آیا حضرت مهدی علیه السلام ازدواج کرده اند؟

aqua1

عضو جدید
سلام راستش یه سوالهایی تو ذهنم بود که جوابش رو این طوری پیدا کردم البته شایدناقص باشه پس نظرتونو بهم بگین ممنونم

زن و فرزند حضرت مهدی علیه السلام

محور ديگرى كه پيرامون زندگى شخصى و كيفيت معيشت امام عصر(ع) نياز به بررسى دارد, مسائله زن و فرزند آن حضرت است آيا با توجه به فلسفه غيبت و اين كه آن حضرت به شيوه ناشناس زندگى مى كند و كسى ازمكان وى آگاه نيست, ازدواج و داشتن فرزند, با اين مسائله سازگار است؟
منابعى كه در اختيار است, يا اشكال سندى دارند و يا ابهام دلالى ونظر قاطعى را ارائه نمى دهند. در اين جا, سه احتمال وجود دارد:
1. اساساً حضرت مهدى(ع) ازدواج نكرده است.
2. ازدواج انجام گرفته, ولى اولاد ندارد.
3. ازدواج كرده و داراى فرزندانى نيز هست.
اگراحتمال اول را بپذيريم, لازمه اش اين است كه امام معصوم(ع) يكى از سنّتهاى مهم اسلامى را ترك كرده باشد واين با شان امام سازگار نيست. اما از طرفى ديگر چون مسائله غيبت, اهمّ است و ازدواج مهم, ترك ازدواج, با توجه به آن امر مهم تر, اشكالى را ايجاد نمى كند و گاهى براى مصلحت بالاتر, لازم وواجب نيز هست.
اما احتمال دوّم كه اصل ازدواج را بپذيريم بدون داشتن اولاد, جمع مى كند بين انجام سنت اسلامى و عدم انتشار مكان و موقعيت حضرت. اما باز اين اشكال باقى است كه اگر قرار باشد, آن حضرت شخصى را به عنوان همسر برگزيند, يا بايد بگوييم كه عمر او نيز مانند عمر حضرت طولانى است كه بر اين امر دليلى نداريم, يا اين كه بگوييم مدتى با حضرت زندگى كرده و از دنيا رفته است كه در اين صورت, حضرت به سنت حسنه ازدواج عمل كرده و پس از آن, تنها و بدون زن و فرزند زندگى را ادامه مى دهد.
احتمال سوم آن است كه آن حضرت ازدواج كرده و داراى اولاد نيز هست و اولاد آن حضرت نيز فرزندانى دارند و...
اين مسائله, افزون بر آن كه دليل محكمى ندارد, اشكال اساسى آن اين است كه اين همه اولاد و اعقاب, بالاخره روزى در جست و جوى اصل خويش مى افتند و همين كنجكاوى و جست و جو, مسائله را به جايى باريك مى كشاند كه با فلسفه غيبت حضرت, نمى سازد.
البته برخى خواسته اند از روايات و بعضى از ادعيه, بر اين احتمال اقامه دليل كنند كه اشاره اى به ادله آنان مى كنيم:
1. مفضل بن عمر گويد از امام باقر(ع) شنيدم كه فرمود:
(ان لصاحب هذا الامر غيبتين احدهما تطول حتى يقول بعضهم مات ويقول بعضهم قتل ويقول بعضهم ذهب حتى لايبقى على امره من اصحابه الانفر يسير ولايطلع على موضعه احد من ولده ولاغيره الاالمولى الذع يلى امره).(1)
صاحب الزمان(ع) را دو غيبت است: يكى از آن دو, به اندازه اى طولانى شود كه بعضى گويند آن حضرت از دنيا رفته و برخى گويند كشته شده است و بعضى نيز بر اين باور باشند كه جز اندكى از ياران بر امامت وى ماندگار نماندند و كسى هم از مكان و جايگاه زندگى آن حضرت, آگاه نيست نه از فرزندان و نه ديگرى, جز آن كسى كه امور وى را پى مى گيرد.
استدلال براى اثبات زن و فرزند براى حضرت, به جمله اخير روايت است: (ولا يطلع على موضعه احد من ولده...) اما اين استدلال از چند جهت اشكال دارد:
الف. اين روايت را نعمانى در كتاب غيبت خود, نقل كرده و به جاى كلمه (ولد) كلمه (ولى) آورده است, به اين شكل: (ولا يطلع على موضعه احد من ولى ولاغيره)(2) بنابراين, اعتمادى بر آن روايت, با توجه به اين نقل نيست. دست كم, با وجود اين احتمال, استدلال تمام نيست.
ب. در روايت نيامده است كه الآن امام زمان(ع) داراى زن و فرزند است و از اين جهت, اجمال دارد. شايد به فرزندانى كه بعداً در آستانه ظهور و يا بعد از آن به دنيا خواهند آمد اشاره داشته باشد.
ج. شايد از باب مبالغه در خفاء باشد. يعنى اگر بر فرض آن حضرت اولاد هم مى داشت, از جايگاه و سرّ غيبت او, آگاه نمى شدند(3). با اين احتمال نيز, استدلال به روايت براى اثبات اولاد براى امام زمان(ع), ناتمام است.
2. دليل ديگر بر اثبات فرزند براى حضرت, روايتى است كه ابن طاووس از امام رضا(ع) نقل كرده است:
(... اللهم اعطه فى نفسه واهله وولده وذريّته وجميع رعيّته ما تقرّ به عينه وتسرّ به نفسه...(4))
الها! مايه چشم روشنى و خوشحالى امام زمان(ع) را در او وخانواده و فرزندان و ذريّه و تمام پيروانش فراهم فرما.
به اين روايت هم نمى توان استدلال كرد, چون:
الف. از جهت سند قابل اعتماد نيست.
ب. به زمان ولادت فرزندان اشاره ندارد كه پيش از ظهور است يا بعد از آن. از اين جهت مجمل است.
3. روايت ديگرى نيز ابن طاووس از امام رضا(ع) نقل كرده است كه فرمود:
(اللهم صل على ولاة عهده والائئمة من ولده)(5).
اين روايت, بنا بر تصريح ابن طاووس, متن ديگرى دارد به اين شكل:
(اللهم صل على ولاة عهده والائمة من بعده)(6).
بنابراين, روشن نيست كه مقصود فرزندان بعد از او مراد است, يا امامان پس از او. علاوه بر اين كه اين دو روايت مربوط به بعد از ظهور حضرت است نه پيش از آن.
4. امام صادق مى فرمايد:
(... كائنى ارى نزول القائم فى مسجد السهله بائهله وعياله.(7))
اين روايت نيز گذشته از ضعف سند, دلالتى بر اثبات فرزند براى امام زمان(ع) پيش از ظهور ندارد. بنابراين, اين گونه از روايات كه بدان اشارت كرديم, در حدى نيستند كه وجود زن و فرزند را براى امام زمان(ع) پيش از ظهور اثبات كنند. از سوى ديگر, رواياتى داريم كه با صراحت, وجود فرزند را از آن حضرت نفى مى كند از آن جمله: مسعودى نقل مى كند: على بن حمزه, ابن سراج و ابن ابى سعيد مكارى بر امام رضا(ع) وارد شدند, على بن حمزه به حضرت عرض كرد: از پدرانت نقل كرده ايم كه هيچ امامى از دنيا نمى رود, تا فرزندش را ببيند؟
امام رضا فرمود:
(آيا در اين حديث, روايت كرده ايد: مگر قائم)(8).
برخى خواسته اند با تمسك به داستان (جزيره خضراء) بگويند كه امام عصر(ع), فرزندانى دارد و بر آن جزيره, زير نظر وى, جامعه نمونه و تمام اعيار اسلامى را تشكيل داده اند(9).
لكن با بررسيهاى گسترده اى كه انجام گرفته, جزيره خضراء, افسانه اى بيش نيست و هيچ واقعيت ندارد. (10)
علامه مجلسى اين داستان را جداگانه در نوادر بحار نقل كرده و مى نويسد:
(چون در كتابهاى معتبر بر آن دست نيافتم, آن را در فصلى جداگانه آوردم)(11).
شيخ آقا بزرگ تهرانى اين داستان را داستانى تخيلى و رمانتيك شمرده است.(12)
افزون بر اين, داستان به گونه اى است كه نمى توان آن را پذيرفت:
تناقضات فراوان, سخنان بى اساس و... در سلسله سند آن, افراد ناشناخته اى وجود دارند كه نمى توان بر آنان اعتماد كرد(13). بنابراين, از اين راه نمى توان زن و اولادى براى حضرت مهدى(ع) ثابت كرد.
 

aqua1

عضو جدید
اینم از منابع :
(1)اين بحث مخصوص به غيبت كبرا نيست, بلكه عين همين پرسش, در دوران غيبت صغرا- نيز مطرح است.
(2) (كتاب الغيبة), شيخ طوسى266/.
(3) (همان مدرك);162/(بحارالانوار), ج;52/153 (اصول كافى),ج1/340 .
(4) (كتاب الغيبة), شيخ طوسى/162 .
(5) (مراصدالاطلاع على اسماء الامكنة والبقاع), ج620/2, دارالمعرفة, بيروت.
(6) (مجموعه مقالات و گفتارها پيرامون حضرت مهدى) 64/, واحد برگزارى مراسم نيمه شعبان مسجد آية اللّه انگجى, تبريز.
(7) (كتاب الغيبة), نعمانى, 182.
(8) (همان مدرك), 315.
(9) (همان مدرك) 164/.</FONT /></SPAN />
 

asiabadboy

عضو فعال
کاربر ممتاز
فرقش اینه ....پس فردا می کن ....:surprised:

فلانی نبیره نوه امام زمانه .... فلانی نوه خاله زن امام زمانه .... فلانی پسرخاله عمه بزرگه خانم سوم امام زمانه .... :cry:
 

haditavakkoli

عضو جدید
دکتر مصطفی چمران

دکتر مصطفی چمران

بدون یک انقلاب عمیق فکری هیچ تحولی در جامعه امکان پذیر نیست

عبارت بالا ترجمه آزادی است از آیه 11 سوره رعد
توسط دکتر مصطفی چمران

اعتقاد خوبه ولی بشینی و منتظر باشی و روز های جمعه هم آبغوره بگیری که ای یوسف گم و گور شده بیا و زلیخا را از دست پوتیفار نجات بده
باید بگم کور خوندی
 

tebyan

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
يكي نيست خود امام زمان ثابت كنه شما دنبال زن و بچه اش هستيد
مهدی (عج)بیشترین توصیفات و استنادها رو در مقابل منجیان سایر ادیان داره
در این زمینه مطالب زیادی هست
می تونید به اونها مراجعه کنید.
 
آخرین ویرایش:

karo7

اخراجی موقت
مهدی (عج)بیشترین توصیفات و استنادها رو در مقابل منجیان سایر ادیان ها داره
در این زمینه مطالب زیادی هست
می تونید به اونها مراجعه کنید.

اگر جمله خودت رو با دقت بخونی می بینی که مفهوم نهفته جملت آن است که بحث منجی پشتوانه عقلی ندارد، و اما مهدی یه کم از بقیه بهتر است.
;)
منم باهات موافقم بسیاری از مسائل امروزی از نظر عقلی دلیلی براشون نیست، اما بنده دوست ندارم چیزی رو که دلیل عقلی براش ندارم بپذیرم.
 

tebyan

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
اگر جمله خودت رو با دقت بخونی می بینی که مفهوم نهفته جملت آن است که بحث منجی پشتوانه عقلی ندارد، و اما مهدی یه کم از بقیه بهتر است.
;)
منم باهات موافقم بسیاری از مسائل امروزی از نظر عقلی دلیلی براشون نیست، اما بنده دوست ندارم چیزی رو که دلیل عقلی براش ندارم بپذیرم.

با سلام
دوست عزیز
زمانی با من موافق باش که از عقیده ی من یا خبر باشی
http://www.shahedmag.com/ppdf/1823/p0182303970101-JG9MF.pdf
 

hamidkareshki

عضو جدید
در اثبات وجود امام زمان تو قرآن هيچ سندي نيست و هر چي ديگه هست ساختگيه
پرسش: چرا نام امام زمان (عج) در قرآن نيامده است تا هيچ ابهامي در وجودش باقي نماند ؟

پاسخ : قرآن کريم براي معرفي شخصيتهاي الهي از سه راه وارد مي شود ، و در هر موردي طبق مصالحي از شيوه خاصي پيروي مي کند. گاهي معرفي با اسم ، گاهي معرفي با عدد ، و گاهي نيز معرفي با صفت.


اگر نام حضرت مهدي عليه السلام در قرآن نيست ، ولي صفات و خصوصيات حکومت او در قرآن وارد شده است.


اصولا قرآن در معرفي افراد ، مصالح عالي را در نظر مي گيرد . گاهي مصالح ايجاب مي کند تنها به صفات افراد بپردازد ، چنان که درباره حضرت مهدي عليه السلام جريان از اين قرار است که :
اولا : تشکيل چنين حکومتي ، در مواردي صريحا و در موارد ديگر به طور اشاره در قرآن وارد شده است. آياتي که در سوره توبه و صف از انتشار و گسترش اسلام در سطح جهاني نويد مي دهد ، مانند : « تا آن را بر همه اديان پيروز سازد » ، اشاره به تشکيل اين حکومت است. زيرا مفسران گويند : مضمون اين آيه را که پيشگويي از گسترش فراگير و همه جانبه اسلام در سطح جهان است ، هنوز تحقق نپذيرفته است.

از اين گذشته ، در آيه 106 سوره انبياء مي فرمايد : ما پس از ذکر در زبور نوشتيم که بندگان شايسته من ، وارث زمين خواهند بود . آيه شريفه نويد مي دهد که صالحان ، وارثان زمين خواهند بود و حکومت جهان را به دست خواهند گرفت . و به اتفاق تاريخ بشر ، هنوز اين وعده الهي تحقق نپذيرفته است.


ثانيا : اگر نام اصلي امام زمان عليه السلام را نبرده ، به خاطر مصلحتي است که براي اهل فضل و درک مخفي نمي باشد ، زيرا به همان علت که نام امام علي عليه السلام را نبرده ، نام آن حضرت را نيز ذکر ننموده است. اگر نام اين پيشوايان گرامي را مي برد ، کينه هاي ديرينه بدر و احد و حنين بار ديگر زنده مي شد ، ولذا مطلب را به صورت کلي مطرح کرده و فرموده است : بندگان شايسته من ، وارث زمين خواهند بود. نام بردن از گذشتگان ، مانند لقمان و ذي القرنين ، قابل قياس با افراد آينده نيست ، درباره گذشتگان ، حسد ها و کينه ها تحريک نمي گردد ، و افراد سود جو و شهرت طلب نمي توانند از آن سوء استفاده کنند ، ولي بردن نام آيندگان اين محظور را دارد.


آيا شما فکر مي کنيد که تنها ذکر نام ، دردي را دوا مي کند ؟ آيا فکر مي کنيد که اگر نام امام زمان عليه السلام در قرآن برده مي شد ، امکان نداشت که در طول تاريخ ، شيادان و افراد شهرت طلب آنان سوء استفاده نکنند ، يا افرادي روي غرض هاي خاط ، وجود او را انکار نمايند ؟ تجربه تاريخي نشان داده است که اگر هم در قرآن صراحتا نام آن حضرت برده مي شد ، باز در طول تاريخ ، شيادان و مدعيان دروغين مهدويت پيدا مي شدند و نام خود را امام زمان و مهدي موعود مي گذاشتند ، تا از آب گل آلود ماهي بگيرند و از نام او و انتظار مردم استفاده نادرست کنند. مگر خدا نام پيامبر صلي الله عليه او آله وسلم را در انجيل نبرده است ؟ ولي گروههاي مغرض ، از آن بهره برداري ناجوانمردانه کردند.


بنابراين ، مساله مهم بيان خصوصيات ديگر آن حضرت است که افراد دل آگاه با شناخت آنها ، مهدي واقعي را از مدعيان قلابي مهدويت باز شناسند.


منبع http://mahroian.parsiblog.com/-488613.htm
دیگر منابع
http://www.iqna.ir/fa/news_detail.php?ProdID=222596
http://www.askquran.ir/forumdisplay.php?f=197
http://www.montazar.net
http://www.he.ictrad.com/m10.html
http://www.mahdisearch.com/
 

hamidkareshki

عضو جدید
در اثبات وجود امام زمان تو قرآن هيچ سندي نيست و هر چي ديگه هست ساختگيه

مهدي در قرآن

قرآن کريم، در آيات متعددي با قاطعيت از پيروزي نهايي اسلام، غلبه‌ صالحان و پارسايان، کوتاه شدن دست زورگويان و آينده‌ درخشان و سعادتمندانه‌ بشريت سخن مي‌گويد:


او کسي است که فرستاده‌ خود را با هدايت و دين حق فرستاد، تا آن را بر همه‌ اديان غالب گرداند، هرچند مشرکان کراهت داشته باشند. و هر آينه در زبور پس از ذکر [تورات] نوشتيم: «بندگان شايسته‌ام وارث (حاکم) زمين خواهند شد.

به درستي که زمين از آنِ خداوند است و آن را به هر کس از بندگانش که بخواهد واگذار مي‌کند؛ و سرانجام (نيک) براي پارسايان است. و مي‌خواهيم بر مستضعفان زمين منت نهاده و آنان را پيشوايان و وارثان روي زمين قرار دهيم. خداوند به کساني از شما که ايمان آورده و کارهاي شايسته انجام داده‌اند وعده مي‌دهد که قطعاً آنان را حکمران روي زمين خواهد کرد، همان‌گونه که به پيشينيان آنها خلافت روي زمين را بخشيد؛ و دين و آييني را که براي آنان پسنديده، پابرجا و ريشه‌دار خواهد ساخت؛ و ترسشان را به امنيت و آرامش مبدل مي‌کند، آن‌چنان که تنها مرا مي‌پرستند و چيزي را شريک من نخواهند ساخت. و کساني که پس از آن کافر شوند، آنها فاسقانند


همان‌گونه که مشاهده مي‌شود، قرآن کريم به صورت قطعي و يقيني خبر از غلبه‌ دين اسلام بر ساير اديان و سخن از حکومت صالحان و پارسايان بر سراسر زمين مي‌گويد. از اينجا مي‌توان نتيجه گرفت که انديشه‌ مهدويت يک انديشه‌ جهاني و يک فلسفه‌ بزرگ براي آينده‌ انسان و بشريت است.
http://www.he.ictrad.com/m10.html

 

سماته

عضو جدید
واقعاً فرقی نداره! یعنی همه چی رو میدونی همین موضوع ناشناخته مونده از این امام بزرگ؟:redface:
 

araghi

عضو جدید
کاربر ممتاز
در همه اديان اصلي و فرعي اين موضوع پيش بيني شده كه يكي مياد و جهان را اباد ميكنه در عين حال گفته ميشود كه حساب و كتابها در بهشت و جهنم خلاصه ميشود كه اگر قرار باشه يكي بياد قلع و قمع كنه بخش دوم واسه چيه ؟ حالا بر ميگرديم به موضوع "در اسلام اهل تسنن گفته ميشود كه پيامبر بر ميگرده و در اسلام تشيع ادعا ميشود مهدي و در مسيحيت قراره مسيح برگرده و همينطور موسي ،حالا شما با اون نشانه ها نتيجه ميگيريد كه مهدي بر ميگرده در حاليكه اهل تسنن نتيجه ميگيره كه پيامبر بر ميگرده !حالا كدومتون راست ميگين معلوم نيست !؟ سرخ پوستها ميگفتند يه بوفالوي سفيد اگر بدنيا بياد جهان به اخر ميرسه "چون همه بوفالو ها فهوه اي و مشكي بودند" از بد شانسيشون اون بوفالو اومد و جهان به اخر نرسيد!
مهدي در قرآن


قرآن کريم، در آيات متعددي با قاطعيت از پيروزي نهايي اسلام، غلبه‌ صالحان و پارسايان، کوتاه شدن دست زورگويان و آينده‌ درخشان و سعادتمندانه‌ بشريت سخن مي‌گويد:


او کسي است که فرستاده‌ خود را با هدايت و دين حق فرستاد، تا آن را بر همه‌ اديان غالب گرداند، هرچند مشرکان کراهت داشته باشند. و هر آينه در زبور پس از ذکر [تورات] نوشتيم: «بندگان شايسته‌ام وارث (حاکم) زمين خواهند شد.


به درستي که زمين از آنِ خداوند است و آن را به هر کس از بندگانش که بخواهد واگذار مي‌کند؛ و سرانجام (نيک) براي پارسايان است. و مي‌خواهيم بر مستضعفان زمين منت نهاده و آنان را پيشوايان و وارثان روي زمين قرار دهيم. خداوند به کساني از شما که ايمان آورده و کارهاي شايسته انجام داده‌اند وعده مي‌دهد که قطعاً آنان را حکمران روي زمين خواهد کرد، همان‌گونه که به پيشينيان آنها خلافت روي زمين را بخشيد؛ و دين و آييني را که براي آنان پسنديده، پابرجا و ريشه‌دار خواهد ساخت؛ و ترسشان را به امنيت و آرامش مبدل مي‌کند، آن‌چنان که تنها مرا مي‌پرستند و چيزي را شريک من نخواهند ساخت. و کساني که پس از آن کافر شوند، آنها فاسقانند


همان‌گونه که مشاهده مي‌شود، قرآن کريم به صورت قطعي و يقيني خبر از غلبه‌ دين اسلام بر ساير اديان و سخن از حکومت صالحان و پارسايان بر سراسر زمين مي‌گويد. از اينجا مي‌توان نتيجه گرفت که انديشه‌ مهدويت يک انديشه‌ جهاني و يک فلسفه‌ بزرگ براي آينده‌ انسان و بشريت است.
http://www.he.ictrad.com/m10.html
 

avocado

کاربر فعال
در همه اديان اصلي و فرعي اين موضوع پيش بيني شده كه يكي مياد و جهان را اباد ميكنه در عين حال گفته ميشود كه حساب و كتابها در بهشت و جهنم خلاصه ميشود كه اگر قرار باشه يكي بياد قلع و قمع كنه بخش دوم واسه چيه ؟ حالا بر ميگرديم به موضوع "در اسلام اهل تسنن گفته ميشود كه پيامبر بر ميگرده و در اسلام تشيع ادعا ميشود مهدي و در مسيحيت قراره مسيح برگرده و همينطور موسي ،حالا شما با اون نشانه ها نتيجه ميگيريد كه مهدي بر ميگرده در حاليكه اهل تسنن نتيجه ميگيره كه پيامبر بر ميگرده !حالا كدومتون راست ميگين معلوم نيست !؟ سرخ پوستها ميگفتند يه بوفالوي سفيد اگر بدنيا بياد جهان به اخر ميرسه "چون همه بوفالو ها فهوه اي و مشكي بودند" از بد شانسيشون اون بوفالو اومد و جهان به اخر نرسيد!
آره چون اون بوفالو رو خالق عالمیان فرستاد که بگه اعتقادتون غلطه
و امام زمان ما رو هم همون خالق وعده شو داده، چون آدمی به امید زنده است، اگه این امید نباشه چی؟
در ضمن بدون سند حرف زدن راحته، من هم صد تا حرف واستون در میارم
کدوم سنی گفته پیامبر بر میگرده؟:eek: سنی ها مسلمونند نه؟ مسلمون یه همچین اعتقادی رو از کجاش آورده؟! شاید منظورت وهابیای تازه تشکیل شده به دست انگلیسیاست!:smile:
من از امام رضا یاد گرفتم هر جایی که اسم امام زمان بیاد تمام قد بلند میشم چون ایشون رو ناظر به خودم میبینم، البته اگر چشمام لیاقت دیدن داشته باشه
رها کردن یک امت به این عظمت بدون رهبر و با توجه به حرفایی که خودتون زدید که حکومت فعلی لایق نیست و باید یک حکومت لایق سر کار باشه، اصلا عاقلانه نیست و باید امامی که به همه چیز مطلعه بالای سر این امت باشه..........
 

psychologist

عضو جدید
خداییش راست میگیا ... یکی بیاد به ما خود امام زمان رو ثابت کنه , بقیه مسائل پیشکش ...
میخواستم بگم شما که اینطوری فکر میکنین برای چی میان تو این تاپیکو نظر میدین کسی که به چیزی اعتقاد نداره در مورد مسایل فرعیش نظر نمیده
 

tebyan

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
در همه اديان اصلي و فرعي اين موضوع پيش بيني شده كه يكي مياد و جهان را اباد ميكنه در عين حال گفته ميشود كه حساب و كتابها در بهشت و جهنم خلاصه ميشود كه اگر قرار باشه يكي بياد قلع و قمع كنه بخش دوم واسه چيه ؟ حالا بر ميگرديم به موضوع "در اسلام اهل تسنن گفته ميشود كه پيامبر بر ميگرده و در اسلام تشيع ادعا ميشود مهدي و در مسيحيت قراره مسيح برگرده و همينطور موسي ،حالا شما با اون نشانه ها نتيجه ميگيريد كه مهدي بر ميگرده در حاليكه اهل تسنن نتيجه ميگيره كه پيامبر بر ميگرده !حالا كدومتون راست ميگين معلوم نيست !؟ سرخ پوستها ميگفتند يه بوفالوي سفيد اگر بدنيا بياد جهان به اخر ميرسه "چون همه بوفالو ها فهوه اي و مشكي بودند" از بد شانسيشون اون بوفالو اومد و جهان به اخر نرسيد!
تنها اختلافی که بین کافـّه مسلمین پیرامون مهدی موعود(عج) وجود دارد،اختلاف در ولادت اوست.اکثریت اهل سنت قائلند ، مهدی (عج) درآخر الزمان ولادت می یابد.لکن شیعه بر این باور است که ایشان در سال 255 هجری قمری درسامرا ولادت یافته اند وپدر بزرگوارشان حضرت عسکری(ع) می باشند.

به زودی منابع هم گذاشته میشه
 

Amirofff

عضو جدید
میخواستم بگم شما که اینطوری فکر میکنین برای چی میان تو این تاپیکو نظر میدین کسی که به چیزی اعتقاد نداره در مورد مسایل فرعیش نظر نمیده

یادم رفته بود که باید با شما هماهنگ کنم قبا از گفتن نظرم ... :biggrin:
دوست مومن,معتقد و متدین من اگه شما توانشو داری بیا وجود ایشون رو به من اثبات کن و اگرم توانشو نداری ساکت یه گوشه بشین و تو کار دیگران دخالت نکن لطفا"
:mad:
 

BigMasoud

اخراجی موقت
پرسش: چرا نام امام زمان (عج) در قرآن نيامده است تا هيچ ابهامي در وجودش باقي نماند ؟

پاسخ : قرآن کريم براي معرفي شخصيتهاي الهي از سه راه وارد مي شود ، و در هر موردي طبق مصالحي از شيوه خاصي پيروي مي کند. گاهي معرفي با اسم ، گاهي معرفي با عدد ، و گاهي نيز معرفي با صفت.
اين مطالب رو از كجا نقل ميكنين كه قرآن كريم براي معرفي شخصيتهاي الهي از سه راه وارد مي‌شود و ... اگر از خود قرآن ميتونيد ثابت كنيد، من قبول ميكنم. اول با قرآن روايات و احاديث رو ثابت كنيد بعد از روايات و احاديث بيايد قرآن رو تفسير كنيد كه فكر نكنم ممكن باشه.

من از امام رضا یاد گرفتم هر جایی که اسم امام زمان بیاد تمام قد بلند میشم چون ایشون رو ناظر به خودم میبینم، البته اگر چشمام لیاقت دیدن داشته باشه

اگر هر موقع اسم امام زمان بياد تمام قد بلند ميشين و اون رو ناظر بر خودتون ميبينين فرق امام زمان با خدا در چيه؟ اگر يك نفر در هر زمان، هر جا كه بخواد باشه، اين با اسماء الحسني خدا تناقض نداره؟ در قرآن هم هست اسماء الحسني مخصوص خداست. اگر كسي باشه كه هيچ وقت نميره با اسماء الحسني خدا تناقض داره.
خيلي از آدما رو ديدم كه همه جا امام زمان و امام‌هاي ديگه رو ياد ميكنن اما هيچ وقت خدا رو به اندازه‌ي اونها ياد نميكنن. حتي بعضي‌ها رو ديدم كه از امام زمان بيشتر از خدا ميترسند. ميگن كه امام زمان بر كارهاي ما ناظره نكنه يك كاره اشتباهي بكنيم. خب آدم بايد از خدا بترسه يا از امام زمان؟
اصلا آيا اين كار بيهوده نيست كه دو تا قيامت داشته باشيم؟ و رواياتي كه در اين زمينه هست اگه يك روز مونده باشه به قيامت و امام زمان ظهور نكرده باشه اون روز رو خدا اينقدر طولاني ميكنه كه امام زمان ظهور كنه بعد قيامت بشه. يكم به اين روايات فكر كنين و ببينين چرا بايد همچين كاري صورت بگيره وقتي قيامت هست.
مبناي استناد براي من قرآن هست نه روايات و احاديث. حالا شما اگه قرآن رو به يك نفر كه اصلا در مورد شيعه و سني و اماما هيچي ندونه بدين، كه اين شخص عربيشم خيلي خوب باشه و بهش بگين 6 7 ماه برو فقط قرآن رو بخون و تحقيق كن. بعد كه ازش سوال بپرسين ميگين امام زمان در قرآن هست يا نه خب فكر ميكنين چي جواب ميده. من هم ميتونم از خودم روايت بسازم اما نميتونم از خودم قرآن بسازم.

میخواستم بگم شما که اینطوری فکر میکنین برای چی میان تو این تاپیکو نظر میدین کسی که به چیزی اعتقاد نداره در مورد مسایل فرعیش نظر نمیده

فرض كنيد به عنوان كسي كه به همه چيز اعتقاد داره اما ميخواد ايمانشو قوي‌تر كنه.

تنها اختلافی که بین کافـّه مسلمین پیرامون مهدی موعود(عج) وجود دارد،اختلاف در ولادت اوست.اکثریت اهل سنت قائلند ، مهدی (عج) درآخر الزمان ولادت می یابد.لکن شیعه بر این باور است که ایشان در سال 255 هجری قمری درسامرا ولادت یافته اند وپدر بزرگوارشان حضرت عسکری(ع) می باشند.

به زودی منابع هم گذاشته میشه

دقيقا مشكل همينجاست. هر كسي فكر ميكنه كه خودش بهترين فكر و بهترين اعتقاد رو داره. درست به همين اندازه كه شما در مورد امام زمان مطمئنين بقيه‌ي اديانم در مورد موعود خودشون مطمئنن خب بعد شما با خودتون ميگين كه اعتقاد من از بقيه درست‌تره اونا هم دقيقا همينو با خودشون ميگن. اگه از يك مسيحي بپرسيد با قاطعيت ميگه حضرت عيسي يك روزي مياد و ... كدوم راست ميگند؟؟؟؟؟ بايد بر چيزي كه بشه استناد كرد استناد كنيم تا ببينيم كدوم راست ميگن
 

karo7

اخراجی موقت
با سلام
دوست عزیز
زمانی با من موافق باش که از عقیده ی من یا خبر باشی
http://www.shahedmag.com/ppdf/1823/p0182303970101-JG9MF.pdf

دوست عزیز اون اظهار موافقت برای قسمت نهفته جمله بود و اگر تو مفهوم جمله خودت رو می دونستی هیچوقت آن را بدان گونه نمی نوشتی. اما خوشحالم که بسیاری از شما نمی توانید بدون ایراد بنویسند، هرچند شاید هم به دلیل نبود پشتوانه فکری در پشت بسیاری از این قضایا ناگزیر از دادن سوتی هستید.
بنده کاملا می دانم که تفکرات من با شما 180 درجه تفاوت دارد و البته با خواندن آن متن از این قضیه مطمئن شدم.
البته از نظر بنده دانشجویان و اساتید دانشگاه امام صادق نه دانشجوند و نه استاد. که البته این به نظر شخصی بنده محدود نمی شود و بیشتر دانشجویانی که بنده می شناسم هم عقیده با بنده هستند.
 

karo7

اخراجی موقت
میخواستم بگم شما که اینطوری فکر میکنین برای چی میان تو این تاپیکو نظر میدین کسی که به چیزی اعتقاد نداره در مورد مسایل فرعیش نظر نمیده

بار دیگه اگر کسی تاپیک زد و خواست نظر مخالف نشنوه لطف کنه و توی تیتر تاپیک بگه:
ورود مخالفین ممنوع!!!:biggrin:
در ضمن اگر شما قدرت پاسخگویی ندارید و یا از خواندن مطالب دوستان ناراحت می شید، می تونید اون سری رو که ناراحتتون می کنه رو سانسور کنید و نخونید.:biggrin:
 

A.R-KH-A

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام
دوست عزیز
زمانی با من موافق باش که از عقیده ی من یا خبر باشی
http://www.shahedmag.com/ppdf/1823/p...0101-JG9MF.pdf

تبیان عزیز
این که گذاشتی خوندم ولی خیلی مختصر گفته بود که خودم بیشترشو میدونستم.
انتظار داشتم یه چیز کاملتری بزاری.
اگه زحمتی نیست و میتونی یه مقاله ی کامل بزار تا راجع به اون بحث کنیم.
موفق و پیروز باشید
یا حق
 

hamidkareshki

عضو جدید
مبناي استناد براي من قرآن هست نه روايات و احاديث. حالا شما اگه قرآن رو به يك نفر كه اصلا در مورد شيعه و سني و اماما هيچي ندونه بدين، كه اين شخص عربيشم خيلي خوب باشه و بهش بگين 6 7 ماه برو فقط قرآن رو بخون و تحقيق كن. بعد كه ازش سوال بپرسين ميگين امام زمان در قرآن هست يا نه خب فكر ميكنين چي جواب ميده. من هم ميتونم از خودم روايت بسازم اما نميتونم از خودم قرآن بسازم.
یک سوال دوست عزیز .
شما که مبنای استنادت فقط قرآنه به من بگو که فقط با استناد به قرآن نماز های روزانه چند رکعته؟ و ذکر کن در کدام آیه تعداد رکعت های نماز گفته شده .
امیدوارم که این تحقیق رو انجام بدی چون نتیجه جالبی داره
 

BigMasoud

اخراجی موقت
یک سوال دوست عزیز .
شما که مبنای استنادت فقط قرآنه به من بگو که فقط با استناد به قرآن نماز های روزانه چند رکعته؟ و ذکر کن در کدام آیه تعداد رکعت های نماز گفته شده .
امیدوارم که این تحقیق رو انجام بدی چون نتیجه جالبی داره

در مورد اثبات بايد به قرآن استناد كرد. در قرآن گفته شده كه نماز را به پا داريد و تعداد دفعاتي كه در روز بايد نماز خوند گفته شده. اما چطور نماز خوندن گفته نشده. تعداد ركعت‌هاي نمازهاي روزانه، در قرآن نيامده و من به همين شكل كنوني كه از پيامبر به ما رسيده نماز ميخونم ولي چون كه در قرآن نيامده اگر كسي پيدا شد و دقيقا به همين شكل نخوند ما نميتونيم به اون ايرادي بگيريم. اون مختاره كه به شكل ديگه‌اي هم اگه خواست بخونه. مثلا سني‌ها موقع نماز دستاشونو به حالت خاصي ميگيرن خب به عقيده‌ي شيعه اينطور نماز خوندن باطله. ولي اگه يك كم منطقي فكر كنيم ميبينيم اين مساله اصلا اهميتي نداره و هيچ تاثيري روي نماز و ياد خدا و قبول شدنش پيش خدا نداره. و اگه غير از اين باشه تمام سني‌ها كه خيلي بيشتر هم هستن بايد برن جهنم و اونا ميگن نبايد موقع نماز خواندن مهر استفاده كرد. اگه اونطوري كه اونا ميگن درست باشه تمام شيعه‌ها بايد برن جهنم در صورتي كه اين عمل‌ها اصلا اهميتي نداره و مهم به پا داشتن نمازه.
 

Similar threads

بالا