اخبار ، توصیه ها و حوادث مسافرت های نوروزی

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] ورود و خروج بیش از 130 هزار خودرو به جزیره قشم

[/h]

قائم مقام کمیته بازرگانی ستاد هماهنگی خدمات سفر قشم از ورود و خروج 132هزار و 62 دستگاه خودرو مسافران نوروزی به این جزیره از 25 اسفند 92 تا پایان هفتمین روز فروردین 93، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خلیج فارس از قشم، هرمز امیری با بیان این مطلب گفت: طی این مدت، 77 هزار و 219 دستگاه خودرو از طریق اسکله پل وارد اسکله لافت قشم شدند و 54 هزار و 843 خودرو نیز از این جزیره خارج شدند.


وی با اشاره به افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در قشم، افزود: میزان ماندگاری شب اقامت مسافرانی که با خودرو به این جزیره سفر کرده‌اند در مقایسه با سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

به گفته قائم مقام کمیته بازرگانی ستاد هماهنگی خدمات سفر قشم، بیشترین حجم ورود خودرو به جزیره قشم به روز پنجم فروردین 93 با 11 هزار و 600 دستگاه و کمترین میزان ورود نیز به 25 اسفند 92 با 1268 دستگاه مربوط می‌شود.

وی همچنین از خروج 10 هزار و 701 دستگاه خودرو مسافران در روز ششم فروردین 93 و خروج یک هزار و 124 دستگاه در روز 25 اسفند 92 به ترتیب به عنوان بیشترین و کمترین حجم خروجی خودرو مسافران از طریق اسکله لافت به سمت اسکله پل نام برد.

امیری در پایان گفت: بیشترین آمار ماندگاری خودرو مسافران در نوروز سال گذشته به 19 هزار دستگاه رسید درحالی که آمار سال جاری نشان از افزایش 40 درصدی و ماندگاری بیش از 28 هزار دستگاه خودرو در این جزیره دارد.








.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]عملکرد 14 روزه حمل و نقل هوایی کشور؛
[/h]
[h=1] رشد 20 درصدی پروازهای مسافری در مقایسه با نوروز سال گذشته
[/h]



معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور درباره عملکرد 14 روزه حمل و نقل هوایی کشور گفت: کل‌ پروازهای مسافری در نوروز 93، در مقایسه با نوروز سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.
محمدرضا عبدالرحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد 14 روزه حمل و نقل هوایی کشور در نوروز 93 (بیست و چهارم اسفند ماه سال 92 تا پایان هشتم فروردین‌ماه) و مقایسه آن با مدت زمان مشابه سال قبل گفت: کل‌ پروازهای مسافری در نوروز 93، 10 هزار و 542 پرواز بود که این میزان در نوروز 92، 8814 پرواز بود که 20 درصد رشد داشته است.
او با بیان این که پروازهای داخلی در نوروز 93 در مقایسه با مدت زمان مشابه نوروز 92، 7.5 درصد رشد داشته، اظهار کرد: تعداد پروازهای داخلی در نوروز 93، 6558 پرواز بود که این میزان در نوروز 92، 6101 پرواز بود.

معاون شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: هم‌چنین تعداد پروازهای خارجی در نوروز 93، 3984 پرواز بود که این رقم در نوروز سال گذشته، 2713 پرواز بود و رشد 47 درصدی داشته است.
وی با بیان این که کل مسافران در نوروز 93، 29 درصد نسبت به نوروز 92 رشد داشته است، گفت: کل مسافران در نوروز 93 یک میلیون و 569 هزار و 660 مسافر بود که این رقم در نوروز 92، یک میلیون و 220 هزار و 460 مسافر بود.

عبدالرحیمی اظهار کرد: تعداد مسافران پروازهای داخلی در نوروز 93، 852 هزار و 540 مسافر بود که این میزان در نوروز سال گذشته 732 هزار و 120 مسافر بود که رشدی 17 درصدی داشته است.
او با بیان این که تعداد مسافران پروازهای خارجی در نوروز 93 نسبت به نوروز سال قبل 47 درصد رشد داشته، بیان کرد: تعداد مسافران پروازهای خارجی در نوروز 93، 717 هزار و 120 مسافر بود که این میزان در نوروز 92، 488 هزار و 340 مسافر بود.








.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] ثبت بیش از 34 میلیون نفر شب اقامت تا پایان هشتم فروردین

[/h]
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: بیش از 34 میلیون و 300 هزار نفر-شب اقامت در 9 روز تعطیلات نوروز به ثبت رسیده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «مسعود سلطانی‌فر» در حاشیه بازدید از پایگاه جهانی چغازنبیل و هفت تپه، با بیان اینکه از 29 اسفند سال 92 تا هشتم فروردین ماه جاری، 34 میلیون و 315 هزار و 157 نفر- شب در مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، منازل استیجاری، کمپ‌های موقت، کلاس‌های مدارس به ثبت رسیده است، افزود: در این مدت 13 میلیون و 209 هزار و 442 نفر از مراکز تاریخی و فرهنگی بازدید کرده‌اند.


وی با بیان اینکه قطعا آمار ارائه شده از بازدید مراکز تاریخی بیش از این عدد است، گفت: برخی از این بازدیدها به صورت رایگان صورت گرفته است، از این رو آمار بیش از این رقم است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه خوزستان به دلیل وجود آثار تاریخی دارای جایگاه خاصی است، اظهار کرد: خوزستان در تولید انرژی و تجارت از اهمیت بالایی برخوردار است و باید صنعت گردشگری آن نیز تقویت شود.

سلطانی‌فر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری نسبت به اقتصاد مقاومتی، اعلام کرد: سیاست سازمان با این رویکرد احیا، مرمت و بهره‌برداری از آثار تاریخی است و در این میان از ظرفیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای مرمت آثار تاریخی بهره خواهیم گرفت.

معاون رئیس جهور صبح امروز (شنبه 9 فروردین) در ادامه سفرهای نظارتی نوروز 93، در بدو ورود به خوزستان به مشهد شهدای شلمچه و زیارت عملیات جنوب کشور رفت و از مراکز تاریخی و اقامتی استان بازدید کرد.






.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] دومین نشست فوق‌العاده ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برگزار شد

[/h]


دومین نشست فوق‌العاده اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، صبح امروز (شنبه 9 فروردین) با حضور اعضای دستگاه‌های عضو در محل معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست «مرتضی رحمانی موحد» با اشاره به اینکه در ساختار ستاد، کمیته‌های مختلف طراحی شده است گفت: تمامی گزارش‌ها حاکی از هماهنگی و فعالیت‌های منسجم اعضای ستاد در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی است.

وی با اشاره به پایان مرحله نخست سفرها گفت: سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هم مانند دیگر دستگاه‌ها بر نظارت خود بر مراکز ذیربط افزوده و علاوه‌بر اعزام 750 نفر ناظر ثابت به استان‌ها که نقش ناظرین دائمی را دارند، گروهی از مدیران و کارشناسان خود را در ایام نوروز به استان‌های مختلف اعزام کرده است. رئیس سازمان هم در سفرهای جداگانه‌ای بر خدمات ستادهای اجرایی خدمات سفر نظارت داشتند. ضمن آنکه بنده هم طی سفرها و بازدیدهایی که در این مدت داشتم، ارزیابی مثبتی از نحوه ارائه خدمات و نیز نظارت های صورت گرفته توسط ستادها دارم.


رحمانی موحد بیان کرد: عملکرد ستاد مرکزی با توجه به اینکه ستاد تازه مولودی است ولی با سیاست‌ها و دستورالعمل‌های خود توانسته است به تجربه گرانبهایی دست پیدا کند.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به مبنای آماری جدید برای انجام سفرهای نوروزی گفت: در سال‌های گذشته مبنای ارائه آمار، مبنای صحیحی نبود و امسال ما سعی کردیم این آمار را تغییر دهیم و آنچه که اعلام کردیم، مورد تایید کارشناسان حوزه گردشگری است.

رحمانی موحد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آمار پنهان در سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: در سفرهای نوروزی تعدادی از مردم در منازل اقوام، خانه‌ها و ویلاهای شخصی اقامت می‌کنند که این اقامت و سفر در هیچ آماری ثبت نمی‌شود، اما از منظر گردشگری، سفر صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از 200 هزار ویلای شخصی در استان مازندران موجود است که اقامت در این مراکز در هیچ آماری شمارش نمی‌شود.

وی اظهار کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفر توانست در دو عرصه استانی و مرکزی موفق عمل کند و در بعضی از استان‌ها همانند ستاد مرکزی 24 ساعته به فعالیت پرداختند.

رحمانی موحد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به در پیش بودن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و با تسلیت این روز گفت: به منظور تکریم و نشان دادن شان و منزلت آن بزرگوار، ارگان‌ها و سازمان‌های عضو ستاد باید ویژه برنامه‌هایی را در نظر بگیرند و اطلاع‌رسانی جامع و کاملی در این زمینه انجام پذیرد.

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی هم به سهم خود در این زمینه فعالیت‌هایی داشته و در مراسم معرفی ستاد هم از تابلوی صلوات منسوب به حضرت زهرا(س) رونمایی شد و بنرهای تسلیت ایام عزاداری فاطمیه در سر در تمامی مراکز تاریخی و فرهنگی نصب خواهد شد.

رحمانی موحد در ادامه به ثبت بیش از 29 میلیون نفر شب اقامت در مراکز اقامتی تا پایان هشتم فروردین ماه و دور نخست سفرها خبر داد و گفت: سامانه 09669 به صورت شبانه‌روزی در این مدت فعالیت کرده است. این سامانه توانسته است نقش موثری را در اطلاع‌رسانی، رسیدگی به شکایات و تخلفات انجام شده در تعطیلات نوروزی ایفا کند.

وی همچنین به آمار بیشترین اقامت‌ها در استان‌ها اشاره کرد و گفت: در دور اول سفرها استان‌های خراسان رضوی، فارس، گیلان، خوزستان، هرمزگان و مازندران بیشترین حجم پذیرش مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده‌اند.

در ابتدای این نشست نمایندگان و اعضای ستاد به ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های خود پرداختند. نماینده جمعیت هلال احمر به استقرار 1262 پایگاه و انجام 3200 عملیات طی این مدت اشاره کرد.

نماینده پلیس راهور با اشاره به فعالیت 240 هزار نیرو در این مرکز گفت: با بهره‌گیری از بازرسان محسوس و نامحسوس راهور محله، همیاران پلیس و اطلاع‌رسانی سفر به خوبی مدیریت شد.

نماینده شرکت فرودگاه‌ها هم از رشد 47 درصدی سفرهای خارجی در فرودگاه امام‌خمینی(ره) خبر داد. همچنین به گفته وی، تاخیر در پروازهای داخلی و خارجی 20 درصد کاهش داشته است.

نماینده سازمان صداوسیما هم از ساخت 100 برنامه به عنوان اقلیم در ایران خبر داد و گفت: صداوسیما در سه حوزه تلویزیون، رادیو و خبر در تعطیلات به مردم حجم بالایی را در اطلاع رسانی انجام داده است.







.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پیشنهاد نوروزی / سری به موزه تاریخی فرهنگ کودکی بزنید


برنامه‌های نوروزی موزه فرهنگ کودکی در ایام باقی‌مانده نوروزی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، موزه تاریخ فرهنگ کودکی در باغ موزه «نگارستان» که از 3 فروردین 1393 درهای خود را به روی همه گردشگران نوروزی گشوده است، برنامه‌های 8 تا 12 فروردین ماه را به شرح زیر اعلام کرد:



جمعه 8 فروردین:

خیمه شب‌بازی ساعت 15/ عروسک‌گردانی عمو نوروز و ننه سرما در یک نوبت ساعت 11:30


شنبه 9فروردین:

عروسک‌گردانی عمو نوروز و ننه سرما در دو نوبت ساعت‌های 11:30و 17 / شهر فرنگی ساعت 15


یکشنبه 10 فروردین:


عروسک‌گردانی عمو نوروز و ننه سرما در دو نوبت ساعت‌های 11:30و 17/شهر فرنگی ساعت 15


سه‌شنبه 12فروردین:


عروسک‌گردانی عمو نوروز و ننه سرما در دو نوبت ساعت‌های 11:30و 17/شهر فرنگی ساعت15

موزه تاریخ فرهنگ کودکی هر روز از ساعت 10 صبح تا 6 بعداز ظهر افزون بر برنامه‌های روزانه و همیشگی موزه با همکاری سازمان زیبا سازی شهرتهران برنامه‌هایی نوروزی برای بازدیدکنندگان تدارک دیده است.

برنامه‌های نوروزی موزه کودکی از یکشنبه سوم تا سه شنبه 12 فروردین شامل خیمه‌شب‌بازی،عروسک‌گردانی عمو نوروز و ننه سرما،عیدی سازی و شهر فرنگی است.




برنامه عیدی‌سازی در همه ساعت‌ها و همه روزه اجرا می‌شود.









.
 
آخرین ویرایش:

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] بازدید «رحمانی موحد» از موزه منطقه‌ای خلیج فارس

[/h]


رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، در سفر به استان بوشهر از موزه منطقه‌ای خلیج فارس و عمارت کلاه‌فرنگی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بعداز ظهر دوشنبه 4 فروردین ماه «مرتضی رحمانی موحد» در سفر به استان بوشهر از 700 کیلومتر سواحل خلیج‌فارس دیدن کرد و با توجه به ازدیاد گردشگران در سواحل بوشهر از نحوه ارائه خدمات ستاد هماهنگی خدمات سفر به آنها جویا شد.

وی همچنین از موزه منطقه‌ای خلیج فارس و عمارت کلاه فرنگی بازدید کرد.

موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس که به نام موزه دریا و دریانوردی مشهور است، در ساختمان قاجاری کنسولگری انگلیس واقع شده است. این مجموعه تاریخی شامل کنسولگری و عمارت کلاه‌فرنگی است که مجموعه‌ای از نقشه‌های تاریخی، تجهیزات پزشکی نیروی دریایی، شناورهای دریایی و تجهیزات مخابراتی همچنین کتابخانه و آثار پژوهشی در خصوص خلیج فارس شناسی در آن نگهداری می‌شود.

کشتی پرسپولیس به عنوان نخستین ناو جنگی به دستور ناصرالدین شاه از کشور آلمان خریداری شده است و در حال حاضر بقایای آن در این موزه نگهداری می‌شود. فضای مجموعه موزه منطقه‌ای بیش از هشت هکتار و مجموعه اعیانی آن بیش از شش هزار متر مربع است.






رحمانی موحد و استاندار بوشهر












.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
144 تذکر به واحدهای پذیرایی و اقامتی در مازندران


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از آغاز طرح نوروزی تا 9 فروردین 144 تذکر و اخطار به این واحدها صورت گرفته است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مازندران، حسین باقری 10 فروردین ماه 93 در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران، از اقامت 6 میلیون و 820 هزار و 873 نفر اقامت شب تا 9 فروردین ماه امسال در مازندران خبر داد و اظهار داشت: طی این مدت 7940 بازدید از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، صنوف مختلف عرضه موادغذایی، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز حمل و نقل انجام شده است.

وی تعداد تشویق تاسیسات گردشگری، اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و صنوف مختلف موادغذایی را از 28 اسفندماه 92 تا 9 فروردین ماه امسال 111 مورد دانست و افزود: طی این مدت 144 تذکر و اخطار به این واحدها صورت گرفته است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: طی این مدت 81 تورهای ورودی و یکروزه در استان انجام شده است.

باقری با بیان اینکه 484 پرونده از آغاز طرح نوروزی تا 9 فروردین ماه به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی ارسال شده گفت: طی این مدت 280 گزارش مردمی تحت عنوان شکایات واصله انجام شده است.

وی از 15 هزار و 231 گشت انتظامی، راهور و پلیس راه و همیاران پلیس در این مدت خبر داد.





.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] اسکان یک میلیون و 570 هزار نفر روز در مدارس فارس

[/h]
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: از 28 اسفند تا روز یکشنبه 10 فروردین، بالغ بر یک میلیون و 573 هزارو 125 نفر روز درمدارس و مراکز اقامتی وابسته به آموزش وپرورش فارس اسکان داده شده‌اند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه‌ فارس، خدابخش شهبازی یکشنبه 10 فروردین در حاشیه‌ بازدید از ستادهای اسکان و پذیرش مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس، افزود: تا صبح امروز، تعداد 471 هزار و 195 نفردر قالب 94 هزار و 239 خانواده فرهنگی و 158 هزار و 55 نفر در قالب 31 هزار و 611 خانواده غیرفرهنگی و در مجموع 629 هزار و 250 نفردر قالب 125 هزار و 850 خانواده و یک میلیون و 573 هزار و 125 نفرروز در مدارس واماکن متعلق به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شده‌اند.
شهبازی با بیان اینکه فعالیت ستادهای اسکان فرهنگیان استان فارس شبانه‌روزی است، خاطرنشان کرد: شماره پیامک 30007939 و تلفن ثابت 2341141 با پیش شماره 0711 آماده دریافت هرگونه پیشنهاد وانتقاد در خصوص اسکان فرهنگیان است.
براساس گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، تا پایان روز تا نهم فروردین ماه، استان‌های فارس، خوزستان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین مسافران نوروزی فرهنگی و غیرفرهنگی را اسکان داده‌اند.






.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] رضایتمندی گردشگران و مسافران نوروزی در گیلان

[/h]
بازرس ویژه دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از رضایتمندی گردشگران و مسافران نوروزی در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه گیلان صادقی، بازرس ویژه دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور 9 فرودرین در بازدید از واحدهای مختلف ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان ضمن اشاره به وضعیت مطلوب اقدامات صورت گرفته از سوی این ستاد، لزوم نظارت و بازرسی عملکرد ستادهای هماهنگی خدمات سفر استان‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: هدف از انجام این بازدیدها، بررسی و ارزیابی عملکرد ستادها و کیفیت تعامل بین دستگاه‌های عضو و اقدامات مشترک انجام شده بین آنها است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شبانه‌روزی دبیر و معاونین ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان از نحوه ارائه خدمات این ستاد و تعامل و تشریک مساعی بین دستگاه‌های عضو ابراز خرسندی کرد و گفت: با توجه به سطح بالای رضایتمندی گردشگران و مسافران نوروزی از خدمات ارائه شده این ستاد، جا دارد که از فعالیت‌ها و تلاش‌های کلیه پرسنل خدمتگذار این ستاد تجلیل ویژه به عمل آید.

صادقی ضمن تشریح برنامه‌ریزی های صورت گرفته در راستای ارتقای سطح رفاه مسافران نوروزی از تحقق این مهم ابراز رضایت کرده و با بررسی درصد پیشرفت اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: اجرای طرح مسیر سبز و ساحل پاک که با حضور رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان پیش از نوروز صورت گرفت، به عنوان نقطه عطفی در ایجاد حس تعامل با طبیعت به شمار می‌رود که می‌تواند به عنوان نمونه‌ای موفق در سطح کشور مطرح شود.

به گزارش ایسنا، کارشناسان دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بازدید از موزه میراث روستایی گیلان، وجود این گنجینه عظیم فرهنگی را به عنوان عامل تسریع بخش در پیوند نسل‌ها و آشنایی با فرهنگ خطه گیلان دانسته و افزودند: با توجه به فرهنگ غنی گیلان زمین و مولفه های شاخص این دیار مانند علمای بزرگ دینی ، مفاخر علمی و ادبی ، هنرهای سنتی و صنایع دستی، غذاها و سوغات محلی لزوم توجه هرچه بهتر به این مراکز فرهنگی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.





.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد:

بازدید بیش از 15 میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی کشور


رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از بازدید بیش از 15 میلیون نفر از اماکن تاریخی و جاذبه‌های تاریخی سراسر کشور تا پایان روز نهم فروردین خبر داد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی رحمانی موحد اعلام کرد، از روز 29 اسفند ماه تا 9 فروردین ماه 15 میلیون و 153 هزار و 853 بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، کاخ موزه‌ها و موزه‌های سراسر کشور صورت گرفته است.

وی درباره اقامت در مراکز اقامتی کشور عنوان کرد: در 10 روز نخست تعطیلات نوروز بیش از 39 میلیون و 311 هزار و 546 نفر - شب اقامت در مراکز اقامتی، مهمانپذیرها، کمپ‌های موقت و چادرهای مسافرتی به ثبت رسیده است.

رحمانی موحد افزود: میزان اقامت در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها 4.35 درصد، منازل استیجاری 16.77 و کمپ‌های موقت 16.16 و کلاس‌های مدارس 15.70 درصد بوده است. ضمن آن که اقامت در چادرهای مسافرتی به 30.41 درصد رسیده است. میزان اقامت در سایر مراکز اقامتی هم 16.61 درصد بوده است.

وی به بازدیدهای نظارتی ستاد هم اشاره کرد و گفت: در مجموع 24 هزار و 549 بازدید تاکنون انجام شده است که طی این بازدیدها بیش از هزار و 14 تذکر به مراکز خدماتی اعم از دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی و مراکز پذیرایی داده شده است.

وی همچنین اظهار کرد، در این مدت 328 مورد هم تشویق نسبت به مراکزی که به ارائه خدمات مطلوب به هموطنان اقدام کرده اند انجام شده است.






.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] نمایشگاه نوروزی هگمتانه در آتش سوخت

[/h]
بخش‌هایی از نمایشگاه نوروزی صنایع دستی هگمتانه که در کنار موزه تازه ساماندهی شده هگمتانه در تپه هگمتانه برپا شده بود، صبح امروز (10 فروردین) در آتش سوخت.
به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نمایشگاه که از 25 اسفند ماه سال گذشته توسط بخش خصوصی و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان در تپه هگمتانه برپا شده است، با حدود 70 غرفه از اقلام فرهنگی و صنایع دستی قرار است تا 16 فروردین ماه امسال در این مکان برپا باشد؛ اما با آتش سوزی صبح امروز حدود 10 غرفه آن به طور کامل از بین رفت یا آسیب‌های جدی دید.

یکی از غرفه‌داران این نمایشگاه درباره علت آتش‌سوزی در محل نمایشگاه به خبرنگار ایسنا گفت: به گفته آتش‌نشانان حاضر در محل نمایشگاه به علت روشن بودن یک وسیله گرمایشی (هیتر) در یکی از غرفه‌های ابتدایی نمایشگاه با وزش شدید باد گرمای زیاد آن باعث بروز اتش‌سوزی در ساعت سه و بیست دقیقه صبح امروز شد.

ستاره بیابانی با بیان این که تا خاموش شدن آتش، شش غرفه ابتدایی نمایشگاه به طور کامل در آتش سوختند و چند غرفه نیز آسیب‌های جدی دیدند گفت: غرفه‌دارانی که در نمایشگاه مانده بودند در زمان شروع آتش‌سوزی قصد داشتند با استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی موزه هگمتانه آتش را خاموش کنند، اما متاسفانه این کپسول‌ها کار نمی‌کردند، بنابراین مسئولان غرفه‌ها موفق شدند با خیس کردن یک فیبر و قرار دادن آن مقابل دیگر غرفه‌ها از سرایت آتش به دیگر غرفه‌ها جلوگیری کنند.

او با بیان اینکه هیچ بنای تاریخی در این آتش‌سوزی در تپه هگمتانه آسیب ندیده است ادامه داد: به دلیل وزش باد شدیدی که شب گذشته در همدان رخ داد، چادر غرفه انتهایی نمایشگاه نیز که در کنار کلیسا در تپه هگمتانه قرار داشت نیز مهار نشد و داخل گودال فرانسوی‌ها افتاد.


از سوی دیگر به علت وزش باد شدید در همدان نمایشگاه اقلام فرهنگی و صنایع دستی نیز که در میدان باباطاهر و در محدوده آرامگاه باباطاهر قرار داشت نیز دچار آسیب جدی شد. یکی از غرفه‌داران این نمایشگاه - سعید حسام - نیز در این زمینه به خبرنگار ایسنا توضیح داد: با توجه به این که مسئولان نمایشگاه مسائل ایمنی را برای برپایی نمایشگاه رعایت نکردند و چادر غرفه‌ها را به طور کامل مهار نکردند، با وزش شدید باد و بارش باران در شب گذشته چادرهای غرفه‌ها ویران شدند و حتی نرده‌های آرامگاه نیز در این ویرانی آسیب دیدند. همچنین به دلیل بارش باران بسیاری از اقلام از بین رفتند.

یک فعال حوزه میراث فرهنگی در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: در طول سال‌های گذشته نیز این گونه نمایشگاه‌ها در سطح شهر و در مکان‌های تاریخی برپا شدند که نهادهای مدنی در این زمینه به مسئولان میراث فرهنگی تذکرهایی را مبنی بر اشتباه بودن این اقدام داده بودند.

حسین زندی افزود: استان همدان نیازمند یک بازارچه دائمی برای برپائی نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی در مناسبت‌های مختلف است، اما متاسفانه در حالیکه بازار تاریخی باقی مانده از دوره صفویه در همدان اکنون به انبار تبدیل شده است، دیگر مکان‌ها مانند آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه به مکانی برای برپائی نمایشگاه‌ها تبدیل شده‌اند.

به گفته وی، ورود بی‌رویه گردشگران و مسافران به این بازارچه‌ها، آتش‌سوزی‌ها و آسیب‌های دیگر به مرور این بناهای تاریخی را از بین می‌برد.








.
 

khanommohandes

عضو جدید
کاربر ممتاز
ااااااااااااااااااااااااااااااااااااا من همین پریروز اونجابودم براسفر
همه چی خوب بودخیلی ام قشنگ بود
کلی خوش گذشت!!!!
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] واژگونی قطار در ایستگاه بکران شاهرود[/h] [h=3]سمنان - ایرنا - جمعیت هلال احمر استان سمنان اعلام کرد، قطار مسافربری مشهد - تهران در ساعت 4:30 دقیقه بامداد یکشنبه در ایستگاه بکران شاهرود واژگون شد.[/h]
به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان، پنج واگن این قطار به محض ورود به ایستگاه از ریل خارج و واژگون شد که خوشبختانه مسافران آسیب چندانی ندیدند.

«حسن شکراللهی» افزود: وقوع این حادثه در ساعت 6:30 دقیقه به هلال احمر اطلاع داده شد و بلافاصله دو تیم امداد و نجات جاده ای از پایگاه های بین شهری هلال احمر میامی و ری آباد به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: پنج نفر از مسافران بصورت سرپایی مداوا شدند و نیازی به اعزام به مراکز درمانی نبوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان افزود: در این عملیات شش نفر از نجاتگران هلال احمر با دو دستگاه آمبولانس جهت امدادرسانی به صحنه حادثه اعزام شده اند.





.
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] مسافران بی توجه به هشدارهای هواشناسی غافلگیر شدند/ هلال احمر دهها خودرو گرفتار در برف را امدارسانی کرد[/h] [h=3] اردبیل - ایرنا - دهها مسافر نوروزی که بدون توجه به هشدارهای هواشناسی با کمترین تجهیزات ایمنی به جاده زده بودند با بارش برف غافلگیر شدند اما امدادگران هلال احمر استان اردبیل آنها را از محاصره برف و بوران نجات دادند.[/h]


به گفته مسوولان بی توجهی این مسافران به هشدارها و پیش بینی های هواشناسی مبنی بر در پیش بودن شرایط هوایی زمستانی علاوه بر خودشان باعث ایجاد مشکل هایی برای سایر مسافران و سرنشینان خودروهای در حال تردد در محورهای کوهستانی شده است.

بهرام غیبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به دهها نفر از مسافران که در اثر بارش برف در محورهای ارتباطی این استان غافلگیر شده بودند خبر داد و گفت : امروز در گردنه حیران در جاده اردبیل - آستارا به سرنشینان یک هزار و 500 دستگاه خودروی در راه مانده امدادرسانی شد.

وی افزود: بیش از شش هزار مسافر این خودروها به دلیل بارش برف و باران در راه مانده بودند.

وی همچنین به استقرار هفت گروه امدادی در جاده لنگان در جاده گرمی مغان - قره آغاج اشاره کرد و گفت: به 150 دستگاه خودرو در این جاده که حامل 600 نفر مسافر بودند امدادرسانی شد.

وی گفت: 50 دستگاه خودرو در جاده بران - پارس آباد و 50 دستگاه در جاده اردبیل ، مغان در کولاک و برف گرفتار شده بودند که امدادگران هلال احمر به کمک آنها شتافتند.

وی افزود: در مسیر مشگین شهر تا شابیل نیز به 50 خودرو با 20 سرنشین امدادرسانی شده است .

به گفته وی ، بیش از 30 گروه امدادی در جاده های استان استقرار و به خدمت رسانی به مسافران مشغول هستند.

مسوول مرکز اطلاعات راههای استان اردبیل گفت : باتوجه به حجم سنگین خودروها در محور اردبیل به آستارا و ریزش برف که در مقاطعی از گردنه حیران با کولاک همراه است آن عده از مسافران که زنجیرچرخ همراه ندارند در تردد از این محور دچار مشکل شده اند.

بهروز مرادی ؛ در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : این شرایط سبب شده است که هم خود این مسافران قادر به حرکت نباشند و هم موجب ایجاد اختلال در تردد سایر خودروها شوند.

وی اظها رکرد : پلیس راه محور اردبیل به آستارا برای جلوگیری از افزایش مشکلات در این محور به شکل موقت این جاده را مسدود اعلام کرده و از تردد خودروها در خروجی شهرهای اردبیل و آستارا و وارد شدن آنها به درون جاده جلوگیری می کند.

وی ادامه داد : در تمام جاده های استان اردبیل ریزش برف ادامه دارد و تردد وسایل نقلیه فقط با زنجیر چرخ انجام می شود.

وی تصریح کرد : باتوجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ادامه برف و سرما در اردبیل تا روز سه شنبه بهتر است از ترددهای غیرضروری تا آرامش اوضاع جوی در محورهای این استان خودداری شود.

وی همچنین از مسافران خواست ضمن توجه جدی به به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات کامل زمستانی با ماموران پلیس راه و راهداری همکاری نمایند تا خود و دیگران گرفتار مشکل نشوند.

خبرنگاران ایرنا که از نزدیک شاهد غافلگیری تعدادی از مسافران بی توجه به هشدارهای پلیس در برف و کولاک اردبیل بوده اند خبر می دهند صدها خودرو در گردنه های حیران در محور اردبیل به آستارا ؛ قره آغاج در محور مشگین شهر به پارس آباد ؛ صایین در محور اردبیل به سراب و چند محور کوهستانی دیگر استان اردبیل گرفتار برف و کولاک شده اند که امدادرسانی امدادگران هلال احمر به آنها ادامه دارد.











.
 
Similar threads

Similar threads

بالا