اخبار ، دستاوردها وتازه های ژنتیک

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نقشه ژنتیکی انسان به درمان مرگبارترین سرطان ها نیز کمک خواهد کرد

نقشه ژنتیکی انسان به درمان مرگبارترین سرطان ها نیز کمک خواهد کرد

امسال شستمین سالگرد کشف دی ان ای و دهمین سالگرد تهیه نقشه ژنتیکی انسان است. پژوهشگران رشته ژنتیک در سال ۲۰۰۳ در پروژه ای بین المللی که عمدتا از آمریکا هدایت می شد اعلام کردند که توانسته اند کد ژنتیکی انسان را به طور کامل بشکنند.


به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی، نقشه ژنتیکی انسان می تواند تنوع ژنوم ها را در رابطه با یک بیماری خاص نشان دهد
در نمایشگاه علوم ژنتیک که در موزه تاریخ طبیعی شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا، بر پا شده، دستگاهی دیده می شود که به یک ماشین فتوکپی شباهت دارد.
کار این دستگاه ۲۰۰ هزار دلاری تعیین آرایش پایه های ژنتیکی انسان است.
دکتر جاناتان کادینگتون، یکی از مدیران موزه، به بی‌بی‌سی فارسی می گوید که این دستگاه طی فقط یک روز همان کاری را می کند که در زمان اجرای پروژه “ژنوم انسانی” شش تا هشت سال وقت برد.
هدف این نمایشگاه کمرنگ کردن دستاوردهای آن پروژه نیست، بلکه بیان اهمیت تهیه نقشه ژنتیکی انسان در دهمین سالگرد آن است.
ساختمان ملکول دی‌ان‌ای در هسته سلول سال ۱۹۵۳ کشف شد.
پنجاه سال بعد در سال ۲۰۰۳، دانشمندان اعلام کردند که پروژه ژنوم انسانی کامل شده است.
در آن پروژه عظیم، کد ژنتیکی انسان شکسته شد؛ به عبارت دیگر دستورالعمل ساخت سلول ها و در واقع بدن انسان شناسایی شد.
اما چرا دانشمندان به چنین نقشه ای نیاز داشتند؟
دکتر جاناتان کادینگتون، معاون بخش علوم موزه تاریخ طبیعی واشنگتن، می گوید: “دانشمندان چند مسئله را تشخیص دادند. به خصوص در مورد بیماری هایی که در انسان ریشه ژنتیک دارد.
سرطان به عنوان مثال یک بیماری ژنتیکی است. این بیماری وقتی اتفاق می افتد که دی‌ان‌ای در درون سلول شما جهش و شروع به تکثیر بی رویه می کند. بنابراین برای پیشرفت در مورد بعضی از پیچیده ترین مشکلات برای انسان ها لازم بود که آرایش ژنتیکی انسان مشخص شود.”
پروژه ژنوم انسانی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی آمریکا، ژاپن، فرانسه، آلمان، اسپانیا و مرکز سنگر در شهر کمبریج برتیانیا انجام شد.
محققان به سادگی به این نتیجه رسیده بودند که تا زمانی که بشر دستور سلامت و بیماری در عمق سلول ها را درک نکرده، بعضی از بیماری ها درمان نخواهند شد.
فواید درمانی پروژه ژنوم انسانی البته بلافاصله ظاهر نشد، اما به تدریج در سال های اخیر به موفقیت های چشمگیری منجر شده است.
دکتر کادینگتون می گوید: “ما امروزه وارد عصر به اصطلاح داروهای شخصی می شویم. برای نمونه شما ممکن است مبتلا به یک بیماری باشید و دارویی مصرف کنید.
در هر جمعیتی، بعضی مردم به یک دارو واکنش خوب نشان می دهند بعضی ها هم نه. تصور بر این است که علت این واکنش خوب یا بد، ژنتیکی است. بنابراین اگر من آرایش ژن های شما را داشته باشم، می دانم که آن دارو به درد شما می خورد یا نه.”
بعضی از چشمگیرترین دستاوردهای پزشکی، به تحقیقات درباره سرطان و بیماری های نادر ژنتیکی مربوط می شود.
به طور نمونه، معلوم شده است که بعضی از مرگبارترین سرطان ها که اجزای مختلف بدن مثل ریه یا روده را مبتلا می کنند، دارای ریشه های مشترک ژنتیکی هستند بنابراین درمان آنها مشابه خواهد بود.
دکتر کادینگتون می گوید: “چیزی که دانشمندان دریافتند و من فکر می کنم خیلی جالب است، این است که سرطان یک بیماری متابولیسمی است. اصل مساله این نیست که سرطان ریه دارید یا معده، باید خطایی را در بدن پیدا کرد که ممکن است در مغز یا ریه یا سینه یا پوست ظاهر شود. به این ترتیب، دانشمندان در حال کشف ژن هایی هستند که عامل بعضی از سرطان ها هستند. وقتی سرطان می گیرید خواهید توانست آرایش پایه ژن های آن را تعیین کنید و بدانید که مشکل در تومور دقیقا چیست و بعد در میان رشته ای از صدها دارو می دانید که کدام یکی برای درمان این تومور لازم است.”
تکمیل این پروژه انرژی و وقت زیادی می برد، اما اکنون با کمک آن بنیاد عصر تازه ای در علم پزشکی درحال پایه گذاری است.




سایت پزشکان بدون مرز
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] خودکفایی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی در شناسایی و نگهداری میکروارگانیسم‌ها
[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 92041810990
سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰



بانک میکرواگانیسم‌های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی به همت متخصصان خود موفق شد در امر شناسایی و نگهداری میکروارگانیسم‌ها به خودکفایی برسد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی، رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی درباره این موفقیت گفت: مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران موفق شد تا در امر شناسایی و نگهداری میکروارگانیسم‌ها به خودکفایی لازم برسد. این مرکز با جدیّت تمام در حال افزایش توانایی‌های خود بوده و در زمینه افزایش اعتبار علمی کشور در علوم زیست فناوری و تنوع زیستی، با تلاش‌های زیاد توانسته است به اهداف والایی دست یابد.

فاضلی افزود: تاکنون 30 میکروارگانیسم جدید پروکاریوتی در ایران شناسایی و معرفی شده است که 22 گونه آن توسط محققان این مرکز انجام پذیرفته است. این نهاد تجارب مختلف و پراکنده در امر شناسایی و سیستماتیک میکروارگانیسم‌ها در کشور را متمرکز کرده و با بومی‌سازی دانش فنی شناسایی گروه‌های مختلف میکروارگانیسم‌ها توانسته است به این جایگاه برسد.

وی خاطرنشان کرد: امروز دستاوردهای بزرگ این مرکز جایگاه مناسبی را بین مجموعه‌های کشت میکروبی در جهان عاید کشور کرده است به طوریکه با عنایت به آخرین آمار، کشورهای محدودی هستند که قادرند شناسایی میکروارگانیسم‌ها را در این سطح به انجام رسانند و این مرکز جزء 10 کشور نخست دنیا به شمار می‌آید. توانمندی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در ارائه میکروارگانیسم‌های بومی از جمله ابتکاراتی است که با هوشمندی کامل حول رسالت اصلی آن که همانا حفظ ثروت‌های ملی و جلوگیری از تضییع آنهاست، به تحقق پیوسته است.

انتهای پیام
 

*E.Kh*

عضو جدید
تولید سوخت زیستی با شبیه سازی ژن های جلبک

تولید سوخت زیستی با شبیه سازی ژن های جلبک



محققان پژوهشگاه مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با شبیه سازی ژن‌های جلبک در تلاش هستند تا سوخت زیستی تولید کنند.

فرزان شرفی از محققان این طرح ، تولید سوخت زیستی را از پروژه‌های تحقیقاتی این شرکت دانش بنیان ذکر کرد و گفت: تحقیقاتی در زمینه فرآیندهای تولید سوخت زیستی و بایو دیزل و بیواتانول در دستور کار داریم.

وی یادآور شد: در این تحقیقات بایو دیزل و بیواتانول از طریق جبلک‌ها و یکسری گیاهان تولید می‌شود.

شرفی با اشاره به جزئیات روش تولید بایودیزل و بیواتانول توضیح داد: برخی از ژن‌ها به ویژه ژن‌هایی که در مسیر ترپنوئیدها (ترکیبات معطر کردن گیاهان) هستند را کلون (شبیه سازی) و از آن برای تولید سوخت‌های زیستی استفاده می‌کنیم.

این محقق ادامه داد: در این تحقیقات برای تولید این سوخت زیستی ژن‌های جلبک را کلون کردیم و از آن برای تولید سوخت‌های زیستی استفاده شد.

شرفی با بیان اینکه بیواتانول‌های تولید شده در کشور بیشتر تولید آن مد نظر بوده نه روش تولید، خاطر نشان کرد: در این پروژه از مهندسی ژنتیک، کشت بافت و مخمرها بهره بردیم.



منبع : خبرگزاری مهر
 

خیال شیشه ای

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
دستاورد ژنتیکی دانشمندان برای درمان لکه‌های مادرزادی

دستاورد ژنتیکی دانشمندان برای درمان لکه‌های مادرزادی



لکه‌های مادرزادی ناخوشایندی که هزاران نوزاد در سراسر جهان را بطور سالانه تحت‌تاثیر قرار داده، می‌تواند با دستاورد جدید دانشمندان ریشه کن شود.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشمندان مؤسسه کندی کریگر آمریکا موفق به شناسایی یک جهش ژنتیکی شده‌اند که مسؤول خال مادرزادی مالفورماسیون مویرگی است و مدعی هستند که این کشف یک تغییر دهنده بزرگ بوده و می‌تواند به درمان‌های پیشگیری کننده جدید منجر شود.
این شرایط باعث ایجاد لکه‌های قرمز یا بنفش در بدن کودکان شده که بیشتر در گردن و صورت شایع هستند. این لکه‌ها با رشد غیرعادی رگهای خونی در پوست ایجاد می‌شوند و ممکن است با گذشت سالها به لکه‌های تیره‌تر تبدیل شوند.
به گفته محققان این شرایط به دلیل یک جهش ژنتیکی پس از حاملگی ایجاد می‌شود. اگرچه می‌توان با لیزر درمانی این لکه‌ها را کمرنگ کرد اما درمان‌پذیر نیستند.
این جهش ژنتیکی همچنین مسئول سندرم استورج-وبر بوده که یک اختلال نادر در چشمها و مغز است.
یافته‌های محققان نشان داده که هیچ کدام از دو شرایط ارثی نیستند.
محققان آرایش ژنتیکی نمونه‌های پوست سه فرد مبتلا به سندرم استورج-وبر را بررسی کرده و موفق به شناسایی یک جهش ژنتیکی در یکی از بافتهای بیمار شدند.
در پی این کشف، محققان اکنون قصد دارند جست‌وجو برای داروهایی که مانع از این جهش می شوند را برای جلوگیری از این شرایط آغاز کنند.
دانشمندان همچنین موفق به کشف ارتباط بین این ژن و تومور تیره رنگ ملانوم که در چشم ایجاد می‌شود، شده‌اند که این موضوع، امیدها را برای یک شیوه درمان جدید افزایش داده است.
این پژوهش در مجله New England Journal of Medicine منتشر شده است.
انتهای پیام
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
تعیین توالی نزدیکترین بستگان بی‌مهره انسان

تعیین توالی نزدیکترین بستگان بی‌مهره انسان

[h=1]

[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 92053017290
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۱



دانشمندان دانشگاه استنفورد موفق به تعیین توالی ژنوم یک موجود دریایی کوچک شده‌اند که جزء نزدیکترین بستگان بی‌مهره انسان است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این پیشرفت می‌تواند شناسایی پایه ژنتیکی امکان بازسازی خارق‌العاده و ویژگی‌های ایمنی برخی حیوانات را فراهم ساخته که در آینده در پزشکی انسانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

Botryllus schlosseri با سایر گروه خود در کنار هم قرار گرفته و در شکل مجموعه‌ای از حبابهای روانگردان روی سنگها و جلبکهای دریایی را می‌پوشانند.

این موجود می‌تواند بدون جفت‌گیری تولیدمثل کرده و همچنین تنها از یک رگ خونی می‌تواند کل بدن خود را بازسازی کند.

دانشمندان توانسته‌اند 580 میلیون جفت پایه دی‌ان‌ای این حیوان را تعیین توالی کنند. در مقایسه باید گفت که ژنوم انسان از بیش از سه میلیارد جفت پایه تشکیل شده است.

اگرچه محققان هنوز کل ژنوم را مطالعه نکرده‌اند اما توانسته‌اند شواهدی بدست بیاورند که بر اساس آن Botryllus یک مدل بی‌مهره مفید برای بررسی ژنتیک انسان بویژه برای تاکید بر تکامل سیستم ایمنی و بازسازی با واسطه سلولهای بنیادی است.

محققان ژنوم Botryllus را با ژنوم چندین مهره‌دار و بی‌مهره مقایسه کردند. آنها با تمرکز بر ژنهای مرتبط در بیماریهای مختلف انسان که بر مواردی مانند رشد قلب و چشم، بارداری و سرطان تاثیر می‌گذارند، موفق به شناسایی ژنهای همسان برای هر کدام در این موجود شدند که نسبت به سایر بی‌مهره‌های مورد استفاده در تحقیقات از شباهت بیشتری با انسان برخوردار است.

بررسی بیشتر بر ژنهای مرتبط با خون نشان داد که Botryllus احتمالا اولین بی‌مهره‌ای بوده که از رگهای خونی با الگوی مشابه سیستم گردش خون انسان برخوردار بوده و سلولهای خونی از میان رگها حرکت می‌کنند.

بررسی ژنوم این موجود همچنین می‌تواند منجر به پیشرفتهایی در پزشکی پیوندی شود. هنگامی که دو گروه Botryllus دور، با یکدیگر ارتباط پیدا می‌کردند، رگهای خونی خود را برای ساخت یک موجود جدید به هم متصل کرده یا یکدیگر را رد کرده و فردیتشان را حفظ می‌کردند.

هنگامی که رگهای خون بین دو گروه به شکل یک شبکه به هم پیوسته وصل می‌شوند، سلولهای بنیادی از هر گروه در دیگری گردش می‌کند.

سلولهای بنیادی با هم رقابت کرده و در بسیاری از موارد، سلولهای بنیادی یکی از زوجها برده و تمام بافتهای جدید یا جایگزین پرورش یافته از طریق این اتصال بر اساس کد ژنتیکی برنده ساخته می‌شوند.

همین فرآیند در انسانهایی که تحت پیوند آلوژنی قرار گرفته و بیمار از یک اهداکننده غیر همسان بافت یا سلول دریافت می‌کند، رخ می‌دهد.

این پژوهش در مجله eLIFE منتشر شده است.

انتهای پیام
 

mohammadali123

عضو جدید
اثبات وقوع طوفان نوح بوسیله ژنتیک

اثبات وقوع طوفان نوح بوسیله ژنتیک

اثبات توفان نوح بوسیله ژنتیک
کروموزوم آدم یا نوح؟!
آدم رنگین تن (y-cromosome adam) حضرت نوح می باشد

و همانا نوح ما را ندا در داد، پس ما نیکو اجابت کننده بودیم. و او وخاندانش را از آن اندوه بزرگ رها ساختیم و تنها اولاد او را باقی ماندگان (روی زمین) قرار دادیم. (صافات ۷۵-۷۷)

در حقیقت آفریدگار در آیه فوق می فرمایند که تمام فرزندان حضرت آدم و حوا بغیر ازحضرت نوح، نسلشان منقرض می شود و تنها فرزندان حضرت نوح بر روی زمین باقی خواهند ماند.
به این معنی که فرزندان آدم و حوا را در نظر بگیرید و برای آنها نیز فرزندانی در نظر بگیرید و برای آن فرزندان نیز فرزندان دیگر را در نظر بگیرید. همینطور تا اینکه به حضرت نوح برسید. طبیعتا افراد زیادی هم عصر حضرت نوح زندگی می کرده اند. خداوند می فرمایند که نسل تمام آن انسانها منقرض می شود و فقط فرزندان حضرت نوح بر روی زمین باقی خواهند ماند. به عبارت دیگر همه ما فرزندان حضرت نوح هستیم.
اما ببینیم علم امروز چه می گوید:
اسپنسر ولز متولد سال 1969 در جورجیا ایالات متحده آمریکا می باشد. ولز دکترایش را در زمینه بیولوژی در سال 1994 از دانشگاه هاروارد گرفته است. ایشان مدیر پروژه ژنوگرافیک می باشد که در زمینه مهاجرت انسانها کار می کند بر اساس اطلاعات موجود در دی ان ای روند مهاجرت انسان در نقاط مختلف جهان را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند.
According to Wells, one group took a southern route and populated southern India and southeast Asia, then Australia. The other group, accounting for 90% of the world's non-African population (some 5 billion people as of late 2006), took a northern route, eventually peopling most of Eurasia (largely displacing the aboriginals in southern India, Sri Lanka and Southeast Asia in the process), North Africa and the Americas. Wells also wrote and presented the PBS/National Geographic documentary of the same name. By analyzing DNA from people in all regions of the world, Wells has concluded that all humans alive today are descended from a single man who lived in Africa around 60,000 - 90,000 years ago, a man also known as Y-chromosomal Adam
ولز با آنالیز دی ان ای انسانهای مختلف که در نقاط مختلف زندگی می کنند نشان داده است که تمام انسانهایی امروزی از نسل یک فرد (man) که حدود 60 تا 90 هزار سال پیش در آفریقا زندگی می کرده است می باشند. این فرد را کروموزوم y آدم،می شناسند. در نمودار زیر می توانید انشعاب شدن کروموزوم های جنسی تمام انسان های امروزی را از این فرد (آدم) ببینید. کروموزوم جنسی تمام مردم نقاط دنیا که زیر شاخه هایی از y-cocromosom adam هستند در نمودار درختی نشان داده شده است. یعنی چیزی که خلقت گراها ادعا می کنند.
اینکه تمام انسان های کره زمین از یک فرد منشعب شده اند نکته بسیار با اهمیتی می باشد... چرا که این سوال پیش می آید: که چگونه است از تمام انسان هایی که در گذشته زندگی می کرده اند تنها یک نفر باقی می ماند؟! و تمام انسان ها از آن فرد منشعب می شوند.
در ژنتیک انسانی آدم رنگین‌تن Y جدیدترین نیای مشترکِ (ج.ن.م) تمامی انسان‌ها از طرف پدری است (بدین معنی که اگر تنها در امتداد خط پدری در درخت خانوادگی به گذشته برگردیم، ج.ن.م نقطه‌ایی است که تمامی این خطوط به هم می‌رسند). آدم رنگین‌تن Y احتمالا در آفریقا بین ۹۰،۰۰۰ و ۶۰،۰۰۰ سال پیش زندگی می‌کرد و همتای مذکر حوای میتوکندری است، اگر چه آدم رنگین‌تن Y خیلی بعد از حوای میتوکندری، احتمالا ۵۰،۰۰۰ تا ۸۰،۰۰۰ سال بعد، زندگی می‌کرد.
آیا این فرد واقعا حضرت آدم بوده است؟ اگر اینگونه باشد خلقت گراها پیروز شده اند. اما مشکل کجاست؟ مشکی که وجود دارد این است که میتو کندری حوا در همان زمان زندگی نمی کرده است. بلکه سالیان سال قبل تر زندگی می کرده است؟ چگونه ممکن است که حوا قبل از آدم بوده باشد؟ آیا قبل از حضرت آدم انسان های دیگر بوده اند و همه مردان آنها مرده اند و نسل آنها منقرض شده است؟! راز این معما چیست؟ چگونه حوا سالیان سال قبل از آدم زندگی کرده است؟ چگونه چنین چیزی ممکن است؟

نام آدم رنگین‌تن Y ازحضرت آدم که در کتب مقدس ادیان ابراهیمی نام برده شده‌است اقتباس شده‌است. البته این تنها یک هم‌اسمی استعاره آمیز است. این نام‌گذاری ممکن است منجر به این تصورغلط شود که آدم رنگین‌تن Y تنها مرد زندۀ زمان خود بوده‌است اما در واقع او با بسیاری از مردمان دیگر (زن و مرد) همزمان بوده‌است. البته، هیچیک از مردان معاصران آدم رنگین‌تن Y قادر به تولید خطی ناگسسته و مستقیم تنها از طرف پدری به مردمان امروزی نبوده‌اند. رنگین‌تن Y در این نام به این موضوع اشاره دارد که این رنگین‌تن یا کروموزوم خاص (Y) تنها از طرف پدری به فرزندان انتقال پیدا می‌کند.
همچنین توجه کنید که آدم رنگین‌تن Y تغییر می‌کند. ج.ن.م تمامی انسان‌های امروزی ج.ن.م تمامی انسانهای تمام دوران گذشته نبوده‌است و در آینده یکی از نوادگان ج.ن.م امروزی ممکن است ج.ن.م تمام انسانهای موجود شود. به عنوان مثال اگر تمام فرزندان یکی از خطوط در شکل نمایش داده شده از بین بروند، ج.ن.م مردمان روی زمین تغییر می‌کند. لازمه چنین چیزی آن است که نسل تمام مرد های امروزی منقرض شود و نسل بعدی تنها فرزندان یک نفر باشند.
Adam ( Y-MRCA) is the theoretical most recent common ancestor (MRCA) from whom all living people are descended patrilineally (tracing back along the paternal lines of their family tree only). All living humans are descended matrilineally from Mitochondrial Eve who is thought to have lived about 200,000 years ago. Y-chromosomal Adam and Mitochondrial Eve need not have lived at the same time. Many studies report that Y-chromosomal Adam lived sometime later than Mitochondrial Eve, around 142,000 years ago [SUP][1][/SUP] and possibly as recently as 60,000 years ago.
اما می بایست حضرت آدم و حوا (eve ) در یک زمان زندگی می کرده باشند. اما میتو کندری حوا 200000 سال قبل از کروموزوم Y آدم زندگی می کرده است. اما این چطور امکان پذیر است؟ پاسخ ساده است: ما فرزند حضرت نوح هستیم (ابوالبشر ثانی) ولی طبیعتا همسر نوح از دختران حضرت حوا می باشد و به همین دلیل است که میتو کندری حوا سالیان سال قبل از کروموزوم y آدم زندگی می کرده است. در حقیقت نسل مردان امروزی به حضرت نوح و نسل زنان امروزی به حوا می رسد. در حقیقت به همین خاطر است که حوای میتوکندریایی سال ها قبل از کروموزوم آدم (حضرت نوح) زندگی می کرده است.
حوای میتوکندریایی نمیتواند همسر نوح باشد.چون همسر پسران نوح نمی توانند دختران همسر نوح باشند. وقتی گفته می شود که اولاد نوح تنها بازماندگان خواهند بود. این اولاد هم پسران خواهند بود و هم دختران....دختران نوح زیر شاخه همسر نوح هستند اما طبیعتا همسران پسرهای نوح (عروسان این خانواده) دیگر زیر شاخه همسر نوح نمی باشند. اما تمام مردها فقط پسران نوح هستند و لذا از طرف پدری به یک فرد (نوح) می رسند. اما زن های باقی مانده به همسر نوح نمی رسند زیرا عروسان این خانواده دیگر زیر شاخه همسر نوح نمی باشند . لذا طوفان نوح و باقی ماندن تنها اولاد نوح باعث می شود که مردها از طرف پدری به نوح برسند اما زن ها از طرف مادری به حوا برسند. همچنین دقت داشته باشد که آدم رنگین تن (نوح) پدر تمام مردان در زیرشاخه افراد مذکر است و حوای میتوکندریایی مادر تمام زن ها در زیر شاخه مونث است. پس علت اینکه آدم رنگین تن و حوای میتوکندریایی در یک زمان زندگی نمی کرده اند همین می باشد

هم قرآن و هم سایر کتب آسمانی از باقی ماندن تنها فرزندان حضرت نوح بر روی زمین سخن گفته اند:

و همانا نوح ما را ندا در داد، پس ما نیکو اجابت کننده بودیم. و او و خاندانش را از آن اندوه بزرگ رها ساختیم و تنها اولاد او را باقی ماندگان (روی زمین) قرار دادیم. (صافات ۷۵-۷۷)


در زبان چینی: کشتی و قایق به طرز زیبایی نوشته می شود که نشان از بودن داستان کشتی نوح در تمام تمدنها و کشورها در زمانهای گذشته می باشد.

GENESIS 7:13-16 On the very same day Noah and Noah's sons, Shem, Ham, and Japheth, and Noah's wife and the three wives of his sons with them, entered the ark
۱- نوح
۲- همسرش
۳ و۴و۵- سه فرزند نوح (سام-حام - یافث)
۶و۷و۸ - سه همسر پسران نوح
وارد کشتی شدند. در حقیقت مجموع نفرات موجود در کشتی نوح هشت (eight) نفر بوده است و جالب است که در عبارت چینی کلمه کشتی از مجموع (هشت+نفر+ مخزن) استفاده شده است
نوح‌(ع)داراي چهار فرزند بود. سه فرزند او به نام‌هاي سام‌، حام و يافث كه موحّد و پيرو شريعت پدر خويش بودند. مورخان معتقدند كه تمام نژادهاي امروز كره زمين‌، به اين سه فرزند، باز مي‌گردد; گروهي نژاد حامي هستند كه در منطقة آفريقا ساكنند، و گروه ديگر، نژاد سامي‌اند كه در خاور ميانه و خاور نزديك زندگي مي‌كنند، و نژاد يافث را مي‌توان در كشور چين پيدا كرد.(1) فرزند چهارم نوح‌، كنعان نام داشت‌. وي به پدرش ايمان نياورد“S

o Noah, with his sons, his wife, and his sons’ wives, went into the ark because of the waters of the flood.” Gen 7:7

“Now the sons of Noah who went out of the ark were Shem, Ham, and Japheth… These three we re the sons of Noah, and from these the whole earth was populated.” Gen 9:18–19

همانطور که می بینید گفته شده که:

Noah, with his sons, his wife, and his sons’ wives
نوح
و پسرانش
و همسرش
و همسران پسرانش(عروسان این خانواده)

وارد کشتی می شوند. واضح است که همسران پسران نوح نمی توانند زیر شاخه همسر نوح باشند. لذا همسر نوح نمی تواند حوای میتوکندریایی (مادر تمام زن های امروزی) باشد.

در حقیقت حضرت نوح پدر تمام انسان های روی زمین می باشد و مادر ما از دختران حوا می باشد که سالیان سال قبل زندگی می کرده است. لذا به همین دلیل است که کروموزوم y آدم و میتوکندری حوا در یک زمان زندگی نمی کرده اند و میتوکندری حوا قبل از کروموزوم آدم بوده است. در حقیقت بهتر است برای اینکه اشتباه نشود y کروموزوم آدم، به y کروموزوم نوح، تغییر کند تا مشخص باشد که چرا حوای میتوکندریایی سالیان سال قبل زندگی می کرده است.
آفریدگار در ۱۴۰۰ سال پیش بیان می کند که فرزندان نوح بازماندگان بر روی زمین خواهند بود. این موضوعی است که علم ژنتیک امروز آن را ثابت می کند. این آیه از آنچنان اهمیتی برخوردار است که می تواند به تنهایی : اثبات کننده وجود آفریدگار، نبوت محمد(ص) و کلام آفریدگار بودن قرآن باشد.

دو حالت زیر را می توان در نظر گرفت:
1- طوفان نوح منطقه ای بوده است اما با توجه به اینکه در زمان نوح انسان ها هنوز در سطح زمین توزیع نشده اند یک طوفان منطقه ای باعث نابودی تمام انسان ها بغیر از افرادی شده است که در کشتی نوح قرار گرفته اند. به همین خاطر است که تمام انسان های امروزی فرزندان حضرت نوح هستند.
2- طوفان نوح جهانی بوده است. اما یک طوفان جهانی می بایست شواهد زمین شناسی مناسبی که چنین طوفانی را تائید کند داشته باشد. همچنین در این حالت می بایست مقادیر مربوط به ساعت مولکولی و ژنی درست نباشد. (عددهای بیان شده برای حضور حوای میتوکندریایی و آدم رنگین تن)
اما در مورد زمان های ارائه شده در این تحقیق دو حالت را می توان در نظر گرفت:

1- فرض کنیم که این زمان ها درست هستند:
از دید تکامل گرا:
این موضوع تکامل گراها را با یک مشکل بزرگ روبرو می کند. زیرا از نظر تکامل گراها انسان ها از 5.4 میلیون سال پیش از نیای مشترک منشعب شده اند. حال این سوال پیش می آید که چه اتفاقی افتاده است که تمام زن هایی که در طی فاصله زمانی بسیار طولانی ( از 5.4 میلیون سال پیش تا 200 هزار سال پیش زندگی می کرده اند) همه نسلشان منقرض می شود و تمام زن های امروزی فرزندان زنی هستند که تنها در 200 هزار سال پیش زندگی می کرده است؟! این اتفاق چه بوده است که تمام زنها در طی این فاصله زمانی نتوانسته اند دارای فرزندانی در عصر حاضر باشند و تنها یک زن که در 200 هزار سال پیش زندگی می کرده است، مادر تمام زن های امروزی می باشد. این اتفاق که به صورت گزینش تنها یک زن را انتخاب کرده، چه بوده است؟
5.4 میلیون سال پیش و انشعاب انسان از نیای مشترک.....200 هزار سال پیش و وجود حوای میتوکندریایی
این زن (حوای میتوکندریایی) در شکل فوق به رنگ آبی و در ردیف اول نشان داده شده است. همانطور که می بینید تمام زن های امروزی در عصر حاضر فرزندان این زن هستند(همه زنها در ردیف آخر به رنگ آبی هستند). طبیعتا از نظر تکامل گراها می بایست هم عصر حوای میتوکندریایی زن های مختلفی باشند. مطمئنا تعداد این زن ها بسیار زیاد می باشد ( تمام زن هایی که در طی 5.4 میلیون سال پیش تا 200 هزار سال قبل زندگی می کرده اند)، سوال این است که چه اتفاقی می افتد که تمام این زنها نسلشان منقرض شده است و تنها یک زن ، مادر تمام زن های امروزی می باشد.
مثل این است که تمام زن هایی که در عصر حاضر زندگی می کنند نسلشان منقرض بشود و میلیون ها سال دیگر همه زن ها فرزندان تنها یک زن باشند که هم اکنون زندگی می کند. لحظه ای تصور کنید که احتمال وقوع چنین چیزی چقدر پائین می باشد.
حال همین حوای میتوکندریایی را در نظر بگیرید: طبیعتا 142 هزار سال بعد این مادر دارای فرزندان ذکور زیادی می باشد که زیر مجموعه ایشان هستند. (البته فرزندان ذکور زن های دیگر هم وجود دارند) ، باز همان اتفاق می افتد و تمام مردها نسلشان منقرض می شود و تمام مردان امروزی تنها فرزندن مردی هستند که 60 هزار سال قبل زندگی می کرده است.
در حقیقت در شکل فوق بین ردیف اول و ردیف دوم 142 هزار سال فاصله می باشد و از ردیف دوم تا عصر حاضر، 60 هزار سال فاصله می باشد. در ردیف دوم مردی به رنگ آبی وجود دارد که فرزند همان حوای میتوکندیایی است و آدم رنگین تن (Y-chromosomal Adam) نامیده می شود. همانطور که در شکل فوق می بینید تمام مردان امروزی تنها فرزندان این مرد هستند(تمام مردان ردیف آخر به رنگ آبی هستند). سوال این است که چه اتفاقی افتاده است که تمام مردانی که در طی 142 هزار سال قبل تا 60 هزار سال قبل (در مدت 82 هزار سال) زندگی می کرده اند نسلشان منقرض می شود و تمام مردان امروزی فرزند تنها یک فرد هستند که 60 هزار سال پیش زندگی می کرده است؟! این اتفاق چه بوده است که تمام این انسان ها را کشته و یا نسلشان را منقرض کرده است؟!
در حقیقت تکامل گراها باید پاسخ بگویند که چگونه است که محیط یگ بار از بین تمام زنها فقط یک زن را انتخاب می کند و هزاران سال بعد نیز از بین تمام مردان فقط یک مرد را به صورت گزینشی انتخاب کرده است. چه عاملی باعث این انتخاب شده است؟!
از دید خلقت گرا:
در صورت درست بودن زمان های ارائه شده در تحقیق اسپنسر ولز، پاسخ به سوالات مطرح شده از دید یک خلقت گرا بسیار ساده می باشد. زیرا حوای میتوکندریایی همان حوای کتب آسمانی است که همسر حضرت آدم بوده است. و اگر انسان هایی قبل از 200 هزار سال پیش زندگی می کرده اند انسان هایی هستند که قبل از حضرت آدم بوده اند و نسلشان منقرض شده است. (بقره/30)
و در طی سالیان سال نسل فرزندان حضرت آدم و حوا افزایش یافته است و یک طوفان منطقه ای باعث نابودی تمام مردان می شود و تنها حضرت نوح و فرزندان ایشان باقی می مانند(صافات آیه 77) و در حقیقت آدم رنگین تن همان حضرت نوح می باشد. و برای اینکه اشتباه نشود بهتر است که:(Y-chromosomal Adam) به (Y-chromosomal Noah) تغییر کند تا مشخص باشد که چرا حوای میتوکندریایی قبل از آدم رنگین تن بوده است.
2- فرض کنیم که زمان ها درست نیستند:
از نظر تکامل گراها:
در این حالت فرض می کنیم که اصل موضوع ارائه شده درست می باشد ولی فقط زمان ها درست نمی باشد. در این حالت نیز برای تکامل گراها همان سوالات قبلی بوجود می آورد.
در حقیقت اگر فرض کنیم حوای میتوکندریایی، همان اولین زنی است که از نیای مشترک در 5.4 میلیون سال پیش منشعب شده است در حقیقت این بار این سوال پیش می آید: که چه اتفاقی می افتد که تمام مردان امروزی از نسل مردی هستند که مادر بزرگ آن انسان، سالیان سال قبل زندگی می کرده است و طبیعتا افراد زیادی هم عصر این فرد زندگی می کرده اند و لذا چه اتفاقی می افتد که تمام مردان هم عصر این مرد ( آدم رنگین تن) می میرند و یا نسل آنها منقرض می شود و تمام مردان امروزی از نسل یک مرد هستند؟! چه اتفاقی برای تمام مردانی که در طی 5.2 میلیون سال در سطح زمین پخش شده اند افتاده است؟
توجه داشته باشید که تکامل گراها نمی توانند ادعا کنند که در اثر جهشی در یک مرد ( آدم رنگین تن ) کروموزومش دچار تغییراتی شده است. زیرا این موضوع نمی تواند بر روی انسانهای دیگر تاثیری بگذارد. در حقیقت تمام مردهایی که هم عصر آدم رنگین تن بوده اند می توانسته اند با زن ها آمیزش کنند و نسل خود را ادامه بدهند. اما چرا چنین نشده است و تمام مردان امروزی از نسل یک مرد هستند!
از نظر خلقت گراها:
فرض می کنیم که اصل موضوع ارائه شده درست می باشد ولی فقط زمان ها درست نمی باشد. در این حالت، خلقت گرا ها ضمن پاسخ دادن به سوالات مطرح شده به همان روش قبلی، فرصت جدیدی را خواهند داشت: و آن این است که زمان حضور حوای میتوکندریایی و در نتیجه حوا و حضرت آدم، می تواند بسیار قبل تر از آن چیزی باشد که در گذشته تصور می شده است. در این حالت اگر زمان حضور حضرت آدم، بسیار قبل تر باشد امکان وقوع طوفان جهانی نوح بیشتر می باشد. (در فصل دوم به بررسی این موضوع و ارائه نظریه : انقراض دایناسورها توسط طوفان نوح می پردازیم)
همانطور که می بینید در هر دو حالت مطرح شده، تکامل با یک چالش بزرگ مواجه می شود. اما نظریه خلقت بر اساس کتب آسمانی، به راحتی به سوالات مطرح شده پاسخ می گوید. همین موضوع به تنهایی برای فروپاشی نظریه تکامل داروینی کفایت می کند.

نوشته: محمد علی کوشش
بر گرفته از کتاب: توهم تکامل
و وبلاگ: علم راهی بسوی آفریدگار جهان
http://khodavaelm.blogfa.com/cat-5.aspx


منابع:
http://en.wikipedia.org/wiki/Y-chromosomal_Adam
http://fa.wikipedia.org/wiki/آدم_رنگین‌تن_Y
http://en.wikipedia.org/wiki/Spencer_Wells
http://delusionofevolution.blogfa.com/cat-13.aspx
http://delusionofevolution.blogfa.com/cat-13.aspx
http://ghoranvaelm.blogfa.com/post-19.aspx
http://www.worldwideflood.com/general/noah_refs.htm
http://biblia.com/bible/nkjv/Ge7.7-24
http://creation.com/noah-and-genetics
 
آخرین ویرایش:
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
عطر بارون اخبار ژنتیک ژنتیک 2

Similar threads

بالا