اخبار تحصیلات تکمیلی

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
ثبت نام آزمون ارشد آزاد؛هفته اول بهمن

ثبت نام آزمون ارشد آزاد؛هفته اول بهمن

عناوین مجموعه‌های امتحانی، موارد و ضرایب دروس آزمون کارشناسی ارشد سال 91 بر روی سایت مرکز آزمون به نشانی




www.azmoon.net قرار می گیرد و داوطلبان از هفته اول بهمن می توانند با ورود به سایت مرکز آزمون نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.







در آزمون سال گذشته برای هر رشته گرایش یک دفترچه آزمون منتشر می‌شد اما در آزمون امسال رشته و گرایش‌های مختلف در داخل مجموعه‌های امتحانی تجمیع شده و داوطلبان یک مجموعه امتحانی مستقل از گرایش انتخابی در آزمون به سئوالات یکسان پاسخ خواهند داد.




آزمون کارشناسی ارشد طی روزهای 21 تا 23 اردیبهشت ماه 91 برگزار می‌شود و نتایج نهایی آن در اواخر شهریور ماه اعلام می شود.
مرکز آزمون دانشگاه آزاد پیش از این اعلام کرده بود که ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد آزاد از 17 دی ماه آغاز می شود.(مهر)
 

vahid mahdavi

مدیر بازنشسته
دفترچه آزمون دکتری سال 1391 منتشر شد.

دفترچه آزمون دکتری سال 1391 منتشر شد.

با توجه به آخرین اخبار درباره آزمون دکتری، ثبت نام آزمون دکتری از روز 25 دی ماه آغاز و تا روز 2 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
همچنین آزمون روز 25 فروردین ماه 1391 در 2 نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد.
نتیجه اولیه آزمون نیمه اول خرداد اعلام خواهد شد و کسانیکه مجاز به انتخاب رشته باشند ، نسبت به انجام انتخاب رشته اقدام خواهند کرد.
لازم به توضیح است دفترچه ثبت نام برای آزمون دکتری سال 1391 از امروز در سایت سازمان سنجش در دسترس می باشد.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
غربالگری کمتر از 2000 نفر در بورسhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری خارج/ اعلام ظرفیت پذیرش
معاون بورس وزارت علوم با اشاره به تعداد متقاضیانی که در بورسhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری تخصصی خارج برای غربالگری پذیرفته شده اند، گفت: از میان 6 هزار و 428 داوطلبی که برای اعزام به خارج ثبت نام کرده اند کمتر از 2000 نفر به علت کسب معرفی نامه از دانشگاه به مرحله غربالگری راه یافتند.
به گزارش خبرنگار مهر، با پایان یافتن مهلت 45 روزه داوطلبان برای ثبت نام در بورسhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری تخصصی وزارت علوم، حسن مسلمی نائینی - معاون بورس این وزارتخانه اعلام کرد که تعداد 6 هزار و 428 داوطلب در ثبت نام اولیه شرکت کرده اند.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام خبر آغاز غربالگری عده ای از داوطلبان برای اعزام به خارج اظهار داشت: از میان ثبت نام کنندگان تنها یک هزار و 458 نفر دارای معرفی نامه از دانشگاه بودند که مدارک آنها هم اکنون در حال بررسی است و در صورت تایید مدارک همچنین داشتن سایر شرایط عمومی و اختصاصی از 10 بهمن ماه برای مصاحبه دعوت می شوند.
این مقام مسئول در وزارت علوم، علت عدم پذیرش سایر داوطلبان را نداشتن معرفی نامه از سوی دانشگاه عنوان کرد.
به گفته مسلمی نائینی، رشته های فنی مهندسی، کشاورزی، علوم پایه، هنر و علوم انسانی بیشترین تعداد داوطلبان را در بورسhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری تخصصی به خود اختصاص داده اند.
به گزارش مهر، ظرفیت پذیرش برای اعزام حدود 300 نفر اعلام شده و پذیرفته شدگان نهایی تا اسفندماه سال 92 فرصت اعزام دارند.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانشگاه گیلان در 6 رشتهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری دانشجو می پذیرد
دانشگاه گیلان از بهمن ماه سال جاری در 6 رشته دورهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم دانشجو می پذیرد.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس موافقت شورای گسترش آموزش وزارت علوم، تحیقات و فناوری، پردیس بین الملل دانشگاه گیلان در نیمسال دوم سال تحصیلی 91 - 90 از بهمن ماه سال جاری نسبت به پذیرش دانشجو در رشته گرایش های زیر در مقطعhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری اقدام می کند.

شیمی در تمام گرایشها، ریاضی در تمام گرایشها، بیوتکنولوژی کشاورزی، علوم باغبانی در گرایشهای میوه کاری، سبزی کاری، گیاهان زینتی، گیاهان دارویی و معطر، مهندسی مکانیک در گرایشهای طراحی کاربردی و تبدیل انرژی، مهندسی عمران در گرایشهای سازه و خاک و پی رشته هایی هستند که دانشگاه گیلان در آنهادانشجویhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری می پذیرد.
 

reyhaneh919

کاربر بیش فعال
زمان توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد

حسین توکلی با اشاره به برگزاری آزمون از ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه، اظهار کرد: فرایند برگزاری آزمون امسال نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

وی افزود: تنها تفاوت آزمون امسال با سال گذشته در این است که آزمون مجموعه های مهندسی برق، کامپیو تر و ریاضی در سال گذشته در دو نوبت برگزار شد، ولی در آزمون امسال در یک نوبت برگزار می شود.

توکلی در خصوص زمان توزیع کارت آزمون، گفت: کارت داوطلبان طی روزهای ۲۳ تا ۲۵ بهمن ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org توزیع می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون دوم خرداد ماه اعلام می شود، اظهار کرد: انتخاب رشته داوطلبانی که در آزمون مجاز می شوند، نیز در همین پروسه زمانی انجام می شود.


منبع: funpatogh.com
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
اضافه شدن یک رشته به آزمون دکتری
رشته مهندسی سیستم­های انرژی به مجموعه رشته های امتحانی دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 91 اضافه شد و داوطلبان می توانند برای اطلاع از مواد امتحانی آن به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، رشته امتحانی مهندسی سیستم­های انرژی (کد ـ 2373) بر اساس موافقت شورایعالی برنامه­ریزی (دفتر گسترش آموزش عالی) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گروه فنی و مهندسی قرار گرفته و مورد تأیید است و داوطلبان متقاضی می­توانند در این کد رشته امتحانی نیز ثبت نام کنند.
داوطلبان کلیه رشته ها می توانند در رشته امتحانی مهندسی سیستم های انرژی شرکت کنند. مواد امتحانی آن نیز شامل زبان انگلیسی، استعداد تحصیلی، مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل: ریاضیات مهندسی و مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد شامل: برنامه­ریزی ریاضی پیشرفته و تحلیل سیستم­های انرژی است.
به گزارش مهر، داوطلبان می توانند با ورود به سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org و دریافت دفترچه علاوه بر خریداری کارت اعتباری ثبت‌نام در این آزمون ثبت نام کنند.هزینه ثبت نام در این دوره از آزمون 232 هزار و 500 ریال (معادل 23 هزار و 250 تومان) است. وجه ثبت نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی صرفاً به صورت اینترنتی قابل پرداخت است.
آزمون در 285 کد رشته امتحانی در گروه های علوم انسانی، علوم پایه، علوم فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، علوم پزشکی، دامپزشکی، زبان و تربیت بدنی و علوم ورزشی در روز 25 فروردین ماه 91 برگزار می شود.
همچنین بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور به علت تعطیلات رسمی هفته جاری در روزهای یکشنبه و سه شنبه، هفته نامه پیک سنجش این هفته استثنائا به جای دوشنبه سوم بهمن، در روز چهارشنبه پنجم بهمن ماه سال 90 توزیع می شود.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهلت ثبت نام کنکورhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری تمدید شد/ مهلت ویرایش اطلاعات از 10 بهمن
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مهلت ثبت نام آزمون ورودی دورهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری نیمه متمرکز سال 91 گفت: با توجه به اینکه برخی از داوطلبان هنوز موفق به ثبت نام نشده اند، زمان ثبت نام تا ساعت 24 روز چهارشنبه 5 بهمن تمدید شد.
حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نظر به اینکه برخی داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دورهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری نیمه متمرکز سال 91 تاکنون برای ثبت نام اقدام نکرده اند لذا به منظور تسهیلات لازم برای این گروه از داوطلبان ترتیبی اتخاذ شده است که این دسته از داوطلبان با رعایت شرایط و ضوابط بتوانند درآزمون ثبت نام کنند.
وی افزود: داوطلبان آزمون ورودی دورهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری نیمه متمرکز سال 91 حداکثر تا ساعت 24 روز چهارشنبه 5 دی ماه می توانند با مراجعه به سایت سازمان و پس از مطالعه دفترچه و آماده کردن اطلاعات و تکمیل فرم پیش نویس تقاضانامه و مطمئن شدن از اطلاعات مندرج در آن نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه الکترونکی ثبت نام، اقدام کنند.
توکلی یادآور شد: اطلاعات ثبت نامی کلیه داوطلبان که در آزمون ورودی دورهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری نیمه متمرکز سال 91 ثبت نام کرده اند از روز دوشنبه 10 بهمن تا روز چهارشنبه 12 بهمن به منظور مشاهده و کننترل اطلاعات مندرج و ودر صورت لزوم برای ویرایش اطلاعات بر روی سایت سازمان قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با درج کد رهگیری خود که در زمان ثبت نام دریافت کرده اند، اطلاعات را کنترل یا ویرایش کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار داوطلبانی که تاکنون در آزمون ورودی دورهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری نیمه متمرکز سال 91 ثبت نام کرده اند، گفت: تا روز گذشته بیش از 60 هزار نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.
به گزارش مهر، داوطلبان می توانند با ورود به سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org و دریافت دفترچه علاوه بر خریداری کارت اعتباری ثبت‌نام در این آزمونثبت نام کنند. هزینه ثبت نام در این دوره از آزمون 232 هزار و 500 ریال (معادل 23 هزار و 250 تومان) است. وجه ثبت نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی صرفاً به صورت اینترنتی قابل پرداخت است.
آزمون در 285 کد رشته امتحانی در گروه های علوم انسانی، علوم پایه، علوم فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، علوم پزشکی، دامپزشکی، زبان و تربیت بدنی و علوم ورزشی در روز 25 فروردین ماه 91 برگزار می شود.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
آغاز ثبت نام کنکورارشد دانشگاه آزاد از چهارشنبه/ جزئیات وهزینه ثبت نام
رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام خبر آغاز ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد این دانشگاه از روز چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد که مبلغ خرید کارت اعتباری آزمون 33 هزار تومان است.
عبدالله سجادی جاغرق در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اضافه کرد: داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 91دانشگاه آزاد اسلامی از روز چهارشنبه 5 بهمن ماه با مراجعه به سامانه ثبت نام مرکز آزمون این دانشگاه به نشانی www.azmoon.org می توانند در این دوره از پذیرش شرکت کنند.
وی با بیان اینکه فرایند ثبت نام تا 15 بهمن ماه ادامه دارد، گفت: خرید کارت اعتباری تنها به صورت اینترنتی انجام می شود. داوطلبان می توانند از سامانه مذکور فایل پی. دی. اف دفترچه راهنما را دانلود کنند. همچنین خرید رمزعبور و کارت اعتباری ثبت نام از طریق کارتهای عضو شتاب یا دستگاههای خودپرداز از روز چهارشنبه امکانپذیر می شود.
به گفته رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، هزینه خرید کارت اعتباری با آزمون 33 هزار تومان و هزینه خرید کارت اعتباری بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه 10 هزار تومان اعلام شده است.
سجادی جاغرق تاکید کرد که فعلاً نمی توان درباره ظرفیت پذیرش نظر قطعی داد اما 2 هزار و 145 رشته محل در این دوره از پذیرش در نظر گرفته شده که افزایش 29 درصدی را نشان می دهد.
به گزارش مهر، کنکور کارشناسی ارشد 91 دانشگاه آزاد اسلامی طی روزهای 21 تا 23 اردیبهشت ماه سال آینده برگزار و نتایج نهایی آن در اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
نحوه ارزشیابی مدارک تحصیلی دانشگاه‌های جمهوری آذربایجان / اسامی دانشگاههای معتبر
اداره‌کل امور دانش‌آموختگان وزارت علوم در آخرین به روز رسانی خود ضوابط و مقررات جدید مدارک تحصیلی دانشگاه‌های معتبر جمهوری آذربایجان را با تاریخ شروع به تحصیل اول فوریه 2012 به بعد اعلام کرد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اداره‌کل امور دانش‌آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره نحوه ارزشیابی دانشگاه‌های معتبر این کشور اعلام کرد که ‌مدارک‌Bakalavr صادره‌ از دانشگاه‌های‌ معرفی‌ شده، با حداقل 4 سال‌ تحصیل حضوری و تمام‌وقت‌ به‌ شرط‌ دارا بودن‌ دیپلم‌ 12 ساله دبیرستان یا پیش‌دانشگاهی با معدل کتبی حداقل 14 در رشته مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی و داشتن گواهی قبولی در آزمون زبان قبل از اخذ پذیرش، ارائه گواهی قبولی آزمون زبان کشور محل تحصیل حداکثر تا 6 ماه پس از شروع به تحصیل، پس‌ از بررسی‌ علمی‌ که‌ شامل‌ آزمون‌ کتبی‌‌ است، با رعایت سایر ضوابط و مقررات عمومی، "کارشناسی" ارزشیابی‌ می‌شوند.​
براساس این گزارش، مدارک ‌Magister صادره‌ از دانشگاه‌های‌ معرفی‌ شده‌ با توجه‌ به‌ دوره‌های‌ تحصیلی‌ قبل‌ از دانشگاه‌ و محتوای‌ دروس‌ دانشگاهی، با حداقل دو سال تحصیل حضوری و تمام‌وقت، به شرط دارا بودن مدرک کارشناسی معتبر با معدل حداقل 15 در رشته مرتبط با گروه آموزشی تحصیلی مقطع کارشناسی‌ارشد و داشتن گواهی قبولی در آزمون زبان قبل از اخذ پذیرش، ارائه گواهی قبولی آزمون زبان کشور محل تحصیل حداکثر تا 6 ماه پس از شروع به تحصیل، پس‌ از بررسی‌ علمی‌ که‌ شامل‌ آزمون‌ کتبی‌‌ است، "کارشناسی‌ارشد" ارزشیابی‌ می‌شوند.
این اداره‌کل همچنین اعلام کرد: مدارک Specialist Diploma چنانچه تاریخ شروع به تحصیل پس از 01/02/2012 باشد، قابل ارزشیابی نیست.
در این ارزشیابی، مدارک Kandidat Naukhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری، با حداقل سه سال تحصیل حضوری و تمام‌وقت، به شرط دارا بودن مدرک کارشناسی‌ارشد معتبر با معدل حداقل 16، یکسان بودن رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی‌ارشد وhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری و داشتن گواهی قبولی در آزمون زبان قبل از اخذ پذیرش، ارائه گواهی قبولی آزمون زبان کشور محل تحصیل حداکثر تا 6 ماه پس از شروع به تحصیل، مشروط به انتشار حداقل دو مقاله کامل در نشریات معتبر علمی‌ـ ‌پژوهشی، منتشره در کشورهای غیر از کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و آسیای میانه که حداقل یکی از آنها دارای نمایه بین‌المللی باشد، با رعایت سایر ضوابط و مقررات قابل بررسی و ارزشیابی است. ضمناً رسالهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری باید توسط شخص متقاضی نگاشته و ارائه شده باشد.

بر اساس اعلام اداره‌کل امور دانش‌آموختگان وزارت علوم، دانشجویان‌ بورسیه‌ این وزارتخانه به‌ این‌ دلیل‌ که‌ در گزینش‌های‌ علمی‌ مربوط‌ قبول‌ شده‌ و در طول‌ تحصیل‌ تحت‌ نظارت‌ علمی‌ اداره‌‌کل‌ بورس‌ و اعزام‌ و نماینده‌ علمی‌ وزارت‌ متبوع‌ بوده‌اند ملزم‌ به‌ ارائه‌ مقاله‌ نیستند و منظور از نظارت‌ علمی، ارائه‌ گزارش‌ منظم‌ پیشرفت‌ علمی‌ شش‌ ماهه‌ به‌ نماینده‌ علمی‌ وزارت‌ متبوع‌ مستقر در سفارت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در مسکو یا بلاروس(شش‌ گزارش‌ در طول‌ دوره‌ تحصیل‌http://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری) و تأیید دانشگاه محل خدمت است.

از سوی وزارت علوم، 10 مرکز آموزش عالی که در فهرست ذیل آمده است، در این کشور معتبرشناخته شده است:
1- Baku State University
1- درکلیه مقاطع تحصیلی.
2- Azerbaijan University of Architecture and Construction
2- درکلیه مقاطع تحصیلی.
3- Azerbaijan National Academy of Science
3- صرفاً در مقطعhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری
4- Azerbaijan State Oil Academy
4- درکلیه مقاطع تحصیلی.
5- Baku Music Academy
5- صرفاً تا سطح کارشناسی ارشد
6- Azerbaijan State Academy of Fine Art
6- صرفاً تاسطح کارشناسی ارشد در رشته های وابسته به هنر و نقاشی
7- Azerbaijan National Conservatoire
7- صرفاً تا سطح کارشناسی ارشد
8- Azerbaijan Technical University
8- صرفاً تاسطح کارشناسی.
9- Nakhchivan State University
9- صرفاً تاسطح کارشناسی.
10- Khazar University
10- صرفاً تا مقطع کارشناسی در دانشکده های اقتصاد و مدیریت، معماری، مهندسی وعلوم کاربردی، حقوق، هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی
دانشجویانی‌ که‌ در مراکز آموزش‌ عالی‌ کشور جمهوری آذربایجان مشغول به‌ تحصیل‌ می‌باشند ولی‌ نام‌ مرکز محل‌ تحصیل‌ آنها در این‌ فهرست‌ نیست، نیازمند هماهنگی‌ اولیه‌ و کامل‌ با اداره‌ کل‌ امور دانش‌آموختگان‌ می‌باشند، در غیر این‌ صورت‌ مشکلات‌ ناشی‌ از عدم‌ ارزشیابی‌ مدرک‌ تحصیلیشان‌ متوجه‌ آنان‌ خواهد بود.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت در آزمون دکترای نیمه متمرکز را ندارند

مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت در آزمون دکترای نیمه متمرکز را ندارند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت در آزمون دکترای نیمه‌متمرکز را ندارند.
محمد حسین سرورالدین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت در آزمون دکترای نیمه‌متمرکز را ندارند، گفت: سربازان در حال انجام خدمت، مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت دوره ضرورت نیستند و در صورت قبولی در دانشگاه و نداشتن غیبت، برای برخورداری از معافیت تحصیلی، از خدمت ترخیص خواهند شد.​
به گفته وی مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت در آزمون دکترای نیمه‌متمرکز را ندارند و در صورت شرکت و قبولی، مجوز تحصیل برای آن‌ها صادر نخواهد شد ودانشگاه‌ها نیز مجاز به ثبت‌نام از آن‌ها نیستند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در آزمون دکترای نیمه‌متمرکز هر داوطلب بر اساس علاقه فقط می‌تواند در یک کدرشته امتحانی (متناسب با مدرک فارغ التحصیلی)، ثبت‌نام و در امتحانات مربوط شرکت کنند
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
زمان آغاز توزیع کارت کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 / زمان برگزاری و تاریخ اعلام نتایج اولیه
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش با اشاره برگزاری آزمون کارشناسی ارشد با رقابت بیش از 930 هزار داوطلب به صورت متمرکز از 26 بهمن ماه، گفت: کارت ورود به جلسه آزمون از 23 بهمن ماه توزیع می‌شود.
حسین توکلی با اشاره به برگزاری آزمون از 26 تا 28 بهمن ماه، اظهار کرد: فرایند برگزاری آزمون امسال نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.
وی افزود: تنها تفاوت آزمون امسال با سال گذشته در این است که آزمون مجموعه‌های مهندسی برق، کامپیوتر و ریاضی در سال گذشته در دو نوبت برگزار شد، ولی در آزمون امسال در یک نوبت برگزار می‌شود.
توکلی در خصوص زمان توزیع کارت آزمون، گفت: کارت داوطلبان طی روزهای 23 تا 25 بهمن ‌ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org توزیع می‌شود.
مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون دوم خرداد ماه اعلام می‌شود، اظهار کرد: انتخاب رشته داوطلبانی که در آزمونمجاز می‌شوند، نیز در همین پروسه زمانی انجام می‌شود.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
تفاوت کارشناسی ارشد علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها

شرط پذیرش دانشجو

دانشگاه جامع علمی کاربردی به تازگی اقدام به راه اندازی دوره های ارشد کرده است که از نظر شیوه آموزش و نوع دانش آموختگی میان این دوره ها و مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سایر دانشگاههای کشور تفاوتهایی دیده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رشته های تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال گذشته تاکنون علاوه بر مهارت محور شدن به سمت ایجاد بازار کار و شغل برای دانشجویان، دانش آموختگان و سایر علاقمندان پیش رفته است.

به تازگی دوره های ارشد این دانشگاه در قالبی متفاوت و تحت عنوان مهندسی فناوری ارشد و حرفه ای ارشد در نظر گرفته شده است که فراخوان جذب دانشجو در دوره مهندسی فناوری ارشد به زودی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام و دوره های حرفه ای ارشد نیز در آینده ای نزدیک مصوب می شود.

تفاوت دوره های ارشد علمی کاربردی و سایر دانشگاهها

در این میان علامت سوالی که ذهن بسیاری از دانشجویان دوره های نظری این دانشگاه و سایر دانشجویان دانشگاههای دیگر را به خود مشغول کرده تفاوت دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاههای دیگر است.

بین دوره مهندسی فناوری ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی و دوره‌های کارشناسی ارشد سایر دانشگاه‌های کشور تفاوت زیادی وجود دارد و اقدام دانشگاه علمی کاربردی در این جذب دانشجوی ارشد با اقدامات دانشگاههای دیگر کشور متفاوت است.
3 شیوه آموزشی کارشناسی ارشد ناپیوسته

بر اساس آئین ‌نامه دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته، هدف از تدوین این آیین‌ نامه از 3 شیوه آموزشی ـ پژوهشی، آموزشی و پژوهشی و همچنین تقویت و توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی، ارتقا کیفیت تنوع بخشی به ارائه آموزش،، تقویت و ارتقای سطح کیفی و کمی این دوره‌ها و همسان سازی آن با برنامه‌های توسعه و دیگر اسناد راهبردی کشور است تا با بهره مندی از آن در تربیت متخصص و پژوهشگران ماهر و برجسته در سطح کشور تلاش شود.

آیین نامه دوره مهندسی فناوری ارشد

این در حالیست که براساس آیین ‌نامه، دوره مهندسی فناوری ارشد مجموعه‌ای از قابلیت و توانمندی‌هایی است که لازمه دست ‌یافتن به آنها برخورداری از تجربیات در حوزه‌های نظری، عملی و کلینیکی در سطوح پیچیده، تخصصی و کاربردی است.

این دوره‌ها دانشجو را برای ایفای نقش کارآمد در برخی حوزه‌ها از جمله انتقال، پیاده سازی، مستند سازی، بهینه سازی فناوری آماده می‌سازد.

اهداف مهندسی فناوری ارشد

پرورش قابلیت‌های خاص افراد در حوزه‌های حرفه‌ای و مهارتی، پاسخگویی به نیازهای فناوری حوزه‌های شغلی پیچیده در سطوح عالی از مهمترین اهداف این دوره به شمار می آید.

قابلیتهای دانشجویان این دوره

توانایی انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی، کارآفرینی، خلق و راه اندازی عرصه‌ های جدید کسب و کار، توانایی حل مساله و ارائه روش و توانایی هدایت کار گروهی، از قابلیت‌ها و توانمندی‌های مشترک دانش آموختگان نظام فناوری ارشد به شمار می آید.

تعامل میان دانشگاه و دستگاههای متقاضی

برنامه آموزشی دوره مهندسی فناوری ارشد در تعامل میان دانشگاه و دستگاه متقاضی و پس از اعلام نیاز دستگاه متقاضی به دانشگاه در قالب طرح پیشنهادی و تصویب آن در شورا طراحی و اجرا می شود.

اساس دوره های مهندسی فناوری ارشد

دوره‌های مهندسی فناوری ارشد مبتنی بر نظام واحدی است که بر این اساس، مجموع واحدهای هر دوره مهندسی فناوری ارشد بین 30 تا 32 واحد و طول مدت دوره حداکثر 5/2 سال و مشتمل بر 5 نیمسال تحصیلی است.

تدوین هر برنامه درسی توسط کمیته برنامه ‌ریزی متشکل از نماینده دستگاه متقاضی (متخصص حوزه شغلی موردنظر)، نماینده دانشگاه (متخصص برنامه‌ ریزی درسی) و 2 تا 3 نفر از متخصصان حوزه به تشخیص دانشگاه انجام می‌ پذیرد.

شرایط جذب دانشجوی فناور ارشد

داشتن حداقل 3 سال تجربه و سابقه کار فنی (صنعتی) و تخصصی مرتبط، پذیرش متناسب با میزان نیاز و لحاظ اولویت، حسب چارچوب سیاست‌های دانشگاه با توافق دستگاه بهره‌بردار و انجام مصاحبه حضوری از شرایط پذیرش دانشجو و انتخاب ورودی در دوره‌های مهندسی فناوری ارشد است.

به گزارش مهر، عبدالرسول پورعباس - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین از راه اندازی دوره های مهندسی خبرگی در این دانشگاه خبر داده است.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
جزئیات هزینه‌ آموزش رایگان دانشجویان دانشگاه‌های دولتی

معاونت دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جزئیات مبلغ هزینه تحصیلی سال تحصیلی جاری را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت دانشجویی وزارت علوم اعلام کرد بر اساس این بخشنامه، مبلغ هزینه تحصیلی در ابتدای هر سال تحصیلی برآورد و ابلاغ می شود، اختصاص به همان سال تحصیلی داشته و این مبلغ در هر سال متغیر است.

همچنین، دستورالعمل اجرایی نحوه محاسبه هزینه های آموزش راگیان دانشجویان ورودی سال 89 به بعد در مورد این بخشنامه قابل اجرا و در خصوص دانشجویان ورودیهای سالهای قبل ملاک بخشنامه های ذکر شده قبلی است.

با اعلام این معاونت در وزارت علوم، هزینه تحصیلی رایگان گروه های فنی مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر، دامپزشکی و علوم انسانی به این شرح است:
هزینه تحصیل گروه علوم پایه هر نیمسال در مقطع کاردانی 759 هزار و 60 تومان، کارشناسی 820 هزار و 920 تومان، کارشناسی ارشد ناپیوسته 2 میلیون و 76 هزار و 840 تومان و دکتری تخصصی 2 میلیون و 811 هزار و 740 تومان است.

هزینه گروه کشاورزی هر نیمسال در مقطع کاردانی 771 هزار و 780 تومان، کارشناسی 918 هزار و 520 تومان، کارشناسی ارشد ناپیوسته یک میلیون و 944 هزار و 860 تومان و دکتری تخصصی 2 میلیون و 849 هزار و 360 تومان است.

هزینه گروه هنر هر نیمسال در مقطع کاردانی 825 هزار و 480 تومان، کارشناسی یک میلیون و 12 هزار و 680 تومان، کارشناسی ارشد ناپیوسته 2 میلیون و 45 هزار و 580 تومان، دکتری تخصصی 2 میلیون و 691 هزار و 700 تومان است.

هزینه گروه علوم انسانی برای هر نیمسال در مقطع کاردانی 657 هزار و 660 تومان، کارشناسی 736 هزار و 260 تومان، کارشناسی ارشد ناپیوسته یک میلیون و 589 هزار و 940 تومان و دکتری تخصصی 2 میلیون و 861 هزار و 800 تومان است.

هزینه گروه دامپزشکی در هر نیم سال در مقطع کاردانی 771 هزار و 780 تومان، کارشناسی 918 هزار و 520 تومان، کارشناس ارشد ناپیوسته یک میلیون و 944 هزار و 860 تومان، کارشناسی ارشد پیوسته یا دکتری حرفه‌ای یک میلیون و 393 هزار و 160 تومان و دکتری تخصصی دو میلیون و 849 هزار و 360 تومان است.

هزینه تحصیل رایگان گروه فنی مهندسی در هر نیمسال در مقطع کاردانی 771 هزار و 780 تومان، کارشناسی 843 هزار و 620 تومان، کارشناسی ارشد ناپیوسته یک میلیون و 784 هزار و 460 تومان، دکتری تخصصی 2 میلیون و 835 هزار و 940 تومان است.
در صورتی که دانشجو در هر نیمسال بیش از حد نصاب نیاز واحد دریافت کرده باشد، هزینه همان نیمسال تحصیلی به حساب بدهی وی واریز و در صورت دریافت تعداد واحدهای کمتر از حد نصاب، هزینه نیمسال وی با ضرب تعداد واحد در هزینه هر واحد درسی محاسبه می‌شود.

هزینه هر نیم سال تحصیلی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی در ازای 12 واحد درسی، در دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته هشت واحد درسی، دکتری تخصصی شش واحد درسی و در دوره‌های کارشناسی ارشد پیوسته یا دکترای حرفه‌ای 12 واحد درسی محاسبه شده است.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
جدول زماني آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامي


رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه، جدول زماني آزمون را تشريح كرد. دكتر عبدالله سجادي جاغرق در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به مهلت ثبت‌نام آزمون كارشناسي ارشد تا 15 بهمن ‌ماه از طريق سايت مركز آزمون به نشاني www.azmoon.org ، اظهار كرد: با توجه به اينكه مهلت ثبت‌نام محدود است، بنابراين به داوطلبان توصيه مي‌شود در همان روزهاي اوليه نسبت به ثبت‌نام خود اقدام كنند.

وي درخصوص نحوه انتخاب رشته در آزمون كارشناسي ارشد،‌ گفت: هر داوطلب مي‌تواند بدون در نظر گرفتن رشته تحصيلي خود در دوره كارشناسي و با توجه به علاقه، يك رشته را انتخاب كند، البته به استثناي گروه علوم پزشكي كه داوطلبان اين گروه ملزم به رعايت شرط تجانش رشته انتخابي با مدرك فارغ‌التحصيلي خود هستند.

وي با بيان اينكه داوطلبان بايد كد واحد دانشگاهي مورد نظر خود را كه رشته انتخابي وي درآن داير است، با توجه به جنسيت پذيرش تعيين و در فرم درخواست ثبت‌نام اينترنتي درج كنند، تصريح كرد: فقط فارغ‌التحصيلان رشته پرستاري مجاز به شركت در رشته پرستاري هستند و بايد بتوانند پس از قبولي و زمان ثبت‌نام اصل دانشنامه و ريز نمرات خود را به دانشكده ارائه كنند و هيچ گونه تعهدي به سازمان‌ يا وزارتخانه و يا ... نداشته باشند. وي افزود: همچنين فقط فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي اداره امور بيمارستان‌ها، ‌مديريت (كليه گرايش‌ها)،‌ بهداشت (كليه گرايش‌ها) و مدارك پزشكي حق انتخاب رشته مديريت خدمات بهداشتي و درماني را دارند.

دكتر سجادي با تاكيد بر اينكه داوطلبان شركت در آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته دانشگاه آزاد اسلامي فقط در يك رشته مي‌توانند شركت كنند، خاطرنشان كرد: محل حوزه آزمون هر داوطلب، همان واحد دانشگاهي است كه داوطلب آن را به عنوان محل تحصيل خود عنوان كرده است.

وي با اشاره به جدول آزموني، آزمون كارشناسي ارشد، تصريح كرد: آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته سال 91 دانشگاه آزاد طي روزهاي 21 و 23 ارديبهشت ماه سال 1391 براي كليه گروه‌هاي آزمايشي برگزار مي‌شود.
وي افزود: توزيع كارت ورود به جلسه آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته 3 تا 4 روز قبل از برگزاري آزمون و از طريق سايت مركز آزمون انجام مي‌شود. رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد از اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد در نيمه دوم شهريور ماه خبر داد.
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد تا مورخه ۹۰/۱۱/۱۸
ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۱۱ امروز آغاز می شود و فرایند ثبت نام تا ۱۵ بهمن ماه ادامه دارد.
به نقل از مهر، داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۹۱دانشگاه آزاد اسلامی از چهارشنبه ۵ بهمن ماه با مراجعه به سامانه ثبت نام مرکز آزمون این دانشگاه به نشانی www.azmoon.org می توانند در این دوره از پذیرش شرکت کنند.
خرید کارت اعتباری تنها به صورت اینترنتی انجام می شود. داوطلبان می توانند از سامانه مذکور فایل پی. دی. اف دفترچه راهنما را دانلود کنند. همچنین خرید رمزعبور و کارت اعتباری ثبت نام از طریق کارتهای عضو شتاب یا دستگاههای خودپرداز از روز چهارشنبه امکانپذیر می شود.
هزینه خرید کارت اعتباری با آزمون ۳۳ هزار تومان و هزینه خرید کارت اعتباری بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه ۱۰ هزار تومان اعلام شده است.
۲ هزار و ۱۴۵ رشته محل در این دوره از پذیرش در نظر گرفته شده که افزایش ۲۹ درصدی را نشان می دهد.
کنکور کارشناسی ارشد ۹۱ دانشگاه آزاد اسلامی طی روزهای ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار و نتایج نهایی آن در اواخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
ثبت نام 165هزار نفر در کنکورhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری 91/ افزایش 26درصدی داوطلبانمشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پایان یافتن مهلت ثبت نام آزمون ورودی دورهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری نیمه متمرکز سال 91 گفت: 165 هزار و 100 نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کردند.حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: 165 هزار نفر فرم تقاضانامه الکترونیکی ثبت نام را تکمیل کردند که این تعداد نسبت به کنکورhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری سال 90 با 133 هزار شرکت کننده از رشد 26 درصدی تعداد داوطلبان خبر می دهد.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اطلاعات ثبت نامی کلیه داوطلبان که در آزمون ورودی دورهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری نیمه متمرکز سال 91 ثبت نام کرده اند از روز دوشنبه 10 بهمن تا روز چهارشنبه 12 بهمن به منظور مشاهده و کننترل اطلاعات مندرج و ویرایش اطلاعات بر روی سایت سازمان قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: تمامی داوطلبانی که در این دوره از آزمون ثبت نام کرده اند می توانند با درج کد رهگیری خود که در زمان ثبت نام دریافت کرده اند، اطلاعات را کنترل یا ویرایش کنند.
به گزارش مهر، آزمون ورودی دورهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری نیمه متمرکز سال 91 در 285 کد رشته امتحانی در گروه های علوم انسانی، علوم پایه، علوم فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، علوم پزشکی، دامپزشکی، زبان و تربیت بدنی و علوم ورزشی در روز 25 فروردین ماه 91 برگزار می شود.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
آغاز ویرایش اطلاعات ثبت نام کنندگان در کنکورhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری 91 از فردا
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ثبت نام بیش از 169 هزار نفر در آزمون ورودی دورهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری نیمه متمرکز سال 91 گفت: داوطلبان این آزمون از فردا می توانند اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش کنند.
حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: 169 هزار و 103 نفر در نهایت در آزمون دکتری 91 ثبت نام کردند که این داوطلبان می توانند از فردا دوشنبه 10 بهمن ماه، اطلاعات ثبت نامی خود را بر روی سایت سازمان سنجش مشاهده کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کلیه داوطلبان آزمون ورودی دورهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری نیمه متمرکز سال 91 می توانند با کد رهگیری پس از ورود به سایت سازمان سنجش اطلاعات مندرج خود را کنترل کنند و در صورت نیاز به ویرایش و یا اصلاح، در این باره اقدام کنند.
وی اضافه کرد: داوطلبان از روز دوشنبه 10 بهمن تا روز چهارشنبه 12 بهمن فرصت دارند اطلاعات را کنترل یا ویرایش کنند.
به گزارش مهر، آزمون ورودی دورهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری نیمه متمرکز سال 91 در 285 کد رشته امتحانی در گروه های علوم انسانی، علوم پایه، علوم فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، علوم پزشکی، دامپزشکی، زبان و تربیت بدنی و علوم ورزشی در روز 25 فروردین ماه 91 برگزار می شود.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز

پذيرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی



ضوابط و نحوه ثبت‌نام و پذيرش بدون آزمون فارغ‌التحصيلان ممتاز دوره كارشناسي در دوره كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي اعلام شد. به گزارش ايسنا، مهلت ثبت‌نام آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد در حالي تا روز شنبه 15 بهمن ماه ادامه دارد كه متقاضيان دوره‌هاي بدون آزمون نيز جهت استفاده از اين تسهيلات بايد در آزمون ثبت‌نام كنند. فارغ التحصيلان واجد شرايط پذيرش بدون آزمون در هر سال تحصيلي فقط براي يك بار و فقط در همان دوره امكان استفاده از اين امتياز را دارند.

پذيرش دانشجو فقط در رشته همنام و يا متجانس امكانپذير است و دانشجوياني كه داراي دروس معادل سازي شده باشند، هرچند كه داراي معدل كل بالاي 17 باشند مشمول پذيرش بدون آزمون نمي‌شوند. داوطلباني كه جزو 10 درصد فارغ‌التحصيلان برتر بر اساس تعداد ثبت‌نام شدگان محل دانشگاهي در رشته مربوطه و در سال ورود باشند مشمول استفاده از اين دوره هستند. در پذيرش بدون آزمون رتبه اكتسابي داوطلب در آزمون ورودي مقطع كارشناسي ملاك عمل قرار نمي‌گيرد، فارغ‌التحصيلان دوره كارشناسي پيوسته بايد حداكثر طي مدت هشت نيمسال و متقاضيان فارغ‌التحصيل دوره كارشناسي ناپيوسته بايد حداكثر طي مدت چهار نيمسال دوره‌هاي مذكور را به پايان رسانده باشند. دانشجوياني كه از مرخصي بدون احتساب در سنوات استفاده كرده‌اند در صورتي مشمول پذيرش بدون آزمون مي‌شوند كه مجموع تعداد نيمسال‌هاي تحصيلي آنها از هشت براي كارشناسي پيوسته و چهار براي كارشناسي ناپيوسته تجاوز نكرده باشند. فارغ التحصيلان واجد شرايط پذيرش بدون آزمون در هر سال تحصيلي فقط براي يك بار و فقط در همان دوره امكان استفاده از اين امتياز را دارند، پذيرش دانشجو فقط در رشته همنام و يا متجانس امكانپذير است البته در صورتي كه گرايش فارغ‌التحصيل در مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته وجود نداشته باشد يكي از گرايش‌هاي رشته موردنظر توسط فارغ‌التحصيل انتخاب و در فرم ثبت‌نام اينترنتي پذيرش بدون آزمون درج مي‌شود.

براساس اين گزارش، صرف دارا بودن شرايط ثبت‌نام براي پذيرش بدون آزمون به منزله قبولي نيست، چرا كه پذيرش بر اساس ظرفيت موجود و اولويت افراد است، بنابراين به منظور استفاده از امكان قبولي در آزمون در صورت عدم پذيرش از طريق بدون آزمون به داوطلبان توصيه مي‌شود كه در آزمون دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته نيز شركت كنند. مركز آزمون پس از انقضاء مهلت ثبت‌نام، واجدين شرايط پذيرش را بر اساس معدل رتبه بندي كرده و با توجه به ظرفيت مربوطه پذيرش اين افراد با اولويت محل تحصيل و در صورت عدم پذيرش به صورت كشوري انجام مي‌شود. همچنين دانشجوياني كه از طريق امتياز پذيرش بدون آزمون در محل‌هاي دانشگاهي ثبت‌نام مي‌كنند حق درخواست انتقال به ساير محل‌هاي دانشگاهي را ندارند.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
تقويم آزمون‌هاي زبان آيلتس 91 دانشگاه آزاد اسلامي


مركز آزمون‌هاي استاندارد دانشگاه آزاد اسلامي، برنامه زمانبندي آزمون‌هاي بين‌المللي آيلتس سال 1391 را منتشر کرد.

به گزارش ايسنا، اولين آزمون آيلتس آكادميك-جنرال در 24 فروردين ماه برگزار مي‌شود. ساير آزمون‌هاي آيلتس آكادميك 9 ارديبهشت ماه، آكادميك جنرال 23 ارديبهشت ماه و ششم خرداد ماه، آكادميك 25 خرداد ماه، آكادميك- جنرال 10 و 22 تير ماه، آكادميك هفت مرداد، 4 و 16 شهريور ماه، آكادميك-جنرال اول و 22 مهر ماه، ششم و 27 آبان ماه و 11 آذر ماه و آكادميك 25 آذر ماه برگزار مي‌شود. كليه مراحل اجرايي مربوط به برگزاري آزمون از لحظه ثبت‌نام تا توليد کارنامه، شامل برگزاري آزمون، هيات ممتحنه، مراقبين، تصحيح اوراق، ارزيابي مهارت‌هاي Speaking, lessoning, Writing و Reading بر عهده مركز آزمون IELTS دانشگاه آزاد است.

همچنين نخستين شعبه برگزاري آزمون بين‌المللي IELTS دانشگاه آزاد اسلامي در واحد علوم و تحقيقات كرمانشاه راه‌اندازي شده است که مجهز به امکانات آموزشي و مطابق با استانداردهاي بين‌المللي روز دنياست.

داوطلبان براي اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت www.iauset.com مراجعه كنند.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
جزئیات رزرو خوابگاه در دانشگاه تهران اعلام شد
اداره کل امور خوابگاههای دانشگاه تهران، شرایط رزرو خوابگاههای دانشجویی را برای نیمسال دوم تحصیلی این دانشگاه اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، دانشجویان جهت قطعی ‌شدن وضعیت ثبت‌ نام خود از 17 تا 25 بهمن ماه جاری فرصت دارند در ساعات و روزهای اداری با دردست داشتن فیش پرداختی اجاره بهاء (ویژه دانشجویان مجاز ورودی 88 به بعد)، برگه ثبت‌نام آموزشی و کارت دانشجویی، به آدرس‌های ذیل مراجعه و نسبت به اخذ و نصب هولوگرام (برچسب تردد) اقدام کنند.
دانشجویان پسر تحصیلات تکمیلی با مراجعه به واحد پذیرش پسران درکوی دانشگاه و دانشجویان کارشناسی با مراجعه به نمایندگان پذیرش در محل خوابگاه خود می توانند نسبت به رزرو خوابگاه اقدام کنند.
دانشجویان دختر ساکن در خوابگاه فاطمیه و کیانوری با مراجعه به واحد پذیرش فاطمیه می توانند برای رزرو اقدام کنند.

عدم مراجعه دانشجویان جهت ثبت ‌نام در تاریخ‌های ذکر شده به منزله انصراف از خوابگاه است و مدیریت خوابگاه هیچ‌ گونه مسئولیتی در قبال لغو سکونت دانشجویان نخواهد داشت.


شرایط ثبت‌نام دانشجویان سنوات اضافه خوابگاهی متعاقباً از طریق سایت اعلام خواهد شد.

براساس ضوابط و مقررات مصوب صندوق رفاه، تمام دانشجویان ورودی 88 به بعد ملزم به پرداخت اجاره بهاء به صورت یک نیمسال کامل است.

واریز اجاره بهای نیمسال دوم 91-90 به صورت واریز مستقیم به حساب غیرقابل برداشت صندوق رفاه دانشجویان خواهد بود.

بنابراین، دانشجویان (ورودی‌های 88 به بعد) جهت اطلاع از شماره حساب، مبلغ واریزی اجاره بهاء و شماره مشتری خود که براساس لیست ثبت ‌نام آموزشی دانشجویان تهیه شده است، باید از 17 بهمن ماه به سایت کوی دانشگاه و یا به اطلاعیه‌های نصب شده در محل خوابگاههای محل سکونت خود مراجعه کنند.

واریز اجاره بهاء از طریق عابر بانک امکان پذیر نیست و تخصیص خوابگاه به صورت یک نیمسال کامل است بنابراین در صورت تخلیه زودهنگام، امکان بازپرداخت مابقی اجاره بهاء میسر نخواهد بود.

در صورتیکه دانشجویی بدون اطلاع پذیرش خوابگاه، اقدام به جابجایی اتاق نیمسال اول خود کرده باشد، هیچ ‌گونه مسئولیتی در قبال عدم امکان تمدید اتاق فعلیدانشجو متوجه خوابگاه نخواهد بود.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک تغییر جدید در آزمونhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری/ حذف الزام مرتبط بودن رشته در 3 گروه
الزام رشته های کارشناسی ارشد مرتبط در آزمون ورودی دورهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری نیمه متمرکز91، براساس اعلام سازمان سنجش در سه گروه آموزشی فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی از جدول رشته ها حذف شد.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس نامه واصله مورخ 25 دی ماه سال 90 دفتر پشتیبانی و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، رشته های کارشناسی ارشد مرتبط در آزمونhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری 91 از جدول رشته های امتحانی این سه گروه حذف شد.
به عبارت دیگر متقاضیان رشته های امتحانی مذکور بدون توجه به نوع مدرک کارشناسی ارشد می توانند در رشته امتحانی مورد نظر خود در سه گروه آموزشی فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی ثبت نام کنند.
آن دسته از داوطلبانی که با توجه به این موضوع علاقمند به تغییر رشته امتحانی خود هستند می توانند در فرصت ویرایش اطلاعات ثبت نامی از 10 تا 12 بهمن، نسبت به تغییر رشته خود اقدام کنند.
به گزارش مهر، آزمون ورودی دورهhttp://myexpert.ir/%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C.html دکتری نیمه متمرکز سال 91 در 285 کد رشته امتحانی در گروه های علوم انسانی، علوم پایه، علوم فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، علوم پزشکی، دامپزشکی، زبان و تربیت بدنی و علوم ورزشی در روز 25 فروردین ماه 91 برگزار می شود.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنوعیت ثبت نام ممتازان سایر دانشگاهها در پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد
امتیاز پذیرش بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی تنها مختص دانش آموختگان ممتاز محل های دانشگاهی وابسته به این دانشگاه و در سال جاری ویژه دانش آموختگان نیمسال اول 89 است، بنابراین سایر داوطلبان اجازه ثبت نام در این دوره را ندارند.
به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز ثبت نام کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی، ضوابط شرکت ممتازان بدون آزمون در این دوره از پذیرش اعلام شد. بر این اساس، معدل کل دانش آموختگان کارشناسی حداقل باید 17 باشد. این در حالیست که دانشجویان دارای دروس معادل سازی شده اگرچه دارای معدل کل بالای 17 باشند مشمول پذیرش بدون آزمون نمی شوند.این عده از داوطلبان شرکت در بخش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد لازم است جز 10 درصد دانش آموختگان برتر، بر اساس تعداد ثبت نام شدگان محل دانشگاهی در رشته مربوطه و در سال ورود باشند.از دیگر ضوابط پذیرش دانشجوی ممتاز کارشناسی ارشد می توان به دانش آموخته شدن آنان پس از 8 نیمسال تحصیلی اشاره کرد. متقاضیان فارغ التحصیل دورهکارشناسی پیوسته باید حداکثر ظرف مدت 8 نیمسال و متقاضیان فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته باید حداکثر ظرف مدت 4 نیمسال مقطع کارشناسی را به پایان رسانده باشند.دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد دانشجویانی که از مرخصی بدون احتساب در سنوات استفاده کرده اند در صورتی مشمول پذیرش بدون آزمون می شوند که مجموع تعداد نیمسال های تحصیلی آنها از 8 برای کارشناسی پیوسته و 4 برای کارشناسی ناپیوسته بیشتر نشده باشد.پذیرش دانشجو فقط در رشته همنام و یا متجانس امکا نپذیر است و در صورتی که گرایش داوطلب در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته وجود نداشته باشد یکی از گرایشهای رشته مورد نظر توسط وی انتخاب شده و در فرم ثبت نام اینترنتی پذیرش بدون آزمون درج می شود.داوطلبان مشمول وظیفه عمومی پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته در صورت پذیرفته شدن باید سایر شرایط لازم را مشابه پذیرفته شدگان باآزمون این دوره دارا بوده و در موعد ثبت نام مدارک لازم و از جمله مدارکی که وضعیت وظیفه عمومی فرد را مشخص کند، ارائه دهند.به گزارش مهر، ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 91 دانشگاه آزاد اسلامی تا شنبه 15 بهمن ماه ادامه دارد.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3]پذيرش دانشجوي کارشناسي ارشد رشته آگرواکولوژي در دانشگاه آزاد اسلامي فيروزآباد[/h]رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد فيروزآباد از پذيرش دانشجو در رشته آگرواکولوژي درمقطع کارشناسي ارشد براي اولين بار درجنوب کشور در اين واحد خبر داد.

به گزارش آنا، دکتراميد عليزاده خاطر نشان کرد: با توجه به شرايط اقليمي جديد درکشور وخشکسالي هاي اخير نيازبه تاسيس رشته آگرواکولوژي که به عنوان رشته ميان رشته اي محسوب مي شود احساس مي شد و بحمدالله واحد فيروزآباد با بهره گيري ازاساتيد مجرب وسايت آزمايشگاهي بي نظير درمنطقه يک موفق شد براي اولين بار درجنوب کشور اين رشته را تأسيس کند.

وي همچنين با بيان اين که دانشگاه آزاد اسلامي واحد فيروزآباد باسابقه ترين واحد دانشگاهي دراستان فارس است، افزود: با تمهيدات انديشيده شده درطول بيست وهشت سال از تاسيس واحد و فراهم آوردن امکاناتي همچون اسکان خواهران دربزرگترين مجتمع خوابگاهي استان ، بهره مندي ازخدمات مجتمع آزمايشگاهي، کتابخانه الکترونيک وامکانات رفاهي چون سالن هاي چند منظوره ورزشي وانجام کليه امور دانشگاهي ازطريق اينترنت نام اين واحد را درخدمت رساني هرچه بيشتر به دانشجويان زبانزد کرده است.

قابل ذکر است علاوه بررشته آگرواکولوژي علاقه مندان به تحصيل دررشته هاي شيمي کاربردي ، زبان وادبيات فارسي، شيمي آلي، شيمي معدني ، زراعت ، شيمي فيزيک ، شيمي تجزيه و آبياري نيز مي توانند با مراجعه به دفاتر پستي با پايگاه اينترنتي مرکز آزمون به نش WWW.Azmoon.org پانزدهم بهمن ماه جهت شرکت درآزمون کارشناسي ارشد ثبت نام نمايند.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
واحدها و مراکز دانشگاه آزاد به جز استان‌هاي تهران، قزوين و قم تعدادي از دانشجويان مقطع کارشناسي ارشد رشته‌هاي کامپيوتر و حسابداري را بورسيه مي‌کنند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، واحدها و مراکز دانشگاه آزاد به جز استان‌هاي تهران، قزوين و قم آمادگي بورسيه کردن تعدادي ازدانشجويان مقطع کارشناسي ارشد رشته‌هاي کامپيوتر و حسابداري را برابر ضوابط و مقررات دارند.
ثبت‌نام آزمون کارشناسي‌ارشد دانشگاه آزاد از روز چهارشنبه 5 بهمن‌ماه آغاز شده است و تا 15 بهمن‌ماه ادامه دارد.
کارکنان واحدهاي دانشگاه آزاد (اعم از رسمي، آزمايشي و قراردادي) مجاز نيستند واحد دانشگاهي محل خدمت خود را به عنوان محل تحصيل انتخاب کنند و چنانچه اين موضوع رعايت نشود و در همان واحد دانشگاهي قبول شوند، قبولي آنان منتفي تلقي خواهد شد و به هيچ وجه نمي‌توانند متقاضيتحصيل در آن واحد يا محل‌هاي دانشگاهي ديگر شوند.
اگر دانشجوي دوره کارشناسي ارشد ناپيوسته در هر يک از نيمسال‌هاي تحصيلي ميانگين نمرات کمتر از 14 کسب کند، مشروط محسوب مي‌شود و در صورتي که در دو نيمسال مشروط شود، در هر مرحله‌اي از تحصيل که باشد از ادامه تحصيل وي جلوگيري خواهد شد.
براساس اين گزارش، از آنجايي که پذيرفته شدگان دوره‌هاي تحصيلات تکميلي تا پايان دوره بايد در همان واحد اوليه و رشته قبولي ادامه تحصيل دهند، لذا انتقال به واحدهاي ديگر يا تغيير رشته اينگونه دانشجويان ميسر نيست.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
تمدید نام نويسي آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 91


نام نويسي داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 91 این دانشگاه تا ساعت 24 روز چهارشنبه 19بهمن تمدید شد.

ایلنا: مهلت نام نويسي داوطلبان آزمون كارشناسي ارشدسال 91دانشگاه آزاد اسلامي ومتقاضيان بدون آزمون اين دوره تمديد شد.

به گزارش خبرنگارايلنا، نام نويسي داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 91 این دانشگاه تا ساعت 24 روز چهارشنبه 19بهمن تمدید شد.

داوطلبان طی این مدت می‏ت وانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز آزمون به آدرس www.azmoon.org نسبت به مشاهده و دریافت دفترچه راهنما اقدام كنند.

فروش کارت اعتباری نام نويسي در این آزمون به صورت اینترنتی از طریق پایگاه فوق انجام خواهد شد و به طور همزمان داوطلبان امکان تهیه کارت اعتباری از طریق خودپردازهای بانک ملی ایران در سراسر کشور را خواهند داشت .

مهلت مذكور به هيچ عنوان تمديد نمي‌شود، بنابراين داوطلباني كه تاكنون موفق به انجام نام نويسي نشده‌اند هرچه سريعتر نسبت به اين امر اقدام كنند.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
پذیرش 50 دانشجوی دکتری دیگر در دانشگاه تبریز


در حال حاضر 4 هزار 200 نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند که از این تعداد 3 هزار و 500 نفر در مقطع کار‌شناسی ارشد و حدود ۷۰۰ نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

آذربایجان شرقی – ایلنا: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز از پذیرش ۵۰ دانشجوی جدید در مقطع دکتری در این دانشگاه در سال جاری خبر داد.

حمید رضا قاسم‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تبریز با اشاره به برگزاری آزمون دکتری سال تحصیلی ۹۱ – ۹۰ اظهار داشت: پس از آزمون دکتری امسال که به صورت نیمه متمرکز انجام شد تعداد یک هزارو ۴۹۳ نفر در ۷۵ رشته جهت مصاحبه به این دانشگاه معرفی شدند که پس از طی مراحل قانونی و اعلام نتایج ۱۶۲ نفر به عنوان پذیرفته شده نهایی معرفی شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت اعلام شده در سال جاری در این دانشگاه ۲۰۵ نفر بوده است، یادآور شد: در مرحله تکمیل ظرفیت نیز ۳۴۷ نفر در ۴۴ رشته به این دانشگاه معرفی شدند که در صورت احراز شرایط از این تعداد نزدیک به ۵۰ نفر پذیرفته شده نهایی معرفی خواهند شد.

به گفته وی علاوه بر پذیرفته شدگان فوق تعداد ۲۷ نفر نیز قبلاً در مرحله اول با استفاده از تسهیلات دفتر استعدادهای درخشان وارد دوره دکتری در رشته‌های مختلف این دانشگاه شده بودند.

وی افزود: هم اکنون این پذیرفته شدگان به همراه با ۱۶۲ نفر پذیرفته شده قبلی از نیمسال اول سال تحصیلی ۹۱ – ۹۰ در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند.

قاسم‌زاده افزود: در حال حاضر 4 هزار 200 نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند که از این تعداد 3 هزار و 500 نفر در مقطع کار‌شناسی ارشد و حدود ۷۰۰ نفر در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی در این دانشگاه در حال حاضر ۱۲۵ رشته در مقطع کار‌شناسی ارشد و ۸۳ رشته در مقطع دکتری دایر می‌باشد.
 

fire hot

عضو جدید
خبری شاید جدید شاید تکراری شاید هم جالب برای همه ی افراد تالار

خبری شاید جدید شاید تکراری شاید هم جالب برای همه ی افراد تالار

سازمان سنجش: سال 92 آخرين كنكور سراسري برگزار می شود


راسخون : وی با بیان اینكه تاكنون در 16 جلسه كارشناسی راهكارهای حذف كنكور سراسری بررسی شده است، ‌افزود: پیش بینی می شود در سال 92 آخرین كنكور سراسری را برگزار كنیم.

رییس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: آخرین كنكور سراسری در سال 92 برگزار خواهد شد.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانشجوی دكتری پیام نور در مالزی و آذربایجان پذیرش میشود


پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری ایرنا:تهران - رییس دانشگاه پیام نور از طی مراحل كسب مجوز برای پذیرش دانشجوی دكتری در واحدهای این دانشگاه در مالزی و جمهوری آذربایجان خبر داد.



'حسن زیاری' روز دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان 180 پروژه دانشگاه پیام نور در واحدها و مراكز این دانشگاه در 28 استان كشور گفت: اطلاعیه پذیرش دانشجوی مقطع دكتری در واحد پیام نور مستقر در كابل افغانستان برای چهار رشته دانشگاهی اعلام شده و پذیرش دانشجوی دكتری در واحد دبی امارات متحده عربی نیز به زودی آغاز خواهد شد.


وی افزود: دانشگاه پیام نور درحال حاضر در 16 كشور خارجی دارای نمایندگی و دانشجو است و گسترش واحدهای بین المللی از سیاست های اصلی این دانشگاه به شمار می آید.


زیاری با بیان اینكه سامانه آموزش مجازی یا الكترونیك در دانشگاه پیام نور عملیاتی شده است ادامه داد: با استفاده از این روش، امكان جذب دانشجو به هر میزان را خواهیم داشت و به دفتر گسترش آموزش عالی نیز اعلام كرده ایم كه در بسیاری از رشته های تحصیلی نیاز به برگزاری آزمون نداریم و از ظرفیت كافی و حتی بیش از میزان تقاضا برخوردار هستیم.


وی به راه اندازی شبكه اتصال 40 نقطه ای دانشگاه پیام نور به سراسر كشور اشاره كرد و گفت: راه اندازی این شبكه ارتباطی بیش از یك سال به طور انجامیده است و با افتتاح آن امكان برقراری ارتباط میان 40 نقطه جغرافیایی وجود خواهد داشت و برگزاری كلاس های درس مشترك و نشست روسای استانی پیام نور از این طریق امكان پذیر خواهد بود.


رییس دانشگاه پیام نور یادآورشد:یك میلیون و 150 هزار نفر كه یك چهارم جمعیت دانشجویی كشور را تشكیل می دهند در دانشگاه پیام نور درس می خوانند كه فارغ التحصیلان این دانشگاه در سال های گذشته، رتبه دوم را در میان قبول شدگان آزمون كارشناسی ارشد و همچنین آزمون دكتری سال 90 از آن خود كرده اند.


180 طرح عمرانی دانشگاه پیام نور در فضایی به مساحت 350 هزار متر مربع به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به طور همزمان و به صورت ویدئو كنفرانس در واحدها و مراكز استانی این دانشگاه به بهره برداری رسید.

 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
ماراتن کنکور کارشناسی ارشد 91 آغازشد/ زمان اعلام نتایج
کنکور سراسری کارشناسی ارشد 91 صبح امروز با بیش از 930 هزار شرکت کننده آغاز شد و تا روز جمعه 28 بهمن ماه ادامه دارد و داوطلبان در 137 رشته با هم به رقابت می پردازند.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون کارشناسی ارشد برای 131 کد رشته امتحانی صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه 26 بهمن، پنجشنبه 27 بهمن و جمعه 28 بهمن در 44 شهرستان برگزار می شود.
تعداد داوطلبان این آزمون نسبت به تعداد داوطلبان کنکور ارشد سال گذشته، تعداد 58 هزار و 366 نفر افزایش دارد و 6.27 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
صبح امروز چهارشنبه داوطلبان رشته‌های 1122(مجموعه زبان روسی)،1124(مجموعه زبان آلمانی)، 1134(حسابداری)،1142(مجموعه مدیریت)،1156(آماد)،1157(مدیریت بحران)، 1267(مجموعه مهندسی مکانیک) به رقابت می پردازند.
همچنین آزمون رشته‌های 1126(مجموعه حقوق)،1130(مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل)، 1154(مطالعات دفاعی استراتژیک)،1155(اطلاعات استراتژیک)، 1201(زمین شناسی)، 1204(فیزیک)، 1207(آمار)، 1263(مهندسی عمران- نقشه برداری)، 1264(مجموعه مهندسی عمران)،1283(مهندسی نساجی – تکنولوژی نساجی)، 1284(مهندسی نساجی- شیمی نساجی و علوم الیاف) عصر امروز برگزار می شود.
نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در 4 خرداد 91 برای اطلاع داوطلبان بر روی سایت قرار می گیرد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند باید از تاریخ 5 خرداد تا 9 خرداد پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی، نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود از کد رشته امتحانی مجاز اقدام و آنها را به ترتیب تقدم علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی درج کنند.

 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در هفته جاری

اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در هفته جاری

خبرگزاری فارس: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خبر از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 1391 به صورت کارنامه در روز پنج‌شنبه 4 خرداد ماه داد.
حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 91 به صورت کارنامه و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام می‌شود، گفت: داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد 91 مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، باید از روز 5 تا 9 خردادماه انتخاب رشته کنند.
به گفته وی داوطلبان مجاز انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد باید با دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته،‌ کد رشته محل‌های مورد علاقه خود را از کد رشته امتحانی مجاز یا کد رشته‌های امتحانی مجاز انتخاب و در فرم انتخاب رشته الکترونیکی به ترتیب اولویت علاقه درج کنند.
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره گزینش دانشجوی کارشناسی ارشد خاطرنشان کرد: گزینش دانشجو در هر یک از رشته‌های امتحانی از میان داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه، حد نصاب نمره علمی لازم را کسب کرده‌اند و مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت‌های عمومی مطابق ضوابط مربوط انجام می‌شود.
وی زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 91 را نیمه اول شهریورماه اعلام کرد.

منبع
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
feodolar تحصیلات تکمیلی در خارج از ایران کارشناسی ارشد و دکترا 27

Similar threads

بالا