[اخبار تئاتر] - .ღ. تئاتــر نــیــوز .ღ.

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
در پی درگذشت بازیگر جوان تئاتر؛
[h=1]˝سه روایت از یک زندگی˝ به ماه گل مهر تقدیم شد[/h]



اجرای پنج شنبه شب نمایش ˝سه روایت از یک زندگی˝ به ماه گل مهر تقدیم شد.


۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ ارديبهشت ساعت 08:27


به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ شب گذشته پنجشنبه (4 اردیبهشت ماه) نمایش سه روایت از یک زندگی به کارگردانی سیما تیر انداز به ماه گل مهر بازیگر عرصه تئاتر تقدیم شد.
پس از پایان نمایش و در شب شلوغ تماشاخانه استاد سمندریان، سیما تیر انداز بازیگر و کارگردان این اثر نمایشی گفت: متاسفانه امروز مطلع شدیم که "ماه گل مهر" بازیگر جوان تئاتر بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت و به سوگ او نشستیم. درگذشت ماه گل را به خانواده ایشان تسلیت می گویم و نمایش امشب سه روایت از یک زندگی را به او تقدیم می‌کنم.
ماه گل مهر متولد مهرماه 1357 و فارغ‌التحصیل کارشناسی تئاتر از دانشکده‌ی هنر و معماری بود و مدت‌ها با بیماری سرطان مبارزه کرد. او که خواهرزاده‌ی رویا نونهالی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است، شامگاه چهارشنبه (سوم اردیبهشت‌ماه) در بخش سی‌سی‌یو بیمارستانی در تهران درگذشت.
نمایش "سه روایت از زندگی" به کارگردانی سیما تیر‌انداز این روز‌ها در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر هر شب به غیر از شنبه‌ها ساعت 20 اجرا می‌شود.
این اثر نمایشی به شکلی به روابط میان افراد می پردازد و نمایشنامه آن نوشته "یاسمینا رضا" است.
امیرکاوه آهنین جان ،لیلی رشیدی ، رضا مولایی و سیما تیر انداز در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارش تصویری نمایشخشکسالی ودروغ

گزارش تصویری نمایشخشکسالی ودروغ







































 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارش تصویری نمایش تانگوی مرغ داغ

گزارش تصویری نمایش تانگوی مرغ داغ

گزارش تصویری نمایش تانگوی مرغ ها به کارگردانی هادی مرزبان در تالار وحدت .































 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]سه خبر کوتاه از تئاتر[/h]


اجرای نمایش ˝سه روایت از زندگی˝‌ در حمایت از بهرام ریحانی، خوانش ارثیه توسط احمد آسوده در فرهنگسرای اندیشه و انتشار فرم تقاضای حضور در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران، از جمله اخبار دریافتی حوزه تئاتر هستند.


۱۳۹۳ يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ساعت 14:39


به گزارش هنرآنلاین؛ سیما تیرانداز‌ قصد دارد روز جمعه، 19 اردیبهشت‌ماه، نمایش "سه روایت زا زندگی" را در حمایت از بهرام ریحانی اجرا كند.
بحرام ریحانی بازیگر و كارگردان پانتومیم از اسفندماه 92 با بیماری سرطان در حال مبارزه است و گروه نمایش "سه روایت از زندگی" قصد دارند با اجرای نمایش خود، ضمن حمایت معنوی، با فروش همت عالی بلیت نمایش، در تأمین بخشی از هزینه‌های وی نقش داشته باشند.
نمایش "سه روایت از زندگی"‌روز جمعه 19 اردیبهشت‌ماه ساعت 18 در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.
نمایشنامه‌خوانی "ارثیه" به کارگردانی احمد آسوده
نمایشنامه "ارثیه" به کارگردانی احمد آسوده و با همکاری موسسه خیریه برکت، روز 27 اردیبهشت‌ماه، در فرهنگسرای اندیشه خوانش می‌شود.
این نمایشنامه نوشته ماهش داتانی نویسنده معاصر هند است. که توسط احمد آسوده ترجمه و کارگردانی شده است. "ارثیه" نمایشنامه‌ای طنز است که روایتگر رابطه تحکم‌آمیز پدر خانواده با فرزند پسرش است.
هایده حائری، حسن مهمانی، پیام امیر عبداللهیان، مروارید رمضانی و دریا دریایی نقش خوانان این نمایش هستند.
گفتنی است، نمایشنامه "ارثیه" ساعت 19 در فرهنگسرای اندیشه خوانش می‌شود.
انتشار فرم تقاضای حضور در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک
فرم تقاضای حضور در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک، که شهریورماه امسال برگزار می‌شود، منتشر شد.
پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک به دبیری مرضیه برومند، در سه بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی، نمایش‌های صحنه‌ای و نمایش‌های فضای باز شهریورماه امسال برگزار می‌شود.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]آخر هفته با تئاتر[/h]


تعطیلات آخر هفته فرصت خوبی برای علاقمندان تئاتر است تا اوقات خوبی را در سالن‌های تئاتری سپری کنند.


۱۳۹۳ چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ساعت 12:58


به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین،" دون کامیلو" کاری از کوروش نریمانی و با بازی سیامک صفری، مهران احمدی، فریده سپاه منصور، الیکا عبدالرزاقی، مهدی بجستانی، هوتن شکیبا و بهرام افشاری از اردیبهشت تا 15 خرداد در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.
نمایش " قصه ظهر جمعه" به نویسندگی و کارگردانی محمد مساوات از تا 31 اردیبهشت در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود. سیامک اخوان٬ سوگل سادات خلیق٬ نیکان سادات راست قلم٬ مهرنوش ستاری٬ تینو صالحی٬ محمد علی محمدی٬ حسنا فلاح٬ یسنا فلاح٬ فروغ قجابگلی٬ مسیح کاظمی٬ اسماعیل گرجی٬ سید علی مساوات٬امیر هوشمند در این نمایش بازی می‌کنند.
تالار شمس موسسه اکو از اردیبهشت تا 5 خرداد میزبان نمایش " دو لیتر در دو لیتر صلح" است. این نمایش را حمیدرضا آذرنگ نوشته و کارگردانی کرده است. نسیم ادبی، شهرام حقیقت دوست، فرزین صابونی، سهیلا صالحی و با حضور بهرام شاه محمدلو و راضیه برومند در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
تالار وحدت تا 29 اردیبهشت نمایش " تانگوی تخم مرغ داغ" نوشته اکبر رادی و به کارگردانی هادی مرزبان را بر صحنه خواهد داشت . در این نمایش که ساعت 19 اجرا می‌شود؛ علی نصیریان، امین زندگانی، فرزانه کابلی، فردوس کاویانی، قاسم زارع، لیلا برخورداری، پریسا مقتدی، مهدی عبادتی، اکرم حاج‌حسینی و سهیل دیوسالار بازی می‌کنند.

" خشکسالی و دروغ "
تا 21 اردیبهشت در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود. این نمایش نوشته و کارگردانی محمد یعقوبی است و در ساعت 20:30 به صحنه می‌رود. احمد مهرانفر (در نقش آرش)، باران کوثری / سحر دولتشاهی (در نقش آلا)، علی سرابی (در نقش امید) و آیدا کیخایی (در نقش میترا) در این نمایش بازی می‌کنند.
کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر تا 19 اردیبهشت نمایش "پوتین‌ها" به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهمدی را بر صحنه دارد. فرامرز قلیچ خانی٬ علیرضا مهران٬ معصومه شیخ زاده٬ نرگس امینی٬ حسین شفیعی٬ مریم جعفری٬ حمید شیرزاده بازیگران این نمایش هستند.
نمایش " هم هوایی" تا 26 اردیبهشت ساعت 20 در سالن حافظ اجرا می‌شود . متن نمایش را مهین صدری و کارگردانی آن بر عهده افسانه ماهیان است. ستاره اسکندری، الهام کردا، سارا بهرامی بازیگران این نمایش هستند.
سالن نمایش دیب از اردیبهشت تا 7 خرداد میزبان نمایش " سیزده روی سیزده " در ساعت 18:30 خواهد بود. این نمایش را احمد مرادی پور نوشته و کارگردانی کرده است. محمد راثی٬ عماد محمدی٬ نسیم پرکار٬ پرستو قائد رحمت٬ احمد مرادی پوربازیگران این نمایش هستن.
تماشاخانه دیب در خیابان ایرانشهر٬ خیابان سپند٬ کوچه خوارزمی واقع شده است.
تالار شمس موسسه اکو از اردیبهشت تا 5 خرداد میزبان نمایش " دو لیتر در دو لیتر صلح" است. این نمایش را حمیدرضا آذرنگ نوشته و کارگردانی کرده است. نسیم ادبی، شهرام حقیقت دوست، فرزین صابونی، سهیلا صالحی و با حضور بهرام شاه محمدلو و راضیه برومند در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.
تماشاخانه استاد جمشید مشایخی از 7 اردیبهشت تا 7 مرداد نمایش " برای کلاه ‌آهنی‌ها" را بر صحنه خود دارد. این نمایش را پژمان عبدی نوشته و کارگردانی کرده‌ است. آسیه ضیایی، محمد‌علی حسینعلیپور، میثاق زارع، پژمان عبدی بازیگران این نمایش هستند.
این نمایش در هشتمین دوره‌ی جشنواره‌ی سراسری تئاتر ماه موفق به دریافت پنج جایزه (نمایشنامه، کارگردانی، طراحی صحنه، بازیگری زن (آسیه ضیایی)، بازیگری مرد (پژمان عبدی) شده است.
"آنتراکت بی آنتراکت" عنوان نمایشی نوشته ژان میشل ریب و کارگردانی پریسا مقتدی است. این نمایش تا 28 اردیبهشت در ساعت 20 در سالن سایه اجرا می‌شود.
آشا محرابی، سینا رازانی، امیرحسین رستمی، بهرام سروری نژاد بازیگران این نمایش هستند.
"الماس و شهر تارا" تا 15 اردیبهشت در سالن سنگلج اجرا می‌شود. این نوشته حسین تفنگدار است است که میثم یوسفی آن را کارگردانی کرده است.
میترا شجاعی، میثم یوسفی،محمد رضا مالکی،مهدی زمین پرداز، قاسم طاهر احمدی،نادر حسن دوست، نسیم تاجی و محمود راسخ فر در این نمایش به صحنه می‌روند.
سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران تا 20 اردیبهشت در ساعت 19 میزبان نمایش " بامن بستنی می‌خوری " نوشته و کارگردانی بهاره رهنما است . نسیم ادبی و بهاره رهنما بازیگران این نمایش هستند.
این تماشاخانه سنگلج تا 22 اردیبهشت هر شب ساعت 20 نمایش " میم و زین" را بر صحنه خود دارد. این نمایش را عباس عبدالله زاده نوشته و تینو صالحی آن را کارگردانی کرده است. توماج دانش بهزادی، حسن محمدی، صفورا کاظم پور، مسعود شاکرمی، سامان کرمی، شیماء ملکیان، مهدی حنفی، پویان درزی، هدی آهنگر، سید عماد حسینی بازیگران این نمایش هستند.
"سه روایت از زندگی" تا 30 اردیبهشت هر شب ساعت 20در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. این نمایش را یاسمینا رضا نوشته و سیما تیرانداز آن را کارگردانی کرده است. لیلی رشیدی، امیرکاوه آهنین جان، رضا مولاییبازیگران این نمایش هستند.
همچنین نمایش "مرداب روی بام" نوشته و به کارگردانی رضا گوران در سالن استاد ناظرزاده کرمانی همین مجموعه تا 13 اردیبهشت هر شب ساعت 19:30اجرا میشود. ستاره پسیانی، پانته آ پناهی ها، بهناز جعفری، ندا مقصودی، عبد آبِست ، دایانا فتحی، بیتا معیریان، جواد پولادی، پانیذ فریوسفی بازیگران این نمایش هستند.

خانه نمایش اداره تئاتر تا یکم خرداد میزبان نمایش"شانس و لابی" به نویسندگی و کارگردانی کاوه محمدی است. کاوه مهدوی و علیرضا مهران بازیگران این نمایش هستند که در ساعت 18:30اجرا می‌شود.
سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه تا 17 اردیبهشت میزبان نمایش " داستان باغ وحش" نوشته ادوارد آلبی است .کارگردان این نمایش محمد مهاجران و بازیگران آن مسعود حسینی‌، محمد حسن علمایی، لادن کاکای افشار، محمد مهاجران، مهدی تاجیک، غزال سامعی، درسا عدالت، فرشاد ارشادی،‌ غزاله مهربان یکتا هستند.
همچنین نمایش‌های " افسانه ماه و خورشید" به کارگردانی حامدزارعان در ساعت18 و " گروفالو" به کارگردانی آرش شریف زاده در ساعت 19:30در تالار هنر به صحنه می‌روند.
رپرتوار آثار بهروز غریب‌پور شامل اپراهای عروسکی حافظ، لیلی و مجنون و اپرای مولوی از 7 اردیبهشت تا 6 تیر در سالن فردوسی بنیاد رودکی اجرا می‌شود.
نمایش " پلاک 8" تا 20 اردیبهشت در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه است. این نمایش را سید علی موسویان نوشته و محمد زوار بی‌ریا آن را کارگردانی کرده است. محمد زوار بی ریا.سید علی موسویان.پیام کیانی پور. حسن غنی ابادی بازیگران این نمایش هستند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]آخر هفته با تئاتر[/h]



برای بیشتر انسان‌هایی که در جوامع شهری زندگی می‌کنند، تعطیلات آخر هفته بهترین و به عبارتی تنها فرصتی است که می‌توانند فارغ از مسائل روزمره کاری، علاوه بر استراحت جسمی، فرصتی به علاقه‌مندی‌های فکری خود بدهند و به سالن‌های تئاتر، سینما و گالری‌های مختلف، موزه‌ها و... بروند.


۱۳۹۳ چهارشنبه ۷ خرداد ساعت 12:16



به گزارش خبرنگار هنرآنلاین؛ روزهای پنجشبنه و جمعه 8 و 9 خردادماه، سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به روال هفته قبل ساعت 20 میزبان نمایش "دن کامیلو" به نویسندگی و کارگردانی کوروش نریمانی است. "دن کامیلو" ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﯽ ﮐﺎﻣﻼ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺯ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻗﺼﻪ‌ﻫﺎﯼ "ﺩﻧﯿﺎﯼ ﮐﻮﭼﮏ ﺩﻥ ﮐﺎﻣﯿﻠﻮ" ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺟﯿﻮﻭﺍﻧﯽ ﮔﻮﺍﺭﺳﮑﯽ است و در آن بازیگرانی همچون؛ سیامک صفری، مهران احمدی، الیکا عبدالرزاقی، مهدی بجستانی، هوتن شکیبا، بهرام افشاری و فریده سپاه منصور ایفای نقش می‌کنند.
نمایش "طوروپ طرب" به نویسندگی خیرالله تقیانی‌پور و و کارگردانی مشترک خیرالله تقیانی‌پور و جواد نوری، ساعت 19/30 در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود. در این نمایش شاد و ایرانی علی سلیمانی سرنسری (قیاس، غیاث)، پونه عبدالکریم زاده (والا حضرت)، علیرضا ناصحی (جاوید)، جواد پورزند (آمیرزعلی ممد)، وحید نفر (الیاس) علیرضا مهران (تقی)، مصطفی ساسانی (شهبال)، حسین شفیعی (برات)، محمدهادی عطایی (ساسان)، مجید یوسفی (غیاث)، حجت کبریایی (غیاث) و علیرضا نوری (غیاث) ایفای نقش می‌کنند.
نمایش "قصه ظهر جمعه" به نویسندگی و کارگردانی محمد مساوات در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر ساعت 19/30 اجرا می‌شود. در این نمایش که با استقبال خوب مخاطبان هم روبرو شده، سیامک اخوان، سوگل سادات خلیق، نیکان سادات راست قلم، مهرنوش ستاری، تینو صالحی، محمدعلی محمدی، حسنا فلاح، یسنا فلاح، فروغ قجابگلی، مسیح کاظمی، اسماعیل گرجی، سیدعلی مساوات و امیر هوشمند ایفای نقش می‌کنند.
کارگاه نمایش میزبان نمایش "من، آنتیگون و دیگران" به نویسندگی و کارگردانی سوسن رحیی است که ساعت 18 به مدت ۴۵ دقیقه با بازی سیاوش چراغی پور، نسرین صالح، آویشن بیکایی، خورشید چراغی روی صحنه می‌رود.
نمایش "آخرین نامه" ساعت 19 در تالار سایه به مدت ۵۰ دقیقه با نویسندگی و کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا و نقش‌آفرینی نوید محمدزاده، میثم نوروزی، پوریا رحیمی سام روی صحنه می‌رود.
نمایش "تانگوی تخم مرغ داغ" نوشته اکبر رادی و به کارگردانی هادی مرزبان ساعت 19 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. در این نمایش علی نصیریان، امین زندگانی، فرزانه کابلی، فردوس کاویانی، قاسم زارع، لیلا برخورداری، پریسا مقتدی، مهدی عبادتی، اکرم حاج‌حسینی و سهیل دیوسالار بازی می‌کنند.
تماشاخانه سنگلج میزبان دو نمایش جدید "هملتک" و "مجلس سیاه بازی نازکنیز" است. نمایش "هملتک" به نویسندگی محسن ایرجی و کارگردانی افق ایرجی با بازی متضی علیدادی، امید عباسی، محمد جواد شریفی، نفیسه مهری، الهه فریدزاده، پوریا رضایی، رضا داوودی، صائب میر و افق ایرجی ساعت20 به مدت 60 دقیقه روی صحنه می‌رود.


نمایش "مجلس سیاه‌بازی نازکنیز" نوشته محمدرضا مختاری آزاد فرد با کارگردانی داوود معینی کیا هم ساعت 18/30 در این تماشاخانه با نقش‌آفرینی محمدرضا مختاری آزاد فرد، مهدی رحیمی سده، شیرین کاشفی، ‌آرزو نبوت، ندا اصغری، ‌سمیرا سلیمی، محسن میرهاشمی، مهناز کرباس چیان، داوود معینی کیا، و با حضور داوود داداشی اجرا می‌شود.
فرهنگسرای نیاوران هم میزبان دو نمایش "شب بخیر کیارستمی" و "خشک‌سالی و دروغ" است. نمایش "شب بخیر کیارستمی" نوشته فرهاد نقدعلی و کارگردان علی احمدی ساعت 20/15 در سالن گوشه اجرا می‌شود. در این نمایش که پرمخاطب ترین و پرفروش ترین نمایش محیطی سال ٩٢ ارژنگ امیرفضلی و خسرو احمدی به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.
نمایش موفق "خشک‌سالی و دروغ" به نویسندگی و کارگردانی محمد یعقوبی نیز ساعت 20 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود. در نمایش "خشک‌سالی و دروغ" که جایزه بهترین کارگردانی تئاتر در سال91 انجمن منتقدان و نویسندگان خانه‌ تئاتر، جایزه بهترین نمایش سال 91 کانون ملی منتقدان و جایزه بهترین کارگردانی سال 89 انجمن منتقدان و نویسندگان خانه‌ را از آن خود کرده، احمد مهرانفر، آیدا کیخایی، علی سرابی، باران کوثری و سحر دولتشاهی ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "بانوی زیبای من" نوشته آلن جی لرنر بر اساس "پیگمالیون" جرج برنارد شاو با کارگردانی مریم امینی، ساعت 18/30 در سالن اصلی تالار محراب به مدت 90 دقیقه روی صحنه می‌رود. در این اثر نمایشی صفورا نراقی، حمیدرضا لازمی، محسن رضایی، میناحسینی مقدم، هادی شمس، مینامحب زاده، حامدشاه‌پروری، مجتبی شاکری، فرشیدروشنی و مینا امینی بازی می‌کنند.
در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر نمایش "هملت" نوشته شهرام احمدزاده (برداشتی آزاد از نوشته شکسپیر) با کارگردانی آرش دادگر و نقش‌آفرینی؛ امین طباطبایی، مهران امام‌بخش، خسرو شهراز، حسام منظور، شبنم فرشادجو، بهروز کاظمی، عمار عاشوری، محمد رضا علی اکبری، وحید راد، ساناز نجفی، سعیده آجرلی، اسمعیل صالحی، مهراب رستمی، امیررجبی ، رسول مکوندی ساعت 20 اجرا می‌شود.
سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر میزبان نمایش "رد پای صورتی" به نویسندگی و کارگردانی آورند دشت‌آرای است. داریوش موفق، فرزین محدث، کاظم سیاحی، ستاره پسیانی، رامین سیاردشتی، اشکان مهری، ساناز باقری و مارین میلر بازیگران این اثر نمایشی هستند که هر شب ساعت 20 روی صحنه می‌رود.


نمایش "شاه لیر" نوشته ویلیام شکسپیر با کارگردانی ملودی آرام‌نیا به مدت 30 دقیقه ساعت 20/30 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. در این نمایش مصطفی شبخوان، پرستو ریحانی، امیرجنانی، میترا ضیایی کیا ، سروش کریمی نژاد، مریم باقری نسامی ایفای نقش می‌کنند.
نمایش "مسخ" ساعت 20/30 با نویسندگی و کارگردانی نصیر ملکی جو به مدت 65 دقیقه و نقش‌آفرینی؛ الهه بخشی، مهدی تشکری، فلامک جنیدی، لیلی رشیدی، محمد زیگساری، پگاه کاظمی، پوریا گلشناس، نفیسه ملکی جو، رامین ناصر نصیر در سالن حافظ اجرا می‌شود.
در تالار حافظ نمایش "ناقوس‌ها برای چی‌ن به صدا درمی‌آیند؟" نوشته رحمت امینی و کارگردانی حسن وارسته با بازی سیامک صفری، آنا نعمتی و فرزین محدث ساعت 18 اجرا می‌شود.
نمایش "مجلس نقالی رومئو و ژولیت" برگرفته از اثر ویلیام شکسپیر، به نویسندگی و کارگردانی حسین جمالی و بازی ساز مجید رحمتی ساعت 18/30 در محل کارگاه نمایش باران اجرا می‌شود.
خانه نمایش آو میزبان نمایش "الاویاتان" به نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی اکبری است که ساعت 18/30 به مدت ۷۰ دقیقه و نقش‌آفرینی؛ مجید آقاکریمی، مجید آهنگران، مریم الهامیان، گیلدا حمیدی، مهتاب جباری، میلاد فیضی، حسین کشفی اصل، حسام کلانتری، محمدرضامالکی، محمد صادق ملکی اجرا می‌شود.
در سالن فردوسی بنیاد رودکی هم رپرتوار آثار بهروز غریب‌پور شامل اپراهای عروسکی "حافظ"، "لیلی و مجنون" و "اپرای مولوی" اجرا می‌شود.
نمایش "میخوام توعکس باشم" به نویسندگی و کارگردانی میلاد اخگر، ساعت 19 در تماشاخانه دیب اجرا می‌شود. الهام جلالی، پرنیان گودرزی، امین حسینیون و پرین حمزه لو بازیگران این اثر نمایشی هستند.
همچنین نمایش "خشم شدید فیلیپ هوتس" نوشته ماکس فریش با حمید سمندریان و کارگردانی علی زرین نهاد، ساعت 20 در تماشاخانه بازیگاه روی صحنه می‌رود. علی راوری، هادی جلدی، فرزانه سهیلی، رامین یحیی زاده، علیرضا رمضانی، فرزانه مرادزاده، انسیه کرد بازیگران این نمایش هستند.
 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارش تصویری نمایش دو لیتر در دو لیتر صلح















 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارش تصویری نمایش دل سنگ در سالن استاد ناظر زاده کرمانی/ تماشاخانه ایرانشهر















 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
شب‌های قدر با 10 اجرای نمایشی همراه شوید




تئاتری‌ها برخلاف سال‌های گذشته که هیچ نمایشی در شب‌های قدر اجرا نمی‌شد، امسال با اجرای نمایش‌های خیابانی، صحنه‌ای، تعزیه و برگزاری نمایشنامه‌خوانی میزبان علاقه‌مندان تئاتر هستند.

۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۵ تير ساعت 12:20




سرویس تئاتر هنرآنلاین:
هنرمندان تئاتر امسال برای نخستین بار در ماه رمضان با اجرای انواع نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی، تعزیه و نمایشنامه‌خوانی در قالب برنامه "محفل مهر و ماه" که از روز یکشنبه 22 تیر در تهران و 10 شهر به صورت همزمان آغاز شده و تا 5 مرداد ادامه دارد، میزبان علاقه‌مندان تئاتر هستند.
برنامه‌های "محفل مهر و ماه" با اجرای دو نمایش خیابانی "مدار 42 درجه" به کارگردانی روح‌اله سینایی و "اسماعیل‌ات" به کارگردانی شهاب راحله و تعزیه فتاح و اشکبوس توسط گروه تعزیه‌خوانان حضرت سیدالشهدا به سرپرستی هادی عزیزی در محوطه بیرونی تئاتر شهر تهران آغاز شد و استقبال خوب مخاطبان را نیز به همراه داشت.
همچنین اجرای نمایش‌های خیابانی "پشت سرت را نگاه نکن" به کارگردانی امیرحسین شفیعی، دومین اجرای نمایش "اسماعیل‌ات" و تعزیه "عمربن عبدود" و در روز دوم و اجرای دوم نمایش خیابانی "پشت سرت را نگاه نکن" و نمایش خیابانی "علی نامه خوانی" به کارگردانی ابوالفضل ورمزیار به همراه تعزیه حمزه سیدالشهدا و در سومین روز برنامه‌های "محفل مهر و ماه" نیز همانطور که پیش‌بینی می‌شد با استقبال بسیار خوب مخاطبان روزه‌دار در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گذشته روبه‌رو شد.
علاقه‌مندان هنرهای نمایشی در شب‌های قدر نیز می‌توانند با حضور در مجموعه تئاتر شهر به تماشای آثاری که در قالب "محفل مهر و ماه" اجرا می‌شود، بنشینند.
روز پنجشنبه 26 تیر و در پنجمین روز "محفل مهر و ماه" از ساعت 19:46 "مجلس نقالی محسن میرزا علی" و بعد از آن نمایش خیابانی "علی‌نامه‌خوانی" به کارگردانی ابوالفضل ورمزیار در ساعت 20:15 و "تعزیه شاه چراغ" ساعت 21:30 در محوطه بیرونی مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

همچنین پنجشنبه 19 تیرماه، از ساعت 18 سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایشنامه‌خوانی "هذا جنون العاشقین" به نویسندگی و کارگردانی میلاد اکبرنژاد است.
روز جمعه 27 تیر و در ششمین روز "محفل مهر و ماه"،"مجلس نقالی محسن میرزا علی"ساعت 19:45، نمایش خیابانی "علی‌نامه‌خوانی" در ساعت 20:15 و "تعزیه جوانمرد قصاب" ساعت 21:30 در محموطه بیرونی تئاتر شهر اجرا می‌شود.
در این روز سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر نیز از ساعت 18 میزبان نمایشنامه‌خوانی "زمان سکوت برای زندگان"نوشته محمد چرکشیر با کارگردانی عباس غفاری است.
روز شنبه 28 تیر و در هفتمین روز "محفل مهر و ماه"، نمایش خیابانی "اسماعیل‌ات" به کارگردانی شهاب راحله، ساعت 19:45، نمایش خیابانی "علی‌نامه‌خوانی" در ساعت 20:15 و "تعزیه شهادت حضرت علی(ع)" ساعت 21:30 در محوطه بیرونی تئاتر شهر اجرا می‌شود.
دومین اجرای نمایشنامه‌خوانی "زمان سکوت برای زندگان" نوشته محمد چرکشیر با کارگردانی عباس غفاری نیز در هفتمین روز "محفل مهر و ماه" ساعت 18 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.
تالار وحدت نیز در تعطیلات آخر هفته میزبان نمایش "توبه نمی‌کنم" به کارگردانی سیدجواد هاشمی است. این نمایش که به مناسبت روزهای ماه رمضان در این تالار روی صحنه رفته ساعت 17 اجرا می‌شود.
 

shayan@

عضو جدید
نمایش پیر آهن

نمایش پیر آهن

با سلام به دوستان عزیز
از 2شهریور لغایت 12 شهریور با اجرای نمایش پیراهن در تالار فرشچیان اصفهان در خدمت شما دوستان هستیم
با حضورتون ما را خوشحال کنید..
ساعت اجرا 8.30
شایان:gol:
 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
نمایش P2

نمایش P2

نمایش P2

محل اجرا : سالن حافظ
دوره اجرا: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۳
نویسنده: عباس جمالی
کارگردان: مرتضی میرمنتظمی
بازیگران: آزاده صمدی، عباس جمالی، احسان کرمی، حسین امیدی، فرزانه سهیلی، آیدا صادقی، محمد الله دادی، بیژن سراجی، محمد موذنی، رشید آقایی



























 

ahoo_fr

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]جشنواره تئاتر عروسکی ˝سوسک می‌شود˝ / همراه با عروسک‌های یک نمایش پیش از اجرا[/h]



سرویس تئاتر هنرآنلاین: آخرین روزهای آماده‌سازی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی در حالی سپری می‌شود که گروه‌های نمایشی نیز تمرین‌های نهایی خود را برای رقابت در این جشنواره انجام می‌دهند. برای همین به پلاتوهای اداره تئاتر سرک کشیدیم. یکی از گروه‌هایی که این روزها در اداره تئاتر تمرین می‌کنند، گروه نمایش "سوسک می شود" به کارگردانی آزاده انصاری است.
"سوسک می‌شود"، برداشتی موزیکال از داستان معروف "مسخ" اثر فرانتس کافکا است که در آن سرنوشت بشر به نقد کشیده می‌شود. مسخ یک داستان کاملا جدی است. برداشت آزاده انصاری از این اثر گرچه طنز است، ولی به همان تلخی است. بازیگران نمایش، این روزها در حال هماهنگی با ریتم موسیقی نمایش هستند.
یاسر خاسب، بازیگر نقش "گریگوری سامسا"ی معروف، یا همان "گرگین سامری" نمایش سوسک می‌شود، باید در قالب سوسک فرو برود. بازی‌های انعطاف‌پذیر او ترکیب تازه‌ای از همزمانی حرکات انسان و حرکات حشره است.
بازیگران دیالوگ ندارند. به جای آن یک صدا پیشه در تمرین حاضر است که به عنوان راوی گروه را همراهی می‌کند. روایت‌های او باید با حرکات بازیگران کاملا همزمان اتفاق بیافتد.
در این میان آزاده انصاری، زواید کار را حذف می‌کند و آخرین توصیه‌های خود را به بازیگران منتقل می‌کند. پدر، مادر، خواهر، مباشر و مستاجر قصه مسخ شدگی گرگین از یک خانواده فقیر را روایت می‌کنند.
آزاده انصاری درباره نمایش گفت: نمایش بر اساس متن کافکا و یک خوانش تازه از این روایت فرانتس کافکا است. آرش پارساپور متن را نوشته است. در انگاره‌های پنهان و آشکار متن جست و جوی تازه‌ای را انجام دادیم و سعی کردیم رویکردی متفاوت را دنبال کنیم.
وی افزود: با توجه به زمانی که برای تمرین داشتیم، آن طور که باید پخته نشده است و به قول معروف هنوز نیم پز است. فشردگی زمانی جشنواره متاسفانه همیشه باعث میشود آن اتفاق نهایی که باید رخ ندهد، اتفاق نیافتد. هرچه پیش می‌رویم با مسائل تازه‌تری رو به رو می‌شویم.
کارگردان نمایش "سوسک می‌شود" درباره زمان اجرای نمایش گفت: پنجشنبه و جمعه 27 و 28 شهریور ماه در تالار چهارسو اجرا داریم.
او درباره عوامل نمایش نیز گفت: نویسنده آرش پارساپور است، بازیگران هم فرزین محدث، یاسر خاسب، افشین زمانی، سهیل ساعی هستند. سهیلا باجلان هم به عنوان بازی‌دهنده عروسک همراه ما است. طراح صحنه سعید حسن‌لو، طراحی و ساخت عروسک‌ها و ماسک‌ها، سهیلا باجلان، موسیقی محمدرضا جدیدی، طراح لباس فرناز بهزادی هستند.
انصاری، شور و حال ایجاد شده در جشنواره امسال را مفید ارزیابی کرد و گفت: حضور مرضیه برومند اتفاق خوبی بود زیرا وی از خانواده خود ما است و با اتفاق‌‎های عروسکی آشنا است. در جلساتی هم که با ما داشت آشناتر هم شد. مواردی را از آدم‌های مختلف گرفت و به شرایط حاکم بر نمایش عروسکی واقف شد. خیلی خوشبینانه می‌توانم بگویم که جشنواره خوبی خواهیم داشت.
او درباره اجرای عمومی نمایش‌های جشنواره نیز گفت: فعلا که هیچ خبری نیست. من از بهمن‌ماه گذشته برای تئاتر شهر درخواست اجرا داده بودم منتظر خبر هستم. جشنواره ولی هیچ قولی به ما نداده است. این مشکل بزرگ جشنواره عروسکی است و ما نمی‌دانیم کارهای‌مان در نهایت چه سرنوشتی را پیدا می‌کند.
انصاری توضیح داد: برای تبدیل یک متن به اجرا دو تا سه ماه تلاش می‌کنیم اما نتیجه کارمان را نمی‌بینیم. نمایش برای مخاطب اجرا می‌شود و نیاز دارد که از مخاطب بازتاب بگیرد. اما ما از این بخش محرومیم. هر گروهی با بازتاب‌هایی که از مخاطب می‌گیرد رشد می‌کند و چیز یاد می‌گیرد و در این آزمون و خطا خودش را اصلاح می‌کند. این اتفاق برای بچه‌های عروسکی نمی‌افتد و یا به ندرت می‌افتد. امیدوارم این ضعف برطرف شود.
آزاده انصاری گفت که همه عروسک‌هایش را نگه می‌دارد. او توضیح داد: چند صندوق و چمدان دارم که آن‌ها را در انبار دفتر کارم نگه می‌دارم و عروسک‌هایم را بعد از هر نمایش داخل آن‌ها می‌گذارم.
به نظر می‌رسد، نمایش عروسکی "سوسک می‌شود" کار خوبی از آب دربیاید. این نمایش با لباس‌های سنگین و ماسک‌هایی که هریک در نمایش عروسک ما به ازا هم دارند و بازی خوب خاسب در نقش "سوسک" برداشت تازه‌ای از مسخ است.
البته قرار نیست پایان آن را لو بدهیم ولی اگر مسخ را خوانده باشید، نباید منتظر پایانی شبیه این داستان در "سوسک می‌شود" باشید.
پانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران- مبارک از 22 تا 29 شهریور ماه، در تهران برگزار می‌شود.
گزارش تصویری مرتبط
 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
نمایش اپرا-تئاتر ایرانی شاخ نبات (کمدی عاشقانه)

نمایش اپرا-تئاتر ایرانی شاخ نبات (کمدی عاشقانه)

نمایش اپرا-تئاتر ایرانی شاخ نبات (کمدی عاشقانه)




محل: تالار وحدت
دوره اجرا: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۳
مدت: ۱۳۰ دقیقه
نویسنده و کارگردان: مهدی شمسایی
بازیگران: روزبه اختری، نسیم تاجی، میثم یوسفی،‌ مهناز غم خوار، پیمان کرامت، پیمان می آبادی، لاله کریمی، مهران عرفی، شادی شعبانی، ساناز سعیدی، علی سلیمی، مهرشاد شهسوار، حسین بیگدلی، ندا نجیمی، نفیسه شفیعی،‌ نیلوفر مخلصی، غزال محمودی، رخساره اخوت، پریسا ذوالفقاری، نگار بیگ زاده، مصطفی مظفری،‌آوا جمالی، علی فرهمند، هادی صفر عرب، امیر جوادی، هادی نوروش، دانیال چاووشی، محمد کرانی، آرمان امامی پور، میر امیر میر صالحی و مهدی شمسایی.

خلاصه نمایش:
نگاهی متفاوت به منظومه موش و گربه عبید زاکانی

گر تو داری عقل هوش * بشنو حدیث گربه و موش
بی جوش و بی خروش * بنشین به پای قصه‌ای نوش

از وقتی آدمها آن عمارت قدیمی را به دلیل نامعلوم ترک کرده بودند، آنجا مکانی شده بود برای عیش و

معاش موش‌ها و گربه ها.
از وقتی که آدم ها آن عمارت قدیمی را به دلایل نامعلوم ترک کرده بودند، اگر چه قصه‌ی آدم‌ها تمام شده بود، اما قصه ی زندگی همچنان ادامه داشت.
قصه‌ ای که یک سویش "بودن" وسوی دیگرش "نبودن" بود. قصه‌ی هستی و نیستی.
 

MEHRNOOSH.D

عضو جدید
کاربر ممتاز
دیده بانان

دیده بانان



مکان
:تئاتر شهر

سالن اجرا: تالار چهارسو

دوره اجرا: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹ دى ۱۳۹۳

ساعت: ۱۹:۰۰

مدت: ۱۰۰ دقیقه

بهای بلیت: ۱۵,۰۰۰ تومان


نویسنده: پیر روبر کلرک

کارگردان: محمدرضا خاکی

بازیگران: وحید نفر، علیرضا ناصحی، بهنام شرفی، محمد روشنی، علیرضا مدنی، بیژن محرمی، سارا افشار
دستیار کارگردان و برنامه ریز: مازیار ملکی
منشی صحنه: میلاد آزرم نیا
طراح صحنه: امیر حسین دوانی
طراح لباس: نسرین خرمی
موسیقی: آنکیدو دارش
روابط عمومی: امیر موسی کاظمی
عکاس: محمد محمدپور

دستیار لباس: مائده محسنی

حسین کیانی، مسعود دلخواه، کاظم هژیر آزاد و اسماعیل خلج به تماشای نمایش «دیده‌بانان» نشستند.

نمایش «دیده‌بانان» نوشته «پیر روبر لوکلرک» یک کمدی دو پرده‌ای درباره جنگ است که توسط دکتر محمدرضا خاکی ترجمه شده است. در این نمایش که از 12 آذر در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفته است وحید نفر، علیرضا ناصحی، بهنام شرفی، محمد روشنی، بیژن محرمی، سارا افشار و علیرضا مدنی ایفای نقش می‌کنند.

تاکنون هنرمندان بسیاری به ملاقات «دیده‌بانان» در تالار چهارسو تئاترشهر رفته‌اند و اجرای سه‌شنبه 25 آذر این نمایش نیز میزبان هنرمندانی چون حسین کیانی، مسعود دلخواه، کاظم هژیر آزاد و اسماعیل خلج بود.
 
آخرین ویرایش:

MEHRNOOSH.D

عضو جدید
کاربر ممتاز
روابط عمومی تئاتر شهر اعلام کرد : تئاتر شهر هفته آینده سه روز تعطیل است


نمایش های به صحنه رفته در مجموعه تئاتر شهر روزهای یکشنبه تا سه شنبه به مناسبت رحلت حضرت رسول (ص)، شهادت امام حسن (ع)، شهادت امام رضا (ع) اجرایی ندارند.
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، تمامی نمایش های مجموعه تئاتر شهر روزهای یکشنبه سی ام آذر، دوشنبه اول دی و سه شنبه دوم دی ماه سال جاری به دلیل تقارن با رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) اجرایی ندارند.
برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و برای تهیه و یا رزرو بلیت آثار نمایشی به صحنه رفته در تئاتر شهر به آدرس www.gishetheater.ir مراجعه کنید.
 
آخرین ویرایش:

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
نمایش ننه دلاور

نمایش ننه دلاور




محل: سالن حافظ
دوره اجرا: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۷ دى ۱۳۹۳
ساعت: ۱۸:۰۰
بهای بلیت: ۲۰,۰۰۰ تومان

کارگردانان: سید مهدى شجاعى، محمد سالار رضایى نیا
تهیه کننده: سید محمد مهدى شجاعى
نویسنده: برتولت برشت
بازیگران: مروارید جعفرى، برزین صالحى،امیر قاسمى، على صادقى، آرش فخرآور، هدیه اصفهانى، بیتا عزیزاقلی، قاسم روشنایى، امیرسالار جواهرى و ...

روایتی متفاوت از رشادت و جسارت مادری که برای زندگی خود و فرزندانش تلاش می کند



















منبع: خبرگزاری مهر

 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
نمایش قطع دست در اسپوکِن

نمایش قطع دست در اسپوکِن







محل: خانه هنرمندان - سالن استاد انتظامی
دوره اجرا: ۱۱ دى ۱۳۹۳ - ۳۰ دى ۱۳۹۳
ساعت: ۱۸:۱۵
بهای بلیت: ۱۲,۰۰۰ تومان

نویسنده: مارتین مک دانا
مترجم: دانیال خجسته
کارگردان: دانیال خجسته

بازیگران: نادر فلاح، وحید راد، ندا جبرائیلی، امین طباطبایی

این نمایش داستان کارمایکل است. او قاتلی روان پریش و سالخورده است که در دوران جوانی دست چپش به صورت وحشیانه ای توسط عده ای بی نام و نشان قطع می شود. او پس از 27 سال جست و جو به دنبال دستش، خود را در هتلی با یک مسئول پذیرش فضول و جان بر کف به نام مروین و یک زوج کلاه بردار ناشی با نام تبی مرلین که ادعا می کنند دست او را پیدا کرده اند، می یابد.

- اولین اجرای خود را به عکاسان تئا‌تر اختصاص داده شده است.












 

MEHRNOOSH.D

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمایشگاه دائمی تماشاخانه های تهران قدیم

نمایشگاه دائمی تماشاخانه های تهران قدیم

سالن اجرا: نمایشگاه
دوره اجرا: ۲۸ دى ۱۳۹۲ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۳
ساعت: ۰۰:۰۰

همزمان با دومین روز از برگزاری سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نمایشگاه " آن روزگاران تماشاخانه های تهران" با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی در مجموعه تئاتر شهر افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، در این برنامه ضمن تجلیل و تقدیر از خدمات هنری استاد خسرو خورشیدی طراح صحنه پیشکسوت تئاترایران و خالق کتاب طراحی " آن روزگاران تهران " نمایشگاهی از آثار این هنرمند صاحب نام تئاتر و سینما با موضوع تماشاخانه های قدیمی شهر تهران با حضور حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی و تعدادی از هنرمندان و خبرنگاران افتتاح شد
 

MEHRNOOSH.D

عضو جدید
کاربر ممتاز
جشنواره امسال، میزبان 118 اثر است

جشنواره امسال، میزبان 118 اثر است


دبیر سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر، رویکرد هنرمندان در برابر مشکلات و ناملایمات تئا‌تر کشور را قابل تحسین و جانانه تلقی کرد.

نشست خبری سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر، ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه ۲۳ دی ماه، در تالار مشاهیر مجموعه تئا‌تر شهر با حضور اردشیر صالح‌پور، دبیر این دوره از جشنواره، مهدی حاجیان، مسئول دبیرخانه و عباس غفاری، مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، اردشیر صالح‌پور با توضیح این‌که این دوره از جشنواره با رویکرد هویت ایرانی- تئا‌تر ملی برگزار می‌شود، گفت: «جشنواره تئا‌تر فجر، عالی‌ترین تجلی‌گاه و تریبون هنر نمایش است که دستاوردهای یک ساله هنرمندان را به تماشا می‌گذارد.»

او ادامه داد: «تئا‌تر یک خانواده جهانی و انسانی است، بنابراین تمامی اهالی تئا‌تر باید با هم مشارکت و صمیمیت داشته باشند. خوشبختانه امسال با وجود مشکلات و کمبودهایی که بر سر راه هنر تئا‌تر بود، هنرمندان با ناملایمات کنار آمدند و رویکرد جانانه و قابل تحسینی را از خود نشان دادند.»

اصحاب رسانه، پل ارتباطی میان مردم، هنرمندان و مسوولان هستند

دبیر این دوره از جشنواره با ابراز رضایت از اقبال هنرمندان به جشنواره سی‌و‌سوم فجر، اظهار کرد: «در بخش تازه‌های تئا‌تر، ۵۴۸ متقاضی داشتیم که متاسفانه در ‌‌نهایت تنها توانستیم ۱۲ اثر را در جشنواره شرکت دهیم.‌ ای‌کاش شرایط و امکانات تئا‌تر ما طوری بود که می‌توانستیم تمامی این آثار را به نمایش بگذاریم.»

صالح‌پور درباره میزان اهمیت اصحاب رسانه در عرصه تئا‌تر عنوان کرد: «خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و منتقدان، پلی ارتباطی میان هنرمندان، مردم و مسئولان تئا‌تر هستند؛ هنر تئا‌تر از‌‌ همان ابتدای پیدایش در یونان در کنار خود منتقدی به نام ارسطو داشت.»

او درباره بخش‌های مختلف جشنواره گفت: «نسل نو، مناطق، تازه‌های تئا‌تر، خیابانی، مرور، مهمان، بین‌الملل، رادیو نمایش، کارگاه و سمینار، بخش‌هایی از این دوره از جشنواره هستند، همچنین بخش تولید متون نمایشی و نمایشنامه‌نویسی از دیگر بخش‌های جشنواره محسوب می‌شود، که در راستای بالندگی، رشد و پیشرفت در عرصه نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود. در بخش عکاسی تئا‌تر این دوره هم، کتابی از آثار پذیرفته شده، منتشر خواهد شد.»

سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی با اشاره به بخش جدید جشنواره تئا‌تر فجر امسال اضافه کرد: «در سی‌و‌سومین دوره جشنواره تئا‌تر فجر، از چهار شهید فعال در عرصه تئا‌تر تجلیل خواهیم کرد.»

صالح‌پور درباره پوستر جشنواره هم اظهار کرد: «پوستر جشنواره تئا‌تر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. جای خوشحالی است که برای اولین بار، پوستر جشنواره تا این حد اهمیت پیدا کرده و این موضوع، نشان دهنده بالا رفتن سواد بصری مخاطبان است.»

او در ادامه صحبت‌های خود افزود: «برای برگزاری بهتر جشنواره، ما از یک شورای مشورتی متشکل از هنرمندان تئا‌تر با تجربه استفاده کردیم. همچنین برای داشتن سالن بیشتر، یک تالار جدید واقع در خیابان فلسطین به جمع سالن‌ها اضافه شده است.»

۱۱۸ اثر در جشنواره امسال اجرا می‌شوند


صالح‌پور در ادامه، آماری از تعداد گروه‌های شرکت کننده در این دوره از جشنواره داد و افزود: «به طور کلی ۱۱۸ اثر در جشنواره امسال شرکت کرده‌اند، که ۱۰۶ نمایش ایرانی و ۱۲ اثر بین‌المللی است. همچنین از میان این آثار، ۲۹ نمایش به تئا‌تر خیابانی و ۷۷ اثر به بخش صحنه‌ای تعلق دارند. ۶۱ نمایش از شهرستان و ۴۵ اثر از تهران در این جشنواره حضور دارند. خوشبختانه تئا‌تر شهرستان در جشنواره سی‌و‌سوم، حضوری پررنگ دارد و فرصتی فراهم شد تا تئا‌تر شهرستان هم نفس بکشد.»

اردشیر صالح‌پور در ادامه این نشست، پاسخگوی سوالات و انتقادات تعدادی از خبرنگاران شد.

او در پاسخ به انتقادات و مسائلی که نسبت به طراحی پوستر این دوره از جشنواره اعلام شده بود، گفت: «با توجه به فعالیت ۳۳ ساله‌ام و تدریس در دانشگاه، تئا‌تر را به خوبی می‌شناسم و کنار اهالی آنم. من مدیر نیستم، تئاتری‌ام. متاسفم تئا‌تر دستخوش مسائل و مشکلات زیادی است که نمی‌توانیم به واسطه آن جشنواره تئا‌تر فجر را آن گونه که شایسته است به ظهور برسانیم.»

سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی با اشاره به این‌که از زمان انتصاب به عنوان دبیر سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر، تنها یک ماه است که فعالیت رسمی خود را آغاز کرده، بیان کرد: «تغییرات اداری و کاستی‌ها، همیشه به تئا‌تر لطمه می‌زنند. مدیران می‌آیند و می‌روند، آنچه باقی می‌ماند، تئا‌تر است. انتقادات شما نسبت به مسائل مختلف وارد است و مسئولین باید آن را با شکیبایی بپذیرند و حل کنند.»

کنارمان باشید و ما را نقد کنید

صالح‌پور با ارائه توضیحاتی درباره مفاهیم نهفته در پوستر جشنواره، افزود: «یارتا یاران طراح پوستر، در وهله اول یک هنرمند تئا‌تر است. او خود پیشنهاد داد تا پوستر این دوره از جشنواره را با توجه به فرهنگ و هویت ایرانی، بدون دریافت هزینه انجام دهد. او همچنین هنرمند تجسمی است و زیبایی‌شناسی را بلد است. خوشحالم که پوستر جشنواره تا این اندازه مسئله ایجاد کرده و همه آن را نقد می‌کنند. مفاهیم در نظر گرفته شده برای پوستر صحیح و از جایگاه خاصی برخوردار است، اما در اجرا نتوانسته موفق عمل کند. براین اساس فرصتی را ایجاد کردیم تا ۲۵ دی ماه، طراحان بتوانند طرح‌های پیشنهادی اشان را ارائه دهند. روز گذشته در انجمن طراحان گرافیست خواستار طراحی پوستر برای سال آینده شدم.»

دبیر سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر، اظهار کرد: «بخشی از تئا‌تر سلیقه است. در اجرا‌ها هم، همه کار‌ها را نمی‌توانیم بپسندیم. این چند روز در کنار نقدهایی که داشتیم، توهین‌های بسیاری را هم شنیدیم، که به اعتقاد من اصلا اخلاقی و شایسته نبود. ما هم امکان دارد اشتباه کنیم. بنابراین می‌خواهیم در کنار ما باشید و ما را نقد کنید. نقدی که در بستر صحیحی شکل گرفته باشد.»

صالح‌پور تاکید کرد: «شرایط نامساعدی برای تئا‌تر به وجود آمده است، اما باید خودمان آن را درست کنیم. من ارزش‌ها را فراموش نکرده‌ام. وقتی که می‌بینم تئاتری‌ها حمایت نمی‌شوند و نگران دستمزدهای اولیه‌شان هستند، رنج می‌برم، ولی این مسئله نباید سبب شود از فضیلت اخلاق عدول کنیم.»

به خاطر کمبود بودجه، جشنواره فجر استانی نداریم

او در بخش دیگری از این نشست، در پاسخ به پرسش خبرنگاران، با بیان اینکه بودجه جشنواره تئا‌تر فجر، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: «پیشنهاد اولیه برای بودجه، سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که امکان پذیر نشد. ما تلاش داریم تا با صرفه جویی بتوانیم هزینه‌های مانده گروه‌های نمایشی را پرداخت کنیم. از سوی دیگر به خاطر کمبود بودجه، نمی‌توانیم جشنواره را در چهار منطقه استانی که در نظر گرفته بودیم، برگزار کنیم، زیرا بودجه‌ای بابت آن نداریم.»

این مقام مسئول در رابطه با همکاری با شهرداری تهران و بهره‌گیری از پردیس تئا‌تر تهران توضیح داد: «این مجموعه به نام خاوران به مجموعه‌های سالن‌های تئاتری اضافه شده‌است، که از امکانات قابل توجه‌ای برخوردار است. در حال حاضر دو نوع جدول اجرایی را طراحی کرده‌ایم، که یکی از آن‌ها با سالن‌های خاوران و دیگری بدون آن سالن هاست. با توجه به اینکه مجموعه تئا‌تر شهر و مولوی را نداریم و نمی‌خواستیم به خاطر تعجیل در ساخت و ساز از کیفیت کار‌ها بکاهیم. در صورت همکاری شهرداری از این سالن‌ها استفاده کنیم.»

او در مورد اجراهای عمومی نمایش‌های بخش تازه‌های تئا‌تر، گفت: «درگذشته ما با این تعداد گروه‌های نمایشی روبه رو نبودیم، که خواستار اجرای عمومی باشند. از سوی دیگر سالن‌ها هر یک دارای مدیریت و شورا هستند، که اجراهای عمومی را، برای سالن‌هایشان، برنامه ریزی می‌کنند. اولویت جدی برای اجراهای عمومی با هنرمندان این گروه هاست و ما روی آن تاکید داریم.»

صالح‌پور در ادامه سخنانش در مورد حضور چند نمایش از کشورهای عربی در جشنواره امسال اظهار کرد: «ما بخشی به نام کشورهای اسلامی داشتیم که قرار بود شش اثر انتخاب شود، با توجه به مسئله کمبود بودجه، این بخش‌ حذف شد و تنها سه کار از کشورهای کویت، عمان و کردستان عراق با تامین هزینه از سوی سفارت خانه‌هایشان در این دوره از جشنواره حضور دارند.»

دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر در پایان، با تاکید بر تغییر رویه مدیریتی تئا‌تر عنوان کرد: «باید در عرصه مدیریت، به معماری و دیپلماسی تئا‌تر توجه کنیم. در طی این مدتی که این مسئولیت را پذیرفته‌ام، با مسائلی رو به رو شده‌ام که من را از این دیدگاه دور می‌کرد. تلاش دارم تا اخلاق مدیریتی را باز گردانم.»
 

MEHRNOOSH.D

عضو جدید
کاربر ممتاز
کودک وحشی در تالار اصلی به صحنه می رود

کودک وحشی در تالار اصلی به صحنه می رود


دومین روز از سی‌و‌ سو مین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با هشت نمایش صحنه‌ای، هفت اجرای خیابانی و یک اثر رادیویی، میزبان مخاطبان خود می‌شود.

در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، «کودک وحشی» به نویسندگی برونو کستن و کارگردانی مری پرووانس از فرانسه اجرا می‌شود؛ این نمایش ساعت 20 روی صحنه می‌رود.

نمایش «گفتگوی فراریان» به نویسندگی محمد زارعی و کارگردانی میلاد شجره در دو نوبت 18:30 و 20:30 در تالار چهارسو به اجرا در می‌آید. این نمایش، روایت‌گر داستان یک بازیگر، کارگردان و منشی صحنه است، آنان تلاش می‌کنند تا کاری را به مرحله اجرا برسانند؛ در این میان یک دوست سبب شگل گیری اتفاقاتی در روابط آنها می‌شود.

تماشاخانه ایرانشهر در دومین روز جشنواره، پذیرای دو نمایش است. در سالن استاد ناظر‌زاده کرمانی، نمایش «سیارود» به نویسندگی و کارگردانی سینا شفیعی در دو نوبت 17:30 و 19:30 به صحنه می‌رود.این نمایش یک درام اجتماعی محسوب می‌شود که داستان یک خواستگاری را به نمایش می‌گذارد؛ در این مراسم، خبری درباره عروس به داماد می‌دهند که او به دنبال جست‌و‌جوی حقیقت می‌رود.

نمایش «کمپلکس اودیسه» به نویسندگی و کارگردانی فلیکس میتاس اُت از آلمان در سالن استاد سمندریانِ تماشاخانه ایرانشهر در دو نوبت 18 و 21 به اجرا در می‌آید.

همچنین تالار استاد انتظامی در ساعت‌های 17 و 19 میزبان نمایش «من یه قهوه می‌خواهم یا یه چیزی شبیه شکلات» به نویسندگی و کارگردانی فرانک فروتن می‌شود.

بهزاد عشقی هم پس از 20 سال دوری از تئاتر با نمایش «امشب و هر شب شام با جلال» به جشنواره تئاتر فجر می‌آید و این اثر را در تماشاخانه سنگلج در دو نوبت 17 و 19 اجرا می‌کند. این نمایش با مضمونی اجتماعی و فضایی معاصر روایت می‌شود، اما ریشه و عمق داستان به اسطوره‌ها و تقابل خیر و شر می‌پردازد.

نمایش «باد شیشه را می‌لرزاند» به نویسندگی مهدی کوشکی و کارگردانی مشترک هستی حسینی و مصطفی کوشکی در دو نوبت 17 و 20 در تالار حافظ به صحنه می‌رود.

این اثر روایت‌گر داستان دختری است که از خانه فرار کرده و برای این‌که محلی برای گذراندن شب ندارد، از اهالی خانه‌ای می‌خواهد تا به او پناه دهند.

تالار هنر هم در ساعت‌های 16 و 19 میزبان نمایش «بهشت 50 درجه بالای صفر» به نویسندگی و کارگردانی علی حیدری از آبادان خواهد شد که در بخش برگزیدگان مناطق حضور پیدا کرده است.

در دومین روز جشنواره تئاتر فجر، هشت نمایش خیابانی هم اجرا می‌شوند.

چهار نمایش خیابانی «هیلانه» به نویسندگی و کارگردانی علی عمرانی ساعت 16، «آقای سیگار» به نویسندگی و کارگردانی علی اصغر خطیب زاده ساعت 16:30، «ستاره» به نویسندگی سامان خلیلیان و به عنوان کار گروهی ساعت 17و «پرس سیور» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی مرادی ساعت 18 در محوطه مجموعه تئاتر شهر به اجرا در می‌آیند.

همچنین دو نمایش خیابانی «ذات انسان در طبیعت» به نویسندگی و کارگردانی سوران حسینی ساعت 16 و «تابوتی له تاوان» کار عزیز زادسر ساعت 16:30 در باغ هنر (خانه هنرمندان ایران) اجرا می‌شوند.

محوطه برج میلاد هم میزبان نمایش خیابانی «پازل زندگی» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی می‌شود.

نمایش رادیویی «خیال روی خط خنجر» به نویسندگی و کارگردانی میلاد اکبرنژاد و تهیه کنندگی محمدجواد حسن‌شاهی نیز ساعت 18:30 در تماشاخانه سه نقطه تالار استاد رکن‌الدین خسروی اجرا می‌شود.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از یکم تا 12 بهمن ماه 93 به دبیری اردشیر صالح‌پور برگزار می‌شود.
 

MEHRNOOSH.D

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازی بوشهری‌ها روی لنج در محوطه تئاتر شهر

بازی بوشهری‌ها روی لنج در محوطه تئاتر شهر


محمد مظفری، نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «ناکو» که سوم بهمن در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شود، این اثر را روایت‌گر زندگی ساکنان ساحل خلیج فارس در روزهای جنگ معرفی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، محمد مظفری که در بخش مهمان نمایش‌های خیابانی این دوره از جشنواره حضور دارد، در باره داستان «ناکو» گفت: «این نمایش، زندگی ساکنان ساحل نشین جنوب ایران و به ویژه مردم بنادری مانند گناوه، آبادان و بوشهر را روایت می‌کند. ما داستان مرد و زنی بازمانده از جنگ را که روی یک لنج کار می‌کنند، در محوطه تئاتر شهر پیش چشم تماشاگران می‌آوریم.»

او در خصوص شیوه اجرایی این نمایش هم توضیح داد: «در این اجرای خیابانی با استفاده از شیوه‌های نمایش‌های ایرانی مانند نقالی و پرده خوانی و با تمسک به آیین‌ها و موسیقی بوشهری، نمایش را به گونه‌ای اجرا می‌کنیم که با نوع و شیوه زندگی مردم این خطه مرتبط باشد.»

این هنرمند تئاتر خیابانی افزود: «در این نمایش، سه بازیگر اصلی داریم و یک مرد و یک زن به عنوان نماد حضور مردم جنوب ایران در جنگ، حضور دارند. گروه موسیقی نیز ملودی‌های بوشهری را به صورت زنده در این نمایش اجرا می‌کنند.»

نمایش «ناکو» به نویسندگی و کارگردانی محمد مظفری، یکی از آثار معرفی شده در بخش مهمان تئاتر خیابانی سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است که ساعت 16 روز جمعه، سوم بهمن در محوطه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

فرانک بلورزاده، اسماعیل احمدی و احمد قربانی به عنوان بازیگر، غلامرضا احمدی، کریم آبادی، سعید قیطاس، محمد سراجی به عنوان گروه موسیقی، کریم محمودی به عنوان طراح دکور و صحنه و صادق نیک‌پرست به عنوان دستیار کارگردان در اجرای این نمایش همکاری می‌کنند.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از یکم تا 12 بهمن ماه 93 به دبیری اردشیر صالح‌پور برگزار می‌شود.
 

MEHRNOOSH.D

عضو جدید
کاربر ممتاز
تولد دوباره تئاتر فجر در تئاتر شهر

تولد دوباره تئاتر فجر در تئاتر شهر



سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اجرای سیزده اثر نمایشی در بخش های مختلف صحنه ای، رادیویی و تئاتر خیابانی کار خود را در تالار مختلف آغاز کرد.
به گزارش ستاد خبری سی و سومین جشنواره تئاتر فجر، همزمان با برگزاری این دوره از جشنواره، نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر جشنواره نیز با حضور تعدادی از مسوولان، هنرمندان و مخاطبان در تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.
در روز نخست این جشنواره، شش نمایش صحنه‌ای، هفت نمایش خیابانی و یک اثر رادیویی، اجرا ‌شدند که براین اساس نمایش « به اتفاق خانواده» نوشته و کار رسول کاهانی که در بخش های «نسل نو» و «مسابقه تازه های تئاتر ایران» حضور دارد از ساعت 18 در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت .اجرای دوم این نمایش از ساعت 20 پذیرای هیات داوران جشنواره و علاقه مندان به تئاتر بود.
در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر، نمایش «دیده بانان» نوشته پیر روبر لوکلرک و کارگردانی محمدرضا خاکی پذیرای علاقه مندان، هنرمندان و اعضای هئیت داوران بود، این در حالی است که نمایش «مرگ فروشنده» نوشته آرتور میلر و کارگردانی نادر برهانی مرند هم که در طول اجرای خود در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر با استقبال خوب تماشاگران مواجه شده بود، در اولین روز از جشنواره برای علاقه مندان و هئیت داوران به صحنه رفت. ، این دو اثر نمایشی در بخش های «مرور تئاتر ایران در سال 1393» و «مسابقه بین الملل» سی و سومین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفتند.
اجراهای خیابانی سی و سومین جشنواره تئاتر فجر، با نمایش‌های خیابانی «تابوتی له تاوان» نوشته و کار عزیز زادسر از مریوان ساعت 16، «نگرانم» نوشته و کار احمد صمیمی از تهران از ساعت 16:30، «ذات انسان در طبیعت» نوشته و کار سوران حسینی از مریوان از ساعت 17 و «آگهی فروش، استخدام» نوشته پروانه علی ضامنی و کارگردانی مسعود مهرابی از تهران ساعت 18 در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا شدند و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شدند.
همچنین در محوطه خانه هنرمندان ایران، نمایش‌های «آقای سیگار» نوشته و کار علی اصغر خطیب زاده از دامغان ، «نی نی اخاذه و مداد رنگی» نوشته کاوه مهدوی و کارگردانی مریم خاکسار تهرانی از تهران در خانه هنرمندان ایران برای علاقه مندان اجرا شد.
محوطه برج میلاد نیز با نمایش خیابانی «ستاره» نوشته سامان خلیلیان و کار گروهی از پیشوا، میزبان تماشاگران بود.
همچنین در نخستین روز سی و سومین جشنواره تئاتر فجر نمایش رادیویی «دیوار گذر» نوشته و کارگردانی کامیار محبی در تماشاخانه سه نقطه برای علاقه مندان به این شیوه نمایشی اجرا شد.
غلامرضا تاج گردون نماینده مجلس شورای اسلامی، ، امید کریمیان نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی، ولی الله شجاع پوریان عضو شورای اسلامی شهر تهران ، ایرج راد، اعضای گروه نمایش«بازار» از عمان، جهانبخش سلطانی، حمید پورآذری، رضا دادویی، جواد طوسی، اردشیر صالح پور، خسرو احمدی، عنایت الله بخشی مهمانان ویژه نخستین روز از سی و سومین جشنواره تئاتر فجر بودند.
براساس این گزارش در نخستین روز سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیش از سه هزار نفر از هنرمندان و علاقه مندان تئاتر به تماشای نمایش های اجرا شده نشستند. همچنین 150 نفر از فعالان حوزه گرافیک و عکاسی، هنرمندان و علاقه مندان در افتتاح نمایشگاه های عکس و پوستر این جشنواره، اردشیر صالح پور، دبیر جشنواره را همراهی می کردند.
 

MEHRNOOSH.D

عضو جدید
کاربر ممتاز
حضور معاون هنری وزیر ارشاد در تئاتر شهر

حضور معاون هنری وزیر ارشاد در تئاتر شهر


معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان دومین روز از برگزاری سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور در مجموعه تئاتر شهر در جریان فعالیتهای جشنواره ای و اجرایی این مجموعه قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، علی مرادخانی در ساعات پایانی پنجشنبه دوم بهمن در مجموعه تئاتر شهر حضور یافت و ضمن دیدار با مدیریت و کارکنان مجموعه از نزدیک در جریان فعالیتهای اجرایی ستاد جشنواره در بخش های صحنه ای و خیابانی سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر قرار گرفت.
پریسا مقتدی رییس مجموعه تئاتر شهر نیز در این دیدار گزارشی را از فعالیتهای مجموعه تئاتر شهر در ایام برگزاری جشنواره تئاتر فجر به معاون هنری وزیر ارشاد ارائه داد.
سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تا شنبه 11 بهمن در تالارهای اصلی و چهارسو مجموعه تئاتر شهر ، تماشاخانه سنگلج، تالار هنر، تالار حافظ، تماشاخانه ایرانشهر، خانه هنرمندان ایران، تماشاخانه مهر و تماشاخانه باران میزبان علاقه مندان تئاتر است.
 

MEHRNOOSH.D

عضو جدید
کاربر ممتاز
استقبال بیش از چهار هزار تماشاگر از نمایش‌های مختلف

استقبال بیش از چهار هزار تماشاگر از نمایش‌های مختلف


در دومین روز از برگزاری سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بیش از چهار هزار نفر به تماشای نمایش‌های صحنه‌ای نشستند.

پنجشنبه دوم بهمن، 16 اثر نمایشی در بخش‌های مختلف، میزبان حضور پرتعداد و گرم تماشاگران شدند.

دومین روز جشنواره با هشت نمایش صحنه‌ای، هفت اجرای خیابانی و یک اثر رادیویی، میزبان علاقه‌مندان به تئاتر بود. علاوه بر استقبال مخاطبان از آثار خیابانی و رادیویی، اجراهای صحنه‌ای نیز تماشاگران بسیاری را به خود جذب کردند؛ به گونه‌ای که در تعدادی از سالن‌ها، با پر شدن صندلی‌ها، علاقه‌مندان روی زمین نشستند.

تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، میزبان نمایش «کودک وحشی» به نویسندگی برونو کستن و کارگردانی مری پرووانس از فرانسه بود که جمعی از کارکنان سفارت فرانسه مهمان ویژه این نمایش بخش بین‌الملل بودند.

در تالار چهارسو، نمایش «گفتگوی فراریان» به نویسندگی محمد زارعی و کارگردانی میلاد شجره روی صحنه رفت. این نمایش، روایت‌گر داستان یک گروه تئاتر است، آنها قصد دارند با تمرین یک نمایش، آن‌را به صحنه برده و در معرض دید تماشاگران قرار دهند. حضور یک دوست، اتفاقاتی جدیدی را در روابط گروه تئاتر به وجود می آورد.

تماشاخانه ایرانشهر در روز دوم اجرای نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره سی‌و‌سوم فجر، میزبان دو نمایش صحنه‌ای بود. نمایش «سیارود» به نویسندگی و کارگردانی سینا شفیعی در سالن استاد ناظر‌زاده کرمانی و نمایش «کمپلکس اودیسه» به نویسندگی و کارگردانی فلیکس میتاس اُت از آلمان در تالار استاد سمندریان به اجرا در‌آمدند. سفیر و رایزن فرهنگی کشور آلمان تماشاگران ویژه این نمایش بودند.

عصر پنجشنبه، چهار نمایش خیابانی «هیلانه» به نویسندگی و کارگردانی علی عمرانی ، «آقای سیگار» به نویسندگی و کارگردانی علی اصغر خطیب‌زاده ، «ستاره» به نویسندگی سامان خلیلیان و به عنوان کار گروهی و «پرس سیور» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی مرادی نیز در محوطه مجموعه تئاتر شهر به اجرا در ‌آمدند.

همچنین دو نمایش خیابانی «ذات انسان در طبیعت» به نویسندگی و کارگردانی سوران حسینی و «تابوتی له تاوان» کار عزیز زادسر در خانه هنرمندان ایران اجرا شدند. محوطه برج میلاد نیز میزبان نمایش خیابانی «پازل زندگی» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی بود.

نمایش رادیویی «خیال روی خط خنجر» به نویسندگی و کارگردانی میلاد اکبرنژاد و تهیه کنندگی محمدجواد حسن‌شاهی نیز در تماشاخانه سه نقطه تالار استاد رکن‌الدین‌خسروی برای برای علاقه‌مندان به این شیوه نمایشی اجرا شد.

سفیر آلمان و ژاپن در ایران، رایزن فرهنگی سفارت آلمان، جمعی از کارکنان سفارت فرانسه ،گلاب آدینه ، محمود فرهنگ، منصور خلج، ایرج محمدی، شکوفه ماسوری، سهیلا گلستانی، جمشید جهانزاده، رویا بختیاری، علی موذنی بخشی از مهمانان ویژه دومین روز از سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر بودند.

براساس این گزارش، در دومین روز سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بیش از چهار هزار نفر از هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر به تماشای نمایش‌های صحنه‌ای نشستند .

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور، تا 12 بهمن ماه ادامه می‌یابد.
 

H.N!GHT

کاربر فعال تالار هنر ,
کاربر ممتاز
سینا نورائی مرده شور را به صحنه می برد

سینا نورائی مرده شور را به صحنه می برد





نورائی که در چند سال اخیر ، تجربه های گوناگونی در امر کارگردانی ، مشاور کارگردان ، طراحی صحنه و تهیه کنندگی تئاتر را در کارنامه ی خود دارد ، این بار قصد دارد نمایشنامه ای از مهرداد رایانی مخصوص با تحت عنوان مرده شور با بازیگران حرفه ای سینما ، تئاتر و تلوزیون به روی صحنه ببرد.

این نمایش در تاریخ 12 اردیبهشت در دو سانس 18:30 و 20 در تماشاخانه ی استاد مشایخی (مان) برای حمایت معنوی از انجمن ام اس ایران اجرا خواهد شد .

عواملی که نورائی را در اجرای نمایش مرده شور همراهی میکنند ، عبارتند از :
بازیگران :
لیلا برخورداری
ساعد سهیلی
و اشکان هورسان

موسیقی :
علیرضا عقیقی
پویان محمودی
سینا نورایی
.
شایان ذکر است نمایشنامه ی مرده شور از 11 سال گذشته تا به حال حتی برای یک شب ، مجوز نمایش نداشته و این اجرا ، اولین اجرا با مجوز رسمی نویسنده ی اثر می باشد.
 

Similar threads

بالا