آیا رهبران زن با رهبران مرد متفاوت اند؟

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
آیا رهبران زن با رهبران مرد متفاوت اند؟

نخست از نظر شیوه رهبری تشابه بین مرد و زن بیش از نقاط اختلاف یا تفاوت آنان است. دوم آنچه موجب تفاوت آنها می شود در این است که زنان بیشتر به شیوه رهبری مردم سالاری (دموکراسی) توجه می کنند در حالی که مردان بیشتر طرفدار شیوه فرماندهی و دستوردهی هستند.
شباهتهایی که بین مردان و زنان رهبر وجود دارد نباید موجب شگفتی شود. تقریبا در همه تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده پست مدیریت را به عنوان مترادفی برای رهبری به حساب آورده اند. از این رو تفاوت به جنس مورد نظر بستگی دارد. چرا؟ زیرا بحث در این است که فرد خودش مسیر شغلی را تعیی می کند یا سازمان آن را تعیین می نماید. درست همان گونه که افرادی که در دفاتر حقوقی یا مهندسی فعالیت می کنند وجوه مشترک و شباهت های زیادی دارند. کسانی که مسیر شغلی خود را به عنوان مدیر انتخاب می کنند دارای وجوه مشترک و شباهت های زیادی هستند. کسانی که دارای ویژگی های خاص رهبری هستند.(میزان هوش بالاو اعتماد به نفس و ریاضت زیاد و بعضی از روانشناسان می گویند افرادی که دارای چهره کشیده می باشند) احتمالا به عنوان رهبر به حساب می آیند و تشویق می شوند تا پستی از احراز کنند که بتوانند این تواناییها را به نمایش بگذارند. صرف نظر از نوع جنس (مرد یا زن) این وضع درباره کسانی که پست های سازمانی احراز کرده اند صدق می کند. به همین گونه سازمان ها هم می کوشند تا افراد خاصی را برگزینند ارتقای مقام دهند و به پست های رهبری بگمارند. نتیجه این می شود که کسانی که به پست های رسمی سازمانی می رسند از بسیاری جهات شباهت های زیادی با هم دارند. با توجه به این نتیجه گیری تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان می دهد که شیوه رهبری زنان و مردان متفاوت است. زنان همواره مشارکت اعضا را تشویق و تقویت می نمایند قدرت و اطلاعاتی را که دارند بادیگران در میان می گذارند وهمواره می ک.شند تا زیر دستان را تقویت کنند که برای شخص خود ارزش قائل شوند. آنان ترجیح می دهند که در مقم مدیریت سازمان و رهبری به ویژگی های خود از نظر تخصص و برقرار کردن تماس با دیگران ( خدا رحم کنه اگر ارتباط برقرار نشود ) شخصیت فره مند و مهارت های انسانی استفاده کنند و بدین وسیله بر دیگران اعمال نفوذ نمایند. از سوی دیگر مردان بیشتر می کوشند تا شیوه ای از رهبری را به کار برند که حالت دستوردهی و فرماندهی و کنترل دارد. آنها همواره به اختیارات رسمی و قدرت سازمانی خود تکیه می کنند.
ادامه دارد......................................
 

sharif

عضو جدید
na

na

bein zan va mard tafavoti nist
harki mige khanuma nemitunan
biad ta man behesh begam:mad:
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
قصد من این نیست که بگویم کار کدامیک خوب است و کدامیک بد است من می خواستم فقط بگویم که اگر کسی در مکانی کار کرد ودید یک زن ویا یک مرد رئیس وی می باشد با شیوه ریاست آن ها آشنایی داشته باشد وگرنه من هیچ گونه قصد توهین به جنس خاصی رو ندارم و نداشتم.
 

sharif

عضو جدید
eshtep ...

eshtep ...

behtash jun sue tafahom shode
manzure shoma ro fah mide budam
az matlabet mamnun
 

moda

عضو جدید
یه نکته

یه نکته

سلام
من با اینکه خودم مونث تشریف دارم :D به شخصه معتقدم اگر زن ها رهبر باشند جنگ بیشتر دعواها بیشتر و...( ادامه نمی دم :D ) اتفاق میوفته !

چون عقل زنان احساس اونهاست

اما مردان رهبر بدون داشتن زنان متفکر به عنوان پشتیبان مفتم نمی ارزند :D :biggrin: :D
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
شما می گوید عقل زنان احساس زنان است. باید بگویم که احساس دل بالاتر از منطق می باشد.
 

sara_hyperactive

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من ربطی به جنسیت نداره این مسیله و خیلی از مسایل دیگه. این خصوصیات فردی، طرز فکر، عقاید، باورها، شخصیت، و دیدگاه آدمهاست که باعث تفاوتهایی می شه در هر چیزی و حتی رهبری و مدیریت.
با حرف مودا جان هم اصلا موافق نیستم چون تجربه ثابت کرده که اصلا این طور نیست.
با حرف behtashk هم در مورد اینکه احساس دل بالاتر از منطقه موافق نیستم تو کارای دلی شاید این درست باشه ولی تو کارای کاملا جدی و منطقی بیشتر با حرف شریف موافقم اول منطق بعد احساسات.
ولی خارج از این بحثها متن جالبی بود behtashk جان. مرسی
 

sepid_68

عضو جدید
همه ی این حرفا در جای خودشون می تونن درست باشن
نمیشه به یکی گفت درست میگی یا اشتباه
من با نظر همتون موافقم;) :)
 

پرشيا

عضو جدید
خيلي واضحه كه فرق داره. زن جماعت اكثرا احساساتي هستند ولي مردها منطقي ترن. كسي تو اين شك داره؟
 

sara_hyperactive

عضو جدید
کاربر ممتاز
خيلي واضحه كه فرق داره. زن جماعت اكثرا احساساتي هستند ولي مردها منطقي ترن. كسي تو اين شك داره؟

تو این که گفتی هم شک هست. ولی صرفنظر از این که جمله ات غلط بود صرفا احساساتی بودن کسی نسبت به کس دیگه باعث بهتر یا بدتر بودن نوع رهبری و مدیریت یکیشون نسبت به دیگری نیست.
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
چرا هست بروید و قسمت پایانی رو بخوانید همه چیز رو متوجه می شوید که احساسات چقدر باعث تفاوت می شود.
 

masimemahdi

عضو جدید
به نظر من هم تفاوت دارند و خوب مسلماً مرد ها برای هدایت و راهبری بهترند ولی زنها هم توانایی های دیگری دارند که کمتر به آنها توجه می شود.
(همه پیامبران که برای رهبری و هدایت آمدند مرد بودند)
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظر من مدیریت خانوم ها بهتره چون از نظرات دیگران هم استفاده می کنند و مسلما عقل چند نفر بهتر از یک نفر میرسه و تصمیم های بهتری میشه گرفت و بهتر مدیریت کرد.
 

vahmesabz

عضو جدید
خيلي واضحه كه فرق داره. زن جماعت اكثرا احساساتي هستند ولي مردها منطقي ترن. كسي تو اين شك داره؟
بله من شك كه چه عرض كنم ...يقين دارم كه اينطور كه شما مي گين نيست.
مي شه اينطور گفت زنان منطقشان همراه با احساسات پاك بيشتريه.....(زن جماعت ؟؟؟؟ا)
مردان منطقشان همراه با احساسات پاك كمتريه.....
چه بسا تو اين دوره زمونه ..مردايي هستن كه احساسات ومعرفتشون از بعضي از زنها بيشتره.
 

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تاریخ کمونیسم جهانی نمونه ای بسیار روشن از نقش بسیار با اهمیت زنان در مدیریت مثبت نه تنها در سطح یک ملت که در سطح جهانی است.
زمانی که جهان غرب هنوز اجازه ی حق رای را به زنان نداده بود این رهبر کبیر انقلاب کارگری شوروی , ولادیمیر لنین بود که با انتخاب اولین وزیر زن جهان به تمام جهانیان ثابت کرد که زن در نقش ابتدائی رهبر و مدیر خانواده میتواند در سطح بین الملل هم نقش بسیار پر رنگی دارد.
کلارا زتکین - الکساندرا کولنتای - رزا لوگزامبورگ و ... زنانی بودند که این نکته را به تمام جهان ثابت کردند.
در اینجا 2 مقاله از کولنتای رو برای استفاده تقدیم میکنم:



 

Aseman Etemaad

عضو جدید
کاربر ممتاز
وای.........
این تاپیکو از کجا پیدا کردین؟ بین کیا اینجا پست دادن......:w04:

به نظر من تو دنیای امروز دیگه این حرفا مطرح نیست حتی حق قضاوت به زنان داده می شه که فکر می کنم تا چند سال پیش این حقو نداشتند ....
البته همونطور که می دونید رهبری اساسی ترین وظیفه ی مدیریت هست و از اونجا که دیگه الان نظریه ی ذاتی بودن مدیریت تقریبا فراموش شده و لغو شده هست بنابر این با یک مدیریت اکتسابی زنان هم می توانند مدیر و به موازات آن رهبر باشند!
(توجه کنید که مدیریت با رهبری فرق هایی داره)
 

Saeed_askari

عضو جدید
کاربر ممتاز
تعصب مرد بودن رو ندارم
ولی رهبر مرد کجا و زن کجا!!!!!
قابل مقایسه نیست

هر مدیری یا رهبری یا کافرمایی یا... باید از هر لحاظ اوکی باشه
فکری
احساساتی
روحی
منطقی بودن
جسمی
قدرت
و .......

زنها خیلی از اینا رو ندارن و نمیتونن داشته باشن
چون تو وجودشون نیست
 

Similar threads

بالا