آنالیز سایت رقبا در سئو سایت

cilek

عضو جدید
آنالیز سایت رقبا در سئو سایت : یکی از موارد مهم در آموزش سئو آنالیز رقبا و بررسی سایت ها و رتبه آن ها در گوگل است . در همه دوره های آموزش سئو ما تاکید فراوانی به آنالیز سایت رقبا در کلیه مراحل سئو سایت داریم اولین دلیل آنالیز سایت رقبا این است که بدانید آن ها چه کرده اند و از چه چیز هایی برای موفقیت استفاده کرده اند . در این مرحله به ۳۳ مورد بر می خوریم :
• مدت فعالیت سایت
• رتبه کلید واژه در گوگل
• بک لینک ها


زمانی که می خواهیم سایتی را درست کنیم ابتدا به سراغ یافتن کلمات کلیدی مربوطه و میزان رقابتی بودن آن می پردازیم . اهمیت کلمات کلیدی در سئو به صورت کامل در مطلب سئو چیست ؟ قبلا بررسی کرده ایم. به این منظور کلمات مربوط به سایت خود را در گوگل سرچ کرده و سایت هایی که با آن کلمات کلیدی و هم موضوع با سایت ما وجود دارند ، در واقع رقبای ما هستند و در رتبه های اول تا ده هستند (به دلیل زیاد بودن سایت ها به ده سایت اول بسنده می کنیم .) را بررسی و آنالیز می کنیم تا دلیل و میزان موفقیت آن ها بسنجیم . سپس لیست تمام آن ها را نوشته ، آنالیز و تلاش برای رسیدن به جایگاه آن سایت ها را تا کسب رتبه مورد نظر ادامه می دهیم .
یکی از راه های موفقیت بررسی سئو سایت های با رتبه بالا و ساختن سایتی مشابه آن و در واقع جا پای دیگران گذاشتن است . بسیار مهم است که بتوانبم دلیل بالا آمدن سایت ها را بفهمیم که مثلا با چه نوع لینکی به سمت سایت آمده و یا از فروم ها استفاده کرده است یا پست مهمان . آیا از سایت های خارجی هم لینک دارد یا فقط ایرانی است؟ در واقع برای شروع فعالییت می توان با آنالیز کردن سایت ها دلایل عدم موفقیت سایت ها را نیز فهمید و از تکرار اشتباهات آنان جلوگیری کرد .
قابلیت های موجود در سایت رقبا را بررسی کنید مثل امکان سفارش آنلاین ، پروفایل کاربری ، خدمات رایگان خاص ، بررسی آنلاین قیمت ها و تمام امکاناتی که ممکن است ترافیک سایت را بالا ببرد .
دلیل دوم برای آنالیز سایت رقبا این است که بعد از رسیدن سایت شما به رتبه مورد نظر با توجه به تکنیک هایی که در سایت رقیب دیدیم که از آن استفاده می کند یک قدم جلوتر از آن ها بوده و بتوانیم همواره سایت خود را در رتبه بالا نگه داریم .


اهداف آنالیز سئو سایت رقبا:
• ارتقا سئو و رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل
• افزایش بازدید کننده سایت
• افزایش ترافیک سایت
• محبوبیت برند اینترنتی سایت
• افزایش فروش سایت

بررسی سئو رقبا دارای چند مرحله مهم می باشد :
• شناخت سایت های رقبا
• بررسی و آنالیز سئو سایت رقبا
• بررسی محتوای سایت رقبا
• بررسی کلمات کلیدی سئو شده
• بررسی لینک های ورودی یا بک لینک ها
• میزان حضور در شبکه های اجتماعی
• بررسی نوع تبلیغات
• سرعت سایت

مواردی که در آنالیز سئو سایت رقبا باید بررسی کنیم
آنالیز محتوای سایت رقبا
محتوای یک سایت شامل متن ، تصاویر ، ویدئو و… هستند که در سایت قرار دارند . در این آنالیز باید به محتوای سایت رقبا نیز توجه شود زیرا در حال حاضر گوگل فقط به تعداد پست روزانه بسنده نکرده و محتوا و عمق مطالب را نیز در نظر می گیرد . پس باید در بحث آنالیز به پربار بودن مطالب سایت خود نسبت به رقبا نیز دقت کنید . در این قسمت به چند نکته از آنالیز محتوا می پردازیم:
• عنوان سایت
دارای حداکثر ۷۰ کاراکتر و دارای کلمات کلیدی باشد

• تصاویر سایت
دارای حجم کم و کیفیت و نام مناسب

• تعداد کلمات استفاده شده
تعداد آن ها نباید از ۳۰۰ کلمه کمتر باشد

• تگ های heading
از تگ های H1,H2,H3,.. استفاده کنید

• لینک ها
در محتوا از لینک استفاده کنید

• تحلیل تراکم کلمات کلیدی
به تعداد مناسب در متن استفاده کنید زیرا ازدیاد آن در سایت باعث متقلب شناخته شدن در موتور جستجو و افت رتبه می شود

در بعضی مواقع به سایت هایی برخورد می کنیم که نه محتوای مناسب و نه لینک خوبی دارد اما در رتبه بالای گوگل قرار دارد . دلیل آن می تواند بروز رسانی منظم سایت باشد .
کلمات کلیدی
می توانید کلمات کلیدی که درسایت رقیب وجود دارد را با استفاده از ابزار website keyword suggestion بررسی کنید که آیا خوب کار می کند یا خیر. هم چنین می توانید کلمات کلیدی مفیدی با این ابزار برای سایت خود پیدا کنید . و یکی دیگر از ابزارهای بررسی سئو سایت و یاقتن کلمات کلیدی رقبا ابزار بررسی آنلاین سئو گت استت است

بک لینک
بک لینک های سایت های رقیب خود را آنالیز و بررسی کنید که شماره و منبع آن چیست . اگر دیدید که رقبای شما از سایت های معروف لینک می گیرد و شما چیزی راجع به ان نمی دانید می توانید با تماس با متخصص سایت در صورت امکان شما نیز از آن سایت لینک بگیرید .
شبکه های اجتماعی
امروزه شبکه های اجتماعی تاثیر به سزایی در رتبه سایت ها دارد . حضور رقیب هایتان را در صفحات اجتماعی بررسی کنید زیرا ترافیک بسیاری از طریق این شبکه ها به سایت می آید . توییتر و فیسبوک دو منبع اصلی و مهم در ایجاد ترافیک برای سایت ها می باشد . با بررسی صفحات رقبا و مشاهده فعالییت و تبلیغات آ ن ها می توان برای پیشرفت سایت خود ایده گرفت .
تبلیغات
بسیاری از شرکت ها هستند که برای جذب بازدید کننده به سایت خود از تبلیغات مختلف استفاده می کنند و معتقد هستند که بیشتر از سئو برای جذب مشتری تاثیر دارد . یکی از راه های تبلیغ در گوگل تبلیغات کلیکی یا گوگل ادوردز است که ابزارهایی مانندgoogle keyword planner وجود دارد که با به کار گیری آن می توانیم میزان رقابت کلمه کلیدی خود و رقبا را آنالیز و بررسی کنیم .
سرعت سایت
از دیگر عوامل سئو در آنالیز سایت رقبا بررسی سرعت سایت آن ها می باشد زیرا اگر سرعت بارگذاری یک سایت پایین باشد بازدید کننده های خود را از دست داده و افت رتبه پیدا خواهد کرد . در این زمینه برای بررسی می توان از سایت GTMetrix استفاده کرد . این سایت تمامی مشکلات مربوط به طراحی وب سایت شما که باعث کاهش سرعت آن شده است را تشخیص داده و پیشنهاداتی برای بهبود آن می دهد .


همچینین شما می توانید برای آنالیز حرفه ای سئو سایت رقبای خود با کارشناسان طراحی سایت اینتن تماس بگیرید
 

rentlift

عضو جدید
با تغییر الگوریتم گوگل در زمینه فعالیت من بالا اومدن سایتهایی که نه از نظر محتوی مطالب قابل ذکری دارند، نه از نظر کدنویسی و حتی بک لینک قابل توجه هستند به رتبه های بالای گوگل رو چطور ارزیابی می کنید؟
 

Similar threads

بالا