[ اجرای فونداسیون بر روی زمین بدون پی کنی؟ ]

amir57g

عضو جدید
باسلام...
دوستان عزیز بافرض داشتن زمینی که برای راهسازی و یا محوطه سازی زیرسازی و آسفالت شده است و دارای بستر محکم میباشد آیا میتوان با ایجاد فونداسیون بر روی آسفالت موجود بدون پی کنی ساختمانی 3 طبقه احداث کرد؟ اگر جواب نه است مطابق کدام مقررات و یا آییین نامه؟
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
سلام . به نظر من میتونید این کار رو انجام بدید . آسفالت موجود رو بکنید و حدود 10 سانت هم خاکبرداری کنید سپس اقدام به ریختن بتن مگر کنید
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
باسلام...
دوستان عزیز بافرض داشتن زمینی که برای راهسازی و یا محوطه سازی زیرسازی و آسفالت شده است و دارای بستر محکم میباشد آیا میتوان با ایجاد فونداسیون بر روی آسفالت موجود بدون پی کنی ساختمانی 3 طبقه احداث کرد؟ اگر جواب نه است مطابق کدام مقررات و یا آییین نامه؟


سلام . به نظر من میتونید این کار رو انجام بدید . آسفالت موجود رو بکنید و حدود 10 سانت هم خاکبرداری کنید سپس اقدام به ریختن بتن مگر کنید

درود بر شما

این نکات در اجرا حائز اهمیت هستش ........

1- رعایت عمق یخبندان ...........میطلبد فنداسیون را دفن نمایید.
2- تراز کار شما با توجه به نیاز کف تمام شده در طبقه همکف ........... ارتفاع حدود 1 متر از کف زمین بالاتر در طرح شما و سایر ساخت و سازهای اطراف مشکلی رو به وجود نمی یاره .........
3-اجرای فنداسیون روی آسفالت و کاهش درگیر بدون این دو به لحاظ سطح صاف آسفالت نیاز پی کنی در طرح شما احساس میشود....

طبق کدام .......مقررات و آیین نامه ..؟.........بررسی میکنم........ و در همین تاپیک قرار میدم...........بدرود.
 
آخرین ویرایش:

amir57g

عضو جدید
درود بر شما

این نکات در اجرا حائز اهمیت هستش ........

1- رعایت عمق یخبندان ...........میطلبد فنداسیون را دفن نمایید.
2- تراز کار شما با توجه به نیاز کف تمام شده در طبقه همکف ........... ارتفاع حدود 1 متر از کف زمین بالاتر در طرح شما و سایر ساخت و سازهای اطراف مشکلی رو به وجود نمی یاره .........
3-اجرای فنداسیون روی آسفالت و کاهش درگیر بدون این دون به لحاظ سطح صاف آسفالت نیاز پی کنی در طرح شما احساس میشود....

طبق کدام .......مقررات و آیین نامه ..؟.........بررسی میکنم........ و در همین تاپیک قرار میدم...........بدرود.

باسلام و سپاس از جواب سریع شما..من فکر میکنم موارد یک و دو خیلی دلایل محکمی برای رد این اقدام نباشد...چون فرضا سازنده میتواند ادعا کند که طبقه همکف خود را تعمدا بالاتر از از سطح زمین مطلوب میداند و یا اینکه در نواحی گرمسیر است که یخبندانی وجود ندارد....اما باید دلایل بهتری وجود داشته باشد، مثلا احتمال حرکت جانبی به هنگام وقوع زلزله(مورد 3) و یاچیز دیگری. چون به نظرم میاد نمیتونه اینجوری اجرا بشه، ولی دلیل محکمی براش پیدا نکردم.
 

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
باسلام...
دوستان عزیز بافرض داشتن زمینی که برای راهسازی و یا محوطه سازی زیرسازی و آسفالت شده است و دارای بستر محکم میباشد آیا میتوان با ایجاد فونداسیون بر روی آسفالت موجود بدون پی کنی ساختمانی 3 طبقه احداث کرد؟ اگر جواب نه است مطابق کدام مقررات و یا آییین نامه؟[/QUOTE

با سلام-همکار عزیز:
در راه تا انجا که ما کار می کردیم ویاد داریم:بستر یا ساب گرید را تا رسیدن به خاک قابل اطمینان بر می داشتیم- بعدزیر سازی ورو سازی ما در اقشار هر 15 -20 سانت مرتب ابکوب وغلتک می خورد با مصالح منحنی دانه بندی و o.K ژیو تکنیک- تراکم ها تا 95 درصد حداقل- حال خود قضاوت کنید : ساختمان سازی روی این چندین لایه خاک مناسب وغلتک خورده وجواب مثبت ازمایشگاه مکانیک خاک ایمن تر است یا-روی یک قشر بتن 150 تا200 به ضخامت 15!سانت روی فرضا 30 تا 50 شفته(که اگر بریزند-نهایت کاری که می کنند). ؟!.
اگر راه سالها بهر ه برداری شده مطمین باش کامل کمپکت ومتراکم است . وبسیار قابل اعتمادتر از ان لایه نازک بتن کم مایه!.- راحت سازه خود را روی همان اسفالت بنا کنید-بهتر از مگر کم جان است.وعایق خوبی برای کف فونداسیون. برای در گیری هم کمی سطح اسفالت را خراش وزخمی کن.تا موردی که حناب مهندس راهپرداز فرمودند واز نظر ایمنی جالب است رعایت گردد.
​البته:متذکر شوم اول با زدن یگ گمانه تا عمق 50 سانت تا یک متر وقطر 30 سانت توسط کارگر ببینید اگر این جاده ان زیر سازی وتراکم رادارد (سفتی خاک موقع کندننشان می دهد) کار را شروع کنید-فونداسیون را انگار روی مگر می گذاری از روی اسفالت شروع کن. موفق باشی.
:gol:
 

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
به نظر من چسبندگی خوبی بین بتن و آسفالت وجود نخواهد داشت .بحث مقایسه آسفالت و بتن مگر نیست . مهم چسبندگی بتن فونداسیون با بتن مگر است . البته اگر آقای مهندس ترکاشون با 35 سال تجربه میگویند مشکلی نیست حتما مشکلی نخواهد بود شک نکنید .
 

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
به نظر من چسبندگی خوبی بین بتن و آسفالت وجود نخواهد داشت .بحث مقایسه آسفالت و بتن مگر نیست . مهم چسبندگی بتن فونداسیون با بتن مگر است . البته اگر آقای مهندس ترکاشون با 35 سال تجربه میگویند مشکلی نیست حتما مشکلی نخواهد بود شک نکنید .



مهندس عزیزم:
سلام- بعنوان یک فرد مسن تر از شما می گویم :نه از نظر علمی-شما بهتر از من هستیدتجربه 30 سال کار مداوم +دانش مهندسی به شما :حس وافق دیدی را می دهد که در جهان فنی کشورهای اروپایی بدان:'"ENGINEERING-JUDGEMENT"قضاوت مهندسی می گویند. در دفاتر وشرکت های امریکایی واروپایی مدیران ارشد باید دارای این حس باشند ودرعمل ثابت شده باشد. این شبیه حس تشخیص پزشک با تجربه بدون ازمایش بیمار استالبته کسب ان زمان وکار مستمر میخواهد. شما وهمه مهندسان این حس را دارید واول بار در نهاد شما می گوید:فرضا:15 سانت بتن کم مایه حتی بقول شما بچسبد به کف فونداسیون با :3 تا4 تن متوسط در هرمتر (3 طبقه :بارسقف+دیوارها+ستونها+بارهای زنده+بارهای سرویس+بارهای برش پایه زلزله و......) وحتی شیره کم جان انهم 10سانت!درخاک یا شفته اسمز! شودزیر این مگر وفرضا شفته(اگر بریزند) خاک طبیعی نا مشخص وغیر متراکم(برخلاف راه) قراردارد. قضاوت مهندسی شما در اولین برخورد می گوید:اگر کار وتجربه راهسازی داشته باشید-ترانشه راه با جسمی به ضخامت :1 -تا 2 متر با خاک دج متراکم خودش یا قرضه واپتیمم شده وغلتک لایه لایه -وسالها تراکم ضربه ای چرخها روی راه "محکمتر ودج تر وایمن تر"است یا ان 15 سانت مگر حتی با شفته دست ریز؟!. اما اغلب مهندسین جوان این قضاوت را در اثر عدم تجربه اجرایی جزوات وواحدهای درسی که سالها به تیوری پرداخته اند -والقای 5 سال-جرات پا گذاردن از این چهار چوب ها را ندارند.وان قضاوت مهندسی ذاتی خود را خفه می کنند. ودر مرحله بعد شک وتردید شروع وریشه این حس مفید را می خشکاند.امید وارم عزیزان :موضوع را گرفته باشند. واقعا اینها رادر دوکفه فکر خود سبک سنگین کنید. با احترام به عقاید همه اساتید محترم وهمه مهندسین عزیزمن انچه شرط بلاغست با توگفتم -توخواه از سخنم پند گیر وخواه ملال- این نظر شخصی من بود. ضمنا این اسفالت انها صیقل !نیست واحیانا :مضرس و زبر است وچسبندگی بسیار بهتر از یک دوغاب ریزی سیمان 200KG/M3 وبلافاصله بتن فونداسیون را ریختن وزخمی کردن قبلی بسیار گیراتر از مگر15 سانتی روی خاک محل است. سطح بتن مگر تخته ماله با سطح مضرس وزبر اسفالت چقدر در رانش بقول شما فرق دارد یا بتن تخته ماله 15 سانت کم مایه چه کاری می تواند بهتر از سطح تضاریس وزخمی ودر گیر شده اسفالت قدیمی وسطح سوسماری شده به شما اهدا!!کند.؟بشرط ان مواردی که با گمانه از تراکم ودج بودن لایه های خیابان وجاده در کنده نشدن در عمق حداقل یک متر مطمین شوید-اگر چنین نیست ونباشد.بازهم بتن مگر مرحله اخر است-بگویید تا راهکار اجرایی ودرست وصحیح خدمتتان بدهم.موفق باشید همه شما همکاران عزیز وجوانم.
 
آخرین ویرایش:

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
سلام . به نظر من میتونید این کار رو انجام بدید . آسفالت موجود رو بکنید و حدود 10 سانت هم خاکبرداری کنید سپس اقدام به ریختن بتن مگر کنید



با سلام: همکار محترم:مهندس بهروز گرامی:
اگر دوست ما خیلی دوست دارد قشر اسفالت سالها متراکم(زیر بار اثر چرخ )را بردارد-اشکالی ندارد .اما راهکار این است:
1- احیانا ضخامت اسفالت رویه واستر (اگر دوبار روکش ترمیمی توپکا شده باشد :topeka=8 -10cm) - بردارد.اگر این قدر اصرار دارد.
2-اما نیاز به 10 سانت خاکبرداری ندارد.چرا؟-چون قشر بیندر (بتن-اسفالتی) انقدر متراکم است که اجازه کندن را نمی دهد-برای محکم کاری روی ان پس از بستن فونداسیون ابتدا دوغاب سیمان 200 عیار بریزد تا تمام خلل وفرج را پر کند.ورو بزند بعد بتن 350 فونداسیون را بلافاصله بریزد. نیازی به کندن وخاکبرداری 10سانت ومگر بان صورت که گفته شده نیست.چون در اجرا تراکم بالای بیندر گلنگ را جواب می کند واجازه کندن نمی دهد.تذکر مهم:تمام اینها منوط باین است که جاده یا خیابان مذکور براساس ایین نامه راهسازی :AASHTO یا UNIFDE یا راه وترابری ایران کمپکشن وغلتک لایه لایه و تست ژیوتکنیک داشته باشد. اگر چنین باشد که احتمال زیاد هست -این روش را اگر من بودم اجرا می کردم.-.موفق باشید.اگر هرکدام از اساتید محترم دانشگاه هم توضیح بیشتر ویا استدلال می خواهند در بحث حاضرم- این قبیل سیوالات بسیار مفید هستند دوستان این چنین موارد سازه ها را مطرح کنید.نه : موارد در هم وبرهم وبحث های کارهای در سطح اجرچینی بنا و مسایل جزیی. در پناه حق باشید.
 

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
ما مخلص آقای ترکاشون هستیم . انصافا درس گرفتم . ما چاکریم آقای ترکاشون عزیز

آبادانی این مملکت رو مدیون افرادی مثل شما هستیم که در چه شرایط سختی کار کردید اونوقت ما از این جاده ها استفاده می کنیم بی آنکه یک لحظه با خودمون فکر کنیم که چه افراد وظیفه شناسی دست اندر کار ساخت این راه ها هستن
 
آخرین ویرایش:

amir57g

عضو جدید
باسلام به دوستان و به ویژه استاد عزیز مهندس ترکاشوند..میتوان گفت با نظرات قانع کننده جناب ترکاشوند بحث استحکام پی و عدم نیاز به کندن آسفالت و تحمل نیروهای ثقلی تا حد زیادی مرتفع شده باشد.ولی موضوعی که به نظر من میرسد که جای بحث داشته باشد بیشتر نقشی است که پی مدفون در کنترل نیروهای جانبی دارد و مانع حرکت جانبی سازه میشود. من فکر میکنم اگر نتوانیم دلیل قانع کننده ای برای عدم ایجاد پی سطحی چه از منظر علمی و چه آئین نامه ای برای نیروهای جانبی ناشی از زلزله و باد و... بیابیم، میتوان نتیجه گرفت که این کار شدنی است...البته در تجارب من حقیر و دوستان و اساتید دیگری که پرس و جو کردم تابحال همچین چیزی اجرایی نشده است که باعث میشود حس کنیم حتما اشکالی وجود دارد و چیزی مانع آن است...به هرحال امیدوارم با ادامه بحث تمام زوایای یک چنین کاری مشخص شود. بدرود.
 

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
ما مخلص آقای ترکاشون هستیم . انصافا درس گرفتم . ما چاکریم آقای ترکاشون عزیز

آبادانی این مملکت رو مدیون افرادی مثل شما هستیم که در چه شرایط سختی کار کردید اونوقت ما از این جاده ها استفاده می کنیم بی آنکه یک لحظه با خودمون فکر کنیم که چه افراد وظیفه شناسی دست اندر کار ساخت این راه ها هستن


سلام مجدد بر مهندس بهروز عزیزم:
1-شما درس نگرفتید -بلد بودید وهستید ولی عادت دادن اذهان جوانان خوش فکر ما واتکا به نرم افزار ریشه شکوفایی فکر را می خشکاند. استفاده از نرم افزارها در حد احتیاج (محاسبات ماتریسهای فرضا زلزله ومدهای ارتعاش یک سازه بالای 5 طبقه ومدل کردن سرریزها وسدها و...) بسیار بجا وشایسته است ولی برای تقویت ان حس"قضاوت مهندسی" سازه های تا 5طبقه را دستی انجام دهید.دو طبقه را حتی ذهنی!.باور کنید از ما پای تخته کلاس دانشکده با خط کش محاسبه و 20 دقیقه استاد دوطبقه سازه را کامل می خواست. جدول لگاریتم را تا 10 ومثلثات را تا 180 درجه از حفط داشته باشید. ضربهای دو رقمی در دو رقمی را ذهنی انجام دهید.و...مرتب تکرار. کنید. خواهید دید گاه تا سه طبقه سازه نیاز به حتی ماشین حساب نخواهید داشت.
2-اگر کاری هم انجام دادیم وظیفه بوده است-شما هم از جامه اتان پیداست مرد کار وتلاش هستید-وموفق خواهید شد-این را در شما می بینم.از محبت شما عزیز ممنونم. در پناه حق باشید.
 

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
مهندس ترکاشون گرامی من همیشه شاگرد شما هستم و شما همیشه استاد من . اما مهندس درباره این موضوع متاسفانه از دوران اپتدایی باید کار میشد که نشد . در دوران دانشگاه هم که حتما خودتون بهتر از من میدونید اوضاع از چه قراره هیچ فرقی هم نمیکنه سراسری و آزاد . بنده خودم ترم 5 دانشگاه بودم فهمیدم مادامی که خودم رو درگیر مسائل اجرایی نکنم به جایی نخواهم رسید. این بود که تصمیم گرفتم خودم آستین همت بالا بزنم . برای یادگیری اصول اجرای ساختمان بتنی به چندین شرکت پیمانکاری مراجعه کردم و بدون دستمزد کار کردم تا مطلبی رو بیاموزم .تا اینکه خودم شدم پیمانکار ساختمان اون هم در سن 24 سالگی . اما میدونم هنوز هم چیز زیادی بلد نیستم وقتی پای صحبت بزرگانی چون شما میشینم . مهندس ما مهندسای جوان که طالب یادگیری هستیم فقط چشم امیدمان به امثال شماست که موی خودتون رو در این راه سفید کردید نه دانشگاه . مهندس بچه های عمران دانشگاه ما رو یک بار هم بازدید نبردن که این به اصطلاح دانشجو لااقل یه بار میلگرد رو لمس کنه . ببخشید طولانی شد . درد دلی بود از یه مهندس جوان که اول راهه . امیدوارم شما هم موفق باشید
 

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
مهندس ترکاشون گرامی من همیشه شاگرد شما هستم و شما همیشه استاد من . اما مهندس درباره این موضوع متاسفانه از دوران اپتدایی باید کار میشد که نشد . در دوران دانشگاه هم که حتما خودتون بهتر از من میدونید اوضاع از چه قراره هیچ فرقی هم نمیکنه سراسری و آزاد . بنده خودم ترم 5 دانشگاه بودم فهمیدم مادامی که خودم رو درگیر مسائل اجرایی نکنم به جایی نخواهم رسید. این بود که تصمیم گرفتم خودم آستین همت بالا بزنم . برای یادگیری اصول اجرای ساختمان بتنی به چندین شرکت پیمانکاری مراجعه کردم و بدون دستمزد کار کردم تا مطلبی رو بیاموزم .تا اینکه خودم شدم پیمانکار ساختمان اون هم در سن 24 سالگی . اما میدونم هنوز هم چیز زیادی بلد نیستم وقتی پای صحبت بزرگانی چون شما میشینم . مهندس ما مهندسای جوان که طالب یادگیری هستیم فقط چشم امیدمان به امثال شماست که موی خودتون رو در این راه سفید کردید نه دانشگاه . مهندس بچه های عمران دانشگاه ما رو یک بار هم بازدید نبردن که این به اصطلاح دانشجو لااقل یه بار میلگرد رو لمس کنه . ببخشید طولانی شد . درد دلی بود از یه مهندس جوان که اول راهه . امیدوارم شما هم موفق باشید
با سلام:جناب مهندس بهروز عزیز:
شما عزیز ما هستید ومنهم استاد شما نیستم همکار شما هستم و دوستی مانند عموی شما-به شما بسیار تبریک می گویم خوشحالم که در برداشتم از شما اشتباه نکردم. شما یک مرد کار وعمل هستید واین عالی است. ناامید نباشیدهمین کار اجرایی را ادامه دهید-اگر زمینه کار از این هم کمتر شد-بروید در مشاوران- نه کار دفتر-بازار از افراد کار طراحی ومحاسبه اشباع است.کمبود در کادرهای نظارت واجرایی است با تجربه شما وفعال بودنتان-به خود مهلت دهید نگاه کنیدشما کجا هستید وبسیاری فرسنگها عقب تر از شما-دو سال دیگر فقطوفقط کار اجرایی-بعد کادر نظارت مشاور ان بزرگ و کار در شهرهای کشور -من دقیقا در 40 سال قبل در 25 سالگی مثل شما شروع کردم در بنادر جنوب کشور وخلیج فارس زیر دست پیمانکاران ایرانی وخارجی-شما وضعتان بهتراست-مستقل هستی.در مورد دانشگاه با شما هم عقیده هستم. بچه ها بسیار به تیوری و جزوه ورایانه وابسته شده اند وهمه هم بجای کار اجرایی افتاده انددنبال کارشنای ارشد-نمی گویم بد است-اما زندگی واقعی اینها نیست.مگر هییت علمی دانشگاهها چقدر قدرت جذب این همه ارشد ودکترا برای استخدام وتدریس دارد.؟.کار درست کار شماست ادامه دهید موفقیت از ان شماست.در کارگاه هم خوب می دانید مدرک درجه اخر را داردوتسلط کار ی حرف اول را می زند.بازهم به شمابرای این همه پشت کار تبریک می گویم.موفق وموید باشید.
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
درود بر شما دوستان ........و همکاران گرامی .....

سپاسگزاریم از استاد ارجمند جناب مهندس ترکاشون .......که ما را در مباحث اجرایی همراهی می نمایند......

لازم دونستم خدمت شما عزیزان عرض کنم ....همین طور که میدونید....در مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان بحث پی و پی کنی ....... در خصوص این مورد آسفالت به صورت مستقیم اشاره ای نشده ..... که بشه به متن آیین نامه اشاره کرد..... ..

و به قول جناب مهندس ترکاشون بایستی با شمه مهندسی ...... خودمون ......... و یا با گرفتن مشاوره از همکاران تصمیم به اجرا گرفت..........

در مبحث هفتم .....ملاحظاتی در طراحی و ساخت و مد نظر قرار داده است .....که حائز اهمیت می باشد.

123.jpg

در یک کار اجرایی که ساخت یک سکوی پلیس راه .......... در محور سبزوار - نیشابور بود....... دستور کار ..... زخمی کردن آسفالت و ایجاد عمقی حدود 15 سانت....... جهت درگیری بهتر پی با زمین آورده شده بود که اجرا گردید........چون سکو در فاصله 22.5 متری از آکس راه بنا شد ....... لزوم اجرای این کار رو بحث ارتعاشات ایجاد شده توسط خودرو های عبوری .... بودش.......البته لازمه که عرض کنم ........اجرای سکو با سنگ لاشه (سازه بنایی ) بودش و از فنداسیون خبری نبود......... بدرود.
 

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
باسلام به دوستان و به ویژه استاد عزیز مهندس ترکاشوند..میتوان گفت با نظرات قانع کننده جناب ترکاشوند بحث استحکام پی و عدم نیاز به کندن آسفالت و تحمل نیروهای ثقلی تا حد زیادی مرتفع شده باشد.ولی موضوعی که به نظر من میرسد که جای بحث داشته باشد بیشتر نقشی است که پی مدفون در کنترل نیروهای جانبی دارد و مانع حرکت جانبی سازه میشود. من فکر میکنم اگر نتوانیم دلیل قانع کننده ای برای عدم ایجاد پی سطحی چه از منظر علمی و چه آئین نامه ای برای نیروهای جانبی ناشی از زلزله و باد و... بیابیم، میتوان نتیجه گرفت که این کار شدنی است...البته در تجارب من حقیر و دوستان و اساتید دیگری که پرس و جو کردم تابحال همچین چیزی اجرایی نشده است که باعث میشود حس کنیم حتما اشکالی وجود دارد و چیزی مانع آن است...به هرحال امیدوارم با ادامه بحث تمام زوایای یک چنین کاری مشخص شود. بدرود.


با سلام به مهندس امیر عزیز:
از لطف شما تشکر می کنم. در مورد پی های مدفون -مهندس جان : مسلم است پی مدفون چون در باکسی از دیواره های خاک حفاظت می گردد بسیار ایمن تر از از پی باز یا بالاتر از رقوم :0.00 است. اما موارد ضعفی هم دارد:1-فرض کنید خط تراز ما کف اسفالت خیابان بر زمین باشد.(0.00)-سازه باید حداقل 60 سانت(سه پله 17 سانتی) برای عدم نفوذ ابهای سطحی بان بالاتر باشد. کف اطاقها 0.60 +رقوم داشته باشد.اگر فونداسیون شما درتراز 75-سانت از رقوم تراز صفر پایین باشد(برای سه طبقه 60 سانت فونداسیون +15 سانت مگر محاسبه کردم از روی خاک!!).-حالا باید 60 تا 70 سانت سنگچین ولاشه چینی وبلوکاژ بریزی کف اطاقها تا سه پله بالاتر از رقوم خیابان باشی. ستونهای فلزی حود 1متر در کف سازی غرق می شوند(باید ایزولاسیون شوند برای نپوسیدن).وبتن اگر باشند مشکلی ندارند.2-مشکلی در خاکهای ضعیف وسست هست بنام :تمایل به خیزش رو به بالا (GROUND HEAVE) ناشی از فشارهای پایین قسمت خاکبرداری شده که به باکس فونداسیون محصور وارد می اید. و می تواند مسیله ساز باشد. 3- رانش زمین اثر بدتری درعمق دارد.4-شتاب حرکت زمین راحت و سریعتر در تشدید(رزونانس)با شتاب حرکت سازه در زلزله همسو و جمع می شود. (پی در دل خاک قراردارد وجزیی از ان شده است). اما حسن بزرگ این تدفین! حفاظت خوب در برابر یخبندان است. بازهم تکرار می کنم:شما این 10 -15 سانت اسفالت
0اگر دوبا ر روکش شده باشد)را بردارید-واز روی بیندر (استر) با دوغاب سیمان شروع کنید-لطفاتمام مطالب مرا کامل ودقیق کلاسه کنید ونکاتی را از قلم نیاندازید. وبعد مطرح فرمایید. بحث های فنی از این دست را استقبال می کنم .ضمنا به عزیزان یاد اور شوید:ما سه طبقه می سازیم مسکونی-​نه امپایر استیت!.موفق وپیروز باشید.
 
آخرین ویرایش:

ROH12

عضو جدید
سلام
اول باد بدونیم هدف از پی کنی چیه ؟
1- رسیدن به زمین سفت
2- رعایت عمق یخبندان
3-درگیر نمودن ساختمان با زمین و جلوگیری از لغزش ساختمان
...
بنابراین باید همه شرایط رو لحاظ کنیم .
 

Similar threads

بالا