احساس شادی بیشتر با قرار گرفتن در شرایط سخت!

Sogol1681

مدیر تالار روانشناسی
مدیر تالار
کاربر ممتاز


انسان باید بتواند همه احساس های منفی را از زندگی خود دور کند. فلسفه رواقی‌گرایی این است که انسان در شرایط سخت می تواند میزان صبر خود را افزایش دهد بنابراین، در شرایط دشوار باید تمرین صبوری کرد. پس از تمرین های مداوم و مستمر می توانید در شرایط سخت همیشه احساس راحتی داشته باشید و آسیب نبینید.
رواقی‌گری شامل مجموعه ای از تکنیک ها برای داشتن احساس رضایتمندی و کاهش ناراحتی و غمگینی است. با پرورش خویشتن‌داری در وجود خود می توانید احساس شادی بیشتری در برابر مسایل مختلف در زندگی داشته باشید.آیا دوست دارید در شرایطی که به ظاهر مشکل و غیرقابل تحمل است بتوانید آرامش خود را حفظ کنید؟ شاید این مطلب بتواند به شما کمک کند.

چگونه می توان در شرایط ناراحت راحت بود؟


انتخاب داوطلبانه شرایط دشوار:

یکی از پیروان مشهور مذهب رواقی‌گری، لوسیوس سنکا است که معلم و مشاور امپراطور نِرو در قرن دوم میلادی در روم بوده است. سنکا بسیار معتقد بود که انسان باید در هر ماه چندین بار به طور عمد خود را در شرایط سخت گرفتار کند. فقط تصور سختی کافی نیست. باید با همه وجود آن سختی را لمس و درک کنید.ایده او این بود که کم غذا بخورید، کمتر لباس های مناسب بپوشید و در جایی غیر از تخت‌خواب گرم و راحت خود بخوابید. به طور کلی، سنکا بسیار به ریاضت کشیدن اعتقاد داشت. پیروان رواقی‌گری معتقد هستند، انسان ها با قرار گرفتن در شرایط دشوار می توانند راحتی های خود را بسیار بهتر درک کنند و از آن با نهایت وجود لذت خواهند برد.

با تمرین این نوع ریاضت ها کمتر درد گرسنگی، سرما یا ناراحتی را لمس خواهید کرد و از اینکه زنده هستید و زندگی می کنید خوشحال خواهید بود.

با تمرین داوطلبانه شرایط سخت، صبوری و تحمل خود را افزایش می دهید. این باعث می شود تا در شرایط ناراحتی واقعی، راحت تر باشید و احساس رضایت بیشتر از زندگی خواهید داشت. برای این درجه از تعالی روح باید دست کم چند بار در ماه این ریاضت ها را به خود بدهید.

مثال هایی از شرایط سخت داوطلبانه:

به طور مثال، شاید یک روز فراموش کنید یا به هر دلیلی نتوانید صبحانه میل کنید. در نتیجه احساس کمبود انرژی می کنید و باعث می شود به تدریج به انسانی غیرقابل تحمل برای اطرافیان تبدیل شوید. اما پس از تمرین گرسنگی های عمدی و خودخواسته در طول زمان، می دانید چگونه گرسنگی خود را مدیریت کنید و راحت می توانید کارهای خود را انجام دهید و این مساله کمتر آزارتان می دهد.در مذهب رواقی‌گری گفته می شود برای تحمل سرما باید در هوای سرد با لباس کم و نامناسب بیرون بروید و بدن خود را عادت دهید تا سرما را تحمل کند.

وقتی در سوز زمستان با یک لایه تی‌شرت بیرون بروید و این کار را بارها تکرار و تمرین کنید، اگر روزی ناخواسته در هوای سرد بدون لباس مناسب قرار داشتید، می توانید بهتر شرایط را تحمل کنید.
یا مثلا می توانید زیر دوش آب سرد تمرین کنید. هر هفته یکبار با آب واقعا سرد حمام کنید. در نتیجه این کار، روزهایی که با آب گرم حمام می کنید بسیار برایتان لذت بخش خواهد بود و به تدریج در برابر سرمای آب ایمن می شوید.کم کردن میزان غذای روزانه و خوابیدن در مکان های ناراحت نیز از دیگر تمرین های فلسفه خویشتن‌داری هستند. لازم نیست خیلی به خود گرسنگی بدهید تا حالتان بد شود اما تا حد امکان میزان خوراک خود را کاهش دهید.

تمرین کنید تا غذای کم باعث رضایت شما بشود. استفاده از تخت های سفت و ناراحت برای خواب نیز باعث می شود تا میزان صبر و شکیبایی شما افزایش بیابد.





منبع: سایت مشاوزه خانواده
 

شهلای تنها

عضو جدید
من بیشتر وقتی خیلی اذیت بشم اوج ناراحتیم گریه ست و سکوت گوشه گیر میشم کاملا تا خوب بشم



​چرا شکفته نباشیم خدا سبب ساز است دری که بسته باشد صد در دگر بازست
 

l-mohajeri

عضو جدید
والا این دقیقا مخالف گفته حضرت علیه
که فرمودن:جوری دنیاتون رو بسازید که انگار هزار سال عمر میکنید و جوری به اخرتتون برسید ک انگار همین امروز رفتنید
 

Similar threads

بالا