اخبار از تازه های پلیمر

yasaman_mohamadi

عضو جدید
ساخت ظرف يك بار مصرف از پليمرهاي گياهي توسط محققان كشور

پس از 3 سال تحقيق و حضور متخصصين شيمي، مكانيك و صنايع براي اولين بار در كشور يكي از شركتهاي توليدي ايران موفق به توليد ظروف يك بار مصرف ساخته شده از پليمرهاي گياهي قابل تجزيه در محيط زيست با منابع تجديد پذير شد.
به گزارش خبرنگار مهر، شركت كيميا شيمي زنگان اين پليمرهاي گياهي را از نشاسته ذرت اصلاح شده تهيه كرده و محصول تهيه شده را در سه شكل گرانول، ورق و ظروف بسته بندي ارائه كرده است. اين ظروف تهيه شده در صورت مدفون شدن در خاك ظرف حداكثر مدت 6 ماه تجزيه مي شوند و با محيط زيست سازگاري دارند.

از جمله مزاياي استفاده از اين پليمر گياهي اين است كه از هرگونه اثرات مضر پلاستيك هاي نفتي پس از تماس با مواد غذايي داغ عاري است و هيچ گونه آثار تخريبي در محيط زيست نداشته و به مواد اوليه نفتي نيز وابستگي ندارد.

همچنين تقويت و توسعه صنايع كشاورزي، مصرف انرژي كمتر در فرايند توليد محصولات بسته بندي و امكان استفاده آن در صنايع بسته بندي غذايي، كشاورزي، اسباب بازي كودكان و مصارف پزشكي از ديگر مزاياي استفاده از اين نوع پليمر است.

محققين ايراني توانسته اند ضمن تهيه انواع ظروف يك بار مصرف مورد استفاده در غذا، ظروف تزريقي و بادي، گلدان هاي نشا و فيلم هاي كشاورزي نيز تهيه كنند.

در حال حاضر پليمرهاي گياهي در كشورهاي اروپايي به صورت گسترده در بسته بندي غذا مورد استفاده قرار مي گيرند و با توجه به اينكه در ايران انباشت زباله هاي پلاستيكي به عنوان عاملي غير قابل كنترل و تهديد كننده محيط زيست به شمار مي رود، توليد و استفاده از اين پليمرها نقطه عطفي در كاهش آلودگي هاي محيط زيست خواهد بود.
 

yasaman_mohamadi

عضو جدید
پلیمر جایگزین استخوان های شکسته می شود

پلیمر جایگزین استخوان های شکسته می شود

پلیمر جایگزین استخوان های شکسته می شود
براساس یافته های جدید متخصصان علوم پزشکی، در آینده نزدیک می توان از شیوه جدیدی که برای ساخت استخوان مصنوعی به وجود آمده است، برای ترمیم استخوانهای خرد شده بدن انسان سود جست و به جای استفاده از پیوند استخوانی از نقاط دیگر بدن از این روش استفاده کرد. به گزارش خبرگزاری رویتر از لندن، مؤسسه سرامیک پیشرفته در اریزونا نوعی پلمیر جدید ساخته است که می تواند بافتی قوی بسازد که قدرتی به اندازه قدرت استخوانها دارد ولی به تدریج جذب بدن می شود و به عنوان استخوان جدید جایگزین می شود.
 

yasaman_mohamadi

عضو جدید
پليمر موجود در جلبك دريايي قهوه‌اي،مي‌تواند به رشد و آزادسازي سلولهاي بنيادي كمك...

پليمر موجود در جلبك دريايي قهوه‌اي،مي‌تواند به رشد و آزادسازي سلولهاي بنيادي كمك...

مهندسان موسسه رنسلار پلي‌تكنيك آمريكا، از پليمر موجود در جلبك دريايي قهوه‌اي، دستگاهي ساخته‌اند كه مي‌تواند به رشد و آزادسازي سلولهاي بنيادي هنگام بروز آسيب بدني و يا در شروع بيماري كمك كند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ساينس ديلي، اين يافته‌ها كه نتايج آن در شماره دسامبر نشريه “زيست‌مواد” منتشر شده است، نشان دهنده گام مهمي در تلاش براي ارائه درمانهاي جديد با استفاده از سلولهاي بنيادي است.
“راوي كين” استاد شيمي و مهندسي زيست‌شناسي و همچنين مجري اين تحقيقات گفت، ما ساختاري براي كشت سلولهاي بنيادي ايجاد كرديم كه مي‌تواند با سرعت كنترل شده در بدن تجزيه شود و از اين طريق مي‌توان رشد سلولهاي بنيادي را در اين ساختار حفظ و زمان و مكان و نحوه آزاد شدن اين سلولها را در بدن هدايت كرد.
‪s alginate‬ كين و همكارانش با استفاده از از ماده‌اي موسوم به “آلجينيت” اين ساختار را ايجاد كردند. آلجينيت، كربوهيدرات پيچيده‌اي است كه به طور طبيعي در جلبك دريايي قهوه‌اي يافت مي‌شود و ژل آن در تركيب با كلسيم به يك ساختار مشبك انعطاف ناپذير و سه بعدي تبديل مي‌شود.
به گفته كين، اين ابزار كابردهاي بسيار گسترده‌اي در پزشكي باززايي دارد. به طور مثال، مي‌توان در آينده از اين ساختارها براي آزادسازي مستقيم سلولهاي بنيادي در بافتهاي آسيب ديده بدن استفاده كرد.
كين و همكارانش اميدوارند سرانجام بتوان از اين ساختارها براي درمانهاي نظير آزادسازي سلولهاي بنيادي استخوان دقيقا در همان محل شكستگي استخوان استفاده كرد يا در قسمتهايي از بدن كه سلولها در اثر بيماري‌هايي مانند آلزايمر از بين رفته‌اند، سلولهاي بنيادي عصبي را در مغز توليد نمود.
اين گروه تحقيقاتي، سلولهاي بنيادي سالم عصبي را در ساختار مشبك آلجينيت قرار دادند وساختار سه‌بعدي ايجاد كردند كه با سرعت كنترل شده و قابل تنظيم تحليل مي‌رود.
زماني كه اين داربست در بدن قرار داده شد محققان از آنزيمي موسوم به “‪ “alginate lyase‬استفاده مي‌كنند. اين آنزيم آلجينيت را از بين مي‌برد تا سلولهاي بنيادي آزاد شوند. اين آنزيم به طور طبيعي در برخي جانوران دريايي و گونه‌هاي باكتريايي توليد مي‌شود ولي انسان قادر به توليد آن نيست.
محققان به منظور كنترل تجزيه ساختار آلجينيتي، مقادير متفاوتي از اين آنزيم را در دانه‌هايي در ابعاد ميكرو موسوم به “‪”microspheres‬ قرار دادند.
سپس اين دانه‌هاي كروي حاوي آنزيم همراه، با سلولهاي بنيادي درون ساختارهاي آلجينيتي بزرگتر قرار داده شدند.
همانطور كه دانه‌هاي كروي تجريه مي‌شوند، آنزيم به ساختار آلجينيت بزرگتري تبديل مي‌گردد و به آهستگي سطح آن را تجريه و سلولهاي بنيادي سالم آزاد مي‌كند.
اين دانه‌هاي كروي شكل را مي‌توان با موادي مواد ديگري نيز انباشته كرد.
كين گفت، مي‌توان مولكولهاي دارويي و يا پروتيين‌هايي را همراه با آنزيم به دانه‌هاي كروي شكل افزود، بطوري كه وقتي در ساختار آلجينيتي بزرگتري آزاد شدند بتوانند سرنوشت سلولهاي بنيادي داخل آن را تعيين كنند.
با افزودن اين مواد به ساختارهاي بزرگتر مي‌توان سلولهاي بنيادي را براي تبديل به سلولهاي بالغ و تمايز يافته نظير سلول عصبي هدايت نمود.
اين امر براي كاربردهاي سلولهاي بنيادي در پزشكي باززايي بسيار ارزشمند است.​
 
آخرین ویرایش:

yasaman_mohamadi

عضو جدید
نانوکامپوزيت‌هاي پليمري با صفحات گرافن عامل‌دار

نانوکامپوزيت‌هاي پليمري با صفحات گرافن عامل‌دار

نانوکامپوزيت‌هاي پليمري با صفحات گرافن عامل‌دار (87/05/01 )
محققان در دانشگاه نورث‌وسترن و دانشگاه پرينستون، نوعي نانوکامپوزيت جديد توليد کرده‌اند که به‌‌دليل خواص مکانيکي و گرمايي استثنايي‌اش مي‌تواند در کاربردهاي متنوعي از صنعت هواپيمايي گرفته تا پيل‌هاي خورشيدي استفاده شود. اين نانوکامپوزيت پليمري که حاوي صفحات گرافن عامل‌دار و ورقه‌ورقه‌شده‌ است، رساناي الکتريسيته هم هست، اين محققان اميدوارند که از اين خاصيت به‌تدريج در ساخت پليمرهاي رساناي شفاف از نظر نوري و پايدار از نظر گرمايي، استفاده کنند. در اين کار گروهي، محققان دانشگاه نورث‌وسترن روي نانوکامپوزيت‌هاي پليمري کار کرده‌اند و محققان دانشگاه پرينستون نيز روشي را براي ورقه‌ورقه ‌کردن و يا جدا کردن صفحات گرافيت به‌صورت لايه‌هاي منفرد خيلي نازک(صفحات گرافن عامل‌دارشده) توسعه داده‌اند. استفادة قبلي گرافيت در پليمرها ـ به‌دليل اينکه محققان هرگز نتوانستند گرافيت ورقه‌ورقه‌شده را ‌به دست آورند ـ چندان باعث بهبود خواص آنها نشده بود. اين امر بدين معني بود که آن گرافيت، صلب با يک مساحت سطح ‌کم بود و فقط مي‌توانست خواص پليمر را اندکي بهبود دهد.
اما هنگامي که اين محققان حتي مقدار کمي از اين صفحات گرافن ورقه‌ورقه‌شدة جديد(مقدار فقط 05/0 درصد از اين ماده) را داخل پليمر قرار دادند، متوجه ‌شدند که اين گرافن دماي پايداري گرمايي اين پليمر را تا 30 درجه تغيير داد، همچنين افزودن صفحات گرافن ورقه‌ورقه‌شده، حتي معادل 01/0 درصد از اين ماده، سختي پليمر را تا 33 درصد افزايش داد. اين نانوکامپوزيت پليمري جديد مبتني بر گرافن، خواص مکانيکي و گرمايي پليمر را همانند نانولوله‌هاي کربني عامل‌دارشده و حتي بهتر از آنها بهبود مي‌دهد و علاوه ‌بر آن استفاده از آن آسان‌تر و ارزان‌تر است.
کيت برينسون، يکي از اين محققان، مي‌گويد:« اين براي اولين بار است که محققان توانسته‌اند بهبود شديد خواص اين چنيني را با مقادير واقعاً کمي از مواد مبتني بر گرافيت شرح دهند. اين صفحات گرافني اين توانايي را نيز دارند که به همان خوبي تغيير دماي پايداري گرمايي، مانع نفوذ رطوبت و گاز به داخل پليمر شوند و خواص مکانيکي را بهبود دهند؛ به طوري که اين پليمر را بادوام کرده و آن را تبديل به کانديداي مناسبي براي استفاده در کاربردهاي متنوع از صنعت هواپيما و تجهيزات ورزشي گرفته تا پيل‌هاي خورشيدي، مي‌کند. من فکر مي‌کنم اين ماده توان بالقوة بسيار زيادي دارد. با توجه به قابل دسترس بودن گرافيت و اين خواصي که ما شرح داده‌ايم، اين مادة جديد مي‌تواند که تحول بزرگي در کاربرد نانوکامپوزيت‌هاي مبتني بر کربن ايجاد کند.»
کار‌ بعدي اين محققان مطالعة خاصيت الکترورسانايي اين پليمر است. آنها همچنين به دنبال بهبود کيفيت و بهينه کردن نتايج با هدف ايجاد پليمرهاي رساناي شفاف از نظر نوري هستند که از نظر ترمومکانيکي نيز پايدار مي‌باشند.
 

yasaman_mohamadi

عضو جدید
ترکیب پلیمر زیستی نانویی، دوستدار محیط زیست تولید شد

ترکیب پلیمر زیستی نانویی، دوستدار محیط زیست تولید شد

یک شرکت اروپایی محصولی با ترکیب پلیمر زیستی نانویی، دوستدار محیط زیست تولید کرده که قرار است در بسته ‌بندی کاغذ هیدروفوبیک و مقوا، جایگزین پوشش های شیمیایی موم ‌شکل شود. این محصول به ‌راحتی قابل تجزیه زیستی و بازیافت است و معایب امولسیونهای موم ‌شکل را ندارد. شرکت بلژیکی تولید کننده این محصول، محصول جدید را به عنوان جایگزین رقابتی و زیست ‌محیطی برای امولسیون‌ های موم‌ شکلی تولید کرده است. تولید پلیمرهای زیستی نانویی نتیجه یک برنامه تحقیقاتی دو ساله است و به ‌رغم نداشتن معایب امولسیون ‌های موم‌ شکل، یک پوشش ضد آب بسیار کارآمد است. از سوی دیگر این این پلیمر زیستی، به ‌دلیل خصوصیات ذاتی، تاثیری منفی بر روی چرخه بازیافت یا تجزیه زیستی بسته بندی ندارد./
 

yasaman_mohamadi

عضو جدید
ساخت يک نوع پلاستيک جديد به وسيله پوست پرتقال و دی اکسید کربن

ساخت يک نوع پلاستيک جديد به وسيله پوست پرتقال و دی اکسید کربن

دانشمندان آمريکايی توانسته اند به وسيله پوست پرتغال و دی اکسيد کربن، يک نوع پلاستيک جديد بسازند. اين شيوه در آينده ممکن است جايگزين استفاده از نفت به عنوان ماده اصلی برای توليد مواد پلاستيکی شود. پژوهشگران دانشگاه کورنل با ترکيب دی اکسيد کربن که عمده ترين گاز گلخانه ای است و يک نوع روغن موجود در پوست پرتغال يک پليمر تازه ساخته اند. پلاستيک ها يک نوع پليمر هستند که از ملکول های بلند زنجيره ای با پايه کربنی تشکيل شده است. ليمونين يک نوع ترکيب کربنی است که 95 درصد روغن موجود در پوست پرتغال را تشکيل می دهد و از آن برای خوشبو کردن مواد پاک کننده استفاده می شود. جفری کوتس، استاد شيمی در دانشگاه کورنل در ايتاکا در ايالت نيويورک آمريکا و همکارانش از يکی از مشتقات اين روغن به نام اکسيد ليمونين به عنوان يکی از مصالح توليد پليمر استفاده کردند. محققان از يک ملکول کمکی يا کاتاليزور استفاده کردند تا اکسيد ليمونين وادار کنند طی فعل و انفعالی شيميايی با دی اکسيد کربن، پليمر تازه ای به نام کربنات پلی ليمونين تشکيل دهد. منبع قابل تجديد اين پليمر دارای بسياری از خصوصيات پلی استيرين است که در بسياری از محصولات پلاستيکی يک بار مصرف استفاده می شود. پروفسور کوتس گفت: تقريبا تمامی پلاستيک های موجود، از پلی استيرين در لباس گرفته تا پلاستيک هايی که برای بسته بندی مواد غذايی و محصولات الکترونيکی استفاده می شود، با استفاده از نفت، به عنوان يک ماده اصلی تشکيل دهنده، ساخته شده است. اگر بتوان مصرف نفت را کنار گذاشت و در عوض از منابع فراوان، قابل تجديد و ارزان استفاده کرد، در آن صورت بايد درباره آن تحقيق کنيم. نکته هيجان انگيز در مورد اين مطالعه اين است که ما با استفاده از منابع کاملا قابل تجديد قادريم پلاستيکی با کيفيت خيلی خوب بسازيم. تيم آقای کوتس علاقه مند است از دی اکسيد کربن نيز به عنوان جايگزينی برای مصالح سازنده پليمرها استفاده کند. اين گاز را می توان جدا کرده و از آن برای توليد پلاستيک هايی مانند اکسيد پلی ليمونين استفاده کرد. دی اکسيد کربن عمده ترين گاز گلخانه ای است که در اثر سوزاندن سوخت های فسيلی و قطع درختان جنگل ها در هوا متصاعد می شود.
 

yasaman_mohamadi

عضو جدید
دریچهای مصنوعی به روی قلب

دریچهای مصنوعی به روی قلب

دریچهای مصنوعی به روی قلب

یک زن 56 ساله سوئیسی که یک پدیده نادر در تاریخ علم پزشکی است به عنوان اولین زنی که در دنیا به کمک یک دریچه قلب مکانیکی از هفت قله مرتفع جهان صعود کرده، توانست نام خود را در کتاب رکوردهای جهان به ثبت برساند‎. ‎ورونیکا مایر یک زن 56 ساله سوئیسی پس از آنکه تحت عمل جراحی پیوند دریچه مکانیکی قلب قرار گرفت، موفق شد از قله های کلیمانجارو، دنالی، البروس، آکونکاگوا، کارستنسز، وینسون و اورست صعود کند تا به این ترتیب وارد کتاب رکوردهای جهان گینس شود‎.‎

از گذشته تا کنون به مرور زمان، عمل جراحی تعویض دریچه پیشرفت کرده و امروزه یكی از راه های مؤثر و بسیار مطمئن برای درمان بیماران با مشكلات دریچه ای است. همزمان با پیشرفت هنر جراحی و مراقبت های بعد از عمل و تكنولوژی جدید و فراهم شدن امكان انتخاب دریچه های با دوام و روش های جراحی، امروزه عمل تعویض دریچه به عنوان یكی از درمان های مؤثر و تثبیت شده مشكلات دریچه ای مطرح شده است. اولین جراحی دریچه ای در سال 1913 به ثبت رسیده است . با این وجود، تعویض دریچه تا دهه 1960 (زمان به بازار آمدن دریچه های مصنوعی) امكان پذیر نبود .‏‎ ‎اگرچه اولین دریچه های مصنوعی سال های سال به خوبی كار می كردند، ولی پیشرفت های بعدی در طراحی دریچه ها منجر به بهبود جریان خون در دریچه های مصنوعی قلب شد.‏‎ ‎امروزه طرح های بهتر دریچه ها امكان بازگشت بیمار به زندگی فعال و سالم را فراهم کرده و امید به زندگی را افزایش می دهند.
قلب یك پمپ عضلانی قوی است و میانگین پمپاژ قلب یک انسان بالغ ، دارای بازه ای بین 60 تا 100 ضربان در هر دقیقه است . کارکرد قلب شامل دو مرحله است.‏‎ ‎در مرحله اول ، دهلیز چپ و راست، همزمان منقبض شده و خون را به بطن چپ و راست می فرستند. در مرحله دوم ، بطن ها با هم منقبض می شوند تا خون را به سمت خارج از قلب بفرستند.‏‎ ‎
پس ماهیچه قلب به مرحله آرامش می رود تا خون دو مرتبه قلب را پر کند و این مراحل دوباره تکرار می شوند . ‏
پمپاژ دائمی قلب، خون غنی از اكسیژن را به بدن می رساند . این چرخه هنگامی آغاز می شود كه خون با اكسیژن كم از قسمت های مختلف بدن برگشته و از طریق قلب به ریه ها فرستاده می شود . پس از اكسیژن گیری خون در ریه ها ، خون سرشار از اكسیژن به قسمت دیگری از قلب باز می گردد و عمل پمپاژ قلب ، آن را به بدن می راند .‏‎ ‎
وجود دریچه ها جهت عملكرد تلمبه ای قلب اساسی است .قلب چهار دریچه یا پرده بافتی دارد كه با باز و بسته شدن آنها، امكان حركت خون بین چهار حفره قلب فراهم می شود . هر دریچه ، جریان خون را كنترل كرده و موجب جریان یافتن خون به جلو و به حفره بعدی می شود . وقتی دریچه یا دریچه های قلب بیمار می شوند، توانائی كاركرد آنها كاهش می یابد.‏‎ ‎
بیماری دریچه ای قلب
بیماری دریچه ای قلب عبارت است از عارضه بیماری هایی كه دریچه های قلب را از شكل می اندازند یا تخریب می كنند. قلب 4 دریچه دارد. دریچه های دولتی ( میترال)و دریچه های سه لتی(تریكوسپید) كه دریچه های اصلی قلب به شمار می روند،كنترل جریان خون به درون بطن ها را به عهده دارند. دریچه های آئورت و ریوی نیز كنترل جریان خون به خارج از قلب را به عهده دارند. عملكرد درست دریچه ها برای كارآمدی قلب به عنوان یك پمپ اهمیت حیاتی دارد‎. ‎

علائم شایع
گاهی بدون علامت، خستگی و ضعف، منگی یا غش، درد قفسه سینه، تنگی نفس كه گاهی فرد را از خواب بیدار می كند، احتقان ریه، نامنظمی ضرباهنگ قلب، وجود صداهای غیر طبیعی در قلب كه پزشك به كمك گوشی می تواند آنها را بشنود،بالا یا پایین بودن فشار خون.‏‎
‎علل بیماری دریچه ای قلب اساسا به دو نوع تقسیم می شود: تنگ شدن دریچه كه جلوی جریان طبیعی خون را می گیرد، یا گشاد شدن دریچه كه باعث برگشت خون به عقب و به درون قلب می شود‎. ‎اختلال دریچه ای ممكن است ارثی باشد یا توسط یكی از موارد زیر به وجود آید.‏‎
‎تب روماتیسمی، آترواسكلروز(تصلب شرابین) بالا بودن فشار خون، نقایص مادر زادی قلب، آندوكاردیت و تزریق مواد مخدر در رگ و گاهی اوقات سیفلیس.
عوامل افزایش دهنده خطر عبارتند از: سن بالای 60 سال، سابقه خانوادگی بیماری دریچه ای قلب،حاملگی،خستگی یا كار زیاد، نشانگان مارفان. ‏
بیماری های دریچه ای به روش های مختلف درمان می شوند :‏‎
‎تجویز دارو‎ ‎، ترمیم دریچه به روش جراحی‎ ‎، تعویض دریچه به روش جراحی‎ ‎، اصلاح تنگی دریچه با بالون

دریچه های مصنوعی
در جراحی تعویض دریچه، دو نوع عمده دریچه مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد :‏‎ ‎بیوپروستاتیك یا دریچه های بافتی با پایه و بدون پایه و دریچه های مكانیكی
از میان انواع دریچه ها، دریچه های بافتی بدون پایه بیشترین شباهت را به دریچه های طبیعی دارند. این دریچه ها از بافت انسانی یا حیوانی تشكیل شده و بدون استنت یا پایه (چهارچوب فلزی یا پلاستیكی كه توسط پارچه ای پوشانده شده است و بافت را نگه می دارد) هستند. نبودن پایه موجب بهبود جریان خون می شود . انجام عملیات خاص بر روی بافت، دوام دریچه های بدون پایه را بیشتر می كند.‏


انتخاب دریچه
پزشك پس از تشخیص دقیق مشكل دریچه ای در مورد نوع دریچه مناسب صحبت خواهد كرد . قبل از انتخاب دریچه بافتی یا مكانیكی، عوامل متعددی در نظر گرفته می شود :‏‎
‎وجود، وسعت و شدت بیماری دریچه های دیگر قلب‎ ‎، وجود و وسعت سایر بیماری های عضله قلب‎ ‎
شیوه زندگی و میزان فعالیت های جسمانی روزمره‎ ‎، توانائی تحمل مصرف داروهای ضد انعقاد روزانه

‏ هدف از تعویض دریچه
كاستن فشار و بار زیاد بر روی قلب، بهبود كیفیت زندگی با كاهش یافتن تنگی نفس، كاهش تپش قلب، افزایش فعالیت های اجتماعی و اقتصادی، ترك كردن خانه نشینی، بالا رفتن روحیه زندگی و تلاش. در حال حاضر تحقیقات وسیعی برای ساخت دریچه‌های قلب مصنوعی با استفاده از مواد سنتزی پلیمری در حال انجام است. با توجه به خصوصیات برجسته پلیمرها برای این كاربرد به ویژه زیست سازگاری و عدم ایجاد لخته و آمبولی نسبت به دریچه‌های مكانیكی ساخته شده از فلز یا عدم كارایی دریچه‌های قلب به دست آمده از حیوانات و تخریب پذیری آنها. لذا دریچه‌های قلب پلیمری دورنمای روشن و موفقی خواهند داشت. یكی از مواد مورد استفاده برای این كار پلی یورتان ها‎ (PU) ‎هستند. لذا برای آنكه بتوان دریچه‌های قلب پلیمری با سیكل كاركرد بالا ساخت كه بتواند برای بیش از 20 سال عمر کند می‌بایست عمر خستگی این پلیمر را بالا برد. ‏

پلی یورتان های بیو پزشکی
پلی یورتان یک گروه اصلی از الاستومرهای مصنوعی است که از تکرار پیوندهای یورتان تشکیل شده است . این پلیمرها در مصارف گسترده پزشکی کارایی دارند که ویژگی های فیزیکی و بیولوژیک متفاوتی بر اثر تنوع مونومرهای (دی ال و دی ایزوسیانات ) که در سنتزشان به کار می رود میسر می شود . این پلیمر خواص فیزیکی و مکانیکی عالی و زیست سازگاری بسیار خوبی دارد که در مهندسی پزشکی در ساخت ایمپلنت ها، پیس میکر و گرفت های عروقی استفاده می شود.‏
خواص پلاستیک های پلی یورتان شبیه ترکیبات بدن انسان در ساختار دریچه ها است.با به کار گیری الیاف ورقه، بار را به دیواره منتقل می کند نه تنها الیاف می توانند تنش را کاهش دهند،بلکه الیاف انعطاف پذیر همراه ورقه ای با پایه آئورتی عملکرد را بهبود می بخشند و عمر دهانه را نیز بیشتر می کنند.هدف این دریچه مشابهت با دریچه اصلی قلب انسان است.برای تکمیل و تقویت واحد این پلیمر باید موادی استفاده شوند که خواص بهتر در مقایسه با بافت ماده به تنهایی، داشته باشند.‏
این پلیمر با نشان دادن خون سازگاری عالی وحالت ارتجاعی ، ماده منتخب برای کاربردهای بسیار متنوع در زمینه فیلم های نازک است . کیسه ها و پوشش هایی برای پمپ های خونی کمک کننده بطن چپ قلب مصنوعی و پمپ های بالون و داخل آئورتی از کاربردهای برجسته این مواد هستند.‏
 

yasaman_mohamadi

عضو جدید
انواع مختلف نخ‌های بخیه:

انواع مختلف نخ‌های بخیه:

انواع مختلف نخ‌های بخیه:

نایلون‌ها (nylons or polyamides)
نخ‌های نایلونی که عمدتاً از نوع nylon 6 و یا nylon 6,6 ساخته می‌شوند، رایج‌ترین نوع نخ‌های بخیه و از نوع غیرقابل جذب هستند. از نظر استحکام، نایلون را به فولاد پلیمری تشبیه کرده‌اند (استحکام کششی nylon 6,6 در حدود 76 مگاپاسکال و nylon 6 83 مگاپاسکال) و با توجه به اینکه پروتئین‌ها خود نوعی پلی‌آمید هستند، می‌توانند زیست سازگاری مورد نیاز را تا حد مطلوب تامین کنند. نخ‌های نایلونی خنثی بوده و برای بستن عمومی زخم‌ها استفاده می‌شوند. ضمن اینكه بیشترین کاربرد را در بستن زخم‌های درم و اپی‌درم دارند. با توجه به اینکه از نظر ساختار شیمیایی شبیه بافت پوست هستند و با توجه به استحکام کششی بسیار بالای نایلون از آن برای بخیه‌ی تاندون و لیگامنت استفاده می‌شود. متداول‌ترین نوع نخ‌های نایلونی نوع تک‌رشته‌ای آن هستند كه از جمله مزایای آنها نسبت به چندرشته‌ای‌ها خواص زیر دستی راحت‌تر و همچنین کاهش خطر تجمع باکتری بین الیاف نخ‌های چندرشته‌ای است. نخ‌های چند رشته‌ای پلی‌‌آمیدی با نام تجاری ®Surgilon و ®Nurolon به صورت بافته شده وجود دارند. از جمله معایب نخ‌های نایلونی می‌توان به حساسیت‌زایی آنها اشاره کرد. با توجه به اینکه نخ‌های نایلونی غیرقابل جذب هستند، اگر برای بخیه کردن بافت داخلی (مثل ماهیچه) استفاده شوند ، همچنین گاهی برای tendon ، چون امکان خارج شدن و نیز جذب آنها وجود ندارد، باقی ماندن آنها در بدن به عنوان یک جسم خارجی، می‌تواند التهاب و واکنش‌های بافتی ایجاد کرده و در نهایت منجر به حساسیت‌زایی شود. این امر که ناشی از هجوم سلول‌های ایمنی است، زمان مرحله اول ترمیم زخم را که مرحله‌ی هجوم سلول‌های سیستم ایمنی است، طولانی‌تر کرده و زخم دیرتر به مرحله ترمیم و ایجاد فیبروبلاست، می‌رسد و با تأخیر ترمیم می‌گردد. از نایلون‌ها همچنین برای بستن زخم قرنیه در جراحی عدسی‌های داخل چشمی (IOL) استفاده می‌شود.

vicryl® : می‌توان در بخیه‌ی بافت‌هایی مثل تاندون و لیگامنت از vicryl® که از جنس poly L-lacticacid (PLLA) /polyglycolicacid(PGA) و قابل جذب است و طبق نظر پزشکان استحکام موردنیاز را تامین می‌کند، استفاده کرد. این نوع نخ بخیه طی 60 تا 90 روز جذب می شود. مشکل این نوع نخ بخیه braided multifilament بودن آن است ؛ همچنین تجزیه ی vicryl منجر به رهایش منومرهای اسیدی در محل زخم و کاهش PH زخم می شود.

prolene® : از جنس polypropylene و غیرقابل جذب و خنثی است. از نوع نخهای تک رشته ای است و برای بخیه کردن بافت چشم ، عروق و تاندون از آن استفاده می شود.

chromic Gut® : قابل جذب ، از جنس protein و در بافت هایی که دیرتر ترمیم می یابند ، استفاده می شود ؛ استحکام کافی برای استفاده در بافت عضلانی را ندارد.

silk®: از جنس protein و به صورت braided است ؛ غیرقابل جذب است ،
handlingعالی دارد و برای جراحی قلبی- عروقی ترجیح داده می شود. مشکل این
نوع نخ تجمع میکروارگانیسم ها در بین الیاف است.

stainless steel : نخ بخیه از جنس فولاد ضد زنگ که غیرقابل جذب است و برای رفع آن از پوست احتیاج به ابزار خاصی دارد. به صورت monofilament و twisted multifilament وجود دارد.

با توجه به مواردی که در مورد بیماران مشاهده کردم ، برای بعضی از بیماران محل زخم و ظاهر زخم ا لتیام یافته بیش از بیماری اصلی اهمیت دارد ؛ بنابراین انتخاب نخهای بخیه باید متناسب با نوع زخم و محل آن ، و شرایط بیمار صورت گیرد. هر نخ بخیه ای برای هر کاربردی مناسب نیست و باید با سنجیدن شرایط بهترین نخ را برگزید.

استفاده ازنخهای تک رشته ای به طور گسترده به دلیل پارگی کمتر بافت و توانایی کمتر در پناه دادن باکتری ها و handling بهتر رو به افزایش است.
در مجموع بازار نخهای بخیه استفاده از نخهای تک رشته ای را با رشد %15نشان
می دهد. در حال حاضر %13 مواد طبیعی ، %41 سنتزی غیرقابل جذب و %42 سنتزی قابل جذب استفاده می شود.

امروزه استفاده از نخهای بخیه رهاکننده ی دارو در محل زخم که رهاکننده ی داروهای ضدالتهاب و آنتی باکتریایی در محل زخم هستند ، که می تواند راه حلی برای کاهش شدید خطر عفونت یا التهاب باشند و موجب تسریع فرآیند التیام شوند. Vicryl plus® اولین نخ آنتی باکتریایی است که در اندازه ی 2-2 ساخته شده و توانسته است تاییدیه ی FDA را نیز کسب کند. به نظر من می توان داروهای قلیایی را نیز دز صورتی که با داروهای ضدالتهاب منافات نداشته باشند ، به منظور جلوگیری از کاهش PH در محل زخم استفاده کرد.
 
ساخت پلیمر هوشمندی که به التیام زخم کمک می‌کند

ساخت پلیمر هوشمندی که به التیام زخم کمک می‌کند

ایسکانیوز ـ محققان آلمانی موفق به تولید پلیمر هوشمند شدند که قادر است بخیه ها را از داخل ببندد.
به گزارش سرویس علمی پژوهشی ایسکانیوز به نقل از مجله science، پژوهشگران مرکز تحقیقاتی GKSS در Teltow ادعا می‌کند پلیمری ساخته‌اند که می‌تواند در بهبود زخم‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این پلیمر به صورت فشرده در داخل بدن قرار داده می‌شود و پس از تکمیل بخیه ها شروع به بازگشت به وضعیت اول می‌کند و زخم را بهبود می‌بخشد. این پلیمر به صورت فشرده به ایجاد یک خراش کوچک در داخل بدن کاشته می شود و به محض اینکه دمای اتاق به حد دمای بدن برسد. بعد از مدتی کوتاه تجزیه شده و خود از بین می‌رود، بنابراین دیگر نیازی به جراحی دوم برای بیرون آوردن آن نیست.
 
کابل های فشارقوی الکتریکی عایق شده توسط پلیمر (Polymer-Insulated یا PE)

کابل های فشارقوی الکتریکی عایق شده توسط پلیمر (Polymer-Insulated یا PE)

مقدمه
با تقاضای رو به افزایش برای انرژی الکتریکی، ولتاژهای انتقال نیز رو به افزایشند. انتقال توان زیاد به مسافت های دور، که به علت مبادله قدرت بین کشورها می باشد، نیاز به کابل های فشارقوی موثری دارد تا در مناطق شهری یا برای عبور زیر زمینی یا دریایی استفاده شود. امروزه ولتاژ عملیاتی کابل های فشارقوی الکتریکی تولیدی تا 500 kV افزایش یافته است.
کابل های الکتریکی polymer-insulated یا PE ضرورتا حاوی هادی فلزی با مقاومت پایین که توسط پلیمر عایق سازی شده است هستند. این عایق هادی ها را از یکدیکر و اطرافشان جدا می کند. یک غلاف(sheath or jacket) که بدوا بسته به خواص مکانیکی قالب ریزی شده از کابل مقابل محیط محافظت می کند. محتویات عمده ی دیگر میتوانند شامل لایه های نیمه هادی، screen فلزی، سیم فلزی تقویت کننده، و لایه ی بلوکه کننده ی آب. اگرچه یک تحول محتمل از مواد با خاصیت ابررسانایی ساختار سیستم انتقال نیرو را دگرگون خواهد کرد متخصصان استعمال گسترده ی آن را تا 20-10 سال آینده عملی نمی دانند. در حال حاضر تکنولوژی کابل های فشارقوی توسط گذار از پوشش کاغذی معمول گذشته،کاغذ آغشته به روغن تحت فشار که مشکلاتی از قبیل اتلاف عایقی بالا، مخارج عملکرد بالا و آلودگی و ... دارد ،به دای الکتریک اکسترود شده ی مصنوعی (extruded synthetic dielectric) مشخص می شود.



water treeing یکی از مهمترین عیوب در عملکرد کابل های MV و HV است و از این رو طراحی،ساختمان و مواد مورد استفاده به گونه ای که از نفوذ آب،به ویژه در کابل های زیر زمینی و زیر آبی، جلوگیری کنند مهم می باشد.[1-9]
اگرچه ساختمان های بسیار متفاوتی از کابل های فشارقوی در بازار موجود هستند اما تمامی آنها دارای قسمت های ضروری زیر هستند:
* هادی ها
* شیلد های نیمه هادی
* عایق ها
 
* هادی ها:
هادی ها سیم های مسی با آلومینیمی هستند که می توانند مفتولی (solid) یا افشان (stranded) باشند. هادی های افشان برای بالا بردن انعطاف پذیری کابل استفاده می شوند. به علاوه می توانند maximum electrical stress را تا 20% افزیش دهند. در این هادی ها، آب میتواند در جهت طولی در خلل و فرج ها و فضاهای میان رشته ها به راحتی نفوذ (شارش) کند. جلوگیری از نفوذ طولی آب توسط پر کردن خل و فرج ها با ترکیبی از پلاستیک یا سوار کردن مواد جذب کننده ی آب (نمگیر = hygroscopic) درون رشته های هادی بدست می آید. راه دیگر! استفاده از هادی های مفتولی (solid) است که خلل و فرجی ندارند. برای مس، هادی های مفتولی بالای شماره 1AWG عملی نیستند. در آلومینیم drawn حالت معمول کاملا سخت بودن است. وقتی آلومینیم به جای draw شدن extrude می شود، حالتی نرم پیدا می کند. استانداردهای آمریکایی هادی مفتولی آلومینیمی را نمی شناسند اما این هادی ها در اروپا استاندارد هستند. کابل های فشارقوی می توانند دارای یک یا چند هادی درون کر (core) باشند. در هادی های چند کره (چند هسته ای)، فاصله ی مناسب میان هادی ها باید از فرمول های مرتبط در تنش های الکتریکی محاسبه گردد. شکل دادن به هادی ها فرآیندهایی چون drawing، فشرده کردن، گداخته کردن (annealing)، پوشانیدن (قلع کاریtinning و روکش کاری کردنplating)، باندل کردن (bunching) و افشان کردن را در بر می گیرد. [10]،[11].
شیلد های نیمه هادی:
تحقیق روی شیلد های نیمه هادی در توسعه ی کابل های فشارقوی نقشی اساسی را بازی کرده است. در کابل های فشارقوی، مواد نیمه هادی به منظور جلوگیری از تخلیه ی جزئی در فصل مشترک بین عایق و هادی و بین عایق و لایه ی خارجی شیلد کننده مورد استفاده قرار گرفته اند و به علاوه تنش های الکتریکی را در لایه ی عایقی تعدیل می کند. آنها میدان الکتریکی یکنواختی حول عایق با کاهش دادن گرادیان پتانسیل روی سطح هادی های افشان و درون شیلد فلزی، فراهم می کنند و از تخلیه های جزئی (کرونا) در سطح هادی های افشان و عایق با نگهداشتن تماسی نزدیک بین سطوح داخلی و خارجی عایق جلوگیری می کنند. همچنین آن ها حفاظتی در مقابل آسیب های بوجود آمده از گرم شدن هادی در اتصال کوتاه ها ایجاد می کنند.
مشخص شده است که تحمل دای الکتریکی عایق به مقاومت حجمی (volume resistivity) ماده ی نیمه هادی وابسته است. فاکتورهای دیگر نیز – چون پلاریته، نوع و مقدار کراسلینک کردن ماده ی نیمه هادی – تنها اثری جزئی روی تحمل دای الکتریکی دارند. ناخالصی ها می توانند باعث بیشتر شدن پدیده ی درخت آبی شوند.
در کابل های قدرت، کوپلیمر های(copolymers) اتیلنی پر شده با Carbon Black هادی (CB)، مانند اتیلن ونیل استات و اتیلن اتیل استات، به طور متداول به عنوان لایه ی نیمه هادی استفاده می شوند. فاکتورهایی چون مقدار CB، کیفیت مخلوط کردن و دما (توسعه ی شبکه ی CB را متاثر می کند) تاثیر روی ویژگی های نیمه هادی های پر شده با CB می گذارد. افزایش بارگذاری CB و دمای فرآیند مقاومت حجمی (volume resistivity) را کاهش می دهد که معمولا بین 10 و 100 اهم cmاست و نباید از 4^10 اهم cm تجاوز کند [12]-[15].


* عایق سازی:
الف) XLPE
پلی اتیلن (PE) ترموپلاستی (نرمش پذیر دراثر حرارت) پلیمری نیمه بلورین semicrystalline است که دارای ویژگی های الکتریکی خوب می باشد (ضریب دای الکتریک پایین، تلفات دای الکتریکی پایین، استحکام عایقی بالا) به همراه خصوصیات دلخواهی چون تافنسtoughness مکانیکی و انعطاف پذیری،مقاوم در برابر مواد شیمیایی، فرآیند پذیر، و ارزان قیمت بودن. این خصوصیات آن را انتخابی دلخواه برای عایق سازی کابل های قدرت می کند و این در حالی است که عیب عمده ی آن که دمای ذوب پایین آن است تاثیری در تصمیم ما نمی گذارد.این عیب دمای عملیاتی را به C °75 محدود می کند. برای بهبود این خصوصیت، PE کراسلینک می شود (XLPE). کراس لینک کردن دمای ماکزیمم عملیاتی را تا C °90 و دمای اضطراری را تا C °130 و ماکزیمم دمای اتصال کوتاه را (گذرا) تا C °250 بالا می برد. گراس لینک کردن همچنین استحکام ضربه ای، پایداری اندازه، استحکام کششی، خصوصیات حرارتی و مقاومت شیمیایی را بالا می برد و خصوصیات الکتریکی، پیری و مقاومت در برابر حل شدن پلی اتیلن را بهتر می کند.


منبع : www.electricalcity.blogfa.com
 
این خبر نه تازست
نه به تازه های پلیمری ای که اینجا گذاشتیم میخوره!
ولی خب دیدم جایی براش نداریم
نخواستم با یه تاپیک جدید شلوغ کنم تالار رو;)

*****

کسب رتبه ۲۷به‬ پژوهشگاه پليمر ايران در جهان
رييس پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران گفت: براساس آخرين آمار سايت شبكه علمي جهاني، اين پژوهشگاه بين۵۰۱آكادمي علمي سراسر جهان كه در رشته پليمر فعاليت دارند، رتبه ۲۷را داراست.
به گزارش ایرنا، دكترحميد ميرزاده افزود: رشته پليمر به عنوان يك رشته جدي و موثر در سطح دانشگاه و هم در سطح صنعت، مطرح است.

وي اظهار داشت: خوشبختانه تعداد دانشگاههاي فعال در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا در اين رشته رو به افزايش است و بالا رفتن توليد محصولات پليمري جزو برنامه‌هاي توسعه شركت ملي صنايع پتروشيمي است.

ميرزاده ادامه داد: با توجه به اهميت پليمر در صنعت و ظرفيت‌هاي موجود در صنايع وابسته به پتروشيمي، توسعه هر چه بيشتر اين رشته همچنان الزامي است.

ميرزاده اضافه كرد:پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران داراي ۱۱كارگاه، ۲۲آزمايشگاه، سه پژوهشكده" علوم پليمر و زيست پليمرها" ،" فرايند پليمر" و "پتروشيمي و مهندسي پليمريزاسيون"، ۱۲گروه پژوهشي و دو قطب علمي پليمر زيست سازگار" لاستيك - پلاستيك" و "كامپوزيت" است.

به گفته وي، تاكنون ۱۳نفر در مقطع دكتراي مهندسي صنايع پليمر و ۱۶۶نفر مقطع كارشناسي ارشد از پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران فارغ التحصيل شدند.

به گفته ميرزاده، دوره كارشناسي ارشد اين مركز در سال ۱۳۶۸و نخستين دوره دكتراي آن در سال ۱۳۷۶اقدام به گرفتن دانشجو كرده است.

رييس پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران گفت: هم اكنون ۵۲دانشجو در مقطع دكترا و ۵۱دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد مشغول تحصيل هستند.

وي با بيان اينكه طرح‌هاي اين دانشجويان در راستاي انجام پروژه‌هاي بنيادي و كاربردي پژوهشگاه تعريف مي‌شود گفت: تاكنون ۶۶۷طرح پژوهشي خاتمه يافته و ۱۴۴طرح جاري در زمينه‌هاي مختلف پليمري در حال انجام است.

دكتر ميرزاده انتشار ۹۳۸مقاله در مجلات معتبر پليمري داخل و خارج كشور و ارايه هزار و ۲۴۱مقاله در سمينارهاي مرتبط داخل و خارج ، ۷۵ثبت اختراع داخلي و خارجي و چهار بار كسب مقام در جشنواره بين‌المللي خوارزمي و رازي را از ديگر دستاوردهاي پژوهشي پژوهشگاه عنوان كرد.

رييس پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران افزود: اين پژوهشگاه با هدف تجاري كردن نتايج تحقيقات نخبگان جوان، اقدام به ايجاد مركز رشد فناوري پليمر كرده است كه هم‌اكنون ۳۳هسته تحقيقاتي بخش خصوصي درآن فعال است.

86/10/26


منبع : ایران.آی آر
 

yasaman_mohamadi

عضو جدید
ساخت نازک‌ترين بالون دنيا با ضخامت تنها يک اتم

ساخت نازک‌ترين بالون دنيا با ضخامت تنها يک اتم

ساخت نازک‌ترين بالون دنيا با ضخامت تنها يک اتم
محققان دانشگاه کرنل با استفاده از يک تودة گرافيتي، يک تکه از نوار اسکات(Scotch tape) و يک ويفر سيليکوني؛ غشاي بالون‌شکلي ساخته‌اند که تنها يک اتم ضخامت دارد. استحکام اين بالون به حدي است که مي‌تواند گازهايي با فشار چند اتمسفر را در خود نگهداري کند و در اين فشار، حتي از خروج اتم‌هاي فرار هليوم نيز جلوگيري مي‌کند. اين غشا مي‌تواند به عرضة تعداد زيادي از فناوري‌هاي جديد بينجامد که از اين ميان مي‌توان از روش‌هاي جديد تصويربرداري از مواد زيستي در محلول‌ها و روش‌هايي براي مطالعة حرکت اتم‌ها يا يون‌ها در درون حفره‌هاي ميکروسکوپي نام برد.

گرافن که از آن به‌عنوان مقاوم‌ترين مادة دنيا ياد مي‌شود، يک شبه‌فلز با ضخامت تنها يک اتم است. به عبارت ديگر، اين ماده الکتريسيته را هدايت مي‌کند؛ اما رسانايي آن با تغيير در محيط الکتروستاتيک اطرافش تغيير مي‌کند.

سال‌ها قبل دانشمندان دريافتند که براي دستيابي به صفحات گرافني تنها کافي است که نوار اسکات را بر روي گرافيت خالص چسباند، سپس نوار را جدا کرده، آن را بر روي يک ويفر دي‌اکسيدسيليکوني چسباند. در نهايت با جدا کردن نوار از روي ويفر، يک پوشش گرافيتي با ضخامت يک تا حدود 12 لايه بر روي ويفر باقي مي‌ماند و به اين ترتيب دانشمندان قادر به شناسايي نواحي‌اي مي‌شوند که داراي گرافني با ضخامت يک تک‌لايه است.

کشف اخير که در مرکز تحقيقات موادِ دانشگاه کرنل رخ داده را يکي از دانشجويان اسبق کارشناسي‌ارشد اين دانشگاه به‌‌‌نام اسکات بانچ(که هم‌اکنون يک استاديار در دانشگاه کلورادو است) و يک پروفسور فيزيک کرنل به ‌نام پاول مک‌اون و همکارانشان از کرنل انجام داده‌اند.

اين گروه براي آزمايش الاستيسيتة گرافن، آن را بر روي يک ويفر حفره‌دار نشاندند و به‌وسيلة اين حفره‌ها، گازي را در درون ميکرومحفظه‌هاي داراي پوشش گرافني، محبوس کردند. سپس اختلاف ‌فشاري بين گاز بيرون و گاز درون ميکرومحفظه ايجاد کردند و به کمک يک AFM دريافتند که اين غشاهاي گرافني قادرند تا اختلاف‌ فشاري در حد چند اتمسفر را بدون پاره ‌شدن تحمل کنند. آنها مشاهده کردند که هليوم(که داراي کوچک‌ترين مولکول‌هاي گاز است) حتي در فشارهاي چند اتمسفري، قادر به نفوذ از ميان جدارة گرافني نيست؛ اين در حالي است که اتم هليوم حتي از حفره‌اي با مقياس اتم نيز به‌راحتي فرار خواهد کرد.

مک‌اون اظهار داشت که چنين غشايي مي‌تواند کاربردهاي بسيار متنوعي داشته باشد؛ به‌عنوان مثال دانشمندان قادرند تا به کمک آن از مواد زيستي درون محلول تصويربرداري کنند(با استفاده از يک جدارة نامرئي و بدون تماس ميکروسکوپ با محيط تَر)، همچنين دانشمندان مي‌توانند حفره‌هاي اتم‌مقياسي در اين غشا ايجاد کرده و با استفاده از اين سيستم، نحوة عبور اتم‌ها يا يون‌هاي منفرد از خلال شکاف را مطالعه کنند.

مک‌اون گفت:«مي‌توان از اين ابزار به‌عنوان معادلِ مصنوعي يک کانال يوني در زيست‌شناسي بهره گرفت». وي با اشاره به اينکه مي‌توان خصوصيات يک اتم را با مشاهدة اثرات آن بر روي اين غشا تعيين کرد، افزود:«شما از يک سيستم ماکروسکوپي براي تعيين خصوصيات يک تک‌اتم بهره مي‌گيريد و به اين شکل، فرصت‌هاي جديدي براي ساخت تمام انواع حسگرهاي تک‌اتمي ايجاد مي‌شود.»
 

yasaman_mohamadi

عضو جدید
پوشش پليمري ضد آب براي تلفن همراه

پوشش پليمري ضد آب براي تلفن همراه

پوشش پليمري ضد آب براي تلفن همراه ساخته شد.

پوشش پليمري ضد آب جديد، براي محافظت از گوشي هاي تلفن همراه و ديگر دستگاه هاي الكترونيكي طراحي و ساخته شده است.


اين پوشش ضد آب موسوم به Golden Shellback از تلفن همراه به طور كامل در مقابل آب محافظت مي كند. طراحان پوشش پليمري گوشي اعلام كردند: كاربران با پوشش جديد مي توانند زير آب موسيقي گوش كنند، به ارسال و دريافت پيام كوتاه بپردازند و حتي تماس برقرار كنند.
 

yasaman_mohamadi

عضو جدید
ساخت پلیمرهای جدید ترک اعتیاد

ساخت پلیمرهای جدید ترک اعتیاد

محققان دانشگاه علوم پزشکی تبریز موفق به تهیه پلیمرهای جدید برای ترک اعتیاد شدند .


واحد مرکزی خبر: این پلیمرهای حاوی نالترکسون است وفرد معتاد باتزریق آن می تواند پس از شش ماه به طور دائم و طولانی مدت اعتیاد خود را ترک کند.
دکتر سودابه داوران،مجری این طرح تحقیقاتی، گفت: این پلیمرها به دما حساس هستند و در دمای عادی در آب حل می شوند اما پس از تزریق زیرجلدی به صورت ژلهایی پایدار در می آیند.
داوران افزود : این ژلها ازجنس پلی استرهای قابل فرسایش اند که مقدار معین و مناسبی از نالترکسون را با خود به همراه دارند و با تزریق به بدن بیمار بر اثر متلاشی شدن ژل ، دارو آزاد می شود.
عضو هیات علمی مرکزتحقیقات کاربردی دارویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود : این روش نیاز به عمل جراحی ندارد و با تزریق پلیمر به بدن بیمار ، غلظت نالترکسون به مدت طولانی و به میزان مناسب در خون نگه داشته می شود و درنتیجه تمایل بیمار به مواد مخدر کاهش می یابد.
نالترکسون داروی ضد مخدر موثر است که پس از ترک اعتیاد برای سم زدایی به فرد معتاد داده می شود اما به علت موفقیت کم داروهای خوراکی ترک اعتیاد و مصرف نکردن مرتب آن در بیماران امروزه روشهای تزریقی با استفاده از پلیمرها برای ترک اعتیاد توصیه می شود .
 
در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست 2008

مدیر ششمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: تشکل ها و انجمن های پلیمر و پلاستیک نقش بسیار موثری دربرپایی ششمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست ایفا کرده اندمدیر ششمین نمایشگاه بین المللی ایران

پلاست گفت: تشکل ها و انجمن های پلیمر و پلاستیک نقش بسیار موثری دربرپایی ششمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست ایفا کرده اند. هادی زنوزی اصل در حاشیه سومین روز از نمایشگاه ایران پلاست افزود: شرکت ملی

صنایع پتروشیمی ایران متولی نمایشگاه است و ما هم اکنون علاوه بر تلاش برای برگزاری بهتر ششمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، برنامه های هفتمین دوره این نمایشگاه در سال ۲۰۱۰ را هم بررسی و رسیدگی می کنیم

. مدیر پنجمین و ششمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست یادآوری کرد: روند ششمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست تا به حال بسیار مثبت ارزیابی می شود و امیدواریم این دوره از نظر جذب مخاطب متخصص و نظم برگزاری

بهتر و متفاوت تر از دوره های گذشته باشد. زنوزی اصل افزود: با برنامه ریزی بلندمدت می توانیم شرکت ها و تولیدکنندگان بزرگ جهانی را جذب و بازار صادراتمان را بیش از پیش شکوفا کنیم. ششمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست

با حضور ۵۲۱ شرکت ایرانی و خارجی تا ۲۴ آبان ماه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست*

* برپا بود!!!

گزارش تصویری از نمایشگاه بین المللی ایران پلاست (پیشنهاد میکنم حتما ببینید)
 

yasaman_mohamadi

عضو جدید
شفاف براي روكش ريش تراش هاي برقي

شفاف براي روكش ريش تراش هاي برقي


شركت فيليپس يكي از توليدكنندگان بزرگ وسايل الكترونيكي اخيراً ريش تراش جديدی بنام Philshave Coolskin باروكش شفاف از ماده MABS (كوپليمر متا آكريلو نيتريل بوتادين استايرن) توليدي شركت BASF تحت نام تجاري Terlux به بازار ارائه كرده است .
Coolskin كه از طريق قالبگيري تزريقي دو جزئي ساخته شده است، محصولي تازه حاصل از تركيب پلي كربنات و MABS مي باشد. محفظه داخلي از پلي كربنات ساخته شده وسطح خارجي آن با روكش شفاف Terlux پوشش داده شده است كه علاوه بر مقاومت خوب در برابر مواد شيميايي ، داراي مقاومت نسبتاً زيادی در مقابل ضربه بوده (در مقايسه با ساير پلاستيك هاي شفاف مانند SAN)، همچنین چسبندگي خوبي به محفظه داخلي پلي كربنات دارد .
 

yasaman_mohamadi

عضو جدید
نانوكامپوزيت هاي ديرسوز

نانوكامپوزيت هاي ديرسوز

با توجه به تدوين استانداردهاي جديد ايمني،به نظر مي رسد استانداردهاي ساخت مربوط به پليمرهاي مورد استفاده در خودروسازي، صنايع الكترونيك، صنايع نظامي، تجهيزات حفاظتي و حتي لوازم خانگي، در حال تغيير به سوي مواد ديرسوز است. با ترکیب مواد افزودنی به پلیمرها و استفاده از فناوری نانو ، ترکیباتی حاصل شده که جایگزین بسیار مناسبی برای پلیمرهای معمولی میباشند . ازجمله پلیمرهای دیرسوز می توان به نانوکامپوزیت های پلیمر - نایلون6 و نانوکامپوزیت های پلیمر - خاک رس اشاره کرد .
برای تهیه پلیمرهای دیرسوز ، علاوه بر رفتار آتش گیری ، عوامل زیادی باید مورد توجه قرار گیرند :
مواد افزودنی به پلیمر باید ارزان قیمت باشد ؛ به آسانی با پلیمر وارد فرآیند شود ؛ در خواص کاربردی پلیمر تغییر ایجاد ننماید و زباله های این مواد نباید مشکلات زیست محیطی ایجاد کند .
 
آخرین ویرایش:
ایران پلیمر:

ماهنامه بسپار در مهرماه منتشر شد
‏(1388/07/15)

ماهنامه بسپار با درج مقالات، اخبار و گزارش های خواندنی و تخصصی حوزه پلاستیک، لاستیک و کامپوزیت در مهرماه منتشر شد.
در این شماره می خوانید:

سرمقاله

گزارش و گفت و گو
آینده از آن ماشین های تمام برقی است
در ایران هنوز قیمت ارزان حرف اول را می زند
آسیای میانه یک بازار هدف قابل اعتنا است
علاقه داریم در برگزاری نمایشگاه ها مشارکت کنیم
90 درصد تعویض قالب سریع تر!

اخبار داخلی

تازه هایی از دنیای پلیمر

مقالات
طراحي محصولات مدرن، شيوه ساخت لوازم خانگي اساسي را جهت مي‌دهد
کاربردهای دارویی بسپارهای محلول در آب
توسعه پلاستیک¬ها در تولید لوازم پزشکی
درك اوليه‌ي زبان فنی فراورش تابشي
نقش خشک کن (گازگیر) با صرفه انرژی در یک اقتصاد نامطمئن
صنعت پلاستیک : عصر توانمندی
ارزيابي زيست¬محيطي و هزينه نانوچندسازه¬هاي پلي¬پروپيلن
تولید فیلم های پلی پروپیلنی

چند رویداد

بخش انگلیسی

مشترکین مجله طی چند روز آینده این نسخه از مجله را دریافت خواهند کرد و بازدیدکنندگان غرفه این مجله در نمایشگاه لاستیک و پلاستیک تبریز می توانند این شماره از مجله را در ار محل غرفه بسپار دریافت نمایند.
 
ایجاد یک مرکز جدید آموزشی، پژوهشی و خدماتی در صنعت پلیمر ‏(1388/07/14)
به گزارش بسپار، موسسه آموزشی، پژوهشی و خدماتی اندیشه برتر میران با تجهیز کارگاه و آزمایشگاه های پلیمر و پوشش آغاز به کار کرده است.
این مجموعه به مدیریت آقای مهندس میربلوک فعالیت خود را با هدف آموزش مهارت های فنی، انجام امور پژوهشی و خدمات رسانی به صنایع پلاستیک، لاستیک، رنگ، رزین و تمامی زیرمجموعه های پلیمر آغاز کرده است.
در بازدیدی که از این مجموعه به عمل آمد، کارگاه پلاستیک با فرآیندهای بادی، تزریق، تولید فیلم، کامپاندینگ و ... و آزمایشگاه های خواص فیزیکی و مکانیکی برای قطعات پلیمری و انواع آزمون های رنگ های صنعتی و ساختمانی و ... تجهیز شده است.
در حال حاضر 15 دوره آموزشی در سه سطح برای کارگران، تکنسین ها و مهندسین شاغل در صنعت پلیمر تعریف شده که محتوای آموزشی آنها به ترتیب 60، 40 و 25 درصد عملی می باشد.
گزارش کامل این نشست و بازدید در شماره آبان ماه ماهنامه بسپار منتشر خواهد شد.


منبع
ایران پلیمر
 
معرفی وب سایت تخصصی صنایع شیمیایی ‏(1388/07/08)

گروه تجاری مبین شیمی در یک فراخوان عمومی، از طراحی وب سایت جامع و تخصصی شیمی در ایران و خاورمیانه خبر داد.
به گزارش بسپار، این گروه از تمامی دست درکاران صنایع شیمیایی، تولید مواد شیمیایی صنعتی، تولید مواد شیمیایی صنعت ساختمان، صنایع رنگ و رزین و چسب، مواد و تجهیزات آزمایشگاهی، بازرگانی خارجی، بازرگانی مواد شیمیایی (صنعتی و آزمایشگاهی)، دستگاه ها و خط تولید مواد شیمیایی، حمل و نقل مواد شیمیایی و ... برای بازدید و عضویت در سایت یاد شده دعوت به عمل اورده است.



نشانی این سایت www.mobinshimi.com می باشد.

منبع
ایران پلیمر
 
برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی تخصصی در و پنجره ‏(1388/07/04)

شرکت بین المللی بازرگانی و نمایشگاهی تهران اعلام کرد که از 15 تا 18 دی ماه سال جاری، نخستین نمایشگاه بین المللی تخصصی در و پنجره و صنایع وابسته را در محل دایمی نمایشگاه های تهران برگزار خواهد کرد.
بسپار به استناد اخباری که برای این دفتر از سوی ستاد نمایشگاه یاد شده ارسال شده است، هدف این نمایشگاه را تحقق هر چه بیشتر تخصصی شدن نمایشگاه ها به ویژه در زمینه صنعت در و پنجره در کشور اعلام کرده است.
برای علاقمندان در صنعت پلیمر، نام این شرکت به مدیریت آقای امینیان به دلیل برگزاری پنجمین دوره نمایشگاه ایران پلاست آشناست. دریافت اطلاعات بیشتر از طریق تلفن های 22247479-81 امکان پذیر می باشد.



منبع
ایران پلیمر
 
چهارمین نمایشگاه بین المللی کامپوزیت، 24 تا 27 آذرماه ‏(1388/07/01)
انجمن کامپوزیت ایران اعلام کرد که طبق توافق به عمل آمده با سازمان توسعه تجارت و شرکت بانیان امید مقرر شده است که چهارمین نمایشگاه بین المللی کامپوزیت به صورت همزمان با نمایشگاه رنگ و رزین تهران و توسط انجمن کامپوزیت ایران برگزار شود.
بسپار در ادامه این خبر می افزاید، این انجمن از تمامی اعضای خود و نیز تولیدکنندگان، بازرگانان و دست درکاران صنعت کامپوزیت دعوت کرده تا جهت مشارکت در نمایشگاه یاد شده و دریافت فرم های ثبت نام به پایگاه اینترنتی انجمن کامپوزیت www.ircomas.org مراجعه نمایند.


منبع
ایران پلیمر
 
حضور بیش از 70 شرکت داخلی و خارجی در دومین نمایشگاه بین المللی کیش پلاست ‏(1388/07/01)

ستاد برگزاری نمایشگاه دوم کیش پلاست اعلام کرد که این نمایشگاه با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، انجمن صنایع همگن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری، انجمن صنایع همگن پلاستیک، ماهنامه صنایع پلاستیک و ماهنامه بسپار در آذرماه جاری در جزیره زیبای کیش برگزار خواهد شد.
به گزارش بسپار، این نمایشگاه همزمان با بیست و پنجمین سالگرد انتشار ماهنامه صنایع پلاستیک از 17 تا 20 آذرماه برپا خواهد بود.
با توجه به انتشار کتاب نمایشگاه توسط شرکت سپنتاس کیش، این شرکت علاوه بر دعوت به بازدید از نمایشگاه یاد شده، علاقمندان را به درج آگهی در کتاب رسمی نمایشگاه نیز فراخوانده است.
شماره های تماس برای علاقمندان 88536285 و 88511438 می باشند.
تا کنون 70 شرکت داخلی و خارجی در زمینه مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات، محصولات ساخته و نیم ساخته و خدمات مهندسی در فضایی به مساحت 1500 متر مربع اعلام آمادگی کرده اند.



منبع
ایران پلیمر
 

yasaman_mohamadi

عضو جدید
نانو كامپوزيت پليمري دراصفهان توليد شد

نانو كامپوزيت پليمري دراصفهان توليد شد

نانو كامپوزيت پليمري دراصفهان توليد شد
اصفهان- شركت آريا پليمر پيشگام از واحدهاي فناوري مستقر در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان به دانش فني كاربرد نانو كامپوزيت پلميري براي پوشش سطوح فلزي دست يافت.

http://www.irna.ir/NewsMedia/Photo/Larg_Pic/2009%5C12%5C28%5Cimg633976012464218750.jpg

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان،
مديرعامل اين شركت گفت:در اين طرح با استفاده از فناوري نانو، ذرات خاك رس در پليمر پلي پروپيلن (pp)خواص فيزيكي، شيميايي و مكانيكي اين ماده براي پوشش سطوح فلزي بهبود داده مي شود.
جلال شبان طاهري افزود:نانو كامپوزيت پليمري باعث افزايش 30درصدي مقاومت فلزات در برابر سايش و خوردگي نسبت به حالت عادي (استفاده از پروپلين خالص)مي شود.
وي با اشاره به اينكه اين طرح به بهبود 50درصدي خواص پوشش سطوح فلزي منجر مي شود، گفت: نانو كامپوزيت پليمري توليد شده در صنايع نفت ،گاز و پتروشيمي كاربرد دارد و از آن مي توان در مرحله جاي گذاري لوله هاي حامل سيالات و جلوگيري از خوردگي استفاده كرد.
مديرعامل شركت پليمر پيشگام خاطرنشان كرد:با استفاده ازاين نانوكامپوزيت خواص پوشش هاي پليمري بر روي سطوح فلزي بهبود و طول عمر سطوح فلزي نسبت به حالت عادي 1/5برابر افزايش مي يابد.
شركت آريا پليمر پيشگام پس از طي دوره رشد مقدماتي، در سال 1388در مركز رشد واحدهاي فناوري شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان استقرار يافت و تاكنون به دانش فني كاربرد و روش هاي ساخت نانو مواد و دانش فني تهيه نانو كامپوزيت آنتي باكتريال پلي پروپيلن دست يافته است.

 

PeymanSanat

عضو جدید
استخدام کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر جهت سمت مدیریت واحد تکنولوژی و کارشناس واحد تحقیق و توسعه
شرکت صنایع لاستیکی پیمان صنعت یکی از معتبر ترین واحد های تولیدی کشور در زمینه محصولات لاستیک و پلی یورتان از میان افراد واجد شرایط فارغ التحصیل در رشته کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر جهت اشتغال بعنوان مدیریت واحد تکنولوژی و کارشناس واحد تحقیق و توسعه این شرکت اقدام به جذب نیروی متخصص می نماید.
عنوان شغلی: مدیریت واحد تکنولوژی / کارشناس واحد تحقیق و توسعه
حداقل تحصیلات: کارشناسی ارشد
رشته تحصیلی: مهندسی (شیمی) پلیمر
شرایط:
- فارغ التحصیل در رشته کارشناسی مهندسی پلیمر
- متخصص در زمینه صنعت لاستیک
- دارای توانمندیهای مدیریتی و پژوهشی
- آشنایی کامل با زبان انگلیسی - با سابقه کاری مرتبط
- با حقوق و مزایای مکفی

محل اشتغال: اصفهان
شرح وظایف (مدیریت واحد تکنولوژی / کارشناس واحد تحقیق و توسعه):
- مدیریت بر واحد تکنولوژی با هدف هدایت روند تولید و تعریف پروژههای فنی شرکت
- طراحی، آنالیز و اصلاح خواص انواع الاستومر ها
- فعالیت بهعنوان کارشناسی ارشد در واحد R&D با بهره گیری از امکانات واحد آزمایشگاه و کامپاند سازی این شرکت جهت دستیابی به فرمول های بهینه و رساندن این دستاورد ها به مرحله تولید در مقیاس صنعتی
- ارتباط موثر و مستمر با شرکت های اروپایی ارائهدهنده لیسانس تکنولوژی به شرکت پیمان صنعت به منظور دریافت دانش فنی و نهادینه ساختن آن در واحدهای مختلف شرکت
از علاقه مندان دعوت می گردد رزومه کاری و تحصیلی خود را به آدرس ایمیل jobs@peymansanat.ir ارسال نمایند.
مهلت ارسال رزومه تا تاریخ ١٥ اسفند ماه ١٣٨٩می باشد.
خواهشمند است جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت این شرکت www.peymansanat.ir مراجعه نمایید.
 
آخرین ویرایش:

yasaman_mohamadi

عضو جدید
سل جدید پلیمرهای خود-درمانگر با سرعت بهبود ۶۰ ثانیه ای پلیمرهای خود-درمانگر قبلی بر اساس ترکیبات آلی و باندهای شیمیایی فعالیت ترمیم را انجام می دادند، در عوض پلیمر جدید از باندهای کووالانت و حرارت برای این عمل بهره می برند.








احتمالا قبلا هم درباره مواد پلیمری که خودشان را ترمیم می کنند چیزهایی شنیده باشید. این مواد در صورت پاره شدن، به راحتی به درمان خودشان می پردازند و برای این کار هم تنها به ۳۰ دقیقه تابش اشعه ماوراء بنفش احتیاج دارند. این پلیمرها دارای حافظه بوده، شکل خودشان را قبل از آسیب به خاطر دارند و بعد از هرگونه آسیبی سعی می کنند دوباره به شکل قبلی برگردند
خبر بهتر هم اینکه محققان به تازگی توانسته اند زمان درمانگری را از ۳۰ دقیقه به کمتر از یک دقیقه کاهش دهند. پلیمرهای خود-درمانگر قبلی بر اساس ترکیبات آلی و باندهای شیمیایی فعالیت ترمیم را انجام می دادند، در عوض پلیمر جدید از باندهای کووالانت و حرارت برای این عمل بهره می برند.
در آزمونی که توسط Burnworth و تیم تحقیقاتی اش صورت گرفت، یک لایه از این پلیمر را به صورت فیلمی با ضخامت ۳۵۰ تا ۴۰۰ میکرومتر درآورده و سپس ۵۰ تا ۷۰ درصد ضخامت آن را برش دادند. آنگاه بخش بریده شده را طی دو بازه زمانی متوالی ۳۰ ثانیه ای در برابر اشعه ماورابنفش با طول موج ۳۲۰ تا ۳۹۰ نانومتر و قدرت ۹۵۰ مگاوات بر سانتی مترمربع قرار دادند. محل برش ترمیم شد! آنگاه برای مقایسه استقامت پلیمر ترمیم شده با پلیمر واقعی، از طیف سنجی اتمی استفاده کرده و دیدند که محل برش کاملا ناپدید شده است.
در صورتی که روزی این پروژه صنعتی شود، شاهد تحول بزرگی در صنایع مختلف (از پزشکی تا الکترونیک و نظامی) خواهیم بود. تصور کنید شکستگی موبایل تان به راحتی ترمیم می شود. یا فیبرنوری و کابل های اینترنتی که دیگر لنگر کشتی باعث قطعی یک ماهه شان نمی گردد. یا اندام های مصنوعی که به این راحتی خراب نمی شوند.
شما چه آینده ای را برای این پلیمر خود-درمانگر پیش بینی می کنید؟
 
آخرین ویرایش:

yasaman_mohamadi

عضو جدید
ولید 4 نوع پلیمر جدید در پتروشیمی تبریز آغاز شد

ولید 4 نوع پلیمر جدید در پتروشیمی تبریز آغاز شد

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: با تلاش پژوهشگران این مجتمع چهار نوع پلیمر مقاوم در برابر تغییر شکل حرارتی و استحکام ضربه پذیری بالا بر پایه ای بی اس (abs) در این مجتمع به مرحله تولید رسید.
به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، عظیم ممقانی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این نوع پلیمرها در راستای تامین نیازهای قطعه سازان صنایع پلاستیک به گریدهایی با مقاومت حرارتی و ضربه پذیری بالا بویژه برای استفاده در صنایع خودروسازی طراحی و تولید می شود.
وی اضافه کرد: مهمترین ویژگی سه نوع از این پلیمرها افزایش پایداری تغییر شکل در حرارتهای بالاست که به منظور رقابت با مشابه خارجی و کاهش هزینه مواد اولیه در داخل کشور طراحی و تولید می شود.
ممقانی ادامه داد: اینگونه پلیمرها سالانه افزون بر 10 هزار تن در صنایع خودروسازی کشور کاربرد دارد که به ویژه در قسمت های داخلی خودروها از قبیل داشبورد، کنسول ها و پانل ها مورد استفاده قرار می گیرد.
وی افزود: چهارمین گرید تولیدی جدید پتروشیمی تبریز آلیاژ pc/abs (پلی کربنات) از آلیاژهای تجاری مرسوم جهان است که مقاومت ضربه دو برابر abs های موجود در بازار را دارد و در قطعات تولیدی از آن تا دمای 113 درجه سانتیگراد هیچ گونه تغییر شکلی دیده نمی شود.
ممقانی گفت: این آلیاژ محدوده وسیعی از فرآورده ها را تشکیل می دهد و با توجه به قیمت مناسب، می تواند به آسانی با دیگر پلاستیک های مهندسی رقابت داشته باشد.
وی افزود: آلیاژ pc/abs تولیدی در پتروشیمی تبریز علاوه بر مصارف صنایع خودروسازی، در ساخت وسائل اداری و الکترونیکی همچون بدنه و قطعات گوناگون رایانه ها و چاپگرها، دستگاه های زیراکس، گوشی تلفن های همراه و همچنین در تولید لوازم الکتریکی از جمله کلید، پریز و چراغ های روشنایی، تجهیزات ایمنی الکتریکی و دیگر قطعات مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.
پتروشیمی تبریز به عنوان نخستین تولید کننده abs در کشور، سالانه 35 هزار تن انواع گریدهای abs تولید و در اختیار صنایع پایین دست داخلی و خارجی قرار می دهد.
 
  • Like
واکنش ها: GNMS

yasaman_mohamadi

عضو جدید
نصب پل کامپوزیتی در کشور هلند

نصب پل کامپوزیتی در کشور هلند

در شهر اوترچ واقع در کشور هلند، اولین پل کامپوزیتی نصب گردید. پل مذکور، جایگزین یک پل چوبی شده و برای عبور افراد و وسایل نقلیه اورژانسی به کار می رود. پل کامپوزیتی مذکور دارای 12 متر طول و 5 متر عرض بوده و وزن کلی آن در حدود 7 تن است و قادر است حداکثر وزن 45 تن را تحمل کند
. لازم به ذکر است که این پل همانند سایر پل ها دارای نرده کناری بوده و آن نیز به نوبه خود می تواند بار افقی تا 3 kN/m را تحمل کند. کار مهندسی بر روی این پل توسط شرکت سازه های سبک BV کشور هلند انجام شد. این شرکت برای ساخت پل مذکور از سازه ساندویچی شرکت Baltek و مغزی بلسان شرکت Alcan Composites Core Materials و تقویت کننده های چند جهته شیشه و یک نوع رزین پلی استری استفاده نموده سازه های سبک BV در شهر دلف ساخته شدند و پس از آن به قطعات پل مذکور مونتاژ گشته و روکش شوند و نرده های کناری هم بر روی عرشه سوار شوند. نصب نهایی پل تنها چند ساعت طول کشید و سایر کارهای جاده سازی تقریبا ظرف سه روز تکمیل شد. محصول فوق، جدیدترین پل کامپوزیتی با ساختار ساندویچی و مغزی شرکت Baltek است که توسط شرکت سازه های سبک BV طراحی و ساخته شده است.
 

Similar threads

بالا