اثرات چای در برطرف کردن بوی بد دهان

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

يک فنجان چای روح و روان را گرم کرده، نفس شما را تازه کرده و حتی با عفونت ها مقابله می کند . اخيراً در دو مطالعه اثرات مفيد چای بر روی سلامتی نشان داده شده است .

در مطالعه اول عصاره چای سبز با انواع متعدد و مختلف باکتری ها از جمله انواعی که باعث گلو درد و فساد دندان می شوند مخلوط شد و مشخص شد که چای سبز رشد باکتری ها را مهار می کند. در حقيقت همين مطالعه نشان داد که چای سبز همچنين با از بين بردن باکتری ها به خمير دندان و دهان شويه کمک می کند تا بر ضد ويروس ها عمل کنند . خمير دندان يا دهان شويه به تنهایی اثر کمی در مقابله با ويروس ها دارد ولی با افزودن عصاره چای سبز باکتری ها تقريباً نابود می شوند و سپس خمير دندان قادر به مقابله با ويروس ها خواهد بود .



ماده مفيد و موثر موجود در چای چيست؟

چای دارای انواع پلی فنل است که آنتی اکسيدان هایی هستند که سلول های انسان را از صدمه محافظت می کنند . فلاونيدها گروهی از پلی فنل ها هستند که بطور طبيعی در چای وجود دارند . به نظر می رسد سطوح بالای اين پلی فنل ها در بدن می تواند علاوه بر ويروس ها با سرطان های لوزالمعده ، کولون ، مثانه ، پروستات و سينه نيز مقابله کند .

در مطالعه دوم،‌ يعنی مطالعه در مورد بوی بد دهان عصاره های چای سياه با سه گونه باکتری که عامل بوی بد دهان هستند در ظروف آزمايشگاهی برای ۴۸ ساعت ترکيب شد. نتايج حاصله با ظرف حاوی فقط باکتری مقايسه شد . در تمام موارد پلی فنل های چای رشد باکتری ها را تا ۳۰ درصد کاهش داده و توليد ترکيباتی که باعث بوی بد دهان می شوند را کم کردند .

اين مطالعه نشان داد که شستشوی دهان با چای سياه مانع تشکيل پلاک شده و اسيدهایی را که باعث تخريب دندان می شوند از بين می برند . علاوه بر مهار رشد عوامل بيماری زا در دهان،‌ چای سياه و پلی فنل های آن با کاهش ترکيبات موجود بوی بد دهان به سلامت دهان کمک می کنند.
 

Similar threads

بالا