آیلتس را از کجا شروع کنم

mojtaba_br

عضو جدید
آیلتس را از کجا شروع کنم؟





یادگیری زبان و آیلتس را چطور و از کجا شروع کنم؟!

بسیاری از زبان آموزان با همین سوال به آموزشگاه زبان اکسیر مراجعه می کنند. در ابتدا این نکته بسیار مهم است که شما از چه طریقی میخواهید زبان یاد بگیرید و هدفتان چیست. قرار است شما بگویید که هدفتان چیست ومشاورین مجموعه ی اکسیر آیلتس بگویند شما به آن می رسید یا خیر!

شما به عنوان یک زبان آموز ( بلخص متقاضی آموزش آیلتس ) باید برای دست یابی به اهدافتان بسیار مصمم باشید. اگر چون دوستتان زبان بلد است می خواهید زبان یاد بگیرید، یا چون کسی حاضر شده به شما رایگان یا کم قیمت آموزش دهد... توصیه ما این است که زبان را فراموش کنید!

هدف باید طوری باشد که در شرایط دشوار شما را به جلو ببرد! و اگر واقعا هدف شما هدف باشد، راهش را پیدا می کنید؛ در غیر اینصورت، بهانه اش را!

بعد از اینکه هدف و انگیزه خود را برای آموزش زبان مشخص کردید، حال باید تصمیم بگیرید که به چه نحوی می خواهید راه را طی کنید: به صورت خودآموز یا از طریق کلاس ها و دوره های حضوری در آموزشگاه های زبان.

من میخواهم به صورت خودآموز زبان یاد بگیرم.
بسیار خب! چند سوال...

آیا از سطح زبان خود اطلاع دارید؟

آیا می دانید در کدام مهارت ها قوی تر هستید و در کدام مهارت ها احتیاج به تمرین و مطالعه ی بیشتری دارید؟

آیا می دانید چطور به صورت سیستماتیک تمرین کنید؟

آیا در مورد برنامه ریزی زمانی مناسب اطلاعات کافی دارید یا فکر می کنید هرچه بیشتر بخوانید به موفقیت نزدیک تر می شود؟

آیا انگیزه کافی برای ادامه دادن و تلاش مستمر دارید؟ به خودتان انگیزه می دهید؟

آیا پیشرفت خود را حس می کنید؟

آیا می توانید در صورت قرار گرفتن در مسیر اشتباه به خاطر تبلیغات جهت دار، موقعیت را به درستی تشخیص دهید؟

چطور از اینکه آمادگی اخذ نمره ی مورد نظر را دارید اطمینان حاصل می کنید؟

آیا می دانید منابع مناسب برای تقویت مهارت های زبانی کدامند؟

آیا نحوه استفاده از هر منبع کمک آموزشی یا کتاب را می دانید؟

اگر پاسخ به تمام این سوال ها مثبت و درست می باشد به شما تبریکمی گوییم!شما نیازی به کلاس و دوره های آموزشی ندارید!

نکته دیگر اینکه اگر می خواهید به تنهایی زبان خود را تقویت کنید، حتما در جستجوی شیوه مورد علاقه خود باشید. برای یاد گیری راه های بسیاری وجود دارد. از فیلم های آموزشی زبان گرفته تا فیلم های انگلیسی زبان که به راحتی یافت می شوند. از برنا مه های رادیویی می توانید بهرمند شوید. از شبکه های اینترنتی برای تقویت زبان خود استفاده کنید. برخی از سایت های آموزش زبان انگلیسی برنامه های جالبی برای زبان آموزان دارند. برای اطلاع از سایت های پیشنهادی آموزشگاه زبان اکسیر آیلتس به بخش منابع یادگیری آنلاین بروید. اگر قصد خرید کتاب دارید، حتما سعی کنید کتابی تهیه کنید که برای سطح شما مناسب باشد.

من میخواهم برای ادامه یادگیری زبان خود به آموزشگاه زبان مراجعه کنم.


برای این کار چند مطلب را مدنظر داشته باشید.

ابتدا هدف خود را مشخص کنید. یعنی اینکه دوره های عمومی زبان برای شما مناسب است یا دوره های تخصصی مثل IELTS ,TOEFL, GRE و غیره.

دوم اینکه، به دنبال کاردان و متخصصانی بروید که خودشان دغدغه ی آموزشی فرهنگی دارند، نه کسانی که بیزینسشان آموزش زبان است. همانطور که می دانید، در تهران مراکز آموزشی و آموزشگاه زبان بسیاری پیدا می شود ولی نکته اینجاست که آیا سرلوحه ی کار آن ها کیفیت است؟ برای پیدا کردن آموزشگاه زبان مناسب، لطفا فقط به نزدیکی آن به محل زندگی خود دقت نکنید! همیشه در مورد آن آموزشگاه زبان تحقیق کنید. بهترین روش تحقیق در مورد کیفیت آموزشگاه زبان، پرس و جو از دانشجوهای آموزشگاه زبان مورد نظر می باشد چرا که هیچ کس به شما نخواهد گفت که کیفیت ما خوب نیست یا ما فلان تخصص را نداریم!

درضمن، سنگ بزرگ علامت نزدن است! اگر هدف شما GRE می باشد، جایی بروید که بصورت تخصصی روی همان GRE کار می کند!

آموزشگاه زبان اکسیر (مجموعه آموزشی اکسیر آیلتس) افتخار دارد که به صورت تخصصی در زمینه آموزش آیلتس و آموزش رایگان آیلتس فعالیت کند؛ از صفر تا 100. برای اینکه بدانید مسیرتان برای فتح قله ی آیلتس کدام است، با آموزشگاه زبان اکسیرآیلتس تماس بگیرید و برای تعیین سطح و مشاوره رایگان به این مرکز مراجعه کنید. مشاورین مجرب ما قطعا مناسب ترین و معقول ترین راه، از نظر کیفیت، هزینه و وقت را در اختیار شما قرار خواهند داد. برای آشنایی با دوره های آموزشگاه زبان اکسیر اینجا کلیک کنید.

آموزش آیلتس (آیلتس 7) و یادگیری زبان چقدر طول می کشد؟
یکی از ساده ترین و در عین حال پیچیده ترین سوالات رایج زبان آموزان و کسانی که قصد آموزش آیلتس را دارند همین می باشد. دوستان عزیز، توجه داشته باشید که هیچ کس نمی تواند به شما دقیق بگوید که اینقدر وقت بگذارید و زبان شما کامل می شود. به طور کلی "سطح خوب زبان" و "یادگیری زبان" بسیار مبهم هستند. چه کسی می تواند ادعا کند که زبان من "خوب" است؟! خوب یعنی چه؟! بر چه اساس و منطقی زبان شما "خوب" است؟! "خوب" برای رفع نیاز توریستی شما در فلان کشور؟! یا "خوب" در آزمون آیلتس، تافل و دکتری؟! پس زمانی که شما برای یادگیری می گذارید بر اساس وقت، علاقه، دقت، اهمیت، و ممارست شما بسیار متغیر است.

با تمام این صحبتها، از نظر گروه آموزشی اکسیر آیلتس، اگر شخصی از ابتدا زبان را شروع کند، تا زمانی که به نمره ی 7 آیلتس برسد، بصورت کلی و متوسط، حدود یک الی دو سال زمان احتیاج دارد. این در حالیست که شما در این دوره، مطمعنا به مقصد خود خواهید رسید و نیازی به تغییر دادن آموزشگاه خود و سیستم های آموزشی متفاوت نخواهید داشت!

کل دوره آموزش آیلتس تا آیلتس 7 قیمتش چقدر می شود؟
یکی دیگر از ساده ترین و در عین حال پیچیده ترین سوالات رایج زبان آموزان در آموزش آیلتس همین می باشد! با توجه به صحبت قبلی راجع به مدت زمان یادگیری، اگر سری به برنامه ی کلاس ها و کارگاه های اکسیر بزنید، خواهید دید که از صفر تا آیلتس 7، 12 ترم 16 جلسه ای دوره های قبل آموزش آیلتس (Starter-IELTS Fundamental-pre IELTS) و حدود 80 جلسه هم دوره های آموزش آیلتس در قالب کارگاه های تک مهارتی ارایه شده اند. روی هم رفته می شود 272 جلسه ی آموزشی به مدت 90 دقیقه یعنی 408 ساعت آموزش مستقیم زیر نظر اساتید. برای هر یک جلسه، زبان آموزان می بایست 3 ساعت تمرین مفید داشته باشند، این یعنی 1224 ساعت تمرین برای شما. در کل، 1632 ساعت کل فعالیت آموزشی شما خواهد بود.
 

Similar threads

بالا