اخبار تحصیلات تکمیلی

aminarvin

عضو جدید
عمومی
جمعه 5/3/91
23:10-22:10
کلیه رشته ها
کارشناس سازمان سنجش
آقای امید روشناس
خانم نصیری،آ.کامیار اسماعیلی
فنی و مهندسی
شنبه 6/3/91
23:10-22:10
برق، کامپیوتر، IT
عمران، مکانیک، هوا و فضا
مواد، معدن، نفت، م. شیمی
مجموعه صنایع
آ. رضا شکرزاد
آ. فرهنگ درودیان
آ. داریوش کوکبی
آ. امیر ایمن پور
آقای امید روشناس
خانم نصیری،آ.کامیار اسماعیلی
علوم انسانی 1
یکشنبه7/3/91
23:10-22:10
مجموعه مدیریت
حسابداری، اقتصاد
MBA، اجرایی
آ. مسعود خلیلی یگانه
خ. زهرا شمس
آ. بهروز بهادری
آقای امید روشناس
خانم نصیری،آ.کامیار اسماعیلی
علوم پایه
دوشنبه 8/3/91
23:10-22:10
مجموعه فیزیک
مجموعه ریاضی
مجموعه شیمی
زیست شناسی
آ. فرید تقی‌نواز
آ. حسن رضاپور
آ. رسول دلیری
آ. کسری حمدی
آقای امید روشناس
خانم نصیری،آ.کامیار اسماعیلی
علوم انسانی 2
سه شنبه 9/3/91
23:10-22:10
روانشناسی، مشاوه، علوم تربیتی 1و2و2
مجموعه زبان، زبانشناسی، ادبیات
مجموعه حقوق
علوم ارتباطات، علوم اجتماعی
آ. جمال موسوی
آ. علی درخشش
آ. حامد هوشیاران
خ. مریم شفیعی
آقای امید روشناس
خانم نصیری،آ.کامیار اسماعیلی
کشاورزی
هنر و معماری
علوم انسانی 3
چهارشنبه 10/3/91
23:10-22:10
تربیت بدنی
کشاورزی
هنر و معماری
علوم سیاسی،تاریخ ، جغرافیا
آ. همایون فراهانی
خ. رویا رئیسی
آ. محمدحسن کزازی
آ. ارسلان محمدی
آقای امید روشناس
خانم نصیری،آ.کامیار اسماعیلی
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
نتیجه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری اعلام شد !!!
منبع : پژمان نیوز !
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
چه كساني از شركت در آزمون کارشناسی ارشد 92 محروم مي‌شوند؟

چه كساني از شركت در آزمون کارشناسی ارشد 92 محروم مي‌شوند؟

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور در رابطه با محروميت پذيرفته‌شدگان دوره‌هاي روزانه آزمون كارشناسي ارشد سال 91 براي شركت در آزمون کارشناسی ارشد 92، گفت: پذيرفته‌شدگان نهايي دوره روزانه آزمونکارشناسی ارشد در صورت انصراف حق ثبت‌نام در آزمون دوره بعد را ندارند.

حسين توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: با اين حال پذيرفته‌شدگان نهايي رشته‌هاي تحصيلي دوره شبانه، نيمه حضوري، دانشگاه پيام نور، مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي، بين‌الملل و دوره مجازي آزمون كارشناسي ارشد در صورت عدم ثبت‌نام در رشته قبولي و يا انصراف از آن با رعايت ساير شرايط و ضوابط مي‌توانند در آزمون بعدي تحصيلات تكميلي سال ثبت‌نام و شركت كنند.

وي افزود: پذيرفته‌شدگان مرحله تكميل ظرفيت در رشته‌هاي تحصيلي دوره شبانه، نيمه حضوري، دانشگاه پيام نور، مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي، بين‌الملل و دوره مجازي در آزمون ورودي تحصيلات تكميلي سال 1391، در صورتيكه داراي قبولي اوليه در دوره روزانه اين آزمون باشند، حق ثبت‌نام و شركت در آزمون کارشناسی ارشد سال 1392 را ندارند.

گفتني است مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد تا فردا شنبه 13 خرداد ادامه دارد و در همين راستا نتايج نهايي آزمون ارشد 91 در دهه دوم شهريور ماه اعلام مي‌شود.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
55 رشته پولی دکتری در دانشگاه های دولتی

دکتری 55 میلیون تومانی
فرآیند انتخاب رشته در کنکور نیمه متمرکز دکتری سال 91 امشب به پایان می رسد و از میان رشته هایی که مجازین می توانند آنها را انتخاب کنند،‌ 555 کد رشته به دوره های شهریه پرداز اختصاص دارند.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس بند 10 دفترچه راهنمای انتخاب رشته اعلام شده است، از کلیه پذیرفته شدگان نهایی کدرشته محل های دوره های غیر روزانه شامل دوره های شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و بین الملل در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی طبق تعرفه های مصوب شهریه اخذ خواهد شد.
براساس اعلام نظر دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی میزان شهریه رشته های مازاد بر ظرفیت در دوره نوبت دوم (شبانه) گروه آزمایشی علوم انسانی تا سقف 450 میلیون ریال و در سایر گروه های آزمایشی تا سقف 550 میلیون اعلام می شود و میزان شهریه هر دانشگاه تا سقف اعلام شده با توجه به اختیارات هیأت امنای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تعیین خواهد شد.
آمار دانشگاههای دولتی دارای پذیرش شهریه ای در دوره دکتری تخصصی (Ph.D )
نام دانشگاهتعداد کدرشته محل
دانشگاه تهران220 کدرشته
دانشگاه فردوسی مشهد84
دانشگاه صنعتی اصفهان36
دانشگاه صنعتی امیرکبیر34
دانشگاه خوارزمی تهران28
دانشگاه سیستان و بلوچستان27
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی26
دانشگاه علم و صنعت ایران19
دانشگاه شاهرود17
دانشگاه شیراز17
دانشگاه شهرکرد13
دانشگاه شهیدباهنر کرمان9
دانشگاه زنجان9
دانشگاه هنر اصفهان5
دانشگاه زابل3
دانشگاه یاسوج3
پژوهشگاه استاندارد3
دانشگاه حکیم سبزواری2
555 کد رشته
آمار دانشگاه های دولتی دارای پذیرش در پردیس های بین الملل در دوره دکتری تخصصی (Ph.D)
نام دانشگاهتعداد کدرشته محل
پردیس بین الملل دانشگاه شیراز22 کد رشته
پردیس بین الملل دانشگاه تهران15 کد رشته
پردیس بین الملل دانشگاه گیلان13 کد رشته
پردیس بین الملل دانشگاه تبریز3 کد رشته
4 پردیس53 کد رشته
آمار دانشگاه های غیر انتفاعی دارای پذیرش دانشجوی شهریه پرداز در دوره دکتری تخصصی (Ph.D)
نام دانشگاهتعداد کدرشته محل
دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا (ع) - مشهد11 کد رشته
دانشکده غیرانتفاعی باقرالعلوم - قم6
دانشکده غیرانتفاعی ادیان و مذاهب - قم6
دانشکده غیرانتفاعی علوم حدیث5
دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ - تهران3
دانشگاه غیرانتفاعی مفید - قم2
دانشکده غیرانتفاعی اصول الدین2
دانشکده غیرانتفاعی علوم و فنون مازندران - بابل1
دانشگاه غیرانتفاعی شیخ بهایی - اصفهان1
دانشگاه غیرانتفاعی شمال - آمل1
پژوهشکده غیرانتفاعی علوم شناختی - تهران1
موسسه غیرانتفاعی امیرالمومنین (ع) - اهواز1
40 کد رشته
در این میان، دانشگاه پیام نور نیز تعداد قابل توجهی کد رشته محل را در این دوره از پذیرش آزمون دکتری ارائه کرده است.
به گزارش مهر،‌ آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 91 روز جمعه 25 فروردین با شرکت 178 هزار و 427 در 9 گروه آموزشی و 285 کد رشته امتحانی برگزار شد و در مرحله اول 34 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.
نتایج نهایی آزمون دکتری سال 91 در روز 20 شهریور اعلام می شود و بر اساس اعلام مسئولان وزارت علوم ظرفیت 9 هزار و 863 نفری را برای مقطع دکتری 91 در نظر گرفته است.


 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
جزئیات سهمیه‌های آزمون کارشناسی ارشد 91


مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به تشریح نحوه انتخاب رشته مجازین آزمون کارشناسی ارشد در سهمیه‌های مختلف، از امکان انتخاب حداکثر دو کد رشته محل بورسیه یا دارای شرایط خاص از رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط انتخاب رشته‌های بورسیه و دارای شرایط خاص، گفت: متقاضیان بورسیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و یا مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی، باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و آموزشی و احراز حد نصاب نمره علمی لازم، واجد شرایط و ضوابط اختصاصی وزارتخانه و یا سازمان و یا ارگان بورس دهنده و یا مؤسسه عالی دارای شرایط خاص نیز باشند.

وی با بیان اینکه داوطلبان در صورت تمایل و واجد شرایط بودن بر اساس رشته و گرایش مجاز خود، می‌توانند نسبت به انتخاب حداکثر دو کد رشته محل بورسیه یا دارای شرایط خاص از رشته امتحانی مربوط اقدام کنند، اظهارکرد: در هر یک از کد رشته‌های انتخابی، بر اساس ظرفیت پذیرش دانشجوی بورسیه ارگان‌های مختلف و مؤسسات آموزش عالی دارای شرایط خاص، با توجه به نمرات امتحانی در هر یک از کد رشته‌های انتخابی فهرست اسامی معرفی شدگان در اینگونه کد رشته‌ها تا چند برابر ظرفیت به منظور شرکت در مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش استخراج و در سایت سازمان درج می‌شود.

توکلی با اشاره به جزییات سهمیه رزمندگان، گفت: بر اساس قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مجلس شورای اسلامی در هر یک از کد رشته محل‌ها در صورت دارا بودن حداقل 80 درصد نمره علمی تا سقف 20 درصد ظرفیت به متقاضیان سهمیه رزمندگان واجد شرایط اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه داوطلبانی که از سال 68 تاکنون یک بار با سهمیه رزمندگان در مقطع کارشناسی آزمون سراسری پذیرفته شده‌اند، در صورتی که حداقل 12 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند، می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند، اظهارکرد: ‌ آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یک بار در دوره کاردانی و یک بار نیز در دوره کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده‌اند، در صورتی که دارای حداقل یک ماه حضور داوطلبانه در جبهه باشند، در این آزمون با سهمیه رزمندگان گزینش می‌شوند.

وی افزود: آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یکبار در دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد پذیرفته شده باشند، طبق ضوابط حق استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی دوره‌های کارشناسی ارشد 91 را ندارند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به سهمیه رتبه اول دوره‌های کارشناسی دانشگاه‌ها و مؤسسات، گفت: علاوه بر ظرفیت مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته به ترتیب برای ظرفیت 1 تا 4 نفر، یک ظرفیت؛ برای ظرفیت 5 تا 9 نفر، دو ظرفیت و برای ظرفیت بیش از 9 نفر، 3 ظرفیت؛ در هر کد رشته محل به جز کد رشته محل‌های بورسیه و شرایط خاص به فارغ‌التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی در صورت کسب حد نصاب نمره علمی لازم اختصاص دارد.

وی افزود: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی باید یک بار در هر سال به ازای هر رشته، از بین فارغ‌التحصیلان رتبه اول کلیه رشته‌های آموزشی خود در مقطع کارشناسی که بیش از دو سال از تاریخ فراغت از تحصیل آنها نگذشته باشد، فقط یک نفر را که بالاترین معدل کل را کسب کرده باشد در موعد مقرر به سازمان سنجش معرفی کنند.

توکلی با بیان اینکه آن دسته از دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته نیستند، نمی‌توانند از مزایای این سهمیه بهره‌مند شوند، تصریح کرد: هر یک از فارغ‌التحصیلان رتبه اول، در گزینش نهایی ابتدا در هر یک از اولویت‌های انتخابی با سهمیه ثبت‌نامی و در صور ت عدم قبولی ، در امتیاز رتبه اول گزینش می‌شوند.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
انتخاب رشته 32هزار نفر در آزمون دکتری 91/ معرفی به دانشگاهها از دهه سوم خرداد


دکتر حسین توکلی افزود: با توجه به انتخاب هایی که داوطلبان انجام داده اند، هر یک از داوطلبان حداکثر در سه کد رشته به دانشگاهها برای انجام مصاحبه معرفی می شوند.
وی افزود: اسامی افراد معرفی شده به دانشگاه ها از دهه سوم خردادماه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود و همزمان با آن برنامه زمانی شرکت در مصاحبه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی نیز اعلام می شود.
توکلی خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتیجه مصاحبه از سوی دانشگاهها به سازمان سنجش آموزش کشور، گزینش نهایی افراد آغاز می شود و در نهایت در 20 شهریور ماه نتایج نهایی پذیرش در دوره دکتری نیمه متمرکز سال 91 اعلام می شود.
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین با اشاره به پایان فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، گفت: از میان 307 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته، 243 هزار و 878 داوطلب فرم انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد را تکمیل کردند که این تعداد 80 درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته را شامل می شود.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]نحوه ارزیابی دانشگاهها از مجازین کنکور دکتری/ شرط برگزاری آزمون کتبی[/h]​
حسین نادری منش ،‌ با تاکید بر اینکه به دلیل برگزاری آزمون تخصصی دکتری، انتظار می رود در دانشگاهها آزمون کتبی به منظور ارزیابی داوطلبان مجاز کنکوردکتری برگزار نشود، ادامه داد: بنابراین، چون یک بار آزمون تخصصی میان داوطلبان برگزار شده، پیش بینی می شود دانشگاهها تنها با مصاحبه و ارزیابی تخصصی داوطلبان را بسنجند.وی درباره دانشگاه تهران که سوالات شفاهی مصاحبه را در قالب سوالات کتبی به داوطلبان ارائه می دهد، تاکید کرد: به هر حال اگر در این دانشگاه فکر می کنند سوالات شفاهی را از این طریق بهتر می توان ارزیابی کرد و به عدالت محورانه تر شدن این موضوع کمک می کند، نمی توان به آن دانشگاه ایراد گرفت.معاون آموزشی وزارت علوم در عین حال توصیه کرد که فرایند کتبی در ارزیابی داوطلبان دکتری دخالت داده نشود.نادری منش ضمن اشاره به اینکه این موضوع در اختیار دانشگاههاست، اما خاطرنشان کرد که لازم است که در دانشگاهها مصاحبه انجام شود و بنا نیست از داوطلبی تستی گرفته شود و آنان هم پاسخ دهند.وی گفت: ممکن است دانشگاهها در آزمون کتبی بخواهند قدرت نوشتن یا ارزیابی توان نوشتاری همچنین تبدیل فکر به نوشتن را در داوطلب از طریق سوال کتبی بسنجند اما این در حالی است که پیش از این آزمون تخصصی دکتری برگزار شده است.

 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]ابهام در سلامت نتایج آزمون دکترا 91[/h]​
[h=4]سازمان سنجش، دیروز چهارشنبه و با گذشت پانزده روز از اعلام اولیه نتایج آزمون دکترا، لیستی حاوی اسامی نزدیک دو هزار نفر را به عنوان افراد جدید مجاز به انتخاب رشته اعلام کرد تا ابهامات فراوانی را ایجاد کند. به گزارش «تابناک ...[/h]​
مجتمع متخصصین ایران به نقل از وب سایت ها و وبلاگ ها - سازمان سنجش، دیروز چهارشنبه و با گذشت پانزده روز از اعلام اولیه نتایج آزمون دکترا، لیستی حاوی اسامی نزدیک دو هزار نفر را به عنوان افراد جدید مجاز به انتخاب رشته اعلام کرد تا ابهامات فراوانی را ایجاد کند.

به گزارش «تابناک»، در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است: «با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش برای برخی از کدرشته‌های امتحانی علاوه بر رشته‌های تحصیلی مندرج در دفترچه انتخاب رشته‌های تحصیلی، بدین وسیله فهرست نام آن دسته از داوطلبانی که با توجه به ظرفیت جدید مجاز به انتخاب رشته‌ شده‌اند، به شرح ذیل اعلام می‌شود».

این کار عجیب و بی‌سابقه پس از آن انجام می‌گیرد که پنجشنبه هفته پیش، ظرفیت پذیرش دانشجو در تعداد محدودی از رشته‌ها، اندکی افزایش یافت. هر چند چنین افزایشی هم نمی‌تواند مبنای تصمیم عجیب سازمان سنجش باشد؛ اما ابهامات وقتی افزایش می‌یابد که تناقضات موجود در ادعاهای سازمان سنجش بیشتر موشکافی شود.

مهمترین ابهامات در فهرست جدید اعلامی به قرار زیر است:

۱ـ اعلام ظرفیت‌های جدید در آزمون‌های سازمان سنجش سابقه دارد، ولی سابقه نداشته است که اعلام ظرفیت‌های جدید باعث شود عده جدیدی مجاز به انتخاب رشته شوند.

۲ ـ احتمالا نمی‌شود به هیچ نحوی چنین اعلامی را توجیه کرد، چرا که قانونی در مورد تعداد دقیق افراد مجاز به انتخاب رشته متناسب با ظرفیت‌های پذیرش اعلام نشده است و احتمالا وجود ندارد؛ افزون بر اینکه ادعای وجود چنین قانونی به معنای نفی ضروری بودن یک نمره پایه برای مجاز شدن به انتخاب رشته خواهد بود. این در حالی است که درباره نتایج سال پیش گفته می‌شد که داوطلب برای اینکه مجاز باشد، انتخاب رشته کند باید یک نمره حداقلی را کسب کرده باشد.

۳ ـ این ادعا که لیست جدید افراد مجاز به انتخاب رشته مربوط به رشته‌هایی است که ظرفیت‌های جدید اعلام شده، خلاف واقع است. در بیش از بیست رشته بدون اینکه ظرفیت جدیدی ایجاد شده باشد، افراد جدید بدون دلیل مجاز به انتخاب رشته شده‌اند. این رشته‌ها در جدول پیوست با رنگ قرمز نشان داده شده است.

۴ ـ دست‌کم در چهار رشته، با وجود اینکه ظرفیت‌های جدید ایجاد شده، نام فرد جدیدی برای انتخاب رشته اعلام نشده است. این مسأله در کنار اشکال بیان شده در بند پیش نشان می‌دهد که ادعای مرتبط بودن اسامی جدید با ظرفیت‌های جدید اعلامی کاملا باطل و در جهت فریب داوطلبان است.

۵ ـ افزون بر این، هیچ تناسبی بین دو عدد فوق نیست. در بعضی رشته‌ها، تعداد افراد جدید مجاز به انتخاب رشته از تعداد ظرفیت جدید کمتر است.

۶ ـ در سه رشته امتحانی (۲۱۰۶علوم اقتصادی، ۲۱۳۲ سنجش و اندازه‌گیری و ۲۴۰۳، ارزیابی محیط زیست)، در لیست جدید اعلامی فقط نام یک نفر افزوده شده است. جالب این که در این رشته‌ها، ظرفیت جدیدی ایجاد نشده است و از ظرفیت علوم اقتصادی هم 3 نفر کاسته شده است. این افرادی که به یکباره مجاز به انتخاب رشته شده‌اند چه کسانی هستند؟

ممکن است که ادعا شود برخی داوطلبان اعتراضات واردی را به کارنامه آزمون خود وارد کرده‌اند. این ادعا ممکن است در مقیاس بسیار کوچک صادق باشد، اما باور کردنی نیست که به یکباره در بیش از ۱۱۰ رشته افراد جدیدی مجاز به انتخاب رشته شده باشند و از این بین در بیست رشته هیچ بهانه‌ای هم برای این تصمیم عجیب وجود نداشته باشد.

۷ ـ عدم تناسب تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته با ظرفیت‌ها، ثابت می‌کند که معیار تعیین داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، مسأله ادعایی سه برابر ظرفیت نبوده است. از سوی دیگر، مجاز شدن ناگهانی افرادی که قبلا غیرمجاز بوده‌اند، ثابت می‌کند که سازمان سنجش معیار حداقل نمره آزمون کتبی را هم در نظر نگرفته است. این دو حقیقت در کنار یکدیگر این پرسش جدی را به میان خواهد آورد که سازمان سنجش بر پایه چه معیار قابل دفاعی یک داوطلب را مجاز و یا غیرمجاز به انتخاب رشته دانسته است؟

۸ ـ اگر سازمان سنجش در این باره پاسخ قانع‌کننده‌ای ارائه نکند و سلامت آزمون دکترا زیر سؤال برود چه خواهد شد؟ ابهامات مطرح به اندازه کافی روشن هستند.


 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
راه اندازی 100 رشته دکتری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با بررسی درخواست دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای ایجاد رشته‌های تحصیلی جدید با ایجاد 100 رشته تحصیلی مقطع دکتری در این مراکز موافقت کرد.


با تصویب شورای گسترش آموزش عالی رشته‌های مقطع دکتری عمران ـ مهندسی زلزله و مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی در دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور، مهندسی فناوری اطلاعات در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مهندسی برق ـ کنترل در دانشگاه سیستان و بلوچستان، مدیریت گرایش مدیریت سیستم‌ها در دانشگاه امام حسین(ع)، مهندسی آینده‌پژوهی و علوم کامپیوتر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ریاضی ـ آنالیز در دانشگاه حکیم سبزواری، مهندسی برق ـ قدرت در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، فیزیک ـ حالت جامد در دانشگاه قم، جامعه شناسی و زبان و ادبیات عرب در دانشگاه الزهرا (س)، بیوتکنولوژی کشاورزی ـ گیاهی، برنامه‌ریزی درسی و مهندسی شیمی در دانشگاه تبریز، برنامه‌ریزی درسی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و مهندسی پزشکی گرایش‌های(بیومکانیک، بیوالکتریک، بیومواد) در دانشگاه صنعتی سهند و علوم باغبانی در صنعتی اصفهان ایجاد می‌شوند.

همچنین این شورا با ایجاد رشته‌های مقطع دکتری جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، جغرافیای سیاسی، جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی، جغرافیای طبیعی ـ ژئومورفولوژی، آب و هواشناسی (اقلیم شناسی) و حسابداری در دانشگاه تهران، فرآورده‌های چند سازه چوب، بیولوژی و آناتومی چوب، صنایع خمیر و کاغذ در دانشگاه تهران ـ پردیس کرج، حشره شناسی کشاورزی و ریاضی محض ـ آنالیز در دانشگاه مراغه، محیط زیست گرایش آمایش محیط زیست و علوم جنگل گرایش جنگل‌داری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، فلسفه تعلیم و تربیت در دانشگاه علامه طباطبایی، حشره شناسی کشاورزی در دانشگاه فردوسی مشهد، مهندسی شیمی و اقتصاد کشاورزی گرایش اقتصاد منابع طبیعی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پردیس دانشگاهی زاهدان، حسابداری و مهندسی عمران ـ مکانیک خاک و پی در دانشگاه شهید باهنر کرمان پردیس دانشگاهی سیرجان، ریاضی زمینه منطق ریاضی و شیمی آلی در دانشگاه تبریز پردیس دانشگاهی ارس، مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی در دانشگاه هرمزگان، فناوری نانو ـ نانومواد در دانشگاه شهید باهنر کرمان و سازه‌های آبی، زراعت و آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه رازی موافقت کرد.

ایجاد رشته‌های مقطع دکتری مدیریت گرایش‌های رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی، علوم اقتصادی گرایش اقتصاد بخش عمومی، علوم جنگل گرایش جنگلداری، زراعت، مهندسی برق ـ قدرت، زیست شناسی ـ فیزیولوژی گیاهی، زمین شناسی ـ پترولوژی، زمین شناسی ـ اقتصادی، اصلاح نباتات، زبان و ادبیات فارسی، آب و هواشناسی (اقلیم شناسی)، روانشناسی عمومی و شیمی فیزیک در دانشگاه لرستان، علوم اقتصادی در دانشگاه ارومیه، روانشناسی در گرایش‌های تربیتی و عمومی، مدیریت آموزشی و علوم اقتصادی در دانشگاه سمنان، تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی در دانشگاه هنر تهران، تکنولوژی آموزشی و مدیریت فناوری اطلاعات در دانشگاه تربیت مدرس، مدیریت راهبردی فرهنگی و مهندسی عمران در دانشگاه عالی دفاع ملی، مهندسی عمران ـ مکانیک خاک و پی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه ایلام، فقه تربیتی، عرفان اسلامی، اندیشه معاصر مسلمین و فقه مقارن در جامعه المصطفی(ص) العالمیه نیز مورد تصویب شورای گسترش آموزش عالی قرار گرفت.

همچنین شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته‌های مقطع دکتری پژوهش محور علوم سیاسی ـ اندیشه سیاسی و جامعه شناسی ـ جامعه شناسی فرهنگی در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، مهندسی عمران ـ زلزله، جغرافیا و برنامه ریزی شهری و مدیریت ـ مدیریت منابع در پژوهشکده مهندسی بحران‌های طبیعی و پدافند غیرعامل و مهندسی نفت ـ مخازن، مهندسی مواد ـ خوردگی و مهندسی شیمی در پژوهشگاه صنعت نفت موافقت کرد.

شورای گسترش آموزش عالی ایجاد رشته‌های مقطع دکتری فلسفه دین در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مکانیک ماشین‌های کشاورزی در دانشگاه بوعلی سینا، زمین‌شناسی زیست محیطی در دانشگاه شیراز، ریاضی کاربردی، ریاضی گرایش‌های جبر، آنالیز و هندسه و مهندسی صنایع در دانشگاه شاهد، زمین شناسی نفت در دانشگاه شهیدچمران اهواز، شیمی تجزیه و فیزیک بنیادی در دانشگاه محقق اردبیلی، اصلاح نباتات، مهندسی برق ـ قدرت، علوم و مهندسی آبخیزداری در دانشگاه شهرکرد، ریاضی ـ جبر و آنالیز در دانشگاه کردستان، فقه و حقوق جزا در مجتمع آموزش عالی میبد، تربیت بدنی و علوم ورزشی ـ فیزیولوژی ورزشی در دانشگاه اصفهان، مدیریت گرایش تصمیم گیری و سیاستگذاری در دانشگاه خوارزمی، فیزیک محاسباتی در مرکز تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان و مطالعات تطبیقی ادیان گرایش الهیات مسیحی و مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی در دانشگاه غیردولتی ـ غیرانتفاعی ادیان و مذاهب را نیز مورد تصویب قرار داد.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]حذف آزمون زبان و استعداد تحصیلی از کنکور دکتری/ برگزاری آزمون ملی زبان[/h]دکتر محمدحسین سرورالدین افزود: ما از برگزاری آزمون های زبان انگلیسی که در دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت دانشجویی وزارت علوم و همچنین آزمون تولیمو سازمان سنجش برگزار می شد، گزارشی تهیه کردیم و پیشنهادی برای تجمیع این آزمون ها به وزارت علوم ارائه کردیم.
طراحی یک آزمون زبان واحد برای آزمون دکتری
وی افزود: به وزارت علوم پیشنهاد دادیم که یک آزمون ملی برای تعیین سطح زبان انگلیسی مورد نیاز داوطلبان طراحی شود که بتوانند نمره آن را در آزمون های معتبر و از جمله آزمون دکتری ارائه کنند.
سرورالدین اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه آزاد یک آزمون، سازمان دانشجویان برای بورسیه یک آزمون و سازمان سنجش هم یک آزمون جداگانه زبان برگزار می کنند.
وی اضافه کرد: وزارت علوم و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی با این موضوع موافقت کرده اند و البته در حال رایزنی با وزارت بهداشت هم هستیم که بتوانیم آنها را در اینآزمون ملی وارد کنیم اما تا زمان اعلام نظر وزارت بهداشت، طرح آزمون ملی زبان انگلیسی در سطح غیر پزشکی نهایی می شود.
برگزاری چند نوبتی آزمون زبان در یک سال
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این موضوع مطمئناً موجب رفاه حال داوطلبان است چرا که علاوه بر اینکه هزینه های ثبت نام آنها کاهش می یابد این امکان را هم دارند که در سال در چند نوبت این آزمون شرکت کنند و نمره آن را به آزمون های مورد نیاز ارائه کنند. از سوی دیگر سطوح آزمون ها هم همسان می شود.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به طراحی آزمون ملی زبان، از حذف بخش آزمون زبان انگلیسی از آزمون دکتری خبر داد و گفت: با توجه به گلایه هایی که از سوی داوطلبان آزمون نیمه متمرکز دکتری مطرح شده بود که زمان آزمون طولانی و خسته کننده است، راهکاری برای این آزمون در نظر گرفته شد.
حذف آزمون زبان و استعداد تحصیلی در آزمون دکتری
وی افزود: به همین منظور تصمیم گرفته شد که آزمون زبان از آزمون دکتری حذف شود و داوطلبان می توانند به صورت جداگانه نمره زبان را بدست بیاورند. در واقع با حذف آزمون زبان و استعداد تحصیلی از آزمون دکتری، کنکور دکتری تنها در یک نوبت روز برگزار می شود.
سرورالدین یادآور شد: این موضوع موجب می شود که نمره زبان قابل جبران باشد و فرد بتواند در نوبت های مختلف آزمون زبان، نمره مطلوب خود را بدست بیاورد.


 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره تاريخ اعلام اسامي معرفي‌شدگان چندبرابر ظرفيت براي شركت در مصاحبه و بررسي مدارك آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» (نيمه متمركز) سال 1391[/h]
1391/03/27



سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله به اطلاع داوطلباني كه براساس كارنامه نتايج اوليه آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» (نيمه متمركز) سال 1391 مجاز به انتخاب رشته گرديده و اولويت‌هاي انتخابي خود را در سايت اين سازمان ثبت نموده‌اند ، مي‌رساند؛ اسامي معرفي‌شدگان چندبرابر ظرفيت براي شركت در مرحله مصاحبه آزمون مذكور از روز يكشنبه مورخ 28/3/1391 بر روي ‌سايت اطلاع رساني اين سازمان قرار مي‌گيرد. لذا آن دسته از داوطلباني كه در يك و يا چند كدرشته محل تحصيلي (حداكثر 4 كد رشته محل) از رشته امتحاني ذيربط در رديف معرفي‌‌شدگان چند برابر ظرفيت براي شركت در مصاحبه قرار گرفته‌اند، لازم است با توجه به مندرجات اطلاعيه‌اي كه به همراه اسامي معرفي‌شدگان منتشر مي‌گردد، ضمن مراجعه به وب سايت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي ذيربط و مطابق برنامه زماني مشخص شده مربوط به هر كدرشته محل، با در دست داشتن مدارك اعلام شده براي شركت در مصاحبه و ساير مراحل پذيرش به موسسه ذيربط مراجعه نمايند.
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
نتایج چند برابر ظرفیت آزمون دکتری 91 اعلام شد

نتایج چند برابر ظرفیت آزمون دکتری 91 اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته‌ محل‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز سال 1391، از میان مجازین به انتخاب رشته که در تاریخ مقرر نسبت به ثبت‌نام کد رشته محل‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کردند، با توجه به نمرات اکتسابی و اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و سهمیه مربوطه و حداکثر در سه کد رشته محل به منظور شرکت در مصاحبه مذکور بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
داوطلبانی که در یک یا چند کد رشته محل از رشته امتحانی ذی‌ربط در ردیف معرفی‌شدگان برای شرکت در مصاحبه قرار گرفته‌اند، با توجه به مندرجات اطلاعیه که به همراه اسامی آنها بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد، ضمن مراجعه به وب‌سایت دانشگاه و موسسات آموزش عالی ذی‌ربط و مطابق برنامه زمانی مشخص مربوطه به هر کد رشته محل با در دست داشتن مدارک برای شرکت در مصاحبه و سایر مراحل پذیرش به دانشگاه یا موسسه مربوطه مراجعه کنند.
 

Bahman_mech

عضو جدید
کاربر ممتاز
درود.کسی خبر نداره جواب دکتری آزاد کی میاد؟اول گفتن 15 تیر بعد گفتن هفته جاری!:confused:
 

roshy

عضو جدید
دومین کنکور دکتری هم دردسرساز شد/ ابهامات بی‌پایان داوطلبان

دومین کنکور دکتری هم دردسرساز شد/ ابهامات بی‌پایان داوطلبان

مجتمع متخصصین ایران به نقل از خبرگزاری مهر - هر ساله پس از اعلام نتایج کنکورهای سراسری در کشور از جمله آزمون سراسری و آزمون کارشناسی ارشد به طور طبیعی عده ای از داوطلبان که به تصور خود در آزمون پذیرفته می شدند با مشاهده نتیجه عدم پذیرش خود به سازمان سنجش معترض می شوند.
با این وجود به نظر می رسد با اضافه شدن کنکور نیمه متمرکز دکتری، طیف دیگری از داوطلبان به جمع معترضان آزمونها پیوسته اند. طیفی که علی رغم مشترک بودن فرآیند آزمونی با دیگر گروهها اما به دلیل سطح دانش با دیگر گروههای داوطلب آزمون متفاوت هستند.
موضوع اعتراض داوطلبان به کنکور دکتری
پس از برگزاری اولین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری، اعتراضات زیادی به نحوه برگزاری، نوبت امتحان، طولانی بودن فرآیند امتحان از سوی داوطلبان اعلام شد اما پس از برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری دانشگاهها در سال 91، با وجود کاهش بخش عمده ای از اعتراضات به نحوه اجرای آزمون، این بار عده ای از داوطلبان به فرآیند برگزاری آزمون و سخت بودن سئوالات طرح شده در بخش زبان انگلیسی معترض شدند.
داوطلبان دکتری در ادامه اعتراضات خود پس از اعلام اسامی معرفی شدگان به دانشگاهها برای انجام مصاحبه از میان مجازین به انتخاب رشته این بار، به شفاف نبودن فرآیند گزینش اولیه و گزینش بعدی،‌ چگونگی اعلام به عنوان مجاز به انتخاب رشته و ظرفیت دانشگاهها در دوره دکتری تاکید کردند.
عدم شفافیت در مراحل ورودی دکتری
برخی از داوطلبان معتقد هستند به دلیل این عدم شفافیت در مراحل ورودی دوره دکتری، نهادهای ذیربط نمی توانند به خوبی پاسخگوی داوطلبان باشند.
در حال حاضر پس از اعلام نتایج معرفی شدگان در دوره دکتری به دانشگاهها و اعلام شرایط دانشگاهها برای انجام مصاحبه، آنطور که عنوان می شود،‌ بسیاری از داوطلبان که نام آنها در فهرست مجازین بوده است در مرحله مصاحبه به هیچ دانشگاهی معرفی نشده اند و یا تنها به دانشگاههای غیرانتفاعی و شبانه معرفی شده اند.
گلایه داوطلبان از نحوه معرفی مجازین به دانشگاهها تا حدی است که حتی برخی عنوان می کنند با رتبه های بالا نیز به هیچ دانشگاهی معرفی نشده اند.
داوطلبان دومین کنکور نیمه متمرکز دکتری اعلام می کنند در حالی که ظرفیت اعلام شده بیشتر از پذیرش در این مرحله است چرا باید از عده ای برای مصاحبه دعوت به عمل نیاید.
برخی داوطلبان معترض یادآور شده اند در صورتی که نیاز به معرفی آنها به دانشگاهها نبوده است چرا نام آنها به عنوان مجاز به انتخاب رشته اعلام شده است.
این داوطلبان تاکید می کنند در حالیکه ظرفیت اضافه شده است چگونه برخی افراد با رتبه های نزدیک به هم و شرایط مشابه در معرفی با دو تصمیم جداگانه مواجه می شوند و در واقع این افراد با این شبهه مواجه می شوند که در صورتی که ظرفیت وجود داشته و رتبه 2 فرد به هم نزدیک است، علت معرفی شدن یکی از این دو نفر و معرفی نشدن دیگری دقیقاً چه عاملی و به چه صورتی است.
اعتراض به آزمون های سراسری سازمان سنجش به صورت اینترنتی براساس گفته داوطلبان، فرآیند طولانی مدتی است که گاهی پاسخی نیز دریافت نمی شود.
از سوی دیگر معترضان معتقد هستند که آزمون دکتری با توجه به ویژگی های خاص خود و رقابت بسیار فشرده میان داوطلبان آن باید با دقت عمل بالاتری مورد بررسی قرار گیرد تا این گونه اعتراضات خدشه ای به آن وارد نکند. این مهم در حالی رخ خواهد داد که فرآیند انتخاب رشته، اعلام رتبه ها و شرایط گزینش نهایی به صورت ساده و شفاف اعلام شود.
چه راهی برای گزینش داوطلبان دکتری مناسب است؟
خبرنگار مهر،‌ برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری 2 سال گذشته به دنبال اعتراضات داوطلبان به گزینش های بعضا سلیقه ای در برخی دانشگاهها و مشکلاتی که به دنبال عدم تمرکز برگزاری مراحل گزینش از سوی دانشگاهها انجام می شد،‌ مطرح و به سازمان سنجش واگذار شد.
با واگذاری برگزاری مراحله اولیه و یا غربالگری اولیه این آزمون به سازمان سنجش،‌ نه تنها اعتراضات کاهش نیافت بلکه به شکل دیگر و در طیف دیگری چه در سال گذشته و چه امسال ابراز شد. دامنه اعتراضات نه تنها از دانشگاهها کاسته نشد،‌ بلکه گریبان سازمان سنجش را نیز گرفت.
بدین ترتیب علی رغم تأکیدات مسئولان آموزش عالی مبنی برای افزایش ظرفیت و توسعه رشته های دکتری،‌ گویا پس از گذشت اینهمه سال از پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاههای کشور،‌ مسئولان هنوز نتوانسته اند نحوه درست و مناسبی را برای گزینش این مرحله انتخاب و طراحی کنند و برای داوطلبان، مراحل گزینش را شفاف سازی کنند تا شبهه ای به وجود نیاید.
مهر، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 91 روز 25 فروردین با شرکت 178 هزار و 427 نفر در 9 گروه آموزشی و 285 کد رشته امتحانی برگزار شد و نتایج نهایی 20 شهریور اعلام می شود.
 

roshy

عضو جدید
من امتحان سازمان سنجش رو زمانی قبول دارم که کلا پارتی بازی رو ریشه کن کنه چون الان بازم به نظرم سازمان سنجش ما رو گذاشته سر کار و فقط داره ازمون پول میگیره برا مصاحبه هم که بازم پول میگیرن دیگه واقعا نوبره:huh:هم برا ازمون پول میدیم هم برا مصاحبه خیلی مسخره هستن به خدا-امسال هم که میخوان ازمون زبان و استعداد رو حذف کنن و ازمون زبان رو جدا بگیرن که یه پولی هم به ازمون زبان بدیم یعنی عملا برا یه ازمون دکتری ما سه بار پول میدیم خدا از سر تقصیرات همه بگذره! میگذره یعنی؟!:crying: تا اینجا که ما سه بار پول میدیم به یه ازمون بعدش میرسیم به بحث اینکه ایا این ازمون پارتی بازی نمیشه؟! خوب بیاین برسی کنیم تو ازمون کتبی فکر نمیکنم پارتی بازی بشه یعنی کسی که میخواد به مصاحبه وارد بشه باید از ازمون قبول بشه اما تو مصاحبه سازمان سنجش میگه نمره کتبی اصلا ملاک سنجش نیست! پس دوباره میرسیم به همون روند قبلی ازمون های دانشگاهی که گاهی پارتی بازی هم میشد!:laugh:
 

khaNuMi

عضو جدید
کاربر ممتاز
من امتحان سازمان سنجش رو زمانی قبول دارم که کلا پارتی بازی رو ریشه کن کنه چون الان بازم به نظرم سازمان سنجش ما رو گذاشته سر کار و فقط داره ازمون پول میگیره برا مصاحبه هم که بازم پول میگیرن دیگه واقعا نوبره:huh:هم برا ازمون پول میدیم هم برا مصاحبه خیلی مسخره هستن به خدا-امسال هم که میخوان ازمون زبان و استعداد رو حذف کنن و ازمون زبان رو جدا بگیرن که یه پولی هم به ازمون زبان بدیم یعنی عملا برا یه ازمون دکتری ما سه بار پول میدیم خدا از سر تقصیرات همه بگذره! میگذره یعنی؟!:crying: تا اینجا که ما سه بار پول میدیم به یه ازمون بعدش میرسیم به بحث اینکه ایا این ازمون پارتی بازی نمیشه؟! خوب بیاین برسی کنیم تو ازمون کتبی فکر نمیکنم پارتی بازی بشه یعنی کسی که میخواد به مصاحبه وارد بشه باید از ازمون قبول بشه اما تو مصاحبه سازمان سنجش میگه نمره کتبی اصلا ملاک سنجش نیست! پس دوباره میرسیم به همون روند قبلی ازمون های دانشگاهی که گاهی پارتی بازی هم میشد!:laugh:

بدون پارتی بازی محاله کاری انجام بشه هر دانشگاهی که خودش دکترا داره یه سهمیه جدا برای دانشجوهای خودش در نظر میگیره چیزی هم که باقی میمونه میرسه به بند پ ها پس علنا چیزی به مابقی نمیرسه شنیدم یه نفر رفته برای مصاحبه دکتر دانشگاه.... با یه گونی مقاله رفته بوده هرچی گفتن دهنشون رو بسته ولی بازم رد شده چون باید از چهارنفری که پذیرش میکردن یه نفر سفارش شده وجود داشته که باید قبول میشده اونم فقط با سه مقاله داخلی جالبه نه؟؟!!
نتیجه اخلاقی بحث اصلا به خودتون فشار نیارید و خین مبارکتون رو کثیف نکنید تابوده همین بوده:biggrin:
 

roshy

عضو جدید
شنیدم یه نفر رفته برای مصاحبه دکتر دانشگاه.... با یه گونی مقاله رفته بوده هرچی گفتن دهنشون رو بسته ولی بازم رد شده چون باید از چهارنفری که پذیرش میکردن یه نفر سفارش شده وجود داشته که باید قبول میشده اونم فقط با سه مقاله داخلی جالبه نه؟؟!!
نتیجه اخلاقی بحث اصلا به خودتون فشار نیارید و خین مبارکتون رو کثیف نکنید تابوده همین بوده:biggrin:
کدوم دانشگاه بود؟:surprised: بگو اسمشو من انتخابش نکنم اگه مجاز شدم!:surprised::biggrin:
 

khaNuMi

عضو جدید
کاربر ممتاز
کدوم دانشگاه بود؟:surprised: بگو اسمشو من انتخابش نکنم اگه مجاز شدم!:surprised::biggrin:

قربونت برم همه جا همین حالا امار اینجا رو من انلاین دارم بحثش جداس ولی زیاد سخت نگیر بلاخره از بند پ ها چیزی اضافه بیاد به ما هم میرسه:biggrin:
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]جزئیات شهریه دکتری واحدهای بین الملل/ دکتری 30 تا 100 میلیونی[/h]​
دوره های بین الملل دانشگاهها که برای پذیرش دانشجویان خارجی راه اندازی شده بود اکنون به بهانه جلوگیری از خروج دانشجویان ایرانی و تحصیل دردانشگاههای خارج به محلی برای درآمدزایی دانشگاههای مادر این واحدها تبدیل شده اند و امسال پذیرای خیل زیادی از دانشجویان دکتری داخل هستند.
شهریه این دوره ها گاه از دوره های شبانه و دوره های غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد نیز بیشتر است و در برخی موارد با این دوره ها نیز برابری می کند.
این دوره ها بیشتر مربوط به دانشگاههای دولتی هستند که واحدی را به منظور پذیرش دانشجوی شهریه ای در مکان دیگر راه اندازی کرده اند.
علاوه بر این و دوره های شبانه که شهریه ای هستند،‌ موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی نیز سهم زیادی در پذیرش دانشجویان دکتری دارند که در این موسسات نیز برای تحصیل باید شهریه پرداخت کرد.
شهریه واحد بین المللی دانشگاه شهیدبهشتی در دبی
دانشجویان دکتری واحد بین المللی دانشگاه شهید بهشتی در دبی برای طی دوره دکتری در دو رشته دکترای حقوق و مدیریت با گرایش های مختلف باید حدود 100 میلیون تومان شهریه پرداخت کنند.

واحد بین المللی دانشگاه صنعتی شریف در کیش

حداقل طول دوره دکتری در واحد بین المللی دانشگاه صنعتی شریف کیش حدود 3سال و حداکثر آن 5.4 سال (معادل 9 نیمسال) است و در رشته های ،مهندسی کامپیوتر،مهندسی مکانیک، مهندسی دریا و مهندسی مواد در سال تحصیلی 92-91 دانشجو پذیرش می کند و با توجه به اینکه هر ترم حدود 6 تا 7 میلیون شهریه اخذمی شود در مجموع دانشجویان دوره دکتری این واحد حدود 48 میلیون تومان شهریه در مجموع باید پرداخت کنند.

واحد بین المللی دانشگاه تهران در کیش

واحد بین الملل دانشگاه تهران در کیش در سال تحصیلی 92-91 در حال مصاحبه دانشجویان در رشته های حقوق، حقوق بین‌الملل، حقوق خصوصی،مدیریت شاخه‌های مالی، تولید وعملیات، تحقیق درعملیات، مدیریت رسانه، مدیریت بازرگانی بازاریابی، حسابداری،‌ زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، شاخه های برنامه ریزی و مدیرت آموزشی، آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، فیزییولوژی ورزشی، است.

شهریه این واحد دانشگاه تهران برای رشته های فنی مهندسی 55 میلیون تومان و برای رشته های علوم انسانی 45 میلیون تومان اعلام شده است اما هنوز شهریه دوره دکتری سال تحصیلی 92-91 هنوز اعلام نشده است.

شهریه واحد بین الملل دانشگاه شیراز در قشم

واحد بین المللی دانشگاه شیراز در سال تحصیلی 92-91 در بیش از 30 رشته گرایش اقدام به برگزاری دوره های دکتری و دکتری تخصصی (ph.D) کرده است طول دوره دکتری در این دانشگاه 4 سال (معادل 8 نیمسال) است.

شهریه رشته های دکترای تخصصی دامپزشکی ( فارماکولوژی و .....) در هر نیمسال تحصیلی 70.000.000 ریال ،شهریه رشته های علوم انسانی ( تاریخ) ، علوم اجتماعی ( جامعه شناسی ، علوم اقتصادی )در هر نیمسال تحصیلی 55.000.000 ریال و شهریه رشته های دکترای گروه مهندسی در هر نیمسال تحصیلی 70.000.000 ریال است، که حدودا مجموع شهریه ای که از این دانشجویان اخذ می شود حدود 44 تا 48 میلیون تومان است .

البته شهریه دوره دکتری برای دانشجویان ورودی 92-91 تا سقف 10% بر حسب مصوبه هیأت امنا افزایش خواهد یافت.
شهریه واحد بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد

واحد بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد از اول مرداد ثبت نام خود را آغاز خواهد کرد ولی در سال های گذشته شهریه ای که از دانشجویان دکتری این واحد بین المللی درهر ترم اخذ شده است حدود 4.5 تا پنج میلیون تومان در هر ترم بوده که شهریه یک دانشجو در 4 سال (هشت نیم سال) حدود 40 میلیون تومان برآورد می شود.

رشته فنی و مهندسی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، علوم تربیتی و روانشناسی، ادبیات و علوم انسانی، الهیات، کشاورزی ، تربیت بدنی و علوم ورزشی ،علوم پایه و آموزش مجازی در این دانشگاه ارایه می شود.
شهریه پردیس بین المللی دانشگاه تبریز در ارس

پردیس بین المللی دانشگاه تبریز در ارس در رشته های فنی مهندسی و علوم پایه دانشجوی دکتری پذیرش می کند و بنا به گفته رئیس دانشگاه تبریزدانشجویان در هر ترم تقریبا باید 4.5 میلیون تومان شهریه پرداخت کنند که در مجموع چهار سال باید حدود 35 میلیون شهریه پرداخت کنند.

شهریه پردیس شماره 2 دانشگاه سیستان و بلوچستان

پردیس بین المللی دانشگاه سیستان و بلوچستان در 28 رشته گرایش دانشجوی دکتری پذیرش می کند که اولویت پذیرش از طریق آزمون سراسری استدانشجویان در رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه تقریبا بین 10 تا 11 میلیون تومان شهریه پرداخت می کنند.

شهریه واحدهای بین الملل دانشگاه پیام نور در قشم، دبی و افغانستان

دانشگاه پیام نور در قشم ، دبی و افغانستان دارای واحد بین المللی است که در حال حاضر فقط واحد قشم این دانشگاه دارای دوره دکتری است که مجموع شهریه آن در دوره دکتری به گفته معاون آموزشی این دانشگاه حدود 17 میلیون برای دانشجویان تمام می شود.

شهریه دوره دکتری در موسسات غیر انتفاعی

شهریه دوره دکتری در رشته های فنی مهندسی، علوم انسانی و علوم تجربی موسسات غیرانتفاعی متغیر است ولی به گفته علی آهوان منش دبیر اتحادیه موسسات و دانشگاه های غیر انتفاعی امسال وزارت علوم شهریه دوره دکتری این دانشگاه را بین 50 تا 60 میلیون مشخص کرده است.

مهر،‌ در دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری p.hd نیمه متمرکز سال 91 با اشاره به شهریه دوره دکتری نوبت دوم آمده است: از کلیه پذیرفته شدگان نهایی کدرشته محل های دوره‌های غیر روزانه شامل دوره های شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و بین الملل دردانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی طبق تعرفه های مصوب شهریه اخذ خواهد شد.
براساس اعلام نظر دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی میزان شهریه رشته‌های مازاد بر ظرفیت در دوره نوبت دوم (شبانه) گروه آزمایشی علوم انسانی تا سقف چهارصد وپنجاه میلیون ریال ( 000 /000/ 450) و در سایر گروه های آزمایشی تا سقف پانصد و پنجاه میلیون ریال (000 /000/ 55 ) اعلام شده است، بدیهی است میزان شهریه هر دانشگاه تا سقف اعلام شده با توجه به اختیارات هیأت امنای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تعیین می شود.


 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
سرم صوت كشيد
باحقوق كارمندي تا چندسال بعداز بازنشستگي بايد قسط بدم:confused:
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
سرم صوت كشيد
باحقوق كارمندي تا چندسال بعداز بازنشستگي بايد قسط بدم:confused:
بدبختی اینه که اونایی که پول دارن میرن خیلی راحت از این طریق کارشناسی ارشد و دکتراشونو میگیرن و به ریش اونایی که از طریق آزمون های سراسری و با هزار بدبختی قبول شدن میخندند!!!
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
احتمال برگزاری زودهنگام آزمون دکتری سال 92


سرپرست سازمان سنجش با اشاره به امکان بازبيني آيين نامه پذيرش دانشجوي دکتري گفت: پيشنهاد سازمان سنجش اين است که با توجه به تخصصي شدن آزمون دکتري، آزمون سال 92 در سال 91 برگزار شود تا دانشگاه ها فرصت بيشتري براي انجام مصاحبه داشته باشند.

دکتر ابراهيم خدايي در گفتگو با مهر افزود: اينکه در آيين نامه گفته شده بود آزمون دکتري دوبار در سال برگزار شود، زماني قابل اعمال بود که اين آزمون به صورت عمومي انجام مي شد.

وي افزود: پيش از اين آزمون نيمه متمرکز دکتري که براي اولين بار در سال 90 برگزار شد، آزمون GRE يا عمومي بود اما در حال حاضر آزمون به صورت اختصاصي طراحي مي شود.
در حال حاضر 130 رشته در کارشناسي ارشد وجود دارد اما 285 رشته تخصصي در دکتري داريم که همين موضوع حجم آن را بيشتر مي کند.خدايي اظهار داشت: اکنون مشکل اجرايي در آزمون دکتري اين است که به دليل اينکه آزمون در فروردين برگزار مي شود، زمان مصاحبه با زمان تعطيلي دانشگاهها همزمان است.وي گفت: ممکن است سازمان سنجش پيشنهاد دهد که آزمون دکتري سال 92 در سال 91 برگزار شود تا دانشگاهها براي مصاحبه هاي با کيفيت بهتر فرصت داشته باشند.سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آيين نامه آزمون دکتري هم با توجه به اين تغييرات مورد بازبيني قرار مي گيرد.
چرا که از نظر اجرايي با توجه به اينکه آزمون تخصصي شده و 1500 درس داريم، ظرفيت اجرايي آن بسيار سخت است که تجديدنظر آيين نامه هم مي تواند کمک کند.آيين نامه آزمون‌هاي نيمه متمرکز ورودي دوره دکتري در 8 ماده و 6 تبصره تنظيم و در تاريخ 8/8/89 به تصويب وزير علوم، تحقيقات و فناوري رسيد و از آن تاريخ ابلاغ شد.
در ماده 8 آيين نامه تاکيد شده است که اين آيين نامه به صورت آزمايشي دو سال اجرا خواهد شد و مورد ارزيابي مجدد قرار خواهد گرفت.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانشجويان مقطع دکتری نگران افزايش شهريه نباشند


افزايش شهريه اي براي دانشجويان شبانه مقطع دکتري صورت نگرفته و راوي اشتباه اعلام کرده ا ست. وزير علوم، تحقيقات و فناوري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: شهريه مقطع دکتري شبانه دانشگاهيان در رشته هاي علوم تجربي و فني مهندسي بين 45 تا 55 ميليون تومان است که اگر بيشتر از اين باشد تخلف محسوب مي شود .

وي افزود: سال گذشته شهريه اين دانشجويان 40 تا 50 ميليون تومان بوده که مقدار کمي افزايش داشته است.دانشجو تصريح کرد: در رشته هاي علوم انساني سال گذشته شهريه 30 تا 35 ميليون تومان بوده که هم اکنون 35 تا 40 ميليون تومان رسيده است.وي خاطر نشان کرد: دانشجويان شبانه از آزمون نيمه متمرکز انتخاب مي‌شوند يعني از طريق رتبه بندي آزمون نيمه متمرکز، بنابراين عملا خارج از آزمون دانشجويان وارد مي شوند.

هزينه تحصيل دانشجويان در دانشگاه هاي خارج بين 250 تا 300 ميليون تومان است

دانشجو در ادامه گفت: براي هر دانشجو در مقطع کارشناسي سرانه 10 تا 12 ميليون تومان هزينه مي گذارد و اين مازاد بر ظرفيت است چرا که دانشگاه توان بيشتري مي گذارد تا آن افراد که متقاضي هستند در خارج از ظرفيت پذيرش شوند. وي در پاسخ به سوال خبرنگار مبني بر اينکه آيا اين پرداخت هزينه ها از سمت دانشجويان زياد نيست گفت: اگر دانشجويي بخواهد در دانشگاهي که همتراز ايران است در خارج از کشور ادامه تحصيل دهد بايد بين 250 تا 300 ميليون تومان هزينه کند و اين در حالي است که با 50 ميليون تومان مي تواند به راحتي در کشور خودش ادامه تحصيل دهد.
 

Bahman_mech

عضو جدید
کاربر ممتاز
هزينه تحصيل دانشجويان در دانشگاه هاي خارج بين 250 تا 300 ميليون تومان است!!!ااینم از اون حرفاست.با نصف این مبلغ میشه در دانشگاه های آمریکا دکترا گرفت.تازه آمریکا هزینه ها بالاست.کشور های دیگه به مراتب کمتر از ایناست.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]استمداد معترضان آزمون دکتری 91 از رییس جمهور[/h]​
[h=4]در ابتدای این نامه آمده است: حدود 20 هزار نفر از ما داوطلبان دکتری که طبق اعلام نتایج مرحله اول آزمون، مجاز به انتخاب رشته شده بودیم، در تصمیمی ناگهانی از معرفی به دانشگاهها برای مصاحبه محروم گردیدیم. مدیر ...[/h]
خبرگزاری مهر در ابتدای این نامه آمده است: حدود 20 هزار نفر از ما داوطلبان دکتری که طبق اعلام نتایج مرحله اول آزمون، مجاز به انتخاب رشته شده بودیم، در تصمیمی ناگهانی از معرفی به دانشگاهها برای مصاحبه محروم گردیدیم. مدیران سازمان سنجش و وزارت علوم که نخست در جلسه با نمایندگان ما، کتباً بر وجود اشتباه اقرار نمودند، بر خلاف مفاد صورتجلسه با نمایندگانمان، فردای روز توافق، ناگهان تصمیم خود را تغییر دادند. جوابها و توجیهات مسئولین، تاکنون برای ما دانش آموختگان، نه تنها غیرقابل قبول که توهین به شعور و احساسمان نیز بوده است. لطفا شما تصمیم بگیرید؛ که ما جوانان، سرخورده از این تخلف آشکار، چشم به تصمیمتان دوخته ایم و شما اصلی ترین پناهگاهمان هستید.
در ادامه نامه آمده است: در حالی که طبق مفاد دفترچه آزمون دکتری، مقرر بوده در مجموع چند برابر ظرفیت (یعنی حداقل سه برابر هر رشته و نه هر کدرشته)، برای مصاحبه به دانشگاهها دعوت شوند، به قول رئیس وقت سازمان سنجش، در تصمیمی ناگهانی و در آخرین لحظات اعلام نتایج و بر خلاف تصمیمات قبلی و با تصمیم یکی از مشاورین وزیر علوم، این نسبت از سه برابر به یک و نیم برابر کاهش یافت و 20 هزار نفر از ورود به مرحله مصاحبه محروم شدند. البته بررسی کارنامه ها نشان می دهد حتی یک و نیم برابر ظرفیت هم برای مصاحبه دعوت نشده اند یا نسبت آن عادلانه نیست، مثلاَ در رشته علوم اجتماعی 452 نفر برای انتخاب رشته مجاز شدند و کل ظرفیت پذیرش در این رشته 88 نفر بوده و فقط حدود 70 نفر از سهمیه آزاد برای مصاحبه به دانشگاههای مختلف دعوت شده اند و این وضعیت در سایر رشته ها هم مشابه است (70 نفر معرفی شده اند تا 88 نفر بین آنها انتخاب شوند!!!!). این تصمیم ناگهانی باعث شد حداقل 20 هزار نفر از ما داوطلبان، به مصاحبه معرفی نشویم.
متقاضیان معترض آزمون دکتری 91 اظهار داشتند: طبق مفاد دفترچه، بایستی هر نفر به سه کدرشته برای مصاحبه دعوت شود ولی سازمان سنجش یک روز قبل از اعلام نتایج، طی اطلاعیه ای اعلام نمود هر نفر به چهار کدرشته معرفی می شود که این تصمیم نیز باعث شد که 25 درصد دیگر از کسانی که حتی طبق تفسیر سازمان سنجش باید برای مصاحبه دعوت می شدند (حدود سه هزار نفر دیگر از افراد با رتبه بسیار بالا) نیز به مصاحبه دعوت نشوند. تاکنون، واقعاَ برای هیچکس دلیل این افزایش و محرومیت 25 درصدی مشخص نشده است.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: توسط سازمان سنجش، بعنوان مثال، حدود 20 نفر بصورت تکراری به چهار دانشگاه که مجموعا 20 نفر ظرفیت پذیرش دارند معرفی شده اند یعنی الزاماَ و قطعاَ این افراد، قبل از مصاحبه بعنوان دانشجوی دکتری انتخاب نهایی شده اند و در مرحله مصاحبه، رقابت و امکان حذف برخی از آنها وجود ندارد و فقط دانشگاهها از طریق مصاحبه آنان را بین خود تقسیم می نمایند. با این حال اعلام ضریب 2 برای امتیاز مصاحبه بی مفهوم است. تعداد محدود معرفی شدگان که حدوداً برابر و حتی بعضاً کمتر از ظرفیت آن رشته است را وقتی در کنار حذف حدنصاب امتیاز (کسب حداقل 50 درصد نمره مرحله مصاحبه) قرار می دهیم، نگرانی عمیق تر می شود. با این اشتباه آشکار، حدود 20 هزار نفر از دانش آموختگان برتر کشور از معرفی به مصاحبه و رقابت برای راهیابی به دوره دکتری محروم شده اند و در عوض، عده ای بدون رقابت در مصاحبه، دانشجوی دکتری شده اند.
این نامه می افزاید: مدیران سازمان سنجش و وزارت علوم طی جلسه ای که روز چهارشنبه با نمایندگان ما معترضین داشتند، به وجود برخی اشتباهات اقرار نمودند و بر مبنای صورتجلسه ای که مابین دو طرف امضاء شد (پیوست 1)، قرار بود طی مراحلی، نتایج را اصلاح نمایند. ولی فردای آن روز، آن مراجع بر خلاف توافقات و مفاد صورتجلسه موضع گیری نمودند که شاید این تغییر موضع خارج از اراده شان بوده است. در اثبات این تخلف، چه دلیلی روشن تر از بیان رئیس وقت سازمان سنجش که در مصاحبه آخرین روز کاری خود در آن سمت طی مصاحبه ای گفتند: "تا آن جا که من می دانم و به صورت رسمی وزارت علوم به ما ابلاغ کرده باید به طور میانگین 3 برابر ظرفیت دانشگاه ها، متقاضی معرفی می شد اما الان یک و نیم برابر است و در نهایت برای 10 هزار ظرفیت، 15 هزار متقاضی به دانشگاه ها معرفی شده است. این طرح بدون اطلاع من و با تایید یکی از مشاوران وزارت علوم انجام شده است ... من از خودم سلب مسئولیت می کنم و حتی چند روز پیش از اعلام اسامی هم تذکر دادم اما به من گفتند این ظرفیت از سوی وزارت علوم تایید شده است. و در مقابل، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش که در مصاحبه ای گفته اند " در مجموع حدود 3 برابر ظرفیت پذیرش مجاز به انتخاب رشته شده اند اما تنها 16 هزار نفر به دانشگاه ها معرفی شده اند ..."
معترضان آزمون دکتری تاکید کردند: با توجه به خطای آشکار صورت گرفته و اقرار مسئولین ذی ربط به بروز خطا، پایان دادن به این بحران نیازمند تصمیم گیری قاطعانه ، عادلانه و مدبرانه کسی است که صلاحیت اتخاذ این تصمیم را داشته و وام دار کسی و گروهی نباشد و از رنجش کسانی که همت کرده اند این اشتباه را تثبیت نمایند نیز، نهراسد. سوابق درخشان شما در تصمیم گیری قاطعانه، عادلانه و فوری، همه این 20 هزار نفر را امیدوار نموده که این حقوق ضایع شده فقط و فقط با تصمیم قاطع، فوری و مدبرانه شما که برای جامعه دانشگاهی منزلت و احترام قایلید، حل خواهد شود.
در پایان این نامه آمده است: حقوق 20 هزار نفر از دانش آموختگان کشور به وضوح پایمال شده، حق رقابت از آنان گرفته شده و حق ورود بدون رقابت به دوره دکتری به عده محدودی داده شده، و این جمعیت، بعنوان آخرین پناهگاه، البته بعد از خداوند متعال، به دادخواهی به شما متوسل شده است. انتظار داریم دستور فرمایید افرادی که حقوقشان تضییع شده به مصاحبه دعوت شوند. لطفا به توجیهات یکطرفه مسئولینی که مرتکب خطا شده اند اعتماد نفرموده و با تصمیمی قاطع و عادلانه، امکان رقابت ما که طبق اعلام نتیجه مرحله اول مجاز به انتخاب رشته شده ایم را، به مرحله دوم رقابت (مصاحبه)، فراهم فرمایید تا ما از حق رقابت محروم نشویم و نتیجه این نشود که عده ای بدون رقابت از هم اکنون دانشجوی دکتری قلمداد شوند.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایجاد 100 رشته جدید دکتری در دانشگاه‌ها


شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با بررسی درخواست دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای ایجاد رشته‌های تحصیلی جدید با ایجاد 100 رشته تحصیلی مقطع دکتری در این مراکز موافقت کرد.

با تصویب شورای گسترش آموزش عالی رشته‌های مقطع دکتری عمران ـ مهندسی زلزله و مهندسی مکانیک ـ طراحی کاربردی در دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور، مهندسی فناوری اطلاعات در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، مهندسی برق ـ کنترل در دانشگاه سیستان و بلوچستان، مدیریت گرایش مدیریت سیستمها در دانشگاه امام حسین (ع)، مهندسی آینده پژوهی و علوم کامپیوتر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ریاضی ـ آنالیز در دانشگاه حکیم سبزواری، مهندسی برق ـ قدرت در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، فیزیک ـ حالت جامد در دانشگاه قم ، جامعه‌شناسی و زبان و ادبیات عرب در دانشگاه الزهرا (س)، بیوتکنولوژی کشاورزی ـ گیاهی، برنامه‌ریزی درسی و مهندسی شیمی در دانشگاه تبریز، برنامه‌ریزی درسی در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و مهندسی پزشکی گرایش‌های (بیومکانیک، بیوالکتریک، بیومواد) در دانشگاه صنعتی سهند و علوم باغبانی در صنعتی اصفهان ایجاد می‌شوند.

همچنین این شورا با ایجاد رشته‌های مقطع دکتری جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، جغرافیای سیاسی، جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی، جغرافیای طبیعی ـ ژئومورفولوژی، آب و هواشناسی (اقلیم شناسی) و حسابداری در دانشگاه تهران، فرآورده های چند سازه چوب، بیولوژی و آناتومی چوب، صنایع خمیر و کاغذ در دانشگاه تهران ـ پردیس کرج ، حشره شناسی کشاورزی و ریاضی محض ـ آنالیز در دانشگاه مراغه، محیط زیست گرایش آمایش محیط زیست و علوم جنگل گرایش جنگلداری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ، فلسفه تعلیم و تربیت در دانشگاه علامه طباطبایی، حشره شناسی کشاورزی در دانشگاه فردوسی مشهد، مهندسی شیمی و اقتصاد کشاورزی گرایش اقتصاد منابع طبیعی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پردیس دانشگاهی زاهدان، حسابداری و مهندسی عمران ـ مکانیک خاک و پی در دانشگاه شهید باهنر کرمان پردیس دانشگاهی سیرجان، ریاضی زمینه منطق ریاضی و شیمی آلی در دانشگاه تبریز پردیس دانشگاهی ارس، مهندسی مکانیک ـ تبدیل انرژی در دانشگاه هرمزگان، فناوری نانو ـ نانومواد در دانشگاه شهید باهنر کرمان و سازه‌های آبی، زراعت و آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه رازی موافقت کرد.

ایجاد رشته‌های مقطع دکتری مدیریت گرایش‌های رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی، علوم اقتصادی گرایش اقتصاد بخش عمومی، علوم جنگل گرایش جنگل‌داری، زراعت، مهندسی برق ـ قدرت، زیست شناسی ـ فیزیولوژی گیاهی، زمین شناسی ـ پترولوژی، زمین شناسی ـ اقتصادی، اصلاح نباتات، زبان و ادبیات فارسی، آب و هواشناسی (اقلیم شناسی)، روانشناسی عمومی و شیمی فیزیک در دانشگاه لرستان، علوم اقتصادی در دانشگاه ارومیه، روانشناسی در گرایش‌های تربیتی و عمومی، مدیریت آموزشی و علوم اقتصادی در دانشگاه سمنان، تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی در دانشگاه هنر تهران، تکنولوژی آموزشی و مدیریت فناوری اطلاعات در دانشگاه تربیت مدرس، مدیریت راهبردی فرهنگی و مهندسی عمران در دانشگاه عالی دفاع ملی، مهندسی عمران ـ مکانیک خاک و پی در دانشگاه‌ بین المللی امام خمینی(ره) و آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه ایلام، فقه تربیتی، عرفان اسلامی، اندیشه معاصر مسلمین و فقه مقارن در جامعه المصطفی (ص) العالمیه نیز مورد تصویب شورای گسترش آموزش عالی قرار گرفت .

همچنین شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته‌های مقطع دکتری پژوهش محور علوم سیاسی ـ اندیشه سیاسی و جامعه شناسی ـ جامعه شناسی فرهنگی در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، مهندسی عمران ـ زلزله، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری و مدیریت ـ مدیریت منابع در پژوهشکده مهندسی بحرانهای طبیعی و پدافند غیرعامل و مهندسی نفت ـ مخازن ، مهندسی مواد ـ خوردگی و مهندسی شیمی در پژوهشگاه صنعت نفت موافقت نمود.

شورای گسترش آموزش عالی ایجاد رشته‌های مقطع دکتری فلسفه دین در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مکانیک ماشین‌های کشاورزی در دانشگاه بوعلی سینا، زمین شناسی زیست محیطی در دانشگاه شیراز ، ریاضی کاربردی، ریاضی گرایشهای جبر، آنالیز و هندسه و مهندسی صنایع در دانشگاه شاهد، زمین شناسی نفت در دانشگاه شهیدچمران اهواز ، شیمی تجزیه و فیزیک بنیادی در دانشگاه محقق اردبیلی ، اصلاح نباتات ، مهندسی برق ـ قدرت علوم و مهندسی آبخیزداری در دانشگاه شهر کرد ، ریاضی ـ جبر و آنالیز در دانشگاه کردستان ، فقه و حقوق جزا در مجتمع آموزش عالی میبد ، تربیت بدنی و علوم ورزشی ـ فیزیولوژی ورزشی در دانشگاه اصفهان ، مدیریت گرایش تصمیم گیری و سیاستگذاری در دانشگاه خوارزمی ، فیزیک محاسباتی در مرکز تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان و مطالعات تطبیقی ادیان گرایش الهیات مسیحی و مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی در دانشگاه غیردولتی ـ غیرانتفاعی ادیان و مذاهب را نیز مورد تصویب قرار داد.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
معرفی دانشگاه ايروان ارمنستان و اعلام شرايط بورس و پذيرش این دانشگاه


دانشگاه ملي ايروان در ارمنستان، بزرگترين دانشگاه در اين كشور با 110 دپارتمان مي‌باشد كه در سال 1919 تاسيس شده است.

اين دانشگاه 3150 كارمند، 130 استاد،700 دانشيار و 360 استاديار دارد. اين دانشگاه با 400 محقق و پژوهشگر و 1350 دانشجوي كارشناسي ارشد حرف اول را در ارمنستان مي‌زند.

از 9 هزار دانشجوي كارشناسي اين دانشگاه، 800 دانشجو را دانشجويان خارجي از جمله ايراني تشكيل مي‌دهند. به همين منظور سواي بر آموزش به زبان ارمني، دروس اين دانشگاه به زبان انگليسي و روسيه نيز تدريس مي‌شود.

زمان آغاز سال تحصيلي در ارمنستان

سال آموزشي در ارمنستان به مانند ايران از مهرماه آغاز و در خرداد ماه به اتمام مي‌رسد.

آزمايشگاه اين دانشگاه در كنار اتاق‌هاي ويژه‌اي با مجهزترين دستگاه‌ها و تكنولوژي‌هاي روز دنيا قرار گرفته است، به گونه‌اي كه در رتبه‌بندي‌ دانشگاه‌هاي جهان اين دانشگاه بهترين دانشگاه ارمنستان شناخته شده است.

مشخصات دانشكده‌ها و بخشهاي دانشگاه

دانشكده‌هاي اين دانشگاه شامل دانشكده فيزيك، دانشكده فيزيك هسته‌اي، رياضي كاربردي و فيزيك، دانشكده جغرافيا، دانشكده شيمي، دانشكده تاريخ، دانشكده فيزيك، دانشكده معدن‌كاوي، جامعه‌شناسي، فلسفه، نقشه‌نگاري و اطلاعات جغرافيايي، دانشكده اكولوژي و محيط‌ زيست، حقوق و علوم سياسي و روابط بين‌الملل، ادبيات و زبان‌هاي خارجه، علوم انساني و الهيات مي‌شود.

اين دانشگاه كه به دانشگاه مادر كشور ارمنستان معروف است در خيابان ابوويان واقع شده و از سيستم آموزش از راه دور نيز استفاده مي‌كند. اين دانشگاه در سه مقطع كارشناسي، كاراشناسي ارشد و دكتري فعاليت مي‌كند.

همانطور كه گفته شد اين دانشگاه به "دانشگاه مادر" معروف است به اين دليل كه در ابتدا تمام دانشكده‌ها در كنار هم و زير مجموعه يكديگر بودند اما اكنون هر كدام مجزا هستند و رييس‌ دپارتمان مخصوص خود را دارند.

فارغ‌التحصيلان معروف دانشگاه ايروان

پاريو سواك شاعر سابق ارمنستان، شاهين مگيان رهبر نظامي سابق ارمنستان، سيلويا كاپوتيكيان شاعر سابق ارمنستان، سرگئي مرگيان رياضي‌دان و دانشمند نابغه ارمنستان، سرژ ساركيان رييس‌جمهور سابق ارمنستان، واهه اشمانيان وزير قوه قضاييه سابق ارمنستان، لئون پطروسيان اولين رييس‌جمهور كشور، لئون چوكازيان عضو هيات يونسكو در زمينه هند، الكساندر آرزومانيان اولين وزير ارمنستان در آمريكا و غيره از معرفترين فارغ‌التحصيلان اين دانشگاه هستند.

دانشكده‌هاي فيزيك و رياضي اين دانشگاه كادر بسيار قدرتمندي دارد و همواره در پذيرش اساتيد بين‌المللي و بورسيه دانشجويان رشته‌هاي ياد شده فعال مي‌باشد، از ديگر رشته‌هاي قوي اين دانشگاه كه داراي مدرك معتبر در عرصه جهاني است. دانشكده حقوق و روزنامه‌نگاري مي‌باشد كه ميزبان سمينارها و جشنواره‌هاي زيادي بوده است.

شرايط پذيرش و بورسيه در دانشگاه ايروان

پذيرش دانشجو و بورسيه در دانشگاه ايروان ارمنستان بيشتر حول رشته‌هاي تاريخ و زبان‌هاي خارجه مي‌باشد و همواره به دليل نزديكي جغرافيايي و فرهنگي به كشورمان ايران دانشگاه‌هاي اين كشور بين دانشجويان ايراني پرطرفدار بوده است.

مدارك لازم براي درخواست تحصيلي در دانشگاه ايروان به شرح ذيل است: درخواست تقاضانامه به دانشگاه ايروان و ذكر رشته تحصيلي، كپي ديپلم تحصيلي تاييد شده از سوي دفتر اسناد رسمي با ريز نمرات دانشجو، گواهي سلامت، گواهي پاك بودن از ايدز، كپي پاسپورت، كپي شناسنامه و 6 قطعه عكس برخي از اين مدارك است.

اما اگر دانشجو قصد ادامه تحصيل در مقطع پژوهش‌محور (1 تا 2 سال) يا دكتري (3 سال) را دارد نامبرده علاوه بر مدارك بالا موظف است تا مدارك شامل ليست مقالات تاييد شده از دانشگاه قبل و حداقل يك تز و برنامه تحقيقي و آموزشي را نيز ارايه كند.

بر اساس اين گزارش متقاضيان بايد ابتدا در دوره‌هاي آمادگي بخش دانشجويان خارجه شركت كنند. اين بخش كه از سال 1961 تاسيس شده است تاكنون بيش از شش هزار دانشجو از 55 كشور جهان را فارغ‌التحصيل كرده است. دانشجويان در اين اداره به سه بخش بدون دانش ارمني، دانش كم ارمني و دانش كامل ارمني تقسيم‌بندي مي‌شوند و در يك ترم آمادگي آنها براي ادامه تحصيل در دانشگاه‌هاي ارمنستان آماده مي‌شوند و در صورت نياز بيشتر به دانش و زبان ارمني از ترم‌هاي بعدي در كنار واحدهاي اصلي دانشجو مي‌تواند درس ارمني و دانش ارمني را نيز انتخاب كند. در صورت تجديدي در دوره‌هاي آمادگي، متقاضي نمي‌تواند به ادامه تحصيل ادامه دهد و موظف است در امتحانات مجدد اين دوره براي كسب مجوز ادامه تحصيل شركت كند.

دانشكده پزشكي دانشگاه ايروان پرطرفدارترين دانشكده ارمنستان

دانشكده پزشكي اين دانشگاه پرطرفدارترين و معروف‌ترين دانشكده در اين كشور است. اين دانشكده در سال 1920 يك سال پس از تاسيس دانشگاه افتتاح شده است.

در ابتدا كلاس‌هاي اين دانشگاه براي دانشجويان خارجي از قبيل هند، ايران، اتيوپي، بلغارستان و ... به زبان روسيه‌اي تدريس مي‌شد اما از سال 2000 كلاس‌هاي دانشجويان خارجه به زبان انگليسي نيز تدريس مي‌شود.

در حال حاضر طي جديدترين آمار، 740 دانشجو خارجي از كشورهاي هند، موريد، ايران، لبنان، اردن، عراق، كانادا، آمريكا، روسيه، قزاقستان، گرجستان، بلاروس، مولداوي، اوكراين، مالديو، سري‌لانكا و موريتاني در اين دانشگاه در حال تحصيل مي‌باشد.

در اين دانشگاه نه تنها آموزش عمومي بلكه آموزش عملي نيز آموخته مي‌شود. دوره‌هاي آموزش عملي اين دانشگاه مبتني بر جديدترين متدهاي آموزشي دنيا است و دوره‌هاي تمرين نيز براي دانشجويان در كلينيك‌هاي تحت قرارداد اين دانشگاه در سطح شهر فراهم شده است. اين دانشگاه در تعطيلات ملي و مذهبي دانشجويان خارجي خود مراسم برگزار مي‌كند.

دوره‌ها و قيمت‌هاي دوره‌هاي پزشكي دانشگاه به شرح ذيل است:دوره پزشكي عمومي شش ساله با شهريه سالانه 3.185 دلار، دوره دستياري و داروسازي دو تا سه سال با شهريه سالانه 3.567 و 2.548 دلار، دوره پزشكي مقدماتي يك ساله است با شهريه سالانه 2.293 دلار.

متقاضيان براي تحويل مدارك دانشگاهي بايد مدارك خود را به سفارت ارمنستان در كشور خود تحويل داده و يا اينكه از طريق پست مدارك خود را به وزارت آموزشي در ارمنستان ارسال كند و كساني كه شرايط فوق را داشته باشند ويزاي خود را مي‌توانند از سفارت دريافت كنند.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
feodolar تحصیلات تکمیلی در خارج از ایران کارشناسی ارشد و دکترا 27

Similar threads

بالا