اخبار تحصیلات تکمیلی

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
برداشته شدن الزام مرتبط بودن رشته كارشناسی ارشد و دكتری در دوره های علوم پایه و مهندسی

مدیركل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برداشته شدن قید و الزام 'مرتبط بودن رشته كارشناسی ارشد' برای ورود به مقطع دكتری در دوره های علوم پایه و مهندسی خبر داد.


'سعید قدیمی' روز دوشنبه افزود: تاكنون داوطلبان آزمون دكتری فقط می توانستد در رشته های مرتبط با مقطع كارشناسی ارشد خود شركت كنند كه از امسال این قید برای رشته های مهندسی و علوم پایه برداشته می شود.

وی توضیح داد: براساس تصمیم كمیته فنی و مهندسی شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی، از امسال همه فارغ التحصیلان كارشناسی ارشد در هر رشته ای می توانند در آزمون دكتری گروه های علوم پایه و فنی و مهندسی شركت كنند و درصورت پذیرفته شدن و موفقیت در غربال گری های آزمون مربوطه ، هیچ منعی برای ادامه تحصیل آنها در این رشته ها وجود نخواهد داشت.

قدیمی ادامه داد : كمیته برنامه ریزی فنی و مهندسی این موضوع را پذیرفته است كه هر فارغ التحصیل كارشناسی ارشد از هر رشته ای بتواند از عهده آزمون دكتری رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه بربیاید امكان ادامه تحصیل در این رشته ها را داشته باشد.

مدیركل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآورشد: با برداشتن الزام مرتبط بودن رشته های كارشناسی ارشد و دكتری در گروه های علوم پایه و فنی و مهندسی، گستره انتخاب داوطلبان افزایش می یابد.

این مقام مسوول در وزارت علوم ادامه داد: قید مرتبط بودن رشته های كارشناسی ارشد و دكتری همچنان برای گروه های علوم انسانی، هنر و كشاورزی وجود دارد و فارغ التحصیلان مقطع كارشناسی ارشد این رشته ها الزاما باید در آزمون دكتری رشته هایی كه مرتبط اعلام می شوند شركت كنند.

به گفته مدیر دفتر برنامه ریزی آموزش عالی، تصمیم 'حذف قید مرتبط بودن رشته های كارشناسی ارشد و دكتری' برای رشته های مهندسی و علوم پایه از امسال اجرایی می شود.
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
آغاز ثبت‌نامه آزمون دکتری 92 از 3 آذر/برگزاری آزمون در ۱۸ اسفند
خبرگزاری فارس: سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای زمان ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1392 را اعلام کرد.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای زمان ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1392 را اعلام کرد.
براساس این اطلاعیه ثبت‌نام برای شرکت در آزمون از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، به صورت الکترونیکی از روز جمعه سوم آذر ماه لغایت چهارشنبه هشتم آذرماه ادامه دارد.
بر اساس برنامه پیش‌بینی شده آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال 1392 روز جمعه 18 اسفندماه در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور به طور همزمان برگزار خواهد شد.
دفترچه راهنمای شرکت در آزمون نیز از روز چهارشنبه 24 آبان‌ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و اطلاعیه این سازمان در خصوص شرایط و ضوابط و نحوه ثبت‌نام از داوطلبان در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه 29 آبان منتشر و همزمان نیز بر روی سایت سازمان قرار داده می‌شود.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
اسامی دعوت به مصاحبه ۳۲ رشته دکتری دانشگاه آزاد منتشر شد

اسامی افراد واجد شرایط دعوت به مصاحبه داوطلبان 32 رشته دوره دكتری تخصصی با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد.

رییس مركز آزمون گفت: نتایج اولیه داوطلبان یك رشته از گروه دامپزشكی، چهار رشته از گروه فنی و مهندسی، چهار رشته از گروه علوم پایه، 18 رشته از گروه علوم انسانی، چهار رشته از گروه كشاورزی و رشته معماری از گروه هنر بر روی پایگاه اطلاع رسانی مركز آزمون به نشانی www.azmoon.net قرار گرفته است.

'ناصر اقبالی' افزود: تاكنون مراحل مصاحبه داوطلبان 20 رشته دوره دكتری دانشگاه آزاد انجام شده و اسامی داوطلبان دارای شرایط مصاحبه دیگر رشته های آزمون دكتری نیز در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: پذیرش دانشجو در دوره دكتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در دو مرحله كتبی و مصاحبه علمی انجام می شود و پس از آزمون كتبی براساس ظرفیت پذیرش هر رشته، تعدادی از داوطلبان دارای شرایط با اولویت نمره كتبی به مصاحبه علمی دعوت می شوند و پذیرفته شدگان نهایی از میان افراد مصاحبه شده با بالاترین امتیاز انتخاب می شوند.

اقبالی ادامه داد: متقاضیان دوره دكتری تخصصی بدون آزمون نیز ابتدا براساس امتیازات حاصل از معدل، نمره پایان نامه و تولیدات علمی رتبه بندی و سپس تعدادی از داوطلبان با توجه به ظرفیت پذیرش و با اولویت امتیازات به مصاحبه علمی دعوت شده و پذیرش نهایی با توجه به امتیاز نهایی هر داوطلب انجام می شود.

به گفته رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد تاكنون نتایج دعوت به مصاحبه 50 رشته دكتری این دانشگاه اعلام شده و نتایج نهایی پذیرفته شدگان نیز آخر شهریور ماه اعلام می شود.

آزمون دكتری تخصصی سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی در 182 رشته و با شركت بیش از 38 هزار داوطلب برگزار شد.
 

suroori salmani

عضو جدید
کاربر ممتاز
اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون کار‌شناسی ارشد

اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون کار‌شناسی ارشد

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون کار‌شناسی ارشد، در فاصله زمانی ۱۱ تا ۱۳ شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود. <BR><BR>سید جلال طباطبایی درگفت‌وگو با ایلنا گفت: در آزمون کار‌شناسی ارشد امسال، ۳۷هزارو۱۵نفردررشته علوم انسانی، ۱۶هزار و۲۵۱نفردررشته علوم پایه، ۲۰هزارو۴۳۷دررشته فنی مهندسی، ۶هزارو۶۸۹دررشته کشاورزی ۲هزارو۹۰۶رشته هنر و۱۷۱نفردامپزشکی پذیرش می‌شوند. <BR><BR>طباطبایی با اشاره اینکه درمجموع یک میلیون و ۱۷۶هزار و۱۰ نفر درآزمون کار‌شناسی ارشد سال ۹۱شرکت کرده‌
 
آخرین ویرایش:

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری آزاد

نتایج اولیه 55 رشته دیگر دکتری تخصصی با آزمون و بدون آزمون سال 1391 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.
به گزارش جهان، رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، گفت: این نتایج از طریق پایگاه اطلاع رسانی این مرکز به نشانی WWW.AZMOON.NET قابل مشاهده است.


دکتر ناصر اقبالی افزود: از این تعداد رشته؛ 7 رشته از گروه دامپزشکی، 9 رشته از گروه فنی و مهندسی، 6 رشته ازگروه علوم پایه، 18 رشته از گروه علوم انسانی، 14 رشته از گروه کشاورزی و یک رشته از گروه هنر است.


وی با بیان اینکه تاکنون نتایج اولیه 105 رشته اعلام شده است گفت: همچنین مصاحبه 23 رشته دوره دکتری تخصصی انجام شده است .


رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی افزود: نتایج اولیه سایر رشته ها نیز روزهای آینده اعلام می شود.
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
ثبت‌نام دانشجویان ممتاز برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد آغاز شد

ثبت‌نام دانشجویان ممتاز برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی برای استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد باید از اول شهریورماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌نام کنند، این داوطلبان می‌توانند تا روز 13 شهریورماه با مراجعه به این سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته ورودی سال‌های 88 یا 89 که در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی دانشگاه محل تحصیل خود که پس از 3 نیمسال تحصیلی دارای میانگین کل حداقل 17 باشند و حداکثر در 4 نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و در دوره کاردانی به لحاظ میانگین کل جزو 10 درصد برتر باشند، می‌توانند ثبت‌نام کنند.
همچنین دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال‌های 86 یا 87 که پس از گذراندن 6 نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل 100 واحد درسی) به لحاظ میانگین کل جزء 10 درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت 8 نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شوند، مشمول استفاده از این آیین‌نامه هستند.
داوطلبان باید فایل اسکن شده فرم معرفی‌نامه ممتازی از دانشگاه محل تحصیل خود را برای سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند و کدرشته محل خود را انتخاب کنند، در صورتی که تمامی مراحل به طور کامل انجام شود سیستم کد رهگیری 12 رقمی را به داوطلب ارایه می‌دهد.
ادامه تحصیل در دوره‌های تحصیلی روزانه و شبانه برای این دسته از پذیرفته‌شدگان به صورت رایگان و مانند دانشجویان دوره روزانه است و دانشگاه‌ها مجاز به دریافت شهریه از دانشجویان مذکور نیستند.
اولویت ادامه تحصیل این دانشجویان در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته‌های تحصیلی پایین‌تر است و دانشجویان ممتاز می‌توانند تا یکسال پس از دانش‌آموختگی و فقط برای یکبار در هر دوره تحصیلی از تسهیلات مربوطه بهره‌مند شوند.
 

sey

عضو جدید
[h=2]تکلیف منابع آزمون دکتری سال 92 و حذف زبان و استعداد از ازمون دکتری 92[/h]
[h=3]منابع آزمون دکتری ۹۲[/h] رییس سازمان سنجش با اشاره به طرح بازنگری آیین‌نامه آزمون دکتری، اظهار کرد: این آیین‌نامه در معاونت آموزشی وزارت علوم در حال بازنگری است. پیشنهاداتی از جمله حذف آزمون زبان و استعداد تحصیلی آزمون دکتری و برگزاری آزمون ملی زبان مطرح است که در این رابطه تصمیم‌گیری خواهد شد.نتایج بازنگری آیین‌نامه آزمون دکتری سرلسری نیمه متمرکز و تغییرات احتمالی آن تا پایان شهریور اعلام خواهد شد.تغییرات احتمالی آزمون دکتری ۹۲ سازمان سنجش تا پایان شهریور اعلام می‌شود
[h=3]زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری ۹۱[/h] سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری ۹۱ در ۲۰ شهریور، ظرفیت قطعی پذیرش در این آزمون را اعلام کرد.دکتر ابراهیم خدایی اظهار کرد: در آزمون دکتری سال ۹۱ ،۱۰ هزار دانشجو پذیرفته خواهد شد که با در نظر گرفتن ظرفیت استعدادهای درخشان، در نهایت پذیرش دانشجو ی دکتری سال ۹۱-۹۲ در دانشگاه‌های کشور ۱۲ هزار خواهند شد.
[h=3]زمان ثبت نام آزمون دکتری سال ۹۲[/h] وی با اشاره به زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون دکتری سال ۹۲ اظهار کرد: ثبت‌نام آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۲ از طریق سایت این سازمان به صورت الکترونیکی از روز جمعه ۳ آذر آغاز و در روز چهارشنبه ۸ آذر پایان می‌پذیرد.
[h=3]زمان برگراری آزمون دکتری ۹۲[/h] وی ادامه دادا: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۲ روز جمعه ۱۸ اسفند در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور به طور همزمان برگزار خواهد شد.
[h=3]افزایش ظرفیت آزمون دکتری سال ۹۲[/h] به ازای هر پنج دانشجو، یک استاد راهنما وجود دارد. دکتر کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اختصاص یک استاد راهنما به ۵ تا ۱۲ دانشجو در دانشگاه های دنیا گفت: در ایران یک استاد راهنما به طور ماکزیمم می تواند در اختیار ۵ دانشجو قرار گیرد که این آمار بسیار خوبی است.
دانشجو اظهار داشت: ظرفیت پذیرش داوطلبان مقطع دکتری تا سال گذشته پنج هزار نفر بوده که امسال به دوازده هزار نفر افزایش یافته است و دلیلی برای این همه سر و صدا در این خصوص وجود ندارد.
وزیر علوم با بیان اینکه هنوز هجده هزار نفر از ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در مقطع دکتری به استفاده نرسیده است، افزود: من فکر می کنم هیچ مشکلی برای افزایش پذیرش دانشگاه ها به ۳۰ هزار نفر در سال آینده وجود ندارد.
 

sey

عضو جدید
زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد سال 92 اعلام شد | نتایج نهایی دکتری آزاد 91

زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد سال 92 اعلام شد | نتایج نهایی دکتری آزاد 91

[h=3]زمان ثبت‌ نام آزمون دکترای دانشگاه آزاد ۹۲[/h] رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزادتاریخ و زمان ثبت‌ نام آزمون دکترای دانشگاه آزاد سال ۹۲ را در مهرماه سال جاری اعلام کرد. ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه ثبت‌ نام آزمون دکتری آزاد ۹۲ این دانشگاه در مهرماه امسال صورت می‌پذیرد، گفت: جزئیات برگزاری آزمون دکترای ۹۲ دانشگاه آزاد در آینده نزدیک اعلام می‌شود.
[h=3]اعلام نتایج نهایی دکتری آزاد ۹۱[/h] وی همچنین با اشاره به زمان اعلام نتایج نهایی آزمون دکترای دانشگاه آزاد سال ۹۱ در شهریورماه، تصریح کرد: تا کنون نتایج ۵۰ رشته آزمون دکترا برای مصاحبه اعلام شده است و نتایج مابقی رشته‌ها نیز در آینده نزدیک اعلام می‌شود.
به گفته رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد در فرایند پذیرش دانشجوی دوره دکترای این دانشگاه، پس از آزمون کتبی، بر اساس ظرفیت پذیرش هر رشته تعدادی از داوطلبان حائز شرایط با اولویت نمره کتبی به مصاحبه علمی دعوت و پذیرفته شدگان نهایی از میان افراد مصاحبه شده با بالاترین امتیاز انتخاب می‌شوند.
 

sey

عضو جدید
آزمون زبان ملی و آزمون زبان کنکور دکتری 92

آزمون زبان ملی و آزمون زبان کنکور دکتری 92

زمان برگزاری و ثبت نام آزمون زبان ملی : سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور از تجمیع آزمون‌های زبان دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: از این پس آزمون زبان ملی برای تعیین سطح زبان متقاضیان ورود به دوره مختلف تحصیلات تکمیلی برگزار می‌شود. [h=3]ثبت نام آزمون زبان ملی[/h] ثبت‌نام آزمون ملی زبان ۹۱ در شهریور و زمان برگزاری آزمون آذرماه خواهد بود.
سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اهداف برگزاری آزمون زبان ملی، اظهار کرد: جلوگیری از برگزاری آزمون‌های پراکنده زبان از جمله تولیمو و سایر آزمون‌هایی که توسط دانشگاه‌ها و موسسات دیگر برگزار می‌شد، هدف اولیه برگزاری آزمون زبان ملی است.
با توجه به دستورالعمل برگزاری آزمون زبان ملی، این آزمون با همکاری سازمان سنجش، سازمان امور دانشجویان و انجمن زبان ایران برگزار خواهد شد.
سرپرست سازمان سنجش تاکید کرد: با برگزاری آزمون زبان ملی ، از این پس دانشگاه‌ها برای ثبت نام و برگزاری آزمون‌های زبان جداگانه مجاز نیستند.
[h=3]آزمون زبان کنکور دکتری[/h] دکتر خدایی در خاتمه با بیان اینکه پیش از این قرار بود آزمون زبان ملی جایگزین آزمون زبان کنکور دکتری شود، به ایسنا گفت: این مسئله هنوز مشخص نشده است و سرانجام آزمون زبان کنکور دکتری با اعلام نتایج بازنگری آیین‌نامه آزمون دکتری در پایان شهریور ماه مشخص خواهد شد.√
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]موافقت اولیه وزارت علوم با راه اندازی پردیس بین الملل در دانشگاه لرستان[/h]​
عزت الله قدم پوردرگفتگو با خبرنگار مهر گفت: مجوز اولیه راه اندازی پردیس بین الملل دانشگاه لرستان از وزارت علوم تحقیقات و فناوری اخذ شده است و به دنبال اخذ مجوز رشته ها هستیم.
وی ادامه داد: پردیس بین الملل دانشگاه لرستان در خرم آباد راه اندازی خواهد شد و به پذیرش دانشجویان داخل و خارج در مقطع تحصیلات تکمیلی خواهد پرداخت.

معاون آموزشی دانشگاه لرستان افزود: در صورت موافقت وزارت علوم با رشته های درخواستی، دانشگاه لرستان آمادگی دارد این دوره‌ها را از مهرماه راه اندازی کند.


 
  • Like
واکنش ها: sey

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]نتایج کنکور کارشناسی ارشد فردا اعلام می شود/ آغاز ثبت نام از 18شهریور[/h]​
حسین توکلی درباره ظرفیت قطعی پذیرش داوطلبان در کنکور امسال کارشناسی ارشد اظهار داشت: پیش از این ظرفیت پذیرش 83 هزار داوطلب بود که با اعمال 7 درصد افزایش ظرفیت، این عدد به 89 هزار رسید.به گفته سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، ساعت انتشار نتایج در سامانه سازمان سنجش فردا اعلام می شود.وی با اشاره به آغاز زمان ثبت نام پذیرفته شدگان در دانشگاههای محل قبولی، اظهار داشت: نام نویسی پذیرفته شدگان از شنبه 18 شهریورماه آغاز خواهد شد.

 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
8 رشته تحصيلات تکميلی به مجموع رشته‌های دانشگاه زابل در مقطع دکتری و ارشد اضافه شد

به گزارش روابط عمومي دانشگاه زابل، رئيس دانشگاه زابل از اضافه شدن 8 رشته جديد در مقطع دکتري و کارشناسي ارشد به مجموع رشته‌هاي اين دانشگاه خبر داد .

دکتر محمود اوکاتي گفت: با درخواست دانشگاه زابل و با مساعدت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در خصوص توسعه و گسترش دوره هاي آموزشي، مجوز پذيرش دانشجو در 5 رشته مقطع دکتري شامل آبياري و زهکشي، اصلاح نباتات، اگرواکولوژي، بيماريهاي گياهي و تغذيه دام به مجموع رشته‌هاي اين دانشگاه اضافه شد که مهرماه سال آينده در اين رشته ها پذيرش دانشجو خواهيم داشت.

وي اظهار داشت: دفتر گسترش و برنامه­ريزي آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فنّاوري با تاسيس رشته هاي تکثير و پرورش آبزيان، توليدات گياهي (اصلاح گياهان باغي) و زبان و ادبيات عرب در مقطع کارشناسي ارشد و رشته باغباني در مقطع کارشناسي در اين دانشگاه نيز موافقت نموده است.

دکتر محمود اوکاتي تصريح کرد: رشته ژنتيک و اصلاح نژاد دام در مقطع دکتري، رشته هاي اصلاح گياهان دارويي، زيست شناسي (فيزيولوژي گياهي)، مديريت مناطق بياباني، جنگلداري در مناطق خشک ، صنايع غذايي، انگل شناسي دامپزشکي و باکتري شناسي دامپزشکي کارشناسي ارشد و رشته کتابداري و اطلاع­رساني در مقطع کارشناسي در دفتر گسترش و برنامه­ريزي آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فنّاوري علوم در دست بررسي است.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]نمرات کم و صفر دانشگاهها برای داوطلبان دکتری/ اعلام نتایج در 26شهریور[/h]​
دکتر حسین توکلی افزود: با توجه به اطلاعاتی که از نتایج مصاحبه های آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 91 از سوی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به سازمان سنجش ارسال شده است، برخی از دانشگاهها و گروه های آموزشی نمرات مصاحبه را کم یا صفر و یا غایب به سازمان سنجش ارسال داشته اند.
وی افزود: نتایج بررسی های سازمان سنجش در این زمینه به وزیر علوم منعکس شده که در این خصوص به دانشگاههای ذیربط تذکر داده شود که در گزارش نمراتمصاحبه باید به نحوی عمل شود که حق داوطلبان ورود به دوره دکتری تضییع نشود.
توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به نظرخواهی انجام گرفته از داوطلبان ورودی آزمون نیمه متمرکز دکتری، بیشتر از 70 درصد داوطلبان تقاضای افزایش وزن آزمون کتبی را داشته اند.
وی یادآور شد: سازمان سنجش منتظر ابلاغ نظر وزیر علوم است تا با توجه به برنامه زمانی پیش بینی شده برای اعلام نتایج و به منظور پاسخگویی در ارائه خدمات بهتر ترتیبی اتخاذ شد تا اسامی قبول شدگان در روز یکشنبه 26 شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شود.
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: پذیرفته شدگان این دوره از آزمون دکتری نیمه متمرکز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 28 و 29 شهریور ماه می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی که در آن پذیرفته شده اند مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دانشگاهها برنامه زمان بندی دیگری غیر از این دو روز اعلام کنند پذیرفته شدگان باید بر اساس همان برنامه به محل مورد قبولی مراجعه کنند.


 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سه شنبه اعلام می شود[/h]​
داوطلبان از ساعت 8 صبح سه شنبه 21 شهریور ماه با مراجعه به سامانه www.azmoon.com می توانند از نتایج خود مطلع شوند.
این کنکور 63 هزار و 419 نفر پذیرفته شده دارد که طی روزهای اول تا سوم مهرماه می توانند نسبت به ثبت نام خود در مراکز پذیرفته شده اقدام کنند.
همچنین اطلاعیه ای در خصوص انتخاب رشته مجدد پذیرفته نشدگان طی روزهای پایانی شهریور ماه منتشر می شود.
 

sey

عضو جدید
چگونگی پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه ها با فرمول سازمان سنجش در آزمون دکتری 91

چگونگی پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه ها با فرمول سازمان سنجش در آزمون دکتری 91

این مقاله چگونگی پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه های سراسری با فرمول سازمان سنجش از آزمون دکتری ۹۱ را نشان می دهد و سوال بسیاری از اساتید که ((چرا نفر اول مصاحبه در دانشگاه با توجه به اینکه ضریب مصاحبه ۲ و ضریب آزمون کتبی ۱ لحاظ شد در دوره دکتری امسال قبول نشده است)) را با هم بررسی خواهیم کرد.
“نمره تراز آزمون کتبی کنکور دکتری با نمره خام مرحله مصاحبه آزمون دکتری جمع شده است .نمره خام مرحله مصاحبه آزمون دکتری یعنی چه؟”

[h=2]مصاحبه آزمون دکتری[/h] اگر در رشته x نمره مصاحبه اولین نفر ۵۵ و آخرین نفر۴۵ بوده باشد در نتیجه نمره ای که برای مصاحبه آزمون دکتری از طرف سازمان سنجش به داوطلبین تعلق گرفته بین ۴۵۰۰ تا ۵۵۰۰ خواهد بود.به عبارت دیگر اختلاف نمره مصاحبه آزمون دکتری ۹۱ بین نفر اول و آخر مصاحبه ۱۰۰۰ می باشد.بالاترین نمره مصاحبه اکثر دانشگاه ها در رنج ۶۰ بوده است.
[h=3]آزمون کتبی کنکور دکتری[/h] با نگاه ساده به کارنامه ی نفرات اول تا بیستم آزمون دکتری ۹۱ دیده می شود که از نظر میزان درصد پاسخگویی به سوالات آزمون کتبی کنکور دکتری اختلاف زیادی وجود ندارد به طور مثال در رشته ی x این اختلاف ۱۰ تا ۱۵ تست بوده است. در این مرحله با تراز کردن نمره آزمون کتبی از طرف سازمان سنجش ، طیف امتیازدهی و حداقعل و حداکثر نمرات برای گزینش دقیقتر افزایش می یابد و نفر اول تراز ۹۸۰۰ و نفر بیستم تراز ۶۰۰۰ را می گیرد.
به عبارت دیگر در آزمون دکتری ۹۱-۹۲ به دلیل تراز شدن نمرات آزمون کتبی ، اختلاف تراز ۳۸۰۰ بین نفر اول یک رشته با آخرین نفر همان رشته ایجاد می شود.
حال اگر نفر بیستم آزمون کتبی کنکور دکتری ۹۱ ، نفر اول مصاحبه دانشگاه باشد ، چنین اتفاقی می افتد:
تراز آزمون کتبی کنکور دکتری = ۶۰۰۰ (ضریب ۱)
نمره مرحله مصاحبه آزمون دکتری = ۵۵۰۰ (ضریب ۲)
نتیجه : نمره کل آزمون دکتری ۹۱ برابر با ۵۶۶۶ می شود.
حال اگر نفر اول آزمون کتبی کنکور دکتری ۹۱ نفر آخر مصاحبه دانشگاه باشد این چنین اتفاقی می افتد:
تراز آزمون کتبی کنکور دکتری = ۹۸۰۰ (ضریب ۱)
نمره مرحله مصاحبه آزمون دکتری = ۴۵۰۰ (ضریب ۲)
نمره کل آزمون دکتری برابر با ۶۲۶۶ می شود.
متوجه می شوید که با توجه به فرمول محاسبه سازمان سنجش ، نفراول آزمون کتبی دکتری معرفی شده در مرحله مصاحبه به دلیل عدم تراز شدن نمره ی مصاحبه و قرار دادن نمره های خام حتی اگر نمره مصاحبه کمی هم داشته باشد، باز در دانشگاه پذیرش می شود.
سازمان سنجش با تراز نبستن نمرات مصاحبه و قرار دادن نمره خام به جای آن باعث شده است که نمره مصاحبه عملا ارزش خود را از دست بدهد و نسبت ۲ به ۱ (مصاحبه به آزمون) رعایت نشود.
حال اگر سازمان سنجش نمرات مصاحبه را تراز می کرد نفر اول مصاحبه به جای نمره ۵۵۰۰، تراز ۹۸۰۰ می گرفت (همانند آزمون کتبی) و نفر آخر مصاحبه نیز تراز در حدود ۶۰۰۰ می گرفت (همانند آزمون کتبی) حال معادلات به نحوه ی زیر تغییر می کرد.
اگر نفر بیستم آزمون کتبی کنکور دکتری ۹۱ نفر اول مصاحبه دانشگاه باشد ، این چنین اتفاقی می افتد:
تراز آزمون کتبی کنکور دکتری = ۶۰۰۰ (ضریب ۱)
نمره مرحله مصاحبه آزمون دکتری = ۹۸۰۰ (ضریب ۲)
نمره کل آزمون دکتری برابر با ۸۵۳۳ می شود.
حال اگر نفر اول آزمون کتبی کنکور دکتری ۹۱ نفر آخر مرحله مصاحبه باشد:
تراز آزمون کتبی کنکور دکتری = ۹۸۰۰ (ضریب ۱)
نمره مرحله مصاحبه آزمون دکتری = ۶۰۰۰ (ضریب ۲)
نمره کل آزمون دکتری برابر با ۷۲۶۶ می شود.
عدم تراز بستن نمره مصاحبه دانشگاه ها و قرار دادن نمرات خام مصاحبه به جای آن باعث چه رویدادی شده است و چرا؟
۱-کاهش محسوس تأثیر ضریب مصاحبه در پذیرش دانشجوی دکتری
زمان نتایج نهایی آزمون دکتری ۹۱ به دلیل تخلف دانشگاه ها در مرحله مصاحبه به تعویق افتاد. برای دور زدن ترفند هوشمندانه سازمان سنجش اساتید برای تعدادی از داوطلبان آزمون دکتری ۹۱ نیمه‌متمرکز که نمره آزمون کتبی بالایی کسب کرده بودند نمره مصاحبه صفر یا خیلی پایین ارسال کردند تا برخی دانشگاه‌های کشور و گروه‌های آموزشی همان اعمال سلیقه‌ای را که قبلا در پذیرش دانشجویان دکتری داشتند را انجام دهند و درواقع در اعلام نتایج نهایی مصاحبه سلیقه اعمال می‌شد تا دانشگاه‌ها بتوانند فقط دانشجویان خودشان رادر دوره دکتری پذیرش کنند.
پس از دخالت وزیر علوم و بررسی مجدد نمرات مصاحبه تعداد پذیرش دانشجوی دوره دکتری سال ۹۱ ، ۳۴درصد افزایش یافت.اگر این کار انجام نمیشد :یک سوم از ظرفیت پذیرش آزمون دکتری ۹۱ با اعمال سلیقه علنی از طرف دانشگاه ها صورت می گرفت.
۲- حق جمعی از داوطلبان دارای معدل های بالای لیسانس و فوق لیسانس با سابقه قوی در عرصه تحقیقات و پژوهش که موفق به کسب نمره بالای مصاحبه کاملا واقعی که در خور رزومه پربارشان بود شده اند، ضایع شد. به اصطلاح تر و خشک با هم سوختند.
همین عامل نمره خام مرحله مصاحبه آزمون دکتری باعث شد که اساتید محترم به جای ابن که افراد دارای نمره ی مصاحبه بالا را در سر کلاس ببینند داوطلبانی را مشاهده می کنند که نمره ی تراز کتبی بالاتری در یک آزمون دکتری کاملا نوپا و رو به پیشرفت ، غیر تخصصی تر نسبت به دوره متمرکز که ضعفهای آن هم برکسی پوشیده نیست کسب کرده اند. توجه داشته باشید که همه ساله به غیر از امسال در تمام آزمون ها منظور از نمره در دفترچه سازمان سنجش نمره تراز شده بوده است.
ملاک اصلی در قبولی نهایی آزمون دکتری نباید فقط کسب نمره آزمون کتبی بالا و یا پژوهش و رزومه صرف باشد.سازمان سنجش و وزارت علوم باید راهکاری اندشیه کنند که حقی از هر دو طیف شرکت کننده در آزمون دکتری ۹۲ ضایع نشود.
به امید تحقق صد در صدی عدالت آموزشی در بالاترین سطح علمی کشور
[h=2][/h]
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
این مقاله چگونگی پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه های سراسری با فرمول سازمان سنجش از آزمون دکتری ۹۱ را نشان می دهد و سوال بسیاری از اساتید که ((چرا نفر اول مصاحبه در دانشگاه با توجه به اینکه ضریب مصاحبه ۲ و ضریب آزمون کتبی ۱ لحاظ شد در دوره دکتری امسال قبول نشده است)) را با هم بررسی خواهیم کرد.
“نمره تراز آزمون کتبی کنکور دکتری با نمره خام مرحله مصاحبه آزمون دکتری جمع شده است .نمره خام مرحله مصاحبه آزمون دکتری یعنی چه؟”

مصاحبه آزمون دکتری

اگر در رشته x نمره مصاحبه اولین نفر ۵۵ و آخرین نفر۴۵ بوده باشد در نتیجه نمره ای که برای مصاحبه آزمون دکتری از طرف سازمان سنجش به داوطلبین تعلق گرفته بین ۴۵۰۰ تا ۵۵۰۰ خواهد بود.به عبارت دیگر اختلاف نمره مصاحبه آزمون دکتری ۹۱ بین نفر اول و آخر مصاحبه ۱۰۰۰ می باشد.بالاترین نمره مصاحبه اکثر دانشگاه ها در رنج ۶۰ بوده است.
آزمون کتبی کنکور دکتری

با نگاه ساده به کارنامه ی نفرات اول تا بیستم آزمون دکتری ۹۱ دیده می شود که از نظر میزان درصد پاسخگویی به سوالات آزمون کتبی کنکور دکتری اختلاف زیادی وجود ندارد به طور مثال در رشته ی x این اختلاف ۱۰ تا ۱۵ تست بوده است. در این مرحله با تراز کردن نمره آزمون کتبی از طرف سازمان سنجش ، طیف امتیازدهی و حداقعل و حداکثر نمرات برای گزینش دقیقتر افزایش می یابد و نفر اول تراز ۹۸۰۰ و نفر بیستم تراز ۶۰۰۰ را می گیرد.
به عبارت دیگر در آزمون دکتری ۹۱-۹۲ به دلیل تراز شدن نمرات آزمون کتبی ، اختلاف تراز ۳۸۰۰ بین نفر اول یک رشته با آخرین نفر همان رشته ایجاد می شود.
حال اگر نفر بیستم آزمون کتبی کنکور دکتری ۹۱ ، نفر اول مصاحبه دانشگاه باشد ، چنین اتفاقی می افتد:
تراز آزمون کتبی کنکور دکتری = ۶۰۰۰ (ضریب ۱)
نمره مرحله مصاحبه آزمون دکتری = ۵۵۰۰ (ضریب ۲)
نتیجه : نمره کل آزمون دکتری ۹۱ برابر با ۵۶۶۶ می شود.
حال اگر نفر اول آزمون کتبی کنکور دکتری ۹۱ نفر آخر مصاحبه دانشگاه باشد این چنین اتفاقی می افتد:
تراز آزمون کتبی کنکور دکتری = ۹۸۰۰ (ضریب ۱)
نمره مرحله مصاحبه آزمون دکتری = ۴۵۰۰ (ضریب ۲)
نمره کل آزمون دکتری برابر با ۶۲۶۶ می شود.
متوجه می شوید که با توجه به فرمول محاسبه سازمان سنجش ، نفراول آزمون کتبی دکتری معرفی شده در مرحله مصاحبه به دلیل عدم تراز شدن نمره ی مصاحبه و قرار دادن نمره های خام حتی اگر نمره مصاحبه کمی هم داشته باشد، باز در دانشگاه پذیرش می شود.
سازمان سنجش با تراز نبستن نمرات مصاحبه و قرار دادن نمره خام به جای آن باعث شده است که نمره مصاحبه عملا ارزش خود را از دست بدهد و نسبت ۲ به ۱ (مصاحبه به آزمون) رعایت نشود.
حال اگر سازمان سنجش نمرات مصاحبه را تراز می کرد نفر اول مصاحبه به جای نمره ۵۵۰۰، تراز ۹۸۰۰ می گرفت (همانند آزمون کتبی) و نفر آخر مصاحبه نیز تراز در حدود ۶۰۰۰ می گرفت (همانند آزمون کتبی) حال معادلات به نحوه ی زیر تغییر می کرد.
اگر نفر بیستم آزمون کتبی کنکور دکتری ۹۱ نفر اول مصاحبه دانشگاه باشد ، این چنین اتفاقی می افتد:
تراز آزمون کتبی کنکور دکتری = ۶۰۰۰ (ضریب ۱)
نمره مرحله مصاحبه آزمون دکتری = ۹۸۰۰ (ضریب ۲)
نمره کل آزمون دکتری برابر با ۸۵۳۳ می شود.
حال اگر نفر اول آزمون کتبی کنکور دکتری ۹۱ نفر آخر مرحله مصاحبه باشد:
تراز آزمون کتبی کنکور دکتری = ۹۸۰۰ (ضریب ۱)
نمره مرحله مصاحبه آزمون دکتری = ۶۰۰۰ (ضریب ۲)
نمره کل آزمون دکتری برابر با ۷۲۶۶ می شود.
عدم تراز بستن نمره مصاحبه دانشگاه ها و قرار دادن نمرات خام مصاحبه به جای آن باعث چه رویدادی شده است و چرا؟
۱-کاهش محسوس تأثیر ضریب مصاحبه در پذیرش دانشجوی دکتری
زمان نتایج نهایی آزمون دکتری ۹۱ به دلیل تخلف دانشگاه ها در مرحله مصاحبه به تعویق افتاد. برای دور زدن ترفند هوشمندانه سازمان سنجش اساتید برای تعدادی از داوطلبان آزمون دکتری ۹۱ نیمه‌متمرکز که نمره آزمون کتبی بالایی کسب کرده بودند نمره مصاحبه صفر یا خیلی پایین ارسال کردند تا برخی دانشگاه‌های کشور و گروه‌های آموزشی همان اعمال سلیقه‌ای را که قبلا در پذیرش دانشجویان دکتری داشتند را انجام دهند و درواقع در اعلام نتایج نهایی مصاحبه سلیقه اعمال می‌شد تا دانشگاه‌ها بتوانند فقط دانشجویان خودشان رادر دوره دکتری پذیرش کنند.
پس از دخالت وزیر علوم و بررسی مجدد نمرات مصاحبه تعداد پذیرش دانشجوی دوره دکتری سال ۹۱ ، ۳۴درصد افزایش یافت.اگر این کار انجام نمیشد :یک سوم از ظرفیت پذیرش آزمون دکتری ۹۱ با اعمال سلیقه علنی از طرف دانشگاه ها صورت می گرفت.
۲- حق جمعی از داوطلبان دارای معدل های بالای لیسانس و فوق لیسانس با سابقه قوی در عرصه تحقیقات و پژوهش که موفق به کسب نمره بالای مصاحبه کاملا واقعی که در خور رزومه پربارشان بود شده اند، ضایع شد. به اصطلاح تر و خشک با هم سوختند.
همین عامل نمره خام مرحله مصاحبه آزمون دکتری باعث شد که اساتید محترم به جای ابن که افراد دارای نمره ی مصاحبه بالا را در سر کلاس ببینند داوطلبانی را مشاهده می کنند که نمره ی تراز کتبی بالاتری در یک آزمون دکتری کاملا نوپا و رو به پیشرفت ، غیر تخصصی تر نسبت به دوره متمرکز که ضعفهای آن هم برکسی پوشیده نیست کسب کرده اند. توجه داشته باشید که همه ساله به غیر از امسال در تمام آزمون ها منظور از نمره در دفترچه سازمان سنجش نمره تراز شده بوده است.
ملاک اصلی در قبولی نهایی آزمون دکتری نباید فقط کسب نمره آزمون کتبی بالا و یا پژوهش و رزومه صرف باشد.سازمان سنجش و وزارت علوم باید راهکاری اندشیه کنند که حقی از هر دو طیف شرکت کننده در آزمون دکتری ۹۲ ضایع نشود.
به امید تحقق صد در صدی عدالت آموزشی در بالاترین سطح علمی کشور

در ایران هیچ وقت حق به حق نداره نمیرسه و قرار نیست برسه! شما عضو فلان جا باش... آزمون دکترا که هیچی مدرکشو بهت میدن...
 

sey

عضو جدید
باید امیدوار بود.
یه جایی، یه وقتی ، یه جوری همه چی سرجاش قرار می گیره.
 

sey

عضو جدید
منابع آزمون دکتری 92

منابع آزمون دکتری 92

[h=2][/h] رشته ها و مواد امتحانی آزمون دکتری ۹۲ ( منابع آزمون دکتری ۹۲ ) تعییر نمیکند.دکتر ابراهیم خدایی در دانشگاه ترتیب مدرس اعلام کرد: رشته ها و مواد آزمون دکتری ۹۲ همچون منابع آزمون دکتری ۹۱-۹۲ است.
[h=3]ثبت نام دکتری ۹۲[/h] زمان ثبت‌ نام آزمون دکتری ۹۲ سراسری ۷ آذرماه اعلام شده است. مهلت ثبت نام آزمون دکتری ۹۲ تا ۱۲ آذر ماه خواهد بود. شیوه ثبت نام آزمون دکتری ۹۲ به صورت غیر حضوری و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org انجام می‌شود
[h=3]دفترچه دکتری ۹۲[/h] اطلاعیه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری ۹۲ از روز دوشنبه، ۶ آذرماه در نشریه پیک سنجش منتشر می شود و همزمان لینک دانلود دفترچه ثبت نام دکتری ۹۲بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
[h=3]پذیرش دانشجوی دکتری[/h] هم اکنون آیین نامه آزمون دکتری به ویژه نحوه پذیرش دانشجوی دکتری از طریق آزمون دکتری سراسری نیمه متمرکز در دست بررسی است و تغییر ضریب نمره آ‍زمون کتبی کنکور دکتری و نمره مرحله مصاحبه دکتری دانشگاه ها از سوی وزارت علوم و سازمان سنجش در اولویت می باشد.
[h=3]توزیع کارت آزمون دکتری ۹۲[/h] زمان توزیع کارت ورود به جلسه آ‍زمون دکتری ۹۲ از ۱۳ اسفندماه ۹۱ می باشد.داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون خود باید به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نمایند.
[h=3]برگزاری آزمون دکتری ۹۲[/h] زمان برگزاری آزمون دکتری ۹۳ بدون تغییر در ۱۸ اسفند سال ۹۱ خواهد بود.خدایی در خصوص نحوه برگزاری آزمون دکتری ۹۳، گفت: کمترین تغییرات را در آزمون دکتری ۹۲ داریم، چرا که تاکید بر افزایش کیفیت است.
[h=3]زبان دکتری ۹۲[/h] حذف زبان آزمون دکتری ۹۲ منوط به اجرایی شدن برگزاری آزمون زبان ملی از سوی وزارت علوم خواهد بود.وزارت علوم و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با این موضوع موافقت کرده اند و تا زمان اعلام نظر وزارت بهداشت، طرح آزمون ملی زبان انگلیسی در سطح غیر پزشکی نهایی می شود.ناگفته نماند که منظور از حذف زبان آزمون دکتری ۹۲ به معنی حذف این ماده امتحانی از آزمون کتبی است لذا تاثیر آن کماکان در پذیرش دانشجوی دکتری پابرجاست.این موضوع موجب می شود که نمره زبان قابل جبران باشد و فرد بتواند در نوبت های مختلف برگزاری آزمون زبان ، به صورت جداگانه نمره مطلوب خود را بدست بیاورد و نیزآزمون دکتری تنها در یک نوبت روز برگزار شود.
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
???

???

ارائه دو پیشنهاد انحصارطلبانه اساتید برای آزمون دکتری ۹۲

پس از گذشت دو سال از برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز سراسری ، برخی اساتید همچنان به دنبال حفظ تسلط خود بر پذیرش آزمون دکتری هستند.
به گزارش پی اچ دی تست، خبرگزاری ایسنا از ارائه دو پیشنهاد از سوی برخی اساتید دانشگاه تهران خبر داده است که بر اساس آن آزمون دکتری با حرکتی عقب گرد به سمت اعمال سلیقه بیشتر دانشگاه ها حرکت نماید.
رییس پردیس فنی دانشگاه تهران در گفتگو با ایسنا از ارائه دو پیشنهاد برای اصلاح نحوه برگزاری آزمون دکتری توسط جمعی از اعضای هیات علمی مطلع از مباحث آموزشی و پژوهشی دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها خبر داد.
دکتر محمود کمره‌ای با بیان اینکه دو سال از برگزاری آزمون جدید نیمه متمرکز دکتری می‌گذرد، گفت: مصوبه اول وزارت علوم برای برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری،‌ پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه نیمه متمرکز برای دو سال به صورت آزمایشی بود تا پس از بررسی و جمع‌بندی تصمیم نهایی در این رابطه اتخاذ شود.
وی با اشاره به برگزاری اولین دوره آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز، گفت: این دوره از آزمون شامل یک آزمون مقدماتی از دروس عمومی و یک یا دو درس عمومی در هر رشته‌ بود که توسط سازمان سنجش برگزار و پس از آن از میان قبول شدگان اولیه، اسامی سه برابر ظرفیت به دانشگاه‌ها معرفی می‌شد که پس از انجام بررسی‌ها و مصاحبه‌ها توسط دانشگاه‌ها، نمرات اعلامی از سوی دانشگاه به عنوان نمره نهایی در پذیرش دانشجو موثر بود.
رییس پردیس فنی دانشگاه تهران افزود: اما در آزمون سال ۹۱ که دومین سال برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز بود، آزمون به شیوه تخصصی‌تر برگزار شد که در این راستا یک سوم نمره از دروس عمومی و تخصصی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار شد و مابقی نمره جهت بررسی پرونده داوطلبان آزمون دکتری به دانشگاه‌ها اختصاص یافت.
وی با اشاره به گذشت دو سال از برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز، تصریح کرد: در حال حاضر دو پیشنهاد با در نظر گرفتن وضعیت علمی دانشجویان و توزیع رشته‌های مختلف از سوی دانشگاه‌ها مطرح شده است که پیشنهاد اول، بازگشت به روش سابق آزمون دکتری و پذیرش دانشجو صرفا از طریق دانشگاه‌های پذیرنده است.
کمره‌ای اضافه کرد: در صورتی که روش اول که پیشنهاد پذیرش دانشجو توسط دانشگاه‌هاست مورد پذیرش واقع نشود، پیشنهاد دیگری مطرح شده است، مبنی بر اینکه آزمون سازمان سنجش صرفا شامل مواد آزمون عمومی در دوره کارشناسی باشد و سازمان سنجش به دروس اختصاصی دوره‌ کارشناسی ارشد ورود پیدا نکند، چرا که دوره‌های کارشناسی ارشد، دوره‌های پژوهشی است و در این میان وظیفه سازمان سنجش، برگزاری آزمون در این حوزه نیست.
رییس پردیس فنی دانشگاه تهران در تشریح پیشنهاد دوم خود، گفت: در صورتی که آزمون به شیوه دوم برگزار شود، پیشنهاد این است که حداکثر ۲۵ درصد نمره مربوط به سازمان سنجش باشد و ۷۵ درصد مابقی به دانشگاه‌ها واگذار شود.
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
بله
پذیرش از سوگلی های پر ادعا.

متاسفم که عدالت دیگه وجود نداره
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
[h=2]میزان تأثیر معدل در آزمون دکتری ۱۳۹۲[/h] میزان تأثیر معدل دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در نتیجه آزمون کتبی دکتری ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۱ اعلام شد.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تأثیر بیست درصدی معدل در آزمون دکتری ۹۲ خبر داد. به این ترتیب میزان تأثیر معدل دوره های کارشناسی و ارشد در رتبه اولیه آزمون دکتری طی سه سال اخیر ثابت مانده است.
حسین توکلی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران با اشاره به نحوه گزینش معرفی شدگان برای مصاحبه اظهار کرد: داوطلبان با توجه به ظرفیت پذیرش هر رشته محل و بر اساس نمرات کل حاصل ۸۰ درصد نمره کتبی و ۲۰ درصد معدل تراز شده بر اساس اولویت کد رشته‌ محل‌های تحصیلی انتخابی برای انجام مصاحبه معرفی می شوند.
وی افزود: در گزینش نهایی ضریب ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده و همچنین ضریب نمره مصاحبه هنوز مشخص نشده است.
 

yasse_sepid

عضو جدید
کاربر ممتاز
اطلاعيه سازمان سنجش درباره تاريخ و نحوه ثبت‌نام از داوطلبان آزمون دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 92

اطلاعيه سازمان سنجش درباره تاريخ و نحوه ثبت‌نام از داوطلبان آزمون دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 92


سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام و شركت در آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال 1392 و هيجدهمين دوره المپياد علمي دانشجويي كشور مي رساند كه ثبت نام براي شركت در آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال 1392 از ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه 9/8/91 (نهم آبان ماه 1391) به صورت اينترنتي آغاز مي‌شود و تا ساعت 24 روز سه شنبه 16/8/91 (شانزدهم آبان ماه 91) پايان مي‌پذيرد.
دفترچه راهنماي شركت در آزمون از روز شنبه 6/8/91 بر روي سايت سازمان قرار خواهد گرفت و اطلاعيه اين سازمان در خصوص شرايط و ضوابط و نحوه ثبت نام از داوطلبان در نشريه پيك سنجش روز دوشنبه 1/8/91 منتشر و همزمان نيز بر روي سايت سازمان قرار داده مي‌‌شود.
ضمناً به اطلاع مي رساند كه آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال 1392
در صبح و بعد از ظهر روزهاي چهارشنبه 18، پنج‌شنبه19 و جمعه 20 بهمن ماه 1391 برگزار خواهد شد.
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
[h=2]بازنگری منابع آزمون دکتری[/h]
دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، از بازنگری بنیادین در منابع آزمونهای سراسری و دکتری خبر داد.
سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر،درباره بازنگری منابع آزمون دکتری با بیان اینکه این موضوع کمتر از آزمون سراسری در اولویتهای وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: مواد آزمون دکتری کمترین اعتراض را داشت، هر چند بار دیگر از گروههای آموزشی با دو نگاه تخصصی تر شدن و کاهش مواد آزمون استعلام به عمل آورده شد.
وی گفت: ارزیابیها بر اساس اعتراضات دانشجویان و دانشگاهها در اختیار کمیته های شورای عالی برنامه ریزی قرار گرفته تا مواد آزمون سال گذشته دکتری را بازنگری کنیم.
به گفته قدیمی، بازنگری منابع آزمون دکتری به کنکور سال ۹۲ در این مقطع بعید است برسد.
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
[h=2]نحوه برگزاری آزمون زبان دکتری سراسری ۹۲[/h] رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام عدم برگزاری آزمون ملی زبان در سال جاری آخرین تصمیمات در رابطه با آزمون زبان دکتری را اعلام کرد.
دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران ، با بیان اینکه برگزاری «آزمون زبان ملی» برای آزمون دکتری امسال اجرایی نمی‌شود، اظهار کرد: بر این اساس آزمون زبان کنکور دکتری به روال گذشته برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه پیشنهادهایی در خصوص نحوه برگزاری آزمون زبان ارایه شده است، اظهار کرد: از آنجاکه زمان برگزاری آزمون زبان طولانی است، پیشنهاد شده که تعداد سوالات آزمون کاهش یابد تا زمان کمتری برای پاسخگویی آزمون اختصاص یابد.
وی با اشاره به سایر پیشنهادات در این رابطه، گفت: همچنین پیشنهاد شده تا نوبت برگزاری آزمون زبان و استعداد تحصیلی با آزمون اختصاصی جابجا شود.
به گزارش ایسنا دکتر خدایی پیش از این از تجمیع آزمون‌های زبان دانشگاه‌ها با برگزاری «آزمون زبان ملی» برای تعیین سطح زبان متقاضیان ورود به دوره‌های مختلف تحصیلات تکمیلی خبر داده بود.
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
[h=2]تأکید دوباره رییس سازمان سنجش : عدم تغییر منابع آزمون دکتری ۹۲[/h] رییس سازمان سنجش بار دیگر تأکید کرد که تغیرات در منابع آزمون دکتری ۱۳۹۲ نسبت به آزمون دکتری سراسری ۹۱ اندک خواهد بود.
دکتر ابراهیم خدایی با حضور در غرفه مهر در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به آخرین تغییرات آزمون آینده دکتری گفت: تلاش می شود آزمون دکتری با کمترین تغییرات در رشته ها و مواد امتحانی برگزار شود مگر اینکه رشته و گرایشهای جدید اضافه شوند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه در این آزمون همچنین سعی می شود که کلیات آزمون سال ۹۲ حفظ شود، اظهار داشت: در این آزمون همچنین تلاش می شود که اشکالاتی که در برگزاری آزمون موجود بود نیز مرتفع شود که بخشی از آن مربوط به زمان برگزاری است.
 
  • Like
واکنش ها: sey

sey

عضو جدید



آزمون دکتری ۹۲

آخرین تغییرات آزمون زبان دکتری۹۲ از سوی رییس سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.با اجرایی نشدن برگزاری آزمون زبان ملی برای آزمون زبان دکتری۹۲، آآزمون زبان دکتری۹۲به مانند آزمون دکتری۹۱ البته با کمی تغییرات احمالی برگزار میشود.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور کم وکیف پیشنهادهای ارائه شده در خصوص نحوه برگزاری آزمون زبان دکتری ۹۲ را تشریح کرد.بنا بر واقغیت انکار ناپذیر طولانی بودن زمان برگزاری آزمون زبان دکتری که یکی از ضعفهای اساسی در آزمون دکتری ۹۱-۹۲ بود ، کاهش تعداد سوالات زبان دکتری ۹۲ پیشنهاد شده است.پیشنهاد شده که تعداد سوالات زبان دکتری کاهش پیدا کند تا زمان کمتری برای پاسخگویی آزمون زبان دکتری ۹۲ سراسری اختصاص یابد.
استعداد تحصیلی دکتری

حذف استعداد تحصیلی از آزمون دکتری ۹۲ منتفی است و زمان پاسخگویی به سوالات استعداد تحصیلی دکتری ۹۲ در نوبت صبح خواهد بود.
برگزاری آزمون دکتری ۹۲

برگزاری آزمون دکتری ۹۲ در دو نوبت صبح و بعد از ظهر خواهد بود.
زبان دکتری ۹۲

مدیر سایت آزمون دکتری : پیشنهاد سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر برگزاری آزمون زبان دکتری و استعداد تحصیلی دکتری ۹۲ در نوبت صبح و بخش تخصصی سوالات آزمون دکتری ۹۲ در نوبت بعد از ظهر ، بر اهمیت مواد امتحانی زبان و استعداد تحصیلی در آزمون دکتری ۹۲ و تاثیر بالا و غیر قابل انکار آن در نمره آزمون کتبی و در نتیجه پذیرش نهایی در آزمون دکتری ۹۲ نیمه متمرکز صحه می گذارد.
با اجرایی شدن آزمون زبان ملی از سوی وزارت علوم و برگزاری چندین دوره ای آزمون زبان در طی سال توام با تلاش داوطلبان برای کسب بالاترین نمره خواهد بود .با در نظر گرفتن کسب حداکثری نمره زبان با تحمل کمترین استرس بر خلاف جو سنگین آزمون دکتری ، مطمعنا از اهمیت و تاثیر نمره زبان انگلیسی در آزمون دکتری سالهای بعد کاسته خواهد شد.تحقق این امر ،رقابت اصلی در آزمون دکتری را به سوی دروس تخصصی سوق میدهد.
در آزمون دکتری ۹۱ مواد درسی زبان دکتری به تهایی ضریب ۲ را به خود اختصاص داده بود در حالی که تمامی دروس بخش تخصصی سوالات آزمون دکتری ۹۱ که در بعضی رشته ها به ۱۴ درس مهم و اصلی جزء میشد ، ضریب ۴ داشت وعملا داوطلبانی که مسلط تر به زبان انگلیسی بودند شانس قبولی بالایی در آزمون دکتری داشتند.تسلط به زبان انگلیسی که به عنوان زبان علم در جهان امروز است یکی از ارکان اصلی پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی به شمار میرود که در آن شکی نیست اما نه با سنجش این چنین زبان از سوی سازمان سنجش…جدا نشدن هرچه سریعتر این ماده امتحانی از آزمون دکتری ، از درصد ترغیب داوطلبان برای ارتقای سطح تحصیلات تکمیلی کاسته شده و نتیجه مستقیم بر رشد معکوس علمی دانشگاه های کشور خواهد گذاشت.
سهمیه مربیان در آزمون دکتری ۹۲

دکتر ابراهیم خدایی با اشاره به آخرین تغییرات آزمون دکتری ۹۲ افزود: تلاش می شود آزمون دکتری ۹۲ با کمترین تغییرات در رشته ها و مواد امتحانی برگزار شود مگر اینکه رشته و گرایشهای جدید به آزمون دکتری ۹۲ اضافه شوند.
وی تغییرات سهمیه مربیان دکتری ۹۲ را از دیگر تغییرات آزمون دکتری ۹۲ نام برد و یادآور شد: سال گذشته ۳۰ درصد سهمیه مربیان در آزمون دکتری در نظر گرفته شده بود که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در آزمون دکتری ۹۲ سراسری۱۰ درصد این سهمیه به متقاضیان آزاد اختصاص می یابد.این بدین معنی است که حداقعل ۱۰۰۰ نفر به جمعیت داوطلبین بدون سهمیه اضافه می شود و خیلی از مربیان نیز از ریسک سهمیه ۲۰ درصدی گذشته و با سهمیه آزاد شرکت خواهند کرد و آزمون رقابتی تر میشود.این اقدام به تنهایی باعث افزایش حداقعل ۵درصد رشد متقاضیان شرکت در آزمون دکتری ۹۲ خواهد بود.
شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه مربیان برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری برای مربیان رسمی قطعی و رسمی آزمایشی وزارت علوم، وزارت بهداشت، دستگاه‌های اجرایی، موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد.
 
آخرین ویرایش:

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
[h=2]تهدید دانشگاه شریف به دستکاری نمرات مصاحبه دکتری[/h] رئیس دانشگاه صنعتی شریف : خودمان در دانشگاه وزن مصاحبه دکتری را بالا و پایین می‌بریم.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: نباید نگران وزن کتبی آزمون دکتری بود و حساسیت نشان داد چون ما در دانشگاهها و در مرحله مصاحبه آنقدر دستمان باز است که می توانیم وزن را بالا و پایین ببریم تا هر داوطلبی پذیرش نشود.
رضا روستا آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اختلاف دانشگاهها با وزارت علوم درباره آزمون دکتری و اعمال نظر بر سر پذیرش دانشجو در این مقطع، اظهار داشت: آزمون دکتری در سال نخست تنها با برگزاری دروسی مثل زبان و ریاضی کلید خورد اما در سال دوم برگزاری، به این آزمون دروس اختصاصی هم افزوده شد.
وی گفت: موضوع وزن مصاحبه در آزمون دکتری محل اختلاف میان وزارت علوم و دانشگاهها شده است.
وی درباره این اختلاف نظر با تاکید بر اینکه وزارت علوم بر این باور است که چون هزینه دانشجوی دکتری روزانه را پرداخت می کند و دانشجو دکتری رایگان ثبت نام می شود و از سوی دیگر توسط دولت گرنت دریافت می کند پس این وزارتخانه می تواند در پذیرش دانشجوی دکتری دخالتی داشته باشد، خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر این گونه نیست و دانشجویان از صنعت گرنت می گیرند و برای تحصیل در مقطع دکتری شهریه پرداخت می کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره نظر دانشگاهها در خصوص نحوه برگزاری آزمون دکتری، گفت: نظر دانشگاهها این است که یک آزمون غربالگری عمومی برگزار شود اما دست دانشگاه در مصاحبه باز باشد تا خودش برای سنجش داوطلبان تصمیم بگیرد.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر به تخصصی کردن آزمون هم اعتراض شده است. چرا باید تنها به یک سری دروس تخصصی در آزمون اهمیت داده شود در حالیکه از نظر دانشگاهها تمام دروس تخصصی مهم هستند.
روستا آزاد در خصوص آینده حل و فصل شدن این اختلاف نظرها و اعمال آن در آزمون دکتری ۹۲، اظهار داشت: آزمون دکتری ۹۲ پیش بینی می شود مانند سال گذشته برگزار شود البته باید تغییر دولت و وزیر را هم در سال آینده مد نظر داشت و منتظر ماند و دید که با وزیر جدید در این آزمون تغییراتی ایجاد می شود یا نه.
وی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره تغییرات احتمالی در وزن آزمون کتبی دکتری برای سال ۹۲ تصریح کرد: نباید نگران وزن کتبی آزمون دکتری بود و حساسیت نشان داد چون ما در دانشگاهها و در مرحله مصاحبه آنقدر دستمان باز است که می توانیم وزن را بالا و پایین ببریم تا هر داوطلبی پذیرش نشود.
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
[h=2]تخصصی تر شدن آزمون دکتری سراسری ۹۲[/h] رییس سازمان سنجش آموزش کشور از افزایش دروس کارشناسی ارشد در منابع آزمون و نیز افزایش گرایش های جدید خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه دومین آزمون دکتری نیمه متمرکز به صورت تخصصی برگزار شد، گفت: رشته و گرایش‌های جدید و همچنین رشته‌هایی که در آزمون گذشته تخصصی نشده‌اند، امسال به صورت تخصصی برگزار می‌شوند.
ابراهیم خدایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال نیز به شکل تخصصی به آزمون دکتری نگاه می‌شود، اظهار کرد: در آزمون دکتری ۹۱ تعداد دروس آزمون از ۲۸۵ درس به رقم ۱۳۷۵ افزایش پیدا کرد.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
feodolar تحصیلات تکمیلی در خارج از ایران کارشناسی ارشد و دکترا 27

Similar threads

بالا