اثرآویشن برای جوش های صورت(دستور تهیه محلول جادویی ضدجوش)

Girlicious

عضو جدید
کاربر ممتاز
تاریخ استفاده از داروهای گیاهی برای درمان بیماری‌ها به چند هزار سال پیش برمی‌گردد؛ اثربخشی بعضي از این داروهای گیاهی را علم ثابت کرده است و بعضي راهنوز نه؛ آویشن از آن گیاهانی است که این روزها دانشمندان درباره اثربخشی آن به یافته‌های جدیدی رسید‌ه‌اند.

آویشن که درختچه‌ای کوتاه و پرشاخه است و برگ‌های نازک و مقابل هم دارد، در طب سنتی ایران و اروپا مصرف دارویی بسیاری داشته و تا به حال از آن در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده متنوعی می‌‌شد اما در سال گذشته تحقیقات بسیاری روی این گیاه انجام شد که نشان آویشن می‌تواند در درمان آکنه تاثیر زیادی داشته ‌باشد یعنی می‌‌تواند مشکل بیشتر جوانان و نوجوانان را حل کند تا دیگر به واسطه جوش‌ها و آکنه‌های نازیبا اذیت نشوند.



علم روز آویشن را تائید کرد

براساس جدیدترین پروژه تحقیقاتی كه در دانشگاه متروپولیتن لیدز انگلستان انجام شده و در کنفرانس بهار 2012 انجمن میکروبیولوژی اروپا در دوبلین مطرح شد نقش آویشن در درمان ضایعات التهابی آکنه مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر مارگاریتا گومز که هدایت این پروژه تحقیقاتی را برعهده دارد، توضیح داد: در این مطالعه آویشن و گل همیشه بهار را در الکل قرار داده تا به شکل تنتور آماده شود سپس تنتور تهیه شده را به مدت 5 دقیقه روی ضایعات آکنه یعنی هم ضایعات التهابی ،هم جوش‌های سرسفید و همچنین جوش‌های سرسیاه قرار داده است.

این مطالعه با رعایت اصول علمی با روش‌های استاندارد درمان آکنه مانند بنزوئیل پروکساید مقایسه شد و مشخص شد که میزان پاسخ به درمان در این گروه نسبت به درمان‌های استاندارد بهتر بوده و از طرفی با توجه به کمتر بودن عوارض جانبی درمان با آن مانند سوزش و حساسیت موضعی تحمل درمان برای این بیماران نیز بهتر بوده است.

چرا آویشن مفیدتر از دیگر کرم‌هاست؟

آكنه‌ها اکثرا به وسیله یك باكتری با نام پروپیونی باكتریم به وجود می‌آید. این باكتری منفذهای پوست را عفونی می‌كند و در نتیجه تبدیل به جوش می‌شود.در حال حاضر برای درمان آكنه از آنتی‌بیوتیك، كرم‌های موضعی و بنزوئیل پراكسید شیمیایی استفاده می‌شود و همان‌طور كه می‌دانید، اینگونه داروها با عوارض جانبی زیادی همراه است، برای مثال باعث بروز سوزش و التهاب روی پوست می‌شود، همچنین ممكن است سیستم ایمنی بدن را تضعیف كند، حتی این احتمال وجود دارد كه با گذشت زمان باكتری نسبت به آنتی‌بیوتیك مذكور مقاوم شود.

اما محلول حاوی آویشن این دارو نسبت به كرم‌ها و محلول‌های شیمیایی بهتر می‌تواند باكتری‌های آكنه را از بین ببرد.
 

rel!ance

کاربر فعال
الان دستور تهیه اش چی بود؟ آویشن را در الکل بخیسانیم بعد استفاده کنیم؟ خوب اینکه اثر الکل بر روی جوشها میشه نه آویشن.
 

Girlicious

عضو جدید
کاربر ممتاز
الان دستور تهیه اش چی بود؟ آویشن را در الکل بخیسانیم بعد استفاده کنیم؟ خوب اینکه اثر الکل بر روی جوشها میشه نه آویشن.

نه اویشن خیلی خنکه همین باعث میشه که جوشها رو خشک کنه
 

nazliii

مدیر مهندسی برق مخابرات - متخصص نیمه هادی
مامان من همیشه آویشن خشک میکنه استفاده میکنیم
خیلی مفیده
 

Similar threads

بالا