ابداع دستگاه ایرانی محافظ انسان در مقابل خزندگان

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1][/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92042816875
جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹



مخترع ایرانی موفق به ساخت سیستم محافظت از انسان در برابر خزندگان و بندپایان سمی شد.

معصومه خفتان پناه، مخترع محافظ در مقابل خزندگان در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که این اختراع با هدف کاهش صدمات و مرگ و میر ناشی از گزندگی خزندگان و بندپایان سمی طراحی و ساخته شده است، گفت:‌ براساس گزارش اداره پیگیری از سوانح و حوادث وزارت بهداشت سالانه 36 هزار مورد عقرب گزیدگی در کشور رخ می‌دهد.

وی افزود: این سیستم براساس ساختار فیزیولوژیکی بدن جانوران طراحی شده است و برخلاف نمونه‌های دیگر این نوع سیستم‌ها که براساس امواج الکترومغناطیسی، استفاده از دود، مواد شیمیایی یا جریان بالای برق کار می‌کنند هیچگونه صدمه‌ای به جانور وارد نمی‌کند.

مخترع دستگاه محافظ انسان در مقابل خزندگان با بیان این‌که با به کارگیری این دستگاه در مناطقی که در معرض این جانوران هستند به ویژه در مناطق روستایی و مناطق استراتژیک مانند مناطق جنگی و کویری از آسیب‌های وارده توسط این جانوران جلوگیری به عمل می‌آید، اظهار کرد: این دستگاه دارای دو بخش است. بخش اول این دستگاه یک پد دارای یک ولتاژ خاص بوده و مانع ورود خزندگانی مانند مار، عقرب و غیره به محدوده مورد نظر می‌شود. بخش دوم شامل پایه‌هایی است که با داشتن شکل فیزیکی خاص مانع از ورود حشرات و خزندگانی به تخت‌ها، صندلی‌ها و میزهای مکان مورد نظر می شود.

خفتان‌پناه در پایان گفت‌وگو تصریح کرد:‌ دستگاه محافظ انسان در مقابل خزندگان به دلیل نداشتن امواج هیچگونه اختلالی در سیستم‌های مخابراتی ایجاد نمی‌کند. این سیستم درحال حاضر تحت حمایت وزارت دفاع قرار گرفته و پس از طی مراحل اولیه تجاری سازی خواهد شد.

انتهای پیام
 

Similar threads

بالا