامه خود دفاع می کنند.

واشقانی یادآوری کرد: سقف نمره 18 هیچ تغییری نکرده است و دو نمره هم برای گزارشهای پژوهشی در طول دوره همچنین به موقع دفاع کردن، در نظر گرفته و در واقع معیارهای دانشگاه آزاد برای کارشناسی ارشدو دکتری سخت تر شده است.

وی درباره آن دسته از دانشجویانی که در زمان ابلاغ بخشنامه قصد دفاع دارند اما مقاله برای پایان نامه تهیه نکرده اند، اظهار داشت: کسانی که از تاریخ 16 دی ماه سال جاری به بعد دفاع نکرده اند نمره 18 برایشان لحاظ می شود مگر اینکه مقاله ارائه دهند و ضرورت ندارد حتماً در زمان دفاع مقاله خود را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: بر اساس آیین نامه فرصت شش ماهه تا یکساله برای تهیه مقاله در نظر گرفته شده است.

به گفته واشقانی فراهانی، افرادی که بین 18 آذر و 16 دی ماه دفاع کرده باشند با نمره 19.5 دانش آموخته می شوند و در صورت علاقه به گرفتن نمره 20 می توانند مقاله ارائه دهند.

به گزارش مهر، متن کامل بخشنامه جدید دانشگاه آزاد که 22 دی ابلاغ شده به شرح ذیل است:

" چگونگی ارزیابی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای و رساله دکتری تخصصی با در نظر گرفتن امتیازهای تشویقی برای دستاوردهای پژوهشی

با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت فعالیتهای پژوهشی، ارزیابی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتریحرفه ای، رساله های دکتری تخصصی و مقاله ها و دستاوردهای پژوهشی مستخرج از آن ها به شرح زیر انجام می گیرد:

ماده 1- پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای:

2 نمره از 20 نمره پایان نامه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای با نظر شورای گروه تخصصی و شورای تحصیلات تکمیلی یا شورای پژوهش و فناوری واحد مطابق فرم شماره 3 به مقاله اختصاص یابد.

دانشجویان یاد شده در صورت دارا بودن فرصت برای نظام وظیفه به مدت شش ماه با مجوز دانشکده و تا یکسال با مجوز معاونت پژوهش و فناوری واحد فرصت دارند تا پذیرش یا چاپ مقاله مستخرج از پایان نامه خود را ارائه دهند.

در صورت ارائه نکردن پذیرش یا چاپ مقاله، پایان نامه دانشجو از نظر کیفت حداکثر بسیار خوب و از نظر کمی حداکثر نمره 18 ارزیابی شده و مطابق فرم شماره 4 عمل می شود.

تبصره: پایان نامه های دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای، چنانچه منجر به اثر بدیع هنری یا چاپ کتاب یا اختراع و اکتشاف شود " در خصوص اختراع و اکتشاف اگر در مسابقه ها و جشنواره های معتبر غیر از نمایشگاهها رتبه اول تا سوم کسب شود یا در موسسات معتبر داخل و خارج موفق به ثبت علمی شود(شایان گفتن است ثبت حقوقی معیار اعتبار علمی نیست) می تواند نمره اسخراج مقاله را پایان نامه را دریافت کند".

ماده 2- رساله مقطع دکتری تخصصی

الف: دانشجویان دکتری تخصصی رشته های غیرعلوم انسانی و هنر باید برای دفاع از رساله دکتری تخصصی خود پذیرش حداقل یک مقاله با نمایه بین الملی ISI ارائه دهند.

ب: دانشجویان دکتری تخصصی علوم انسانی و هنر باید برای دفاع از رساله دکتری تخصصی خود پذیرش یا چاپ یک مقاله ISI یا علمی – پژوهشی مورد تایید وزارتین ارائه دهند.

تبصره1 : برخی از رشته های علوم انسانی مانند مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی، حسابداری، اقتصاد، روانشناسی بالینی و ... که امکان پذیرش مقاله ISI در این رشته ها وجود دارد، لازم است یک مقاله ISI به تشخیص شورای پژوهش و فناوری واحد ارائه کنند.

ج: برای تسویه حساب لازم است افزون بر مقاله های بند الف یا ب، پذیرش یا چاپ یک مقاله ISI یا علمی – پژوهشی وزارتین یا بین المللی معتبر غیر ISI یا ISC( انتشار یافته در ایران) نیز ارائه شود.

د: یک نمره از بیست نمره رساله دکتری تخصصی به مقاله دوم با نمایه بین المللی ISI یا علمی – پژوهشی وزارتین یا ثبت اختراع یا اثر بدیع هنری مستخرج از رساله اختصاص داد که با نظر شورای گروه تخصصی و شورای تحصیلات تکمیلی یا شورای پژوهش و فناوری واحد مطابق فرم شماره 6 اختصاص می یابد. در صورت برآورده نشدن یکی از این موارد ظرف مدت سه ماه پس از دفاع، رساله دانشجو از نظر کیفیت حداکثر عالی و از نظر کمی حداکثر نمره 19 ارزیابی شده و مطابق فرم شماره 7 عمل می شود.

تبصره 2: در صورت داشتن مقاله سوم و بیشتر مستخرج از رساله یا اثر بدیع هنری یا ثبت اختراعی که به تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران رسیده باشد، تا یک نمره( مطابق فرم شماره 6) به نمره رساله دانشجویان دکتری تخصصی اضافه شود.

ماده 3: مقاله های مستخرج از پایان نامه های کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای و رساله های دکتریتخصصی در صورتی که در نشریات نامعتبر پذیرش یا چاپ شوند مشمول دریافت نمره، مجوز دفاع، تسویه حساب و تشویقی نمی شوند.

ماده 4: تمام مقاله های مستخرج از پایان یا رساله در صورت رعایت آیین نامه مشمول دریافت جایزه تشویقی نیز می شوند."

به گزارش مهر، معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد در پایان این بخشنامه اعلام کرد که بخشنامه مذکور جانشین سایر بخشنامه ها می شود.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
جدول شهریه دانشگاه ها سال 92




شهریه دانشگاه ها برای سال تحصیلی آینده و نرخ تحصیل در شبانه، پزشکی، نیمه حضوری


جزئیات کامل شهریه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری برای سال تحصیلی جدید مشخص شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، به استناد مصوبه دفتر هيات‎هاي امنا و هيات مميزه مركزي و شوراي مركزي دانشگاهها، شهريه ثابت و متغير رشته‏ هاي تحصيلي دوره نوبت دوم (شبانه) گروه آموزشي غيرپزشكي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش‏ عالي دولتي براي ورودي سال 1392 اعلام شد.

شهريه متغير در هر سال تحصيلي به ميزان 10 درصد نسبت به مبلغ سال قبل افزايش مي يابد و شهريه ثابت براي ورودي‎هاي سال 1392 تا پايان تحصيل آنان ثابت بوده و تغيير نخواهد كرد.

پذيرفته‎شدگان ملزم به رعايت تعهدات مالي در قبال دانشگاه مربوطه خواهند بود.


جدول شهريه رشته هاي کارداني و كارشناسي دانشگاهها براي دوره نوبت دوم(مبالغ به ریال)




جدول شهريه دانش آموختگان ليسانس متقاضي ادامه تحصيل مجدد در مقطع دكتري عمومي علوم پزشكي




شهريه ادامه تحصيل مجدد دانش آموختگان ليسانس در ليسانس رشته ديگر به ازاي هر نيمسال تحصيلي 18,000,000 ريال و در يك سال تحصيلي 36,000,000 ريال است.

شهريه دوره روزانه يك سال تحصيلي براي داوطلبان اتباع خارجي پذيرفته شده در دانشكده ها و يا دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور در مقطع كارداني (22,000,000 ريال)، در مقطع كارشناسي پيوسته (43,000,000 ريال)، مقطع دكتري رشته هاي پزشكي و داروسازي (98,000,000 ريال) و مقطع دكتري رشته دندانپزشكي (104,000,000 ريال) است.

شهريه ثابت تا پايان دوره تحصيل ثابت، اما شهريه متغير سالانه بر اساس مصوبه هيأت امناي هر دانشگاه و مد نظر قرار داشتن نرخ تورم رسمي اعلام شده از سوي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، محاسبه و اخذ خواهد شد.

دانشجويان موظفند هزينه استفاده از تسهيلات رفاهي مانند: خوابگاه، سلف سرويس، اياب و ذهاب و .... را بطور جداگانه به دانشگاه بپردازند.

شهريه ها بر اساس چهار گروه دانشگاهي به شرح جدول ذيل و با تصويب هيأت امناي دانشگاه (در خصوص رشته) محاسبه مي شود.

سقف افزايش براي هر دانشگاه ثابت است و دانشگاه هاي علوم پزشكي مي توانند با تصويب هيأت هاي امنا، رشته هاي پرهزينه را تا سقف هاي مشخص شده، افزايش دهند.


گروه بندي سال 92 دانشكده ها و دانشگاه هاي علوم پزشكي براي اخذ شهريه كليه مقاطع تحصيل



شهريه دوره هاي نيمه حضوري

شهريه دوره هاي نيمه حضوري براي تمام رشته هاي تحصيلي دوره هاي نيمه حضوري دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري براي ورودي‎هاي سال 1392 به ميزان 60 درصد شهريه دوره نوبت دوم (شبانه) دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي كشور است.


شهريه آموزشي نيمه حضوري ورودي مهر 92 دانشگاه پيام نور براي مراكز شهرهاي نواحي 1، 2، 3، 4 و 5


شهريه متغير هر واحد درسي عملي که به صورت نيمه حضوري براي هر رشته عادي و چند بخشي ارائه مي شود مطابق جداول فوق است، شهريه دروسي كه از سوي دانشگاه به صورت خود خوان توسط دانشگاهارائه شود برابر 50 درصد کلاس هاي نيمه حضوري است.


جدول شهريه ثابت و متغير كارداني و كارشناسي دانشاگاههای غيرانتفاعي

مبالغ شهريه هاي ثابت و متغير دوره هاي داير در مناطق آزاد 25 درصد بيش از مبالغ فوق است.

مبالغ شهريه مندرج در جدول فوق براي ورودي هاي سال 1392 بوده و در سال‎هاي آتي دريافت شهريه از تمام دانشجويان (ورودي هاي همان سال) مطابق شهريه اعلام شده در دفترچه راهنماي شماره 2 آزمون همان سال خواهد بود.

مبالغ شهريه ثابت دانشجويان ورودي سال هاي قبل از 1392 هيچ افزايشي نداشته و ميزان شهريه متغير اين دانشجويان 10 درصد نسبت به سال تحصيلي 92-1391 افزايش خواهد يافت.

جدول شهريه هاي ثابت و متغير مؤسسات آموزش عالي غيردولتي براي مقطع كارشناسي در دوره هاي مجاز




 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
درصد بالایی از رشته های دانشگاه آزاد بدون آزمون شد


رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از بدون آزمون شدن 93 درصد رشته های این دانشگاه در مقطعکارشناسی و کاردانی خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از: ناصر اقبالی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: دانشگاه آزاد در 93 درصد رشته های خود از طریق دوره بدون آزمون دانشجو می پذیرد و تنها در 7درصد این رشته ها از طریق کنکوراقدام به پذیرش دانشجو می شود.

وی ادامه داد: در دوره های با آزمون، رشته های پزشکی همچنان وجود دارند.

به گفته رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، به زودی تکمیل ظرفیت تعدادی از رشته های پزشکی کنکور سال جاری این دانشگاه مشخص می شود.

اقبالی، اظهار داشت: با اعلام تکمیل ظرفیت در این رشته ها و انتشار نتایج، پذیرفته شدگان از نیمسال دوم سال تحصیلی جاری می توانند به کلاسهای درس بروند
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
ثبت نام دوره‌های بدون آزمون کار‌شناسی ارشد آغاز شد



رئيس مرکز دانشگاه آزاد در خصوص فارغ‌التحصيلان ممتاز گفت: ثبت نام از متقاضيان بدون آزمون در تاريخ‌هاي اعلام شده آغاز مي‌شود لذا داوطلبان به سايت سازمان سنجش مراجعه کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از:خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، دکتر ناصر اقبالي رئيس مرکز دانشگاه آزاد در نشست خبري صبح امروز در خصوص شرايط ثبت نام براي دوره‌هاي بدون آزمون گفت: داوطلبان مي‌بايست معدل حداقل ۱۷ داشته باشند تا جزء ۱۰ درصد فارغ‌التحصيلان بر‌تر براساس تعداد ثبت نام شدگان محل دانشگاهي در رشته مربوطه و در سال ورود باشند.

اقبالي در خصوص ممتازين تاکيد کرد: اين دسته از داوطلبان مي‌بايست دوره کار‌شناسي خود را ظرف مدت ۸ نيم‌سال و فارغ التحصيلان دوره کار‌شناسي ناپيوسته ظرف مدت ۴ نيم سال دوره‌هاي تحصيلي را به پايان رسانده باشند.
وي تصريح کرد: اين دسته از داوطلبان بايد در نظر داشته باشند که رشته‌هاي انتخابي بايد هم نام و مرتبط با رشته تحصيلي دوره کارشناسيشان باشد.
وي خاطر نشان کرد: فارغ التحصيلان واجد‌الشرايط اين دوره در هر سال تحصيلي تنها براي يک بار مي‌توانند از اين امتياز استفاده کنند.
وي در ادامه افزود: زمان اعلام پذيرفته‌شدگان بدون آزمون هفته اول اسفند ماه سال جاري خواهد بود.
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دوشنبه اعلام می‌شود

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دوشنبه اعلام می‌شود

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 93 روز دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.وی افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شوند می‌توانند با مطالعه دقیق فرم راهنمای انتخاب رشته که در روز دوشنبه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد از روز چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه برای انتخاب رشته اقدام کنند. توکلی ادامه داد: داوطلبان تا روز یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا 100 کدرشته تحصیلی از میان کدرشته مجاز یا کدرشته‌های مجاز انتخاب کنند
 

(M&M)

کاربر بیش فعال
حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 93 روز دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.وی افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شوند می‌توانند با مطالعه دقیق فرم راهنمای انتخاب رشته که در روز دوشنبه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد از روز چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه برای انتخاب رشته اقدام کنند. توکلی ادامه داد: داوطلبان تا روز یکشنبه 28 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا 100 کدرشته تحصیلی از میان کدرشته مجاز یا کدرشته‌های مجاز انتخاب کنند


هم دوشنبه و هم چهارشنبه میشه 22 اردیبهشت؟:surprised:
 

*محیا*

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
نتایج نهایی آزمون تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد ناپیوسته)سال 1393

نتایج نهایی آزمون تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد ناپیوسته)سال 1393

نتایج نهایی آزمون تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد ناپیوسته)سال 1393http://result2.sanjesh.org/noetrst_arshad_9306/
 
آخرین ویرایش:

SaNaZ Sa

عضو جدید
کاربر ممتاز
کسی هست تو رشته مهندسی منابع طبیعی-محیط زیست قبول شده باشه؟؟؟؟ روزانه یا شبانه؟؟؟ میخوام چه درصدهایی داشته؟؟ چی خونده؟؟؟ لطفــــــــــــــــــــــــا :gol::smile:
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
feodolar تحصیلات تکمیلی در خارج از ایران کارشناسی ارشد و دکترا 27

Similar threads

بالا