اخبار تحصیلات تکمیلی

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
ايجاد رشته ترويج و آموزش کشاورزي در مقطع کارشناسي ارشد دانشگاه بوعلی همدان

رييس دانشکده کشاورزي دانشگاه بوعلي سينا همدان گفت: رشته ترويج و آموزش کشاورزي در مقطع کارشناسي ارشد در سال جاري ايجاد شد.
دکتر حسن علي عربي در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه همدان، افزود: در دانشکده کشاورزي رشته ترويج و آموزش کشاورزي در مقطع کارشناسي ارشد داراي دو گرايش «توسعه روستايي» و «ترويج و آموزش کشاورزي» است.
وي اضافه کرد: رشته ترويج و آموزش کشاورزي در مقطع کارشناسي ارشد در سالجاري به رشته‌هاي اين دانشگاه اضافه شد و پنج دانشجو نيز پذيرفته است.
رييس دانشکده کشاورزي دانشگاه بوعلي سينا همدان ادامه داد: رشته توسعه روستايي در سال 87 در مقطع کارشناسي ارشد در اين دانشگاه تاسيس شد و تا کنون 20 دانشجو پذيرفته و فارغ التحصيل داشته است.
وي گفت: رشته ترويج و آموزش کشاورزي در سال 1373 در دانشگاه بوعلي سينا احداث شد.
علي عربي درباره ضرورت اين رشته، اظهاركرد: رشته ترويج و آموزش کشاورزي از جمله مهمترين رشته‌هاي کشاورزي است و رابط و انتقال دهنده بين دانشگاه و مراکز تحقيقاتي است.
وي تصريح كرد: نتايج تحقيقات اين رشته در اختيار بهره برداران که عمدتا روستائيان هستند قرار مي گيرد.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
رشته چای در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان دایر شد


رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از راه اندازی رشته چای در این واحد دانشگاهی خبر داد.


به گزارش ایانا، دکتر بهروز دانشیان در نشست هماهنگی با مسئوولان و دست اندرکاران صنعت چای کشور در محل سازمان چای کشور گفت: ما آمادگی داریم برای هر ترم دو کلاس ۴۰ نفره دایر کنیم و سهمیه در اختیار سازمان چای کشور، مرکز تحقیقات چای و حتی تشکلهای چایکاران و کارخانه های چای اختصاص دهیم.
وی افزود: تا وقتی که دانشجو باشد این رشته دایر خواهد بود و پس از گذشت چند دوره حتی رشته کارشناسی چای را نیز دایر خواهیم کرد.
رییس دانشگاه آزاد لاهیجان خاطرنشان کرد: دانشگاه به نوعی آموزش ضمن خدمت به کارکنان این سازمانها می دهد بدون آنکه یک ریال خود سازمانها هزینه کند و در عین حال نیز کارکنان موفق به اخذ مدرک دانشگاهی می شوند.
دانشیان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان آمادگی دارد تا همایشهای بین المللی، ملی و منطقه ای را در زمینه چای برگزار کند و با توجه به اینکه لاهیجان قطب تولید چای کشور است، اولین و زیباترین تندیس چای را در محل بوستان مطالعه این دانشگاه نصب کند.
رییس سازمان چای کشور هم در این نشست ضمن استقبال از این پیشنهاد گفت: دانشگاه می تواند عامل رشد و توسعه چای خوب و مطلوب ایرانی باشد و از طریق دانشجویان نسبت به فرهنگ سازی برای مصرف چای ایرانی اقدام کند.
علی محرر افزود: باید برسد که صنعت چای را فارغ التحصیلان رشته چای اداره کنند.
وی ادامه داد: کارشناسان چای باید مروج ما در تمام زمینه ها باشند و از همین رو باید در دروس این رشته تحصیلی و همچنین دوره های عملی در زمینه باغ و مزارع چای، کارخانه های چایسازی و بازرگانی به دانشجویان آموزشهای لازم داده شود.
رییس مرکز تحقیقات چای کشور نیز گفت: باید دوره های علمی کاربردی تاسیس شود و دانشجو هم از کلاس درس و هم آزمایشگاه، آموزشهای علمی با اصول عملی را پشت سر بگذارد.
مهران غلامی افزود: هم دستگاههای چایسازی و هم آزمایشگاه مناسب را در اختیار داریم و آمادگی همه نوع همکاری را با دانشگاه آزاد لاهیجان در این زمینه داریم.
 

a.jaberzadeh

عضو جدید
زمان اهلام نتایج اولیه کنکور دکتری 90

زمان اهلام نتایج اولیه کنکور دکتری 90

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت : پیش بینی می شود تا پایان اردیبهشت ماه نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی ۹۰ اعلام شود.
همچنین اضافه کرد : دانشگاه ها یک ماه برای برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری ۱۳۹۰ که شامل مصاحبه یا اعمال سوابق تحصیلی می شود فرصت دارند ، دانشگاه ها باید نتایج ارزیابی خود را به سازمان سنجش اعلام کنند.
* نتایج آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز به صورت سه برابر ظرفیت پذیرش به دانشگاه هاست.
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
گزارش کنکوردکتری تهیه شد/ ارائه در جلسه فوق العاده شورای انقلاب فرهنگی

گزارش کنکوردکتری تهیه شد/ ارائه در جلسه فوق العاده شورای انقلاب فرهنگی

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی از تهیه گزارش آزمون دکتری خبر داد و گفت: این گزارش که به تمامی سئوالات شورای عالی انقلاب فرهنگی پاسخ داده است هفته جاری به شورا ارائه می شود. ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: گزارشی در راستای سئوالات و ابهامات اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره آزمون دکتری نیمه متمرکز تهیه شده است که در هفته جاری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود.
وی اظهار داشت: تمامی نکات مورد ابهام شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص به طور واضح در گزارش پاسخ داده شده است و دیگر جای ابهامی باقی نمی ماند.
مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی با اشاره به ادامه روند برگزاری آزمون و انجام مصاحبه از پذیرفته شدگان مرحله اول پس از اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر توقف گفت: در انجام مصاحبه های آزمون هیچگونه خللی وارد نشده است و دانشگاهها مانند گذشته به مصاحبه از پذیرفته شدگان اقدام می کنند.
وی اظهار داشت: تنها نتیجه آزمون منوط به ارائه گزارش وزارت علوم در شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
به گزارش مهر، محمدرضا مخبر دزفولی - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در شب سه شنبه 14 تیرماه یادآور شد: مقرر شد، وزارت علوم تا ابلاغ نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعلام نتایج و مراحل بعدی آزمون دکتری نیمه متمرکز را متوقف و به آینده موکول کند.
وی افزود: در این جلسه بنا بر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی در مورد آزمون نیمه‌متمرکز دکتری که اخیرا برگزار شده بود و نکاتی که درخصوص کارآمدی و آسیب‌های احتمالی آن مطرح است، ارائه کند.

مخبردزفولی خاطرنشان کرد: این گزارش به‌علت عدم حضور وزیر علوم در دستور کار قرار نگرفت و مقرر شد در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم گزارش این وزارتخانه درخصوص نحوه برگزاری این آزمون را ارائه کند.

وی افزود: در جلسه آینده، وزیر علوم به سئوالات و ابهاماتی که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه دارند، پاسخ خواهد داد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همچنین با نظر دکتر احمدی نژاد رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد وزارت علوم تا ابلاغ نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعلام نتایج و مراحل بعدی را متوقف و به آینده موکول کند.

به گزارش مهر، جلسه فوق العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی سه شنبه برگزار می شود و در این جلسه گزارش آزمون دکتری وزارت علوم ارائه خواهد شد.
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
آزمون دكتراي نيمه‌متمركز آذرماه برگزار مي‌شود

آزمون دكتراي نيمه‌متمركز آذرماه برگزار مي‌شود

محمدحسين سرورالدين رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، با بيان اينكه سازمان سنجش مجري است و قانون‌گذار نيست گفت: هر قانوني كه به سازمان سنجش آموزش كشور ابلاغ شود در سازمان اجرايي مي‌شود.

وي با تأكيد براينكه به نظر من آزمون دكتراي‌ نيمه‌متمركز مشكلي ندارد، افزود: اميدوارم آزمون دكتراي نيمه‌متمركز در آذرماه برگزار شود.

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه گزارش سازمان سنجش از آزمون دكتري در جلسه شوراي عالي آماده ارايه بود، گفت: قرار بود در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي وزير علوم گزارش آزمون دكتري را ارائه دهد، وزير علوم نتوانست در جلسه شركت كند و با وجود اينكه نماينده سازمان سنجش آموزش كشور در جلسه حضور داشت اما اجازه ارائه گزارش به وي داده نشد چرا كه تعدادي از اعضا معتقد بودند گزارش اين آزمون بايد توسط وزير علوم ارائه شود.

سرورالدين اظهار داشت: در هفته جاري گزارش آزمون دكتري توسط وزير علوم در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه مي‌شود و با توجه به اينكه اين آزمون مشكلي ندارد در آذرماه، نوبت دوم اين آزمون برگزار مي‌شود.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
دكتراي كشاورزي هسته اي در دانشگاه علوم كشاورزي گرگان راه اندازي شد
دكتر'رامين رحماني' شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين دوره ، براي اولين بار در كشور در اين دانشگاه راه اندازي شده است و از ابتداي مهر ماه سال جاري با پذيرش سه دانشجو فعاليت خود را آغاز مي كند.
به گفته وي، براي راه اندازي اين دوره برنامه ريزي هاي بسياري صورت گرفت و از مراكز زيادي از جمله پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي كمك گرفته ايم.
وي در ادامه با اشاره به برنامه هاي اين دانشگاه خاطرنشان كرد: راه اندازي پنج دوره دكتراي فيزيولوژِي دام، بيماري شناسي گياهي (با گرايش قارچ شناسي)، جنگل داري، خاك شناسي و دوره دكترا خاك (با گرايش حاصلخيزي خاك) از برنامه هاي امسال اين دانشگاه است.
دكتر رحماني در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: در حال حاضر 24 دوره كارشناسي، 43 دوره كارشناسي ارشد و 10 دوره دكترا در اين دانشگاه وجود دارد و سه هزار و 800 دانشجو در اين رشته ها مشغول به تحصيل هستند.
وي با بيان اينكه دانشگاه منابع طبيعي گرگان 160 عضو هيات علمي دارد گفت: 38 درصد دانشجويان اين دانشگاه در دوره هاي تحصيلات تكميلي تحصيل مي كنند.
وي، با اشاره به توسعه كيفي و راه اندازي دوره هاي تحصيلات تكميلي در اين دانشگاه افزود: برنامه هاي خود را بر روي دوره هاي كارشناسي ارشد و دكترا متمركز كرده ايم.
رئيس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان همچنين اظهار داشت: سال گذشته 10 ميليارد ريال (يك ميليارد تومان) براي خريد تجهيزات پژوهشي در اين دانشگاه هزينه شد.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
نتایج نهایی آزمون کارشناسی سال89رشته های پزشکی وغیر پزشکی دانشگاه آزاد عصر شنبه 13 شهریور از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org اعلام خواهد شد.
در این آزمون بیش از 800 هزار داوطلب شرکت کردند که در نهایت بیش از 500 هزار نفر پذیرفته شدند.

معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در این آزمون بیش از 800 هزار داوطلب شرکت کردند که در نهایت بیش از 500 هزار نفر پذیرفته شدند.

مهردادفر تصریح کرد : قبول شدگان 20 تا 25 شهریور فرصت دارند با مراجعه به واحد‌های دانشگاهی پذیرفته شده نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

معاون اجرایی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی همچنین از زمان انتشارنتایج آزمون کارشناسی‌ارشد این دانشگاه خبر داد و گفت: نتایج نهایی این آزمون عصر دوشنبه 15 شهریور از طریق سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد.
 

ni_rosa_ce

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]ايجاد رشته كشاورزی در مقطع كارشناسی ارشد [/h]دانشگاه علم روز جامعه را با گرايشهاي مهارتي به ثروت تبديل مي‌كند

رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي استان همدان از تاسيس رشته كشاورزي با سه گرايش در مقطع كارشناسي ارشد در شهريورماه امسال خبر داد.

سعيد نظري در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان

ايران(ايسنا) - منطقه همدان، افزود: در رشته كشاورزي با گرايشهاي ماشين آلات كشاورزي، طيور و گياهان دارويي حدود 50 دانشجو پذيرش خواهد شد.

وي اظهار كرد: دانشگاه دوره تك پودمانهاي مهارتي ويژه براي فارغ التحصيلان نظري تدوين كرده است كه به زودي ارائه خواهد شد.

نظري تصريح كرد: افرادي كه داراي تحصيلات آكادميك هستند و اين تحصيلات برايشان كفايت نمي كند مي‌توانند در اين دوره‌ها شركت كنند.

وي با بيان اينكه مبناي ارتقاي تحصيلي افزايش كيفيت است، گفت: مركز علمي كاربردي بايد داراي مدرس تمام وقت، استانداردها و زيرساختهاي كافي باشد تا بتوانيم سرفصل دوره‌هاي مهارتي كارشناسي و كارشناسي ارشد را ارائه دهيم.

رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي تاكيد كرد: ويژگي مدرك مركز علمي كاربردي، مهارتي بودن آن است.

وي درباره تدابير اتخاذ شده مركز علمي كاربردي براي تبديل علم به ثروت گفت:

تبديل علم به ثروت از خواسته‌هاي نظام و مقام معظم رهبري است و ما نيز بايد به سمت علوم كاربردي كه مورد نياز جامعه است، برويم.

نظري ادامه داد: ساختار مركز علمي كاربردي به گونه‌اي است كه خود به خود به سمتي حركت مي‌كند كه علم روز جامعه را با گرايشهاي مهارتي تبديل به ثروت كند.

unp.ir
 

sey

عضو جدید
تاریخ و زمان انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت دکتری ۹۰

تاریخ و زمان انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت دکتری ۹۰

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری در بهمن ماه سال جاری خبر داد.
محمد حسین سرورالدین در گفت‌وگو با خبرنگار «صنفی ـ آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه وزارت علوم تا ۱۵ آبان ماه لیست ظرفیت‌ها و رشته‌های مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری را به سازمان سنجش ارائه می‌دهد، اظهار کرد: پس از آن فرم انتخاب رشته برروی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد تا داوطلبان بتوانند انتخاب رشته کنند.
وی از آغاز انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون در اواخر آبان ماه خبر داد و افزود: داوطلبان حائز شرایط شرکت در این مرحله که اسامی آن‌ها در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود، می‌توانند در زمان مذکور برای انجام انتخاب رشته به سایت سازمان به نشانی www. sanjesh. org مراجعه کنند.
معاون سازمان سنجش در خصوص چگونگی معرفی افراد در مرحله تکمیل ظرفیت، به ایسنا گفت: در مرحله اول ۱۵ هزار نفر به دانشگاه‌ها برای انجام مصاحبه معرفی و از آن تعداد فقط ۵ هزار نفر در ‌‌‌نهایت پذیرفته شدند؛ بنابراین آن ۱۰ هزار نفر که در پذیرش نهایی قبول نشده بودند همراه با تعداد دیگری از داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون به ترتیب نمره برای انجام مصاحبه این مرحله به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینکه تعداد معرفی‌شدگان بستگی به ظرفیت نهایی پذیرش دارد، در خصوص میزان ظرفیت پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت، اظهارکرد: در حال حاضر ظرفیت پذیرش این مرحله حدود ۳ هزار نفر است که البته تعداد قطعی آن ۱۵ آبان ماه مشخص می‌شود.
سرورالدین با بیان اینکه فهرست معرفی شدگان مصاحبه مرحله تکمیل ظرفیت نهایی حداکثر تا آخر آبان ماه مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: نتایج نهایی مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری بهمن ماه اعلام می‌شود.
 

sey

عضو جدید
منابع آزمون دکتری نهایی شد طراحی سوالات آزمون نیمه متمرکز دکتری در سازمان سنجش

منابع آزمون دکتری نهایی شد طراحی سوالات آزمون نیمه متمرکز دکتری در سازمان سنجش

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و پشتیبانی آموزش عالی وزارت علوم با تاکید بر نهایی شدن منابع آزمون دکتری گفت:با توجه به نهایی شدن منابع آزمون، سازمان سنجش آموزش کشور سوالات آزمون نیمه متمرکز دکتری را طرح خواهد کرد.دکتر سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نحوه تدوین منابع درسی آزمون دوره دکتری افزود:مسئولیت تدوین منابع درسی آزمون دکتری بر عهده کمیته‌های تخحصصی شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی بود.مدیرکل دفتر برنامه ریزی و پشتیبانی آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد:این کمیته‌ها پس از بررسی‌های لازم منابع درسی آزمون دکتری را تدوین و به تصویب نهایی رساندند.وی اضافه کرد:این منابع در حال حاضر در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده شده است و این سازمان براساس منابع اعلام شده آزمون دوره دکتری را طرح و تدوین می‌کند.به گزارش مهر، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۶۹۲ این شورا در بیست و یکم تیرماه ۹۰، مصوب کرد ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر به ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در راستای اجرایی شدن این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعلام کرد که در نظر دارد این افزایش ظرفیت را با توجه به توانمندی، قابلیت علمی، آموزشی و پژوهشی موجود در هر دانشگاه انجام دهد. برگزاری دومین آزمون دکتری با ۱۸۸ رشته و ۱۵۱۰ درس
خبرگزاری فارس: معاون آموزشی وزارت علوم از تصویب ۱۸۸ رشته امتحانی و ۱۵۱۰ سرفصل برای دومین آزمون دکتری خبر داد.حسین نادری‌منش معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اعلام این خبر گفت: موضوعات همه رشته‌های دومین آزمون دکتری که قرار است در سال ۹۱ برگزار شود، در کمیته‌های برنامه‌ریزی مشخص شده ودر این خصوص پیگیرهای لازم با سازمان سنجش آموزش کشور در جریان است.وی افزود:دومین آزمون دکتری با ۱۸۸ رشته امتحانی و ۱۵۱۰ درس امتحانی برگزار می‌شود البته ممکن است مجوزهای جدیدی اعطا شود و تعداد این رشته‌ها اضافه شود.
۹۰/۰۸/۱۴
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و پشتیبانی آموزش عالی با اشاره به آخرین جزئیات تهیه مواد درسی کنکور دکتری از زمان اعلام عمومی این مواد توسط سازمان سنجش خبر داد و گفت: از نظر ما مواد آزمون دکتری نهایی شده و احتمالاً تا دو هفته آینده توسط سازمان سنجش اعلام عمومی می شود.
سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخی جزئیات تغییر مواد درسی کنکور دکتری، گفت: از نظر ما مواد آزمون دکتری نهایی شده است که آن را برای سازمان سنجش آموزش کشور به منظور دریافت نظرات آنان برای طراحی سوالات ارسال کردیم و در آخرین جلسه با سازمان سنجش نیز اعلام شد که اکثریت موارد مورد موافقت مسئولان قرار گرفته است.
وی از زمان اعلام عمومی مواد درسی کنکور دکتری خبر داد و گفت: احتمالاً تا دو هفته آینده این مواد درسی توسط سازمان سنجش اعلام عمومی می شود.
به گفته مدیرکل دفتر برنامه ریزی و پشتیبانی آموزش عالی وزارت علوم، تاکنون بیش از هزار عنوان درسی مشخص شده که از این درسها باید طراحی سوال صورت گیرد.
قدیمی درباره رشته های امتحانی کنکور دکتری، گفت: رشته های امتحانی در سال گذشته ۱۸۸ رشته بود که الان به حدود ۲۴۰ رشته رسیده است و مواد درسی هم به بیش از ۷ تا ۸ برابر افزایش یافته است. طبق آیین نامه باید در حد کارشناسی و کارشناسی ارشد سه درس را اعلام می کردیم ولی گروه های تخصصی در برخی رشته ها نتوانستند سه درس را اعمال کنند.
وی ادامه داد: طراحی سوالات و مواد درسی در حد کارشناسی و کارشناسی ارشد است و جزئیات آن را سازمان سنجش کشور اعلام می کند که چه درسهایی از کارشناسی و چه درسهایی از کارشناسی ارشد خواهد بود.
قدیمی تاکید کرد که دو درس زبان و استعدادهای تحصیلی نیز در زمره مواد درسی کنکور دکتری قرار دارند.
به گفته مدیرکل دفتر برنامه ریزی و پشتیبانی آموزش عالی وزارت علوم، سازمان سنجش زمانی برای برگزاری کنکور دکتری اعلام کرده است اما چون هنوز توافق کلی روی آن صورت نگرفته است هنوز مشخص نیست
 

sey

عضو جدید
منابع آزمون دکترا تا اواخر آبان‌ماه اعلام می‌شود/۱۵۰۰ عنوان درسی در آزمون دوم دکتری نیمه متمرکز

منابع آزمون دکترا تا اواخر آبان‌ماه اعلام می‌شود/۱۵۰۰ عنوان درسی در آزمون دوم دکتری نیمه متمرکز

خبرگزاری فارس: مدیرکل پشتیبانی آموزشی وزارت علوم از اعلام منابع آزمون دکترا در اواخر ماه جاری خبر داد.
سعید قدیمی، مدیرکل پشتیبانی آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه دومین آزمون نیمه متمرکز دکترا به صورت تخصصی‌تر برگزار می‌شود، گفت: منابع درسی نخستین آزمون دکترا ۲۰۰ عنوان در نظر گرفته شده بود. در حالی که آزمون دوم حدود هزار و ۵۰۰ عنوان درسی دارد.
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد منابع آزمون دکترا بین سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم به توافق رسیده است، گفت: سازمان سنجش و آموزش کشور ملاحظاتی برای طراحی سؤال دارد و بر همین اساس منابع باید هماهنگی‌های لازم را داشته باشد.
مدیرکل پشتیبانی آموزش عالی کشور با بیان اینکه ۵درصد مابقی منابع آزمون دکترای نیمه‌متمرکز تا آخر هفته آینده نهایی می‌شود گفت: اواخر آبان‌ماه منابع آزمون دکترا توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام عمومی می‌شود.
 

sey

عضو جدید
زمان برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری سراسری

زمان برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری سراسری

بهار ۹۱ زمان برگزاری دومین آزمون سراسری دکتری کاهش ضریب زبان.مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده را زمان احتمالی برگزاری کنکور دکتری اعلام کرد و گفت: دومین دوره پذیرش دکتری به صورت تکمیل ظرفیت در بهمن ماه انجام می‌شود.
ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اضافه کرد: با توجه به اینکه قول داده بودیم در سال ۲ بار پذیرش دانشجوی دکتری داشته باشیم این قولمان را عملی می‌کنیم و دومین دوره پذیرش دکتری در سال ۹۰ به صورت پذیرش و تکمیل ظرفیت و نه در غالب برگزاری کنکور در بهمن ماه انجام می‌شود.
دبیر چهل و دومین همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌ها با اشاره به زمان برگزاری کنکور دکتری در سال ۹۱، فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده را زمان احتمالی برگزاری کنکور دکتری اعلام کرد.
وی با اشاره به مواد درسی دکترا گفت: تاکنون ۹۶ درصد از مواد درسی دومین دوره پذیرش دکترا نهایی شده است و در مرحله اول ۴۸۰۰ نفر را پذیرش کردیم.
به گفته مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، ظرفیت سازی با پذیرش دکترا بسیار متفاوت است.
وی در این باره اضافه کرد: ظرفیت سازی در پذیرش دکترا در حال انجام است و ۹۵ درصد دانشگاه‌ها به تقاضای وزارت علوم در این رابطه پاسخ دادند که در دور دوم پژوهش دکترا به میزان ۵۶۰۰ نفر ظرفیت سازی صورت می‌گیرد اما ممکن است ظرفیت‌ها تکمیل نشود.
حسنی درباره مهم‌ترین نقیصه‌ای که در اولین کنکور دکتری وجود داشت، گفت: در نخستین کنکور دکتری ضریب زبان بالا بود اما دور دوم پذیرش این ضریب پایین خواهد آمد تا داوطلب نتواند به خاطر تسلط بر زبان امتیاز بیشتری به دست آورد اما در عوض ضریب دروس تخصصی را بالا می‌بریم.
 

sey

عضو جدید
جزییات دومین آزمون دکتری ‌متمرکز اعلام شد

جزییات دومین آزمون دکتری ‌متمرکز اعلام شد

مدیرکل گسترش وزارت ‌علوم:
برگزاری آزمون دکتری نیمه متمرکز به سال آینده موکول شد. زمان ثبت‌نام آزمون دکتری ۹۱ داوطلبان هفته آینده اعلام می‌شود.
مدیرکل دفتر گسترش وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دومین آزمون نیمه‌متمرکزی دکتری در بهمن ماه امسال برگزار نمی‌شود، گفت: زمان برگزاری دومین آزمون دکتری هنوز قطعی نشده است اما به احتمال زیاد در فروردین یا اردیبهشت ماه سال ۹۱ برگزار می‌شود.
ابوالفضل حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار «صنفی آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: روند برگزاری دومین آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز دکتری نسبت به آزمون دوره اول تغییری نکرده است.
وی درخصوص زمان ثبت‌نام دومین آزمون دکتری، اظهارکرد: زمان ثبت‌ نام دومین آزمون دکتری هفته آینده اعلام می‌شود.
وی به انجام کار کار‌شناسی بر دروس تخصصی و بازخوردهای آزمون اول دکتری توسط دفتر گسترش و سازمان سنجش اشاره و با بیان اینکه از نظر مواد درسی مشکلات موجود برطرف شده است، افزود: همچنین مشکلات آزمون گذشته در مورد زبان انگلیسی برطرف شده و یک آزمون فراگیر تخصصی برگزار خواهد شد.
حسنی در ادامه سخنان خود با اشاره به تکمیل ظرفیت اولین آزمون دکتری در بهمن ماه، با بیان اینکه در مرحله تکمیل ظرفیت برای پذیرش ۵ هزار و ۶۰۰ دانشجو ظرفیت‌سازی می‌شود، به ایسنا اظهار کرد: در پذیرش مرحله دوم دوره دکتری نیمه متمرکز درصدد ظرفیت سازی برای پذیرش ۱۰ هزار نفر براساس دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم که دراین زمینه دانشگاه‌ها استقبال خوبی کرده‌اند.
 

sey

عضو جدید
زمان برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری سراسری

زمان برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری سراسری

بهار ۹۱ زمان برگزاری دومین آزمون سراسری دکتری کاهش ضریب زبان.مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده را زمان احتمالی برگزاری کنکور دکتری اعلام کرد و گفت: دومین دوره پذیرش دکتری به صورت تکمیل ظرفیت در بهمن ماه انجام می‌شود.
ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اضافه کرد: با توجه به اینکه قول داده بودیم در سال ۲ بار پذیرش دانشجوی دکتری داشته باشیم این قولمان را عملی می‌کنیم و دومین دوره پذیرش دکتری در سال ۹۰ به صورت پذیرش و تکمیل ظرفیت و نه در قالب برگزاری کنکور در بهمن ماه انجام می‌شود.
دبیر چهل و دومین همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌ها با اشاره به زمان برگزاری کنکور دکتری در سال ۹۱، فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده را زمان احتمالی برگزاری کنکور دکتری اعلام کرد.
وی با اشاره به مواد درسی دکترا گفت: تاکنون ۹۶ درصد از مواد درسی دومین دوره پذیرش دکترا نهایی شده است و در مرحله اول ۴۸۰۰ نفر را پذیرش کردیم.
به گفته مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، ظرفیت سازی با پذیرش دکترا بسیار متفاوت است.
وی در این باره اضافه کرد: ظرفیت سازی در پذیرش دکترا در حال انجام است و ۹۵ درصد دانشگاه‌ها به تقاضای وزارت علوم در این رابطه پاسخ دادند که در دور دوم پژوهش دکترا به میزان ۵۶۰۰ نفر ظرفیت سازی صورت می‌گیرد اما ممکن است ظرفیت‌ها تکمیل نشود.
حسنی درباره مهم‌ترین نقیصه‌ای که در اولین کنکور دکتری وجود داشت، گفت: در نخستین کنکور دکتری ضریب زبان بالا بود اما دور دوم پذیرش این ضریب پایین خواهد آمد تا داوطلب نتواند به خاطر تسلط بر زبان امتیاز بیشتری به دست آورد اما در عوض ضریب دروس تخصصی را بالا می‌بریم.
 

sey

عضو جدید
ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز ثبت ‌نام آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد از نهم آذر ماه خبر داد.
عبدالله سجادی جاغرق در گفت‌وگو با خبرنگار «صنفی آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد طی روزهای ۲۰ و ۲۱ بهمن ماه برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر فنی و درست بودن آزمون دکتری دانشگاه آزاد، گفت: سال‌هاست که این آزمون به شیوه فعلی و به صورت کاملا فنی و سنجیده برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد، الگوی مناسبی برای برگزاری آزمون‌های دکتری است، اظهار کرد: آزمون دکتری دانشگاه آزاد به صورت تشریحی برگزار می‌شود، البته در ابتدا به دنبال تستی کردن سوالات رفتیم ولی کار‌شناسان این شیوه را برای گزینش داوطلبان دوره دکتری تایید نکردند.
رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به انجام مصاحبه از داوطلبان حائز شرایط پس از آزمون کتبی، گفت: دانشجویانی که در دوره دکتری تحصیل می‌کنند باید از توانایی فردی و مهارتی برخوردار بوده و در مصاحبه قدرت بیان و تسلط در تشریح موضوعات را داشته باشند که این موارد در مرحله مصاحبه ازریابی می‌شود.
سجادی در خاتمه با تاکید بر درست بودن این شیوه پذیرش، تصریح کرد: البته سنجش انسانی ممکن است خطاهایی داشته باشد ولی جمعا تجربه نشان داده است که این نوع گزینش بهترین شیوه است.
با اعلام آغاز ثبت‌ نام آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد از ۹ آذر؛
رییس مرکز آزمون:
آزمون بهمن ماه برگزار می‌شود
سوالات آزمون تشریحی است
 

sey

عضو جدید
منابع آزمون دکتری ۹۱

منابع آزمون دکتری ۹۱

قائم مقام سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به شرایط برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکترای سال ۹۱ گفت: برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است و منابع درسی آزمون دکترای ۹۱ تا هفتم آذرماه اعلام می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم خدایی روز دوشنبه در مراسم تقدیر از برگزیدگان آزمون سراسری در دانشگاه تربیت مدرس افزود: منابع درسی آزمون دکتری آماده شده و شورای عالی برنامه ریزی نیز آن را نهایی کرده است و تا هفته آینده، هفتم آذرماه از طریق سازمان سنجش اعلام می‌شود.
 

sey

عضو جدید
تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۹۰ ۹۱

تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۹۰ ۹۱

قائم مقام سازمان سنجش با اشاره به افزایش ظرفیت آزمون دکترای سال ۹۰ خاطر نشان کرد: افزایش ظرفیت بر اساس ظرفیت اعلامی دانشگاه‌ها نزدیک به ۳ هزار نفر خواهد بود.
خدایی اظهار داشت: کار اجرایی برای اعمال افزایش ظرفیت از هفته آینده طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌شود و داوطلبان حائز شرایط می‌توانند انتخاب رشته را انجام دهند.

وی یادآور شد: آزمون دکترای تخصصی سال ۹۱، ۲۵ فروردین ماه ۹۱ برگزار می‌شود و ثبت نام این آزمون در بهمن ماه انجام می‌گیرد.
 

sey

عضو جدید
ثبت نام آزمون دکتری ۹۱ و برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری

ثبت نام آزمون دکتری ۹۱ و برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری

معاون اجرایی سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به برنامه زمانی ثبت نام و برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی سال ۹۱ گفت: ثبت نام از ۲۵ دی ماه ۹۰ آغاز می‌شود و تا دوم بهمن ماه ۹۰ ادامه خواهد داشت.
سید جلال طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون دکتری نیمه متمرکز ۹۱ در فروردین ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر در روز ۲۵ فروردین ماه برگزار می‌شود که احتمالاً آزمون عمومی صبح و آزمون اختصاصی بعدازظهر خواهد بود. آزمون دکتری سال ۹۱ از نظر محتوایی و برگزاری با آزمون سال ۹۰ متفاوت خواهد بود و تعداد رشته‌ها ۱۰۸ رشته به ۲۸۰ رشته افزایش یافته است.
 

sey

عضو جدید
مواد امتحانی و منابع آزمون نیمه متمرکز دکتری ۹۱

مواد امتحانی و منابع آزمون نیمه متمرکز دکتری ۹۱

تعداد مواد امتحانی ۱۸۸ ماده امتحانی در سال ۹۰ بود که چندین برابر شده و به ۱۵۰۵ مواد آزمونی رسیده است. این مواد آزمونی از سه بخش عمده آزمون زبان انگلیسی، استعداد تحصیلی و دروس تخصصی تشکیل شده است. دروس تخصصی این آزمون از دروس دو مقطع کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد تشکیل شده است.
 

sey

عضو جدید
سوالات هوش و استعداد تحصیلی

سوالات هوش و استعداد تحصیلی

طباطبایی با اشاره به ضرایب دروس بخش تخصصی یادآور شد: ضرایبی که برای دروس پیشنهاد شده است که شامل ضریب سوالات زبان انگلیسی و هوش و استعداد تحصیلی یک، ضریب دروس مقطع کار‌شناسی دو و ضریب دروس مقطع کار‌شناسی ارشد سه خواهد بود. همچنین استعداد تحصیلی برای گروه‌های عمده متفاوت خواهد بود.
وی افزود: فهرست تمامی دروس امتحانی برای تمامی رشته‌ها و بین رشته‌ها از روز هفتم آذرماه ۹۰ به صورت اطلاعیه رسمی بر روی سایت اینترنتی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
 

sey

عضو جدید
دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکترای ۹۱

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور دکترای ۹۱

معاون سازمان سنجش گفت: برنامه زمان بندی آزمون دکتری سال ۹۱ به این ترتیب است که دفترچه راهنمای ثبت نام یک هفته قبل از شروع ثبت نام در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.
وی افزود: ثبت نام دومین آزمون دکترای نیمه متمرکز و خرید کارت اعتباری ثبت نام صرفاً به صورت اینترنتی بوده و ثبت نام از ۲۵ دی ماه ۹۰ آغاز می‌شود و تا دوم بهمن ماه ۹۰ ادامه خواهد داشت.
 

sey

عضو جدید
تاریخ توزیع کارت شرکت در آزمون دکتری ۹۱

تاریخ توزیع کارت شرکت در آزمون دکتری ۹۱

طباطبایی گفت: استقرار اطلاعات ثبت نامی و مهلت ویرایش اطلاعات در دوره زمانی ۱۰ تا ۱۲ بهمن ماه ۹۰ انجام می‌گیرد. دریافت کارت شرکت در آزمون دکتری از ۲۱ فروردین ماه ۹۱ آغاز می‌شود و تا ۲۴ فروردین ماه ۹۱ ادامه دارد.
 

sey

عضو جدید
نحوه انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۱ و اعلام نتایج اولیه دومین آزمون دکترای نیمه متمرکز

نحوه انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۱ و اعلام نتایج اولیه دومین آزمون دکترای نیمه متمرکز

: پس از اعلام نتایج اولیه در سوم خرداد ماه ۹۱ داوطلبان در محدوده زمانی سوم تا هفتم خردادماه ۹۱ باید انتخاب رشته خود را انجام دهند. داوطلب پس از مشاهده کارنامه می‌تواند انتخاب رشته کند.
 

sey

عضو جدید
اعلام نتایج نهایی مصاحبه آزمون دکتری ۹۱

اعلام نتایج نهایی مصاحبه آزمون دکتری ۹۱

معاون سازمان سنجش افزود: داوطلبان حائز شرایط در اواخر خردادماه ۹۱ به دانشگاه‌ها برای انجام مصاحبه معرفی می‌شوند و در ‌‌نهایت تا ۲۰ شهریورماه ۹۱ نتایج نهایی اعلام خواهد شد.
وی درباره گروه‌های عمده آزمون دکتری تخصصی سال ۹۱ گفت: گروه علوم انسانی با ۴۴ رشته، گروه علوم فنی و مهندسی با ۷۲ رشته، گروه علوم پایه حدود ۵۰ رشته، گروه کشاورزی و منابع طبیعی با ۵۱، گروه زبان‌های خارجی با ۱۱ رشته، گروه دامپزشکی با ۲۵ رشته، گروه هنر با ۷ رشته، گروه پزشکی با ۱۳ رشته (ممکن است گزینش از طریق وزارت بهداشت صورت گیرد، گروه تربیت بدنی با ۵ رشته (ممکن است به گروه علوم انسانی منتقل شود) گروه‌های عمده آزمون هستند.
 

sey

عضو جدید
خیلی مهم:اطلاعيه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور در باره‌ شرايط وضوابط ، تاريخ و نحوه‌ ثبت‌ نام‌ در آزمون‌ ورودي دوره‌ دكتري ‌ نيمه‌متم

خیلی مهم:اطلاعيه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور در باره‌ شرايط وضوابط ، تاريخ و نحوه‌ ثبت‌ نام‌ در آزمون‌ ورودي دوره‌ دكتري ‌ نيمه‌متم

سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور بدين‌ وسيله‌ به‌ اطلاع‌ كليه‌ متقاضيان ثبت نام و شركت در آزمون ورودي دوره دكتري (نيمه‌متمركز) سال 1391 مي رساند كه ثبت نام براي شركت در آزمون مذكور از طريق شبكه اينترنت اين سازمان از روز يكشنبه 25/10/1390 آغاز و در روز يكشنبه 2/11/90 پايان‌ مي‌پذيرد، لذا كليه‌ داوطلبان‌ متقاضي‌ ثبت نام كه داراي شرايط عمومي واختصاصي ذيل باشند، مي‌توانند در آزمون مذكور ثبت‌نام و شركت نمايند.

مقدمه‌:
سرعت پرشتاب علم و فناوري در همه امور و ظهور رشته‌هاي جديد دانشگاهي، متوليان آموزش عالي را در شرايطي قرار مي‌دهد كه تغييرات لازم را جهت بهبود اجراي آزمون بوجود آورند. لذا، دومين آزمون نيمه‌متمركز دكتري با آزمون اول از لحاظ محتوايي و روش برگزاري متفاوت خواهد بود. در اين آزمون علاوه بر مواد عمومي آزمون (زبان و استعداد تحصيلي)، مجموعه‌اي از دروس تخصصي از دو مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد لحاظ گرديده است. آزمون دكتري سال 91 براي حدود 278 رشته با 1550 ماده امتحاني برگزار خواهد شد كه فهرست آنها براي تمامي رشته‌ها به همراه رشته‌هاي مرتبط در جداول انتهائي اين اطلاعيه آمده است. لذا، شرايط و ضوابط ثبت‌نام و شركت داوطلبان در آزمون مذكور به شرح ذيل اعلام مي‌گردد.
اهداف:
آزمون دكتري (Ph.D) سال 1391 بصورت نيمه‌متمركز به منظور تأمين اهداف زير برگزار مي‌گردد:
عدالت آموزشي و فرصت برابر براي متقاضيان ورود به دوره دكتري.
سنجش علمي داوطلبان ورود به دوره دكتري براساس دروس اختصاصي مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد.
ايجاد وحدت رويه و هماهنگي دانشگاه با سياست‌هاي وزارت علوم در پذيرش دانشجو.
كمك به دانشگاه براي پذيرش دانشجويان مستعد در دوره دكتري.
كاهش هزينه اجراي آزمون‌هاي موازي و جلوگيري از اتلاف منابع.
كمك به موسسات و وزارتخانه ها جهت ارزشيابي متقاصييان استخدام آنها
جلوگيري از شركت متعدد داوطلب در آزمون‌هاي مختلف.
تعاريف‌:
مفاهيم‌ بعضي‌ از اصطلاحات‌ بكار رفته‌ در ‌ دفترچه‌ راهنماي آزمون به‌ شرح‌ زير است:
الف) دوره دكتري: بالاترين دوره تحصيلي آموزش عالي است كه به اعطاي مدرك تحصيلي مي­انجامد و رسالت آن تربيت افرادي است كه با نوآوري در زمينه­هاي مختلف علوم فناوري در رفع نيازهاي كشور و گسترش مرزهاي دانش مؤثر باشند.
ب) شيوه آموزشي ـ پژوهشي: دوره‌اي كه محتواي برنامه آن مشتمل بر واحدهاي درسي كارهاي پژوهشي و پايان‌نامه است.
ج) پايان نامه: فعاليت پژوهشي ـ تحقيقاتي است كه در زمينه رشته تحصيلي مربوط و تحت راهنمايي و مشاوره و اساتيدو هيأت داوران قرار مي‌گيرد.
د) سمينار: منظور تحقيق و تتبع نظري است كه دانشجويان گرد هم مي‌آيند و به تشريح موضوع مورد مطالعه خود مي‌پردازند.
ه‍( گروه آزمايشي‌: رشته‌هاي ‌مختلف تحصيلي آموزش ‌عالي ‌با توجه ‌به ‌تجانس ‌آنها به ‌گروه‌هاي‌ نه‌گانه، علوم‌ انساني، علوم‌ پايه، فني‌ و مهندسي‌، كشاورزي، هنر، علوم‌ پزشكي، دامپزشكي، زبان و تربيت بدني تقسيم‌ مي‌شود.
تبصره‌: پذيرش دانشجو رشته‌هاي گروه علوم پزشكي منحصراً براي دانشگاه تربيت مدرس صورت مي­گيرد و پذيرفته‌شدگان فقط در آن دانشگاه ادامه تحصيل خواهند داد.
و) مقاطع‌ تحصيلي‌: مقـاطع تحصيلي‌ ‌نشانگر طول‌ مدت‌ تحصيل‌ و نوع‌ مدرك‌ اعطايي‌ در پايان‌ تحصيل‌ است‌ كه عبارتند از:
1- كارشناسي‌ (ليسانس‌) 2- كارشناسي‌ ارشد(فوق‌ ليسانس) 3- دكتراي‌ حرفه‌اي 4- دكتري (Ph.D).
ز) گروه آموزشي: كوچكترين واحد سازماني آموزشي يا پژوهشي مستقر در دانشكده مي‌باشد.
ح) رشته‌ امتحاني‌: هر داوطلب‌ بر اساس‌ ميزان‌ علاقه‌مندي‌ خود به‌ رشته‌ يا رشته‌هاي‌ تحصيلي‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالي، مي‌تواند حداكثر در يك كدرشته‌ امتحاني از يك گروه آزمايشي‌ ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شركت نمايد.
ط) دانشجوي‌ سال‌ آخر: به‌ كسي‌ اطلاق‌ مي‌شود كه‌ حداكثر تا تاريخ 31/6/1391 بطور قطع‌ در مقطع‌ كارشناسي‌ ارشد از دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش ‌عالي داخل و يا خارج از كشور مورد تأييد شوراي‌ عالي‌ انقلاب‌ فرهنگي‌ يا وزارت‌ علوم‌، تحقيقات‌ و فناوري‌ و يا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشكي‌ فارغ‌التحصيل‌ شود.
ي) تعهد خدمت‌ آموزش‌ رايگان‌: افرادي‌ كه‌ بلافاصله‌ پس‌ از فراغت‌ از تحصيل‌ در دوره‌ كارشناسي ارشد‌ در اين‌ آزمون‌ پذيرفته‌ مي‌شوند و به‌ موجب‌ ماده‌ 2 آيين‌نامه‌ اجرايي‌قانون‌ آموزش‌ رايگان‌ از مزاياي‌ آموزش‌ رايگان‌ بهره‌مند شده‌اند، تعهدات‌ مربوط به‌ بهره‌مندي‌ از آموزش‌ رايگان‌ آنان‌ در مقاطع‌ تحصيلي گذشته‌ پس‌ از پايان ‌تحصيلات‌ دوره‌ دكتري انجام‌ مي‌پذيرد. درخصوص رشته‌هاي وابسته به وزارت بهداشت برابر با ضوابط و شرايط مربوطه عمل خواهد شد.
ك) معدل‌: عبارت است از معدل مندرج در گواهينامه موقت يا مدرك رسمي فارغ‌التحصيلان دوره‌هاي مختلف كارشناسي و كارشناسي ارشد و درصورت فارغ‌التحصيل نشدن ميانگين نمرات واحدهاي درسي گذرانده شده براي دانشجويان سال آخر دوره كارشناسي ارشد كه حداكثر تا تاريخ 31/6/91 فارغ‌التحصيل خواهند شد.
ل) كد رهگيري: شامل يك كد 14 رقمي (تلفيقي از اعداد و حروف) مي‌باشد كه پس از پايان مراحل ثبت‌نام از طريق سايت به هر داوطلب داده مي‌شود و لازم است كه تا پايان اعلام نتايج نزد داوطلب نگهداري شود.



مقررات آموزشي دوره دكتري (Ph.D)
داوطلبان جهت كسب اطلاعات در خصوص مقررات آموزشي، ميزان شهريه دوره‌هاي نوبت دوم (شبانه)، دوره‌هاي غيرانتفاعي، بين‌الملل و پيام نور و ساير شرايط و ضوابط دوره دكتري، به سايت اينترنتي وزارت علوم‌‌، تحقيقات و فناوري، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و سايت‌هاي مرتبط مراجعه نمايند.
شرايط عمومي‌ و اختصاصي‌ داوطلبان:
داوطلبان‌ لازم‌ است‌ داراي‌ شرايط عمومي‌ و اختصاصي‌ به‌ شرح‌ ذيل‌ بوده‌ و از لحاظ مقررات‌ وظيفه‌ عمومي‌ منعي‌ نداشته‌ باشند.
شرايط عمومي‌:
الف) اعتقاد به‌ اسلام‌ يا يكي‌ از اديان‌ تصريح‌ شده‌ در قانون‌ اساسي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌.
ب) ملتزم‌ بودن‌ به‌ احكام‌ عملي‌ اسلام‌ (انجام‌ دادن‌ واجبات‌ و پرهيز كردن‌ از محرمات‌).
تبصره ‌1: ملاك،‌ وضع‌ كنوني‌ داوطلب‌ در هنگام‌ ثبت‌نام‌ است‌.
تبصره ‌2: اقليت‌هاي‌ ديني‌ (اديان‌ رسمي‌) مندرج‌ در قانون‌ اساسي‌ از اين‌ شرط مستثني‌ هستند (به‌ شرط عدم‌ تجاهر به‌ نقض‌ احكام‌ اسلام‌).
ج) عدم‌ احراز عناد (نه‌ اعتراض‌) نسبت‌ به‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌.
تبصره‌: در صورتي‌ كه‌ داوطلب‌ سابقاً با نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ عناد داشته‌، بايد تغيير نظر او احراز شود.
د) نداشتن‌ سابقه‌ عضويت‌ در ساواك‌ و فراماسونري‌ و اعقاب‌ آن براساس استعلام‌هاي انجام شده.
ه‍‌) عدم‌ احراز فساد اخلاقي‌.
و) عدم‌ اشتهار به‌ ارتكاب‌ اعمال‌ خلاف‌ شئون‌ شغلي‌ و تحصيلي‌ در طول‌ تحصيل‌ يا زمان‌ اشتغال‌ (در صورت‌ اشتغال‌ فعلي‌).
ز) برخورداري‌ از توانايي‌ جسمي‌ به‌ تناسب‌ رشته‌ انتخابي‌ و عدم‌ اعتياد به‌ مواد مخدر.

شرايط اختصاصي:
الف) داشتن‌ كارشناسي‌ ارشد (فوق‌ ليسانس)‌ يا دكتراي‌ حرفه‌اي‌ يا اشتغال‌ به‌ تحصيل‌ در سال‌ آخر مقطع‌ كارشناسي‌ ارشد يا دكتراي حرفه‌اي كه‌ مدرك‌ مذكور مورد تأييد شوراي ‌عالي ‌انقلاب‌ فرهنگي‌ يا وزارت‌ علوم‌، تحقيقات‌ و فناوري‌ و يا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشكي‌ باشد.
تبصره 1: فارغ‌التحصيلان‌ و دانشجويان‌ رشته‌هاي‌ گروه ‌پزشكي‌ متقاضي ‌شركت‌ در اين ‌آزمون‌، قبل‌ از اقدام‌ به‌ ثبت‌نام‌ بايد توجه‌ داشته‌ باشند كه‌ از لحاظ طرح‌ تعهد خدمت‌ به‌ وزارت ‌بهداشت‌، درمان ‌و آموزش‌ پزشكي‌، وضعيت‌ خود را مشخص‌ و از نظر وزارت‌ مذكور منعي‌ براي ثبت‌نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ و در صورت قبولي براي ادامه تحصيل نداشته باشند. در غير اين‌ صورت‌ عواقب‌ مترتب‌ بر آن،‌ به‌ عهده‌ شخص‌ متقاضي‌ خواهد بود.
تبصره 2: باتوجه به اينكه ادامه تحصيل در مقطع دكتري بصورت تمام وقت مي‌باشد، داوطلبان‌ شاغل‌ در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي‌ دولتي‌ بايد قبل‌ از ثبت‌نام‌ موافقت‌ كتبي‌ و بدون‌ قيد و شرط محل كار‌ خود را مبني‌ بر ادامه‌ تحصيل‌ دريافت‌ و آن را نزد خود نگه دارند.
تبصره3: رشته تحصيلي انتخابي داوطلبان در دوره دكتري بايستي متناسب با رشته‌ي مقطع كارشناسي ارشد آنها باشد، به عبارتي داوطلباني كه رشته تحصيلي آنها در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد مغايرت دارد مي‌بايست بر اساس رشته تحصيلي مقطع كارشناسي ارشد در رشته مورد نظر ثبت نام نمايند.
ب) براساس‌ مصوبات‌ شوراي‌ عالي‌ برنامه‌ريزي‌ به‌ فارغ‌التحصيلان‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالي‌ معتبر خارجي‌ كه‌ به‌ دليل‌ كيفيت‌ (اعتبار دانشگاه‌ و محتواي‌ درسي‌) به‌ مدرك‌ فارغ‌التحصيلي‌ ارزشيابي‌ شده‌ آنان‌ عنوان‌ معادل‌ تعلق‌ گرفته‌ است‌، اجازه شركت در آزمون مذكور داده نمي‌شود. مگر اينكه در آزمون‌هاي معادل دوره كارشناسي ارشد كه در سال‌هاي 1387، 1388 و يا 1389 توسط سازمان سنجش آموزش كشور برگزار شده است پذيرفته شده باشند.
ج) دارندگان مدرك معادل كارشناسي ارشد (معادل فوق ليسانس) مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري‌، وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشكي و يا سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور كه در آزمون جامع دارندگان مدرك معادل كارشناسي ارشد (سال‌هاي 1387، 1388 و يا 1389) حدنصاب نمره علمي لازم را كسب نموده و پذيرفته شده‌اند، مي‌توانند در آزمون رشته‌هاي تحصيلي دوره دكتري (Ph.D) گروه امتحاني مربوط، ثبت‌نام و شركت نمايند. اين قبيل داوطلبان در صورت موفقيت در اين آزمون لازم است كارنامه نتيجه آزمون جامع مدرك معادل كارشناسي ارشد خود را پس از پذيرفته شدن به همراه ساير مدارك لازم به دانشگاه محل قبولي ارائه نمايند. همچنين دارندگان مدرك معادل كارشناسي ارشد كه دوره تحصيلي آنان با مجوز شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري صادر شده باشد و مدرك آنان مورد تائيد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري باشد، مي توانند در آزمون دكتري (Ph.D) شركت و در صورت پذيرفته شدن ادامه تحصيل دهند.
د ) بر اساس‌ مصوبه‌ جلسه 368 مورخ ‌3/11/74 شوراي عالي‌ انقلاب فرهنگي‌ در مورد مدارك‌ تحصيلي‌ صادر شده‌ توسط مديريت‌ يكي از حوزه‌هاي‌ علميه‌ قم و خراسان، فضلا و طلاب ‌حوزه‌هاي علميه كه بر اساس‌ مدرك‌ صادر شده‌ توسط مديريت يكي از حوزه‌هاي علميه قم‌ و خراسان دوره ‌سطح 3 را گذرانده‌اند و يا تا تاريخ 31/6/1391 فارغ‌التحصيل‌ مي‌شوند،‌ منحصراً مي‌توانند در يكي‌ از كدرشته‌هاي ‌امتحاني مرتبط در گروه علوم انساني ثبت‌نام‌ و در آزمون‌ آن‌ شركت‌ نمايند و در صورت پذيرفته‌شدن مشروط به گذراندن دروس پيش‌نياز به تشخيص گروه آموزشي ادامه تحصيل دهند. بديهي‌ است ‌اين‌ دسته‌ از داوطلبان‌ بايد تصوير مدرك‌ فراغت‌ از تحصيل‌ خود را كه‌ توسط مديريت‌‌ حوزه­­هاي علميه‌ صادر گرديده ‌است‌ در اختيار داشته باشند.
ه‍ ) پذيرفته‌شدگان ‌نهايي ‌آزمون‌ دكتري (Ph.D) سال 1390 حتي در صورت انصراف قطعي حق ‌ثبت‌نام‌ و شركت ‌در اين ‌آزمون ‌را ندارند.
و ) داوطلباني كه فارغ‌التحصيل شده‌اند، لازم است معدل دوره كارشناسي و كارشناسي ارشد خود را در رديف‌هاي مربوطه تقاضانامه درج نمايند. همچنين داوطلباني كه حداكثرتا تاريخ 31/6/91 فارغ‌التحصيل خواهند شد لازم است علاوه بر درج معدل دوره كارشناسي، ميانگين نمرات واحدهاي درسي گذرانده شده در مقطع كارشناسي ارشد را حداكثر تا تاريخ 31/6/1390 در تقاضانامه درج نموده و نسبت به تكميل و تأييد فرم معدل مندرج در دفترچه راهنما از سوي دانشگاه محل تحصيل دوره كارشناسي ارشد اقدام نمايند.
تذكر مهم: داوطلب بايد در زمان قبولي نهايي، معدل خود را با مدرك معتبر به دانشگاه‌ها و مراكز آموزش‌ عالي محل قبولي ارائه دهد و لازم است مغايرتي بين معدل اعلام شده به اين سازمان با معدل مدرك ارائه شده به محل قبولي وجود نداشته باشد. بديهي است در صورت مغايرت معدل، قبولي فرد پذيرفته ‌شده در هر مرحله از تحصيل كه باشد لغو و به درخواست وي ترتيب اثر داده نخواهد شد و حق هرگونه اعتراضي از داوطلب سلب خواهد شد.
تبصره: دانشجويان سال‌آخر و‌ يا فارغ‌التحصيلان مقطع‌ كارشناسي ­ارشد و دكتراي حرفه­اي كه ‌معدل آنان كمتر از 14 مي‌باشد، حق ‌ثبت‌نام ‌و شركت‌ در اين‌ آزمون ‌را­ ندارند.
ز ) پذيرفته‌شدگان‌ با توجه‌ به‌ تعهدات‌ آموزش‌ رايگان‌ بايد دو برابر طول‌ مدت‌ تحصيل‌ دوره‌ دكتري، در موقع‌ ثبت‌نام‌ تعهد بسپارند تا در صورت نياز محلي‌ كه‌ وزارت‌ علوم‌، تحقيقات‌ و فناوري‌ تعيين‌ مي‌كند به‌ خدمت‌ اشتغال‌ ورزند.
تبصره: پذيرفته‌شدگان‌ شاغل‌ در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي‌ دولتي‌ با توجه‌ به‌ تعهدات‌ آموزش‌ رايگان‌ بايد برابر طول‌ مدت‌ تحصيل‌ دوره‌ دكتري (Ph.D)، در موقع‌ ثبت‌نام‌ به‌ وزارتخانه‌، سازمان‌ و يا نهاد دولتي‌ مربوط تعهد خدمت‌ بسپارند.
ح ) وزارت‌ علوم‌، تحقيقات‌ و فناوري‌ به‌ هيچيك‌ از دانشجويان‌ مقطع‌ دكتري، بورس‌ تحصيلي‌ اعطاء نمي‌نمايد در صورت لزوم و بورسيه شدن پذيرفته شدگان نهايي پس از اعلام نتايج نهايي براساس نياز دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور صورت خواهد گرفت.
ط ) بهره‌مندان‌ از مزاياي‌ صندوق‌هاي‌ رفاه‌ دانشجويان‌ چنانچه‌ قصد ادامه ‌تحصيل‌ در مقطع‌ بالاتر را داشته‌ باشند، مي‌توانند با سپردن‌ تضمين‌ كافي (به ‌تشخيص ‌صندوق‌هاي‌ رفاه‌ دانشجويان‌) به ‌صندوق‌هاي ‌مذكور، انجام‌ تعهد خود را به‌ بعد از خاتمه‌ مقطع‌ تحصيلي‌ جديد موكول‌ نمايند.
ي) استفاده از مأموريت آموزشي تابع مقررات مربوطه مي‌باشد و شركت و پذيرش در آزمون براي متقاضي بمنزله موافقت با مأموريت آموزشي نخواهد بود.
تبصره: چنانچه‌ هر يك‌ از فارغ‌التحصيلان‌ پس‌ از اشتغال‌ و كسب‌ درآمد نسبت‌ به‌ پرداخت‌ اقساط وام‌ خود اقدام‌ ننموده‌ باشند، مشمول‌ تسهيلات‌ موضوع‌ اين‌ بند نخواهند شد و لازم‌ است‌ قبل ‌از ثبت‌نام ‌در مقطع ‌تحصيلي‌ جديد با صندوق‌هاي ‌رفاه‌ دانشجويان‌ تسويه‌ حساب‌ نمايند.

 

sey

عضو جدید
خیلی مهم:اطلاعيه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور در باره‌ شرايط وضوابط ، تاريخ و نحوه‌ ثبت‌ نام‌ در آزمون‌ ورودي دوره‌ دكتري ‌ نيمه‌متم

خیلی مهم:اطلاعيه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور در باره‌ شرايط وضوابط ، تاريخ و نحوه‌ ثبت‌ نام‌ در آزمون‌ ورودي دوره‌ دكتري ‌ نيمه‌متم

مقررات‌ وظيفه‌ عمومي‌:
بر اساس‌ اعلام‌ رسمي‌ سازمان‌ وظيفه‌ عمومي‌ نيروي‌ انتظامي‌، داوطلب‌ مرد لازم‌ است‌ يكي‌ از شرايط زير را دارا بوده و يكي از كدهاي 9 گانه ذيل را در بخش مربوط به تقاضانامه ثبت‌نام اينترنتي درج نمايند.
كد 1) دارا بودن كارت‌ پايان‌ خدمت‌.
كد 2) دارا بودن كارت‌ معافيت‌ دائم (كفالت،‌ پزشكي‌ و موارد خاص).
كد 3) متولد سال‌ 1352 و قبل‌ از آن‌، براي دارندگان دانشنامه كارشناسي ارشد.
كد 4) داشتن برگه اعزام به خدمت بدون مهر غيبت‌ كه مهلت اعزام مندرج در آن در زمان ثبت‌نام سپري نشده باشد.
تبصره 1: پذيرفته‌شدگاني كه به هنگام ثبت‌نام در دانشگاه مدت 6 ماه از تاريخ فراغت از تحصيل آنان در دوره كارشناسي ارشد سپري نشده باشد و تحصيل آنها در سنوات مجاز پايان يافته باشد، نيازي به ارائه برگ اعزام به خدمت ندارند.
تبصره 2: اين‌ افراد لازم‌ است‌ در تاريخي‌ كه‌ توسط سازمان وظيفه‌ عمومي‌ نيروي‌ انتظامي‌ اعلام‌ مي‌شود به‌ خدمت‌ اعزام‌ شوند. بديهي‌ است‌ در صورت‌ پذيرفته‌ شدن‌ و دارا بودن‌ ساير شرايط و ضوابط، در هر مرحله‌اي‌ از خدمت‌ وظيفه ‌ترخيص‌ خواهند شد. در غير اين‌ صورت‌ غايب‌ محسوب‌ شده‌ و قبولي‌ آنان‌ «كان‌لم‌يكن‌» تلقي‌ مي‌گردد.
كد 5) ارائه گواهي و موافقت از سازمان يا وزارتخانه مربوطه براي مشمولان متعهد خدمت در سازمان‌ها و يا وزارتخانه‌ها مبني بر اينكه دوران تعهد خدمت آنان به سازمان تا تاريخ 31/6/1391 به‌ پايان‌ مي‌رسد.
تبصره: ثبت‌نام و شركت مشمولين متعهد خدمت در وزارت آموزش و پرورش با رعايت قوانين موضوعه، در صورت موافقت وزارتخانه ذيربط با منفك شدن از ادامه انجام تعهد و شروع مجدد آن پس از پايان تحصيل، بلامانع خواهد بود.
كد 6) دانشجوي‌ سال‌ آخر مقطع كارشناسي ارشد كه تا تاريخ 31/6/1391 در سنوات مجاز فارغ‌التحصيل‌ مي‌شود.
كد 7) كاركنان شاغل‌ رسمي‌ در نيروهاي‌ نظامي‌ و انتظامي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ با ارائه‌ گواهي‌ موافقت‌ از يگان‌ مربوط.
كد 8) طلبه‌ دارنده‌ مدرك‌ معادل كارشناسي ارشد (فوق ليسانس‌‌) مورد تأييد، به‌ شرطي‌ كه‌ شوراي‌ مديريت‌ حوزه‌هاي‌ علميه‌ يا شوراي حوزه علميه خراسان تأييد نمايد كه‌ معافيت‌ تحصيلي‌ وي‌ در حوزه‌، پوششي‌ براي تحصيل‌ در دانشگاه‌ نيست‌ و طلبه‌ قادر است‌ ضمن‌ اشتغال‌ به‌ تحصيل‌ در حوزه‌، به‌ موازات‌ آن‌ در دانشگاه‌ نيز تحصيل‌ كند، با همان‌ معافيت‌ تحصيلي‌ حوزه‌، اشتغال ‌به‌ تحصيل‌ وي‌ در دانشگاه‌ بلامانع‌ است‌. بديهي‌ است‌ هر موقع‌ حوزه‌ علميه‌ معافيت‌ تحصيلي‌ طلبه‌اي‌ را خاتمه ‌يافته ‌اعلام‌ كند، مشمول‌ ديگر نمي‌تواند به‌ عنوان ‌دانشجو از معافيت‌ تحصيلي‌ دانشگاه‌ استفاده‌ نمايد و بايد به‌ خدمت‌ اعزام‌ شود.
تبصره: افراد مشمول‌ بند 8 فوق‌ قبل‌ از ثبت‌نام‌ در آزمون‌ بايد موافقتنامه‌ مذكور را از شوراي مديريت يكي از حوزه‌هاي علميه فوق‌الذكر دريافت‌ و به‌ هنگام‌ ثبت‌نام در دانشگاه‌ ارائه‌ نمايند.
كد 9) مشمولان داراي كارت معافيت موقت (بدون غيبت) كه حداكثر يك ماه از تاريخ خاتمه معافيت موقت آنان سپري نشده باشد.
كد 10) سربازان وظيفه در حال خدمت بدون غيبت اوليه با اعلام قبولي از سوي دانشگاه و صدور مجوز تحصيل از سوي سازمان وظيفه عمومي به شرط اينكه دانشجوي انصرافي و يا اخراجي نبوده باشند.
تذكر مهم: مشمولان غايب به هيچ وجه حق شركت در اين آزمون را نداشته و در صورت شركت و قبولي، مجوز تحصيل براي آنان صادر نخواهد شد و دانشگاه‌ها نيز مجاز به ثبت‌نام از آنها نمي‌باشند.
شرايط و ضوابط ثبت‌نام اتباع خارجي:
داوطلبان شركت‌كننده اتباع غيرايراني، بايد علاوه بر شرايط عمومي و اختصاصي اين آزمون، داراي شرايط ذيل بوده و بند 16 تقاضانامه ثبت‌نام اينترنتي، علامتگذاري و تكميل نمايند.
1- ثبت‌نام اتباع غيرايراني مقيم ايران منوط به داشتن يكي از مدارك اقامتي يا شناسايي معتبر زير مي‌باشد.
1-1- گذرنامه كه داراي پروانه اقامت با حداقل شش ماه اعتبار باشد.
2-1- دفترچه پناهندگي سياسي صادره از سوي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران.
3-1- كارت هويت ويژه اتباع غيرايراني داراي اعتبار در سال 1390، صادره از سوي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور.
4-1- كارت آمايش مرحله ششم صادره از سوي اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي وزارت كشور.
5-1- فقط اتباع غيرايراني مقيم جمهوري اسلامي ايران مجاز به شركت در آزمون دوره دكتري (Ph.D) سال 1391 مي‌باشند.
تبصره: در هر مرحله‌اي مغايرت شرايط داوطلب با شرايط اعلام شده فوق‌الذكر، از سوي مراجع ذيصلاح تشخيص داده شود، از ادامه مراحل گزينش يا تحصيل داوطلب جلوگيري بعمل خواهد‌آمد.
2- ثبت‌نام پذيرفته‌شدگان غيرايراني و اجراي روند امور كنسولي آنان بر اساس مفاد شيوه‌نامه ثبت‌نام و پذيرش شدگان غيرايراني كه به تصويب كارگروه دانشجويان غيرايراني رسيده است، انجام مي‌پذيرد.
3- داوطلبان غيرايراني ملزم به مطالعه دقيق مندرجات دفترچه‌هاي راهنماي آزمون بوده و هيچ عذري مبني بر عدم اطلاع از مفاد دفترچه‌ها پذيرفته نيست.
4- چنانچه اتباع غيرايراني كه در رديف پذيرفته‌شدگان نهايي اين آزمون قرار گرفته‌اند، در زمان ثبت‌نام بند 16 تقاضانامه را علامتگذاري ننموده باشند، پذيرش آنان لغو خواهد شد.
5- تحصيل همزمان اتباع غيرايراني شاغل به تحصيل در مؤسسات آموزش عالي در واحدهاي آموزشي دانشگاه‌هاي پيام‌نور، جامع علمي كاربردي و مركز جامعه المصطفي(ص) العالميه ممنوع مي‌باشد.
6- كليه پذيرفته شدگان غيرايراني دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي، موظف به پرداخت شهريه تحصيلي طبق مصوبات وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مي‌باشند.
7- اتباع غيرايراني مجاز به انتخاب رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي در مناطق ممنوعه تردد و اسكان اتباع خارجي نمي‌باشند. بديهي است در صورت پذيرش و اعلام قبولي داوطلبان غيرايراني در مناطق ممنوعه، پذيرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي آن مناطق، «كان لم يكن» تلقي مي‌گردد. توضيح و فهرست مناطق ممنوعه تردد و اسكان براي اين داوطلبان، در سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور درج شده است.
8- پذيرش اتباع غيرايراني در رشته‌هايي كه منجر به ايجاد تعهداتي براي جمهوري اسلامي ايران شود (از جمله تعهدات استخدامي) و رشته‌هاي خاص و حساس اكيداً ممنوع مي‌باشد. توضيح و فهرست اين رشته‌ها، در سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور درج شده است.
9- كليه اتباع غيرايراني متقاضي ثبت‌نام و شركت در آزمون دكتري (Ph.D) سال 1391، در صورت دارا بودن شرايط و ضوابط اعلام شده، لازم است در زمان ثبت‌نام با مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني: www.sanjesh.org و ورود به لينك مربوطه نسبت به تكميل اطلاعات درخواستي اقدام نمايند؛ كه پس از تكميل اطلاعات مورد درخواست در سايت، به اين دسته از داوطلبان يك كد پيگيري 13 رقمي داده خواهد شد كه داوطلب مي‌بايست اين كد را دقيقاً در محل مخصوصي كه در بند 16 تقاضانامه ثبت‌نام اينترنتي، پيش‌بيني شده است درج نمايند.
سهميه‌ها:
كليه قوانين ومصوبات مربوط به اعمال سهميه‌هاي مختلف كماكان همانند گذشته به قوت خود باقي است و گزينش داوطلبان واجد شرايط براساس مصوبات مربوطه صورت مي‌گيرد ولي شركت كليه داوطلبان در آزمون نيمه متمركز دكتري (Ph.D) سال 1391 الزامي مي‌باشد براساس مقرارت و مصوبات مربوطه 20درصد از ظرفيت پذيرش به ايثارگران انقلاب اسلامي، به شرط كسب حدنصاب نمره علمي اختصاص دارد.
تبصره: داوطلبان واجد شرايط بايستي در آزمون شركت نموده و حداقل 80درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده در سهميه آزاد را كسب نمايند.
 

sey

عضو جدید
ادامه خبر

ادامه خبر

سهميه‌ رزمندگان‌:
هر يك ‌از داوطلبان ‌متقاضي‌ سهميه‌ رزمندگان‌ مي‌توانند بر اساس‌ شرايط خود كه ‌در بندهاي‌ «الف‌» تا « ج» ذيل ‌آمده ‌است ‌متقاضي‌ اين‌ سهميه‌ شوند.
الف) رزمندگاني كه بر اساس ماده 1 و تبصره‌هاي چهارگانه ماده مذكور در آيين‌نامه اجرايي قانون ايجاد تسهيلات براي ‌ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب‌ بسيجي ‌به دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش ‌عالي‌ از تاريخ ‌31/6/1359 لغايت‌ 31/6/1367 حداقل‌ شش‌ (6) ماه‌ متوالي‌ يا متناوب‌ داوطلبانه‌ در مناطق‌ عملياتي ‌جبهه‌هاي‌ نبرد حق‌ عليه‌ باطل‌ حضور داشته‌اند، لازم‌ است‌ ضمن مراجعه به ارگان ذيربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يا وزارت جهاد كشاورزي) نسبت به تكميل فرم مخصوص استفاده از سهميه رزمندگان اقدام نمايند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مشترك سپاه پاسداران (سازمان بسيج مستضعفين) يا وزارت جهادكشاورزي مورد تائيد نهائي قرار گيرد.
تذكرمهم: داوطلبان متقاضي استفاده از سهميه رزمندگان ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي لازم است پس از تكميل فرم مخصوص استفاده از سهميه رزمندگان نسبت به دريافت كدرهگيري 12 رقمي از واحد مربوطه اقدام و آن را در زمان ثبت‌نام در محلي كه در تقاضانامه اينترنتي در نظر گرفته شده درج نمايند.
تبصره 1: داوطلبان ‌متقاضي‌ استفاده ‌از سهميه ‌رزمندگان (سازمان ‌بسيج مستضعفين) در صورت عدم‌ تاييد سهميه‌ و درج سهميه آزاد بر روي كارت ورود به جلسه، به‌ واحدهاي‌تابعه ‌شهرستان‌هاي ‌محل‌ تشكيل پرونده مراجعه ‌نمايند.
تبصره 2: كد رهگيري 12 رقمي براي هر آزمون در هر سال متفاوت مي‌باشد. لذا داوطلبان ضرورت دارد براي ثبت‌نام در هر آزمون با مراجعه به واحد مربوط نسبت به دريافت كد رهگيري 12 رقمي مخصوص همان آزمون اقدام كنند.
تبصره 3: مناطق‌ عملياتي‌ بر اساس‌ مصوبات‌ شوراي‌ عالي‌ دفاع‌ تعيين‌ مي‌شود.
تبصره 4: مدت‌ حضور يا خدمت‌ در جبهه‌ سربازان‌ و پاسداران‌ وظيفه‌ و همچنين‌ تعهدات‌ و مأموريت‌هاي‌ خدمتي‌ پرسنل‌ وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌هاي‌ نظامي‌ در جبهه‌ و نيز طرح‌ 6 ماهه‌ دانشجويان‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالي‌، حضور داوطلبانه‌ تلقي‌ نمي‌شود.
تبصره 5: نيروهاي فعال بسيجي و بسيجيان عادي پايگاه‌هاي مقاومت بسيج مشمول استفاده از سهميه رزمندگان نمي‌شوند.
تبصره 6: فرزندان و همسران رزمندگاني كه منحصراً مدت حضور در جبهه را دارند، مشمول استفاده از اين سهميه نخواهند بود.
ب) جانبازان‌ 25% و بالاتر‌، فرزند و همسر جانبازان 50% و بالاتر، آزادگان‌ و فرزندان‌ و همسران‌ آنان‌، و همچنين‌ فرزندان ‌و همسران‌ شهدا، مفقودين ‌و اسرا براي ‌استفاده‌ از سهميه ‌رزمندگان‌ بايد براساس‌ ضوابط مندرج‌ در بند ذيل‌ اقدام‌ كنند.
اين قبيل داوطلبان ضمن مراجعه به سايت اينترنتي ايثار به آدرس: WWW.isaar.ir با درج كد ملي و كد ايثارگري و اطلاعات لازم در لينك مربوط كد 12 رقمي رهگيري دريافت دارند و آن را در بند 12 تقاضانامه ثبت‌نام اينترنتي درج نمايد. پس از آن ضمن مراجعه به سايت ايثار در قسمت پيگيري سهميه از وضعيت تأييد يا عدم تأييد سهميه خود مطلع شوند و در صورت هرگونه مشكل با شماره تلفن‌هاي مندرج در سايت ايثار (سامانه تأييد سهميه)تماس حاصل نمايند. با توجه به متفاوت بودن كد رهگيري 12 رقمي در هر آزمون و در هر سال داوطلبان ضرورت دارد براي ثبت‌نام در هر آزمون با مراجعه به اين سايت نسبت به دريافت كد رهگيري 12 رقمي مخصوص آن آزمون اقدام كنند.
تذكرمهم: جانبازان ‌با درصد جانبازي حداقل 25% و آزادگان در صورت دارا بودن مدت حضور در جبهه، ضمن درج كدرهگيري در تقاضانامه ثبت‌نامي، به ارگان ذيربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يا وزارت جهاد كشاورزي) مراجعه و با ارائه كارت جانبازي و يا آزادگي، فرم مخصوص استفاده از مدت حضور در جبهه را تكميل نمايند، تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام، توسط ستاد مشترك سپاه ‌پاسداران (سازمان بسيج مستضعفين) و يا وزارت جهاد كشاورزي مورد تائيد نهائي قرارگيرد و درگزينش نهائي به مدت جبهه معادل شده با درصد جانبازي و مدت اسارت اضافه گردد.(اين قبيل داوطلبان نيازي به دريافت كدرهگيري مجدد از ارگان‌هاي مذكور را ندارند و بر اساس كد رهگيري سايت ايثار شناسايي مي‌شوند).
ج) بر اساس‌ تبصره ‌2 ماده ‌10 آيين‌نامه ‌اجرايي‌ قانون ‌ايجاد تسهيلات‌ براي‌ ورود رزمندگان‌ و جهادگران‌ داوطلب ‌بسيجي‌ به‌ دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش ‌عالي‌ مصوب 18/2/1368 هيأت‌ محترم‌ وزيران و قانون اصلاح‌ قانون‌ مذكور مصوب 11/9/71 مجلس‌ محترم‌ شوراي‌ اسلامي‌، داوطلبانــي‌ كه‌ از سـال‌ 1368 به‌ بعد با سهميه‌ رزمندگان‌ در آزمون‌هاي‌ ورودي‌ كارشناسي و كارشناسي ارشد پذيرفته‌ شده‌اند، در صورتي‌ كه‌ داراي‌ حداقـل‌ مدت‌ 18 ماه‌ حضور داوطلبانه‌ در جبهه‌هاي‌ نبرد حق‌ عليه‌ باطل ‌باشند، با توجه به تذكر مهم فوق مي‌توانند در اين‌ آزمون‌ با سهميه‌ رزمندگان‌ شركت‌ نمايند. در غير اين‌ صورت‌ حق‌ استفاده‌ از سهميه‌ رزمندگان‌ در آزمون‌ ورودي‌ دكتري (Ph.D) سال‌ 1391 دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور را نخواهند داشت‌. به عبارتي به ازاي هر 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه هاي حق عليه باطل، مي توان در هر آزمون ورودي از تسهيلات مربوطه برخوردار شد.
تبصره 1: آن‌ دسته‌ از داوطلباني‌ كه‌ با استفاده از سهميه رزمندگان يك بار در دوره كارداني و يك بار در دوره كارشناسي ناپيوسته و يك بار در دوره كارشناسي ارشد ناپيوسته پذيرفته شده‌اند، در صورتيكه حداقل 24 ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل باشند، مي‌توانند در اين آزمون با سهميه رزمندگان شركت نمايند.
تبصره 2: آن‌ دسته‌ از داوطلباني‌ كه‌ با استفاده از سهميه رزمندگان يك بار در آزمون دكتري (Ph.D) پذيرفته شده باشند، طبق ضوابط حق استفاده از سهميه رزمندگان در آزمون ورودي دكتري (Ph.D) سال 1391 را نخواهند داشت.
مراحل آزمون:
1- ثبت‌نام‌:
ثبت‌نام براي آزمون ورودي دكتري (Ph.D) سال 1391 از طريق شبكه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور از روز يكشنبه مورخ25/10/90 آغاز و در ساعت 24 روز يكشنبه 2/11/90 پايان مي‌پذيرد.
الف) هر داوطلب ‌بر اساس ‌علاقه ‌فقط مي‌تواند در يك كدرشته‌ امتحاني (متناسب با مدرك فارغ­التحصيلي)‌، ثبت‌نام‌ و در امتحانات‌ مربوط شركت‌ نمايد.
تبصره: داوطلبان رشته‌هاي‌ امتحاني گروه علوم ‌پزشكي (دانشگاه تربيت مدرس) لازم است با توجه به نوع رشته كارشناسي مورد قبول مندرج در دفترچه راهنما ، نسبت به ثبت‌نام در اين رشته‌ها اقدام نمايند.
ب) داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنما شخصاً به سايت اين سازمان به نشاني:www.sanjesh.org به ‌منظور ثبت‌نام‌، مراجعه و نسبت به تكميل تقاضانامه ثبت‌نامي اينترنتي اقدام نمايند.
د) ثبت‌نام‌ براي‌ شركت‌ در آزمون ‌سال 1391، به روش ذيل امكان پذير مي‌باشد:
1- مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني: (www.sanjesh.org).
2- دريافت دفترچه راهنماي ثبت‌نام (دفترچه شماره 1) از سايت سازمان سنجش .
3- آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز جهت ثبت‌نام.
4- با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت‌نام در اين روش بصورت اينترنتي انجام مي‌گيرد، داوطلبان لازم است به وسيله كارت‌هاي عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونيكي آنها فعال مي باشد با مراجعه به سايت سازمان و پرداخت مبلغ 232.500 ريال (دويست و سي دو هزار و پانصد ريال) به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون يك كدرشته امتحاني، نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.
2-امتحانات‌:
1- تاريخ‌ برگزاري‌ آزمون‌:
الف) آزمون‌ ورودي‌ دوره‌ دكتري (Ph.D) سال‌ 1391 بر اساس‌ برنامه‌ زماني‌ پيش‌بيني‌ شده‌، انشاءالله‌ در صبح و بعداز ظهر روز جمعه 25/1/1391 برگزار خواهد شد.
ب) سطح‌ سؤالات‌ امتحانات‌ اختصاصي‌ حسب‌ مورد در حد دانش‌ و تجربيات‌ فارغ‌التحصيل‌ دوره‌ كارشناسي‌ و كارشناسي ارشد در هر رشته، مطابق‌ فهرست‌ برنامه‌هاي‌ مصوب‌ شوراي‌ عالي‌ برنامه‌ريزي‌ صورت مي‌گيرد.
ح) ضرايب مواد امتحاني شامل زبان انگليسي به عنوان يك ماده آزموني ضريب 2، استعداد تحصيلي به عنوان يك ماده آزموني ضريب 1 و دروس تخصصي به عنوان يك ماده آزموني ضريب 4 مي باشد.
3- نحوه‌ پذيرش‌:
الف) معرفي اوليه داوطلبان: معرفي اوليه داوطلب به صورت چند برابر، بر اساس 80% نمره كل آزمون و 20% معدل كارشناسي و كارشناسي ارشد (معدل‌ها تراز مي‌شود) و سهميه داوطلب صورت خواهد گرفت.
ب) پذيرش نهايي داوطلبان: پذيرش نهايي از بين داوطلبانِ پذيرفته شده‌ي مرحله اولِ معرفي شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش بر اساس نمرات ارسالي دانشگاه‌ها و آزمون كتبي ( درصد تاثير گذاري هر كدام متعاقباٌ اعلام مي شود)، اولويت كدر رشته محلهاي انتخابي داوطلب و ظرفيت اعلام شده، صورت خواهد گرفت.
تبصره 1: 20% ظرفيت در هر رشته ‌محل ‌به ‌رزمندگان واجد شرايط كه حدنصاب ‌نمره‌ علمي ‌لازم را احراز كرده‌ باشند، اختصاص‌ مي‌يابد.
تبصره 2: بر اساس مصوبات معاونت آموزشي وزارت علوم،‌ تحقيقات و فناوري، 30 درصد از ظرفيت پذيرش دانشجو به شرط كسب 80% نمره آخرين فرد قبولي در سهميه آزاد به مربيان رسمي و رسمي آزمايشي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي است كه پذيرش دانشجوي آنها از طريق آزمون سازمان سنجش آموزش كشور صورت مي پذيرد.
ج) امتياز متقاضيان آيين‌نامه استعدادهاي درخشان:
داوطلبان واجد شرايط براي پذيرش در دوره دكتري (Ph.D) مي‌توانند براساس آيين‌نامه شماره 3536/2 مورخ 31/6/1386 شوراي هدايت استعدادهاي درخشان وزارت علوم‌ تحقيقات و فناوري اقدام نمايند.
توصيه‌هاي‌ مهم‌:
1- با توجه به تاثير 20 درصدي معدل كارشناسي و كارشناسي ارشد (معدلهاي تراز شده) اكيداً توصييه ميگردد كه داوطلبان معدل دوره كارشناسي و كارشناسي ارشد خود را با توجه به بند ك قسمت تعاريف با دقت درج نمايند.
2-توصيه‌ مي‌شود داوطلبان پس از تكميل تقاضانامه و دريافت كدرهگيري يك نسخه پرينت از تقاضانامه تهيه و نزد خود نگهداري نمايند.
3- هرگونه‌ تغييري‌ از طريق‌ نشريه پيك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبري‌ و اطلاع‌رساني‌ سازمان ‌سنجش‌)، سايت سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طريق رسانه‌هاي گروهي ‌اعلام ‌خواهد شد.
3-در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي: 9-88923595-021 با روابط عمومي ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ نمايند و يا از طريق سيستم پاسخگويي اينترنتي (غيرحضوري) سازمان اقدام نمايند.
 

sey

عضو جدید
اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره افزايش ظرفيت برخي از كد رشته محل هاي آزمون ورودي دوره هاي دكتراي تخصصي ( ph.d ) سال 1390

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره افزايش ظرفيت برخي از كد رشته محل هاي آزمون ورودي دوره هاي دكتراي تخصصي ( ph.d ) سال 1390

در راستاي اجراي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص افزايش ظرفيت برخي از كد محلهاي آزمون دكتري ( ph.d ) سال 1390 در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كشور ، بدينوسيله به اطلاع آندسته از شركت كنندگان آزمون مذكور مي رساند ، چنانچه در مرحله اعلام نتايج نهايي در رديف پذيرفته شدگان قطعي دانشگاهها و مراكز آموزش عالي قرار نگرفته اند مي توانند از مورخ 20/9/90 تا پايان وقت اداري مورخ 23/9/90 به پايگاه اينترنتي سازمان سنجش آموزش كشور به آدرس www.sanjesh.org مراجعه و پس از پرداخت وجه مربوط ( مبلغ 38.000 ريال ) از طريق سيستم پرداخت الكترونيكي نسبت به تكميل فرم انتخاب رشته اقدام نمايند .
شايان ذكر است داوطلباني كه در مرحله اعلام نتايج نهايي در رديف پذيرفته شدگان نهايي قرار گرفته اند ، مجاز به انتخاب رشته در مرحله افزايش ظرفيت نمي باشند.
فهرست كد محلهاي مرحله افزايش ظرفيت متعاقبا اعلام خواهد شد.
 

sey

عضو جدید
جزییات ثبت نام داوطلبان مرحله افزایش ظرفیت آزمون دکتری ۹۰ اعلام شد.

جزییات ثبت نام داوطلبان مرحله افزایش ظرفیت آزمون دکتری ۹۰ اعلام شد.

جزییات ثبت نام داوطلبان مرحله افزایش ظرفیت آزمون دکتری ۹۰ اعلام شد
قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه سه هزار دانشجوی جدید در مرحله افزایش ظرفیت آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۱۳۹۰ پذیرفته می‌شوند، جزییات ثبت نام داوطلبان در این مرحله را تشریح کرد.
«ابراهیم خدایی» روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: براساس آخرین آمار، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مجری دوره‌های دکتری برای پذیرش‌ دانشجو در رشته‌محل‌های جدید و یا افزایش ظرفیت برخی از کد رشته محل‌های آزمون‌ ورودی‌ دوره‌های دکتری تخصصی نیمه متمرکز سال‌ ۱۳۹۰ را سه هزار نفر اعلام آمادگی کرده‌اند.
به گفته وی، افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در اغلب رشته‌هایی که آزمون دکتری امسال در آن‌ها برگزار شده، صورت می‌گیرد و فهرست این رشته‌ها بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org قابل مشاهده است.
خدایی خاطرنشان کرد: منحصرا داوطلبانی که در آزمون دکتری سال ۹۰ حاضر در جلسه آزمون بوده و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار نگرفته‌اند، حق انتخاب کد رشته محل‌های مرحله افزایش ظرفیت را دارند و داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ در یکی‌ از کد رشته‌ محل های‌ تحصیلی‌ اعلام‌ شده ‌است، ‌ نمی‌توانند در این مرحله انتخاب رشته کنند.
وی زمان ثبت نام متقاضیان مرحله افزایش ظرفیت آزمون دکتری سال ۹۰ را از ۲۰ تا ۲۳ آذر ماه اعلام کرد و گفت: هر داوطلب در مرحله افزایش ظرفیت فقط می‌تواند در‌‌ همان رشته‌ای که در آزمون دکتری امسال شرکت کرده است انتخاب رشته کند و در آن‌ دسته‌ از کد رشته‌ های‌ امتحانی‌ که‌ ظرفیت‌ اعلام‌ شده‌ بیش‌ از یک‌ محل‌ تحصیل‌ باشد، داوطلبان‌ درصورت‌ تمایل ‌می‌توانند حداکثر تا پنج کد رشته محل را به ترتیب‌ اولویت، انتخاب‌ ‌کنند.
معاون فنی و آماری سازمان سنجش درمورد نحوه ثبت نام در مرحله افزایش ظرفیت دکتری توضیح داد: داوطلبان متقاضی لازم است در مهلت تعیین شده به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کرده و قبل از انتخاب رشته، مبلغ ۲۸ هزار ریال از طریق سامانه پرداخت اینترنتی بپردازند و سپس نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.
وی درخصوص سهمیه مربیان دانشگاه‌ها در آزمون دکتری نیز گفت: مربیان رسمی (آزمایشی و قطعی) و پیمانی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین مربیان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وپژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، غیردولتی غیرانتفاعی و آزاد اسلامی درصورتیکه مراتب عضویت آن‌ها در هیات علمی توسط هیات مرکزی و یا هیات ممیزه منصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده باشد، با حداقل سه سال سابقه کار به عنوان هیات علمی می‌توانند از سهمیه مربوط در دوره‌های دکتری داخل بهره‌مند شوند.
خدایی یادآور شد: مربیان پیمانی حداقل با سه سال سابقه کار پیمانی تا اسفند ماه سال ۱۳۸۹ مجاز به استفاده از این سهمیه هستند و طرح خدمت سربازی نیز جزو سنوات سابقه کار پیمانی محسوب نمی‌شود.
وی ادامه داد: گـزینش‌ نهایی‌ در هریک‌ از کد رشته‌‌های تحصیلی‌ اعلام شده در مرحه افزایش ظرفیت دکتری، مطابق‌ شرایط وضوابط مندرج‌ در اطلاعیه‌های قبلی آزمون‌ دکتری تخصصی سال ۱۳۹۰ انجام‌ خواهد شد.
قائم مقام سازمان سنجش، زمان اعلام اسامی معرفی شدگان مرحله افزایش ظرفیت آزمون دکتری سال ۹۰ را تا ۱۵ دی ماه ذکر کرد و گفت: پس از اعلام اسامی در این مرحله که به صورت چندبرابر ظرفیت انجام می‌گیرد، دانشگاه‌ها با انجام مصاحبه و دیگر مراحل گزینش، نسبت به انتخاب افراد نهایی اقدام می‌کنند.
وی با بیان آنکه نیمسال پذیرش دانشجو در هریک از کدرشته محل‌های مرحله افزایش ظرفیت دکتری، بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا موسسه محل قبولی، در اولین ترم تحصیلی ممکن خواهد بود، ابراز امیدواری کرد پذیرفته شدگان در مرحله افزایش ظرفیت بتوانند از ترم بهمن ماه به عنوان دانشجوی دکتری مشغول به تحصیل شوند.
نستین آزمون نیمه متمرکز دکتری ۲۵ فروردین ۱۳۹۰ با شرکت بیش از ۱۳۱ هزار داوطلب برگزار شد که پس از اعلام نتایج نهایی، حدود چهار هزار و ۶۰۰ نفر در مرحله نخست به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور راه یافتند و از ترم مهرماه مشغول به تحصیل شدند.
به دنبال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری، دانشگاه‌ها ظرفیت‌های جدید خود را اعلام کردند که ثبت نام متقاضیان این مرحله از ۲۰ آذر ماه آغاز خواهد شد.
 

sey

عضو جدید
زمان ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد

زمان ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد

طی روزهای ۱۳ تا ۲۳ آذر ماه به صورت اینترنتی انجام می‌شود. وی با تاکید بر اینکه دفترچه آزمون امسال تنها به صورت اینترنتی خریداری می‌شود، تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند برای دریافت کارت اعتباری ثبت‌نام با آزمون مبلغ ۸۵ هزار تومان و برای ثبت‌نام بدون آزمون مبلغ ۱۲ هزار تومان پرداخت کنند و از طریق سایت مرکز آزمون به نشانی www. azmoon. org نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند. سجادی در خاتمه خاطرنشان کرد: آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد طی روزهای ۴ و ۵ اسفند ماه برگزار می‌شود.ظرفیت پذیرش در این دوره از آزمون متناسب با افزایش رشته محل، افزایش می‌یابد. همچنین شیوه پذیرش در آزمون همانند سال گذشته است.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
feodolar تحصیلات تکمیلی در خارج از ایران کارشناسی ارشد و دکترا 27

Similar threads

بالا