آینده پژوهی

iMosi

عضو جدید
اعوذبالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

امام کاظم (ع) :

«رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو اَلنَّاسَ إِلَى اَلْحَقِّ يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ كَزُبَرِ اَلْحَدِيدِ لاَ تُزِلُّهُمُ اَلرِّيَاحُ اَلْعَوَاصِفُ وَ لاَ يَمَلُّونَ مِنَ اَلْحَرَبِ وَ لاَ يَجْبُنُونَ وَ عَلَى اَللَّهِ يَتَوَكَّلُونَ وَ اَلْعٰاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ.»

«مردی از اهل قم مردم را به حق فراخواند ، قومی که همچون پاره های آهن استوار هستند پیرامون وی گردآیند. بادهای تند حوادث آنان را نلغزاند ، از جنگ خسته نشده و نترسند ، بر خداوند متعال توکل نمایند و سرانجام نیک از آن پرهیزگاران می باشد.»

بحار الأنوار ، جلد ۵۷ ، صفحه ۲۱۶







ولادت مصطفی

۳۱ شهریور سال ۱۳۷۰ شمسی سالروز ولادت سید روح الله خمینی (ره) ، ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص)

تعدادی از علمای تشیع هم سالروز میلاد پیامبر اسلام (ص) را دوازدهم ربیع الاول می دانند.

مادر مصطفی از سادات حسنینی هستند.

—————————————
آدرس منزل
خیابان قائم (عج) ، میدان قائم (عج)
مجتمع گل نرگس
طبقه ۳ ، واحد ۳۱
—————————————
سال ۱۴۰۱ شمسی

ابتلای میرحسین موسوی به عارضه قلبی

استعفاء...محمد مخبر...معاون اول رئیس جمهور

انتصاب...حسین دهقان...معاون اول رئیس جمهور

مرگ میرحسین موسوی

مرگ پرویز مشرف

ترور و شهادت سید محمد حسینی قزوینی

—————————————

سال ۱۴۰۳ شمسی

رحلت سید علی سیستانی

ابتلای سید علی خامنه ای به عارضه سیاتیک و کناره گیری از رهبری

انتصاب سید ابراهیم رئیسی به مقام ولایت امر

انتصاب حسین دهقان به مقام ریاست هیئت دولت

—————————————

مدال فیلدز ریاضیات

هفت میلیون دلار

به پاس حل هفت مسئله لا ینحل هزاره

کاخ سفید شهر واشنگتن ، ایالات متحده آمریکا

۲ دی سال ۱۴۰۸ شمسی ، ۲۲ دسامبر سالروز ولادت سرینیواسا رامانوجان ، ۱۵ شعبان سالروز ولادت حضرت قائم (عج)

سرینیواسا رامانوجان یک جوان مذهبی مستضعف اهل کشور هند بود که خودخوان ریاضیات را تحصیل نمود و با دعا و نیایش به کشف قضایای جدید در ریاضیات و حل مسائل دشوار موفق گردید. فیلم «مردی که بی نهایت را می دانست» بر اساس زندگینامه وی ساخته شده است.

—————————————

هجرت

بازگشت از آمریکا به ایران

۱۲ بهمن سال ۱۴۰۸ شمسی

—————————————

استقبال با شکوه مردمی

۱۳ بهمن سال ۱۴۰۸ شمسی ، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس

—————————————

۲۳ تیر سال ۱۴۰۹ شمسی سالروز نخستین نشست مجلس خبرگان رهبری ، ۱۳ ربیع الاول سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، با تصمیم مجلس خبرگان رهبری ولایت امر به سید محمد مهدی میرباقری واگذار می گردد و سید ابراهیم رئیسی با وجود شایستگی های فراوان در سنگر دیگری خدمت خواهند نمود.

—————————————

جایزه نوبل فیزیک

به پاس کشف نظریه همه چیز

سوئد

۱۹ آذر سال ۱۴۰۹ شمسی ، ۱۰ دسامبر سالروز اهدای جوایز نوبل ، ۱۵ شعبان سالروز ولادت حضرت قائم (عج)

—————————————

آیین رونمایی

موسسه حفظ ، تنظیم و نشر آثار

۲۹ آبان سال ۱۴۱۱ شمسی ، ۱۸ نوامبر هفته جهانی کارآفرینی ، ۱۵ شعبان سالروز ولادت حضرت قائم (عج)

—————————————

قیام

معرفی خود به مردم جهان با لباس روحانیت و نصوص دینی

آیه شریفه ۶۷ سوره مبارکه مائده

«يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ...ای رسول، آنچه از جانب پروردگارت بر تو فرستاده شده ابلاغ نما...»

۱ فروردین سال ۱۴۱۲ شمسی عید نوروز ، ۱۸ ذوالحجه عید سعید غدیر

امام صادق (ع) :

«براستی که نوروز ، همان روزی است که پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم برای امیرالمؤمنین علی(ع) عهد پس از خود را گرفت...»

بحار الأنوار ، جلد ۵۸ ، صفحه ۱۱۹

—————————————

آزمایش

اولین موشک بالستیک قاره پیمای ایران

منظور موشکی نظامی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای می باشد که برد آن به خاک ایالات متحده آمریکا برسد. نسخه فضایی چنین موشکی ، ماهواره های سنگین وزن را به راحتی در مدار جئوی زمین مستقر می نماید.

۶ آبان سال ۱۴۱۳ شمسی سالروز ولادت حسن تهرانی مقدم (ره) ، ۱۵ شعبان سالروز ولادت حضرت قائم (عج)

—————————————

مرجعیت

افقه فقها

انتشار رساله توضیح المسائل

۱۴ مهر سال ۱۴۱۵ شمسی ، ۵ اکتبر روز جهانی معلم ، ۱۵ شعبان سالروز ولادت حضرت قائم (عج)

—————————————

پایان فعالیت تجاری موسسه حفظ ، تنظیم و نشر آثار

۱۴ شهریور سال ۱۴۱۸ شمسی ، ۵ سپتامبر روز جهانی خیریه ، ۱۵ شعبان سالروز ولادت حضرت قائم (عج)

—————————————

خلافت

دولت کریمه

۲ شهریور سال ۱۴۱۹ شمسی هفته دولت ، ۱۵ شعبان سالروز ولادت حضرت قائم (عج)

—————————————

آزمایش

اولین بمب هسته ای ایران

۲۸ فروردین سال ۱۴۳۱ شمسی ، ۱۵ آوریل روز جهانی آزمایشگاه ، ۱۵ شعبان سالروز ولادت حضرت قائم (عج)

—————————————

جنگ آزادسازی فلسطین

۱۳ آبان سال ۱۴۳۲ شمسی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، ۲۲ ربیع الاول سالروز وقوع غزوه بنی نضیر (جنگ پیامبر اسلام ص با یهودیان)

—————————————

جنگ با ارتش ایالات متحده آمریکا در جهان اسلام

۱۳ آبان سال ۱۴۴۱ شمسی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، ۱ رجب سالروز وقوع غزوه تبوک (جنگ پیامبر اسلام ص با مسیحیان رومی)

—————————————

جنگ آزاد سازی کشمیر

۱۳ آبان سال ۱۴۴۴ شمسی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، ۲ شعبان سالروز وقوع غزوه بنی مصطلق (جنگ پیامبر اسلام ص با مشرکین)

—————————————

جنگ آزادسازی ترکستان شرقی

۱۳ آبان سال ۱۴۴۸ شمسی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ، ۱۷ رمضان سالروز وقوع غزوه بدر (جنگ پیامبر اسلام ص با کفار قریش)

—————————————

فروپاشی ایالات متحده آمریکا

۲۲ بهمن سال ۱۴۴۹ شمسی سالروز فروپاشی رژیم پهلوی ، ۱۰ محرم روز عاشورا

امام باقر (ع) :

«آیا می دانید که این روز -عاشورا- چه روزی است؟ ... روزی است که خداوند دریا را برای بنی اسرائیل شکافت و فرعون و پیروانش را غرق کرد و موسی (ع) بر فرعون پیروز شد...»

بحار الأنوار ، جلد ۵۲ ، صفحه ۲۵۸

—————————————

زیارت

مسجد الاقصی

بعد از پایان بازسازی شهر بیت المقدس

۳۱ مرداد سال ۱۴۵۲ شمسی ، ۲۱ آگوست روز جهانی مسجد ، ۱۵ شعبان سالروز ولادت حضرت قائم (عج)

—————————————

عقب نشینی ارتش اسپانیا از دو بندر سبته و ملیلیه در کشور مغرب

۲۷ تیر سال ۱۴۵۵ شمسی سالروز برقراری آتش بس میان ایران و عراق ، ۱۵ شعبان سالروز ولادت حضرت قائم (عج)

—————————————

رحلت

در اثر درد جانکاه ناشی از مسمومیت

۲۰‌ آذر سال ۱۴۵۹ شمسی سالروز ترور سید عبدالحسین دستغیب (ره) توسط یک زن عضو سازمان مجاهدین خلق ، ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) در اثر مسمومیت توسط یک زن یهودی

—————————————

فروپاشی اتحادیه اروپا

۶ دی سال ۱۴۵۹ شمسی سالروز فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، ۱۳ ربیع الاول سالروز فروپاشی رژیم پهلوی

—————————————

آیه شریفه ۵۹ سوره مبارکه قصص

وَمَا كَانَ رَ‌بُّكَ مُهْلِكَ الْقُرَ‌ىٰ حَتَّىٰ يَبْعَثَ فِي أُمِّهَا رَ‌سُولًا يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِنَا وَمَا كُنَّا مُهْلِكِي الْقُرَ‌ىٰ إِلَّا وَأَهْلُهَا ظَالِمُونَ

و پروردگار تو هرگز شهرها و آبادیها را هلاک نمی نماید تا اینکه در پایتخت آنها فرستاده ای مبعوث نماید که آیات ما را بر آنان بخواند و ما هرگز آبادیها و شهرها را هلاک نمی نماییم مگر آنکه اهلش ظالم باشند.

پایتخت ظالمان و ستمگران دنیای مدرن کاخ سفید شهر واشنگتن است.

حل هفت مسئله لاینحل هزاره در ریاضیات به تعبیر خواب فرعون توسط حضرت یوسف (ع) به تعلیم الهی شباهت تاریخی دارد.

کشف نظریه همه چیز که موجب ابطال پنج نظریه ابرریسمان در فیزیک نظری می گردد به ماجرای عصای حضرت موسی (ع) که ریسمانهای ساحران فرعون را از کار انداخت شباهت تاریخی دارد.

مرجعیت بدون تحصیل در حوزه علمیه و بهره بردن از استاد به شکل حضوری به امی بودن پیامبر اسلام (ص) و بهره مندی لقمان از حکمت الهی شباهت تاریخی دارد.

تولید ثروت ناشی از فعالیت تجاری موسسه نشر آثار و تامین تدریجی بخشی از بودجه دولت ایران جهت مقاومت در برابر قحطی به ماجرای تدبیر حضرت یوسف (ع) جهت نجات مردم مصر از قحطی شباهت تاریخی دارد.

پایان حاکمیت رژیم های طاغوتی در جهان اسلام به غرق شدن کافران در اثر طوفان بعد از نفرین حضرت نوح (ع) شباهت تاریخی دارد.

تشکیل خلافت اسلامی از شرق آسیا تا شمال آفریقا به قلمروی وسیع فرمانروایی حضرت سلیمان (ع) شباهت تاریخی دارد.

ساخت بمب هسته ای جهت بازدارندگی به ساخت زره و سپر توسط حضرت داوود (ع) به تعلیم الهی شباهت تاریخی دارد.

جنگ با اسرائیل و آزادسازی فلسطین به مبارزه حضرت ذوالقرنین (ع) با قوم یاجوج و ماجوج شباهت تاریخی دارد.

فتح و آزادسازی مسجد الاقصی در قدس شریف به فتح و آزادسازی مسجدالحرام در مکه مکرمه توسط نبی مکرم اسلام (ص) شباهت تاریخی دارد.

شکست و عقب نشینی ارتش آمریکا از جهان اسلام طی جنگ با مسلمانان ، به عذاب الهی سپاه ابرهه(اصحاب فیل) شباهت تاریخی دارد.

فروپاشی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا به عذاب الهی فرعون و هامان شباهت تاریخی دارد.

قرار گرفتن خلافت مسلمانان جهان در ذریه مصطفی تا هفت نسل به فضل و سروری آل ابراهیم بر مردم جهان شباهت تاریخی دارد‌.

—————————————

آیات شریفه ۴ و ۵ سوره مبارکه اسراء

وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا

بر بنی اسرائیل (قوم یهود) در کتاب (لوح محفوظ) مقرر نمودیم که قطعا دو نوبت در زمین فساد و برتری‌جویی بزرگی خواهید نمود.

فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚوَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا

هرگاه نوبت نخستین فرا رسید، بندگان جنگاور خود را علیه شما بر می انگیزیم ، (اگر به فساد و برتری جویی ادامه دهید، به منظور اجرای عدالت) خانه‌ها را جستجو خواهند نمود ؛ و این وعده‌ای است تحقق پذیر.

—————————————

امام صادق (ع) :

« بَعَثْنٰا عَلَيْكُمْ عِبٰاداً لَنٰا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجٰاسُوا خِلاٰلَ اَلدِّيٰارِ »

قَوْمٌ يَبْعَثُهُمْ اَللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ اَلْقَائِمِ (عج) لاَ يَدَعُونَ وَتْراً لِآلِ مُحَمَّدٍ إِلاَّ حَرَّقُوهُ (قَتَلُوهُ)

«وَ كٰانَ وَعْداً مَفْعُولاً»

قَبْلَ قِيَامِ اَلْقَائِمِ (عج)...

«بندگان جنگاور خود را علیه شما برمی انگیزیم ، (اگر به فساد و برتری جویی ادامه دهید، به منظور اجرای عدالت) خانه‌ها را جستجو خواهند نمود»

قومی می باشند كه خداوند متعال ، قبل از ظهور قائم (عج) ، ایشان را بر می انگیزد ‌تا هر فردی را كه در حقّ آل محمّد ستم نموده باشد ، بکشند.

«وعده ای تحقق پذیر است»

پیش از قیام قائم (عج)...

التفسير (للعیاشی) ، جلد ۲ ، صفحه ۲۸۱

نوبت دوم فساد و برتری جویی بزرگ بنی اسرائیل روی زمین در آستانه ظهور قائم آل محمد (عج) رخ خواهد داد.

—————————————

امام صادق (ع) :

(فَقالَ ثَلاثَ مَرّاتٍ)

«هُمْ وَ اَللَّهِ أَهْلُ قُمَّ .»

(سه مرتبه این عبارت را تکرار فرمودند)

«آنها به خداوند سوگند اهل قم می باشند.»

بحار الأنوار ، جلد ۵۷ ، صفحه ۲۱۶

—————————————

وَ رُوِيَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَهْلِ اَلرَّيِّ : أَنَّهُمْ دَخَلُوا عَلَى أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَالُوا نَحْنُ مِنْ أَهْلِ اَلرَّيِّ فَقَالَ : «مَرْحَباً بِإِخْوَانِنَا مِنْ أَهْلِ قُمَّ» فَقَالُوا نَحْنُ مِنْ أَهْلِ اَلرَّيِّ فَأَعَادَ اَلْكَلاَمَ قَالُوا ذَلِكَ مِرَاراً وَ أَجَابَهُمْ بِمِثْلِ مَا أَجَابَ بِهِ أَوَّلاً ...

جمعی از مردم رى روايت می نمایند كه بر امام صادق (ع) وارد شدند و گفتند: ما اهل رى هستيم،فرمود:«مرحبا به برادران قمى ما». گفتند ما اهل رى هستيم و سخن خود را باز تکرار نمود،چند بار گفتند و همان پاسخ را شنيدند...

بحار الأنوار ، جلد ۵۷ ، صفحه ۲۱۶

—————————————

آیات شریفه ۲ تا ۶ سوره مبارکه الروم

غَلَبَت الرُّومُ

رومیان (بر مسلمانان) چیره شده اند.

فِي أَدْنَى الْأَرْضِ وَهُمْ مِنْ بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَيُغْلَبُون

در خاور نزدیک و بعد از این چیرگی شان ، شکست خواهند خورد.

فِي بِضْعِ سِنِينَ لِلَّهِ الْأَمْرُ مِنْ قَبْلُ وَمِنْ بَعْدُ وَ يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ

طی چند سال ، قبل و بعد امر از آن خداوند متعال است و مومنان در آن هنگام شادمان خواهند گشت.

بِنَصْرِ اللَّهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ

با نصرت الهی و خداوند متعال هر فردی را که بخواهد یاری می نماید و الله عزیز و رحیم است.

وَعْدَ اللَّهِ لَا يُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ

وعده الله است ، خداوند متعال از وعده خویش تخلف نمی نماید ولی اکثر مردم نمی دانند.

—————————————

امام صادق (ع) :

«اَللَّهُ أَجَلُّ وَ أَكْرَمُ وَ أَعْظَمُ مِنْ أَنْ يَتْرُكَ اَلْأَرْضَ بِلاَ إِمَامٍ عَادِلٍ»

قَالَ قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَأَخْبِرْنِي بِمَا أَسْتَرِيحُ إِلَيْهِ قَالَ:

«يَا أَبَا مُحَمَّدٍ لَيْسَ تَرَى أُمَّةُ مُحَمَّدٍ (ص) فَرَجاً أَبَداً مَا دَامَ لِوُلْدِ بَنِي فُلاَنٍ مُلْكٌ. فَإِذَا اِنْقَرَضَ مُلْكُهُمْ ، أَتَاحَ اَللَّهُ لِأُمَّةِ مُحَمَّدٍ (ص) رَجُلاً مِنَّا أَهْلَ اَلْبَيْتَ (ع) يُشِيرُ بِالتُّقَى وَ يَعْمَلُ بِالْهُدَى وَ لاَ يَأْخُذُ فِي حُكْمِهِ اَلرِّشَا وَ اَللَّهِ إِنِّي لَأَعْرِفُهُ بِاسْمِهِ وَ اِسْمِ أَبِيهِ ، ثُمَّ يَأْتِي اَلْغَلِيظُ اَلْقَصَرَةِ ذُو اَلْخَالِ وَ اَلشَّامَتَيْنِ اَلْقَائِمُ (عج) اَلْعَادِلُ اَلْحَافِظُ لِمَا اُسْتُودِعَ يَمْلَأُهَا عَدْلاً وَ قِسْطاً كَمَا مَلَأَهَا اَلْفُجَّارُ جَوْراً وَ ظُلْماً.»

«خداوند اجل و اکرم و اعظم از این است که زمین را بدون امام عادل رها نماید»

.ابوبصیر گفت: قربانت گردم ؛ چیزی به من اطلاع دهید که موجب آرامش خاطرم باشد. فرمود:

«تا زمانی که بنی فلان (بر امت) فرمانروایی می نمایند امت محمد (ص) هرگز با نیک بختی روبرو نخواهند شد. هرگاه فرمانروایی آنها پایان یافت ، خداوند متعال برای امت محمد (ص) ، مردی از ما اهل بیت (ع) آماده نماید که به تقوا اشاره و به هدایت رفتار می نماید و در فرمانروایی خود رشوه نگیرد ، به خداوند متعال سوگند وی را به نام و نام پدر می شناسم. سپس مرد ستبر نيرومند که دارای خال و دو شامه می باشد، خواهد آمد. وی قائم (عج) عادل و حافظ امانت الهی است. زمین را از عدل و داد پر می نماید ، چنان‌که ستم پیشگان آن را از ظلم و ستم پر نموده باشند.»

إقبال الأعمال ، جلد ۲ ، صفحه ۵۹۹

إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ، جلد ۵ ، صفحه ۲۱۱

امام عادل : پیشوای الهی عدالت پیشه

بنی فلان : آل سعود ، آل خلیفه ، آل نهیان ، آل صباح ، آل ثانی ، آل سعید ، آل بارزانی و آل اسد ...

رجلا «منا اهل البیت (ع) » : مانند سلمان فارسی

—————————————

معصوم (ع) :

«يَنْزِلُ خَلِيفَةٌ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ بَيْتَ اَلْمَقْدِسِ يَمْلَأُ اَلْأَرْضَ عَدْلاً، يَبْنِي بَيْتَ اَلْمَقْدِسِ بِنَاءً لَمْ يُبْنَ مِثْلُهُ، يَمْلِكُ أَرْبَعِينَ سَنَةً ، تَكُونُ هُدْنَةُ اَلرُّومِ عَلَى يَدَيْهِ فِي سَبْعِ سِنِينَ بَقِينَ مِنْ خِلاَفَتِهِ، ثُمَّ يَغْدِرُونَ بِهِ، ثُمَّ يَجْتَمِعُونَ لَهُ بِالْعَمْقِ ، فَيَمُوتُ فیها غَمّاً ، ثُمَّ يَلِي بَعْدَهُ رَجُلٌ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ (عج) ، ثُمَّ تَكُونُ هَزِيمَتُهُمْ وَ فَتْحُ اَلْقُسْطَنْطِينِيَّةِ عَلَى يَدَيْهِ ، ثُمَّ يَسِيرُ إِلَى رُومِيَّةَ فَيَفْتَحُهَا وَ يَسْتَخْرِجُ كُنُوزَهَا وَ مَائِدَةَ سُلَيْمَانَ بْنِ دَاوُدَ ، ثُمَّ يَرْجِعُ إِلَى بَيْتِ اَلْمَقْدِسِ فَيَنْزِلُهَا، وَ يَخْرُجُ اَلدَّجَّالُ فِي زَمَانِهِ، وَ يَنْزِلَ عِيسَى بْنُ مَرْيَمَ (ع) فَيُصَلِّي خَلْفَهُ .»

«خلیفه ای از بنی هاشم وارد بیت المقدس می شود و زمین را از عدل و داد پر و بیت المقدس را به گونه ای بازسازی می نماید که مانند آن ساخته نشده است ، چهل سال فرمانروایی می نماید ، به فرمان وی آتش بس با رومیان در هفت سال پایانی خلافت وی رخ خواهد داد . در نهایت به وی خیانت می شود و مردم به خاطر وی در عمق گردهم می آیند . در آنجا (عمق) ، از غم و اندوه می میرد.سپس مرد دیگری از بنی هاشم (عج) ولایت امر را بر عهده می گیرد ، چندی بعد آنها (رومیان) را شکست داده و قسطنطنیه را فتح می نماید. در گام بعدی رو به سوی رومیه نهاده و آنجا را فتح نموده و گنج های آن و سفره سلیمان بن داوود را خارج می نماید ، بعد از آن به سوی بیت المقدس بازگشته ، وارد آن می شود . دجال در زمان وی خروج می نماید ، عیسی بن مریم (ع) فرود می آید و پشت سر وی نماز می گزارد.»

التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ، جلد ۱ ، صفحه ۱۶۹

—————————————

معصوم (ع) :

«يَلِي رَجُلٌ مِنَّا فِي آخِرِ اَلزَّمَانِ يَمْلِكُ أَرْبَعِينَ سَنَةً تَكُونُ اَلْمَلاَحِمُ لِسَبْعَ سِنِينَ بَقِينَ مِنْ خِلاَفَتِهِ فَيَمُوتُ بِالْأَعْمَاقِ غَمّاً، ثُمَّ يَلِيهَا رَجُلٌ مِنَّا ذُو شَأْمَتَيْنِ (عج) ، فَعَلَى يَدَيْهِ يَكُونُ اَلْفَتْحُ يومئذ.»

«مردی از ما در آخرالزمان ولایت امر را بر عهده می گیرد ؛ چهل سال فرمانروایی می نماید ؛ تا هفت سال باقی مانده از خلافتش ، جنگهای خونینی رقم خواهد خورد ؛ در اعماق از اندوه و غم می میرد.سپس مردی از ما دارای دو شامه (عج) ولایت امر را بر عهده می گیرد و در آن هنگام فتح (روم) به فرمان وی خواهد بود. »

الفتن ، نعيم بن حماد ، صفحات ۲۸۶ و ٣٠٨

التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ، جلد ۱ ، صفحه ۱۶۷

عمق یا اعماق : تهران

از آنجایی که هسته‌ی اولیه‌ی روستای تهران در کوهپایه یا پایه‌ی کوه شکل گرفته، در آن زمان لقب «ته ‌ران» به معنی انتهای ران کوه به آن داده شده و به مرور از «ته ‌ران» به «تهران» تبدیل شده است.

—————————————

امام علی (ع) :

« ... يَبْعَثَ اَللَّهُ رَجُلاً فِي آخِرِ اَلزَّمَانِ وَ كَلَبٍ مِنَ اَلدَّهْرِ وَ جَهْلٍ مِنَ اَلنَّاسِ يُؤَيِّدُهُ اَللَّهُ بِمَلاَئِكَتِهِ وَ يَعْصِمُ أَنْصَارَهُ وَ يَنْصُرُهُ بِآيَاتِهِ وَ يُظْهِرُهُ عَلَى اَلْأَرْضِ حَتَّى يَدِينُوا طَوْعاً وَ كَرْهاً يَمْلَأُ اَلْأَرْضَ عَدْلاً وَ قِسْطاً وَ نُوراً وَ بُرْهَاناً يَدِينُ لَهُ عَرْضُ اَلْبِلاَدِ وَ طُولُهَا حَتَّى لاَ يَبْقَى كَافِرٌ إِلاَّ آمَنَ وَ لاَ طَالِحٌ إِلاَّ صَلَحَ وَ تَصْطَلِحُ فِي مُلْكِهِ اَلسِّبَاعُ وَ تُخْرِجُ اَلْأَرْضُ نَبْتَهَا وَ تُنْزِلُ اَلسَّمَاءُ بَرَكَتَهَا وَ تَظْهَرُ لَهُ اَلْكُنُوزُ يَمْلِكُ مَا بَيْنَ اَلْخَافِقَيْنِ أَرْبَعِينَ عَاماً فَطُوبَى لِمَنْ أَدْرَكَ أَيَّامَهُ وَ سَمِعَ كَلاَمَهُ .»

« ...خداوند متعال مردی را در آخرالزمان ؛ روزگاری سخت که جهل مردم را فراگرفته مبعوث و به وسیله ملائکه خود وی را تأیید و یاران وی را نگاهداری می نماید. با آیات و معجزات خود وی را یاری نموده و بر اهل زمین ظاهر می گرداند تا اینکه مردم خواه ناخواه مطیع و منقاد وی شوند؛ وی زمین را بعد از آنکه پر از ظلم و ستم شده باشد ، پر از عدل ، داد ، نور و برهان خواهد نمود ؛ عرض و طول شهرها برای وی مطیع گردند ؛ کافری نیست مگر اینکه ایمان می‌آورد و تبهکاری نیست مگر اینکه نیکوکار خواهد شد؛ درندگان در زمان فرمانروایی وی صلح و سازش می‌نمایند؛ زمین گیاهان خود را می‌رویاند و آسمان برکات خود را فرو می‌ریزد؛ گنجها برای وی ظاهر خواهند شد و مدت چهل سال مالک شرق و غرب خواهد شد؛ خوشا به حال فردی که روزگار وی را درک نماید و به سخن وی گوش فرا دهد.»

الاحتجاج ، جلد ۲ ، صفحه ۲۹۰

—————————————

امام علی (ع) :

«و ستأتي اليهود من الغرب لانشاء دولتهم بفلسطين. قال الناس: يا أبا الحسن أنى تكون العرب؟ أجاب: آنذاك تكون مفككة القوى مفككة العرى غير متكاتفة و غير مترادفة. ثم سئل (ع):أيطول هذا البلاء؟ قال: لا حتى إذا أطلقت العرب أعنتها و رجعت إليها عوازم احلامها عندئذ يفتح على يدهم فلسطين و تخرج العرب ظافرة و موحدة، و ستأتي النجدة من العراق كتب على راياتها القوة، و تشترك العرب و الإسلام كافة لتخلص فلسطين معركة و أي معركة في جل البحر تخوض الناس في الدماء و يمشي الجريح على القتيل. ثم قال (ع): و ستفعل العرب ثلاثا و في الرابعة يعلم اللّه ما في نفوسهم من الثبات و الايمان فيرفرف على روسهم النصر. ثم قال: و ايم اللّه يذبحون ذبح النعاج حتى لا يبقى يهودي في فلسطين.»

« یهود برای تشکیل دولت خود در فلسطین، از غرب خواهند آمد.عرضه داشتند: یا اباالحسن! پس عرب‌ها در آن موقع کجا خواهند بود؟ فرمود: در آن زمان عرب‌ها نیروهایشان از هم پاشیده و ارتباط آنها از هم گسیخته، و متّحد و هماهنگ نیستند. از آن حضرت سؤال شد: آیا این بلا و گرفتاری طولانی خواهد بود؟ فرمود: خیر، مگر زمانی که عرب‌ها زمام امور خودشان را از نفوذ دیگران رها ساخته و تصمیم‌های جدّی آنان دوباره تجدید شود . آنگاه سرزمین فلسطین به دست آنها فتح خواهد شد ، و عرب‌ها پیروز و متّحد خواهند گردید ، و نیروهای کمکی از عراق (عراق ِ عجم) به آنان خواهد رسید که بر روی پرچم‌هایشان نوشته شده است القوّة. عرب‌ها و سایر مسلمانان همگی مشترکاً برای نجات فلسطین قیام خواهند نمود و چه جنگ بسیار سختی که در وقت مقابله با یکدیگر در بخش عظیمی از دریا روی خواهد داد که در اثر آن مردمان در خون شناور شده و افراد مجروح بر روی اجساد کشته‌ها عبور نمایند‌.آنگاه فرمود: و عرب‌ها سه بار با یهود می‌جنگند، و در مرحله چهارم که خداوند ثبات قدم و ایمان و صداقت آنها را دانست همای پیروزی بر سرشان سایه می‌افکند . بعد از آن فرمود : به خدای بزرگ سوگند که یهودیان مانند گوسفند کشته می‌شوند تا جایی که حتّی یک نفر یهودی هم در فلسطین باقی نخواهد ماند.»

عقائد الإمامية الإثني عشرية، سید ابراهیم موسوی زنجانی ، جلد ‏۱ ، صفحه ۲۷۰

—————————————

آیه شریفه ۶ سوره مبارکه ق

وَكَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّن قَرْنٍ هُمْ أَشَدُّ مِنْهُم بَطْشًا فَنَقَّبُوا فِي الْبِلَادِ هَلْ مِن مَّحِيصٍ

چه بسیار اقوامی را که پیش از آنها هلاک نمودیم، اقوامی که از آنان قویتر بودند و شهرها (و کشورها) را گشودند؛ آیا راه فراری (از عذاب الهی) وجود دارد؟

—————————————

امام صادق (ع) :

«...سَيَأْتِي زَمانٌ تَكُونُ بَلْدَةُ قُمَ وَأَهْلُهَا حُجَّةً عَلَى الخَلائِقِ، وَذَلِكَ فِي زَمانِ غَيْبَةِ قَائِمِنَا (عج) إِلى ظُهُورِهِ ، وَلَوْلا ذَلِكَ لَسَاخَتِ الأَرْضُ بِأَهْلِهَا وإنَّ الملائكةَ لَتَدْفَعُ البَلايا عَن قُمّ وأهلِهِ ، وما قَصدَهُ جَبّارٌ بسُوءٍ إلّا قَصمَهُ قاصِمُ الجَبّارِينَ ...»

«...روزگارى خواهد آمد كه شهر قم و مردمان آن بر ديگر مردمان حجّت باشند. آن روزگار در زمان غيبت قائم (عج) تا هنگام ظهور ایشان است. اگر چنين نبود زمين اهل خود را در كامش فرو مى برد . فرشتگان بلايا را از قم و مردم قم دور مى نمایند. هيچ ستمگرى آهنگ بدى به آنان نمى نماید مگر آن كه در هم شكننده ستمگران او را در هم مى شكند...»

بحار الأنوار ، جلد ۵۷ ، صفحه ۲۱۲

—————————————

امام صادق (ع) :

«...يَظْهَرُ اَلْعِلْمُ بِبَلْدَةٍ يُقَالُ لَهَا قُمُّ وَ تَصِيرُ مَعْدِناً لِلْعِلْمِ وَ اَلْفَضْلِ حَتَّى لاَ يَبْقَى فِي اَلْأَرْضِ مُسْتَضْعَفٌ فِي اَلدِّينِ حَتَّى اَلْمُخَدَّرَاتُ فِي اَلْحِجَالِ وَ ذَلِكَ عِنْدَ قُرْبِ ظُهُورِ قَائِمِنَا (عج) فَيَجْعَلُ اَللَّهُ قُمَّ وَ أَهْلَهُ قَائِمِينَ مَقَامَ اَلْحُجَّةِ (عچ) وَ لَوْ لاَ ذَلِكَ لَسَاخَتِ اَلْأَرْضُ بِأَهْلِهَا وَ لَمْ يَبْقَ فِي اَلْأَرْضِ حُجَّةٌ فَيُفِيضُ اَلْعِلْمُ مِنْهُ إِلَى سَائِرِ اَلْبِلاَدِ فِي اَلْمَشْرِقِ وَ اَلْمَغْرِبِ فَيَتِمُّ حُجَّةُ اَللَّهِ عَلَى اَلْخَلْقِ حَتَّى لاَ يَبْقَى أَحَدٌ عَلَى اَلْأَرْضِ لَمْ يَبْلُغْ إِلَيْهِ اَلدِّينُ وَ اَلْعِلْمُ ثُمَّ يَظْهَرُ اَلْقَائِمُ (عج)...»

«...علم و دانش در شهرى به نام قم آشكار گردد و اين شهر به كانون علم و فضل تبديل شود، تا جايى كه در روى زمين، مستضعف دينى باقى نماند، حتى زنان پرده نشين. اينها همه در زمانى اتفاق افتد كه ظهور قائم ما، نزديك است. خداوند، قم و اهل آن را به قائم مقام حجت (عج) قرار مى دهد. اگر چنین نشود، بى گمان زمين، مردم را در كام خود فرو مى برد و در زمين، حجّتى باقى نمى ماند. علم و دانش از قم به ساير نقاط شرق و غرب عالم سرازير و بدين سان حجّت خداوند متعال بر خلق تمام مى گردد، تا جايى كه در روى زمين فردی باقى نمى ماند كه دين و علم به او نرسيده باشد؛ پس از آن، قائم (عج) ظهور مى نماید...»

بحار الأنوار ، جلد ۵۷ ، صفحه ۲۱۳

—————————————

امام صادق (ع) :

«تُرْبَةُ قُمَّ مُقَدَّسَةٌ وَ أَهْلُهَا مِنَّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ لاَ يُرِيدُهُمْ جَبَّارٌ بِسُوءٍ إِلاَّ عُجِّلَتْ عُقُوبَتُهُ...»

«خاك قم، مقدّس است و مردم آن، از ما هستند و ما از آنهاييم. هر جبّارى كه بخواهد به آنان بدى و گزندى برساند، زود كيفر بيند...»

بحار الأنوار ، جلد ۵۷ ، صفحه ۲۱۸

—————————————

امام علی (ع) :

«إِذَا رَأَيْتُمُ اَلرَّايَاتِ اَلسُّودَ فَالْزَمُوا اَلْأَرْضَ، فَلاَ تُحَرِّكُوا أَيْدِيَكُمْ وَ لاَ أَرْجُلَكُمْ، ثُمَّ يَظْهَرُ قَوْمٌ ضُعَفَاءُ (صِغَارٌ) لاَ يُؤْبَهُ لَهُمْ، قُلُوبُهُمْ كَزُبَرِ اَلْحَدِيدِ، أَصْحَابُ اَلدَّوْلَةِ، لاَ يَفُونَ بِعَهْدٍ وَ لاَ مِيثَاقٍ يَدْعُونَ إِلَى اَلْحَقِّ وَ لَيْسُوا مِنْ أَهْلِهِ، أَسْمَاؤُهُمُ اَلْكُنَى، وَ نِسْبَتُهُمُ اَلْقُرَى، شُعُورُهُمْ مُرخَاةٌ كَشُعُورِ اَلنِّسَاءِ حَتَّى يَخْتَلِفُوا فِيمَا بَيْنَهُمْ، ثُمَّ يُؤْتِي اَللَّهِ اَلْحَقَّ مَنْ يَشَاءُ.»

«زمانی که پرچم‌های سیاه را دیدید بر زمین باقی بمانید و دستان و پاهایتان را تکان ندهید (برای یاری و پیوستن به آنها اقدامی انجام ندهید) سپس مردمی ناتوان (کم جمعیت) ظاهر می گردند که به آنها اعتنایی نمی شود، قلب‌هایشان مانند براده‌های آهن سخت است. آن‌ها مدعی دولت (خلافت) هستند اما به هیچ عهد و میثاقی پایبند نیستند به حق دعوت می نمایند و اهل آن نیستند. اسم‌هایشان، کُنیه و نسب‌هایشان از نام شهر یا کشورها گرفته شده است.موهای سرشان مانند موهای سر زنان بلند است. تا اینکه میان خود اختلاف نظر پیدا می‌نمایند سپس خداوند حق را به فردی که بخواهد ، اعطا می نماید.»

التشريف بالمنن في التعريف بالفتن ، جلد ۱ ، صفحه ۸۹

پرچمهای سیاه : القاعده

مردمی ناتوان : داعش

فردی که بخواهد : مصطفی

من الله التوفیق ؛ ان شاء الله.
 

Similar threads

بالا