آیا به خرید وسایل عتیقه علاقه دارید؟

nilshid

عضو جدید
خرید وسایل عتیقه ، عتیقه چیست؟
قبل از صحبت درباره خرید وسایل عتیقه ، ابتدا باید دانست عتیقه چیست؟ عتیقه، اشیایی هستند که چیزی حدود به صد سال یا بیشتر از سال تولید آن ها می گذرد. این اشیا متعلق به دولت است. اما اگر تاریخ ساختشان کم تر از صد سال باشد. پس از پرداخت بخشی از قیمت آن به دولت، متعلق به شخص یابنده خواهد شد.
بنابراین، اگر کسی به صورت اتفاقی عتیقه ای پیدا حتی اگر در حیات خانه خودش، باید در اولین فرصت آن را به ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل دهد و بعد از بررسی اشیا توسط هیاتی متشکل از قاضی دادستان، رئیس اداره فرهنگ و یک کارشناس، به این ترتیب عمل می شود: درصورتی که اشیاء از ملک شخصی یافت شده باشد حق کشف فقط به یابنده تعلق می گیرد. درصورتی که در ملک غیر شخصی یافت شده باشد، به میزانی که در قانون مقرر گردیده به او پرداخت می شود.

نکاتی در رابطه با خرید وسایل عتیقه

همان‎طور که می‎دانید اغلب مردم (به خصوص در کشور خودمان ایران) از دیدن وسیله های قدیمی لذت می‎ برند. هر شخصی برای دکوراسیون خانه خود ایده‎ ای دارد. برخی از مردم دوست دارند که فضای خانه‎ پر از وسایل جدید باشد و برخی هم هستند که از دیدن لوازم قدیمی در دکوراسیون خانه لذت می ‎برند.
بنابراین، می‎توان نتیجه گرفت که دکوراسیون داخلی خانه امری سلیقه ‎ای می باشد. همان طور که گفتم ایرانیان از دیدن وسایل قدیمی عتیقه لذت می برند و دوست دارند که خانه خود را با این وسایل تزئین کنند. اگر شما هم از این دست افراد هستید، پیشنهاد می کنم این مقاله را از دست ندهید. انتخاب و خرید لوازم عتیقه تخصص می خواهد و لازم است قبل از خرید با یک کارشناس در این حوزه مشورت کنید تا بتواید با استفاده از لوازم عتیقه دکوراسیون زیبایی داشته باشید.

موار د زیر را رعایت کنید

در خرید و استفاده از وسایل عتیقه نباید زیاده روی کرد. زیرا وسایل عتیقه فضای خانه را سنگین کرده و اگر در استفاده از آنها افراط شود، این فضا جذاب به نظر نخواهد رسید. توجه کنید که وسایل عتیقه با سایر لوازم موجود در خانه هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت چیدمان شما هیچ تناسبی با هم نخواهد داشت. در نتیجه شما با این کار صرفا خانه خود را شلوغ می کنید.

ابعاد و رنگ اشیای عتیقه ‎ای که خریداری می‎ خرید باید با تم رنگی دکوراسیون خانه هماهنگی کامل داشته باشد. فقط در این صورت است که خانه از چیدمان آشفته خارج شده و شاهد محیطی زیبا و چشم نواز خواهید بود. دقت داشته باشید کالای عتیقه‎ ای که خریداری می کنید دارای اعتبار باشد و بعد از گذشت چند سال از لحاظ کارایی، دوام و زیبایی دچار آسیب نشود.

چنانچه این وسایل بنا به هر دلیلی دچار آسیب (مانند شکستگی، فرو رفتگی، …..) شدند، حتما باید از طریق متخصصین این حوزه مشکلات را مرتفع سازید. برخی اوقات ممکن است اشیای عتیقه شناسنامه داشته باشند و مؤسسات شناخته‌ شده‌ ای، اعتبار آنها را تأیید‎ کنند. پس، بنابراین این ابزاری است که می ‌توان از طریق‌ آن، انتخاب ‌های بهتری در مورد اشیای عتیقه داشت.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا