اتخاذ استراتژی های حسابرسی مالیاتی متناسب با نوع ریسک

M o R i S

مدیر تالار حسابداری
مدیر تالار
کاربر ممتاز
مدرسان صندوق بین المللی پول در دومین روز برگزاری کارگاه آموزشی”حسابرسی بر مبنای ریسک”، بر اتخاذ استراتژی های متناسب با ریسک بالا و پایین در حسابرسی های مالیاتی تاکید کردند. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، در این کارگاه آموزشی، «استیو وسپرمن» و «گری اندروز» از مشاورین ارشد صندوق بین ‏المللی پول که بطور مشترک به تشریح و تحلیل مدیریت انواع ریسک ها در حسابرسی های مالیاتی می پردازند، تصریح کردند: اولویت بندی ریسک ها بخصوص در معاملات فرامرزی و بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که در افزایش درآمدهای مالیاتی کشورها فوق العاده موثرند.

«استیو وسپرمن» با اشاره به اینکه در اغلب کشورها، برخی مشاغل نظیر صنعت ساخت و ساز، پزشکان و حتی کشاورزان دارای ریسک بالا محسوب می شوند، اظهار داشت: ریسک های کلیدی از نظر سطح تمکین بایستی شناسایی و با ارزیابی و مستندسازی های لازم، تصمیمات آگاهانه اتخاذ گردد.

«گری اندروز» نیز ضمن تشریح اتخاذ استراتژی های متفاوت متناسب با ریسک های بالا و پایین در برخی کشورها نظیر استرالیا و سوئد، بر استفاده از روش های دارای استاندارد و معیارهای جامع، اعمال قوانین سختگیرانه و در صورت لزوم اصلاح ساختارها و فرایندهای لازم برای برخورد با متخلفین تاکید کرد.

نحوه رسیدگی و حسابرسی مودیان کوچک و متوسط در کشورهای مورد بررسی از دیگر مباحثی است که در این کارگاه آموزشی از سوی وسپرمن و اندروز مورد کنکاش و تبادل نظر قرار گرفته است.
 

Similar threads

بالا